Valóság: Ilyen a 304 ezret futott Honda-motor

  2013. október 02. - ommm Címkék: motor honda 1.8

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A Becsületesnepper a minap beküldött négy képet a szerkesztőségi levlistára ezzel a három mondattal:

304 ezret futott 1.8-as Honda motor mosás nélkül. Nagybátyám mindig szívja a vérem, hogy miért futtatom a rizsrakétákat. Ezért.

WP 000995

Sok-sok év tapasztalatát olvasták, tömörítve.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr585542804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2013.10.02. 13:45:29

mosas nelkul a fenet :) azert csillognak az alu-ontvenyek, mert nem volt lemosva, azert teljesen pormentes :)

yenoee 2013.10.02. 13:47:01

Ez nem valóság, hanem annak egy részlete.
Szép részlet amúgy, erősíti a hitet.

Nancsi 2013.10.02. 13:48:26

@Shadowbull: BMW-ben ilyet még nem láttál, ugye? :-D

yenoee 2013.10.02. 13:48:33

(Ki teszi be először a linket?)

mindenkiautóba 2013.10.02. 13:49:39

Az én 15 éves Mazda dízelem is ilyen. Egyetlen probléma van, hogy ha mégis elromlik többe kerül javíttatni mint amennyit az egész autó ér. Márpedig egyszer biztosan el fog romlani.

Az a véleményem, hogy a japán autót legjobb 100 ezer kilométer környékén venni, a fiatal kori hibákat már kijavították (ha voltak) ettől kezdve pedig még 100 ezret nagy valószínűséggel baj nélkül elmegy.

Viszont 200 ezernél érdemes eladni :)
Nekem most kellene a teljes vezérlést cserélni, ami minden engedménnyel a vízpumpával együtt anyagárban 150 ezer forint körül van. Hát ez a rossz oldala az öreg japánnak más semmi

murray 2013.10.02. 13:50:10

ezt én sem értem vastagon kéne állni benne a pornak.

Béza Dániel 2013.10.02. 13:52:18

Itt most mit kell nézni? A címből azt hittem szétbontva látjuk az ominózus motort, esetleg mérésekkel megtámogatva. Ez így semmi.

Avant1 2013.10.02. 13:52:24

Igen. Amikor Mitsubishim volt, én is ilyeneket gondoltam: ej, de jó ez a motor, takarékos, jól húz, száraz. Ilyen kéne valami szebb, erősebb, nem csavarodó, nem bódé jellegű karosszériába, olyan futóművel, ami szereti a kanyarokat, és ami határozottan szuper pontos és tartós váltóval bír. Egy Hondát is vezettem aztán - ugyanezt éreztem, még azon is átlendülve, hogy 3000 alatt mai fejjel igencsak agyhalottul gyenge volt, és csak 4000 felett mutatott némi sziporkát. Aztán eladtam - legfeljebb egy szívátültetéshez kívántam volna meg ezt is, a többi komponens igencsak felejthető volt (karosszéria, futómű, beltér)

Shadowbull 2013.10.02. 13:55:01

@Nancsi: nezd meg jobban a kepeket. Meg por sincs sehol, meg az ontvenyek belso lekerekiteseiben sem, ahol a legjobban fel tud gyulni.

En azt saccolnam, hogy nehany ezer kilometerrel ezelott kapott egy alapos motormosast, azota meg ennyire szivargott csak ki az olaj a szelepfedel alol.

kisqtya 2013.10.02. 13:55:06

A belseje érdekesebb lenne, a szelepfedelet levehette volna.. Nekem is van 200+ ezret futott(óra szerint, kereskedésből lett véve..) Civicem, egy gramm kosz, lerakódás nincs a vezérművön, szelepfedélen. Igaz h gázos volt, és évente(kb 8e km) cseréltem az olajat, az olajminőségre nem figyeltem különösebben, mint most divat a nagy olajbuziknál, 10W40est használtam, Agip, Valvoline. Számottevő olajfolyás sincs rajta, persze könnyezik itt-ott azért. De egyábként szvsz motorban a Honda a legjobb. Ezt asszem egy brit felmérés is megerősítette. Meg ismerős is vett egy leharcolt civicet full kokszos motorral, de mint a Doxa úgy jár, és alig eszik, pedig csipegeti kicsit az olajat.

kzolee 2013.10.02. 13:55:31

Ezek a japánok taszítják még a port és a sarat is.

Persze....

HakapesziM 2013.10.02. 13:57:46

Nem sokat látni. Szép tiszta, rendben. Nekem is Hondám van, én is szeretem, megbízható, nem kell foglalkozni vele, évente olajcsere és kész. Úgy vélem ma már normális, hogy egy rendesen karbantartott motor 300 ezret elmegy gond nélkül.
Mindig eszembe jut mikor a megnyomom a gombot, és beindul a motor, hogy a Wartburgot, Daciát, kis polszkit aztán nyomogathattam volna, amíg el nem zsibbad az ujjam, vagy le nem kopik a festés a gombról.

pimpike_ 2013.10.02. 13:58:05

Nyilván a Honda motorja antisztatikus képességű :D
A 24 éves 190D -m leömlő felőli oldaláról szintén tudok ilyen _részlet_ fotót csinálni csak az kicsit porosabb és abban a szelepfedél tömítés 24 éves...

nyikk 2013.10.02. 13:59:40

Lehet morogni, de az egyszeri közlekedni vágyó ember autója az szívó benzines és japán(ban gyártott).Mármint ha használtat vesz...

kakukk11 2013.10.02. 14:02:40

Igaz nekem csak 240ezret futtot a kis fiat diesel-em, de még ennyi olaj sincs a motortérben.

nyelv-ész 2013.10.02. 14:04:02

@Béza Dániel: Itt most azt kell nézni, hogy nincs olajhányás sehol a tömítéseknél. Ez egyrészt a megmunkálás minőségét jelzi, másrészt mutatja, hogy nem nagyon kellett a motort 300 ezer kilométeren át megbontani.

kisqtya 2013.10.02. 14:09:05

@mindenkiautóba: Amikor ekkora összegekkel dobálóznak vezérléscserére, el nem tudom képzelni, mi kerül ennyibe. Pl a Civichez maga a szíj 6-8e ft, görgő kb ugyanennyi. vízpumpa detto. Tehát 30ból lazán kijön az anyagár, és ez a 2000ig. sőt, sztem 2005ig gyártott civicecre is igaz(egyveztengelyes SOHC vezérlés, egy feszítőgörgő, vízpumpa, ráadásul ezeket nem is kell feltétlen cserélni). Bár ha jól tudom, az UFO ivic is SOHC motoros, szttem hasonló vagy ua. a szisztéma.

Shadowbull 2013.10.02. 14:10:05

@nyelv-ész: persze hogy nincs, ha egyszer le lett takaritva :)

Gomulka Béla 2013.10.02. 14:21:51

@Shadowbull: 304 ezret ment. Ez nem elég? (Mondjuk a mosást én sem hiszem el. Takarítást. Mittudomén.)

Shadowbull 2013.10.02. 14:25:26

@Gomulka Béla: semmi kulonlegest nem latok egy 300e kilometert futott motorban, amirol amugy semmit sem tudunk :)

LAPoska 2013.10.02. 14:27:35

Nekunk a nyuzott 2003-as 2,0l accord 336000km utan is siman es szepen megy, nem ennyire tiszta, mert meg automosot sem lat minden honapban, es meg az olajat sem eszi nagyon... a haverom Caddyjeben 110000km van es mar 3x szor latta a dugattyukat... :-D

ZON 2013.10.02. 14:30:56

Azt nem értem, hogy a gyárban a motor beemelése után miért nem szerelik le róla azt a függesztőfület ? Hondánál úgyse lehet rá többet szükség, és rátehetnék a következő motorra a beemelés idejére ! :)

newneo 2013.10.02. 14:31:08

Ugyanígy néz ki a renault 19-esem, ami karban van ratva az jól néz ki....ennyi

Bell & Sebastian 2013.10.02. 14:33:16

Ha vett hozzá alsó borítást, például az oroszoktól (valamiért minden gyártó kispórolja ezt a filléres vackot, pedig több az előnye, mint a hátránya), akkor minden további nélkül et tudom képzelni, hogy 2 év után is így néz ki.

A 300.000 km egy korszerű benzinmotornál alap. Ha nem rátöltögetős kisebbségi a tulaj.

TaaT 2013.10.02. 14:34:43

"304 ezret futott 1.8-as Honda motor mosás nélkül."

Ebben a mondatban 1 kamu állítás van az 100.

~70ezer km:
kepfeltoltes.hu/111127/IMG_1250_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

mosás után:
kepfeltoltes.hu/111127/IMG_1302_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Bell & Sebastian 2013.10.02. 14:35:40

@ZON: Hogy ne mondhassák, se füle - se farka.

The Good Boy ! 2013.10.02. 14:37:11

@kisqtya: nekem az ufom (1,4) láncos, úgyhogy még ennyi sincs.
Igaz a dupla gyertyák miatt a 120.000.- Km-es szerviz kicsit magasabb költségű a 8 db. iridium gyertya miatt.
Aki nem értékel egy ilyen motorteret, annak javaslom a feleségem 115.000 km-t futott smartjának motorterét (hengerfej tetején jól mutat a Mercedes-Benz felirat, biztos büszkék rá:D), amiben egy db. fém tiszta felületet nem tudnék mutatni, pedig kímélve van, és a legjobb dolgok kerülnek bele, igaz motormosás nem volt és nem is lesz soha.
Vagy a honda előtti citromom motorháztetejének belső (amúgy nem fényezett-by psa) oldalát, ahol 5.000. km-es futás után valahonnan beterítette a motorolaj apró pontok formájában egy kb. 25-30 cm átmérőjű területen.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.10.02. 14:42:05

Ne asszatok már ki velem, hogy ilyeneket reklámoztok :)

Negrogo 2013.10.02. 14:42:30

Ne mar... ez fajt, mosas nelkul, persze. Most tegyem be az BMW M52-es kepet amirol enni lehetne es nem, nem a muanyag burkolat tetejerol es 320e van benne lassan es amit persze csak az eso mosott le? :D Nem ertem mi ezen a Hondan a nagy szam...

Shadowbull 2013.10.02. 14:44:28

@mennyi?husz!: hat az hogy vegre talaltak egyet, ami elment 300e kilometert :)

Bond91 2013.10.02. 14:44:53

www.youtube.com/watch?v=Frc_L20wNGg Ez a véleményem! Honda (Acura) a megbízhatóságáról híres. Nem hiszem, hogy tudtok még 1 olyan márkát mutatni ami büszkélkedhet !GYÁRI! motorral váltóval kuplunggal és mi egyébbel ami 500,000 mérföldet tett meg azaz 800,000 km-t.

Bell & Sebastian 2013.10.02. 14:45:27

@mennyi?husz!: Csalimágnes légypapír a béjemvéseknek. A következő részben az jön, hogy ki mennyi olajat nem tölt bele buszmegállónként.

VFTS H9 2013.10.02. 14:47:16

Nekem is ilyen van csak 1997 ccm-es, hasonló futással.
Na abból sem sok olaj jön.
De azért jó poros, nem ilyen csillogó...

De láttam már ki tudja mennyit futott, porrá rohadt kasztnijú, szétmállott belsejű, ezeréves 1.6 turbo Lancia Delta motort is.
Na az a por és kosz alól ki sem látszott, de a motoron egy négyzetcenti olaj nem volt...tehát előfordul ez másik autónál is.

Bell & Sebastian 2013.10.02. 14:48:20

@Shadowbull: Végre! Mert a többinek már átpördült.

winyettyu 2013.10.02. 14:50:01

@Bell & Sebastian: golf 4-nek tűnik.

Amúgy a cikk tök hülyeség, ennyi km alatt full poros-saras az egész motor a beáramló esőtől meg szutyoktól... Az, hogy egy motorból nem csöpög az olaj, az elvárható lenne... Nézzetek meg egy mo-i teszkó parkolót, meg mondjuk Németországban is egyet... Ott valahogy furcsa volt, hogy látszott az áruházon, hogy már tök régi, de nem volt fekete a térkő a motorterek alatt.. szóval ez is csak hozzáállás kérdése. A kilométeróra-állás pedig semmit nem mond el a motort érő hatásokból. Szeritnem pizzafutár-módban kb 3x annyit számítanak a kilométerek, mint autópályás ingázásnál. Lehetne az autókban mondjuk olyan számláló, ami mondjuk az önindítózások, vagy az álló helyzetből való elindulásokat, vagy a sebességváltásokat számolná.. Sokkal többet elmondana az autó állapotáról bármelyik, mint a km-állás

kultúrpesszimista 2013.10.02. 14:50:18

@Bond91: ó, dehogynem... korai BMW-k, Mercedesek, Volvok simán tudtak ennyit. És bár a Hondák nekem is személyes kedvenceim (szigorúan a '90-es évekig), de a többi japán sem volt rosszabb/kevésbé tartós motorilag.

Negrogo 2013.10.02. 14:50:33

@Shadowbull: igen, igazabol le blokkoltam a mosas meg nem letenel. :)

@Bell & Sebastian: erre mindenki repul most markatol fuggetlen :)

Gomulka Béla 2013.10.02. 14:51:40

@Shadowbull: Dehogynem: nem mosták. Mint rendes, fegyelmezett (kvázi) német autóhasználónak, neked o"ssze kéne hogy facsarodjon a szíved. Nem mosták, és mégis csak megy és megy. So"t: az is lehet, hogy nem tudja hogy véget ért a világháború, és csak vár a dzsungelben az éles kardjával, vár és gyíkon él meg majmon, csak vár és nem mossa senki.
Na ugye!

kewcheg 2013.10.02. 14:55:00

ugyanakkor nem ártott volna egy alulnézeti fotó sem a hitelesség kedvéért,mivel éppenhogy a szelepdekli környékén szokott legkevesebbszer mutatkozni az inkotinencia, de adott esetben egy ilyen tiszta tetejű motornak is lehetnek már kicsit nyákosak a féltengelyszimmeringjei vagy netán a vezérműtengely tetszés szerinti két vége is akár....

Bond91 2013.10.02. 14:55:27

@kultúrpesszimista: Igen a japánok gyártják a legjobb motorokat tény. Csak sokan nem viselik el, hogy pl BMW 45 motorból 1 hibás, Mercinél 119-ből 1 hibás, míg a Hondánál 344-ből 1 hibás. Csak a 2 legjobbat nézzük Honda, Toyota. :)

Shadowbull 2013.10.02. 14:55:37

@Gomulka Béla: igy lehetett Belam. Egy ilyen rettenthetetlen nindzsakillerharcostol meg a por meg a dzsuva is fel, azert pormentes az egesz motorter :)

Shadowbull 2013.10.02. 14:57:08

@Bond91: "hogy pl BMW 45 motorból 1 hibás"

Be is baszna :)

Bond91 2013.10.02. 14:59:09

@Shadowbull: totalcar.hu/magazin/hirek/2013/01/23/top_tiz_a_legmegbizhatatlanabb_motorok Olvass kérlek :) Ez csupán egy kutatás. Nem a jól összerakott '90-es évek autóiról szól a cikk :)

es125 2013.10.02. 15:02:23

Erre a vitatkozásra egyvalamit tudok mondani: Mercedes w115...aszem' ezzel mindent elmondtam :D ha átlagot nézünk, szerintem a Földön nem készült azóta/azelőtt olyan tartós autó, mint azok.

kultúrpesszimista 2013.10.02. 15:03:31

@Bond91: pont nem ezt mondtam. Sehol nem állítottam olyasmit, hogy a japánok a legjobb motorgyártók! Tartósak, ez tény, de ugyanezt tudta egy korabeli európai gyártó is, 8 szeleppel... Lehet, hogy nem voltak high tech motorok, de tartósak voltak, kevés vagy épp zérus olajfogyasztással. Egy francia, német, svéd gép simán tudta ezt anno.

Shadowbull 2013.10.02. 15:05:22

@Bond91: ertem. tehat nalad az hgy garanciaido utan valamit (nem tudjuk mit) javitani kell rajta, az egyenlo azzal hogy hibas :)

Raadasul nem az osszes eladott autorol van szo, hanem a garanciahosszabitos ceg ugyfeleirol....

Ha minden 45 motorbol egy valoban hibas lenne, mar regen csodbe ment volna a ceg.

dansun 2013.10.02. 15:07:05

...aha, szóval így néz ki: hasznaltauto.hu/7266613

dansun 2013.10.02. 15:08:59

@yenoee:
...nem kellett volna berakni a linket?

Béza Dániel 2013.10.02. 15:11:50

@nyelv-ész: Értem hogy ezt akarták sugallni, de láttál már te is motorteret 30-40e km után, ha más nem esőben a kerekek által felvert saras lé rászárad a motorra, szóval nyilván nem mosás nélkül ment 300e km-t, hanem nemrég mosták. Innentől meg nem jelent semmit hogy nincs olaj nyom. Másrészt attól hogy a tömítések nem izzadják, vagy épp folyatják az olajat, még a belseje lehet szarrá kopva. Akár...

Peetee 2013.10.02. 15:19:04

Mosás nélkül? Hagyjuk már, ezt egy életre való nagycsoportos sem szopja be...
Hol futotta a 300.000km-t, tesztpadon, laborban?

=Daniken= 2013.10.02. 15:21:11

Most akarok egy békalámpás Hondát 1.4 90 lóval venni mindennapi autónak. Pont ezért is vennék ilyet. Ötlet, tanács, építő jellegű hozzászólást nagyon szépen köszönöm! akár mailben is.

Köszi!

=Daniken= 2013.10.02. 15:23:09

Ja persze azért, hogy addig a csak tömités cserés 265k-t futott bajor aludhasson :)

dansun 2013.10.02. 15:29:56

@Bond91:
...a Toyota pont egy kicsit necces. Ott van példának a fenti Hondával egy kategóriájú, 1.8-as benzines Avensisem, ami motorcserés volt garanciában a túlzott olajfogyasztás miatt. A második generáció korai példányaiban a panaszos ügyfelek motorjait szépen cserélgethette a gyártó. :( Mondjuk ettől az olajfogyasztásos bakitól eltekintve, tényleg jó konstrukció.

n53 (törölt) 2013.10.02. 15:31:09

@Shadowbull: De hat a Becsuletesnepper ott gubbasztott 304 ezer kilometeren at a motorterben, es *latta*, hogy nem mostak!

Zoltan1972 2013.10.02. 15:31:10

Semmi kétség nem fér ahhoz hogy ilyen is lehet egy 300 ezres motor,ami egyébként lehetne akármelyik japáné( kivéve Nissan )
De én akkor is mégnézném ennek a hondának a kaszniját és futoművét. Ugyanis a kaszni gyakran lehorad róluk a futómű pedig a japán asztallap sima aszfaltot szereti.A fékekről pedig inkább ne beszéljünk. Nincs rajtuk normális fék.

Gomulka Béla 2013.10.02. 15:35:33

@Shadowbull: Tévedel. A kép azután készu"lt, hogy kanadai turisták rátaláltak, kiszállt a helyi tévé, és kisminkelték a felvétel elo"tt. Késo"bb cikkeket írtak róla, részben nyelvészeti szaklapokban taglalva azt, hogy hogyan építette be a mindennapi szóhasználatába a madárfu"ttyo"t és az égzengést, részben pedig a bulvárlapok, akik a gyíkokkal és majmokkal való nem kizárólagosan kulináris viszonyát tarták az érdeklo"do" nagyko"zo"nség elé.
Késo"bb feleségu"l vette a Gáborzsazsát.

rocksarkany 2013.10.02. 15:43:35

Egyébként is lehet, hogy csak az órájában van 304 ezer, egyébként pedig egymillió km-t futott :).

megint 2013.10.02. 15:46:36

Nem tudom melyik a nagyobb vetítő, a nepper aki beküldte, vagy ommm aki meg kitette ezt a baromságot. Mit is kéne itt nézni? Először azt gondoltam, hogy bontva van a motor a többi képen és azon fogunk csodálkozni. Itt viszont látunk egy motort aminek nem is olyan régen mosták a motorterét, és pár száz, max pár ezer km után nem ömlik az belőle az olaj, ez tényleg szenzációs teljesítmény.

c 2013.10.02. 15:54:23

Ettől még "kopoghat", meg lötyöghetnek benne a dugattyúk.

Az én óra szerint 270 000-et futott BMW motorom is ilyen tiszta ha lemosom. :)

Bármelyik normálisan hajtott és karbantartott (hűtés és kenés OK) motor elmegy min. 400-500 000km-t. Amelyik nem, ott valami konstrukciós hiba van.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.02. 15:55:30

Az én kocsim motorja is tiszta, amióta nem egy szarrágörbölt szelepfedél van rajta.

@mindenkiautóba: Igen, a javítás többe kerül, mint az autó értéke.
És ha ezt a pénzt beleteszed egy másik autóba, amiből előjön valami kisördög, akkor mennyivel jártál rosszabbul? Lehet, hogy sokkal :)

Thanathos 2013.10.02. 16:01:48

@Zoltan1972:
Te aztán nagyon érted a csíziót.
Biztos nagy a tapasztalatod a témában. :D
Mondjuk ami a féket illeti van benne valami, de a többi egy nagy baromság!

megint 2013.10.02. 16:11:04

Thanathos, az attól függ, ha tényleg régi az autó akkor gond nélkül elhiszem, hogy tiszta rozsda az egész, akkoriban ez volt a gyengéjük, az autó már rég elrohadt a motor viszont még hibátlanul működött.

Thanathos 2013.10.02. 16:11:20

Ez a kép egyébként valóban nem bizonyít semmit.
A legtöbb japán autósnak mellesleg nem is kell bizonyíték, hiszen saját maguk megtapasztalják azt amit ez a kép sugallni akar.
Más cégeknek (nem japán) is sikerül jó benzin motorokat gyártani, csak az arányok nem azonosak. :)

eko 2013.10.02. 16:23:11

Most hanyatt kell esni?
Az én (mások által) sokat szidott PD motoros autómban 260 000 van, és ...

És nem posztolom ki sehová, mert eddig azt hittem, hogy ez természetes dolog. Bár lehet, hogy a Hondánál ezért már kaptam volna egy serleget?

JmOS 2013.10.02. 16:23:32

Azért nem minden arany... én például nagyon nagyot csalódtam amikor egy éve Mikrát vettem - pedig ez még igazi angol-japán bakancs. És "amúgy" jó állapotú is, csak a konstrukciója xar.

deepdiver 2013.10.02. 16:30:50

Egy Hondáról mindenki tudja, hogy talán a legjobb szívó benzineseket gyártja, miért kéne trükközni egy ilyen képpel?

titoo 2013.10.02. 16:31:09

Ez az a post, ami azonnal hozzászólást generál, és háborút szít.

92-es Wv-em, 1.9TD bármennyire is karban próbáltam tartani, sosem volt tiszta motorterem, okádék volt.
Eladtam, most Hondában ülök, hasonlóan patika motortérrel mint a képen.
Japán ellenesek szokták mondani, hogy mennyire rohad, tiszta rozsda a leömlő, és több más is a motortérben. Erre csak az a válasz, hogy itt nem úszik az olajban, van lehetősége rozsdásodni.

Progi 2013.10.02. 16:33:25

Haverom hondája is ilyen patyolat, abba is 3k körül van, viszont most kellett neki hengerfej tömitést, szelepszár szimeringet cserélni, ja meg utólag gyürüzni mert nem akarata az igazságot. Mindent egybevetve nagyon jo autok, foswagennel köszönö viszonyba sincs.

Zoltan1972 2013.10.02. 16:33:37

@Thanathos: Lehet hogy nagyobb a tapasztalatom mint neked. Itt nem irtam konkrét típusról de a Prelud például egész szépen rohadt már 6-7 évesen is , miközben a motorja még mindig kb ugy nézett ki mint ezen a képen.A maiak biztos jobbak , nem mondom hogy nem. De ami a féket és a futót illeti te megad is elismered ha jól látom.

salvadorlynx 2013.10.02. 16:34:21

@eko:

Szokatlan az ilyen magas futásteljesítmény egy japán motornál :D
Nemhiába alkalmaznak német autókat flottás cégek, nemegyszer 500K+ futással állnak a szervízben, gyógyszerszállító kocsik havi olajcserére...

kultúrpesszimista 2013.10.02. 16:36:29

@Zoltan1972: a mai Hondák köpedelmek mind, de ugyanennyire gáz az összes japán gyártó ma. Épp a mai Mitsubishi cikk Csikós tollából bizonyítja ezt. Minőség, design, technikai innováció - egy merő fertelem.

GrG 2013.10.02. 16:37:24

A szegény autószerelő meg dögöljön éhen??? Aki nem akar kiszúrni velük az minimum olaszt vagy franciát vesz, de az igazán rendesek Jaguár alá nem adják. Viszont az eminensek meg sem állnak a Pontonig:-)

kultúrpesszimista 2013.10.02. 16:39:36

@GrG: nem kéne ilyen baromságokat írni. Igazi agyhalott lehetsz, a hazai vaskos sztereotípiák erősítője. Hajrá!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.02. 16:39:37

@kultúrpesszimista: Mondjuk én azon ott röhögtem, hogy 120-nál erőlködik. Egy városi kisautóval jobb helyeken nem mennek autópályára :D

Agr3ssor 2013.10.02. 16:42:11

Megint az az autórasszizmus!! Szokjunk már le róla, hogy autókat nemzetiség alapján kötelezően megbélyegezünk!!

Nővérem vőlegénye: Galant (1993) 2.0 V6-osa volt, 13 éves, mikor megismertük... Tökéletesen hibátlan autó volt, a 2-est kicsit nehezebben vette néha... 13 évesen. Eladták, jött a lakáshitel, gyerektervezés, vett egy Swift szedánt, 98-ast... Mert az jóféle családi autó. Jóféle aránylag volt, de minden hiányzott belőle, amiért Micut szerette...
Ezért mikor jöttek a Swiften a gondok, eladta... És mit vett? A régi álmot. Kicsit családiasabbat. 10 éves Galantot, de már dízelben.. A kecske is jól lak, a kápi is megmarad.
Szerencsére stabilizálódott az anyagi helyzetük, szükség is volt rá... Az a Micu konkrétan sok százezer forintba került a vételárán felül, és soha nem volt üzembiztos. Márkaszervizek tárták szét a kezüket, hogy mi a tosz... A mai napig random erőtlen az autó, előzés csak lendületből, mert kiszámíthatatlan. A futóműve állandóan lóg, gömbfejek egybeépítve a 40ezer forintos lengőkarokkal. Kétszer fordult ki az első kerék a kocsi alól, pedig mindig rendes szerelőhöz hordták, és csont nélkül műszakizott...
Nem sokkal bonyolultabb technika az újabb dízel, mint a V6 benzin, mégis szívtak vele. Rendes tulajtól vették, végig vezetett szervizkönyvvel 200ezer km körül. És még csak azt sem lehet mondani, hogy a dízelsége a gondja. Mert többnyire nem motorikus problémája volt...
Most akarják lecserélni egy BMW-re. Mert megunták. És mert kell az üzembiztos autó! És a Micu mellett az volt a másik kedvenc!

Mi a tanulság? Nincs!! Két japán boldoggá tehet, de attól még semmi garancia, hogy a 3. nem fog megszívatni! A mai napig a V6 2000-es Galant az egyik kedvenc autóm, és a véleményem jó a japánokról. Ennek ellenére az a dízel egy szar... És csoda, ha meg tudnak tőle szabadulni tesómék...

Azt megint csak zárójelben teszem hozzá, hogy ezt a 7 éves történetet premierben végignézte a már akkor 15 éves Renault-m, és végig üzembiztos volt! Én nagyjából a kötelezőkkel együtt 350ezret költöttem rá 7 év alatt, miközben végig üzemelt. Évente több külföldi úttal.
Ebből nem azt akarom kihozni, hogy a Renault jobb. Mert mellesleg egyáltalán nem az.
Egyszerűen csak a konkrét autó állapota a lényeg, és nem a nemzetisége. Pláne ilyen korban.

nyelv-ész 2013.10.02. 16:45:01

@Béza Dániel: persze, lehet, de úgy látszik, ezek a japán autók annyira jók, hogy ezek még a sarat sem verik fel :-)

Bambano 2013.10.02. 16:46:51

Azt is látni kellene, hogy milyen területen jár vele a tulaj, mert a garázs meg a pormentes út kíméli a motort...

Egyébként tényleg, miért hajtasz rizsrakétákat? :P

korzo 2013.10.02. 16:47:05

@Bond91:
SAAB 900 Turbo : 1millió mérföld
ok, 200ezernél cserélték a váltót, de így is belement a csereváltóba 800ezer mérföld. Valószínű, hogy akkor jöttek rá, hogy a váltóban is viszonylag sűrűn cserélni kell az (motor)olajat (hisz' "sima" 10W40 jár bele :-)
www.jsonline.com/business/29181064.html
youtu.be/prvMuCTSvJY

Bambano 2013.10.02. 16:48:35

@kultúrpesszimista: azé' egy 3.6V6 legenddel tudnék kivételt tenni :)

Tizenkettő 2013.10.02. 16:48:51

Néha olyan érzésem van, hogy a Blikket olvasom..... Ez egy mekkora baromság. Nekem sem folyik a motorból sehol sem semmi, és bevallottan mosom is időnként, de az bizony mosás után 1-2000 kilóméterrel olyan poros, hogy a légyszűrőházra rajzolni lehet a porba. Az alu felületek meg az esőtől oxidálódnak, sok helyen látható a fehér oxid rajta. Ez egy nagy kacsa.

Bolsi Buster 2013.10.02. 16:51:38

Én csak Mazdáról tudok nyilatkozni, 305 ezerrel eladtam, mert rozsdálni kezdett a kerékív (323 1.5i). Pont leszarom hogy nézett ki a motor, sosem nyitogattam a motorteret. Minek?

Zoltan1972 2013.10.02. 16:53:39

@kultúrpesszimista: Nem mondom hogy a mai japánok mind rosszak.Ne lepőd meg , de például semmi bajom a suzukival pl. Azt kapod a pénzedért amit vársz. Se több se kevesebb. Vagy nagyon jön a Mazda is felfelé. Jó mminőség , szép kasztni, Ott van pl a subaru, lehet hogy jó a technika de aránytalanul drága, sokat eszik, és nem vagány a kasztni se kivül belül meg egy krimi. Ennyi pénzért. A toyota unalmas, a nissan szintén. A Honda is csak a civic és uj CRv irányig szép. Mi van az Akkorddal ? Ráférne egy alapos igazítás. A másik japán lemaradás itt európában a dízel motorok kevés száma. Nincs választékuk. Ezt a mitsut én is olvastam. Ezt a kocsit nem ide szánta a gyár hanem ázsia fejletlen országaiba , ez látszik egyből a formaterven is .Csak bepróbálkoznak vele itt is . Sajnos a mitsunak egyetlen normális autója az Outlander , másikat nem is tudnék mondani.Pedig szimpatikus márka lenne.

Bambano 2013.10.02. 16:54:22

@kisqtya: nemrég kuplungot cseréltem és komoly veszekedésbe keveredtem a szervizzel. a veszekedés során kénytelenek voltak elmondani az árképzésüket. Tehát az kerül 150 rugóba egy vezérléscserén, hogy 90%-ot meghaladó alkatrész-haszonkulccsal dolgoztak.

thisisnotsound 2013.10.02. 16:56:45

Majd rak bele jó kis (fél)szintetikus olajat, szelephézagot állít, esetleg kartert tisztít aztán jön az majd orrán-száján. Én is F motoros Hondázok 4 éve, minden autómba csak gyári tömítések mentek (made in Hungary...), tuti jó még sosem volt egyik sem mióta hozzá kellett nyúlni.

Bolsi Buster 2013.10.02. 16:57:34

@Zoltan1972: Unalmas. Pont azért veszik sokan mert elegük van az izgalomból. Ezért ad el csak a Toyota több autót mint bármilyen más cég a világon.

kultúrpesszimista 2013.10.02. 17:01:39

@ColT: ja. Szánalmas ez a visszalépés és érthetetlen is. Tényleg ezt akarja a piac?! Ennyire igénytelen lenne a célközönség?! Kétlem... De mindegy is, én abszolút örülök ennek a tendenciának, maradjon is így. Legalább relatíve olcsón lehet Autót venni.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.10.02. 17:02:39

Lefotózzam a 266 ezret futott Suzuki motort? Pont ilyen.

kultúrpesszimista 2013.10.02. 17:04:22

@Bambano: a mostani Legend unalmas. Ez a Legend sokkal finomabb darab, igazán kívánatos lenne még most is:
static.cargurus.com/images/site/2009/10/04/23/51/1994_acura_legend_2_dr_ls_coupe-pic-45957.jpeg

Józsi a guminagykeres 2013.10.02. 17:05:46

Húzd ki a gyertyapipákat,nem lepődnék meg ha befelé ereszt a tömítés.

Schütii 2013.10.02. 17:06:07

@=Daniken=: "békalámpás Hondát" Melyik békának van lámpája és melyik Hondára jellemző ennek használata?

Zoltan1972 2013.10.02. 17:06:54

@Puskát kellett volna hozni: Én is láttam már mostani mazda 3-ast ( 6 évesen ) kerékívnél rohadni. Kicsit meglepődtem. De igencsak meglepőtem a legujabb Toyota Land Cruiseren. Én nem tudom , lehet hogy én vagyok egy kicsit elmaradott , de szerintem borzasztóan néz ki.

Tizenkettő 2013.10.02. 17:07:14

Nem akarom Pistát bántani de néha tényleg olyan mint egy autóskártyákkal felvértezett óvodás.

madbalee 2013.10.02. 17:08:43

@Schütii: 6.gent hivjak bekalampasnak. A csiklampas es a busz nevezetü közöttit, avagy kettövel az UFO elött. Igy mar elötted van?:))

feroka72 2013.10.02. 17:11:40

Golf IV 1.9 TDI , céges autónk hihetetlen de 300 000 km-t elment , úgy hogy csak 1,5 millát kelet rá költeni. 1 henger fej javítás , majd részleges motor felújítás és sok sok "prolong" adalék. Most Kia Ceed flottánk van. Némely autóban 400 000 km , de se olaj sár se meghibásodás. Fenne a ferde szeműeket, már az autógyártásban is jobbak.

Bolsi Buster 2013.10.02. 17:15:11

@Zoltan1972: Semmivel nem rohad jobban, mint az Opeleink. 13 évesen belefér. Én meg Seat Leont(2005-12) láttam múltkor ordas mód rohadtat Ferencvárosban. Jelent vmit? Nem. Selejt vagy törött-gányolt kocsi.

Firk 2013.10.02. 17:17:51

Nekem Mitsubishi Lancerem van, a legújabb sorozatból (2008-as) és most van 156 ezernél. Korábban sokféle autót használtam, ezért érdekes, hogy ebben mindent kétszer annyi kilométer után kell / kellett cserélni. Pedig az előző Nissan Primera is japán volt, de valami miatt - talán a francia gyártás, Renault alkatrészek, ki tudja - ott minden korábban ment tönkre. A feleségem Micrájánál a motorszíjat már 120 ezernél cserélni kellett az egész vezérléssel. A szerelőm azt mondja, a Lancernél ilyet még nem is látott... Csak a Volkswagen motoros dízelekkel van probléma, kizárólag motorikusan (két literes Pdti, ha jól tudom), de azokkal sok... Én a saját szememnek szeretek hinni és ez alapján nekem tapasztalati tény - az ismerősi kör és a család tapasztalatait is ide véve (ami nyilván nem referencia) - a Japánban gyártott kocsik valahogy jobb anyagokból és jobb munkakultúrával készülnek ezért tartósabbak a többinél...

Tizenkettő 2013.10.02. 17:18:01

@feroka72: Hurrá, mi meg majd mehetünk helyettük a rízsföldfe, mert ugye azt a munkát is meg kell valakinek csinálni. Venni kell venni kell.....

Bolsi Buster 2013.10.02. 17:19:25

@feroka72: Vannak azért jó VW-k. haveromnak újkorától van meg a 98-as gömbölyü, 1.9 TDI (90 ló) Passatja. 460k van benne, problémamentes, napi haználatban van. Volt gazdája.

Schütii 2013.10.02. 17:19:34

@madbalee: Ja hogy Civic?! (az UFO-ból kikövetkeztetve) Megvan! Hát elég öregecskék azok már, meg nagy részük boyracerek kezei között haldoklik vagy vérezett el végképp.

DeezL 2013.10.02. 17:20:55

szerintem az autók nagy részének ezt tudnia kellene,ha folyamatosan megkapja a törődést...
szidják sokan hogy az olasz motorokból orrán-száján dől az olaj..igen van olyan is,de láttam Fordon át mindent amiből folyt az olaj... de egyszerű ,amit én tudok javasolni nekem bevált,Corteco márkájú tömítések(főtengelyszimmering,vagy nyelestengelyszimm,vagy vezérműtengelyszimm. tök mind1)

Bolsi Buster 2013.10.02. 17:21:09

@Firk: Mér a 2008as Lancer japán gyártású? Mi az alvázszám?

DeezL 2013.10.02. 17:22:47

@Puskát kellett volna hozni: vannak azért jó VW-k?! lehet,hogy benzinesben nem a legjobb de dieselben azért ott van a szeren

DeezL 2013.10.02. 17:24:24

@feroka72: egyik ismerősöm dolgozott Kiánál egy rövid időt 8-9 hónapot volt ott,mondta az összes egy határ szar,kivétel a Ceed,mert azok tényleg jól bírják minden részen,elektronika motor futómű...

Bolsi Buster 2013.10.02. 17:24:49

@DeezL: Nem vk én fetisiszta, elismerem amit el kell....haverom Passatját kedvelem, csak a dízel nem az én világom.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.02. 17:25:33

ilyen profi photoshop melot sem lattam mostanaban :)

jok a japan autok, de jo autot gyartani es kis profittal eladni nem kunszt - rossz autobol sokat csinalni es azt dragan eladni - na az a muveszet! :D

a koreaiak a japan uton jarnak: eloszor borzaszto kocsikat csinaltak olcson, aztan mar jobbakat, most mar - merem allitani - az autogyartas felso harmadaban jarnak minoseg ugyben csak ugye ez penzbe kerul, az auto araba lassan mar nem lehet beepiteni mert igazan sokat csak vw ert es merciert, bmw ert adnak az emberek. Silanyabb autot kell gyartani, erre jottek ra a japanok is, "abban van most a penz".

jok a japan autok, hogyne lennenek jok - majdnem ebbe is buktak bele.

DeezL 2013.10.02. 17:28:39

@Agr3ssor: egyet értek veled....de amúgy a régi japán dieselekkel lehetett szopni...szerelés szempontjából is... és elmondom azt ,hogy voltak amikkel kifejezetten sok gond volt,és igazából akkor örökéletűek ha nincsenek gyepálva... Hiace vs Transporter esetet szerintem meséltem már:)

Tizenkettő 2013.10.02. 17:33:07

@DeezL: Én olyan kreténséget, hogy a vákumszivattyú a generátorral egyben van eddig csak japán dieselen láttam..... De lehet tájékozatlan vagyok és más is elkövetett ilyet.

Schütii 2013.10.02. 17:33:54

@visszakettopadlogaz: "Silanyabb autot kell gyartani, erre jottek ra a japanok"

Na erre egy japán se fog rájönni, inkább harakirit követ el, mint hogy ne a legjobbat csinálja. Vagy átviszi a gyártást Kínába, meg ide-oda, ott aztán úgyis silány lesz.

A Mitsu esete elég fura, mert Csikós cikke alapján egy kalap szar az új Space Star, ami a Mitsu vergődését mutatja leginkább, nem a nagy "megvilágosodást. Szóval az nem lesz bestseller a silánysága okán, az könnyen belátható.

Bolsi Buster 2013.10.02. 17:34:17

@DeezL: Milyen régi?

Kérdezd meg az Opeleseket, milyen dízellel kell venni a 10-15 éves Astrát/Vectrát/Zafirát stb?

Nem Isuzuval? Mindezt úgy hogy japánban nem lehet dízelt tankolni.

Zoltan1972 2013.10.02. 17:34:36

Ezek szerintem is előtte töröttek voltak. A mazda is amit láttam.A mai Opelek sem rohadnak már.

Bolsi Buster 2013.10.02. 17:37:25

@Schütii: Már az utolsó Colt(Smart Forfour) is szar volt. Mondjuk abban is volt európa rendesen. Nem is megy a Mitsunak a szekér, ojrópában legalábbis.

Nézzen mindenki utána, hogy mit írnak a júzerek az 1. Nissan Almeráról, meg a 2. Renault Almeráról.

voroseltolodas 2013.10.02. 17:38:25

Azért járjak tucat,szürke,szűk,semmilyen érzelmet kiváltani nem tudó japán autóval mert a motorblokk(amit egyébként senki nem lát) nem olajos? Ne már.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.02. 17:40:18

@Schütii: szentigaz. Made In Malaysia.... a japan munkaerot nem lehet megfizetni ha versenykepes akarsz maradni. Az almoskonyvek meg azt irjak a malaj gyartasrol hogy minden csak nem jobb mint a japan ( lasd motorkerekparokban a hondat )

penz penz penz...

DeezL 2013.10.02. 17:43:14

@Puskát kellett volna hozni: nem a FOSpelről volt szó.... hanem micu mazda toyota stb dieselekre értettem ezt... mert pl az 1.8 TD micu motor az gyakorlatilag egy hulladék volt ,volt egy Galant amit bűvöltem mindig... igazából a Hiace/Hilux 2.4d-je is úgy bírta hosszú ideig ha max 100-110es tempóval ment az ember hosszú úton(megy 150et is csak aztnagyon nem szereti) ugyanez a helyzet a Kia k2500al is,mert abban is Micu motor van!!4

Mielőtt belemegyünk, volt 3 Isuzu diesel motoros Fospelom... Astra G ,Vectra A, és a Corsa B comboja.. sehol sincs a TDI-től! de sokkal sokkal jobb mint az Opel-féle TD-k

Schütii 2013.10.02. 17:46:00

@Puskát kellett volna hozni: Az még annyira nem volt szar azért, de kellett az erős hit benne annak aki azt akart venni, én ezt inkább a hypeolás hiányára meg a formai jegyekre vezetném vissza, mint objetív okokra. Csak nézd meg hogy mi megy itt most a Kiával. Rengetegen mantrázzák hogy az "jó autó". És ezt meg sokan elhiszek, függetlenül attól, hogy megalapozott e az állítás vagy sem.

Bolsi Buster 2013.10.02. 17:50:12

@DeezL: Amiket írsz nem ismerem, el nem tudom képzelni minek vkinek japánból dízel. Csak az Opelesek nagyon dícsérik az 1,7es Isuzut.

Nekem is volt kicsit VectraB benzin, sokat CorsaB benzin, sokat AstraG benzin, sok gond nem volt egyikkel se, a Corsa rohadt az olyan. Nem olyan finom szerkezetek mint a fent említett M323, de megérték az árukat nem bántam meg az Opeleket.

Schütii 2013.10.02. 17:50:47

@visszakettopadlogaz: Japán most meglepő módon nagyon nagy szarban van, mert folyamatosan erősödik a pénzük. Valahol nagyon fura ez nekem, és nehéz elfogadnom, hogy akik szívvel lélekkel a legjobbat akarják letenni az asztalra (és teszik is) azok egyszerre csak a fasz rosszabbik végén találják magukat, miközben a kínai bóvlikirályoknál meg folyamatosan csilingel a kassza.

Bolsi Buster 2013.10.02. 17:55:03

@Schütii: Megbízhatóságról nem tudok nyilatkozni mert csak kipróbáltam, de a Colt bele még japán mércével is igénytelen(rosszabb pl. mint a Swift2), pedig ezt direkt ide gyártották.

Kiával tapasztalat nincs, de nekem is tetszenek az újak(Rio, Ceed, Sportage), a belük is egész jó(a problémamentesség meg alapelvárás..:).

DeezL 2013.10.02. 18:03:43

@Puskát kellett volna hozni: tudod a mentőautók is dieselek voltak,meg nyilván más kisteherek meg terepjárók.... viszont én is azt vallottam még anno,hogy japánból csak benzinest,bár a mai Toyota dieselek a D4d jónak bizonyult,tapasztalatom nincs vele,de rosszat nem hallottam róla,senki nem is panaszkodott rájuk 1 db Hilux d4d volt ismeretségi körben amit porlasztózni kellett!

Schütii 2013.10.02. 18:05:05

@Puskát kellett volna hozni: Na mondjuk a belsők tekintetében sose volt világítótorony a japán iskola.

clior 2013.10.02. 18:09:55

Azert nemi ketely van bennem, hogy mindennemu tisztitas nelkul ilyen tiszta maradna a motorter. Nekem mas emlekeim vannak a motorterrol. Por azert akad ott boven, ez meg szinte femtiszta. Amugy is ruhellem a Japan csodalokat meg a szlogeneket. Hallottam mar VW. Opel, mostansag Toyota reszerol ezeket a szlogeneket. Ha gazdaja van egy autonak, akkor szinte mindegyik gond nelkuli (persze vannak kulonc darabok), de leginkabb az agyonhajtott gepekkel akad problema. Nekem eddig a Francia kocsikkal sem volt soha egyetlen bajom sem! Amikor azt mondtam, hogy kiprobalok egy Japant? (Toyota annyira nem is Japan), akkor voltam szervizben folyamatosan az elkepzelheto osszes hibaval. Akkor en szidjam a Japan asakat es eltessem a Franciat? Azonos mind, a leheto legolcsobb gyartast kovetoen a legnagyobb haszonkulcs ervenyesitese es kesz. Ha nem tetszik a tulajnak akkor vesz majd masikat, ok eladtak es zsebre vagtak a hasznot.
Szerintem nincs mar igazan rossz vagy jo, inkabb izlesek vannak az utobbi 15 evben. Korabbrol meg mar ne is beszeljunk mivel az mar tortenelem

Bolsi Buster 2013.10.02. 18:11:36

@DeezL: Após 30ezrenként cseréli a porlasztócsúcsokat az Avensis Versón, igaz az vmi agyonvágott 400at futott céges fos amit vmi idióta kannából tankolt még újkorában.

Schütii 2013.10.02. 18:11:49

@DeezL: A 90-es évek japán dízelei is agyonüthetetlenek voltak, csak nem volt szabad sajnálni a pénzt Denso izzitógyertyára (persze általában sajnálták) mert az európai utángyártottaknak csak töredéke volt az élettartamuk.

Agr3ssor 2013.10.02. 18:16:42

@DeezL: Értelek, de szerintem ez nem a dízelség velejárója...
Van jó, meg rossz autó... :) És mindegy ki gyártja...

DeezL 2013.10.02. 18:21:47

@Schütii: és amúgy szerinted melyik diesel motor volt idáig szar?

Csalfa Romeo 2013.10.02. 18:23:34

Elég érdekes a kontraszt a tegnapi új Hyundai i10-esről szóló cikk és a mai Space Star-os írás között. Mindkettő új, mindkettő távol-keleti, és mégis mekkora különbség van köztük, és elvileg a japánnak kéne jobbnak lennie...A Hyundai nagyon komolyan nyomja a témát egy ideje, pedig a vezetőjük azt nyilatkozta, hogy ők nem akarnak a világ legnagyobb autógyártója lenni. Gondolom azért nem fognak majd szomorkodni, ha egyszer végül mégis összejön...

A Mitsuval kapcsolatban az az érzésem egyébként, hogy nem Európa volt a célcsoport, csak ide is elhozták, hátha itt is kelendő lesz...mint minimáltranszport(Suzuki Alto-szint) akár jó is lehetne, csak ahhoz túl drága, és sokkal jobbnak kellett volna lennie a legutóbbi Coltnál, aminek ugyebár az utódja...itt most valamit nagyon csúnyán benéztek Mitsubishiéknél.

Winkler Robi is írta korábban az új Auris kapcsán - tanuljon a Toyota a Kiától, mert nem szégyen az okosabbtól tanulni...

Schütii 2013.10.02. 18:25:19

@DeezL: A d4d-k erősebb verzióit mondják problémásnak a népítéletek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.02. 18:26:22

@Schütii:

a japan oregedo nepesseg egyik - ha nem a legfobb - kivalto oka a japan autok muszerfala. Aki arra ranez - vagy minden nap azt nezi - annak mas vagya nem marad mint egy darab szaritott hal es egy hajlek ahol alomba szenderulhet, megszabadulva az evilagi monoton es dogunalmas automuszerfalaktol. Gyerekcsinalas? Ugyan, "itt a let a tet!"

Bezzeg az olaszok!!! Aki vett anno egy Alfa 156-ot ( a "kukker orasat" ) annak mar harom gyereke van! :D

Nyilvanvalo, ha van igazsag es jog a foldon akkor annak a tervezoirodanak aki kitalalta a "szent kvarcorat" es a japan muszerfal epitesi iskolat azoknak genocidiumert felelni kell egyszer. :D

deepwing 2013.10.02. 18:27:19

Most ezen mi olyan gecikülönleges??

Ada 2013.10.02. 18:27:24

En Civic-re tippelek. Abbol volt 1,4 1,5 1,6 es 1,8. Accordot sokaig csak 2,0 motorral szereltek, de volt egy szeria amibe lehetett 1,8-ast rendelni.
Civic-bol pedig van 4 es 5 ajtos. A 4 ajtosat Japanban gyartottak az 5 ajtosat (ami a Roverra hasonlit) Angliaban.
Azt az aluminium takarot, ami a kipufogosor elvezeteset takarja, le kell csavarozni es megnezni, nincs-e megrepedve valahol. A folytonos hotagulas-hules miatt ezeknek a motoroknak ez az (talan) egyetlen gyenge pontja.

gigabursch 2013.10.02. 18:32:04

@Bond91:
Vigyázz, mert mindjárt rátértek a tervezett avultatásra és SB felhördül.

:-)

Nem baj, jó neki az öregecskedő feleségek cseréje.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.02. 18:32:51

afrika azon reszen ami brit gyarmat volt, azsia bizonyos reszein es a belso - ausztral sztyeppe videken az autok 99% a toyota vagy w123 merci. Ennek - mint mindennek - bizonyara van oka.

Bolsi Buster 2013.10.02. 18:34:56

@Csalfa Romeo: Hát úgy tudom, hogy a Hyundai már most is a 4., ami elég durva(persze Kiával együtt).

De fejlődtek is, 10-15 éve egy Accent nem volt egy ligában egy Astrával/Corsával ma meg egy Rio/Ceed simán, sőt aki nem akar turbót az autóba annak a Kia/Hyundai meg a japók az egyetlen alternatíva.

Bolsi Buster 2013.10.02. 18:37:20

@Schütii: Ez igaz az összesre, TDI-re és HDI-re ugyanúgy. Mit gondolsz miért tesznek a Transporter 2.5 TDI-be 80 lóerőt mondjuk 200 helyett? Mert előbbit nem 3-400k-ra tervezik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.02. 18:39:05

@Schütii: japanban most indult be ( ket honapja? ) a "penzhelikopter", japan eladosodasa 200% korul van ( Magyarorszag 75% korul ) csak a japanok sajat maguknak tartoznak igy az inflacio emelkedese nem gond az allamadossag szempontjabol. Most eppen penzt pumpalnak a gazdasagba es inflalnak magukon kicsit hogy fusson jobban az export - legnagyobb bajuk a munkaerohiany, de a japan tarsadalom nagyon bevandorlo ellenes.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.10.02. 18:40:09

Hogyne, a processzorgyár szűrt légterében ezzel az autóval szállították a wafereket az anyósülésre dobva. Naná, hogy nem poros.

gigabursch 2013.10.02. 18:43:58

Ismerek pár Suzuki Jimnit 40-60 ezer km-rel.
Nos azok ugyanolyan sárosak belülrő, mint a Nívák.

Lehet, hogy arra használják amire való...

:-)

nagyiWRX 2013.10.02. 18:50:40

Nem annyira a km a lényeg hanem a km és a használati idő pl: volt a multhéten egy KIA sorento 207 ezer km el 1 évesen ránézésre soha nem mondanád meg róla mennyi van benne de apám régi rönójába 220 ezer van meg 15 év na azt nézd meg milyen alulról.

nouka 2013.10.02. 18:50:50

A német kollégám W124 -es dízel mercijében 965.000 Km-nál cseréltettek órát a TÜV-ösök.

titaan 2013.10.02. 18:52:19

295 000 km után cserélték céges Accordomat, hibátlan állapotban. A Hondák nekünk nagyon beváltak, 7 év alatt tettem ennyit bele.

Bolsi Buster 2013.10.02. 19:03:34

@nagyiWRX: Meg a mód. Az első 3-5 km-en(amíg hideg a motor) többet kopik a motor, mint az utána jövő 100on összesen. Váltó detto, autópályán alig használod.

Az a fasza, aki ilyen 3-5 km-ekre használja az autót mindig. megkímélt, csak 50.000 van benne...:)főleg ha TD-t vagy TB-t vesz erre a célra, na az a tutti vétel!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.02. 19:03:38

proba padon hasznaltak, de csak akkor ha kint sem esett. A rozsda olyan ennek a kocsinak mint a Pick szalaminak a nemes penesz: csak jobb lehet tole :)

@nouka: miert, nem tudtak visszatekerni? :)

sure_shot 2013.10.02. 19:04:56

kéne egy tízmillió kilóméternél csipogó óra a verdába, hogy tudjam mikor kell legközelebb rásasolni a motorra...

P12_dCi 2013.10.02. 19:16:05

Csak az nem tudja mennyire jó egy japán autó, akinek még nem volt. Persze Japánban készült japán.

A Nissanom már hagy kívánnivalót maga után. 170 ezer km után most áll szervizben, főtengely-ékszíjtárcsa cserére várva. Persze a motor rönódécéi. -.-

Zoltan1972 2013.10.02. 19:16:47

Egyébként sok minden függ attól ki volt a gazdája a kocsinak , esetleg hány tulaja volt. Egy motor rákfenéje az olajcsere és a jó olaj. Vannak nagyon igénytelen tulajok. Tudok olyat aki még nem cseréltetett olajat csak mindig rátölt. Az ilyentől vegyél autót . Akkor ez a honda motor se igy nézne ki.

Bolsi Buster 2013.10.02. 19:26:05

@Zoltan1972: Ez így van persze az olajcserék használatfüggők, a gyári csereperiódus a legrosszabb forgatókönyvvel számol (sokszor röid táv hideg motorral).

Itt egy extrém példa - 130ezer mérföld olajcsere nélkül és a motor pucolás után élve maradt: www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo

Avant1 2013.10.02. 19:32:15

@Puskát kellett volna hozni:
Arról nem szól a fáma, hogy a suvickolt elemek szép békésen szétkoptak ezalatt.

Bolsi Buster 2013.10.02. 19:36:21

@Avant1: 130k miles alatt a szarabb motorok szétkopnak olajcserével is..:)

megatoner.hu · http://megatoner.hu 2013.10.02. 19:36:55

amúgy csak nekem nem kell 1millió kilóméterig egy autó?

menjen el 2-300ezret, azt csere.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.10.02. 19:56:53

@megatoner.hu: Így van. Mire fut le egy átlagos sofőr alatt egy autó 1 millió kilométert? Errefelé kb 15 ezer az átlagos éves futás, tehát 66 évig tartana. Megveszed 18 évesen az autót, és 84 éves korodig azt használod :)

Typeir 2013.10.02. 20:02:29

Nem tudom hogy képet érdemes lenne-e feltenni az Accord-ról amit már 3 éve használok.Inkább nem!Szelepfedél tomítésnél kopkodi az olajat amióta megvettem,check engine lámpa ég,mióta megvettem,aztán ennyi.Nem eszik sokat,nem megy szarul,mukodik rajta(benne)minden.Olaj,olajszuro,légszuro,uzemanyagszuro,pollenszuro,futómuállítás minden évben megtortént.Legutóbb júliusban volt klímahuto cserélve,meg 2 felso gombfej elol.Ennyi.50 rugóba kerult.Csak azért mert én csináltam!Ja,az a hovédo lemez a kipufogónál,fele el van rohadva.Soha nem mostam le a motorját,miért is kéne?Pontosan 200000 azaz kettoszászezer mérfold van benne.Ami alsó hangon is 320 ezer.És?2.0 benzin 2000-es évjárat Executive felszereltég navival ami szart se ér mert régi térkép van rajta csak nekem jobban tetszett mert nem az a megszokot silány muszerfalas,a tekeros gombokkal.Amúgy a Bose hifi még mindíg durván szól.Szóval ennyit roviden...

Bolsi Buster 2013.10.02. 20:04:52

@Typeir: 'Szelepfedél tomítésnél kopkodi az olajat amióta megvettem,check engine lámpa ég,mióta megvettem'

- Miiivaaan? Okosan választottál.

Typeir 2013.10.02. 20:07:15

@Puskát kellett volna hozni: Hát okosan választottam,úgy gondolom.Te biztos jobban csináltad volna!

Typeir 2013.10.02. 20:14:39

Ja,elfelejtettem leírni,hogy a check engine lámpa a hátsó lambda szonda miatt ég,ami néha vicces értékeket mutat,lassan cserés lesz.Pontosítok:szelepfedél tomítésnél nem okádja az olajat,hanem látszik hogy nem patikatiszta mint a cikkben szereplo autóé!Csak hogy mindenki megértse...

NperA 2013.10.02. 20:25:50

Nagyon szépen mosott motor. Csak megszárították előtte. Lefotózzam a 87k km-t futott Peugeot motorját? Porosabb. De nem folyik az sem.

etwas kultur muss sein 2013.10.02. 20:30:11

@Typeir: lol

Cseréld ki a szelepfedél tömítést, meg a lambda-szondát, és jó lesz. :)

Typeir 2013.10.02. 20:34:03

@MadamSzopole: Lambda szonda csere az lesz,de szelepfedél tomítés csere az nem.Eddig is jó volt,azt a 2deci olajat meg talán meg tudom venni évente.

HöZsö 2013.10.02. 20:34:56

Honnan tudjuk, hogy nem cseréltek már tömítést?

Vizibolha 2013.10.02. 20:42:23

Je, az en Hondam se okadta az olajat kifele (sot, semennyire), megis fotengely csapagyas lett...

Rocko- 2013.10.02. 20:52:12

@megatoner.hu: hát itt sok embernek ez az elvárása, hogy fusson egymillió kilométert az autó. hogy mennyi idő alatt teljesítenék, azt ők se tudják, csak elvárják.

Bolsi Buster 2013.10.02. 20:57:51

@Rocko-: A kisfurgonok meg is futják az 1 milliót, 10-15 év alatt.

Személykocsiban szvsz jó a 300ezer is, az a nem mind1, hogy addig a 300ezerig csak az olajat cserélgeted, vagy ráköltöd még1x az újkori árát csak a javításra.

norisz01 2013.10.02. 21:03:21

Csak a japánokat fikázóknak:Van egy 20éves japán diesel 400.000benne kitudja hányszor visszatekerve,a legnagyobb hidegben is nem lehet ugy elforditani a kulcsot persze izzitás után hogy ne induljon be.Váltója mint a vaj,a kuplungja is.Volt előtte fasza vw is diesel ami mindig szétszopatta az agyam már amikor be is indult.
A tetőkárpit hullott a fejemre.
Az összes német egy nagy foss.

nouka 2013.10.02. 21:08:11

@visszakettopadlogaz
:-)))))))))))))))))))))))))
Ez jóóóó!

norisz01 2013.10.02. 21:08:18

@visszakettopadlogaz: Szerintem nagyon nem igy van,az avensiseknek tetszik a műszerfala, akkor nézz meg a golfét ,hát gyönyörű...
Nekem az olaszok nem jönnek be se igy se ugy,csak kereklámpát tudnak oszt jónapot.

FeketsZ 2013.10.02. 21:09:52

F18B2 6gen Accord.

Vajon miért vannak visszatekerve? Mert elhiszed, hogy kevesebb van benne.

norisz01 2013.10.02. 21:10:58

@GrG: Igaz!
Azt mondják az autószerelők hogy jó,hogy nem mindenkinek japán autója van mert akkor,csődbe mennének.

mohaa 2013.10.02. 21:21:26

Gyanítom, azért ez sem egy mai, turbós, agyonhegyezett motor. Ami persze még az Euro186-nak is meg kell, hogy feleljen, ezért meg is van fojtva alul, aminek eredményeképpen forgatni kell, hogy menjen, amiből következően jobban használódik is. :)
Ördögi kör.
Azt meg már nem is említem, hogy gondolom, ez még japánban készült japán...

Bolsi Buster 2013.10.02. 21:23:30

@norisz01: A rönyó és pözsó márkaszervizben viszont a staff melóbajáró autója vmi régi hujundáj v. japán szokott lenni...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.02. 21:26:14

jók a japán kocsik csak rohadnak.pl a mazdáknak 8 éves korukban rozsdás az aljuk.
de a suzukik is tudnak rohadni.

Bolsi Buster 2013.10.02. 21:27:22

@mohaa: A turbós motor pont nem agyonhegyezett. Attól hogy vmi agyonhegyezett, még lehet tartós, ha japán(vtec, S2000 stb.).

A turbós motort pont nem kell forgatni, hogy menjen, ergo kevésbé használódik el. Kivéve maga a feltöltő és kapcsolt alkatrészei, amik kopó alkatrészként is felfoghatók.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.02. 22:07:33

@kultúrpesszimista: Nem visszalépés ez, csak nem autópályára való. Az egy miniautó, azzal a teszkóba szokás menni.

Csalfa Romeo 2013.10.02. 22:08:31

@Puskát kellett volna hozni: Ha belegondolsz, ilyen nagy múltú márkákat, mint a Ford, a Peugeot/Citroen, a Renault, a Fiat, vagy az Opel, már rég lenyomtak, úgy, hogy még nincs 20 éve sem, hogy megjelent a Kia Magyarországon, és mindenki jött azzal, hogy "szar koreai tologatós játékautó". Pedig nem volt rossz akkori viszonylatban a Kia Sephia, a tojás Hyundai Lantra vagy a Daewoo Espero, kezdetnek legalábbis meglepően jók voltak. Ma meg már elég erősek ahhoz, hogy nekimenjenek a VW-nek meg a Toyónak. Nagy autógyártási múlt nélkül - egyszerűen ügyesek, és kész.

zerge44 2013.10.02. 22:10:37

Sikerült letakarítani a motort? Milyen ügyes! 304ezret futott? Az én tragacsom 330ezrest vagy pályán 4500-as fordulattal ordítva, vagy Pesten klímával vonszolta alulmotorizált böszme bódéját, vagy a gabonaföldön tapostam hogy bejussak a kísérletekhez. Majd 600ezernél visszatérünk a tartósságra.:-)
Erre a 304ezresre bármelyik szgk.-nak képesnek kell lennie, ha gondos gazdája van.

nagyfavor 2013.10.02. 22:17:59

ennyire nem éri meg rozsdamentes acélból dolgozni a gyártóknak? pedig lenne rám igény

mindenkiautóba 2013.10.02. 22:33:09

@kisqtya: ok
Mazda 323P 2.0 dízel 1999-es
Ha megoldod egy ötvenesből a vezérlés cserét vízpumpával, akkor adok rá egy húszast
rendben?

ember, csak a vízpumpa ötvenezer, kell három görgő darabja barátilag 20e de inkább több

a szíj (nem ótvaros) 10

munkadíj

PanelProli 2013.10.02. 22:34:16

Ez fotoshop!

8 évig használtam a Honda Civicemet, azt persze nem mondanám, hogy úszott a szelepfedél az olajban, de volt olajpára rendesen a motoron...

kultúrpesszimista 2013.10.02. 22:36:46

@ColT: nem a fenét nem visszalépés! Silány műanyagok, iszonyú design, pocsék vezetési élmény (Csikós szerint.)

Ehhez képest ne lenne visszalépés?
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Mitsubishi_Colt_5_rear_20071029.jpg

Ez Autó...

Rohadjmegorban 2013.10.02. 22:47:40

384000 van a volvomban. 7 éves. 280000-nél cseréltem turbót és semmi màs. Se kettőstömegü lendkerék, se porlasztó, semmi. Ennek a hatvan százaléka autópályázás, ahol általában 200-220 - al megyek. A minek szorongjak egy jappán autóban, ami kényelmetlen is!

winyettyu 2013.10.02. 22:50:41

@Puskát kellett volna hozni: Azért nem semmi a csávó, aszongya hogy majd fél év múlva jön vissza következő olajcserére a costumer... hát szeirntem annak a motornak legalább 2-3 átmosás járt volna tiszta motorolajjal kevert valami sépci adalékkal, ami leoldja a szennyet...

Tippszmix 2013.10.02. 22:51:32

@Rocko-: Ez szerintem azért van, mert 130-at mutat az óra vételkor, de benne van már 800, és még azért 200-at ő is szeretne beletenni... :-)

kultúrpesszimista 2013.10.02. 22:52:02

@Rohadjmegorban: teljesen jogos, de azért van 1 japán autó, ami kényelmes, ami megbízható, ami nem tipikusan japán belülről, és amit BÁRMIKOR megvennék. Mert kéne. Azonnal. Ez:

static.cargurus.com/images/site/2009/08/22/19/07/2000_lexus_is_200-pic-5482702567067432963.jpeg

:-)

winyettyu 2013.10.02. 22:53:50

@nagyfavor: tudod menynibe kerül a rozsdamentes acél? kb3-10x annyiba, mint egy rozsdásodó.

mohaa 2013.10.02. 22:55:33

@Puskát kellett volna hozni: látom sikerült a lényeget megérteni. A turbós motor addig semmit nem csinál, amíg a turbo nem tölt. Utána jön a tüzijáték. A teljesítményleadása pont nem egyenletes (ellentétben egy szívómotoréval, pláne ha még köbcenti is van mellé), ergo a teljes szerkezetre (értsd hajtókar, főtengely) lökésszerűen érkezik meg a teljesítmény, minden egyes gyorsításnál. Na aztán ez nehogy már ne egye meg hamarabb a motor alkatrészeit, mintha egyenletesen terhelődnének! Sima, egyszerű fizika.
Amiket felsoroltál (Vtec, S2000), szintén milyen meglepő, szívómotorok. De amúgy én a hsz-ban egyszerű, hétköznapi motorokról beszéltem. Ami régen volt mondjuk egy 1.4/1.6 max. Euro II szívómotor, egy kb. 1000kg kasztnival. Tökéletesen elég volt a normális közlekedéshez. Manapság ugyanez 1.0/1.2/max. 1.4 turbo, mondjuk 1200/1300 kg mellé és nagyon nem vagyok meggyőzve (már lehet is hallani itt-ott), hogy ezek tudnak majd annyit futni, mint azok a régi, faék egyszerűségű szívó benzinesek.
Az agyonhegyezettet ne úgy tessék érteni, hogy 9000-et forgó, hanem hogy a műszaki határokat teljes mértékben kihasználó. És az nem csak a fordulatszám lehet.
A másik, amire ki sem tértél, hogy a mai motorokat megfojtják alul (még jobban semmit nem csinál alacsony fordulat mellett), ezért még pörgetni is muszáj őket.
Aki akarja érti, aki nem nem.

DeezL 2013.10.02. 22:56:55

@Prof. Dr. Sün: én az Ivecommal arra hajtok hogy majd meglegyen az 1 millió km! de még messze van... 5 és fél év alatt mentem vele 330ezer km-t ,most van benne 460ezer :)

Rohadjmegorban 2013.10.02. 22:57:18

@kultúrpesszimista: 205 centi vagyok! Max a hátsó ülésről!

DeezL 2013.10.02. 22:59:09

@Puskát kellett volna hozni: a T4ből nekem az Iveco előtt a 102lovas 5hengeres változat volt 3 évig ,nagyon jó volt csak a Daily sokkal nagyobb ezért kellett váltani:)de rakottan is jól megy a 102lóhoz képest és bírja is az igénybevételt...nekem a Turbo és az adagoló is állítva volt szóval 120lóerő min. volt

kultúrpesszimista 2013.10.02. 23:00:41

@Rohadjmegorban: nem a méretről beszéltünk/beszéltél, hanem a japán autók kényelméről, kívánatosságáról. Egy Lexus IS 200 pedig titkos kakukktojás lehet... amúgy egyetértek! Volvo 4 Life! (Na jó, Alfa, Saab dettó.)

DeezL 2013.10.02. 23:02:11

@Schütii: mondjuk nincs vele tapasztalatom úgy... közösnyomócsövesből volt egy E46om ,apósnak van egy 1.6 HDI 407es nekem volt egy 407SW 1,6 HDI ami a sogóromé... meg a kisebik sógornak van egy 407 2.0 HDI.. nekünk meg JTD-ből volt/van a JTD nagyon jó idáig bevált

GabikA 2013.10.02. 23:02:14

@Bond91:

Haha SB, lehagyott titetek a ronyo :))) Csigazabalok rulez :P

winyettyu 2013.10.02. 23:02:34

@Gyurma73: 10 éves Accord. Japánban gyártott. Sehol nincs rajta egy szem rozsda sem, Pedig nem volt különösebben kímélve, sokszor összelett latyakozva, és nicns hetente lemosva. Egy kis összetolatás következdében egy hegyen lepattant egy körömnyi helyen a festék, úgy van 5 éve, hogy csak az alapozó van rajta, és ugyanúgy néz ki, mint mikor lepattant a fedőréteg. Ezek után nem igazán értem, hogy ma egy 5-6-8-10 éves, nem tört autón hogy lehet rozsda...

Tippszmix 2013.10.02. 23:07:22

Én is azt hittem, hogy 304 után még gyári hónolásokat látunk, vagy minimum szétborítva nézegethetjük a motort, erre jön egy kép, ami inkább propaganda, mint meggyőző bizonyíték! Értem én, hogy nem a km-ek száma a nagy szó, hanem az olajokádék hiánya, de ha nem is frissen, de ezt a blokkot lemosták, vagy inkább letörölgették.

Rohadjmegorban 2013.10.02. 23:07:40

@kultúrpesszimista: a hetes bmw-3 hónap után eladtam, mert nem bírta a folyamatos hajtàst. Audi a8 detto, de használtam S és E osztályt is. Max fèl évig bírták, mindegyok otthagyott. Gondolkoztam Lexuson én is de nekem az is túl japán feelinges volt. A Volvót a titkárnőnk segge alól szedtem ki, amikor az E class lerohadt. 50000 ezer óta van nálunk. 3 év alatt raktam bele 250000-t. (Szlovák rendszàm 4 ever ;)Azóta nem szálok ki belőle, pedig lekellene cserélnem egy újra a megjelenés miatt. De nem tudom milyenek az újak.

Bolsi Buster 2013.10.02. 23:13:01

@DeezL: Főleg hogy a JTD az egy csomó modellben HDI. Meg lehet hogy viszont is igaz...806/Evasion/Ulysse/Jumpy/Expert/Scudo meg egy rakás haszonjármü ráírják az olaszra hogy JTD de nem az. Csak így nem kell magyarázkodni.

Tippszmix 2013.10.02. 23:16:42

@Rohadjmegorban: Milyen cég, meg titkárnő ez, hogy Szlovák rendszámmal jártok, meg 50000 km-el vesztek prémium autókat, meg nem kell érettségi sem (már csak a helyesírásból gondolom)? Ne érts félre, nem bántásból, csak furcsa. ;-)

Rohadjmegorban 2013.10.02. 23:18:06

@kultúrpesszimista: sima v70. Kb 200 lovasra chippelt D ötös.

Rohadjmegorban 2013.10.02. 23:19:49

Folyamatos 200 as temponál 11,5-ben megáll! Városban 7,5! 120-130nál 6 liter.

Bolsi Buster 2013.10.02. 23:20:44

@mohaa: 20 éve voltak ilyenek a turbók. Ma már semmi lökés nincs, csak lapos nyomatékgörbe(benzines turbó max. nyomaték 1400tól 6000ig), a nyomatékleadás sokkal egenletesebb mint a szívómotornál.

Agyonhegyezettet úgy értem ahogy kell - hegyes nyomatékgörbe=szívómotor.

A 'mai motorokat megfojtják alul' ezt értelmezni sem lehet a turbóknál, hisz ilyen alacsonyan ilyen erős benzinesek sosem voltak, a szívókra igaz ez is.

Ettől függetlenül mind2 müfajban vannak igazi remekek, szívóban pl. S2000. De ma már a km-bajnok autók is mind turbók (az összes haszonjármü+ VW 1.9TDI+ Isuzu 1.7TD stb.).

Rohadjmegorban 2013.10.02. 23:21:52

@Tippszmix: tényleges szlovák cég. Nem csak a rendszám miatt;) Munkagép és pótkocsi gyáraknak vagyunk a beszállítói. És van éretségim, de nem magyar;)

DeezL 2013.10.02. 23:23:24

@Puskát kellett volna hozni: az úgy van ,hogy a ducato/boxer/jumperből a 2.0 az a HDI... a 2.2es a ford motor a 2.3 2.8 3.0 az az Iveco/fiat tehát az a JTD.. a Scudo/expert/jumpy a Phedra Zeta Ulysee 806 807 Evasion C8 az meg full francia tehát az HDI...

a többi 1.3(ami 1.2 igazából) 1.6 1.9 2.0 2.4 az JTD legyen az Opel,Ford,Suzuki,Saab,Tata,Chevrolet,Alfa,Fiat,Lancia,Iveco

DeezL 2013.10.02. 23:26:39

@DeezL: en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine

amúgy van egy 280ezer km-t futott 159esem 1.9 16v 150le végig szervízkönyves stb... mit csináljak vele szerintetek? eladjam vagy el legyen bontva?

Bolsi Buster 2013.10.02. 23:27:35

@winyettyu: Azér egy 10 éves nem rozsdás autótól nem fosom le a bokám.

Kilóra hordják be a 2000 körüli kocsikat a nepperek, ami osztrákból, németből jön, annak az alja, futómü felületi rozsdás, ezekkel még évekig nem lesz baj, ami olaszból jön azok teljesen rozsdamentesek. Ez 13 évesen semmilyen márkánál nem kunszt.

Vannak kivételek, B Corsa, Felicia pl. kifejezetten rohadós, de azok sem fiatalok már. Hazai, nem garázsolt kocsiknál is ez kb. a limit, 13 év és elkezd rozsdálni a kerékív. Persze aki kifejezetten foglalkozik ezzel annak sokkal többet bír.

Bolsi Buster 2013.10.02. 23:32:08

@DeezL: Milyen állapotú? Tesóm akar 159 kombit. Milyen évjárat?

nice try · http://jehovatanui.blog.hu 2013.10.02. 23:37:01

uborka szezon van októberben?:-)))

ezt itt mindenki bekajálta!?

Bolsi Buster 2013.10.02. 23:39:33

Deviszont nekem 2000-03 körülről kéne Berlingo/Partner/Combo/Doblo/Yaris Verso esetleg Jumpy/Expert/Scudo/806/Ulysse/Evasion dízel v. benya mind1 manuális váltóval nem szanaszét gyalázva, hátsó üléssorral.

Ilyen kinek van?

ghostdog75 2013.10.03. 00:10:11

közben vki jól lecsapott a fent nevezettre,remélem működött a reklám,már nincs a BN istállóban?
:-)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.10.03. 02:48:03

A képen egy Hattori Hanzo látható, a ma eladott Hondákban ezzel szemben valami laprugóból kendácsolt handzsár van. A kicsi sárga szigetlakók történelemtudományilag bizonyítottan értenek a fémek megmunkálásához, ezért is sajnálatos, hogy mára ún. költséghatékonysági okokból mindenféle barbár kókler népek művére rá lehet ragasztani az egykor minőséget és szakértelmet jelképező emblémákat. Az a fura helyzet állt elő, hogy a mások által széthasznált XX. század végi Made in Japan cuccok még a mai naptól fogva is hosszabb élettartammal bírnak, mint az egykor dicsőséges gyártók védjegyeivel díszített, manapság szégyenszemre eladott vadiúj ipari hulladék. Kivétel talán a Mazda, majd kiderül...

srank 2013.10.03. 05:36:10

szerintem nem szabad alulmotorizált kocsit venni, a sok balfék megveszi az 1.2-1.4 alsóközepet, amit ráadásul nem is pörgetve használ "mert akkor sokat eszik" és és mire eladja az első tulaj, a sok erőlködéstől hengerfejes lesz mindegyik ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.03. 06:28:22

@kultúrpesszimista: Na de ez eggyel nagyobb... :)
Amiről írt, az városi miniautó.

@srank: 23 év alatt az 1.4-esemnek csak a hengerfejével nem volt baj :D

muhi 2013.10.03. 07:49:52

Ez valami pormentes országban futott, vannnak ilyenek Észak-Európában. Így nem nagy dicsőség tisztának maradni, ráadásul a motor mechanikai állapotáról ez semmit, de semmit nem mond el.

A Becsületesneppernek vannak jó meglátásai (például amikor valaki megkérdezte, hogy mire kell figyelni vízkáros autó esetén, azt válaszolta, arra, hogy ne vegyük meg :), de már azt is megfigyeltem, hogy nála gyakorlatilag minden ország minden típusa problémamentesként szerepel, pl. a hírhedt Citroenek, hogy mást ne említsek. A másik, hogy egy +200k futású kocsira annyit ír, legalább be van járatva a motorja.

Persze, autópályán, egy gondos gazda kezében. Csakhogy a legtöbb kocsi nem ezt kapja, ezért nem is azt nyújtja, mint ingázó Günther patikaállapotú Honda Accordja.

norisz01 2013.10.03. 08:00:39

@DeezL: de nem igy ez!szerinted melyik diesel birja sokáig padló gázzal?
A hiace motorja legendásan sokat fut akár egy millát.kérdezd mega mentősöket,ellenben a fordal szemben.

kultúrpesszimista 2013.10.03. 08:04:05

@ColT: oké, de a "mai" Colt sem jobb, mint ez a városi mini. És ez a baj a Mitsubishikkel az elmúlt 10-15 évben...

Schütii 2013.10.03. 08:25:45

@DeezL: Add el egyben, már ha nagyon nem kell, még akár "szarérhúgyér" is. Azért most nekem kicsit beindult a nyáltermelésem egy ilyan szép autóra, szal nem tudom azt mondani, hogy zabáltasd fel a dögkeselyűkkel.
A bontás nem is olyan egyszerű, mert ahhoz ki kéne vonatni a forgalomból, de azt meg csak bontós igazolással teszik meg, na most hogy ilyet ki meg hogy' ad neked, úgy hogy az autót megtartod, azt nem tudom. Azonkívül elég sok időt rá kellene hogy fordíts a kuncsaftok éreklődésére meg a szétszerelgetésre, amihez hely is kell természetesen.

Mérges 1234 2013.10.03. 08:37:26

Faszom az ilyen primitív cikkekbe.

Volvom motrján sincs egy csp olaj sem, még ennyi sem. Viszont van egy kurva nagy különbség full poros az egész.

1. A képen látható meg nem. Geci érdekes, hogy a Hondaába még a motor sem porosodk.

2. Bár az én motorom makulátlanak néz ki, mégis zajos, csörög zörög..... A kéepn ez meg nem látszik.

becseit 2013.10.03. 09:04:56

@Mérges 1234: Antisztatikus szelepfedél, vagy állandóan nedves úton jártak vele.

becseit 2013.10.03. 09:15:28

@norisz01: A kétezres évek két nagy slágere a Hiace, meg a T4. A Hiace motorja 10-et kajált, a T4-as 8-at. A Hiace hátul hajt, a T4 elől. A Hiace 1 fabatka volt, a T4 1,4-1,6 fabatka. A Hiace blokkja öntöttvas, a T4 nem tudom.

Szóval, aki sokat ment, többnyire nem 2/3-1 terheléssel, télen-nyáron, egyértelműen T4, a többieknek meg nagyon-nagyon jó volt Hiace.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.03. 10:15:11

@Mérges 1234: Ott kezdődik, hogy ez nem cikk, hanem blogpost, ezért mindegy is, milyen, nem hivatalos újságírói közlés.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.10.03. 10:24:04

Sokan linkelgetik az Amerikában sokszázezer mile-t futott autókat, de az igazság az, hogy a hosszú autópályákon 65 mile sebességgel (nincs 110km/h) egy Zsiguli is elmenne 300e km-t motorfelújítás nélkül. :)

2013.10.03. 10:45:01

@Puskát kellett volna hozni: Keress már rá, légyszíves, hogy a Honda 2000 ccm-es és 1600 ccm-es motorja hány lóerőt ad le turbó nélkül, és mennyire megbízható?
Aztán a pdtdi-re, és arra, hogy miért áll le a cr dízel (VW) elindulásnál?

Mérges 1234 2013.10.03. 10:50:26

@becseit:

Értem én de kint volt a főoldalon. És bármyennyire is szeretem a Totalcart, kurvara de nagyon, nagyon elszaporodtak az ilyen semmitmondó szemetek.

Meg lefénykéoeznek egy patika Honda motort, és rögötn levezetik, hogy minden Japán jó.

Volt japán autóm, hagyjuk is....

kultúrpesszimista 2013.10.03. 11:01:10

@Mérges 1234: attól függ... egy régebbi Honda csúcs, de egy kis Lexus is nagyon szerethető lehet...

Bolsi Buster 2013.10.03. 11:09:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: Honda 2000 ccm-s és 1600 ccm-s motorja? Mivan? Melyik? Én is azt írtam hogy nagyon megbízható. Ahogy a VW turbósai közül is néhány konkrét motor. 1.9 tdi adagolóval, 2.5 tdi (80 lóval a Transporterben) pl. nincs olyan Honda motor ami annyi km-t tenne meg mint a T4 tdi-k, de nyilván nem is ismerek Honda haszonjármüveket.

csahos 2013.10.03. 11:32:56

@Rohadjmegorban: Mondja a barátom nehogymá Toyotával menjünk a tengerpartra, sokkal kényelmesebb a XC 90. Aztán nem sokkal Karlovac után rángat, nemkar menni üzenet végzetes váltó hiba.
Azért hatvannal még elbattyogtunk Noviba. Vissza szintén 60-90- sebességgel Budapestre.
Tényleg nagyon kényelmes a Volvó még hosszú úton is.

Rohadjmegorban 2013.10.03. 11:47:12

@csahos: enyém az kéziváltós. Az automatát már biztos eldobhattam volna. Bmw-n, mercin, audin is max 200000-et birtak ki. Az a baj ha egyesben és kettesben nyomod neki, akkor elcsúsznak a lamellák és így elkopik a nyomatéktól.

kultúrpesszimista 2013.10.03. 11:47:47

@csahos: az XC 90 egy másik Volvo világ, nem az az igazán szerethető, kocka fajta, ami kimegy a világból, kényelmes, megbízható, biztonságos, stílusos...

Rohadjmegorban 2013.10.03. 11:48:51

De az tuti hogy a képen legalább porosnak kellene lennie a motornak!

Bolsi Buster 2013.10.03. 11:56:33

@Rohadjmegorban: Szomszéd A6 3.0TDI-jén most ment szét a DSG. De nem 200nál. Ő ment vele 280-at, előtte az MNB kocsija volt, onnan vette 60e km-rel(igen tényleg ezt hiszi..:).

Szóval ennyi. És ez az élettartam a júzerek 99%-ának elég. Mondjuk hivatalos helyen 1,5 milla lenne a javtása, állítólag.

zerge44 2013.10.03. 12:03:52

"srank 2013.10.03. 05:36:10
szerintem nem szabad alulmotorizált kocsit venni, a sok balfék megveszi az 1.2-1.4 alsóközepet, amit ráadásul nem is pörgetve használ "mert akkor sokat eszik" és és mire eladja az első tulaj, a sok erőlködéstől hengerfejes lesz mindegyik ... "

Ha ócska a konstrukció, szétesik. Ha pedig a gazdi nem várja meg a huszon/harmincezres cserét az olaj/levegő/üzanyag szűrő háromsággal együtt, hanem pl 10ezrenként cserél, akkor ugyanaddig elvísít 4000 feletti fordulaton, és ugyanúgy megpakolhatod, mint akármelyik sokkal erősebb társát 2500-on.:-), főleg ha nem a legótvarabb 'mezitlábas' benyát öntik bele. Saját tapasztalat, nem a fordulatszám és nem is a terhelés végez vele, hanem a gazdája a spórolással és hozzá nem értésével.

Mr. Waszabi 2013.10.03. 12:17:44

Hm. Most megyek 90-ezres szervizre. Motormosás nem volt még sosem. Olajat nem eszi, más baja sincs, de azért a szelepfedélen olajos por réteg van, meg a kábelek, csövek is porosak. Ha a képen nem egy 1.8-as csónakmotort látunk, vagy múzeumi példányt, vitrinfedő nélkül, akkor kötve hiszem, hogy így néz ki 300 után. Mosás után meg akármelyik motorról lehet ilyen képet készíteni, ugye.

norisz01 2013.10.03. 12:41:17

@Mérges 1234: hány volt? egy?
Kifogott szar?

norisz01 2013.10.03. 12:43:05

@becseit: a t4-nél kihagytad a féltengely cseréket,meg a turbó esetleg olajbeszopogatós történeteket is.

min 2013.10.03. 12:47:41

A szutyok xsarámban is már lassan 400ezer lesz. Ha lemosnám a motort az is ilyen szép lenne pár ezer km-ig :-)

min 2013.10.03. 12:49:48

@Puskát kellett volna hozni: Szerintem találnál az un harmadik világbeli országokban ahol a japo teherkocsikat részesítik előnyben a helyiek.

Mérges 1234 2013.10.03. 13:25:38

@norisz01:

Ez bizza évelés, ha az én Japánom szar volt, akkor az egy darab kifogott szar, így nem ér semmit az érvem.

Visznt ha betesznek egy képet egy darab japánról, ami még csak nem is poros, akkor minden Japán fasza....

Az elfogultság szép dolog.

n53 (törölt) 2013.10.03. 13:27:58

@Rohadjmegorban: Szerintem a 300at futott, pormentes Honda-motort ki kene allitani a lourdes-i Szuz Maria-barlangban, hogy a zarandokok a csodajara jarhassanak es megerinthessek. (Allitolag aki hozzaer, annak a motorjarol leveszi a rontast es a kokszot, es egyenletes lesz az alapjarata.)

zséroskenyér 2013.10.03. 13:29:11

hat nekem biztos, hogy japan vagy koreai autom lesz mar csak

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.10.03. 13:39:07

az én kocsimban 250000 km lesz lassan.
tiszta gedva az egész, poros, sáros, csak az utántöltő tartályok tetejei tiszták. sosem törölgettem, mostam motort.

és most akkor mi van? az én autóm szar? :)

j-cool 2013.10.03. 14:37:58

Nekem 270e lesz lassan a kocsiban 220e-el vettem. Régi TDI most voltunk túl egy sietős 200 km-es autópályázáson, 180km/h-val. Egy gram olajat nem evett/eszik, folyás sincs sehol a motoron, csak retek meg por. Mondjuk 10 ezrenként kapja a friss Castrol olajat és Mann filter szűrőket...

2013.10.03. 15:04:42

@Puskát kellett volna hozni: Agyonhegyezettet úgy értem ahogy kell - hegyes nyomatékgörbe=szívómotor.

A 'mai motorokat megfojtják alul' ezt értelmezni sem lehet a turbóknál, hisz ilyen alacsonyan ilyen erős benzinesek sosem voltak, a szívókra igaz ez is."
Ezt írtad. Erre volt a felvetésem, hogy a Honda 2000 ccm-es , turbó nélküli benzinese az s2000-ben 240 le. a civic 1600 ccm-mel 160 lovat tudott. És csak fut, csak fut, csak fut...
Pedig elég kihegyezettnek tűnik!
Szemben az Audi 1,8 turboval, amiben a turbo háromszor adta meg magát 4 év alatt.
A dízelnél pedig ugyanez: nem mindegyik dízel olyan kurva megbízható. Igen, a tehergépjárművek másak, de ott aztán végképp nem beszélhetsz kihegyezett teljesítményről.
Valamint, a VW kihozta a közös nyomócsövest, és ugyanabba a hibába esett, mint a japánok, négy évvel korábban: a fordulatszám 1500-as eléréséig a motor lefulladt. Ja, mert egyenletes a nyomatékgörbe...
És a turbó pedig alapjárattól nyomja a levegőt. Peeeersze!

norisz01 2013.10.03. 16:15:14

@Mérges 1234: te miről beszélz sitt, szerintem te vagy az elfogult mert azt mondod szar a japán mert volt neked is,itt mindegy ha azt mondom a világ legmegbizhatóbb autója te akkoris azt mondod szar.
nekem volt már japán elsőnek aztán sok német de mindig a japánokat nézegettem és megint ezek vannak,nem csalódtam soha bennük.

becseit 2013.10.03. 17:43:08

@norisz01: T4-hez közvetlenül nem volt szerencsém, ellenben egy utolsó havi kiadású, (ehhez hasonló: encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSSCVxG4OuQJHmva2DiS0ZY4wpQDgNqqRElP_wzYTd1ZUyq2sH3Kw) 1995-ös kocka LT31-et hajtottam (Seba mérőkocsit)pár ezer (vagy 180-200-at) km-t. Az autó általában mindig 'sietett'. Sorhatos turbodiesel motorral, 280000km-nél 26 bar kompresszióval mind a 6 hengerben, két említésre méltó hibája volt ezalatt: szétszakadt a hátsó kardáncsukló és elromlott a generátor feszültségszabályozója.
Se olajevés, se turbó hiba, sesemmi. Igaz, beindításnál és leállításnál kivétel nélkül 'megkapta' a kímélő technológiát, illetve 7500-10000km-enként olajcsere minőségi szintetikus motorolajjal. (Hozzátartozik, hogy az autó a képességeihez képest, szinte terheletlenül járt.)

70 felett hangos volt, nagyon gyenge fűtése volt (egybe tér miatt), mégis jobban szerettem, mint azóta bármelyik kisteherautót. (Főleg, a keresztben teljesen 'kinyúlós', kényelmes hátsó üléssor volt pótolhatatlan.)

becseit 2013.10.03. 17:56:07

@Shadowbull:

Volt szerencsém beszélgetni egy hazai autótervezőket kinevelő felsőoktatási intézmény végzett és szakmájában dolgozó hallgatójával, aki azt mondta, hogy az itt meg nem nevezhető márkájú gépjárműveket is 5 év élettartamra tervezik*. Kérdem én; akkor milyen a többi?
Minek írják rá, hogy 20 év átrozsdásodás elleni garancia?

*A ti értelmezésetekben; "Legalább öt évet bírjon ki."

Mivel az ott megemlített és az általad képviselt gépjármű márka között -számomra- értékelhető minőségi különbséget nem tudok felfedezni, cseppet elgondolkodtam...

csunyadiszno 2013.10.03. 19:44:55

@Typeir: 3 éve köpködi az olajat, amióta megvetted? Nem lehet, hogy egy hozzád hasonló segglyuk volt az előző gazdája is? Komolyan mondom, te senkiházi okoskodó fasszlyuk, azt kívánom, hogy tömítse el a gégefedődet egy szaros faszú teve spermája.

DeezL 2013.10.03. 22:58:49

@Schütii: olasz import!szépnek tényleg szép csak nem tudom ki venné meg ennyi km-el mert a magyar vásárló azt nézi elsősorban... idő igényes persze de bontottam sok km-es 156ost is ,elkelt már majdnem mindene! amikor volt 156osunk akkor donornak vettem hozzá

DeezL 2013.10.04. 12:35:45

@Schütii: a hely sem probléma szerencsére!

DeezL 2013.10.04. 12:36:59

@norisz01: @Schütii: a hely sem probléma szerencsére!igen ,pontosan ezt írtam,hogy ha X tempóig van hajtva,viszont a jelenlegi Ivecom telerakva stb bírja a tartós 140et és már több mint 330ezer km-t mentem vele....de lehet csak én fogtam ki egy nagyon szar Hiace-t nem tudom...

DeezL 2013.10.04. 16:29:32

@Puskát kellett volna hozni: ez sedan... de van egy jégvert kombim is....az 2007es 2,4 JTD 210lovas bézs bőrbelsős stb.. van még egy sedan 2005ös 1.9 az meg lendkerekes.... meg van egy motorhibás is.. bevásároltam velük most

DeezL 2013.10.04. 17:09:17

@Puskát kellett volna hozni: 2000es évjárató 1.9 TDI 110lovas Galaxy Ghai felszereltségű 7 üléses nem érdekel? ez papiros autóm, olasz import szóval nem tekert órás rohadt kasztnis példány

Typeir 2013.10.09. 18:45:31

@csunyadiszno: Rendben,okosabb vagy mint én,elismerem!Csak azt sajnálom hogy anyád megszult,kulonben nem kéne 1 percet pazarolnom az életembol hogy választ írjak a kommentedre...

BUBISBUBLEK 2013.10.10. 12:58:34

az biztos hogy ennyi km utan egy honda motor amiben csereltek olajat idoben tenyleg elmegy ennyit mert elmegy es fog is sokat meg , de a por ha nem mossak le ,,,tenyleg latszik majd . a szelepdekni illesztesenel a kicsi olaj viszont autentikusnak tunik .
süti beállítások módosítása