Összetörték a Pontont!

  2013. február 15. - Csikós Zsolt Címkék: törésteszt ponton crash test tc flotta Mercedes

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ilyenbe ülteted a gyerekeidet... Ennyire régi autóval öngyilkosság járni, az első kátyúban kettétörik... Hát, még ilyet, ezeknél előbb megy péppé az utastér, mint hogy elgörbülne volna az ütköző...

Ilyen, és ehhez hasonló feddésekből nem keveset kap a veteránautó-használó, és valljuk be, az aggódás nem alaptalan - ezek a légzsák, pirotechnikás feszítőjű övek, sőt, egyáltalán övek nélküli, ABS, ASR, ESP nélküli autók tényleg nem biztonságosak ma már, használatukhoz nem árt némi óvatosság és előrelátás. De azért a dolgok nem annyira feketék és fehérek, ahogy azt előszeretettel látja az árnyalatokat látni képtelen egyed - ilyenből meg sok van.

3896274_de8ed5647d2b16309c955031a2061e3a_wm[1].jpg

Ütköztem már öreg Mercedesszel, mentem fának 127-es Fiattal, nem is kis sebességgel. Épen szálltam ki mindkettőből, de ettől még nem hiszem azt, hogy akár csak kicsit nagyobb tempó mellett ugyanezt állítanám most. Sőt, van nekem ötvenéves Ponton Mercedesem is, ami eléggé korróziómentesnek nézett ki, amikor vettem, aztán kiderült róla, hogy a felszín alatt az is eléggé rozsdás volt. Ja, és részt vettem vele törésteszten is, a kamion vagy egy autónyit átlökött a másik sávba, majdnem pont három éve, ott a hideg Härnosändben.

3896264_0ee974bd77dbf8052fa2db3826bee910_wm[1].jpg

Nos, nézzék meg ezt az alábbi videót. Megint csak egy Ponton, de már szemre is borzalmasan rozsdás állapotban, bele nem ülnék az utcán, az ilyenből kiesik az ember, ha túl lelkesen huppan az ülésbe. És nekicsapják a falnak. Nem tudjuk, mennyivel, feltehetőleg nem a 64 km/h-s szabvány tempóval, de abból, amennyire felcsapja a farát a becsapódás után, arra következtetek, nem olyan kicsi a sebesség.

És az is látszik, hogy van motor az autóban, itt a túloldali felvétel, megvan a pillanat, amikor leszakad a kipufogó, tudják, a tárgy, ami lifeg a Ponton hasa alatt. Persze, a vezető meghal a kocsiban, hiszen a Ponton korában még nemhogy légzsák, de összecsukódó kormányoszlop sem volt, ebben az autóban öv sincs (az enyémben bezzeg  van!), ha pedig a mellkasroppantó találkozás a kemény volánnal nem vette el a vezető kedvét az élettől, hát a visszacsapódáskor hátranyakló feje biztosan elég lesz a túlvilághoz.

Nem, nem biztonságos. De akkor is érdekes, engem legalábbis baromira meglepett, hogy mennyire egyben marad az utascella, milyen jól gyűrődik a tömpe autóorr. Ennél sokkalta, de sokkalta rondábban törtek mindenféle korai koreai, a nagyon közeli múlt kínai személyautói. Bár a Pontonnál Barényi Béla még épp csak bontogatta szárnyait, és igazából csak a Fecskénél lendült akcióba, azért már ebből a kocsiból is nekicsapott egy párat a gyár a falnak. Tanulság nincs, de a videó erősen meglepő.


-------------------------------------------

Azóta egyébként megnéztem a szöveget, amit a YouTube videó mellé tettek - ez egy igazi ADAC-teszt volt, 64 km/h-s sebességgel, arra voltak kíváncsiak, mit művel egy ilyen régi autó a mai normákkal. Itt az eredeti betű:

"Die Konfiguration sieht vor, dass ein Fahrzeug mit 64 km/h seitlich versetzt gegen eine deformierbare Barriere gefahren wird - eine extrem hohe Beanspruchung für die Karosserie-Struktur. Hiermit wird recht praxisnah der seitlich versetzte Frontalunfall im Gegenverkehr simuliert. Diesen Anforderungen musste sich auch der kleine Ponton (180er) stellen."

És még ők is csodálkoztak, bár a kormányoszlopot és övhiányt súlyos hibának ítélték. Hát persze. De akkor is, meglepő.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr185082194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabenpetit 2013.02.15. 22:04:10

En is a cim miatt kattontottam, es megorultem hogy egyben van az oreg gep! :)
A cikk tartalma valoban megdobbento...

dennisthemenace 2013.02.15. 22:12:26

Baszki, elmesz a csaba ezzel a cimmel... Kikoptem a pizzamat.

zobod 2013.02.15. 22:12:31

Ha lenne benne biztonsági öv, akkor a 2007-es brilliance bs6 -ot talán még le is iskolázná az ötven-hatvan éves öreg rozsdás autó.

egeresz 2013.02.15. 22:18:08

a cím helyesebben: Összetörtek egy pontont!

tessék bocsánatot kérni.

It's ME! 2013.02.15. 22:19:58

B@szki, ôsszeszartam magamat, pedig nincs sok közöm Dezsôhöz... Huuu de megnyugodtam.

Gomulka Béla 2013.02.15. 22:25:57

@misinator: Megoldható a szélesség és a hosszúság is. Egymás mellett kell u"lni, és kész. (Hacsak fel nem lép az a helyzet, hogy nagy a vébé de kicsi a lóca.) Clarkson egy alkalommal feltalálta az abszolút versenyautót: olyan széles, mint a pálya. Mivel senki nem tudja leko"ro"zni, mo"gé ragadnak, felforr a hu"to"vizu"k, és kiesnek. Mi to"bb, a tíz perces felto"ltés és az ezer kilométeres hatótávolság is megoldható. U"zemanyagtartály kérdése az egész. Az ukrán határon háromezer kilométeres hatótávolságú autók is ko"zlekednek, úgy hallom.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.02.15. 22:31:06

Szerintem övvel túlélné a manus, meg esetleg fejtálával, ezt a tesztet. Meglepő, mennyire nem törik szénné.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2013.02.15. 22:32:23

Tisztelt Csikós Úr!
Egy instant infarktust kaptam majdnem (ahogy olvasom a kommenteket pár sorstárssal együtt. Ne tegye ezt velünk :D Na de amiért billentyűzetet ragadtam az ez a videó, az imént ajánlotta a YT :

www.youtube.com/watch?v=joJBvDDNPcc

scsaba1 2013.02.15. 22:36:55

Jahh, a cím durván "Indexes". Én is azt hittem, hogy elvitték valami próbaútra, csak a ház körül, csak egy kis kör, csak az "ízéért" és ez elég volt arra, hogy valaki megint beleszálljon. Tök szomorú lettem, hogy ennyi ideg, munka és pénz és a Ponton megint törött. Meg hogy el kellene adni a picsába, mert ez autó durván Christine, legközelebb Csikóst öli meg.

lcka 2013.02.15. 22:42:29

igazán nem akarok buziskodni, de mi ez a kollektív "felment a vérnyomásom" hangulat?

nem is ismeritek ezt az embert, az autóját az olvasók kb 90%a még látni sem fogja soha, ráadásul szándékosan félrevezető(nem pontatlan!) címet adott neki

Csikós Zsolt, semmi bajom Veled, most igazából a pszichológiai háttérre vagyok kíváncsi

urv 2013.02.15. 22:59:15

N+1.ként mondom, hogy rendesen megijedtem a cím kapcsán. Elolvasom miden cikked, nem kell hozzá ilyen cím. Összetörtek egy Pontot, Ponton törésteszt, mind nagyszerű lenne, de így...

Egyébként én nem lepődtem meg, ezek jó autók, szerintem egy Volga törésteszt sem túl látványos, a gond szerintem inkább azzal van, hogy mennyi energiát nyel el az autó. Olyan szempontból érdekes, hogy mennyire nem számít, hogy rozsdás az autó.

lyken 2013.02.15. 23:03:15

Eddig nem szóltam hozzá. De nőjön köröm a t*kére annak aki a címet költötte...

urv 2013.02.15. 23:05:30

@lcka: Szerintem arról van szó, mint a sportoknál is, nem ismered Kimi Räikkönen-t, mégis, ha a kedvenc pilótád, akkor végig izgulod a versenyt. Semmivel sem lesz jobb neked, hogy nyer vagy nem, mégis csak örülsz ha nyer. Itt is erről van szó, hogy Zsolt olyan, akinek a sikereiért érdemes szurkolni, és elismerésre méltó a munkássága és az értékrendje. A Ponton történetét az elejétől fogva végigkísérte egy közösség, és szeretné, ha jó vége lenne. Éppen ezért a címből elsőként eszünkbe jutott fordulat sokunk számára szomorú lenne.

lcka 2013.02.15. 23:11:37

@urv:

igen, valami ilyesmire számítottam, de nekem (biztos antiszociális tahó vagyok) mégsem adja ki

viszont azzal hogy ezt a címet adta neki, nálam még visszatetszést is kelt, noha tényleg jól ír

V12 Power 2013.02.15. 23:13:02

@agresszív kismalac: Egyetértek, én is döbbentetten kattintottam, tele részvéttel, aztán...
Nem volt jó vicc.

young-old pkw 2013.02.15. 23:15:21

Mi lett volna,ha nem rozsdás az autó.Maga a karosszéria biztonságilag nem igazán marad el a mai autóktól.Csak az öv,légzsák,biztonsági kormány,fejtámlás ülés,stb hiányoznak még...aztán közel azt tudná.

V12 Power 2013.02.15. 23:15:38

@misinator: A hírszerkesztőnek ez a megszokott színvonala, én Csikós Úrtól vártam volna mást.

etwas kultur muss sein 2013.02.15. 23:17:05

@SzélsebesVelorex: Egyébként meg nem is értem, hogy egy ilyen nyegle kocsit (mint pl az utolsó kettő tesztelt alany) mi tart össze menet közben. Azt várnám, hogy belemegy egy rendesebb kátyúba és kettőbe hajlik a kasztni.

jojoka 2013.02.15. 23:17:57

Ijesztgessed a tudodkit... ilyen címet adni.... aljas

urv 2013.02.15. 23:21:10

@lcka: Én a focimeccsek eredményinél rántom meg a vállam: "na és". Mindenkinek más az érdeklődési köre. Nyilván én sem vágnám fel az ereim, ha valami történne az autójával, de azért nem mosolyogva olvasnám, sőt 1-2 napig néha eszembe is jutna, hogy szegény. Utána persze elfelejtjük. Neked ez nem fontos ügy, nem baj, nem vagy rosszabb ember, más dolog meg neked fontos.

A cím tényleg nem túl sikeres, nem is tudom volt-e máskor ennyire félrevezető címe, de legtöbben inkább örülünk, hogy nincs semmi baj, mint hogy a címen valójában bosszankodjunk. Ha rendszeres lesz, akkor biztosan leszokok a kattintásról, de egy ilyen nem a világ vége.

Krisz_ 2013.02.15. 23:25:43

@Balthazor Hellman: +1. ez eddig nem volt Blikk :S

cukkorborsó 2013.02.15. 23:29:39

az a kocsi jobb állapotban volt mint amilyet te vettél-még az ütközés után is:-))))

zobod 2013.02.15. 23:32:22

@ColT: az emberi test lassulás elviselő képességének is vannak határai. Még ha a kocsiszekrény/gyűrődő zóna el is nyeli az energiát, és az utascellában marad túlélésre elég tér, ha van öv/fejtámasz, akkor is lehet halál is a vége. Nagyon fontos persze, hogy a törzsed rögzíti az öv, hogy nem nyom szét a kasztni/üveg kívülről, de a belső szerveid, testnedvek, agyad, benned lévő ilyen-olyan emésztettségű élelem, folyadék, végtagok stb az eredeti sebességgel mennek tovább/fordulnak el ütközéskor, amíg és amennyire tudnak... leszakadt/megcsavarodott belső szervek, agyi trauma, belső vérzések, ide-oda csapodó végtagok töréseire gondolj mint legfőbb veszélyforrás.

lcka 2013.02.15. 23:34:00

@urv:

a válaszod van annyira értelmes hogy elfogadom

és persze kösz

Rodolfo63 2013.02.15. 23:48:27

vazz csikós, dugd fel magadnak a klikkvonzó paráztató cikkcímedet... töke tele van mindenkinek a buzi szürke egereddel, erre itt beparáztatod a népeket, hogy most meg összetört - hát ezért olvastuk ennyit a cikkeket és éltük végig együtt veled a történetet? :)

Rocko- 2013.02.16. 00:00:02

@lcka: a szó amit nem ismersz: közösség.

35up (törölt) 2013.02.16. 00:23:43

@Csikós Zsolt: Nesze kopasz, csemege, 0:27-nel megnezheted, mit tortenik a ponton belsejeben:
www.youtube.com/watch?v=rW1wGa9wAmw

Kuruttya 2013.02.16. 00:37:55

Meghalsz, de az utascella egyben marad. Király :D

35up (törölt) 2013.02.16. 00:39:54

A szembol keszitett videon latszik, hogy a sofor rendelhet maganak egy uj mellkast:
www.youtube.com/watch?v=ammiY22U7ag

etwas kultur muss sein 2013.02.16. 00:53:26

@Kuruttya: Legalább azt nem kell majd lakatolni a murvás neppernek eladás előtt. :-)

Szociknak vége 2013.02.16. 00:54:37

@Csikós Zsolt: Kívülről egész megtévesztő a törésteszt, de a túlélőtér csak egy dolog.

Hivatalból nézd meg a Golf V 100 km/h-s töréstesztjét, ott is kibírja a cella, mégis meghal mindenki. Forma1-ben meg 200nál sem pattan el a mag, igaz ritkán mennek merőlegesen a falba...

www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE

- Szerzet - 2013.02.16. 01:05:17

Hát, ha ez a félátfedéses 64 km/h, akkor kurva jó az eredmény. Ja, a címért jár az ötven botütés.

- Szerzet - 2013.02.16. 01:08:12

Hát, ha ez a félátfedéses 64 km/h, akkor kurva jó az eredmény. Ja, a címért jár az ötven botütés.

eLzsÉ 2013.02.16. 01:28:17

Emberek, olyanok vagytok, mint a birka tömeg az idióta reklámban, amelyik Rafa Nadal all in-jének örül, tombolva.

www.youtube.com/watch?v=3Ky7NNTMA-Q

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.16. 03:25:24

@Gomulka Béla: Hah, Domsjö Zeitung...Inkább Domsö Nyheter. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.16. 03:31:05

@dr.oid: Áááh, bakker, ez döbbenet, járna már neked valami költészeti különdíj, munka-érdemrend, vagy ilyesmi... :D

KoGa 2013.02.16. 07:06:00

A cimet tessek javitani "egy Ponton"-ra... (A bulvarujsagirast meg hagyjuk meg a Velvet-nek.)

invisibility 2013.02.16. 07:14:15

Csikósbá Csikósbá, aztaqurvabetyármindenit! Hát most őszintén kettőnk közt szólva szépen száll-e a rozsda?! :) Mert ebből kiverték a port, az hót zicher!
Mellesleg, te már vén csataló vagy a szakmába, így talán jó eséllyel hamarább kikerülöd az akadályt, mint egy tapasztalatlanabb csikó. :)

nagylori 2013.02.16. 07:17:14

KoGa +1
Hülye cím.

don't 2013.02.16. 07:55:17

Kivancsi lennek milyen lenne a tores,ha egy mostani hasonlo tomegu autoval utkozne,persze azert tennek bele ovet+fejtamlat.?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.02.16. 08:15:50

Összetörtek EGY pontont!!!
Nem összetörték A pontont!!!
Zsolti ez nem volt szép,ne menjünk már le a Blikk szinvonalára.

Schütii 2013.02.16. 08:31:49

Kutya ugat, karaván halad...

Dr. GGG77 2013.02.16. 08:40:10

Kattintás közben gondolkodtam; de hogy!? Rászakadt a garázs teteje!?

Robert Sőregi 2013.02.16. 08:49:35

Hát igen Csík ez nem volt szép. Ne süllyedj a Bors, meg a többi szennylap szintjére. Neked nem így kell kattintásokat szerezni.

castroll 2013.02.16. 08:55:01

Srácok, a cím "összetörték a pontont", nem pedig "összetörték Dezsőt"!
Egyébként én is benyaltam, de nem gondoltam rögtön a legrosszabbra.
;-)

castroll 2013.02.16. 08:59:29

Srácok, "összetörték a pontont", nem pedig "összetörték Dezsőt"!
Dezsőt amúgy is le kell vágni!
Elsőre persze én is benyaltam, de nem gondoltam rögtön a legrosszabbra...

castroll 2013.02.16. 09:00:50

Na, most akkor elküldi, vagy elküldte, vagy mi van, he...

NperA 2013.02.16. 09:20:58

Szerintem ezek az autókkal balesetben úgy van esélye az embernek, ha kirepül belőle. Mint Wartburg és Trabant esetén is.
Egyébként a beltér kivégez.

Csikós Zsolt 2013.02.16. 09:27:28

@dr.oid:

Dr. oid úr, dr. oid úr!!!!!!!!!!!!!!!!

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2013.02.16. 09:29:46

Úgy két éve álltam a Korányi Sándor utcában, az Üllői sarkán. Egy vén valami, emlékeim szerint 123-as Merci ért utol egy Ford Sierrát. A találkozásuk pillanatában épp ugyanilyen terjedelmes, sűrű rozsdafelhő bukkant ki belőlük, mint a Pontonból... A Sierra megrogyott középen, de a másikat sem lett volna érdemes felállítani. Természetesen kívülről egyik sem tűnt szétrothadt szeméthalomnak, de sajnos a festék alatt azok voltak.

prérikutya 2013.02.16. 09:32:55

Próbarendszám külföldön. LOL. :-)

Csikós Zsolt 2013.02.16. 09:36:57

@Gyurma73: @nagylori: @KoGa: @Rodolfo63: @jojoka: @Krisz_: @V12 Power: @lcka: @lyken: @urv: @scsaba1: @tailor13: @vwpolo: @It's ME!: @egeresz: @stevieboy: @biker_kolee: @Ivymike: @peti251: @Opel P1: @komment_komment: @dreamhotep: @pickapu: @agresszív kismalac: @Gergow:

Komolyan. Megtaláljátok ezt a törésteszt-videót. Megírjátok a szöveget. Ott ültök a gép előtt, rágjátok a ceruza hegyét - kell egy cím, kell egy cím, kell egy cím... És bevillan.

Kihagytátok volna? Ki bírtátok volna hagyni? :-DDDDDDDDDD

Nem lesz OT Expo, a Vasúttörténeti Parkban OT Show lesz idén, az a procc cucc, az elsőről készült cikk óta ki vagyunk tiltva onnan, voltak cifrább dolgok is, soha nem megyünk oda. A Ponton meg pláne nem.

Csikós Zsolt 2013.02.16. 09:50:28

@prérikutya:

Az EU-ban teljesen szabályos. Annak ellenére, hogy az olaszok most elkezdtek bekeményíteni. Benne van a törvényben.

Szacsi 2013.02.16. 09:53:29

A cím után egy Ponton eljutottam oda,
hogy a Csikóst elküldeném egy melegebb valahova.
:)

jmakri 2013.02.16. 09:59:55

Huhh Zsolti, hát tényleg sajnálom ami történhetett.
Ennyi beleölt óra, ideg és pénz után...
Még jó, hogy a tiedben volt öv és nem lett bajod.
Most akkor mi lesz?, hogyan tovább?

redriot77 2013.02.16. 10:00:14

@Gomulka Béla: "És a bakelit van benne, ami egy kopogós mu"anyag."

A ma oly' trendi "zongoralakk-hatású" műszerfalbetét vajon mi? :)

youlopukku 2013.02.16. 10:06:18

a hozzászólásokat nézve tök olyan mintha valamelyik nyugdíjasotthon hölgysarka rémüldözne a kedvenc sorozathőse halála miatt.

Balthazor Hellman 2013.02.16. 10:27:50

@Csikós Zsolt:

Cím ötletek egy olyan újságírónak, aki tudja miről ír, van sejtése az őt kedvelő olvasóközönség igényeiről (nem vagyok újságíró, nekem csak enyhe sejtéseim vannak, de ott a monitor túloldalán annyi jó cikk után nem több, hanem a megfelelő mértékű fantáziát várnánk el) :

- Amikor a Ponton törik. (erről nekem nem egy havas árok mélyén a trélerről lefordult Dezső jutna eszembe)
- A Ponton, ami összetörte a falat (még mindig nem a Dezső jut eszembe, de felkapom a fejem)
- Fejjel a falnak, Ponton törésteszt.
- A filmre vett rémálom, törött Ponton a múltból...

Félreértés ne essék nem azt akarom mondani, hogy ezt én jobban tudom, annyit szerettem volna írni, hogy valami ilyennek jobban örültem volna...

Amúgy tessék örülni, mert ennyi tényleges szurkolója mint Csikós Zsoltnak, a többi totálfirkásznak nincs, és nem is lesz... Szerintem, ha valami baj lenne a Dezsővel, gyűjtést rendeznénk, hogy összejöjjön a Project!!!

TH 2013.02.16. 10:39:13

@Csikós Zsolt: Ez a cím már csak a sok hőbörgő rajongó miatt is megérte (én is idekattintottam azonnal természetesen, de bevallom, hogy sejtettem, hogy ez egy ravasz csapda lesz ;-) ).:D

PaOntan 2013.02.16. 10:43:39

Eppen olyan hatasvadasz cim, mint amikor hazafele jovet megkoccolta a finn kamionsofor akkor is a headline ha jol emlekszem: Osszetort a Ponton volt. LOL

TH 2013.02.16. 10:46:24

@lcka: ha követsz egy filmsorozatot, vagy egy film erősen magával ragad, valamilyen szinten akkor is érdekel a kedvenc szereplőd sorsa, ha tudod, hogy az egész csak fikció.
Ez esetben pedig egy olyan újságíróról és az autójáról van szó, akit egyoldalúan bár, de sokan ismerünk a cikkein és posztjain keresztül. Csikós öregautó-helyreállító programja sokakat érdekel, és követik szimpátivál a fejleményeket.
Így aztán sok ember kedveli Csikóst egyoldalúan (épp eleget olvastam tőle ahhoz, hogy 90%-os valószínűséggel meg tudjam tippelni, hogy élőben, valódi ismerősként is kedvelném, és ezzel valószínűleg nem vagyok egyedül), ezért aztán van ok arra, hogy az ember aggódjon érte vagy az autóiért. :)
Remélem, ez is kielégítő indoklás. :)

I3aldrick 2013.02.16. 10:48:16

Nem értitek ti ezt. Ez a címet az előző belsőség poszt címével együtt kell olvasni. Tehát: Összetörték a Pontont, reklámnak kicsit durva. :D

youlopukku 2013.02.16. 10:53:22

vajon kapunk-e olyan hírt,hogy valakit az intenzívre vittek ma a cím miatt?csikós zsolt, csikós zsolt, életeket nyomorítasz.

biker_kolee 2013.02.16. 10:58:12

@Csikós Zsolt: Mivel vagyok akkora troll (már csak a blog miatt is, ugyebár :D ), én sem hagytam volna ki. :DDDD

@I3aldrick: Igen, azt én is néztem, hogy micsoda "headline-art"-ot hoztak itt össze titkon. :))))

_____________ 2013.02.16. 12:20:11

Az volt már, hogy infarktust kaptam majdnem meg egekbe dzsavelt a vérnyomásom?
:-D

tlacka 2013.02.16. 12:49:45

@Csikós Zsolt: A németek -2500EUR-val díjazzák a használatát. Egy ismerős próbálta. Autókat hoz be. Amikor először büntették, utánajárt. Azóta vesz ideigleneset. De örülök, hogy téged nem vágtak meg.
Egyébként a sok okos, aki a biztonságról beszélt, be..... . A vásárlás után leírtad, hogy nem Budapest-Münchent akar vele nyomni mindennap. Szép autó. Ne törődj senkivel.

geekthink 2013.02.16. 15:08:24

Te Zsolt... Ez után a cím után megérdemelnéd, hogy a Pontont is megtalálja az Overhaulin'.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.16. 16:03:40

@35up:

Nem mellkast, bal kulcscsontot. Ott kapja el a kormányoszlop.

Gomulka Béla 2013.02.16. 16:15:46

@redriot77: Bakelit?

(Tímár Gyo"rgy szómagyarázata szerint: a hím kecskék legjava.)

Evil Dragon 2013.02.16. 16:32:41

Anno pár éve amikor az ARO-mal,belecsapódtam egy fenyőfába,és sértetlenül szálltam ki belőle,rájöttem,hogy a fa..omnak se kell légzsák... XD

voroseltolodas 2013.02.16. 17:28:53

Én meg már örültem,hogy a sors elintézi az elmúlást a makacs,ragaszkodó emberek ellenére is.

Dömijani 2013.02.16. 19:06:31

Nem biztos, hogy meghalt volna a vezető, bár nem ültem volna a helyére.
Kb. 20 éve láttam tréleren a biztosító előtt egy akkor még rozsdamentes Ladát, ami élőben szenvedte el ezt a tesztet egy szembe jövővel. A vezető nem volt bekötve*, először a kormánykerékkel vették fel egymás alakját, ettől a sebessége negatív lett és miután az ülés hátrafelé engedett, hátrarepült. Életben maradt, bár nem tudom, milyen sérülésekkel és meddig. Az ütközéstől a hátsó doblemez is deformálódott, még ponthegesztések is szakadtak el.

* Azt mondta az idióta kárszakértő, hogy "szerencséjére", mert így hátradobta az ütközés!!! És ez szak(barbár)ember! És a magyar "énmindentjobbantudok" autós ma is ezt hiszi. Minek az a b...i öv? A rendőr, aki téged ezért megbüntet, nem mondja a saját gyerekének, hogy kösd be fiam az öved!
Nekem ez jutott eszembe.

Ilyen témákról mikor olvashatunk majd újra? Meg olyanokról, hogy mire jók az autó különféle lámpái: fényszóró, index, fék, stb? Vagy egyáltalán, hogyan kellene közlekedni és miért úgy?

Mercel 2013.02.16. 19:16:21

Csikós nagyon csíplek, de egyszer a kva életben nem lehetne már elhagyni a szenzációhajhász címeket?
Amiket sokszor naponta 3-4 alkalommal megváltoztat a TC, és az ideg szét... amikor x óra múlva kattintasz mert új cikk, és egy nagy lószart nem új, hanem az amit már x órával ezelőtt olvastál.

Tudom, hogy kell a kattintás, meg a TC már rég nem két őrült öncélú netes autós újságja (Bár akkoriban volt a legjobb.), de ez így aljas, és pont a törzsolvasók azok akik a legjobban anyáznak.
Ez nem tűnik fel valakinek nálatok?
Tök felesleges, akik szeretik a TC-t azokat kár elvadítani ilyen húzásokkal.
Amikből az utóbbi pár évben egyre több van.
Azért ne legyen már minden a pénz, még akkor sem ha abból éltek, mert addig bosszantjátok az olvasókat amíg páran végleg kivágják a kedvencekből.

Amúgy tisztelettel

"Frigyes"

PaOntan 2013.02.16. 20:56:24

@Mercel: Abszolut egyetertek a leirtakkal.

Hurri Kán 2013.02.16. 23:03:31

Jó kis poszt. Igazi trollcsemege :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.16. 23:40:12

@Mercel: +1
Nos, választ várunk a szerkesztőségtől... :D

Csikós Zsolt 2013.02.17. 00:17:36

@Mercel:
Tekerj föl, és meglátod a választ. Vagy inkább azt mondom - ha ennyi humort nem bírsz el, ennyiből bulvárt gyanítasz, az tényleg már nem az én hibám. Egy kevés vicc sem megengedett? Nekem nyakkendőben, merev arccal, kemény arcélemet a sokat tépázott magyar határok felé kell fordítanom, pengeajkakkal? Ha igen, inkább feladom az újságírást, beszántom a pontont. Ha nem, és belefér, hogy egy aprót ugrassuk egymást, akkor nem. De tényleg szomorú ez a hisztéria a cím miatt.

Itt az előző válaszom, nem akarok rá több időt pazarolni, aki felháborodott, nincs humorérzéke, ennyire komolyan veszi magát, ennyire minden bokor mögött bulvárliberáliszsidócigányt lát, az inkább ne kövesse a történteket, mert jön még ilyen. Én maradok én, bocsánat. Aki egy fasz, ez tény.

Itt az előző válasz:

"Komolyan. Megtaláljátok ezt a törésteszt-videót. Megírjátok a szöveget. Ott ültök a gép előtt, rágjátok a ceruza hegyét - kell egy cím, kell egy cím, kell egy cím... És bevillan.

Kihagytátok volna? Ki bírtátok volna hagyni? :-DDDDDDDDDD"

Sokaknak nem kellenek fasz újságírók, nekem meg nem kellenek pengeszájú, komoly, masszívan konzervatív olvasók. Elnézést, ha megsértettem bárkit, én mindenesetre, ha lehet, egy szebb és humortelibb világban élnék és alkotnék, a szövegeimhez is hozzátartozik ez a fajta gondolkodás. Akinek nem bírja a gyomra, ne egye. Köszönöm a kitartást eddig, mostantól másfele vezet az utunk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.17. 03:50:14

Ha valaki nem latta volna

youtu.be/joMK1WZjP7g

Ket chevy belair otkozik egymassal, csak a ketto kozott van negyven ev. Tanulsagos

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.17. 03:51:27

Pontosabban 1959 bel air vs. 2009 malibu, nem sokat tevedtem :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.17. 03:55:19

akinek nincs humorerzeke annak nincs. Nem tanulhato, nem elsajatithato. Erdekes, hogy e tulajdonsag megletet mindig az adott egyen kornyezete allapitja meg - nincs annal rosszabb mint ha valaki sajat maga szerint humoros csak eppen nem az.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.17. 04:11:42

@Csikós Zsolt: nem tudod megnevelni az embereket, sem Te sem mas. Anyagi kilatastalansag, megkeseredett hetkoznapok, ( irnam hogy Sosrtalansag de az olcso lenne ) celtalanul pergo napok. A kozeletben eluralkodo durvasag, a masok iranti kozombosseg, a sehova nem tartozas korszaka van most. Te ilyen kozegben nem tudsz poenos lenni, mert nem lehetsz az sokaknak. Mutass egy olyan ( nem csak politikaval foglalkozo ! ) komment feluletet ahol nem egymas szidalmazasa, mocskolasa, kommunistazasa/zsidozasa/stb hanem normalis parbeszed, egymas meggyozese vagy tajekoztatasa lenne a tema. Ne keress ilyet. Nincs. Te ma ilyen helyzetben nem tudsz poenos lenni. Ha megfeszulsz sem. Nagyon szeretem az irasaid - ezzel gyanitom nem vagyok egyedul - es sokszor latom hogy a kommentablakban a cikkeidre a sardobalas a koszonet. Kar hogy ilyen ez a vilag most.

Kolompár Slomó 2013.02.17. 09:42:31

Húhhh durva volt látni hogy porlik szó szerint a kiszolgált öreg veterán, csak úgy repült a rozsda szegényről.

A poénos címről:
A szerző szuverén joga, hogy azt adjon, amit akar, senki nem szólhat bele. Az olvasónak szuverén joga, hogy ez mennyire tetszik neki, és erről egy nyílt forumon véleményt nyilvánítson. Ezért megdöbbentő volt Csík válasza, egy igazi klasszikust idézett fel: "akinek nem tetszik, el lehet húzni Szlovákiába".

Poén: nem kívánok senkinek olyat, hogy egyszer kapjon egy poénos telefont mondjuk a feleségétől "Te, elütötték a gyereket" a döbbenet után pedig "Ja csak poénkodtam, Indonéziába történt, és ott is csak sérülés volt. Te sem tudtad volna kihagyni ezt a szuper poént :-))".

Rocko- 2013.02.17. 10:49:36

@visszakettopadlogaz: remélem azért nem lövik Dunába Zsoltit, de abban egyetértek, hogy ha elveszteném a humorérzékemet, akkor én húznám a kettes sorszámot: lőjeneke engem is. ha másom nincsen is, akkor tényleg ennyi maradjon. ez kell itt a túléléshez.

Kombájnos 2013.02.17. 13:19:33

@lcka: "igazán nem akarok buziskodni, de mi ez a kollektív "felment a vérnyomásom" hangulat?

nem is ismeritek ezt az embert, az autóját az olvasók kb 90%a még látni sem fogja soha, ráadásul szándékosan félrevezető(nem pontatlan!) címet adott neki

Csikós Zsolt, semmi bajom Veled, most igazából a pszichológiai háttérre vagyok kíváncsi"

Én is antiszoc tahónak fogok tűnni:
sztem a nyájhoz tartozás vágya, igénye is lejön az "infarktusos" kommentekből.
A tűnjünk úgy, hogy jajdejófejekvagyunkmertaggódunkaCsikósautójáért látszat keltésének a célja is ott lehet néhány kommentelő szándékai között. Mert nem kell jófejnek lenni, ha annak látszol. :)

Ahogy a cím is hatásvadász, úgy a kommentek is azok. ))

35up (törölt) 2013.02.17. 13:30:39

@bervas: Annak az oszlopnak nem csak egy vege, hanem egy torzse is van, ami, ahogy a felsotested nekicsapodik 64km/h-val, szetroncsol mindent, ami az utjaba kerul. A tudot es a szivet kapasbol kipipalhatod, a belso verzesekbe legkesobb a mentoautoban belehalsz.

Ha valodi crasht test dummy ult volna az autoban, akkor ez a szenzoradatokbol egyertelmuen kiderulne. Viszont lathatoan nem sok penzuk volt az egeszre, dummy helyett valami mezei kirakati babu ult az autoban, szenzorok sehol, kabelezes sehol, meg a falon a nyomorult utkozoelem is hasznalt osszegyurodott femdarabbol volt.
Ha tippelnem kene, azt mondanam, hogy az ADAC munkaido utan puszta jofejsegbol beengedte a sracokat a jatszani egy kicsit. Nem veletlenul nem szerepel az adott teszt a hivatalos kozlemenyeik kozott, sot, a Mercedesnel es a sajtoban sem.

maczko 2013.02.17. 19:21:00

Csikós Úr!

A vér meghűlt bennem, mire továbbolvastam! Ijsztegesd a nénikédet! :-)

maczko

lyken 2013.02.17. 20:40:25

@Csikós Zsolt: "Komolyan. Megtaláljátok ezt a törésteszt-videót. Megírjátok a szöveget. Ott ültök a gép előtt, rágjátok a ceruza hegyét - kell egy cím, kell egy cím, kell egy cím... És bevillan."

Najóbaszki, de akkor is. Nem tudod elképzelni azt az infarktus közeli állapotot, amíg betöltött az oldal. Egy kommentelő kolléga írta fentebb, hogy sokunk az első résztől követi a sztorit és szívügyének érzi, szóval ezért rugott övön alul a cím.
De egyébként lehet, hogy én se tudtam volna kihagyni. De én nem számítok, mert én még a saját családom szerint se vagyok százas...

BBSTi 2013.02.17. 22:58:02

@Csikós Zsolt: Ki vagytok tiltva az OT expóról? Miért?
Lemaradtam valamiről?
Aki egy kicsit jobban figyelt volna, nem dől be a címnek, mert te nem pontonozol, mikor a sajátodról beszélsz, hanem Dezsőzöl :) A cikkjeidre mindig kattintok, most is megtettem és most sem bántam meg. Zsolti, kérlek szépen B45524D N3K1 ezután is!

Mercel 2013.02.18. 00:35:10

@Csikós Zsolt:

Nem sértettél meg, pusztán tőled nem rinyálást vártam válaszként. Bár ugye a humorérzék hiányát hozod fel;)

A véleményem fenntartom, és ha nem hisztiztél volna rajta akkor talán vennéd / vennétek az adást.
Biztos én voltam az első és egyetlen olvasótok aki felhozta a blikkes bulvárstílust, a címváltozgatást pár óránként, meg a szokásos kattintásvadászatot.
Lehet, hogy rossz napod volt lehet, hogy én voltam a 121-ik aki beszólt, de nekem meg ez volt a sokadik kamucímes eset.

Ezennel tisztelettel meghunyászkodom előtted végül is ki a fasz vagyok én, hogy be mertem szólni:)

Ne fáraszd magad a válasszal, a tiltást meg leszarom.

"Frigyes"

Mercel 2013.02.18. 00:38:19

Ja amúgy a videó tuti.

"Frigyes"

Csikós Zsolt 2013.02.18. 07:49:41

@BBSTi:
Nem az OT Expóról vagyunk kitiltva, hanem az OT Showról. Bár már elvileg nem, de ez egy hosszú sztori. A két dolog nagyon más, a zavaró benne csak az, hogy az idei tavaszi Vasúttörténeti esemény már nem az OT Expo lesz (az nem tudom, hogy lesz-e még), hanem az OT Show-é, ami régebben mindenfelé volt, például kint, az M1 mellett is.

@Mercel:
Tiltás nincs, az nem az én módszerem, te mondtad a kedvencekből kivételt, egy pöttyet erősnek éreztem egy geg miatt, gondoltam, írok valami hasonló erőset, hogy mi az én véleményem erről. Én nem tiltok (azt még az én cikkeimben is a kollégák szoktak), én lyukat beszélek.

jojoka 2013.02.18. 08:26:17

@Csikós Zsolt: kemény arcélemet a sokat tépázott magyar határok felé kell fordítanom, pengeajkakkal.

Magam elé képzeltem. ROTFL... :-))
Szerintem úgy 3 percig bírnál ilyen arckifejezést.

calibra91 2013.02.18. 09:02:17

Baromira nem értem, hogy mire való ez a sok hülye írkálás a cikk szerzőjének, hogy rossz címet választott??!!!

Igen, én is először meglepődtem, és reméltem, hogy nem a kedvenc újságíróm öreg Mercijét törték össze. Aztán elolvastam a cikket, és öröm volt nézni régi felvételeket egy veterán jármű töréstesztjéről. Ennyi....

Évtizedek óta cikkeket ír, miért ne férne bele egy ilyen cím választás!
A sok száz jó címet nem dicséritek? Csak ezt húzzátok le???
Én is azok közé az olvasók közé tartozom, aki hűen követte a Ponton hazaérkezését, továbbá minden cikket szívesen olvasok, amit a Csikós Zsolt ír, mindegy,hogy itt a TC-n vagy a Veterán újságba!

Szerintem nem kell ezt annyira túllihegni!

Zsolt, tudom, mert múltkor "megbeszéltük", hogy nem tudsz ezer felé szakadni, de kérlek a héten legyen időd valami jó kis cikkre!
Előre is köszönöm (köszönjük)!

szemeteske 2013.02.18. 11:33:14

Eleinte én is túlreagáltam, de ma már csak szimplán fáraszt, hogy a TC mennyire elindult a "Blikk autós melléklete" irányba.

Kár, mert úgy is lehetne laza hangvételű minőségi tartalmat produkálni, hogy nem lenne klikkvadász minden második cím, és nem kéne minden reggeli közben olvasott cikkben megbírkóznom, a "szaros kenyér", "fospisztoly" stb. lazának vélt, de valójában lássuk be alpári bunkó kifejezésekkel.

tomnemtom 2013.02.18. 15:51:30

@Csikós Zsolt: pengeajakra vonalszáj, ha legközelebb kell szinoním :)