Ehhez milyen kategória kell?

  2013. szeptember 12. - prokee Címkék: autópálya omg vontatás járműszerelvény szerelvén lolbazmeg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Egyszerű városi legendának tartottam, amit mindenkinek látott már valakije. Olyan ez, mint egy tábortűz melletti rémmese:
- ...és akkor a külső sávban beelőzött egy Transporter, ami húzott egy Sprintert, ami húzott egy trélert, amin volt egy Fiesta.

És ilyenkor borzongunk, meg huhogunk, de lelkünk mélyén azért tudjuk, hogy ilyesmi csak a mesében van.

Aztán szembejön egy ilyen:

1a.jpg

2a.jpg
Ó! Hát biztos valami havaria volt, tényleg, előfordul, hogy az ember épp a pályán rohad le, ilyenkor nincs más, minthogy lerángatja az első lejárón.

De nem, nem, itt a másik eset, ám az M7 helyett ezúttal az M0-on, amint egy VW Touareg vontatja a Mercedes Vianot, ami mögött meg ott figyel az utánfutó.

1a.jpg

A fentiek alapján tehát az alábbi következtetést vonhatjuk le:
- legalább egy európai országban létezik az EE kategória;
- az EE kategóriás jogosítvány tetszőleges maximális megengedett össztömegre érvényes, ám azokat maximum 3,5 t össztömegű egységekre kell osztani, amelyből legalább egy belsőégésű motorral el nem látott utánfutó legyen;
- az egységeket tetszés szerint merev rúddal, vontatókötéllel, vagy vonószerkezettel is össze lehet kapcsolni;
- az ilyen járműszerelvények összeállításánál előírás, hogy a legnagyobb össztömegű jármű kerüljön középre;
- ha a szerelvény három gépjárművet tartalmaz, az csak az utánfutón szállítható;
- ebben a kategóriában a vontatásra és a járműszerelvényekre vonatkozó rendelkezések közül kizárólag a 'szabad' szót tartalmazó bekezdések érvényesek;
- az így összeállított szerelvények lakott területen kívül, illetve autóúton és autópályán maximum 150 km/h sebességgel közlekedhetnek, minimális előírt sebesség nincs.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr725508021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2013.09.12. 14:19:07

Milyen meglepő, hogy mindkét esetben románok voltak.
Egyébként nincs bajom a román emberekkel, nem vagyok híve az országok közti ellenségeskedésnek, de vajon miért kell engedni, hogy roncsderbi-pályának nézzék az útjainkat (főleg az autópályákat) néhány más, tőlünk délre/keletre fekvő ország polgáraival egyetemben?

Nem lehet, hogy a trafizás mellett (amit ugye leszarnak, úgyse küldjük ki külföldre a csekket) esetleg gyakrabban kéne vegzálni őket? Nem mellékesen pályamatrica-vásárlásban se nagyon járnak az élen.

Infomaker 2013.09.12. 14:28:16

Bezzeg életemben egyszer voltam Romániában, egyből biztosítási zöldkártya hiána miatt vegzálás, 200 euroról alkudtam 200 lejre..

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.09.12. 14:34:41

@Infomaker: Én már sokszor voltam Erdélyben, de még nem kérték a biztosítási zöld kártyát, sem az ottani matricát.

2013.09.12. 14:35:58

A megoldás: Rendőr a szerelvényt bekiséri a legközelebbi márkaszervizbe, ahol másnap reggel megkezdik a hiba elhárítását, és mindent megjavítanak, amit találnak, kizárólag eredeti, gyári alkatrészekkel.

ttc 2013.09.12. 14:39:13

Nevetséges amit az utakon művelnek, sajnos nincs semmi közlekedési kultúrájuk. Rengeteg balesetet okoznak felelőtlen balkáni vezetési módszereikkel. Lazán kitiltanám őket az országból, csak sajnos nem lehet.

Dester 2013.09.12. 14:41:09

Azóta szívesebben járok a sima 5-ösön, amióta ellepték az M5-öst a románok, bolgárok és hasonlók. Életveszélyes, amit néha csinálnak. Inkább belekalkulálom az időmbe azt a plusz órát.
Romániában meg 1 hét alatt kis híján meghaltam néhányszor. Jön szembe a kamion, bal oldalon rét, jobb oldalon kőfal. Elkezdi előzni egy négyes Golf, amikor kidugta az orrát, már akkor sejtettem, hogy gáz lesz. Azonnal a fékbe álltam, mert tudtam, hogy nem fog visszasorolni. Már ÁLLT az autóm, szorosan a kőfal mellett (folyamatosan dudáltam és villogtattam, már mást nem tudtam mit csinálni), amikor visszarántotta az autót a kamion előtt. Már nem volt hova menekülnöm.
Akik mögöttünk indultak 1 órával ismerősök, csak néhány órás késéssel értek ugyanoda, mint mi - egy szürke négyes Golf alig felismerhetően összetörve az árokban, emiatt teljes pályás lezárás. Lehettünk mi is volna ott a Golf mellett.

A megoldást ebben látom: határon felkúrni a kamionokat a vonatra, és kicsivel olcsóbban átvinni őket az országon, mint amennyibe az útdíj és a gázolaj kerül. Az utakon nem lenne ennyi kamikaze és elalvó kamionsofőr (lásd a múltkori balesetet), nem rongálnák az utakat, addig pihenne a kamionos, azonnal tudna újra vezetni hosszabb etapokat a határ után (hiszen pihent vagy egy napot, mégis haladt legalább olyan tempóval, mint amennyivel a pályán mehet), a MÁV (így az állam) plusz bevételhez jutna, és a környezetet is kevésbé szennyeznék. Miért nem lehet ezt megoldani?

sonne.hu 2013.09.12. 14:42:15

gyakori vendég vagyok az M1-en Bécs-Budapest retúr viszonylatban, és szörnyű a félig alvó románokat / bolgárokat / moldávokat / koszovóiakat kerülgetni, ahogy a sávok között kóvályognak. látszik rajtuk, hogy 40+ órával korábban indultak útnak otthonról, kivezettek németországba, átvették a félroncsautót, majd egy seggel mennek vissza kb alvás nélkül. oszt csoda-e, hogy néha tömegbalesetek vannak... ilyenkor hol a rendőr, kéremszépen?!?!

Imi36 2013.09.12. 14:42:16

Emberek! Örüljünk! Végre! Magyarország a lehetőségek hazája! És erre Román embertársaink is rájöttek: mert, ITT MINDENT LEHET!

Shadowbull 2013.09.12. 14:43:13

@Dester: "Miért nem lehet ezt megoldani"

Mert 3 nap alatt ernenek at az orszagon a nehany ora helyett...

VT Man 2013.09.12. 14:44:07

@Leadfoot:
"Nem lehet, hogy a trafizás mellett (amit ugye leszarnak, úgyse küldjük ki külföldre a csekket) esetleg gyakrabban kéne vegzálni őket?"

Na ez az! Ezért balfasz a magyar rendőrség!

Mit érünk néhány fotóval, ha azt csak hetekkel később küldik ki, ha egyáltalán?

Miért nem lehet azonnal kivenni az ilyeneket a forgalomból?

Dester 2013.09.12. 14:44:43

@Shadowbull: egy (esetleg másfél) nap alatt is átérhetnének, nem vagyunk mi olyan nagy ország. Nem akarásnak nyögés a vége.

sonne.hu 2013.09.12. 14:46:00

@Dester: Iszonyatosan igazad van, én is ezt javasolom minden politikus kollégának, akivel csak szerencsém van összefutni. Mindössze 3 forinttal kellene olcsóbbnak lennie a vonatos megoldásnak, már mind áttérnének. Aki ezt berakja a választási programjába, arra savazok!

Imi36 2013.09.12. 14:46:55

@Dester: Jó lenne, de nem különböztetheted meg az európai unió állampolgárait, akkor az a Magyar belföldi árú fuvarozásra igaz kellene, h legyen, és vonaton kellene szállítani azokat a teherautókat is.
Ilyen esetben vajon nem lehet betelefonálni a rendőrségre? Megmondom a rendszámot, és, hogy merre jár, majd 10 kilóméterrek arébb szépen kikisérik, és jól seggbekúrják, nem nagyon, csak amennyire megérdemli.

Rocko- 2013.09.12. 14:47:28

óhh, már itthon is szabad a double towing?
visszakettopadlogaz, hazajöhetsz! :D

Bambano 2013.09.12. 14:47:54

@Dester: azért bátrak, mert nem működik a határokon átnyúló adatszolgáltatási rendszer.

csak annyit kellene megoldani végre (erre emlékeim szerint történtek lépések), hogy be tudják hajtani a magyar büntetéseket odakint. ez sokat javítana a helyzeten.

Dester 2013.09.12. 14:48:37

@Imi36: Fuvarlevél. Ha a forrás- és célország egyike sem Magyarország, akkor fel a vonatra. Ha a forrás- vagy célország Magyarország, akkor mehet úton. És ez legyen érvényes a Bulgáriából Németországra szállító magyar rendszámú kamionra is. Pont.

viktorigo 2013.09.12. 14:51:23

Amúgy az első két kép pont a Váli völgyi pihenő felhajtója után készült, tehát kétlem, hogy a következő pihenőhelyig húzta...

Bambano 2013.09.12. 14:51:43

@Dester: öööö a máv plusz bevételhez jutna? miért is? hint: a teherszállítást eladták az osztrák államvasútnak.

a rolázással az is a baj, hogy azt az utat, amit kocsival szabályosan 100 perc alatt teszek meg (pest határa-debrecen határa végig autópályán), azt az intercity 180 percnél hosszabb, a tehervonat meg 2-12 nap közötti idő alatt teszi meg. Senki nem fog két hetet dekkolni a vonaton.

korzo 2013.09.12. 14:51:58

@Leadfoot: A főleg autópályát korrigálnám a 4-esre. Az életveszélyes ...

a 17 éves Parker Schnabel 2013.09.12. 14:53:16

Ennek a tevekaravánnak pedig mi az értelme ?

Egy kocsi hazavisz két mozgásképtelent egy matricával ?
Vagy lopottak a kocsik ?

Wilson 2013.09.12. 14:53:30

Gyakorlatilag az egész országunk átjáróház, szinte minden főutat ellepnek a románok, bolgárok, ukránok, törökök, M5-öt, M7-et, 4-és utat, stb. Szinte minden súlyos balesetnél biztos lehetsz abban, hogy érintettek vagy ők okozzák. A helyzet szvsz súlyos, nagyon ideje lenne fellépni drága aranyos rendőrségünknek avagy az államnak.

Imi36 2013.09.12. 14:54:02

Ha valakit egy kicsit is érdekelne az illetékeseknél a biztonság, nem trafikat vennének, hanem 5 kilométerenként állna egy rendőrautó, aki ezeken a frekventált részeken nézné, hogy mit művelnek, és szépen kiszedegetné őket. Ehelyett: trafikat veszenk orba szájba, és kiállítják ezeket a szerencsétlen pénzbehajtókat(az én szememben sajnos azok) a körforgalmakhoz. Ott bóbiskolnak minden nap az üllői körforgalomnál, oszt' szolgálnak meg védenek. Mondjuk körforgóban nem indexelni sokkal veszélyesebb, mint vontatmányt vontatni.

dondanial 2013.09.12. 14:55:15

A vonatos megoldás tök jó ötlet, csak a vasúthálózatunkat egy csöppet fejleszteni kéne - idővel tuti visszahozná az árát nem csak pénzben, emberéletekben is.

Azt meg nem is tudtam, amit Bambano írt a teherszállításról, kicsit durva

Van olyan ország ahol ez működik?

Dester 2013.09.12. 14:57:38

@Bambano: hát igen, lenne mit rendbetenni előtte. Ahogy írtam is korábban, nem akarásnak nyögés a vége. Végig tudna menni egy vonat másfél nap alatt kényelmesen Magyarországon, ha akarna, mondjuk 600-700 km-t szerintem nem irreális megtenni egy vonatnak sem egy nap alatt. Ha csak 50 km/h az átlagsebessége, már megvan, és mivel tehervonat, nem kellene megállnia az állomásokon sem, csak esetleg egyszer-kétszer útközben, mozdonyvezető- és/vagy mozdonycserére. Egy vonatra meg simán felférne 50-100 kamion. Megérné az szerintem.

Dester 2013.09.12. 14:59:52

@dondanial: asszem Svájcban úgy van, ahogy írtam, de nem vennék rá mérget. Úgy hallottam, ott kötelező a vonat a transzfer jellegű teherszállításnak. (Abba a demagóg jellegű dumába nem mennék bele, hogy ja, ott nincsenek se hegyek, se völgyek, csak nekünk kell a síkságba alagutat fúrni...)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2013.09.12. 15:00:54

@sonne.hu: ezt a PM képviseli, amit onnan tudok, hogy benne vagyok a közlekedéspolitikai teamjükben :)

Imi36 2013.09.12. 15:01:18

@Dester: alapítanának az illetékesek egy Solyom (vagy Szoliom?) railway-t és tádááámmmm.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.12. 15:01:37

Két olyan magyar cégnek kellene megmozdulnia, ami nem a rugalmasságáról híres.

MÁV? Na neee... felejtős. 2054-re talán kidolgoznának egy tervet, hogy lehet egy hét alá csökkenteni az utazási időt..

A rendőrség? Kiszűrni? Muhahaha... Egyszerűbb és kifizetődőbb arctalanul kiküldeni egy csekket, mint 8 morcos románnal konfrontálódni az út szélén... Ááá...

Reggie 2013.09.12. 15:02:28

@dondanial: Marmint az, hogy eladtak, vagy hogy ilyen lassu?

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.12. 15:06:10

@Leadfoot:

Hasonlót láttam az osztrák autópályán:

Elsö: BMW X5 SUV
Második: VW Sharan (régi)
Harmadik: utánfutón valami kisautó (roncs forma)

A rendszámra nem emlékszem, de nem magyar volt, az tuti.

NemNick 2013.09.12. 15:06:36

@Dester: "Miért nem lehet ezt megoldani?"

Mert a mindenkori kormányoknak mindig fontosabb volt az autópálya-építés mint egy ilyen (amúgy ROLA névre hallgató) rendszer megépítése.
Amit amúgy az Unió szinte számolatlanul támogatott volna...

Indok? Több pénz mehetett a haveroknak+jól át lehet adni akár 500 m-es szakaszonként az autópályát, bármilyen alkalomból+jól látható, megfogható dolog+ stb.

Dester 2013.09.12. 15:08:00

@NemNick: köszi, nem tudtam, hogy a ROLA ezt jelenti. Megint tanultam valamit. :)

Egyébként minden szavaddal egyetértek.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.12. 15:09:50

@Dester:

"A megoldást ebben látom: határon felkúrni a kamionokat a vonatra, és kicsivel olcsóbban átvinni őket az országon, mint amennyibe az útdíj és a gázolaj kerül"

Az olajlobbisták torkokat vágatnának el, az tuti.

Dester 2013.09.12. 15:11:42

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: na igen. Végül is az utakon meghaló emberek kevésbé fontosak, a kék villogó elől meg a kamion is lehúzódik (vagy a leállósávon is közlekedhetnek)... :(

Na jó, abbahagyom.

korosla 2013.09.12. 15:11:43

Attól kapok agyérgörcsöt, amikor én tisztességes becsületes magyar ember a sebességkorlátozást betartva haladok az utamon félve az esetleges sebességtúllépéses büntetésektől. (főleg, hogy a legkisebb büntetés is már lassan egy fél fizetés)Szóval jön mögöttem egy román faszkalap és levillog, mert ő szarik a sebesség korlátozásra és mindenre. És így járkálnak át az országunkon. Majd és ez a legjobb, egy román-magyar focimeccsen kifügyüljék a magyar himnuszt és azt a nemzetet ahol átutazóban bár de a fél életüket élik. Szóval eléggé hülyének néznek minket magyarokat és ez mélységesen elszomorít és dühít.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.12. 15:11:43

@sonne.hu:

Az olajlobbi nem hagyja a "gördülö-országút" újraalakulását.

Dubito 2013.09.12. 15:12:11

@Bambano: "azért bátrak, mert nem működik a határokon átnyúló adatszolgáltatási rendszer."

Nem kell ide semmiféle bonyolult rendszer. Rendőrség szabályszegőt letereli, autót lefoglalja, amint az 1000 eurós büntit kifizetik helyben, máris mehetnek tovább.
Pofonegyszerű. De amíg a magyar rendőrségnél bármi, ami egy háromlábú állvány kihelyezésénél bonyolultabb, meghaladja képességeiket, addig marad minden a régiben.

Fumax 2013.09.12. 15:14:26

Ezzel csak az a gond, hogy nevetségesen kicsi az esélyük a lebukásra. Tőlünk fejlettebb (nem csak gazdasági értelemben) országokban rögtön kiveszik őket a forgalomból, súlyos büntetéssel együtt. És ha rossz az autód/ teherautód, bekísérnek egy szervizbe ahol szépen megjavíttatják. Ezzel el is van intézve.
Arról nem is beszélve, hogy a pihenőket milyen szinten teszik tönkre kedves balkáni szomszédaink.
Ha hírekben hallasz kisbuszos balasetről tuti h román v. ukrán az okozó. És bevezetném a kontrolt is a páylyákon, mert pár száz EURós ezeréves Sprinterekkel karcolnak 150-nel a pályákon. Persze hogy nem tud megállni ha baj van...

Faus to 2013.09.12. 15:14:31

@dondanial: ömlik a pénz a vasúti felújításokba (Közgépen keresztül): Óbuda-Esztergom, Szolnok-Szajol, Szajol-Püspökladány, Gyoma-Békéscsaba, ETCS2 tenderek (Ferencváros-Bcsaba, Kelenföld-Szfehérvár, közben állomások pályás és egyéb tenderei is futnak.
Persze az más kérdés, hogy nálunk hiába van egyes helyeken 160-as pálya, mégsem mennek annyival a szerelvények.

hopptarisznya 2013.09.12. 15:14:57

Az osztrákok lazán lefoglalják a kocsidat, ha nincs nálad elég pénz. Mi meg csak széttárjuk a kezünket, hogy nincs hová csekket küldeni?

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.12. 15:15:33

@ez a Kígyó éve:

"Ennek a tevekaravánnak pedig mi az értelme ?"

Az, hogy ezerötszáz-kétezer kilométernyi üzemanyagot megspórol a második autónak. Számold csak ki, kb. 50ezer forint.

Ráadásul tényleg nem kell rá pályamatrica:
Magyaro: ~5ezer Ft
Ausztria: ~3ezer FT

hopptarisznya 2013.09.12. 15:16:40

@Fumax: ezek a románok a "fejlett" nyugatra mennek, vagy onnan jönnek. Mégis valahogy átvészelik az utat rendőri vegzálás nélkül. Szóval nem csak mi vagyunk bénák. Aki ilyet lát, az azonnal telefonáljon be a rendőrségre.

thisisnotsound 2013.09.12. 15:19:30

Nem kéne sok, pályánként egy pár 24 órás JÁRőr, 3 műszakban, folyamatos üzemben. Annyi jogos bírságot ki lehetne szabni, hogy abból ki lehetne világítani az utat Nyíregyházától Hegyeshalomig.

Yasashi Tanuki 2013.09.12. 15:21:26

@Dester: 2012-ben szüntették meg az "okos" dötéshozók a támogatást ami életben tartotta a kamionok vasúti szállítását:

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/megszunik_a_ro-la_30_ezer_kamion_zudul_a_sztradakra/2302170/

Morgan kapitány (törölt) 2013.09.12. 15:21:46

Néha szívesen látnék egy olyan kommentet is, hogy "Jó napot kívánok! Kovács Béla rendőr dandártábornok vagyok, a munkatársaim hívták fel a figyelmemet erre a problémára. Megvizsgáljuk és reagálunk a felvetésre."

Fumax 2013.09.12. 15:22:42

@hopptarisznya:
Az lehetne egy megoldás.
Abban az esetben ha a közeg is reagál a hívásra. Nem csak az Octavia RS hátsó ülésén alszik trafizás közben :-)

dr. vuvuzelafan 2013.09.12. 15:24:04

Már 25-30 évvel ezelőtt egymást vontatták, csak akkor még egyik Dacia a másikat. Persze mindkét verda színültig rakva cuccokkal és emberekkel, hogy szinte az aszfalton szikrázott az aljuk. Ej, de sok ilyennel találkoztam anno a 35-ösön...

Reggie 2013.09.12. 15:24:18

@Morgan kapitány: Ilyet sosem fogsz latni. A rendorok legfeljebb csak akkor rohannak szirenazva, ha szolsz, hogy lefott a kave.

Fumax 2013.09.12. 15:26:26

@Morgan kapitány:
És utána pedig ez következne:
Megvizsgáltuk az ügyet, de bűncselekmény hiányában le is zártuk...
gondolod hogy tesznek ők vmit is annak érdekében hogy kicsit is máshogy működjenek a dolgok. Évek óta az ezekhez hjasonló majmok okozzák a balesetek többségét.
" 12 halott egy 9 személyes busz árokbaborulásánál"
ez is szép azért...

mrZ (törölt) 2013.09.12. 15:26:46

És ha csak megtanulnátok alkalmazkodni? Nem a mi rendszerünk a legjobb, sőt egyenesen az egyik legrosszabb. Különösen a vontatásbam /rendszám, súlykategóriák, vizsgák/.

dr. vuvuzelafan 2013.09.12. 15:27:48

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Azért nyilván nem ingyen van a vontatmány húzása miatti plusz energia, azaz valószínűleg jelentősen többet fogyaszt a vontató autó így, mint normál üzemben. Ennek ellenére valószínűleg erősen pozitív a mérleg.

Mondjuk azt nem tudom, műszakilag mennyire örömteli a vontató autónak ez a megterhelés, és ha azt forintosítja az ember, akkor is annyira pozitív-e a dolog, de lehet, hogy ez egyáltalán nem érdekli őket.

gastro, missing in action 2013.09.12. 15:28:05

Büdös proli rendőrjeink miért nem ezek és a még taplóbb ukrán Mercedes kisbuszosok ellen intézkednek? Nyári csócsforgalomban ezerrel előznek a leállósávban ezek is, meg az ukrán pondrók is. Esküszöm nemegyszer az asszony húzott már vissza, hogy ne ijesszek be a leállósávos idiótáknak, ugrasson csak le a mezőre. Fejlövéses kivégzést javaslok ezeknek egyébként.

Cave Nick 2013.09.12. 15:29:02

@Wilson: M3-at u. ide lehet sorolni, csak ott inkább ukránok a vendégművészek.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.12. 15:31:03

@dr. vuvuzelafan: "Mondjuk azt nem tudom, műszakilag mennyire örömteli a vontató autónak ez a megterhelés,"

Max 3 évig van nála, aztán továbbadja, mint garázsban tartott nem dohányzó női tulajdonostól kihasználatlanság miatt eladó második autó kevés kilométerrel. Az új gazdája meg nem tudja miért kell váltót cserélni, hiszen csak most ment bele a százezredik kilométer, és telefikázza a szaklapokat, milyen szar is ez a márka.

Dester 2013.09.12. 15:32:18

@Yasashi Tanuki: bakker. :( A gond az, hogy mielőtt megszüntették, ezt nem is mérlegelték szerintem, pedig előtte is voltak már elbambuló kamionosok az M5-ösön. :-S

Dester 2013.09.12. 15:33:20

@mrZ: Megtenném, és meg is teszem minden alkalommal az M5-ösön, arra gyakran járok. De hogyan alkalmazkodjak egy kamionsofőrhöz, aki fékezés nélkül gangol bele az előtte álló sorba?

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2013.09.12. 15:34:06

jók az ötletek, csak senki sem írja, hogy miből.
mondjuk kimondottan autópályákra elvileg vannak járőreink, a munkahelyteremtés úgyis cél, már csak occógagyi kamerarendszer kellene, ezt talán a büntetések fedeznék.
bár az alsóbbrendű utakon is szeretnek rallizni (pl.81es)

múltkor hallottam olyan pletykát, hogy a kínaiak beszállnának a vasútépítésbe és Szegeden volt vmi államközi találkozó...
egyébként attól h a cargot elpasszolták, a pálya és a gépészet még a miénk :)
az biztos, hogy rengeteg pénz kellene még hozzá, az én "sebesvonatom" 3 óra alatt tesz meg 163 km-t (2013) :D

dr. vuvuzelafan 2013.09.12. 15:34:30

@Fumax: 2008-ban részese voltam egy balesetnek az M3-on. A helyszínelő rendőröknek (egyébként rendkívül korrekt, fiatal srácok voltak) felvetettem, hogy nem sokkal a kocsisor balesetet okozó hirtelen megtorpanása előtt egy román rendszámú SUV előzgetett minket cikázva, még a leállósávot is használva. A rendőrök azt mondták, hogy azon a szakaszon sajnos a balesetek 90%-ában vagy román vagy ukrán autók a közvetlen vagy közvetett okozók. Azóta én többektől azt hallottam, és talán a tapasztalatom is megerősíti, hogy ma az ukránok sokkal kevésbé problémásak az utakon, a román rendszámot viszont érdemes nagy ívben kerülni.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.12. 15:36:52

@hopptarisznya:

"Mégis valahogy átvészelik az utat rendőri vegzálás nélkül"

Csak ideig óráig. Ugyanis az osztrák rendörség nem hülye, csak rendszert kell hogy találjanak az ilyen eseményekben. Mihelyst rendszerröl/rendszerességröl beszélhetünk, abban a pillanatban jön a vegzálás.

Ugyanilyen a kelet-európai "lomis(tolvaj)cigányok" sztorija is. Ideig-óráig a szétrohadt kis-dobozos-teherautóikon jártak lopni...oppardon, lomizni Ausztriába, ezt felismerték a rendörök, oszt most boldog-boldogtalant leterelnek a pályáról, akik kelet-európai rendszámú kisdobozosokat -amik láthatóan belülröl sérültek, és a vezetöülésben (is) tolvajcigányok ülnek- vezetnek

Bár ehhez hozzátartozik, hogy a rafkósabb cigányai már osztrák rendszámmal közlekednek, de az autók állapotán meszsiröl lehet tudni, hogy tolvajcigányokról van szó...

Hurri Kán 2013.09.12. 15:40:02

Balkáni roadtrain, vazze :D

dr. vuvuzelafan 2013.09.12. 15:40:09

@floorwalker: Nem kell kamerarendszer, hanem folyamatosan az utakon furikázó járőrök kellenének. Akik kiveszik a hülyéket a forgalomból. Azt hiszem, ha ilyenekkel találkoznánk napi rendszerességgel, akkor a rendőrök megítélése is sokat javulna, meg a közlekedés morálja és biztonsága is. Nem akarok politizálni, de a stadionok helyett én inkább erre költenék (és nem is a háromlábú mellett bóbiskoló rendőrök számát növelném).

Fumax 2013.09.12. 15:41:40

@dr. vuvuzelafan: Sajnos számunkra ilyen szempontból mindegy is, hogy román v ukrán. De a tény az, hogy rendkívül sok baleset tudható be miatta. És a pályán ugye ha történik vmi esélyes, hogy nem két autó törik.
Úgy gondolom hogy erősebb ellenőrzéssel (rájuk fókuszálva) lehetne tenni az ügyért. De hát abból pénz nem lesz, a 30-as táblánál trafizásból meg igen...

mikrovp 2013.09.12. 15:41:53

Az vajon miért van, hogy pl. a Linz-Bécs autópályán nem látni ilyen balkáni kocsikat, de ahogy átlépek Hegyeshalomnál, tömegesen találkozom velük.
Na és az örökzöld kérdés: drága rendőreink hol a fészkes fenében vannak???? Ja, ellenőrzik a 6 éves autók lejárt műszakiját a Tesco-parkolóban...

Jarics 2013.09.12. 15:42:24

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Azt se hagyjuk ki a számításból, hogy nem is tankolnak kis hazánkban, hanem átmennek rajta.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.12. 15:43:12

@dr. vuvuzelafan:

"de lehet, hogy ez egyáltalán nem érdekli őket"

Erröl van szó.

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

"Max 3 évig van nála, aztán továbbadja, mint garázsban tartott nem dohányzó női tulajdonostól kihasználatlanság miatt eladó második autó kevés kilométerrel"

Erröl van szó.

Fumax 2013.09.12. 15:43:31

@GStarRaw: Jogos!! Máshol még a büntetéásen felül a parkolóért is fizetni kell ahova beküldik a roncsot.

dr. vuvuzelafan 2013.09.12. 15:47:06

@Fumax: Már miért ne lehetne pénz a hülyék kiszedéséből? Ha nem csak a kamerakép alapján utánaküldött büntetésen sopánkodnánk, hogy behajthatatlan, mert valahol a Holdon lakik a tulajdonos, hanem azonnal megállítanánk és addig nem engednénk tovább őt vagy az autóját, amíg nem rendezi, akkor lenne onnan is bevétel. Nem vagyok vele tisztában, de lehet, hogy már itthon is megvan a jogi lehetőség az autó elkobzására, mint ahogy külföldön ez az elmondások alapján egy bevett szokás. Ha meg nincs jogi háttere nálunk, akkor meg kell teremteni, ezért tarjuk a politikusokat.

mikrovp 2013.09.12. 15:48:19

Még valami eszembe jutott: ha sötétben mész az M1-M5 vonalon, már messziről ki lehet szúrni a balkánt: legalább a háromnegyedüknek nem ég valamelyik lámpája, sőt, rendszerint több nem világít. Buszok, kamionok is beszámítva! Egy zivataros napon nagyon komoly élmény volt a kvázi-kivilágítatlan járművek közt haladni, senkinek sem kívánom azokat az esőfüggönyből előtörő meglepetéseket.

Ápuka 2013.09.12. 15:48:29

Ezen nem lepődöm meg, minden nap az M0 déli részén közlekedem, hetente látne ehhez hasonlókat....sőt...rendőrt soha nem láttam még itt, hogy valaha kitereltek volna egy ehhez hasonlót. A legdurvább, mikor nyáron konvojban tolták a belső sávban 140-150-nel tengelyig tömött spanyol, olasz és német rendszámú román, moldáv vendégmunkások....

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.09.12. 15:50:44

@dr. vuvuzelafan:

"Már miért ne lehetne pénz a hülyék kiszedéséből?"

Ez az, még csak ebböl lehetne óriásiakat kaszálni. Az autót lefoglalni, és csak a bírság befizetése után visszaadni. Lenne itt bevétel dögivel, na meg utána rend is az utakon.

Bambano 2013.09.12. 15:53:22

@dr. vuvuzelafan: van kamerarendszer, a pályamatrica ellenőrzésére. azt is lehetne figyelni, amikor szabálysértőt lát, csak bevinni a rendszámát valami programba, hogy a határnál ne engedjék ki.

Imi36 2013.09.12. 15:53:42

@Morgan kapitány: Na, abban biztos lehetsz, hogy ilyen kommentet SOHA nem fogsz látni.

Cave Nick 2013.09.12. 15:56:25

@mikrovp: Bár hátul nem világítanak, de miután elhaladtál mellettük, garantált a vakság a kötelezően rosszul beállított, ált. tuning izzós első lámpák miatt. (ez főleg a furgonokra vonatkozik)

Fumax 2013.09.12. 15:56:29

@dr. vuvuzelafan: Persze hogy lehet.
De ez mind munkával jár. Azt meg erre felé nem szeretik atjáink ott szép dunaparti ingatlanban...
A trafi egyszerű és gyors. Ezzel meg csak a gond van.
Megoldás sok mindre van, csak a megvalósítás valahogy mindig is hiányzott.

TaaT 2013.09.12. 15:58:07

@Dester: Az ötlet nagyon jó, de ha kamionszállítás vonaton a teherszállítás üzletághoz tartozik akkor van egy rossz hírem, azt pár éve eladták az osztrákoknak... -.-'

dr. vuvuzelafan 2013.09.12. 15:58:23

@Bambano: Autópályán ez részmegoldás lehet (azért ott is elkéne a folyamatos járőrözés), de én nem csak az autópályákra gondoltam. A főutakon is látni hajmeresztő dolgokat.

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.09.12. 15:58:36

@Ápuka: A déli M0 élővilága legendásan gazdag. Láttam én már ott gyalogost, robogóst és traktorost egyszerre.autofilia.blog.hu/2009/05/29/robogos_gazolt_gyalogost_az_m0_ont

Reszelő Aladár 2013.09.12. 16:05:57

A hatóságnak kellene kicsit bahatóbban foglalkozni az ilyenekkel. Csak valahogy azt érzem, hogy a külföldit kevésbé vegzálják a nyelvtudás hiánya miatt. Külföldön meg szintén minket vegzálnak, mégsem a honfitársat...
A helyszíni bírságot vissza kellene hozni, és nem 30 napos csekken. Az járjon továbbra is a magyar rendszámmal közlekedőknek. Lehet kártyaterminált telepítni az járőrautókba, as sem bonyolult. Az ilyeneket pedig szénné bírságolni.

Azért is komoly a probléma, mert ugye a halálos baleseteket akarja a hatóság tűzzel vassal írtani, ami jó. Emiatt vezették be az objektív felelősséget is.

A helyzet az, hogy nem tudom létezik-e olyan statisztika, ami a halálos áldozatokat nemzetiség, és forgalmi rendszám szerint is kategorizálja. Mert ha esetlegha kiderül, hogy a halálos áldozatok 20-30-40%-a román/bolgár/balkáni rendszámú autókkal történik, ahol a műszaki állapot, a kialvatlanság szabálytalan vontatás, a megengedettnél több utas szállítása lehet felelős.
Tudun olyan kisbuszoksokról, akik Románia-Olaszország vonalon teljesítenek "szolgálatot", és vezetnek akár napi 16-18 órát, vagy többet is. Na ők az igazi időzített bombák. Nekik meg lehet építeni a legbiztosabb autópályát, de ébren tartani az sem fog. Ha megtörténik a baj, néha akár tucatnyi is lehet az áldozat. Ne beszélve az órákra lezárt utakról.

A tachográfot nem lehet bevezetni kisebb kategóriára is?

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2013.09.12. 16:08:22

@dr. vuvuzelafan: minden verziót érdemes lenne végigszámolni.
a járőrözés mondjuk látványosabb, elrettentőbb. én arányaiban drágábbnak érzem a folyamatos lefedést és furikázást (ember+autó+benya),
mint egy központban követni az eseményeket és adott helyzetre ráküldeni a járőrt.

Cave Nick 2013.09.12. 16:19:11

Nem akar a TC valamit kezdeményezni ennek ürügyén? Mondjuk a bringatartós rendszám mintájára ez a téma is megérne legalább egy két levelet... Tudjuk, hogy ált. csak a média nyomására mozdulnak.

Imi36 2013.09.12. 16:20:38

@Cave Nick: Jogos a felvetés, támogatom, ha kell gyüjtsünk aláírást, csak valaki foglalkozzon már ezzel a szarral! Minden nap a 4 főúton járok M0 val megspékelve, tragédia.

randomuser1 2013.09.12. 16:21:57

én még sose láttam ilyet
vagy csak nem vettem észre.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2013.09.12. 16:30:33

Nem értem ezt a naiv csodálkozást... makói vagyok, felénk naponta lehetett látni ilyesmit az M43 elkészültéig.
Egyébként a románok közlekedési kultúrája(?) nemhogy a magyarral, de még talán a hutukéval sem mérhető össze.
Egy hangyafaxnxi példa: a főúton, ahol lakom, csatornázás miatt 30-as seb. korl. van.
Nem messze tőlünk, van egy érzékelő (kb.60-ra állítva), ami a valamivel távolabb levő gyalogátkelőhelynél pirosra váltja a 43-as forgalmának a lámpát. (És elengedi a gyalogost)
Kedvenc román EU-s állampolgár társaink a 30-as korlátozás ellenére rendszeresen beizzítják a piros lámpát, majd minderre nagy ívben xarva, keresztülmennek rajta...
A hülye gyalogos meg olyankor csak annyit tud, hogy elugrik, és csúnyákat mutogat.
Természetesen a lámpát a gyalogos kézzel is indíthatja, de az a piros sem hatja meg a románok jelentős részét. Gyerekkel a kezemben sem. (Legközelebb féltégla lesz nálam a kislányom helyett...)

Bambano 2013.09.12. 16:32:43

@prokee: én itt, Debrecenben, az északi m35 felhajtón futottam össze szembeforgalommal... amit nem értek, mert a 354-es út középen el van választva, tehát még sok kilométert kellett menjen szembe, mire kitalált az útvesztőből...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.09.12. 16:33:47

@Lacusch69(Sch.Lacika): Szerzel egy rozsdás 28-as biciklit, és kitolod elé. Úgy állj, hogy téged ne sodorjon el, és a másik kezedben lévő telefonnal már egyből hívd is a rendőrt.

Bambano 2013.09.12. 16:34:11

@Reszelő Aladár: a tachográf jó dolog, pont olyan kiváló alkalom (egyszerű, kevés munkával jár, sokat hoz) a pénzbeszedésre, mint a traffi.

Farkos Tsapó Gyurka 2013.09.12. 16:34:30

@Dester: Pont erről írtam a szakdolimat már több mint 10 éve. Azóta csak az elcseszett e-útdíj valósult meg, ami miatt az alsóbbrendű utakon megy minden nagy dög autó. 2év és egy vagyon lesz a felújítás, már ha lesz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.12. 16:40:14

Ilyeneket hogy-hogy nem, nem vesznek észre hős rendőreink.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.12. 16:42:30

@Farkos Tsapó Gyurka: Nem lesz, itt csak autópályát építenek...
Szólni kéne a Simicskának, hogy az útfelújításban is van lehetőség sikkasztani :D

saintVTi 2013.09.12. 16:53:09

meg ezek azért néha előznek is ám a pályán... a belső sávban... 100-al, ide-oda cikázó műszakilag kifogásolható autóval, még inkább kifogásolható trélerrel, talán az van a legjobb műszaki állapotban, ami fent van a tréleren.... napi szintem látok ilyet, reggel-este M1-en megyek, csoda, hogy eljutnak Romániáig, Moldáviáig... CrnaGora-ig... tényleg csoda

ProsTata 2013.09.12. 16:57:56

Én is rettegek tőlük az M7-en, meg Tőled is kedves Posztoló!

Áruld már el, mi a faxot kerestél a középső sávban? Teljesen mindegy, mekkora sebességgel mentél, ha ő volt gyorshajtó akkor is, meg egyébként is ha azt forgalmi ok nem indokolja, AKKOR JOBB SZÉLSŐ SÁVBAN A HELYED!
Az agyamra megy a sok hülye (szép számmal akad a román és bolgár bevásárló turisták mellett magyar is), aki beáll az M7-en a középső sávban és tolja neki 120-130-al (jó esetben). Én 130-140-el tempomattal nem szégyellek kihúzódni...
Csak mert nem ritkán fordul elő, hogy a belső sávabn jön a gyors gyerek refivel, meg ködlámpával tehát a töketlen középső sávost meg várom mögötte, hogy talán kimenne a picsába, mert valahogy nem jó ómen autópályán jobbról előzni (máshol sem). Természetesen mindez nem csúcsforgalomban, hanem laza időben. Persze, ráérek, hát igen, de mennyivel jobb lenne, ha mindenki betartaná azokat a szabályokat amelyek nem csak a KRESZ kitalálmányai, de még egyfajta együttműködést is feltételez a forgalom többi szereplőivel. Nekem pl. nem kell lassítanom, neki meg tökre mindegy melyik sávban megy!
Szóval aki hallja adja át, aki meg találva érzi magát az vegye észre, hogy az autópályán SEM a folyamatos haladásra szolgál a középső sáv!

Brownfinger 2013.09.12. 16:59:18

Mindenesetre gazdaságos! :)

ProsTata 2013.09.12. 17:01:14

@ProsTata:
Erre akadtam ki és fényképpel is demonstrálta a Posztoló:
"- ...és akkor a külső sávban beelőzött egy Transporter, ami húzott egy Sprintert, ami húzott egy trélert, amin volt egy Fiesta."

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.09.12. 17:02:07

Senki sem nezi az ut szelere kirakott kamerak kepeit? Par napja deli hatar mellett autoztunk, dupla zaronal a feherfurgonos magyar illetve a roman elozott csak. En erzem neha kellemetlenul magam, mert "csak" gyorshajtani szoktam, ilyet azert en sem szoktam.. 600km autozas soran egy rendorrel sem talalkoztam az utakon...

Bambano 2013.09.12. 17:04:13

@ProsTata: te biztos, hogy ehhez a poszthoz akartál kommentelni? mert mit is keresne a középső sávban egy előzésre felkészülő autó?

és az ugye megvan, hogy a különböző sebességkorlátok okán lehet valaki a szélső sávban gyorshajtó, miközben te szabályos sebességgel megelőzöd.

victor vacendak 2013.09.12. 17:04:14

A négysávos autópályán életveszélyesek a románok? Hát a baj csak az, hogy romániában a kétsávos szerpentinen megy ugyanez. Van egy 55 km-es főút, amely mentén 28 helyen van kereszt.
A legtuttibb pedig az, hogy angliában a legolcsóbb a használtautó, és így sokan hozzák a mindenféle szart, ami persze jobbkormányos. Azzal pedig előzni forgalmas úton... ott már tucatnyi öntapadós, szűzmáriás ikon a szélvédőn sem segít.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.09.12. 17:06:18

Meg egy dolog: ha ilyen agyhalott szaguldozot/elozgetos/levillogost latunk, mi bizony hivjuk a 107-t. Eddig egyszer sem tortent semmi. Aki nalam gyorsabban megy, az tutira nagyon gyorshajt :)

Gyula88 2013.09.12. 17:07:05

ProsTatánál a pont!

Ha nem is erről szól a cikk, nekem is ez tűnt fel rögtön. Kicsit többet foglalkozhatna a média az ilyen hétköznapi dolgokkal, hátha kevesebbet kellene mentőre meg tűzoltóra költeni az ilyenekből adódó balesetek miatt.

nyelv-ész 2013.09.12. 17:08:32

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Fenét, nem kell ehhez az olajlobbi. A MÁV simán saját magától van olyan balfasz, hogy a tőlünk nyugatabbra jól működő Ro-La rendszert képtelen elfogadhatóan működtetni, így ez mára gyakorlatilag meg is szűnt. Amikor működött, akkor is a fentebb említett több napos menetidővel zötyögött végig az országon.

Svájcban bezzeg "könnyű", ott környezetvédelmi kvóták vannak a tranzit forgalomra, így aki nem fér bele a közútiba, az állhat fel a kamionjával a vagonra. Az EU előtt Ausztria is így működött, de a csatlakozás óta lazítania kellett ezeken a normákon.

WhiteFalcon 2013.09.12. 17:09:25

nem vagyok elfogult, de az ilyenek miatt (meg a rengeteg kamionbaleset miatt) mondom azt, hogy a románokat ki kellene tiltani Magyarország útjairól - az összesről!

buddha 2013.09.12. 17:18:15

jó, hát ezek a szőrős talpúak honnan tudhatnák?
ezért is halnak meg annyian az utakon

Szaudi Herceg 2013.09.12. 17:21:53

Ez a vonat-dolog csak nálunk nem működik, vagy csak a németeknél igen?
Német-olasz viszonylatban 24 óra alatt ott van a tehervonat a német konténertermináltól az olaszoknál, hozzáteszem nem Freiburg vagy München magasságából, hanem jóval fentebbről, ami közúton is 8-900 km lenne. Ja és Svájcon meg az Alpokon keresztül/alatt megy a vonat.
Ehhez képest HegyeSHALOM-bármelyikrománhatár sincs több 450km-nél.
Sajnos a magyar rendőrök nem ellenőrzik elég szigorúan a vezetési időt, ha balesetet okoznak SE! Ezek meg kihasználják, mennek amíg bírnak, mert az osztrák/német rendőr előtt nincs pardon...
Én Magyarországon úgy engednék keresztül tranzitot kelet felől, hogy a határon csinálnék baszottnagy zárt kamionparkolókat és ott kellene kivenniük a hosszú szünetüket min. 9 órát, csak úgy mehetnek tovább. A parkolóba ki-belépést meg lehetne könnyen csekkolni.
Ha más tranzit utat választanak, jugó felé pl. akkor meg mehetnek arra... itt úgyse tankolnak mert drága, kajára se itt költenek hanem hozzák magukkal, az utat is csak szétb@sszák... az útdíjjal meg nem vagyunk kisegítve, amennyi bajt okoznak.

Zeppeliner 2013.09.12. 17:48:26

Alapjában véve csak annyi bajom van az ilyen karavánokkal, hogy nem basszák meg őket a rend őrei. Tetszett a múltkori akció a hegesztett tengelyes félpót csak a jéghegy csúcsa.
Látni olyanokat egy parkolóban, hogy csak na. Messziről meg lehet mondani egy járműről, hogy balkáni sofőrje van-e.
Lenne itt lóvé bőven, csak a rendőröknek nem a pöcsüket kellene vakarnia valami kihalt országúton a bokor mögött.
Aztán vagy elkerülnék az országot, vagy hozzászoknának a szigorhoz. Előbbi marhára nem izgatna, fussanak csak ámok máshol az ilyen barmok)
Az M0 szélesítése semmit nem fog megoldani, alapjában véve csak annyi a gond az autópálya-hálózattal, hogy az egész Balkán tranzitforgalmát rátereli a fővárosra. Jobb lett volna egy Déli egérút. Az M6 szerintem tök fölösleges volt, ahogy a völgyhíd, meg az alagút is. De hát kedves vezetőinknek a világ pénze nem elég, ha lenyúlásról van szó.

ProsTata 2013.09.12. 17:57:15

@Bambano:
Ugyanezt akartam Toled kerdezni. :-)
Olvasd el a poszt masodik mondatat, ahol a szerencsetlen posztolo lovi az ongolt. Azon haborog, hogy az elso fenykepen lathato szerelveny megelozi a kulso savban. :-) Na most akko tehat ki eloz kit, ki van jo helyen es ki nem?

ProsTata 2013.09.12. 18:04:48

@Bambano:
Ja es kit erdekel, hogy ki gyorshajto es ki nem? A posztolo nagyobb szabalytalansagot kovet el. Erre probaltam ravil agitani.
Mellesleg megkerestem a belsoseg.blog.ro honlapot, ahol egy bizonyos Mihalescu azon meltatlankodik, hogy a magyar M7-en egy fkalap magyar a kozepso savban vegzett fenykepezogeppel onkielegitest 130-as temponal, igy kenytelen volt kivulrol elozni, mert nem er ki az orszagbol, mire lejar a matricaja. A belso savba meg megsem megy mar be vontatmannyal...

Igy mar egyertelmu? :-)

-Sarq- 2013.09.12. 18:06:00

Állítólag ma már a traffipaxokból azonnal egy központi rendszerbe kerül a gyorshajtó/szabálytalankodó fotója, már nem működik az, hogy beszólsz a rendőr havernak bármelyik őrsre, hogy ne kerüljön már be a nyilvántartásba (állítólag...). Ha ez valóban így van, akkor nem hiszem, hogy túl bravúros informatikai feladat lenne a lefotózott delikvens adatait eljuttatni a nem schengeni határainkra. Aztán a határ elérésekor a román, bolgár, ukrán atyafi rendszáma szépen fennakadna a rutinszerű szűrőn és máris ugrana a forgalmija addig, amíg le nem perkálja a büntetést. A magyar autóst szarrá vegzálja a román, ukrán rendőr, az osztrák meg mereven szabályt alkalmazva büntet. A mi rendőreink meg semmi mással nem foglalkoznak, mint a hazaiakból minél több gyorshajtási bírságot kipréselni, miközben nálunk is tahóbban vezető szomszédaink halálutakká változtatják az autópályáinkat.

Macropus Rufus 2013.09.12. 18:06:41

"azért bátrak, mert nem működik a határokon átnyúló adatszolgáltatási rendszer."

nem is kell működnie. A rendszer rögzíti a rendszámot. Ennek a vasnak valamilyen irányban, de el kell hagnyia az országunkat.
A határnál a kamera azonosítja a kérdéses vasat, és addíg innen kinem megy amíg nem rendezi a büntit.Ennyi.
Nem kell túlbonyolítani. Ha nem fizet akkor szinte biztos, hogy kirugják ui. az áru késik. A ködbér meg pörög. 1-2 óra késés és már többszöröse lesz a ködbér a büntinek.
Ja: és igen érezteni kell velük, hogy rájuk szállt a rendőrség! Állitom, hogy már a statisztikában is látható, hogy a komolyabb balesetek esetén majd minden esetben ott van egy román/szerb/bolgár/stb kamion/autó, és többnyire nem a vétlen fél oldalán, hanem mint balesetet okozot.

Macropus Rufus 2013.09.12. 18:10:50

@-Sarq-: basszus, nem olvastam el amit írtál :)
nem plagizáltam! :)

sztem is ez a határos dolog a jó. Ott tutin megfogható mindenki.

amenta 2013.09.12. 18:18:37

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Ez baromság, ekkora terhet vontatva kapásból kétszer annyit eszik az, amelyik vontat.

Bambano 2013.09.12. 18:36:48

@ProsTata: sorry, késve vettem észre a kiegészítésedet.

-Sarq- 2013.09.12. 18:38:00

@Macropus Rufus: Így van, az autópályákon az elmúlt években az objektív felelősségnek, a durván megemelt bírságoknak és a magas üzemanyag áraknak köszönhetően lelassult és óvatosabbá vált a magyar autósok közlekedése. Ha engem valaki 130-135-ös tempónál a belső sávban levillog, az szinte kivétel nélkül ukrán vagy román. A híradókban bemutatott autópálya balesetek szinte mindegyikének román vagy balkáni okozója van.

Schütii 2013.09.12. 18:39:46

@Brownfinger: Jah, mindaddig amíg szarrá nem megy a vontató jármű erőátviteli rendszere, meg a motor hengerfejes nem lesz az extra terheléstől.

Bambano 2013.09.12. 18:40:03

@-Sarq-: nem csak állítólag, hanem ténylegesen. Már egy jóideje a Szombathelyi Rfk-hoz megy mobilneten az összes traffi fotó, tehát a villanástól számított 5-10 másodpercen belül törölhetetlenné válik a kép (mert ha bekerült az adatbázisba, akkor onnan nehéz kivakarni, ha meg utána került még egy kép, akkor gyakorlatilag lehetetlen).

seniman 2013.09.12. 18:42:05

Köcsög nyustyu f@sszopó férgek a nullához konvergáló közlekedési kultúrájukkal.Nem véletlen szedik cafatokra a román autókat az osztrák rendőrök.Ahol ezek megjelennek,baleset-baleset hátán.Ha a rádióban hallom a "kisbusz balesetet szenvedett az M5-ön kilenc személlyel" kezdetű szabvány hírt már tudom kép nélkül is,hogy 99% románok.

-Sarq- 2013.09.12. 18:44:12

@Bambano: Akkor innentől kezdve már nem is pénz, inkább csak akarat kérdése, hogy ehhez az adatbázishoz minden határőr fülkében hozzájussanak...

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.09.12. 19:06:14

@ProsTata:
Kedves Prostata!
Nem szerepel a posztban egy szóval sem, hogy én készítettem a fotót. Ha a szöveget egyben el is olvastad, és helyén kezelted, akkor feltűnhetett, hogy az általad idézett jobbról elhúzós mondat nem a fotózott helyzetről szól, hanem egy fiktív szituációban hangzott el.
Szóval kérlek, ne rettegj tőlem, én pont azon kevesek közé tartozom, akik ismerik és alkalmazzák a jobbra tartási kötelezettségre vonatkozó szabályokat.

@Imi36:
Bocs, helyesen autofilia.blog.hu/2009/05/29/robogos_gazolt_gyalogost_az_m0_on, tömpék az ujjaim a tablethez.

tlacka 2013.09.12. 19:15:05

Ha Szabolcs vagy Hajdu megyében élsz, ennek a cikknek zéró újdonságtartalma van. Ha emellett egy teherautó szervízben dolgozol, ez egy pitiáner dolog. Sajnos...
A Touran legalább rúddal húzza.
Egyébként nem kéne őket beengedni őket az országba. Sem az autójuk műszaki állapota, sem a vezetési kultúrájuk miatt. Tisztelet a kivételnek.

Bambano 2013.09.12. 19:17:58

@-Sarq-: annyi mindent tudnék mondani, amihez csak akarat kellene...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.12. 19:38:27

@-Sarq-: Utóbbi tök igaz! Nézek híradót, 1-2 naponta akad egy ilyen.

MBW126SDL 2013.09.12. 19:41:37

tlacka ott a pont! Szabolcsban ezek és hasonszőrű Orosz-Ukrán-Román "értelmiségiek" tizedelik a lakosságot 4-es és a 41-es számú főúton....
Bezzeg ha a magyar kimegy hozzájuk a rendőr és kiskatona azonnal megállítja és meg a lehuzogatás... nálunk az ilyet meg se állítja a rendőr...

Rocko- 2013.09.12. 19:51:15

@mrZ: oké, alkalmazkodjunk. de ne a hülyeséghez.
márpedig kötéllel vonatni huzamosabb távon, pláne dupla utánfutóval hülyeség.

@Dester: hogyne mérlegeltek volna: útdíj.

@Morgan kapitány: "Jó napot kívánok! Kovács Béla rendőr dandártábornok vagyok, a munkatársaim hívták fel a figyelmemet erre a problémára. Megvizsgáljuk és reagálunk a felvetésre."

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.12. 20:41:18

@Rocko-: sporolnak :) ha ugyanoda mennek minek fogy a benzin mind2 kocsibol???

Zold Munka Hose erdemerem AranyBABIFOKA fokozatat a bocskorosoknak!!! :D:DD:

Zsolt Zsidik Uaomega 2013.09.12. 21:17:50

Én mint egy le Ukránozott Magyar javaslom zárjátok le az összes határt autó pályát mindent amit lehet ,mivel a határon kívűl csak potenciális bűnözők élnek......Ez a megoldás??

no_holy_shit 2013.09.12. 21:21:36

@korosla:

en meg amikor ugyanezt jatsza a magyar autos ausztriaban, majd jobbrol megeleoz es elöttem tol egy satut.

DeezL 2013.09.12. 21:25:01

jó kérdés ehhez milyen kategória kell,de nekem meg van a C kategória is... azzal meg biztos hogy lehet így trélerezni,mert én is trélerezek

mbtomi 2013.09.12. 21:44:58

Hála az égnek otthon is hullanak a nyomoroncok. Minap volt hír, hogy egy 7!!! személyes kocsiban 11!!! embert nyomott agyon valami gőzmozdony egy vasúti átjáróban... B+ 7 helyett 11!! az első sorban ugye max 2 ember (OK, Multiplában 3) a maradék 9 a hátsó két sorban... Ezek nem komplettek. Így én már úgy vagyok, ha román a rendszám ott szívatom, ahol érem...Olyanok nekem, mint bikának a vörös posztó. Sajnálom a kint élő magyarokat...Kirakhatnának valami ismertetőjelet, hogy ne keverjük össze őket a bocskorosokkal.

jc3000 2013.09.12. 21:47:49

A rendszer müködik, csak a külfödiekkel kivételeznek, 2 éve amikor 1 kijártnyit kellet vontatnom az m0-son, (tisztában voltam vele hogy nem arra kéne menni, de még a büntetésel együt is jobban jöttem ki) 2 percig SE tartot amíg lekapcsoltak. Amúgy ennek elenére pozitív tapasztalatom is volt idén nyáron amikor épp mentem valahonnan valohova, már nem emlékszem melyik ut volt, 1 óra alatt 3 db rendöri intézkedést is láttam és mind külföldi rendszámos autókat állítottak le. De ettöl fügetlenül még mindig azért úgy érzem néha hogy csak azt szopatják a szervek aki szabályosan közlekedik. Hát ez van.

sutpet 2013.09.12. 22:09:57

M1-en márciusban a szemközti pályáról átrobogott előttem 10 méterre egy román kamion. Azóta, ha lehet kerülöm az M1-et.
Borzalom ami van.
Tegnap a fix trafin kívül volt plusz kettő és elfogó ottávia is.
Szarnak a külföldiekre, csak a hazai gyorshajtó a lényeg, mert az fizet.
De ezek a képek igazak!! Többször láttam hasonlót.
Ja és a kamionok 100-al mennek 90 helyett, a szerb busz meg 140-el előz.
KB 10 éve leelőzött kb 140-el egy szerb tartálykamion.
De az M= is hasonló és ahogy hallom az M% is (ott nem járok)

1kutya 2013.09.12. 22:15:38

@Zsolt Zsidik Uaomega: nem baz'meg! az a megoldás, hogy amikor átlépitek a határt, akkor betartjátok az itteni szabályokat és semmi gond sem a román, sem az ukrán "kollegákkal"! addig, míg ez nem éri el a szellemi nívótokat, addig büdös, paraszt oláh/ruszin köcsögöknek lesztek titulálva! ennyi...

-Sarq- 2013.09.12. 22:55:06

@Zsolt Zsidik Uaomega: Ha te egy műszakilag megfelelő állapotú autóval, nem 24-48 órás ébrenlét után és max. 130 km-es sebességgel közlekedsz az autópályáinkon, esetenként még a jobbra tartsot is alkalmazva, akkor mi a jó isten kóchengeres faszán forgó stanecliért veszed magadra a fentieket?

-Sarq- 2013.09.12. 23:07:19

Ja és az igazságosság jegyében említsük meg a Kelet-Szlovákia és Pozsony között minket átjáróháznak használó szlovákokat is (megépülhetne már végre az a kurva felvidéki autópálya...). Rájuk inkább a száguldozás a jellemző. Van némi aktualitása a dolognak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.12. 23:22:44

@Rocko-: huzzak egymast, feluton kotelet cserelnek vagy ha egy kasszan vannak akkor mindegy. Regen a kamazokkal csinaltak ezt a ruszkik otthon. Eloszor azt hittem ennyi lerobbant kamaz van kozben csak Szergejek "megkerestek a vodkara valot"

gondolom a romanok rajottek hogy magyarban nem buntetnek ezert - vagy nem nagyon - es ezt csinaljak.

Kiss.Mark 2013.09.12. 23:25:42

B+ExE
Mármint a kategória

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.12. 23:26:00

@malenykij polgar: elobb utobb lesz :)

@DeezL: regen kellett E is a trailerhez / felpotkocsihoz. ( plusz ugye a trailer sulya nem lehet tobb mint ami huzza, plus regen svajcba nem engedtek be csak 4x4 huzoval es alsokerekes trailerrel - orszagonkent valtozik ez.

ruddal huzni jobb, UK ban CSAK azzal lehet pl.

amugy meg ha huzol valamit es az utan van kotve valami azt lehet USA nyugati felen, en is ugy huzom a krosszmotorom hogy a lakokocsi utan van kotve, tettem mar rola fel ide kepet.

no_holy_shit 2013.09.12. 23:28:52

@sutpet:
"Ja és a kamionok 100-al mennek 90 helyett, "
milyen 90 helyett?? 80 a megengedett...

"a szerb busz meg 140-el előz."

==> GPS-sel nezted? mert kollegam golf 1-e 140-t mutatott GPS meg 108-t...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.12. 23:30:41

@sutpet: a szerbek teljessen hulyek, de nemcsak a vezetesben. Nekik nem sikerult eddig felfogni hogy europaban elnek, naluk a bolgarok is jobbak mert azok legalabb bizonyos alazatot tanusitva viselkednek/vezetnek ha kiengedik oket Kalotinanal.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.12. 23:34:08

@no_holy_shit: a tachograf 89-re van allitva, ha annyival megy akkor gyorshajt, ha annal tobbel az mar nagysagrendekkel sulyosabb kategoria ( franciaban pl elzarassal is dijazzak ha valaki "ugyes kapcsolos" vagy csak piszkalt a tacho. A munkaido be nem tartasa is enyhebb elbiralas ala esik mint a mahinalas. Mondjuk nagyon regen ultem kamionban, de gondolom nem lett jobb a helyzet.

( ha "belehuzol a 110-be az lehet azert mert lejton elengedted de folyamatos 90feletti sebesseg a korongon az voros poszto a hatosagoknak )

Tybi 2013.09.13. 00:15:05

Szerintem az sem kevésbé kellemes, mikor az autószállító kisteher, plusz utánfutó, összesen 3 autóval megrakva 90-100 átgyalogol Püspökladány belterületén, mert ő siet haza (Németből/osztrákból - Románba), és előtte ugyan ez 110-nél még úgy előz le, hogy csak pislogok.

Kalv 2013.09.13. 00:45:20

A Rola tényleg tök jó lenne, de sajnos ma bármilyen tehervonatnak 2-3 napba telik átkelni Magyarországon. Talán hihetetlenül hangzik ez az adat, de egyszerű oka van: a személyvonatoknak mindig elsőbbsége van, így a tehervonat rengetegszer megállásra és hosszú várakozásra kényszerül. Főleg Budapest környékén, mert az összes vonatnak át kell kelnie a déli összekötő hídon. Tervbe van véve a V0-ás elkerülő, ami erre megoldást nyújtana, de azt nem tudom, hogy a megvalósítása hogy áll, mikorra várható.
+ a fent vázolt problémát ez sajnos nem oldaná meg

Zsolt Zsidik Uaomega 2013.09.13. 05:44:29

@-Sarq-: Helyes, ahány ország annyi vezetési stilus,annál több birka tök az úton,autopályán,persze én mindenhol szinte...90 el hajtok....nem szegek szabályt,a többiek ledudálnak,ám ez engem nem érdekel....tehát (Ezt mindenki azt hiszi)ÉN VAGYOK A LEGJOBB......

Zsolt Zsidik Uaomega 2013.09.13. 06:33:57

@jc3000: Ez igaz ,3 nappal ezelőtt éjjel 3 kor M3 _on benzinkuton sikerült behajtani 2 drb szembe nyilas sávon,egyetlen auto volt a kut parkolójába az is egy RENDŐR....hát gondoltam ez egy 100 as értékű büntetés,és láss csodát majdnem megusztam egy figyelmeztetéssel!!!De volt olyan is ,hogy csak indokolatlanul kiirtak egy 5000 es csekket,ezért nem is vitázok fizetek!!! Egy külföldi.....

Schütii 2013.09.13. 07:30:02

@Zsolt Zsidik Uaomega: "Én mint egy le Ukránozott Magyar..."

Akinek nem inge.. magadra vetted? Csak nem így vezetsz te is?

dennisthemenace 2013.09.13. 08:28:57

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Ez az, az igazi magyar szemlelet. Lehúzni mindenkit. Menj el rendorkapitanynak.

dennisthemenace 2013.09.13. 08:31:16

@Kalv: Nem igaz. A Rola menetrendje pontosan úgy volt kidolgozva, hogy ne kelljen kitéroznie (félreállnia), pár óra alatt végigvert Hagyestol Dorozsmáig. A sima tehervonatnak is eleg tizenkét óra. A két három nap duma a FideSStol ered, ezzel próbáljak eladni a teljesen felesleges V 0-t.

dennisthemenace 2013.09.13. 08:33:58

@mbtomi: Megismered oket a fenenagy arcukról.

dennisthemenace 2013.09.13. 08:39:05

@Szaudi Herceg: Ott veszi ki, ahol akarja, a magyaroknak semmi kozuk hozzá. Egy fasz kis ország nem bírálhatja felul az egész unióban érvényes torvényeket.

ivanpopp 2013.09.13. 09:11:22

Ezek így spórolnak. Nincs műszaki hiba (általában).

dieter1 2013.09.13. 11:00:02

Erre a szintre nehéz feljutni. Én egyetlen egyszer, még régen vontattam az M1-en. Haza kellett juttatnom a család motorhibás második kocsiját, ezért még egy vonórudat is vettem az alkalomra. A szép jelenet akkor volt, amikor Tatabányánál az emelkedôn "kénytelen voltam" elôzni (Fiat Croma turbo, benzines), mert az elôttem menô nagyon lassított :-)

eszkütyü 2013.09.13. 11:48:04

Mivel elég gyakran húzok trélert, kicsit ismerem a vontatásra vonatkozó szabályokat. Engem az szokott kiakasztani, hogy mit mivel húznak: Sharan húz egy nagy trélert, amin egy hosszú-magas Sprinter. Vagy 72 LE-s Transit autómentőn 2 tonnás terepjáró (már ez bőven túlsúly), rákötve dupla tréler, azon két db Fasztra. A legjobb, amikor a moldávok sima ponyvás kisteherrel viszik a kocsit úgy, hogy a fele lelóg hátul. De azért mi sem maradunk le, láttam már honfitársakat III-as Golffal UAZ-t trélerezni, mondjuk ült is a segge, meg füstölt is rendesen :-)

Nagykorú 2013.09.13. 12:17:11

Rendszeresen járok az M7-en, ritkábban az M5-ön, és mindkettőn találkoztam már ilyen román szerelvénnyel.
Hétvégén illetve hét közben napközben több oláh, bolgár és ukrán rendszámos, de főleg cigányokkal megrakott kisbusz és kisteherautó jár ezeken az autópályákon mint magyar.
A bevételre kiéhezett rendőrség nekiláthatna ezeket ellenőrizni. Ha külföldi állampolgár nem tud azonnal készpénzben bírságot fizetni, akkor a saját költségére a rendőrség elviheti a legközelebbi bankba. Ha így sem tud fizetni, akkor el kell kobozni a járművét, és biztosítékként zárolni, amíg nem fizet. Ha 30 napon túl sem fizet, akkor bontásra kell értékesíteni.
Ez kb egy hónap alatt rendet tenne.

pjotr007 2013.09.13. 12:32:05

@visszakettopadlogaz: most is kell hozzá 3500kg össztömeg felett.

madbalee 2013.09.13. 12:41:36

@ghalghalu: :) ami latszik, de nem megfoghato.

Autó-motor doktor 2013.09.13. 12:49:17

Iszonytatóan fáj alhasam,
Hiába tekergek, csikargat,
Borzasztó dolog arra ébredni,
Hogy a görcstől nem tudsz létezni,
Félálomban másznál ki a WC-re,
De ez marha nehéz előre görnyedve.
Ha szerencsém van valami kifingódik,
ideiglenesen a belső nyomás megszűnik,
Sietni kell akkor, mert mindjárt feltöltődik,
Viszont eszedbe ne jusson magadat egyenesbe rúgni!
Volt már rá példa, mindent beleadtam,
Végül a fájdalomtól mégjobban összekuporodtam,
Inkább kimászok valahogy székelni,
Fájdalmas játék olyankor a fajanszra ráülni,
De amikor elengedheted a szorítást,
Rájössz, hogy mire való ánuszrózsád,
Borzasztó jó érzés üríteni magadat,
Szinte eufórikus állapotban vagy,
Akkor jón az újabb kín,
Amikor a híg lé odalent kicsíp,
Akkor már hagynád az egészet a francba,
De a fájdalom ellenére csak úgy tódul ki a nafta!
Mire eláll nagy zuhatag,
Teljesen összetörve kínlódasz,
Ha nem figyíelszn oda és a nyitott kapuba beletörölsz,
Az érdes papír végigszántja őt,
Te pedig felordítasz és elszédülsz.
Roppant kínok között alszol vissza,
hason fekvés iylenkor az alvás titka.

Rocko- 2013.09.13. 13:03:28

@madbalee: az a magyar fizetés.

@ghalghalu: haditechnikai álcázó fizetése.

csokiájsz 2013.09.13. 13:13:42

15 évvel ezelőtt a magyarok is hasonló mutatványokat csináltak Ausztriába meg Németbe. Ettől függetlenül a románok télleg rettenetesen agyatlanul vezetnek. Egyszer a főnöknek volt egy S Mercije. A romániai iroda előtt volt egy körforgalom. a körforgalomba bevezető sávok között, a fehér sávos forgalom elől elzárt terület volt. Na a román sofőr (soferul) oda parkolt a Mergával :-D és állt háborítatlanul egész nap.

csakazértistotalcar 2013.09.13. 13:55:31

@ProsTata: "mennyivel jobb lenne, ha mindenki betartaná azokat a szabályokat amelyek nem csak a KRESZ kitalálmányai" Igazat szóltál, csak hát ez hogy is van: "...Én 130-140-el tempomattal ..."
Hiába,no! Vannak egyenlőbbek az egyenlőknél. Köszönjük Emese! Leülhetsz! :P

seehman 2013.09.13. 14:14:48

Az én kis házi statisztikám azt mutatja,hogy külföldiek közül a románok okozzák a legtöbb balesetet. Úgy látom ide járhatnak aludni,mert pár hónappal ezelőtt a hatóságok kávét osztogattak nekik.
A hazai sofőrök közül pedig a Vw márkájúak vezetnek,pedig csak a 3. legtöbb az állománya.

amc 2013.09.13. 14:15:15

@-Sarq-:"Állítólag ma már a traffipaxokból azonnal egy központi rendszerbe kerül a gyorshajtó/szabálytalankodó fotója, már nem működik az, hogy beszólsz a rendőr havernak bármelyik őrsre, hogy ne kerüljön már be a nyilvántartásba"
ha-ha, ennek azért járj utána, mert nagyon is működik!

It's ME! 2013.09.13. 16:44:21

Nmem rossz... Spórolnak az üzemanyaggal. :-D

manta ray 2013.09.13. 18:46:23

Ahol en elek , egy Erdelyi kisvarosban , a kozelemben van egy templom, egy veszelyes kanyarban .Nem csak a roman analfabetak allnak le autojukkal a kanyar kozepen de a MAGYAR bunko paraszt turista is ugyanott szall ki autojabol sot kiall az ut kozepere es ott fotozkodik semmibe veve hogy esetleg jon egy auto es felnyarsalja , Nem beszelek a magyar rendszamu autokrol melyek a STOP tablanal athajtanak ugy hogy szet sem neznek, nemhogy megalljanak . A bunkosagnak es nemtorodomsegnek nincs nemzetisege URAIM

DonVincenzo 2013.09.13. 20:59:50

@Leadfoot: Nem főleg az autópályákat. A 4-es utat sokkal inkább és nincs különbség,hogy éjjel vagy nappal.

Zsolt Zsidik Uaomega 2013.09.13. 21:40:16

@manta ray: Nagyon igaz!!!!!!!!!Birkatökök mind.....

QAQ 2013.09.13. 23:12:37

Nekem az a véleményem ,hogy összehasonlitva az olasz,szlovén, magyar pályát a magyar autópálya biztonságosabbnak ,rendezettebnek tünik ezért jobban is hajtanak a külföldiek.
pl. belső sáv mellett van füves rész a korlátig ilyen ritkán van máshol, ami biztonságot sugall ezért lehet gyorsabban is menni föleg éjjel.
Az olaszoknál pl. 70km-es szakaszok vannak lekeskenyitve sárgavonalasitva és 60km/h limit az autopályán és ez mellé még társul az olasz vezetési stilus (ráálni a vonalra mintha sávot szeretne váltani)

Az olaszból hazainduló románok közel 10órát autóznak mire magyar területre érnek ezért fáradtak és akkor hirtelen a magyar autopálya széles, jól felfestett, gyorsabban is megy a többi autós, lehet nyomni rajta , ellenben ingerszegény és eléggé monoton, egy vészhelyzet és már ott is a baj.

Kiss.Mark 2013.09.14. 09:42:42

Jut eszembe. Ez a dolog annyira nem nagy újdonság.
www.youtube.com/watch?v=YsL7lEo6CIE

ha1tt 2013.09.14. 09:57:55

@ghalghalu: Lehet, hogy kötbér, csak úgy semmi értelme :)

Rocko- 2013.09.14. 13:37:35

@Kiss.Mark: a kettő közt azért van némi különbség.

Kiss.Mark 2013.09.14. 14:23:59

@Rocko-: Tudom. De hát ilyen a Hungarian Road Train. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a románoké.

dennisthemenace 2013.09.14. 15:41:19

@victor vacendak: Az itteni "szarok" még a százfontos katagóriákból is kulonbek, mint a magyar autópark zome.

victor vacendak 2013.09.14. 16:11:06

@dennisthemenace: Ha már úgy érezted, hogy ezt feltétlenül közölnöd kell...
Számomra a 10 éves visszatekert passatok és golfok éppenséggel ugyanolyan szarok, mint a magyar autópark zöme. Mindet tutti üzletként adják el, aztán fél év mulva megmattul. A vastag füstről, amit még működőképesen ereget, már ne is beszéljünk.

Katana750 2013.09.14. 18:09:08

Mindennapos történet. Nem veszélyes. Bezzeg egy bemozdulás a pihenőidő alatt! 100000. Így megy ez minálunk.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.09.15. 07:11:22

@ProsTata: úristen, száznegyvennel is mész? Szabályt szegsz! Így nem túl hiteles számonkérni a posztolón, hogy -szerinted- szabálytalanul választott sávot a közlekedéshez...

Nem csak a tízmillió házmester, a tízmillió önkéntes rendőr országa is vagyunk...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.15. 23:05:32

@Macropus Rufus: Emberek.Ezt már egy párszor megbeszéltük, az nem működik, hogy a határon a kamera ellenőriz...Ki lehet menni az országból joxerűen a földúton is, kamionnal is, ha akarnak.Ötezer km-t (az ország teljes határszakaszát...)meg ki fog bekamerázni, karbantartani, stb...?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.15. 23:24:44

@ghalghalu: Ezt akkor kell fizetni, ha a szerződés lejártakor a felhők szintje túl alacsony valamiért, esetleg a páratartalom olyan magas, hogy átláthatatlanná válik a levegő, úgynevezett köd alakul ki. :D :D

Buntmetall 2013.09.16. 20:32:31

@manta ray: Próbálunk alkalmazkodni az Erdélyben és a regátban lévő morálhoz, ti is megpróbálhatnátok a magyarországi morált ha Magyarországra látogattok. Gondolom azért állanak meg magyar rendszámos autók fényképezkedni mert azt látják hogy sok más hazai rendszámos autó is ott áll.

Irgun 2013.09.17. 12:00:38

A rendőröktől aztán várhatjátok a megoldást, a markukat tudják csak tartani, de ha arról van szó, hogy segiteni kell, ne adj Isten betörtek hozzád és nyomozni kell, kedvesen jelzik, hogy ugyse lesz meg az elkövető.

ProsTata 2013.09.19. 01:00:29

@immortalis:

:-)
A helyzet a következő. A minimális gyorshajtásommal nem késztetek senkit szabálytalanságra, megfelelő útviszonyok esetén nem veszélyeztetem a többi közlekedőt. A kocsimnak ennyi az utazósebessége, valahol 130-140 között. Leszarom, ha valaki 200-al megy a belső sávban, ha közben ura a kocsijának, tehát mégsem vagyok önkéntes rendőr... :-) Majd a közeggel elszámol, ha úgy hozza a sors.
Az viszont finoman szólva is **ssza a csőrömet, amikor valaki indokolatlanul és szabálytalanul fékezésre kényszerít, vagy irány, vagy sávváltásra. Ezek a KRESZ szerint is külön kategóriás veszélyes tevékenységek.
Aki indokolatlanul halad az M7-en a középső sávban, ahelyett, hogy kihúzódna jobbra az üres külsőbe, az pontosan ezt teszi. Erről szól a "jobbra tarts" szabálya! A posztoló által leírt első történet (már tudjuk, hogy nem saját története) éppen erről szól. :-)
Lehet, hogy a történet elmesélője volt az önkéntes rendőr, nem én, mert úgy gondolta, hogy ha ő 130-al megy (ezt nem tudjuk csak sejtjük a felháborodásából), akkor bárhol mehet, mert aki megelőzi, az csak szabálytalan lehet, vagyis bűnhődjön! :-)

ProsTata 2013.09.19. 01:20:48

@csakazértistotalcar:
Neked is azt válaszolom, amit Immortalisnak az előbb... :-) Nem vagyok sem rendőr, sem önkéntes rendőr, nem vagyok egyenlőbb, szerényen csak egyenlő vagyok.
Szabálytalanság és szabálytalanság között nagy különbség van.
Például nem ég a lámpám az autópályán verőfényes napsütésben. Jujj de nagyon súlyos hibát követtem el! Akasztás jár érte! :-)

Nem, amiről a poszt szól, az egészen más és az a bosszantó, hogy én még nem hallottam arról, hogy valakit azért büntettek meg, mert a középső sávba szólt a jogosítványa. Arról viszont igen, hogy valaki ne adj Isten 10-15 km/h-val túllépte a megengedett sebességet.
Félre ne érts, a büntetés az utóbbi esetben JOGOS. Mint ahogy indokolt és állításom szerint INDOKOLTABB az előbbi példa esetében.
süti beállítások módosítása