A legdrágább német. És nincs eladó

  2013. január 14. - ommm Címkék: tiger panther panzer VI

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Az SS 101. páncélos hadosztályának PZ VI-ja 1944-ben egy francia mezőn. Propagandafotó, de kétségkívül impresszív látvány, bár ekkoriban már keveset mozogtak ilyen merészen, nyílt terepen. A szövetségeseké volt a légtér

A Panzerkampfwagen VI, azaz a Tigris a világ talán leghíresebb és legismertebb nehéz harckocsija. Ne nyissuk most szélesre a haditechnika-rajongók előtt a kaput, tudjuk, hogy a sok lúd disznót győz-alapon a túlerővel szemben a mégoly hatékony fegyverrendszer is előbb-utóbb megadja magát. A Tigris pedig egy bonyolult, kifinomult, de ugyanakkor precíz szerkezet volt, amely sok-sok törődést és odafigyelést kívánt.

Mégis, a forradalmian új felfogásban küzdő német páncélosok büszkék voltak rá és – mindennemű nácizmust mellőzve – el kell ismerni, hogy a Pantherrel együtt a kor egyik legjobb harckocsija volt. Pláne, ha értő kezekbe került, márpedig Tigrisre kerülni nem volt egyszerű még az olyan zseniknek sem, mint „Panzer” Meyer.

Az alábbi kis brosúra a személyzet számára készült, holott inkább tűnik valamiféle szórólapnak. Pedig nem az, csak egyszerűen szórakoztató, informatív és vicces. Még akkor is, ha egy ilyen halálgéphez van köze.

f 1776177

Sajnos bármennyire is kerestem a legismertebb (könyvjelzőzve, naná) kereskedői portálokon, nem találtam eladó, eredeti Tigrist. A bolgárok nemrégiben (2006) elárverezték a néhai német haditechnika maradványait (Stug III. rohamlövegeket és pár Pz IV-est.

Egy kis előtartás-magyarázat

Erősen szétkókányolt állapotban, legalábbis a SU76/Pz.IV-párosítás erre utal, de nem tudni, mikorra lesznek kiállítva Munsterben. A történet szerint a bolgár-török határon építettek ki egy erődrendszert, melyhez beásták/betonozták az éppen megmaradt páncélosokat. Leginkább Stug-okat, Panzer IV-eseket és T34-eseket. El is rohadtak volna szépen, csendben, ha történetesen két német gyűjtő nem próbál meg egy bolgár katonatiszt segítségével kicsempészni az országból egy kiásott Jagdpanzer IV-est. Nem sikerült, ellenben a bolgár kormány rájött, micsoda kincs rohad a földben és szépen elárverezték a menthető darabokat.De Tigris vagy Párduc nem volt ott sem. És a neten?

SZU76-löveggel szerelt PZ IV

A Mortarinvestments-en akadt ugyan egy SU 100-as páncélvadász 16 millióért, de az orosz/szovjet technika annyira nem kívánatos, hogy gyűjteni kezdjek. A 86 milliós Hellcat már érdekesebb, bár az ára nem ugyanaz a két helyen. Úgy látszik, nem volt annyira kapós.

De sem PZ V sem PZ VI nincs. Vajon mennyi lehet az ára egy-egy restaurált példánynak? Csodás gépek, ha nyerek a lottón, beszerzek egyet. Egyszerűen piszok jól néz ki és a W140-es Mercedessel együtt a legdurvább, hedonista és mégis céltudatos germanizmus, ami létezik, egyedül a vokuhila tudja megszorongatni. Remélem, Karesz ért a Maybach-motorokhoz is, a Zimmerit-pasztát kikeverem otthon.

Azt hiszem, ma este Asszurral és H4z4rd barátunkkal beizzítjuk a World of Tanks-ot bár eltart egy pár évig, amíg sikerül egy Porsche-féle Ferdinandot beszerezni.
(És egy remek dokumentumfilm, érdemes rászánni az időt, nem öt perc.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr45017958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

merzo 2013.01.14. 18:38:18

Szép jó napot

Itt építenek egy majdnem tökéletes replikát!!

Szerintem ez volt a "Белый тигр" (efesasanisimasa.wordpress.com/2012/08/10/feher-tigris-%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%8B%D0%B9-%D1%82%D0%B8%D0%B3%D1%80-the-white-tiger-2012/) filmben szereplő tank. Akit érdekel a Panzerkampfwagen VI,( Pz.Kpfw VI,) feltétlen nézze meg

Flak 2013.01.14. 18:43:29

Hát igen, a német technika a pokolban is német technika.

Itt egy videó, ahol nagyon szépen hallatszik, hogyann "muzsikál" egy Jagdpanther Maybach motorja:

www.youtube.com/watch?v=QCCCKiQWMRM

Azért akármilyen szörnyű is volt a háború és akármennyire is messze esnek az autózástól ezek a gépek, ez a hang zene minden autó-kedvelő fülének. :)

Flak 2013.01.14. 18:47:08

@merzo: Jól néz ki nagyon, itt a futógörgőkre is ügyeltek, hogy hasonlítson az eredetire.
Egyébként létezik egy magyar csapat által épített példány is, ahol még IFA alkatrészeket is felhasználtak (ha jól emlékszek az erőátviteli rendszerhez). Az is nagyon jó, bár azon hamarabb észrevenni, hogy "home made". :)

- Szerzet - 2013.01.14. 18:47:59

Hol vannak a hozzászólások?

United Steaks 2013.01.14. 19:08:47

Ha már úgyis fikció, akkor lehetne akár egy Panzer VIB (Királytigris), 2 db T-34 kijött volna belőle...

Manfred 2013.01.14. 19:11:50

World of Tanks-ban már megvan... :)

Papp Sanyi 2013.01.14. 19:32:04

@Manfred: Mindenki WoT-ozik. Nagyon ott van a játék az biztos.

Gomulka Béla 2013.01.14. 19:32:21

Az imént vettem szemu"gyre az új BMW SUV fényképeit. A rokonság letagadhatatlan.

Cifu78 2013.01.14. 19:35:40

Ajánlom még a replicákat: www.lonesentry.com/panzer/full-scale-tiger-tank.html

De igen, eredetit beszerezni kész lehetetlenség.

Hozzáteszem, hogy a WoT arra példa, hogy erőszakolják meg az egészet... :\

Cifu78 2013.01.14. 19:40:12

@Papp Sanyi: Mondjuk úgy, hogy van, aki még nem ábrándult ki belőle. :P

Én a béta óta játszogatok vele (illetve most egy hónapja felraktam, kipróbáltam, és már szedtem is le megint), és a játék csak rosszabb és rosszabb lesz. A láthatósági rendszere úgy katasztrófa, ahogy van, a balance nevetséges, a tüzérség végképpen hazavágja az egészet.

Jó alapötlet, és pont annyira gáz megvalósítás, hogy elvesszen az élvezet... :\

Cifu78 2013.01.14. 19:56:59

Apropó, a Ferdit csak két doboz nyugtatóval álljatok neki kihúzni - én még a bétában kigrindeltem, mert a kedvencem (és a bétában még volt értelme, ott még szinte semmi sem lőtte át szemből). Csodálatos, élvezetes gép volt - akkor. Amióta bejöttek a rémálok (francia usgyi-tankok, amerikai über-harckocsik és önjáró lövegek), azóta az élet kevésbé vicces velük. A tüzérség meg imádja, mert ugye nem lehet csiki-csukizni vele igazán... :\
Nincs annál vérnyomásnövelőbb dolog, amikor egy scout felderít egy bokorban, és a következő pillanatban egyetlen arty-találattól megpurcan a Ferdi... :\

rognork 2013.01.14. 20:27:38

Mit zwei Fingern kannst du 700 PS schalten, 60 Tonnen lenken, 45 Sachen Strasse, 20 Sachen Gela:nde und 4 m unter Wasser fahren.

ru.fishki.net/picsw/012007/30/tiger/02_tiger_64977.jpg

Elmés téveszmés 2013.01.14. 20:38:02

Jó ez a kiskönyv,nekem is megvan a scan.:)
Masszív tömb ez a jószág,inkább orosznak gondolná az ember az egyszerű vonalai miatt.Vaj'h mennyi a kw értéke a légellenálásának?:D
Szeretem a haditechnikát,de a tiger nekem mindig a német tudás negatívuma volt.Nehézkes,gyenge hajtásláncú.A harckocsi meg a mobilitás szinonímája lenne,vagymi.
Még jó,h Porsche nem építette meg Hitler lázálmát,a még nagyobb "egeret",ahogy Porsche gúnyolta.

ommm 2013.01.14. 20:39:44

@Cifu78: nyugi,ez csak arcade szórakozàs.minden màsra ott a Panzer Commander

misinator 2013.01.14. 20:45:18

Én abszolút nem vagyok hasra esve a Királytigristől - minden képessége ellenére.
Miért? Mert tipikus fölényfegyver: Ha fölényben vagyok az ellenséggel szemben /USA vs. szerbek, irakiak stb./ akkor egy legyőzhetetlen gyilkológép.
Ha...
S itt jön be a link. Lehet szidni a Wikipédiát, de a Haditechnika című kiadványban gyakorlatilag ugyanezek szerepeltek, a sok ha:
hu.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_VI

Ha működött, ha nem süllyedt el a sárban, ha elbírta a híd a folyó felett, ha volt hozzá üzemanyag, ha, ha, ha.

A háborút, a történelmet meg nem érdeklik a "ha"-k.

A szívem csücske istencsászár Nagypolák is jobb autó lett volt, mint a Lada, ha szintén 5 helyen lett volna csapágyazva, ha OHC lett volna, vagy legalább jobb minőségűek lettek volna az OHV alkatrészek, ha egy-két évjáratot kivéve nem rozsdásodott volna annyira, ha legalább annyira szerelhető lett volna, ha, ha, ha.

misinator 2013.01.14. 20:47:46

@misinator: Pontosítok: A Tigristől sem vagyok hasra esve.
Ugyanezért.

Rocko- 2013.01.14. 20:51:38

tank? azért nem volt ennyire durva a havazás, nem ennyire rossz a morál. :D

Grifter 2013.01.14. 20:52:49

A német technika messze a legdrágább, lévén nagyrészt szétlőtték, a maradékát meg a győztesek vitték el tanulmányozni.
Egy MP44 (amiből az AK is lett ugye) kerül átszámolva ~10 millióba, és az csak egy gépfegyver - tessenek megtippelni, hogy az a kevés megmaradt Tigris meg Panther mennyibe kerülhet, meg úgy mégis ki az aki eladná, ha már egyszer megszerezte.

Impossiboru.

Biztos, hogy van egy pár, de tuti olyan gyűjteményekben, amit nem töltenek fel a youtube-ra és ha netán el akarja adni valaki, tuti hogy megvan rá a megfelelő vevő hírdetés nélkül.

apr494 2013.01.14. 20:58:08

A szerkezet legjobb ismerője és használója bizonyos Michael Wittman volt, aki előbb az orosz fronton, majd a partraszállás után sok borsot tört a szövetségesek orra alá, amíg ő is rajta nem vesztett.

Invinoveritas 2013.01.14. 20:58:12

Bocsánat kedves Omm, de pár pontosítás:
1. A Tigrisből 4 darab maradt fenn, azok múzeumi példányok. Valahol olvastam róla - 1 az USA-ban, 1 Angliában, 1 a németeknél egy pedig a híres Kubinka múzeumban, Moszkvában.
2. A 101-es hadosztály az amcsi ejtőernyős volt, a Screaming Eagles. A képaláírás inkább az 1. Leibstandarte páncélos hadosztály lenne.
3. A linkedben ott van Panzermeyer becenevének leírása. Ő tábornok volt, Michael Wittman ellenben valóban ilyennel lődözött Normandiában.
4. A bolgár lövegtornyok az '50-es évek eleji bolgár-török határvillongások idején lettek egy erődrendszerbe beépítve. Mivel Bulesz a háborúban a német szövetségben harcolt, onnét vannak a tornyok, majd a háború után már szovjet befolyás volt, onnan meg a SZU lövegek, mert ahhoz volt dögivel lőszer.

+1: Van legenda magyar személyzettel is ilyen tankról, mikor 1945 tavaszán már nem volt bele német személyzet, hát ültettek bele felszerelés és haza nélkül maradt, hátráló magyarok harckocsizókat...

leganza 2013.01.14. 21:00:28

@misinator:
Én igen és nem csak a tigristől, mindentől, ami német. Gondolj bele - bármiféle politika nélkül, pusztán statisztikailag(az meg mekkora baromság...) - harcban állsz gyakorlatilag az egész világgal, kiv. jappppán és olaszo. és ezt játszd 4 évig nyerő lapokkal, majd még 2 évig kérve a 19-re. Na ettől esek én hasra tőlük, ill. attól, hogy 45 óta hol tartanak most a sokak által "tokos" viselkedésükkel. Ismétlem, bármiféle politikától mentesen írom ezt, puszta véleményként.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.01.14. 21:09:34

Nem rossz cucc a WoT, csak tudatában kell lenni, hogy a fejlesztők orosz környékiek és ezért maguk felé hajlik a kezük. Azért lehet német tankokkal is szépeket aprítani, de mondjuk a Panthert és a Tigrist eléggé lebutították. Ellenben a KV-1 elképesztően tápos.

laverdasfc 2013.01.14. 21:14:22

Azért a kifinomult szerkezet annyira nem volt ám kifinomult. Sok szövetséges harckocsi messze túlmutatott rajta. Példának okáért a T34 dízemotorja sokkal takarékosabb és könnyebb volt, valamint alumínium hengertömbbel rendelkezett. Futómű tekintetében mind a Sherman, mind pedig a T34 jobb volt, hogy a mozgékonyságról, szállíthatóságról már ne is beszéljünk. A háború során a szövetségesek egyre jobb harckocsikat készítettek, a németek pedig belementek a minél nagyobb és nehezebb annál jobb játékba. A Kingtiger pl. nehéz terepen akár 1000 liter üzemanyagot is benyakalt 100 km-en. Tulajdonképpen használhatatlan volt. Érdekes, hogy a II. vh talán legjobb német harckocsiját, a Panthert a zsákmányolt 34-esekkel szerzett tapasztalatok alapján fejlesztették. Nem véletlen, hogy a francai hadsereg a háború után hadrendben állított belőle néhány példányt.
A w140 és a Tiger közötti párhuzam nagyon jó: mindkettő drága és lerohad ha nem kapja meg a legalaposabb karbantartást, csak ez harctéren nem működik.

Invinoveritas 2013.01.14. 21:14:45

Kedves Omm! Egy kis pontosítás:
1. Az 1. SS Leibstandarte páncéloshadosztály kéne a kép alá. Volt ellenben a 101. SS önálló nehézpáncélos osztály, az csak Tigrisekkel volt felszerelve. A 101. hadosztály az amerikai ejtőernyős, a Screaming Eagle volt.
2. Futómű is megérne egy misét! Infót légyszi!
3. PanzerMeyer tábornok volt, ilyen tankkal Michael Wittman lődözött a nyugati hadszíntéren.
4. 4 darab fennmaradt Tigris van a német, angol, orosz és amcsi múzeumokban. Tényleg nem eladóak, gondolom.
5. A bolgár lövegtornyok nem a világháborúban kaptak szerepet. A bolgárok német szövetségben kaptak Pz IV harckocsikat. Az ötvenes években a törökökkel erős határvillongások miatt egy erődrendszert építettek, melyben ezeket a lövegtornyokat elhelyezték (alkatrész ugye a tankokhoz akkor már nem volt, se gyári, se utángyártott..). A tornyokba a baráti Szovjetunióból kapott SZU-76 lövegeket szerelték, mivel ahhoz volt lőszerük gazdagon.

misinator 2013.01.14. 21:17:31

Eszmecsere.

Nem kérte senki, hogy belekezdjenek egy mérhetetlen szenvedéseket okozó, - utólag láthatóan :-))) előreláthatóan vesztes, tízmilliók halálát követelő háborúba - gyakorlatilag az egész világ ellen!?
Az lett volna furcsa, ha megnyerik.
Mégis hogyan!? Elfoglalják az egész Eurázsiai kontinenst, Afrikát, Észak-Amerikát!?
S utána???
Minden szatócsból gauleitert képeznek?

Talán ha csak külön - külön esnek minden országnak, addig meg diplomáciával tartják féken.

Így viszont már az első négy év is felesleges baromság volt. A maradék kettő meg népirtás. A németek ellen is.

45 óta: Azért az amerikai segély jól jött...
Persze kis késéssel ők enélkül is visszakapaszkodtak volna a világ élvonalába. Pont a szorgalmukkal, tehetségükkel
Még hogy egy népnek nincs mentalitása...Pont a németek a legjobb példa.
A legjobb ellenpélda meg...meg...na, az sok van:-)

laverdasfc 2013.01.14. 21:25:48

Azok figyelmébe, akik a 45 utáni német szárnyalást csodálják: A Marshall segélyt nem azért kapták, mert olyan ügyesek, hanem mert az USA-nak szövetségesek kellettek a SZU ellen. Ezért csináltak a szétatombombázott Japánból is csodaországot.
Németországban a háború után nem volt elég férfi, hogy a töménytelen mennyiségű amerikai pénzből felépítse a gazdasági csodát, ezért kellett a rengeteg bevándorló, a törökök, a jugók. Csak végig kell menni München, Köln stb. bizonyos kerületein, vagy meg kell nézni, hogy milyen származású munkások vannak túlsúlyban pl. a BMW gyárban. Ennyit arról, hogy a német nép csodája meg hasonlóak. Ugyanez vonatkozik Ausztriára és Franciaországra is.

Szaszy G 2013.01.14. 21:30:28

Franciaországban vennék egy Chateau-t, meg egy tigrist, és mikor unatkozok, megostromolnám.... Lehet néznének a szomszédok...

Mazzzzu 2013.01.14. 21:33:18

áhhh én másfél éve WoT-ozok, ez túlzás mert marha nagy kihagyások voltak közbe, de minden szálon kigyúrtam már legalább a hetes szintig, de nem prémiumozok így azért lassan haladok :D és gondoltam veszék még egy nagyot a T34esem mellé, Tigrist akartam, egész pontosan TigerP-t... megrágtam a dolgotés vettem az árából egy KV1S-t meg egy Su85-öt :D a Ferdi nekem is nagy kedvencem, de az előtte lévőnél feladtam a szálat mert nem bírtam pénzzel :D szerintem jó a játék artystól szaladgálós franciásoktól, nekem is van AMX 12t-m, de a meccsméking néha tényleg barom, a tier8as csatában a Lttractor priceless :D elnézést a sok offért :) Mondjuk a Tigrisektől én se vagyok hanyatt esve, de elismerem :)

Cifu78 2013.01.14. 21:33:23

@misinator: Üzemanyag nélkül a Sherman vagy a T-34 sem megy sehova. Ha nincs meg a légifölény (ahogy a keleti fronton az első időszakban nem volt meg), akkor az első T-34 és a KV-1 (legyenek bármilyen jók a maguk idejében) sem volt különb, mint a Tigris 1944-ben. Az nem a Tigris hibája, hogy a gyártó ország politikai és katonai vezetése egy olyan háborúba fogott, ahol nem győzhetett. És igen, amikor a Tigris kijött, nem volt ellenfele, ezt nem kellene elvitatni tőle. Hiába volt a Pz.V Párduc jobb, harmonikusabb elgondolás, a műszaki hibák az első időkben szabályosan pokollá tették a személyzet életét. Azt meg ne feledjük el, hogy a németek első számú harcjárművei a Pz.IV és a StuG III. voltak. Nem a Tigris, nem a Királytigris és nem a Párduc.

@Sidaries: Én kezdtem el ekézni a WoT-ot, most meg kell védjem. Az a koncepció, amely szerint azonos számú harckocsikkal ront egymásnak a két fél, alapból megtorpedózza azt a dolgot, hogy a valós erőviszonyokat imitálja a játék.
(persze leginkább az, hogy a normál csatában ugye vegyesen minden nemzet harckocsijai összedobva harcolnak vállvetve). A gond inkább ott van, hogy görcsösen igyekeznek a Tier rendszer köré építeni az egészet. Ezért tűnik gyengének a Panther és a Tiger (pedig kifejlesztve szerintem mindkettő jó - és a stock harckocsik ritkán nyújtanak sok élvezetet ebben a játékban), mert ugye mindenki arra számít, hogy hát Tier VII. harckocsi a Tiger, akkor üt mindent, ami felvonul ellene. Közben a frászt, ami Tier VII.-es, annak már egyenrangú fél, még ha közepes harckocsi is. És itt a problémája a játéknak. Ha realistán közelítették volna meg, akkor minden Tigrisre jutna 3-4 Sherman és T-34. Akkor lehetne aratni a Tigriskével. De ahhoz összetettebb Match-maker kellene, és mindenki sírna, mert a játékosok aránya nem stimmelne.

Egyébként a WoT legnagyobb előnye, hogy igenis szórakoztató, gyors, pörgős játék. Csak ahogy halad előre a játék, egyre kiábrándítóbbak és ordítóbbak a hibái... :\

misinator 2013.01.14. 21:44:49

@Cifu78: "...Üzemanyag nélkül a Sherman vagy a T-34 sem megy sehova..." Csakhogy nekik volt üzemanyaguk.
Arra alapozni egy konstrukciót, hogy MAJD lesz a kolosszális fogyasztásához elég üzemanyag, ha minden haditervünk klappol...

"...Ha nincs meg a légifölény (ahogy a keleti fronton az első időszakban nem volt meg), akkor az első T-34 és a KV-1 (legyenek bármilyen jók a maguk idejében) sem volt különb, mint a Tigris 1944-ben..."
Egyértelmű. Sőt.
Csakhogy hiába a sok jó paraméter, ha a rendszer többi eleme bicsaklik.
Véleményem szerint az a hadművészet lényege, hogy a rendelkezésre álló akár primitív, akár csúcs elemeket rendszerben tudja használni a hadvezetés.
Ha nem megy - legyen az ok politikai /Vietnam/, legyen emberi/arab-izraeli háborúk/, vagy bármi más, akkor hiába a bármilyen minőségű, mennyiségű eszköz, fegyver, urambocsá emberanyag.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.01.14. 21:45:13

@Cifu78: Egyet kell értenem. Nekem mondjuk a Panzer 4 vs KV-1 tetszik. Mindkettő Tier 5, aztán meg lehet nézni, hogy szegény Panzer mit tud kezdeni a KV-val. Szerintem ez mondjuk nem túl reális.
Meg a Panther lövege is egy vicc.
Ennek ellenére nagyon jó játék és néhány ilyet levéve nagyjából még reálisnak is mondható.

Takács Norbert · http://norberttakacs.blogspot.com/ 2013.01.14. 21:45:54

németek előtt azért kalapot lehet emelni. kivétel ez alól nyilván az eszme ami mindezt a technikát felhasználta. korábban rengeteg könyvet olvastam a háborúról, a német haditechnika lenyűgöző volt akkor is, és ma is. vitatkozni lehet, de szemtől szemben egyik szövetséges tank sem ért semmit a Panzer VI-osok ellen, a VIB-ről nem is beszélve. úgy tudom nincs feljegyzés arról, hogy akárcsak 1 Királytigrist is kilőttek volna szemből. érdemes utána olvasni, hogy csak Wittman egyedül milyen akciókat hajtott végre nyugaton a Tigrissel (illetve Tigriseivel).
és akkor még nem esett szó a Me-262ről, vagy a XXI. osztályú tengeralattjárókról, V-2, stb. az '50es és '60as évek amerikai és szovjet haditechnikai fejlesztései, az űrtechnika, mind második világháborús német alapokról indult.

Conan The Librarian 2013.01.14. 21:46:18

@misinator: "Mert tipikus fölényfegyver: Ha fölényben vagyok az ellenséggel szemben /USA vs. szerbek, irakiak stb./ akkor egy legyőzhetetlen gyilkológép.
Ha..."

Ha meg nem, akkor kb erre képes értő személyzettel a belsejében:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_World_War_II_Panzer_aces_from_Germany

A fölényben lévő szovjetek meg erre:

www.wio.ru/tank/ww2aces.htm

Megvehető darabot szerintem lehetetlen lenne találni. Megkockáztatom Királytigrisből több maradt fenn.

nincs_nick 2013.01.14. 21:47:32

@misinator: Nagyon off, de nem harcoltak több fronton sokáig (ha valami a német hadvezetés el akart kerülni az I. vh miatt, hát az ez), 1941-ig egy fronton harcoltak gyakorlatilag végig (furcsa háborút nem számítva most ide).

laverdasfc: A jugo és török bevándorlás a német gazdasági fellendülése után kezdődött jóval.

Egyébként meg a II. vh legsikeresebb páncélosa egyértelműen a T-34-es volt. Amilyen követelményeknek meg kellett felelni, mindet tudta folyamatosan teljesíteni, ez egy másik tankról sem mondható el. Persze ha választanom kéne, hogy egy T34-essel lőjenek rám miközben egy Tiger-ben ülök v. fordítva akkor inkább az utóbbit választanám.:)

nincs_nick 2013.01.14. 22:01:51

@Conan The Librarian: Az összehasonlítás azért nem fair. Nem lebecsülve senkit, de nyilván könnyebb egy nehéz tankkal kilőni rengeteget a kismillió közepes harckocsira építő ellenből. A lényeg, hogy az erőforrásokat milyen hatékonyan tudod használni.

Jó példa erre az MP44-es is. Felülmúlta a kor bármely fegyverét? Igen. Sikeres volt? Nem, egy katasztrófa volt. Félmillió sem készült belőle, elvonta az erőforrásokat a célnak jobban megfelelő fegyverek gyártásától, előnyei nem jöttek ki a nem alaposan kiképzett és harcedzett katonánk kezében, stb. Ellenben a PPSh igazi sikertörténet. Egyszerű, mint a faék, évente milliós darabszámban tudták gyártani, sok töltényes tára harcban áldás volt, stb. Annyira sikeres volt, hogy a németek hivatalosan hadrendbe állították(!) az elfogott példányokat már az előrenyomulásukkor is, mivel egyszerűen nem volt ehhez fogható kézifegyverük elegendő számban az egész vh. alatt.

misinator 2013.01.14. 22:05:00

@nincs_nick: Aztán megyek aludni.
Az, hogy éppen nem harcoltak, az nem jelenti azt, hogy nem kötött le - bármilyen értelemben - jelentős erőket a megszállt országokban a hatalom fenntartása.
Ez már önmagában is pont elég volt a vesztéshez.
A partizánokkal/vietkongokkal, mudzsahedekkel, tálibokkal, csecsenekkel stb./ egyáltalán, az ellenérdekelt lakossággal folytatott sziszifuszi küzdelem a világ legerősebb hadseregeit is eddig MINDIG kikészítette.
Innentől kezdve b*szhatja a Tigrisét, M-60-át, T-72-jét, Abrams-ét, a T-80-át, bármit.

68nyara 2013.01.14. 22:07:36

Értelmetlen ez a vita a melyik a jobb a Tigris vs. T-34 vonalon. Németország nem tudott annyi harckocsit gyártani, hogy a mennyiségre építsen, az oroszok meg igen. Ugyan ez igaz a légierőre, a haditengerészetre stb. Németország belevágott egy háborúba, amit papíron sem igen tudott volna megnyerni, a többi meg történelem.

A T-34 nem a II. vh. legjobb harckocsija. Különben is, visszakérdezhetnénk, hogy melyik T-34, -75, vagy a -85? De még ezeken belül is előjön pár verzió. Ha a legnagyobb tömegben gyártott harckocsit nézzük akkor lehet. Hosszú off lenne, hogy melyik német/amerikai/szovjet harckocsi miért és miben jobb mint a másik. Hagyjuk.

Ami a WOT-ot illeti: Nem rossz az a játék, ha játékként tekintünk rá, és nem valamiféle valóságszimulátorként. Vlsz, a Tigris II. (most hagyjuk, hogy az elnevezések sem mindig pontosak), a valóságban mit csinált a nyugati front ellenséges harckocsijaival, és ez mennyiben valósághűen jelenik meg a játékban. Az is kicsit necces persze, hogy artival az életben nem lőttek olyan pontosan a II. vh-ban, hogy pontlövéssel a domb mögött mozgó(!) hk-t kilőjenek vele. A játék láthatósági része szar, a prémium hk-k időnként tönkre vágják a játékot (Type 59, emlékszik még valaki arra amikor megjelentek ? Vagy az UFO képességekkel rendelkező T-50-2 ? Vagy a rengeteg kísérleti bisz-basz, ami csak tervezőasztalon létezett, 1957-ben, és összeengedik a 30-as évek technikájával? :-)) De még egyszer mondom, ha nem vesszük komolyan a dolgot, akkor nagyon jól lehet vele szórakozni, és azért egy JgPzE100-assal egészen kellemes élmény egy menet. :-) Na megyek mert betöltött Kampinovka, és ígérem nem verek szét több monitort játék közben. :-)

misinator 2013.01.14. 22:07:37

@Conan The Librarian: A linkeket kösz!
Fejet hajtok a rátermettségük előtt, de "egy" fecske nem csinál nyarat.
Erről próbáltam eddig is írni.

Jó éjt!

United Steaks 2013.01.14. 22:19:47

@misinator:
Viszont sok lúd disznót győz...

68nyara 2013.01.14. 22:23:59

@nincs_nick: A szovjetek elég rossz hatásfokkal használták fel az erőforrásaikat, az egyetlen szerencséjük, hogy gyakorlatilag végtelen erőforrással rendelkeztek.

Conan The Librarian 2013.01.14. 22:25:57

Most sajnos nincs nálam a könyv, de ha emlékeim nem csalnak (a tévedés jogát fenntartom) a Tigrisnek félautomata váltója volt, nyolc fokozattal, sima terepen egyből 3-ast kapcsoltak induláskor.
A torony mozgatása is a főmotor segítségével, két pedállal történt, sérülés, vagy nem működő motor esetén kis kézi tekerővel is lehetett forgatni, ekkor két fordulat fordított 1 fokot a tornyon.
Illetve az elvárt teljesítmény a lövészektől 1000-1500 méterig 1 lövés/találat, efelett 1-2 belövés utáni direkt találat volt.
A motortérben teljesen automatizált tűzoltó rendszer is volt, négy befúvásra elegendő töltettel.
A futómű a görgőrendszer konstrukciója okán nagyon jó, sima futást biztosított terepen is, de problémákat okozott, mikor a bekerült sár az orosz télben aztán szépen megfagyott.

Még akit érdekel, Királytigris indítás:

www.youtube.com/watch?v=vCsS20WJfBI

Mazzzzu 2013.01.14. 22:28:54

@68nyara: úristen, hogy rohadna meg a Type 59 emlékszem akkor is megvolt már a T32őm, igen az van, a nem prémium :D és basszus nem bírtam átütni a rohadékot sehogy se.. na az undorító volt, amikor meg a T-50-2 olyan pusztító volt el is kezdtem felé rohanni, de a T50-es lelombozott és feladtam :D egyébként nem is értem az artykat, játszottam én is löveggel, fullos Hummellal, de nekem sose sikerült úgy lőnöm, mint látom ma is.... :S lehet, túl béna vagyok :D

Quattroman 2013.01.14. 22:44:35

@Elmés téveszmés:
"Vaj'h mennyi a kw értéke a légellenálásának?:D"

semennyi.
Cw értékkel jelölik:DD

gabóapó 2013.01.14. 22:53:05

@nincs_nick: Butaság...-már bocs...
direkt előkerestem függetlennek tekinthető anyagokat a polcomról. (Krieg der Panzer, Illustrierte gesichte des zweiten weltkrieg, Waffenarsenal idevágó kiadványai, Squadron Signal,stb.) ugyanis emlékeztem egy amerikai (!) adatra a világháború harckocsijairól. És megtaláltam..
Nos az amikat nem lehet német részrehajlással vádolni,és eszerint a háború legsikeresebb (eredményesebb) harckocsija egyértelműen a Panzer V,vagyis a Párduc volt. Egy Párduc kilövéséhez átlag 6 T-34 es (85-ös!),illetve kilenc (9!!)Shermann kellett. Eszerint messze a legjobb harckocsi volt a háborúban. A Tigris vs T34 nem lehet vita, más kategóriák voltak. (elég csak a páncélvédettséget,tűzerőt nézni)Ha már orosz, akkor KV1,vagy még inkább IS2,3.. Azok egy kategóriák,és itt már nem meggyőző a Tigris fölénye.
Én szóltam.. :)

gabóapó 2013.01.14. 23:05:01

@Invinoveritas: csatlakoznék,ill. javítanék.
Volt ugyanis PZ IV-es alvázra szerelt zsákmányolt 76-os orosz löveg. Ugyanis a (a háború egyik legjobb közepes ágyúja)75mm-es, a "hosszúcsövű" PZIV,Ausf:H-ban, továbbfejlesztve a Párducban is szereplő remek fegyver,még nem volt kész. A kisebbek,vagy a rövid csövű 75-ösök nem voltak elegek a T-34 ellen.Emiatt azt használták,amit tudtak. És mivel volt egy halom zsákmányolt orosz 76-os,hát többet építettek IV-es alvázra. Valahol,valamelyik szakkönyvemben megvan a típusneve is, (talán ez volt a Marder,de most nem emlékszem rá,ha fontos,igérem előkeresem),de az tutti,hogy volt ilyen..
Amúgy.. Azt tudta valaki,hogy a T-34 egyik legjobban sikerült része,a futómű,az biza súlyosan amerikai találmány?! Egy Christie nevű tervező találta ki,de az USA kormánynak nem kellett,(akkoriban még nemigen fegyverkeztek),bezzeg az oroszoknak. Először a BT26-nál,(BT=Bisztrüj Tank)majd a T32-nél,de igazából a T34-nél forrt ki igazán.

68nyara 2013.01.14. 23:12:21

@Mazzzzu: off: Su-14 1 lövés fullos Tigris II. 1600-ról 0-ra, mozgás közben, nem közvetlen célzással? Szóval ezért lehet ilyeneket csinálni, de ezek nem komolyan vehető dolgok. Az életben biztos, hogy ilyen nem sikerült, max iszonyatos szerencsével, véletlenül. Meg hát az artikat nem is erre találták ki (azokat amik a WOT-ban vannak).

gabóapó 2013.01.14. 23:13:11

@Elmés téveszmés: Na ettől a legjobb gép a Párduc... Mozgékony, jó páncélvédettség,és a 75-ös "majdnem" olyan,mint a 88-as..
Hát... Szóval csak majdnem...

gabóapó 2013.01.14. 23:16:46

@Elmés téveszmés: Ja,a Mausból kettő épült,igaz egyik csak próba,fa toronnyal. A másikat elvileg felrobbantották a visszafutás közben valahol Berlin környékén,de... nos nem túl régen egy Kubinkában készült (félig rejtett) spotter képen lehetett látni valamit,ami nagyon úgy festett,mintha "a" Maus futóműve lett volna

Mazzzzu 2013.01.14. 23:17:12

@gabóapó: a T32 nem ámerikai? :P legalábbis a wot szerint, me van egy olyanom :D
@68nyara: van 6ezer csatán a játékban,de ilyennel nem találkoztam még, a mozgás közben no-zoomból ez nekem már lehetetlen, pláne lennullázni a Tiger2-őt fura... vagy bugos a cucc vagy mindenki csalik, ez a filozófiám :D
nem szeretem a VH-kat mert embertelen és értelmetlen mészárlásnak tartom, de a WoT és a CoD miatt a technika nagyon érdekel, bár nem értek hozzá :D

ommm 2013.01.14. 23:27:23

@laverdasfc: Sem a T34 sem a Sherman nem egy súlycsoport. Azok max. közepes harckocsik. A Shermanből is csak a későbbiek és a Firefly értek valamit.

ommm 2013.01.14. 23:32:03

@gabóapó: Christie brit volt. És akkor a Hobart-féle csodás dolgokról még szó sem esett...

winerprince 2013.01.15. 00:36:35

Ok,az kiderült a posztból hogy tetszenek a Tigrisek.Nekem is nemkülönben....Kár hogy az iromány tele van hibákkal,pontatlanságokkal meg hülyeségekkel.Azt meg,hogy épp Kurt"panzer"Meyer-el kötöd össze a ragadozókat,végképp nem értem.

nincs_nick 2013.01.15. 01:13:56

@gabóapó: (68nyara-nak, omm-nak is) Félreértetek. A Tigris/Párduc technológiailag persze, hogy fejlettebb volt a T34-nél (ezért írtam, hogy nem abban ülnék inkább), de ez a háború megnyeréséhez kevés. Ergo nem jó a tankod; eredményes, csak éppen baromira nem jó mert nem segített, hogy elérd a célod.

Az oroszoknak jóval több erőforrásuk volt és ehhez mérten használták fel. A T-34-es azért volt a legsikeresebb harckocsi (nem legeredményesebb!), mert megnézték, hogy a németek ellen mi kell és megtalálták a legjobb megoldást. Egy gyors, mozgékony, nagy számban és könnyen gyártható, egyszerűen kezelhető tank, ami megfelelő számban alkalmazva képes az ellenség fölé kerekedni. Nyilván nekiállhattak volna gyártani háromszor akkora erőforrásigénnyel a T-34 helyett több KV-t, de mégsem ezt tették, mert rájöttek, hogy ha 9 T34-85 kell egy Párduc kilövéséhez, akkor annyi. Az emberélet és az erőforrás ott olcsó, ellenben idejük az nem volt, hogy nekiálljanak KV-ket gyártani nagy számban és arra kiképezni embereket. A tank egy rendszernek egy láncszeme, nem egyetlen eleme. Az oroszoknak pl. 1941-ben volt több mint 1000 KV-juk és T-34-ük, amik ellen érdemben (PIII és PIV új lövegéig) nem volt papíron német tank. Aztán mire mentek vele? Ezeket, a korának (technikailag is) legjobb tankjait kifenekelte pár, már akkor elavuló PIII és mellette futó gyalogos, csak mert rosszul használták fel őket (rosszul üzemeltették a rendszert, lásd állandóan kifogytak a lőszerből). Mondaná valaki a T-34-re, hogy eredményes volt, ha anno a papíron esélytelen tankok simán sorra lövik ki őket?

A T34-nek egy célja volt, hogy legyőzze a német tankokat egy rendszer keretében és ezt tökéletesen megoldotta. Egy Párduccal/Tigrissel ezt az életben nem érték volna el az oroszok, mert nem lett volna 5000 ilyen tankhoz képzett szerelőjük 1941 végén, hogy egyáltalán üzemben tartsák őket...

cintu 2013.01.15. 02:16:20

11.000 menet után azt mondom, semmi baja a WOT-nak. Csak sok a noob. A Panthert pl szinte mindenki rosszul használja - az medium tank, de úgy kell használni, mint egy td-t. Nyilván nem szimulátor, de az egyik legjobb játékmenetet találták ki és a Tigris a maga szintjén az egyik legjobb.

cukkorborsó 2013.01.15. 06:22:47

Egy MIL MI24-es kicsinálja az összeset seperc alatt...

twentyfourseven 2013.01.15. 06:36:05

@Grifter: "Egy MP44 (amiből az AK is lett ugye) kerül átszámolva ~10 millióba, és az csak egy gépfegyver - "

Marhasag.

Az MP44 (Sturmgewehr 44) muszakilag tokeletesen mas, mint a Kalasnyikov. Csak a koztes loszer koncepcioja koti oket ossze, meg a feluletes kulso hasonlosag.

ES semmi 10 millio, kb. 3000 euroert megveheted sorozatlovesre alkalmatlan replikait pl. sportcelu lofegyvertartasi engedellyel Nemetorszagban. Az eredetieket meg hatastalanitva 0,5-2 ezer euro kozott. www.egun.de

Elmés téveszmés 2013.01.15. 06:49:35

@cukkorborsó:
Azt meg lelövi Rambo egy íjjal...:D

@Quattroman:
Jóvanna,kissé fáradt voltam.Nesze nekem autóüveggyár..:D

@Invinoveritas:
A magyaroknak is voltak tigriseik,az egyik pizsomás kapott az egységéhez vmilyen ünnepi gesztus miatt tizenvalahány darab felújítottat.

Alhazred 2013.01.15. 07:09:03

höhö, pont a Szu-100 volt az a szerkentyű, amivel még a tiger-panter nagyfiúk is óvatosan bántak. az a százas löveg igen kellemetlen tudott lenni.

GregDzsi 2013.01.15. 08:40:34

@merzo: Ez mekkora már:) Elképzelem, hogy Szergej hazamegy, és kérdi a fia:
"
- Apa, mit dolgoztál máma?
- Hát fiam, csak a szokásos. Oleggel, egy Panzerkampfwagen VI. replika lövegtornyát hegesztettük össze a TSZ-ben.
- És az miaz?
- Mi, a lövegtorony?
- Á, azt tudom. Az a pancserizé.
- Tigris, bazzeg, mondtam má' ezerszer.
"

MiGeo 2013.01.15. 08:55:26

tigrisből 6 is megmaradt (1 angliában, 1 az usában, 2 franciországban és 2 az oroszoknál), itt is egy lista róla:

www.alanhamby.com/survivors.shtml

mondjuk ami Leninoban van, az szegény eléggé megszenvedte a dolgokat a vh-után

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2013.01.15. 09:20:44

@ommm: A Tigris/Királytigris hk.-k sohasem harcoltak önálló, hadosztályszintű szervezet hadrendi keretei között, csekély számuk folytán.

Nehézpáncélos-osztályokba szervezték őket, - 101-102-103 majd miután a harcokban felmorzsolódtak, újraszervezték, és 501-502-503 hadrendi számmal vetették be ismét őket.

Magyarországon az 503. nehézpáncélos- osztály harcolt.

Forrás(ok) :

Számvéber Norbert : Nehézpáncélosok. Az 503. nehézpáncélos - osztály magyarországi harcai. Paktum Kiadó.

Sz.N. további könyvei, a Konrad 3, illetve a Waffen SS Mo.-i harcai (ez utóbbit Kovács Zoltánnal közösen írta) is hasznos adalékkal szolgálhatnak e téren.

Hadosztály, nehézpáncélos -osztály - messze - nem ugyanaz, de nyilván, sokak számára nüansznyi a különbség.

Citronyuszi 2013.01.15. 09:20:57

@laverdasfc: mi is megkaptuk volna csak az oroszok nem engedték... ha megkaptuk volna te sem bánnád...

poa ogapo 2013.01.15. 09:23:27

A molotov koktélt azért ez sem bírta, Milliós ötletek, horror ár kontra 3 deci benzin.

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2013.01.15. 09:34:14

@pittlaren: Ezt most konkrétan a "101 hadosztály" megfogalmazás kapcsán írtam, Tigrisek egyéb harccsoportok, páncélos-osztályok keretei közt/alárendeltségében (is) harcoltak.

Másrészt, hadrendi szám szerint - főleg, mert a számozás 1-el kezdődött, "Leibstandarte" és 38-al végződött "Niebelungen" - messze nem volt "101" SS hadosztály. Szerencsére.

Citronyuszi 2013.01.15. 09:36:53

@Invinoveritas: a mi déli határunkon is van egy erődrendszer és abban is van még pár német cucc... meg kéne nézni valakinek :D

Plumper_ 2013.01.15. 09:44:54

@Manfred: én ott még csak kis röhejes traktorokkal nyomulok.:-D hiába vettem már részt sikeres csatákban, halál nélkül.
habár láttam, pénzért meg lehet venni mindent...:-P

ommm 2013.01.15. 10:09:32

@winerprince: Sorold, mert eddig ez nulla pont, kedves olvasó

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.01.15. 10:24:09

Tegyük itt még hozzá hogy a Waffenamt-hoz két terv érkezett be 45 tonnás tankvadászra, a nyertes Henschel VK-akármit ismerjük mint Tigrist - a Porsche tervét a megbízhatatlan hibrid dízel-elektromos hajtása miatt kiszórták.

Valaki írta itt, hogy a Tigris hajtáslánca gyenge lett volna. Hehe. De nem egy repülőgépmotor hajtotta, mint az amerikai tankokat. Hamar rájöttek azok is hogy télen elég kellemetlen ha a motor a kasznin keresztül szívja a levegőt, hozzáfagytak az ótvar Hellcatjaikhoz meg Shermanjaikhoz. (A Hellcat igazán szép tákolat egyébként, csillagmotor+nyomatékváltó+busz sebváltó) Yeah.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.01.15. 10:36:55

Csak teljes hangerővel:

Tigris indítás:

www.youtube.com/watch?v=ROnb5ouBjNc

Itt pedig vezetik (belső, vezetőállásos kép is)

www.youtube.com/watch?NR=1&v=wY_5c0mBXok&feature=endscreen

Lehet élvezkedni... :)

kewcheg 2013.01.15. 11:19:48

Ez a '45 utáni Németország egy herélt kandúr,és még így is Európa vontatóhajója a debil,elhülyített fiatalságával,erkölcsi züllesztésével.Mi lenne, ha maradt volna,úgy,ahogy? (mondom ezt úgy hogy demokrataként természetesen hányok a náci ideológiától...)

PLaci1982 2013.01.15. 12:02:55

@gabóapó:
A szovjet löveg amire te gondolsz, az a "76-mm divisional gun M1936 (F-22)", amit a németek "FK 296(r)" -nek neveztek, a finnek meg "76 K 36" -nak.
A németek később utángyártották (!) "7.62 cm PaK 36(r)" jelöléssel.
Ilyen ágyúkkal látták el a PzKpfw II -ből átépített Marder II, és PzKpfw 38(t) -ből átépített Marder III páncélvadászokba.

Isgyu 2013.01.15. 12:22:00

T34 előnyére jött annó a vastag talp ami nem merült el a nagy hóban, sárban mint a német tankok a visszavágáskor... továbbá a nagy hideget sem bírta a német technika, az orosz tankok sokkal jobban viselték és a katonák is meleg felszereléssel voltak ellátva, ellenben a németekkel. A Sherman előnye volt viszont a gyors szerelhetőség, modulokból épült, így hamar mehetett benne egy részegység cseréje is. Volt egy típushibája ha megfelelő ponton találták el, akkor berobbant a lőszer így megölve saját pilótáit. A T34 meg primitívsége, nagy számban gyárthatósága traktorgyárakban, ez volt a fő erénye meg persze a döntött páncél, amit a németek vettek át később, hisz mint tudjuk egy anyagban áthatolni hosszabb út átlósan mint merőlegesen, cserébe sokkal könnyebb lehet a tank és ugyanúgy véd, továbbá esély van arra is hogy a lövedék lepattan róla. Szóval a döntött páncél, nagy talp, hidegtűrés, egyszerűség, nagy számú gyártás meghozta a háború eldöntését. Szerintem a T34-es tankok ebben kulcsszerepet játszottak.

redriot77 2013.01.15. 12:34:37

Pár éve a tévében láttam egy filmet egy Panther felújításáról. Asszem amerikai privát gyűjtőé volt. A harckocsit Lengyelországban emelték ki egy mocsár mélyéről. Relatíve jó állapotban volt, nem kapott találatot hanem elakadt és magára hagyta a személyzete. Érdekes műsor volt, a Maybach motor hangja pedig félelmetes.

Az erőátvitel volt ezeknek a dögöknek a gyengéje: a 700 lóerő elég sovány volt az 55-60 tonnához (Königstiger: 68t!), ezért valami nagyon trükkös sebességváltót terveztek hozzá. Ez ment gyakran tönkre.

Illés Béla 2013.01.15. 12:38:21

A cikk nagyon teszik,mert szeretem ezt a témakört.
Viszont engedjétek meg,hogy a Wot témához annyit füzek,nekem nem tűnik eléggé realisztikusnak.
Persze értem a fentebb leírtakat amiben azt taglaljátok ,hogy a játszhatóság érdekében van ez így,de szerintem pl Red orchestra-ban,vagy az általam a legjobbnak ítélt Bf 2 Forgotten hope-ban(ez egy módja a bf 2 nek,csak az alapjátékot kell megvenni,ami bagatel 2e huf) sikerült megoldani úgy,hogy minden klappoljon.Igaz a játék nem csak tankos annál szerteágazóbb.
Tigrisből például sokkal kevesebbet ad,mint pl Sherman -ból,ezzel is kompenzálva az erőviszonyokat(sok lúd disznót győz alapon).
Így elérik azt a készítők,hogy pl egy Tigris 2,jó játékos kezében szinte legyőzhetetlen,viszont nagyon kevés van belőle.
A sebzés szintén nagyon realisztikus,de szerintem akit érdekel inkább nézze ezt meg. :

www.youtube.com/watch?v=plmzolCllz0

Most hirtelen,van még egy csomó fenn.

nickmack 2013.01.15. 13:02:08

@ommm:
Hiába linkeled a Wikiről, az Abteilung különítmény, nem hadosztály.

Meyer valszeg akkor ült volna Tigrisbe, amikor akar. Csak mivel 1943-ban már Standartenführer volt, nemigen kellett neki benne ücsörögni, '44-ben meg ő mondta meg hogy kinek kell.

yerico1 2013.01.15. 13:22:24

WoT-ban a Tiger és a Panther pozícionálása is el van kúrva. T7-esek, de T5-ös tankok lövik simán keresztül. Szuper dolog a 100 mm-es páncélzat, de amikor 270 mm-es-sel jön szembe az amcsi T-29, ami mellékesen 200-at üt át, akkor röhejesnek érződik. T4-es tankvadászok is simán átütik a Tiger páncélzatát szemből, hát még oldalról. A TigerP sokkal jobb ebből a szempontból. OK, hogy a Tiger 88 L/71-ese (csak a WOT-ban) jó fegyver, de legalább ugyanilyennel rohangászik minden T7-es heavy. Egyszóval a WoT-ban a Tiger nem más, mint mozgó hullajelölt. Ha összeakad egy IS-sel vagy egy T-29-sel, akkor reszeltek neki.

szabi1983 2013.01.15. 13:53:48

Köszi a cikket. Mindig is érdekeltek ezek a monstrumok. Ha belegondolok, hogy talán felénk is járhattak annak idején ilyen félelmetes szörnyek még a hideg is kiráz. Én fiatal vagyok de a nagymamám ebeszélése alapján sok tank megfordult a környéken és ő csak arra emlékezett, hogy rengett tőlük a föld meghogy nem is fértek az akkori poros földuton. Egyik lánc mindíg az árokban futott. Csodálom öket de jobban örvendek, hogy nem volt alkalmam találkozni velük.

dr.oid 2013.01.15. 14:00:33

Lángvörös tűzfüggönnyel kicsipkézett alkony
a Pokol kapujára néző halálthozó balkon
izzó torkolattűz messzire világlik
éhező sváb baka otthonába vágyik.
Hosszú út mögöttük a dicsőséges géppel
együtt lengetett kart az elvakult néppel
Panzergrenadier lett vérre szomjas falka
hitt a háborúban volt akkora marha.
Ruhája merő rongy sár s olaj mocskolja
nincs mellette anyja ki jól ledorongolja
tönkrement a váltó egy alkatrész hibázik
a cudar orosz fagyban csupasz keze fázik.
A Szörnyeteg elsüllyedt a félig fagyott sárban
nem dübörög Maybach a vadidegen tájban
Ó bassza Heródes - káromkodva tombol
Nem lelek megoldást - szédeleg a gondtól.
Rádiósercegés Herr Kommandant hangol
Sepp a Tigersofőr eszét vesztve gangol
Te tohonya tetű mocskos szemétláda!
Moment mal Kamerad-Kommandant kiáltja.
Jupp a töltőlegény a motortérhez mászik
arcán rút feszültség és aggodalom látszik.
Mit teszünk most Haasie nyomulnak előre-
nadrágja térdénél kilátszik koszlott bőre.
A nyírfaerdő szélén egy tisztásra kilesve
úgy áll a Kwk mintha Wotan szerve lenne
tanácstalan ülnek összezárva bajban
egyenként tépnék ki fejükből mi haj van.
Kommandant köhécsel keresztjét simítja
kiváncsian várnak mi lesz a gondjuk nyitja
-Uraim, bajtársak sok kalandot éltünk
eljött most az idő, hogy mind révbe érjünk.
Wolfram nem mozdulhat a váltó hibája
beragadva várunk a hitvány orosz sárba.
A front közeledik a ruszkik túlerőben
nem sok menedék van e csodás erdőben.
Kétes hírnevünknek és ruhánknak hála
az ellenség földjén nem lelünk barátra.
Föl fognak koncolni vagy élve elégünk
elég egyértelmű nem lesz dicső végünk.
Egyet tehetünk most beszállunk a gépbe
megmutatjuk nekik mi Walhalla zenéje-
merev arccal nézett szeme hideg tűzben
-bizony kedvem lelném egy stuttgarti szűzben-
hangosan szipogva ki-ki helyére mászott
Táncra tanítjuk majd a tetves szláv világot-
trágár bakanótát dudorásztak halkan.
Bárcsak lehetnék most a jó meleg hallban
naplójába végső cirkalmas sorát rótta
a szikár arcú ravasz páncélostiszt róka..

Juráááá-üvöltötték töméntelen népek
a betankolt vodkától félrészegen léptek
körülöttük mentek a fürge szovjet tankok
kezükben a fegyvert lóbálták mint lantot
a muszka legények mint felajzott horda
szaladva indultak a háborús pokolba
ekkor a semmiből iszonyatos zajjal
Wolfram vad dörgése keveredett jajjal
üres hüvely csengett töltött Jupp a töltő
..és azóta eltelt egypár emberöltő
a kiégett roncsot zöld moha takarja
egy kisfiú meglátván a fejét vakarja..

yerico1 2013.01.15. 14:15:46

Egyébként a Tigris rettentően érzékeny eszköz volt. A személyzetet kiképezték a karbantartására, terepen maximum 15 km/h sebességet engedélyeztek, és óránként kötelesek voltak átnézni a teljes tankot a meghibásodások elkerülése végett. Meglepő, de a rövidebb, tehát az L/56-os ágyúja pontosabb volt, mint a Tiger II L/71-es ágyúja. Amikor 1942-ben megjelent, akkor valóban a legjobb harckocsi volt, de a II. vh-ban 1 év alatt minden elavult. 1943-ra megjelentek a Szu-152-esek, amik képesek voltak kilőni Tigereket, 1944-re megjelentek a JSz-2-esek, amiknek a 122 mm-ese bármikor átütötte, megjelentek az Szu-100-asok, amiknek a 100 mm-ese még nagyobb páncélvastagságot ütött át, mint a 122-esek. Amerikai részről megjelentek a 90 mm-es tankvadászok, amik már bármikor átütötték a Tigert, majd 1945-ben kijött az M-26, szintén 90 mm-essel.
De ha már páncélos szörnyeteg, akkor essen szó a JagdTigerről, aminek a 250-es frontpáncélja gyakorlatilag átlőhetetlen volt, és a 128 mm-es ágyúja pedig bármit kilőtt.

ommm 2013.01.15. 14:24:27

@nickmack: Sajnos a különítmény, mint hadsereg szervezeti egység nem létezik idehaza, ezért ilyenkor - fordítóként mondom - vagy
a. magyarázatra van szükség (amire sem hely, sem idő nincs és nem volt ezen a blogon)
b. a lehető legközelebbi megfelelőjét használjuk

Köszönöm

Shadowbull 2013.01.15. 14:27:16

@dr.oid:

"merev arccal nézett szeme hideg tűzben
-bizony kedvem lelném egy stuttgarti szűzben"

mar ezert a ket sorert jarna az irodalmi nobel :)

nickmack 2013.01.15. 15:20:21

@ommm: A hadosztály előtt még minimum ott a dandár, az ezred és a zászlóalj (ráadásul az angolul is úgy hívják a linkeden). A hadosztály neve, amibe az adott egység tartozott 1. SS Leibstandarte AH volt, tehát az eleve nem 101.
Kérdezted a kollégától a pontatlanságokat, ez az egyik, Meyer a másik.
De örülök, hogy légvonalban annyi, te pedig tudsz egy rövidebb utat a hegyen keresztül.

Szívesen.

nickmack 2013.01.15. 15:30:33

Egyébként pont annyi idő lett volna átírni (akár a német nevét használva), Meyert Wittmannra javítani, mint leoltani itt az okvetetlenkedőket. Nem lettél volna kevesebb tőle, inkább több.

ommm 2013.01.15. 15:43:13

@nickmack: Jelzem, hogy a forráskép egy meglehetősen hiteles archívumból származik. Feltéve, ha a Bundesarchiv mond neked valamit. Ha ők Schwere SS-Panzer Abteilung 101-nek hívják a LSSAH első dandárját, lelkük rajta.
Köszönöm.
A Wittman-fejezetet a 20.századi hadtörténelem sorozatból olvastam, köszi.

MoxNox 2013.01.15. 15:50:33

@nincs_nick: A T-34-et nem a németek ellen fejlesztették ki. Valójában már korábban, a japánok ellen vívott háborújukban szerzett tapasztalatok alapján, a BT sorozat hiányosságain akartak túllépni vele.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.01.15. 16:59:37

@ommm: Saumurben a tankmúzeumban van egy működőképes königtiger. Megadjam a múzeum góréjának a címét, hátha mondasz neki olyan árat, amiért eladja? (asszem amúgy meg az az egyetlen működő megmaradt königtiger) ;)

gabóapó 2013.01.15. 17:22:41

@PLaci1982: Kösz...
Az este már nem volt kanalam előszedni a szakirodalmat (Waffenarsenal,Squadron Signal,Krieg der Panzer, Gosztonyi,Sárhidai, Számvéber,egyéb források/szakirodalom hegyeket),a makettezés meg már régóta csak a padlás/pince fogja. (akinek van gyereke,megérti miért)
Úgyhogy "csak úgy emlékeztem",hogy Marder-de nekem is már sejlik-a Mardert Pz.II alvázra építették.
No akkor még a kérdés kérdés... bolgár kókány,vagy német kényszer ez a PzIV-76 millis házasság?

gabóapó 2013.01.15. 17:38:51

@Tie: Én meg asszem,hogy a LeGlies-i (belga/ardenneki csata múzeuma) Königstiger is "hadra fogható"... Én csak kiállítva láttam,de szerintem azt is be lehet röffenteni...

gabóapó 2013.01.15. 17:44:26

@Tie: Én meg asszem,hogy a LeGlies-i (belga/ardenneki csata múzeuma) Königstiger is "hadra fogható"... Én csak kiállítva láttam,de szerintem azt is be lehet röffenteni...

laverdasfc 2013.01.15. 18:15:47

@Citronyuszi: Így van. Ha megkaptuk volna, nem itt tartanánk. De ez is azt mutatja, hogy nem csak rajtad múlik, hogy fellendül-e az országod. Ha a ruszkik foglalják el egész Németországot, most, 20 évvel a rendszerváltás után a béka feneke alatt lennének ők is.

laverdasfc 2013.01.15. 18:23:56

@ommm: Egy harckocsi jóságát nem az dönti el, hogy közepes-e vagy nehéz. Másra való a kettő. A Tigrisekkel sok helyen nem lehetett semmit csinálni (pl. Normandiában). Hegyi terepen használhatatlan volt, talajterhelése messze meghaladta a közepes harckocsikét, bele is süllyedt az orosz mocsárba. A hajtáslánc és a motor pedig nem ehhez a súlyhoz volt méretezve. Persze a 88-as erős volt nagyon.

ommm 2013.01.15. 18:31:00

@laverdasfc: Ne nekem magyarázz, te kezdted el emlegetni a T34-et és a Shermant ott, ahol a PZ VI-ról van szó.

Isgyu 2013.01.15. 18:35:03

@laverdasfc: Nem az h nem ehhez volt méretezve, hanem folyamatosan pakolták rá a páncélt és így nehezebb lett folyton és így kellett korlátozni a sebességet is, mert egyszerűen nem bírták a fogaskerek a nyírást.
Amúgy mivel kényszermunkából építették a Tigriseket is, sokan szabotálták úgy hogy pl cigicsikket vagy akármit ami volt beletettek szereléskot a hidraulika csőbe valahova. Így lehetett szerelni bevetés előtt vagy éppen a csatamezőn. Persze figyelniük kellett nagyon, mert ha elkapták az illetőt hogy ilyet csinál az életével fizetett érte.

laverdasfc 2013.01.15. 18:35:28

@ommm: Ne húzd fel magad. A két említett harckocsi jóval sikeresebb volt mint a Tiger I. Német tábornokok követelték a T34 egy az egyben történő lemásolását. Ez lett (részben) a Párduc.

ommm 2013.01.15. 18:37:37

@laverdasfc: Ez sem volt teljes mértékben így. Az öntött torony és a döntött páncélzat sem T34-elsőbbség.
A sikeresség mértékegysége a saját/ellenség veszteség-ráta.

Grifter 2013.01.15. 19:23:34

@twentyfourseven: Azt azért megnézted, amit belinkeltél kispajtás? 3 tár oldaltáskával kerül hozzá 2000 euróba, nem a fegyver.
Arról meg kár lenne vitát nyitni, hogy addig senki se csinált ilyen jellegű fegyvert, utána hirtelen az oroszoknak meg az amcsiknak is eszébe jutott, hogy jé így is lehet.
Esetleg vitatkozhatunk arról is, hogy a németek találták-e ki a rakéta technológiát, te meg cáfold meg nyugpodtan azzal, hogy az Apollo meg a Szojuz az nem ugyan olyan.

Granulálunk ;)

Conan The Librarian 2013.01.15. 20:05:34

@laverdasfc: "A Tigrisekkel sok helyen nem lehetett semmit csinálni (pl. Normandiában)."

Villers-Bocage? Overcharge hadművelet (veszteségek terén főleg)?

"A két említett harckocsi jóval sikeresebb volt mint a Tiger I. Német tábornokok követelték a T34 egy az egyben történő lemásolását."

Miben volt sikeresebb? A top 50 harckocsizó listájában kb csak németek vannak. És nem "követelték", az olcsóság miatt javasolták, nem azért, mert jobb lett volna. Te is kevered a hadigazdaságban esetleg számító stratégiai tényezőket a taktikai jellemzőkkel. Tudod, ha így nézzük a kockalada jobb, mint a Merci SLK, mert olcsóbb, és többet bír karbantartás nélkül.

De szegény Misán az olcsón gyártható megfelelő minőség nem sokat segített, mikor a nehezen karbantartható drága német harckocsik kilőtték.

Conan The Librarian 2013.01.15. 20:09:09

@laverdasfc: Még annyit, hogy az megvan, amikor az orosz tábornokok jutalmazás címén az elit harckocsizóknak Párducokat adtak?

img50.imageshack.us/img50/4503/ussrforeignpanthercompard0.jpg

skeezix dilemma 2013.01.15. 20:09:43

Örülök hogy kipusztultak a tigrisek európából,mégis csak hasznos a túlvadászás.

twentyfourseven 2013.01.15. 21:13:09

@Grifter: "zt azért megnézted, amit belinkeltél kispajtás? "

Meg. Van mar 500 euroert Stgw44 Deko (hatlanitott eredeti)a linkelt aukcios portalon.
Nem is nagyon rozsdagodros. Hasznald a keresot, es tanulj meg nemetul.

"
Arról meg kár lenne vitát nyitni, hogy addig senki se csinált ilyen jellegű fegyvert, utána hirtelen az oroszoknak meg az amcsiknak is eszébe jutott, hogy jé így is lehet."

Tenyszeruen: a Stgw44 billeno zartestes, lemeztokos, kulon trigger grouppal.
Az eredeti sorozatgyartott AK-47 meg forgozarfejes, forgacsolt tokos, tokban levo trigger grouppal.

Kabe annyira hasonlitanak egymashoz mint a dizel meg a benzines motor. Tulajdonkeppen koolajszarmazekkal megy mindketto, meg dugattyuk vannak bennuk.

Tortenelmileg es muszakilag: a Kalasnyikovnak tobb koze van az amerikai M1 Carbine-hoz, mint a Sturmgewehrhez.

Lathatoan egyik sem volt meg sosem a kezedben.

---

De, hogy Ontopik is legyek: a Tigris valoban a legszebb nemet jarmuvek egyike, olyan tomenysegben mutatja az erot, hogy azt designer-iskolakban oktatni kellene.

Invinoveritas 2013.01.15. 21:19:14

@ommm: Kedves Omm! A schwere panzer-abteilung kifejezésnek az angol megfelelője szervezetileg a dandár lehetett, ahogy a ruszki is. (ezért gáz a wikipédia, amit ugye bárki szerkeszthet) Ellenben a magyar megfelelője stimmt: nehézpáncélos osztály.
hu.wikipedia.org/wiki/Zr%C3%ADnyi_(rohaml%C3%B6veg)
A Magyar Királyi Honvédség kötelékében ilyen volt a Zrínyi rohamtarackokkal felszerelt 1. és 10. rohamtüzérosztály -> Sturmgeschütz-abteilung a német megfelelője. Nem hadosztály,(division) nem zászlóalj(batallion) stb. Ezek az osztályok önnállóan kerültek felállításra és tűzoltó szerepkörben a veszélyeztetett frontszakaszokon az éppen ott állásokban lévő hadosztályok mellé rendelve tevékenykedtek. Hogy miért osztály volt az elnevezés? Mert feltöltöttségük váltakozó, többnyire alacsony szinten volt a spéci felszerelés és a sűrű bevetések miatt. Volt még a Kampfgruppe, alias harccsoport, ami a szétvert egységekből sebtében összegereblyézett alakulatot jelölte és a századerőtől az ezredek szintjéig ütőképes vegyesfelvágottat takart. Hiába, no a ruszki, angolszász és közép-Európai gondolkodásmód nem ugyanaz.

Az említett 101. SS Schwere panzer-abteilung csak 3 század volt, cirka 60 db harckocsi: wehrmacht-lexikon.de/waffen-SS/einheiten/zusatzmaterial/truppenkennzeichen/panzerabteilung.php
Egy ezred 100 tankból, egy hadosztály 3 ezredből állt akkoriban, de szinte minden évben átszervezték az egységek szervezeti struktúráját, naná, hogy kikaptak:)

¿Qué tapas hay? 2013.01.15. 21:28:30

@ommm: Bocs, de úgy érzem két kifejezést, mégpedig az osztályt és a hadosztályt kevered.

Schwere SS-Panzer Abteilung 101 = 101. SS Nehézpáncélos-osztály (vagy későbbi nómenklatúrával 101. SS Nehézharckocsi-zászlóalj) Az Abteilung kifejezés ('45 előtt) a lovasság, a tüzérség, a híradó-szolgálat és a harckocsizók zászlóalj-erejű alegységének megnevezésére szolgált. (Megjegyzem a tüzérségnél még az én katonaidőmben is osztálynak hívták a zászlóaljat, és ütegnek a századot).

A hadosztályt (mint magasabbegységet) a Wehrmachtnál Divisionnak hívták.

misinator 2013.01.15. 21:29:33

@ommm: "...A sikeresség mértékegysége a saját/ellenség veszteség-ráta. ..."

Ezek szerint a német pl. harckocsizóknak kellett volna nyerniük :-)

A sikeresség mértékegysége, hogy ki nyeri a háborút ;-)

Itt persze még tovább lehetne menni, hogy milyen áron, mekkora túlerővel, stb. Soha nem érnénk a végére.

Itt viszont mese nem volt: A németek kezdték a balhét /Bár nem sokon múlt, hogy Sztálin húzza meg előbb a ravaszt/.
A német farkasok mentek neki a medvének - is, nincs mit megsértődni, hogy a sebzett vad vértől vakulva/vadulva visszacsapott.

A magam részéről örülök ennek a posztnak; jó volt végigolvasni, jó volt kommentelni.
Remélem, hogy más is úgy érzi, hogy tanultam/olvastam újat. :-)

nincs_nick 2013.01.15. 22:13:01

@laverdasfc: Olvasd el amit linkelsz.:) Ott is írják, hogy a bevándorlási igény német részről a gazdasági fellendülés eredménye volt, mivel MIUTÁN fellendült a gazdaság jelentett problémát az emberhiány. Nem a nagy német semmibe mentek ki 1950-ben a jugók, törökök. Azért 1945 után pár évig a törököknél is jobb volt a helyzet, mint a németeknél.:)

@ommm: "A sikeresség mértékegysége a saját/ellenség veszteség-ráta." Nem, a saját/ellenség veszteség-ráta a saját/ellenség veszteségnek a mértékegysége. A sikeresség mértéke az, ha ez a ráta olyan, hogy a másik fölébe tudsz kerekedni.:) Egyébként baromira ide illik az, amit a Kriegsmarine főparancsnoka Raeder mondott a technikailag az angolokénál jobb, ámde számukban messze lemaradó felszíni hajóiról a háború kezdetekor: "A felszíni flottánk jelenleg nem tud mást, csak elegánsan meghalni.":)

nickmack 2013.01.15. 22:47:41

@ommm: Ha ők úgy hívják, akkor te mit nem értesz?

Van egy hadosztály, annak a neve:
1. SS-Panzer-Division Leibstandarte SS AH

Ezen belül van egy dandár (legyen ez, bár pont a Bundesarchiv szerint csak zászlóaljnyi), annak a neve:

Schwere SS-Panzerabteilung 101

Ezt vetették fel többen apró hibaként.

Meyer nem illik a képbe,míg Wittmann igen. Ez volt a másik apró hiba.

Grifter 2013.01.16. 06:20:31

@twentyfourseven: Ohohoh, látom ám, hogy egy igazi keményvonalas fegyverbuzival van dolgom, itt lesz az ideje visszakozni.
De mielőtt még teljesen magaalátemetne a blitzkrieg, én meg azt javaslom angolul tanulj meg - jójó, az nem annyira Herrenvolk, vágom én - és akkor olyan egyszerű helyeken olvashatsz általános ismereteket, mint mondjuk a wikipédia:
en.wikipedia.org/wiki/StG_44#Post-1945

Ha pedig 500 euróért van 'majdnem olyan, ami hatástalanított', akkor már csak azt áruld el vajh miért kerül a 3 darab eredeti tár egy szétszakadt oldaltáskában 2000-be? Hülyék ezek teljesen, csak az lehet.
Mert Tigris is van majdnem olyan, csak kilőtték, kiégett, már csak egy üres fémdarab és majdnem olyan, tehát nem az, de van, ugye? :D

Mellesleg, obersturmführer internetes szakértő barátom, amikor egy aukciós oldal 12 nappal lejárat előtti áraival példálózol, akkor érted-e, hogy saját magadból csinálsz hülyét? Ennyi erővel bármiről bebizonyítom, hogy kapható és kereken egy dollár - csak még egy hónap, amíg lejár ebayen.
Egyébként a chrome lefordítja neked az oldalt, nem kell hozzá németül megtanulni. ;)

Imperial 1969 2013.01.16. 06:49:02

Én inkább keresnék egy 188 tonnás MAUS PORSCHE 205 típusú gépet...

twentyfourseven 2013.01.16. 07:21:44

@Grifter: Gepkarabelyt EM tarthatsz Nemetorszagban (meg a vilagon szinte sehol) eles, sorozatlovo allapotban. Ertelemszeruen az arat tehat a hatastalanitott darabok es a felautomata replikak ara alapjan lehet meghatarozni.

Mert a Stgw44 eles allapotbeli magyar ara ara peldaul 2-8 ev szabadsagvesztes.

Tigrist sem birtokolhat maganszemely mukodo loveggel - ennek analogiajara kepzeld el.

Az arak pedig hidd el, azok, amiket mondtam. A Sturmgewehr egyaltalan nem olyan ritkasag - meg Sziriaban is harcolnak vele, napjainkban:-)

Shadowbull 2013.01.16. 07:40:53

@laverdasfc: a Marshall-segely jelentoseget erosen tulbecsulod. Nemetorszag korulbelul 1,4 milliard dollart kapott 53-ig, a nagy reszet 50 ig, es ez nem ajandek keszpenzben ertendo, egy resze hitel mas resze nyersanyag es elelmiszer volt.

De Franciaorszag peldaul a duplajat kapta, kabe 2,8 milliardot, az Egyesult Kiralysag meg meg tobbet, 3,4 milliardot.

A Marshall-segely egy jelentos segitseg volt, kulonosen az ehezes es a nyomor ellen, es egy eros impulzust adott az ujjaepitesnek.

Nemetorszag viszont nem (csak) ennek koszonhetoen lett gazdasagi nagyhatalom a haboru utan 20 evvel ugy, hogy a tobbiekre koroket vert, es a haboruban gyakorlatilag legyalultak az egeszet.

Az meg naiv gondolat, hogy ha mi is megkaptuk volna, akkor mi is ott tartottunk volna.

laverdasfc 2013.01.16. 18:56:55

Ez jó. A ruszkik ajándékba adták a Párducot. De nem azért, mert olyan jó volt, hanem mert relikvia volt. Mint a karóra. Még üzemeltetni sem tudták, mert nem volt alkatrész hozzá. Nem is akarták.

A gazdasági csoda része az is, hogy üzemeltetem a gyáraimat. Ehhez kellettek a keletiek Németo-ban.

A siker mértékegysége hogy ki nyer. A harckocsi egy rendszer része. A legjobb (egyetlen jó) rendszer a győztes rendszer.

Én tartom magam ahhoz, hogy a segéllyel egy szinten lettünk volna legalább Ausztriával. Csak mi helyette egy szovjet hadsereget meg komancsokat kaptunk. Íme az eredménye.

Conan The Librarian 2013.01.16. 19:28:02

@laverdasfc: A hozzászólásod első bekezdését honnan sikerült összehozni? Relikvia? Kisláncra fűzték és nyakba akasztották, vagy otthon tyúkólnak lett használva szerinted a zsákmányolt német csúcstechnika? Amit szerinted szuvenírként osztogattak. Vicces.

Tessék öt perc gugli után már rátalálhatsz hányféle német páncélost használtak a szovjetek:

www.armchairgeneral.com/rkkaww2/galleries/axiscaptured/axiscaptured_tanks_photo.htm#Sotnikov

Teccik tudni külön specializált osztagokba szervezték őket, a szükséges alkatrészt pedig sérült gépekből kannibalizálták. A Sotnikov-féle brigád külön híres volt arról, hogy csak Panthereket használt:

albumwar2.com/images/stories/photo/02.10.2012/29724.jpg

A háború után is használták, pl a románok és minő meglepő, a franciák is.

"A siker mértékegysége hogy ki nyer. A harckocsi egy rendszer része. A legjobb (egyetlen jó) rendszer a győztes rendszer."

Ez tökéletesen így van. Ezért a "győztes" meghatározása a sikeres rendszert(!) mutatja meg, és csak azt. Nem pedig azt, hogy az abban használt haditechnika éppen milyen jellemzőkkel bír. És ezzel nem a szovjet gépparkot szidom, sőt... de a legjobb harckocsi az, amelyik a harctéren többet lő ki az ellenségből, mint amennyit veszít. Ennyi. Csak Iván naponta gyártott annyit, mint a németek egy hónap alatt, így ellensúlyozta azt, hogy a német nehézvasak kazalba lőtték a gépeiket. Tehát végülis sikeres volt a T34, és egy remek tank, de a harctéren nem ő volt a legjobb.

Dr. foolproof 2013.01.17. 11:54:26

Kár, hogy a japán tankok nem voltak ennyire elterjedve, ideje lenne beizzítani a japó vs. teutonic vitát:-)

Félelmetes, mennyi lelkes embert veszít mai napig a sereg, ha csak a kommenteket nézem, srácok, gyerünk a toborzóirodába!

Cooper911 2013.01.17. 16:15:39

@Invinoveritas: Az angliai Tigris állitólag müködőképes, volt tavaly valami tank fesztivál ott mentek is vele.

Panzer VI Tiger Panther? Ez mi? Nem a pz V colt a Panther a VI meg a Tiger?

Cooper911 2013.01.17. 16:17:13

@Dr. foolproof: El voltak terjedve, leginkább kinában.
Mivel a Japók meg a Németek szövetségesek voltak a Németek meg a japók nem harcoltak egymással igy sok értelme nem lenne feszegetni.

¿Qué tapas hay? 2013.01.17. 21:19:39

@Dr. foolproof: "Félelmetes, mennyi lelkes embert veszít mai napig a sereg"

Hát - valljuk meg - a hadtörténeti, illetve haditechnika-történelmi érdeklődés és az aktív katonai szolgálat nagyon messze van egymástól. Békében én semmi pénzér' nem mennék vissza katonának - még tisztként sem. Bár a mai sereg egy kicsit talán kényelmesebb lenne. Másfelől a harminc évvel ezelőtti MN épp olyan impotens operetthadsereg volt, mint a mostani MH, csak jóval többe került.

tomcsibácsi 2013.01.18. 19:19:41

Én ezekhez nem értek, de dr.oid az O.K. volt.
Köszönjük. Még-még-még!

Slezák Csaba 2015.05.14. 09:21:58

Mivel ilyen sok StG-44-et használnak Irakban, Szíriában, Líbiában, stb.. nem lehet, hogy újra elkezdték gyártani ?
Fegyvergyártásban egyébként is szokásos a replikagyártás.
süti beállítások módosítása