A Cougar megint majdnem kész

  2012. július 02. - Winkler Róbert Címkék: winkler totalcar mercury cougar flotta tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

DSC_0512.JPG

Péceli Gabi pazarul beállította a futóművet

A Cougar majdnem kész, és erről nemrégiben kaptam egy papírt is a Vas megyei rendőrkapitányságtól: 70 helyett 97 km/h-val mentem vele az M1-M7 közös bevezetőjén. Nem emlékszem konkrétan a helyre, hogy arrafelé hol a francban van 70-es korlátozás; hát nyilván ott, ahol leszúrnak a bokorban egy háromlábú mérőeszközt.

DSC_6487.JPG

Most tehát már papírom van róla, hogy a Cougar megy, ráadásul ez egy olyan, 400 kilométeres tesztkör volt, melynek első része autópályán zajlott, ahol megnéztem, bírja-e a tartós 130-140-et. Bírta, és ehhez képest a 30 ezer forintos bírság nem is olyan eltúlzott.

DSC_0508.JPG

Ez egyébként már a második tesztkör, az első egy országúti 300 volt. Akkor is rendesen viselkedett a Cougar, és a fogyasztása alapján érdemesebb is vele 90-nel menni, akkor ugyanis elvan 13 literrel, 130-nál 16 fölé megy, bár az M7-es-en a Balaton déli csücskéig valahogy majdnem végig enyhe szembeszél volt, meg szerintem az emelkedő is több, mint máshol.

DSC_0503.JPG

A kipufogón is van még mit alakítani, mert a hátsó rész belever a difibe, ami hosszú távon nem jó

DSC_0795.JPG

Az új porlasztóm

Na mindegy, a Cougar a végén visszament a műhelybe, hogy kicserélődjön rajta néhány dolog. Az Edelbrock porlasztó például önmagában nem lenne rossz, de már VMax Zsolt is mondogatta, hogy a pillangószelepet úgy barkácsolta bele valaki, bármikor kieshet egy csavar, hogy beszippantsa a motor. A Mester, Aki Nem Akar Szerepelni, azt mondta, a Holley drágább, de jobb.

DSC_0794.JPG

A cuccaim egy része (mínusz hordozható hálózsák)

Közben elmentem még Pécelre a Gabi nevű futóműveshez, akinél olyan szinten megvan minden gyári beállítás, hogy a 68-as Cougarét is azonnal kiköpte a gép. Mint kiderült, a futóműves, akihez Sabc vitte a Cougart, sem utánfutást, sem kerékdőlést nem állított, valószínűleg azért, mert macerás.

DSC_0787.JPG

A géptető-mechanika helyett is egy erősebb szerkezet került be

Péceli Gabi viszont megkérdezte, mennyire akarok vele versenypályázni, majd mikor tisztáztuk, hogy akarok, de legyen csak gyári, beállította az eredeti értékekre. Pécelről hazafelé már az első körforgalomban radikálisan érződött a különbség: a Cougar olyan lett, mint egy tisztességgel összerakott Zsiguli, ami azért nagy dolog.

DSC_0502.JPG

A fújható hátsó gátlók helyett Kayabák lesznek

Most annyira szétbombázták, hogy kicserélték a szélvédő alatti esőelvezető tálcát, ami Mustangoknál mindig elrohad, és az enyém sem volt valami jó állapotban, rendbe rakják a kábelezést, áthegesztik a fékpedál forgópontját, ugyanis azért volt a fék annyira adagolhatatlan, mert szervós fékhez tartozott a szervótlan pedálja.

DSC_0791.JPG

DSC_0789.JPG

Lesz továbbá fogaskerekes vezérlés, mert a Mester szerint az összes vezérműlánc, amit manapság kapni lehet, szar, még a kétsoros, nagyon hangsúlyosan Made in USA-jelzésűek is. Persze ez, ami jött, szintén nem nélkülözi a kínai humorérzéket, bár hogy a rezgéscsillapítási céllal belerakott színes papírkorong handzüje mit jelent, sose tudjuk meg.

DSC_0797.JPG

A szétszedésnél volt egy kis hümmögés, hogy ez nem Dynamat fólia, amit magam vettem jó pénzért, és VMax Zsolt szerelte be, csak egy filléres hőtükör, amit radiátorok mögé szoktak ragasztani. Van vagy hatféle Dynamat fólia, köztük ilyen szivacsos is. Nem hinném, hogy Zsolti egyszerűen megbugázta volna az enyémet, mert egy link illető, egy rettenetes, megbízhatatlan hangulatember, de csak nem bugáz meg egy ekkora köteg Dynamatot.

DSC_0796.JPG

Vasterasba, a világ legnagyobb amerikaiautós találkozójára pedig idén már nem megyünk, mert a szervizautó sajnos nem tud jönni, a Cougar sem készült még el, holnap pedig indulni kéne. Esetleg jövőre.

DSC_0780.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr454624037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lwcolors 2012.07.03. 11:33:58

A Cougar szép, tetszik, imádom az ilyen korú amerikai kocsikat, pl ölni tudnék egy 71-es Road Runnerért...
Egy probléma van velük.
Ismerek egy (nem magyar) illetőt, aki foglalkozik ilyen kocsik restaurálásával és átépítésével (nem itthon), bármilyen szinten (értsd akár régi kasztni, de Corvette motor és futómű).
Ő nagyjából leírta az árakat.
Tehát, ha egy picit kopottas, de hosszabb ideig üzembiztos kocsit szeretnék, az olyan 7-8 m, ha viszont csilivili szépet az 10-től fölfele. No, ez a probléma. Persze szerinte is meg lehet oldani olcsóbban, elsősorban az üzembiztosság kárára.

DeezL 2012.07.03. 11:37:00

@Shadowbull:
fogaskerekes még a 2.5 VM TD is!

Motordoktor 2012.07.03. 11:38:46

@Shadowbull: Ez egy 2+2 kerekes szet, ahol a köztes kerekek csapja (tengelye) a vezérmű fedélben kialakított helyre megy be és az tartja a blokknak nyomva a köztes kerekeket. Mivel egyenes fogazású és lazán illesztett, lesz egy síró hangja (egyébként van hangos és halk verzió is).

www.youtube.com/watch?v=DincdeIK_gM

DeezL 2012.07.03. 11:40:11

@lwcolors: ? ilyen drága? az kemény...Nekem is tetszik ez,de akkor inkább Taunus,az amerikai/angol változat,a német taunus sem csúnya de amerikai szebb...

Motordoktor 2012.07.03. 11:42:27

@Shadowbull: ...és mint minden ilyen utánépített, módosított dolog, van egy-két előnye és vagy 50 másik hátránya, egyik a zaj, a másik az élettartam, noha jó anyagból csinálják.
A szükségességét az hívta életre, hogy nagyon nehéz az eredetihez hasonló minőségű kerekeket és láncot venni. Gyári más nincs (?), az utángyártott pedig silány minőségű.

A bogár vezérlését most alakítom vissza egyenes fogazásról ferde fogazásúra. Nem kell a sírás és esetenként a foghézagból adódó kopogás (hegyes tengely esetén).

Motordoktor 2012.07.03. 11:43:44

@DeezL: Pár változata, volt láncos is.

Egyébként tudja SB, hogy volt sok fogaskerekes vezérlés, de azok gyáriak voltak, nem átalakító kittesek.

Shadowbull 2012.07.03. 12:19:08

@Motordoktor: "Gyári más nincs (?), az utángyártott pedig silány minőségű."

Na igen, ha nincs mas megoldas, akkor kar is toprengeni rajta, ez kell bele.

Tizenkettő 2012.07.03. 12:22:46

Egyébként nehéz elhinni, hogy pont amerikában nincs ehhez a motorhoz rendes vezérműlánc ahol elképesztően nagy iparág épül ezekre az öreg vasakra, nem beszélve arról, hogy egyes motorokat használnak olykor 50-60 évig komoly változtatás nélkül. Pl GM LS.

Motordoktor 2012.07.03. 12:44:12

@Tizenkettő: Én nem tudok okosabb lenni az amerikaiaknál, ott is ezeket szerelik bele.

karlmann 2012.07.03. 12:51:38

@Winkler Róbert:

Kedves Róbert, épp nyaralok Siófokon. Egy órája jöttünk vissza a strandról ahol néhány, szemlátomást egyetemista csaj napozott pont olyan szivacsokon, mint a te autódba rakott "Dynamat". Az egyik oldalán hőtükrös fólia, a másikon világoskék, kb 1cm vastag szivacsszerű anyag. Az egész feltekerhető és egy gumiszalaggal összefogható, kiterítve olyan 60 cm széles és 200cm hosszú lehet.

Tizenkettő 2012.07.03. 12:53:15

@Motordoktor: Kíváncsian várom a végeredményt.

tom.tom 2012.07.03. 12:54:24

Winkler Robi ! Keress rá az Agatity Lajos Fordjára a facebook-on aztán keress tovább a mekk-mesterek közt,könnyes szemmel.

tom.tom 2012.07.03. 12:55:49

Robi ! Keress rá az Agatity Lajos Fordjára a facebook-on aztán keress tovább a mekk-mesterek közt,könnyes szemmel.er Róbert:

Tizenkettő 2012.07.03. 13:24:34

@Tizenkettő: A legijesztőbb dolog egyébként számomra ebben az átalakításban az az hogy kínai..... Én eddig még tartós kínai dolgot nem láttam. Ellenben minden mást igen.

trawala 2012.07.03. 13:51:14

@Tizenkettő: Sőt a Volgákban is fogaskerekes a vezérlés

Tizenkettő 2012.07.03. 13:59:52

@Shadowbull: Ez a kit egyébként 4 kerékből áll. Egy megy a főtengelyre, egy a vezérműtengelyre, és közé van valahogy beillesztve az a két másik kerék, ami egy közös fém izében, konzolban fut. Ja és az egyik kisebb mint a másik, gondolom, hogy a holtjátékot csökkentsék. De hogy azt a konzolt mi tartja, vagy hogyan van rögzítve azt nem tudom. Nem ismerem ezeket az amerikai vasakat és a hozzájuk tartozó megoldásokat, elképzelni sem tudom milyen dolgokra képessek. :D

Tizenkettő 2012.07.03. 14:02:10

@Tizenkettő: Na meg ugye 2 kerékkel változna a forgásiránya is a dolognak....

Tizenkettő 2012.07.03. 14:07:00

"Floating idle gears allow free movement, smooth contact, and quiet operation." Hmmm.... Szóval az ott úgy van. Nincs rögzítve.

Tiltott Lally 2012.07.03. 14:46:19

A láncoshoz képest páros fogaskeréknél változik a forgásirány.

- Szerzet - 2012.07.03. 14:51:24

@Tizenkettő: Elég szép megoldás.

Tizenkettő 2012.07.03. 15:07:48

Közben utánanéztem, ezt a motort a mai napig gyártják. Nyilván voltak apró módosítások, de mekkora egy átbaszás ez már megint, hogy nincs hozzá lánc ami meg van az meg mind szar.

Tizenkettő 2012.07.03. 15:20:43

@Tizenkettő: editiondigital.net/publication/?i=88199
Hivatalos gyári alkatrész a Ford racing performance-tól. 115-ös oldal. Ennyit a mesterről.

roomster 2012.07.03. 15:20:48

Kellene annak a péceli futóművesnek az elérhetősége. Előre is kösz!

Tizenkettő 2012.07.03. 15:44:31

@Tizenkettő: És azt marháran nem hiszem, hogy ez a gyári alkatrész szar, és az a kínai jobb.

Tizenkettő 2012.07.03. 15:50:45

Aztán a végén meg úgy jársz vele mint a Motordoki a szuper cromo lendkerekével ami szintén kínai volt.

ne most 2012.07.03. 16:40:15

Fogaskerekes vezérlés utcai autóban halálosan zajos. Egy óra után olyan, mintha baltát vágtak volna fejedbe, ha el tudod viselni egyáltalán addig.

Persze... 2012.07.03. 17:11:34

@Tizenkettő: Ja, 79 dollár... Amerikában piacgazdaság van. Ha kinyúlik a cucc 30000 km után, vesz a csóka újat és megint és... :-)

Persze... 2012.07.03. 17:14:23

@ne most: Melyik gép az? Hadd kerüljem (vagy pont ne?) el. :-D

ne most 2012.07.03. 17:25:55

@Persze...: Mi tudna kinyulni egy ilyen láncon?

Tizenkettő 2012.07.03. 18:08:14

Ne kezdjük már hogy szar a gyári lánc is......

Tizenkettő 2012.07.03. 18:23:26

És ha "csak" 30000km-t bír ki az akkor is évi max 5000km-rel számolva is minimum 6 év, mert mivel OT-s elvileg annál többet nem mehet. Igaz ezt senki sem ellenőrzni, na meg kis hazánkban mint tudjuk ennek a tuningolásának nagy hagyományai vannak, de ettől függetlenül kétlem hogy ez az autó napi használatban lenne, és évente kellene a használatból adódóan cserélni. De egy gyári alkatrész nem 30000-et bír. Azt hiszem lenne is nagy felháborodás kint ha a Ford ilyet árulna.

ne most 2012.07.03. 18:25:22

Egy csodaszép video egy 289-es blokk teljes felújításáról
www.youtube.com/watch?v=kWVj-63uKbM

ne most 2012.07.03. 18:32:52

Persze, ha nincs idő szórakozni vele, lehet egy teljes motort is venni hozzá:
www.hiperformer.com/featured_engines/for_289lb.html

1260USD

Persze... 2012.07.03. 19:08:17

@ne most: Ok, legyen minimális a nyúlás, akkor kopnak a görgők a csapon, lánckeréken, maga a kerék is. Van ám ott erőhatás, OHV cucc! Főleg ha tuningos a blokk, beleraknak erősebb/több szeleprugót akár, egyből nő a terhelés. Amúgy akkor kell erősebb szeleprugó, ha nagyobb fordulatot akarnak elérni. S ha már így van, akkor sokat járhat üveghangon. Stb-stb.

Persze... 2012.07.03. 19:15:45

@Tizenkettő: Sokféle gyártó cucca van azon az oldalon, sokféle árral. Kevés gyár készít mindent maga a gépéhez. Beszállítók viszont vannak, jobbak/rosszabbak. 30000-et min-re értettem, azért annyit kinézek az ami láncokból legalább, bár, használatfüggő. Amelyik cuccukkal találkoztam, minőséges volt! Azért fenntartom: ha elkopik, stb -> ami vesz (szerelője) újat, oszt le van sz@rva, fogyóeszköz.

NperA 2012.07.03. 20:53:23

Ez a passzus priceless:

"A szétszedésnél volt egy kis hümmögés, hogy ez nem Dynamat fólia, amit magam vettem jó pénzért, és VMax Zsolt szerelte be, csak egy filléres hőtükör, amit radiátorok mögé szoktak ragasztani. Van vagy hatféle Dynamat fólia, köztük ilyen szivacsos is. Nem hinném, hogy Zsolti egyszerűen megbugázta volna az enyémet, mert egy link illető, egy rettenetes, megbízhatatlan hangulatember, de csak nem bugáz meg egy ekkora köteg Dynamatot."

Finom irónia rulez :-)

killpest 2012.07.03. 20:55:31

@Dövan: jol szamoltal , ha akarsz egy uzembizos autot akkor az min. 10 millio , de az meg nem is biztos hogy szep , csak valszeg jo .
ha utana meg csilli villit szeretnel vagy eroset vagy jo futomuvest , jo fekest akkor a vegeredmenybol siman kapsz egy uj mustangot vagy camarot.
Dontes kerdese hogy mit veszel , de ha a regi autok tetszenek es szeretnel veluk jot es hosszan autozni akkor az ennyi penz , ha ujat es gyorsat akarsz akkor meg vehetsz sok mindent hasonlo arban es nem szivsz vele ennyit , kinek mi tetszik .
Kis penz kis foci , nagy penz nagy foci ez a vetarn es uj autokra is igaz .
Ha ennel kevesebbet aldozol ra akkor nem lesz sok oromed egy veteran amcsi vasban .

killpest 2012.07.03. 20:59:01

@ne most:tudsz venni halk es hangos uzemodu fogaskerekes vezerlest , es messze nem ez lesz a leghangosabb amit hallani fogsz az autoban

killpest 2012.07.03. 21:11:20

@ne most: lehet venni ennyi penzert motort , de ennyiert nem kapsz egy par jo aluminium hengerfejet sem , ami azert meg messze van egy egesz motortol , aztan szamold ra a szallitast es a vamot es az afat .
De az is igaz hogy ajanlott motorhoz nagyjabol mindegy milyen vezermu lancot tesznek fel , ha kompatibilis vele .

killpest 2012.07.03. 21:20:24

@ne most: ez egy kicsivel kozelebb van a valosaghoz , ha legorgeted az oldalt akkor latod hogy par dollart eleg egyszeru meg elkolteni es akkor meg mindig csak egy motorod van , amit persze garanciaban visszakuldhetsz a gyartonak ha valami gond van vele a sajat koltsegeden
www.proformanceunlimited.com/specs/302_300dropal.html

YAN CHI 2012.07.03. 22:38:27

@Gomulka Béla: No meg a kétütemü Trabant, és a farmotoros Skoda :)))

Tizenkettő 2012.07.03. 22:39:16

@Persze...: Én a gyár oladláról kerestem ki az alkatrészt, és az amik konkrétan belinkeltem egy gyári alkatrész volt. Nincs itt szó semmiféle utángyártott ismeretlen eredetű, minőségű alkatrészről.

Tizenkettő 2012.07.03. 22:41:24

És ha jól tudom az a motor ami a cougarban van nem 289-es hanem 302-es, és nincs benne semmiféle hengerfej tuning dupla szeleprugókkal ami befolyásolná a lánc élettartamát, és amiben eltérne a gyári állapottól.

Z o z ó 2012.07.03. 23:25:48

@Winkler Róbert:

Azért ez...DE mindegy, a lényeg hogy most már jó kezekben van a vas, és össze fog állni:) Őszi Trackday-re tervezel jönni?

DeezL 2012.07.04. 00:12:09

@NagyG81: sok VM van... alfában pl 1.8 2.0 2.4 2.5 VM Crysler Voyager Jeep Cherokee Ford Scorpio is a 2.5 Vm Td-t kapta

- Szerzet - 2012.07.04. 00:16:40

Amúgy nem értem, mi ez a láncfóbia, a Skoda Fabiában is lánc van, aminek az élettartama megegyezik a motoréval, nem kell cserélni, és azért ez bőven kétszázezer kilométer feletti futást jelent, egy sokkal pörgősebb motorban, máskülönben a faros Skodákban is ilyen rövid, feszítő nélküli lánc volt, ami legfeljebb zörgött, de a rövidsége miatt átugrani nem tudott.

Tizenkettő 2012.07.04. 09:26:46

Az előző OT vizsgás témához megy csak annyit fűznék hozzá ami a kormányrendeletben van.
"A jármű muzeális jellegének megállapításához az alábbi feltételek szükségesek:
a) olyan jármű, melyet az 1991. évi LXXXII. törvény 18.§ 14. pontja szerint legalább 30 évet megelőzően gyártottak, használata kizárólag a jellegével összefüggő célból történik, továbbá az eredeti műszaki jellemzőit nem változtatták meg, vagy annak megfelelően helyreállították."
Kiemelném a mondat utolsó részét!
Ezen érdemes lenne elgondolkozni. Mert vagy ez a törvény szar, vagy a minősítés. Ezért károg sok ember úgy gonodolom. Ami valahol jogos. És nem a Robi autójának mostani állapotával van a probléma, hanem inkább az azt megelőzővel.
Avéleményemet meg továbbra is fenntartom ezzel kapcsolatban amit korábban leírtam már.

közösperonos átszállás 2012.07.04. 12:11:20

@Tizenkettő: Azért ez a rendelet a láncosról fogaskerekes vezérlésre átépítés szempontjából is érdekes lehet. (Vagy ez nem lenne műszaki jellemző?)

Tizenkettő 2012.07.04. 12:52:06

@közösperonos átszállás: Azt azért nem sorolnám ide, mert alapvetően ez az autó olyan, vagy hasonló mint amikor gyártották. De a sok átépített bogár amikbe ültetőcsonkot megy keskenyített hidakat faragnak bele, és a tököm tudja milyen átépített drag motort, meg a mindenféle korabeli high-tech tuningcuccot, majd ráfogják hogy cal-look, amit korábban is említettem viszont szerintem igen csak, és az ilyenek miatt kérdőjeleződik meg az egész muzeális minősítás intézménye és válik nevetség tárgyává az egész. És hogy ez hogyan jön ide? Motordoktorunk írta, hogy miért cirmognak az emberek mindig, és hogy enélkül az OT pro és kontra dolog nélkül nincs is Cougar cikk. Hát ezért nincs. Mert az emberek folyton azt látják, és ez személyes tapasztalatom nekem is, hogy a rendszer nagyon nem fasza. Sok olyan autó van ami a szabályzatot elolvasva igen csak nem lehetne OT-s. Sokan sajnos a hobbyautót összekeverik az OT-vel. Én úgy gondolom, hogy egy OT minősítésnek, ahogy az a nevében is benne van egy hivatalos tanusítványként kellene működnie az autó eredetiségéről, mint muzeális tárgy, és nem pedig egy adózási és legalizálási kiskapuként. És ez az autó sem érdemelhette volna meg az OT minősítést amikor Robi megvette, ahogy ezt rajtam kívül sokan mások is megjegyezték már. Az más kérdés, hogy azóta rengeteg minden szépen meg lett csinálva rajta, és most már így engem pl nem zavar.

ne most 2012.07.04. 12:52:22

@közösperonos átszállás: Talán felújítani, olajat cserélni sem lehet, hiszen az is megváltoztatja a műszaki jellemzőit.

ne most 2012.07.04. 12:55:13

@Tizenkettő: Az emberek nem értik, hogy 1967-ben is volt hobby autó.

Tizenkettő 2012.07.04. 13:17:21

@ne most: Ne mondja már nekem senki sem hogy egy állítható első híd, keskenyített nyomtávval az korhű..... És muzeális....

ne most 2012.07.04. 13:22:12

@Tizenkettő: Korhű? Mi ez, újabb szempont? Tőled?

Tizenkettő 2012.07.04. 13:25:32

@Tizenkettő: Úgy lóg némelyik bogár meg karmann orra hogy alig pár centire van a földtől. Hol tükrözi az az eredetiséget? Mitől lenne megőrzendő mint muzeális tárgy amikor olyan kinézetű autó az életben nem létezett. És nem kell itt poénkodni az olajokkal, mert kurvára nem arról van szó, hogy esetleg valaki tesz a motorba egy nagyobb vezérműtengelyt, esetleg valamit javít rajta hogy használhatóbbá váljon a forgalomban úgy, hogy megőrzi az eredeti jellegét az autónak. Mellesleg mindent dokumentumokkal bizonyítani kell elméletileg a minősítésen. Hát én kurvára kíváncsi lennék arra, hogy az ilyen mértékű átalakítások hogyan vannak dokumentálva és mennyire bizonyítható az, hogy egyáltalán létezett. Mert az, hogy valaki azt állítja az nagyon nem dokumentáció. Szerintem még egy kép is igen kétes dolog főleg műszaki viszonylatban.

Tizenkettő 2012.07.04. 13:26:42

@ne most: Nem nem tőlem. "eredeti műszaki jellemzőit nem változtatták meg, vagy annak megfelelően helyreállították" Ez szerinted mit jelent?

Tizenkettő 2012.07.04. 13:52:56

Lehet itt megint jönni a vaskalapossággal, meg hogy ez hülyeség, de akkor meg lófaszt sem ér az egésznek nincs semmi értelme, ha minden szar megkapja.

Tizenkettő 2012.07.04. 13:59:02

@Tizenkettő: Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen átalakított autó mint érték sem ér többet muzeális korban, hiába került esetleg kétszer annyiba, mert mindenhol az eredetiséget nézik, és azért fizetnek azok akik komolyan gondolják a dolgot nem pedig a mindenféle odabarkácsolt aftermarket szarért.

Tizenkettő 2012.07.04. 14:01:17

És pont erre lenne egy valamennyire hivatalos igazolás a minősítés, hogy ezt az eredetiséget igazolja. És ami itthon marhára nem garancia. = Nem ér semmit. És pont ez az amiért folyton cirmognak az emberek ha egy ilyen téma felvetődik.

Tizenkettő 2012.07.04. 14:12:08

Nem tudom, hogy ezek az alkatrészek mikor kerülnek fel egy autóra, és az is lehet hogy simán a minősítést követően, de én a bizottság helyében járnám a rendezvényeket, és ahol nem megfelelőséget találnék ott bevonnám a rendszámot (még a joguk is megvan hozzá) mivel ezzel magukat, és azokat a restaurátorokat, veteránautó tulajdonosokat járatják le akik komolyan gondolják a dolgot.

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.07.04. 14:31:25

@Tizenkettő: Én egyetértek veled teljesen.Józan észérvekkel támasztottad alá a gondolatodat.Ha valaki ez után is kötözködik,akkor az csak "troll".

Holdkóros Tónyó 2012.07.04. 16:05:47

Robi, azért a Dynamat-gate további fejleményeiről (ha lesznek) számolj be mindenképp!

ne most 2012.07.04. 16:11:04

@Tizenkettő: Aha, szóval nem tudod mit jelent.

dennisthemenace 2012.07.04. 19:55:24

@ne most: Nem az. Nekem V6 Taunus/Granadában volt, csendes, nagyon szépen járó motor volt.

Tizenkettő 2012.07.04. 22:16:52

@dennisthemenace: Engem aztán nem. Nem vagyok rászrulva a tetves rendszámukra. Majd ha érni is fog valamit akkor elgondolkozom rajta.

Tizenkettő 2012.07.04. 22:21:34

@ne most: Hagyjuk a dolgot szerintem. Ha csak ezen tudsz pörögni, és csak bele akarsz mindenbe kötni akkor nem vagyok kíváncsi rád ne is haragudj.

Tizenkettő 2012.07.04. 22:40:25

@dennisthemenace: A kedvezményes biztosításhoz nem kötelező, meg egyébként sem kerül sokba már egy 40 év közeli autóé, max a teljesítményadót tudom megspórolni. KB annyival lenne olcsóbb az egész. Az 5 évenkénti műszaki nem hoz lázba, mert akkor viszont az újraminősítési procedúrát is ki kell fizetni, és összesen azzal drágább mintha rendesen 2 évente vizsgáztatnám. És mivel gyakorlatilag nem megy sokat az autó, így eddig egy műszakira sem kellett semmit sem csinálnom már hatodik éve. Szóval amíg tényleg ilyen a minősítés mint most, és számomra semmit nem jelent, ráadásul az autóm sem ér többet egy fillérrel sem így addig nem érdekel a dolog.(és elnézve a trendet ez nem is fog semmit sem garantálni, hogy értéknövelő tényező lehessen) Nem beszélve arról amiről mindenki nagyon hallgat, hogy egy olyan jogkörük is van, ha az autó esetleg nem felel meg mondjuk a második minősítésen akkor az utána a régi rendszámát már nem kaphatja vissza, új autóként kell regisztrálni, természetese a regadó befizetése után. (Mondjuk nem mintha lenne pofám olyan autóval odaállítani amiről tudom hogy bukta, de ki tudja. Sok gyökér van ebben az országban.)

Tizenkettő 2012.07.04. 22:43:00

Pl Csikósnak sincs egy OT rendszámos autója sem.

Tizenkettő 2012.07.04. 22:44:10

@Tizenkettő: És nem azért mert mintha mondjuk a Bianchi vagy az állólámpás nem ütné meg a szintet.

Datsun Sunny Coupe 2012.07.04. 22:51:58

@Tizenkettő: Én ahogy látom,egy húron pendülünk! Nem azzal van a baj,ha az angol veteránodban a gyújtásmegszakító made in china. De valami határok közé kellene szorítani az átalakítás mértékét. Természetesen hogy a 81es Warciban fekete,vagy barna kárpit van az egy dolog,mert volt ilyen is-olyan is! De nem volt gázos csillapító,nem volt fejjel felfelé beszerelt leömlő poroltóba puffogva,oldalt kivezetve. Nem volt sportkormány sem....gewindefahrwerk sem...nem létezett türkizkékben sem. Az a baj,hogy a bizottságnak abszolúte nincs típusismerete és az amerikai vasakhoz lövésük meg végképp. Ne félj az 1200as ladát tudják,hogy milyen. Vigyél egyet dupla weberrel,koppány kipuval, gaál tengellyel 2000es alapjárattal meg BMW 3as cápa felniken oda. Próbáld ki! Hivatkozz a "kúgárra" belefér nem? Attól még lada! Nem? kívül tök gyári. Nem? Röhely! Semmi másról nem szól,csak az adóelkerülésről,biztosítási visszaélésről ez az egész. Mert ugy ez rakat szar az életben nem menne itt az országban egy centit sem,ha nem lehetne kikerülni a rájuk kivetett dézsmát!Ezzel emberek élnek és visszaélnek! De addig amig autókat visszadobnak OT vizsgáról azért,mert radiál helyett diagonál abroncs van rajta és a kocka krómtükör helyett kör alakú addig ez lovaglás és rugózás tárgya lesz! Igazából meglepődnék ha a bizottság nem köszönné meg levélben a lejáratást a kegves járműtulajdonosnak. Én már akkor meglepődtem amikor eldicsekedett az OTvel és mellé leírt egy IFA-ra való alkatrészt ami mint utólag kiderült nem bele való! Rendszeresen olvasom a Veterán Autó motort,pár éve volt egycikk egy pannóniáról,amit vacakul restauráltak,egy csomó csavar nem olyan volt mint a gyári! Megbukott.Oszt akkó hun van az igazság? Ott ahol a pénz csörög,meg ahol a név van. A többinek kuss paraszt!

Tizenkettő 2012.07.04. 23:01:46

@Datsun Sunny Coupe: Évek óta megy a pörgés egy alfán ami minősített autó volt, és kiderült róla később, hogy olyan autót az életben nem gyártottak. Egy szedettvedett szar volt, amit sajnos először a vevő sem tudott még, és bízott az OT rendszámban, később meg jól ráfaragott.

dugo66 2012.07.04. 23:03:12

@ne most:

ez alapból nem igaz! több V6 USA autóm volt, Ford is és nem tudod megmondani hangról, hogy milyen hajtású a vezérlése , olyan kulturáltan ,csendben megy (a szerpentin-belt hangosabb!)
lehet csak hulladékokat hallottál eddig, ne arra alapozd a véleményed...
a többi kommentedet hogyan minősítsem(-sük) ilyenek után..? :-)

Tizenkettő 2012.07.04. 23:04:13

@Datsun Sunny Coupe: A kedvenc hibapontom az alvázvédős, vagy festett fékcső. Mert ugye ebbe bele kell kötni ha esetleg egy 30-40-50 éves autón valahol egyszer az élete és a történelme folyamán alvázvédős lett valahol.....

Tizenkettő 2012.07.04. 23:07:03

@Tizenkettő: Tudom ez is öngól most majd megkapom, hogy azt életveszélyes mert 50 éves meg elrohad. Nem, ha jól van rögzítve és nem rázódik ki nem életveszéles, és elrohadni nem fog mert a régi autóknak rézből van.

Tizenkettő 2012.07.04. 23:15:53

De mindegy, szerintem zárjuk le a témát mert nagyon elkanyaodtunk, elkanyarodtam az cikktől, és nem erről kellene szólnia, viszont ha már többeknek is ez visszatérő probléma akkor lehet hogy tényleg valóságos dologról van szó, és nem egy kitalált trollkodás. Lehet hogy megérne egy vizsgálódást, esetleg egy cikket az illetékesekkel, ahol mindezt a sok kétséget fel lehetne tenni nekik, és tisztázni. Nem pedig azt írni, hogy na megint kezdődik a pro és kontra vita mint minden Cougar cikkben. Mert itt nem a Cougarról van szó, csak mivel tudtommal ez az egyetlen OT-s autó a szerkesztőségben amiről írások jelennek meg így itt csapódik le a dolog.

ne most 2012.07.04. 23:20:13

@dugo66: Ezek homlok fogaskerek, ami soha nem kultúrált.

Neked nem kell minősíteni, alkalmatlan vagy rá. V6 USA, te jó ég.

Datsun Sunny Coupe 2012.07.04. 23:54:13

@Tizenkettő: Erről beszéltem a törölt tegnapi kommentemben! Ők a szakújságírok! Oszlassák el a homályt! Semmi bajom a Winklerrel,még anno a TC könyvet is megvettem. Legyen egy részletes leírás,példákkal, hogy mit miért lehet és mit miért nem!
Nem a hozzászólókat kell piszkálni,meg törölni a hozzászólást!
NEM!
Válaszokat akarunk!Trollkodás nélkül felmerül bennem 100kérdés! És ha ez fáj,meg törölni kell,akkor érdemes lenne magunkra szánni 5 percet és elgondolkodni kicsit. Sok itt a hányás,mint a merci 190nél ahol utólag visszamegyünk pénzt kicsikarni az eladóból,mikor vásárlás előtt egy vagon hozzá(nem)értő megnézte és jóvételnek titulálva elhozta a kocsit!
Gyalázat!

Tizenkettő 2012.07.05. 08:08:02

Úgy látom az én hozzászólásaim is fogyatkoznak....

Tizenkettő 2012.07.05. 08:11:37

@Tizenkettő: Őőőőő mégsem, benéztem....

közösperonos átszállás 2012.07.05. 08:51:46

@Tizenkettő: "Pl Csikósnak sincs egy OT rendszámos autója sem. "

Mintha a Pontonnál az lenne a terv, aztán lehet, hogy rosszul emlékszem.

Tizenkettő 2012.07.05. 08:57:31

@közösperonos átszállás: Ott lehet, hogy nem lesz más választása.

dugo66 2012.07.05. 13:35:53

@ne most:
te 1 elfogult agresszív pöcs lehetsz, ráadásul azt gondolod, hogy nagyon okosakat írsz és nincs nálad tájékozottabb a fórumon...
és ne válaszolj mert alkalmatlan vagyok.....

Faby 2012.07.05. 15:54:54

@Tizenkettő: @közösperonos átszállás:
Csikósnak a zöld Állólámpa hónapok óta OT rendszámos, csak valamiért (időhiányra tippelek, ő is valami ilyesmit mondott) nem írta még meg.
Íme:
kepfeltoltes.hu/120610/OTmerci_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Turbo Busa 2012.07.05. 17:39:52

@dugo66: Ne haragudj,de egy régi,fekáliáról szóló fórumban nem posztolgattál régebben rendszeresen?"sikeresen abszarváltam a problémát" és hasonló írásaidat kb egy hónapja olvasgattam. :)

Tizenkettő 2012.07.05. 21:22:50

@Faby: Ez egy szép autó, megérdemli. Így kellene mindegyiknek kinéznie. Ez egy eredeti autó. Nem tudom, hogy tényleg a Csikósé-e, de bárkié is gratulálok hozzá.

Faby 2012.07.05. 23:49:43

@Tizenkettő:
Tényleg az övé, a bokori traktormajálison kaptam lencsevégre, és beszéltem Zsolttal is az autó mellett.

Tizenkettő 2012.07.06. 07:33:05

@Faby: Ez tényleg egy szobor. :D

ne most 2012.07.06. 11:54:57

@dugo66: Nem tartozok a családodhoz, már önmgéban ezért sem lehetek pöcs.
Áruld el hol nőttél fel, hol termel ilyen hulladékot a szubkultura?

ne most 2012.07.06. 12:02:07

@Tizenkettő: V6 alias dugo66 (gondosan választott név) és tizenkettő egymásra talált? Mi lesz ha bejelentkezik 3x6inch?