Életem leggyorsabb autója

  2012. október 31. - ommm Címkék: fellini misano ekberg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Rimini Federico Felliniről elnevezett reptere első blikkre semmi különös, akár Sármelléken is lehetne. Ez volt az első benyomás, amikor végre kiszabadultunk az iszonyatosan szűk Embraerből, amely már akkor sem tűnt bizalomgerjesztőnek, amikor a Müncheni reptér egyik eldugott sarkában feltereltek rá. Egy franciák által üzemeltetett brazil gépre. Koszos volt, itt-ott javított és egyáltalán: úgy nézett ki, hogy az adott pillanatban inkább szavaztunk volna arra, hogy keréken guruljon Olaszországig, csak ne próbáljon meg repülni.

A turistaparadicsom turistaszezon után az igazi. Kicsit nyakatekert gondolat, de én imádom látni a valódi életet a máz mögött. A Balatont télen, most pedig Riminit ősszel. Hideg van, fúj a szél, tán két-három gép áll random a betonplaccon. A gép angolnaszerűen testéből úgy spricceltünk szét, mint konzervből az olaj, végre.

Maga a főépület alig nagyobb, mint egy falusi ABC, szemmel láthatóan valamikor a hatvanas években épült, azóta pedig inkább csak takarítják, mintsem karbantartják. A falak festése lemattult, a néhai plexi lépcsőfokok és üvegajtók kicsit vaksin merednek ránk, mintha sérelmeznénk, hogy ilyenkor ide jövünk, minek?

Ez lenne a híres nyaralóhely reptere? A város, ahol milliárd eurók forognak júniustól-augusztusig? Nem egy nagy eresztés.

IMG 9272

Aztán – ahogy egyre beljebb lépdelünk a kihalt folyosókon a megsárgult neon-plexik alatt – megértjük, miért ilyen itt minden. A következő percben pedig már megtapsolnánk az olaszokat, ezek itt valami olyat csináltak megint, amit csak ők tudnak.

amarcord

A falakon Fellini korabeli filmplakátjai és rengeteg életnagyságú kép. Az idősödő Mester a tengerparton a homokban gázol, szalmakalapját felcsapja a szél, pár méterrel arrébb Marcello Mastroianni éppen néz, de úgy, ahogy csak ő tud, majd az ellenállhatatlan Anita Ekberg az Édes életből és a súlyosan vagány Anthony Quinn az Országúton-ból (Zampano, az állat).

dolce vita
StradaSigaret

És egy kis pódium, rajta 25-30 egyforma, szakadt, öreg fotel, előttük vetítővászon, ahol Fellini filmeket vetítenek bárkinek, aki megpihenne. Ingyen. Egy intenzív és lelket simogató időutazás, hirtelen mindent megértünk: ez a reptér szándékosan ilyen, ebben a közegben még inkább érvényesül a hatvanas évek-beli glamour, a csillogás és a nagybetűs színészlegendák, a gondtalan kor és a mindent átható művészet. Zseniális.

anita032

És mindez mennyibe kerülhet? Pár ezer euróba és egy jó ötletbe? És a hülye rádió helyett a La Strada feledhetetlen zenéje szól, a megölt Il Matto dala, Nino Rota csodás szerzeménye… (Kinek ismerős a dallam az első perctől?)

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem jutott eszembe a milliárd forintokat elnyelt – immáron – Liszt Ferenc reptér, amely csak nevével emlékezik meg a világhírű magyar zeneszerzőre. De egy tetves koncertzongorára egy szép emelvényen, egy Liszt-mellszoborra vagy zeneművei kottáival dekorált folyosókra már nem futotta. Az pedig, hogy valaha is egy kellemes pihenőhely legyen kialakítva, ahol klasszikus zenére pihenhet meg bárki ingyen, az csak álom. Pénzköltés és rongyrázás, ilyen-olyan lounge, huppogó szar zene az van, kultúra vagy ízlés nincs. Nehogy megsejtse bárki, aki leszáll a gépről, hogy ki volt az a Liszt Ferenc. Keserűség, tanulhatnánk az olaszoktól. Mert kevés pénzből is lehet jót és sokból is rosszat. És ha sokból jó lesz, akkor beleültetik az autós újságírót (aki az élet császára ilyenkor) és beengedik egy GP-pályára.

Marco-Simoncelli-Misano-circuit

Misano alig pár kilométerre fekszik, a pálya bejáratánál egy irdatlan magas totemoszlop-szerű installáció látszik már messziről. Ciao Marco! – felirat egy stilizált szívbe foglalva, így emlékeznek meg itt a MotoGP lázadó géniuszáról. Circuito di Marco Simoncelli a hivatalos neve. Összeszorul a torok, szeretik, büszkék és emlékeznek rá. (És persze beugrik az Ecclestone-mellszobor a HRing bejáratával szemben....)

Maga a pálya a laposon fekszik, szintkülönbsége alig. Gyors és bevállalós, a Variante del Parco lényegében egy végtelen jobbos kigyorsítás csúszáshatáron balanszírozva egy komoly féktáv előtt (4. kanyar), az ötös után harmadikban öblögetve megyünk egy hosszú egyenesre, melynek végén elérjük a legnagyobb sebességet (206-210 km/óra), aztán balra, be, a nedves rázókövet kerülve és elhisszük, hogy beférünk a kilences kanyarba. Itt kapkodni kell, hogy egyenesbe kerüljön a kormány, mert erősen fékezni kell a tízes előtt.

r8 misano san marino

Aztán hosszan gyorsíthatunk, bár három törés is vezet a 14-es kanyarig (itt a profik természetesen sokkal gyorsabbak tudnak lenni, mivel szinte semmit nem fékeznek, de én nem vagyok az és az időjárási körülmények sem voltak éppen ideálisak), a tizenötödik ismét bevállalós, de aztán jön a felmentő utolsó kanyar és a célegyenes. Fosatós pálya, pláne, ha újságírói pályafutásom leggyorsabb utcai autóját próbálhattam ki rajta (a 458 Italiát beleértve).

Amely nem csak azért gyors, mert erős, nem csak azért gyors, mert bőven 300 felett van vége, hanem azért gyors, mert a legapróbb részletekig menő tudatosság és alaposság, valamint iszonyatos technológiai know-how-ba van csomagolva. És amikor 550 lóerő indul el a hátunk mögül, hogy mindezeken áttörve érjen le az aszfaltig, akkor Isten irgalmazzon minden szupersport-gyártónak. És nekünk is.

Amint összeszedtem magam, írok róla, mondjuk jövő hétre. A nyelvezetért pedig előre is elnézést kérek, valahogy kijön az emberből az ilyesmi.

És látják, vagy keresgél és csúszkál az ember, vagy gyorsan halad: ez a köröm kerek nyolc másodperccel volt lassabb, mint a legjobb. Lol.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr624881964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m.o.p. 2012.10.31. 19:23:11

La Dolce Vita. A VW a Lamborghinivel legalább nem csak a technológiát vették át az olaszoktól, de a stílust is.
A Liszt Ferenc reptérről eddig nem hiányoltam a "kiegészítőket", pedig kézenfekvő. A baj az, hogy akik kitalálták az arculatot, nekik sem jutott semmi eszébe...

Walnuts 2012.10.31. 19:49:49

@pajav8:
Beltérből és az 550 lóerőből kiindulva R8 GT.

Dandie (törölt) 2012.10.31. 19:51:07

@Béla, tudod a Béla: nem akartam én írni, de így rád hivatkozhatok (+1)

San 2012.10.31. 20:07:22

Velemenyem szerint istenkaromlas nemet autot vezetni egy olasz ringen! Tovabba a 458 Italia alaphangon 570 loeros, mindenfele turbo meg egyeb segitseg nelkul es boven raver erre a felig Lambo, felig Audi (vagy VW) szartalicskanak :)))

Nivta 2012.10.31. 20:16:08

@KayaIbrahim:

"Hogy képes vagy még ide is belerondítani...."
Bocs,ha tudom,hogy ennyire fáj az igazság bizton nem teszem.

"De hát ilyenek vagytok."

Mondod ezt ugyeber te, aki bármikor bárki által ellenőrizhető száraz tények olvastán fröcsögő anyázásban tör ki.

LallyPop 2012.10.31. 20:16:56

R8 GT hogy lenne már gyorsab a 458nál? Kb. 2x annyi a súlya. De valamilyen R8 volt ez is.

San 2012.10.31. 20:20:37

458-as 1485 kg, R8-as 1720 kg. Az elobbi egy muremek, a masik meg egy felturbozott tank. Na ezert nem fogjak soha utolerni az olaszokat...

poa ogapo 2012.10.31. 20:23:53

Hogy lehet ilyen videót készíteni? (gondolok itt a technikai adatokra) Esetleg ez a felvétel készítést a meghívó biztosította? SZóval saját gyártás e és ha igen, mivel, hogyan?

LallyPop 2012.10.31. 20:25:09

@San: Ezek már gondolom fahrerral miegymással mert az Italia száraz súlya 1380. És különben az Italia ellenfele a sima R8 5.2FSI a GT ellenfele a még el sem készült 458 Scuderia ami még könnyebb + erősebb.

San 2012.10.31. 20:35:42

1485>>> en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_458_Italia

Egyebkent pont ezert nem ertem, miert rajong karotta ezert a szarert. Azt irja ment mar 458-assal... nekem Maranelloban volt hozza szerencsem. Audi... :) ugyan mar!

LallyPop 2012.10.31. 20:37:35

@San: Először is ez nem karotta, másrészt nagy VW reklámot látsz a poszt elején. Ha valahol etetnek nem illik a szőnyegre szarni, mert legközelebb nem hívnak.

na4 2012.10.31. 20:41:04

Audi R8 Spyder (GT?)

LallyPop 2012.10.31. 20:43:33

Akarom modani a videjó elején van az a reklám.

San 2012.10.31. 20:51:25

Mondjuk szonyegre szarni nem csak vendegsegben nem illik, de ertem mire celzol...

Gomulka Béla 2012.10.31. 20:53:17

@Nivta: Lisztrol általában tudják, hogy kicsoda. Azt már kevesebben, hogy magyar volt. A koncertzongorával és/vagy klasszikus zenés leulovel kapcsolatban pedig igaza van a szerzonek. A szoborral is: a felsoroltak kozul egynek sem volt olyan loboncos hajú, sasorrú, romantikus zongorista feje, mint a Lisztnek.
Ami a kocsit illeti: nem mindegy? Az autós újságíró az élet császára, a pórnép meg pórnép.

Walnuts 2012.10.31. 20:57:14

@Ándi bácsi:
Hát szerintem egy utcai Audi sincs ami gyorsabb lenne a 458-nál. Talán még az új faceliftes R8 Plus lehet.

LallyPop 2012.10.31. 21:04:53

@Walnuts: Tavalyi AutoMotorundSportomban van vmi R8 kikönnyítve, ami 3 alatt van 100on és 31 m-en áll meg 100ról, de az nem gyári.

Mazzzzu 2012.10.31. 21:06:02

@Gomulka Béla: nem akarok trollkodni, de Liszt tán még magyarul se tudott, mégis annak vallotta magát :) vhol olvastam erről, de most nem állok neki túrni a netet :D

amúgy meg a 458 tényleg valami, én német autó párti vagyok, csak pont nem az r8as, mert minek ha ott a Lamborghini, mondjuk így könnyű autót csinálni, hogy megvan minden, "csak" gyártunk egy másik alumínium kasztnit, meg vázat és így konkurenciát a Lambó és az Audi közt.. ráadásul ez nehézebb is, de legalább összkerekes, viszont az autós újságíró tényleg az élet császára, és a hangja is jó a kocsinak

flamer 2012.10.31. 21:13:43

@Mazzzzu: Liszt tényleg nem tudott magyarul, öregkorában állt neki tanulgatni a nyelvet.

Egyébként a szobor témájának javasolnám a "Liszt két bögyös Frauleint szopat" témát, hogy mindenkiben tudatosuljon, hogy Liszt már a XIX. században feltalálta a rocksztárságot.

ommm 2012.10.31. 21:15:38

@San: Nézz utána a forrásaidnak, mert kicsit eljárt felettük az idő. Ez az autó 1570 kiló egy 75 kilós sofőrrel. Ha trollkodunk, akkor pontosan.

ommm 2012.10.31. 21:18:12

@Ándi bácsi: Hű, ezt nem tudtam, nekem már mást dobott a gép.

Walnuts 2012.10.31. 21:18:22

@Ándi bácsi:
Én pedig gyári változatokban gondolkodom.
Amúgy nekem is a 458 tetszik jobban,de az R8 sem szar:)

ommm 2012.10.31. 21:23:27

@Mazzzzu: A Lamborghini is összkerekes, kicsit nehezebb, kicsit gyengébb és kicsit öregebb modell, mint ez.
Természetesen imádom, a Ferrari is csodás, de sajnos tényleg az a helyzet, hogy ez az autó mindkettőnél gyorsabb, ebben biztos vagyok. Nem biztos, hogy közben nagyobbat élvez az ember, de gyorsabb.
És azt jó észben tartani, hogy a VW pénze nélkül nem hogy V10-es motor, de jó eséllyel Lamborghini sem lenne már.

@Walnuts: Bingó.

Solaren 2012.10.31. 21:26:04

@ommm: Szerintem ő jobban tudja,már biztosan kigyűjtötte a kagylós benzinkút Ferrari-sorozatát,innen a nagy bölcsesség :P :)

LallyPop 2012.10.31. 21:26:40

Azért az elég valószínütlen hogy 2009hez képest 240 kilót lefaragtak az Audi súlyából.

LallyPop 2012.10.31. 21:37:29

Gondolom ez az R8 Coupe 550 lovas S-tronic változata,más nemigen lehet.

Nem gyorsabb és nem gyorsul jobban mint az Italia, viszont rosszabbul.

Nem könnyebb viszont nehezebb leergewichtben(fahrerral) 1670 kg ami 185 kilóval több mint a Ferrari.

Az Audi szerint - www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/r8/r8-coupe/informieren/technische_daten_und.htm

Igaz csak 173e euro és ennyiért nincs Italia.

megint 2012.10.31. 21:38:38

ommm, ne vitatkozz vele, volt már olasz autója, valószínűleg egy 1,1-es punto, de az mindent vert. Amúgy sincs mostanában jó kedvük, úgy néz ki nem lesz VB cím idén sem.

LallyPop 2012.10.31. 21:42:51

@megint: Omm vitatkozni azt szokott a ciki akkor jön amikor linket kéne dobnia.

karikaV43 2012.10.31. 21:43:03

@m.o.p.: VW meg a stílus ezen jót nevetem.

megint 2012.10.31. 21:46:16

Ándi bácsi , te csak adatokat halászol, ő pedig vezeti az autókat, ez a nagy különbség. Persze én is sokat autós kártyáztam , de már kinőttem.

Mazzzzu 2012.10.31. 21:51:34

@ommm: bocsánat hosszú napon volt, a Ferrarival kapcsolatban akartam írni, hogy az Audi nehezebb, de összkerekes, mint a 458as, remélem ezzel már nem tévedek :)

conmorientes 2012.10.31. 22:02:14

Pistám !

Hát persze hogy 8 Lol másodperccel vagy lassabb, ha úgy rángatod a kormányt mint azt a gumicsöcsöt miről a végén danolsz :)))))

Egyébként biztos jó volt, hajrá erekció.

San 2012.10.31. 22:02:42

ommm: elnezest a pontatlansagert, de te sem adtad meg pontosan milyen autot vezettel. Egyebkent innen az adat: en.wikipedia.org/wiki/Audi_R8_(road_car)

megint: ha autot akarsz vezetni, szinte barmelyik nyugat europai orszagban megteheted. 180-200 EUR-ert 30-40 perc es utheted vaghatod a Ferrarit, Porschet, vagy amit akarsz. Talan van VW is :))

teflonfejűrém 2012.10.31. 22:11:42

Mondjuk ezután a videó után a t. cikkíró véleménye az utolsók között érdekelne 458 vs r8 gyorsaság kérdéskörben.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.31. 22:11:54

a Lambo/Audi R nem valo annak aki 180cm nel magasabb, az SLS is csak azert jo mert az ajtot tetejenek az aljaba tettek homoru reszt, anelkul az sem lenne kenyelmes. A ferrariknal a 458-as ba lehet tenni masik ( gyari ) szeket, van valami hulye neve de az valo magas ember ala. ( az ulasparnaval varialtak hogy gondolom a 212cm es NBA -s is tudjon venni Ferrarit ilyenbol ) -

MIndennapra kenyelmes mindenhova jaros / megbamulos kocsinak nem jo egyik sem, egy Bentley Continental -lal el tudsz menni boltba is mert van csomagtartoja rendes es tudsz vele autozni 8 orat is egy nap - es azert az is eleg jol megy ( v12 twin turbo ) ja es kenyelmes egy 192cm magas embernek is.

Amugy ( szigoruan az en velemenyem ) a lambo az egy R -s Audi annak akinek nem eleg draga vagy meno az audi. Aki - kozuton - megmondja melyik erosebb / jobban gyorsul / jobban fekez az hazudik. Racetrack only.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.31. 22:14:38

@teflonfejűrém: az audinak a 458 ashoz kepest egy steril villanymotor hangja van. Az audi ados meg egy olyan kipufogo rendszerrel amitol ugy felall a szor a karodon mint amit a ferrari produkal. Ja es hangszorot hasznalni nem er!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.31. 22:17:27

@Mazzzzu: Szechenyi sem tudott tokeletessen magyarul, akkor nemet volt az allamnyelv is, de hinnem hogy valaki is ketsegbe vonja a Legnagyobb Magyar magyarsagat. ( mondok mast: unokahugom sem beszel egy kukkot sem magyarul megis magyarnak vallja magat)

megint 2012.10.31. 22:40:17

visszakettő, nekem ez a hang jobban tetszik mint a ferka visítozása, ízlés kérdése. Egyébként sem állította senki, hogy a ferka lassú, nagyon is gyors főleg ha éppen nem lángol.

LallyPop 2012.10.31. 23:18:35

@visszakettopadlogaz: Szechenyi sem tudott tokeletessen magyarul

Akkor olvasgassad a beszédeit...:) Mondjuk fiatal korában nem tudott jól mert Bécsben élt.

Dr. GGG77 2012.10.31. 23:35:14

A Ferrari-Audi vita értelmetlenségét elég könnyen le lehet szűrni ha az árcédulákra nézünk. Ettől még ez a TT RS is egy remek kocsi lehet, meg a 458 is.

A reptérről: amikor az új terminált tervezték még senki nem gondolta, hogy jön egy baromarcú, akinek mániája az átnevezés.
Szerintem Ferihegy jó, Rimini meg különleges.

ommm 2012.10.31. 23:43:58

@Ándi bácsi: Linkmesterem, gondolom az nem tűnt fel, hogy az Audi oldalán ugyanakkora súlya van a V8-as változatnak, mint a kikönnyített V10 Plus-nak ugye?
Nézd, itt a kezemben egy szép, nagy könyv a típusról, még friss rajta a festék, akarsz vele vitatkozni? Milyen linket dobáljak neked? Pornót szeretnél vagy valami mást?
Minden nagyképűsködést mellőzve: volt szerencsém kipróbálni mindkét típust és ez a véleményem, link nélkül is.
Bármennyire is rossz neked, de sajnos az a helyzet, hogy ez a modellváltozat bizony 1.6 tonna alatt van.
Tudod, most századmásodpercekkel szórakozol, holott azokon csak akkor múlik valami, ha a neved Ayrton Senna. A hajtási képleten, a balanszon és a hajtáslánc teljesítményén, valamint a kanyarsebességen annál inkább.
Köszöntem.

ommm 2012.10.31. 23:46:28

@conmorientes: Odabentről azért nem volt ennyire vicces, amikor csaknem kétszázezer euró elindul lefelé az útról. Bele-bele kellett nyúlni néha :)

ommm 2012.10.31. 23:48:30

@teflonfejűrém: lesz másik, direkt szóltam, kevés volt. köszi

conmorientes 2012.10.31. 23:59:56

@ommm:

Tudod Pistám, az kottamindegy hogy egy becsövezett Trabantban ülsz, a dobogókői felfutón, vagy vagy esetleg ebben és ott. Érték, pénz nem számít, csak az hogy ami a lábaid közt van (és tudod nem a fékpedára gondoltam) az ténylegesen gumicsöcs-é :)

Majd ha lesz időm sajnálkozni, az ilyen tesztek által okozott esetleges stressz miatt akkor biztos neked jelzem előre:)

Addig azért ne siránkozz kérlek B+, mert beárullak a főnökeidnek, oszt legközelebb mehetsz skoda rapid tesztre ezek helyett :)

CSÖRR-CSI££ 2012.11.01. 00:12:41

Hát, ez élmény lehetett, nem is nézett a Pista a műszerfalra, és renre elforgatta a motort nyolcezerig :D

Rocko- 2012.11.01. 00:26:17

@ommm: azzal vigyázni kell, annyiért már magyar állampolgárságot kapsz. ;D

LallyPop 2012.11.01. 00:34:36

@ommm: Sajnos hazudsz. Nem először úgyhogy megszoktam.

Állításod - életed leggyorsabb autója, a 458hoz képest is. Hát nem.

Nyomtam független linket és audi linket, te meg jössz a mesekönyveddel. Csak így tovább.

Mellesleg az Audi oldalán: Auch die Front macht sofort klar, welche Kraft im Audi R8 V10 plus Coupé
steckt. Der tiefe Frontspoiler ist aus Carbon gefertigt, genau wie die Außenspiegelgehäuse.
Die serienmäßige Keramikbremse¹ spart insgesamt circa
12 Kilogramm Gewicht gegenüber der Bremsanlage mit Stahlscheiben. Und
was den R8 V10 plus zusätzlich auszeichnet: das spürbar stärkere Aggregat.
Weniger Gewicht in Verbindung mit mehr Leistung bedeutet schließ lich
vor allem eins: noch mehr Agilität. Das zeigt sich eindrucksvoll beim Leistungsgewicht:
2,9 kg/PS² versprechen atemberaubenden Fahrspaß.

2,9X550=1595+75 kiló fahrer az 1670.

LallyPop 2012.11.01. 00:41:40

@ommm: A kanyarsebesség az újabban a 200 kilóval nehezebb autókon jobb? Nem tudtam de köszi.

Arculatervin 2012.11.01. 03:05:28

@Ándi bácsi: Drága jóember. A kanyarsebesség, nem csak a tömegen múlik. Tessék már megnézni a Nissan GT-R-t (1736kg) mint autót és elolvasni az idevonatkozó interjút a fejlesztőmérnök bácsival, ami ha jól emlékszem, itt van a Totalcaron. Idézem: "GT-R. Az év szupersportautója a Top Gearnél, az Autocarnál, az Evónál, ha csak az angol sajtót vesszük. Hivatalos körülmények között, az érzelmek nélküli, elfogulatlan Stiggel a volánnál gyorsabb a Top Gear pályáján a Bugatti Veyronnál, a Ferrari 599 GTO-nál, a Lambo Murciélago LP640-nél, a Porsche Carrera GT-nél, az Audi R8 V10-nél, és még hosszan gépelhetném." Szóval akarsz még száraz technikai adatokkal dobálózni?

srank 2012.11.01. 03:40:48

ez már elég unalmas , hogy ilyen google huszárok akarják megmondani az autósújságírónak, hogy melyik autó milyen , míg az előbbinek két és fél perc volt kigooglezni a száraz adatokat, addig Pistánk két és fél percig vezetett olyant amit kommentelő sosem fog, ne legyetek már szánalmasak, OK, köszi ...

a távoli rokon 2012.11.01. 05:49:32

hétfőn veszek egy nyócas golfot akkor.
amúgy meg kabbe, ÉN sokkal jobban tudnék élvezi egy ilyen autót, mint TE:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.01. 06:30:24

@Rocko-: ha $500.000 felett veszel azusa ban ingatlant akkor kapsz green cardot (5ev mulva citizenshipet ) ahhoz kepest draga a magyar

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.01. 06:35:57

A diszlec troll kifejezes utan jon az "adatna'ci" kifejezes:) ...a katalogus adatok bongeszesebol soha nem tudsz kovetkeztetni hogy milyen "erzes" menni egy autoval. Kb mint hogy hajszin es mellboseg alapjan eldonteni melyik no szeret jobban.

Secnir 2012.11.01. 06:39:01

ööö....
...csak nekem tűnik úgy, hogy a pálya fasz alakú? ki tervezte?
és legfőképpen: miről formázta?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.01. 06:44:39

@Dr. GGG77: europai reptereken ( kivetel talan Heatrow, Schiphol, Frankfurt ) nincs forgalom. Egy repter akkor jo ha nem emlekszel ra ket het mulva hogyan szalltal at. O'Hare, Denver, JFK - az mar megtornasztatja a logisztikusok agyat hogyan csokkentsek a "foldi" repuloidot. Erdekes repter velemenyem szerint Honolulu Int, ott napoznak a csajok a terminal mellet ( a security gate utani resz! Kihasznaljak a hawaii napot amig lehet) es ha szerencsed van tudsz datolyat szerezni a palmakrol.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.01. 07:15:51

@srank: nekem meg az uncsi, hogy aki nem ért egyet omm-mal, az rögtön troll. Mondom ezt úgy, hogy egyetértek vele, rábízom hogy mi a véleménye :) De rögtön trollozni az eltérű véleményűeket, na, az a troll.

protézisesh 2012.11.01. 07:42:53

Az a fordulatszammero a videoban meg csak hasonlokat se mutata, mint amit a ful mond a motorhang alapjan...

Gomulka Béla 2012.11.01. 08:15:55

@Mazzzzu: Nem trollkodás, ténykérdés. Nem tudják róla, hogy magyar volt. De o tudta.* Ahogy fentebb említik az urak, a Széchenyi Stefi se nagyon tudott, eleinte, Rákócziról nem is szólva: magyarul elfelejtett, németul nem volt hajlandó. Rákóczi latinul írt, gondolkodott, álmodott. (állítólag)

Egyébként alighanem az Audi, más sajtótermékek is beszámoltak róla.

*Nézzunk szembe a tényekkel: a magyar rapszódiák éttermi szórakoztató cigányzenére épulnek, Brahms legalább olyan jól csinálta mint Liszt. És o tényleg nem volt magyar.

ommm 2012.11.01. 08:41:37

@Ándi bácsi: Te egy nagyon kitartó troll vagy, az látszik. És meglehetősen fiatal és katalógusbúvár, hiszen a számokból élsz. Ez nem baj mindaddig, amíg nem hazugozol le valakit, akit
- nem ismersz
- ellentétben veled _fizikailag_ megtapasztalta az autót
- történetesen ezen blog adminja.

Nem vagy köteles elhinni egyik állításomat sem, hiszen szubjektív a vélemény. De remélem, ugyanilyen vehemensen foksz itt kukoricán térdepelve vezekelni, amikor az érinthetetlen Ferrarinál megint gyorsabb lesz valami mondjuk egy nedves versenypályán. Vagy akár szárazon is (MP4-12?)

Addig is viszlát, térj vissza a linkekhez.

ommm 2012.11.01. 08:44:40

@protézisesh: Nem, valami miatt az Audi Racekeeper-programja csak a TTRS-műszereket ismerte, azok pedig nem éppen ehhez az autóhoz lettek skálázva.

San 2012.11.01. 09:49:44

@ommm: Mondjuk engem is egybol annak neveztel, bar nem erzem hogy ezekbol egyet is kimeritettem volna: hu.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)

nem zavar, ne aggodj...

politikus-omm 2012.11.01. 11:17:48

Aha. Hát naná baszki hogy nem kell hinnem neked.

Aminek meg te nem hiszel, az a nem igazán szubjektív kg/ló arány. Annyira nem hiszel hogy gyorsan le is vetted a kommentet.

2,42 kg/le vs. 2,9 kg/le

1. tények vs. itt van a könyv a kezemben - ovi nagycsoport
2. tények vs. de a Mclaren gyorsabb a Ferrarinál(McLaren????) - ovi kiscsoport

De legalább te vagy az admin, fehér főnök.

Rocko- 2012.11.01. 11:40:24

@visszakettopadlogaz: erről nem tudtam.
bár nem mint ha amerikába akarnék költözni, de tudsz dobni egy linket hogy mik a feltételek? gyanítom nem csak ingatlanvásárlással lehet belépni.
info jöhet privátban is, nem kell itt offolni.

ps.: 500 000 USD > 200 000 EUR. :)

hibrid001 2012.11.01. 12:02:55

@ommm: azt azert remelem tudod, nagyarcu baratom, hogy melyik auto a gyorsabb, azt nem te fogod eldonteni. ez az adat pont a katalogusban van, meg az autos kartyakon..
Ja, es arra nem kene arcolni, hogy megengedtek, hogy 2 percig vezethesd a kocsid. majd ha bemesz egy szalonba, es megveszed..

www.giftexperienceengland.com

ilyenre barki be tud nevezni.. ;)

Tomchy 2012.11.01. 12:13:43

@hibrid001: Szerintem nagyobb elismerésre méltó az, hogy ha meghívnak, hogy vezess egy autót, mint az, ha van annyi pénzed, hogy megvehesd. Utóbbi mögött sokszor kisebb a teljesítmény.

hibrid001 2012.11.01. 12:17:06

@Tomchy: Szerintem meg akkor elismeresre melto, ha az a neved, hogy Stig. Amig autos firkasz vagy, azert hivnak el, hogy hirverest csinalj a kocsiknak. Nem mindegy.

politikus-omm 2012.11.01. 12:40:19

@Tomchy: Szerintem nagyobb elismerésre méltó az, hogy ha meghívnak, hogy vezess egy autót, mint az, ha van annyi pénzed, hogy megvehesd. Utóbbi mögött sokszor kisebb a teljesítmény.

- Nyihaha. Ezért van kevés autós újságíró és sok V10 Plus tulaj a világban.

ommm 2012.11.01. 17:47:37

@politikus-omm: Nem hiszem, hogy én voltam az, aki autóskártya adatokkal kezdte itt a dobálózást. De ezt hagyjuk, ez a te dolgod.
A Mclaren-Ferrari mért köridő összehasonlítót megtalálod a Top Gear-en, valami Stig nevű amatőr "firkász" futott velük pár kört. (Vagy random bárhol, ahol összemérték a két autót.)

@hibrid001: Arcolni? A nulla tapasztalattól a kevés is épp annyival több. Arról pedig, hogy hol, mennyit és mit lehetett aznap vezetni - tudtommal - nem emlékeztem meg sehol, így az általad említett két perc puszta rosszindulatú megjegyzés. (Annyit azért megsúgok, hogy a többnapos sajtóutakat nem két percért szervezik sehol.)

"- Nyihaha. Ezért van kevés autós újságíró és sok V10 Plus tulaj a világban. "
...és még több észosztó kommentelő a megnyitott böngésző előtt, ugyebár.

Jó éjt!

tkrs 2012.11.01. 18:09:50

A katalógusokban szereplő adatokat a gyártók adják meg, és rendszerint hazudnak. Ami nem hazudik az a köridő. Egyszerű példa erre az F1 is, ahol ugyanaz a motor,fék,súly kombó azonos távon kap 2 percet az ikertestvérétől.Ha katalógus adatokkal lehetne F1-et nyerni, a Toyotának lenne több VB győzelme is, de egy sincs.A videóból nekem annyi jött át, hogy kurva jó lehet vezetni ezt a dögöt, és irígykedem :D

tkrs 2012.11.01. 18:23:24

De nem is irígykedek, hasonló élményeket ad nekem a jó ki RS Oktáviám, csak kicsiben. Ha nics velem a család, azt is lehet vigyorogva vezetni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.01. 18:41:15

@Rocko-: The reeling housing market has come to this: To shore it up, two Senators are preparing to introduce a bipartisan bill Thursday that would give residence visas to foreigners who spend at least $500,000 to buy houses in the U.S

www.immigrateme.com/?gclid=COGw14eorrMCFYN_QgodNjgA7A

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.01. 18:56:43

Azért a.Ferrarinak még van esélye a Forma-1ben.
13 pont a hátrány és még 75 pont szerezhető.

tkrs 2012.11.01. 19:28:48

@Gyurma73: Naggyából a cikk és a videó is erről szól.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.01. 19:42:48

@Rocko-: szerintem az a leggyorsabb ha elveszel felesegul valakit, vagy ha egy ceg elintezi neked akinel dolgozni fogsz. Vagy feketen. Azt mondjuk egyre jobban nem szeretik.

tkrs 2012.11.01. 21:27:54

@politikus-omm: Bakker többen leírták kultúráltan, hogy nem értesz hozzá, had a fenébe.Mért nem teszed? Van annyi politikai oldal ahol a számok sokat jelentenek első ránézésre.Ott is kommentelsz? Feltehetően Te vagy az az ember, akinek muszály, hogy igaza legyen. A nejemet midíg ezzel tudom bosszantani, igazad van drágám..............

CsGy 2012.11.01. 23:49:31

Lehet hogy felületesen olvastam, de mostanában nem futottam bele ommm írásaiba. Már kezdtem örülni, hogy leépítik a cégnél a _nagy_arc_vonalat_. Persze nem a tesztekkel van a baj, hiszen valakinek meg kell azokat is írni. De az az ámokfutás amit itt rendszeresen művel, visszataszító. Winklernek is nagy néha az arca a belsőségen, de Ő legalább már letett sok mindent az asztalra. Pl. ha oldalra nézek, itt látom több könyvét is a polcon. Tudom, hogy azoknak a könyveknek nincs közük ehhez a bloghoz, tudom, hogy a hozzászólásomnak nincs köze a bejegyzéshez, szóval lehet moderálni. De ez most felbüffent, bocs.

lwcolors 2012.11.02. 00:29:59

Szinte érzem a kommentekből áradó irigységet... Ommm, így tovább, sok ilyen videót, ne hallgass a sok billentyűzethuszárra :)

Lehet, hogy én azért nem vagyok irigy mert vezettem ilyen autót? És megragadott az a sebészi pontosság, ahogy ezt az autót minden porcikájában megtervezték, majd előállították. Ezt érezni az autón is, minden részén, a viselkedésén, és ez a videó ezt nagyon jól bemutatja...

Szóval más a netről vett katalógus adat és más a valóság, az ahogy a kocsi viselkedik, ahogy él alattad, ahogy visszajelez, ahogy tudod kezelni (vagy nem)...

A valóság alapján 3 kocsi kellene a garázsomba:
Audi R8, Nissan GT-R, Toyota GT 86, a sorrend nem számít...
Ja és a mindennapokra egy Mazda CX-7.

PaOntan 2012.11.02. 12:34:42

@ommm:
Pista egy ilyen spoiler + kommentek utan nagyon kivancsiak vagyunk a kesz cikkre. Mikorra varhato ?

xtremetuning · www.xtremetuning.hu 2012.11.02. 20:47:50

Ahogy elnézem Pista megcsípte az új (facelift) V10 R8-at.
Ez már dsg-vel jön ki, hallani is a váltásokon, hogy nem az R-Tronic. Az egyetlen dolog, amit az újból irígylek :) .

xtremetuning · www.xtremetuning.hu 2012.11.02. 20:56:24

@visszakettopadlogaz:

Tudok olyan hangot mutatni r8-ból, hogy a 430 scuderia elsápad, pedig az sem szarral gurít....
De nem gyárilag. Azt ne felejtsük el, hogy az r8 tervezésekor a futásteljesítményt nem 50000-ben határozták meg, hanem 2-300000-ben. Napi használatú szupersportkocsi, amit esőben és hóban is kivihetsz ellentétben a 430-458-al. (FF akkor még nem volt). Menj egy ferkóval napi 3-400 kilómétert melóba. Hamar bele fogsz fáradni. Az r8-al nem. Más vásárlóréteg lett megcélozva és ez be is jött nekik. Lásd eladott darabszám.

ommm 2012.11.02. 21:18:57

@politikus-omm: Öregem, most már olvass vissza és tényleg kezeltesd magad, mert ez a nethuszár ámokfutás, amit itt leművelsz, kezd kínos lenni. Mást is tudsz, vagy csak mesélni nagyokat? Választ küldhetsz e-mailben, ne szpemmelj itt. Viszlát!

ommm 2012.11.02. 21:23:18

@PaOntan: Ah, a kommentek különösebben nem befolyásolják a véleményem, de nagyon-nagyon érdekes megfigyelni az újra és újra feltörő hitvitákat. Ezek után kicsit mindig úgy érzem, hogy alapvetően még mindig a rossz oldaláról nézzük a dolgokat és állunk hozzájuk.
Mi nem együtt örülünk, mi együtt gyűlölünk, ez itt a baj.
Csütörtökre lesz belőle bemutató.
Köszi!

közösperonos átszállás 2012.11.04. 14:16:09

@ommm: "Nem vagy köteles elhinni egyik állításomat sem, hiszen szubjektív a vélemény."

Az, hogy "életed leggyorsabb autója", mióta szubjektív?

Rocko- 2012.11.04. 16:36:24

@közösperonos átszállás: mióta világ a világ.
azt mondta: élete leggyorsabb autója, nem a világé.

közösperonos átszállás 2012.11.05. 17:39:20

@Rocko-: Azt mondta. És? Ha aszondom, életem legmagasabb nője, attól az még nem lesz szubjektív, hogy az én életemről van szó, nem a világról.

Rocko- 2012.11.05. 18:53:40

@közösperonos átszállás: javaslom: ismerkedj meg a szubjektív fogalmával.

közösperonos átszállás 2012.11.07. 06:21:58

@Rocko-: javaslom, hagyj fel a kommenteléssel, ha már ez se megy. (Hint: életem legjobb nője vs. életem legmagasabb nője, nem, nem ugyanaz a kategória, ha a szubjektivitás foka a kérdés.) Részemről ennyi.

Rocko- 2012.11.07. 06:56:38

@közösperonos átszállás: szóval nem ismered a fogalmat, értjük. semmi gond.