Mások élete

  2013. augusztus 15. - streetsta Címkék: balaton trabant rendezvény wartburg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

2006-ban készült A mások élete című német film, főszereplője egy keletnémet Stasi-ügynök, aki egy ellenzékivé váló írót figyel meg. (Zirig Árpi egy rövid interjút is készített az írót játszó,  motorimádó  Sebastian Koch-hal.) Nem spojlereznék, aki nem látta még, és teheti, nézze meg a filmet, érdemes. Természetesen sok emléket felébreszt az emberben (nem kell hozzá keletnémetnek lenni, hogy ismerősnek tűnjenek helyzetek, karakterek), de azt is megerősíti, nosztalgiázni azzal a korszakkal kapcsolatban mindig egy kis távolságtartással kell. 

masok elete
A mások élete

Erőltetett párhuzam, de kicsit olyan volt most hétvégén lemennem a Trabant-Wartburg Klub éves találkozójára, mint ha ügynökként figyelnék meg másokat. Barkasom volt (igazából most is van), de se Trabantra, se Wartburgra nem vágytam igazán, ezért nem is váltak életem meghatározó részévé. De másoknak igen, van akinek tényleg a keletnémet népautók körül forog az élete. Sokan évek óta járnak ezekre a találkozókra, ismerik egymást nagyon régóta. Én meg teljesen kívülállóként néztem őket, ráadásul most jelentést is írok a tapasztaltakról. 

IMG 5953
Volt idő, mikor az NDK-ban olyan autókat gyártottak, amik a világon bárhol megállták volna a helyüket. Ezt a technikai színvonalat tudták ugyan étizedekig tartani, de közben a többi gyártó elhúzott

Előző hétvégén minden tökéletes volt a napsütéses múltidézéshez, kánikula, fagyi, pancsolás - kit érdekel ilyenkor a dolgok árnyékos oldala, a szocializmus kellemetlen momentumai. Augusztus tizedike viszont egyáltalán nem az a nap volt,amikor az ember szörnyen le tud lazulni. Az ég beborult, viharos szél fújt. Még csak Budapesten igyekeztem átverekedni magam, mikor a Keleti környékén pofán vágott a depresszió. A rádióból valami francia hiphop-banda gengszterkedős száma szólt. A Marseille-i gettók hangulatát nem csak a reppelő bevándorlók, de a Keleti környékének túlzás nélkül gusztustalannak nevezhető kinézete, az évek óta kavargó por, toldozott-foldozott úttest is erősítette. A Rákóczi út úgy nézett ki, hogy az embernek hányingere támadt, a viharos szél kukákat borított fel, és a járdákat szemét borította el. Ennél vidámabb napkezdést is el tudtam volna képzelni

IMG 6006
A szemerkélő eső elől nejlon alá bújtatták az öreg MZ-t.

Sajnos a rossz idő mások kedvét is elronthatta, mert az alsóörsi kempingbe leérve nyilvánvalóvá vált, sokan inkább otthon maradtak. Pedig délutánra jobb időt ígértek, vasárnapra meg kimondottan napsütéses, strandolásra is alkalmas meleget. Prokee már felállította a sátrát, a gyerekeket (alkoholmentes) sörrel itatta, alapvetően jó volt a hangulat, kezdtem én is mosolygósabbá válni. Csak éhes voltam.

IMG 5962
Le sem lehet tagadni, hogy ugyanaz a múzsa csókolta meg a púpos Wartburg és a Barkas B1000 tervezőit. De minek is tagadnák, mindkettő gyönyörű

Ha az ember enni akar, irány a büfé, nem? Kértem egy sült kolbászt, sült krumplit, meg egy alkoholmentes citromos sört.  Pultos néni nekiáll ceruzával felfirkálni egy füzetbe a számokat, összead kivon, sokszor nyolc az nyolcvannyolc, majd közli: kétezer-kilencszáz lesz. Felszakadt belőlem, hogy sok lesz az kicsit, nem? Újraszámolja, mondja, hogy a citromos sör nagyon drága (550-ért tényleg az, a boltban kétszáz, de úr vagyok, nem foglalkozom vele), biztos azért. Erősködök kicsit, erre a konyhából flegmán kivakkant valaki: ki vannak írva az árak a táblára. Ahha. Akkor jó. Majdnem válaszoltam az embernek, de inkább mégse.

Szóval, ha jól értem háromezer forint lesz. Néni fejéhez kap, hoppáhoppá, elszámolta, tévedett: ezerkilenc a vége. Az se kevés egy faházas büféből vett kolbász-krumpli-sör kombóért, de mindegy, kellett nekem rongyrázni. A kolbász persze ízetlen, a pad vizes, átázik a nadrágom, hirtelen megint minden bajom lett. Inkább megyek vissza a trabisokhoz, ahol Prokee a gyerekekkel kiabál, mert szappanbuborék fújás közben kiöntötték a sörüket. Pár perc múlva el is felejtem a büfés affért, csak a zsíros kolbász fekszi a gyomromat megfelé.

IMG 6015
Mikor kicsit barátságosabbá vált az idő, elkezdődtek a programok. Muczán Gábor a legeredetibb autó kategóriában keresi épp a győztest. Prokee feje lóg be a képbe, aki a háromdarabos, fényezett lökhárító ritkaságára hívja fel a nagyérdemű figyelmét

Végre elhúznak a felhők a fejünk fölül, elkezdődnek a programok. Mivel sokkal kevesebben vannak, mint máskor, csak a legöregebb, legeredetibb, legnemeredetibb és legmesszebbről jött autókat mustrálgatják az emberek, bőven van mit nézni. Kicsivel később, libasorban elindulnak a kocsik Balatonfüred irányába, hogy megmutassák magukat a móló népének. Igazából mindenki jól jár egy ilyen felvonulással, mivel a kocsimennyiség kezelhető, nem tartjuk fel a forgalmat, és amerre csak elgurulnak az öreg keletnémetek, mindenki mosolyog, integet.

IMG 6024
A résztvevők minden kategóriában kézfeltartással szavazták meg a nyertest
IMG 6076
Hátőőő, izlésről nem érdemes vitatkozni. Értékeljük, hogy sok, nagyon sok munka van ebben az autóban
IMG 6106
A széles első nyomtáv árulja el a trükköt: csak a gúnya nagyon régi, a technika alatta csak szimplán régi. Négyütemű Trabi kétütemű ruhában
IMG 6195
Indul a nép a felvonulásra. Ahogy a kemping bejáratán kitódult a sok Trabant és Wartburg, az embernek olyan érzése volt, mint ha éppen a keletnémet határnyitáskor nézné, ahogy a könnyes szemű endékások átgurulnak a korábban tiltott nyugatra
IMG 6202
Prokee bemutatja, mennyire strapabíró anyag a duroplaszt: saját Trabantjának tetejéről fotózza a konvojt
IMG 6234
A füredi mólón szép tömött sorban a Trabantok
IMG 6243
Össznémet száguldás
IMG 6249
Ráfeküdt az útra
IMG 6255
Csak lazán

Este mindent megtettem, hogy ne a kemping büféjében kelljen kaját vennem, de nem vitt rá a lélek, hogy a kisboltban vásároljak párizsit, meg szikkadt zsömlét. A többi vendéglátóegység inkább étterem volt, mint büfé, nem akartam üldögélni, csak gyorsan valami meleget enni. Mondjuk egy adag sült krumplit. Tehát maradt a büfé, ahol először nem sikerült észrevenni a pultnál álló kuncsaftot (engem), majd a fülembe ordító szimpatizátoros-énekes embertől nem értettem, mit mond a néni (estére élő zene is lett, juhhé!).

Nagy nehezen kihozták az adag krumplit, de velem csak a baj van, kértem, tegyék már egy papírtányérra, mert elvinném (oké, hogy kemping, meg Balaton, de nekem akkor se húzza a fülembe senki a hatvanhetesutat, a labambát, meg az eztegyéletenátkelljáccanit, különösen ne egymás után). Emberünk fintorgott kicsit, majd az ötszáz forintos krumplimat megpróbálta a tányérról egy műanyag dobozba ügyeskedni. Aztán mikor látta, ehhez nincs meg minden képessége, fogta, puszta kézzel belemarkolt, és átrakosgatta a halmot. Nem vagyok én finnyás, de legközelebb asszem, inkább éhen maradok, de itt én egy forintot nem fogok többet költeni.

IMG 6283
A partról látni az apátságot, meg a naplementét

Pedig maga a kemping kellemes helynek tűnik, a vendégek nyitvatartási időn belül korlátlan mennyiségben vízicsúszdázhatnak, szerveznek saját programokat a lakóknak, és nem utolsósorban van strandja, ahonnan a pancsolók a tihanyi apátságra látnak rá. Meg aztán nincs is ideálisabb hely egy Trabant-Wartburg találkozó számára egy balatoni kempingnél, ahová huszonöt-harminc éve  tömegével érkeztek a keletnémet turisták, hogy a nyugatnémet rokonokkal, barátokkal találkozhassanak. Akkoriban tele volt a Balaton-part DDR rendszámos kocsikkal, gazdáik esténként a nyugatiakkal együtt rázták Nena, Scorpions és Falco számaira. 

IMG 6300
Régi trabantos- és vízicsúszdás-sztorik törnek elő az esti beszélgetés alatt

Este a Quek Junior lakókocsik tövében sztorizgatott a trabantos kemény mag, páran fel-alá krúzoltak az üres terület betonútjain. Állítólag éjfél körül valaki nekiállt részegen tálcázgatni (elsőkerekes autó befékezett hátsó kerekei alá műanyag tálcát téve "driftelni") a sátrak között, de erről gyorsan lebeszélték a többiek. Este bitang hideg volt, én a Dacia Dokker tesztautó rakterében aludtam (erről bővebben hamarosan).

IMG 6306
Minek verjen sátrat az ember, ha a raktérben is elfér?

Reggelre kisütött a nap, kezdett rendes strandidő kerekedni. Nekem sajnos kimaradt a pancsolás, indulnom kellett. Hová is mehetne az ember egy Trabant-Wartburg találkozóról, ha nem a komáromi amerikai-autós dzsemborira?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr875461807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

29 Palms 2013.08.15. 19:12:05

Apró kiegészítés, az ügynök a fotón Ulrich Mühe. Sebastian Koch az írót játszotta, Georg Dreymant.

deak.atti 2013.08.15. 19:15:06

Szia!

A második képen az igazán éles szeműek felfedezhetik, hogy mi a különleges az 1.3-ason. Nem a felni színe, hanem a típusa. Azon kevés felnik közül való, amik 160-as osztókörűek, de nem Wartburgé ...

DA

deak.atti 2013.08.15. 19:23:08

... ja, és nekem hagyományosan ki szokott maradni Alsóörs. Két találkozó egymás után anyagilag kissé megterhelő. Főleg ilyen büfé-árak mellett. :o) Akali csendes, veterános, azt jobban szeretjük. Bár most már Alsóörs is sokat nyugodott, pár éve még voltak csúnya sztorik (lásd: Minivel áthajtani a sátoron). Két éve tudtam csak egy éjszakát ott tölteni, akkor Keneséről mentem át, a család meg ott maradt egy kölcsön faházban. Olyan felhőszakadás volt akkor, hogy a sátorban ülve az előtt álló Wartburgot nem láttam az esőtől. Előtte nem sokkal jöttünk meg a füredi Tesco-ból, éppencsak be tudtuk fejezni a teszkógazdaságos grillen a vacsora készítését, és leszakadt az ég. Szóval, Alsóörs nagyobb, Akali családiasabb.

DA

yenoee 2013.08.15. 19:25:24

Alsóőrsön, a strand kempinghez képest túlsó végében vagy egy lángosos. Legközelebb inkább menj oda :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.15. 19:35:38

@29 Palms: Sajnos elírtam, de köszönöm, javítottam.

bakonyibetyarbandi81 2013.08.15. 20:04:01

mi a retek az szimpatizátor?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2013.08.15. 20:36:50

Jó az írás hangulata, tetszett. Égészen rákívántam egy varnyúra. Úgy érzem, legközelebb nekem is el kell mennem egy ilyen összeröffenésre. Kaját majd inkább viszek...

Azonban azt azért megjegyezném, hogy a kolbász nem lehet ízetlen, hanem csak íztelen. A tréfa ízetlen, meg talán egy-két csont csatlakozása, bár ebben a formában nem szokás használni, inkább a nem ízesült alak az elterjedtebb. :-)

Ez kb. akkora baki, mint amikor valaki azt mondja, hogy vaj a füle mögött. Itt meg két mondás van összevonva, amiből marhaság lesz. Eredetileg akinek vaj van a fején jobb, ha nem megy a napra, azaz nyilvánosság elé és valami van a füle mögött, ami azt hiszem azt jelentheti, hogy valami sötét titkot rejteget.

Oda se neki, más is elkövet ilyen apró bakit. Ettől még élveztem az írást, köszönöm!

Lőrincze Csák Morritz :D

Mansell 2013.08.15. 20:38:29

Csak sajna a filmet rendező fiatal wessi, Florian Henckel von Donnersmarck életében nem látott Wartburgot. Ezért benézte és hagyta, hogy a Stasi-tiszt főhős, Wiesler előlhűtős 2T-je 4T-re való hátsó lámpákkal villogjon.
Ezt akkor lehet látni, amikor az "igaz ember" éppen behajt a hohenschönhauseni Stasi-bázis sorompóján:-)
Amúgy a film szerintem világbajnok.

deak.atti 2013.08.15. 20:55:01

@Mansell:

Szia!

Statisztáltunk (illetve utcaképek) voltunk a Wartburgommal a Retró szerelem című német-magyar filmben. Balatonlelle főutcáján volt a forgatás. Kezdés előtt jött egy asszisztens, kiosztotta a régi, 2 betű-4 számos rendszámokat. Velem együtt volt még egy drapp Samara, egy fűzöld VAZ 2101, egy mustárszínű VAZ 2103, meg egy IZS 2715. Én kaptam egy UZ-s rendszámot, fogjuk rá, hogy stimmel: UZ az 1975, akkor már volt kocka Wartburg, hát Istenem, kockalámpás, 1990-ben játszódik a film, felkerült rá egy orrhűtős eleje. De a Samarára rákerült egy IN-es rendszám, a zöld 2101-re meg egy GF-es. Ami ugye még lehetne, bár már csak 1200 S, de IN-es Samara, na az nem. Még IN-es ős-Zsiguli is, mert IK-tól indult 1973-ban a Zsiguli kiadás Csepelen. Mondjuk az asszisztensnek, hogy a Samara és a 2101 közt (ál-)rendszámot kéne cserélni, mert ez így rohadtul szúrja mindannyiunk szemét. Válasz: "Gyerekek, ki a franc fogja figyelni Németországban, ahol a filmet vetítik, hogy milyen rendszám van az autókon?". Csak éppen ezt a filmet itthon is vetítették, és néhány perc munkájába került volna az asszisztensnek, hogy stimmeljen a dolog. Nem szánt rá energiát ... Nekünk meg utána jó volt úgy is. Ennyit a filmesekről.

DA

504Laci 2013.08.15. 21:08:40

@deak.atti: Épp ma vigyorgott rám a helyi vastelepen egy ilyen Renault Master felni. Körülnéztem de nem volt párja :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.15. 21:15:21

@504Laci: @deak.atti: Éreztem én, hogy valami nem stimmel, csak az nem volt meg, mi. Hát most már megvan:)

Mansell 2013.08.15. 21:17:09

@deak.atti: Ja, ezeken a dolgokon sok múlik, hiába apróság, egy dramaturgnak tudnia kellene. C, I, U, Z, P, T, K, G, D, és utána a reszli. Amúgy francobeggar volnék:-)

pmobilTB 2013.08.15. 21:34:46

Kedves Streetsa!
Akaliban, meg a Lala büfébe be ne tedd a lábad. Idén két esélyt adtunk neki, a második egy sült hekk volt, ami azért valljuk be nem a világ legbonyolultabb étele. Na most az enyém hideg volt, és benne voltak hagyva a hal belsőségei, barátnőm konkrétan kívül forró, belül jeges, és véres. Na azt már mondtam, hogy bocsi, de ez így nem étel. Még ők fintorogtak, majd 5 perc múlva ugyan azt a halat visszakaptuk, csak belevágták még egyszer az olajba.

Egyébként fél méterre ültünk tőled, amikor a nénivel harcoltál. :)Legközelebb ott hamburgert egyél, az ár-értékarányos.

Az én Wartburgomat le se fotóztad Örsön? Na szép. :D A narancsvörös Tourist + Skif egységgel voltunk. Szombat délután léceltünk, mert meguntam, hogy egész péntek este tépte a fejünk fölött a sátrat a szél, és aludtam összesen valami negyed órát.

Köszi még egyszer a beszámoló!

Ha valaki filmezni szeretne:
www.youtube.com/watch?v=e5eI9fjArI8

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.15. 21:34:49

@Csák Morritz AKA Alibiman: Köszönöm a szép szavakat, de hogy Wayne-t idézzem: "Nem vagyok rá méltó!"
Ha az ember el tud jutni egy találkozóra, különösen úgy, hogy jó a társaság, mindenképp érdemes.
Ami a kolbász ízletességét illeti, úgy látom, ez egy igen összetett probléma. A tudomány mai állása szerint mindkettő helyes, legalábbis egy gyors guglizás után ez a kép áll össze. Azt hiszem, én maradok az ízetlennél, nekem az jobban tetszik:)

pmobilTB 2013.08.15. 21:36:20

@deak.atti: És akkor azt még nem is írtad, hogy a vihar elállta után meg nem tudtál visszamenni a sátorba, mert pont a bejáratában rendőri intézkedés folyt, előtte meg autós üldözés a kempingben. :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.15. 21:38:08

@Mansell: Igen, ez már a film nézése közben is feltűnt. Már csak azért is furcsa az egész, mert kizárt, hogy ne lett volna valaki - legalább a Wartburg gazdája - aki jelzi, ez így ciki. A fél ország tudja a németeknél, hogy ez baki, hiszen Wartburgokkal nőttek fel.

megint 2013.08.15. 21:47:22

A zöld trabi nagyon "csücsül", fasza, ültetés még kinézeten nem rontott, komforton már annál inkább:).

bakonyibetyarbandi81 2013.08.15. 21:49:13

@yenoee: köszi de nem segített
valahol valaki a szintetizátort tréfásan szimpatizátorként használta?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.15. 21:51:22

@pmobilTB: Mi a rendszámod? AJR?
Akaliban ez melyik büfé? amelyik a közelben van, vagy amelyik a kemping túlfelén? Én ott nagyon elégedett kuncsaft voltam, vasalt szendvicset ettem salátával. Finom is volt, elég is volt, és az ára is stimmelt. Hamburgerezni azért nem akartam, mert hát mégis csak a Balatonnál vagyok, legyen valami nyaralós kaja (lángosra meg nem vágytam). Egyébként az, hogy a kolbász nem volt egy kulináris élvezet, simán túlléptem volna, még úgy is, hogy a zsírossága betett kissé. De a flegma beszólást nagyon rossz néven vettem. Bárki számolhat rosszul (megjegyzem, a néni matekja nekem sehogy sem jött ki, később sem, de ez most már mindegy is), nem feltételezek szándékosságot. Elnézést kér, spongyát rá.
Szombat estére teljesen jó lett az idő, vasárnap reggel meg már égetett a nap.

acsebacsi 2013.08.15. 21:56:38

Hehe, 6 lépcsős. Na a kemping helyett ott kellett volna burkolni. Az ország egyik legjobb velős pirítósát adják.

pmobilTB 2013.08.15. 22:00:00

@streetsta: CBG-679 :)

kepfeltoltes.hu/130815/IMG_7054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Akaliban a Lala büfé az, amelyik közelebb van. Ismerősünk mesélte, hogy előző nap látták a tulajt, amint úgy vitt ki a vendégeknek két korsó sört, hogy közben a cigi lógott ki a szájából, és a hamu simán beleesett a sörbe. Szóval van ami nem változik....

A másik büfét nem próbáltuk, inkább kimentünk kétszer Udvardiba, a Huszárba. Csak az meg nem olcsó.

Lehet, hogy vasárnapra jó volt az idő, de én hétfőn reggel 6-kor már dolgoztam, és addig szerettem volna kialudni magam. Este 7-kor csomagoltunk el, akkor még tépte a sátrat a szél rendesen. Kár hogy a tavalyi Alsóörsöt is elrontotta a rossz idő, pedig egész jó kis bulik szoktak lenni.

dennisthemenace 2013.08.15. 22:02:59

Ez valami magyar sajátosság lehet a bufékkel.. Tavaly, az IMM-rol hazafelé megálltunk egy kis útszéli kocsmanal; fantasztikusan jó melegszendvicset kaptunk.. Ezen felbuzdulva másnap, Gyor egyik nepszeu helyén sult kolbászt rendeltunk. A kolbásszal nem volt probléma, de a kiszolgálás.. Fiatal csaj volt a pult mogott, arra nem vette a fáradságot, hogy feltegye a pult tetjére, szólt, hogy "lehet vinni!", majd a telefonjan barált, míg a pulton áthajolva kiszedtem a kajánkat az ablakon át.. Késobb kértem tole még egy szalvétát, mert elvitte a szél; adott, de epesen hozzátette, hogy "-miért nem kaptad el?".. Nah, mindegy.

Ombre 2013.08.15. 22:11:28

Prokee, mit keresnek azok az Opel felnik a Trabin? Összekeverted az Opel emblémát a Trabival? :-D

Schütii 2013.08.15. 22:14:22

@deak.atti: Debrecenben (az országban) pedig IH-s volt az első Zsiguli.

Katana750 2013.08.15. 22:14:24

Hihetetlen,hogy hazánkban mennyi olyan vendéglátós van akit két lábbal kellene kirúgni a pult mögül. Úgy tesznek mintha szívességet tennének,holott fizetsz keményen. Dühítő, de nagyon.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.15. 22:16:43

@bakonyibetyarbandi81: 3:20-tól jön az idézett kifejezés: www.youtube.com/watch?v=2MD4MyWfrGE

Istenem, végignéztem most vagy öt ilyen Voga-Turnovszky klipet, és sírni támadt kedvem. Vén vagyok, mint az országúhúhúúút!

Flankerr 2013.08.15. 22:20:51

@streetsta: Én kevésbé, de nem tudom megunni őket..:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.15. 22:21:47

@pmobilTB: Jah, hát persze, Mert Akaliban már leképeztem a fényt, ott volt a vonatkozó galeriben: galeria.totalcar.hu/blogok/2013/08/07/kgst_kemping/29

:)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.15. 22:23:35

@504Laci: Hű, laci, basszus, ne idegelj! Még jó, hogy nem kétliteres, itt menten szívrohamot kaptam volna. De még ez is ritmuszavart okozott. Ezért még számolunk!

pmobilTB 2013.08.15. 22:29:42

@dennisthemenace: Nem akarok átcsapni gasztro-blogba, de azért még elmesélem a fent említett műintézménnyel kapcsolatban egy kis anekdotát.

Első nap beülünk vacsorázni, jön a tulaj, akin - hát mit mondjak - látszott már hogy nem volt szomjas, és hozzánk szól, de csak ennyit:

- mit hozhatok?

Válaszom:

- Hát mondjuk így első kanyarban egy étlapot, ha lehetne.

Rendeltünk egy 2 személyes Lala tálat, 4000 pénzért, az hagyján, hogy én egyedül megettem volna - nagy étvágyú vagyok, nem tagadom - de állítólag volt rajta rántott gomba is. Na most volt rajta valami panírozott kocka, de hogy az mi volt a jóisten tudja. Se íze, se bűze, ha felvágtad a belsejét, kb a halzsírra hasonlított, de ugyanennyi erővel lehetett volna Alien-tojás is. :)Másnap Balatonudvardiban itallal együtt fizettünk 4100 Ft-ot egy cigánypecsenyéért, és egy paprikás csirkéért, amivel jól is laktunk, és finom is volt. De jövőre megpróbáljuk a streetsa által említett helyet is.

pmobilTB 2013.08.15. 22:31:04

@streetsta: Ja, hogy már nem hatottunk az újdonság erejével! :D (Egyébként dagadt a májam a kép, és az aláírás láttán is)

Na majd jövőre elvisszük és felállítjuk a Skif elősátrát is, látszódjon a fejlődés! :D

Tizenkettő 2013.08.15. 22:44:04

Sipos Zoli komolyan a hónap újságírója vagy számomra a Totalcaron. Ennyi jó cikket régen olvastam. Köszönjük!

Quattroman 2013.08.15. 23:29:18

@deak.atti:
"Még IN-es ős-Zsiguli is, mert IK-tól indult 1973-ban a Zsiguli kiadás Csepelen"

az első Zsiguli szervizben voltam inas (Szabolcs u. igazából VW szerviz)
IH rendszámokkal jöttek az első ezerkettesek...
és mivel ez '71-ben történt még a dátumod sem stimmel:-(

zootyo 2013.08.16. 04:24:45

@Csák Morritz AKA Alibiman:
Hagy trollkodjak akkor én is egy picit.
"rákívántam"
Ilyen szó nincs, helyesen: megkívántam .

deak.atti 2013.08.16. 05:37:31

@Quattroman:

Szia!

Én akkor (1971) még kósza gondolat se voltam ... :o) Arra próbáltam csak rávilágítani, hogy még stimmelhetett volna AZ a kombináció (egyébként ha valaki ismeri, B. Lajos zöld Zsigulija volt az alany, ami a Veteránban cikksorozat alanya volt restaurálás közben), de hát nem tudtuk elérni, hogy stimmeljen ... :o( Egyébként az infó egy 1973-as Autó-Motorból van, ahol dr. Kurcz Árpád villányi állatorvos (vélhetően Ranga László egykori navigátorának apja lehet) áll egy IK-s Zsiguli mellett, és arról szól a cikk, hogy miként megy a sora az ország első Zsigulijának? Majd megkeresem a cikket, úgyis adós vagyok egy beugrással Hozzád. De az évszámot tényleg rosszul tudhattam, ha már '73-ban használták ezeket, és nem keveset.

DA

deak.atti 2013.08.16. 05:42:00

@Mansell:

Szia!

Jó a nicked ... akár még az enyém is lehetne ... :o) Imádtam az embert, amikor még aktív volt. Egyike volt az utolsó nagyoknak. Nagyon hiányzik egy ilyen karakter ma az F1-ből. :o/

DA

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.16. 06:56:26

sajnos Balatonon 2 hónap a szezon ezelatt akarnak sokan éves .bevételt elérni.
Mondjuk más kérdés ha ki van írva az ár az a rendelés után sem.lesz kevesebb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.16. 07:06:41

azért a kétütemű motor a hatvananas években sem.volt korszerű.
Főleg az akkori olasz autók nagyon elhúztak már akkor is műszakilag,és kinézetre is.
5 sebesség,dupla vezérműtengely,tárcsafék elöl hátul.
Fiat 125,130, AR Alfetta stb.

Tizenkettő 2013.08.16. 07:44:46

@Gyurma73: Nekem nincs sem Trabantom, sem más Keletnémet autóm, de a Trabant átgondolt funkcionális konstrukciója előtt kalapot emelek. Egyszerűen csodálatos műszaki szemmel átgondolt szerkezet. És az 50-es esetleg 60-as években szerintem is még az élvonalba tartoztak. Azért akkor a Fiat sem durrantott akkorát. Eleve a felsorolt modellek a 60-as évek végére jelentek meg, akkor még csak az 1100-as 1300-as, 600-as,500-as,850-es meg az 1500-as létezett. És azért vannak jó megoldások bennük, de pl elmaradottak is. Ilyen pl szerintem a futómű. Laprugós hátul, kettős lengőkaros elől. (mondjuk ezek akkor teljesen elfogadott dolgok voltak)És ha pl az 500-ast nézzük ami szintén kisautó, az semmivel sem volt jobb mint a trabi max annyival, hogy 4 ütemű volt, de szerintem a trabi minősée jobb volt. De visszatérve a futómű dologhoz a Ford akkor már Mcpherson-t használt elöl. Szóval ha tényleg a valós riválisait nézed valóban korszerű autóként indultak. És igen szépek is voltak. Szóval nem volt az olyan rossz autó akkor. Az más kérdés, hogy ugyanolyan is volt az elkövetkező 30 évben, és lehet pont ezért tűnik olyannak mintha alapból is olyan lett volna. De ahogy ezt pont Streetsta írta az előző posztjában az egyik kommentben, mindegyik keleti autóra igaz. (Na jó akadnak azért kivételek, legyen inkább csak a népszerű autók tábora).

Tizenkettő 2013.08.16. 07:48:40

@Gyurma73: A 60-as években az Audi vagy Auto Union (most nem tudom akkor épp milyen néven mentek)valamint a Saab majdnem tök ugyanazt a motort használta mint ami a Wartburgban van.

Plumper_ 2013.08.16. 08:38:40

a púpos Wartburg, az agyon tetszik!!
imádnám, ha ilyenem is lenne.

vancello · http://vancello.hu 2013.08.16. 10:27:12

Ami számomra kiderült az írásból:
-a szerző rossz kedvvel érkezett
-nem érdekelte ez az egész és az időjárás sem volt megfelelő
-a büfében nem szabad vásárolni, mert nem jó, a kolbász megfeküdte a gyomrát(a cikk 2/3-a erről szól)
Szerintem kevés autós tartalma volt, inkább csak fanyalgó füstölgésnek tűnik.
A "púpos" Wartburg Borgward-kópia, azt hiszem, Brémában tervezték, a Barkast meg talán Eisenachban, így ez a múzsa-dolog nekem zavarosnak tűnt. Lehet, hogy én emlékszem rosszul.
A dácsiját remélem, hogy elásták Komáromban. :D :D
(japánautó-temetés után szabadon, viccelni próbáltam)
Elnézést a negatív hangvételű kommentért. ;)

xfile 2013.08.16. 10:27:49

Hi!

Azon a hétvégén ott voltam Alsóőrs másik végén kutyakiállításon.Ha tudtam volna a programról,akkor biztos ellátogatok.Az idő szombaton tényleg nagyon gáz volt,de a
vasárnapi strandidő már remek volt.A trabik,wareszok tényleg nagyon jól néznek ki,főleg a régi ruhába bújtatott trabi tetszik.Más téma a "vendéglátás".Jobb nem feszegetni,mert tényleg egy nagy átvágás az egész,főleg ha valaki nem figyel,persze ez azért van,mert tisztelet a kivételeknek mindegyik egy szezon alatt akar meggazdagodni....

citrix 2013.08.16. 10:34:58

Kerek 40 éve,1973.aug.13-án vette át édesapám az első Zsigulinkat a pesti Merkurtól:UC-06-11 Más:a balatoni büfék nagyon retro stílusúak,idézik a nyolcvanas éveket.Sorba állsz,elég flegma a kiszolgálás és vacak a hami.Mindezt jó drágán,valamilyen rejtélyes koefficiens szorzatával kiszámolva.

Hurri Kán 2013.08.16. 10:39:25

Szép-szép az a Barkas, de otthonra nem kéne :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.16. 10:58:09

@vancello: Akkor segítek, látom nem minden jött át, és jobban szereted a címszavakat.
-Igen, a rossz idő elrontja az ember kedvét, de a jó társaság rendbehozza.
-Ha nem érdekelt az egész, mégis, mi a picsáért mentem le, szerinted? A saját szabadidőm terhére? Ennyire hülye vagyok, hogy direkt kicseszek magammal?
-Hát, ha már arányokat nézegetünk, én inkább fift-fiftire venném.Már ha csak a konkrét szöveget nézem. Nálad nem látszanak a képek, és a hozzájuk tartozó aláírások?
-Te láttál már konkrét múzsát? és ha igen, azok egy művészhez voltak láncolva, vagy szabadon röpködhettek? Értem én, hogy szerinted nem hasonlít jellegében a két autó -de szerintem viszont nagyon is.
Az Isabella 54-es, a 311-es 56-ban jött ki. Hogy másolták-e, vagy sem, döntse el mindenki, manapság sem két év alatt szokás egy autótípust kifejleszteni. Persze hasonlítanak. Más kérdés, hogy szerintem a Wartburg arányosabb forma.
Nem baj, ha negatív a kommented hangulata, csak azt nem értem, ha rossz a kedved, és ezért írsz, miért pont azt kéred rajtam számon, hogy rossz volt a kedvem? Vegyél egy zsíros sült kolbászt két rugóért, az biztos felvidít!:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.16. 11:00:48

@Hurri Kán: Pedig hasznos. És az alapkoncepciója elég modern volt, kimondottan okos az elöl a motor - elöl a hajtás megoldása. Ezért van hátul alacsonyan a teljesen sík padló. A torziós rugók miatt a kerékdobok is alig vesznek el helyet. Csak hát ez is kábé 20 évvel tovább élt lényegi változtatás nélkül, mint kellett volna. Ilyen volt a hiánygazdaság.

Hurri Kán 2013.08.16. 11:12:57

"És az alapkoncepciója elég modern volt, kimondottan okos az elöl a motor - elöl a hajtás megoldása"
Ez szinte az összes ex-szoci autóról elmondható, mikor kijöttek, korszerűnek számítottak, csak hát amíg gyak. változatlan formában voltak gyártásban, addig a nyugati típusoknál kijött vagy 3-4-5 új generáció.
Barkasra emlékszem, egyik ismerősnek volt, elég sokat jártunk vele kirándulni. Az biztos, a hangulata semmihez nem fogható :)

vancello · http://vancello.hu 2013.08.16. 11:22:07

@streetsta: Köszi, de maradok a házinál. :D Ha rossz a kedvem, nem írok. Szerencsére ilyen nagyon ritkán van, különben már bezárhattam volna a vancellohut. :D
A negatív kritikát én is nehezen viselem, ha néha kapok, szóval megértelek. Viszont két dologhoz is kezdhetsz vele, és ez a nagyszerű benne: tanulsz belőle (gondolkodni kell hozzá), vagy megsértődsz (ehhez csak ego). Próbáld a másik megoldást, működik! A célom nem a zrikálás, hanem hogy újra olyan jó legyen a TC és a Belsőség, mint rég volt, amikor megszerettem ezeket az oldalakat. ;)
Visszakanyarodva a témához: ahol rekord idő alatt terveztek Trabit (legalábbis valami ilyesmi dereng), abban az országban nem hiszem, hogy sokáig tartott a Borgwardot koppintani. A Velodrom Millenárison megnézhettem egyet végre élőben is, a Wartburg verziója valóban sokkal szebbre sikerült, de azért az Isabella sem volt csúnya.

Rocko- 2013.08.16. 11:38:07

@vancello: "A célom nem a zrikálás, hanem hogy újra olyan jó legyen a TC és a Belsőség, mint rég volt, amikor megszerettem ezeket az oldalakat. ;)"
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/Facebook_like_thumb.png

a Férj (törölt) 2013.08.16. 11:45:06

@acsebacsi: Hiszi ezt mindenki,aki meg nem jart a Zamat nevu kisvendegloven feljebb a lakotelepen! A Hatlepcsos velose maximum vizet hozhat neki!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.16. 11:46:38

@vancello: Hidd el, nincs sértődés. A negatív kritika hasznos, ha hasznos. Aztán van, amikor meg nem az. Én örülök, hogy jobbító szándék vezérel. Mindenképp igyekszem megfogadni a tanácsodat, és inkább most már gondolkodni fogok, hiszen abból is tanulok.
Ez a Belsőség, az a felület, ahol még a TC-nél is szubjektívabb a dolgok megközelítése. Ha cikk lenne, valószínűleg nem is érinteném a kolbász-témát, de így, ez a hangulathoz hozzátartozó dolog volt. És igen, szeretném, ha tanulnának belőle azok, akik büféznek, meg azok is, akik legközelebb arra járnak. Mert baromira nincs rendben az ilyenfajta hozzáállás.
Én nem szeretnék ki kiről koppintott témában állást foglalni (mert például mindkét említett típus hátsó sárvédő domborulata hasonlítható a Karmann Ghiáéhoz, meg még ki tudja melyikhez).

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.16. 11:51:21

@Rocko-: El kell keserítselek: már soha, semmi nem lesz olyan, mint régen. Minden változik. El kell fogadni.

Rocko- 2013.08.16. 11:56:00

@streetsta: ez evidens, nem is ilyen "régen minden jobb volt, a szar is krémesebb volt, csináljunk vissza mindent" elgondolást lájkolom, hanem az, hogy legyen egy értelmes, de egyben kritikus visszacsatolás az olvasóktól, mi tetszik mi nem, és így lehet javítani a hibákat. (már ha a TC is annak gondolja.)
písz. :)

Tizenkettő 2013.08.16. 12:09:32

Nem tudom miért éreztétek negatívnak a cikket szerintem nem volt az. Teljesen jól visszaadta a hangulatot annak minden jó és rossz oldalával, mozzanatával. Főleg a képek és az aláírások voltak különösen jók. És nekem a bevezetés is tetszett. Ugyan nem voltam ott, de teljesen elképzelhető volt a helyzet.

dennisthemenace 2013.08.16. 16:35:35

@Quattroman: A 124-es Fiatom rendszáma IR 46-01 volt. De Fotaxi volt, asszem, két évig..

dennisthemenace 2013.08.16. 16:38:05

@citrix: Nem csak a bufék, az egész Balaton. Almádiban jegyet vettunk a strandra; retró fehér kopenyben ulo holgy kiadta a jegyet a kisablakon, majd átléptunk a kapun, ahol egy másik retró kopenyes holgy kettétépte...

dennisthemenace 2013.08.16. 16:41:41

@pmobilTB: Az árakkal nehezen tudok kalkulálni, mert régóta kulfoldon élek. De eszembe jut egy jó sztori; az egyik angol csaj elment penzt váltani a furedi kempingben és remego kézzel mutogatta a tobbieknek a húszezres címletu bankjegyeket...))

bakonyibetyarbandi81 2013.08.16. 17:27:49

@streetsta:
köszi, generációs probléma miatt nem értettem a szimpatizátort

kkn 2013.08.16. 19:31:40

@Tizenkettő: Az Auto Unionból a háború után talpon maradt DKW ( eredetileg Zwickauban ) volt az. A háború előtti DKW F8 volt az őse ezeknek. A nyugati fél is továbbvitte, F9-ként, meg a keleti félen maradt gyár IFA F9-ként. Azután pl. a lemngyel syrena is ezen az örökségen alapult. ( Akkor még a DKW 125 írt Zschopauból nem is említettük, ami nyugaton, meg végül az MZ alapjaként keleten is továbbélt. )

Tizenkettő 2013.08.16. 22:10:54

@kkn: Igen igen tudom, csak az összehasonlítás végett írtam, hogy nem volt elavult technika az 50-es években.

Tizenkettő 2013.08.16. 22:12:08

Bár ennyire a részleteket nem tudom fejből, szóval köszi.

Quattroman 2013.08.16. 22:58:17

@vancello: a púpos varesz nem Borgward hanem a DKW F9 klónja.

Quattroman 2013.08.16. 23:05:53

@kkn: a DKW125 a Szu-ban is tovább élt.
valahonnan lett hozzá gyártósoruk:-(
és tudtommal az Izs 350 is erősen rokonítható....

vancello · http://vancello.hu 2013.08.16. 23:34:08

@Quattroman: Rosszul tudod. Motorikusan DKW F8-másolat a Wartburg, külsőre pedig Borgward Isabella. ;)

Quattroman 2013.08.17. 00:46:17

@vancello:
a klón a sosem a külsőt jelenti hanem a műszaki tartalmat.
a külsőt pedig az aktuális trend határozza meg.
manapság is egymást rajzolják a különböző gyártók
és mivel mint már előttem leírták hogy eredetileg a gyár DKW volt, felesleges belemagyarázni hogy kire hasonlít.
pl a Wartburg kupé akár egy angol sportkocsi is lehetett volna

vancello · http://vancello.hu 2013.08.17. 01:03:27

@Quattroman: nem felesleges belemagyarázás ez, hanem a tényekhez való ragaszkodás, hogy ne tudd rosszul. Eisenachban a VEB-nél pedig eredetileg BMW-k készültek (majd EMW-k, majd a Wartburg), ha nem csal az emlékezetem. ;)

deak.atti 2013.08.17. 17:58:47

@vancello:

Szia!

Annyiban igaz, amit írsz, hogy a Wartburg 313 Sport az erős Borgward Isabella utánérzés, de csak a kabrió! A 311-312 széria az nem. Van olyan prototípus-képem, ahol még kétajtós a 311-es, és süllyesztett kilincse van, nem a belenyúlós-kifordítós, mint a végleges verzió. Ahogyan Quattroman is írta, meghosszabbított IFA F9 alvázra bütykölgették rá a hosszabb karosszériát, csak aztán a 4-ajtós változat mellett döntöttek, így ez lett az alapmodell. Más kérdés, hogy rögtön 9-féle karosszériaváltozatot is terveztek hozzá: 4-ajtós Limó, tolótetős Limó, Kombi, Kabriolet, Camping-Limó, Coupé, Sportcoupé, később meg pick-up ("Schnelltransporter"), és a katonai Kübel. Kétféle ajtóhosszal lehetett variálni, meg a tetőkkel. Az 1958-as év volt az, mikor mindet gyártották. Eisenach-ban csak a limó kasztnit gyártották, a többi változat Drezdában (pl. 313 Sport) és Meerane-ban (pl. Coupé) készült. Eisenach valóban BMW licenceket gyártott 1927-től 1954-ig, majd 1956-ig az IFA F9-et. 1955-ben kezdték tervezni a 311-es típust, az első évben még EMW 311-nek nevezték, majd 1956-ban indult a Wartburg Rallye-n először Wartburg 311 néven az autó.

Quattroman: a DKW gyár az Zwickau-ban volt, ami később Trabant gyár lett. Voltam tavaly mindkét múzeumban, és a kronológiai sorrendben a P70 előtt még a favázas DKW F8 (Meisterklasse), és a DKW F9 volt a tárlaton. Az F8 kéthengeres kétütemű volt, amire Te gondolsz, az az F9, az volt 3-hengeres 900-as. Volt egy barátunknál 900-as blokk, aminek a gyári száma 309 volt, és rá nem bírtunk jönni, hogy mi ez, mert a Wartburgé 311-gyel kezdődik. Végül több hét után derült ki, hogy egy IFA F9 blokk. De hogy legyen DKW is a történetben: a Wartburg 1000-es motorja az egy Auto Union (amiben a DKW is benne volt) másolat ... a 353-as típus meg erősen hasonlít a dicstelen véget ért F102-es szériára, amiből az első Audi 60 lett.

DA

deak.atti 2013.08.17. 18:24:04

@Quattroman:

"a külsőt pedig az aktuális trend határozza meg."

... ja, és ha megnézed a korabeli Moszkvics 407-et, Warszawát, Skoda Octaviát, és melléteszed a 311-es Wartburgot, bizony erősen egy kaptafára készültek akkoriban is az autók. Előre keskenyedő púpos motorháztető, kerek fényszórók, alatta kerek index-ek, széles, krómozott hűtőmaszk és lökhárító, hátul szinte kivétel nélkül (talán a Warszawa volt ebből csak a kivétel) kis fecskefarok a függőlegesen álló hátsó lámpáknál ... szóval, a trend már akkor is működött.

DA

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.18. 00:20:14

@Csák Morritz AKA Alibiman: Elrepült felette az idő vasfoga, ez milyen? :D

Büfé: hihetetlen köcsög ez a magyar vendéglátós mentalitás még mindig, nyugaton ezek a "vállalkozók" éhen döglenének kb. 3 nap után...Vajon hány évtized kell még, hogy megszűnjön ez a felfogás...?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.18. 00:51:58

@streetsta: Hahh, épp el akartam kezdeni megkeresni...Mi annó kívülről fujtuk majdnem az összes pop-paródiát.A kolléga, aki kérdezte, valszeg nagyon fiatal lehet még, a mi generációnk köpte-vágta ezeket a poénokat... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.18. 01:21:09

@vancello: Haha, már akkor is ismert volt a VEB, csak akkor még szimpla v-vel... :-)

deak.atti 2013.08.18. 11:45:29

@geegee:

Szia!

Ami amúgy VolksEigener Betrieb, vagyis "Népi Tulajdonú Üzem", tehát államosított üzem. A BMW is akkor szállt ki Eisenach-ból, amikor az új hatalom állami kézbe vette az üzemet. Egy ideig volt is probléma a BMW technika gyártásából, ezért is vették át 1954-ben a DKW F9 gyártását IFA F9 néven.

DA

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.19. 00:00:49

@deak.atti: Hali.Tudom, mit jelentett a VEb, lefordítottam gyerekként szótárral, mert érdekelt.Amúgy csak viccből írtam az egészet. :-)

És igen, érdekes lehetett az eisenach-i BMW... :-)
Meg a Wartung múzeumba is készülök már pár éve, minden évben ott megyünk el a közelében kétszer is.Csak még sose sikerült.Na mindegy, majd csak összejön.

deak.atti 2013.08.19. 15:26:46

@geegee:

Szia!

Ha elég róla 400 fotó, akkor írj a Freemail-es címemre. Tavaly a 40-ik szülinapomra az volt az ajándék, hogy csináltunk a párommal egy Eisenach-Zwickau-Prága túrát. Fotóztam Dixi-t, BMW-t, EMW-t, meg mindent, ami ott volt. A vége felé egy derék 50-es "Ossi" (mint később kiderült, a múzeum egyik vezetője) odajött, és kérdezte, hogy ipari kém vagyok -e, hogy ennyit fotózok? Mondtam, hogy nem, csak egy magyar Wartburgos, és 1000 kilométert autóztam ezekért a fotókért. Na, akkor békén hagyott ... :o)

DA

deak.atti 2013.08.19. 15:41:13

@geegee:

... amúgy meg a II. vh. előtt konkrétan BMW Werk Eisenach volt a gyár neve. Annó 1997-ben egy baráti társasággal voltam kint először, és egy Herr Andreas nevű ember kalauzolt végig a múzeum raktárában, mert akkor még egy 6 autóból álló tárlat volt csak kiállítva egy kis épületben. Most ott egy bankfiók van. Barátom, aki jól beszél németül, mondta a jegyszedő néninek, hogy Budapestről jöttünk, valami többet nem láthatnánk? Áthívta a jóembert, az végigvitt a raktárban. Hűűű ... voltak ám csodák ... :o) Na, és akkor mondta ez a Herr Andreas, hogy amikor becsődölt a gyár (akkor még csak 6 éve volt), akkor megkeresték a BMW-t az ajánlattal, hogy szálljon be ismét Eisenach-ba, már csak a tradíciók miatt is. De a BMW-nek nem kellett Eisenach, helyette felhúzott egy új gyárat Amerikában, Spartanburg-ben. Ott készült az X5 SUV, és a Z3 kabrió. Az ember teljesen meg volt sértődve (némi joggal), hogy egy német cég inkább elmegy az USA-ba, minthogy itthon fektessen be. Úgyhogy akkor jött az Opel, és nekilátott Vectra A-t, meg Corsa B-t, meg Astra F-et gyártani Eisenach-ban. De az Opelnek csak az Eisenach nyugati felében felhúzott motorgyár kellett, mert azt lehetett bővíteni. Az egykori Automobilwerk Eisenach-ot meg kitakarították, és mára teljesen lepusztult. Csak a főbejárat maradt meg, arra legalább vigyáznak, de a többi ... Mint itthon a Csepel Művek egyes épületei. Kitört ablakok, üres csarnokok, néhol még 1-1 konvejor sín, amit még nem vittek el a fémgyűjtők ... szívszorító látvány volt. Legalábbis nekem. :o(

DA

deak.atti 2013.08.19. 15:55:45

... még egy komment, aztán leszakadok erről a témáról:

Azért Zwickau-ban erősen lehetett látni, hogy az Audi sokkal nagyobb mellszélességgel áll a hagyomány gondozása mellett, mint a kívülről jött Opel Eisenach-ban. Az Opelnek semmi gyökere nincs Eisenach-ban egyszerűen vásárolt egy üzemet, amit autógyárnak kibővített. Az August Horch Automuseum egyszerűen káprázatos a Wartburg-múzeumhoz képest. Több szinten nagyjából 3-szor annyi autó, filmvetítés, interaktív játékok, encsem-bencsem. Persze, van Trabant is, meg P70 a DKW-Horch-Audi vonal mellett, de akkor is, látszik, hogy a "vérvonal" okán sokkal többet invesztál az Audi Zwickau-ba, mint az Opel Eisenach-ba.

DA

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.08.20. 04:00:50

@deak.atti: Hali. A fotók érdekelnének, írok privátban, itt a bloghus nicknévre kattintva.