Heti merítés

  2013. június 09. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Lomha zerge

28064

Sok km-el vettem,le volt pusztitva(terepeztek vele). Ez még a levehetö tetős (japán belföldi modell) volt gyári "bukócsővel". 31.0X15" gumikat tettem rá ami kicsit visszafogta az amúgy is gyengélkedö motort. Karosszériát megemeltem 7 cm-el, rugókat 10cm-el.

Harmadszor is Toyota

49149

Az eredeti tervekben egy 2001-es, ráncfelvarrott autó szerepelt, de egy szembejövő horvát vendégmunkás miatt kicsit előbbre tolódott az autóbeszerzés. Így a 2001-es face-lift előtti utolsó évjárat sikeredett. Az autó egy 1.6-os Sol felszereltségű jármű, annak is a Limited Sport Edition változata.

Rakéta furgon

58984

Sokféle kocsiban ültem, de 90lovas benzineseket ez a kis 65lovas rakéta keresztbe megeszi 120-ig. Aztán persze jön a papír forma. De városban ő a király.

Szindbád, a hajós és úriember

61116

A jónak mindig ára van, és ezt az árat jelen esetben a kútoszlopnál kell megfizetni. (A modern turbódízelek jóságát pedig a szervizben, egyébként.) Nagy átlagban, vegyes városi-országúti menetben 10,6 és 11,4 között szokott alakulni, "ahogyan jól esik" stílusban, tehát nem spórolósan vezetve, de nem is őrjöngve.

Eleinte szerettem, a végére megutáltam

61060

A következő ilyen meglepetés az volt amikor egy kereszteződésből elindulva (szerencsére 1-esben max 20 km/h-nál) hatalmas pukkanás visító gumihang és beállt a két hátsó kerék. A kéziféknél valami kis feszítő rugó eltört és ettől a két hátsó kereket satura fékezte.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr485352206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s60d5 (törölt) 2013.06.09. 12:07:11

Autópályán 110-re beállva 3!!! literes fogyasztás. LOL és no comment.

KissGecihuszár 2013.06.09. 12:11:12

Úgy látom, hogy a szépséges W124 most sem maradt, maradhatott ki a heti válogatásból! Én ennek személy szerint meglehetősen örülök, hiszen amennyiben AUTÓ-ról beszélünk, nos ez esetben a Merci minden idők egyik legsikeresebb modellje feltételn ott kell, hogy legyen. Persze, azon már lehet vitatkozni, hogy a '84 és '95 között gyártott széria mely évjáratai voltak a legmegbízhatóbbak, mely motorokkal, váltókkal, egéb fődarabokkal van, volt, lesz több/kevesebb gond,de azt nyugodtan kimondhatjuk, hogy manapság egy kitűnő állapotban lévő W124-nek sokan -köztük persze én is!- tudnának örűlni, hiszen ebből még a legfiatalabb is elmúlt 18 éves, tehát ebben a relációban nem kérdés, hogy mit tud, mit tett le a típus az asztalra...

DeezL 2013.06.09. 12:11:19

Toyota Avensis: valóban nem rossz autó,a Carina E is jó volt

Renault: DCI.... hagyjon már... mondjuk a Renault is rájött hogy hülyeség a 30ezres olajcsere periódus,de van ezekkel más baj is bőven... 1.6os DCI-t+ 2.0DCi-t nem ismerem,meg viszonylag új motor,de az 1.5 2.2 szart nem ér.... a 3.0 V6 az meg igazából Isuzu motor...

W124: jó autó ez,de én csak a dieselt választanám, igazából töröm a fejem a vásárlásán,unokatesómnak egy ilyen van 300Turbodiesel...

Astra: Ecotec? nem csodálom...:) a 8szelepes benzines Opel motorok elnyűhetelenek azok a jók, Ecotec,Twinport a nyomukba nem ér..

DeezL 2013.06.09. 12:16:09

@s60d5: 3,8at eszik 90nél szóval ilyen 4körüli értéket még elhinnék!

james80 (törölt) 2013.06.09. 12:51:52

A 4 Runner érdekesnek indul , de rövid és semmitmondó , vagy inkább úgy fogalmazok: írhatott volna még.

ElectricV8 2013.06.09. 13:12:02

1.5 dci rönóó csak szolok, hogy egy rakéta nem 15,2 másodperc alatt van százon.
De legalább tuja, hogy 110 fölött alig megy. Csak egy baj van az ilyen pilótákkal, hogy úgy kompenzálják a hátrányukat hogy városba cikcakkba közlekednek és mindenkit "lenyomnak". 50-nel guruló sort gondolom nem nehéz. S leírja autópályán 110, hogy ne fogyasszon sokat, és ottfelejti magát a belső sávba és ku..a anyázik, hogy miért villog mindenki.
Én értem, hogy nem futotta jobb autóra, semmi gond csak ne legyen így elszállva mindenki a kis fűnyíró motorral szerelt járgányoktól.

Evil Dragon 2013.06.09. 13:34:32

Ismerősöm eskü alatt valja,hogy neki az 1.6 dizel Jetta Salgótarján-Budapest utat megjárta oda-vissza (240 Km) összesen 4 literből... :D Nem volt szivem kinevetni őt :))

DeezL 2013.06.09. 13:59:22

@Evil Dragon: persze:D 240km-t az 1.6 diesel jettával olyan 10,5-11 liter gázolajból lehet megtenni,de ez 90-100as tempóban!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.06.09. 14:01:40

@ElectricV8: azért mondhatja, h a rönó egy rakéta, mert tényleg kurvajól mozgatja egy ekkora motor is az üres kasztnit. én is egy fiesta van-t használok, 1.4-es dízellel, és bizony a 90 le-s astrából átülve durva, ahogy érzem a gyorsulást. sztem a nyomaték miatt van. olyan 70 alatt még nem is kell nagyon pörgetni, hogy menjen, afelett már igen. De addig tényleg krvajól megy. Az astrát meg pörgetni kell rendesen városi tempó mellett, hogy ugyanazt érezd. Ezen én is sokat filóztam már. Persze a számok lennének a megmondói a tökéletes képnek. De átlagos használat mellett a kis dízel tűnik jobbnak. A fogyasztás meg... 5-5,1-el járok vele, országúti 110-el, falvak, meg kb. 1/4 várossal. Az 1.4-es astra ha azt szeretném, h ugyanilyen dinamikát adjon, megenne 6,5-7 litert is. Sokáig azt hittem, hogy tényleg sokkal jobban megy, mint egy másik átlag autó, de nem annyira. Viszont sokkal nyersebb egy ilyen kis dízeles VAN. Asrával olyan szépen kigyorsítok 5-ösben 70-ről 110-re, hogy észre se veszem. A kis dízellel közben váltanom kell legalább 1-et, meg a hang... főleg a hang. Mind2-nek megvan az előnye és a hátránya is.

DeezL 2013.06.09. 14:02:06

@ElectricV8: semelyik kis diesel nem egy rakéta,itt mindenki akinek 1.5 dci kis multijetje van 1.4 HDI 206osa azt hiszi jól megy,igazából a turbo csapja be őket,mert olyan érzetet ad... de az 1,5 tonnás (na jó 1492kg) Peugeot 407 1.6 HDI 110lovas verzióra is azt mondják hogy húúúú.... közben semmi extra nem egy rakéta ...

DeezL 2013.06.09. 14:06:04

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: így van,de a fiesta is ugyanaz a motoros szerkezet mint a c3 vagy a 206 pl. nyomatékuk nyilván több mint egy 1.4es szívó benzinesé

sowi 2013.06.09. 14:21:08

@DeezL: ez azert lehet, mert akinek ilyen van az valoszinuleg nem ult meg olyan autoban ami tenyleg nagyon megy vagy 120as skodabol ultek at egy ilyen kis dizelbe...ertheto is, mert azok az autok amik mennek altalaban nem 2.5 litert fogyasztanak szazon...

jassz 2013.06.09. 14:22:45

Komolyan ezt várom egész héten...eddig legalább 100 lóerő feletti fostali...izé kocsik gyorsultak le minden audit és bmw-t a lámpánál, most már a hatvanx lóerősök is :D
A fogyasztás viszont bár túlzás, de tény hogy 5 liter alatt tartható akár még klímával is :)

No offense...egy másik rönós.

Rocko- 2013.06.09. 14:34:31

@Evil Dragon: átlagot keverhette az összessel.
vagy elfelejtette, hogy kötélen tette meg az út egy részét.

Józsi a guminagykeres 2013.06.09. 15:30:33

A 260E szerintem diamant-blau.

hdnctrl 2013.06.09. 16:16:04

@james80: Meg ha nem ilyen "helyes"írással/központozással írna, lenne is kedve az embernek elolvasni.

Józsi a guminagykeres 2013.06.09. 16:21:25

Az avensisnél bescannelt tartós teszt cikket Papp Tibi írta. :)

csiky944 2013.06.09. 17:01:39

@KissGecihuszár: Azért annyira nem kell beszarni a 124-estől...

Benedx 2013.06.09. 17:33:33

Tényleg jól megy a kis rönó, egyszer vezettem egy ilyet és 80-ig simán tol olyat, mint a 2 lityis benzines 626-os mazdám lépett, városban szerintem marha jó kis cikázóművész :)

kapitális 2013.06.09. 19:03:00

@DeezL: 1.5 Dci miért is szar?

Invinoveritas 2013.06.09. 19:05:28

Szép napot! Az überpeches Astrás sztorija nem semmi! Hogy egy ekkora foshalomba mi pénzt beleborított... Tényleg ekkora misztérium ez a szöfegyszerű F Astra egy átlag felhasználónak? Nem ért hozzá, értem, de még lehúzni is hagyja magát több soron!? Irracionális. Csak két dolgot kellett volna kicserélnie: a kocsit valami másra, meg a csaját, aki kétszer árkot mászott szerencsétlen Opellel.

Szociknak vége 2013.06.09. 19:24:40

@Benedx: @Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

A kisebb kocsikat városi használatra szánják, mások a váltóáttételek mint az utazóautókban.

Emiatt + súlydiffi miatt egy 1,4es kisautó simán lehet virgoncabb mint egy 2 literes kk. autó, legalábbis érzésre. Szubjektíve a gázreakció+zaj+komoly katalizátor hiánya szintén a kisebb/régebbi javára szól.

Lajos63 2013.06.09. 20:13:27

BJEMVÉ az jó autó, vegyetek BMW-t :D Talán a vti- nyomja le mer az mindent visz :D

olcso 2013.06.09. 20:20:14

Nem értetek ti ehhez. Egyszer németben 200-nál elsuhant mellettem egy Clio dci, épp egy Land Cruiser V8-at és egy Mercedes Actrost vontatott.

Algopirin 2013.06.09. 20:51:49

én még mindig nem értem, hogy miért kell bizonygatni, hogy egy bármilyen autó milyenfaszán gyorsul. főleg, hogy itt iss csak mezei hétköznapi autók vannak, aminél a gyorsulás az utolsó szempont. szerintem. a fogyasztás az már érdekesebb lenne, de az is hihetetlen, hogy mindenkit legyorsulva és letolva elmegy egy autó 3 literrel.
miközben arra készítették, hogy relatíve gazdaságosan el lehessen vele jutni valahová.
igen: nincs autóm, irigykedek arra akinek egy akármilyen szarra is fussa.

olcso 2013.06.09. 21:21:16

@Algopirin: Nem olvastál figyelmesen, 3 faktoriális faktoriális faktoriális litert eszik 110-nél. Ezért használja gondolom városban.

Algopirin 2013.06.09. 21:25:47

@olcso: jaértem. ha figyelne a fogyasztásra, és nem taposná neki (hisz rengeteg béemvét kell legyorsulni) tán kihozná másfél literből.

KissGecihuszár 2013.06.09. 21:48:26

@csiky944: Annak mondod,aminek akarod, de az biztos, hogy az itt felsorolt autószerűségek, kocsik (de az itt nem szereplő egyéb autófélék is) már rég 50Kg-os kockára lesznek összepréselve, amikor a W124-esek még mindig csillogni-villogni fognak mondjuk a Balatoni naplementében, vagy megcsillan a hibátlan, harmattól gyöngyöző dukkójukon a nap első reggeli sugara mondjuk a Lillafüredi kastélyszálló főbejáratánál, stb. Én azt látom, hogy fele annyi idős kocsik (bocs, de azokat nem tudom autónak nevezni) úgy néznek ki, mint a hányás; kopottak, mattak, itt-ott már megereszkedett ez-az, a belső borítások, kárpitok is már az avitt kategóriában tanyáznak és akkor még a motor, a váltó, a futómű állapotáról nem is beszélek. Pl a '95-től gyártott 5-ös BMW (E nem tom, hanyas??) példányai sokkal inkább lepusztult képet nyújtanak, mint egy, akár 8-10 évvel azelőtt gyártott W124-es! Ez miért van??? Ami a 12-15 éves Japán kocsikat illeti, nos ott is azt látom, hogy szánalmas és egyben lesújtó állapotban vannak, pedig azért egy Honda accord, vagy Mazda Xedos, esetleg Toyota Avensis triumvirátustól az ember többet várna... Szóval, én azt gondolom, hogy egy 20-22 éves, motorjában akár 300 ezer Km futásteljesítményt összegyűjtött W124 még hosszú éveken és még ugyanennyi Km-n át hűséges társ marad, persze ha a tulaj értékeli ezt és megadja az AUTÓ-nak, amit megérdemel...

Pepejoe 2013.06.09. 22:02:10

A végén írtad az igazságot: "persze ha a tulaj értékeli ezt és megadja az AUTÓ-nak, amit megérdemel..."
Na, ha az E akármi bömös megkapja, akkor az is jó lesz X éves korára, hidd el. Ez igaz az autók 99%-ára.
Az én ismerettségi körömben inkább középöreg-öreg és kevés fiatal autó van. Pl. Rover 75, 99-es évjárat, patent állapotban, átlagosan használva és nem nyalakodva rajta és puszilgatva szabadidőben.
Szóval ez tulajfüggő dolog.

olcso 2013.06.09. 22:08:09

@KissGecihuszár: Attól nem lesz 50kg a tömege valaminek, hogy a térfogatát csökkentjük : )

Egyébként minden autónak a sorsáról a tulajdonosa dönt. Jó verda a W124 egyébként, de nem mondod, hogy minden más szar hozzá képest?!

Krisi 2013.06.09. 22:19:18

ez a jó az ilyen kis dízelekben, hogy 1500-tól 2000-ig viszonylag jól megindul, váltasz, megint ad egy löketet a következő 500-as tartományban, megint váltasz, közben legyorsultál mindenkit, de sajnos eddig tartott a varázslat, mert a 4-es és 5-ös fokozat már hosszabb áttételű, és huss, elillantak a paripák. ja, és még csak 80-nal mész.

nem véletlenül írják sokan (és vallom én is), hogy a legjobb karakterisztikája a szívó duplavezérműtengelyes benzineseknek van. cserébe nyilván 3x annyit fogyasztanak, mint a hasonló teljesítményű dízelek, dehát valamit valamiért :)

csiky944 2013.06.09. 23:07:11

@olcso: nem vicces,román tréleres gyerek masterja ledöglött,így befogta a tréler elé az általa szállított cliót és azzal húzta a tréleren lévő mastert
ez megtörtént eset

csiky944 2013.06.09. 23:22:51

@KissGecihuszár: Nem kell bemutatni a 124-est. A bele az összesnek szét van dőlve,a tetőkárpit az összes tetőablakoson lóg(mivelhogy a ragasztóját oldja a víz). Az ülésvázak nagyon gyatrák,eltörik,szétugrik a sín. A dízeleknél törvényszerűen széthullik a vákuumszivattyú pl. Egynémely olyan böszme megoldás van rajta,hogy az ember elsírja magát,ha szerelni kell. Emellett pedig kényelmetlen és unalmas az egész autó.
Mivel 18évesek minimum ezért egyre kevesebb a normális állapotú és főleg keveset futott példány. 2,5misiért meg vegyen 124,aki nem normális. Így marad a magyar valóság, a lefingott szarok.

Invinoveritas 2013.06.10. 00:15:20

@csiky944: a Clión meg 3 tonnás horog volt az alvázhoz szerelme, nem ;) Ez max. urban legend... Master+tréler= 1800kg+700kg=2500 kg. Az egy kéttonás terepjárót megcibál 110-nél egy nyomvályún, nemhogy egy elsőkerekes kisautót :D

AIR 2013.06.10. 00:37:59

@Algopirin: Egyetértek, az ország szellemi színvonalát nagyszerűen reprezentálja, hogy a népítéletek mennyit foglalkoznak a technikai paraméterekkel és mennyit (értsd: mennyire keveset) a mindennapi praktikummal. (Vagy csak véletlenül válogatnak össze ilyeneket?) Ki a tökömet érdekel, hogy kit gyorsulsz le? Oké, nem mindegy persze a gyorsulás, de így arányaiban eléggé felülreprezentáltnak tűnik a vélemények között. Meg ez az egész ilyen önigazolás-szagú, vettem egy undorító Cliót, jobbra nem volt pénz, de bezzeg ezzel is lenyomom a drágább autókat...
Ja, és nekem van autóm. Ja, és huszonéves vagyok, és vásárlásnál csak annyiban érdekelt a teljesítménye, hogy életveszély nélkül tudjak előzni. Ja, és tudom, hogy tizenéves japán, nem próbálok mentegetőzni: olcsó autó, szarabb az újabbaknál, kis pénzért...
Őrületbe tudnak kergetni ezek a "kis rakéták".

cukkkorka 2013.06.10. 06:10:55

A diesel azért megy érzetre jól mert amikor felépül a turbónyomás akkor tol egy nagyot viszonylag alacsony fordulatszámon de ha egy benzinest elforgatsz addig ahol leadja a legnagyobb teljesítményét és nem váltod el 3000-nél akkor lenyomja a dieselt. Árzetre a diesel megy jobban de valójában a benzines.

DrSzoke 2013.06.10. 06:46:07

@james80: Nekem volt vagy 5-6 mindenfele motorral,a 89 utani kiadasbol.Nem vagyok japan fun,de kurva jol megepitett autok.A regi 2l motor ami a tesztben szerepel,az borzalmas.Kritikan aluli modon gyenge.89 utan ezt a 2LT 2.4td valtotta,92 tajekatol elektromos adagoloval.Meg ez sem az igazi,gyenge.Volt belole a 3L motor,2.8 szivo dizel.Manualis valtoval,nem tul hegyes volgyes uton turhatoen viszi a nagy dobozt,de meg orszagutra ezt sem ajanlanam hosszu utra.A 3 literes benzines motor szinten agyonuthetetlen,de mivel foleg automataval elerheto,kisse iszakos.A legjobb motor az 1KZTE 3 literes td.Jol viszi a kasznit,az orszaguti fogyasztasa is jo,mert az eros motorhoz jo hosszu a vegattetel,ha jol emlekszem 2200/100km/h a 3000 helyett a kis dizeleknel.Par aprosagra erzekeny,de nincs kifejezett tipushibaja.Valoszinuleg az Europaban futottak rozsdasabbak,itt nem,esetleg a hatso lokharito a "kanyarban", beszorul moge a sar amit a hatso kerek felver.

csiky944 2013.06.10. 07:14:57

@Invinoveritas: azt senki nem mondta,hogy húzta akár 110-el,volt az max hatvan

james80 (törölt) 2013.06.10. 08:03:24

@DrSzoke: Ha sikerül kijutnom olyan helyre ahol kapható Workmate biztosan veszek egyet. Köszönöm az infókat.

deepdiver 2013.06.10. 08:03:59

Volt Megane 1.5dCI kombim (céges), néha a computer szerint lehetett 4.1-4.2-es átlagfogyasztást produkálni, persze ehhez kellettek a tojások is a gázpedálon.

Péklapát 2013.06.10. 08:08:50

Az Astras srác rendesen beszívta a végét a kereskedôvel. A helyében nemtudom mit csináltam volna, de szerintem ha fordítva történik a dolog és nála könyököl ki a motor vétel után 2 hónappal, valószínû a kereskedô elhajtja a picsába.

cukkkorka 2013.06.10. 08:33:21

@james80: de miért jó neked a Workmate? Ha már álmodozik az ember akkor egy 76 series...

clior 2013.06.10. 08:57:52

a magam reszerol megvedem a kis diesel parositast a kisautokban. Konkretan a dCi egy hihetetlen motor egy Clioban. Volt egy peldanyunk a 110 vagy 105Le-s valtozatban. Azzal lehetett erdekes dolgokat muvelni, mikozben nem volt szomjas. Persze ne gondoljon senki egy 3.000-es motor adataira, de akkor is kepes volt a kiskocsi a Passat kategoriat kepen vagni mindenhol, meg palyan is, mivel a 190-et ugy vette, mintha arra terveztek volna. Most egy 2.000-es dCi van velem. Erdekes eszkoz. Kar, hogy nem adtak ezt a motort automataval. Amikor megfeledkezel rola es kiugranal, akkor rakod a harmadikat es meg mindig visszafog a kiporgesgatlo...

a Bloom 2013.06.10. 09:39:38

@clior: "de akkor is kepes volt a kiskocsi a Passat kategoriat kepen vagni mindenhol, meg palyan is, mivel a 190-et ugy vette, mintha arra terveztek volna."

Na pont az ilyen majmokat ekézte pár hozzászóló. Teljes joggal.

Szívó benzinesem van. Sose gyorsultam Passat ellen.

Algopirin 2013.06.10. 09:48:21

@AIR: jaja, a fő gond sztem az, hogy ezen emberek nagy része pl engem veszélyeztet. és nem azért mert éppen egy szakadt autója van, hanem mert hülye.
ez a baj szerintem.

james80 (törölt) 2013.06.10. 10:05:26

@cukkkorka: Aro-n tanultam vezetni , utána is mindenféle platós kisteherautóim voltak, most is az van. Nem tudom magam másban elképzelni.( illetve sajnálnám is cementes zsákkal összebEszni a többit.)

Invinoveritas 2013.06.10. 10:21:54

@csiky944: Bocs érte, de így már hihető a sztori, csak erősen kuplungszaga van :) Ui: románok elég sok mindenre képesek, az is igaz...

Rocko- 2013.06.10. 10:35:58

@DrSzoke: "Nem vagyok japan fun"
fú, bocsi hogy beszólok, de ez fájt Tőled.

DrSzoke 2013.06.10. 11:31:04

@Rocko-: Nem ismer az egesz vilag.:-) Sajnos....

Bilok 2013.06.10. 11:34:23

@KissGecihuszár: "egy 20-22 éves, motorjában akár 300 ezer Km futásteljesítményt összegyűjtött W124 még hosszú éveken és még ugyanennyi Km-n át hűséges társ marad, persze ha a tulaj értékeli ezt és megadja az AUTÓ-nak, amit megérdemel..."

Ezt jópár kocsi tudja. Nálunk van a családban egy 22 éves Toyota (375e km) és egy 21 éves Mazda (260e km) bontatlan motorral, köszönik, jól vannak. És ez még nagyon sok más autóról elmondható, nem egy megismételhetetlen csoda az ilyen. Csak meg kell adni az autónak, amit megérdemel, ahogy írtad is.

Bilok 2013.06.10. 11:35:59

Ja, és a 3 literes fogyasztás. Esetleg úgy, ahogy a nőknek 3e forintba kerül a 3.999-ért árult ruha. :) De még ahhoz is kell egy kis jóindulat.

Rocko- 2013.06.10. 11:48:37

@DrSzoke: nem a japán, hanem a fun/fan része. :D

olcso 2013.06.10. 11:57:51

@clior: Ezzel ugye vágod, hogy pont nem "megvédted a kis dízeleket"...
Egyébként azon gondolkodtál, hogy esetleg padlógázzal képenvágtál egy normálisan közlekedő embert??
Én is engedtem már el száguldozó 1.4-est, holott ha verseny lenne igencsak lemaradna...

KissGecihuszár 2013.06.10. 16:26:26

@teter: Félreértettél! Én nem azt mondtam, hogy egyáltalán nincs 20-on éves korú Japánban gyártott Japán (mert ez ugyebár nagyon nem mindegy mondjuk egy 8-10-12 éves "Japán" kocsi esetében, lásd: Sunderlandben gyártott Nissan, Franciaországi Toyota,stb) kocsi esetében több 100ezret futott tüchtig példány, mindenesetre hogy W124-ből több tip-top található, az is tutifix, főként a Német, Osztrák relációban. Érdemes lecheckolni a mobile.de -t, tényleg az embernek vérzik a szíve, mennyi valóban szép, megkímélt W124 van a privatanbietereknél, de még néha akad a Török-Szerb autónepper relációban is, bár azok inkább az echte NSZK városokban -és nem Berlinben- lelhetők fel. Fateromnak olyan '92 környékén volt egy 4WD-s ezüstmetál Honda Preludeja, ami akkoriban 3 éves volt. Az valami meseszép AUTÓ volt akkoriban, arra bizony mindenkinek csorgott a nyála. Manapság hányat lehet látni abból a fajta ('87-'90 közti) "szögletes" Prelude-ből? De akár az utána következőből? Természetesen, én most az abszolúte jó állapotúakra gondoltam, amit ohne zsanér megvennél!

DeezL 2013.06.10. 17:12:49

@sowi: ez részben igaz... de vannak erős autók amik ugyanannyit esznek mint egy 1200es és mennek is legalább:)

DeezL 2013.06.10. 17:16:41

@kapitális: 1. nem megy semmit
2. delphi magasnyomású szivattyú+porlasztók
3. szeret hengerfejes lenni

Hdiből is azonos típuson belül van delphi meg bosch is... és a bosch sokkal jobb....

Seca81 2013.06.10. 19:37:11

@KissGecihuszár: Nem akarok beleszólni, de véleményem szerint Európában több európai autóval fogsz találkozni (akár öreg, akár újabb) mint japánnal...

DrSzoke 2013.06.10. 21:45:04

@Rocko-: Jogos.Eszre sem vettem.

bandika57 2013.06.10. 22:05:58

@csiky944: valóban így van (tisztelet a kivételnek), de sokan nem látnak át a csillagon. Nekik még kosárban is az az autó.

KissGecihuszár 2013.06.11. 08:54:44

@bandika57: Bruhaha, ez -gondolom- egy nekem szóló célzás akart lenni?!? Annyit tennék hozzá, hogy volt ám nekem mondeo-tól a Vectrán át a Mazda 6-ig pár kocsim, mindegyik szolgált 1-2 "kellemes" meglepivel, pedig akkoriban még egyik sem múlt 5 éves! Én csak a személyes tapasztalataim, illetve olyan ismijeim tapasztalatai alapján állítom, akik évek (ha nem évtized) óta elégedett tulajok, hogy a W124 igenis etalon. Nem gondolom, hogy ennek a típusnak 100%-os az elégedettségi indexe, de hogy nagyságrendekkel jobb, mint egyéb más hasonló korú kocsiknál, erre van 1 fogadásom...

Bilok 2013.06.11. 10:09:08

@KissGecihuszár: "W124-ből több tip-top található" Jogos, csak egy W124-es mindig is olyan nagypapás kocsi volt, míg pl. egy Prelude sokkal nagyobb eséllyel került valami boyracerhez, ahogy lejjebb ment az ára. Szóval a túlélési esélyek se ugyanolyanok voltak. És a népítéletben benne van, hogy így is 35-40 Mercit nézett meg az emberke, mire talált egy szépet. És a 92-es, nem éppen szépségdíjas Mazdámnak se hosszabb a hibalistája, mint a cikkben szereplő überW124-nek. De mindegy is, hosszabb vitába nem szeretnék bele menni, meggyőzni úgyse fogjuk egymást.

Bilok 2013.06.11. 10:10:16

pontosabban: belemenni

Szociknak vége 2013.06.11. 11:09:50

@KissGecihuszár: Ma már nincs 20 évük az autóknak hogy begyüjtsenek 300e km-t. Én nem megyek extrém sokat, az utolsó Mazdát 305ezerrel 12 évesen adtam el, ma is hajtják. A német cégek 3 évesen 200ezerrel adják el a kocsijaikat, patika állapotban.

Igy azt gondolom hogy egy karbantartott, 12 évnél fiatalabb autó simán kibír 3-4-500at nagyjavítás nélkül, persze vannak jobb-rosszabb konstrukciók. A 124 többnyire erős, de ott is volt szarabb motor. Mellesleg a kutyát nem érdekli szerintem az extrém tartósság, hiszen az autóknak 12 évesen semmi értéke nincs így semmi értelme megtartani még 12 évet...:)

Szociknak vége 2013.06.11. 11:12:02

@teter: Ugyanmár. 124esből úgy 20-30szor annyi volt Európában új korában, mint az összes Hondából együttvéve.

Most meg a 90%-a kockára van préselve mind2nek. Ezért van több 124es.

Bilok 2013.06.11. 11:37:06

@MetroGoldwinMayer: a Prelude-t konkrétan KissGecihuszár hozta fel, hogy mennyit lehet látni mostanában belőle a W124-hez képest, arra válaszoltam, hogy vannak nehezebb sorsú típusok. Egy 20 év körüli CRX-ről és Lexusról se ugyanolyan múltat feltételez kapásból az ember, és nagy általánosságban be is jön. A darabszámokba direkt nem akartam belemenni, mert fejből nem megy, és lusta voltam utánanézni.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.06.11. 11:45:50

@MetroGoldwinMayer: Kevesen tartanak autót az értéke miatt...

DeezL 2013.06.11. 12:45:41

@clior: passat kategória mire gondolsz?PD tdi vagy hagyományos TDi? mert a CLio 1.5 dci 106/110lovas verziója már a Common Rail 2. könnyebb is ... és ha a Passat mondjuk a 100lovas (piros i-betűs) PD volt akkor azt le lehet gyorsulni... Pl. az olaszoknál csak egy példa a 120lovas 159es az a common railek első szériája 1,5-1,6 tonnával... azt is a GRande Punto 1.6 JTDM-2-vel ami a CR 3. generációja simán megvered pedig ez is 120lóerő csak ez már 1500as fordulaton leadja a maximális nyomatékát!@a Bloom: nem is egy kategória....fölösleges szerintem ez:)@cukkkorka: ezt írtam le nagyjából én is,ez az igazság!@Krisi: csak ugye mivel a benzinesnél pörgetni kell a dieselt nem annyira ezért hiszik azt hogy jobban megy

DeezL 2013.06.11. 12:59:36

@KissGecihuszár: igazából azt elmondanám a régi mercik inkább a dieselekkel voltak jók,a soros adagolós kiviteleknek az 500ezer km ha karban van tartva az csak bejáratás... benzinesből a KE jetronicosok szopattak minket szerelőket...meg a 2.0 benzines is 12litert benyelte városban simán ,miközben az E34 525i Vanos-os 10literrel beérte.... igaz az 520i is annyit evett...

de ha 96körül járunk és a német prémiumot hasonlítgatjuk a6 s5 2.5 tdi, 25tds vagy az e250Td-t akkor a legjobb a TDI volt.... Bmw Mercinél meg úgy van van amiben a Bmw van amiben a mercedes a jobb....

de szerintem a japán autóktól jobbak voltak a 124esek...

a Bloom 2013.06.11. 16:17:09

@DeezL: A Passat kategória - szerintem - méretet jelentett, függetlenül a motortól. Óriási dicsőség megelőzni, mert nagyobb és feltehetően drágább is, mint a Clio. Az meg nem zavarja, hogy a passatos nem is tudott a racsingról.

Én meg azért nem racsingoltam még Passattal, mert elégedett vagyok az autómmal és a cerkámmal is, szóval nincs mit kompenzálnom. :)

(Igazság szerint egyetlen egyszer gyorsultam utcán, akkor is egyformán motorizált márkatárs ellen. Az jól esett.)

DeezL 2013.06.11. 16:46:52

@a Bloom: :) nekem volt Passatom 3db is.. nem voltak rossz autók,nekem családiként üzemeltek... de egyébként meg ha kis autót nézünk és szívóbenzinest ott volt a Clionak erős motorja a 2.0 16v... azzal tényleg jól megy az az autó!

Én úgy vagyok vele a nagyobb autónak megadom a tiszteletet,én nem fogok beállni egy 645i-nek combozni:) csak sokan nem tudják melyik autó mondjuk mire képes,de lehet meglepetés autót is csinálni.... legutóbb volt 1 ilyenünk:)
Citroen ZX alapból 1.9TD... szereztem hozzá egy 110lovas hengerfejet ami nagyon ritka mert nagyon keveset készítettek belőle(ausztriából hoztam)katalógusban sem találtam ilyent soha....egyébként Peugeot 306osé került rá a ZXüönk blokkjára mert ugyanaz az XUD motor, ez fel lett fúrva 2.1esre,kapott egy 2.8as ID.TD Ducato/Daily adagolót természetesen megpöckölve,Xantia 2.1 TD Turboját tettem rá az azt hiszem alapból 0,8-0,9 Bart tud azt húztam fel 1,3ra,1.8as 205ös peugeot szívódiesel vezérműtengely került bele,porlasztók bar nyomása is fel lett pöckölve a kipufogója meg ki volt belezve..:) így egész jól ment,füstölt is mint az állat:)

közösperonos átszállás 2013.06.12. 09:13:16

@MetroGoldwinMayer: "124esből úgy 20-30szor annyi volt Európában új korában, mint az összes Hondából együttvéve."

Aszondják, összesen 2,5 milliót adtak el belőle. Sajnos nem találtam EU/nemEU megosztást (nyilván az USÁ-ba is sokat vittek ki). És ahogy egy TC-cikkben írták, az új árából két(!) új 164-es Alfát lehetett venni pl.; használtként meg minél kevesebbet ér egy autó, annál csóróbb tulajhoz kerül, azaz annál hamarabb fog tényleg szétesni (sok pénzből meg bármit üzemben lehet tartani).

A másik, hogy engem mint vevőt nem az érdekel, hogy de milyen sokat kibírt már ez az autó, meg micsoda mérnöki teljesítmény! Az érdekel, hogy a pénzemért milyen állapotot kapok, egy jó állapotú 124-es Merci árából meg lehet ám venni sokmindent (és ezek egy jó része tíz évvel fiatalabb lesz, ami vevői szemszögből előny).

(Vagy ahogy a fórumon mondta anno valaki, tök jó, hogy ezek az autók képesek hússzor megkerülni a Földet, az viszont nem tök jó, hogy 19,5x már meg is kerülték, úgyhogy a jelenlegi tulajnak nem sok maradt...)

Még valami eszembe jutott: van az egyik ismerőséknek egy Accordjuk, ezeréves ('89-'90 körüli talán?), benzines kombi, első tulajdonosok. 850e km van az autóban. Motorjának-váltójának semmi baja, de amúgy... (A beltere bontóból jött már, láttam a nem megfelelően rögzített hátsó ülések alján a feliratokat -- de milyen beltér bír ki ennyit?) Hiába kombi, végül nem sikerült kinyitni a hátulját, pedig csapkodni kellett hozzá az ajtókat, hogy kiugorjon a pöcök (kiugrott, de kevés volt a boldogsághoz). Tiszta rozsda, karc mindenhol, a vezető kilincse letörve (tervbe van véve, hogy kicserélik a hátsó ajtóéval...), a 2,2-es benzinmotor fogyasztását megsaccolni se szeretném. Viszont még mindig megy. (Tanulság nincs, illetve lehet több is: megy? Megy. Százezerből + kis odafigyeléssel patika autót lehetne belőle csinálni (kivéve rozsda)? Nyilván. Van bármi racionális oka egy ilyen öreg autóval járni? Nem tudnék ilyet mondani. Stb.)

angyal 162 2013.06.13. 16:14:20

Hali mindenkinek !
Nem teljesen ide vág, de érdekelne, hogy a sokadalomban a fotópontokon készített képeket, hol és mikor lehet megnézni?

c220 2013.06.15. 18:28:27

@teter: Több, mint 10 év taxi múlttal bátran kijelentem, hogy a W124 a világ egyik, ha nem a legjobb autója a mai napig, ezért megfizethetetlen egy makulátlan darab. Nem egy kolléga dolgozott olyannal, ami taxiként kezdte N.országban is, sőt egész életében is taxi volt. A motorban min 1 M km bontatlan blokkal...ezt senki nem tudta sem akkor, se azóta...a márkán belül is etalon pont ezért!!!

c220 2013.06.15. 19:01:48

@c220: A mai "bohóc" dieseleket inkább hagyjuk...dci és társai...200e km-t nem éri meg egy sem, ahol egy diesel Mercit még csak bejáratott az ember...persze nem is egy árfekvés a kettő nyilván.

Bilok 2013.06.17. 09:16:54

@c220: volt egy komment, amiben írta egy hozzászóló, hogy a W124-esek 300e kilométert elmennek bontatlan blokkal, ha megkapják, ami kell. Erre írtam, hogy ez nem nagy kunszt, csak a családban tudok két japánt, ami gond nélkül üzemel, összesen 43 év és 635e km után. Ezzel szerintem nem mondtam rosszat a Mercire.
És akár el is hiszem, amit írsz, hogy nagyobb eséllyel megy el W124-es, és jobb állapotban van motorikusan 1M km-nél, mint bármilyen más gyártmány, de ez az autósok 99%-ának teljesen mindegy. Ezt évi 20e km futással is csak 50 év alatt lehet elérni, ami nem túl életszerű egy átlagos autósnak. Normál körülmények között bármilyen, normálisan megtervezett, összerakott és karbantartott motor kiszolgálja az autó élettartamát, az extrém tartósság meg tényleg max. a taxisoknak vagy a veteránosoknak érdekes.

c220 2013.06.17. 10:07:11

@teter: Teljesen igaz amit írtál, így van. Az általam leírtak a diesel példányokra értendők, csak elfelejtettem...gondolom ezért is alakult úgy, hogy pl a németeknél a taxi általában Mercedes.

Bilok 2013.06.17. 10:47:34

@c220: OK, maradhatunk abban, hogy mindkettőnknek igaza van. :)