Egyelőre csak élőhalott az elnöki Zil

  2012. november 01. - prokee Címkék: orosz putyin zil limuzin

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Megírtuk a napokban, hogy új elnöki limuzint készített a dicső múltú, ám kevésbé dicső jelenű Zil-gyár. Mi elsősorban az IFA-sofőrök által bőszen irigyelt benzines teherautókra asszociálunk a név hallatán, de orosz földön legalább ilyen gyakran gondolnak a valamikori pártvezetőket szállító óriási fekete limuzinokra is.

Ez lenne Putyin autója, ha végre összeáll

Persze az elmúlt egy-két évtizedben a kilométeres Zilek renoméja kissé megzuhant, ma már a lepukkantság légköre lengi körül a nevet és az autót. Manapság már csak a bukott vállalkozók, kiskirályok urizálnak kopottasan a még futó orosz mega-limuzinokban. Minden valamirevaló pénzes ember német vagy amerikai presztízs-bárkákra váltott a kései kilencvenes években.

Bár a Zil a mai napig az Orosz Föderáció Hivatalos Limuzinszállítója (igen, arrafelé létezik ilyen cím, és lépten-nyomon hangoztatják is), már jó tizenöt éve egyetlen limuzint sem szállított állami vezetőknek. Egész pontosan azóta, hogy 1996-ban Jacques Chirac, akkori francia államelnök megmutatta saját páncélozott Mercedes W140 pullmanját Borisz Jelcinnek, aki azon nyomban igen elcsodálkozott. Kicsit később pedig hazatért, és megrendelt néhány tucatot saját és kollégái használatára. Aztán ez a trend így is maradt.

Kissé kocka, de azért látványos - legalábbis nagy.

Medvegyev és Putyin, a Föderáció elnöke és miniszterelnöke (egymást váltogatva a két poszton, de azt hiszem, az orosz belpolitikában most nem mélyedünk el)  jelenleg is Mercedest használ. Az egyetlen alkalom, amikor ragaszkodnak a Zilekhez, az a Vörös téren tartott Győzelem-napi díszszemle. Érhető, mégis rohadtul disszonáns volna, ha a Németország felett aratott katonai győzelmet egy német presztízsautóból integetve ünnepelnék az orosz tábornokok. Azért Putyin szolgálati garázsában áll egy golyóálló Zil, bár állítólag a leeresztett kerekeit sem fújták fel évek óta. Nyilván nem csupán a 65l/100km fogyasztás miatt hanyagolják, ez egy államapparátusban nem kiugró tétel. Inkább a fent már említett lepukkantság látszatát igyekeznek elkerülni, bármennyire is jellemző lenne ez az orosz társadalom döntő többségének helyzetére.

Ez nem valami ottfelejtett film-díszlet.

Egyébként a gyárra is. Ahogyan azt a legtöbb szocialista nagyüzemnél megszokhattuk, az igazgatói iroda, a dicsőségfal, a vitrinezett "Büszkeségeink" szoba és az oda vezető, fehérrel frissen festett kövekkel és gyanúsan élénken zöldellő fűvel szegélyezett úton kívül minden olyan nyomortelep-szerű. A valamikor Sztálin dicsőségét hirdető (ZiSz: Závod imenyi Sztáliná, kb. Sztálinról elnevezett Gyár) a nevét régi főkonstruktőréére, Lihacsovra cserélte, az általános képet azonban a korábbi névadóval jellemzett korszak jellemzi.

Igazából egy fiktív jelenetet kezdtem el írni a limuzin kapcsán a kézi vezérléssel működő, eszetlen ad-hoc parancsuralmi rendszerről, aztán eszembe jutott, hogy ezt már megtettem anno a GAZ-14 Csajka kapcsán. Olvassátok, játszódhatna ma is, az államformának és az autónak is csak a neve változott.

- Nagy autó kell, nagy motorral ! - az öreg felkelt, és az ablakhoz ment. Vendégének háttal, egyik kezében a fél uborkával, másikban az üres vodkáspohárral hadonászva ecsetelte a részleteket. - Tizenkéthengeres motort akarok, Vologya, tizenkét hengert, hasítson az a kocsi, mint a tizenkétlovas trojka az orosz sztyeppéken !

- Szabadjon megjegyeznem, Malhasin elvtárs, hogy a főtitkás elvtárs autójában csak tíz henger van összesen, a trojkát pedig csak három...

- Milyen igazad van, Vologya ! Ezért tartalak, ezért szeretem azt a kemény grúz koponyádat, mert úgy tudsz vele gondolkodni, mint senki más ! Legyen nyolc henger, nyolc hengerrel is lehet közlekedni, nem igaz ? Ezeknek a kutyáknak semmi sem elég, nagyobb autót akarnak még a főtitkár elvtársnál is.

Humán hibakód.olvasó.

Az épületek, a csarnokok ma sem hasonlítanak egy egyedi luxusautókat gyártó cégtől megszokottra. (Ez egy panorámakép a fémmegmunkáló üzemről. Ilyen egy luxusautó-gyár?) A bojtos sapkás, pufajkás bácsik szigetelőszalagozott nyelű kombinált fogóval a kezükben majszolják a fekete kenyeret a nyitott szelepfedél fölött, némi morzsával adalékolva az olajat a megnövelt élettartam jegyében.

Jellemző a kilátástalanságra, hogy a gyári honlapjának "Zil Today" menüpontjában az angolul értő olvasó két friss hírt talált, miszerint "asd asd asd asd asd a", illetve hogy a Google nagy gondot fordít új, Book Search nevű szolgáltatására. Ez tehát a Zil, ma.

Persze kiútkeresés az van, most például van ez a 4112R. Nagy reményekkel vágtak bele, és a belföldi eladások hirtelen megugrására számítanak. Hiszen ha Minden Oroszok Atyuskája, Putyin Zillel jár majd, melyik igaz orosz-szívű milliárdos akarhatna mást?

Az elszántságra jellemző, hogy az egyetlen példányban létező autó hat éve készül. Nem tudni, mi tarthatott ilyen sokáig, hiszen az egész hóbelevanc alapvetően 45 éves konstrukció. 1967-ben Brezsnyev ülhetett elsőként Zil 114-be, az 1978-tül gyártott 115-ös pedig ennek közvetlen utódja, a most villantott 4112R-nek egyenes ági konstrukciós felmenője. Még a motor is azonos, csak időközben 6.9-ről 7,7l-re nőtt a V8 mérete, illetve a karburátor helyett végre kapott egy pofás befecskendezőt, amivel állítólag az EURO-IV-es normát is teljesíti. Nem, dehogy, nem a 2014-től életbe lépő EURO-VI-ot, nem is a 2009-től érvényes ötöst.

Na jó, igazából tudjuk miért tartott ennyi ideig. Nem volt rá pénz. Nem csupán az a gond, hogy a Kutatás-Fejlesztés részlegen a Vörös Zászló Érdemrenddel kitüntetett Vitya bácsi két éve nem kapott egy árva fityinget sem, és csak azért jár be, mert a hazalopott alkatrészeket krumplira tudja cserélni a volt Vorosilov-sugárúton. Nagyobb probléma, hogy a beszállítók is pénzt kérnek. A hivatalos kommunikáció szerint a belső kialakításáért felelős Carat Duchatelet jókora késéssel sem tudta befejezni a megrendelt munkát, ezért a gyár visszamondta a megrendelést. Erre persze a Carat válasza az volt, hogy továbbra is várják az elmaradt átutalásokat, azok megérkezése után szívesen folytatják a munkát. Aztán ezt eljátszották még két beszállítóval, a végén pedig a Zil maga fejezte be a munkát.

Látványos, az biztos.

Végül persze kész lett az autó, hiszen végtelen számú majom is meg tudja írni Shakespeare összes művét megfelelő számú írógépen, ha elég sokáig várunk rá. Az autó kigördült a sajtó jeles képviselői elé, akik kívül-belül körbefotózhatták, majd megírhatták, micsoda high-tech limuzin készül újra a Néva kanyarjában. Hazafelé tartva,a vakuk csillogásától félig még vakon, Mihail Szattarov, a Zil luxusautó-részlegének igazgatója a Moszkva-parti estéket dúdolgatva elmélázott magában. A sikeren felbuzdulva meghívta az 1TV csatorna Vasárnapi Hírek című műsorát, nézzék meg élőben, mozgásban is a Limuzin Nr.1-et!

Megtörtént, és itt jön, amiért ezt a bő lére eresztett posztot tulajdonképpen megírtam. Kiderült, hogy a király meztelen. Eleinte csak az tűnt fel a riporter-hölgynek, hogy a motorhang elég határozottan beszűrődik - mit beszűrődik, betüremkedik - az utastérbe, ami egy átlagos felső-középkategóriás autónál sem illendő, egy elnöki limuzinnál pedig egyenesek nem kívánatos. Aztán néhány próbálkozás után már a kétfelé nyíló ajtókat sem sikerült visszazárni. A koronát az tette fel a bemutatóra, amikor Szattarov úr a sofőr szerepét vállalva megkocsikáztatta a gyártelepen a riporter-hölgyet és kamerás kísérőjét, és az esőben egy finom kattanással szétrepült az ablaktörlő rudazata, a karok pedig megálltak afféle DTM-stílusban a látómező kellős közepén.

DTM-állásban az ablaktörlők - törött mechanikával.

Persze az orosz sajtó eléggé egyenirányított ahhoz, hogy ezt a kis malőrt meg se említsék, a videóban is valószínűleg csak véletlenül maradt benne az a pár kocka, ahol az erektált lapátok láthatóak. Az internet orosz fele azonban gyorsan aktivizálta magát, a gyáriak és egyéb bennfentesek (vagy magukat annak vallók) azóta is az Elnöki Limuzinon csámcsognak.

Hát, kedves Zilék, kívánunk ettől simább feltámadást így mindenszentek környékén!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr144884384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pasas 2012.11.02. 22:52:45

Nekem is tetszik. (De hogy egy kicsit gonoszkodjak, a hátsó lámpája egy kicsit előző gen. S60)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.02. 22:56:25

@Make Valamit: Az a csodatank egy Elektronyika IM-11, természetesen egy amerikai játék koppintása.

en.wikipedia.org/wiki/Big_Trak

Rocko- 2012.11.02. 23:16:42

@Make Valamit: rosszul nézed. ha egy szimpla ajtózsanért meg ablaktörlőt se képesek megcsinálni, pláne egy direkt bemutatásra szánt autóban, akkor mi lehet ott még?

bulista 2012.11.02. 23:27:15

@Szárnyati Gézа: Az eredeti amcsi játék 4 db. baby-elemmel működött - az orosz koppintáshoz meg egy ZIL is kellett, ami cipelte utána az akkumulátorokat...:)

Mihi_ 2012.11.02. 23:36:11

@Dövan: Ezen a videón éppen füvesítenek. Hidrovetés.

Sea-you 2012.11.02. 23:43:32

Az oroszok muszaki kulturaja igenis fejlett, az anyagkulturajuk mar mas kerdes :)

Csizirájder 2012.11.03. 00:03:17

A ruszkik sohasem értettek az autó- és motorgyártáshoz igazán. Katonai cuccokban jók, de másban nem. :)

zolence 2012.11.03. 00:28:35

@Make Valamit: két gyújtás rendszer van rajta

zolence 2012.11.03. 00:32:50

azért jóval érthetőbb lenne ha feliratozták volna a videót

a fickó elmond egy csomó dolgot , hogy mi miért van, mit miért csináltak úgy ahogyan...

ledo76 2012.11.03. 00:33:29

@3dom'f'speech: Ja a Mig 29-es, a SZU-27-es, stb pont erről árulkodott a maga korában. Az orosz műszaki elit az egyik legmagasabb színvonalú a világon (nem véletlen, hogy sok koponyájukat tárt karokkal várták a SZU szétesesése után Nyugaton), csak a körülmények meg a pénz hiányzott.

ledo76 2012.11.03. 00:39:21

@Csizirájder: Egy Tájfun tengeralattjárót nehezebb összekendácsolni mint egy autót. Egyszerűen nem volt igényük, pénzük jobb autógyártásra. Különben nem védem őket, mert nagy tuskók, bár kicsit az USA emlékeztet rájuk.

MrKiraly 2012.11.03. 01:06:44

Csatlakozom az egyik elottem szolohz, miszerint az oroszok sosem tudtak osszerakni 1 valamire valo autot. Legjobb pelda a Lada. Keszen az olukbe kaptak egy siker-autot es tragyadombot csinaltak belole. A sajat 'fejleszteseket' meg hagyjuk, mint pl: Tavria. Az evszazad vicce volt az a funyiro. Hadi ipar az mas, abban zsenik voltak, mas kerdes hogy abba doglott bele a dicso cccp.

(---Flúgos Buszos---) 2012.11.03. 01:16:26

@Pasas: Én is akartam írni,hogy a segge teljesen Volvo.

Pali13 2012.11.03. 01:24:35

Chirac-nak nem volt snassz német autóval járni (holott van némi autógyártás Franciaországban), de Putyinnak évi egy alkalomra (kb. 5km-re) szeretnének egyedi Zil-t gyártani. Ha jól értem, nincs pénz rá - akkor Putyin ezt mégse tartja olyan fontosnak. Egy РОЛЛС-РОИСЕ feliratú autó esetleg :)?

Рихард · http://posztinfo.hu/ 2012.11.03. 02:16:43

imádom, amikor röhögtök rajtunk. tényleg. szórakoztató dolog. olyan igazán emberi dolog. ha az amerikaiak vagy a kínaiak röhögnek rajtunk valamiért, az komoly dolog. de amikor egy olyan országban teszik ezt (és a probléma, hogy az egész népre vonatkoznak a megjegyzések), amely kínai buszokon furikázza az utasait, saját teherautót vagy személygépkocsit szintén nem rak már össze és minden csili-vili modern technika a német gyártóktól való, az mindenképpen szórakoztató.

a Csepel, Ikarus, Rába és MÁVAG gyárakban még mindig ugyanott tartanátok, ahol az öreg szaki, a fekete kenyerével a ZIL fölött, ha nem adjátok el 1 forintért a gyártósoraitokat a németeknek. akik idehozták azt a tudást, amit most rajtunk kerestek.
Deákné meg a vászna. vagy mi.

Pepejoe 2012.11.03. 02:21:30

Ez az egész nem fog számítani, amikor az 5 dolcsis Kalával fogják szétrepíteni a fejeteket pár éven belül. Akkor lehet agyalni az orosz technikán.

Teddyke 2012.11.03. 06:07:11

@Make Valamit: lehet csak én maradtam le, de Riga már megint Oroszország része?

samot 2012.11.03. 07:43:52

Egy a fontos!Fogyasztàsban vetekedjen az amerikai "hajokkal"!:)
Azok sem képesek 100éve olyan autot csinàlni,ami legalàbb a 10literes hatàrt megüsse!
Ebben kezetfoghatnak!A többi meg szànalmas,különösen ez a ZIL!

don't 2012.11.03. 07:48:07

@Рихард:
Kemenyen fogalmaztal,de sajnos igazad van.

prokee · http://prokee.blog.hu 2012.11.03. 08:00:21

@Рихард:
"imádom, amikor röhögtök rajtunk."

Bízom benne, hogy nem a posztnak szólt, hanem a kommentelőknek. Én magam tisztelem és becsülöm az orosz kultúrát, annak tágabb értelmében is - de a rosszat is meg lehet és kell látni benne.
Mint ahogy itthon is, és ebben maximálisan egyetértünk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.03. 08:10:45

@Рихард: egyik gyárat sem vették meg a németek mert újat építeni olcsóbb volt nekik.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.03. 08:12:28

Már csak az a kérdés mennyibe került ez az 1 db autó?:-) :-)
5 milliárdba?10 be?:-) :-) :-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.11.03. 08:36:37

@Rocko-: szerintem szereltünk már mindketten autót eleget, tudod Te is, hogy néha egy-egy csavar véletlen csak kézzel van meghúzva. Nem futott eleget a bemutató előtt a ZIL.

@Szárnyati Gézа: köszönöm a nevét! Ezt nem is tudtam. Tegyük azért hozzá, hogy valaminek a működését visszafejteni, aztán rekreálni a rendelkezésre álló szovjet alkatrészekkel szintén magas szintű tudást feltételez. Vagy szerinted kapitalista import TMS1000 processzorokat importáltak egy játékgyárnak? :)

@zolence: oké, de hogy? Mint az öreg Maseratikon, hogy két gyertya van egy hengerben és kapcsolgathatsz a két mágnesgyújtás között? Vagy két elosztó? Van valami leírásod?

Rocko- 2012.11.03. 08:39:02

@Make Valamit: nem tudom elfogadni a válaszod, mert ha tényleg érdekelné őket, akkor meglenne az az igényszint amint ma ISO-ban mérnek, de legalább kis odafigyeléssel lehet javítani ezen.
azaz megnézi hogy minden jó-e, még mielőtt odaadják a kocsit.

toncsi64 2012.11.03. 09:04:34

Simán elfogadnám.
Lehet az értelmén, a kinézetén polemizálni, de nekem kimondottan szimpatikus amikor egy állam vezetője hazai gyártású autóval furikázik (Sárközy, Berlusconi), még akkor is ha nyílvánvalóan létezik annál minden szempontból jobb.
Egyébiránt csak halkan jegyzem meg, hogy lehet "übermercivel" közlekedni, de abból manapság (főleg arrafelé) már 6 is egy tucat :D Annak az esélye viszont, hogy egy ilyen jön szembe, pontosan nulla !

zolence 2012.11.03. 09:29:25

@Make Valamit: nem tudom, a fickó mondta a videón , hogy többek között ráhasaltak a tuti indításra és ezért két rendszer van benne

zolence 2012.11.03. 09:31:34

@toncsi64: hehe.... moszkvában a román nagykövetnek fekete dacia-ja volt...

jól néztek ki...

toncsi64 2012.11.03. 09:40:48

@zolence:

Amennyire emlékszem anno itthon is azzal nyomultak :)
Ez most persze vicces, de végülis mindenhová eljutottak azzal is ahová kellett :)
Ha kiszámoljuk minden negykövetségre a Merci vs. Dacia árkülönbözetet, elég szép szám jöhet ki...

OmegaMale 2012.11.03. 09:42:22

A Lexus kullogva eltolhatja a bicót, itt a ZIL-optikás lámpa!!! XD

ne vegyél autót me drága 2012.11.03. 10:00:32

@Рихард: Ott tartanánk igaz mert a régi rába 250 steiger nem szánt mostanában nem volt modern a maga korában? a Lemken meg nem vett meg ilyen-olyan egyetemi tudást amit a Szent István egyetemen fejlesztettek hazai diákok,kutatók meg a mindenféle technikai vívmányunkat se hanyagold már el semmivel se vagyunk primitívebbek mint a németek csak esetleg kicsit más színvonalon vagyunk jelenleg...a miért pedig elég sokrétű.
Vannak most is teljesen újszerű a jövőbe mutató magyar fejlesztések de mivel az országok is olyanok mint az emberek egyénenként ezért inkább azt nézik,hogy lehet alacsonyabb sorban tartani a piacukat alkotó országokat és ha kell akkor sok pénzért vagy kevésért megveszik a hazai fejlesztést amit itthon nem védenek így hagyják kijutni az országból.Lehet,hogy te személy szerint a fekete kenyeret majszolnád a gyárban de a többség nem lenne annyira alul motivált,hogy jó legyen neki az akkori jelen.

KayaIbrahim 2012.11.03. 10:27:28

@Make Valamit:
Nem véletlen. Riga ugyanis Lett ország volt. Még akkor is ha bekebelezték.
A Lada VFTS is Vilniusból származott.

R.T. Flakfizer 2012.11.03. 10:30:50

1. kép: jobb oldali (szemből bal) ablaktörlő - eláll a szélvédőtől! :D

GRX 2012.11.03. 11:07:06

@evil.: A tóltőlözésről ne is beszéljünk...

krepsz_zoltan 2012.11.03. 11:08:45

Amíg itt a többség ideológiai pofozkodást végez, a ZIL csendben túl van az első fészliften: nézzétek meg a poszt első fotóján az autó jobb oldali visszapillantóját, majd ugyanezt a videón... :-) Most jöhet a vita, melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? :-)

jujdejo 2012.11.03. 12:05:23

veleki emlékszik még a lada bemutatóra mikor putyin a tv kamerái elött nem tudta beindítani, ezt egy autógyár se engedheti meg magának

DonVincenzo 2012.11.03. 12:42:23

Az elejét mintha egy Bentley Turbo R ihlette volna:

www.rrocwa.com/Illustmodels/turboR.jpg

vagy egy RR Silver Spur:

www.rrocwa.com/Illustmodels/96spur.jpg

.com 2012.11.03. 12:46:45

@ne vegyél autót me drága: Hallo....
A Raba vontato nem veletlenul volt RABA-STEIGER
Licenc gep volt, nem gyori fejlesztes
Elterjedt, mert jobbak voltak mint a csoros Dutra-k

Elijah_Baley 2012.11.03. 13:15:28

@Рихард: videjót láttad? A cigányos külsejű riporternő végigszórakozta az spotot, egy csepp tiszteletet nem tanusított a lexuslámpás posztszovjet masztodon technikai és üzemi kifinomultsága iránt
:)

Luk Szájpóker 2012.11.03. 13:24:57

@Рихард: :-)

Én mindig szerettem az orosz gépeket, olyanok amilyenek, oda csinálták ahova csinálták és olyan körülmények között, amilyenek ebben az üzemben is vannak. (panorámakép).
Szóval valószínűleg a golyó/bomba- biztosság a csúcson van, ablaktörlővel meg nem foglalkoztak, mert úgysincs eső állalmi rendezvényeken, szétlövik a felhőket..
Ami mókás volt a videóban, hogy miket mondott a fickó Obama autójára: borzasztó amorf tengeralattjáró, semmi ízlés, semmi esztétikum - önbizalom van gazdagon.. De oda kell is..
A fickó egyébként rendkívül büszke volt a formai megoldásokra, hogy nem koppintás, eredeti orosz formavilág. A motor 7,4l űrtartalmú, 30l/100km fogyasztással. A szállított fontos ember behúzott függöny mellett is kilát a videorendszeren keresztül. A kétfelé nyíló ajtókról azt mondta, hogy saját fejlesztés, kényelmesebb és főleg biztonságosabb a hagyományos verziónál. Csukás után látható volt az illesztési hiba, erre azt nyilatkozta, hogy majd kitalálunk valamit.
Szóval nekem az a szimpatikus, hogy legalább próbálkoznak. Én felakasztanám azokat a vezetőinket, akik tönkre vágták a hazai gyártást. Inkább legyen rosszabb az a k. busz, de legyen hazai.

V12 Power 2012.11.03. 13:58:23

Nekem rettentően tetszik ez a (30éves)forma! A boyracer-felnik-lámpák-sportkipufogóvégek(!?!) a sírjak-vagy-nevessek kategória, bár inkább sírok. Amúgy ezeken a bazári gagyikon kívül változtattak valamit az elődhöz képest a külsején?

Evil Dragon 2012.11.03. 15:14:45

Kicsit LEGO feelinges...Nem csúnya végülis,bár az elődje jobban nézett ki...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.11.03. 18:59:21

@DonVincenzo: A hátulja meg Lincoln Town Car vagy épp Ford Crown Victoria.

Рихард · http://posztinfo.hu/ 2012.11.03. 20:48:54

@prokee:
a posztban is voltak bajusz-rángatások, de az naná, hogy belefér. a problémám a nagy átlag hozzá állásával van.

még azon kivételes esetekben is, ha nem kerül bele érzelem vagy ideológia, majdnem mindenki vigyorog rajtunk. mert a Lada milyen a kocka, mert a KAMAZ milyen füstöt hagy, mert az orosz chip nem fér ki a gyárkapun. na de basszus, működik. Dakart lehet a Kamazokkal nyerni. a Nivát nem véletlenül használják a rendőrök, erdészek és a hadsereg is Magyarországon. például biztos baromi fontos dolog volt lecserélni a mi MiG-jeinket a svédek Gripenjeire, mert fúj orosz technika. igen ám, csak a MiG-eket odaadtuk nektek az államadosságért, a Gripeneket meg bérlitek. a MiG-et ha meg kellett szerelni, meg tudtátok és fel tudtatok vele szállni akármikor. a Gripenre fegyvert kell venni és még a kerozint se tudjátok bele finanszírozni, mert annyiba kerül a bérlése meg a fegyverzet, hogy arra és így a repült órákra már nem jut pénz.

a magyarok amióta idejöttek a Kárpát-Medencébe tőlünk és attól a vidéktől, ahonnan származnak el akarnak távolodni és hanyatt-homlok németek vagy amerikaiak akarnak lenni. ahelyett, hogy megtalálnák magukban azt, ami se a németekben, se a többi nyugatiban nincs meg. aztán amikor eljönnek hozzánk vagy a kazahokhoz vagy leülnek inni egy románnal, akkor hirtelen kiderül, hogy velük értik meg magukat. az a technika, az a gondolkodásmód, az a hozzáállás a sajátjuk. mert olyanok vagytok, mint mi. csak sokkal jobb érzés kiröhögni minket és másokat az egyszerűség miatt (és ezáltal saját magatokat is), mint megtanulni előnyt kovácsolni a hátrányból.

sokkal jobb ország lenne ez közhangulatilag is, ha levetnétek Kelet-Európával szemben ezt a bazi nagy gúnyt, elvégre ti is itt éltek és ide valók vagytok. pláne nyugatról nézve. és minnél jobban próbáljátok ezt kompenzálni, annál inkább elvesztek. aztán lehet, hogy modern autókat gyártotok, nyugati utcaképen furikáztok majd, csak semmi nem lesz a tiétek ebből. se tulajdonilag, se hangulatilag, se lelkileg.

de persze nyugodtan ki lehet röhögni. meg kompenzálni tovább. pedig félázsiainak lenni is jó dolog, ha elfogadod. mert meg van a szép a ZIL-ben is.

Mr.Fox 2012.11.03. 21:32:35

"például biztos baromi fontos dolog volt lecserélni a mi MiG-jeinket a svédek Gripenjeire, mert fúj orosz technika. igen ám, csak a MiG-eket odaadtuk nektek az államadosságért, a Gripeneket meg bérlitek. a MiG-et ha meg kellett szerelni, meg tudtátok és fel tudtatok vele szállni akármikor."

ennek azért nézz/kérdezz utána olyan oldalakon ahol hadtech-kel foglalkoznak, mert akkor nem írsz butaságot :)

Luk Szájpóker 2012.11.03. 21:50:29

@Рихард: hát, szépen összefoglaltad a véleményemet, köszönöm. Annyival kiegészíteném, hogy egész közép ázsiában vannak testvéreink, csak le se köpjük őket.
Imádom a repülést, de a vadászgépek feleslegesek, mentöhelikopterre se futja, így mindegy, hogy jobb a gripen vagy sem.

Katana750 2012.11.03. 22:08:51

A Mig-eket nem ajándékba adtátok,főleg nem az alkatrészeket hozzá a későbbiekben. Uralkodtatok fölöttünk évtizedekig, csodálkozol a zsigeri távolságtartási kényszeren ami bennünk van Rihárd? Nehogy már mi összetartozzunk! Egyenlő feltételekkel partnerség az ok. De ti mikor akartátok úgy?

ha1tt 2012.11.04. 09:29:31

@Katana750: Már bocs, nem vagyok szovjetpárti, de "egyenlő feltételek" kivel is vannak nekünk? Az IMF/EU hogy is kezel?
(Bocs, off de legyünk már mindkét irányban egyformán kritikusak!)
Egyébként nekem a Szokol 42 (negyvenkettö) éve működik, semmi baja az akku helyett van benne 9V telep. A sz.r 30 éves Ladákkal meg ma is lopják a fát...
Szép napot!

Alhazred 2012.11.04. 09:46:36

@Рихард: ne általánosíts, nem mindenki gondolkodik itt sem a "mindenladaszar"-agyhalottak szintjén.

Katana750 2012.11.04. 10:18:57

@Tamibaba: Egy óhajt fejeztem ki a szavaimmal,nem a mai magyar valóságot. A 17éves fiam okt.22.én vizsgázott b-kat.ból sikeresen,és egy 1990-es Lada Samarát vettem neki tanulóautónak. Én csak az erőből politizálást(üzletelést)kritizálom. Legyen az bármelyik égtáj felől is. Neked is szép napot.

yomsisi2 2012.11.04. 10:37:23

A háttérben állt néhány érdekesség letakarva. Na azokra lettem volna igazán kíváncsi, ehelyett a fos helyett.

Katana750 2012.11.04. 10:48:31

Igazad van! Ez a Zil olyan izzadtságszagú erőlködésnek tűnik.

vilmoci 2012.11.04. 11:49:44

Üdv!
„Elterjedt, mert jobbak voltak mint a csoros Dutra-k ”
Nem egy kategória a kettő, így nem is lehet jobb, mint a Dutra. A RS majd kétszer olyan nehéz mint egy nagy Dutra. A Dutra a maga kategóriájában világverő volt akkor és közel negyven évesen is képes állni a sarat a modern gépekkel szemben. (a gyár felszámolása inkább politikai erőviszony kérdése volt: kellett a „hely” az MTZ-knek, vígaszdíjként megvehettük a nagy traktor licencét)

A Zil meg nagyon bivaly :-) Tetszik.
Рихард-nak sok mindenben igaza, van.
Az oroszok annyira hülyék, meg elmaradottak technikailag, hogy elsőként juttattak embert a világűrbe, komplett atomjégtörő flottát üzemeltetnek, olyan CAD rendszert fejlesztettek ki, ami megállja a helyét a a Pro-evel, vagy a Catiaval szemben. üzemszerűen nyerik a Dakart a Kamazzal, meg efféle apróságok.

Katana750 2012.11.04. 12:23:34

@vilmoci. Miközben méltatod a szovjetek-oroszok eredményeit, belegondolsz,hogy mindez eredményeket a lakosság milyen életszínvonala mellett érték el? Az USA mondjuk mindenben a második. De közben hogy éltek az emberek a két országban? Ezt is vedd figyelembe! Kamionsofőrként tudok némi különbséget a dakarnyerő Kamaz, és a nem nyerő Volvo között is.

Mc Master 2012.11.04. 12:59:17

Mi ez a belga dominancia??? Ma egy belgiumi daru által okozott kárról olvashatunk, itt a cikkben belga rendszámú kocsik parkolnak a ZIL gyár udvarán, a GT86 tesztautó szintén belga volt????

A panormámaképpel nincs semmi hiba. Pár éve jártam a Jaguar gyárban és ott nagyobb mocsok volt. Az alagsorban volt a vécé, majdnem hánytam, olyan retkes volt minden. A takarítónő ismeretlen fogalom volt... Szóval az orosz gyár semmivel sem rosszabb ilyen téren.
Nem akarom a politikát idekeverni, de most annyiszor hallani, hogy "hanyatlik a nyugat", meg hogy "keleti nyitás"... Rendelhetnének a kocsiból párat a magyar felsővezetésnek is. Ha már egyesek lediktátorozzák OVit, akkor legyen hozzá méltó kocsija is.

Esetleg közvetíteni a felek között és akkor győri motor kerülhetne a Zilbe.

Tegnap megnéztem a honlapjukat. Az "autók" menüpont alatt egy darab típus található, az orosz Unimog. A technikai adatoknál a motorhoz a méret adatokat ismételte meg a webdesigner.

Mc Master 2012.11.04. 13:02:27

@Katana750: persze, a Volvo az Oceanon indult :)
(Volvo Ocean Race)

Interpretálva a klasszikus viccet:
"A Volvo és a Kamaz gyárak közösen tesztelik egymás járműveit. A 100.000 km-es teszt után a Pravda lehozza:
Amég a tesztben a Volvo csak az utolsó előtti helyezést tudta elérni, addig a Kamaz a tisztességes második helyen végzett."

Elijah_Baley 2012.11.04. 14:15:04

@Рихард: ricsi, te mit kompenzálsz itt?
Az egész runet ezen a fostalicskán röhög...

vilmoci 2012.11.04. 18:56:35

Katana750: Ezt aláírom, de hogy jön ez ide?

Katana750 2012.11.04. 19:16:45

@vilmoci: A"Rihardnak sokmindenben igazavan " utáni írásodra reagáltam. Bocs.

dzsrobi 2012.11.04. 19:22:23

Még 3-5 év aztán az összes "nyugati" autót Kínában gyártanak majd (ahogy a robogókat is pl.:Benelli stb...) legalábbis az alkatrészeket. Esetleg valahol európában szerelik majd össze.
Mondjuk ez már most is úgy van,hogy max 6-7év múlva vegyen újautót a polgár mert szana szét esik (ez a nyugati piacgazdaság de ez nem csak autókra igaz!)
Ha Kínai lesz ez max 1-2évre korlátozódik... :)
Zil,Lada,Uaz-nak lehet,hogy megáll az ablaktörlője DE 20-30évig használható lesz!És sosem fog rajta "díszelegni" a: Made In P.R.C. felirat!

kewcheg 2012.11.04. 20:14:43

Csak halkan jegyzem meg,hogy nem is olyan rég,kb. 12-13 éve még létezett ilyen autó,hogy Kia Shuma,vagy Kia Pride.Vagy Hyundai Pony. Akkor senki nem gondolta volna,hogy lesznek majd mai Kiák,Hyundaiok. Itt is csak annyi kell,hogy kirugdossák a régi idők komcsi vezetőit,melósait, friss vér,friss levegő,pénz pedig - lévén szó Oroszországról- Putinnak hála valszeg csak kerül majd....

35up (törölt) 2012.11.04. 23:29:40

@Рихард: Ricsi, az a gond, hogy ezen a takolmanyon maguk az oroszok is rohognek, mint azt mar megjegyeztek.

Az atlagember szemeben pedig azert nincs renomeja az orosz autoknak, mert a kortarsaikhoz kepest csapnivalo konstrukciok egytol-egyig. A masodik vilaghaboru utani orosz (szovjet) autogyartas egy az egyben a Nemetorszagbol elrabolt gyartosorokra alapult (Opel Kadett -> Moszkvics 400), a kesobbi, jelentosebb sikert elert modellek (Lada) meg licencek voltak (persze, a tovabbfejlesztesben volt sajat munka, de az sem vezetett sehova). A tortenelem folyaman az orosz autoipar tobbszor is kapott fejlesztesi alapot, megsem sikerult a tovabblepeshez felhasznalni. Oroszorszagnak mara gyakorlatilag nincs sajat autoipara, CKD-uzemek meg licencgyartas van.

Hogy mi vezetett ide, jo kerdes. Szerintem a kreativitas hianya es a tul melyen gyokerezo autokrata partallami szemlelet, ami sajnos ma is el es virul. A kutatas es fejlesztes meg nem bizottsagi uton mukodik.
en.wikipedia.org/wiki/Design_by_committee

35up (törölt) 2012.11.04. 23:55:14

@vilmoci: "Az oroszok annyira hülyék, meg elmaradottak technikailag, hogy elsőként juttattak embert a világűrbe, komplett atomjégtörő flottát üzemeltetnek,"

Sajnos ezekkel az ismeretekkel kitorolhetik a segguket az autogyartasban.

"olyan CAD rendszert fejlesztettek ki, ami megállja a helyét a a Pro-evel, vagy a Catiaval szemben"

O, es melyik lenne az? Annyira ismert, hogy meg a nevet sem tudjuk?

Shadowbull 2012.11.05. 08:07:26

@35up: kis guglizas utan gondolom a T-Flex-re gondol a kollega. Mondjuk en meg eletemben nem hallottam a nevet....

Shadowbull 2012.11.05. 08:08:28

@dzsrobi: "Még 3-5 év aztán az összes "nyugati" autót Kínában gyártanak majd "

Perszepersze. Ezt halljuk 10 eve.

Katana750 2012.11.05. 08:08:45

@35up: Én meg azt hittem valami ismert dolgokról nem hallottam még, ezért meg sem említettem ezeket a bizonyára nagyon fontos dolgokat.

Shadowbull 2012.11.05. 08:13:41

@Рихард: miert, szerinted nem vicces?

Akkor szomoru?

Amugy hogyan is kene Káeurópában az orosz dolgokhoz viszonyulni?

Szerencsere elmult mar az az ido, amikor vigyazba kellett allni a nagy szovjet zsenialitas elott...

vilmoci 2012.11.05. 09:23:03

Katana750: Azt felfogtam, de még mindig nem látom, hogy hogy hogyan jön ez ide. Itt megemlítette néhány nagynevű fórumtárs, hogy az oroszok ilyen ,meg olyan ostobák. Erre hoztam néhány ellenpéldát. Amiről Te kezdtél el beszélni, az úgymond más tészta.
35up:
Tulajdonképpen igazad van, de el tudják magukat látni járművekkel (is). Szóval ez a kitörölhetik a seggüket nem állja meg a helyét.
Az, hogy nem hallottál a T-FLEX-ről, még nem jelent semmit. (vagyis esetleg annyit, hogy nem követed a híreket, vagy nem is érdekel a dolog)

dzsrobi 2012.11.05. 11:00:03

@Shadowbull: Sajnos ezek tények!Jó lehet hogy még 6-7év de előbb-utóbb bekövetkezik... (de inkább előbb)
Azért kíváncsi lettem volna ha az autót átcímkézik (mondjuk:Cadillac,Audi,Bmw,Mercedes-re) persze maradt volna Zil,hogy akkor mi történik? -100% biztos vagyok benne,hogy szinte mindenki bálványként áradozott volna róla-

Shadowbull 2012.11.05. 11:13:45

@vilmoci: "Az, hogy nem hallottál a T-FLEX-ről, még nem jelent semmit. "

Kabe azt jelenti, hogy nagyipari produktiv kornyezetben nemigen hasznaljak, kulonben hallottunk volna rola. Igy az a kijelentes, hogy felveszi a Catia-val meg a ProE-vel a versenyt, eleg legbolkapottnak tunik.

Mondom ezt ugy, hogy tolem akar lehet jobb is mint ezek, relevanciaja a Zillel kapcsolatban kabe nulla.

Shadowbull 2012.11.05. 11:15:14

@dzsrobi: "Sajnos ezek tények!Jó lehet hogy még 6-7év de előbb-utóbb bekövetkezik... (de inkább előbb)"

Maximum csak a te fejedben tenyek. Kozeptavon ennek semmi realitasa sincs.

dzsrobi 2012.11.05. 12:46:35

@Shadowbull: El kell hogy szomorítsalak ez nem az én fejemből pattant ki hanem olvastam róla,hogy több eurőpai autógyártó is gondolkodik,hogy -egyenlőre- csak 1-2 alkatrészt(pl.:kapcsolók,műszerfal stb...) kínában gyártatnak a költségcsökkentés végett.
Csak példaként hozom fel,hogy a Nissan-nak már jóformán csak a neve japán...
A másik,hogy tavasszal vettem egy új motort Benellit ami ügye olasz VOLT(!) de már jó ideje kínában gyártják mint kiderült... de nem ez az egyetlen márka ami hasonló sorsra jutott... jut!
De vegyél bár milyen (VOLT!)neves pl.:sharp,bosch,samsung,tefal stb. háztartási gépet,szerszámot és nézd meg a dobozt mi van ráírva a gyártóország név alatt P.R.C.
Már ne haragudj de ennyire te sem lehetsz naív,csőlátó!
És bocs ha illúzióromboló voltam

Shadowbull 2012.11.05. 12:53:15

@dzsrobi: mondhatjuk azt hogy az autoiparrol, az aktualis helyzetrol, a trendekrol es a varhato forgatokonyvekrol kabe lovesed sincs?

Azert az egy meresz levezetes, hogy mivel a Benellidet kinaban gyartottak, ezert 3 ev mulva minden europai gyarto minden modellje kinaban keszul majd....

dzsrobi 2012.11.05. 13:38:34

@Shadowbull: Piacgazdaság ilyen (ha tetszik ha nem) minnél többet minnél olcsóbban előállítani de nelegyen könnyen javítható hanem dobd el pár év alatt aztán vegyél újat.
Rájöttek ha valami tartós az nem előnyös hosszútávon a gyártónak.
Ha annyira értesz az autóiparhoz akkor szerinted miért gyártják a Benellit(csak EGY példaként hoztam fel)
... (had ne soroljam fel az összes kínában gyártott "neves" terméket) miért vitték ki európából? Mert ott kínában mindíg süt a nap?
Nemhiába röppentek fel hírek arról sem amit írtam,hogy néhány európai autógyártó kínából származó alkatrészt használ majd.(A közeljövőben)
Más dolog az illúzió és más a valóság
Kiváncsi lennék ha mondjuk kb.:5év mulva beszélgetnénk újra erről a témáról kinek lenne igaza...

Shadowbull 2012.11.05. 13:43:44

@dzsrobi: kozhelyek...

"had ne soroljam fel az összes kínában gyártott "neves" terméket"

de, sorold, hany autogyar hany tipusat hozzak europaba kinabol.

dzsrobi 2012.11.05. 14:36:18

@Shadowbull:
Többek között: VW konszern,PSA konszern,Volvo,Fiat,(Egyenlőre ezek a "gondolkodók")a már említett Benelli,piaggio,vespa,aprilla(néhány tipusa),sachs,gilera,romet amik kínából jönnek.
Ami nem jármű:Aeg,Samsung,Bosch,whirlpool,Siemens,Einhell,Indesit,Orion,Moulinex amik szintén kínaiak.
Most hirtelen csak ennyi jutott eszembe...

Shadowbull 2012.11.05. 15:16:12

@dzsrobi: az altalad felsorolt autogyarak nem szallitanak vissza Europaba Kinaban gyartott autokat.

Vagy te maskepp tudod?

Az alkatreszbeszallitason pedig nem gondolkodnak, hanem mar evek ota beszallitanak onnan is, de ebben sincs semmi ujdonsag, es nem csak ok teszik ezt. Persze direkt Kinabol europai gyarba szallitott alkatresz kevesebb van, kinai beszallitok foleg a cegek kinai gyaraiba szallitanak be.

de ez meg mindig nem tamasztja ala azt amit allitottal.

dzsrobi 2012.11.05. 17:41:43

@Shadowbull: Motorok is hasonló szituációban voltak először csak egynéhány alkatrészük volt kínai aztán szép lassan az egész...
Autónál ugyan ez a helyzet (lehet rosszul fejeztem ki magam)egyre több kínai alkatrészt akarnak beletenni a költséghatékonyabb gyártás érdekében. És ezért van az hogy hamarosan (az említett pár év és a "fagyi visszanyal") az egész autó kínai alkatrészből áll majd.
Ahogy "bekebeleztek" sok gyárat (most nem csak autó,motorgyárra gondolok) akkor már nem is lehetetlen a történet...

Katana750 2012.11.05. 19:30:10

@dzsrobi: Szia. Gondoltál arra a világpolitikai szituációra,hogy esetleg Kína szembekerül a nála beruházókkal? Japán szigetvita,USA Tajvan ürügyén? Akkor már másodlagos szempont lehet a piac vagy az olcsó munkaerő. Szerintem ilyesmiket is a lehetőségek közé kell sorolni. Ha Kína nem nyugszik bele a másodhegedűs szerepébe könnyen szembekerülhet az USA-val.

Rocko- 2012.11.05. 21:15:48

@dzsrobi: az megvan hogy nem minden kínai alkatrész olcsó?

35up (törölt) 2012.11.05. 22:02:38

@Shadowbull: A T-Flex sajnos - fajdalom - Parasolid magra epul:
de.wikipedia.org/wiki/Parasolid

Akkor mitol is olyan nagy talalmany ez?

(Van ra egy fogadasom, hogy meg Togliattiban sem hasznaljak. A Renault bemondja a frankot, hogy mit hasznaljanak, oszt jonapot.)

vilmoci 2012.11.05. 23:58:52

Shadowbull: „Kabe azt jelenti, hogy...”
a másik kettőnek majd 20 éve volt hogy sokan ráálljanak, a T-FLEX-nek kb. 2.
35up: ugyan úgy, mint a SE, NX, Femap, Ansys.
Ezek sem nagy találmányok?

35up (törölt) 2012.11.06. 08:15:58

@vilmoci: "a másik kettőnek majd 20 éve volt hogy sokan ráálljanak, a T-FLEX-nek kb. 2."

www.tflex.com/company/index.htm
"1989: Foundation of Top Systems. "
Ujabb 20 ev mulva ugyanitt fognak tartani.

"ugyan úgy, mint a SE, NX, Femap, Ansys. Ezek sem nagy találmányok?"

Hat nem. Ezekbol a CAD-szoftverekbol 12 egy tucat. Maradjunk annyiban, hogy ez nem a Pro/E vagy a Catia, hanem a Vectorworks szintje. Mitol kene hanyattesni?

Shadowbull 2012.11.06. 08:41:58

@dzsrobi: "egyre több kínai alkatrészt akarnak beletenni a költséghatékonyabb gyártás érdekében. És ezért van az hogy hamarosan (az említett pár év és a "fagyi visszanyal") az egész autó kínai alkatrészből áll majd. "

Mondom, ezt halljuk mar legalabb 10 eve. Ez a folyamat azert nem annyira nagy ujdonsag, csak lehet neked most tunt fel.

10 eve volt egy oriasi lelkesedes a kinai beszallitok iranyaba, akkor hirtelen mindenki a kinaiaktol akart alkatreszt rendelni. Aztan az elso ajanlatok meg szamitasok utan jott a gyors kijozanodas:
- egyreszt a kinaiak nem tudjak magatol ertetodoen produkalni az europai autoipari standardokat. Es akkor meg finoman fogalmaztam
- a darabar lehet hogy alacsonyabb (bar ha megkoveteljuk a fent emlitett standardot, akkor mar egyaltalan nem olyan egyertelmu) de az osszes koltseg (logisztika, a beszallitok felkeszitese, a hosszu atfutasi idok, etc.) az osszes koltseg mar messze nem olyan alacsony.

Ezert alakult ki a jelenlegi felallas: a nagynevu globalis alkatreszgyartok megalapitottak a kinai leanyaikat, ahol a sajat termelesi rendszeruket alkalmazzak, es ok boszen szallitanak a Kinaban levo gyarakba. A kinai gyarak viszont nem igazan szallitanak vissza Europaba komplett autot, mert nem eri meg.

Persze nagy darabszamban gyartott tomegtermekeknel neha megeri Kinabol hozni az alkatreszt, nade az autogyartas globalis biznisz, mindehol vannak beszallitok, ebben semmi meglepo nincs.

Az altalad emlitett robogogyartas teljesen mas jellegu mint az autogyartas, ezert az osszevetes nem allja meg a helyet.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.06. 20:25:53

Azért rengeteg hatalmas koponya van az oroszoknál. Márcsak azért is mert rengetegen vannak.. És hatalmas ország óriási nyersanyagkészletekkel..
Sokszor lenyűgöző a primitív zsenialitásuk. Ők nem szeretik bonyolítani a dolgokat..
Pl: a hidegháború idején A kifinomult kémműholdak ellen, hegyekbe fúrt többvágányos alagutakkban rejtegették az atomtölteteket.

35up (törölt) 2012.11.06. 21:30:13

@Sztavrosz_: "Azért rengeteg hatalmas koponya van az oroszoknál."

Cseszhetik, ha egyszer nem kepesek versenykepes termekeket osszehozni, mert hianyzik a know-how.

"a hidegháború idején A kifinomult kémműholdak ellen, hegyekbe fúrt többvágányos alagutakkban rejtegették az atomtölteteket."

Szoval furtak egy lyukat a foldbe, es ebbol kovetkezoen ertenek a gepgyartashoz? Wow.

Nem akarlak elszomoritani, de haboruk idejen egesz hadiuzemeket is a fold ala telepitenek:
de.wikipedia.org/wiki/Mittelwerk_GmbH

Aruld mar el, hogy ez mitol olyan nagy talalmany.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.11.07. 09:13:15

@35up: "Szoval furtak egy lyukat a foldbe, es ebbol kovetkezoen ertenek a gepgyartashoz? Wow."

Nem ezt mondtam... az usa azt találta ki hogy a rakétákat 8 siló közül ez egyikbe rejtik el, és időnként áthelyezik hogy ne tudják mikor melyikben van. De a szovjetek észrevették hogy a rakétahordozó "megül" amikor benne van a rakéta és kicsit felemelkedik amikor leereszti a rakétát, és pontosan tudták mikor melyik silóban van a töltet. Ellenben ők az URAL-ba fúrtek egy alagutat ami a hegyben többb vágányra ágazott és ott tárolták a rakétát. Azt meg hiába nézik műholdról. Csak egy példa volt hogy nem kell midnent túlbonyolítani. A kalasnyikov meg az AK sikerét is az egyszerű megbízhatóság adja.

dzsrobi 2012.11.07. 15:44:59

@Sztavrosz_: Sajnos vannak olyan emberek akik térdre esnek a nyugati dolgok előtt ha pedig oroszról van szó már az "o" betünél fujjognak,röhögnek...

Scansat 2013.02.16. 20:05:19

Aki meg volt katona annak nem kell magyarázni, hogy mit bírnak az orosz cuccok, és pláne milyen érzés vezetni egy Ural vagy Zil gépet. Sok járgányban ültem, de az a nyers erő csak orosz cuccra (na meg orosz emberre) jellemző. :))))))
Mikor idejött Győrbe az Audi, első körben kezdtem náluk. Nem mondom hogy rossz kocsi, de mint minden nyugati cuccnál a haszon az első. Aztán az első audi motorok még rozsdamentes acél csövekkel/lemezekkel készültek, a mostani meg szar alumínium. És a Bosch gyujtótrafók is papírvékony műgyantával kiöntött dobozokká silányultak. Persze aki megveszi max. 5 évig hajtja aztán eladja a kivagyi pórnak. Az meg úgyis a külsejével villog.
Minden járműfejlesztéshez 2 dolog kell. Agy és lóvé. Az oroszoknál (és nálunk is) agy volt is meg van is, de lóvé csak akkor volt/lesz ha az állam-bácsi nyom bele. Sem ott, sem nálunk nem jellemző, hogy a magán pénzemberek fejlesztésre és kutatásra költsenek.(Széchenyit kivéve) Inkább elkurvázzák a milliárdjaik külföldön.
A mai fiatalok meg semmit sem tudnak a régi nagyokról. Mikor a világban a Csepel diesel motor neve az Audihoz hasonlóan csengett. És 56-ról is mindenki csak annyit tud, hogy Bp-en páran az orosz tankok körül kergetőztek....aztán veszítettek. De hogy akkor volt egy csapat magyar aki Kőrösi Csoma után másodikként eljutott Pekingből Lhásza-ba Csepel teherkocsival egy a mai Dakkar-hoz hasonló versenyen, arról senki semmit. Pedig ők győztek, és elérték a kitűzött célt és átadták a Dalai lámának az ajándék Csepel motorbiciklit. És ha ez amcsikkal történik, már Hollywood-i filmek zengenék erősen kiszínezve!
Az orosz medvét is sokan eltemették már, de ha Putyin az Olaj és Gáz lóvéból pénzt pumpál az autógyártásba, akkor pár Ny-Európai autógyártó összecsíkozza a gatyáját.
A méretek és fogyasztás meg (az USA-hoz hasonlóan) az ország jellegéből fakadnak. Van bőven olaj, és olcsó is. Amcsiknál is 5000 ccm és 5m hosszú terepjáró a csajozós kocsi.

Scansat 2013.02.16. 20:08:46

Az űrtechnikájuk meg magáért beszél. Az amcsik űrrepülőinek fele felrobbant a másik felét szanálták. És ma szégyenszemre a 70-es évek orosz fejlesztésein közlekednek fel-le. Hát nagy karrier. Pedig oroszoknál a hidegháború után szinte minden lóvét elvettek az űrprogramtól. S még így is repülnek a cuccaik!

Scansat 2013.02.16. 20:18:56

És azon is felesleges rágódni, hogy minden márkájuk a németektől lopták, vagy vették a liszenszet. Hisz Japán is ettől lett naggyá. Semmit sem találtak ki, csak mindent összevásároltak a II. vh. után, és megvizsgálták, majd összerakták a sajátjuk belőle, de jobbat. A magyar Csepel diesel motor is Steyr licence. De felismerhetetlenségig átalakítva és toronymagasan jobb paraméterekkel. És ebben nem kevés fejlesztés van.
De gondolom ez is német koppintás:
www.youtube.com/watch?v=7m3LeM081PM

Jamesblond 2013.02.16. 21:07:24

Oroszorszag hatalmas orszag, a vezetojenek illik is orosz gyartmanyu "ikonbol" kiszallni.
Majd ontudatra ebrednek lassan az oroszok is es egy Volganak is lesz becsulete nem csak a "nyugati" cuccoknak. A riporterno pedig jol ertem hogy meg lefele huzza a ZiL-t? Ha igy van, nagyon buta.
Egy korszak megelevenedesenel babaskodhat, minden tehetsegevel a sajat nepe erofesziteseit kellene bemutatni, a Mercitol Caddillactol stb jobb parametereken kellett volna rugoznia. Mennyivel nagyobb a Zil, mennyivel szelesebb, milyen fontos emberek ultek mar benne, hany 1000 ora van a tervezeseben, stb... Mielott az a no elment ezt a hirados anyagot "megforgatni", a foszerkesztonek kuttya kotelessege lett volna felvilagositani, hogy mire kell "kihegyezni" az anyagot. Eleve hogy lehet not kuldeni egy ilyen fontos esemenyre??? A kapitalista orszagokban egy ehhez hasonlo esemeny pontos forgatokonyv szerint megy le a mediaban. Nagyon nem korrekt elbanasban reszesult a Zil -es mernokcsoportja a no es mogotte allo media reszerol.

Rocko- 2013.02.16. 21:23:44

@Scansat: "de mint minden nyugati cuccnál a haszon az első."
miért, mások puszira gyártanak kocsit vagy hogyan?

Rocko- 2013.02.16. 21:28:14

@Scansat: "Az űrtechnikájuk meg magáért beszél. Az amcsik űrrepülőinek fele felrobbant a másik felét szanálták."
mert ők bevallották. ne legyél naiv, nehogy azt hidd hogy az első orosz ember aki élve visszaérkezett, egyben az volt az első akit fellőttek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.17. 09:06:51

@Rocko-: a holdra is elindultak az oroszok 68-ban....

Rocko- 2013.02.17. 10:18:13

@visszakettopadlogaz: elindulni lehet, az a kérdés hogy meddig jutottak.
attól hogy én lerajzolok 4 karikát még nem nevezhetem magam autótervezőnek, nem mondhatom hogy készítettem egy kocsit. :)

Scansat 2013.02.18. 08:14:42

Ez mind igaz. Nem is helyezem az oroszokat mások elé mint pár nyugat-imádó. Pusztán azt szerettem volna jelezni, hogy eltérő kultúrájú nemzetek, eltérő mentalitású emberek eltérő társadalmi rendszerben tudnak CSAK nagyot alkotni. Ergo az Amerikai Álom már odahaza nekik is rémálommá vált a túlzott profit-hajkurászás és a termékek tervezett élettartama miatt. Persze amit mondasz is igaz. A lényeg viszont az, hogy koponya tekintetében nem állnak rosszabbul mint az USA.
Való igaz, hogy ingyen semmi nincs. De azt már mindenki maga eldöntheti, hogy melyik társadalmat favorizálja. A legnagyobb kultúrákat is tönkre lehet tenni (Kínai, Perzsa)ráerőltetett gazdaságpolitikai rendszerekkel, de csak időlegesen. Ha fordul a világ kereke és pozícióba kerülnek egy értelmes vezetővel (Putyin és az EU gázcsap) akkor újra érték lesz a tudás és lesz lóvé az ötletek megvalósítására.