Legközelebb talán már el is hozom

  2013. március 03. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes svédország diy szerelés dezső ponton tc flotta domsjö

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Nem, még nincs kész. Nem is megy a motor, hol élsz? Hogy kereke van-e? Dehogy, még bakon áll. Az ülések? Benne vannak, de csak a hátsók, ugyanúgy, ahogy már vagy december óta. Utoljára 2012 végén írtam a kocsiról, az több mint két hónapja volt. Mi történt közben? Szabadságolás? Havaj? Hepaj?

DSC05615
Még mindig légpárnás üzemmódban

Ne is kérdezzék. Csabi öt évet öregedett e rövidke idő alatt. Már nem is alszik, a karosszériáról hébe-hóba lehulló törmelékeken él, a fia időközben elvégezte a gimit, az egyetemet, munkába állt, állítólag valami jól fizető svéd cégnél igazgatóhelyettes, de már nincs róla hír, messze sodorta az élet, Csabi egy elflexporosodott, szakadt, bebarnult fényképet őrizget róla a logarléc-zsebben, néha, két ziknizés közben előveszi, rágyújt, és sóhajt egyet. A környéken a házakat lebontották, mindenhová plázákat építettek, a szomszédban feltört a kőolaj, azóta a Molnak öt fúrótornya van a közelben. Csabi minderről nem tud, hiszen a világ számára megszűnt. Napi huszonhét órában a Ponton alatt fekszik, pókháló lepi az utcai ajtó kilincsét, a házba is csak azért megy be néha, hogy hozzon egy karton cigit.

DSCF2673
Benzinszűrő, felújítva, cserélhető betét mellékelve

Ott az az egymillió apró alkatrész a Pontonban, amiről mindig regélek, nos, azokból sikerült betennie kábé nyolcszázezret két hónap alatt, de ezek olyan picik és eldugottak, hogy szinte semmi se látszik a haladásból. Hogy elhiggyem (miért ne hinném, hiszen soha nem tudom annyira hétvégén/korán/későn/betegen felhívni, hogy ne az autó mellett találjam), mennyit dolgozik, hozzám vágott 4, azaz négy darab DVD-t, dagadtra tömve fotókkal.

E félelmetes, októbertől január végéig terjedő kollekció egy porszemnyi kivonatát a képgaléria második felébe eső, DSCF-es fotóin követhetik nyomon. A sima DSC-sek saját készítmények, és a február eleji ott jártunkkor készültek. Kérem, kattintsanak!

DSCF2321
Lemez van a műbőr alatt. Itt már megy vissza a helyére

Persze. A papírkürtők. Na, látják, azokkal irgalmatlan sok időt elcseszett szegény. Csak ismétlésképpen: e kürtők a két, külön részre osztott szellőzőrendszer légbevezető elemei a motortér két oldalán. A víztől – főleg, ha a beléjük szerelt fűtőradiátorok eresztenek, mint az enyémben is tették – szétmállanak. Gyártásuk valamikor az ókorban megszűnt, állítólag Michelangelo használta el az utolsót a Pietá alapjába. Ha mégis felbukkan egy-egy ilyen használható papírkürtő az ebay-en, mindig felmegy legalább 150 euróra az ára. És van négy darab a kocsiban, oldalaként kettő-kettő.

DSCF2944
Próbára bent a bal oldali két kürtő

Talán jobb lett volna eleve megvenni 150-ért darabját. Mert az enyéim november közepe óta készülnek, és most, február végére, a negyedik nekifutásra lettek jók. Csabi a minap hihetetlen megkönnyebbüléssel a hangjában közölte– „már nem repednek, se a kályha fölött, se kint a fagyban.” Nos, számoljanak, Csabi nem él meg 150 euróból havonta, hát ezért érte volna meg…

Mindegy, ez a szép a veterános életben – tervezni ritkán lehet. Késő bánat pedig nem ebgondolat, hanem túllépünk rajta, ha veteránosok vagyunk. Rohadtul örülök, hogy kész vannak, ráadásul Csabi nem csupán ezekkel foglalkozott az elmúlt időben, hanem ezernyi más dologgal is.

DSCF2421
Három bakelitfázis: fent, ahogy kinéz öregen, lent már megcsiszolva, de még polírozás előtt, középen a kész elem

Felcsiszolta és –polírozta az összes belső bakelit elemet, ezek most már nem csúnya, festett feketék, hanem mahagónisan sötétbarna, finom erezetű, valódi díszítő elemek. Van egy hangulata ám az ilyen belső térnek. Négy ablakkeret, egy négy darabból álló szélvédőkeret, műszerfal-betét, szellőzőrendszer-kezelőszerv foglalatok, rádiókeret, kesztyűtartó-fedél – sok cucc ám ez, napokig tartott a meló. De szívbemarkolóan gyönyörű kezd lenni a végeredmény.

DSCF3163
Felújítva az elefántfül

Elkészült az összes ablakgép, Csabi-színvonalon. Stuttgartban csak néznék. Az elefántfülek is pocsék állapotban voltak, a jobb oldalinak sem a nyitófüle, sem – a nyitófül leszerelése után – a tengelye nem mozdult. És a keretek is elrozsdásodtak, amiben a pillangóablakok ülnek. Még ezeket is lakatolni kellett.

DSCF3458
Fent a levágott végű, eredeti rúd, alatta a gyári a másik oldalról, legalul a Csabi által készített

No meg. A jobb oldali első ajtón levő zárgomb eleve hiányzott, amikor megvettem Dezsőt, a gomba alakú húzógombból csak a tengelyre rohadt, belső fémdübel maradt meg, a többi rég eltűnt. Letekerni nem lehetett. Nosza, Csabi elfűrészelte, gyártott új rudat, méretre, formára, gombot pedig még én vettem korábban. Most, mint az új.

DSCF3467
Kis pucolás után újszerű lett a bura

A korábban már feltett, de ragyásnak talált elemeket is kicserélte – most a jobb hátsó kilincs és a jobb hátsó lámpa is ragyog. A kilincs is, a bura is általában 100-150 euró között mozog, ha szép, de én olyanokat vettem belőlük az ebay-en, amik koszosak voltak, rossz fotókkal illusztrálták őket, viszont az eladó megesküdött, hogy nincsenek rajtuk csipák. A tized ár jó volt-e? És mindkettő gyönyörű. Betette az oldalüvegeket is, a befogatási pontjukhoz készített új gumiágyakat a sínekbe.

Apropó ajtók – a múltkor írtam, hogy Everling mester kiegyengette a díszléceimet, én meg legutóbb vittem már patenteket is Csabinak. Egyik fajtából 10 darabot, a másikból 50-et vettem vagy két évvel ezelőtt, szemre ugyanolyanok, tolómérővel minimális különbségek voltak köztük. Előbbinek 300 forintért vettem darabját, utóbbinak 40-ért. Hogy jó volt-e az olcsóbb? Már hogyan lett volna jó. Kicsúszott belőle a díszléc.

DSC05649
Úgy futnak a vonalak, mint egy mai Mercin

Megkaptam tehát Csabitól, hogy a drágábbikból kell egy nagyobb adag, de ráhagyással ám, mert törnek, mint a rosseb. Az autón oldalanként 15 lyuk van, tehát összesen 30, biztonságból tehát minimum 50 stück kell. Elmentem a Patent Depóba, válogatni. Rögtön meglett a jóféle Honda-bolha. Öt híján 400 forintért. Darabonként. Az annyi, mint 20. Ezer. Volt nálam egy hó végi tízes, de aznap még ebédelni is szerettem volna. Nem, ez nem lehet igaz.

Hörögtem. Vergődtem. Átkoztam a műanyaglobbit. Végignéztem az összes kapható patentet, lötyögősre koptattam a bolt digitális súblerét. Álmatag arccal lebegtem a 49, illetve 79, illetve 99 forintos patentek fióktengerei előtt, mint egy leeresztőfélben lévő, héliumtöltésű, karácsonyi léggömb-malac. Elgondolkoztam két darabból álló megoldásokon is. A boltos ötpercenként odajött, mert látta, hogy rövidesen kényszerzubbonyban visznek el. Megnyugtatott, sok veterános jár ide, mind zokog, végül mind a Honda Accord-fajtát viszi. Nekem se lesz jó egyetlen másik sem.

De mire jó az okostelefon? Gyorsan előkaptam, belenéztem az eBaybe, "Ponton", "Zierleistenklammern", "metall", egy garnitúra (30 darab) 35 euró, Sofort-Kaufen. Megköszöntem, visszaadtam a vörös izzásig forrósodott tolómérőt, kint az autóban leütöttem a tételt. Tudják mit? Tojok a korrózióra, Dezső úgysem lesz sokat kint, marad a fém bolha, az legalább nem is törik. És eredeti, nem lehet belekötni. Bő 13 ezer forintból megvolt a csomag, fájt az is, de akkor is…

DSC05633
Kipucolva fent a tank

Csabi nekilátott a tank belső korrózióálló szigetelésének is a több forrásból beszerzett POR-15 festékrendszerrel. Ennek bevitele többnapos cécó, ráadásul sokat kell forgatni a dög nehéz tankot, hogy egyenletesen terüljön. „Nem fogom én ezt forgatni, majd kitalálok valamit” – mondta Csabi, és lőn.

Szerkesztett egy zártszelvény keretet tengelycsonkokkal, belecsavarozta a ledugózott, a különféle löttyökkel egymás után feltöltött tankot, az egészet pedig két asztal között, egy ablaktörlőmotor segítségével önjáróvá tette. Nézzék a videót, hát nem csodás?

A száradást is meggyorsította, fogott egy vécéelszívót, előugrott a gumipók, egy kis csomagolóanyag, összeállt a szárító rendszer és a füstölgő gőzök máris reppentek kifele a lyukon. Mire Tibbyvel és Zách Danival február elején megnéztük a kocsit, már fent is volt a tank. Sőt, a kipufogó is.

DSC05630
Új kipufogódob. Ez az egy van az autón, a motorig csak egy üres cső van gyárilag

Ez egy igen egyszerű rendszer, összesen egy dobja van, leghátul, keresztben, Honda CRX-stílusban, a maradék egy bazi hosszú, egyenes cső előrefelé. Dobból újat vettem, a cső nem volt igazán rossz, azt felújította a Csabi. De a gyári rögzítések már rég nem voltak meg, a kasznira is hegeszteni kellett tartófüleket, s a rugalmas elemeket (vö.: gumi) is megvettem. Pontosabban ezek készletek: a későbbi Merciken egy-egy oldalról egy-egy gumikarika tartja a rendszert, itt viszont alsó és fölső végén csavarokkal rögzített, lemezek közé szorított, fülekkel ellátott gumibakokból van három. Mondom, túlkomplikált az egész autó, de ha felszerelve látjuk, már jár mellé egy adag áhítat is.

DSCF3520
Így tartja a kipufogót

Fent van Dezső seggén az embléma, a nagyonnémet, krómozott rendszámtartó, a 180-as felirat (amihez az én autómon nem találtunk lyukat, pedig az összes gyári képen rajta van a kocsikon – talán cserélték a fedelet, és nem fúrták meg) is. Utóbbin sokat vacilláltam, mert a svéd autók kicsit mások, mint a németek, és nagyon mások, mint az amerikaiak. Hosszas kutatások, az internetről lelopott képeim elemzése után arra jutottam, hogy a régieken balra, lent, a rendszám mellett volt a „180”, később középre költözött, a rendszám fölé, az embléma alá.

DSC05625
Ezt a sarkát ette meg a kamion

Igen ám, de Csabi talált egy kifejezetten a felirat tüskéjének való, gyári hajlítást a fedél merevítésén, belülről. Tovább kutattam. És előkerültek utolsó szériás Pontonokról is képek, amelyeken lent, oldalt volt a „180". Aztán kezembe akadt egy csúcs-restaurált autó, rajta nagy „S” betű, a kipufogóján az a krómvég, ami csak a svéd autókon lehetett, rendes, rajta régi svéd rendszám – szóval hiteles volt. Ugyanabból a késői szériából, mint az enyém. És az a bal oldalon hordta a 180-at. Ha a svéd úgy, akkor én miért ne, tehát végül az előkészített gyári helyre ment fel a felirat.

DSCF3388
Készen a lámpák

Elkészültek a fényszórók is, a rozsdás belső keretek most kvázi újak, hoztam az újrafoncsorozott tükröket, krómkarikából is begyűjtöttem négyet az idők során, kettőt vakítóra polírozott az a drága csabii kéz. Ennek ellenére nem vagyok teljesen elégedett, a bal oldali ugyanis nem üti meg az immár oly fényes ütközők és a jobb lámpa színvonalát, mert pöttyös. Azóta megint találtam a neten egy párat – tudják, rossz fotóval, koszosan, de az ígéretek szerint abszolút pöttymentesen. Remélem, ugyanolyan jól járok a párral, mint általában az ilyen vételekkel…

DSC05623
Hoztam, neki, bele - van itt fémpatent, a világ legjobb krómpucca, zajszigetelő-lap, belső tükör. Sajnos a 6,9-es V8 kilóg a cucc alól, akkora

Ez volt február elején. Csabinak akkor szállítottam le a díszlécpatenteket, az új akkut (végül nem tudtam spirálcellást szerezni, maradt a klasszik Bären), a motorolajat. Vettem egy belső tükröt is, mert Dezső sajátjáról kiderült, hogy az utólag rátaknyalt festék alatt kráteres, rozsdás, a vakításcsökkentő billentőszerkezete berohadt és törött. Egy jó belső tükör általában 150-160 euró, de láttam már 300 fölött is, ezen a tételen kicsit izzadtam. Végül egy 60-asért vettem kis hibás (a gombja törött volt), szépet. A gomb szerencsére jó a Dezső sajátján, Csabi átépíti, no problem.

És persze egy csomót kerestem megfelelő zajcsillapító lapot is. Ez a tűzfal tetején, az akku, az ablaktörlő motor és a biztosítéktábla mögött lakó, fekete borítás még a restaurált Pontonokból is gyakran hiányzik. Egy kicsit matt, nem túl vastag, elég jól hajlítható anyag kell ide. Kaptam Fecske-Mercibe való mintát, az valami ötrétegű, úgy néz ki, mint az Eszterházy torta, csak fekete és csupa kátrány, nem finom. Szerezni reménytelen, de a Pontonba túl vastag is, nem férne el.

DSC05641
Oda hátra, a motorházfedél tövébe való a zajszigetelés, ahol sok a pőre lemez

Lehet utángyártott, méretre szabott ilyen szigetelést kapni a Pontonhoz – jobb napokon 100, rosszabbakon 160 euróért. Aztán Torjay Laci barátom talált valami EPDM-gumiból készült lapokat, hozott három táblát, azt vittem Csabihoz. Nem egyszerű belőle gyárit alkotni, mert a két szélét a motorházfedél zsanérjainál meg kell hajlítani, több darabból van, hogy a műszer szerelhető maradjon, vannak rajta kis fém lemezkék, hogy ne nyomódjon meg – elég nagy szívás. Ja, és kapott tőlem két tubus Autosol krómpuccot is – Magyarországon nagyon kevés helyen lehet ilyet venni, pedig ennél jobb fémtisztító szer nincs, külföldön a veteránosok szent eszköze ő.

DSC05679
Maszk még nincs rajta. Ha fent van, alig lehet hozzáférni a motorhoz

Eltelt megint egy hónap, március 4-én lesz pont három éve, hogy megvettem a Pontont, most, ahogy február 28-án írom a posztot, éppen a témafelvető eredeti poszt évfordulóját ünneplem, csendben, a kiürült TC-iroda magányában. Fura érzés, jó sok minden történt azóta.

De Csabi sem volt rest, pedig egyre szarabbul van. Február során megcsinálta a fapadlókat az utastérbe, betette a szőnyegeket, nejlonozta az ajtók belsejét, feltette a kárpitokat, beszerelte a fűtésrendszert, kicserélte és felújította belülről a bal első lökhárító-felet. Beszerelte az antennát, elkészítette a zajszigetelést, légtelenítette a fékeket, majd rájött, hogy a SAL-ovál mágnese túl testes ahhoz, hogy betegye a rádiókonzolt. Most épp azon agyal, hogyan teszi majd össze.

DSCF2579
Új gumik mentek fel. A méret: 5,40 X SR13. Diagonálméretű radiálok, igen ritkák

Most már tényleg nincs sok hátra. Hiányzik egy takarólemez a pedálgép alól, ami a felfröccsenő sártól óvja az érzékeny tengelyt, a perselyeket, a főfékhengert. Egy krómozott pánt kell még a hátsó ütközőre, anélkül nem hiteles az összkép. Az első üléseket betenni csupán négy-négy csavar kérdése. Karburátor, indítás, maszk, ködlámpák – ezekhez is vettem inkább gyári 12 voltos, fura szabványú izzókat az eBayről. Aztán még némi matatás a műszerfal alatt, és kvázi készen vagyunk.

Mindannyian.

Nálunk otthon egyre több a súrlódás a Ponton miatt, mert már tényleg fáj, hiszen az eredeti költségvetésnek pont a kétszeresénél tartunk, pláne, hogy a most következő, utolsó részlet kifizetéséhez céges kölcsönt vettem fel, a rokonság tartalékait ugyanis tisztára nyaltuk.

DSC05656
A kissé túlkomplikált hátsó lengőtengely és diffi

Még súlyosabb a helyzet Csabinál, akinek időközben kijött a sérve, és sokszor már csak úgy tudja folytatni a munkát, hogy fél órát fekszik a földön, hogy kibírja a fájdalmat. De akkor se hagyja abba a munkát, akárhogy kérem, mindig megjegyzi – „voltam orvosnál, nincs még beutalóm műtétre, majd akkor abbahagyom, ha mennem kell”. Te jó ég, tényleg megőrült… És hogy mennyire sok még a munka? Szerintem már egyáltalán nem, de amikor ilyet merek leírni, szinte érzem magamon Csabi szemét, ahogy a vállam fölött belenéz a szövegbe, ingatja a fejét és megjegyzi – „nem úgy van az, nekem egy apró betűs, A4-es lapom tele van még teendőkkel…”

Barátom, nem kerget a tatár. Ha májusban készül el, hát májusban. Nekem mindegy, annyival később lesz koszos az autó... De barátom, nem hallgatsz rám, tudom jól, tolod a szekeret, amíg bírod.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2012.12.23. Már csak papírmunka van vele?
2012.10.30. Te jó ég, a végén még elkészül!
2012.09.30. Alagút vége? Az a mozdony lámpája…
2012.07.22. Dezső keréken!
2012.06.10. Vakul, aki látja
2012.03.29. Breaking, a Ponton fényeződik!
2012.03.18. Ponton - lassan már aranyból
2011.11.26. Puchot mentettem, Bianchit kergettem (részben Dezsőről szól)
2011.09.25. Egyre lassabban, de biztosan előre
2011.07.17. Mi van a Mergákkal? (részben Dezsőről szól)
2011.05.01. Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli
2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr565111342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béla, tudod a Béla 2013.03.03. 12:15:40

@Zsandár: 'Ez az autó belekerül egy elég nagy összegbe (ha nekem volna, én is kiadnék ennyit, a projekt valódi értéket teremtett így nem is kérdés megérte-e ha volt miből), de ebbe már nem szabad beleülni, ez egyszerűen múzeumi darab. Bármennyit is mész vele, jobban csökken az értéke a használattal, mintha új autóba ülnél.'
Ezt a pénzt, befektetett munkát, már nem lehet simán pénzzel megváltani, ezt az autót el kell használni 50 év alatt, aztán megint felújítani :)

nincs_nick 2013.03.03. 12:18:09

@KarolyHorvat: Csak te hiszed azt, hogy sumákság van... Miért érzem azt, hogy nem Angliából kommentelsz? Egyrészt, aki kint él pár éve nem hallottam magázódni soha, másrészt gyanúsan nem vagy tisztában az ottani szabályokkal.:D

Harmadrészt, a biztosítási csalást hogyan gondoltad? Csikós összekacsintott a svéd kárfelmérővel, aki cserébe 10x-es kárt igazolt? Esetleg a svéd biztosítók arról nevezetesek, hogy ha Csikós bejelentette volna, hogy most itt az ő frissen restauráltan, 40e€-ért vett veteránját törték össze, nem kérdezik meg az eladó felet is, hogy tényleg ennyiért adta el?

Trollképzőben az első osztályban is megbuktál, vagy mi van? Gyúrjál rá, megy ez majd jobban is...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2013.03.03. 12:18:26

@KarolyHorvat:

Kedves Károly!

Nagy tisztelettel megkérném, hogy pattanjon már le erről a témáról, mert ez Önön kívül senkit nem érdekel, mi csak a Zsolttal örülünk, hogy jól halad az autó, és szép lesz, egyedül Ön turkál eléggé nem illő módon a Zsolt zsebében, a hozzászólásai nem emelik a színvonalat, sőt, de leginkább SEMMI KÖZE HOZZÁ!

Csikós Zsolt 2013.03.03. 12:23:22

@TSiga:

Horganyozva vannak, mind. Kadmiumoztatni már nem lehet az EU-ban, iszonyatosan környezetszennyező.

@KarolyHorvat:
Ehhh, látom nem érti. Ezt nem illik. Pláne nem publikusan. Sajnos ezt nem nekem kellene elmagyaráznom, ezt így az ember, khm, hogy is mondjam finoman, megtanulja gyerekkorában, mármint a normákat.

Soha nem mondtam, hogy teljes rom állapot lett volna, sőt, pont, hogy azt írom minden összetett mondatokat elolvasni képes egyed számára, hogy a sok szerelés ellenére is azt kell mondanom utólag, hogy az eladó Pontonok java része még sokkal-sokkal rosszabb. Azt is leírtam ezerszer, hogy a karosszéria java részéhez hozzá se kellett nyúlni, a padló, a sárvédők, az ajtók, a váz nagyobbik része, a csomagtérfedél, motorházfedél, tűzfal, csomagtérpadló doblemezek mind a sajátjai maradtak, csak csomópontokhoz nyúltunk. Motort nem generáloztunk, mert nem kellett, a hengerfej se volt levéve, váltó maradt egyben, diffihez se nyúltunk. De aki nem tud olvasni, és arra emlékszik, amit ő kitalált, azzal nem tudok vitatkozni.

1) megvádolt azzal, hogy úgyse fogok válaszolni.
2) turkált a zsebemben, ami hihetetlen undorító balkáni szokás.
3) nem tudja, mi a túlrestaurált és a jól restaurált közötti különbség, és ezt hirdeti is itt, valótlanságokat állítva.
4) nem ismeri az angol veterános jogszabályokat, holott állítólag ott él. Javasolnám az ottani szaksajtó behatóbb olvasgatását. Ja, és itt terjeszti.
5) miután minden ponton bebizonyosodott, hogy kellemetlenkedni jött ide, osztja az észt, ám egyik állítása sem helyes, megkértem, hogy egy röpke "elnézést kérekkel" távozzon innen, a kommentelők is erre kérik.
6) és most sem érti, hanem folytatja, egyre otrombább módon.

Nem tehetek mást, bár ilyet tényleg szökőévben egyszer ha teszek, de megnyomom a gombot. Erre a vasárnapom, a gyerekeim és egyéb programok mellett nincs sem időm, sem türelmem. Kérem, tanulmányozza más oldtimer-fórumok tartalmát, ez nem önnek való, hiszen képtelen betartani a normális európai normákat.

Üdvözlettel

Csikós Zsolt 2013.03.03. 12:26:49

@KarolyHorvat:

Egyébként - és milyen jó, hogy már csak én tudok válaszolni (jawohl), nem csak OT-s autóra használnak speciális kárképzést, hanem érték szerint. Nekem be kellett gyűjtenem egy tonna hasonló állapotú autó hirdetését, itthoni rezsióradíjakat kellett találni (ezt az autót a Wartburg rezsióráival számolták, ha érdekli, mert más, hasonlóan szerelhető kocsi nem volt az itthoni leírásokban), alkatrész árakat kellett szereznem mindenre, és utána értékelték.

Csak hogy eloszlassak egy veszélyes és gusztustalan feltételezést.

yenoee 2013.03.03. 12:28:06

Ezt a kocsit egyszer élőben látnom kell majd. :)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2013.03.03. 12:30:22

Most néztem meg harmadszor a galériát, ez a húb+ kategória, én ezt nem tudnám végig csinálni, ehhez én kicsi, és hülye vagyok.

whale 2013.03.03. 12:38:27

Fura olvasni ezt a történetet. Egyfelől öröm látni, hogy új életre kel a Ponton, másrészt egyre inkább úgy érzem, hogy nem a Csikós famíliát fogja boldogítani, hanem valami krautwurst zabáló germánt, és ez szomorú...

Ernesto89 2013.03.03. 12:45:56

@KarolyHorvat: Fejezze már be a másik ember zsebében való turkálást.

Morc75 2013.03.03. 12:52:53

Kedves Zsolt!

Az autó elképesztően és felfoghatatlanul szép, csak gratulálni tudok. Sajnálom, hogy idióták kimoderálásával kell töltened a vasárnapod. Nekem, és valószínűleg sok ezer másik olvasónak hihetetlenül sokat jelentenek az írásaid: ha mindenki leírná, hogy "köszönöm, nagyon élveztem", akkor a Horváth Károly-féle mocskolódók valós súlyuknak megfelelően látszódnának a kommentáradatban, ami ebben az esetben viszont nagyon egyhangúvá válna.

A mobile.de-s összehasonlítást a helyén kezelni pedig veterános tapasztalat alapján szinte lehetetlen: pont a Te autód mutatja, hogy nagyon könnyen lehetne ötödannyi idő- és pénzráfordítással restaurálni egy autót, hogy látszatra tökéletes legyen: pont a rengeteg apró alkatrészen lehet nagyon nagy összegeket úgy megspórolni, hogy eladásra vagy akár kiállításra jó legyen. (Annyit bír, hogy a trélerre fel- és lemenjen). Valóban jó veteránautót készen (vagy kvázi-készen)
venni szinte lehetetlen: leginkább csak úgy, ha egy fanatikus gyűjtő özvegye eladja a gyűjteményt. Ez az autó VALÓBAN nagyon jó restaurálási alap volt, és amikor kész lesz, nem lesz hozzá hasonló minőségű eladó példány.

jk88 2013.03.03. 13:02:40

Ha lesz még autórestaurálási projekt a jövőben, és mindenképp fontos, hogy német autó legyen, akkor a legközelebbi alany egy Trabant legyen. Mindenkinek jobb lenne, pénztárcának is, Csabinak is, alkatrész is több van hozzá, és összesen annyi alkatrészből van, mint a Merciben a pedálsor. :D

Hurri Kán 2013.03.03. 13:04:29

Őrültek... :)
Gyönyörűen néz ki a vas...

kombusz 2013.03.03. 13:08:08

Azért ha kész lesz nem ártana szervezni vele egy kis pénzgyüjtést.Biztos elég sokan lennének akik befizetnének X forintot hogy elvidd öket egy körre ezzel a gyönyörüséggel.
Nekünk ezzel a kocsikázással meglenne az öröm neked meg Zsolti bejönne egy kis pénz amiböl a kölcsönök egy részét visszatudnád adni :)
Bár szerintem ki kéne venned legalább egy hét szabit hogy minden jelentkezöt eltudj vinni egy körre még ugyis hogy 3-4 ember ül be melléd :DD

Kiwicake 2013.03.03. 13:32:35

Csodálatos lesz az autó, és azt hiszem, mostantól lassan olyan fázisok jönnek, amiket belülről, utazás és vezetés közben is látni, élvezni, tapintani lehet (beltér, műszerfal és társai). Gratulálok!

És örülök, hogy mire ideértem, Károly barátunknak már csak a saruszíjai libegnek itt a szélben, és a sisakja forog zörögve a földön, mert ő maga elszállt, mint egy római légionárius, Obelix pofonja után :)

dr.oid 2013.03.03. 13:51:24

Der Mann muss hier arbeiten! - hörögte keményen
Desire bitte nicht jetzt ich hab wichtigeres zu tun -
morogta és ujja hirtelen érintett piros ikont,
ó nagybajszú Dieter schwarzwaldi királyság ura
felsóhajtott s koronája mint ólom terhelte nyakát
este fél tíz volt és nem evett még semmit dél óta,
az élet titánkemény és megpróbál kegyetlen.
Mondd Jürgen mi fán terem ez a Tschikosch,
és honnét e mágus ki készít néki alkatrészekből íly csodát?
Hajbókol a szolga de válasz el nem hagyja ajkát
-Miért tartok én ennyi hitvány mihasznát, miért?-
gondolta és a drága gyapjúfelöltő sarkával törölte
a lobus frontalist páncélként borító magas homlokát.
De hisz részvényesek az urak te puszta helytartó vagy,
s nem holmi uralkodó ki teljhatalma birtokában lesújt.
Ó te nagybajszú balga, miért nem láttad előre,
mit láthattál volna, ha szemed nyitva s elméd vigyáz.
Ez ember munkája becsesebb mint az arany,
puszta két kezével magát nem kímélve alkot szobrot Ő.
-Bár roppantul szorgos Baden-Württenberg legtöbb lakója
és lehajtott fejjel csak a célt nézve konokul húz igát,
ilyet még életben nem láttam, miféle férfi ez ha férfi egyáltalán,
s nem ógermán isten magjából fakadt varázserejű kovács?
Tschabi, míly furán vicces névvel illetik e szittyák a varázslót
s miféle úr ez a Tschikosch, hogy neki éjt nappallá téve görnyed.
Bevágja a sirályszárnyat keményen, nyerítve fölhördül a ménes,
mostan nincs kímélet e dolog fontosabb s tiporja keményen a gázt,
a batár kifarol betonon húzva éjsötét csóvát mint száguldó üstökös.
Az őr felocsúd és épp, hogy emeli kezét, miközben fél szemével
üzekedő emberpárra figyel, vörös cédát hág fújtató roppant szerecsen,
és tiszta égbolt éjsötét brokátján csillagok hunyorgnak szüntelen.
Száguld a gép, elején tündöklik a jel, kétoldalt beszív most hűvös levegőt,
mit majd fúvóka benzinpárával elegyít és lángbaborít szikrázó delej,
és nemes acélcsövek mint Jerikó trombitái kürtölik világgá ki az Úr.
Nagybajszú Dieter üvölt és szorítja a piros cérnával kivarott bőrvolánt.
-Hatalmam mint fáraóé és mégsem végtelen, mert van hatalmasabb,
kitartás, becsület, szaktudás, szorgalom és ész mit senki el nem lophat
roppant birodalom pusztán a pénzből nem terem, ennél több kell.
Orkánként morajlik a hang, szub-Mach-kúpként nyaldossa az úti fák sorát,
fénycsóva riaszt most vadat, s ahová vetül enyhül az éjsötét...

Never 2013.03.03. 13:58:59

@KarolyHorvat: Mivel összesen az a hat hozzászólása van, amit ehhez a cikkhez tett, szerintem maga csak troll, akit más néven már kitiltottak. Javaslom, hogy a Totalcar azért az IP címet őrizze meg, hátha később szükség lesz még rá (az emberek ugye azt hiszik, hogy a kommentelés teljesen anonim, pedig ugye nem).

Quattroman 2013.03.03. 14:09:00

@Csikós Zsolt:
tudom most nyelvtannáci + troll leszek de ezt muszáj, bocs..

"A Közlekedési Múzeum kizárólag kapás útján jut járművekhez"

kapás útján a horgász jut zsákmányhoz.
Ajándékozás útján....

de tudjuk be ezt annak hogy felzaklatott egy idegenbeszakadt hazánkhülye (nem elírás)

nem kéne... 2013.03.03. 14:26:31

@becsületesnepper:
meg csóró és nem tudsz biztosítózni.
ennyit tudsz vazz meg a nevedet.
:)))

Lilali 2013.03.03. 14:43:58

Gratulálok , fantasztikus munka , ami csak akkor értékelhetö igazán ha valaki látott már elkövetni hasonlót. Van szerencsém ismerni egy másik megszállottat akinek müvei itt találhatók: www.oldtimerpro.hu

Bushley 2013.03.03. 14:49:58

Kevés Mercedes kelt fel bennem erős birtoklási vágyat de Ez, ez a Szobor rendkívül kívánatos. Gratulálok hozzá!

Lassan kész a vas, ilyenkor illik megfogadni hogy nem lesz egy jó darabig új autó, új project. Talán egyszer sikerül ideig, óráig betartani.

Egy jó hiéna keretében nagyon szívesen játszanék egy komolyat, hogy utasként, átélhessen annak a projektnek a végeredményét amit már évek óta olvasgatok!

Csikós Zsolt 2013.03.03. 15:01:58

@dr.oid:

Mindjárt tartom ebédnél a felolvasást :-) Még csak most lesz, igen... Droid úr, droid úr, maga szörnyeteg...........

Csikós Zsolt 2013.03.03. 15:03:21

@Quattroman:

Nemnem, ez úgynevezett nyelvtekerés... :-)

Péter 2 2013.03.03. 15:19:52

Zsolt: Egyfelől értem is, de másfelől azért nem. Mi lenne, ha közreadnál egy PayPal-címet, ahova lehet küldeni valamennyit? Sokan olvassuk élvezettel, és egy-kétezer senkit nem vágna földhöz (akit igen, nem kötelező), és a közösség mégis vissza tudna táplálni valamit azért cserébe, amit kapott. Még az sem lenne baj, ha nem lenne annyira nyilvános, mindenki szeme előtt, csak kicsit belterjesebb. Tudom én jól, hogy lehet ezt többféleképpen is érteni, de mégsem valamiféle kéregetésnek kellene tekinteni, hanem csak ismeretlenek apró baráti gesztusának, amivel egyszerre akarják támogatni, bátorítani, megköszönni és védeni, nehogy értelmetlenül rámenjen valami, aminek nagyon nem lenne szabad.

gigabursch 2013.03.03. 15:25:51

Kedves Zsolt!

Nem engedheted se te, se Csabi barátod azt meg magának, hogy tönkremenjen a gerince.
Műtéttel - tönkre teszik, helyrehozhatatlanul.

Feleségem nem is oly rég (másfél éve) 4(!) porckorong sérvvel szenvedett, és már azon állt a dolog, hogy hentesek, vagy tolókocsi.
Azóta meg tudta szülni 3. gyermekünket.

Nem kívánok reklámozni semmit itt, ez nem az a hely, de keress meg priviben, s elmondom, hogy hová, kihez.
(más is megkereshet - nem csinálok titkot belőle)

A további 30-40-50 évről van szó, úgyhogy nagyon nem mindegy.

Várom a jelentkezésed!

Bambano 2013.03.03. 15:58:07

Nekem szerencsére sikerült találni a sok kókler között egy igazi természetgyógyászt, aki legalább annyira jól políroz gerincet, mint Csabi krómkilincset. Csak tőle lehet, hogy kicsit messzebb van, de szerintem megéri.

mtk001 2013.03.03. 16:00:01

Nagyon precíz, aprólékos, rendszeres munka !!!
Csak gratulálni lehet Csabinak !

(Ha nem sikerül időpontot kapnia Csabinak a műtétre írj privátban, valószínűleg tudok megoldást.)

((Adam)) 2013.03.03. 16:29:00

@KarolyHorvat:
Ugyan már barátom! Jártál már valaha Angliában? Mert hogy nem onnan írsz az biztos. Próbálod elhitetni itt mindenkivel de nem megy. Meg aztán következetesen ékezetek nélkül írsz, de ebbe a kommentedbe mégis becsúszott egy "É" :
Én angliaban elek,de pont multkor...
Hirtelen lett egy ékezeted aztán megint eltűnt? Milyen érdekes :)
Gerinctelen vagy, még egy névtelen kommentben is hazudsz magadról, emellett eddig kb 0 állításod volt igaz.
Inkább tedd le a billentyűzetet, itt erre senki nem kíváncsi.

35up (törölt) 2013.03.03. 16:37:30

„már nem repednek, se a kályha fölött, se kint a fagyban.”

Es mit csinalnak menetszelben? Nem tartasz attol, hogy - mivel a ti muanyagmerevitesu felujitott kurtoitek merevebbek mint a gyari karton - dubogni fog?

((Adam)) 2013.03.03. 16:39:59

@Csikós Zsolt: Ötletem van, lehet hogy sz*r :)
A 4 DVD-nyi fotóból ollózz össze egy 1 DVD-s best of-ot, dobd ki a Totalcar áruházba egy visszafogott áron, akit érdekel a Ponton az megveszi. Fogd fel úgy, hogy Dezső modellnek áll, hogy megálljon (végre) a saját lábán. Lehet hogy hajlandó lennék fizetni egy 2 DVD-s DeLux változatért is :D

WatchFun 2013.03.03. 16:49:38

@Csikós Zsolt: Tudom, ezért írtam, hogy szponzor, vagy szponzorok kellene megvásárolja/megvásárolják, így a Múzeum csak kapná. Az a kis tábla meg elférne előtte, ami a nagylelkű mecénást hirdeti.

enté 2013.03.03. 17:03:12

Egy kicsit belekotyognék a túlrestaurálás témakörébe. Az én meglátásomban restaurálni csak egyféleképpen lehet, eredeti vagy eredetinek megfelelő állapotot eredményező technológiával. Tehát ha valamit horganyoztak, azt horganyozni kell, ha krómozták, akkor krómozni, ugyanígy minden más felületkezelésnél. Ha a felújítás során eltérnek ettől, tehát a kadmiumozás a króm, vagy a matt helyett a polírozott, akkor az az én szememben már módosítás, nem pedig túlrestaurálás. Magyarul nem az eredeti specifikáció követése, nem az eredeti vagy azt utánzó technológia legmagasabb fokú kivitelezése, hanem egy másik alkalmazása, ami ugyanúgy nem korhű, mint ha lemezszabászat történt volna. Amire itt néhányan gondolnak túlrestaurálás címszóval (többek között én is, és a VAM-ban is számos alkalommal megfogalmazódott), az a megoldás, amikor a korhűnek indult felújítás során a végeredmény meghaladja azt az eredeti gyári (minőségi) szintet. Például ha egy gyár csak narancsbőrös vagy lakkozatlan fényezést tudott produkálni, akkor a vizesen csiszolt és lakkozott felület valószerűtlen, vagy például az öntési nyomok eltüntetése. Persze egy felújítás során nehéz vagy lehetetlen és sokszor nem is örömteli a mai technológiai normánál alacsonyabb szinten helyreállítani valamit, így ez ebből a szempontból nem megvetendő. De a szándékosan hatalmas minőségi ugrás már erősen megkérdőjelezhető korhűség szempontjából. A Pontonra nem térek ki, mivel Zsolt biztosan jobban ismeri mit, mivel, miből és hogyan gyártottak le, így a túlrestaurálásban nem jelentenék ki semmit. Mindenesetre a munka jóval több, mint tisztességes, még a Mercedes gyári csapatárak is becsületére válhatna, még látatlanban is. Remélem sikerült egy kicsit árnyalni a túlrestaurálás mibenlétét.

Beaver100 2013.03.03. 17:07:58

Minden elismeresem a kitartasert es a szep munkaert

Csikós Zsolt 2013.03.03. 17:17:51

@enté:

A probléma itt az, hogy sokkal-sokkal drágább a rossz minőséget előállítani, sokszor nem is igazán lehet (karosszériaillesztési pontatlanságokat, amik a présgépek és a jigek pontatlanságából adódik, kézzel, már nem kapható nitrofesték-típusok bőrösségét még engedélyezett vizes bázisúval, kadmiumozást horganyzással). Volt nemrég egy cikk mániákus német amerikaiautó-restaurátorokról az Oldtimer Praxisban, akik még a horpadásokat, a gyári ellenőrző, rákent ecsetvonásokat, a szétkalapált leömlőket (hogy beférjen a nagyobb motor, bizony, ilyen is volt) is előállítják. Az ő autóik 3-6-szor annyiba kerülnek, mint mások restaurálásai. Egy alap, kicsi, benzines, szürke Ponton 80-100 ezer euróért? Az lenne a világ legnagyobb vicce...

Sajnos a mesterember azt használja, amije van (ami ma engedélyezett, l. kadmium kontra horgany, nitró kontra vizes bázis), és próbál legalább fogódzkodókat találni a karosszériaméretekben. És óhatatlanul gondosabban, elmélyültebben készíti el az autót, mint a gép, anno, tehát jobb lesz.

De például horganyból legalább hatféle mintát végignéztünk (és még a legközelebbin is módosítottunk), hogy a legközelebb legyen az eredeti kadmium fakó, sárgás fényéhez. Ilyenek voltak, dögivel. Ezért is tartom meg az eredeti, bár kicsit foltos kárpitozást, a szőnyegezés belső részét kompletten - az utángyártás során már nem stimmel egyik sem. Sajnos a tetőkárpitom például szebb, mint a gyári, mert az ilyen csúnya, vékony, világosszürke, foltos rongyvászon volt.

@gigabursch:
Nem gerincsérve van.

@Péter 2:
Az lenne a szép felfordulás... :-)

Józsi a guminagykeres 2013.03.03. 17:28:16

Csikós Urat nem ejtették a fejére.
Azért ő is csak olyan autóba rakja a pénzét,szakértelmét,idejét,amelyekből szerintem simán kiszáll 0-val legrosszabb esetben. Közben jól érzi magát,azt csinálja amit szeret. Szép és jó lesz ez nagyon.
Nem cougar ez,ami 6 milkában áll és háromért nagy mákkal elviszik.
A szép és jó pukiknak is jó ára van,azzal is megéri foglalkozni,különösen,hogy mindenre van embere,aki a nyugati bérek töredékért végez jobb munkát.

protézisesh 2013.03.03. 17:46:17

Csik, a paypal, vagy a vasarnap deleotti " penzert viszlek egy rovid kort" jo otlet, ilyen modon en is szivesen megtamogatom a projektet egy szolidabb osszeggel!

ha1tt 2013.03.03. 17:59:39

@protézisesh: én is!
A CD se rossz ötlet, és talán még kevésbé van mellékíze.
Megérdemelnél valamit a sok kellemesebbé tett vasárnapért, Zsolt!
Én meg -talán- még egyszer ülhetnék Pontonban, legalább jobb oldalon :)
Abba a motortetőbe meg Csabi mellé Katit is örökítsd meg!

Csikós Zsolt 2013.03.03. 18:22:45

@Józsi a guminagykeres:

Á, nem vagyok profi, csak egy álmodozó balek. Most a legpesszimistább 2010-es számítás duplájánál tartok. Úgy, hogy hozzáadtam a biztosítós összeget, ami mondjuk, nem dob rajta szinte semmit. Viszont az autó is sokkal jobb, tehát a két hatás együtt dolgozott, igaz, az autó kimanőverezte magát az én társadalmi szintemről... :) Ha érthető így.

pet77 2013.03.03. 18:37:53

Szép zsír, szép hús...
de ha élni támad kedve
hasonlítani kezd rád
és az asztal fölé emelkedve...

Invinoveritas 2013.03.03. 18:43:11

A Ponton eszméletlen lesz, ilyet németben is ritkán látnak, olyan alaposan ,,újragyártják" az egész kocsit az utolsó csavarig. A régi műszaki megoldások és azoknak a megfejtései miatt + a minőség okán le a kalappal!
@Bende Tibor: A kapás az a napszámos, aki pénzért intelligens gyomirtóként funkcionál a paprikaföldeken.

Pityubácsi 2013.03.03. 18:46:26

azt hiszem kitaláltam egy új szót:
veteránoholista :)

indapass90210 2013.03.03. 18:53:16

A papírkürtőket amúgy nem lett volna érdemes kinyomtattatni? Mindenhol a 3D-s nyomtatás tolják, szerintem lett volna rá cég, amelyik ingyen megcsinálja. Aztán ha már úgyis megvan szoftverben a 3D modell, akkor azt is pillanatok alatt ki lehet modelleztetni, hogy mi történik milyen menetszél esetén a körtőben...

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.03.03. 18:56:36

Szép autó lesz, jó autó lesz, csak kicsit régóta nehezedik éjszakánként a mellkasodra. Jöjjön el Csabitól és megkönnyebbültök. Jöhet a további szorgos termelőmunka, és visszatöltődnek a kekszesdobozok, kisimulnak az álmok.

dr.oid 2013.03.03. 19:02:08

@Csikós Zsolt:

nem így akartam de a buta blogmotor
mint agyatlan fényszedő tördelte szét:D

Patás 2013.03.03. 19:05:50

A totalcar kezdőlapján lévő, a cikkhez tartozó kép láttán önkéntelenül a következő szó esett ki a számon: b+...
Erre a feleségem megkérdezte, mi a baj. Mondom neki, gyere, ezt nézd meg, gyönyörű...
Asszem ezzel elmondtam mindent...:)

35up (törölt) 2013.03.03. 19:08:21

@Dövan: Talan mert papirbol nem lehet nyomtatni, muanyagbol meg szar.

belsoseg.blog.hu/2012/10/30/te_jo_eg_a_vegen_meg_elkeszul
"Azért van papírból, hogy ne zúgjon, a különféle börzéken, neten kapható, műanyagból, fémből utángyártott elemek csak szemre jók, használatra nem."

bakonyibetyarbandi81 2013.03.03. 19:12:51

@Péter 2:
én szívesen olvasom a Csikós úr írásait de ,hogy paypalen fizessek? ne csináljunk Krisztusból bohócot!
Ő szakította ő szagolja.

ChPh 2013.03.03. 19:24:26

@bakonyibetyarbandi81: nem arról volt szó, hogy ezután ezekért fizetni kell, csupán van akiben akad még némi együttérzés, és nem irigy. Meg nem ért egyet azzal, hogy megdöglött a tehenem, dögöljön a szomszédé is....

Csikós Zsolt 2013.03.03. 19:25:14

@bervas:

Majd te is meglátod, Rotorlovag úr... :-)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.03.03. 19:32:16

hát azon a kipufogó felfogatáson beszartam... mostmár értem, h miért mondja a Zsolti mindig, h túlkomplikált.

awsedrftg 2013.03.03. 19:38:14

Autosol forrás Csikós elmondása alapján:
www.norc.hu/pano/AUjDAYJk/

Ha mégsem, majd megcáfolja.

GRX 2013.03.03. 20:02:45

Elcsépelt frázis, de azért tartunk itt, mert ilyen Horváth Károly-féle elmebeteg, szájtépő, okostojás, rosszindulatú férgekkel van tele ez az ország.

Péter 2 2013.03.03. 20:21:08

@Csikós Zsolt: Jó, bár nem teljesen értem, mire utalsz. De az utánam megfogalmazott DVD-s ötlet is teljesen jó, és valóban más az akusztikája. Az tisztességes pénzkereset, a normális szabályok szerint, és vissza lehet forgatni. Lesz?

zsg? 2013.03.03. 20:37:01

"Nálunk otthon egyre több a súrlódás a Ponton miatt, mert már tényleg fáj, hiszen az eredeti költségvetésnek pont a kétszeresénél tartunk, pláne, hogy a most következő, utolsó részlet kifizetéséhez céges kölcsönt vettem fel, a rokonság tartalékait ugyanis tisztára nyaltuk."

Ahá, akkor ez olyan, mint a házépítés. Így már értem:)

bakonyibetyarbandi81 2013.03.03. 20:44:22

@ChPh:
nem is erre gondoltam ahogy Péter 2 sem
azt próbáltam érzékeltetni , hogy Csikós úrnak újságírás a munkája, öreg merci feltámasztás a hobbija és ez szerencsés mód egybe is esik,én ezért nem dotálnám anyagilag a ponton merci lábra állítását -bármennyire is szívesen olvasom a Csikós úr írásait beleértve a ponton sztorit is- és szerintem Csikós úr nem is várná el senkitől

Csikós Zsolt 2013.03.03. 20:58:59

@zsg?:

Hú, igen. Mennyire fején találtad a szöget. Csak ez nem jó semmire a végén... :-)

sámuel 2013.03.03. 21:15:09

Csikós Úr, a bakelit-polírozás milyen szerrel/eszközzel történik? Vagy semmi varázslat, rá lehet menni pl. karceltávolítóval? Van egy veterán olasz kávégépem :)

35up (törölt) 2013.03.03. 21:20:32

@Csikós Zsolt: Viszont ha eladod, hatalmas keresztet adsz a gyerekeid hatara, akik majd 20 ev mulva elindulnak megkeresni az apjuk pontonjat :)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.03.03. 21:26:22

Szia Zsolt!

A végén nem tudhatnánk meg egy kicsit többet Csabiról?
Végülis Ő itt Dr Justice, és Rahan egy személyben, úgy érzem.
Ő hogy élte át a munkát, mik voltak a mélypontok, stb.
Azt hiszem, neki ez a pályafutása egyik legnagyobb munkája
lehet. Ha szánnál rá energiát, örömmel olvasnám, talán mások is. Vagy csak vedd fel diktafonra amikor beba..... izé,
megünneplitek, hogy kész :)

1kutya 2013.03.03. 22:01:02

@Csikós Zsolt: elég gyakran azok a házak sem :D

sámuel 2013.03.03. 22:35:29

@35up: Nem biztos, hogy butaság ez a 3D nyomtatás. Most hogy készen vannak a kürtők, 3D scannerrel be lehetne digizni, majd műanyagból kinyomtatni, aztán azt sablonként használva rá lehetne formázni valami ázott papírmaséból a kürtőt, majd impregnálni, végül 75 EUR-ért eladogatni az ebay-en. Elvben, persze, nem fogtam még kézben ilyen alkatrészt.

Csikós Zsolt 2013.03.03. 22:40:17

@sámuel:
1000-es papír, szabvány fényező polírpaszta, utána érdemes áttörölni valami finom olajkencével.

@novothauto:
Nem szereti túlságosan a publicitást, lefotózni is alig tudom a képekhez, mert mindig kimenekül :-)

kombusz 2013.03.03. 22:54:29

ehhez a Csabihoz a project elején kellett volna felszerelned egy rejtett kamerát a mühelyébe Zsolti.
és akkor onlány nézhettük volna a szerelést meg hallottuk volna mikor elátkoz téged pontonostul együtt. :))
és töled meg olvashattuk volna azt te hogy látod a munkálatokat.gondolom lett volna különbség az ö és te nézöpontod között :DDD

35up (törölt) 2013.03.03. 23:25:42

@sámuel: Ha elvben ilyen egyszeru, miert nincs tele vele az eBay szerinted?

35up (törölt) 2013.03.03. 23:50:58

@sámuel: Eredeti papir:
forum.mercedesclub.de/board1-technische-fragen/7584-luftkanal-ponton/

Utangyartott mua:
www.ebay.de/itm/160595443498

Eleve 3 kartondarabbol van, plusz a szerelekek (szelep + allitomechanizmus), mindez rengeteg kis szegeccsel osszerakva (gondolom a ragasztas a hotagulas miatt helybol kiesett anno).

Ha te ezt kihozod 75 eurobol, kalapot le.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.03.04. 00:08:01

Atya úr isten, ez túl szép lesz ahhoz, hogy bárki is rettegés nélkül vezesse a közúton. :)

Grat hozzá!

Rocko- 2013.03.04. 00:15:43

@Csikós Zsolt: kérlek írd fel a naptáradba, úgy 2017 körülire, hogy amikor a Totalcar Classicon megírod megkopaszodva (!) bervas frissen elkészült autóját, akkor a rotorháztető fordulatot mindenképpen süsd el.
köszönöm! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.04. 01:04:20

Fantasztikus lesz ez a gép, illetve már most is az.
Azért egy kérdésem lenne.Ugye tudjuk, hogy ez a kocsi legalább 50%-ban újra van gyártva.
Ha ne adj isten, el akarod adni majd (mittudomain, meglátsz egy antarktiszi hirdetésben egy még karakteresebb mergát és kell a gempa rá..) akkor nem lesz baj,ha a profi vevőjelöltek majd rögtön kiszúrják, hogy a fél kocsi nem gyári?Szép, lehet, szebb is mint a gyári, de nem eredeti?Vagy valamelyik Puchos posztban, vagy itt a Pontonnál írtad, hogy ez nagyon fontos, már mint az eredetiség, különben gombokat se adnak érte, hiába szép (Asszem a Puch első emblémája nem lehet acélból se, meg műanyagból se,csak öntöttvazsból (?); mert különben a vevő fintorogva fordul el...)...Akkor ezt most így hogy?Vagy honnantól számít valami eredetinek?Nem kötözködök, télleg érdekel...

A forgó benzintank isteni ötlet.Imádáom,ha valaki használja az agyát.
Meggyőződésem, hogy a "lusta", (vagyis fölösleges, ostoba, "betanított" munkát végezni nem akaró) emberek viszik előre a világot.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.04. 01:51:07

@Bende Tibor: Loller, igen, igen.Az Árpád fejedelem, az az útja... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.04. 02:13:21

@geegee: na, módosítok is egy kicsit,szóval sok alkatrésze újra van gyártva...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 02:23:03

Tamogatok minden olyan megoldast ahol tobb Csikos iras van - akar fizetossen is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.04. 02:25:32

@geegee: a lustasag es a talalekonysag az esetek nagy reszeben kez a kezben jarnak :)

Rocko- 2013.03.04. 07:26:29

@geegee: "Vagy honnantól számít valami eredetinek"
na, ez jó kérdés.

ha meg profi a vevőjelölt, akkor az tudni fogja, hogy a papírtkürtű mindig szar, itt pedig ha papírból van, és működik, akkor jó.

throbi 2013.03.04. 08:33:23

Csikós cikket reggelire!

Jól indul ez a nap :)

csongiaparaszt 2013.03.04. 08:44:13

Hű, de szép lett!
Gratulálok.
Nagyon várom már az első hosszabb túráról szóló beszámolót :)

ifrance 2013.03.04. 09:03:09

gyönyörű lett! pont ezért nekem nem lenne bátorságom használni. :)
remélem nektek sok-sok örömteli kilométer fogja elfeledtetni ezt a hosszúra nyúlt szívással teli felújítást. egy kérdés jutott eszembe: ez a kocsi így megcsinálva gyakorlatilag olyan értéket képvisel, amit nem nagyon tudnál még egyszer elővenni a farzsebből. lehet rá valami casco-szerű biztosítást kötni saját hibás balesetre, lopásra, vagy pl. ha elönti a víz a garázst/leég a ház?

még egyszer gratulálok elsősorban a családodhoz, hogy még együtt vagytok, másodsorban pedig az autóhoz, mert az valóban lélegzet-elállító lett. éljen Csabi! :)

protézisesh 2013.03.04. 10:42:40

@bakonyibetyarbandi81: magyarázhatod a bizonyítványod, de:
1.) semmi nincs ingyen. Ha ilyen minőségű szövegért pénzt kérne a TC (csak fizetős olvasók férnének hozzá), akkor se szólhatnál egy szót sem, legfeljebb eldönthetnéd, hogy fizetsz érte, vagy nem olvasod.
2.) CsZs alkotásaival hétről hétre bearanyozza sok-sok ember vasárnap reggeleit. Vannak önzetlen(ebb) emberek, akik - annak ellenére, hogy Zsóti soha nem KÉRT pénzt - átlátják valamennyire a helyzetet, és ÖNZETLENÜL löknének egy jelenttéktelenebb (vagy akár jelentősebb) összeget neki, ha már ennyit szív. Nem nekünk szív, de erőt adhat neki a tudat, hogy páran nem csak a szavak mezején támogatják az első perctől fogva.
3.) ha te nem akarsz adni neki, magánügyed. Teljes hangerővel nyomatni, hogy te ugyan nem adsz = sötét parasztság. Akkor minek olvasod? Gratuláltál a munkájához? Nem? Akkor mit hőzöngsz? Hülyeségnek tartod, amit csinál? Olvasd el a sárga keretest az oldal legtetején. Sokszor, míg meg nem érted, miről szól.

Ez egy kvázi baráti/rajongói klub, szurkolunk a szent elmebetegnek és a projektjének. Ellendrukkerekre köszi, de nincs szükségünk.

Csikós Zsolt 2013.03.04. 10:52:42

@geegee:

Kábé negyvenedszer ismételem el, a posztokban is írtam, már fentebb egy kommentelőnek is írtam, de látom, nem megy át az infó - nem, nincs újragyártva. Csak azt nem tudom, hányszor kell ezt még elismételnem.

1) motor felújítatlan, sajátja, hengerfej se volt lent
2) váltóhoz hozzá se nyúltunk
3) diffihez dettó
4) belseje sajátja (nagyon kevés Pontont tudsz mutatni, amit ne kárpitoztak volna még át)
5) futóműben csak kopóelemek lettek cserélve
6) padlólemez, doblemezek, sárvédők, ajtók, tető, géptető, csomtérfedél, tűzfal mind a sajátja, csak csomópontokat javított a Csabi, illetve a jobb oldali taposó első részét. Egy átlagos, tízéves Suzukiban kevesebb ennél az eredeti lemez
7) szélvédőt leszámítva minden üveg a sajátja
8) szőnyegek a sajátjai, csak a küszöbburkolatok nem
9) karbutátor a sajátja, megmentve
10) elektromos baszinák a sajátjai, megmentve
11) kormányoszlop, váltókonzol, kormánymű mind a sajátja

Hol itt az 50%-os újragyártás? Én mondanám inkább 10 alattinak, lehet, hogy csak 5. A zöld családi állólámpás, az tényleg szar volt, ott már legalább 30 százalék, ami nem eredeti benne, hiszen a kaszni felét kidobtuk. Ezt rajtam kívül ki tudja megmondani? Az autó bármilyen elemét megnézve eredetibb, mint az itthon futó állólámpások 99,5 százaléka.

Konklúzió

a) a Ponton javarészt önmaga
b) ha nem lenne az, se lehetne megmondani

Istenem, csak emlékezzek majd rá, mikor írtam ezt a kommentet, hogy a későbbiekben csak kopipésztelnem kelljen, mert már elkopnak az ujjaim...

Csikós Zsolt 2013.03.04. 10:54:51

@enpera:
Talán háromszor :-) Gyakran eszembe jut...

zsolthatkilenc 2013.03.04. 13:43:20

Miért nem megy a galéria? A kékről készülhetett volna több kép is, vagy ha igen, átdobhatnád :-)

Shallot 2013.03.04. 16:01:58

Tehát a Bianchi, egy készülő Puch, a Szent Zöld, Dezső és Bazeg II, 190. Meg a mocik. Egy nagy dilemmát látok körvonalazódni parkolásilag...

gigabursch 2013.03.04. 16:09:21

@gigabursch:

Négyen kerestek meg - ebből egy sem volt Csík...

Nem baj, a többieken remélem tudtam segíteni...

Pas de probleme 2013.03.04. 18:19:33

Kedves Csikós Úr,

Azt mondják, a "használt autó" :-) mindig jobban néz ki fényképen, de ez, ez hi-he-tet-len.

A jeges rémület jár végig, ha csak arra gondolok, hogy ez egyszer utcára kerül, forgalomba. Pedig sosem fogom vezetni. :-) Tényleg a Közlekedési Múzeumban lenne a helye. Vagy Stuttgartban.

Sok örömet hozzá, sose kelljen megbánnod, hogy ennyit küzdöttél vele. Azért ha egyszer kiállítod, eljövök én is megnézni!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.04. 19:17:12

@Csikós Zsolt: Bocs, igen, igazad van,írtad.Én megakkor még nemolvastam a kommenteket.Amúgy meg téllegteddki a tc-re egy statikus html-re a szöveget, és akkor elég csak linkelgetni...:D

És az is lehet, hogy fejemben már a zöld mergás posztok keverednek a pontonéval.

TomT 2013.03.04. 21:04:54

Ez egy olyan - ritka - eset, ami a részleteiben is értéket képvisel. Az alapanyag, az azon való munka, a róla készült írás, mind. A kommentek nagy része is nívósabb az átlagnál. (Persze, hogy a troll is igyekszik a szakma legjavát adni ;)
Újra csak őszinte elismerésem mindenkinek, akit illet!

kepi67 2013.03.04. 22:04:46

Ezer köszönet. Minden írását nagy örömmel olvasom.

VTMV 2013.03.04. 22:07:35

Csikós úr megvalósította azt amiről tudat alatt vagy tudatosan minden férfiember álmodik. Nemcsak uralja a vasat hanem jobbá, szebbé teszi. Mindannyian használunk autót, szembesülünk a kopás és napi elhasználódás jeleivel, de csak nagyon keveseknek adatik meg hogy a folyamat fordított legyen. Kicsit olyan ez, mintha szívünk hölgye napról napra fiatalabb és szebb lenne. (vagy mintha a minndennapi vas mellé beujitanánk egy szép thaifölddi iskoláslányt...). Sántítanak a hasonlataim, egyszerűen csak irígy vagyok. Az alkotás öröme és az irás készsége fogja a kezét minden vadászmezőn! Ufff.
A szeretőnél fontosabb a múzsa,
A szerető a testet,
A múzsa meg a lelket
köti gúzsba.

Úgy tűnik, Önnek megvan a múzsája.
Grtulálok és riszpekt!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.05. 03:04:58

Atneztem atolvastam ujra. Ez mar a "csipjenek meg nem almodom?" kategoria.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.03.05. 10:41:10

lassan finisch? Nem gondoltam volna, hogy ennyi ideig elhúzódik, legalábbis nekem fel sem tűnt, míg valamelyik kolléga fel nem hívta rá a figyelmet...

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2013.03.05. 13:21:52

Régi vágyam egy W100/600-as merci restaurálása (meg persze a könnyű hozzájutása. Pl.: nagypapa pajtájában fellelni). Egy ilyen egyszerűnek tűnő Ponton restaurálása során látott nehézségek (szívásdömping) után ez lehetetlennek tűnik:) -álmodozás vége

Csikós Zsolt 2013.03.06. 18:58:37

@gigabursch:

De hiszen írtam feljebb, pont neked az egyik kommentemben (igaz, másokéval együtt volt, ha mindig meg kell várnom a kommentek elküldése közötti pár percet, elmegy az életem), hogy nem gerincsérve van Csabinak. Nekem meg pláne nincs... :-)