Ladás vagányok, szevasztok!

  2013. március 12. - streetsta Címkék: lada rendezvény debrecen pályanap rabócsiring

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

IMG 4476
Velkám to Máriapócs

Még december végén született egy véleménycikkünk egy illegális ladás megmozdulást kommentálva, amelynek nyomán kaptunk az érintett szervezőktől és résztvevőktől hideget-meleget. Születtek kommentek pro és kontra, voltak normális hangvételű és minősíthetetlenül gusztustalan hozzászólások is. Vályi Pista meglehetősen indulatos cikke sokaknál kiverte a biztosítékot, de ugyanakkor talán még többen valóban megértették, mi volt a probléma a ladaracing.hu által szervezett eseménnyel kapcsolatban.

Nem, nem az, hogy Ladákkal ment a bohóckodás, ezt jó lenne mindenkinek felfogni. Épeszű ember nem fog lenézni, kritizálni valakit azért, mert Ladája van. Nem csak azért, mert ez szemellenzős autó-fasizmus lenne, hanem azért sem, mert rendes autóbuzi tisztában van vele, mekkora különbség lehet Lada és Lada között (minőségben és ráfordított munkában, összegben, szaktudásban is). Ami sokakból indulatokat váltott ki, az a szervezett káosz és konstans balesetveszély. Én utólag is furcsállom, hogy van bárki is a világon, aki kockára meri tenni a klubja, szervezete jó hírnevét, megítélését egy ennyire felelőtlenül összerakott eseménnyel.

IMG 4483
Ez az, ami nélkül felelős szervező nem rendez semmilyen autós bulit: felkészült mentősök

Én tökéletesen megértem, ha elégetlen szénhidrogént inhaláló autóbolondok szeretnének egy jót autózni – én is így vagyok ezzel. De én speciel soha nem mertem volna egy olyan körforgóban elrúgni a kocsinak, aminek a peremén százak kurjongatnak. Néha nagyon kevés kell, hogy valaki meghaljon, vagy „csak” egy életre megnyomorodjon (ezeknél az eseteknél még csak tonnás autók sem voltak jelen). Valahogy jobban érzem magam, ha ilyenkor nincs senki a közelemben, vagy ha mégis, akkor kordon mögött állnak, és bármi is történne, szakszerű segítségre számíthatok.

Sok megoldás van arra, hogy az ember mind önmagára és autójára, mind a nézőkre vonatkozóan a lehető legkisebb rizikóval csapathasson. Egyik ezek közül a pályanap. A ladás cikk után megmozdult valami, írtunk is róla, hogy egy lelkes csapat nekiállt, és villámgyorsan ledumálta a Rabócsiringgel –ahol korábban csak rendes, gépkönyves, de minimum becsövezett versenyautók mehettek fel a pályára- az I. Kelet-magyarországi Pályanapot. Nem kellett hozzá sok: lelkesedés, akarat, és egy kis munka. Így március 3-án bárki odaállhatott a rajtvonalhoz, hogy kipróbálja, mit tud a gép, meg a sofőr.

IMG 4494
Versenyautók és rendszámos utcai gépek mindenfelé

Nem volt kérdés, hogy ilyen előzmények után a Totalcar is lemegy, és megnézi, hányan élnek a lehetőséggel, és milyen lesz a hangulat. Mert ugye sok kommentelő tette szóvá: nem csoda, hogy így csapatnak sokan, hiszen Debrecen környékén, de egész Kelet-Magyarországon nincs lehetőség a megfelelő keretek közti örömautózásra. Lássuk, érdemes-e a továbbiakban is jogosítványt kockáztatva, illegalitásban veretni.

Minden elismerésem a lelkes amatőr szervezőké. Alig két hónapjuk volt az egész hacacáré leszervezésére, arra, hogy a lehető legtöbben ne csak tudjanak az eseményről, de el is jöjjenek. Ez nem sok idő, ráadásul nagyon az idény elejére időzítettek, nem mindenki tudott hadra fogható autót villantani a tél legvégén. Nézőknek ingyenes volt a belépés, aki pedig nem csak szájjal adta a gázt, egy tízesért egész nap autózhatott az egymást követő csoportok valamelyikében. Első rendezvénynek, ami a semmiből lett hirtelen, a közel huszonöt autó, és a lelkes nézőközönség komoly eredmény.

IMG 4486
A pálya alaprajza is ki volt függesztve, hogy mindenki memorizálhassa

A pálya maga sokkal kisebb, mint a Hungaroring, vagy a Slovakiaring, de ez nem feltétlenül hátrány. Így is volt olyan kanyar, ahol bőven százhúsz felett kezdte el taposni az ember a féket, és a sok, gyorsan egymás után következő ív komoly koncentrációt és összeszedettséget igényelt. Egy kezdőnek is jó kihívás, és egy gyakorlottabb pályajáró is leizzadhat az etap végére. Talán csak a bukótér mérete feszélyezhette a sofőröket egyik-másik kanyarban, de a gumifalig így sem könnyű eljutni. A nézők pedig tökéletes biztonságban voltak mindenhol. Illetve tudjuk, versenypálya mellett abszolút biztonságos pont nincs, de nagyon kicsi az esély, hogy a több méter magasan állóknak akár csak haja szála görbülne. A pálya mellett pályabírók felügyeltek a rendre, és a legfontosabb, hogy végig készenlétben állt egy mentőautó és annak teljes személyzete, ha esetleg mégis valami baj történne.

IMG 4531
Csinos AE86, a Toyotánál szinte minden mérnök garázsában lapul egy

Nagyon kíváncsi voltam az autó felhozatalra, őszintén reméltem, hogy sok ladás vagányt fogok látni, akik úgy kenik a gépeknek, hogy a hátamon is feláll a szőr. Persze arra is készültem, hogy majd dacból nem jön el egy sem. Szerencsére, ha nem is sokan, de eljöttek: bár csak két Zsigát láttam, azok viszont rendesen el is volt forgatva. Az egyikbe előző nap lett becsavarozva a tolókerekes váltó, a mozgásán is látszott, nem nagyapó telekrejárós VAZ motorja van benne.

IMG 4506
A matrica nem túloz

Érdekes módon több Swift volt a pitben, mint Lada, sőt BMW-ből és Toyotából is többet számoltam. Voltak, akik látványosan, driftelve mentek a pályán, de a két Golf és a Peugeot 306 is igen élvezetes látványt nyújtottak: a Golfok az egyik visszafordítóban igyekeztek megjelölni a területüket, mint a kankutyák, emelgették a hátsó lábukat. A 306 is hasonlóan viselkedett, de sokkal keményebb futómű volt alatta, gyönyörűen forgott a motorja, és gyors is volt, mint a fene, 49 másodpercnél egy köre sem volt rosszabb.

Én is megkóstoltam a pályát, egy etap erejéig felmerészkedtem az öreg Mazda 323-mal. Az élvezetnek csak az szabott gátat, hogy visszaraktam az eredeti üléseket, így viszont sisakban már nem férek el rendesen, a tető túl alacsonyan van. Félrebillentett fejjel, előregörnyedve kicsit darabos volt a mozgásom, és a pályát sem nagyon tudtam kiismerni, de komoly adrenalin-fröccs volt. Az ötven másodperc alatti időknek a közelében sem jártam, de az egyik körön sikerült 53-mal kezdődő időt mennem, ennek azért már örültem. Majdnem elfelejtettem: mindenkinek az idejét mérték, nem kellett transzpondert sem bérelni.

IMG 4689
Kicsit patkány, de mit számít, ha a klasszikus, összkerekes Galant így megy

A rendezvényt egyértelműen sikerként kell elkönyvelni, erős kezdés ez, ráadásul a következőre már egész biztosan többen ellátogatnak. Akár olyanok is, aki csak a mindennapi használós autóval szeretnének pár kört menni a versenypályán. Mert úgy is nagy élmény ám, nem kell sok száz lovas, becsövezett autó a jó mókához. Legközelebb, remélem, már sokkal több Lada is lesz a pályán, mert ennél jobb lehetőség nem kellhet, hogy megmutassák, mire képes egy jó Zsiga. És nagyságrendekkel olcsóbb egy pályanap, mint a szilveszter előtt kiszabott helyszíni bírság.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr635129424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dseries 2013.03.12. 18:59:19

Ez mind szép és jó csak kicsit szánalmasnak tartom, hogy még mindig a ladásokon lovagoltok. Gondolom beletört volna a tollatok, ha anélkül hozzátok le ezt az írást, hogy rájuk reflektáltok.

Peetee 2013.03.12. 19:05:04

Tökéletes munka, a szerezőké és a résztvevőké az idei legnagyobb respect eddig!!! Gratulálok, igazán!

CSÖRR-CSI££ 2013.03.12. 19:06:41

Ez elég bizonyíték arra, hogy kevés pénzből is lehet valamit csinálni, ami nem is rossz?
Mert ha igen, akkor ebben az országban tényleg a hozzáállással van a legnagyobb baj.

Kuruttya 2013.03.12. 19:15:54

Miért kell még mindig ezen lovagolni? Lehetett volna írni egy cikket egy jó kis pályanapról, de nem, csak egy jó nagy beszólás sikerült belőle. Elég gáz ez így.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.03.12. 19:23:31

@Dseries: @Kuruttya: Szeretnék segíteni nektek, hogy világos legyen -ezek szerint sajnos nem sikerült érthetően fogalmaznom: annak az eseménynek egyenes következménye ez a rendezvény. Többek közt az a szerencsétlenül elsült összeröffenés is kellett, hogy a szervezők megkapják a végső lökést. Én azt gondoltam, hogy ha leírom az előzményeket, gondosan linkelve mindent, érthetővé válik az ok-okozati összefüggés.
Beszólást meg aztán végképp nem látok a szövegben, nem is volt cél. Épp, hogy annak örültem, hogy voltak ladások, és remélem, többen is lesznek legközelebb. Ebben én semmi sértőt nem látok.

Adam31 2013.03.12. 19:39:57

Kell egy játszós autó, régóta érzem én ezt... De hát túl sok a ha az egyenletemben. A legdurvább a "ha pénzem lenne...".

Autó-motor doktor 2013.03.12. 19:51:55

Erre a pályanapra most sikerült kijutnom [valahogy mindig az utolsó utáni pillanatban értesülok mostanság].Igaz nem volt teljesen kiforrott a gép és én sem.50 alá nem is tudtam vinni,de nem is az volt a cél,hogy a világrekordot megdontsem.Nekem elég volt,hogy legálisan,úgymond biztonságosan csapathattam egy jót,természetesen végig vigyorogva.

Ja,enyém a fehér E36.

Never 2013.03.12. 20:00:49

@Dseries: @Kuruttya: Olvastam anno az ominózus ladás cikket, meg olvastam most ezt is. Lehet, hogy anno abban volt beszólás, de ebben most biztosan nem (legalábbis nekem, mint "nem-ladásnak" ez így tűnt). Nagyon érzékeny lélek kell ahhoz, hogy ezen valaki megsértődjön... Mellesleg jó bulinak tűnik így a leírás alapján (bár mostanság nem arról szól az életem, hogy kilinccsel előre csapatok...)

pedaz 2013.03.12. 20:21:03

Ha szabad más garázsában turkálni: Milyen 323-asod van ? 8)

Tapsonyi Zoltán 2013.03.12. 20:36:10

Köszönjük a cikket, nagyon sokban hozzájárultatok hogy ilyen siker lett, nélkületek közel sem jött volna így össze!

Dseries 2013.03.12. 20:39:38

@Never: Én csak azt írtam, hogy reflektál azt nem, hogy beszól.

Never 2013.03.12. 20:44:54

@Dseries: Az nem nálad szerepelt, hanem Kuruttyánál. Amit ki akartam fejezni, hogy szerintem ez a cikk nem volt sértő, az elején csak annyi éle volt, amennyi kellett azért, hogy látsszon a két összejövetel közötti lényeges különbség.

rekspeiler 2013.03.12. 20:58:39

Kb mennyibe kerül egy ilyen hétvégi móka?

1kutya 2013.03.12. 21:02:43

egy a gond! nincs mivel menni! de a következőre lesz, ha beledöglök is :D

imrez 2013.03.12. 21:33:34

Gratula a szervezőknek, remélem sok ilyen nap lesz a jövőben. Egyszer majd nekem is lesz egy autóm és akkor reszkess világ, mert jövök :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.03.12. 21:44:44

egy videót rittyenthettél volna arról a szaladós motorról :)

kocsisg85 2013.03.12. 21:53:04

Sziasztok. Gratulálok én is a szervezőknek, nagyon jól megszervezett esemény volt, tetszett.
A szép mazda 323 meg délután elsuhant mellettem a naplementébe az m3 autópályán ;-)

760kodnék 2013.03.12. 21:54:12

Bakker, tök király!
Akár az utcai, napi járós kocsit is meghajthatod és legalább tudod, mikor indul el a segge/orra.
Vagy Anyu megsederintheti a családi ovibajáróst akár, üres gyerekülésekkel, miközben a kicsik Apuval a kordon mögött szurkolnak. :-)
Nagyon szimpi rendezvény lehetett, szerintem a cikk is nagyon normál, semmi beszólás, de tényleg. Még az is megfordult a fejemben, hogy legalább egyszer egy ilyenen a nagykockával is guríthatnék egy hatost, ami ugye azt hozza magával, hogy újra dobhat... :-) Biztos én is vigyorognék. Grat a szervezőknek, még több ilyet!!!

760kodnék 2013.03.12. 22:25:18

Óriási közösségi-média 5letem támadt!
Előzmény: olvasom a Totalcart. Napi szinten. Ha lehet, mindent.
Indíték: Csomó cikket/hírt/doktor-tanácsot/tudomisénmégmit egyszerűen nem lehet kommentelni.
Új fícsör: a TCs címre hivatkozva a lelkes "jómunkásemberek" egy külön komment-oldalon az adott írásra (bármelyikre/mindre!) tolhatnának kommenteket (én toleránsra lettem nevelve véletlenül, tehát cenzúrázatlanul, minden K*** anyázás akár beleférne, meg a trollok és a MEGA-trollok is) és akkor az igazi TC buzik, meg TC komment-buzik (velem az élen) még sokkal többet olvashatnának!!!
Kell ez?
Ha a válasz: "naná", akkor keressetek engem, vagy inkább reklamáljatok az ismert TCs arcoknál, hogy nekik hivatalból el kelljen ezt intézni... :-)

Tapsonyi Zoltán 2013.03.12. 22:27:11

@760kodnék: Per pillanat úgy néz ki ősszel újra dobunk!

Jamesblond 2013.03.12. 22:29:53

2 szem Lada, meg Swiftek es Golfok...
Meg 106-os Peugeot, meg mas elsokerekes gepek.
Nezok voltak?

760kodnék 2013.03.12. 22:40:08

@Jamesblond: Nelegyémáennyire negatívó! :-)

@Tapsonyi Zoltán: Köszi! Várom,addigra biztos meglesz a 100 000 futott km, tehát bátran fogom kinyomni a szemét az öreglánynak! (ugyanis az utóbbi 13e km tapasztalata az, hogy bírja) :-)

Lehetne bikinis szépségverseny is, este a közösségi folyadékpótlás után, sztem magam is indulnék... Az ilyen bulik jók/kellenek! Szóljatok!

Tapsonyi Zoltán 2013.03.12. 22:41:55

Túl hideg volt, de ha minden jól megy őszre lesz azért valami kisérő rendezvény is. Meg azért az első alkalomra azért ennyire nem mertünk volna mérget venni.

760kodnék 2013.03.12. 22:45:47

@Jamesblond: Ősszel ha úgy lesz, nekem sikoltozhatsz a lelátón, hogy "bászássád még neki" mert ha megyek, akkor szeretnék firkálni a flaszterra a hátsó (meghajtott) kerekekkel - persze csak a sima utcai szinten, de ígérem a letolt ablakokból üvölteni fog a tuc-tuc a lelátó felé! :-)
Szerintem egy ilyen nap nagy poén (főleg, hogy egyre kevésbé poén maga az autózás) és jöjjön mindenki, Tajgán innen és Tajgán túl...

nincs_nick 2013.03.12. 22:48:37

@Jamesblond: Hát, érdekes kérdés. Hátsókerekes, itthon unikum, "apanézzéoda/kutascsaj mosolyog" gépem van, de rohadjak meg ha egy pályanapon is érdekelt, hogy vannak-e nézők. Ellenben mindig baromi jól éreztem magam.:) A rendezőknek meg riszpket, sok ilyen verseny/lehetőség kell, ez mindennek az alapja.

butschq 2013.03.13. 00:11:49

@760kodnék: Úgy tudom a tcomment azért indult el valamikor. Aztán annyiban maradt a dolog.. :)

Jamesblond 2013.03.13. 00:39:06

@760kodnék: Nem vagyok negativ, csak ha nincs eleg nezo akkor rentabilis a rendezveny? Tehat lesz maskor is, vagy nem?
Minden esetre a "Ladas vaganyok szevasztok" cim beszolos cim, es egy fenykep sincs ahol valami keresztben megy. Marpedig ez a Ladas osszejoveteleken boritekolhato. Es mitol orul a nep szive? Attol hogy keresztbe van a lada mint a szem a teritobe.
Kafa a mento is.
Az hatul hajt. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.03.13. 01:30:13

@760kodnék: Így van, ahogy @butschq: is írja.Annó erre hivatkozva lett megalkotva a tcomment.blog.hu, hogy minden egyes cikket, tesztet, hírt lehessen kommentálni.Csak aztán hamarjában jött egy 2 hónapig tartó kommentmentes hét (LOL) és utána már nem volt kedvük moderálni(?), válaszolgatni(?) a kommentözönre.Manapság meg lassan az a különleges, ha valami után hozzá lehet szólni.Szóval én is támogatnék ilyet, de ez télleg úgy lenne jó, ha nem sikkadna el már az első héten.Egész biztos komoly felkészülést, időráfordítást igényelne, viszont megfelelő látogatottság esetén jöhetne néhány reklám-banner, ami talán a tárhelyet tudná finanszírozni.
Én is gondolkodtam ilyesmin, de nem vagyok elég felkészült hozzá...
De ha valaki megcsinálja és népszerű lesz, akkor nagy a tutiság. :D

sandor26 2013.03.13. 07:21:40

Lehet, hogy a Szalados, mint családnév félre lett értve?
"Mert ugye sok kommentelő tette szóvá: nem csoda, hogy így csapatnak sokan, hiszen Debrecen környékén, de egész Kelet-Magyarországon nincs lehetőség a megfelelő keretek közti örömautózásra." - azért Máriapócs eléggé ismert volt mindig is. Nem létezik, hogy ez csak egy gyenge kifogás volt részükről?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.03.13. 08:32:42

@Jamesblond: Nem negatív vagy, csak felületes. Nézőknek ingyenes volt a belépés, tehát nem arról szólt a dolog, hogy ebből tudjanak a rendezők tankolni.
Az meg már ne legyen beszólás, hogy azoknak a vagány ladásoknak köszön az ember, akik rendes, rendszámos autót faragnak, és aztán eljönnek vele egy pályanapra. A már leírt előzmények után. Igenis, ladás vagányok, szevasztok! A swiftes, béemvés, egyéb vagányok is szevasztok, de remélem, ezt nem kell külön magyarázni.

Siket István 2013.03.13. 09:08:28

Sziasztok! Én is ott voltam, mint "ladás" a pályanapon, de sajnos az én kocsim nem készült el, így csak utas lehettem, de nagyon jó adrenalin löket, volt! Aki teheti legközelebb (ha lesz ilyen esemény) jöjjön el, mert nagyon megéri!
Kedves Opel P1! a zöld gombszeműn a felirat nem szaldós, hanem szalados! A motorját Szalados Viktor építette!!!

Szkotti 2013.03.13. 10:08:22

@Jamesblond: Nemazé, de a pályanap rohadtul nem a nézőkről szól.
Ha valaki Sziftte' meg Százhatossa' akar veretni, akkor azért megy, mert azt élvezi.
Ha nekem meglenne a fejben már létező kocsim, akkor én is tennék rá, hogy néznek-e, meghogy ki mit szól a negyven éves 1100cm3-es gépkocsihoz, ha nekem az kell, akkor az kell, kész.

CorollaVVTI 2013.03.13. 10:11:50

@pedaz: BG TLX: 4WD, 1.8 turbo, 166le.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.03.13. 10:54:33

jó lehetett, csak éppen tinbuktu alsóban van NYMO képest

Krisztián Reiman 2013.03.13. 11:29:05

SZIASZTOK!
ÉN VAGYOK A ZÖLD LADÁS,NEM EGY VAGÁNYKODÓ VAGYOK HANEM MÁR APUKA.MINDIG EZ VOLT AZ ÁLMOM HOGY SIKERÜLJÖN ÉPÍTENI EGY
A-S LADÁT.EZ A PÁLYANAP NAGYON JÓL JÖTT MERT VOLT OLYAN HOGY EGY VERSENYÉRT 400 KM UTAZTUNK.EZ NEM VÉRRE MENT CSAK BOHÓCKODÁS VOLT.VÉGRE IDÉN A KÖZELÜNKBEN LESZ EGY PÁR VERSENY.MÁJUS1 NYÍREGYHÁZA NAPPALI SPRINT.LESZ MÉG DRIFT IS+ÉJSZAKAI SPRINT IS.

Krisztián Reiman 2013.03.13. 12:21:57

@Siket István: VALAHONNAN ISMERŐS VAGY BARÁTOM?!/JA A JOBB1 BŐL!!

wartburgkombi13 2013.03.13. 17:46:06

Lada ide vagy oda az illegal sztrítfájter érzést nem ismeritek:
Mikor a környező nyolcadikas bmx huszároktól a "menőversenyladás" ( lehetne akár BMW vagy bogár vagy bármi9 más) csávóóó begyűjti az anyutól kapott menzára szánt uzsipénzt ,drift taxi címszóval,simán kaszál vagy 3 ezret .Na ez a pénz elég ahhoz hogy meg legyen tankolva a műszaikval már évek óta nem rendező rozsdabogját és felkeresik az első helyet ami egész közel van ahhoz hogy "háromrugóbó " odaérjen..
Nézőközönségnek meg tökéletesen megfelel a kamerás-simogatóstelefonomvan-visszahívó smstküldök kínaibőrkabátos jobbágy tepsiarcú droid mellé meg a plázából öltözöm kell a fészbúkraképek lájkvadász 13 éves csitrik
Tádámmm és kész a sztrítfájter versen melyeket BMX es kisfiúk anyukáik szponzorálnak segélyből

kocsisg85 2013.03.13. 19:58:46

Sziasztok.
Készítettem egy videót az eseményről. Ajánlom figyelmetekbe:

www.youtube.com/watch?v=dJi1iLiqN-g

Első videóm, és kevés volt az anyag, de egy pár gépnek élvezhető a hangja.

SwedishRunner 2013.03.15. 17:54:20

És mikor lesz már TC Trackday (tavaszi)? Erre készülődünk már a családban az őszi pályanap óta. Most már 2 kocsival is mennénk!

DenesWebb · http://www.igorracing.eu/ 2013.03.20. 13:35:50

Azoknak a (nem csak) Ladásoknak, akik trackday elvonásban szenvednek, ajánlom figyelmébe az FRT Kupasorozatot. Az idei évadnak márciusban lett vége, 3 kategóriában összesen 84 LADA indult a bajnokságban.

Az idei évad április 6-án kezdődik és minden hónapban van verseny a Kiskunlacházi Reptéren.