Egy piperkőc, milliárdokkal a lábánál

  2013. augusztus 06. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes 911 goodwood úton szmoking legdragabb auto festival of speed Porsche

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Az ilyen alkalmakat ki kell élvezni. Ritkán jönnek el az életben.

R1290001
Útban a partira

Először is: megérkezel, kipakolsz, lezuhanysz, nem veszed elő a számítógépet, nem keresel szállodai wifit, inkább ledőlsz egy órára, fél ötkor keltél, este nem árt frissnek lenned. Hatvan perc alvás a nap közepén csodát tesz, kétévente egyszer jólesik. Felkelsz, alaposan megborotválkozol. Még szerencse, hogy ezekben az ötcsillagos szállodákban van nagyítós tükör, kisded korod óta nem volt ilyen sima a pofád, minden megbúvó szőrszálra egyedi vérdíjat tűzhetsz ki, mert háromszoros nagyításban látod a bőrödet. Nnnna, máris jobb. Kipihented magad, tiszta vagy, képed sima, mehetsz.

R1289998
Készülök

Napi gúnyát húzol, le a lobbiba, összefutsz a többiekkel, jót kajálsz. Vigyázol, nehogy sok legyen a tápban a bab, a krumpli, mert este már nem engedhetsz magadnak bizonyos dolgokat, tudod előre. Alkoholt is csak módjával – a sört megérezni a leheleten fogmosás után is, ami meg töményebb, az korlátoz majd az élmény rendes beszippantásában. Vissza a szobába, van egy órád, hogy glédába vágd magad. Ady Lédába, te glédába, nahát, máris egy betűvel jobb vagy a nagy embernél, villan be.

Jöhet a körítés. Habtesteddel belibegsz a szobába, ahol vár már a bérszmoking. A Porsche rendelte neked, olyan méreteket kellett megadnod hozzá e-mailben, amilyenekről nem is tudtad, hogy neked vannak affélék. Felhúzod az inget, keresgéled a gomblyukakat, kis kínlódás után rájössz, hogy a szmoking-ingnek a gombsor felett van egy fedőrésze is. Ügyes vagy, begombolkoztál.

Nadrág csusszan, hangyányit bő, úgy látszik, otthon, méredzkedés előtt többet burkoltál, mint most, ráadásul a szárán csíkos szmokinggatyán nincs övnek hely. Jobb híján oldalt behúzod a szorítót deréknál, és reménykedsz, hogy nem úgy csinálod majd végig a Lord partiját, mint Piszkos Fred, aki állandóan a zsebében tartotta a kezét, hogy az öt mérettel nagyobb gatyáját a leesés előtti utolsó pillanatban hónaljig rántsa.

R1289971
Nem kell saját, hiszen csak tízévente van rá szükség

Na most a nyakkendő. Kicsit örülsz, hogy nem a megkötős fajta, hanem a csúszószorítós proli-version. Hát persze, nem gondolták rólad, hogy tudsz csokornyakkendőt kötni, és jól sejtették, mert csak előző este tanultad meg hozzávetőlegesen, hogyan kell. Egy youtube-videóból.

Skarfit húzol, köpet a fekete fényre, csisszantás a vécépapírral, már fénylik is. Fel a zsakett, voilá, máris szép vagy, illatos és tüchtig – már amennyire egy kopasz, középkorú, kissé túlsúlyos csávó egyáltalán ilyen lehet. Legalább a séróra nem kell vigyáznod, a hajnélküliségnek előnyei is vannak, vigyorintasz gúnyosan a szád sarkából. Hogy minden stimmeljen, karodra csatolod az apóstól örökölt, hetven éves Omegát, megtekered a felhúzót, kipattintod a nyakbavaló csokrait az inggallér mögül – máris kész az ál-úrember.

Hogy miért kellett ez a hacacáré? A Porsche nemcsak a goodwoodi fesztiválra vitt el, hanem azzal együtt automatikusan meghívót kaptunk mi kevesen Lord March, a goodwoodi birtok tulajdonosának, a Festival of Speed (és az őszi Revival) kitalálójának, megszervezőjének házi partijára is. Egy lordi bulihoz azonban nem megy a kockás kínai halászgatya és a kicsit félretaposott Sketchers tornacipő. Oda még az öltöny sem elég, az estélyre ott áll a kemény, vastag kartonból készített, díszes meghívón a dress code: black tie, magyarán szmoking.

R1289973
Meghívó, rajta - Dress: Black Tie

Ha valaki ezt nem találja el, hát nem a kidobóemberek távolítják majd el az úriemberi szórakozás eme magas fórumáról, hanem egyszerűen lepattan arról a kultúrából, hagyományokból és évszázados szokásokból szőtt energiaburokról, ami egy ilyen fél magyar megyényi majort körülvesz party time fennforgásakor.

Megérte rendesen rákészülni. Egyrészt, most nem érzem magam ufónak, mint pár évvel ezelőtt a Goodwood Revivalen, amikor Bende Tibbyvel fittyet hánytunk rendezőség finom kérésére, hogy korhű öltözetben érkezzünk. Magyarországon az ilyesféle szerepjátékhoz való megfelelést fenyegetéssel, kemény felszólításokkal, szankciókkal sem könnyű elérni, nálunk azonnali az ellenkezés, a fúrás, a köpködés. Anglia annyival kultúrabb szélességi körön fekszik, hogy ott és akkor csak mi, káejrópaiak nem értettük a dolgot. De most feszül rajtam a szmoking, simogat az ing, csillan a cipő, csuklón ketyeg az 30T2-es werk, minden klappol.

R1290035
A hivatalos goodwoodi welcome drink. 15 ezer forintba kerül egy üveg, jó néhány flaska elfogyott belőle

Másrészt: a parti fergeteges volt. A kastélyba eleve a Bonhams aukcióján (és a rendezvény kötelező pezsgőmárkáján, a Veuve Clicquot-n) át vezetett a parkolóból az út. Lehet, hogy a másnapi árverés helyszíne csak egy impozáns nemesi lakhoz támasztott, óriási sátorrendszer volt, de az elképesztő autók, valamint az estélyis nők és szmokingos férfiak látványa egészen furcsa miliőt teremtett a vászonfalak ellenére is. Ilyesféle helyzetet magyar autós aukción nehezen él meg az ember, nálunk hasonló helyeken elmegy az NDK-s szandál és a kínai hamispóló, sokszor pedig nejlonszatyorból kerülnek elő a milliók, hiába kő a ház.

És milyen járművek voltak ott… A legfontosabb – ezt saját kezemmel is megtapogattam - Juan-Manuel Fangio 1955-ös, GP-nyertes Mercedes W196-os versenyautója volt. Láthatóan nem sokat szereltek rajta, amióta a nagy ember utoljára ült benne: horpadások, olajpermet, repedt kittelés a kasznin, némi rozsda, általános elhasználtság mindenütt.

R1290013
Ez a horpadt autó 19,6 millióért ment el. Fontért, csak hogy pontosítsam

Ráadásul eljátszhattam vele a goodwoodi parti fő díszléctrolljának utólag nem igazán hálásnak tűnő szerepét: amikor levették a burkolatot a sornyolcas, mechanikus befecskendezős, desmo-vezérléses, kettőfeles motorról, kiszúrtam egy hűtéscsövet, amit nem korhű szalag-, hanem modern AWAB-bilinccsel fogtak oda.

R1290052
Ott, bal fent látszik a kis csődarab, az AWAB-bilincsekkel

Amilyen hülye voltam, ezt a körben állóknak meg is mutattam. Furán néztek rám, pedig igazam volt, de aztán rájöttem… Máskor nem csinálok ilyet, ígérem, ha kibírom - bár tanulhattam volna a régi-régi Rolls-Royce sajtóútból is, ahol nem szerepeltem valami fényesen... Mindenesetre a Pontonom motorterében nincs ilyesmi, csak úgy mondom (ezt nem bírtam kihagyni).

R1290018
A Mercedes újragyártotta a korabeli trélert

Az együléses (monoposto) versenyautó elé elhozták a hajdani, a 300-asok szállítására tervezett trélert is (ez újragyártott, mert az eredetit évtizedekkel ezelőtt kidobták), ami az egyik legérdekesebb és talán legszebb teherautó a világon. A 300 SL sorhatos, 240 lóerős motorja hajtotta, és 160-at ment édes terhével a hátán – akkor, amikor a menő autók 130-at tudtak. Nem semmi.

R1290014
Mit akarsz hétmilliárd forintért? Hibátlan autót?

De Fangio Mercedes-versenyautója számomra mindennél érdekesebb volt. Ennek súlyát másnap, már a verseny nézése közben éreztem meg, amikorra a Bonhams lebonyolította az árverést, és kiderült, hogy ez a kocsi lett a világ aukcióin valaha legdrágábban eladott autó – 19,6 fontmisiért ment el, azaz a járulékos költségekkel együtt hétmilliárd forintért. Döbbenet. Én meg ott tapogattam előtte pár órával, ráadásul szmokingban, és senki nem ütött a kezemre. Valamiért ilyenkor mindig a Közlekedési Múzeum agyongittelt autói köré húzott kordonok és a teremőr nénik jutnak eszembe. Igaz, ott nem lehet így megválogatni a közönséget…

photo2
Egyik kedvenc autómmal, fura öltözetben

Persze a Bonhams-nél volt még közel száz másik, közel hasonlóan érdekes jármű is. Például az egyik kedvenc autóm, amiről egyszer már áradoztam egy Belsőség posztban, az Austin Seven Ulster versenykocsi, a mindennél egyszerűbb, gyengébb, mégis rendkívül izgalmas kis gép. És ez itt kopottas, amilyennek egy ilyen autónak lennie illik. Ráfolyok, mint egy vödör zselatin, a Porsche PR-ese azonnal kapcsol, veszi elő az ájfónt, pózba vágom magam, kattint. Legalább lett egy szmokingos képem, bár az ájfón képstabija lehetne hatásosabb is.

R1290011
Lady in red

Bosszúból én is lekattintom Annette-et az 1934-es, együléses MG Magnette NA versenyautó előtt. Piros ruha virít a mogorva, matt alu karosszéria előtt – nem rossz kombináció, bár ha nem mocorog annyit, még éles is lesz a fotón. Kicsivel odébb meg egy fekete Lancia Aurelia B20 GT terpeszkedik ünnepélyesen.

R1290036
Aurelia B20 GT

Ez volt minden gran turismók őse az autótudorok szerint: az 1950-től gyártott autó áramvonalas pontonkarosszériája, szűk hengerszögű V6-os motorja, transaxle elrendezése (váltó hátul), a váltó mellé tett fékdobjai, de Dion-rendszerű hátsó felfüggesztése mind-mind műszaki csemege, akár önmagában is. A hatást fokozandó, kicsit odébb ugyanennek egy spéci versenyváltozata is megtalálható, de ez már tényleg a pörölycsapás-szint.

R1290042
Hátul van a váltó, mellette a fékdobok

Nem sorolom az autókat, ott vannak a galériában, tessenek csak kattintani. Maradjunk annyiban, hogy a szállodai szobában kitalált úriemberi imágót maradéktalanul levetve, roskatag gumilábakkal keringtem, s a végén úgy vonszoltak át a kollégák a lord partijára, a szomszédba.

R1290068
Na, itt engedd el magad

Ha az embernek a Szépművészeti Múzeum a lakása, nyilván otthonosnak érzi azt a kéthallos étkezőcskét, ahol a következő két óra során büfimentes stílusban burkoltunk alig kétszázan, már ha a becslésem stimmel. Engem már a székfoglalás előtt a vécé meglátogatása is zavarba ejtett – nehéz úgy megszabadulni négy pohár Veuve Clicquot maradékától, hogy közben mindenféle híres brit generálisok és nemes urak bámulják az ember ékességét holmi rézkarcokról. De tényleg, az earlnél még a piszoárok körüli falak is olyanok, mint a Műcsarnok valamelyik kiállítóterme.

R1290078
Gyertyafény, naná

Nem ecsetelem a vacsorát, ötcsillagos kaják, ötcsillagos borok, még jobb lett a helyzet, amikor az asztal 90 százalékát elfoglaló virágcsokrot is letették a földre, és végre beszélgetni is tudtam a lengyel és román kollégákkal. Az utolsó lövetnyi borral aztán a lord a kertbe invitált bennünket, ahol a Porsche 911 ötvenedik évfordulójára emelt, 34 méter magas, 25 tonnás, egy nagyon korai 911-est, egy 1973-as 911 RS-t és egy mostani, legfrissebb 911 Carrera 4-et tartalmazó állványszörny (különben elég szép volt) várt bennünket – mint szinte minden évben, ezt is Gerry Judah tervezte. Tűzijáték, a sötétben, a hátunk mögött ide-oda robogó 917-es és egyéb szenzációs Porschék, majd további iszogatás.

R1290105
1970-ben ők nyertek Le Mans-ban

Aztán a 917-es leparkolt, kibújt belőle egy pici, idős úr, versenyzőcipőben, egyébként szmokingban, bor került a kezébe és kiderült, hogy ő Richard Attwood bácsi személyesen, az 1970-es Le Mans-i 24 órás nyertese. Akárcsak az autó, amiből kibújt.

R1290085
Nos, ez a 953-as

E drámai csúcson jelentette be nekünk Annette Tomaszkowicz, a Porsche PR-ese, hogy másnap nem csupán mászkálni fogunk a versenyen, hanem autót is vezetünk majd, bizony, ott, a 185 ezer néző előtt. Felolvasta a listát, az én nevem mellett a 953-as kód szerepelt. Hűha…

R1290096
Volt tűzijáték is

Zúgó fejjel estem ágyba.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr255440121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sayniqua (törölt) 2013.08.06. 08:36:17

Ha megengeded, mostantól csak így szólítanálak:

Lord Zsolt Csikós, a Ponton Earlje :)

Érdekes lehetett az a miliő ami ott körülvette az embert. Áthatotta a régi korok szelleme. Lord Marchnak láthatólag már az oviban is lovagi címer volt a jele :)

Szkotti 2013.08.06. 09:22:26

"Zúgó fejjel estem ágyba"
És azután? ÉS AZUTÁN?????

Én a blogger 2013.08.06. 09:45:02

Nevetséges rongyrázás :) De biztos nagy élmény volt ;)
Szerintem egy "sima" Goodwoodi nap VIP jeggyel jobb petrolhead program!

Rocko- 2013.08.06. 10:20:16

b+ Csik!

most erre mit írjon az ember? Te szerencsés dög! :)

Globetrotter2014 2013.08.06. 10:34:29

Jó cikk, régen gondoltam ilyet de ma érdemes volt benézni a TC hez.

gigabursch 2013.08.06. 10:42:42

Őszintén várom, hogy a 953-assal elmentél-e a helyi Tuskóba egy karton sörért, úgy mint anno a Rolls-szal fürdőgatyáért.
Ha igen, akkor tényleg faszagyerek vagy... :-)))

Hurri Kán 2013.08.06. 11:08:29

Monnyonle! :D
Őszinte irigykedésem... :)

Papp Sanyi 2013.08.06. 11:09:18

Állítsatok már ezen a szájbalökött betűméreten, mert kifolyik a szemem, mire kibogarászom!! Minek kellett elob@szni??

maczko 2013.08.06. 11:45:59

@Sayniqua: Ha már: Lord Wrangler, Earl of Ponton :-))

Tetszik ez a szmokingos balhé...

TaaT 2013.08.06. 12:19:50

Mondjuk a díszléctrollkodás felhánytorgatása kezd uncsi lenni.

red87 2013.08.06. 12:31:29

Igzán komoly hatásszünettel ér véget a cikk. Ez most így aljas :)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2013.08.06. 13:46:46

Kedves Zsolt !

Mélységesen felháborítónak tartom ezt a cikket !!!!!

Ez a cikk kb. olyan mintha a popó-cici magazinban lenne egy írás, - Hogyan döngettem meg Jenna Jamesont egy este alatt - címen.
A szerző hosszasan leírná a milyen a csaj megjelenése, illata, mozdulatai, milyen partner és hogy viselkedik egy esti fogadáson, egy aukción. Majd az a rész jön hogy az esti négy pohár Veuve Clicquot -ot követően beléptek a hotelszobába, majd a csaj elnézést kért és néhány percre bevonult a fürdőszobába hogy kicsit "megigazítsa magát" és néhány perccel később kijött egy szál bugyiban és a szerző nevét súgta és...és....???
...és a cikk utolsó mondata az lenne : "Hűha ...Zúgó fejjel estem ágyba."

Bakkkker, de mi volt utána ????????????????????????????
:-)

delmarco 2013.08.06. 14:18:19

Tobbek kozott ezert erdemes elni...
LIKE!

hdnctrl 2013.08.06. 14:38:12

"Igaz, ott nem lehet így megválogatni a közönséget…"

Úgy látszik, itt se :D

Jó cikk!

Ádi F. 2013.08.06. 14:51:11

"A 300 SL sorhatos, 240 lóerős motorja hajtotta" Nem 240 lóerős volt, hanem 192 lóerős. A 300 SL-nem nem volt ilyen motorvariánsa, ráadásul a w198-as motorja volt/van benne .A legerősebb motor a w194 szériában az M 194/11 weber karburátorokkal 202 lóerőt teljesített.

1127ccm 2013.08.06. 15:00:43

Csikos ur. Az irasaidban azt szeretem hogy barmilyen szamomra elkepzelhetetlen helyzetbe kerulsz is, ugy irod le hogy beleelem magam.!
Az utolso kepen levo porsche meg gondoltam csak diszlet, de azt tenyleg vezetni fogod?! En meg amikor egy becsovezett swiftet probalhattam ki egy parkoloban mar akkor is ramszoltak h vigyazzak ra...

dr.oid 2013.08.06. 15:11:44

he has a license to thrill..és amint kiénekli a csodáshangú díva e sorokat
baljósan-sokat sejtetően fölvijjognak a hegedűk fülsüketítően recseg a trombita
hirtelen a pompázatos mellékhelyiség diszkrét félhomályából szmokingja nadrágját elegáns mozdulattal megigazítva és búcsút intve a nemes hadviselésben igencsak jártas felmenőknek a kristálycsillárok vakítóan szemkápráztató fényében
pezsgősdugópukkanások pohárcsilingelés és diszkrét susmorgás közepette
a gyönyörtől elalélni készülő elegáns dámák gyűrűjén átsurranva színre lép

Mr. Distinguished Gentleman

aki egy jó ügynökhöz méltóan minden apró részletet megjegyez, megörökít..hogy legyen mit átadnia a Kíméletlen Szenzációt Követelő Olvasóközönségének..

akkor most ez a Jó Lord Légimentős Alapítványának jótékonysági bálja volt, vagy a nemes burzsoá közönségnek illik rendszeresen adakoznia egy összejövetelkor?

kérdezném alulszocializált úrikörökben nemsűrűn megforduló vidéki prosztóként :D

Csikós Zsolt 2013.08.06. 15:24:55

@Ádi F.:

Egyezzünk ki egy döntetlenben... :-) Tényleg 192 lóerős volt a 300 SL (fejből mondtam az adatot, de 240-et ment az egyik hosszú áttétellel), de (lehet, hogy rosszul értem, amit írsz, vagy esetleg te nem érted, amit én írtam) a Schnelltransporterben igenis a 300 SL motorja volt. Vagy az a motorvariáns szó mire is vonatkozik? A) nem állítottam, hogy a nyolchengeres motor van benne, B) a hathengeres 300 SL motor van benne, amit viszont állítottam :-)

"Dieses Fahrzeug ist eine ganz spezielle Entwicklung. Um Rennwagen möglichst schnell zu den Rennen in Europa zu bringen, baute die Mercedes-Benz-Versuchsabteilung auf Wunsch des Mercedes-Rennleiters Alfred Neubauer einen ganz besonderen Renntransporter mit dem Motor und Karosserieteilen des Mercedes-Benz 300 SL."

Hurri Kán 2013.08.06. 15:36:43

A sor nyolcas motor az Unlenhaut-kupéban volt.

Sirius01 2013.08.06. 15:48:48

Basszus ! Először csak a galériát futott át,és azt hittem az a szmokingos úr a házigazda. Beszarás. Határozottan lord-os.Nem vitás.

Csikós Zsolt 2013.08.06. 15:50:32

@1127ccm:

Persze, hogy vezettem, csak az sajnos már múlt idő, nem jelen :-)

@Hurri Kán:
Naná, hiszen az lett volna a 300 SLR hivatalos utódja, csak mire elkészült, a Mercedes kivonult a versenyzésből a Le Mans-i incidens miatt. Aztán levizsgáztatták utcai autónak és Rudolf Uhlenhaut szolgálati kocsija lett. Az egyik legfantasztikusabb háború utáni Benz.

Inner Circle 2013.08.06. 15:51:57

Csik, eddig azt hittem, idétlenül nézel ki a szokásos mackónadrágos-szerelős-vigyorgós képeiden, de a szmokinger megtekintése után mindezt visszavonom: MOST nézel ki idétlenül, és a többi egyszerűen a természetes környezetedben készült! (Ja, nekem is, goes without saying und natürlich; az esküvői fotósunk Pulitzer-díjat érdemelne azért, mert elfogadható képet csinált rólam a maskarában, persze kettőt a kétszázból :D )

Hurri Kán 2013.08.06. 15:52:56

@Csikós Zsolt:
Nem magát az SLR-t hívták annak, aminek a fejlesztésében személyesen ő maga is részt vett?

Csikós Zsolt 2013.08.06. 16:06:26

@dr.oid:
Illett volna adakozni, de az én szmokingom zsebébe egy huncut petákot nem tettek...

Csikós Zsolt 2013.08.06. 16:08:29

@Hurri Kán:

Az Uhlenhauté az SLR Coupé, amiből csak kettő készült, a korábbi versenyautók is SLR-ek voltak, de nyitottak.

1127ccm 2013.08.06. 16:11:11

Aaa ez mind semmi. Bezzeg amikor en megvettem a deréktol lefele porig rohadt d kadettomat. Na az igen volt! A vezermutengelyen az egyik butyok egyszeruen hianyzott, kepzelhetitek hogy ment volna ha mind a negy henger megy..

vancello · http://vancello.hu 2013.08.06. 16:18:58

Rokonszenves autók, ellenszenves környezet. Furcsa lehetett, de biztosan megérte. Én nem bírtam volna :D

Csikós Zsolt 2013.08.06. 16:23:42

@vancello:
Igazából egy rakás, nagyon begőzölt autóbuzi volt ott, a szmoking csak körítés volt. nagyon nem volt rossz a társaság, hiányzott ez a magyaros - bezzeg amikor a kovácstyutyu beköszönt az izsáki gyors hosszú balosában, az volt az igazi - dolog. Itt mindenki tudta, hogy kurva nagy dolgokkal van körülvéve, és ahelyett, hogy a gödör aljáról nézte volna gyanakodva, inkább örült a helyzetnek, mert megtiszteltetés volt. Néha a kultúra jó dolog, még ha kicsit hülye is a maskara.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.08.06. 16:33:39

" Furán néztek rám, pedig igazam volt,"
A pénz nem legitimálja az egyéb területeken a slendriánságot :D

dr.oid 2013.08.06. 16:52:07

@Csikós Zsolt: a teremburáját..

immáron csak egyetlen árva dolog érdekölne de cefetül Te Igazmondó Csikóslegény
milyen élőbe a legendás 917-es, beleülhetté-e szép Porsche szmokingodba öltözötten, hajthattad-e a szilaj ménest, terelhetted-e a vágtázó zuffenhauseni paripákat? :) :]

vancello · http://vancello.hu 2013.08.06. 17:16:43

@Csikós Zsolt: amennyiben a maskara javarészt autóbuzikat rejtett, úgy máris másképp hangzik a dolog. :)
A magyaros bezzegezés tényleg sok helyen elhangzott már, a vége mindig közös ja-ja-ja és bólogatás. :))))

Ádi F. 2013.08.06. 17:28:00

Igen, a a Schnelltransporterben az utcai 300 SL motorja volt, nyilván azt gondolná az utca embere, hogy hasonlóan 215 lóerővel rendelkezett, de nem, variálták, úgy érzem ez megérne egy utánajárást... Arra gondoltam, amikor azt írtam, hogy nem volt ilyen motorvariánssal, hogy sem a w194-et, sem a w198- at nem szerelték 192 lóerős motorral (előbbi a versenyváltozat, utóbbi a befecskendezős változat). Az 1952-es #02 végsebessége pont 240km/h volt, ami 170 lóerős volt, elvileg voltak a Nürburgringre, Le Mansra fejlesztett/beállított/optimalizált motorok Solex, Weber, ... karburátorokkal. Az Uhlenhaut coupéban voltak a nyolchengeresek, a fehérindexesben a 302 lóerős háromliteres, a sárgaindexesben a kettőfeles, bár ebben nem vagyok teljesen biztos. Tudod elszoktam a hosszú, nem szépirodalmi szövegek olvasásától amióta amióta megvetted bezzegkettőt és nincsenek a hétvégés szerelésekről olyan igazán terjedelmes cikkeid. Lassan vegyél valamit, mert hétvégente már nem is nézem a totalcart. :-)

poa ogapo 2013.08.06. 17:28:23

Csík ezt nézd meg Pontonnal versenyeznek!!!!

www.youtube.com/watch?v=yjB6Kc_YsnA

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.06. 17:40:04

sok ujsagiro egy ilyen ut utan "szogre akassza a tollat", felhagy az irassal es nyugdijba vonul, evekig csak az unokaknak meseli a kandallo elott hosszu teli esteken unalomig hogy "Amikor Godwoodban alltam Fangio versenyautoja mellett... " ... :))))))

az a pezsgo... :D MOET grand vintage vagy imperial A pezsgo ;) annal jobb nem kell, a tobbi locsolkodni valo.

ismet bebizonyosodott az orok ervenyu megfelebezhetetlen igazsag: AZ AUTOS UJSAGIROK AZ ELET CSASZARAI :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.06. 17:52:49

Highness Lord Tschikos Zsolht, part of the Order of Mercedes, Knight of the garter of Izzitogyertya, owner the Ponton's legion of honour, Marquess of kareszfalvai Visz.

Kiralyi meltosag Lord Csikos Zsolt, A Mercedes Rend tagja, Izzitogyertya - Terdszalag tulajdonosa, A Ponton - Becsuletrend tagja, kareszfalvai Visz orgrofja.

aki leroviditi Csik cimeit az fizet buntetest ha grof, ha nem akkor sajnos tomloc :)))))

Csikós Zsolt 2013.08.06. 17:59:28

@visszakettopadlogaz:

Hát, ilyen alkalmakkal nehéz ezzel ellenkezni, tény.

Szög még csak-csak lenne, de valamiből meg is kell élni. Visszatérek rövidesen a használt Daewoo Matizokhoz.

wilhelm 2013.08.06. 18:40:46

"Alulról nem is volt makulátlan a Lancia"
Sőt, téli gumi volt rajta a fotó szerint!?

Quattroman 2013.08.06. 18:52:23

@Csikós Zsolt:

Most én "díszléctrollkodnék" :-)

"Skarfit húzol,"
ez a szleng szó: skárpi és az olasz Scarpe az eredője.
bocs de suhanc koromban mindennapos szóhasználat volt...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.06. 19:24:21

SanJose "felett" a hegyekben van egy Alice nevu hely ahol mennek a cars&coffe osszeroffenesek, par eve egy reggel mikor meg feljartam alltam egy DeTomaso Panthera mogott es probaltam felfedezni a Ford V8 nyomait, ( tudom hogy az van benne, mindenki tudja de milyen mas az hogyha latod es rajossz ujra magadtol, foleg ha neked is ford V8van a kocsidban csak egy szazszor olcsobb kasztniban ) erre jott a tulaj valakivel es eppen arrol beszelgettek hogy Goodwood az a legkiralyabb kiralysag, ott minden van ami ertekes es gurul, ott olyat latsz amit mashol sehol ( mondjak ezt derekig ferrariban, de tomasoban, paganiben, konigseggben es ford GT ben gazolva, ahol ha 911 Turbo Porschevel erkezel azzal nem illik a nagyfiuk melle allni mert a nezelodok nem rad kivancsiak ) na akkor gondoltam eloszor arra hogy hiba volt nem elmenni egyszer legalabb mikor Angliaban eltem evekig. Mi lehet ott ahova az is vagyakozik akinek legfobb bosszusaga az hogy megtolatta a testarosajaval az udvarban a sajat F40-et. Egyszer elmegyek, tuti.

redriot77 2013.08.06. 19:24:55

"Mit akarsz hétmilliárd forintért? Hibátlan autót?"

De ha nagyon zavar van egy haverom aki huszonötér' lefújja neked a csak a motorháztetőt.

bad trip 2013.08.06. 19:29:50

Még néhány talicska a ház előtt: youtu.be/25Z402P2JFE

gigabursch 2013.08.06. 19:48:31

@visszakettopadlogaz:
Peszgőt illetően szerintem rossz helyen kapirgálsz.

Nem kell messzire menni, elég csak Budafokra.
Törley Brut
Francois President Brut
és
Hungária Extra Dry

A franciák ezeknél nem tudnak többet. Sem ízre, sem minőségre.

Itthon max rongyrázásra jó, hogy nem ilyet fogyasztasz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.06. 20:04:04

@gigabursch: hat ha Magyarorszagon laknek biztos hogy BB-t vagy Torleyt innek de itt USA nyugati part nem egyszeru hozza jutni.

nekem a Moet izlik, es nem is draga attol fugg melyiket veszed ( $40-$115 ) barmelyik BevMo ban meg tudod venni. Probaltam mindegyiket, a $200 felettiek merem allitani nem jobbak.

Hozattam ki egyszer magyar pezsgot de ugye pezsgot egyedul nem iszunk, arra is kell azert tekintettel lenni hogy akivel iszod annak izlik - e nagyjabol vagy sem. A Moet az standardan jo :) na de had valogassak es had legyen velemenyem :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.06. 20:05:08

@gigabursch: "Nem kell messzire menni, elég csak Budafokra." - minden kozel van, csak kerdes hogy mihez.

n53 (törölt) 2013.08.06. 20:11:35

@Csikós Zsolt: Ezt irod:
"A 300 SL sorhatos, 240 lóerős motorja hajtotta, és 160-at ment"

De nem a 240 lovas motor volt benne, hanem amit a kollega mond, a 192-es:
wiki.mercedes-benz-classic.com/index.php/Exponat-Details?id=130&lang=de

"Zylinder 6
Hubraum 2996 cm³
Leistung 192 PS (141 kW)
bei Drehzahl 5500/min
Höchstgeschwindigkeit 170 km/h"

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.06. 20:21:28

Nekem az tréler kéne az összes.közül:-)

R0fike 2013.08.06. 20:21:29

Árulja el valaki, Csikós Zsolt vette meg a Mercedest?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.06. 20:30:26

a pezsgőt meg utálom úgyis:-)

Madár Fokker 2013.08.06. 20:42:33

@Gyurma73: Jót küzdenék vele a 4-en a román Sprinterekkel :D

Suttora 2013.08.06. 21:15:05

@R0fike: Végül nem vette meg, az AWAB bilincs miatt :)

Castigliano (törölt) 2013.08.06. 21:56:52

Vajon a bilincses sztorinál jelen lévők is beleírták a saját beszámolójukba a trollkodást? :D

generator 2013.08.06. 21:56:55

@R0fike: Csak azért nem, mert nem volt ott a Bende Tibby. :-)

generator 2013.08.06. 21:58:24

@Suttora: Csak azért nem, mert nem volt ott a Bende Tibby. :-)

R0fike 2013.08.06. 22:00:53

@Suttora: Ezt igazán gondolhattam volna! :-)

Castigliano (törölt) 2013.08.06. 22:05:49

A bilincses megjegyzésnél jelen lévők is megírták a saját beszámolóikban a trollkodást? :D

1kutya 2013.08.06. 22:13:10

hmmm...
rajtam sem volt még szmoking, de ezért a hacacáréért felvenném! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.06. 22:16:00

www.blackhawkmuseum.org/carsncoffee.html

Ez Danville ben van, tervezek hogy kinezek, azt mondjak vannak reges regi Bugattik meg RR ek. ( Meg a szokasos ) Hmm hmm.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.06. 22:18:21

@Gyurma73: bazz, en ugy ertelmezem korlatolt szellemi kapacitasommal hogy az vadi uj? Mert akkor bizony nagyon kene nekem is!!:)))

Tomchy 2013.08.06. 23:12:05

Az volt már, hogy az autós újságiró az élet császára?!? :D

Klassz irás megint Csik. Remélem hamar jön a beszámoló a másnapi autózásról.

szuledenes 2013.08.06. 23:32:37

Fangio Mercedes-ét pillanatokon belül kihajitanák egy magyar veterán minősitő vizsgáról,be sem engednék a vizsgáló csarnokba.
Kár,hogy mifelénk nem szeretnek hallani a megörzött,eredeti állapotról a "döntés hozók".

világváros 2013.08.07. 07:19:18

Van egy mondas, ami a sok bolcsesseg kozott kivetelesen nem igaz, miszerint "Nem a ruha teszi az embert". Pedig az (is). Szoval jol all a smoking Csikos urnak.

világváros 2013.08.07. 07:27:27

"Nem a ruha teszi az embert" - mondja a nepi bolcsesseg, ami a sok okos mondas kozul azok koze tartozik, ami nem igaz. Mert szamit. Szoval jol all Csikos urnak a smoking. Just do it (more).

lp58 2013.08.07. 07:30:05

A cikket olvasva mar sajnalom, hogy 2 eve nem mentem el en is (igaz csak mezei latogatokent), de viszont ujabb lokest adott, hogy elmenjek jovo heten a Pebble Beach Concoursra. Hetek ota vacilalok, hogy menjek-e, vagy ne azt hiszem ezek utan el kell mennem. Abban igazad van, hogy bar nagy a rongyrazas kulsosegekben, de a legtobben hozzank hasonlo auto orultek. En az idei evet kiveve eveke ota jartam/jarok a Concourse d'elegance Villa d'este-re es ugyan ott is nagy a flanc (esti vacsora reszemrolm szinetn berelt szmokingban), de az emberek teljesen kozvetlenek es baratsagosak. Ott beszelgettem eloszor Ian Callum-mal es rakovetkezo evben amikor talalkoztunk emlekezett ram (nevtelen, senki magyarra). Gratulalok, hogy eljutottal ide es iregyellek is mert Teged a Porsche finaszirozott de nekem sajnos minden ilyen ut a sajat penztarcam rovasara megy

lp58 2013.08.07. 07:37:04

Gratulalok, hogy eljutottal ide es raadasul a Porsche vendegekent es nagyon jo a cikk. Hetek ota vacilalok, hogy elmenjek-e jovo heten a Pebble Beach Concours-ra, de a cikkedet olvasva valoszinuleg elmegyek. Igazad van, hogy ezeken a helyeken nagy a flanc, de a legtobb ember ugyanolyan auto orult mint mi. A Concourse d'elegance villa d'este-re szoktam elmenni ahol hasonloan elegans a kozonseg de mindenki kedves es baratsagos. Ot beszelgettem eloszor Ian Callum-al aki kovetkezo evben megismert ( a nevtelen senki magyart).
Megegyszer gratulalok es irigyellek is, hogy Neked a Porsche finanszirozta, mert nekem ezek sajnos mindig sajat zsebbol mennek

lp58 2013.08.07. 07:48:18

Ha valamikor Floridaban jarsz akkor szivesen vendegul latnalak par vagy tobb napra. Bar nem tudok es akarok Jay Leno garazsaval vetekedni (azt hiszem senki sem) de szivesen megmutatom milyen autokon butykolok a V8-asok vilagaban. Ez azert erdekes mert nalam egy nagy vas sincs (nem mintha nem szeretnem) de en az amerikaikkal inkabb az oalsz vasakat akarom megszeretettni (Lamborghini Urraco, Alfa Montreal, Alfa 1300 GT Junior, Alfasud Sprint, Lancia Gamma, Lancia Scorpion/Monte Carlo, Fiat X1/9 es hab a tortan a Citroen SM (bar nem olasz)

ha1tt 2013.08.07. 21:25:41

Kedves Zsolt!
Egy: A füledre nőjön köröm! :) D, mint a többiek sem, nem vagyok ám irígy---
Kettő: kedvenc hitvesem ránézett a képedre, és közölte, jé ez egy jóképű fickó!
Három: folytatás???

bexxter 2013.08.08. 21:08:00

Itt vagyok pár mérföldre és nem láthattam :( de 1-2 géppel találkoztam útközben :)

aureliusz 2013.08.22. 20:26:48

Ha én fele annyit tudnék az autókról és legalább olyan jól beszélnék angolul mint Te, akkor én is repdesnék a levegőben, ha meghívást kapnék egy ilyen partira :)