Eladtam a BMW-t - minek, ha van Swift?

  2013. január 28. - prokee Címkék: trabant suzuki swift tc flotta adunk-veszünk bmw e32

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Hát, feladtam a küzdelmet. Megvettem, imádtam, megadtam neki mindent.

Elszédítetted a fejemet,
S én eléd szórtam mindenemet.
Sálat, pulcsit, nejlon harisnyát,
És csuda, csuda gyöngyöket.


(Hungária - Ciao, Marina)

Egy ideig ennél csak rövidebb motorom lesz

Persze eljön az a pont, ahol fel kell tudni adni. Miután elköltöttem rá egy valag pénzt, és már "csak" a lakatolás maradt hátra, egy kedves szőke hölgy szabadjára engedte a ménest az álló sorban toporgó Vitóban, és beledurrant a BMW hátuljába.

Okozott ezzel olyan kárt, hogy egy pillanat alatt elment a kedvem az egész autótól. Újabb sok százezer forint elköltésével lehetett volna egy relatíve jól kinéző hobbiautót varázsolni belőle úgy, hogy közben az elmúlt három év alatt cserélt kopó alkatrészeknek újra neki lehet futni. Eközben szegény Trabantom, aki elvileg a szívem csücske a kis flottámban, két éve áll szétszedve, lakatosra várva. A BMW beállt a garázs sarkába tavasszal, a hátát felém fordítva, mint egy durcás kisgyerek. Azóta talán egyszer mozgattuk át, egy nagyjából 360 km-es utánfutózással, de már nem éreztem azt a szívdobogást, amikor vezettem. Dolgozni Swifttel jártam, vele csak akkor foglalkoztam, mikor néha kivettem az akkut egy kis karbantartó töltésre.

Néz, és mondja, hogy menjünk, messze, gyorsan

Néha hátratoltam kicsit, hogy takarítsak, pakoljak alatta-körülötte, ilyenkor nézett a mocsok kis tekintetével, hogy menjünk, menjünk, autónak úton a helye.

A szép zöld... izé... fekete far, csak az fog nekem hiányozni

Hát, nem, kedves céda. Jó volt, szép volt, ennyi volt. Körbefotóztam a garázsban az autót, feladtam egy hirdetést, miszerint olcsóér' megválnék tőle. A hirdetés szövegezése meglehetősen őszinte volt - nem is nagyon lehetett volna titkolni bármit a jól dokumentált életéről. Épp csak élesedett a hirdetés, még a maradék képeket töltögettem fel, már hívott is az első telefonáló. Másnap reggel látni akarta az autót, ami nekem nem kis logisztikát jelentett, de megoldottam. Volt még néhány komolynak tűnő érdeklődő, valaki még éjjel tizenegy után is hívott - na őt már nem vettem fel. A többieknek pedig elmondtam, hogy van itt egy komolynak tűnő vevő, de beszéljünk másnap este, ha nálam lesz még az autó, lehet jönni megnézni, kipróbálni.

Így hirdettem meg:

Eladnám, mert rohadt sokat költöttem rá, és belefáradtam. A maradék pénzemet inkább a Trabantomra költeném. Olvass utána a Totalcaron, megtalálod az autó történetét. Van rajta négy alufelni, pár száz km-t futott Falken nyári gumikkal, adok hozzá négy lemezfelnit, dísztárcsával, szintén alig futott Uniroyal télikkel. Van benne egy USB-s, MP3-as, CD-s, bluetooth-kihangosítós Blaupunkt rádió, a hátsó ülés alatt egy 1000W-os inverter, amiről 230V-os eszközt tölthetsz, működtethetsz. A 4HP22EH elektronikus automata váltó helyett sima 4HP22 van benne. Szívó gázrendszer van benne, természetesen papírozva. Egy rakás dolgot kicseréltem, javítottam, de mire a lakatoláshoz hozzáfogtunk volna, belém jöttek hátulról. Meguntam, elfáradtam, vidd el, és tégy vele, amit akarsz. Ha csak papírnak kell, te dolgod, de kizárólag adásvételivel mehet, üzembentartóival nem. Adok mellé egy rakás haszontalan alkatrészt, meg némi hasznosat is (van mondjuk hozzá vadonatúj hátsó kipufogódob, szerelékekkel). Az idei gépjárműadó már az enyém, biztosítási évfordulóm áprilisban lesz. Ha addig nem megy, elbontom, kidobom. A KÉPEK A JELENLEGI ÁLLAPOTOT MUTATJÁK! Ne alkudozz, ez ennyibe kerül.

A hirdetéshez csatolt képeket - persze valamivel kisebb méretben - megtalálod a galériában.

Másnap megjelent az első telefonáló, rutinos kereskedő. Kezébe nyomtam a kulcsot, menj, biztos nem ezzel az autóval fogsz meglépni. Közben elsoroltam ezt-azt, ami még a hirdetésből kimaradt, de nem sikerült elriasztani. Forgalmi, törzskönyv, adásvételi, kulcs, kézfogás, hopp, el is ment az autóm.

Nem csinált rossz boltot, a rádió, a nyolc szerelt kerék tök új gumikkal, meg az autó papírja önmagában fedte a vételárat. Ha bontani kezdem, nyilván én is sokkal jobban jöttem volna ki. A cél viszont az volt, hogy könnyen, gyorsan, egyben szabaduljak meg a csalfa cédától.

Mielőtt meggondolom magam.

Utoljára még sikerült két képet csinálnom, aztán az exem elsétált új szerelmével. Én meg megmarkoltam a minden más autómat röhögve túlélő Swift zsebemben rejtőző kulcsát, elmorzsoltam egy könnycseppet, aztán visszamentem dolgozni.

...meg még egy, és viszlát!

Az idei tervekben pedig - amellett, hogy mostanában valahogy sokszemélyes kisbuszokat is nézegetek - UV-filccel kiemeltem a Trabant-sort, azt hiszem, a BMW árát meg az összes többi maradék pénzemet erre fogom elkölteni.

Egy dolog persze biztos - nem ez volt életem utolsó BMW-je.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr735038879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

domeq 2013.01.28. 15:14:58

Az idő igazolja majd, hogy jó döntés volt vagy nem. Sok sikert a Trabikhoz! (azokkal mi a helyzet?)

Adam-69 2013.01.28. 15:21:23

Na már hirdetik is egy pár napja.Hát sokat nem keres az illető.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.01.28. 15:23:13

Szomorú, én nagyon nehezen adtam oda kereskedőnek az autómat, tudva, hogy mi vár rá, de hát ez van, néha el kell szakadni érzelmileg, ha kifizetik az árát el kell engedni és továbblépni.

(Én most amúgy nem értem pontosan, de a képek alapján nem látok nagyobb bajt a hátán)

PepeXVI 2013.01.28. 15:29:02

Megértelek Prokee, és sajnálom.
Én mostanában voltam hasonló hullámvölgyben (borítsam bele ezután is a pénzt vagy ne) az Unonkkal. Amúgy hol a sérülés? Arról szivesen láttam volna egy képet. Vagy ez már a sérült állapot és ilyen minimális kár keletkezett? (Mondjuk nem néztem meg alaposan a hátulját.)

Szerintem foglalkozz a kedves kis Trabival, nehogy ő is megsértődjön hogy egy BMW kifúrta a szívedből. Hidd el, az olcsó, egyszerű autók is sok örömet tudnak okozni (lásd Uno), és viszonozzák az érzelmi kötődést, bár szerintem ezt te is pontosan tudod! :)

ogy 2013.01.28. 15:31:26

Jó döntés volt, tessék csak Trabira elverni a pénzt és nyáron várunk sok szeretettel. :) Swift orra színre van már fújva?

KeMa 2013.01.28. 15:45:30

Trabi az igazi, neked való verda. Szerintem ;).

Globetrotter2014 2013.01.28. 15:47:07

Egyik ismerősömnaki volt ilyen (talán még msot is megvan), V12 es mocival Lang kasztnival. Legemlékezeteseb az volt amikor egyszer külföldön elfüstölt alattunk a motor. Állítólag a márkaszervíz trehánysága miatt.

A vicces az volt ahogy aki értünk jött, annak egy pár éves hetese volt, szal a családban volt hagyománya :)

Amúgy érdekes darab már akkoriban sem találtam egy kiemelkedő darabnak, de a műszaki megoldásai a bemutatásakor biztos lélegzetelállítóak voltak.

Autó-motor doktor 2013.01.28. 15:50:08

Most egy E36-ba tolom a pénzt és hasonlóan érzek.Igaz nem jöttek belém,nem törtek meg,de végeláthatatlannak tűnika dolog,mindig van valami.és már én sem érzem azt a bizonyos szívdobogást.

a Férj (törölt) 2013.01.28. 15:50:50

Ez a BMW....hat,ez ilyen. Vegyel egy jot,add el es sose leszel tobbet elegedett semmi massal.

a Férj (törölt) 2013.01.28. 15:56:10

Mondjuk az is biztos,hogy szarba penzt onteni a legnagyobb kibaszas magaddal szemben. Vegyel egy jot,eleg draga szintetn tartani is,karvegy fosba olni a penzt.

misinator 2013.01.28. 15:58:23

Az ember nem hiszi, amikor éppen tolja bele a pénzt az autóba, hogy akár rövid idő múlva is megválik tőle:-(
Imádtam a Nagypolákomat! /Az elsőt is/
15 év azért 15 év. Egy korszak. Végig kísért a csajozástól a kislányom cseperedéséig, számtalan utazáson, történeten, eseményen át.
Még 16 éves korában lakatoltuk télen a szabadban /a vasútikocsiemelő nem fért a műhelybe.../
Semmi nagy dolog, javítóívek, küszöbök / utóbbiak feleslegesen/.

Aztán 18 éves korában elkezdett rozsdásodni a jobb első futómű felső bekötési pontja /az előző tulaj megtörte/, picit el kezdte enni az olajat, az alapjárat már nem volt az igazi /előzőek + karburátor, gyújtáselosztó kopás/

Adtam neki két év esélyt.
A vizsgabiztos Ladának ismerte fel /papírom van róla!/, belekötött az élő fába /Kézifék Nagypolszkin..., a motorszám szerinte csiszolt volt, miközben már 3 évesen is alig látszott/, kapott két hónapot.
Előző este meghalt a Nagymamám - nagyon nem voltam jókedvemben.
A döntés megszületett.
Amikor meg beszámították negyedmillió forintba /de az én esetemben konkrétan, mit tesz, ha a pult másik oldalán barátok vannak/, elment gyerekkorom vágyott AUTÓJA, fiatal felnőtt korom bajtársa.
Utána még egy hónapig láttam a szalon udvarán, elkeserítő volt.
Egy hulladékhasznosító ethnicolor vette meg a szalontól...

Röhögjetek ki, de nem csak a család többi tagja törölgette a könnyeit, amikor utoljára bezártam, s adtam oda a kulcsait, pedig ott állt az új autó átvételre várva...

srank 2013.01.28. 16:06:17

halllóóód, a 97 utáni swiftet az előttire kasztniztátok ki ????
írhatnál róla, hogy így sokkal olcsóbb a másmilyen lámpák, sárvédők, motorháztető, lökös, stb. vagy csak élelmes magyar módjára a faceliftes alkatrészek utáni összeget vetted fel és a régi cuccok annyival olcsóbbak, hogy megúsztad a munkadíjat, vagy mi van ?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.01.28. 16:07:23

Nem szeretnék trollkodni - és tudom, népszerű sem leszek-, de bennem ez az autó semmit sem dobogtatott meg. Lehet mert lelakott-hatása van?

Úgy érzem, hogy ha az ember szereti - sőt, imádja - az autóját, akkor mindig tisztán tartja kívül - belül. Ha meg nem becsüli annyira sem, hogy egyenesbe rakja a kormányt, akkor tényleg el kell adni egy olyannak, aki nem csak használni akarja.

A képek alapján csak egy koszos-kopott-rozsdás autót látok, még ha műszakilag egyben is volt.

1kutya 2013.01.28. 16:07:47

én nem sok sérülést látok rajta, de te tudod...

Rocko- 2013.01.28. 16:11:15

@pantomimes: "én nagyon nehezen adtam oda kereskedőnek az autómat, tudva, hogy mi vár rá"
mi várt rá?

csiky944 2013.01.28. 16:12:28

vettél volna inkább egy jó kis ezres swiftet,ehh

tlantos 2013.01.28. 16:19:10

@gergo: osztom a velemenyt. Sot, inkabb taszitott, mint semleges. Nincs benne semmi olyan, amire azt mondanam, hogy ez a reszlet tetszik, vagy ez hianyzik az eletembol.
Komoly serulest en sem latok.
Prokee, magyarazd meg :)

srank 2013.01.28. 16:19:47

@Rocko-: olvastam, azért kérdeztem tőle, hogy ebben mi volt a biznisz ? annyival nem olcsóbbak a régebbi karosszériaelemek,mint amit majd bukik, ha eladja az 5 évvel régebbinek kinéző kocsit, pláne, hogy le is írta nem ő szerelgeti még a lakatosmunkát is fizetni kellett...

Makkoshotyka 2013.01.28. 16:22:49

Hasonló okok miatt adtam el egy Volvo V70 T5-öst.
Most egy ezres Swifttel járok. Mondhatom szörnyű, de hihetetlenül igénytelen és olcsó a fenntartása. Most vettem hozzá új hátsó fékpofa garnitúrát 3000-ért. Magam be is szerelem. De hát azért az nem autó, csak közlekedési eszköz.
Lesz még Volvom úgyis...

void 2013.01.28. 16:24:46

@srank: Az egyik ok elég egyszerű: vagy nem kapható, vagy ha kapható is, csillagászati áron van a 2-es swift motorházfedél. [Ha az egyszerűség kedvéért az első Magyarországon gyártott swift szériát 1-es swiftnek nevezzük (tudom, hogy nem helyes, de remélem érthető melyikre gondolok)]. A mi stiftünk elejét egy kitolató Barkas intézte el, azóta van rajta az eggyel újabb, második fészliftes motorházfedél.

Typhoon01 2013.01.28. 16:24:58

Hát így képekről azt mondom kvára nem kár érte.. ennél csak szebb és jobb e32-őt lehet venni, ne sajnáld!

Avant1 2013.01.28. 16:25:52

Eladni önrablás volt a javából. Utazni egy ilyennel érdemes, nem Swifttel, meg Trabanttal.

A Jóskagyerek 2013.01.28. 16:26:37

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/730/bmw_730i_automata_benzin_gaz_szep_all-6543492

335-öt kérnek érte, szerintem nem drága, habár venne a tököm ekkora dromedár autót.

dieselrocket524 2013.01.28. 16:30:11

nekem is ezt kelene tenem :S én is bele öntötem egy gyönyörűen kilakatolt és lefényezet de műszakilag szar E34 esbe 1800 € +a vételárat de a vége sehol sincs. Mire készlet a beltér ojanra mint amien gyáriból volt vége let a fél motornak (turbó,naftapumpa,porlasztócsúcsok,visco,hűtő). Mire ezel is végeztem eljöt a futómű felujitása 90 felet életveszéjes ahoz is megvan már minden de már a gátlók is tönkre vanak meg a fék se a legjob már. El kéne adni de amikor nagyritkán kinyitom a garázst ot az a far és amikor azal a 4 nagy kerek szemével néz rám és azt mondja hogy szeres végre mert előted senki nem tete csak szlovákiaban en vagyok a 6 odik tulaj. Nem lehet azt modnani neki hogy nem :S de az ész tudja hogy menie kel hisz 2 éve van meg de aból 1 évet ált télen nem járok vele mert valami marha belém szál szal feleslegesen tartom és csak zabálja a pénzt a tökéletesen müködő de lasan elrohadó feliciám elől de nem tudom oda adni apropénzért valami vasazós bandának :S és ha oda is adnám ugy is hoznák egy másik BMW-t prokee te se fogod kibirni 1 évnél továb hogy ne vegyél egy masikat

nyelvtan trolok kérem kimeljenek nem tudok irni de nem is zavar :D

2013.01.28. 16:32:46

de korrekt a kereskedő nem tekergetett órát azt is leírta honnan van, csak kitakarította és annyi
jó pont neki

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.01.28. 16:39:03

Csóri autót de körbenyalták a hirdetésben...

Soha nem vennék ilyen frissen mosott, szilikonban fürdetett autót, még akkor sem, ha nagyon jó a gép.

De hát mint mindennek ennek is meg lesz a gazdája. Fog ez még Ukrán dizsi előtt állni éjszakánként. :-) vagy inkább :-(

/Amúgy tömeg 880 kg? Ez biztos?/

etwas kultur muss sein 2013.01.28. 16:47:52

Mennyiért ment el, ha a kereskedő 335-ért adja? (át is íratta, vagy bizományiban csinálja?)

Pasas 2013.01.28. 16:54:14

Ez nem sérülés, ez csak kifogás, úgyis eladtad volna.

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.01.28. 16:57:36

@srank:
Inkább csak átfutottad :)
"Összeraktuk tehát, alig több mint százezerben állt meg anyaggal, munkadíjjal. Mondhatnám, hogy fogtam cirka két kilót az eseten, de tegyük hozzá, legalább ennyi volt az azonnali értékvesztése abban a századmásodpercben, amikor a Corsa orra először érintette meg a bal első sárvédőt. "

Ez eléggé leírja, hogy mi volt az ok. A biztosító durván alulfizetett a kárra, de a régi elejét felrakva még így is maradt 200e kézben.

@klarky:
A 88kg-ot a HaHu tölti ki, ha megadod az autó adatait. Nekem is ezt rakta bele a hirdetésbe :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.01.28. 16:59:11

@gergo:
"Úgy érzem, hogy ha az ember szereti - sőt, imádja - az autóját, akkor mindig tisztán tartja kívül - belül."

Volt ez szebb, tisztább is, de leírtam, hogy elment tőle a kedvem, azóta állt. Hol a garázsban gyűjtötte a port, hol az udvaron a leveleket.

Autó-motor doktor 2013.01.28. 17:06:11

Lehet,hogy népszerűtlen leszek most,de az én ezres szviftemmel is lehet utazni élvezetesen(valaki fentebb írta,hogy nem lehet...stb).

Annyi a "titkom",hogy van benne egy csiga,hozzá egy kis töltőlevegő hűtő.Lámpánál,meg csak úgy gyorsítani élvezet vele,pályán 190-et is tud tartani utazót,mindezt vegyesben 6-6,5 literrel.Ehez egy othonosabb beltér és a világból kimégy vele.170 ezer km óta csak kopó,fogyó cserés volt.

void 2013.01.28. 17:11:51

@Autó-motor doktor:
Először is, tengermély tiszteletem a 190-es utazóhoz, bátor vagy. Azzal a kasztni, futómű, gumi, fék négyessel szerintem messze több, mint vakmerőség
Másodszor: ugye a 6-6,5 vegyesben nem a 190-es utazónál, meg a lámpánál gyorsításból jön össze? :D

tomnemtom 2013.01.28. 17:12:25

haverom tfsi szviftje 4,5-4,8-al eljár, attófüggően, mennyit vezeti az anyukája.
persze, abba két csiga van.

chipo 2013.01.28. 17:16:12

Lehet, hogy népszerűtlen leszek most, de most halt meg egy barátom egy régi Swiftben a hétvégén. Sajnos tényleg. :(

index.hu/belfold/2013/01/25/balesetek/

csiky944 2013.01.28. 17:16:34

@Autó-motor doktor: ezres swiftben 90-nél rettegek
látszik nem volt még nagy autód,azzal utazni más világ

Bambano 2013.01.28. 17:20:01

ha nekem egy ezres swift meg egy ekkora bimmer állna az udvaromon, biztos, hogy a swiftre rohadna rá az ácsorgás, nem a bmw-re.

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2013.01.28. 17:29:07

@klarky: Valóban elég tipikus és szembetűnő nepper fogás ez a vad szilikonozás (nekem se tetszik, ha túlzásba viszik), de ahogy te is mondod "ha nagyon jó a gép", akkor miért ne lehetne megvenni?

Egyébként nálam az autóápolásba beletartozik a mosás utáni szilikonozás is (vagy glicerin-víz kombó, műszerfalápoló attól függően, hogy mire kell és mi van itthon). Az egész takarítás-mosás-pöcsölés elvisz mondjuk 3-4 órát, de megéri.

Inkább a tocsogás a megvétel után 1-2 napig, mint egy repedezett műszerfal. Ha valóban azért van frissen mosva és szilikonozva, mert mindig megkapja ezt a kellő törődést, és nem azért, mert ezzel el akarnak valamit takarni, akkor szerintem nem kell mindenképp elrohanni az ilyen autók elől. :)

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2013.01.28. 17:31:59

@void: amióta benne van a csiga, azóta Wunderbaumból is kevesebbet eszik:)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.28. 17:34:44

@tomnemtom: Az Asszonykám ezres Swiftjén hengerenként van egy turbó, de ő 3,2 átlaggal jár vegyesben :)

Viccet félretéve sokkal nyugodtabb lennék, ha egy csilliárdos NCAP autót vezetne, nem egy 800 kilós lélekvesztőt.

A cikkhez: ki az, aki egy ilyen Bömöst napi használatra tud fenntartani? Teljesen logikus döntés volt, a prémiumautó akkor sem való az átlagpolgárnak, ha húsz éves.

r1tch 2013.01.28. 17:35:36

Ülj le fiam, egyes.

Ugyanis: különbözik TŐLE és jobb NÁLA; tehát "Egy ideig ENNÉL csak rövidebb motorom lesz".

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.28. 17:37:42

@novothauto: Mármint az autó húsz éves, nem a polgár...

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.28. 17:39:17

@novothauto: Már amennyiben a cikkben szereplő úr átlagpolgár. Fac tuggya, bármit kinézek belőle :)

Muzsikok közt 2013.01.28. 17:43:20

Ez egy BMW?

Who is gonna mug two black fellas, holding pistols, sitting in a car … that's worth less than your shirt?

Nyihahahaha

tomnemtom 2013.01.28. 17:43:40

@novothauto: legalább nem kell szarakodni a megfúvatással, egyazegybe, oszt jónapot :)

enyém ezért vezet háztartást. nemtom, mennyi kiló :D

srank 2013.01.28. 17:43:51

@chipo: egy toyota carina oldalról belecsapódott egy 15 éves swiftbe, ha egy 15 éves poloba, fiestaba, ibizaba, corsa-ba durrant volna, akkor túléli ?

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.01.28. 17:44:50

@r1tch:
Kösz, a galériában már javítva volt, itt benne maradt.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.01.28. 17:46:48

@prokee: Tényleg ne haragudj meg azért, amit most fogok irni. DE:

Eladás előtt egy porszívózás + IMO legolcsóbb mosás azért bőven beleférhetett volna, még ha addigra már tényleg meg akartál szabadulni tőle...

Nem azért, mert neked fontos, hanem azért, hogy 2000 forint ráfordításával jobban jöjj ki az eladásnál. Mert ha én pont a Te autódat szerettem volna megvenni a képek alapján a világ legtrehányabb emberének gondolnálak, akitől nemhogy autót, hanem a webshoppodból semmit sem vennék.

Nekem az első gondolatom az volt, hogy akinek ilyen az autója, az vajon milyen ember lehet, milyen munkát adhat ki a kezei közül ha szerelő és alkatrésszel is foglalkozik?

Persze ez az égvilágon semmit sem jelent, de ha megnézed akinek eladtad, nagyjából kitakarította az autódat, levette róla a felniket és gyorsan kipörgeti a kezei közül. Ha egy pillanatig is fontos volt neked a gép, akkor találtál volna itt a belsőségen belül is egy gondos gazdát, mert ebből cigóverda lesz, van egy olyan gyanúm. Persze ez a te döntésed, a te pénzed, nem szólók bele ismeretlenül.

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.01.28. 17:50:21

@gergo:
Értelek, és megértelek. Az autóval viszont egyáltalán nem akartam foglalkozni, még egy fél órát sem.

chipo 2013.01.28. 17:53:13

@srank: Valószínűleg nem. Szép dolog a nosztalgia, tudom, mert enyém Csikós exPandája. De napi használatban egy Volvo 850-essel járok. Az is 16 éves, és ha dízel lenne enne vagy 6-7 litert gázolajból. Van egy szint ami alatt már nem szabad fillérb@szni, mert az életeddel játszol.

Autó-motor doktor 2013.01.28. 17:54:57

Látom jól lehordtok,gúnyolódtok rajta.Igaz,hogy nem egy presztízsautó és van mellette más is,de attól még élvezhető.(Mondjuk nem egy lerúgott prémium,úgyhogy nincs is vele sok szopás.)

Nem tudom egyébként miért lehetetlen a 190 km/h. Alapból gyárilag megy 140-150 -et és erre segít rá a turbó.Nyilván egyszerűbb reflexből fikázni,mint reálisan belegondolni.

Muzsikok közt 2013.01.28. 17:57:55

@chipo: Jabizony. Eztet láttad?

www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Hülék járnak müjanyag ótókkal. Nyihahaha....:))

JmOS 2013.01.28. 18:02:43

Nagyszerű autó az a hetes, de nagyon jól döntöttél. Én is ugyanebben a cipőben voltam az E34-bakancs mikra-p126 körrel. Nem mondom, hogy nem álmodtam azóta vele, de nem bántam meg. Nyárra meglátjuk mi lesz a polskiból cserébe...

Negrogo 2013.01.28. 18:03:04

@gergo: Ez a E32 is olyan mint az E30 vagy az E34, E38 es most mar lassan az E39 is, hogy csak akkor basz oda ha egyben van! Eleve szarba nem erdemes penzt olni es ez az E32 mar megvetelkor se volt topp. En E39 5er -re azert koltok mert egyben van alapvetoen, mikor vettem is egyben volt es az elozo nemet tulaj is szepen bant vele. Igy mutat, megnezik, dicserik. Persze neha olyan mint egy rosz kurva bar sose hagyott ott de csak a pozitov vonzatat fogom meg.

void 2013.01.28. 18:03:46

Volt egy ismerősöm, aki egyfolytában azzal kábított, hogy az ő BIGBLOCK 1.3 swiftje városban 3,5-ből elvan. Merugyanis ő 40-nél szúr egy 5-öst és jónapot.

Józsi a guminagykeres 2013.01.28. 18:04:11

@Autó-motor doktor: Én a teknolódzsira vagyok kíváncsi.
Szóval dugók alja kap olajhűtést? Blokkban mit módosítottál? Dugók,csapágyakra gondolok stb...
Maradt központi injektoros? Hogyan van megoldva a megfelelő AFR?

zsírvezér 2013.01.28. 18:08:19

véleményem szerint szánni való az az élet, ahol egy használati tárgy bír bármilyen érzelmi értékkel... Ennél lentebb már csak akkor van amikor még nevet is adsz nekik...

Muzsikok közt 2013.01.28. 18:12:15

@chipo: Ismerem a vidiót, preparált kocsi, ugye te sm gondolod hogy egy ótónak az eleje nem deformálódik ütközéskor - www.youtube.com/watch?v=3PrzuYih21U.

De maradjunk a komolyságnál, a 850 ugyanaz a korszak, mint a 940, csak kisebb. Inkább kerüld el az újabb Swifteket vele.

Amúgy parádé.

void 2013.01.28. 18:15:06

@zsírvezér: És ezeknél már tényleg csak egy szánalmasabb dolog van. Amikor valaki olyan helyre okád be ilyeneket, ahol biztos, hogy 100-ból 97 ember nem osztja a véleményét.

A Jóskagyerek 2013.01.28. 18:15:26

@Autó-motor doktor: 190-nél mennyit forog az ötös váltó, tizenkétezret, te Lali?

Visionstar 2013.01.28. 18:17:10

@Autó-motor doktor: már ne haragudj, de akkor vagy egy sz@r kocsid van, vagy nem kötődsz hozzá igazán érzelmileg. Nekem egy 19-éves 525i BENZINES kocsim van amit naponta használok már 11-éve, de a mai napig megdobogtatja a szívemet, annak ellenére, hogy már bizony vannak vele gondok. Mondom ezt úgy, hogy a garázsban figyel egy 3 éves 1.8TSI Passat. Eszembe nem jutna eladni, inkább kivonatnám a forgalomból és lezsírozva tartanám, hogy egyszer gyári állapotba felújítsam. A szerelem örök.

chipo 2013.01.28. 18:17:59

@Zuckerbrot: Ha egy toronymerevítő preparálásnak számít nálad akkor az... (Erről is van sok videjó) Amit linkeltél teszt ott a saját súlyával megy a blokknak (ami másfél tonna), amit meg én linkeltem abban meg 7-8-900 kilós autókat aprítanak vele. Ez nem csak NCAP hanem főleg fizika. De akkor gondolom ezt a videót is ismered: www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI

Józsi a guminagykeres 2013.01.28. 18:20:35

@prokee: Az Ender Úr 126sec-je megvan még?
Egyik srác azt mondta nekem akinek volt bőven felnőttkorú 500as 126-osa,hogy ha a ráköltött pénzt és időt és 250td-jéhez viszonyított plusz fogyasztást összeadja,akkor egy kisebb vidéki családi házat építhetett volna belőle.

chipo 2013.01.28. 18:21:26

@chipo: Bocsánat. Nem súlyával. Tömegével. :)

dekás dezső 2013.01.28. 18:22:49

@void: jaja, akkor az felezővel ment 40-eket ötödikben (ez itt már bukó is, ugyanis az olyat nem tud használható módon), mert kb a dupláját kapkodja be a bigblock városban, ha haladni is akar az ember, nem lassított felvételt játszani:PP

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.01.28. 18:29:40

@Rocko-: ezt nem írtam, egy kereskedő vette járósautónak, alkatrészért, ilyesmiért, sejtettem, hogy sok törődést nem fog kapni, az a kényeztetés, amit megkapott tőlünk a múlté, persze tudom, ez csak egy autó, szaros ezres suzi, de tényleg egy jó kisautó ez akárki akármit mond, remélem valamilyen úton-módon lesz még egy rendes gazdája.

void 2013.01.28. 18:30:25

@dekás dezső: Sokszor mondtam neki, hogy gondolkozzon el rajta, milyen álnéven kezd új életet, mert akkor az országúton ez bizony már termeli is a benzint, és hát az olajlobbi... Megsértődött (jogosan), hogy hülyének nézem, de a legközelebbi találkozáskor már megint bizonygatta, hogy az pedig akkor is 3,5.

Muzsikok közt 2013.01.28. 18:30:35

@chipo: 2:24nél látszik is a beheggesztett vasoszlop.

Nyihahaha.

www.youtube.com/watch?v=vAeYJV5P0jk

Rocko- 2013.01.28. 18:34:10

@vegatariánus bélszínszelet: miért lenne dromedár?
egyébként esett napközben 4 ezret. :)

Muzsikok közt 2013.01.28. 18:34:13

@chipo: Fizika? Mint a Modusnál? Nyihahaha. Azért nehogy már a roncsderbis rajongói vidiót mérjem a teszthez.

Ott ahol oldalról megy bele a sorbarakott kocsikba az hasonló az NCAPhoz, ott is deformálódó fémdobozba rongyolnak bele.

zsírvezér 2013.01.28. 18:38:46

@novothauto: Ízlésről nem vitatkozom :)

Én maradok a beszamolok.hu-nál :D

chipo 2013.01.28. 18:39:26

@Zuckerbrot: Az utastérben, hogy ne csukja rá a kasznit. Értem. Mennyiben van ennek köze az elejéhez? Amúgy bátor a srác, vasoszlop ide vagy oda...

Rocko- 2013.01.28. 18:40:28

@tomnemtom: egy diós, egy kakaós?

@novothauto: "ki az, aki egy ilyen Bömöst napi használatra tud fenntartani?"
középvezető managertől felfelé bárki.

@void: 1.6 a bigblock. :)
amúgy hihető a 3,5 liter, csak 50-60 km-en.

Allesmor Obranna 2013.01.28. 18:42:54

Nekem 2002-es bigblock injektor van, kőkemény dragster 85 lóerő a 860 kilós kasztnihoz. 5.1 ameddig le tudtam vinni.

Allesmor Obranna 2013.01.28. 18:43:48

@Rocko-: az már very big block és az csak 72 lóerő volt.

etwas kultur muss sein 2013.01.28. 18:43:50

@chipo: Nem értem, miért tartasz relevánsnak egy ilyen senki által nem hitelesítette, ellenőrzött kocsival végrehajtott roncsderbit. Ott az NCAP teszt, az reprodukálható, illetve a 940-es vs. Renault is többet mutat, mint a roncsderbis. Honnan tudod, hogy a kocsi eleje nem volt megerősítve? Pl. az is furcsa, hogy a teszt végén alufelniken megy a verda, az elején meg acélfelnin.

chipo 2013.01.28. 18:43:53

@Zuckerbrot: A fizika akkor jön elő amikor két hasonló NCAP kategóriás autó csattan. Nem véletlen, hogy a Fiat 500 vs Q7 videót linkeltem, mindkettő sok csillag. Muhaházhatsz amúgy bátran, a tanulság csak annyi, hogy a billencses Kamaz mindent visz (és mint az elmúlt pár hónap híreiből láttuk az új SUV-ok is) További szép napot.

Muzsikok közt 2013.01.28. 18:44:40

@chipo: Az utastérben, hogy ne csukja rá a kasznit. Értem. Mennyiben van ennek köze az elejéhez? Amúgy bátor a srác

Annyiban hogy nagyban növeli a vidió hitelességét. Gondolom ha ott van vas máshol nemvan. Na mind1, tényleg bátor a csóka.

Muzsikok közt 2013.01.28. 18:49:06

@chipo: Kezdesz kínos lenni. Hol állítottam olyat hogy a nehezebb autó v. SUV nincs jobb helyzetben frontális találkozáskor(ha hasonló korúak)?

- Annyiról volt szó hogy arról beszéltél hogy a 850es Volvóra hivatkoztál hogy nem szabad fillért baszni a biztonsággal kapcsolatban. Erre írtam hogy egy mai Swift biztonságosabb, ennyi.

chipo 2013.01.28. 18:53:05

@Zuckerbrot: Oké, vita túltárgyalva. :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.28. 18:53:21

aki télen városban eljár 4,5 literrel kocsival annak megiszom a használt olaját.
most teszteltem a saját kocsimat a kétmérés kevesebb mint 3 hét eltéréssel volt:
-4 nap 1400 km, ebből 1100 pálya 4000 körüli fordulattal. fogyasztás 6,3. örültem.
-rögtön utána visszazökkenve munkábajárás, napi 2x 5-7 km (mire bemelegszik odaérek). 37 liter benya 400 km-re. 9,2-es fogyasztás. nem örültem.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.28. 18:55:14

Nekem ilyenkor az a fájdalmam hogy sok olyasmit megcsináltál rajta amit 10-15 évente 1X kell megcsinálni. Ennyi beleölt pénz után már csakazértis érdemes megtartani :) Najó nálam már a motorhibánál elvérzett volna. Sokat bele lehet ölni az biztos. Én mondjuk sohase adnék pénzt 230as inverterért, meg hasonlókért. NE érts félre 5 éve tolom a pénzt egy e34-be és a küszöbcserétől a 4 gátlóig sokminden megvolt már, igaz motorhibám még nemvolt 65e km alatt. De legalább elmondhatom hogy most sokkal jobb mint amikor megvettem. Ennek ellenére érzem hogy le kéne már cserélni, lassan megint érik a küszöbcsere. Nem képesek jól megcsinálni..

Napkutya 2013.01.28. 18:58:26

Autószerelős-kasznis közhely:

"Öreg kocsiban SOSE vedd meg azt a járgányt, aminek a vadonatúj megfelelőjét NEM tudnád fenntartani, -még ha ingyen kapnád, akkor sem."

ÉS igaz!

Én pl. hiába kapnék egy vadonatúj Jaguart. NEM tudnám szakszervizben, megfelelően elláttatni a megfelelő alkatrészekkel, szűrőkkel, folyadékokkal és gumikkal.

VEHETNÉK egy 15 évest. Kókányolva-ügyeskedve menne is alattam még három-négy évet. Meg is szeretném. De attól még a fentiek igazak.

Az az öreg szerelő, akihez én járok, már sokszor mondta, egy jó autó van, az új autó.

Muzsikok közt 2013.01.28. 18:59:41

@Hurrá Torpedó: Van tapasztalatom B Corsa 1.0 literessel csak város napi 2x, 4x 2-4 km egy személlyel az olyan 6 nyáron, 6,5 télen. Ja és 850 kg, meg kisebb város.

Szóval a 4,5 elég meredek, esetleg vmi kis dízel motorlekapcsolással, de leginkább assem.

T54-44 2013.01.28. 19:03:33

@Hurrá Torpedó: Akkor én adom az olajat :) 4,5-tel járok télen városban egy Daewoo Tico-val. Najó igaz ez csalás, mer féluton vana robogó és az autó között :) de nem ázok el benne

deepwing 2013.01.28. 19:09:01

Olvastam a vásárlás történetét, már akkor a képek meg az ár alapján úgy tünt, ezt meg se kellett volna venni. Tipikus esete annak, amikor az olcsó drága lesz, és még akkor se közelíti meg egy eredeti, igazán jót. 4000Euro alatt nem szabad ezekkel foglalkozni.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.01.28. 19:16:22

@Lazlo Nardin: Mosás után én is mindig áthúzom a gumikat és a kédereket glicerin víz keverékével (szilikont ritkán használok), de egy eladó autónál olyan érzésem van, h vmiről el akarják terelni a figyelmem.

Frissen mosott motorral bíró autót tuti nem vennék meg, ha csak nem tudnám, h a gazda mindig gondosan karban tartja azt a rész is (én pl. évente azt is lemosom, kifújom ragyog az is mint egy új), de egy bizonytalan eredetű használt öreg autónál inkább had lássam a port és azt, h nyomja-e vhol az olajat.

Frissen mosott motornál erre esély sincs.

d4w84 2013.01.28. 19:23:37

sziasztok, segítsetek már nekem lécci.
nagyon gondolkodom egy swiftben, 90%-ban városban használnám.
Ti az 1,0 v. 1,3-ast ajánlanátok? (5 ajtós kéne)

Évjáratból mit szabad megvenni? Merjek belevágni egy 90-es évek közepibe, vagy inkább maradjak a 2000-es évek elején (90-es végén?)
Köszi előre is.
L.

d4w84 2013.01.28. 19:26:01

ja, hát alapvetően kis szívódízelt akartam venni (citroen ax, pug 106 1.4/1.5D, esetleg VW polo 1,4D)
Nem merek belevágni, mert szerintem simán előjönne egy motorcsere, hengerfelújítás pár km múlva.
Bele se merek gondolni mennyit futottak azok a kocsik.

Így maradnék a swiftnél, igaz benzines, de nem eszik sokat.

köszi a helpet!

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.28. 19:30:26

@d4w84: Ha nem akarsz belsősávozni az M7-en, és max két fő használja, elég az ezres. Az a motor elnyűhetetlen, és elképesztő keveset fogyaszt.

deepwing 2013.01.28. 19:38:31

Novothauto,

A VW 1.4 APQ-t ismered? :-)

Muzsikok közt 2013.01.28. 19:45:18

@d4w84: Ha egyedül használod városban, akkor 1.0 is jó, ha sokat mész vidékre, vagy sokszor többen mentek, vagy pályára is fel akarsz menni akkor 1.3(ja meg ha dombol lax).

Évjárat a Swiftnél mind1, ne legyen rajta rozsda nézesd át alulról is.

Ha akarsz kp-i zárat villanyablakot és egyéb hiúságokat akkor vegyél újabbat, az sem annyira drága.

RXEN 2013.01.28. 20:06:19

Már fenn van a hahun!!!!!!!!!!335.000ft

biker_kolee 2013.01.28. 20:07:23

@deepwing: Én ismerem.. Polo Clubban eleget szoktuk tárgyalni.. :)))

a.szirbik 2013.01.28. 20:09:47

@Hurrá Torpedó:
Óvatosan az ilyen megjegyzésekkel, mert családon belül van olyan autó, amiből meghivhatnálak egy kis használtolaj ivásra :)
Én évekig használtam (konkrátan 7 évig, és több mint 350.000 km-t), ma már a feleségemé. Én 3,6-os vegyes átlaggal elvoltam, és 4,2 fölé soha, de soha nem ment. Télen városban sem.

papa33 2013.01.28. 20:10:18

Írtam már: a régi Swift olyan mint korabeli autók: AX, 106 stb, azt mért nem fikázzák, miközben a Suz sokkal megbízhatóbb.
Az előző 4 mostani 5*, semmivel nem kisebb, Rosszabb mint az UP!, Skoda Citygo, stb. - azzal a kinyitható hátsó ajtóablakkal...
És épp korabeli autók: S120, Trabi, Wartburg... sz vette a Swiftet, akinek közlekedési eszköz, és a régi szocik javításait, szerszám és pótalkatrészeket cipelni megunta. Ez a Suzuki, se több, se kevesebb. Ma én sem engedném nejemet oviba a gyerekkel Twingóban, régi Pandában, stb.
Az Opel Agila nem volt gyilokautó, akkor a Wagon sem...

Abfangjaeger 2013.01.28. 20:13:15

Hasonló cipőben járok, mint Prokee.
Eladósorba került az autó (már vevőjelölt is volt), mikor egy idióta telibevert hátulról.
Felelősséget nem ismerte el, rendőri papírra várok. Járgány valszeg GTK...

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2013.01.28. 20:32:25

Árultam a Passatomat, állunk a vevővel a kocsi mellett, beszélgetünk, egyszer csak a kanyarban érkezik egy nő egy szakadt Kadettel, koppig alátekert kormánnyal, nyári gumin (tél volt és jegesre taposott hó), állóra fékezett kerékkel, és belement a kocsi oldalába. Félre ugrottunk, és a mai napig előttem van a csaj arca, ahogy rémülettől eltorzult arccal közelít a kocsimhoz, és látszik rajta, hogy a sikításon kívül semmi nem jut eszébe, hogy mit kéne csinálni. Nem voltam boldog.

tomik2 2013.01.28. 20:33:19

Nálam is pont tegnap ment a BMW, maradt a sfiwt és a trabi.
Megvettem mert kellett, szerettem, pörgettem, élveztem a bömös feelinget , jampiztam, odacsaptam. Reggelente jó volt ránézni, körbenézni a BMW-met. Egyszer csak nem kellett, nem akartam útban volt. Megvolt a BMW érzés és mennie kellett.
De lehet, hogy még lesz egyszer...

cacibgyőztes 2013.01.28. 20:38:21

"Egy ideig ettől csak rövidebb motorom lesz"
helyesen: "Egy ideig ENNÉL csak rövidebb motorom lesz"

Bocs, de ez az ettőlözés nagyon zavar.. Nagyon vidékies..

1kutya 2013.01.28. 20:46:10

@becsületesnepper: te figyu már! nem az a passat, aminek a bal hátulján van egy pont olyan 46 felragasztva, mint az avatarod?

misinator 2013.01.28. 20:52:36

@novothauto: Üdv Tibor!

Az autotechnikás e-mail címed él még? Vagy spamnek nézte a levelem? /Már jártam így anno, pont Nálad/

23-án írtam egy pár sort arra címre.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.28. 21:01:08

Az E32-esek a legjobb BMW-k voltak. Persze, nem kis motorral. Hetes BMW-t autóhoz értő ember nem vesz 730-ast és 735-öst. A 740-esnél nem ismerek megbízhatóbb verdát. Ha volt autó, amit sajnálok, hogy eladtam, hát az az E32 740i volt. Persze, van, aki a Trabantot szereti, meg a japán izéket. Nekik eégszségükre!

Rocko- 2013.01.28. 21:13:56

@zsírvezér: egy tárgynak nincsenek érzelmei. azért tárgy.
az embereknek (élőlényeknek) vannak érzései, amit a tárgyhoz tudnak kapcsolnai.

1kutya 2013.01.28. 21:18:05

@Rocko-: kipufogódugásra gondoltál? ;)

Rocko- 2013.01.28. 21:23:25

@1kutya: neeem, én nem szoktam olyanra gondolni, maradok a csajoknál dugási téren. :)
csak attól kapok agybajt amikor jön a mantra hogy "ennek lelke van!" / "a német autó lelketlen", mire besenyő pista bácsi visszakérdezne hogy NÓÓÓRMÁLIS?

1kutya 2013.01.28. 21:30:56

@Rocko-: :-D

egyébként jogos! kislányomat is lebaxtam, mikor anno az új járgány érkeztekor elnevezte "lúzer"-nek (rencám: LUZ). megmagyaráztam neki, hogy ez nem a legújabb kisállata...

Rocko- 2013.01.28. 21:34:03

@1kutya: :))))

@becsületesnepper: gondolom máskor meg átkozza azokat akik kimennek szombat este 10-kor a tesco parkoló végébe csúszkálni, hogy gyakorljanak a télre.

ChopiTzr 2013.01.28. 21:41:51

@cacibgyőztes: Mi a baj a vidékiekkel?

Mindenesetre nem vagyok BMW fan, de átéltem a cikket, rossz lehet így megválni tőle, de szerintem is ez volt a helyes! ;)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.28. 21:52:35

@misinator: Él. Olvastam. Bocs, az email-eket hanyagul kezelem.

A munkatársad egy fasz.

Röviden ennyi :)

bandit1200 2013.01.28. 21:55:00

De nagy lett az egyetértés hogy milyen jó a trabi meg a szvift.Igaz is.Napi szinten én is egy puntó-val járok.De ha megszületik a gyerekünk akkor veszem meg az első w140-emet az biztos.Nehogy má az aszony meg a gyerek haljon meg mert valami hülye szembeelőz a 4-esen.

subtotal 2013.01.28. 21:58:16

Ha legközelebb késztetést érzel egy BMW iránt, olvasd el ezt bejegyzésedet.
Ha nem múlik el, olvasd újra. Addig olvasd, míg el nem múlik a késztetés...ha elmúlt, ülj vissza a Swiftbe.
Úriember így nem válik meg még egy szakadt Integratól sem, nemhogy egy prémium autótól, még ha 20 éves is, akkor se.

misinator 2013.01.28. 22:10:39

@novothauto: Köszi :-)))
Mondhatnám, hogy ennyi, de árnyalom azzal, hogy nem bírta felfogni, hogy a legnagyobb nyomatékhoz tartozó fordulatszám feletti tartomány még nem üveghang.
Hiába magyaráztam neki, hogy az "üveghang" a legnagyobb teljesítmény feletti tartomány.
Még CR dízelnél is...

Na, de elég a bennfentes diskurzusból!

Üdv!

Patás 2013.01.28. 23:22:37

Hmmm...azt a diadalittas arcot kellett volna látni, amikor kollégám azzal fogadott műszakváltáskor, hogy "Olvastad a toltacart? Srác eladta a BMW-jét, mert ő is csak öntötte bele a pénzt, aztán maradt a Suzuki..."
Neki is Suzukija van. Nekem E34-es. És én is öntöttem bele a pénzt évekig. Ezért mondta...Az autó rég kész van, összeállt. Ugyanakkor már nem mozgat. De nem azért, mert megutáltam volna. De már nem érzem azt, amit régen. Talán mert elfogyott a tennivaló? Lehet. Most lehetne a legjobban örülni neki, de innentől már nem olyan érdekes. E39-t akarok :D

Z o z ó 2013.01.29. 00:04:04

@Patás: Csikós ilyenkor szokta eladni a patent autót és venni valami romot, hogy újjá varázsolja:D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.29. 05:27:09

Tudni kell mikor kell elengedni a dolgok "kezet".

Az emlekek megmaradtak, sarga csekket nem hagyott maga utan, latjatok testverim ennyi az elet, amen!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.29. 06:40:26

Ezen hol látszik, hogy belementek?
De hát amúgy van ilyen, hogy túlvállalja magát az ember...

Chabs 2013.01.29. 08:20:10

@Patás: nekem e39 van de ilyen megbizhato autom meg nem volt. Hibatlan allapotban kell venni keveset futottat, vegig szervizeltet. Nem lesz vele gond de ne aggodj A penzt akkor is viszi ha nem kell javitgatni, most classic bbs felniket nezegetek eppen :)

teflonfejűrém 2013.01.29. 08:32:50

@becsületesnepper: De aztán egy kis kilip-kalap, és már ment is el újszerű állapotban a következő kedves ügyfélnek. Mert ugye az a rohadt piac, meg az ügyfelek hülyesége, fizikailag lehetetlen becsületesnek lenni.

Közlekedőedény (törölt) 2013.01.29. 08:40:46

Azért nem semmi, hogy valakinek a sznobságát mélyen elnyomja a reális gondolkozáshoz való képessége, és azt az autót adja el, ami _tényleg_ zsákutca, még ha az egy BMW is, amire lakosság fele önkéntelenül is ráizgul (mer' a béjemvé a' auttó, más nem! és hátú' kapar!). Ráadásul két olyan autó kedvéért, amit ma gyakorlatilag semmire nem becsül az említett lakosság fele. De ez már legyen az ő bajuk.

Hauzer 2013.01.29. 09:09:30

Én csak a címet nem értem..

Negrogo 2013.01.29. 09:23:04

@megatoner.hu: omg. birom az ilyen idiotakat. neked sose volt nem is ultel es nem is lesz bimmered de beokadol egy ilyet. meg akkor gondolom minden ami nem bmw de 200 lo az is ovodas erofitogtatas ugye? vagy az mar nem? mi van elszedte a csajod egy pali akinek eppen bmwje volt?

Majdénmegmondom 2013.01.29. 09:49:04

Véget nem érő vitákat folytattam egy BMW-s barátommal, amíg fel nem adtam. Neki 94-es BMW-je van, nekem 94-es Honda Accordom. Ő egyetlen év alatt költött el annyit alkatrészre-javításra, mint én hét év alatt.
De "prémiumautó, Zsoltikám, annak nincs párja"!
-Milyen prémiumautó az, amire a fizetésed felét ráköltöd, az én olcsó Hondámnak meg semmi baja? Ha neked is egy ilyen Hondád lenne, akkor a gyerekeidnek nem kéne gyalog menni iskolába ebben a térdig érő latyakban.
-Tudod, ha az ember megszokta a minőséget, nem szívesen vált rosszabbra.
-A minőségre nem kell évi 500 ezret áldozni! Add el ezt a pénztemetőt, és vegyél egy újabb BMW-t, amivel nincs ennyi gond.
-De hát ez egy E36!
Feladtam.

Közlekedőedény (törölt) 2013.01.29. 10:28:36

@Majdénmegmondom:
Lakótelepen láttam ilyeneket. Akkoriban az 1-es GTI vagy dízel Golf volt arrafelé a király, egymás között csereberélték az összegittelt fosokat a mackónadrágos arcok. Aztán megjelent egy ürülékbarna, kb. 25 éves BMW, ránézésre a rendszámért többet adtak volna a MÉH-ben, mint amennyit az egész autó ért. Utána ez lett "a verda" a telepen, megjárt pár tulajt. Mondjuk akkoriban én még csak tizenéves voltam és bringáztam, de jót röhögtem rajtuk. Aztán amikor oda jutottam, hogy autót vegyek, kerültem az összes ilyen "presztízs" szart.

Jó dolog a BMW, most is egy rakás bűzölgő, külföldről behozott hulladékot látni M-es rendszámmal. Az viszont ciki, ha nincs pénz fenntartani. Le merném fogadni, hogy az ilyen kemény BMW-s arcok még életükben nem tankolták tele (20 ropi), szerelőről még nem hallottak, max az éjjel-nappaliba járnak le vele cigiért (1 km oda-vissza). De ők a király csávók, nem a Suzukis/Chevroletes/akárki, aki nem presztízsautóval jár, de napi szinten tudja használni az autóját, míg neki a segge kilóg a gatyából, de megmutatta a többieknek, mert a panellakás előtt, amiben szobát (!) bérel, egy hulladék áll propeller jelvénnyel.

Ők az élet nyertesei. Az alfahímek.

Negrogo 2013.01.29. 10:44:46

@Közlekedőedény: Az az ember tipus amit felsoroltal sokkal tobb mas marka autoiban talalhatok meg nagysagrendekkel az a vicc. Cak valamiert nem szurja a szemed! Mert en latok ilyet hondaban, skodaban, opelben, seatban, nepautoban, alfaban! mert max 3-ert tankol bele de inkabb 1500 raadasul hvaonta 2x latom mozogni az auto mert szar es nem telik megcsinalni. Akiket irtal, ezeknen semmi koze a bmwhez de azert mert latsz egy ilyet rahuzod az osszes bmwre es azok tulajaira es azt gondolod most meg van az onigazolas kozben meg olyan messze vagy tole mint kiskorut a hatartol. Ez meg a te szegenysegi bizonyitvanyod!

janeszxd 2013.01.29. 10:49:27

Most akkor mi vaaaaan? Megunta eladta,jó, rendben. ...és akkor ez mi? www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/730/bmw_730i_automata_benzin_gaz_szep_all-6543492

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.29. 11:01:47

Még mindíg több értelme van mint 6 évre chf alapon megvenni az új stiftet vagy fóbiát. Aztán sírni hogy szemét bankok csak emelnek, de nekem akkoris jár az új autó. Persze márkaszervízt sose látnak csak teszkós olajat..

redriot77 2013.01.29. 11:18:56

@Közlekedőedény: elég frusztrált iromány. :) Nyilván vannak ilyen emberek de ahogy mennyi?husz! is írja ez a halmaz nem kizárólag BMW-tulajokból áll.
Attól pedig hogy valaki panelban lakik miért ne lehetne érdekes autója? Nem erról szól az autóbuzéria? Hogy néha irracionális döntéseket hozunk, ha kocsiról van szó? Egy autóbuzinak lehet hogy fontosabb hogy olyan autója legyen amit valóban szeret mint a kertes ház fehér kerítéssel, sziklakerttel. :)

Egyszer ülj be egy régi, de jó állapotú prémium autóba és talán megérted mit szeretünk bennük. Vagy ha mégsem akkor törleszd tovább az Ignist/Corsát/Fiestát, mi pedig követjük a kék-fehér propellert - vagy az én esetemben tolom a csillagot. :)

Közlekedőedény (törölt) 2013.01.29. 11:41:10

@redriot77: az emberi hülyeség frusztrál, igen.

Az autóbuzériát megértem, de csak addig a szintig, amíg van rá pénze az illetőnek. A példámban felhozottaknak nyilvánvalóan nem volt. Ha van rá pénze, ölje bele, ahogy neki tetszik. De az, amikor nincs pénze prémiumautóra, mégis azzal akar villantani, az a szánalmas kivagyiság tipikus esete. És sok BMW-s ilyen, mint ahogy az előttem szóló célozgatásával egyetértve sok hiteles Fábiás/Corsás stb. szintén ilyen. A BMW egy jó példa a műszakilag magasan álló, ámde drága autóra, amit nem engedhet meg mindenki magának.

Ma itt nálunk a BMW-nek nagy a kultusza, és sokan úgy akarnak BMW-t, hogy nincs rá pénzük (ahogy pl. új autóra sincs), csak nem képesek belátni a határaikat és inkább tartanak valami lerobbant verdát, amit nem is használnak, rohad a parkolóban.

Nekem nincs BMW-m, de lehetne. Nem elékszem, mikor volt olyan, hogy nem tele tankoltam az autómat, és olyan sem volt soha, hogy nem volt pénzem autózni/javíttatni stb. Ha kell, ha kedvem van, beülök és megyek, szarok a km-ekre. Hazafelé is a hosszabb, de élvezetesebb úton megyek. Olyan autóm van, aminek jó a futóműve, és nem kell rá vagyonokat költeni.

Az autózás sokba kerül, akinek nincs rá pénze és BMW-vel vagy bármi más lefingott presztízsverdával akar mutatkozni, ne csodálkozzon, ha sokakban csak a lesajnálást váltja ki.

ZDM 2013.01.29. 11:56:37

@Józsi a guminagykeres:
@prokee: Az Ender Úr 126sec-je megvan még?

megvan. enyém lett;)

fecoka123 2013.01.29. 12:02:00

Csak mosolyogni tudok azokon akik élből fikázzák az öreg E34-eket, ha legalább egy alkalommal vezettek volna ilyen kocsit, akkor kicsit csendesebbek lennének.
Nehéz kifogni azokat a példányokat amiket nem éltek le a tulajok, mert ebben az országban a karbantartást csak hírből ismerik, vagy onnan sem, persze tisztelet a kivételnek.
A családban van E28 és E34-is, sose adnánk el őket, a mi családunk ilyen „fanatikus”.
Az egyetlen eset az lehet, ha valamelyik hétvégi mesterember totálkárra töri valamelyiket.
Megvettük, bele kellett pakolni azokat a dolgokat miket az előző tulaj(ok) kispóroltak/nem karbantartottak, ez után csak tankoljuk.
Ami meglepett, de igazából nem: 90-felett nem fogy el sőt, beleülök nem süllyed meg a súlyom alatt, körforgalomban nem akar felborulni, telepakolva 1500Kg+300Kg sem kell vissza váltogatni
egy húzós emelkedőnél(nem, nem a mecseki hajtűkanyarokról van szó).
Teszi a dolgát.
Nagy család, nagy autó, az autó pedig benzines :)

Autó-motor doktor:
1000-es swiftet toltam sok ezer kilométeren keresztül, főleg városon kívül, tapasztalatok:
50-ig jól megy, felette felejtős, igazi bevásárló autó, már ha a csomikhoz van utánfutó, mert két gyerekkel + asszonnyal nincs hely a csomagoknak egy nagybevásárlásnál.
80-felett nem beszélgetsz az utasoddal, mindent elnyom a „futómű” zaj, már ha azt a négy kereket amit alátettek futóműnek nevezzük.
Erős oldalszélben istenkísértés.
Nem szerettem, hogy három centit süllyedt a bal oldala ha a 80kilómmal beleültem.
Nem fikázom, ezek a tények, a motorját szerettem, precíz kis szerkezet, de nem engedném lakott területek kívül közlekedni!
Egyszer a tetejére tettem 1L tejet és ijedten kaptam le mert behorpasztotta a lemezt:)
Nálam a stift 90-120környékén 8L/100 evett megpakolva ~400Km oda-vissza, a te 190Km/h vegyesben 6.5-ed mosolyt csalt az arcomra.

Közlekedőedény:
Egy tele tank a normál méretű (nem M-es) tankkal 80Liter*~420Ft=33600Ft, ebből látszik mennyire vagy képben, így kezelem a véleményed is.
Vezess egyszer egy ilyen „presztízs” szart, de inkább ne, sok ez neked.

ps.
(nyelvtan trollok kíméljenek)

Rocko- 2013.01.29. 12:26:40

@janeszxd: a kereskedő hirdetése.
ahogy a posztban is olvashattad, kereskedő vette meg.

cukkorborsó 2013.01.29. 12:47:38

Ennyi idősen hülyeség megvenni egy ilyen szart. Újonan is de az a veszély nem fenyeget. Nekem japán autóim vannak, megveszem őket lerobbanva,egyszer rendbeteszem aztán évekig jók. Nem kell alkatrészre költeni csak karbantartásra. Én pl. 5000-ként cserélek olajat.

Muzsikok közt 2013.01.29. 12:54:49

Ejj gecó az új autó meg a 20 éves BMW rom között nincs semmi, igaz?

Veszel 1 misit, veszel belőle G Astrát, azt autó letudva 10 évre(10 év alatt megy bele az a pénz ami egy luxusautó-romba egy év alatt). De most itt mondhattam volna egy tucat másik tucatautót.
Elhiszem hogy baromi fílinges vén vasak vannak a világban, vegyen is akinek kell de mindennapi használatra ezek már nem valók szvsz.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.01.29. 13:22:24

@fecoka123:

1000-es Swift megpakolva 90-120km/h-nál 8 liter? Az nekem soknak tűnik.

1300-ason megpakolva (3 fő + a maradék helyen csomag tetőkárpitig) 120-130 km/h-nál 7 liternél nem mértem többet.

Pályázni inkább 1300-as, ezek szerint.

ccvv 2013.01.29. 13:30:03

@d4w84: Ha nem félsz, hogy összecsuknak, minél kisebbet, régebbit, egyszerűbbet. A környezetemben több egyes-kettes Swift is futott, a kisebb és a nagyobb motorral is, gyakorlatilag soha nem volt baj semelyikkel se. És, mint tudjuk, ilyen korú autóban állapotot veszünk - meg kell nézni az eladót.

fecoka123 2013.01.29. 13:41:18

@bervas
Igen, a nagyobb motor itt már kevesebbet fogyaszt.
Az 1000-es pedig szétforog.

ccvv 2013.01.29. 13:43:11

@Zuckerbrot: Az igaz. De akkor se azt nem lehet elmondani, hogy vatta új verdám van, én fingtam bele először, se azt, hogy a régiben még van anyag, ez a stílus, haver! :D

kitiltott, de seráfütty 2013.01.29. 13:43:51

Eléggé lefingott autó volt szegénykém, ezt már a vásárlásnál is elmondtam. Nem lehet, illetve nem KELL mindent vacakot megmenteni az utókornak.

Én már megtanultam (és gondolom most már Te is), hogy nem szabad venni egy ilyet, mert hiába cserélgetsz mindent, sosem lesz olyan, mint egy eleve szép/jó állapotú. Bármit is csinálsz vele.

Muzsikok közt 2013.01.29. 13:51:22

@ccvv: No, ez is igaz. Akkor mindenki várjon még 10 évet azzal a G Astrával, mer akkor már az lesz a 'vótbenneanyag és stílus' ótó. Megoldottam.

tkev 2013.01.29. 14:00:07

@Közlekedőedény:

"az emberi hülyeség frusztrál, igen."

Kezeltesd magad.....

Az autóbuzériát megértem, de csak addig a szintig, amíg van rá pénze az illetőnek. A példámban felhozottaknak nyilvánvalóan nem volt.

Ha nincs rá pénze sincs semmi közöd hozzá, amíg nem tőled kéri a rávalót...

kitiltott, de seráfütty 2013.01.29. 14:12:07

@Zuckerbrot: Saxo 1.5 d :) Gázolaj illatával is elmegy. De a Pug 206 1.4 Hdi-k is tudnak 5 alatt enni. De ehhez azért olyan vezetési stílus is kell, ami a legfontosabb.

tkev 2013.01.29. 14:12:57

@cacibgyőztes:

"Bocs, de ez az ettőlözés nagyon zavar.. Nagyon vidékies.."

Honnan eszel hülye gyerek? Ezt az én pesti csávó vagyok, az a valami felsőbbrendű buzi dumát el kéne már felejteni....
Nem divat már ez a "jaj ez vidéki" duma.
Látatlanban mondom h nem cserélnék veled :)
A sok bűzgörény, mosdatlan 3-as metrón utazó k...g pestiek a valakik?

muhaha

kitiltott, de seráfütty 2013.01.29. 14:16:44

@novothauto: Hát nem tudom. Nekem volt négy évig, de 5 literre levinni csak úgy tudtam a fogyasztását, hogy egyszer állandó 80-90-es tempóval éjjel mentem Ferihegyre és vissza (140 km). Persze lehet, hogy valami iszonyú lassú vezetési tempóval, tényleg, 50-nél ötödiket tolva ezres fordulatszámmal, gyorsítás nélkül lehet ezt tartani, de az se a motornak, se a sofőrnek nem jó :)

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.29. 14:17:25

@Zuckerbrot: sajnos láttam olyan embert aki a másfélmilliós 90ezret futott G astrába kénytelen volt beleborítani mégegyszer a vételárat. (katalisator, computer, hirtelen olajfogyasztás extrém mértékben) mert neki kellett az opel a "presztízs" szemben a 30ezret futott lacettivel ami szerinte "azért az gagyi".

Van olyan 20éves bmw ami nem rom. És ha nem fullextrázott hatalmas köbcentiset veszel egész baráti lehet a fenntartása. Egyébként meg mindenki szórja a pénzét arra amire akarja. Egy hazai netto átlagfizetés egy iphone és mégis mennyi embernek van, és mennyi kölyöknek. Egy havi bér egy telefonért gondolj bele.. van baj rendesen.

Muzsikok közt 2013.01.29. 14:17:46

@kitiltott, de seráfütty: Hát 206 ölég szar egy autó volt újkorában is, hdi-t meg csak óvatosan öregbe, de a saxo jó ótó(106), már aki belefér.

Muzsikok közt 2013.01.29. 14:24:26

@Sztavrosz_: Hát elég sci-fi a történeted, mert 200ért munkadíjjal motort cserélnek a G Astrába, meg ki az a barom aki abba beletol 1,5 millát, meg milyen olajfogyi kerül 1,5 millába nyihahaha. Maradjunk abban hogy jóval nagyobb esély van kifogni jót belőle mint 20 éves bármilyen, de főleg presztízsótóból. Persze ha a mindennapi használhatóság a fő szempont.

Szerintem pl. a Lacetti alapvetően jó arra amire a Gastra, de voltak dolgok amiben új korában gyengébb volt: fogyasztás, kormányzás, puha futómü(jó annak aki szereti) ronda anyagok belül. De ez is simán belefér.

kitiltott, de seráfütty 2013.01.29. 14:33:36

@Zuckerbrot: Én most szemezgetek egy Saxo VTS vagy VTR-rel (a 106 GTi valamiért sokkal drágább, holott tök ugyanaz a két kocsi). Még nem harcolok magammal, hogy kirúgjam-e a Lagunát emiatt a háztól, mert azárt se hiszem, hogy 6-700-nál többet kapnék, mivel 1.8-as és az most nagyon nem pörög itt, Írországban. De lehet, megveszek egy 300 eurós 1.1-es Saxót, műszaki nélkül, kicsit kitaknyolom, áttolom a vizsgasoron és eladom 6-700-ért, majd utána ismét nézegetek VTS-eket :)

chipo 2013.01.29. 14:36:08

@Zuckerbrot: utánlövés...

Linkelt videód: www.youtube.com/watch?v=3PrzuYih21U
Volvo 850 1996, ANCAP, 3 csillag

Ugyan _pont_ új Swiftet nem találtam, de:

www.youtube.com/watch?v=yye0Nrew158
Mitsubishi Colt 2006, ANCAP, 3 csillag

Azaz egy 10 évvel későbbi kisautó semmivel sem kapott több pontot.

A fillérbaszásról meg azt gondolom, hogy ha szerinted egy 1996-os 1-es Swift meg egy 1996-os, szériában 4 légzsákkal, oldalütközés védelemmel, ABS-el szerelt Volvo 850 ugyanolyan biztonságos akkor valamit nagyon benéztél.

A Modus vs. Volvo 940 teszthez meg még annyit fűznék hozzá, hogy a 940 a 740-es sorozat egyenes folytatása volt, a 850 meg egy teljesen új konstrukció. Azaz nem áll meg az "ugyanolyan csak kisebb" elméleted sem. ;)

Muzsikok közt 2013.01.29. 14:36:44

@Sztavrosz_: De az nagyon igaz hogy ha vki mer szembe menni a trendekkel meg a sznobériabuzériával nagyon jó bizniszeket köthet. Pláne most hogy váááálsáááág van...:)

Renault szerelő(márkaszerviz) haverom most vett egy 12 éves rozsdamentes Lanost. Mondom mekkora egy fika ótó, azt helyretett hogy 300ért vette LPGs kifogástalan rozsdamentes. Na erre már nem lehet mást mondani csak hogy gratula...:)

Muzsikok közt 2013.01.29. 14:39:45

@kitiltott, de seráfütty: Jaja, a VTS nagyon mata ótócska, még a TopGear is lehidalt tőle pedig ők nagy fikabubusok. Ha van francia amire vágyom akkor az pont egy olyan kis méregzsák.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.29. 14:42:02

@Zuckerbrot: Most nem írnám végig de úgy kezdődött hogy vásárlás után egy hónappal fehér olajfüst kezdett dőlni a kocsiból, azt elvileg megcsinálták (hengerfejtömítés), aztán pár nap múlva megint, akkor mát asszem szét is szedték a blokkot. A sok olaj eltömítette a katalizátort és így tovább... ördögi körök voltak. Énmeg megvettem E34-et 550e-ért amikor 800körül volt a piaci ára. (persze annyival szakadtabb is volt) És lassanként megcsináltam. Az elmúlt 5 évben (65e km)1db olyan hiba merült fel a kocsin ami a vásárláskor nem állt fenn.

Sci-fi vagy nem de ezért látom én a másik oldalt. És még mindíg én toltam kevesebb pénzt az autómba. És egyre inkább örömmel használom.
Leginkább a cserbenhagyásos rongálások ami miatt vágyom egy 120-as skodára. Sokkal jobban elkedvetlenít hogy költök rá vigyázok rá rendberakatom amit kell, ahogy az anyagiak engedik, erre valami flusztrált újgazdag csemete nekivágja a gördeszkáját, az alattunk lepzselő ügyvéd a pecsétgyűrűjével rátehánkedik és össze vissza karcolja.
De ezekről nem a kocsi tehet hanem az empátia teljes hiánya. Lehet hogy öreg és egy fabatkát sem ér de nekem sok munkámba van, sokat dolgoztam érte, és nem bánom hogy városban 10 felett kajál. De az ilyen hozzáálás sokkal jobban zavar. Meg feltűnő hogy az utcánkban szinte csak én figyelem hogy mindíg úgy parkoljak hogy elférjen más is és a gyalogosok is elférjenek, ennek ellenére énvagyok a bunkó mert 5össel járok. Jah kösz.

Muzsikok közt 2013.01.29. 14:44:28

@chipo: A fillérbaszásról meg azt gondolom, hogy ha szerinted egy 1996-os 1-es Swift meg egy 1996-os, szériában 4 légzsákkal, oldalütközés védelemmel, ABS-el szerelt Volvo 850 ugyanolyan biztonságos akkor valamit nagyon benéztél.

- ne is próbálkozz, ilyet sehol se írtam, csak hogy az új Swift v. bármilyen más újkisótó biztonságosabb. Amúgy gratula biztos sokáig kerestél hogy találtál egy 2006os autót aminek csak 3 csillagra futotta...:))

940 a 740-es sorozat egyenes folytatása volt, a 850 meg egy teljesen új konstrukció. Azaz nem áll meg az "ugyanolyan csak kisebb" elméleted sem.

- Hát ugyanabban az időben gyártották őket és a 850es volt az olcsóbb. Meg a biztonságosabb. Ugye?....:)))

Muzsikok közt 2013.01.29. 14:50:04

@Sztavrosz_: Biztos van sok ilyen arc is mint te, de valljuk be az emberek többségének nem opció egy 'nekemsokmunkámbavan' ótó. Mert 1. nem ért hozzá 2. nincs szerszáma, garázsa 3. nincs haverja aki ért hozzá. Nekik azért inkább ajánlanám a Stiftet/Astrát/akármit de aki meg tudja oldani maga az nyilván szerencsés helyzetben van.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.29. 14:53:52

@Zuckerbrot: A sok munkát úgy értettem hogy a munkámért kapott fizetésből javíttatom énis. Eleve úgy kezdődött hogy 3 év személyi kölcsön stb...

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.29. 14:55:39

@Zuckerbrot: Nekem a 1-3 milliós autó nem opció mert arra 10 évig kellene spórolnom. Remélem így már érted.

chipo 2013.01.29. 14:58:03

@Zuckerbrot: Nem kerestem sokáig, az összes kb ezt vagy hasonlóan szar értéket produlál, de a Holden Barina (C Corsa ottani neve) például még szarabbat. Te viszont látom mindenhez jól értesz. ;)

Minél biztonságosabb egy "bármilyen más újkisótó"? Hol veszel meg egy "bármilyen más újkisótót" 3-400 ezer forintból?

Miből következtetted ki, hogy a 850-es volt az olcsóbb? Van átfedés a két modellciklus között, de a 900-as vonalat megszűntették (az S90-el bezárólag) a 800-as vonalból meg S70/V70 később S60/V70 lett amit a mai napig gyártanak. Persze azóta sem lett biztonságosabb, ez abból is látszik, hogy az alábbi videóban egy V70 Classic (ami gyakorlatilag egy kombi 850) meg egy új V70 gyakorlatilag ugyanúgy törik meg... ;)

www.youtube.com/watch?v=so2wJJPge88

chipo 2013.01.29. 15:20:21

@Zuckerbrot: Azért ugye az megvan, hogy a beszélgetés honnan indult? Értjük, hogy a legújabb Swift 5 csillagot kapott, de az "Eladtam a BMW-t - minek, ha van Swift?" cím egy egyes Swiftre vonatkozott nem az ötcsillagos újra. Belinkeltem egy cikket amiben porrátörtek egy egyes Swiftet és meghalt benne valaki erre srank felvetette, hogy ha egy 15 éves poloba, fiestaba, ibizaba, corsa-ba durrant volna, akkor túléli-e. Erre kezdtél el itt jönni az új autókkal. Egyrészt új autókról (mielőtt bele nem muhaháztál és nyihihiztél) szó sem volt. Másrészt szerinted ha a Swiftbe áll bele hátulról a Vito akkor az is megáll-e a lökhárítóban mint a Bömbinél? A probléma eleve a prémiumautók fenttarthatósága volt, erre reagáltam, hogy akkor már inkább egy dízel 850 mert az nem is eszik vészesen sokat és meg se halsz benne ha neked megy a paraszt.

ccvv 2013.01.29. 15:28:44

@Zuckerbrot: A megoldás? fAsztra. :D :D :D

Muzsikok közt 2013.01.29. 15:30:58

@chipo: Hát elég jólértek mindenhez, köszi.

C Corsa (2000) 4 csillagos www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_corsa_2002/113.aspx

Minél biztonságosabb egy "bármilyen más újkisótó"? Hol veszel meg egy "bármilyen más újkisótót" 3-400 ezer forintból?

- pl. ilyen Corsát 5-600ból. De nem te beszélték fillérbaszásról a biztonság kárára (és a 850 javára)? Nyihaha.

Miből következtetted ki, hogy a 850-es volt az olcsóbb? - a kategóriabesorolásból. en.wikipedia.org/wiki/Volvo_900_Series#Volvo_940

900-as vonalat megszűntették (az S90-el bezárólag) a 800-as vonalból meg S70/V70 később S60/V70 lett amit a mai napig gyártanak. - annyi köze van a 2000 utáni V70nek a 850 alapúhoz, mint az S80nak a 940eshez.en.wikipedia.org/wiki/Volvo_900_Series#Volvo_940

A teljes átfedéses ütköztetés nem véletlenül nem tesztfeladat.

ccvv 2013.01.29. 15:32:24

@Zuckerbrot: a daungrédelésnél nincs is jobb :D

Muzsikok közt 2013.01.29. 15:34:32

@chipo: Hát akkor eztmegbeszéltük. A 850es valóban biztonságosabb mint egy 90es évekbeli kisautó, ez így faszán tutti.

etwas kultur muss sein 2013.01.29. 15:35:16

Ezt az öreg luxusautó + ezres Swift egymás melletti birtoklását nem igazán értem. Kell az olcsó, megbízható, fapados Swift, hogy tudjon kocsival járni, amikor a méregdrágán fenntartható, ezeréves benzintemető presztízs-romot simogatja a garázsban és sóhajtozik, hogy nincs pénz gatyába rázni, itatni. Sokan csinálják ezt, és hát kell hozzá némi elmebaj szerintem.
Mert az öreg batár az igazi élmény, meg húde biztonságos, mert akkor még raktak bele anyagot. Ja, biztos marha nagy élmény lehet elképzelni, hogy a garázsban porosodó luxusverda milyen élmény lenne, ha nem 90%-ban az ezres papírswiftben falná a kilométereket.
Ettől ezerszer racionálisabb az öreg luxusra és a papírswiftre költött pénzből lecserélni mindkettőt egy fiatalabb biztonságos és gazdaságos kocsira. Ja, hogy egy Focusban, Astrában, Corollában nincs vezetési élmény? Pénz nélkül az öreg benzintemetőben sem lesz...

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.01.29. 15:44:25

@SzélsebesVelorex:
Nagyjából két év alatt raktam bele 17.000 km-t. Azért az nem olyan kevés.
A Swiftbe ezalatt évi 12 körül, és még fért úgy évi ezer a két Trabantba fejenként.
Gondold újra ezt a szép hosszú hozzászólást :)

"amikor a méregdrágán fenntartható, ezeréves benzintemető presztízs-romot simogatja a garázsban és sóhajtozik, hogy nincs pénz gatyába rázni, itatni."
Ez meg teljesen hülyeség.

chipo 2013.01.29. 15:50:58

@Zuckerbrot: Persze, egyszer az euroncapot nézzed, aztán meg az ACAP-ot. Hisz pont ugyanaz a két teszt. A V70 - V70 ütközés meg még véletlenül sem szögben történt.

A téma többi részéről említést se tegyél, csak szajkózd amit gondolsz.

Én elérkeztem oda, hogy már engem fáraszt a hülyeséged. További jó "frankómegmondást", látom az úgyis szórakoztat.

@SzélsebesVelorex: Nekem pont fordítva van. Ott a nagybatár járni, hobbynak meg ott a Panda. Ha meg spórolni akarok ott a BKV. :)

Muzsikok közt 2013.01.29. 15:53:05

@chipo: A téma melyik részéről nem tettem említést? Mi az az ACAP?

etwas kultur muss sein 2013.01.29. 16:04:19

@prokee: Oké, te legalább gurultál vele, enyhítő körülmény. :-)
Mások meg csak nézegetik, porolgatják miközben rámegy a fizu, család.

chipo 2013.01.29. 16:41:27

Oké, megfogalmazom megint a dolgot tömören. Prokee, ne használj régi Swiftet mert papírból van és ha beléd rongyolnak országúton ottmaradsz. Inkább vegyél 4-500 ezer forintért például egy dízel Volvo 850-est (ide bármilyen 96-99 körüli középkategóriás autó behelyettesíthető) mert 5 liter benzin helyett 6-7 liter gázolajat eszik ugyan de nem lesz annyira lapos ha átmegy rajta egy csili-vili zsírúj Renault Modus (ide bármilyen más újkisótó behelyettesíthető). Nem azt mondom, hogy vegyél 12 litert evő benzinzabáló prémiumautót (olyant amilyent most adtál el), hanem, hogy egy ár/érték arányban megfelelő, jól karban tartott problémamentes középkategóriás autót kéne _szerintem_ használnod. Különben meghalsz. :)

Muzsikok közt 2013.01.29. 17:06:37

@chipo: Azt is válaszd ki hogymelyik ANCAP teszt szimpibb?

A Holden Barina C Corsa 4 csillaggal - www.youtube.com/watch?v=haRNqKDGTjo

Vagy a Holden Barina Daewoo Kalos 2 csillaggal - www.youtube.com/watch?v=zg_8zZEM8Zw

Ausztráliában minden ótónak ugyanaz a neve?

fecoka123 2013.01.29. 18:01:33

Zuckerbrot:
Meg ne sértődj, de Te így is beszélsz ahogy írsz?
Kikönyököl már agyam a sok "ótó", "nyihahaha"-tól, pedig én írtam, hogy ne nyevtankodjon senki.
pff. Nem baj majd megpróbálom átugrani.

Tényleg bocs'...

dennisthemenace 2013.01.29. 18:20:57

@prokee: Haat... 25, 26 ezret megyek egy evben..De, gondolom, nem ez volt a fo jarmuved.

dennisthemenace 2013.01.29. 18:25:15

@cukkorborsó: Az szerintem tobb, mint pazarlas.

young-old pkw 2013.01.29. 19:33:32

Szerintem tök mindegy melyik típus mennyi csillagot kap a törésteszteken.Az élet az igazi törésteszt és az sokszor mást mutat,mint a kísérlet a laborban.Ausztriában egy évig autómentőztem,láttam pár balesetet és bizony ott sokszor "más eredmény született",mint ahogy az adott autó a törésteszten szerepelt.

Nem a presztízs autóval van a gond,hanem hogy nem kapja meg (főleg Magyarországon) a megfelelő törődést,emiatt rengeteg pénzt kell rákölteni.
Jó a japán autó,csak ne rohadna ennyire.A motorjuk messze túléli a kasztnijukat.

chipo 2013.01.29. 19:53:59

@Zuckerbrot:

@chipo: Azt is válaszd ki hogymelyik ANCAP teszt szimpibb?
A Holden Barina C Corsa 4 csillaggal - www.youtube.com/watch?v=haRNqKDGTjo
Vagy a Holden Barina Daewoo Kalos 2 csillaggal - www.youtube.com/watch?v=zg_8zZEM8Zw
Ausztráliában minden ótónak ugyanaz a neve?

Hát, ha követjük a gondolatmenetedet akkor természetesen a 2005-öst, hiszen az az újabb és modernebb.

Ó várj, az csak két csillagot kapott... :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.01.29. 20:35:44

Így kell ezt csinálni, nem kell szívügyet csinálni egy sz@r autóból...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.29. 20:38:07

@megatoner.hu: Megmondjam, mi az óvodás erőfitogtatás? - Japán autót driftre tuningolni.

Muzsikok közt 2013.01.29. 20:49:39

@fecoka123: Megbocsátok. Meg nem sértődök. Nyíhahhahaha.

Muzsikok közt 2013.01.29. 20:51:01

@chipo: Nem baj hogy a 2005ös nem Corsa hanem Kalos? Az mióta ótó?

Rocko- 2013.01.29. 21:01:37

@SzélsebesVelorex: "amikor a méregdrágán fenntartható, ezeréves benzintemető presztízs-romot simogatja a garázsban és sóhajtozik, hogy nincs pénz gatyába rázni, itatni."
esetleg ha elolvasnád a hivatkozásokat a posztból, akkor nem csinálnál magadból hülyét.
le ven írva hogy miért vette, le van írva hogy beleölt másfél milliót, akkor miről beszélsz hogy nincs pénz fenntartani?
olvass, utána beszélj.

chipo 2013.01.30. 14:40:56

@Zuckerbrot: Azt hittem minden autó aminek 4 kereke van és személygépjárműnek hívják, bocs. De akkor áruld már el, hogy szerinted mik autók és mik nem azok, csak, hogy képben legyek már én is... Nyihahaha.

etwas kultur muss sein 2013.01.30. 22:26:58

@Rocko-: Elolvastam. A kommentet nem pont a posztíróra értettem, hanem arra a nem kevés emberre, akire a megállapításom igaz.

Mercel 2013.02.01. 15:11:23

Sajnálom, átérzem a helyzeted..
Tényleg van az a pont ahol fel kell adni ép ésszel mindent átgondolva.

Nálam ez a pont akkor jött el mikor a drága Csajom a 11 napja motorgenerálon átesett CRX-emmel átgázolt másfél növendék fán meg a védőkorlátjaikon.
Azt álmodtam, hogy összetöri és arra ébredtem, hogy összetörte:D
Na az is egy keserves pillanat volt.. Nem csináltattam meg, most fogom az áltában porrá rohadt roncsot eladni:(

amúgy a trabiban van parkolófény pont mint a bömösben:D

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.02.05. 16:28:19

Nos, az autónak új gazdája van :)

BMWE36M3 2013.04.05. 13:59:36

a.szirbik: tudod miért evett 4litert a swifted? Mert városba 40el országúton meg 70el közlekedtél mint az összes "suzukis". Nyilván egy ilyen kocsiban én se nyomnám neki mert semmi élvezet nincs benne, koporsó az egész úgy ahogy van, de ha egyszer beülsz egy legalább 200lovas bömösbe akkor nem azért fog neked 15litert enni mert annyit kér, hanem mert tövig nyomod a jobbos pedált annyira jól esik...

csubakkapákó 2013.09.27. 11:26:51

OFF: megütötte a szememet a posztban az elbontom szócska, így felmerült bennem, hogy van-e valakinek infója, hogyan bonthatom el legálisan a birtokomban lévő forgalmis autómat? Tudtommal csak akkor vonják ki forgalomból, ha viszem a bontós papírt, hogy valahol leadtam.
5letek?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.03. 04:16:50

Na, én itt a jövőből jövök, hozzátok képest... :D
Nahát, egy hetes Bömbikét eladni egy Trabcsák miatt, ilyen "bolond" is csak kevés van... :D :D Jó, bocsi, elolvastam, meg értem, de nem lehet kihagyni. :-))) Ha volt már, mégeccer bocs, nem olvastam el 200 kommentet.
süti beállítások módosítása