Kilyukadt a tankod? Négy hónap a szopórolleren

  2012. június 06. - mm Címkék: zastava felújítás rozsda yugo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kilyukadt a tankod? Négy hónap a szopórolleren
2012-06-06 06:11:00

Itt éppen nagyjából semmi baja a kocsinak Igen, értelme nincs. Igen, iszonyú nagy szívás. Igen

Itt éppen nagyjából semmi baja a kocsinak

Igen, értelme nincs. Igen, iszonyú nagy szívás. Igen, tényleg nincs értelme. Igen, egy csomó másra költhettem volna ennyi pénzt. De. Ennyi pénzből értelmes autót nem kapok, ahhoz nem kötnek történetek, nyolc év az életemből, és annál nem érdekelne, hogy milyen lehetett új korában. Röviden: valami eltört, és megcsináltatom a Yugómat jóra.

Félig-meddig szükségmegoldásból lett egy Yugo Skala 55-öm nyolc évvel ezelőtt. Akkor azt hittem, átmeneti állapot, majd biztos akarok jobbat, de az évek alatt rájöttem, hogy nem feltétlenül. Nekem jogsim lett, egy családi jóbarátunknak meg egy fölösleges telekrejárós autója, így adta magát, hogy mi lesz az első autóm. Nem akarok a részletekbe belemenni, de köteleznék minden friss jogsist, hogy pár évet húzzon le valami régi autóban, tuti megtanul minimálisan autót szerelni, és nem esik kétségbe, ha valami nem működik a kocsival. Ráadásul egy ilyen régi autó, mint a jugó nem fogyaszt sokat, fillérekért vannak az alkatrészek, elfér benne öt ember, meg egy rakás csomag, országon belüli használatra ideális. Persze, ilyen apróbb bajai párhavonta vannak, de úgy vagyok vele, hogy legalább szép lassan kicserélek mindent a kocsin. Egyébként is, a legtöbb gondja eddig abból volt, hogy azelőtt, hogy 14 évesen hozzám került volna, túl keveset használták, ráadásul akkor is csak egy ember. Ezért például a mai napig nehezen nyílnak az ajtók a vezetőoldalit leszámítva.

Na, de a lényeg, hogy idén februárban úgy belemerültem az egyébként 1-2 hétig tartó szívásba, mint még soha. Egyik nap munkából hazafele a kocsihoz sétálva azt vettem észre, hogy egy féltenyérni kis tócsa van az autó alatt. Öreg autóm van, mindig meg szoktam nézni az aszfaltot alatta. Egy zsepivel beletöröltem, kiderült, hogy benzin. Nyilván beigazolódott pár napon belül, hogy kilyukadt a benzintankom. Semmi gond, gondoltam, az lesz, mint szokott lenni, elmegyek a boltba, veszek egy új tankot, aztán a szerelő szépen berakja.

Ha ilyen egyszerű lett volna a dolog, nem lenne ez a poszt természetesen. Tankot a jugóhoz ugyanis már nem lehet kapni, mert annyira ritkán fogy, hogy nem éri meg behozni Magyarországra, mert kb. 40 ezer forint lenne, ami jugóléptékkel számolva tényleg irtózatos összeg. Hát, akkor jön a másik lehetőség, elmegyek bontóba, veszek ott alkatrészt. Olyat is látott már a világ, amikor egyszer kitört a jobb első ablakom, és nyolc órán belül meg kellett javítani, mert még aznap mentem vidékre.

Természetesen sikerült, beszerelési munkadíjjal együtt volt talán tízezer forint a kaland. Na, a tankkal a bontóban sem jártam jól. Hat bontóban voltam Budapest környékén, egyikben sem volt tank. Vagyis a hatodikban volt, de nem olyan típushoz, mint az enyém. Nem baj, ötezer forintot megért, megvettem. Irány a szerelő. Jó napot! Hoztam tankot, cseréljük ki. Természetesen nem passzolt. Két rohadt típust gyártottak a jugóból, egyébként a Lada Niva, Fiat Polski, Fiat Uno, Panda, Fiat akármi alkatrészek mindig jók bele, de a tank az nem. Abból muszáj volt két tök különbözőt gyártani.

Jó, hát akkor elkezdjük rágni Tibby és Csikós úr fülét, hogy segítsenek. Tibby azt javasolja röhögve, hogy írjam ezt meg, illetve, hogy szerezzek egy nem túl drága gumi versenytankot, és valahogy kendácsoljuk oda a kocsira. Zsolttól kaptam két karosszérialakatoshoz számot, akik szoktak tankot javítani. Szoktak volt, hogy pontos legyek, mindkettejük lába között durrant már szét tank, úgyhogy már ilyet nem vállalnak. Közben mindenféle ismerősöket zargattam, több vidéki bontót is bejártak, de tank sehol.

Az új tank, szép poros, és az új gátlók. Vettem még egy jobb oldali tükröt is, mert az is fehér holló valamiért Magyarországon

Végül nem maradt más: ki kell menni Szerbiába, ha a jugó hazájában nincs tank, akkor sehol, és ott eszi meg a fene az egészet. Nem akartam még tőled megválni kisautó, de így jártál. A szarért lyukadt ki a tankod! Ráadásul egy idegesítően kicsi helyen, de cserébe az alján.

Jó nagy szerkesztőség, ahol dolgozunk, így volt határon túli kolléga. Sikerült vele leszervezni, hogy Magyarkanizsán van egy Zastava szakbolt, hívjam fel őket. Jó napot! Tank van? Van. Tényleg? Tényleg. Mennyi? Tízezer forint. Jó, akkor tegye félre egy pár napra, megyek. Meggyőztem egy barátomat, hogy leugrunk a tankért, az autópályán megy a Szerb határ felé, megnézzük Magyarkanizsát, megvesszük a tankot, a Tisza-parton eszünk egy pljeskavicát, és iárny haza. Ha már ott voltam vettem két lengécsillapítót is hátra, mert korábban már mondta a gumis, hogy kicsit kezdenek lógni. És nem lehetett otthagyni, mert hatezer forint volt darabja, és nem bontott, vadiúj. A pljeskavica egyébként hatszáz forint volt, és szuper, úgyhogy érdemes volt már csak ezért is lemenni.

És a 600 forintos pljeskavica. Akkora volt, hogy nem tudtuk megenni, pedig nagyon finom volt

Hazajöttem, a határon persze kiröhögtek. A vámos diadalittasan megkocogtatta a csomagtartóban a tankot, hogy ez meg mi. Mondtam, hogy ez egy Zastava-tank. Elvigyorodott, és egy na tünés innen keretében utunkra bocsátott minket. Nem akarok tippeket adni a cigarettacsempészeknek, de ez például elég jó terelésnek tűnik.

A kocsi állandó kiegészítője, a napernyő, illetve az új elemek az ülésen

Itthon berakattam a tankot, meg a gátlókat. Úgy éreztem, újra tökéletes minden. Ekkor volt nagyjából április vége. A zaszti ment, a lengéscsillapítók csodát tettek. Most már nem úgy veszi az akadályokat, hogy Krassch, hanem úgy, hogy Blüp. Príma. Elhoztam a szerelőtől, leparkoltam.

Másnap reggel ránéztem. Lógott a lökhárító, és volt a kocsi előtt vagy négy kuka. Azonnal jött a diagnózis: a kukások valószínűleg az egyik kukával leverték a lökhárítót hajnalban. A lökhárító korábban is tört már le, és mivel üvegszálas műanyag, elég nagy szívás javítani. Tudom. Been there, done that. Akkor egy pestkörnyéki csúszdaüzemben tudtam megcsináltatni értelmes áron. De ehhez most se kedvem nem volt, se időm. Az idegtől alig láttam, alig 24 órán keresztül volt jó a kocsim. Telefonálás a szerelőbarátomnak, ez van, tudod, a múltkor veled szívtam a lökhárítóval, csináljuk már meg, nem kellenek a csúszdások, kitaláltam, mi lesz.

Azt hittem, agyvérzést kapok

Elmentem az OBI-ba, vettem olyan ragasztót, amire azt írták, hogy jachtot lehet vele ragasztani, meg 25 méter üvegszálas szövetet (ez a legkisebb kiszerelés). Néhány óra alatt újjáépítettük a letört üvegszálas tartóelemet. Szerintem most az az oldal tart jobban, sőt, valószínűleg a kocsiból már rég nem lesz semmi, amikor az a kis műanyagkocka még mindig egyben lesz. Május elejére megint használható autóm lett. Boldog voltam. De valami nem hagyott nyugton. Ha már szinte mindent megjavítottam, kicseréltem már rajta, ha nem rozsdásodik a motortér, ha a motor nagyon egyben van még, ha belül is vállalható, akkor miért ne hozassam rendbe az egészet?

Végül kevesebb pénzből megjavítottam, mint amennyibe a hivatalos levelezgetés került volna

Az utolsó lökést az adta, hogy el kell vinnem hamarosan vizsgáztatni, amihez ki kell lemezelni a fenéklemezt, mert eléggé elrozsdásodott. De ha már lakatoltatom, akkor lakatoltatom rendesen. Lesz új fenéklemez, küszöbök, bal ajtók, hátsó sárvédő, meg egy pár apróság. Tanksapka-fedél például. Itt tartunk most, a kocsi már a fényezőnél, hamarosan elhozom, és kezdődik a kipofozás második fázisa. Mondjuk akkor kicsit elbizonytalanodtam, amikor a lakatos megkérdezte, hogy megkocogtathatja-e kalapáccsal a kocsit, hogy talál-e rajta olyan lemezrészt, amihez tud hegeszteni. És amikor a harmadik lyukat ütötte bele a rozsdás autóba, akkor elmerengtem azon, hogy mi van, ha nem talál ép lemezt, viszont szépen sajtreszelőre pofozza a kocsimat. Végül szerencsére meglettek az ép lemezrészek, így az is, hogy mennyi részt kell kicserélni.

Azt kérdeze a lakatos, hogy kicsit megütögetheti-e kalapáccsal. Igent mondtam

Nem veteránt akarok, meg nem kiglancolt bemutatóautót, hanem a jó öreg, nyúzható, földútra és autópályára egyaránt alkalmas zasztit, amilyen valószínűleg új korában lehetett 1991-ben. Most tartok lakatolással, tankkal, lengéscsillapítókkal együtt olyan kétszázezer forintnál, szerintem még ötven, és kész lesz az autó. De, ahogy magamat ismerem, nem lesz ez olyan egyszerű menet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr844561546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.06. 07:03:43

Amúgy faterom szokott tankot hegeszteni,de mosás elötte tényleg tovább tart mint a hegesztés.
www.facebook.com/media/set/?set=a.381860158514485.90330.345694308797737&type=3

jozsika1971 2012.06.06. 07:15:11

Na végre valami rendes autóról is van itt szó! Így tovább, nekem is van yugó itthon tartalékba :)
Tank meg mindegyiken folydogál, egy kis ón meg egy darab trombitalemez csodát tett vele. Lakatolnom nem kell alul, mert sértetlen még. Amúgy tényleg a legjobb kis városi kocsi, megy zörög, és alig fogyaszt.

conect 2012.06.06. 07:20:31

Tankot nem heggeszteni kell, hanem forrasztani.
Mosni is felesleges, úgyse lehet jól kimosni. Víz alatt kell forrasztani, akkor nem tud robbani.
Bár, ha az alján van 1 lyuk akkor van ott több is, szét van rohadva. Le kell mosni gőzborotvával, és olyan lesz, mint a szita

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.06.06. 07:28:35

Es ha kitennek a tankot 2 napra a forro nyari napra, nem parolog ki belole maradektalanul a benzingoz? Egy kis fujatassal rasegitve, persze.

Vegyesz reven rendszeresen csinalom azt, hogy oldoszeres eszkozoket vakuummal megszivatom, igy a levegoaramlas segitsegevel nem marad semmi gyulekony oldoszer az uvegben.

mm 2012.06.06. 07:32:45

@korábbi kommentelők: köszi a tippeket! engem meggyőzött, amikor egy mindentől tök független szerelő, aki csak segített felemelni a kocsit, hogy megnézzük a lyukakat azt mondta, látott ő már 20 éve üres és kiszaradt tankot pukkanni. a legtartósabb megoldásnak az új tank tűnt egyértelműen a mindenféle kétes tartósságú forrasztások helyett.

protézisesh 2012.06.06. 07:33:20

Víz alatt kell forrasztani, akkor nem tud robbani.

víz alatt is tud robbanni. Akkor nem tud robbanni, ha TELETÖLTÖD vízzel forrasztás előtt.

Mérges 1234 2012.06.06. 07:35:16

@Gyurma73:

Vagy 10 éve anna, hogy egy Lada tankról le akartam vágni a tanksapkás részt menettel. Lényeg a lényeg vízel feltölt, de mivel nehéz volt a fele vízet kiengedtem belőle flex elő, és mégis olyat szólt.....

Szoval kurva óvatosan kell ezzel bánni.

jozsika1971 2012.06.06. 07:45:52

@Mérges 1234: Ahány tankot már hegesztgettem ahhoz képest nem kéne itt legyek :) még egy nem volt amelyik esetleg pukkant is volna egy kicsit. Megvan a módja hogy kell csinálni, és nem ész nélkül. Vagy teli vízzel, nem félig meg 3/4-ig hanem teli, vagy hagyni kiszáradni egy kiadós mosás után pár napig. Főleg nyáron amikor kiteszem a napra, abban benzinnek még a nyoma se marad.

palinkasa 2012.06.06. 07:50:41

Itt az uj Csikos,emberibb autoval.Csak a plere vigyazz oszt sokaig jo lessz.

yenoee 2012.06.06. 08:01:35

Teljesen jó, kíváncsi leszek a végeredményre!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.06. 08:04:18

De az biztos hogy ez a megoldás volt a legjobb mégha a utazás költsége jóvl több volt mint maga a tank:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.06. 08:08:42

250 et rákölteni erre?Az a baj hogy ez csak szocialista mértékkel volt jó autó,a fiat 128as mikor jött ki?
A töréstesztje rosszabb mint egy suzukié ,jobban rohad mint egy Fiat.
Szóval nem értem ezt.

abes 2012.06.06. 08:14:08

Jó kis Zaszti, egy baja van. Szereti a 98-as benzint. :-)

Lajcsika 2012.06.06. 08:21:56

Nem vagyok lakatos, csak elektroműszerész, bár azért szoktam ezt azt hegeszteni. Most elgondolkoztam ezen a tanktémán (két Zsigulival az udvaromon) szerintem ha telenyomod vízzel és úgy hegeszted mondjuk co val mert az kis helyen melegíti a lemezt, akkor a kockázat szerintem nulla. Csak az a cudar, ha ritkajó a lemez és egyetlen vakuvillanással négyzetcentis lyuk ég rá :)Akkor már lemezpótlás van, úgy meg nehéz teletölteni... Inkább én is a Jugókhoz szakadnék rémületemben. Egyébként jó lenne több cikk ezekről a kgst autókról, számomra ezek az igazi gépek.

Robi79 2012.06.06. 08:23:48

A benzin nem oldja a SZAPPANT!
Elég lett volna azzal vastagon bekenni azon a kis helyen, és még 20 évig használhattad volna!

Q-match 2012.06.06. 08:29:34

gumitank
gumiautó
gumidominó
( guminő? )
:)

Sákif za morro? 2012.06.06. 08:30:45

Mi is trombita arannyal hegesztettük meg a kapuvas által keletkezett lyukat. Amúgy tökéletes autó volt, csak ne rohadt volna le róla kétévente a hátsó lökhárító.

Papp Sanyi 2012.06.06. 08:31:22

Az elég barokkos túlzás, hogy 5 embernek kényelmes és még rakás csomag is belefér. Emlékeim szerint ez egy kis autó.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.06.06. 08:32:19

Teljesen átérzem a cikk témáját.
Szitu szint ugyanaz. Mazda 626 2.0i 1989.
Rohadnak a hátsó sárvédőívek, lyukas a köszöb, első gumik belső felét elnyalja. Viszem futóművet állítani, azt mondja a szaki, nincs mihez állítsa, meg egyébként sem tudja megemelni. Viszem kasznishoz, kevés a javítóelem amit vettem, elemeket kellett legyártani, jött a tél, jött a tavasz, kész lett, festeni csak amennyire muszáj, ahol fehér volt ott fehér legyen. Térjünk vissza a futóműhöz: kétoldali gömbtámasz, axiál csuklók, stabilizátor elöl-hátul. Viszem a szerelőhöz. Kocsi nem indul. Akksi cellazárlat, csere. Ha már éppen szerelőnél van és ráér, akkor régóta vacakol a generátor, újítsuk fel. Generátor visszatesz, próba. Nem indul. Van benne benzin? Kéne lenni, de viszek kútról 10 litert. Nem indul, csak teker. Benzinnyomás 2 bar. Immobilizer? Nincs benne. Fejvakarás. Doboznyitogatás a motortérben. Hopp itt egy 30A bizti, ami úgy néz ki szakadt. Nincs ilyen, ilyenkor már bolt is zárva. Odafogunk egy másik 30-ast. Végre elindult. Alapjárat 700 hideg motornál. Kevés, ezzel még lesz szívás. Holnap megint egy kör autósboltba, mert stabilizátor nem volt készleten, rendelni kell. De akkor már fékcsövet is, mert be van repedezve, és menne műszakira áremelés előtt, mert pont utána járna le.
Az autószerelővel már majdnem összevitáztunk, hogy miért kell nekem még ezt a szart forgalomba tartani, miért nem veszek egy jobbat? Na de mit? Ha van 100-200eFt-om a mókára, tudom, hogy nem ér ez az egész autó ennyit, és folyamatosan továbbra is öntenem kell bele a pénzt, ráadásul a legtöbbet a tankajtón, azt gondolom nincs más választásom. Mert ha még várok, hogy összejöjjön 400eFt-om, annál az árkategóriánál is bele lehet nyúlni rendesen. Biztos vagyok, hogy a kasznist is nem csak a tél hátráltatta, hanem az undor is.
Egyébként meg 11 éve nálam van az autó, útközben egyszer sem, hagyott cserben, és emlékezetes ráköltésem nem volt még. Az utóbbi pár évtől eltekintve évi 15ekm-t ment. Most 272e van az órájában, de minden elektromos ketyere működik benne.
Én ragaszkodom ehhez a szopórollerhez.

WildBear 2012.06.06. 08:36:34

Miért nem foltoztad be a tankon lévő lyukat kétkomponensű epoxy gyúrmával ? Az bírja a strapát (és a benzint is).

Dr. Kix 2012.06.06. 08:36:41

Ahhoz képest, amit a kollégáid művelnek, ez még nem is olyan nagy szívás. lásd be! :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.06.06. 08:41:28

Lehet, hogy hulyeseg amit irok.
Nem lett volna egyszerubb valami ketkomponensu ragasztoval megragasztani a tankot?

ChPh 2012.06.06. 08:45:37

Ah, jó cikk, még :D
Hányszor agyaltam már, hogy rohangászónak kéne egy ilyen, még az alkatrészekkel se szívnák, mert 1-2 havonta járok Szerbiában :)

adidigaga 2012.06.06. 08:48:09

@Mérges 1234:
Na, most jó beszarattatok! :-)

Nekem a tank 2 éve pihen a garázs sarkában, igaz lezárt nyílásokkal és benzint is csak annyira tudtam belőle kiönteni, amennyire a beöntőcsonkja engedte.

Nemrég az úszót is kiszedtem belőle és az így nyert újabb lyukon a benzint teljesen kiöntöttem belőle. Jó szeles erkélyen szellőzött 1-2 hónapot, nemrég már szaga sem volt , a hétfői viharban meg még eső is került bele szerintem.

Lyuk tudomásom szerint nincs rajta, de le szeretném túrni róla a rozsdát drótkorongos flexxel és fúróval.

Vagy inkább akkor még se akkor inkább? :-s

m20b25 2012.06.06. 08:51:44

Én a Marutival voltam így. Fősuli mellett volt egy végig. Mindig volt annak is valami kis baja, de soha nem rohadtam le vele sehol. Mentünk vele 6-an bulizni, balcsira, szlovákokhoz mindenhova. Nagyon szerettem és a mai napig hiányzik.

wajzy 2012.06.06. 08:56:42

Mindenki írja itt az okosságokat, hogy mivel lehetett volna olcsóbban és egyszerűbben megjavítani a tankot. Közben viszont a helyzet az, hogy ha ma behegeszted/beragasztod egy helyen, jó eséllyel rövid időn belül kilyukad majd máshol. Soha nem lesz üzembiztos az autó, mert lesz benne egy teljesen megbízhatatlan alkatrész, ami bármikor újra bedögölhet. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a tankban úszkáló rozsdadarabok eljuthatnak a karburátorig, frankón eltömítve az egészet, aztán majd lehet nagy boci szemekkel lesni az út szélén. Az új tank nem volt nagy pénz, a tulaj elment világot látni, autózgatni kicsit, és most már ismer egy helyet, ahová legközelebb is fordulhat, ha nehezen beszerezhető alkatrész kell. Így volt ez a legjobb.

Tiltott Lally 2012.06.06. 09:02:35

Kit tisztelhetünk a szerzőben?

Faszán megcsinálod, aztán pillanatok alatt szétbasszák a kukások, rádnyitják az ajtót, megtolnak a lámpánál, ááááááá,,,,,,

MP 2012.06.06. 09:09:28

A tankot nem mosni kell hanem feltölteni vízzel hogy kiszoruljon belőle a benzinpára. Kívülről persze az már más tészta. Amúgy ha fém akkor nagyon sok tankjavítási segédanyag van igaz drágán.

JmOS 2012.06.06. 09:12:19

@conect:
Ott a pont! Szerintem is forrasztani kell.
Én is így csináltam, ráadásul tele volt, mert a világ végén történt a dolog. Szereztem elektromos pákát meg forraszanyagot, kapott egy kis horganyzott foltot és gyí tovább!
Nem kell agyonparázni a dolgot.

A motorét azért már hegesztettem, de azt nem az "út szélén" kellett. Van aki egy gázpalacktól is retteg...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.06.06. 09:18:01

És hipphopp megduplázta az autó értékét.

Solaren 2012.06.06. 09:19:24

Jók ezek a kis Jugók,tudomásom szerint nem sok gond volt velük,de 91-ben már tankra kellett haszálni az acélt és nem tankra.Szóval érted... :)

Waldorf Rolandó 2012.06.06. 09:21:38

Lyuk a tankon beken szappannal, aztán pá.
El nem hinné az ember, mi minden elfér egy zasztiban, ki van találva ez a forma-hátsóajtó nagyon

traxx 2012.06.06. 09:26:22

Normálisan megcsinálni egy tankot nem két perc. A munkadíj kb annyi, mint az új. Szvsz jó döntés volt az új. Nekem még a régebbi zaszti volt, kicsi lökhárítóval, elefántfülekkel. Imádtam, bár rettenetesen tudott rohadni. Érdemes lenne egy hasonló akciót megejteni mint Csikós Zsolti a mercivel. Sajna sok olyan hely van az autón, ami eléggé rejtett, és ha rohad, akkor iszonyat nagy meló megcsinálni. Vagy már nem érdemes... A 127 Panorámánál jártam így sajnos :( Azóta is sajnálom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 09:32:14

"de köteleznék minden friss jogsist, hogy pár évet húzzon le valami régi autóban, tuti megtanul minimálisan autót szerelni"

Meg vezetni is, meg megbecsülni azt, hogy ha rálép a gázra, akkor elkezd gyorsulni a gép :)

Szkotti 2012.06.06. 09:35:45

Igazat adok azoknak, akik az új alkatrészt helyeslik.
Nem volt pénz érte, kotta új, nem rozsdás, és a forrasztgatás-ragasztgatás-taknyolás csak meghosszabbítja a szekszuális aktust.
Más lett volna a szitu, ha a tank értéke több, mint az autóé, így szerintem a lehető legjobb megoldás született. Az üvegszálas cuccok javításához meg vannak szakboltok, ahol kimérve lehet kapni a profi alapanyagokat (gyantát, edzőt, szövetet), tényleg forint húszból ki lehet pofozni a műanyag cuccokat.
Respekt a kitartásért, de a kettőötvenes felújítási összeg azért mosoly a bajusz alatt, maradjunk ennyiben (legalábbis a szerkesztőség többi tagjához képest)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 09:37:14

Különben zsír verda :)
Jövőre megy az én kocsim is lákátoshoz, meglátjuk, annak az alján is lesznek-e kalapáccsal beüthető részek :D (Lesznek :D )

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2012.06.06. 09:47:45

kettő darab bontásérett yugó áll a meggyfánk alatt, ha valakit érdekel, speciel tank már egyikben sincs, de egy rakás alkatrész még kinyerhető belőlük. érdeklődni nálam :)

Leonard Zelig 2012.06.06. 09:58:34

"de köteleznék minden friss jogsist, hogy pár évet húzzon le valami régi autóban, tuti megtanul minimálisan autót szerelni"

Ja, meg 10000 Voltos használt távvezetékszerelésre is kötelezni kéne a sok gyökeret, LoL

Leonard Zelig 2012.06.06. 09:59:46

használttávvezeték-szerelés

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 10:01:50

@Leonard Zelig: Némelyiknek az sem ártana, de védőfelszerelés nélkül.

isti77 2012.06.06. 10:11:08

A '80-as években a Lajtától keletre ez egy k.rva jó kis autó volt, a Samara és Favorit-generáció születéséig szerintem a legjobban összerakott KGST-autó, igaz, az ára is olyan volt, '85 körül 180 ezer Ft volt újonnan, a lavórlámpás 1200-es Zsiga kb. 50 ezerrel olcsóbb volt.
Az árán kívül csak annyi hibája volt, hogy valamivel kisebb volt, mint a családi autónak számító Ladák, Skodák, Daciák (de ez legalább 5 ajtós volt). Volt egy nekünk is, annyiban különbözött a cikkben szereplőtől, hogy az még Zastava GTL 55 volt, elefántfül-ablakokkal és fém lökhárítókkal, csak az oldalsó elem volt műanyag (ezt cserélte le mindenki utólag full műanyagra). Azt az ajtókárpitot, amilyen ma már a 30 milliós autókban sincs, és a motortérbe tett pótkereket soha nem fogom elfelejteni.
Szép emlék, köszi, bár tudom, hogy nem ezért írtad.

KAMA3 2012.06.06. 10:27:02

Fel lehet tölteni inert gázzal is, akkor sem fog robbanni. Mégis könnyebb, mint ha vízzel töltenéd meg.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.06. 10:31:15

@traxx: és kimenni szerbiába?
450 km az kb 15 ezer plusz a matrica .ez a sok persze Szegeden jobb a helyzet.

conect 2012.06.06. 10:35:58

@protézisesh: Persze. Azért forrasztasz víz alatt mert tele van vízzel a tartály.

conect 2012.06.06. 10:39:09

@traxx: Valóban. Kb 10 perces meló, 1-2 ezresből megvan.

conect 2012.06.06. 10:40:43

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Amit lehet forrasztani, azt baromság mindenféle szir-szar ragasztóval bekenni. Jobb nem lesz, mint a forrasztás, csak a ragsztó után nem biztos, hogy meg lehet forrasztani.

vinyi 2012.06.06. 10:50:25

Volt Zasztim és lyukas is volt a tankja. 6 liter a tankba (ez volt az a mennyiség ami még nem folyt ki belőle unos untalan), 6 a kannába és így közlekedtünk vele, városban. A legmókásabb helyeken fogyott ki a nafta (emelkedő, körforgalom, zöldre váltó lámpa stb., egyszer Bábolna előtt mert kimerészkedtem vele pályára, de annyira rossz volt az akksi, hogy hiába töltöttem bele a kannából már nem volt ereje indítózással feltölteni a porlasztóig a lét, kézzel meg nem lehetett pumpálni) Tartalék darabot bontóban 10 ezerért akartak adni (2001!), így megpróbálkoztunk a forrasztással. Tank kivesz, kimos, drótkefe, forraszt. Hú naggyon jó lett, erre mellette ereszt. Megint, megint máshol. A drótkefe újabb és újabb réseket tárt fel (mivel a rozsdára nem tapad ugye a forrasz). No hát maradt egy darabig még a kannás módszer, aztán leadtam a bontóba 5000-ért és vettünk egy új autót.

vinyi 2012.06.06. 10:55:34

@jozsika1971: alapos mosás után nem kell még annyit sem várni. Mi nem robbantunk fel.:)

nem mondom meg 2012.06.06. 11:07:16

Hajjaj, ebben a hónapban vizsgás a Zastava.
Ki tud hozzá alkatrészt elérhető áron? :) És ha már szerelünk, kellene egy bal első ablakemelő szerkezet is.

- Szerzet - 2012.06.06. 11:12:36

Nekem a krómlökhárítós kifejezetten tetszik. Jó kis autók voltak.

Valami? Amerika? Naná! 2012.06.06. 11:31:18

@Tiltott Lally:
"Kit tisztelhetünk a szerzőben?"

Valami új hús, eddig ezeken a helyeken alkotott:
Gumicukor (1413 poszt)
tejbenvajban (12 poszt)
helyszínelő (81 poszt)
muffin (5 poszt)
Belsőség (1 poszt)
Meg is látszik szerintem, autóhoz nem ért, írni nem tud, és puhapöcs (vagy punci), még a kukásokkal sem meri felvenni a harcot az általuk elkövetett szemétség miatt!

lanyi 2012.06.06. 11:38:52

Nekem is volt régen egy Zasztavám.Bűn rossz autó volt:)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.06.06. 11:50:43

lehet én vagyok lemaradva, de kit takar az mm nevű szerkesztő? erről a zasztiról se olvastam még

traxx 2012.06.06. 12:26:25

@conect: Mert a tank csak úgy kilyukad egy helyen. Mindenhol máshol gyári marad a lemez.... Meg le sem kell szerelni... :) Vissza meg pláne. :D :D :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.06. 12:33:53

@traxx: Gyári marad, csak ugyanolyan rozsdás :D

tailor13 2012.06.06. 12:33:55

Nem tudom mit kell ezen rugózni, hogy tank robban...

Ismerek olyat, aki két futam között, a depóban hegesztette meg a tankot, mert esésnél kilukadt (Yamaha RD volt asszem)
Nem ügy, bele kell tenni a kompresszor csövét, és folyamatosan nyomni bele a levegőt, ha meg ezt nem érzi az ember biztonságosnak, fel kell tölteni szinültig vízzel.

Pierr Kardán 2012.06.06. 12:35:40

Benzint kimosni nem egyszerű, mert a víz nem viszi ki (benzint nem oldja a víz). Ezért először denaturált szesszel kell mosni a tartályt, mert a denszesz és a benzin elegyedik egymással, tehát jól kimossa a benzint. Utána mehet bele a víz, mert a denszesz és a víz már elegyednek egymással, tehát a denszeszt kimossa a víz.

Nem biztos, hogy egy Zaszti tankját érdemes így tisztítani, de ha nagyobb értékű tankot kell tisztítani, akkor már jó ez a módszer.

Tiltott Lally 2012.06.06. 14:44:46

@Valami? Amerika? Naná!: Még egyik helyen sem jártam életemben.
Mea maxima culpa...

parizervitéz 2012.06.06. 14:53:26

nekem van kettő darab benzintankom az autómhoz, mind a kettő lyukas. egy új darab olyan szolid 130000 forint lenne, így más megoldásokat keresek. ötletek?

blaiser 2012.06.06. 14:57:26

Az oreg, olcso auto egyetlen hatranya, hogy nem vigyaznak ra. Kukas, gyalogos, melled parkolo autobol kiszallo utas/sofor, mind veszelyforras. Ugyhogy szvsz fenyezesre csak modjaval kolteni, ugysem tart sokaig.

Rommel6600 2012.06.06. 15:23:18

Hehe, volt nekünk is zasztink (de szerettem, már majdnem 10 éve adtuk el, de rég is volt így belegondolva) és ugyanígy a tankjával volt vmi gebasz. Csak mivel muter hajtotta, fatert nem igazán izgatta mi van azzal a kocsival, nem hordta szerelőkhöz csak a szerinte szükséges dolgok miatt (mint fék, olaj, stb, a lényeg szerinte az volt hogy induljon és menjen). Mivel muter hajtotta, többnyire ő tankolta is, azonban ő soha nem szeretett bele sokért tankolni csak "párezeré". De amikor mégis teli lett tankolva benzinszag volt a kocsiban. Így aztán úgy lett megoldva a dolog, hogy mindig csak kb feléig tankoltuk :D

Valami? Amerika? Naná! 2012.06.06. 16:19:17

@Tiltott Lally:
Én sem, csak a cím alatt kattintottam az mm-re, és ezt hozta ki, először azt hittem, ommm, de aztán láttam, hogy nem, mondjuk az írásból is látszik, hogy gyenge eresztés.

Nani24 2012.06.06. 16:21:59

Szóval. Mikor is volt drága az új tank a kendácsoláshoz képest??? Tank és üzemanyag 25000 Ft. A napot nem számolom mert jó volt kirándulásnak a szerző szerint. Ha az a pici lyuk ami be lett foltozva hirtelen egy parkolóban vidéken elvérzik könnyen elfolyik a benzin...mondjuk 30-35 liter az 15000 Ft. Mivel a tank lyukas a kocsi mozgásképtelen ezért haver eljön értünk és hazahúz az ismét könnyen 10000Ft ée akkor nem is vagyunk messzire.Tehát elment a pénzünk ugyanúgy..szívtunk a hegesztéssel fizettünk érte újra szivtunk a lerobbanással....és ami e legjobb: még mindig nincs tankunk...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.06.06. 16:29:21

Na, aszittem, megint nem jó a kommentmotor, hogy egy reggeli cikkhez nem szólt még senki.

Jó kis cikk lett, de azért 4 hónapot ezzel elsz@rakodni...kb másnap kerestem volna szerbiai boltok, bontók elérhetőségét...
A kibocsátó országnál nem lehet jobb helyen keresgélni.
És télleg kitalálhatnának valamilyen univerzális műanyag vagy gumitankot, pont az ilyen és hasonló gépek üzemben tartásához.
Esetleg nagy kínomban valamilyen póttank-félét beraktam volna a csomagtartóba, hogy addig is üzemképes legyen a gép.

Sok sikert a Yugóhoz, ha szerepelni tudott egy BrúszVillisz filmben is, akkor rossz autó nem lehet... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.06.06. 16:31:16

@geegee: Asztaqrva...esküszöm, a 16.23-as kommentemnél még csak azt dobta vissza, hogy az az első komment...Utána 6 perc alatt meg majdnem 70 érkezett...Nooooooooooooooooooooooooooormális?

PéGé 2012.06.06. 17:11:18

rágógumi a lyukba ideiglenesen megoldást ad - amíg lemész az új tankért, bírta volna

tomcsibácsi 2012.06.06. 17:21:35

Hihi. Vagy 4 éve kimentunk Nagyváradra alkatrészért! (Dacia-val).
Bevásároltunk, jön a határ, vámos benéz:
-cigarettát hoznak?
-nem, alkatrészt.
-na nyissa fel a csomagtartót!
-.....

amikor meglátta a 25 éves Dacia csomagtartóját színig tele alkatrésszel, elvigyorodott, visszaadta a papírokat és viszlát!
Volt ott minden szar, szerintem ilyet még nem látott!
Akkor kb 4 márkatársnak hoztunk cuccot.

Ja, tartállyal még nem szívtam ahhoz nem tudok hozzászólni...

Myko 2012.06.06. 18:40:12

Zavodi Crvena Zastava Yugoslavija!
Én tervezem egy 1300as 3ajtós Mediterran behozását Szlovéniából! :)

papa33 2012.06.06. 20:14:46

Minden benzingőzös pasinak eljön a pillanat, mikor rájön, az élet nem csak a sz@r vakargatásából áll. És akkor azt mondja: elég, garázst kipucol mindörökre.

Bocs, de se nem autó, se nem veterán...

Zastaman 2012.06.06. 20:28:21

Szép ki történet! Sok szerettetel várunk a zastva klub cspatába! zastava-klub.hu

KillerAgy 2012.06.06. 21:10:35

A lényeg egyedül az, hogy a zsebben a lé...

Macséta 2012.06.06. 21:31:10

@Pierr Kardán:
Denaturált szesz? Akkor már E85, mer' az óccó :)

steve30 2012.06.06. 22:18:26

Az én tankomat,valami "formázható fémmel :" ragasztották meg.Talán két ezer forint volt.
Az nem tudom megmondani hogy mennyire tartósra sikeredet,mert pár hét múlva eladtam azt az öreg vasat.

dpetiba 2012.06.06. 22:56:10

Bocsánat a másik portál idézéséért, de itt van egy teszt tank ragasztásra:
www.vezess.hu/vezetunk/benzintankot_ragasztottunk/25321/

vviktor1 2012.06.07. 10:49:16

@parizervitéz: Csak egy ötlet, robbanásmentes tankjavításra : Megfúrni a lyuknál 4-es-5-ös (vagy tetszés szerinti) fúróval, ebbe lyukba mehet popszegecs egy gumi alátéttel és kész. Kb 5 perces és 10 forintos munka. Ha a többi része ép akkor sima ügy, ha már szita akkor valóban inkább új.
Kompresszor tartályát javítottam így, azóta is tökéletes, pedig ott 8 bar nyomás van.

Georg1979 2012.06.07. 12:50:39

Tegnap elolvastam a cikket, erre ma folyik a kocsiból a benzin. Még nem feküdtem alá, de úgy látom tank lesz nekem is. :(

Liquid_Night 2012.06.09. 12:54:05

@vinyi: Tehát egy új tank 10ért drága (mert az 2001ben olyan sok pénz volt), de szopni vele, majd 5ért bontóba adni, és inkább venni egy másikat nem. Áhá.

Tökéletes példája a magyar néplélekben harmonikusan együtt élő fillérb@xásnak és khm, nagyvonalúságnak...

dennisthemenace 2012.06.09. 22:44:53

@gergo: Nem. Egy haverom egyszer hegesztett egy tankot, ami évekig volt a kertben félredobva. Ahogy hozzáért, már bofogott is.. Fel kell tolteni (teljesen!) vízzel, úgy már megy.

dennisthemenace 2012.06.09. 22:46:10

@tomcsibácsi: De kurvára nem hiányolom a vámosokat a nyugati határról...

Dennis01 2012.06.10. 00:30:59

Jo cikk volt, remelem, latjuk elkeszulten is a KGST egyik gyongyszemet.. Bar ez a gond, oreg autonal nincs olyan, hogy na most keszen van, mindig van valami csinositani valo rajtuk.. :D

AzHofi 2012.06.11. 15:30:28

bel ekell húzni a lyukba egy bádogos popszegecset, ha nagy a lyuk, akkor két alátéttel, epokittel segíteni neki
süti beállítások módosítása