Centikre a befejezéstől

  2013. június 09. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes diy szerelés dezső ponton tc flotta domsjö

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Csabi lábadozásának környékén lelassultak, sőt, teljesen megálltak az események Dezső körül, ezt sokan észrevették már, a fejemhez is vágták páran. Most viszont, hogy újra munkába állt, úgy felpörgött minden, hogy alig győzöm kapkodni a fejemet, nem tudok olyan gyorsan írni, hogy utolérjem. Annyira követhetetlenné vált a folyamat, hogy szerintem mire ez a poszt megjelenik, már talán el is hoztam az autót.

R1289591
Így állt a Traktormajális napján

Mindenesetre most azt az állapotot tudom megírni, ami május 11-én fogadott bennünket. Tudják, amikor a kilyukadt hűtőcsöves állólámpával a szörnyű parádfürdői úton a bokori Traktormajálisról átautóztunk Egerbe. Azóta persze vannak újabb híreim meg néhány frissebb képem, sőt egy videóm is az autóról, éljen az internet nevű csoda.

Ha lenne rajta maszk, nem hiányoznának az első ülések és kerekeken állna, Dezső már teljesen autó lenne. Így viszont éles szem kell, hogy felfedezze valaki a változásokat a március eleji riport óta. Nem kell találgatni, inkább sorolom. Majd lapozgassák a galériát is, mert van 100 kép, mind nem fér bele a cikkbe, pedig egyik-másik érdekes.

ASCF3119
Állnak a díszlécek

Fent vannak a díszlécek. Az ajtókárpitok. Ott az óra, a szőnyegek. Bent a hűtő. És ami a legfontosabb: a motortér két oldalán selymesen fénylenek a papírkürtők, a felületük, mint a babapopsi egy jóféle kenyőcs után. Nem, nincs rajtuk repedés, pedig hetek óta készen vannak, mert Csabi feltörte a diót, kitalálta, hogyan maradnak tartósan is gyönyörűek. Hogy is volt ez…összvissz közel talán fél évig készültek? Ha önök Ponton-tulajdonosokká válnak, kérem, ne kezdjék ezeket javítgatni, vegyék meg a netről darabját 150, tehát a négyet összesen 600 euróért, jobban járnak.

R1289578
Teljes díszben

De azért érdemes elidőznünk még az apró részleteken. Felkerültek a csöcsös üvegű Marchal ködfényszórók, és tűnjék bármilyen kicsinynek is, ez nem csekély eredmény. Ezekkel, ugye, több baj is volt, például spéci izzó való beléjük, amit elég sokára sikerült felhajtanom. A foncsoraik is förtelmesek voltak, de azok is megvannak már rég, felújítva. Hiányzott a lábuk is, közvetlenül pedig nem lehet őket felcsavarozni a lemezre, tehát Csabinak talpat is kellett gyártania hozzájuk. Most ez mind készen van.

Közben kiderült egy klubon, hogy a Citroen DS régi, békaszemű változatán voltak ilyen ködlámpák, igaz, azok nem állványon, hanem a karosszériából kitüremkedő kis dudorokban laktak. Istenem, szép is a nemzetek együttélése, kár, hogy nem lett benne sárga izzó is, de ahhoz meg kellett volna a fényszóróba is egy pár, és azzal már tényleg agyonkomplikáltuk volna a dolgot. Már csak a működésüket kellett megoldani. Csabi túrt egy mélyet a maradék pontonos cuccok között, előhúzott egy korábbi szériájú autóról való kapcsolót, fabrikált neki egy hercig kis állványt egy erősen retró visszajelzővel, és minden összeállt.

DSCF3160
Bent a zár. Sajnos a krómja pocsék, ebből majd kell másik

De elég sok probléma akadt még a szépészettel. Azok a cuccok, amik a szomorú fényezésű, eredeti domsjői Pontonon még szinte világítottak, olyan szépnek tűntek – dísztárcsák, maszk, utastéri kütyük –, azok egy ennyire varázsgömb-szerűen csillogó autón már szörnyűek.

A többségüket, mint például a kilincseket, lámpakarikákat, hátsó fogantyút, zárat, hátsó csillagot, ütközőket kicseréltem, de most megijedtem attól, milyen pocsék a tankajtó zárján a díszkarika. No és az utólag vett külső tükör szára milyen ragyás. Hát még a feje, ami csillog ugyan, de horpadozott. És ott a jobb első ajtókárpiton, a zárat körülvevő kis díszkengyel, aminek a korrózió miatt hiányzik szinte a sarka. No meg a váltóbot, amit ha ide pödröm, szép, ha oda pödröm, ott a nagy, barna folt rajta. Ezeket idővel mind-mind be kell majd szereznem, mert apróságok ugyan, de ordítanak ebben a környezetben.

DSCF3245
A kocsi saját maszkjának nem stimmeltek a vonalai, amit Ornbauban vettem két évvel ezelőtt, annak viszont tiszta rozsda volt a belseje

És ott a maszk. A kocsi sajátján mély kráterek voltak, az egyik függőleges oldala olyan furán volt meggörbülve, hogy a keresztmetszete íves helyett egyenes volt, rosszul is állt a motorházfedélhez képest. Nem baj, még két évvel ezelőtt vettem Ornbauban másikat, ott, a napsütésben gyönyörűnek látszott, bár azt észrevettem, hogy belülről rozsdás, az alján pedig repedt. Viszont egy újszerű maszk a megfizethetetlen kategóriába esik, pláne, mert ez jó a későbbi Mercedesekre is, ezért egy szép állapotúra nem csak az a néhány, késői-Ponton tulaj várakozik, hanem egy seregnyi fecskés is.

Innen nézve viszont nem volt már olyan szép az a maszk. Egyengetni kellett a rácsot, a pálcákat, belülről kitakarítani a rozsdát, alapozni, festeni, alját vonalba hegeszteni – melózott rajta egy keveset a jó Csabi. Most szépen áll, kopottas, sokat pucolt rajta a króm, illik az elképzeléseimbe. Nem akartam ugyanis csúcs-restaurált autót, de ha nekiállsz lakatoltatni, fényeztetni, kicserélni a rossz műszaki elemeket, könnyű eljutni oda. Szerencsére Dezsőnek – egyelőre úgy tűnik – sikerült megőriznie egy kis adag patinát. Nem annyit, amennyire eredetileg vágytak, de érezhető mennyiséget.

DSCF3390
Kész

Aztán jött volt a rádió is. Ahhoz vettem egy SAL-féle modern hangszórót, mert ezek a régi, apró mágneses, papírszélű cuccok rendkívül pocsékul szólnak, azoknál a kínai (mert a SAL az) is sokszor jobb. Csakhogy az újnak a mágnese túl nagynak bizonyult, nem fért el a polctól, azt pedig nem szerettem volna, ha flexelni kell az autót. Túrtam hát otthon egy pont jó méretű, régi, nem is tudom honnan maradt, kék hangszórót. Csabi kicsit elszüttyögött a hangszórógrill krómrácsaival, a hifi rendszert (lol) tartó bakelit fényesítésével, de most bent van már a Becker Europa, alatta a nagyirádió-hangszóró.

DSCF3318
Bent a hifi

Gyártott állványt az első rendszámhoz (hogy ne álljon olyan ferdén), egy tartót a Simon Laci barátomtól kapott régi H plaketthez, készített egy komplett új akkulefogató-keretet lehúzó csavarokkal együtt.

DSCF3178
A küszöbgumikat leszámítva gyönyörű állapotban megmaradtak az eredeti szőnyegek. A küszöbökre vettem újakat

Aztán betette a szerencsére gyönyörű állapotban megmaradt gumiszőnyegeket, beszerelte a kőfelverődésgátló lemezeket az első doblemezekbe, és nekifogott gyártani egy speciális fedelet a pedálrendszer alá, ami általában nincs már meg a Pontonokon. Ha pedig hiányzik, a sáros latyak bejut a pedáltengelyekhez, onnantól pedig ukmukfukk kikopik az egész. A pedálok tengelyrendszere, a millió spéci persellyel, illesztékkel, szilenttel, lezáró elemekkel pedig nem két fillér ám.

ASCF3248
Új tartóelemekkel a pótkeréköböl-fedél

A Pontonban két külön, szimmetrikus öböl van a csomagtartóban pótkeréknek, de még egyetlen autót sem láttam, amiben használták volna a bal oldalit, azon mindig papundekli fedél van, cigarettacsempész üreget képezve ezáltal. Ennek a tartóját újra kellett gyártania, mert az egyik leszakadt – most pántos a megoldás, és olyan erős, hogy szerintem rá is lehetne állni. Megtisztultak a csomagtér-szőnyegek is. Bementek az ajtókba a fém patentek (zsírral!), majd Csab a kárpitok felszerelése előtt mindent több rétegben, Berner üregvédővel, vastagon átfújt. Egy Ponton az örökkévalóságnak, tessék.

DSCF3096
Kellett gyorsan egy másik lámpakarika is, mert abból az ötből, amit összeszedtem korábban, csak egy volt jó

Nálam, itthon csak annyi volt a hír, hogy megjött a pár lámpakarika (sokkal szebbek, mint reméltem), az egyiket abból felszerelte a bal fényszóró köré, no meg némi kozmetikázás után lecserélte a karcos bal első lökhárító felet a múltkor már megérkezett szépre. Így mindjárt kerek az autó eleje.

Fenti feladatok nagy része még április elejéig elkészült, mielőtt a Mester bevonult volna a kórházba. A többi apróság viszont a rehab utáni időszakra maradt, tehát május elejére. Akadt még ezer és egy belőlük, például a belső világítás kiépítése, az összes vízcső, no meg a zajszigetelés is.

ASCF3439
Elég komplikált a zajszigetelés, alaposan meg kell tervezni előre

Ez a Pontonokon egy sima lapokból álló falnak tűnő valami a tűzfal lépcsőjének a szélén, s azt az üreget takarja, ahol például a műszercsoporthoz hozzá lehet férni. A múltkori posztban már írtam, hogy Torjay Laci barátom szerzett nekem valami EPDM-gumilapokat, amelyek kinézetben eléggé közel vannak ahhoz, amilyen az eredeti volt.

Majd’ egy hétig készült kartonból a precíz minta, mert ennek a cuccnak részben kivehetőnek kell lennie (hogy szerelni lehessen a műszert), másrészt csövek, ablaktörlőmotor, egyéb gépészeti dudorok kukucskálnak ki rajta, harmadrészt a széleken, ahol a motorházfedél zsanérja visszabújik, hajlítottan folytatja az útját. Igen szép lett, nem gondolják?

ASCF3537
Bent a szigetelés. Még a színe is majdnem pont olyan, mint a gyárié volt, ez kicsit mattabb és simább

Ott jártunkkor Csabi már fel is töltötte minden jóval a gépészetet, sőt, egyszer indítani is próbálta már, sajnos szörnyű eredményekkel.

Először a karburátorból kezdett ömleni a benzin, de nem kicsit: a tetején, a pillangószelep-tengelynél spriccelve, a talpánál, még a motor oldalán, a szívócsonk alatt is. Szerencsére vettem korábban egy vadiúj Solexet a Siójut bontóban, de mivel abból hiányzott egy állítócsavar, ezért eredetileg inkább az kértem tőle, hogy a régit tegye fel. Azt is felújíttattam Martonvásáron, jónak kellett lennie. Hát nem volt az. Szétszedésre kiderült, hogy hiányzik valami felütköző pöcök a tetejéből, az úszóház nyelve nem lépcsős, hanem ki lett egyenesítve, ráadásul azt a felfekvő részt ilyenkor illik felpolírozni, máskülönben megakad benne a tűszelep vége, ahogy jön fölfele, és ahogy elbillenti, nem tud zárni.

DSCF3341
Balra az új Ponton karburátor a Siójut bontóból véve (sajnos nem Pontoné, bár Solex 32 PAIA), jobbra a Martonvásáron felújított sajátja, amiből dőlt a benzin

Mindegy, a két karbi ugyanaz a fajta volt (a siójutos valószínűleg egy Citroen DS 19-esé lehet, mert más merre áll a gázkarja és a szívatóbovden-állványa), félnapos munkával össze lehetett párosítani őket. A motor azóta már jár, Csabitól kaptam egy videót, hogy mennyire. Persze a kamera mikrofonja csettegősebbé teszi a működést, a mély hangok pedig nem hallatszanak, de állítólag meggyőző.

Igen ám, de ekkor megjelent egy csepp DOT4 a felújított főfékhenger gumiharmonikáján. Amikor Ujlaki Peti a felújítás után átadta nekem, figyelmeztetett, hogy hamar építsük be, mert ő ugyan feltöltötte és ledugózta, de nem tesz jót ilyenkor az állás. Aztán közbejött pár hónap pihi… Annak ellenére, hogy nem tartottuk be az utasításokat, Peti gavallér volt, mint mindig, mondta, hogy küldje Csabi Pestre, ő állja a postát, azonnal rendbe teszi. Pár nappal később, egy újabb takarítás után, másik karmantyúval a belsejében már jó lett a cucc, ez már megvan.

DSCF3024
Ajjaj, megjelent egy csepp fékfolyadék. Pedig a főfékhenger felújított. Ujlaki Peti természetesen gariban javította, postafordultával vissza is került Egerbe

Mondanom sem kell, drága oldalbordám ekkortájt már rendesen szaglászta a repülősót minden Csabitelefon után, kicsit túl lett feszítve a családi béke ezzel a Pontonnal, no. De amikorra ott jártunk, a karbi már jó lett, a főfékhenger is épp Pesten készült, ígéretes volt a helyzet. Aztán egy újabb csepegés is felütötte a fejét. Fagyálló a fixen összeperemezett termosztáton. Egy eresztő csőcsatlakozást Csabi már korábban újrahegesztett, de a termosztátos épp a látogatásunk napján vadonatúj jelenség volt. Mit teszel egy ilyennel?

DSCF3216
Hoppá, itt is megjelent a fagyálló

Harmincezer forint az alkatrész az ebayen, több hitelt meg nem akartam, talán nem is tudtam volna felvenni, hiszen totál leégtünk, effektíve rég a falnak mentünk a Pontonnal. Megsúgom – végül belement a hűtőtömítő… A rézhűtőknek nagyobbak a járataik, nem fog eldugulni, volt autóm, amiben vagy öt éven át benne volt ilyen lötty minden probléma nélkül. Elvben meg lehetett volna forrasztani, de ahhoz annyira fel kellett volna hevíteni a házat, hogy esetleg kiolvadt volna a bent levő termosztátból a zsír, és akkor mehetett volna az egész a kukába. Időt kellett nyernünk.

ESCF3001
Nem lehetett megtekercselni a saját dinamóját, ezért Dezső kapott egyet egy Unimogról. Senkinek nem kellett az ebay-en, mert piros

De ezzel végre megszűntek az inkontinencia-problémák, szépen járt a motor, mentek a lámpák, működött a fék, viszont hogy a hollywoodi akciófilmek végét megelőző pánik ne maradjon el, kiderült, hogy nincs töltés. Elektromos Csabi barátom figyelmeztetett is, hogy neki az újratekercselés után még mindig gyanús volt a dinamó, mert bizonytalan a töltés, amit lead, de – amint hozzátette - sajnos a mai szakemberek nem tudnak abban a sémában tekercselni, amiben ezt a régi fajtát kell, és esélyes, hogy beépítve úgy lesz szar az egész, ahogy van. Hát az lett.

Szerencsére erre volt időm készülni, és még korábban, több heti vörös szemű figyelés után leütöttem az internet legolcsóbb Ponton-dinamóját. Működőnek hirdették, de féltem tőle, mert igazából egy erdészeti Unimogból került elő, amikor megjött, még faforgács is volt benne. Apró hibájaként azt lehetett felróni, hogy valamikor a múltban nyakon öntötték egy vödör piros festékkel, talán ezért sem licitált rá szinte senki. Elektromos Csabi megnézte a próbapadon, és megállapította, hogy csúnya ugyan, mint egy két hete az ablakban rohadó penne d’arrabiata, de tökéletes, még szépen is jár. Nos, azt futárral gyorsan elküldettem vele Egerbe.

ESCF3037
Itt meg már szebb is és jobb is, mint az eredeti

Azóta kaptam képeket – az aranykezű lakatos mester nekiállt, megnyomta a „do the Csabi-trick” gombot, és a bontott dinamó szebb lett, mint a korábban felújított. Szuperül tölt, ezzel is minden rendben. Addigra viszont kiderült, hogy az indexrelé, amit direkt egy pontonos csávónál vettem Németországban, semmit sem ér, mert a visszajelzőt égve hagyja, ha kikapcsolja valaki. Csabi először bele akarta építeni a régi házba azt az új, átlátszó relét, ami a Pontonban volt, amikor megvettem, de az is csak hármat kattintott, aztán csá. Sebtében túrtam otthon két régi, autósboltos, kerek, aluházas, magyar relét, elküldtem, azóta az is jó. Túúúúdommm, túúúúúdommm, az eredetiség, majd kicserélem, de ilyenkor se idő, se pénz már akcióba lépni.

DSCF3325
Magyar autóba magyar alkatrészt: régi, autósboltos indexrelé a gyűjteményemből. Csak ez viszi rendesen az indexet

Ja, és még egy magyar alkatrész lett az autóban – a svéd valami rossz méretű légszűrőt tett be, az túl nagy volt és szelelt alatta a ház. Torjay Laci viszont kinyomozta nekem, hogy a Dezsőbe való betét megegyezik a Moszkvics 412-ével. Gondolat gondolatot követett, ha Moszkvics, akkor Armafilt. Felkutatta, hol a cég ma, nekik volt még kettő a polcon, többet már nem gyártanak. Az egyik az enyém lett, fillérekért.

Felismerik? Egy Moszkvics 412 légszűrő, ráadásul armafiltes. Megegyezik a Pontonéval

Innentől borzasztóan izgalmas a dolog, hiszen Dezsőnek most már mindene működik, keréken is áll, sőt, ha minden igaz, a futóművestől is visszaérkezett azóta a Csabi garázsába.

DSCF3393

Simán lehet, ha Király Tomi, a fényező átpolírozza (ő nagyjából most, a poszt írásakor van Csabinál, azaz Dezsőnél), tényleg elhozhatom. Ha elhozom, akkor pedig bemutatkozhat a Totalcar Pályanapon… És az innen már csak egy hét!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2013.03.03. Legközelebb talán már el is hozom
2012.12.23. Már csak papírmunka van vele?
2012.10.30. Te jó ég, a végén még elkészül!
2012.09.30. Alagút vége? Az a mozdony lámpája…
2012.07.22. Dezső keréken!
2012.06.10. Vakul, aki látja
2012.03.29. Breaking, a Ponton fényeződik!
2012.03.18. Ponton - lassan már aranyból
2011.11.26. Puchot mentettem, Bianchit kergettem (részben Dezsőről szól)
2011.09.25. Egyre lassabban, de biztosan előre
2011.07.17. Mi van a Mergákkal? (részben Dezsőről szól)
2011.05.01. Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli
2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr525350037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.09. 07:21:09

gyönyörű lesz egyszer ha kész lesz:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.09. 07:31:03

Egyre nagyobbak a szünetek a Ponton cikkek közt.3,5 év így elment?nem semmi.

foolproof 2013.06.09. 07:45:26

Pedig már aszittem, hogy mire kész lesz, alakíthatod plug-in hybriddé, mert a benzint is csak jegyre/7.62-es lőszerre adják majd:-)
Max. respect. főleg asszonypajtásnak!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.06.09. 07:45:39

Először is gratulálok a pontonhoz, nagyon szép lett.

Nem kötözködés, csak kérdem: ha fillérekért volt a légszűrő, miért nem vetted meg a másikat is? Sose lehet rá szükség, vagy Kati már a filléres kiadásokért is pálcával üti a fejed ha a Ponton kerül szóba?

Sok sikert, alig várom, hogy itt is bemutasd!

Pityubácsi 2013.06.09. 07:46:02

végre egy jó ki csík poszt vasárnapra.
köszi :)

troll mode on:
na de miből telik erre egy autós újságírónak?
(csak vicc volt, ne gyilkoljatok meg) :)

arthur877 2013.06.09. 07:46:48

Ez is egy szobor lett, és tényleg nem is gondolná az ember, hogy ott izgultam még az út alatt is, most meg belegondolva az elmúlt sok évbe... :D

redriot77 2013.06.09. 07:55:57

Szép lett nagyon, ez 50 év múlva is autó lesz. :)
A nem gyári indexrelét meg hasonló apróságokat meg tényleg csak a legelvetemültebbek kritizálhatják. Ők viszont akkor is találnának hibát ha gyári lenne a relé: az 1962-es évjáratú stuttgarti-untertürkheimi levegőt hiányolnák a gumikból. :)
Gratula az autóhoz, remélem a kemény meló után jönnek a gondtalan és örömteli használat évei! :)

dreamhotep 2013.06.09. 08:05:28

találó jelző volt rá a varázsgömb. csillog. bámulunk. áhitat. gratulálok.

Hurri Kán 2013.06.09. 08:13:09

"A terv: Csabi szétszedi az autót, kilakatolja a farát, meg amit talál. Dezső kap egy nem túl drága fényezést, de sajnos marad a világosszürke árnyalat. Gondoltam rá, hogy egy vagy két árnyalattal sötétebb (természetesen Ponton-színskálás) szürkére fényeztetem, de ahhoz kívül-belül locsolni kéne, ami munka szempontjából háromszor nagyobb szívás.

Mialatt fényeződik, elkészülnek az itt-ott kicsit horpadt díszlécek, a fényszórókat is elviszem foncsoroztatni. Utána bemegy a Németországban vett szélvédő, az új kédergumik, kipucolom az üléseket, Csabi letakarítja az alját, hogy ne legyen minden alvázvédős, lefesti a hűtőcsöveket, a hűtőt is selyemfeketére, ahogy a prospektusban áll. Valahonnan még egy sebességmérő spirált is kell szereznem addig....
Amint meglesz, mehet OT-vizsgára. Hogy mikor? Talán jövő februárban, márciusban… Mindenesetre jó lenne 2011-ben már használni is Dezsőt arra, amire való, biztosan ő is annak örülne a legjobban."

Idézet egy 2010-es posztból ;-)

Csikós Zsolt 2013.06.09. 08:14:47

@Pityubácsi:
A tágabb rokonság megtakarításainak feléléséből :-)

nyuszy 2013.06.09. 08:23:42

És tényleg nem került bele a SAL, és én ezt múlt héten még tényleg nem tudhattam :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.06.09. 08:34:22

Ez az autó olyan szinten mozgó emléktárgy lett, hogy nem lehet mellette nem babonásnak lenni.

Én konkrétan biztos azon fosnék állandóan, hogy legelső útján, kihajtva a garázsból leamortizálja egy szakadtbömös/dinnyéskettes/suzukifájter hülyegyerek.

bonfred 2013.06.09. 08:52:28

Kedves Csikós Zsolti a négybéből! Csak félve kérdem: mi lesz ezután? Úgy néz ki, Dezső lassan tényleg kész lesz. Az nyilvánvaló, hogy még az unokád is a szelvényvagdosó karvalytőke rabigájában nyögve törleszti a kamatos kamatok kamatát, de te mihez kezdesz majd? Kiemelteted Antoine de Saint-Exupéry repülőgépét a tengerből?

don't 2013.06.09. 09:03:43

Nagyon szép lesz ,irigylem picit a kitartásodat.

Leadfoot 2013.06.09. 09:10:30

@bonfred: Ott a Puch, Saint-Exupéry Lightningja ahhoz képest egy gyárból frissen kigurult, berepülésre váró, fémszínűen csillogó masina hiánytalan állapotban. :-)

Titus_sb 2013.06.09. 09:11:07

Én 'aszittem a SAL az a Somogyi Audio Line méltán híres terméke ami kis hazánk gyümölcse. Bár lehet, hogy Ő is Kínában gyártatja a kiváló minőségű hangszóróit.. (sarcasm off)

nagylori 2013.06.09. 09:11:38

@Hurri Kán: Meg valami olyan is volt hogy: "Nem akarok szobrot építeni.."

Kegyetlen 2013.06.09. 09:13:05

szép lesz. csak bosszantó, amikor a "leszarom-típusú" autós az első parkolóban rábas**a a Zsiguli ajtaját.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.06.09. 09:39:07

Sok embert megérintett ez az autó... múltkor a ferihegyi repülőtéren mentem át a biztonsági átvizsgáláson, amikor az egyik fehéringes meglátta a Domsjö Express-es pólómat és a varázspálcát eldobva a kocsiról akart beszélgetni :) Azt mesélte, hogy a kollegáival követték az eseményeket, mindig volt valakinél laptop vagy okostelefon, és szurkoltak Dezsőnek.

Én azért még egy-két cikkre számítok, pl. a vezető szerkesztő tudjukmilyen Cougarja 'átment' az OT vizsgán, Dezsővel meg ott fognak agyvérzésig szivatni :P

Ádán 2013.06.09. 09:39:46

Minden elismerésem... Én csak a hetvenes, nyolcvanas évekig mentem vissza.
"Gyártásakor az ipar már birtokában volt a legjobb autógyártási technológiáknak, de tervezőiben még élt a köpenyes, nyakkendős, SZTK-keretes szakiktól örökölt, mélységes géptisztelet. A W126 előtt nem tudtak ennyire jó autót csinálni, mert nem voltak meg a műszaki feltételek, utána már nem lehetett többé ennyire jó autót csinálni, mert a designtrendek, a költséghatékonyság elavulttá tette az igazi minőséget, az örök életű mechanikába vetett hitet."
Cs.Zs.

Nekem is az jutott az eszembe, hogy mi lesz, ha kész. A kapcsolat ennyi jól bevált szakemberrel, alkatrész forrással kincset ér. Kér kihasználatlanul hagyni. Nem akarsz ezzel foglalkozni másodállásban?

dr zed 2013.06.09. 09:51:34

gratulálok Csikósnak (és a családnak)
távolból projektjeid nyomon követőjeként csak azon gondolkodom, hogy 1. ez az autó is túl szép lesz a használathoz, mint a családi ereklye zöld állólámpás, 2. mihez kezdesz ezután?
ahogy eddigi írásaidból tűnik, hozzád(-tok) közelebb áll az enyhén kopottas zold állólámpa használata, mint egy ilyen autóé

G3ri89 2013.06.09. 09:56:19

Nagyon szép lett, minden elismerésem! Alig várom, hogy viszont láthassam, itt, a Czoborban! :)

mennyi?husz! 2013.06.09. 10:01:11

En miert hittem azt, hogy ez mar kesz van?:) Ha vmire erre lehet mondani, hogy regi-uj!

xfile 2013.06.09. 10:02:03

Gratula hozzá,tetszik.Engem nem zavarna a tanksapka zár opálossága,de ennél a résznél felfigyeltem a tanksapka kédergumijára,az eredetileg nem fekete volt?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.06.09. 10:07:40

Gratulálok!
Amúgy ez az epdm lemez nem tudom, mennyire jó hangszigetelésre, ez bitumenes lemez, vízszigetelésre. Meg nyílászáró köré, lábazatra, lapostetőkre. Én fekete táblás armaflexet használtam volna, az zártcellás, tuti, hogy hőszigetel, a hang meg sztem adja magát. Mitől hangszigetel ez az epdm? Nem akarok okoskodni, csak tényleg nem értem ezt az epdm-et.
Jó szórakozást hozzá!

Flankerr 2013.06.09. 10:11:35

@Leadfoot: A hét kommentje nálam..:D

Csabby 2013.06.09. 10:15:29

Nagyon vártam már a beszámolót Dezsőről..huhh...GYÖNYÖRŰ lesz!!! Pedig nem vagyok Merci vagy oldtimer fan.
Mi az amit nem tudnak a mai motortekercselők? Talán fazonhuzalból van tekercselve a dinamó? Áruld el légyszi!

jürgen baromartz 2013.06.09. 10:16:03

igazán nem szemtelenkedésből mondom, de szerintem rövidke paranoiával vegyes élvezkedés után ez a kocsi a német ebayen fog kikötni.. :D

Komojtalan 2013.06.09. 10:20:27

@Gábor (Gee Halen): Igen, ezt már írtam én is régebben, ezt az autót egyszerűen nem lehet majd élvezni. Nem tudom mennyiben van, de ha többet ér mint ami rá lett költve (kötve hiszem), akkor el kell adni olyannak akinek nem pénz ha esetleg történik vele valami.

petya.apukaja 2013.06.09. 10:22:55

Nagyon szep lesz/lett.
Jo kocsikazast!
Megdolgoztatok erte kemenyen.

Mumia 2013.06.09. 10:26:46

Én csak azt nem értem, mi a jó benne, ha mindent mással csináltat az ember, és egy csavart se érint meg az autón. Ez nem felújítás, hanem egy autó felújításának a szponzorációja. Semmi személyes nincs benne. Kb mint az adó 1% áról nyilatkozni.

petya.apukaja 2013.06.09. 10:32:42

@jürgen baromartz: Ezt nem lehet megfizetni. Sok ember harom even at szopott, mint a torkosborz. Kivancsi lennek a beleölt munkaorak szamara. Ha csak 1000 oraval szamolsz, az 20-30 ejrojaval is eleg sok penz, plusz a vetelar, utanajaras, alkatreszek, es persze a haszon. A penz, amit kerni kene erte gyakorlatilag megegyezik egy uj E-Klasse araval.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.06.09. 10:49:15

Szép munka, gratula mindenkinek, akinek benne a keze :)

SwedishRunner 2013.06.09. 11:08:41

@Csikós Zsolt: Minden elismerésem a rokonaidé Csikós Úr! Nekem akkor se adnának ha térden állva könyörögnék, mondván: "Menthetetlen hülye roncsbuzi vagyok..." Ők nem értik meg másnak/másoknak mi a szép, mi az érték.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.09. 11:14:43

@petya.apukaja: új E klasset bármikor tudsz venni ha van pénzed,ez meg elég egyedi.

Adrian Mole 2013.06.09. 11:15:14

Valószerűtlenül gyönyörű.
Remélem, ólompótló adalékot kap a benyába, a szelephang így nyitott motorháznál mintha kérné.

Patás 2013.06.09. 11:37:54

Nagyon szép lesz, olyan érzés nézni a lemezeket, alkatrészeket, mintha egy új autó lenne.
Családi békére vigyázni...egy autó se ér annyit...

kamikaze5 2013.06.09. 11:45:21

Maximális Respect!!! Gyönyörű lesz.

djkoxi 2013.06.09. 11:50:26

Minden posztot olvastam az elejétől, de amit Csaba művel az valami hihetetlen. Megérdemelne egy réztáblát a motortérben amire a neve van gravírozva.
A másik elismerésre méltó az Zsolt és családjának a kitartása.
Gratulálok, és gondtalan örömautózást kívánok nekik!

jürgen baromartz 2013.06.09. 11:52:32

@petya.apukaja: hát éppen ez az. én csak saját magamból tudok kiindulni, de én pár hét idegeskedő használat után biztosan eljutnék arra a pontra, amikor azt mondanám, hogy inkább legyen másé a "felemelő" élmény, amikor egy parkolóban rányitják az ajtót vagy - horribile dictu - belemennek hátulról. nem is tudom... ilyen állapotban, ennyi pénz és munkaóra után valahogy minden megtett kilométer számomra maga lenne a kínhalál. persze elfogadom, ha mások másképp gondolják.

Kivancsi 2013.06.09. 11:58:11

ott volt a ket legutolso legszuro es csak az egyiket vetted meg?

Rocko- 2013.06.09. 11:59:50

óhh, ez már nagyon a finish, gratulálok!

"a kettőből összeraktunk egy jót."
jól sejtem, hogy Nálad és Csabinál lévő alkatrészekből össze lehetne rakni egy rossz Pontont? :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.09. 12:15:21

@Kivancsi: valószínű 10 ezer km kb 50 év alatt kerül bele.

generator 2013.06.09. 12:23:33

@Csikós Zsolt: Ez a papírkürtő dolog érdekes. Nálam van egy papírrestaurátor a családban, azt mondja, hogy nem lenne lehetetlen ezeket legyártani.

n53 (törölt) 2013.06.09. 12:36:14

"beszerelte a kőfelverődésgátló lemezeket az első doblemezekbe"

A Lokari csinal hatsot is:
www.lokari.de/epages/62716287.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62716287/Products/IKF-1117-1118

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.06.09. 12:38:51

@generator: abszolút semmi szarkazmus, irónia, de egy papírrestaurátor mivel foglalkozik? Értem, hogy papírok restaurálásával, de miféle papírok? kódexek, régi iratok, ilyesmik, vagy egyéb használati tárgyak? és erre van kereslet, meg lehet belőle élni?

n53 (törölt) 2013.06.09. 12:59:13

@Csikós Zsolt: A passzolo hangszoro mereteit (foleg a melyseget) azert leirhatnad, hatha van valakinel a pinceben egy jobb darab annal, mint amit beraktal.

Pas de probleme 2013.06.09. 13:00:56

Hajra, Szerkeszto Ur, nagyon klassz lesz.
A gyujtoszenvedelyedet elnezve tenyleg elgondolkodom, hany auto is kell egy csaladba. :)
En biztos hasznalatba vennem, vagy Dezsot, vagy a szent csaladi zoldet...
De ket szobor?
Mi a terved, majszter uram?

dr.oid 2013.06.09. 13:07:26

soraim nem méltók Csikóslegény
sebtiben firkantott verses regény

projectkronos.blog.hu -n írva a 'mű'
maradok olvasód s Dezsődhöz hű :] :]

n53 (törölt) 2013.06.09. 13:09:01

@Titus_sb: 1-2 dolgot maguk gyartanak, de ok tobbnyire egy kereskedoceg, mindenfele hulladekot importalnak Kinabol, az autohifitol kezdve a husdaralon at a nedvesitett seggtorlo kendoig:
www.somogyi.hu/jsp/folap.jsp?oldal=cikk&pozicio=12.03&cikk=11784

Csikós Zsolt 2013.06.09. 14:07:05

@dr zed:

Hát, bizony. A veteránautózás mindig lelki folyamat, először az ember valami újra vágyik, aztán nincs pénze, ezért megelégszik egy öreg rommal, aztán vesz kicsit újabbat, aztán elkezdi maga egyre jobbra csinálni, megjön az igénye, majd vesz még, aztán rájön, hogy az ő tudása ahhoz a szinthez már kevés, amit szeretne, aztán kicsúsznak a kezéből a dolgok, és sokkal több pénzből szobrok keletkeznek annak a helyén, ahova ő autót vizionált, de vesz egy romot, ami működik, és szereti, de lenyűgözi a szép gyönyörűsége...

És vegyél hozzá egy kis állásvesztést, eladósodást is, ami befolyásolja az életszínvonalat, illetve a szoborra való eladósodást, és rájössz: egy 2010-ben tett kijelentés (amiben nem volt "esküszöm" szó), kvázi tarthatatlan hosszú távon. Szerencsére csak majdnem vagyok annyira rossz, mint a politikusok... :-)))))))

Csikós Zsolt 2013.06.09. 14:08:34

@generator:
Jól tudna keresni a pontonos bandán, egy új, igazi papír 200 euró környékén megy, és van belőle 4 az autóban. Műanyagból, fémből szokták utángyártani, de azok búgnak 70 felett.

Csikós Zsolt 2013.06.09. 14:15:25

@Rocko-:

Á, dehogy. Nincs egyáltalán sok cuccom, inkább törmelék.

@Adrian Mole:
Természetesen ólompótlóval megy, de a digigép mikrofonja erősíti fel, korántsem ilyen életben.

@petya.apukaja:
Nem, annyi nincs, sőt, egy új Astráét is alig éri el...

@Gyurma73:
Hát, lehet, hogy igazad lesz. Mindegy, az 10 év hézagos nagy élmény :-)

@Mumia:
Nem hinném, hogy Magyarországon sok ember van, aki ezen az autón tudna olyan szinten dolgozni, amilyen állapotban most van. Én biztos nem, feladtam a zöld Mercinél, amit szintén Csabi restaurált, de én raktam össze a belét. Két és fél évig csak azt csináltam, de látom a száz hibát, ahol Csabi egész más módszerrel dolgozott volna. A használós Mercin én dolgozom, vagy ha egyedül nem megy, mindig Karesszel kettesben. Ez nem az otthon berhelős színvonal, sajna.

@Leadfoot:
Ne zrikálj a Puchhal, az a legnyomasztóbb teher most a térképen :-))

Csikós Zsolt 2013.06.09. 14:19:10

@dr.oid:

Egyre áttételesebbek a versei dr.oid uram, egyre mélyebbre gázolnak. A himalájás viszont tényleg nagyon erős, mondhatni: remekmű, azt kétszer is:

projectkronos.blog.hu/2013/05/24/a_hegy_459

Közeleg a Pulitzer vagy a Kossuth, csak a tömegek balgák, hogy észrevegyék, mi van a szemük előtt, most még ingyen.

Bambano 2013.06.09. 14:19:21

hogy is mondtad három éve, hogy ebből nem patika/múzeum szintű restaurált autó lesz, hanem kirándulós? :P

Csikós Zsolt 2013.06.09. 14:21:32

@Bambano:
Kirándulni még elmegyünk vele, azt tartom :-)

szenon 2013.06.09. 14:23:07

Arra lennék kíváncsi, hogy egy ilyen autónak mennyi volt a költsége, mindent összeszámolva? Gondolom készül egy költségvetés a végére! Tudom, nagy az eszmei értéke! Mennyit érne meg egy ilyen autó egy gyűjtőnek? Gratula hozzá!!!

Csikós Zsolt 2013.06.09. 14:32:35

@szenon:
Ez egy note 1 és 2 közötti állapotú, 1962-es 180c vászontető nélkül, jól dokumentált felújítással, tehát a 16000 (note 2) és 25000 (note 1) állapot között valahol félúton lehet az értéke. Mivel Magyaroszágon van, ami a németnek gyanús, ezét inkább lefelé kell csalni ebből, azaz olyan 18-20 ezer euró között mozog az értéke. A nagyobb mennyiségben megmaradt autóknak elég precízen belőhető az értékük a piacon, az "ezt kiviszem és egy újat adnak érte" mendemondáknak a korszaka lezárult.

Bambano 2013.06.09. 14:32:44

@Csikós Zsolt: és őrséget fogsz hozzá szervezni az ide kommentelők közül? :)
felvezető autó, sor végére záró autó, meg négy kigyúrt, hogyha leparkolsz, melléálljon? :)

szenon 2013.06.09. 14:38:02

@Csikós Zsolt: Balesetmentes jó utat kívánok hozzá!!

LanciaBacci 2013.06.09. 14:39:26

@Kivancsi: jaj de jó, hogy ezen nem csak én akadtam le... de én (is) nagyon :)

Juhdzsin 2013.06.09. 15:48:20

Gratula a géphez, nagy utat tett meg!
Hétvégén irány a Hungaroring, már csak ezért elmegyek, hogy megnézzem a Pontont!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.06.09. 16:00:01

@Csikós Zsolt: Mivel nagyon frankón van dokumentálva az egész, nem hiszem, hogy nagyon kellene lefele csalni.

generator 2013.06.09. 16:12:05

@immortalis: Semmi gáz, értem a kérdést. :-)
Amúgy egészen pontosan papír- és bőrrestaurátor.
Pontosan, ahogy mondod.
Íratok, könyvek, kódexek, térképek, stb.
És a könyvek bőrkötései, ilyesmik...
De akadt már pl. háború előtti vívósisak (ez bőr és fém)is.
Megélni belőle, hááát istenem. Van magánrestaurátor is, de inkább levéltárakban, múzeumokban találod őket.
Ezt a munkát nem igazán a pénz miatt szokták csinálni.

kúrógép10 (törölt) 2013.06.09. 16:38:10

ahogy látom nem eredeti állapotába lesz visszahozva az autó.Kár érte...

moszkvics légszűrő "ugyanolyan mint a merciben" AHA persze,felejtős,ez is egy tákolt vacak nem eredeti oltimer :SSSSSSSSSSSSSSS

pistimarton 2013.06.09. 16:46:53

Sok örömöt a használatához.

pizo 2013.06.09. 16:57:53

@Mumia: Mindjárt ki leszel tiltva:) Ünneprontó vagy:) különben részben igazad van. A feleségem épp tegnap kérdezte, hogy a DAF66 Coupemat miért nem én lakatalom-fényezem, ha már ez a hobbim? Mondom mert járműgépészként egyiket sem tudom, és fényezőkamrám sincsen. De a többit én csinálom, igaz nem lesz ilyen szép. Az MGB pedig patinás, a gépészeti dolgokon kívül direkt használt alkatrészeket kap, hogy ne legyen nagy diszkrepancia az egyes dolgok között. Így elkerülhető a teljes újjáépítés.

Zoli

n53 (törölt) 2013.06.09. 17:21:30

@pizo: Variomatic-kal a padlogazas rukvercet probaltad mar?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.09. 17:42:22

mondjuk ez a ponton olyan mint ha egy új kocsit vettél volna részletre,ára is meg a részletekben történő fizetés is.

pizo 2013.06.09. 17:52:11

@n53: Igen, de nem a végsebességgel:) 65 felett nagyon instabil hátrafelé.

Zoli

dr.kakaósbögre 2013.06.09. 18:09:03

fene.én arra fogadtam hogy sose lesz kész...:)

Csikós Zsolt 2013.06.09. 18:31:27

@Gyurma73:
Bizony, csak itt az elején nem kapod meg az autót :-) utána viszont nincs értékvesztés...

The Good Boy ! 2013.06.09. 18:56:20

@Csikós Zsolt:

"Kirándulni MÉG elmegyünk vele, azt tartom :-)"

Ha jól olvasok a sorok között, racionális döntést hoztál (hoztatok)...
Nekem a szívem szakadna meg, ha el kéne adnom, de látszik, hogy sok a vér és verejték a sztoriban:(
Teljesen meg lehet érteni, ismertté és elismertté tettél (legalább) két nagyszerű szakembert, Csabit és a nádasdi Tomit, létrehoztatok egy igazi értéket. Legyetek nagyon boldogok, és éljétek meg egy életre szóló élményként azt a MÉG elmegyünk kirándulni napokat, mert megérdemlitek mindannyian.
De kérlek, csak olyan napon vedd elő, amikor kamionstop van érvényben!
Még egyszer gratulálok minden közreműködőnek ehhez a remekműhöz és sok boldogságot hozzá, akár rövid távon, akár hosszú évekig marad nálad ez a remekmű!

peter3374 2013.06.09. 19:44:11

Egy OFF kérdés, azt nem tudja valaki, hogy hol lehetne kapni csepel/ikarus kuplungtaposó vagy ki foglakozik ezek felújításával?

Sayniqua (törölt) 2013.06.09. 19:58:26

Minden tiszteletem a tiéd Zsolt és a kedves feleségedé!
Csabit pedig több ezer példányban klónozni kellene, mert elkél a jó szakember ebben az országban! Max respect neki is! Kisebbfajta csoda amit Dezsővel tett.

virgo 2013.06.09. 20:26:18

No végre. Gratulálok, és legyen sok örömötök benne.

Ádi F. 2013.06.09. 20:53:03

@Csikós Zsolt: Izé, megkaptad már? írtad, hogy a poszt megjelenése időpontjában talán, már el is hoztad, szóval sikerült az elhozatal, vagy torlódik a következő hétvégére? Gondolom ez a következő poszt anyaga lesz, valamikor... Hogyan oldod meg a tárolást, valamelyiket máshova rakod, vagy a 190-est kirakod az utcára? -elnézést a személyeskedésért, csak ezek a kérdések önkéntelenül is felmerültek bennem.

henrik77 2013.06.09. 20:58:53

Mikor lesz fent Dezső az ebay-en?

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.06.09. 21:33:02

A méretazonos alkatrészek nagy varázslat. Én pl. Mercedes, Alfa és Ford cuccokat találok fillérekért alkatrész-kereskedői adatbázisokban, és valahogy mind jó a kocsihoz ;)

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.06.09. 21:34:54

A 3. képen ablakmosó és biluxkapcsoló látszik?

poa ogapo 2013.06.09. 21:45:24

Amikor kész van kicsit élvezkedni, majd azonnal eladni! Nincs realitása, hogy mindennapi kocsiként használd, öröm és ünnepnapi autónak drága. El - kell - adni!

xfile 2013.06.09. 22:18:01

Tessék gyönyörködni,csodálkozni,de ez is egy érdekes típus,a rajongóknak lehet egy kurózum:www.autoscout24.at/Details.aspx?id=208063310&asrc=st%7Csr

Csikós Zsolt 2013.06.09. 22:25:37

@Ádi F.:
A 190-es évek óta az utcán lakik. A használós állólámpa is :-)

@bervas:
Eltaláltad! Ro 80 hogyan? Persze elég rákattintani a blogodra :-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.06.09. 22:31:52

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: hehe
www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/w_114/mercedes-benz_w_114_230_automata-6707737

először nem értettem az árat, aztán megnéztem a képeket meg a rendszámot :) De ha már bele kell kötni valamibe, ez még az öreg 'tapló' nagyblokk 230, nem a filigrán kevesebbet fogyasztó.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.06.09. 22:34:23

@Make Valamit: inkább nem kezdem el összeadni a Csikós merga flottájának értékét, de sztem a NAV is jobban teszi, ha inkább elkerüli a portáját :D

Csikós Zsolt 2013.06.09. 22:44:00

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

Ez mind legális. Lehet turkálni, egyszerűen csak nem buliztam el. Nekem mindig adózott jövedelmeim voltak, a nejemnek is :-)

komandi 2013.06.09. 22:47:07

Jujj,de bántja a szememet...Siójut bontó?
Siójut egy település,az ottani bontó pedig siójuti!:)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.06.09. 22:48:03

@Csikós Zsolt: jó, na tudom, nem iszol, nem dohányzol, nem kártyázol. neked ez a drog :) nem is baszogatásból mondtam, de azért te is kezded érezni, h alakul egy kisebbfajta gyűjtemény? 3 évente egy ilyen, számold ki még mennyit akarsz élni, és megkapod az életed végig összegyűjtött autók számát. Hova teszed őket? építesz még garázst?

Ádi F. 2013.06.09. 23:08:09

@Csikós Zsolt: Értem, illetve nem, a Bianchi, állólámpa, ponton fog a garázsban lakni :-) , kitartást meg sok ilyenek és ne vegyél addíg semmit, amíg egyenesbe nem kerülsz anyagilag, maximum a 190 (vas-oxid versus Mercedes) helyett, hogy legyen mit írni nekünk :)

AtoszMester 2013.06.09. 23:19:45

Add el. Bár akkor ne erőltesd a hűtőtömítő és hasonlók alkalmazásának közzétételét.

Gyönyörű a cucc :)

Shallot 2013.06.10. 00:01:32

Szerintem a hűtőtömítő abszolut racionális lépés volt, meg ideiglenes is. Ha lenne esetleg még egy őszinte ember az országban, egyből kellemesebb hely lenne... Egyébként nem lenne ördögtől való ötlet megtartani Dezsőt szerintem. Először is nem került többe, mint egy alsó közepes újonnan, de az értékvesztése nem úgy működik. Másodszor jó és üzembiztos autó lesz, tehát használható. Harmadszor ha a patina Csikósnál képződik újra 30 újabb év használat alatt, az direkt jó. Negyedszer, ennek a potenciális sérülései is kijavíthatók, nem is biztos hogy nehezebben, mint egy bármilyen új autó, pláne ha már megvannak a bejáratott alkatrészcsatornák. Ha egy mód van rá, használd, Csík, és ne add el.

Csikós Zsolt 2013.06.10. 00:06:07

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

Tudod, nekünk már nem lesz nyugdíjunk. Akkor talán jól jön majd, ha előveszek egyet-egyet, hogy legalább főtt krumplira teljen. Ja, inni iszom, bort, esténként. Valami kell még :-)

Shallot 2013.06.10. 00:07:35

Persze nem akarok a zsebedben turkálni, mert az undorító dolog...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.06.10. 06:48:42

Azt a légszűrőt spájzold be szerintem, főleg, ha már nem gyártanak belőle többet, és még olcsó is. Ha a kocsi jól működik vele, úgyis szükség lesz rá.
Oldtimernél sokszor láttam már, hogy nem olyannal rakták össze, amilyen eredetileg volt benne, és természetesen nem is működött jól a motor vele, és nem értették, hogy miért :)
Frankó a kecske!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.10. 07:41:03

@Shallot: Először is nem került többe, mint egy alsó közepes újonnan, de az értékvesztése nem úgy működik. Másodszor jó és üzembiztos autó lesz, tehát használható. Harmadszor ha a patina Csikósnál képződik újra 30 újabb év használat alatt, az direkt jó. Negyedszer, ennek a potenciális sérülései is kijavíthatók, nem is biztos hogy nehezebben, mint egy bármilyen új autó, pláne ha már megvannak a bejáratott alkatrészcsatornák. Ha egy mód van rá, használd, Csík, és ne add el.

Racionalis erveles, de az a franya biztonsag.... A jo eg ne adja hogy karambol legyen ezzel.

A gep amugy NAGYON szep!!!!

Bilok 2013.06.10. 10:47:50

"Szerencsére Dezsőnek – egyelőre úgy tűnik – sikerült megőriznie egy kis adag patinát. Nem annyit, amennyire eredetileg vágytak, de érezhető mennyiséget."
Nem trollkodni akarok, de nekem ez már magyarázkodásnak tűnik kicsit. Ez kábé jobb és szebb, mint újkorában. Végig az volt az érzésem, hogy a kompromisszumok nélküli tökéletességet kitűző mesterek fogják csődbe vinni a Csikós családot. És a végeredményt látva is azt gondolom, hogy minden értelemben messze túlmentetek az eredeti elképzeléseken. Ettől függetlenül gratulálok hozzá, álomszép lett a kocsi. De sok írásodból az jön le, hogy nem ez a "kedvenc állapotod" egy veteránnál.

Shallot 2013.06.10. 11:13:52

@visszakettopadlogaz: Csík valamikor linkelt egy töréstesztet a pontonról, és egyáltalán nem olyan katasztrófális, mint elsőre gondolnád.

Shallot 2013.06.10. 11:18:29

Egyébként lehet hogy Csikós szeret veszélyesen élni, pl még azt is el bírom képzelni, hogy ma reggel nem vette be a vitaminjait.

zigizagi 2013.06.10. 11:25:23

@Csikós Zsolt: Már régóta meg akarom kérdezni, mert majd minden posot-ot elolvastam az autóról, hogy miért gitt szürke szegény? :)

Irwine 2013.06.10. 13:13:40

Gratulálok a kitartásotokhoz!
Ez gyönyörű! Nagyon szép munka van rajta!

Csikós Zsolt 2013.06.10. 13:52:01

@zigizagi:
Mert ez volt az ő színe 51 éven át. Nem ölöm meg a lelkét.

@teter:
Nem, mert magasan felettem van... De lenyűgöz, csak módosítanom kell egy kicsit a hozzáállásomat :-)

Bilok 2013.06.10. 14:06:22

@Csikós Zsolt: OK, egy ilyen kompromisszumba valószínűleg elég sokan belementek volna a helyedben. :)

szemeteske 2013.06.10. 14:47:32

A 44Ah-s akku nem kicsi ebbe a kocsiba? Ha jól tudom 56/480 a minimum ajánlás hozzá.

Csikós Zsolt 2013.06.10. 15:10:37

@szemeteske:
Ezt írja a gyári nomenklatúra. Aszerint vettem.

zigizagi 2013.06.10. 16:39:38

oke 51 ev az 51 ev...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.10. 20:19:44

@poa ogapo: figyu te irtal a totalbike on hogy baj van a CRF450X el? az inditas? oda nem tudtam kommentelni mert valami technikai malor van - a trafo es gyujtaskabel ( coil ) lesz a baj, nekem is az volt. Amugy ne turazgass uzemoras motorrral mert szet fog esni. Szo szerint. Nem birja a statikus terhelest, nincs beletervezve semmi rezges csokkento. ( minimalis )

tobbiektol bocs az OFF ert

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.10. 21:09:54

@Shallot: oke oke persze nem biliacelbol van na de akkor is...

en is maszkaltam 71-es autoval ( chevy chevelle ) de azert elso szamunak kisse tulzas. hetvegen bele a csalad aztan balaton, de meloba jarni....

gigabursch 2013.06.11. 12:34:19

indig azon mosolygok magamban, hogy "Zsóti a 4/B-ből, mit szarakodsz ezzel ennyit, amikor Ed Csájna mindezt 45 perc alatt összerakja és még reklám is van közben"

Vajon hányan csesztethetnek ilyesmivel? Ha nem is komolyan, de legalább viccből.

szemeteske 2013.06.11. 14:00:59

@Csikós Zsolt: Nem tudom mi az a nomenklatúra. Én a VARTA katalógust néztem.
Illetve most már megnéztem a 180-as Service Manual doksiját is.
Ott is 52Ah a legkisebb érték (180c).

Lomha 8V 2013.06.11. 15:33:15

Szuper! Nagyon szorítok, hogy minden hibátlan legyen! :)

n53 (törölt) 2013.06.11. 20:09:31

@szemeteske: Ha 1962-es az auto, akkor 180c, vagyis az altalad irt 52-es lesz a jo:
ge.tt/7pJWJ8j/v/0
Viszont tekintve, hogy ebben az autoban sem energiamenedzsment, sem intelligens generatorvezerles nincs, fogyasztok is alig vannak (a teljes felszereltseg kb 4 ules + 1 kormany), es telen sem fogja beinditani, nagyjabol azt tehet bele, amit akar (amig beindul a motor).

magyar_ellenállás 2013.06.12. 13:23:32

Habár orbitális ökörségnek tartottam, hogy lábon kezdtétek el hazahajtani az autót, és röhögtem kárörvendően, mikor összetört, de el kell ismerjem, Zsolt ember a talpán, igazi megszállott, az autó padig k.rvakib.szottul gyönyörű.

Dreamer_hu 2013.06.12. 20:14:36

Szoval, en kukacos vagyok, deeee az irasbol nekem kicsit az jon le, hogy a magyar mesteremberek egy resze aranyar er(ne), a masik resze meg csapnivalo kokler (karbi, dimango). Vagy csak en vagyok kukacos?

Dreamer

Dreamer_hu 2013.06.12. 20:15:56

aranyar = aranyat! Sorry!

maczko 2013.06.27. 10:10:51

Csikós Uram!

Amikor megláttam a műszerfalat, felsikoltottam! Eszméletlen gyönyörű!! (Persze a többi része is.)

üdv.

m.

Smile99 2013.07.02. 09:49:39

Gratulálunk a nagy munka végéhez!