Traktormajális volt!
Na meg egy odavezető út is...

  2013. június 02. - Csikós Zsolt Címkék: diy szerelés traktormajális rozi mercedes-benz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

csik_matrica_s.png

Már látom magam előtt a kommenteket: "hőőő, mééé heggeszt má maszk néllkűűű...", "ez a barom, némá, szigszalagot se hord magánál...", "lopja azt a motort a paraszt...?" meg ilyenek. Megírom, van akit szórakoztat, igazából azt is, aki csak hőbörögni jön ide, és ez örömmel tölt el. Tudják, az emberi faj szivárványos sokszínűségébe sokan beleférnek, nem tudja mindenki szépen artikulálni a gondolatait. Mindenesetre készítsék ki a kávét, sütit, üljenek le kényelmesen, csukják be az ajtót - olvassák szeretettel.
Mert a vasárnap délelőttjüknek ezennel lőttek.

Idén végre tényleg minden összejött. Az eddigi Traktormajálisok közül a legjobb helyszín, isteni idő, ordenáré méretű csühögés, mindenek előtt és után pedig veteránautózás, lerohadás, majd megmenekülés. Szebb napot nem is kívánhatna a magamfajta.

R1289480
Hollywood...nem, Bokor

A Szent Családi Ereklyét nem akartam kihozni a garázsból, mert esőt jósoltak, és épp nemrégiben pucoltam le, a Bianchi megy, de van valami baja, egy váltási hibát kéne megoldanom (nehezen megy be másodikba, negyedikbe és rükibe, talán a váltótartó bak leszakadt?), a Ponton még nincs kész, ezért a járós zölddel mentünk – ami valljuk be, éppen elég élvezetes propozíció egy szombati túrához.

R1288199
Előszilveszterezni is vele mentünk Egerbe. Megint

Sajnos ez a zöld autó közel nem annyira nyűgös, mint Era, vagy pláne az örökké beteg Hans volt. Ebben nincsenek morajok, vibrációk, kuplungdobálásos-rángatásos furcsaságok, szintszabályzót se tettek bele Stuttgartban, amivel harminc évvel később őrületbe lehet kergetni a Kareszokat, a fűtőradiátor se durrant szét benne, amivel a Csikósok találnak maguknak önfeledt szórakozást hosszú napokon át, alvás helyett. Az állólámpa megy, élvezetes, gyógyír az idegekre, igazából elszomorodok, amikor ki kell szállnom belőle. Még csak a vizet se melegíti, ami Eránál is, Hansnál meg pláne probléma volt. Azaz… Azaz olvassanak csak tovább.

R1289168
Rock and roll

Márciusban Karesznál jártam vele, sajnos arról a szerelésről nem is volt időm írni, meg nagyon sokat nem is csináltunk, az egy teljes posztot talán nem ért. Hacsak Margó remekbe szabott Tesco-narancs pálinkája, illetve az új családtag, a nyugati határszélről hozott kamasz bernáthegyi nem dúsította volna fel, de kicsit az időm is elfogyott. Mindenesetre három apró, használatot csak kismértékben befolyásoló, mégis rendkívül zavaró problémát sikerült orvosolnunk akkor, ott, márciusban.

R1289135
Karesz kedvenc bekecsében

Végre megfelelő síkba hegesztettük a kipufogó harangját, ami így már nem fúj ki – külön köszönet Gajdán Miki Év Autója zsűris társamnak a tőle kölcsönkapott, egészen fantasztikus varratokat produkáló, bevonatos szállal működő hegesztőgépéért. Kareszé ugyanis húsz év után letérdelt, és most épp nincs khm, érkezése másikat venni. Kölcsönkértem.

R1289156
Nem művészi, de nem is ereszt

Ha már volt gép, meghegesztette a kartert is, amiből elég durván csöpögött az olaj – egy ideje már ágytállal a motorja alatt aludt az autó az utcán, sajnos valamikor odaverhettem az elejét. Azóta elpucoltam az aszfaltról a nyomokat, amennyire tudtam, de még egy menet hátra van.

R1289170
Behegesztve, azóta nem csöpög

Karesz rájött arra is, hogy a gáz miért ragad fenn viszonylag gyakran. Ennél a fajta dízelnél vákuum vezérli az adagolót, és a szívócsőben, a pillangószelep után van egy furatos csavar, amit feltehetőleg régesrég elvesztettek ebből az autóból, és egy valószínűleg karburátorból származó cuccot tettek a helyére, amin sem a lyukak mérete, sem a helyük, sem a számuk nem stimmelt. Hosszan túrtam Károly csoda tejesládáját, amiben egy tonna döbbenet gyűlik már vagy húsz éve (többek között marékszám egérszar is), és fél óra után találtam is egy csavart, amit némi hegesztéssel és egy plusz anya ráapplikálásával át lehetett alakítani a célnak. Jó is lett.

R1289162
Ez volt betekerve. Eggyel több és sokkal nagyobb a lyuk rajta

Nos, az imigyen meggyógyított, selymesen duruzsoló, makkegészséges, masszív futóművű, csodás fékű, zsírral kiüregelt, ám kívülről meglehetősen kopottasnak tűnő családi járgánnyal nyakunkba vettük az M3-as, majd a 21-es utat. Ültek már 40 éves dízelautóban, amiben zenét lehet hallgatni, sőt, a beszélgetéshez sem kell hangoskodni? Na, ez most ilyen, el se hinnék, milyen jó.

IMG 5316
Ez még 2013-ban sem rossz látvány, még ha el is húznak melletted

Hiszen én se hiszem el, talán még sose volt ennyire kulturált állólámpás Mercim, pedig 22 éve űzöm a műfajt. Oké az eleje lóg, mert a Czimbuláéktól vett rugók erősen veszítettek a hetykeségükből egy év alatt, ez tény, de átmenetileg ezt fogjuk fel szexepilnek.

R1289559
Kortársak, de nagyon mások

A 21-es úton azonban mocorogni kezdett a hőmérő. A mutató lassanként közeledett a 100-as osztáshoz, márpedig az állólámpás nem csinál ilyet, soha, csak ha valami óriási baj van. Nem 123-as, 124-es ez, ebben nincs termokuplung, aluhűtő, fordított vízáramlás, túltömött motortér, meg egyéb agybajok, míg azoknál némi linkséggel elfogadott, ha a mutató folyamatosan forráspont közeli értékeket mutat, de ennél ilyen szóba se jöhet.

R1289427
Itt már fél órát hűlt

Szerszámot sajnos sosem hordok ebben az autóban, hiszen utoljára talán 2002-ben rohadtam le állólámpás Mercivel, azaz akkor is tudtam vele menni, csak fura zajok jöttek belőle. Efféle viselkedésre egyszerűen nem vagyok felkészülve. Jobbágyit elérve már jóval felette voltunk a százas osztásnak, muszáj volt megállnom. Szerzek egy tízes kulcsot, és ha kihűl a motor, kihajítom a termosztátot, biztos az döglött meg – gondoltam.

Kávéztunk egyet, vettem desztvizet, és elkezdtem betölteni, hogy legalább valamennyi legyen a rendszerben. Bálint nagyon figyelte, mit csinálok, s miközben borítottam a flakont, magyaráztam is neki: ha lukas lenne valahol a kör, az autó alatt ilyenkor megjelenne egy tócsa. Töltöttem tovább, majd hogy bizonyítsam, hogy nincs nagy gond, a kocsi alá néztem. Mintha csak illusztrálni akarta volna az állításomat, bemutatót tartott. Tócsa, bizony.

=%Ł@+++!!! – ilyesféléket dünnyögtem nem is annyira visszafogottan a bajszom alá, tényleg csak azért, hogy felkészítsem a gyerekeket az igazi életre, hiszen ki másnak lehet ez a dolga, mint egy felelősségteljes apának.

Eleve kicsit el voltunk már késve, szerszám, mint mondtam, semmi, a tűzfalnál viszont az egyik gumicsőből szökőkútként spriccelt a vasszer. Rohantam a kutashoz, van-e csavarhúzó, fogó, valami bandázs, csipesz, akármi. Sajnos a közepesen pocsék kávét adó Douwe Egberts gépen, némi pián és rágcsán, valamint a Homasita masszívan butított kínálatát nyújtó használhatatlan izéken kívül nem találtunk semmit a polcokon.

R1289430
Nem volt kicsi a lyuk. És ahogy morzsoltam, porladt

Ekkor suhant be az első biztató fénysugár hátán egy oldalkocsis R69-es BMW (csodás, használt patinája volt a fogatnak, ha nem rohantam volna a szereléssel, lehet, hogy ott helyben megírom tesznek, tényleg, a legszebb állapot). A gazdi segítőkészsége nem ismert határokat, szétpakolta a motorját, ezeréves szerszámok között turkáltunk, majd elrohantam egy körülbelül százszor újraélezett csavarhúzóval, amit utoljára talán Sztálingrád ostrománál vetettek be.

Ki akartam kötni a teljes fűtéskört, mert annak az egyik csöve durrant ki, és sajnos a kissé áteresztő fűtéscsappal nem tudtam elzárni (rég ki akartam cserélni). Itt is, ott is levettem a gumicsövet, hogy 180 fokban visszahajlítva valamilyen módon legalább elzárjam. Ekkor befutott egy álomszép 311-es Wartburg. A BMW-esessel ellentétben ők nem a Traktormajálisra tartottak. Dehogy, ők már megnézték, és jöttek el onnan, lol. Mindenkinek máshogy ketyeg az órája, ez is bizonyítja, mindenesetre lett gyorskötözőm, jobb híján azzal próbáltam a derékszögbe hajlított gumicsöveket elzárni. Tudtam, hogy nem fog működni, de egyszerűen nem jutott jobb az eszembe, még bort se lehetett kapni a kúton, mert egy parafát félbevágva kaptam volna két dugót, azzal is megoldódott volna a probléma.

P1140587
Útszéli lerobbanás modellezése, 1974-ből

Addigra viszont már felhívtam Bandit, akiről tudtam, hogy Rozival éppen ő is Bokorba tart. Bandi, lerohadtunk, eldurrant egy fűtéscső, van-e nálad szerszám, bandázs, cső, akármi – hadartam. Bár ők épp egy másik úton hajtottak, tervet módosított, gondolom, neki és a barátnőjének is sokkal izgalmasabb volt egy öreg Mercit menteni, mint a Traktormajális. Megértem.

P1140582
Norbit igazából jobban érdeklik a bogarak. Nem a bokszermotorosak, hanem a hatlábúak

Tíz perc múlva befutottak, egész szép alternatív veterántalálkozó lett a szendergő Mol-kút mellett, Jobbágyiban talán még sosem volt ekkora helyi oldtájmeres eksn. Wartburgosaink elszivárogtak, tőlük el sem tudtam köszönni, BMW-s segítőnk is átöltözött, búcsút intett. Norbi közben talált egy nagy futrinkát, csodásan elvolt vele. Majd egy meggondolatlan pillanatban Bálintot is kicsit közel engedte a bogárhoz, összevesztek rajta, ment a harc. Én nyakig olajosan, Kati kicsit tanácstalanul az árnyékban, business as usual a Csikós családban.

R1289433
Kincset ér ilyenkor a féktisztító

Lekaptam a beteg csövet (majd’ szétmállott a kezemben, úgy porladt), Bandi beélesítette a féktisztítót, a piros szigszalagot, s készen is állt a ták. Még két perc, és fent volt a cső, beborogattam a vizet, épp csak szivárgott kicsit, jó lesz. A hűtősapkát persze nem tettem fel, mert a nyomás azonnal szétküldte volna a fáslit, de ha a kubai forróságot évtizedeken át bírták így az amerikai batárok, az én Mercimnek se lesz sok baja a Bokor-Eger-Budapest túrán, ami hátra volt.

P1140579
Bandi megbízhatatlan francia autója hol a szupermegbízható japán technikát menti, hol az örökéletű német vasat

Selymeset aszfaltoztunk Bokorig, kanyarokban én mentem el Bandinak, emelkedőkön Bandi Rozijának orrát éreztem a csomagtartómban, mert letolt – privát autóverseny befőttesgumi-motorokkal, virsligumikon, hatvannal. Ez is jó ám, csak rá kell érezni. Útközben még elhagytunk egy újságíró kollégát, akinek az E30-as BMW-jének szorult ötödikbe fixen a váltója (azt nem vállaltuk be, reménytelen lett volna nekiállni, borogatni a kocsit az út szélén), láttunk lerohadt Unót is – ez már csak egy ilyen nap volt.

R1289512
Óriási volt a hely, eloszlott a tömeg

Bokorban most ez talán már a Majális negyedik új helyszíne volt, és mondhatom – talán minden eddiginél jobb is. Egy lankás völgy két oldalán sorakoztak a standok a kajákkal, piákkal, gépészeti bemutatókkal, ajándékozni valókkal, középen irgalmatlan területen a traktorok, legalul egy masszív vurstli, tőle balra a veteránparkoló, amit most példás fegyelemmel tényleg az oldtimereknek tartottak fenn.

Az egész völgyre pedig, mint király a népére, úgy tekintett le a versenypálya a domb fölső részéről. Ezen a pályán zajlott a traktoros kötélhúzó verseny, fölötte koronaékszerként pedig a színpad terpeszkedett. Ezt a helyet az ég is traktormajálisozni teremtette.

R1289447
Nózis Dutra, a második kedvencünk. Első a Vöcsi

Sajnos Vöcsit (alias egyhengeres, hétliteres, kétütemű, dízel Hoffher) nem sokat hallottunk huppogni, pedig a Csikós család kedvence ez a trakesz, viszont volt egy csomó hosszú orrú Dutra, a faros Ikarusszal kvázi megegyező, hathengeres, soros motorral az elejében, amely a világ talán legszebb traktoraként a második helyre szoros befutó minálunk.

R1289461
Egy igazi Lamborghini, mamma mia

Most nem láttunk Porschét, helyette egy másik sportautó-márka, a Lamborghini képviseltette magát egy háromhengeres, 1958-as, ennivalóan szép darabbal. Bálint rögtön a nyergébe pattant, és megkért, fotózzam le, mert az osztálytársai közül szerinte még senki nem ült Lamborghini volánja mögött. Hát ő most már igen, van bizonyíték.

R1289555
Ilyen orosz gépek építették fél Magyarországot

Ott volt az én személyes sztárom, a porrá rohadt, tákolt, pokoli állapotú, de tökéletesen működő orosz DT-54-es is, amivel fél Magyarországot felépítették. Orosz technika, de azért kicsit a mienk is. És hihetetlen, hogy működik.

R1289455
Matrjoska-traktorok?

És persze a hídvázas MAN-ek, a kis Dutrák, a Lanzok, az argentin Pampa, az ősi Fordson... Megint volt bőven látnivaló. Nekem idén a legjobban egy kicsi, háromhengeres, sárga Renault traktor tetszett, amelyet 1939-ben gyártottak, és a leírás szerint „nagyon erős”.

R1289521
Dutra-származékok küzdenek az új Fendttel

A kötélhúzó verseny sztárjai a Dutrák voltak. A szponzor Axiál ilyenkor hoz egy új Fendtet, amelynek az elejére óriási csigát erősítenek, a két vetélkedő trakesz pedig a csigán átvetett kötél két végén erőlködik, miközben a nagy, modern dög biztonságból utánuk enged egy kicsit. A kisebbekkel kezdték, egy porrá rohadt Dutra dömper ment neki egy kisebb Dutra traktornak, persze előbbi nyert.

R1289535
Ledadogásig felpörget, leugrik a kuplungról és... gáz!

Majd jöttek a nagyok, hat hengerrel. Gigászi csaták zajlottak, a trükkösebb sofőrök az összkerekes, hathengeres D4K-kat leszabályzásig pörgették (hallottad, hogy dőőő-dőő-dö-dőőő), leugrottak a kuplungról és széttépték a talajt. A Fendt lassan araszolt utánuk, majd nini, mit láttunk, álló kerékkel csúszott. A dutrások ugyanis úgy bevadultak, hogy egyszerűen elhúzták, akárhogy is tiltakozott. Nem hittem volna, hogy ennyire lassú sport is lehet ilyen izgalmas és diadalmas, de bevallom, szájtátva ragadtunk a helyünkön, még talán üvöltöztünk is.

R1289441
Oldtimer-parkoló

Nem akarom ecsetelni, mert aki ott volt, ott volt, és élvezte, aki pedig nem, előbb-utóbb úgyis eljut Bokorba, mert idővel mindenki rájön, hogy ez a rendezvény kihagyhatatlan. Az orosz, kétütemű, felettébb motorbicikli-jellegű láncfűrészek, a stabilmotorok és a leszedett olajteknős, kéthengeres, kenés nélkül üzemelő, valami teflonos izét hirdető orosz aggregátor mellett ellépdelve visszakavartunk kajálni. Jókorát fejlődött az infrastruktúra, a kajáldánál már nem 30-40 fős sorok álltak, csak 10-15, a Toi-Toi vécék között pedig mindig akadt szabad.

R1289549
Orosz láncfűrész valamikor a múlt századból

Még a mező alján szemügyre vettük a hatalmas, 1913-ban készült Lanz gőzgépet, amely bár épp nem működött, így is épp eléggé magasztosnak tűnt. Mindent meg lehetett rajta szemlélni, röpsúlyos szabályzót, hajtórudakat, vezérlőszelep-működtetést, csörlővel leereszthető kéményt. A kazánja is kellemesen meleg volt, szinte beindíthattuk volna.

R1289568
Parádfürdői feltöltekezés - az autó vízzel, mi fagyival és kávéval

El Bokorból, Parádsasvár és Parádfürdő érintésével átverekedtük magunkat Egerbe. Mindig ilyenkor jövök rá, micsoda pocsék állapotban lehet a gazdaság – az az út lassanként már csak nyomokban tartalmaz aszfaltot, lényegében járhatatlan, mint minden ilyen, nem igazán főútnak tekintett másik út az országban. Pécs környékén legalább ilyen pocsék a helyzet, de sorolhatnám. Ennyire pocsék utak pici gyerekkoromban, a szegény hatvanas-hetvenes évek fordulóján sem voltak talán, ez már hihetetlen. Pár újautóssal találkoztunk, tízzel tipegve kerülgették a gödröket, mi azért egy ötvenest tudtunk tolni a Merci ballonos kerekein, de nem volt kellemes. Hogy ebből hogyan lesz még egyszer úthálózat az én életemben, azt el se tudom képzelni.

IMG 5238
Végül simán eljutottunk Bokorból Egerbe, onnan Budapestre

Mindegy, túléltük, Parádfürdőn megálltunk folyadékokat pótolni (a Merci meglepően keveset nyomott ki magából, bár rendesen összerozsdázta a teljes gépteret) egy kávézónál, majd három hónap óta először megint Csabinál landoltunk. A Mester jól van, meggyógyult, de a munkájáról majd később írok, külön posztban.

IMG 5315
Egy idő után Norbi mindig elalszik, Bálint meg figyeli a tájat. Neki szinte biztos megmarad valami ezekből az utakból

Mercike csodásan, angyali nyugalommal hazahozott minket, de annyira mardosott a bűntudat amiatt, hogy így hagytam lebetegedni, hogy vasárnap félretoltam minden teendőt, és hónapok óta először nekihasaltam szerelni. Rég tettem ilyet, egyszerűen nem volt rá időm. Hihetetlen volt az eufória, hogy megint szerszám lehet a kezemben, hogy valamit megjavíthatok, kicsit összeverem majd a kezem, meghúzom a derekam, vasmunkás-szagúan ülök le ebédelni, hétfőn pedig kipucolhatatlan gyászkeret lesz a körmöm alatt a rózsaszín kezűek értekezletén. De jó…

R1289599
Még a tákolt csővel - látják, a piros

Gumicsővel Torjay Laci barátom segített ki, volt neki otthon 18-as átmérőjű Alfa Romeo hűtéscsöve - éljen soká a márkák közötti megbonthatatlan barátság. Ha már nekiláttam, előtúrtam a fűtéscsapjaimat is, és a legjobbat beszereltem közülük. Igaz, mint kiderült, ami fent volt, sem zárt rosszul, egyszerűen csak nehezen járt, de ezzel a finomabb darabbal most azért nyugodtabb vagyok.

Az igazi baj az volt, hogy az autóm valamikor a múltban sokat állt, és valaki bentről erőltette a fűtésállítást, a csap meg közben berohadt. Ilyen erőltetésre pedig általában nem a csap mozdul meg, hanem a működtető bovden görbül el.

R1289603
Bent a műszerfalban: törött a bal oldali fűtéscsap-állító drót

Kimozdítottam a kezelőegységet a műszerfalból (hangszóró ki fölülről, majd rács ki, utána gumikalocsni patentjei, gumikalocsni, flepnimozgató rudazat szét, majd végre a panel a gombokkal), megfordítottam ott bent, a helyén, és máris beigazolódott a gyanúm: a bal oldali fűtésszabályzó huzala Z, a jobb oldali csak J alakban görbül meg.

R1289604
Nőgyógyászok előnyben: a lukakon át érdemes szerelni a rendszert

Utóbbit ki tudtam egyenesíteni, de az előbbin olyan éles volt a hajtás (ezt brutálisan erőltethették), hogy a fogó érintésére eltört. Basszus, most honnan lesz ilyenem? Tömör huzal, benne tokban, a vége tekercsbe hajtva, ilyet nem készíttetek vasárnap…

De eszembe jutott, hogy még az anno Kunfehértóról, Csala Leventétől kapott és Pistával Balatonra átvitt állólámpás cuccok egy részét felhoztam Pestre a balatoni garázsból. Elkezdtem kiforgatni a garázs belét - talán, talán…

R1289606
Kicsit már siettem, ezért a lényeg épp csak hogy látszik: a fenti az eltört, a lenti a jó végű fűtésállító

És igen, találtam egy pár bovdent, méghozzá jót. Mennyit röhögtem régen az öregeken, amikor elővették az „ez még jó lesz valamire” dumájukat, és azóta hányszor mentett meg ugyanez a mentalitás a pokoltól… Persze a bovdeneket ki-, még inkább befűzni nem túl kellemes, de azért még mindig ezerszer szívesebben szerelek állólámpás fűtésrendszert, mint bármilyen későbbit. Ez legalább nem fullra törékeny műanyagból készült.

Mivel a bovdeneknek a dupla tűzfalon át kell hatolniuk, ám a köztes üregbe csak az utastéri levegő beszívására szolgáló rács alatt lehet bejutni, ezért először azt kivettem, no meg persze ehhez először az ablaktörlőket is leszedtem.

R1289610
Helyén az új drót, sajnos majd újra szét kell szednem, mert nem állnak most szimmetrikusan a fűtésgombok

Ha már leszedtem az ablaktörlőket, a bal oldalin kicseréltem a gumilapátot. Sose veszek teljes ablaktörlőt, hanem méteres csíkból vágottat fűzök a régibe. Hogy miért? Mert csak feketét kapni állólámpás méretben, a fekete ablaktörlő pedig az állólámpások legotrombább szégyenfoltja, mert könnyen orvosolható. Igazi igénytelenségre vall, hiszen matt króm lapátvázat kapni az ebayen, de még itthon, a hirdetési oldalakon is, abba befűzöd az új gumit és kész. Érdekes, OT-s autón is sokszor látni ilyet, pont Bokorban parkolt az én szakadt autóm mellett egy igazán szép fehér, azon is ott éktelenkedett a fekete lapát. Nekem kiveri a szememet, inkább legyen rozsdás, horpadt, akármilyen az autó, de ezt annyira könnyű rendbe tenni, hogy nem is értem… Persze mindenki mást figyel, sokan nyilván az én autómra mondják, hogy igénytelen, ahány ház, annyi szokás.

R1289611
Egy műszerizzó adja a világítást a fűtés kezelőszerveinek is. A kék vezetékekben optikai szál fut, ezért nem kell szétbarmolni a műszerfalat, hogy ott is izzót cseréljünk

Tehát következett a rácskivétel, műszeregység-kivétel, majd – miután jól megkentem a bovdent - sok-sok fűzögetés, kábelvezetés jött, végre bent volt a kicsi vég, hát nem leejtettem a biztosító alátétet? Na, te legközelebb akkor kerülsz majd elő onnan, ha kirohad a kocsi alja, vagy elbontják az egészet. Néhány, a nyelvtankönyvekben nem, maximum a modern nyelvészet szakosokéban szereplő szó elismétlése után inkább hajtottam egy másikat rugós alátétből, összepattintottam a cuccokat, minden siklik, csusszan, záródik, szuper.

R1289614
Az optoszál vége

Ha már ott voltam, lefotóztam a bizonyítékot, hogy az állólámpás Mercedes már a digitális, szélessávú adatszórás korszakának a gyermeke: nézzék csak, a műszeregységtől a szellőzésszabályzó-csúszkákhoz száloptika viszi a fényt. Nem vicc, tényleg az, kezdő állólámpásos koromban egyszer meghámoztam egy ilyen kábelt, csak bámultam a sok kilógó árvalányhajat.

R1289618
Így csatlakozik az optoszál

Mindent szépen összepakoltam, és mivel az alkalom adta magát, a benyomott közepű, pocsék hangú, filléres, régi Clarion hangszórót is kihajítottam a műszerfalból. Ráadásul ez kerek volt, a lik pedig ovális, ilyet pedig nem szabad, a hangszóró elejéből és hátuljából jövő hanghullámok ugyanis nem keveredhetnek soha, mert fáziskéséssel durván kioltják egymást. Az eredmény: kásás, mélyektől teljesen megfosztott, torz hang, szörnyű, ilyenkor minimum egy méretre szabott kartonlapot bele kell tenni a lyukba, hogy az előre és hátra hang elszigetelve maradjon egymástól.

A Clarion helyére egy kétutas, ovál SAL ment be, és van minőségváltozás: a halk, torz vartyogás helyett csak viszonylag pocséknak mondható zene lett az autóban. Persze minden relatív, de a fejlődés kvázi érzékelhető. Sebaj, már látóhatáron az új fejlesztés. Ne aggódjanak, semmi modern.

R1289608
Ez van a rács alatt: végre ellenőriztem a Mike Sander's állapotát. Jól tartja magát

Feltöltés után a hűtőrendszer semmiféle inkontinencia-problémát nem mutatott, szépen felment a mutató, megállt a 85-ön, ahogy illik, csodásan működik minden. Megnyugtatott az a látvány is, ami a szellőzőlevegő-belépő dobozában fogadott, ez az állólámpások egyik legalattomosabb rohadási góca, a kifolyóknál, amik a motortérbe vezet, porladni szokott a karosszéria. A Mike Sanders itt fantasztikusan tartja magát. Ha a többi üreg, amit megcsináltam is csak közel ilyen jó az autón, nyugodt leszek. Letojom a külső csipákat, azok sokáig nem bántanak, majd nyáron lekezelem őket.

R1289626
És ott, az a csillogó fekete az új gumicső

Csak az a szemét kuplung, arra tudnék már rájönni, miért fog annyira lent…

2013-03-20 18.52.49
Hazafelé

-------------------------------------------

Megjelent posztok a BWY-ról:

2012.12.30. Apró hibának indult. Aztán beledöglöttünk
2012.08.12. Bazegkettő először Karesznál
2012.01.22. Hazahoztam a Mercit
2012.01.08. Miért lett mégis új Mercim?
2011.10.13. Rég nem vettem Mercit...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr495332233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.02. 06:38:33

na már azt hittem eladtad mercit:-)
rég.volt már írás róla.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.02. 06:55:37

Az a régi rádió még működik is?
Szerintem azért egy pár szerszám nem árt egy ilyen öreg kocsiban,meg egy szigszalag,kés,pár liter víz,drót:-)

Never 2013.06.02. 07:09:43

Megvan a fíííííííííling rendesen. Élmények a családnak és a papának.

Never 2013.06.02. 07:10:54

@Gyurma73: Nem kell más, csak WD40 meg Duct Tape... Azzal a világ egyes részein teljes gépjárműflották mennek.

Rigris 2013.06.02. 07:51:39

Én csak azt az egyet szeretném megérni egyszer, hogy a Totalcar címlapján megjelenjen egy olyan cikk, hogy "Traktormajális lesz!" Nem fél évvel előtte, nem egy héttel utána, hanem egy héttel előtte.
A nálam elszántabbak biztos jóelőre beírják a naptárjukba az időpontot, de én nem, csak júniusban mindig elhatározom, hogy majd jövőre elmegyek. De ki emlékszik erre egy év után?
Ugyanez az ausztriai hegyi felfutóval kapcsolatban is igaz...

Nem lehetne ELŐRE írni az ilyenekről?

dhrbikes 2013.06.02. 07:54:37

Volt róla poszt elötte is!
Én is kétszer lemaradtam róla, tavaly beírtam a naptárba május 1-re emlékeztetőbe, hogy nézzek utána, ez bevált, végre eljutottunk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 07:56:24

Az egy Druzsba ( Barat ) lancfuresz, de a legszuroje valoszinuleg egy lemezvillas csepelrol vagy danuviarol valo, az eredeti legszuroje kockas alaku.

Sosem lattam meg tololap nelkuli DT, ez olyan mint falusi bicikliken a svajci sapka - nem gyari es leszedheto de nehez elkepzelni nelkule.

Minden nagy szocialista beruhazasnal ott voltak ezek a gepek, ez volt az egyetlen technika foldmunkakhoz ( utepiteseknel a zold/sarga aszfaltozo gep volt mindehol meg a Baukema greder, igen, az a hosszu idomtalan narancssarga :)

( ilyen DT t betonoztak be az alapba '77ben mikor epult a paksi atomeromu, lerobbant es nem volt ido kihuzni, jott a beton )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 07:59:24

Amugy nincs mar otthon dutra? Marmint napi hasznalatban? Ekkora szam hogy kiallitasra viszik? 50-es mtz remelem meg van!

Ironpen 2013.06.02. 08:03:12

A 60-70-es években a fő utak voltak olyan állapotban, mint ma a mellékutak, ráadásul autópályák sem voltak. A jelenlegi úthálózathoz mérten a karbantartás kevés.

MP 2013.06.02. 08:38:21

Csak jelezni kívánom hogy Solymáron július elején lesz traktortalálkozó. Oda talán lerobbanás nélkül is odaértek. :) Sok traktor családias hangulat és sok program vár mindenkit. A rendezvény ingyenes.

dr zed 2013.06.02. 08:47:51

na végre csikós-vasárnap-reggel. már vártam

hajrá

bonfred 2013.06.02. 09:08:17

Megint egy kellemes vasárnap reggel, fűszerezve egy Csikós cikkel... Zsolt, nem piszkálni akarlak, de szerintem a négy bében mindenkinél volt szikszalag, (igen, így k-val) meg egy ócska szovjet csavarhúzó. Ha az Apollo űrhajókon is volt szigszalag (ott g-vel írják)akkor te is vihetnél magaddal. Neked mondjam, aki már a Millenium Falcon-t is vezetted?

acsebacsi 2013.06.02. 09:25:35

Mekkora már a domboldalban a Bokor felirat :) Tiszta Hollywood.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.06.02. 09:26:16

@Rigris: Igazából egyetlen egy feltétele van hogy a totalcar olvasókhoz eljusson az információ: rákattintani a traktormajálisos posztra a címlapon. belsoseg.blog.hu/2013/05/06/hetvegen_megint_traktormajalis

Csikós Zsolt 2013.06.02. 09:35:02

@Rigris:

Ez megint annak az esete, amikor valaki károg, olvasási képesség nélkül. Az alaptalan vádaskodás az egyik legcikibb dolog a világon, azt érzed:

Az idei beharangozója itt volt:
belsoseg.blog.hu/2013/05/09/hetvegen_megint_traktormajalis

A 2011-es beharangozója itt volt:
belsoseg.blog.hu/2013/06/02/tudsz_e_traktort_vezetni

2102-ben a Mini világtalálkozóra és a pályanapra való készülés közben egyszerűen nem volt időnk még külön beharangozni is, de a programajánlóban kint volt. Nem lehet tejbe áztatott babapiskótaként megemészteni mindent előre mindenkinek.

szpotter 2013.06.02. 09:35:34

Klassz, színes, érdekes beszámoló :)

Csikós Zsolt 2013.06.02. 09:39:03

@Rigris:
Ja, és 5000 ilyen esemény van szerte Európában, mi viszont nem programmagazin vagyunk. A saját élményeinket megírjuk azokról, amikre véletlenül eljutunk, de akkor legyen a Mille Migliától, a Le Mans Classicon és a vastarosi amerikai autó gigatalálkozón át az utolsó garázsbörzéig mindenről cikk? Mekkora szerkesztőség és büdzsé kell ehhez szerinted? Ki olvasná el mindet? Ha kevesebb, akkor mi a szelekció alapja? Vagy csak Bokorról írjunk? Miért? Mást mást érdekel rettenetesen, a traktor meg nem. A Traktormajálist nyomásra (persze Google-ből mindig előtúrható a következő időpontja már márciustól) elkezdtük promózni, bár ez se lenne dolgunk.

Csikós Zsolt 2013.06.02. 09:41:01

@Ironpen:

Te nem jársz három számjegyű úton. Azokon mára nincs lényegében aszfalt, csak szalagkorlát emlékeztet rá, hogy valaha itt gyors forgalom zajlott. Régen ezeken legalább macskakő volt. Konkrétan emlékszem a parádfürdői útra gyerekkoromból még kockakővel.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.06.02. 09:41:06

Egyszer egy magát szerelőnek mondó egyén szigszalaggal javított valamit a Fiatom hűtéscsövén, ami kb. 100 km-t bírt a motortérben. (Pesttől kb. a Vértes közepén a semmiig.) Kicsit kétségbe voltam esve, mire a barátom nagyon bután nézett rám , hogy mit görcsölök? Van nála egy tubus ezeréves gumiám, az elsősegély dobozban van Leukoplaszt, azzal bármit megjavítunk. És úgy is lett: akkora bumszli lett a csön, mint egy csecsemő ökle, de a víz bent maradt. Amikor elvittem egy rendes szerelőhöz, az közölte, hogy ő ugyan hozzá nem nyúl, mert ez spéci cső, ami megrendelve egy vagyon lenne, de épp ezért bontott nincs is belőle, a javítás meg ugyan randa, de tökéletes. Na, erre jó egy fogorvos barát, nem a gyökérkezelésre!

Csikós Zsolt 2013.06.02. 09:43:11

@visszakettopadlogaz:

Ugye mennyire hiányzik róla a tolólap? Én se nagyon láttam még anélkül ilyet. És a vicc az, csak nagyon hosszú lett volna a galéria, hogy ennek a motorját egyszerűen befoltozták, mert kilukadt.

@bonfred:

Az a négybében volt... Azóta babonás hülye lettem, és nem viszek szerszámot. Nem írtam, de még a bicskámat is otthon hagytam, ami MINDIG nálam van különben. :-)

Csikós Zsolt 2013.06.02. 09:44:59

@Csokis:
Na, ezt a módszert nem ismertem. Gumiám meg leukoplaszt... Én egy időben mindent (ami nem rugalmas) Eporapiddal javítottam, egy 850-es Fiatomon (még eladás után is) így szolgált a termosztát fedele. Balatonra menet csináltam meg úgy, azt hittem, félórát bír majd.

Hartmy 2013.06.02. 09:45:40

@visszakettopadlogaz: Elvétve akad még aktív használatban dutra. Vagyis amennyire a környezetemet ismerem nem sok van ami termelő munkát is végez. Viszont van dutra klub ők népes család. Személy szerint nekem is álmom egy nagy dutra restaurálása. MTZ 50 még bőven van. Nekünk is még üzemel, pedig van már mellette két másik nagyobb gép is.

Csak erre a traktormajálisra sosem jutok el, pedig mindig tervezem :(

teddybear01 2013.06.02. 09:57:00

@Ironpen: Ez pont nem igaz. A hatvanas években építették újjá az egy és két számú utakat. A 21-est például 62-63-ban építették, előtte egészen más nyomvonalon futott.
Gyakran fel is újították ezeket, amíg volt rá pénz, pedig akkor jóval kevesebb autó rongálta.
Aztán jött a rendszerváltás, és a pocsék munka. Azóta csak toldozzák-foldozzák a főutakat, már ha egyáltalán hozzányúlnak, miközben az autópályák állandóan szét vannak verve.

beavereater 2013.06.02. 09:57:27

@visszakettopadlogaz: Kisfülkés 50-es van jópár, de a mai melósok már csak fül/here/könyökvédőben hajlandóak beleülni. Nekem is van egy, a leghálásabb traktor ever. Jó, mondjuk 35 centin, réti földön ekével szartatásra nem való, de könnyebb melókra gazdaságos, és '71-es lévén az amortizáció se okoz gondot. Tízévente kap egy nagygenerált, oszt' uccu neki a következő 10-nek:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.06.02. 09:57:40

@Csikós Zsolt: Hinnyje, de jó, hogy emlékeztettél rá, Zsolt, a Västerås-i USA-autós talit vállalom, oda majd én kimegyek.El is felejtettem volna, köszi. :-))

ZYLO 2013.06.02. 10:01:37

Tudjuk, hogy a Mercedes nem romlik el. De egy kombifogó, 10-13-17-es kulcsok, szigszalag, drót, egy sima és egy csillagcsavarhúzó összesen kerül vagy 2 eFt-ba és annyi helyet foglal az autóban, mint egy könyv. Ritkán kellenek, de akkor nagyon. Persze, aki kalandkereső és/vagy sok a barátja, annál ne legyen. Bár ilyen autópark mellett én megfontolnám...

Hartmy 2013.06.02. 10:05:44

@beavereater: A mienk huszonöt évet bírt, aztán egy csapszeg törés jött. Akkor kapott új sor dugót meg hüvelyt is. Más részét még nem láttuk szétszedve :) Azóta mondjuk csak évente 4-5ször húzgál pótkocsit, de ha már semmit sem fog csinálni, akkor építünk neki egy emelvényt és felállítjuk rá. :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.06.02. 10:28:38

@Csikós Zsolt: De elmennék egyszer Bresciába májusban vagy Le Mans-ba júniusban! Évek óta tervezgetem.

De hát pénz-pénz-pénz-pénz-pénz-pénz (most Abbát fordítottam), meg most már autó sincs, anélkül meg hülyén érzem magam :)

hpapagaj 2013.06.02. 10:37:56

Az nem VW-s gyári kesztyű rajtad? :)

nyiga 2013.06.02. 10:45:51

Zsolt! Ez már a sima tapintású fehér kormány?

Fishbed 2013.06.02. 10:54:17

Végre egy Mercis írás Csikós Zsolttól! Mostanában nemigazán kényeztetett minket :(

Matenak · http://csipszerelde.hu 2013.06.02. 11:33:59

Teljesen normális élmény ez egy autóbuzi életében. :) Én is mentem már el dunaújvárosig Trabanttal, aminek csak két féke fogott, az is egyenlőtlenül elosztva, az ajtókat pedig nem lehetett becsukni, ezért belülről összekötöztük őket egy redőnycincáló hevederrel. Mondjuk a motorháztető ettől még néha felnyílt menet közben, hazafelé meg már csak egy henger működött. Ehhez képest ez egy kávészünet volt egy hibátlan autóval. :)
Szerszámkészlet, ékszíjak, bikakábel, olaj és hűtővíz mindig van nálam, habár nekem még sosem kellett használnom őket, de másoknak már párszor jól jött az én elővigyázatosságom!

ChPh 2013.06.02. 11:39:43

Köszönjük a mai posztot is.
A nagyobbik fiam már ki is adta az ukázt, hogy márpedig jövőre menni kell :)

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2013.06.02. 11:51:52

Nemhiába, a Kopasz tudja mi is az az újságírás.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.06.02. 12:11:44

@Matenak: Amit Te csináltál az csak szimpla közúti veszélyeztetés. :/
Nekem is van 22 éves autóm, de minden jól működik rajta (igen a fékek is), de természetesen minden hónapban van mit csináltatni...

NanD 2013.06.02. 12:26:28

Minden szerelő kedvű embernek, aki valamiért nem húz kesztyűt olajos szereléshez,nagyon ajánlom: www.fito-trade.hu/borvedelem-pr88.html
Nagyon jó cucc, a köröm se lesz gyászkeretes hétfőn :)

smogger 2013.06.02. 12:28:06

@dr. Kóser Malac: Dobd le az önkéntesrendőr karszalagodat és pihenj, neked is vasárnap van!

Rocko- 2013.06.02. 12:34:16

tetszett az írás, köszönöm!

Ádi F. 2013.06.02. 12:55:08

@Csikós Zsolt: Beavatnátok a kormányok rejtelmeibe? Egyébként szuper cikk, rég vártam rá, az utak tényleg siramasak arrafelé...

don't 2013.06.02. 12:55:10

@Csikós Zsolt: "2102-ben a Mini világtalálkozóra"
De szép is lenne...;-)

don't 2013.06.02. 12:57:42

@Csikós Zsolt: Parádfürdő 24-es út.(Kétjegyű)

megint 2013.06.02. 12:58:21

Visszaketőpadlógáz, öreg MTZ még sok van vidéken, nagyon jól bírják a kiképzést, nem mellesleg olcsó a fenntartása is. Dutra viszont már alig van.

bearman 2013.06.02. 13:06:29

Arra az orosz Druzsbára emlékszem. Teljesen normál karbija volt (nem repülőkarbi), emiatt nem lehetett elfordítani. Az orosz testvérek ezt úgy orvosolták, hogy két verziót gyártottak, egyiket függőleges, másikat vízszintes fűrészlappal (értsd láncvezetővel :) ).

Papp Sanyi 2013.06.02. 13:20:59

@bearman: ?? Te jó ég! Viszont probléma megoldva :D

csoncsoj 2013.06.02. 13:21:43

Zsolt! Ha legközelebb Pécs felé mész, próbáld ki, hogy Szekszárdnál lemész a 6-os útra. 30km-rel rövidebb (így időben kb. ugyanott vagy, sőt), és talán a táj is szebb a Mecseken át, mint az M6 alagútjai :) Egyébként grat a poszthoz, ismét Csikóshoz méltó minden karaktere... :)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2013.06.02. 13:52:08

@dr. Kóser Malac: Ez 18 éves koromban volt, azóta nyilván nem Trabanttal járok, csak mint sztorit említettem.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2013.06.02. 14:03:09

@dr. Kóser Malac: Egyébként én pedig 26 éves autóval járok, de nincs minden hónapban mit csináltatni... Pedig a nyáron bejártam vele pár országot, 4500km-t mentem vele két hét alatt. Előtte és utána pedig két Totalcar pályanap, de nem toporzékolt a technika. :) Persze a túlzott törődést megkapja, hisz hobbiautó. stipistop.com/randevu-egy-90-eves-hazai-bacsival-es-toyota-celicajaval/#comment_start

18 évesen pedig szinte minden hím egy komplett közúti veszély. ;)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2013.06.02. 14:21:28

Nem futrinka, gyalogcincér... :)
(Én is bogarakkal kezdtem ennyi idősen, látod Zsolti, bármi lehet még a gyerekből! ;) )

kkn 2013.06.02. 14:23:26

A múltkor elmentem Szolnokról Tiszafüredre a jobb parton, nagyjából a Tiszához közel, amennyire lehetett. A középső jász falvakat egyszerűen nem is utak, csak aszfaltmorzsalékos csapások kötik össze. Több négyzetméteres kátyúk, néha egy-egy járható szakasz, de ott a legmélyebbek a lyukak. Ahol már nyomokban sincsen meg a felső kopóréteg, csak morzsalék, ott nem gond, úgyis 30-negyvennel megy az ember, és kényelmesen lassíthat. Mintha teljesen sorsára hagyták volna ezeket a falvakat. Elvégre foci kell a népnek, de azt csak tv-n tudja nézni, nem az új stadionból, mert kimozdulni nem tud a falujából, na ez az igazi röghöz kötés.

voroseltolodas 2013.06.02. 14:28:48

Én csak a gyerekeket sajnálom. Persze,hogy feltalálták magukat a büdös benzinkút parkolójában a bogárral,mi mást tudtak tenni...
Persze könnyű a lelkiismeret miatt ráfogni,hogy "ők élvezik, ez kaland nekik". Majd pár év múlva megmondják így volt-e.

kkn 2013.06.02. 14:32:40

Amúgy a traktormajális jó volt, tavaly után idén voltam másodjára. Láttam is a Totalcaros különítmény autóit, megcsodáltam a Peugeot hámló bőrét, és irigy voltam, nekem most másra kell a pénz, mint egy ilyen hobbiautó. A saját youngtimeremet is árulom, csak az árából tud kijönni egy olcsó üzemeltetésű munkábajárós.

Amúgy egy hétre a majális után rögtön láttam is egy rozsdás de használatban lévőnek tűnő nagy hathengeres Dutrát nálunk az egyik udvarban. Egy ősi Zetor(?) meg évek óta kerti dísz a 442 mellett egy udvaron, a majálisra indulva meg is néztük kollégámmal.

kkn 2013.06.02. 14:36:53

@csúcsragi: '88-ban még Yugóba mentünk a tengerpartra nyaralni. Egy FIAT 850 SC-vel, amiben már 50 km után felforrt a víz, mert minden helyen cucc volt benne: simán is alig fértem el hátul, nemhogy hűtőládával közöttünk, ágyneművel alattam, a lábtérben is mindennel ( és az út alatt még egyszer aludtunk is benne ), meg a tetején a többi cuccal. Az út során több víz lett beletöltve, mint benzin beletankolva, rengetegszer álltunk, és vártuk, hogy hűljön. A bosnyák hegyekben néhol egyesben küzdöttre fel magát.
képzeld , élveztem így is, és ha visszamehetnék, újra átélném. Nem minden gyereknek az odaérés a fontos, sok élvezi az utat is.

Hurri Kán 2013.06.02. 15:55:26

Hálistennek, hogy az állólámpa is el tud néha romlani ;-)
Traktormajális pediglen rajta a bakancslistán.

Tökösmákos 2013.06.02. 16:30:46

Persze hogy pocsék állapotban vannak az utak mikor minden 1000 Ft adóból 900 az "államadósság" kamattörlesztésére megy el. Ez egy ország sorsa ha a vezetői hazaárulók. Gyarmattá válik. Itt épül Rócsild NWOja :P

Leadfoot 2013.06.02. 17:19:46

@Csikós Zsolt: "Ugye mennyire hiányzik róla a tolólap?"

Az ám!
Emlékszem, mikor épült a lakótelep, ahol a szüleim lakást vettek 1985-ben, ilyeneken mászókáztunk. A panelok már kész voltak, viszont köztük a tereprendezés sehol nem volt még, egy ideig még földút vezetett a házunkhoz.
És ezek a dögök minden nap túrták a földet, estére meg ottmaradtak őrizetlenül, és a gyerekek birtokba vették őket.

Az utak állapota... hát, relatív. Pedig én Pécsen élek. :-) Van néhány kritikán aluli rész, az biztos. Tőlünk nyugatra fekvő országokhoz képest rémes. Viszont pl. Lengyelországhoz képest mi vagyunk Ausztria. És az utóbbi 1-1,5 évtizedben azért épült pár út, meg a meglévőket is újítgatták föl itt-ott. Persze botrány, hogy bizonyos részekre nem került még sor (pl. 6-os főút Szekszárd-Pécs-Barcs), és az is biztos, hogy a harmad-negyedrendű utakra elég kevés figyelem jut.

Tiltott Lally 2013.06.02. 17:23:26

@bearman: Nézd csak meg jobban a kihajtását! El lehet fordítani a lapot.

1127ccm 2013.06.02. 17:46:35

Nem tudom miért, de az ilyen írások eufóriával töltenek el. Mint egy kalandfilmben amikor szorítunk a főhősnek. Tudjuk, hogy úgyis megmenekül, de mégis aggódunk...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 18:07:19

@Csikós Zsolt: :)))) nem csodalkozom hogy "kiadta" egy effele henkoles, ( mondhatni nem "tajidegen" eleve ilyesfajta beavatkozas ) A billencs zil ( felkor metszetu platoval ) es soderszallito Maz -ok nelkul nem volt epulo lakotelepi kep regen :D A DT-t hasznaltak a mezogazdasagban is, talajlazito ( rigorilozo ) eket huztak vele.

@Hartmy: megnyugodtam :) a szovjetek anno keves technikat talaltak el, de az 50-est nagyon. Megjegyeznem, ami jo az jo, neha motorozok/autozok mezogazdasagi videkeken, ( usa nyugati part ) itt is sok 50-80loeros gep van napi hasznalatban ami minimum 30-50 eves, haromkereku ford/joh deere ok, massey-fergusson, Steiger, ( ok adtak a licencet a RABA nak anno egy nagyobb traktorhoz, kiszoritva ezzel a suzukit aki mar a hetvenes evek vegen gondolkodott gyorben egy kisauto gyaron, a kgst beleegyezett volna de a gyartokapacitas veges volt es traktor jobban kellett, de ez most nem tartozik ide ) van sok nagyon regi technika, nem csak az izelt torzsu 8 kereku urhajok. Ami jo az jo.

@beavereater: a 82-es elobb ki fog pusztulni mint az 50-es, ez olyan mint a merciknel: hiaba fiatalabb egy sotrozat, az oregebb mindent tulel :))) miutan szethullott a SZU Minkszben gyartottak tovabb Belorusz neven, azok hitvanyabbak voltak, volt kek meg barna ( felujitottak allitolag ) de most jut eszembe ezt biztos tudod. A kirovecek meg jumszok meg egyebek gondolom mar az enyeszete, azok nem voltak ennyire bavalt darabok. Potkocsizni, kisebb munkakra teljessen jo az 50-es, egy negyes eketol egy jo zsiros foldben ujkoraban is bedobta volna a turolkozot :) A kilencvenes evek elejeig vagyok kepben az otthoni technikat illetoen. 160LE ig a crystal volt a kiraly meg a Forschtritt ( 303, meg a "hatos" ) :))) par allami gazdasagnak volt JohnDeere ja de azokat anno az egyszeru paraszt mint en max megbamulta :)

nyuszy 2013.06.02. 18:11:59

Zsolti, persze semmi közöm hozzá, de ezt egyszerűen nem értem meg - ha már egyszer hozzányúlsz a hangszórókhoz, akkor miért a létező leggagyibb SAL-t rakod mindenbe?

Hartmy 2013.06.02. 18:33:27

@visszakettopadlogaz: A régi 82-esek is jók még, ugyanaz a technika majdnem, mint az 50-es, csak azok már nem elő kamrásak, hanem dugattyú kamrás motorral készültek. A '90-es évek közepétől viszont elkezdett hanyatlani az anyagminőség és betett az egész gépgyártásnak Minszkben is. (arról már ne is beszéljünk, hogy manapság megpróbálnak elektronikát építeni a gépekbe, ami viszont nekik nagyon nem megy) Szóval a 90'-es évek közepe tájékától kezdett hulladék lenni a dolog. Mostanában meg a hozzájuk kapható alkatrészek főként a kínai piacról érkeztek, amiknek a minőségét szerintem nem kell ecsetelni, viszont az alkatrész ellátók is kezdik lassan belátni, hogy érdemes az orosz gyártók felé nyitni.
A kék meg barna változatok pedig ha minden igaz más piacokra készültek, mint pl. Románia és Ukrajna és minőségben is meg felszereltségben is mások voltak (a kékhez nem lehetett gyárilag hashúzót kapni, amelyiken van az később került rá).
Tőlünk nyugatra nagyon szeretik a régi technikát vagy legalább is jobban megbecsülik, mint itt. Itthon nagyon benne van a gazdaságokban a minél újabb gépekre való törekvés (hála a géppályázatoknak is) és ezért szórják ki a bevált dolgokat, a bizonytalan újakért cserébe, amire sokszor ár is fáznak rendesen. Nem rossz dolog a géptámogatás, csak eszetlenül használják fel őket. Viszont ezeknek a pályázatoknak köszönhetően az egyszerűbb parasztok jutnak olcsóbban használt, de jó nyugati gépekhez, ahogy mi is a nagy JD-hoz (JD 8100).
Kirovec és Jumsz is még dolgozik itthon, bár szépen lassan a Jumsz a Dutra sorsára jut, a Kirovec még kb. úgy tartja magát, mint a Rábák, szegény emberek nagytraktorai. Egyetlen hátrányuk a TSZ idők óta, hogy sokaknak vannak kisebb parcelláik, amikre egy Rábát vagy Kirovecet ráereszteni nem gazdaságos vagy egyenesen lehetetlen.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 18:34:06

@Leadfoot: Uranvaros? Elorebb a TV s hazak regebbiek, azok a hatvanas evek vegen keszultek. A Szechenyi suli fele levo resz keszult el a vegen, valahogy igy emlekszek, nem arra laktam.

@Tökösmákos: hogy klaszikust idezzek: "Tetszettek volna forradalmat csinalni".

Leadfoot 2013.06.02. 18:39:19

@visszakettopadlogaz: Nem, Kertváros (hivatalos nevén Megyerváros). Urán nagy része - ha jól tudom - még a 70-es években épült.

Biztos a lokálpatrióta beszél belőlem, de azért ezeknek a városrészeknek is megvan a maguk hangulata.

primatus 2013.06.02. 18:40:58

Bár közelebb áll hozzám a 123-as, azért ezt az állólámpást elfogadnám! :) Köszönöm az olvasmányt!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 18:55:11

@Hartmy: persze, a Rabat nem is a hatholdas parasztnak talaltak ki, meg igazabol tarcsazasra a legjobb ( mai napig nem ertem mi a lof@szert nem raktak bele diffizarakat, meg eleg neki hogy hianyozzon belole 5 liter viz es mar hengerfejes lesz... ) ja, a 82-es se volt rossz am, nagy elonye hogy hajtott az eleje meg azert kicsit (pont 30loval ) erosebb volt. A silany alkatresz mindig vonzo lesz azoknak akiknek nincs penze, az fogja megolni ezeket a gepeket. Ez a geptamogatas biztos jo, kicsit modernizalja a videket, fejlodnek a traktorok meg az eszkozok ( Rabawerk eke vilagszinvonalu volt, azert gondolom azt nem dobaljak elfele otthon ) szoval rafer a penz a gepekre. Nagy ugras a '68as agrar reform utan volt Magyarorszagon, akkor a mai Dania, USA szintu mezogazdasagot csinaltak az elvtarsak ( Burgert Robert Babolna volt a kezdemenyezo ) jottek uj technologiak, ( allattenyesztesben is ) ahhoz uj komoly nyugati nagygepek, ( traktor, kombajn, foldmuvelo javak ) csak ugye ez a nagygazdasagi teruleteket fejlesztette, nyolcvanas evek elejen ha egy maszek loval huzta a vetogepet abban nem volt semmi kulonos, szantofoldi kulturan kivul ( szolo, kiskertek pl ) loval is szantottak, nagyon szetszakadt a mezogazdasag akkor es ez tart a mai napig. fejlodni ma mar keves az uj technika, ma mar a gentechnologia jelenthet kiugrast, de ugye azt mindenki tudja hogy nem a hatholdas parasztok fognak elen jarni ebben sem.

igen, megbecsulik az oreg technikat de itt nincs is eu norma hogy cserelni kelljen meg geptamogatas, amig gurul dudal teszi a dolgat addig becsben van minden ami munkaeszkoz. Megalltam beszelgetni egy fickoval egy kb 40 miles hosszu alma fas teruleten ( igazabol megalltam kisdolog miatt az ut szelen, o meg pont arra ment es megallt megnezni en miert alltam meg ) beszelgettunk kicsit hogyan mennek a dolgok, mondta hogy a levelfertozest es egyeb gyanus elszinezodeseket muholdrol figyelik (!) napi 20 orat fizetett operatorokkal, szamitogepes elemzessel, nem jarjak be az egesz teruletet - nem is lehetne hateonyan - igy dragabb de megbizhato, de ha valamit permetezni kell hogy megelozzenek betegsegeket akkor a permetezo unit ami kivonul gps alapjan az tobb mint 30 eves :D:D:D urtechnika szo szerint meg a hetvenes evek :D:D ami jo az jo. nem dobjak ki, pedig penz BOVEN lenne ra.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 19:00:12

@Leadfoot: o hogyne, hogyne lenne :) en Pecsen voltam katona ( A per alias Zrinyi ) meg oda jartam egyetemre anno, a szazevesben parszor lekoppant a fejem a pultra! :D voltam par eve, a 48-as terre ra se lehet ismerni, de az egesz varos nekem mar kesze kusza.

Hartmy 2013.06.02. 19:18:20

@visszakettopadlogaz:

Nah ez az, itt meg amit lehet szórnak kifelé. Lassan az eszközöket is, mert hogy a rabewerknél csillogóbb is van már. Kisebbek persze felvásárolják az olcsón jött gépeket, de már 100-150 hektáros családi gazdaságok is minél újabb gépeket szereznek be inkább. Visszagondolva ez köszönhető az adó rendszerünknek is, mert ha nem akar valaki tetemes mennyiséget leadózni, akkor vissza kell, hogy forgasson legalább 60%-ot a gazdaságba és ilyenkor inkább vesznek valami gépet, mint, hogy be kelljen fizetni. Ennél fogva fejlődik a géppark is rendesen. Csak épp sokszor értelmetlenül. Nagyon jó dolog kényelmes körülmények között dolgozni, csak volt akit ez vitt nullára, mert gyorsan számlát kellett csinálni, felvett hitelt a gépre, hogy kipótolja a gép árát, amit meg akart venni, aztán jött egy rossz év és kezitcsókolom. Nálunk például ezért nincs itthon mindenből új, mert nem futotta rá az az évi keretből. Ha kicsit lecsihadna vagy sikerülne lecsitítani a gépvásárlási hajlamokat, akkor itt is több jól bevált technika szaladgálna. Viszont, most már félnének is a jelenlegit megtartani sokáig, mert piacgazdaság nagyon beékelte magát a gépgyártásba is. Egy-két év és cserélni kell az új gépeket, mert tropára mennek. És eljött az a korszak is mikor felépülnek a nagy gazdaságok egyes emberek kezében (modern kori néven Oligarchák) és minél kevesebb emberrel próbálnak minél nagyobb területet megművelni, amikhez már kevés egy-egy 100 lovas traktor. A kicsiknek nagyon jók és a régebbi technika induláshoz tökéletes, de a felsorolt okokból hamar túl adnak a régi gépeken a fejlődő kisgazdaságok és egyre kevesebb lesz a régi jó dolgokból.
Hogy egy ismerőst idézzek: "Ha nincsenek MTZ-k, akkor a magyar gazdaság nem lenne a fasorban sem."
Azért egy 30 éves GPS vezérelt permetezőt vagy olyan idős traktort is szívesen megnéznék.
Egyébként egy nagyon régi John Deere A modellre is fáj a fogam, de az még bolondabb költség, mint egy szép Dutra :)

It's ME! 2013.06.02. 19:28:51

"...szemügyre vettük a hatalmas, 1913-ban készült Lanz gőzgépet, amely bár épp nem működött..."
Amikor én ott voltam töfögött min' az állat.

@Never: Jaja.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 19:48:42

@Hartmy: a gps alapjan" azt ugy kell erteni hogy gps alapjan berajzoljak neki a terkepen aztan go :) viszont lattam olyan JD rt amiben nem ult senki, huzta szepen a borozdat, a forduloknal perce ott volt egy 6610 es ami javitotta a veget szoval nem ugy mukodik az se hogy reggel elmegy a traktor otthonrol este meg hazajon :))) amit otthon nem lattam es nem is hallottam hogy itt van amikor maga elott TOL egy harmas fejet ( aminek a kiforgatasa befer a nyomtav koze ) hatul meg ket oldalt ketfele van meg par fej... Gondolom ezt ha megprobalna egy eso utani jo aranykoronas foldben ott letorne az egesz miskulancia de ahol homokos a fold meg olyan kultura megy bele utanna ami nem igenyel melyszantast ott mukodik a dolog ( ja meg eleg nagy a tabla hogy megerje ezt megvenni )

Amugy sok magyar gazda jar ide mar, egy ismerosom vett a kite tol otthon gepet es kihoztak ide szetnezni ( ide ertsd: A kukorica ovbe, kozep nyugat )

Hartmy 2013.06.02. 20:02:29

@visszakettopadlogaz:

Ha csak egy térképet kap és az alapján permetez, akkor menet közben is felül tudja írni az adatokat legalább. Azt hittem beleszerkesztették az auto kormányt meg szakaszolót.
A műholdas táv vezérlés itthon is működik már nagyobb területekre, bár gépet csak arra nem bíznék, szerintem ahogy itthon senki sem :)
Front eke erre felé nem igazán eltévedt, de ismerek kollégát, aki használ olyat fogósabb földekben is. Nem kell törődni az első súlyozással, mert az elől lévő eke belehúzza a földbe az elejét így az is nagyobbat tud fogni. Használják azt itt is, csak nem elterjedt annyira, mert ahhoz elég nagy gép kell. Itthon elég sokat igyekeznek leszokni a szántásról és forgatás nélkül művelni, vannak hívei a dolognak és vannak akik nem hisznek benne annyira.
Hallottam másoktól, hogy nagy értékű vásárlás mellé jár tanulmány út is az USA egyes részeire vagy nagyobb ottani gyárakba.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 20:13:10

@Hartmy: na latod ez nekem uj volt amit irtal :)

A gyarakba itt nem erdemes menni mert az eu s gepeket mannheimben meg kolnben gyartjak ugy tudom, itt amugy vannak erdekes specifikacioju gepek, pl 6 os sorozat fulke nelkul ( cowboy fulkes ) meg hidraulika nelkul - hogy ugy potkocsizason kivul mire jo arrol fogalmam sincs - meg van olyan amiben aggregator van telepitve kihajtassal, megall a gazda a kis szarito mellett es mar jo a droton a 20kw -t. ( szivattyut hajtani ontozesre is jo lehet meg isten tudja mire meg ) szoval vannak erdekes dolgok.

Jo lehetett ez a majalis, ha majd egyszer pont otthon leszek kimegyek ra a csaladdal :)

A B O K O R felirat uber jo!!!:DD

xfile 2013.06.02. 20:20:41

Azt hittem,hogy nem lesz mostanában poszt,de végre született egy,vártam is már nagyon,várom a következő mergás cikket.
Üdv.:Atti

xfile 2013.06.02. 20:23:00

Bokor tőlünk egy kicsit messze van,de azért a majális jó ötlet volt.Nálunk is lehetne hasonló,de itt a nyugati határszélen nem nagyon divat(sajnos).

akos696 · www.focusauto.hu 2013.06.02. 20:30:21

@Leadfoot: Szerintem sem vészes Pécs úthálózatának állapota. 10 éve még sokkal rosszabb volt. És Pécs közvetlen környékén is rengeteg az új út. A 6.os Szigetvár felé pusztul rendesen, bár pont Pécs közeli része még egész jó. Orfű fele Ok, Harkány fele is, Jók az elkerülők is nagyjából, főleg a Kozármisleny-Pécsudvard rész a kedvencem illetve onnan Malomvölgy felé az új rész. :)

Vogelthal 2013.06.02. 20:33:43

Pont az ilyen esetek gyógyítottak ki a veteránautós mániámból: amikor az ember már nem mer elindulni velük sehova, az alattomos és elkerülhetetlen meghivásodások miatt. Lehet, hogy Csikós családja tolerálja az ilyen kalandokat, de talán még jobban élveztek volna, ha kényelmesen és gond nélkül érnek el Bokorba. Legalábbis az én családomnak ez fontosabb volt, mint az öreg autó feelingje.

Tökösmákos 2013.06.02. 21:17:19

@visszakettopadlogaz: Arra sose késő. Majd ha már nem csak út nem lesz a birkáknak de zaba se, talán csinálnak.
Vagy felzabálják a gyerekeiket :D

maczko 2013.06.02. 21:22:43

Május 26-án hazafelé Parádról letértem a 24-es útról szokásom ellenére Mátraszentimre/Galyatető/Pásztó irányába, na azon az úton is frászt kaptam néha, pláne, hogy a legfölsőbb szakaszok 3°C volt délután fél kettőkor meg az út maradványain hó!!!! A ********éltebe, mondom, lassaaaan, nyári gumink van, édes barátom. (Egyedül voltam). Kalandnak sem volt rossz, a táj elképesztő, talán soha nem mentem arra, mindig a 24-esen megyek Gyöngyösnek. Végül épségben túljutottam a hegyen, nem bántam meg. Szegény utat meg sajnálom, nem tudom ki fogja kifoltozni valaha is.

yomsisi 2013.06.02. 21:38:00

Nem leszek népszerű, de már megszoktam. Most voltunk először Bokorban és traktormajálison egyszerre. Évek óta készülök, most végre sikerült úgy összehozni, hogy a feleség a gyerekek és a veterán ótó is ezt akarja. Délelőtt indultunk, meglepően hamar leértünk, a leírás kiváló volt, nem kellett navi.
Kihasználtuk a veterán parkoló előnyeit, rögtön ismeretségre is szert tettünk, kellemes volt. Aztán elindultunk nézelődni. Illetve indultunk volna, mert a 2,5 éves, aki csak addig a pillanatig akart traktorokat nézni, amíg meg nem látta azt az átkozott vidámparkot, amit a szervezők nem tudom milyen megfontolásból, szinte konkurenciaként rátelepítettek a saját virtuális showjukra. Hiba volt! Nem csak azért, mert a gyerekemet alig bírtam onnan elrángatni, 1500 Ft-ot hagytam a körhintásnál. A traktorhúzó verseny kezdetekor, szegény Dömsödi percekig próbálta a nézősereget összeterelni, de azok nem hallottak semmit, a völgyben tomboló, a dodgemet hangulatba hozó tuc-tuc-tól. A húzás végül igen felemásra sikeredett, összesen 4 jelentkező volt. A Dutrások csináltak attrakciót, de ahogy hallottuk volt ennél több nevező is, akik mégsem indultak. Talán épp a körhintán ültek? Vagy dodgemet hajtottak és nem hallottak semmit a külvilágból? Sok volt az üres placc, ahol nem állt traktor. Hazarohantak? Délben?
Egy szó mint száz, csalódtam. Nem, nem a helyszín, nem a gépek, (bár nem volt túl sok) hanem a szervezés miatt.
Ha én csinálok egy cirkuszt, nem hívok mellé egy másikat, nem hívok oda tucatnyi gagyiárust. Elég lett volna a traktorsereg, kajasereg és néhány tisztább mobilvécé.
Jövőre újra megpróbáljuk.(?)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.02. 21:44:20

@Tökösmákos: en mar vagy szazszor gondoltam ra hirolvasas utan hogy " na most otthon mindenki kimegy az utcara " de nem, sajnos ehhez mar el van torve a magyar atlagember gerince.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.06.02. 21:54:52

Végre vasárnapi poszt. Már hiányzott.

11 óra felé, amikor kiértünk, még pöfögött a gőzgép. Üres volt mellette a tápvíz hordó, a gépész csak rövid időkre indította be.

A helyszín szerintem is most volt a legjobb. Csak eső ne essen, mert akkor nagyon összeszedi a vizet.

A száloptikás dolgot így, 40 db műszerfali izzóval eléggé tudom értékelni :-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.06.02. 21:59:45

@yomsisi:

Traktor szerintem is kevesebb volt, mint pl. tavaly. Nálunk addig volt nyígás a körhinta miatt, amíg bele nem ült az apró az első traktor ülésébe.
Mire a DT-54-hez értünk, a fülkéjéből már egymást lökdösték ki az odaérő 2-5 évesek, körhinta feledve.

Nekem feltűnően sok volt a gyerek, és kevés a HSCS.

Csikós Zsolt 2013.06.02. 22:32:43

@nyuszy:
Mert a kiváló Blaupunkt, amit vettem ide, túl magas, vagy fél centire kilóg belőle a magassugárzó állványa, és vagy a rács törik el, vagy lazára hagyom a csavarokat, és eláll szintén fél centit. Nem, alulról nem lehet betenni.

@Vogelthal:
Eddig 10 alkalommal sose volt fennakadás. Sőt, igazából még külföldön se. Ne hidd, hogy sokszor lerohadunk, sőt, nem is tudom, mikor volt utoljára ilyen Mercivel, ezért nem is hordok szerszámot. Gumiprobléma volt már, de számít a defekt? Utolsó a Ponton volt, de az egy ismeretlen autó volt éppen, télen, pályán, felkészítetlenül.

nyuszy 2013.06.02. 22:36:10

@Csikós Zsolt:
Meggyőztél, a semminél valószínűleg jobb a SAL is :)
Csak azért volt fura, mert mintha a Pontonba is az került volna.

Rocko- 2013.06.02. 22:45:22

@yomsisi: asszem volt róla szó korábban, hogy nem véletlen a korai távozás.
ők korán elindulnak, hogy aznap hazaérjenek (akár az ország másik végébe). másnap meg megy dolgozni, tán még ugyanazzal a géppel, amit előző nap kiállított.

etwas kultur muss sein 2013.06.02. 23:48:09

@kkn: Egyénfüggő. Az én gyerekkorom is szoci kocsikkal telt el, és azt kell mondjam, kifejezetten szerencsések voltunk, mert nagyon megbízhatóak voltak. A Ladának az AC-pumpája volt kicsit érzékeny, de gyakorlatilag mindig maximális nyugalomban utaztunk, és soha meg sem fordult a fejünkben a lerohadás lehetősége. Max. defekt, vagy alvázig érő sárban való beragadás állított meg minket, illetve ritkán az AC pumpa. A Ladával többször megjártuk a környező országokat és még Franciaországba is el mertünk vele menni. Mindig sajnálkozva hallgattam haverjaim rémtörténeteit a semmi közepén történő lerohadásról, és ahogy visszaemlékszem, legtöbbjük igencsak gyűlölte azt a kellemetlen helyzetet. Nyaralások mentek tökre a szar kocsik miatt.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.06.02. 23:48:18

@Csikós Zsolt: Gyorsszervizből a legjobban sikerült darabom az volt, amikor ugyanennek a Pandának szétesett a váltó rudazata a Hegyalja úton. Hármasban elmentem a járdáig, két kerékkel fel, majd zakó-nyakkendő le, szőnyegek a kocsi alá... A csomagtartóban volt olyan drótom, amit a rapsicok használtak, a Tatabánya melletti erdőkben tekertem le a fákról, amikor tájfutó versenyt rendeztünk. (Nem valami himi-humi cucc volt, szerintem a bányából származott.) Azzal összedrótoztam a szétesett gömbcsuklót, és az első tételszünetben már be is engedtek a Zeneakadémiára. Másfél év múlva ugyanezzel a drótozással adtam el az autót, mert eleinte pénzem nem volt rendesen megcsinálni, később meg elfelejtettem, annyira jól működött.

kkn 2013.06.02. 23:56:14

@KezitCsókolom: Fateromnak biztosan rossz volt, mert övé volt a felelősség, én csak élveztem a kalandot. Nem voltam elkényeztetve, hogy ilyesmin hisztizzek, mert miért nem vagyok már a parton fürödni, pedig szerettem.

Csikós Zsolt 2013.06.02. 23:57:30

@nyuszy:

Nem fért be a SAL, túl nagy volt a mágnese, ki kellett volna vágni 1 cm-t a polcból. Abba túrtam valami borzalmas hangú veterán hangszórót.

etwas kultur muss sein 2013.06.03. 00:17:50

@kkn: Persze a gyerekek könnyen feltalálják magukat, de azért ha rendszeressé válik a szívás, vagy fontos lenne idejében érkezni, akkor nem olyan vidám a helyzet. Meg mondom, ez egyénfüggő, ki hogyan viseli a helyzetet. Nekem szerencsére nem kellett megtapasztalnom, de akinek volt szerencséje kifogni egy olyan hulladékot, ami gyakorlatilag alkalmatlan volt a közlekedésre az állandó lerohadás miatt, az pár év alatt beleőszül.

Csikós ez nem a Mercinek szól, csak úgy ideböffentettem. :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.03. 06:48:20

" valamit megjavíthatok, kicsit összeverem majd a kezem, meghúzom a derekam, vasmunkás-szagúan ülök le ebédelni, hétfőn pedig kipucolhatatlan gyászkeret lesz a körmöm alatt a rózsaszín kezűek értekezletén. De jó…"

Pedig k*vajó érzés az :)

Jó sztori, a lerohadás meg nem is volt akkora :) A gyerekek meg aranyosak :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.03. 07:06:01

@csúcsragi: Rettenetes lehet egy gyereknek, hogy nem tv-zhet, számítógépezhet... (Persze csikós gyerekei nem ilyenek)
Ne röhögtess már.

dennisthemenace 2013.06.03. 07:41:09

@don't: Esély van rá, mert mindent gyártanak hozza és van komplett kevlár karosszéria is, a rozsda legyozve.

dennisthemenace 2013.06.03. 07:45:55

@Tökösmákos: Eltévedtél? Menj a picsába vissza a politikai blogokra. Remelem, jutott neked ulohely a misén, amit a kokeróért celebráltak...

Hartmy 2013.06.03. 08:42:49

@csúcsragi: Nem hinném, hogy annyira sajnálni kellene a gyerekeket. Lehetséges, hogy nem mind a kettejük van oda az autókért annyira, de visszagondolva a legszebb dolgok voltak kiskoromban például, mikor nyaraláson a Balaton mellett a lerohadt Dacia-t kellett bütykölni vagy a Tipo-t kellett feléleszteni.

@ColT: Egyet értek. Hosszú téli hónapok után felüdülés a tavasz, mikor gyászkeret lehet a körmöm alatt a szezonális javításoktól. Nem esztétikus, de meglátszik, hogy csináltam is valamit. :)

Lowtyo 2013.06.03. 09:05:16

ez az ablaktörlő lapátba gumicsíkot tenni dolog nekem sose működött. vagy inkább úgy mondanám, hogy egy kalap szar volt. lehet, hogy ronda a fekete ablaktörlő, de esélyes, hogy azzal látni is lehet majd esőbe. szobron legyen csak gyári mittoménmilyen, de járóson olyan, ami használható.

kis59 2013.06.03. 09:32:32

@MP: Hú, köszönjük szépen !!

MP 2013.06.03. 14:45:07

Nincs mit! Érdemes elmenni mert mindig nagyon jó hangulat van a gyerekek traktorozhatnak van felvonulás meg mókás játékok s mindenki hihetetlenül kedves.

dennisthemenace 2013.06.03. 23:57:08

@Tökösmákos: Meg, épp most írt; Tokosmákos a nickje...

Medvetaxi 2013.06.04. 14:29:04

A végére olajos kézzel álltam fel a géptől,sőt le is horzsoltam
egy kissé!:-))))))) Huhogásmentes formátum jön. Azt a q...rva
csillagvillást nem tesszük az akksira Gyerekek!!Ezért annó a
Csepel Autógyárban töltött inasévekben rendes tockos landolt a
tarkónkon! Szuper leírás, jó fotik! Csaó-csaó!

Tökösmákos 2013.06.04. 16:20:43

@dennisthemenace: Nem meglepő hogy hazudozol, ahogy az ősi magyar mondás tartja: "Zsidóbeszéd, rókafing." :P

madaradam 2013.06.05. 10:51:08

@Csikós Zsolt:

Annyira kapcsolódik csak a témához a mondandóm, hogy Mergákról kérdeznék:
- Gödöllőn előzött egy "nekem" patika állapotú Ponton(talán OT-09-23/13? rendszámú). Ismered? Ha a Tied ezt is űbereli (a eddig olvasotak alapján valószínű) akkor le a kalappal.
- Egy szintén gödöllői barátom restaurált egy "Dzsoki" kabrio Mercit. Érdekelne, ha megmutatná,

Madár

Rocko- 2013.06.06. 10:13:50

@madaradam: én ma láttam, futólag, télleg szép.

zsebkettő 2013.06.07. 23:13:34

A magyar utakra a DS-t tervezték, nem az állólánykát, mondjuk arra nem jó, hogy gazdagnak képzeld magad.
süti beállítások módosítása