Heti merítés

  2013. április 07. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

100% élvezet :)

35740

Ismerem a márkát és a magyar felhozatalt. Teljesen reménytelen közel gyári állapotú 126-ost találni, pláne emberi áron. Jó, ha negyedévente felbukkan a hirdetések közt egy kicsit is normálisan kinéző darab, de annak az ára is rettenetes. Az összes többi szomorú, szétbuherált, össze-vissza tört dzsunka... A házilagos diesel átépítésekről már nem is beszélve...

A sötét erő

58916

Az elején elmesélném,hogy miért is vettem meg a Bravomat… Nem tudom…:D
Stabilabb lett a munkahelyem,az új kapcsolatommal együtt lízingeltem két tinit,valamint terveztünk saját közös gyerkőcöt is.Ez utóbbi már elkészült azóta.:) Valami nagyobb kellett. Így elkezdtem nézegetni a(z űr)szekereket,vmint ismerősöket is kérdezgettem,köztük a régi autószerelőmet is.Jött a szokott duma:franciát,olaszt neeee..

...minden masra ott a Mustang Cabrio!

60684

Nem szabad elfelejteni, a műszaki színvonal a 60-as évek ( merevhíd hátul, nyomórudas motor ) de jó kis kocsi, kihozták belőle a maximumot.

A nagy pénztemető

60650

Mindennapi használatra vettem dupla áron, de a hirdetés szerint csak bele kellett ülni és menni. Kedves volt az eladó, próbakör, minden jónak is tűnt. Csak azt felejtette el mondani, hogy az autó évekig állt. Ennek következtében az összes gumitömítés, szilent, bak, stb szétmállott.

Kényelmes, de...

53847

Különösen élvezem az első futóművét és a kormányszervót, viszont az egyenesfutás a hátsó beállítási hiba miatt rossz. Ámde, sokkal többet fogyaszt, mint amit a gyár közöl, tisztán városi forgalomban 10,5 liter óvatos vezetéssel, vegyes forgalomban sem megy 9 liter alá 80/20 város/országút.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr885204965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Invinoveritas 2013.04.07. 09:02:04

Szép napot!
A Bravo volt már...
A Mustangról nem tudtam meg semmi érdemlegeset, miért került be? Mert jó az alakja és dögös?
A Skodás egy inkompetens. Hűtőolaj a klímában, lol.

Volvo: részletes ítélet, jó olvasni, de hol vészesek az alkatrészárak, ha az AC pumpa 3000, lengéscsillapító darabja egy tízes? Egy régi Volvohoz! Ja, hogy a kaptár parkolójában a tócsában csavarozgatja. Akkor vegyen Simsont, azt be lehet tolni a lépcsőházba... A tulaj lecsekkolhatná pl. ilyen idős japán gépekhez mi mibe kerül, ha akad egyáltalán:)

A Merga: top of the week, gyönyörű és minden elismerés a tulajnak. Valószínűleg hajlik arra a jóember, hogy egy ritka csatahajót megmentsen az utókornak. Szép és ritka a hozzáállás.

pet77 2013.04.07. 09:29:44

Tegye fel a kezét, aki végigolvasta a fiatost!

eszkütyü 2013.04.07. 09:31:21

Volvo tulaj szerint az autóhoz minden alkatrész "egy vagyon". A listáján viszont Suzuki Swift-F Astra kategóriájú összegeket látok. Jó, a karbi tényleg drága volt, de minden típusnak van egy-két horror árú alkatrésze, akár a Cinquecentonak is. A fiatost el sem olvastam, a kép elmond mindent.

s60d5 (törölt) 2013.04.07. 09:41:58

Akarok egy ilyen volvot!!!

JaxTeler 2013.04.07. 09:48:37

Jah a Bravo volt már, azóta úgy látom volt egy pár update, még arról is, hogyan szépül és épül az udvar közben (tyúkól, betonozás LOL) A végébe is belekaptam kicsit, és ha jól vettem ki, emberünk vett még egy lefingott Puntot is a biztonság kedvéért. :) A Merci valóban nagyon szép és ritka is, grat hozzá. A Roomsteres nem semmi fazon, azt mondja irgalmatlanul csúszik a nyári gumi hóban :D Mondjuk annyi igaz, hogy tényleg széles és száraz úton tényleg jó ez a gumi (édesapám Fábiáján is ez van). Öröm bódogság, ment 180-at is a kocsi, tényleg érdemes gyilkolni szerencsétlent, na mind1

válasszmásikat 2013.04.07. 10:07:54

"Pláne úgy, hogy a Volvo büszkén hirdeti, hogy minden valaha gyártott modellhez kapni minden alkatrészt"

Ezt honnan találta ki a tulaj? Mert ez nem igaz.

TurboRudi 2013.04.07. 10:10:27

A merci gyönyörű! Nekem is nagy favoritom a 126-os, régen majdnem vettem egyet, de az iszonyat le volt pattanva, helyette inkább vettem egy nagy volvot és a volvos kollegával ellentétben nekem évekig egy fityinget se kellett ráköltenem.

womBATMAN 2013.04.07. 10:19:36

@válasszmásikat: Kicsit félreértelmezte a tulaj ezt:
www.volvocars.com/hu/top/community/heritage/Pages/classic-parts.aspx
A régebbi volvok valóban pénztemetők, de ez jellemzően a magyarországi autóhasználati szokásoknak köszönhető.

Invinoveritas 2013.04.07. 10:25:02

@eszkütyü: Drága karbi, relatív. Egy központi befecsi, vagy egy adagoló mibe fáj? Nem 90-be.
Bizots horror árak fogadták a boltban, mert előtte a roncstelepről két marék szotyiért kapta meg a bontott fékbetéteket, kuplungtárcsát és kinyomócsapágyat.
Írta: komplett vezérlés 9 darab ezresbe volt. Ennyiért milyen autóhoz kapsz bármilyen komplett vezérlést is? (Jó, Fabia I, 1.4 láncosét talán...)

@válasszmásikat: keveri a Mercivel. A Csikós írta, ahhoz tényleg kapni mindent, ha az ár mindegy.

dojcsáklaci 2013.04.07. 10:27:30

A Mercist ismerem a MBYBK-ból.Állítólag sikerült szereznie Stuttgartból még gyári levegőt a pótkerékbe:-) Igazi "megszállott".

760kodnék 2013.04.07. 10:30:17

Csak a Volvos ítélethez szólnék hozzá érintettség és személyes (jelenleg is tartó) tapasztalás okán: a leírt alkatrész árak egyáltalán nem húzósak, szerel(tet)ni azért műhelyben ajánlatos, 410e km az nagyon tisztességes, de ennyi után már kijár kicsit több törődés...

Ezzel ellentétben az enyém (szintén tavaly jutottam hozzá): kicsi helyrepofozás után - beleülsz mész. Bármikor. És az azóta beletett 20e km alatt semmi hiba. És a parkolás, ha megvan a megfelelően hosszú hely, persze, igenis könnyű, mert olyan kicsi a fordulóköre, hogy elsőre meglepődtem, de nagyon (szerintem kisautók simán megirigyelnék). És a fogyasztás: nekem a nagy motorral, de injektorral van és télen max 14 liter/100km a városban úgy, hogy bizony lépem neki, mert megy és szeretem, ha megy... :-)

Kicsit részletesebben a népítéletek közt megtaláljátok a szösszenetemet.

Klasszikus autóra vágyóknak csak ajánlani tudom!

Mallorca 2013.04.07. 10:45:48

Gratulálok Skodásnak!

Az új autóba rendel automata váltót, de egy szett téligumira nincsen pénze.

Az elején azt írta, hogy óvatos vezetéssel 10,5 litert fogyasztott, aztán később kiderült, hogy talán mégsem volt olyan óvatos...

VI 1.6 2013.04.07. 10:47:05

A mercisnek csak annyit,hogy egy gyári rádiót megérdemelne ez az autó!!!!!!!!!!!!

eszkütyü 2013.04.07. 10:50:28

@Invinoveritas: Én a poszterhez hasonló csóró volvós vagyok, de 90-ért inkább hoznék egy 200 Eurós, jól működő donort, és átpakoltam volna injektorosra. Amikor a 960-asomnak behányt a motorja, 80-ért találtam motort váltóval, meg egy kibelezett, gurulóképes kasznival. Azóta is abból csipegetek. Persze, egy jó anyagi háttérrel megáldott, típustisztaságra törekedő youngtimeres esetében ez nem eget verő összeg, ha tehetném, én is Göteborgból hozatnám a levegőt a pótkerékbe:-)

eszkütyü 2013.04.07. 10:57:18

@760kodnék: Bizony, az anyósülésen meglepődnek néha, hogy milyen kis helyen megfordul. Ez a hátsókerekesség egyik áldása: majdnem derékszögig alávág a kerék, mint a Merciknél. Persze, csak padkák között működik a trükk, mert az eleje-hátulja nagyot kaszál.

pet77 2013.04.07. 10:57:48

A Fiatost elmentettem Wordbe....32 oldal lett:...
A szerzőnek a TC-nél a helye!!!!!!!

Hurri Kán 2013.04.07. 11:02:57

126-ost bármikor. A kupét.

roomster09 2013.04.07. 11:07:58

@Mallorca: 500e km.-t nyomtam le eddig téli gumi nélkül, 25 év alatt, nekem nem pénz kérdés a téli gumi. Ami pedig az óvatos vezetést illeti, próbáld megérteni az olvasott szöveget. Fog az menni...

Rocko- 2013.04.07. 11:20:57

a Mustang nem visszakettopadlogazé?

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2013.04.07. 11:27:07

A bravoson fuldokolva röhögtem! Viszont gyanúsan Digó Limós,nem?
Elején boyraceresnek tűnik,majd egy könnyed nem erőltetett baromi jó írás kerekedik ki belőle!

JaxTeler 2013.04.07. 11:27:18

@roomster09:
Jah akkor gondolom biztosan elvi kérdés lehet.
Még jobb...

Invinoveritas 2013.04.07. 11:33:45

@eszkütyü: én se vagyok Rótcsild, de kis utánajárással elfogadható áron hozza nekem a Nissanomhoz a gyári nyolcasalátétet Yokohamából Mr. Yamaguchi.
Viccet félretéve: a donorautó pl. angolból jó megoldás. Én is csak azért nem mentem bele, mert ami a sajátomon szar volt, az egy ugyanolyan kinti olcsó donorban jó eséllyel dettó szar. Más: az öreg Volvók ilyen barátiak alkatrészárban? Nem tudtam.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.04.07. 11:35:36

Hiányzik egy jó vasárnapi Csikós-féle megaposzt.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2013.04.07. 11:42:13

@immortalis: A totalcar magazine miatt szerintem elég unalmas lesz ezentúl a pórias magyar magazin.

Leadfoot 2013.04.07. 12:00:55

@JaxTeler: Az egészet a gumilobbi találta ki... / Az ezerkettesen se volt téligumi, aztán mégis... / Hóban majd lassabban megyek... / Stb.

Lehet találgatni. :-)

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.04.07. 12:05:16

@760kodnék: Jól beszélsz! Túj vagyok én is egy 740 dízelen meg egy ugyanilyenen mint az ítéletben volt és egy polar turbo 940-en is! A legjobb autóim voltak!

Mérges 1234 2013.04.07. 12:13:10

@roomster09:

A késő tél miatt én megszívtam, hamarabb tettem fel a nyárikerekeimet, aztóa kétszer esett a hó úgye....

Namármost ejutottam így is a munkahelyemre, haladni viszont ne tudtam, folymatosan dolgozott az ABS, egy somó helyen alig tudtam elindulni.

Persze lehet szopni nyári gumival télen, csak minek, amikor a kettő között ég és föld a különbség.

JaxTeler 2013.04.07. 12:14:09

@Leadfoot:

Nagyapám is ezt mondja :), egyébként ezt a gumilobbit el is hiszem, de anno valahogy mások voltak a gumik. Ahogy néztem régi gumikat a Zsiguliról azok vmi nagy rücskös nem is tudom milyenek voltak, terepjárón látok mostanában hasonlót, meg négy évszakos abroncs ami hasonló. Ezt mint laikus mondom. A mai nyárikkal sztem nem lehet olyan biztonsággal menni havon, mint azokkal a régebbi abroncsokkal. A fent említett Bridgestone gumi tök jó példa, tapasztalatból mondom. Télire azt hiszem 175/70 R14 (ha jól emlékszem) van feltéve, egyrészt keskenyebb másrészt a mintázata is ugye más. Össze sem lehet hasonlítani a kettő viselkedését.

Mérges 1234 2013.04.07. 12:14:43

@roomster09:

A késő tél miatt én megszívtam, hamarabb tettem fel a nyárikerekeimet, aztóa kétszer esett a hó úgye....

Namármost ejutottam így is a munkahelyemre, haladni viszont ne tudtam, folymatosan dolgozott az ABS, egy somó helyen alig tudtam elindulni.

Persze lehet szopni nyári gumival télen, csak minek, amikor a kettő között ég és föld a különbség.

stower 2013.04.07. 12:34:03

@VI 1.6: Igazad van :) A beltérről készült fotó már ezer éves, még a kereskedő készítette, akitől annak idején az autót vettem. Természetesen az első naptól kezdve korabeli Becker van benne. A váltókar mellett lévő mágneses telefontartó izé is röpült - sőt, azt a fabetétet kompletten cseréltem a nem gyári immo miatt (alul a kör alakú aljzat, amit befúrtak a fába). A kormánykerék is új már azóta. Majd készítek friss fotót és feltöltöm.

Evil Dragon 2013.04.07. 12:36:32

A Fiatost az update2-nél feladtam...majd talán ebéd után folytatom...Jó szövege van,viszont autót biztos nem vennék tőle :)

eszkütyü 2013.04.07. 12:52:45

@Invinoveritas: Az alap kopó alkatrészek nem drágák, meg nem is kellenek gyakran. Van azért pár kivétel, pl. egyes típusok szintszabályzós hátsó gátlóval szereltek, ezek darabja 150 papír, a Kárászy szerint nem lehet felújítani. Ilyenkor szokott alákerülni a kombi merev hídja. Érdekesség még, hogy a légtömegmérő Ferrari, a légszűrő Rolls, az ü.a. szivattyú pedig a Porsche cikkszámával egyezik, tehát nem a választék legaljából válogatták a beszállítókat a '90-es évek közepéig.

Leadfoot 2013.04.07. 12:53:30

@JaxTeler: Szerintem pontosan ez a lényeg. A mai nyárikkal is biztos lehet olyan biztonságosan közlekedni hóban, mint a régi tömlős diagonálokkal.
Csak azóta ugye eltelt pár év, volt némi fejlesztés.

Aki inkább szopkod nyárival, az hosszú évtizedes komoly fejlesztőmunkát intéz el egy legyintéssel. Ugyanolyan ez, mint az öv be-nem-kötők által gyártott ideológiák.

Morzsamondja 2013.04.07. 12:58:17

Én lennék a Volvos cikkíró. Egyrészt az alkatrész ára valóban nem lenne sok, ha nem egyszerre menne tönkre minden. Ha csak néha kéne kicserélni egy-egy gömbfejet nevetve hagynám ott a pénzt a Bárdinál. De amikor - mint írtam - havi szinten 30-50ezer elmegy csak alkatrészre... még féláron is tud fájni, na. Egyébként igényesen és nagy odafigyeléssel szerelem a Volvot, nem kertvégi cigánykodás. A latyakban térdelés azért volt mert a csattanás után az volt a legközelebbi hely ahová félre tudtam állni, és nem volt időm és alkalmam trélerezni. Mivel kamionsofőrként dolgozom, alig vagyok itthon és nincs időm ilyenekre. Ráadásul vidéken, szóval nem kell mondanom mennyire idegölő ha kiesik a kocsi, ami a mindennapos futkározás alapeszköze. Ott és akkor volt a legjobb és legolcsóbb megcsinálni, így is belekerült a művelet 70 gurigába. A donor Volvon én is gondolkodtam, de nincs hol tároljam, és a bontott injet szett is lutri. Végezetül pedig, nem olyan nagy élvezet 20 év és 410ezer km kókányolását kijavítani. Sokszor találgatni kell, hogy na akkor most hogyan is volt egy-egy cső vagy alkatrész eredetileg. Bár olyan autó lenne, hogy csak beleülök és megyek! De nem olyan.

JaxTeler 2013.04.07. 13:22:15

Igen el lehet közlekedni nyárival is télen, de ahogy mérges kolléga írja, értelme nem sok.
Most márc 15-én esett itt vagy 30 centi hó Miskolcon. Bérházak között a hó sehol eltakarítva. Azért egy jó téli abronccsal tényleg nem volt gond az elindulás, a kerék egyáltalán nem pörgött ki betapadt ahogy kell.

Puch Cavette 2013.04.07. 13:25:08

Szerintem a Fiat-os posztot ne hagyjátok ki. Ezt az életigenlést végigolvasni felér egy endorfin-kúrával. Több ilyen sült bolond kéne az országnak :) - és kevesebb lelki nyomoronc...

Invinoveritas 2013.04.07. 13:52:28

@!Ace!: Ebben az esetben megkövetlek és elnézésedet kérem! Az ilyen ítéletek mögött általában ,,lélegeztetőgépen-tartó" tulajok szoktak lenni. Ellenben amikor egy hosszú magyar előélet után áll neki valaki mindent kijavítani gyárira az:
1. tisztelet a köbön
2. iszonyat szopás
3. eszméletlen alkatrészbeszerzési kapcsolatok kellenek
4. egy gyári szerelési leírás idegrendszert ment:)

Az utolsó 3 pontot már volt szerencsém kijárni. Népítéletek közt van a sajátom: az egyetlen fényképes Nissan terrano.

@eszkütyü: még békebeli, minőségi verdák ezek szerint. Nem tudtam, nem ismerem a Volvokat, de a svéd mérnökök ezek szerint nem műanyagból Legóztak:)

CorollaVVTI 2013.04.07. 14:15:37

@Leadfoot: Tényleg nagy a különbség, sőt, szerintem a mai nyárik rosszabbak télen, mint a 20 évvel ezelőtti gumik voltak. Már csak azért is, mert egyrészt úgy is vesz a normális ember télit, tehát inkább a melegre optimalizálják, másrészt anno a Ladával Apám kb. 155-ös gumival járt (passzolom, Ladások majd kijavítanak), nekem most a nyárim 215-ös. És a Lada teljesítményének kétszerese van meg, ugyanúgy hátsó keréken.

Arról már nem is beszélve, hogy hozzászoktunk a fékhez pl. A Ladák azért nem jeleskedtek ebben túlzottan, most 4 akkora tárcsám van, amire 16-osnál kisebb felni nem megy rá. Az ember pedig akarva-akaratlanul megszokja, és úgy vezet, bőven később kezd el fékezni kanyar előtt, stb. Télen pedig, a mai nyári gumikkal a fékhatás nagyságrendileg nulla. Egy lefagyott közepes lejtőn lefelé már nem tudsz megállni, csak kattog az abs és gyorsulsz.

Morzsamondja 2013.04.07. 14:18:52

@Invinoveritas: Sokat segít ha van egy középfokú angol nyelvtudás, mert akkor lehet olvasgatni az angol Volvo közösségi fórum sorait. Illetve akkor el lehet olvasni a gyári szerviz könyvet, amiből nincs magyar nyelvű. De még így is igen nehéz beszerezni pl egy vákuum diagramot vagy egy színes típusazonos kapcsolási rajzot. Ráadásul a karburátoros 740 elég ritka világszerte. Ha ezt tudtam volna vásárlás előtt sikítva menekülök a kereskedésből.

Hurri Kán 2013.04.07. 14:22:24

@CorollaVVTI:
1500-ösökön spec. már 175/70-es volt a méret (apámnak volt néhány egymás után, így erre biztosan emlékszem). Egyébként sose értettem ezt a téli gumin való fillérbaszást. Egy átlag autóra, viszonylag átlag méretben (max. 195/akármi, 15-ös felnire) ha nem is újonnan, de egy-két éves használt téligumi garnitúrát lehet kapni max. 30.000 forintért. Ami megint csak átlag használat mellett, ha csak 3 évet számolok, akkor napi 28 forintba kerül. Akinek a saját és mások biztonsága ennyit nem ér meg, járjon gyalog, és felejtse el az autózást. Nem mellékesen, ha téli gumi hiánya miatt csúszik bele valakibe és a saját autóját nem is töri össze, csak a másikat, akkor is kifizeti ezt az összeget a megemelkedett kötelező biztosítására.

Hurri Kán 2013.04.07. 14:23:44

@!Ace!:
Magyar Volvo klubnál (Volvo wiw tán) érdeklődtél már? Biztosan segítenek ilyesmi jellegű dolgokban.

JaxTeler 2013.04.07. 15:22:35

@Hurri Kán:
"napi 28 forintba kerül. Akinek a saját és mások biztonsága ennyit nem ér meg, járjon gyalog, és felejtse el az autózást."

Ott a pont ;)

Mérges 1234 2013.04.07. 15:34:16

@Hurri Kán:

Hamár fillér baszás, még ez sem teljesen igaz, mert amíg fent van a nyári addig a téli nem kopik és viszont.

OK egyszer be kell rúházni egy garnitura keréktárcsába is, na meg az sem baj, ha az ember maga ki tudja cserélni....

Mindegy, tényleg sok a hülye ember, megveszi hitelre a gépet, de kerékre nem futja.

Mérges 1234 2013.04.07. 15:37:20

Fiatos csávó, hát igazából én sajnálom, mert ez így nem élet, én is voltam így, én is szoptam kurva sokat, hétvégén szétszedett autóval, aminek hétfőre menni kell.

Viccesen írta le, de szar az ilyen szerelgetés, az állandó stresz.

Másrészt, ahogy leírta kurva hülye az autüszereléshez...... :D
Persze azóta már biztos fejlődött valamit.

Hurri Kán 2013.04.07. 15:41:04

@Mérges 1234:
Mikor aránylag sokat mentem saját autóval, évi 25 ezernél több akkor sem volt, ha ezt osztom a két garnitúra gumi között, akkor kiderül, szinte előbb öregszik el a gumi, mint hogy elkopjon. Ha valaki ennél többet megy, ott nyilván hamarabb elkopik, no de ott meg még fontosabb a biztonság szerintem.

Mérges 1234 2013.04.07. 15:51:39

@Hurri Kán:

Ja, ja, régen én is évi 30.000-et mentem, most meg megyek évi 12 ezret, de amióta megszületett a gyerek, már inkább csak 8-at, hamarabb öregszenek el a gumik, minthogy cserélném......

Mondjuk aki ilyen keveset megy, anak talán alternatíva lehet a 4 évszakos is, én még nem próbáltam, de akár jó is lehet.

DeezL 2013.04.07. 16:55:38

bravo és a roomster volt már korábban!

Szép a 126os de én inkább Turbodieselben venném meg! Korábban valaki kérdezte milyen mercit vegyen és Csikósék is lebeszélték az illetőt a V8asról... elolvadnak a kábelek meg mittomén milyen hibái voltak,ha benzines akkor elég lenne egy E230 124es Coupe szerintem,de azt is csak Hobbyra tartani!

Volvo tényleg nem vészes fenntartásügyileg!

DeezL 2013.04.07. 16:58:55

@!Ace!: azért 410ezer km-nél ezek előfordulnak...meg öreg is az autó,csodák nincsenek ennyi km-nél a Bmw,Merci bármi is igényli kb ugyanezt!

klondike 2013.04.07. 17:23:22

A volvosnak üzenem, hogy én egy JCB 3 D rakodó-markolót vettem ugyanígy 3 milláért, majd beleöltem majd 500 e-t (csak a tömítésgarnitúra hidraulika 38000,- amit kb. 6 alkalommal cseréltem)

, fél évig használtam, mikor épp lehetett, majd "kellemes" vételár- 500 ezerért eladtam.

Van, aki nálad is rosszabbul járt....

Puch Cavette 2013.04.07. 18:22:11

@Mérges 1234: A négy-évszakosról kérd ki azért pár használó véleményét. A kocsinkat nem is széles (175/70r13) Pirelli négy-évszakossal vettük - ha kéred, megnézem a pontos típusát, hogy ne fuss bele te is. Az első télen kiderült, hogy teljesen használhatatlan hóban (fél fokos "emelkedőn" képtelen volt megmozdítani a kocsit, lassulás csak motorfékkel, kanyarodás gyökkettővel) - bármilyen kopott nyári gumival körbe lehet autózni. Ha esett, inkább tömegközlekedtünk, pedig egykor hivatásos jogsim volt, azzal kerestem a kenyerem, és nem vetem meg a havas-jeges bohóckodást :). A következő télnek már téli gumival vágtunk neki, mert nálunk is gyerkőc született.
Azt halkan teszem hozzá, hogy sima, vizes burkolatnál sem tapad rendesen, épp csak a még használható kategória. Ráadásul 5 éves korához képest (legalábbis 5 éve vette újonnan az előző tulaj) eléggé ki van repedezve a futófelület széle (a mostani átszereléskor tűnt fel), és a garnitúrából kettő már csak hátra szerelhető, mert előre téve nem kicsit húzzák a kormányt (gondolom, szálszakadás). Mintájuk még rengeteg (50e km bennük), de ez lesz az utolsó nyaruk. Ha nem sajnálnám a környezetet, már rég kukáztam volna őket.
Szóval járj utána, melyik a jó típus, mert kegyetlenül meg tudja keseríteni az autózást, ha rosszat választasz.

760kodnék 2013.04.07. 19:29:31

@!Ace!: De van szakirodalom, sőt magyar nyelvű is! Azért írom, mert itt figyelnek a polcon. Az a neve, hogy VOLVO 240-740-760 Karbantartás Szerelés (E.T.A.I. Javítási kézikönyv 9504). Szép kék és magyar nyelvű, benne minden fenti típus '82-től '87-ig. Azt hiszem négyezerért vettem a neten. És van ilyenem a 200-as sorozathoz is, azt lapozgatni is kell serényen, ahogy áll összefelé a kis "aranyos". :-)

Kitartás! A régi Volvók mind nagyon jó autók, de mivel igénytelenek is, eléggé le lehet fingatni őket, ami után már nehéz a visszatérés...

keton 2013.04.07. 20:20:28

@!Ace!: az autó rendszáma véletlenül nem ALQ-val kezdődik?

stower 2013.04.07. 21:32:57

@DeezL: 126-osban nem "olvadnak" a kábelek. A TD nagyon kevés egy ilyen autóba, az alulmotorizáltság illúzióromboló.

alfax 2013.04.07. 21:50:57

@pet77: az konkrétan itt volt már.

alfax 2013.04.07. 21:52:07

:

http://belsoseg.blog.hu/2012/05/27/heti_merites_70voilá

DeezL 2013.04.07. 22:15:03

@stower: csináltam olyant anno,hogy 124es 300Turbodiesel motort raktunk bele az 147lovas volt,kicsit állítottunk a Turbo nyomáson stb utána egész jól ment,én úgy elfogadnám... nekem w123 300TD volt 125lovas szerettem,persze volt sokkal erősebb autóm is,de a mercire sosem versenyautóként tekintettem

vanek_ur (törölt) 2013.04.07. 22:25:41

A fiatos irás szerzett pár vidám órát. Köszönet érte.

etwas kultur muss sein 2013.04.07. 22:32:02

@Mérges 1234: Ahogy írod, ég és föld a különbség a nyári és a téli közt. Aki nem használ télit, mert ő a fasza gyerek, az meg ne pampogjon. Egyszerűen faszság, hogy nem kell téli.
Meg az sem mindegy, hogy milyen téli. Nóném (budget) kategóriás kb. a kukába való. 2x mentem a télen nóném télivel, a saját jó téli gumijaimhoz képest elmondhatatlan a különbség. Nem érdemes hülyének lenni...

Schütii 2013.04.07. 23:11:38

@!Ace!: Kamionos vagy és benzines autót veszel? Gratulálok! :D

acsa77 2013.04.08. 00:58:28

@Puch Cavette: nekem Dunloppal volt ilyen gondom: nyáron minden szűk kanyarban nyikorgott, vízen csúszott vagy felúszott, hóban oldalirányú tapadás nulla.

A Hankook és a Goodyear már jobb. Ladával csodát tett az előbbi (azokra ált. úgyis gagyi vagy elhasznált gumikat tesznek), jégen a rendes télinek már úgysincs előnye, hóban persze jobb. Tisza vicc volt, hogy a márc. 14-i legrosszabb útviszonyok között jutottam a leggyorsabban haza valaha, mert annyira körbe lehetett autózni a többséget (50-nel). Nem értem, miért éri meg nyárira váltani március elején?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.04.08. 01:21:13

@Rocko-: ezt eltalaltad! :)

@Invinoveritas: mi erdekel rola? egy atlagos auto, ha valaki tudja hogy egy nem fiatal muszaki alapokon nyugvo eszbontoan jo kinezetu ( elfogult vagyok a sajat kocsimmal, bocsi ) autot vesz azt nem eri meglepetes. Egyenes vonalu mozgast viszonylag jol vegrehajt, a kanyarodast sajnos a nagy onsulynak es az elmaradott technikai megoldasoknak koszonhetoen nem kell eroltetni. Nem tudtam mit irni a hibairol mert nem romlott el semmi, nem zorog benne semmi, nincsenek hibauzenetek es nincs semmi meglepetes. Ez egy jo kis kocsi, aki csak azt varja tole hogy lehajtott tetovel elrotyog a naplementebe az maradektalanul elegedett lesz, mint pl en.

bigpond 2013.04.08. 08:30:26

@Rocko-:

Utallak!

En akartam leleplezni padlogazt!

:-)

bigpond 2013.04.08. 08:50:18

@visszakettopadlogaz:

Ugy latom az izleseddel nincs baj, nincs az a reszlet amibe bele tudnek kotni, meeg a felnik is kiralyok.

DrSzoke 2013.04.08. 10:01:37

@!Ace!: Nezz korul hajos oldalakon! Nekem ez a motor volvo penta formaban a horgaszhajomban volt,2 db solex karbival!!!
Pofon egyszeru es jo karbik.

DrSzoke 2013.04.08. 10:10:06

A skodasnak: bar magam vag kedvelo vagyok, az a regi 1.6-os motor.....minden cikk/teszt azzal volt tele,hogy gyenge,nem jo.
Annak az eredetije az 1.3-as polo moci egy 750 kilos autohoz lett kitalalva es remekul vegezte benne a dolgat.Az autok sulyanak novekedesevel mindig reszeltek rajta,egy kis extra loket,egy kis extra furat,de attol meg ugyanaz a regi cucc.
Megveszed automata valtoval,ujabb 10-15% ugrik a lovakbol!Csoda hogy egyaltalan vanszorog szerencsetlen kocsi.

roomster09 2013.04.08. 10:43:03

@DrSzoke: @DrSzoke: Így van. Ez van leírva az értékelésben. Soha nem értettem miért mondja el egy hozzászóló amit már elmondtak mások. Okos akar lenni? Nagyon unatkozik? Grafomán? Jaa, hogy szőke!
A típus NEM a motorja miatt lett véve!

Mallorca 2013.04.08. 14:35:43

@roomster09:

Ezen mit értettem félre?
Te írtad: "Ámde, sokkal többet fogyaszt, mint amit a gyár közöl, tisztán városi forgalomban 10,5 liter ÓVATOS vezetéssel, vegyes forgalomban sem megy 9 liter alá 80/20 város/országút."
Majd két bekezdéssel lejjebb: "Most, másfél évvel az autó megvétele után ide kívánkozik egy kiigazítás:
ez volt az első elektronikus gázpedál vezérlésű autóm, eddig tartott míg megtanultam vele "lassan" menni. Láss csodát a fogyasztás tisztán városi forgalomban lement 8,5l/100km-re."

Egyébként nagyon menő vagy, hogy évente 20.000 km-t vezetsz (mondjuk nem a Roomstereddel). Hihetetlenül sok...

Örülök, hogy nagyon menő vagy a havon nyári gumival, remélem soha nem leszel a közelemben.

Egy kérdés. Mi a különbség, ha pl. 6 év alatt elhasznál valaki 2 garnitúra nyári gumit, vagy 1-1 télit és nyárit? Persze azon kívül, hogy biztonságosabb a téli.

Marco von Ramius · http://www.fejesphoto.hu 2013.04.08. 14:59:28

A Merkádesz valami csodaszép. Vén tank. Remélem a gazdája megmenti az utókornak.
A Bravo-val még nem találkoztam, bevallom végigolvastam. És háát betegre röhöhtem magam.

yxcvbnma 2013.04.08. 17:30:43

@Mallorca:
Mi a különbség, ha pl. 6 év alatt elhasznál valaki 2 garnitúra nyári gumit, vagy 1-1 télit és nyárit?

Nem kell évente kétszer gumishoz menni (időpontfoglalás, negyedórás időintervallumokkal szívatás, otthagyni évente egy darab gumi árát). Vagy ha magam szerelem át akkor 2x fél napig csavarozgatni, és egész évben kerülgetni a másik garnitúrát.

Bár télen nyárival autózni szerintem se jó opció. Négyévszakos, oszt jó napot.

Elmés téveszmés 2013.04.08. 20:01:03

@Mérges 1234:
Ne sajnálj,direkt csinálom.Fiatal koromban ez kimaradt,nekünk sosem volt autónk,csak pár havernak,akikkel összejártunk.
Élhetnék máshogy is,más szinten,de nekem ez így jó,megkóstolok dolgokat,kipróbálok...mert ezek nem problémák,amik gondokat generálnak,hanem feladatok,amikre ötlet kell,hogy szülessen.

"Másrészt, ahogy leírta kurva hülye az autüszereléshez"
-hidd el,sok mindenhez hülye vagyok.Vagy legalábbis azt a részt emelem ki,hiszen a lényeg az ellenség megtévesztése..:D

leganza 2013.04.08. 20:45:21

A Benz mindent visz. Nekem is van egy, w126 560SEL. Valami fenséges, gyönyörű, megbízható, roppant olcsó a fenntartása. Csupán egy bajom van vele, az viszont nagyon elszomorít. Mikor megnézem az alját, az van odaírva, hogy norev 1:18.....de attól még Mercedes és az enyém....
Off: egy kicsit vicces, hogy 25 ezerből megvan egy teletank. Én ma (2013.04) tankolom tele a golfot, ami diesel. Később néztem, hogy update 2008.....rég volt. Ma ez lenne olyan 40 pénz.
A feelinget viszont osztom, mert volt alkalmam egyszer egy W126 420 SE-t vezetnem, ráadásul páncélozott volt a drága. Az valami besz@rás, mikor padló, fújtat, letérdel, kilő (khmm, akarom mondani megindul azzal a súllyal...). Gyönyörű autó.

Ragnotti 2013.04.09. 08:30:09

Szép a Merci, a Volvo és a Mustang is. A Bravo pedig külön kategória lehetne, amiben a Digó Limó is benne van, már a nyitókép sokat sejtet :))) ezért érdemes a szerkesztőnek végignézni a több ezer népítéletet.

De nem értem, a Roomster miért került bele a merítésbe, főleg mert egyszer már volt, akkor sem volt különösebben érdekes, és azóta sem történt semmi érdemleges vele...

unomma 2013.04.09. 13:12:02

Nem hiszem, hogy a válogatás több ezer népítélet végigolvasásával történik. Valószínűbb, hogy egy szoftver elemzi az írásokat (szerintem elsősorban a frissítés dátuma, a szöveg hossza és kép tartalom alapján, talán még bizonyos kifejezéseket keres a szövegben) aztán egy szűkített listát csinál. Vélhetően ebből is automatikusan kiszűrik az azonos típusokat (ne legyen benne 2 Golf). És emberi kéz "érintése" nélkül megy a rovatba. Az "érdekes" az szubjektív kategória, nem elemezhető.

magyar_ellenállás 2013.04.09. 15:48:36

A fiatos írást olvasva a "Ha a szem a lélek tükre,akkor az én szememről nagyon levált a foncsor.." részhez érve már könnyezve röhögtem, pedig eléggé szar napokat élek.

Amúgy közben mérgelődtem is, mert a családban van egy hasonló mazochista, aki már az ötödik bontószökevény foshulladék olasz vagy francia autóval szerencsétlenkedik, én több mint 10 éve egészséggel nyúzom ugyanazt a Suzuki Swiftet (átlagban évi 12 ezer km), ami csak A-ból B-be való eljutásra kellett anno, és utána sajnáltam megválni tőle.

Nyegleo 2013.04.09. 15:54:12

@unomma: ó boldog naivitás ;)

Üdv: a humánszoftver

ui: egyébként tényleg fontos tényező a kép és a hossz.

Agr3ssor 2013.04.09. 18:44:52

Télen csúszik a nyári gumi... Nem semmi tesztpilóta a skac!!

Amúgy miért drágák a Volvo alkatrészárak?? Javaslom az írónak, ne vegyen más autót soha, ha ezt sokallja...

Kacorlakk 2013.04.09. 20:13:20

@Elmés téveszmés:
Tisztelt Elmés téveszmés!
Köszönöm ezt a bejegyzést. Rég nevettem ennyit.
Aki ilyen humorral és öníróniával bír, bölcs ember, akkor is, ha segédkönyvvel szereli a kocsiját.
Kár, hogy nem ismerlek személyesen!
Gratulálok és ismét köszönöm.

unomma 2013.04.09. 21:01:41

@Nyegleo: Kár! Nem akarok hitvitát nyitni, ezért nem magyarázom, hogy miért.
Maradjunk annyiban: Részvétem!

zsebkettő 2013.04.10. 02:34:58

Annak én is örülök, hogy a Skoda Roomsterben az ESP remekül összedolgozik hóban a nyári gumival. Ez jó hír.

126-os Merga pedig nekem is kéne, de havi egymilliós bevétel alatt nem kockáztatom meg, legyen bármilyen elképesztően olcsó is a fenntartása.

Fenntartásaim vannak.

zsebkettő 2013.04.10. 05:07:52

A Bravo ítélet színtiszta irodalom, Csík ehhez képest egy kiégett újgazdag. Az emberi szenvedés humorban történő föloldása, heroikus küzdelem az élettel, a törlesztőrészlettel és a saját hibáinkkal. Könnyesre röhögtem magam, amit a szerző előre látott ("heti nyerítés"). Mindenki olvassa el!

Elmés téveszmés 2013.04.10. 10:12:21

@zsebkettő:
Ne bántsd Csíkot..)
Ő szakmai ember.Ő orvos,én meg kuruzsló vagyok,aki a megfigyeléseiből akar profitálni.
Lehet átnevezem majd Odüsszeának...bár a szirének helyett csak a szirénák hangját hallom folyton..:D

Elmés téveszmés 2013.04.10. 10:25:30

@Kacorlakk:
Megtisztelő a véleményed.:)
Örülj,hogy nem ismersz...nem véletlen vagyok egyedül,még magamat,és a hülyeségeimet is nehezen tudom elviselni.:)

@magyar_ellenállás:
nincs itt semmi szado-mazo.Nekem jó így,csinálhatnám másképpen is,de nem teszem.4x felé közelítek,sok minden kimaradt az életemből.Sokan nem vágynak erre,hát ők úgy éljenek ahogy nekik jó.Sokat dolgozok számítógéppel,gép előtt,otthon mégis egy 7éves xar pc-m van,mert én nem arra vágyom,hogy üres tekintettel nézzek ki a fejemből.
Nekem tetszik ez az élet,amikor pihenésképpen a flexelhetek,csavarozhatok,hallgathatom a kocsit,a motort,hogy éppen hol hagy ki,hol fáj neki...vagy a szívóhangot,a széttörő villáskulcsok reccsenését..:D ..nekem ez az élet.Csinálom még egy darabig,utána egy kényelmesebb szintre lépek,ahol már nem íly gányolós a helyzet.
Senkinek nem kell érzelmeket generálnia felém ezen okból kifolyólag,mert nekem így jó most.:)

roomster09 2013.04.10. 11:20:25

@zsebkettő: Örülök, hogy Te is örülsz! Képzeld, még olyat is szoktam csinálni, hogy kanyarba be, lefagyott úton, ESP ki! Kocsi fara elindul rendesen kifelé, kicsit várok, már majdnem keresztbe áll, na akkor ESP vissza! Autó rendezi sorait, úgy jön ki a kanyarból mintha nyári meleg aszfalton suhanna. Több megértésre vágyom, én csak egy könyökvédős, szemüveges, rokkantnyugdíjas aktakukac vagyok, nem olyan autóbuzi mint tanult kollégáim.

bigpond 2013.04.10. 11:20:38

Sikerult vegre elolvasnom a fiatos cikket, nagyon pazar, hangosan nevettem tobbszor is.
Amit hianyolok belole az a happy end, eleg kijozanito a vege sajnos.

boom2 2013.04.13. 15:05:13

@DrSzoke: "az a regi 1.6-os motor.....minden cikk/teszt azzal volt tele,hogy gyenge,nem jo."
Na én nem értek egyet, és minden cikk után meg is írtam: baromság. 1: többféle változat volt, de mindegyikre igaz, h megbízható strapabíró motorok és jól használhatóak a mindennapokban, persze csak annak aki tudja vezetni...
2: a VAG-nál leghosszabban gyártásban maradt 102 LE-s euro 4-es 8 szelepes volt mindközül a legjobb, nem véletlenül ezt tartották meg. Az egy nyomatékra hangolt 1,6-os motor volt azért csak 102 LE. Az akkoriban hozzáadott 5 fokozatú váltóval tökéletes összhangban van/volt. folyt

boom2 2013.04.13. 15:07:01

A sokdás is leírja, h miután megtanulta vezetni,csökkent a fogyasztása. Meg kell tanulni vezetni! Ez igaz a menetteljesítményére is, ha már 1500-nél vagy csak 5000-nél váltasz, akkor ne csodálkozz rajta, hogy nem megy. Ennek a motornak 2500 és 3500 közötti tartományban KELL működnie és nagyon fontos, a fogyasztása miatt az egyenletes használat, lehetőleg tempomattal. A gyári vegyes fogyasztást szögre hozza 7,6l/100km. Az 1,6-os 16 szelepes közvetlen befecskendezéses FSI motor is jó darab, a világon semmi gond nincs vele. 5-8 decivel kevesebbet is kajál. Az olajat pedig egyik se "eszi"(mint ahogy azt néhányan állítják, kikövetkeztetve valami lelakott szarból) 20-25k olajcsere periódusokkal nem kell után tölteni, még több, mint 200000km után sem, mert szinten van.

boom2 2013.04.13. 15:13:34

@Nyegleo: Kedves humánszoftver! Miért nem jelenik meg lassan 5 éve a népitéletben a leírásom? A rendszer azt mutatja, hogy megérkezett, de aztán mikor keresem nem található meg.
239-t mutat aztán csak 236 jelenik meg (Passat 2000-2005-ig)
Ezek szerint másé sem jelenik meg.

Nyegleo 2013.04.14. 08:42:59

@boom2: Kiváló kérdés. Küld el ide az ítéleted címét (nepitelet kukac mail totalcar hu) és megszakértjük.

Elmés téveszmés 2013.04.14. 11:19:51

@bigpond:
Ez nem hálivúd,ezért nincs benne pl szerelmetes belefonódás,se dzsásztinbiber...:)
End az már van,csak még nem hepi.:D
Itt áll a kertben,a bravo mellett,csak még szét kell cibálnom..;)...persze ahogy az időm,és az időjárás engedi..
süti beállítások módosítása