Egy telefon, és nagyon komoly emberek jönnek

  2012. április 22. - Stump András Címkék: vásárlás ford totalcar flotta mák fiesta tc flotta xr2

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Kétféle nap létezik egy férfi életében. Amikor autót vesz, meg amikor nem.

Az autóvevős: ünnepnap. Hetekig, hónapokig szokás készülni rá, mint egy rendes esküvőre. Tétova keresgéléssel kezdődik, gondolatban ízlelgetjük a szóba jövő típusokat, teszteket olvasgatunk, fórumokban veszünk el, de leginkább csak a használtautós oldalakat túrjuk. Krónikus esetekben figyelőket állítunk be a hahun, a mobilén, a scouton. Ha azon kapjuk magunkat, hogy hajnali kettőkor még a leboncoint lapozgatjuk, vagy a szerb használtautós szájtokat, már érdemes szakemberhez fordulni.

Van köztük egy kakukktojás

De amíg vissza tudjuk szorítani a kórt napi egy-két percre, amíg aznapi primadonnánk homályos fotóin elmélázunk - nevezzük légzésgyakorlatnak - nincs ok az aggodalomra. Évekig stabilan lehet tartani ezt az állapotot, a mellékhatások minimálisak. Hetente egy-két link a haveroknak, gyakorlatozzanak ők is a monitor előtt, néha egy kis szorítás a mellkasban, ha nagyon jónak tűnik az ajánlat, ennyi.

Ha megérik az elhatározás, hogy venni kell, általában kezd letisztulni a kép. Néhány típusra fókuszálunk, faggatjuk a haverokat, majd következik a telefonálós, megnézős fázis. A sok hulladékra pazarolt idő után aztán - ha elég türelmesek vagyunk - előkerül a gyöngyszem, amelyről, már amikor meglátjuk a kert végében, tudjuk, kell. Alig bírjuk palástolni lelkesedésünket az eladó előtt, a formaság kedvéért alkudunk csak, és a biztonság kedvéért alszunk rá még egyet, hogy egészen biztosak legyünk a döntés helyességében. Majd megvirrad a nagy nap, és izgatottan kivonulunk, zsebben a zsével.

Pénteken szó sem volt erről. Az ébredés utáni, felkelés előtti félkómában talán épp azon meditáltam, hogyan szabadulhatnék meg a fölösleges ballaszttól, hogy tartani tudjam magam a két autó aranyozott keretbe foglalt ideáljához. Egy használós, meg egy hobbizni. Több nem fér bele az életembe, nem tudom rendben tartani őket, elkallódnak, lepusztulnak, szétmállanak. És akkor még nem is beszéltünk a pénzről. Bárcsak talpra állna már a Rozi, akkor kiegyelhetném az autóparkomat, és beállna egy boldog metastabil pillanat, amikor egy sóhajtás erejéig úgy tűnik, minden rendben.

Megérdemli, aki minden reggel csekkolja a hahut. Megérdemli?

Erre ezt köpi reggel a figyelő. Értékes darab, mint aznap később megtudom Csikóstól, mármint a figyelő, mert most már nem lehet beállítani olyat, hogy minden 85 előtti autót megkapjunk reggel a postaládánkba. De ezt még egy meggondolatlan, bohém pillanatban kattintottam be, olyan régen, hogy már nem is emlékszem, mikor. Azóta keseríti az életem.

Volt már ilyen, nem egyszer. Szinte minden héten akad érdekes autó, végigkattintgatom a galériát, két-három másodpercig ábrándozom, vajon mennyivel szarabb a valóságban, mint fotókon, aztán piros kereszt, lecsapom a laptop fedelét, mire beérek a szerkesztőségbe, el is felejtem. Az XR2-es ennél mélyebben beégett, elég ritka darab. Itthon még nem is láttam ilyet. Pláne nem ennyiért. Amikor leülök bent a gép elé, még mindig ott motoszkál a fejemben. De kizárt, hogy felhívjam, nem vehetek még egy autót.

Nesze neked, önmérséklet

Göbi igazi bajtárs, és igen bölcs ember. Nem tartja bent, ami a szívét nyomja, nehogy elgennyesedjen. Péntek délelőtt egy kétliteres 124-es Fiat hirdetését küldi körbe a brigád érintett tagjainak, ezzel könnyít a rá nehezedő terhen. Nem rossz a Zsiguli-ős, egy kontrázáshoz épp elég indok. Beböffentem az XR2-t a kollektív köztudatba. Fukusimán átbukik a cunami.

Fejetlenség, kapkodás, keressük a leállító gombot. Csikós két másodperccel a hirdetés megtekintése után lengeti a bibliát: gyerekek, ez 1900 eurót ér hármas állapotban, és az árfolyam meredeken emelkedik. Jó, legyen csak négyes, akkor sem százezer magyar forint az értéke. Hirtelen csődület alakul ki a monitor körül. Nem látjuk a hibákat. A kasztnin nem látszik súlyos korrózió, eredeti a matricázás, minden kellék megvan. Kerek fényszóró, pepperpot-felnik, gyári ülés, piros keretes óracsoport, szpojlerek, egyszerűen minden. Hihetetlen.

Turkálok a fiestás emlékeim között, eszembe jut angol csoporttársam ezres Mk1-ese. Az is kerek fényszórós volt, kanárisárga, nagy kipufogóval. Amikor az első vidám kör után megkérdeztem, milyen erős a gép, azt mondta, pszt, erről nem beszélünk. Lehetett vagy negyven lóerős, de az is nagyon akart menni, élmény volt vele minden kilométer. Mit tudhat egy 97 lóerős XR2? Mert akkor még azt hisszük, 97 lóerős.

Most komolyan: a fotók alapján kihagyhatatlan vétel

Elhangzik a hot hatch-ek ősatyja szókapcsolat, és Zách Dani már pukkad a röhögéstől. Hányszor sütöttük már el ezt a kifejezést? Igaza van. De fogalma sincs, mi ez az autó. Pistából viszont ömlik a lelkesedés, nekik is volt Fiestájuk. Hej, de megvenné, ha lenne rá egy nem felcímkézett százasa. Göbi a tettek embere, rövid e-mailben közli, amint le tudja pattintani a rábízott gyereket, elmegy megnézni. Úrrá lettünk a krízishelyzeten, megfékeztük a láncreakciót. Pillanatnyi nyugalom áll be, hiszen világosnak tűnik, ha jó az autó, Göbi ráröppen. Ha meg nem jó, fölösleges is foglalkozni vele.

Valaki itt nem tud valamit

Korai volt az öröm. Érzem a sajgó fájdalmat Motordoktorunk izgatott hangján a telefonban. Sokat állt, két hengerrel indult be, csurog a benzin a fojtószelep mellett. De egészséges hangja van, nem füstöl, csak szürkén, a túladagolástól. A kaszni meg - teljesen ép. Jó, van két folt a doblemezen, de kábé ennyi. Az ülések kemények, a belseje egy alapos pucolás után elfogadható lenne, nincs szétfaragva, lefingva. Eredeti a fényezés, érted, egy XR2, amit nem törtek össze. Hol találsz ma ilyet?

Mondjuk, kissé zűrösek a figurák, akik a XVIII. kerület kevésbé előkelő negyedében árulják. Egy nyolcvannégy éves nénitől vették, nem titkoltan haszonszerzés céljából, de úgy tűnik, a papírok rendben vannak. Az apuka maga küldte be a purdékat a lakásba, mondván, sose veszik meg a gépet, ha ennyien ellepik az udvart. Készüljünk fel egy elmaradottabb szociális környezetre, ha netán elmegyünk megnézni.

Miért, te nem veszed meg? Nem azt mondtad, hogy az autó rendben van? De, de, csak tudod, ott az a rakás Bogár az udvaron. Nem mehetek haza még egy autóval. Döbbent csend. Nem jutok szóhoz. Figyelj, egy pillanatig nem kételkedek a szakértelmedben. Márpedig ha ez az autó jó, akkor ennyiért meg kell venni, nincs mese.

Esküszöm, én még nem láttam ilyet magyar rendszámmal

Göbi hajthatatlan. Ismét kezelhetetlenné válik a helyzet, nő a nyomás a reaktortérben. Csikós összeroppan, nem tudja feldolgozni. Utolsó reménységünk Sipos úr, a megrögzött fordos, hátha ő megveszi. Ezt nem lehet ott hagyni. Hívom, foglalt. Már Csíkkal beszél, de nem tudja átérezni a helyzet komolyságát. Ilyenkor márpedig áldozatokat kell hozni. Na jó, felhívja Miki barátját, ő éppen autót keres.

Nagyjából ekkor szakadt el bennem valami, egyszerűen nem bírtam elviselni a feszültséget. A nem veszek autót nap átváltozott autót veszek nappá. Felhívtam Sipos urat: ha nem szánja rá magát a Miki, ne hagyja ott, átveszem. Menjek inkább én - így kedvenc kibicünk - annyira nem érdekli a Mikit.

Már az eladó van a vonal végén: mikor érek oda, mert más is jelentkezett. Aki előbb jön, az viszi. Fél óra, saccolom be a távot Óbuda és Pestlőrinc között, és ebben már benne van az a tíz másodperc, amíg Pistát megdumálom, kísérjen el. Adásvételit nyomtatunk, pénzt vételezek az automatából, Winkler felteszi a lemezjátszóra az XR2-himnuszt, és már kormolunk is át a városon.

Hoppá, miért is nem vette meg Göbi? Hívom a barátnőmet. - Figyelj, meg kell vennem egy autót. Kicsi, piros, és nagyon ritka. Imádni fogod. Valószínűleg nekem is kellett volna pár másodperc, hogy ezt feldolgozzam így késő délután, derült égből. Miután ez megtörtént, a drága leány már jönne is velünk. De nem lehet, nem veszíthetünk időt, aki előbb jön, az viszi. Még gyorsan elmondom a paramétereket, amelyek alapján megtalálja az autót. Két perc múlva jön az sms: adj gázt! Hadd utaljak itt az Égéstér 11. adására, ahol a frusztrált férfi versus későn hazaérkező férfi témát gyönyörűen kibontják nálam tapasztaltabb munkatársaim.

Kínzó negyedórát dekkolunk a megadott címen, mert az eladónak el kellett mennie otthonról. Próbaúton van egy másik vevővel? Már eladta, és hiába várunk? Találgatásunknak egy közeledő kombi Astra vet véget, megjöttek.

Szeretném hangsúlyozni: ez az úgynevezett fellelési állapot

Csak az autót látom. Pont olyan, amilyennek Göbi mondta. Imádom ezt az állapotot. Lemattult piros fény, de minden eredeti, nincs szétrohadva, nagyon közel van a hibátlanhoz. Az áhított kaliforniai autók szoktak ilyenek lenni, ez viszont Kőbányáról jött. A műszerfalat szétszívta a nap, vannak kopottas részei, de egy harminc éves, soha fel nem újított autót nem így képzel el az ember. Faarc, faarc!

Nekünk már négy hengerrel indul, ordítva hörög alapjáraton, de egészséges hangja van. Az udvar melletti zsákutcában kettesig tudok felváltani, kapar a Fiesta a csepegő esőben. A váltóból csúnya hang jön, kicsit kopog a futómű, de alapvetően működőképes. Kis törődéssel veszett jó autó lehet belőle, sokat nem kell rákölteni. Gyors papírellenőrzés: az alvázszám stimmel, a motorszámból egy karakter nem. Mókolásnak nincs nyoma, csak egy hármas helyett nyolcas van a blokkban. Biztos elírás.

Bevallom, ezt már motormosás után fotóztam

A motortér két oldalára sorakozunk fel, velünk szemben az eladó. Azzal vezetném fel az alkut, hogy ezt az üzletet én ma délután megütném, ha meg tudunk egyezni. Olyat abban a helyzetben mégsem akartam mondani, hogy itt a pénz a zsebemben... Emberünk ránk sandít, és tiszta vizet önt a pohárba: srácok, annyit tudnotok kell, hogy egy forintot nem engedek. Amennyiért meghirdettem, annyi az ára: kilencven. Szomorúan egymásra nézünk Pistával, majd szavakba öntöm vételi szándékomat.

Halvány gőzöm sem volt, hogy valójában hol vagyunk, de valamiképpen minden ilyen hely egyforma. Ahol én felnőttem, ott is volt ezekből elég, Amerikában gettónak hívják ezt és milliárdos rappereket-filmszínészeket termel ki magából. Vagy emberi roncsokat, lecsúszott egzisztenciákat. Mifelénk maradt az utóbbi, bármennyire is szeretnék a jólfésült, nagyszájú budapesti fehér fekák, talán csak a BAZ megyeiek tudják, milyen nyomasztó tud lenni egy ilyen hely.

Zsákutca. Egyik oldalról pusztuló gyártelep, mellette – éles kontrasztként – felújított csarnok, mint virág a szeméttelep mocskában, valaki lát még fantáziát ebben vagy csak olcsó a bérleti díj? Utóbbin nem csodálkoznék. A vasúti munkások takaros, emeletes-kisablakos házainak (vagy talán finánc-laktanya volt?) csipkézett ablakpárkányairól, a falakról folyik a szennyes esővíz. Budapest fölött mindig kék az ég? Lófaszt, tetves szmog van mindenfelé.

(Bandi, parkolj orral az utca kijárata felé. Miért? Mert ha sietni kell, nem kell forgolódni.) Nem vagyok ijedős fajta, de jobb az elővigyázatosság, pénz van nálunk, még ha nem is sok, valakinek sokat jelenthet. Bár – tapasztalataim szerint – az úri, kereskedő cigányban van tartás, lehet velük egyezkedni, kicsit olyanok, mint az arabok: ha látják, hogy alkudsz és komolyan gondolod, örülnek neked, mert elviszed a portékát.

Nem kellett alkudni. A százra meghirdetett autót lealkudta magának a kereskedő (Most szólok fiúk, hogy a kilencvenből nem engedek!) Kezelhető ember, nem a mellébeszélős fajta, hagyott minket, nézzük át. Tudtuk, hogy el akarjuk vinni az autót, ez ma velünk jön haza, mindenképpen. Bandi kigurul a kapun, utánanézek: egy nyomon fut, nem lóg róla semmi, kicsit füstöl, le van szarva, az csak a karbi.

Ott maradok egyedül, a kis XR2 még száraz helyére éppen csak csepereg az eső a diófáról, purdék kiabálnak-sikítoznak, az egyik emeleti ablakból kinéz egy 15 éves forma lány, ilyen hosszú, göndör hajjal és arccal Hollywood sztárt csinálna belőle.

Jön a jól fésült, frissen borotvált testvér egy bukólámpás Celicával. Egy rövid próbaút után 120 ezer forintért viszi el a szemre hibátlan, kétliteres, benzines, első generációs Mondeót, működőképes klímával, négy villanyablakkal. Ki tudja, melyik telephelyen köt ki egy háromkilós cédulával?

- Látom, azért megy a bolt. – töröm meg a kínos csendet, cigarettát adok, rágyújtanak (egy fiatal srác az ügyintéző, a tömzsi a kereskedő, időközben Bandi is visszaért, rángatózik a szája széle, mert vigyoroghatnékja van, de nem mer.) Tizenkilenc autót adott el a héten, jobb lesz, mint a múlt hónapban, akkor összesen elment negyven.
- Dolgozom. Sokat dolgozom. Lopni nem fogok, mert így is megvan a pénzem. Csak sokat kell menni, cédulázni, autót elhozni. Öt gyerekem van 1,2,3,4,5 évesek, mind éhes. Egész nap kinn vagyok inkább, de rám ne mondják, hogy naplopó cigány vagyok.

- De nem zavarjátok ti ezzel a környékbeli kereskedők köreit? Hiszen az orruk előtt áruljátok az autókat, olcsóbban…

- Ugyan, ők viszik el a legtöbbet. Ha mink befejezzük, ők is bezárhatnak. Aztán ide úgysem jön senki befenyíteni, ugye, Lacika?

- Tudod, nekünk csak egy telefon és nagyon komoly emberek jönnek, nagy a család. Mi elvagyunk itt magunknak, ők megveszik és mindenki elégedett. Régen csinálom már ezt, engem nehéz átverni, meg értek is az autókhoz, de hogy erre a pirosra miért hívnak ennyien? (Mert negyedáron adod a piacihoz képest, azért.)

Vinnénk már az autót, lassan átfagyunk Bandival mindketten, nehezen leplezzük lelkesedésünket, mert ilyen tényleg nincs. Emberünk látja, hogy sietős, ezért magyarázni kezd.

- Fiúk, látom, ti amolyan szerelőfélék vagytok?
- Ö, mondjuk, ja.
- Én nektek akarom adni az autót, ez biztos, de már úton van egy vidéki vevő, mindjárt itt lesz, nem mondhatom neki azt, hogy meggondoltam magam. Valamit ki kéne találni.

(Spekuláció alert, legyünk észnél, mert a legrosszabb az lenne, ha alkudozásba és licitálásba fajulna a dolog az érkező érdeklődővel. Százezer pénz van nálunk, nem mehetünk tovább. Szaván kell fognunk.)
- Figyelj, a telefonba azt mondtad, hogy aki korábban érkezik, az viszi, mi itt vagyunk már lassan másfél órája, itt a pénz, vinnénk az autót. (Hatott.)
- Igazad van, de valamit mondanunk kell annak, aki jön. Cseréljük meg a gyertyakábelt vagy valami, hogy ne induljon, húzzuk le a testkábelt vagy mondjuk azt, hogy rossz.

Bandi nem értette, látszott rajta, hogy nincs ínyére az ilyesmi, nem kéne hazudni, ráadásul nem egészen erről volt szó. Nyugalom, megoldjuk, csak jöjjenek már, lassan szürkülni kezd és nem ez az a környék, ahol szeretném megvárni az estét.

Két rosszarcú jön. Kézfogások, ők azok. Az egyik szerelőféle, a másik a vevő, olcsón fenntartható melósautót keres. A kis Fiesta lámpáin végigfolynak az esőcseppek: ne adjatok oda nekik, ne adjatok oda nekik.

Persze, hogy nem. Egyrészt mi visszük, mi érkeztünk korábban és kész. Akkor is, ha neki is kell. A megegyezés az megegyezés.

- Nézze, mi megvettük volna az autót, de nem stimmel a motorszám, kár érte, egész szép a bódé, alig pár helyen rohad. – mondom neki, és nem is hazudok sokat, ha van olyan hülye, hogy nem nézi meg a hibátlan bódét, akkor az ő baja. A motorszám pedig tényleg nem stimmel, igaz, csak egy karakter, 3 helyett 8 van beütve (vagy csak rosszul olvasták le anno).

Hümmög egy kicsit és elmegy. Kár belé ezt az autót, ennek ezres Swift kell, az remek melósautó lesz. Ez a kis kincs maradjon meg nekünk.

Mindenki fellélegzik, az üzlet megköttetik, a papírok stimmelnek, ki van töltve az adásvételi. Nem volt gond, nem rikácsolta körbe az autót, látta, hogy fölösleges beszélnie. Mindenki elégedetten távozott, a másodlagos autópiac igazi hiénáit sokan megvetik, pedig szerepük legalább annyira hasznos, mint az állatvilágban. Bedolgozzák, elbontják a szemetet, forgásban tartják a jót.

És néha hibáznak, futni hagyják a zsíros, nagyseggű antilopot. Mi pedig megvesszük.


Pista

A visszafelé úton a szerkesztőségbe persze elkezd melegedni, oltári benzinszaga van, de csíp, mint a lódarázs. Már nem kell lepleznem ujjongásomat, folyamatosan vigyorgok. Reggel még nem is sejtettem, hogy estére XR2-tulaj leszek. És milyen pazar XR2-es tulajdonosa.

Csikós és Zách Dani még a parkolóházban vannak, amikor megérkezem, éppen henkölik Dani BMW-jét. Csík nem bírja ki, elviszi a Fiestát egy körre. Megerősít benne, hogy ezt nem lehetett otthagyni.

Nem gyári a kipufogó, de kemény hangja van, ahogy kell

Ahogy ott állunk a kis piros mellett, az eufóriából némileg magamhoz térve tudatosodik bennem, hogy ilyen jó autót még sose vettem. Nem ár-érték arányról beszélek, hanem állapotról. Rozi? Sajnos nem szabadna egy posztban említeni vele. A 02-esem is éppen csak vonszolta magát, amikor hozzám került. Hétköznapi nyúzós autóim pedig lényegében roncsok voltak ehhez képest.

Egy sportkocsi pilótafülkéje. Nem röhög!

Bocs, srácok, önző voltam. Abban a néhány tiszta pillanatban, amikor ezen a válságos napon képes voltam gondolkodni, rájöttem, csak nyerhetek, ha megveszem. Most ne is menjünk bele, hogy egy fél ájfón vagy egy közepes bicikli árát költöttem el, világos, hogy ennél többe lesz a végén. De még sosem volt XR2-esem, és csak egyszer élünk. Meg kellett lépni.

Hogy mi lesz vele, még nem tudom. Lehet, hogy használom, amíg jól esik, aztán elpattintom – annyit kapni fogok érte, amennyit ráköltök, ha itthon nem is, kicsit nyugatabbra biztosan. De attól tartok, máris túlságosan megszerettem. Érezhető életminőség-javító hatása van, állandóan mosolyít, csak ha rá gondolok.

Pedig még volna mit csiszolni rajta. Naponta beletankolok egy ötezrest, amivel úgy harminc-negyven kilométert el is megy. Miután pótoltam a hiányzó hűtőfolyadékot, már kevésbé melegszik, viszont szemérmetlenül pisil a hűtőrácson keresztül, ha éppen melege van. Hogy ettől függetlenül mennyire észveszejtően hangulatos kisautó, inkább mondják el helyettem mások.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr214461889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Otthon édes 2012.04.22. 11:50:31

Csodás poszt, a magam részéről köszönöm az élményt :)

Evil1979 2012.04.22. 11:53:39

Kösz srácok elkezdtem abból a korból hasonló autókat nézi itthonra. Újabb váló okot adtatok az asszony kezébe!

Z o z ó 2012.04.22. 11:54:48

Gratula hozzá!

durva, ennyiért hatalmas hiba lett volna otthagyni!

(csak csendben: Nem fontolod meg hogy inkább ezt hozod patika állapotba mint a pözsót "használósba"?)

uki 2012.04.22. 11:55:28

Bandi,eredetiseg.vizsga mit mondott a.motorszamra? (Nem kotekedem, csak tenyleg erdekel mi van ilyenkor)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.04.22. 12:00:41

és bmeg mennyiért vehette a baroromashavo ezt az előző tulajtól? 40-ért? 50-ért? te jó ég! Gratula hozzá Bandi, azt a dízel pözsót meg passzold el, ezt már most jobban szereted :)

uki 2012.04.22. 12:00:57

By the way, tegnap lattam Karotta elnokijet egy pesti melygarazsban azutan 1 nappal hogy meghallgattam az egesterben a vallomasat a gloriarol. :-)

Kiss.Mark 2012.04.22. 12:17:35

Ezt annyira imádom. Én is szoktam használni. (természetesen a poén kedvéért)
"Kétféle nap létezik egy férfi életében. Amikor autót vesz, meg amikor nem."
és ezt bármire fel lehet használni csak egy-két szót kell megváltoztatni
Kétféle ... létezik. Az egyik amikor ..., A másik amikor meg nem.

Rocko- 2012.04.22. 12:26:48

hotheccs. :)
Mk2 volt nálunk, megértem hogy nagy zsiványság lehet erős motorral.

Dr. GGG77 2012.04.22. 12:28:34

Az autó mellett gratulálok az íráshoz is mindkettőtöknek, bearanyozta a vasárnapomat egy igen kemény hét után! Köszönöm!

Hurri Kán 2012.04.22. 12:41:29

Hát ezt nem lehetett nem megvenni, a vak is lássa. :)

Alapos Gerd 2012.04.22. 12:41:52

Csak nehogy az előző tulaj megneszelje, hogy mennyire olcsón adta, és "visszakérje"

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.04.22. 12:43:13

@törp33: szerintem ennyire ők sem hülyék, nyilván meg lett beszélve az eladókkal, hogy ebből cikk lesz, nekik is hírverés.

Rocko- 2012.04.22. 12:44:40

@Vhornet: azt te honnan tudod hogy neki mire elég?
had döntse el már ő.

Rocko- 2012.04.22. 12:46:16

@ZYLO: "TC-on minden RO80-féle idomtalan szörnyűség tetszik nektek"
idézet a cikkből: "A karosszéria 0,355-ös alaktényezője a 0,4 fölötti értékek korában szenzációs volt."
milyen idomtalanságról beszélünk?

Zsolti9014 2012.04.22. 12:54:56

Gratula az autóhoz, és a cikk is király. Nagyon jó volt olvasni. :)

jano.vagyok 2012.04.22. 13:08:03

úgy tudtam, hogy kerek lámpás lesz!!! nagyon tetszik ez a verzió, régóta keresgélek már ilyet! megesz a sárga irigység :) gratulálok!

schdl (törölt) 2012.04.22. 13:14:04

Jó a cikk, de én nem értem, mitől ilyen nagy szám ez az autó :D Ez a műveletlenségemből fakad.

UserError 2012.04.22. 13:17:34

"Bandi bazmeg ez kurvajó" :D
szép fogás, gratulálok :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.04.22. 13:29:26

Jó kis gép--gratula! Az eladó csávo nagy becsületessége meg szinte biztos,hogy nem terjed addig,hogy az ÁFA kivételével bármi adót is fizetett volna életében--ez is lopás,tehát azért nem "isten" a csávó.

toto92 2012.04.22. 13:41:52

bazmeg Bandi, hogy én mennyire irigy vagyok most :D Gratula hozzá, és okozzon sok örömöt :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.04.22. 13:54:49

Mindig szerettem ezeket a kis szörnyeket!
Gratulálok!

Mérges 1234 2012.04.22. 13:58:40

@HK417:

Ja, ja csak relatíve kicsit jobb a helyzet, mintha csak lopni járt volna.

Bár, hivatalos bevétele nincs, segélyeket felmarkolja.....

Az a baj, hogy egy csomó fehért is ismerek ilyet, feketén dolgozik nem is keres rosszul, de mindenfajta segélyt felmarkol, gyerek ingyen eszik az iskolában, mert szülöknek hivatalosan nincs munkája.....

Nó de nem lopnak, korrekntek tűnnek, valahol el kell kezdeni.

Rocko- 2012.04.22. 14:09:52

@schdl: hallgasd meg a video végén Vályi Pistát.
ő mondja el, hogy miért.

ludens (törölt) 2012.04.22. 14:28:34

Kíváncsi vagyok, hogy most hányan nézik a hasznaltauto.hu-n a 85 előtti autókat végig egy hasonló fogás reményében. :-)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.04.22. 14:33:06

@schdl: azért, mert szuzuki jel van a profilképed helyén.

xfile 2012.04.22. 14:33:22

Nem tudom miért hívtak a kis piros miatt annyian...amúgy értek az autókhoz...
Idézet Pista keretes szövegéből.
A gép nagyon állat, az alkatrészekkel sztem nem lesz gond, az 1,6-os sok típustársában megtalálható,Ford bontó is van bőven.A műszerfal már nehezebb ügy...

xfile 2012.04.22. 14:38:16

@mzsolt8: Hívd fel a hirdetésben szereplő telefonszámot,és szerintem megtudod.

scsaba1 2012.04.22. 15:14:56

@HK417:

De ugye nálad viszont minden rendben van? Soha nem vettél még "kamionról leesett" dolgokat, meg amit a "haver úgy tud szerezni"... Ill. ugye az utolsó olajcseréről is áfás számlát kérsz, nem is beszélve a 200k-s időszaki nagyszervizről...

Nem védem a cigánygyereket, de Magyarországon nem sok mindenkinek van erkölcsi alapja megszólni ezt a "bétaneppert".

Mental Militia 2012.04.22. 15:21:46

Sziasztok, tesvírek!
Tiszta Blöff..

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.04.22. 15:47:01

@scsaba1: Talán ezért nem is élek otthon--és igen mindenről van számlám. Mivel uj a kocsim,a 200 ezresről még nincs számlám,de az előző egy öreg Merga volt és az sem látott,csak Merga szervízt. Talán nincs minden rendben,de nagyságrendekkel jobban rendben van,mint nála valaha is lesz és ez így volt akkor is,amikor még otthon éltem-tele is lett a hócipőm az egésszel.

bendix21 (törölt) 2012.04.22. 16:23:19

@HK417: Jól van, akkor a jobb kezeddel veregesd meg a bal válladat, és menj szépen játszani a szomszéd gyerekekkel!

Polly-pudli-pötty 2012.04.22. 16:27:02

Ilyen jó vételeknek akkor lehet örülni,ha már néven van az autó. :)

(---Flúgos Buszos---) 2012.04.22. 16:28:53

Naponta beletankolok egy ötezrest, amivel úgy harminc-negyven kilométert el is megy.

Ezzel nem tudok mit kezdeni. Komoly??

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.22. 16:35:40

Én ezt nem értem.Ha már adrenalin hajhászás,akkor egy literes sport motor kevesebbe van és kevesebbet is eszik.

kombusz 2012.04.22. 16:38:04

nem.a.reklám.helyeként
de.fiestaklubra.regizz.be.sok.segitséget.kaphatsz.meg.talán.alkatrészt.is.tudsz.hozzá.szerezni

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.04.22. 16:43:20

@bendix21: Ezt most mire írtad? Mi nem tetszik? Bántottalak én téged?

srank 2012.04.22. 16:45:01

750kg és 85LE akkor ez gyakorlatilag egy 3 ajtós régi swift 1.3 16V , csak azon van alapjárat :D

Polly-pudli-pötty 2012.04.22. 17:07:21

Volt fiestánk,86-os 1.6D,akkor lett vége,amikor 25tel rácsúszott egy fóbia és tk-lett,de szerencse,hogy hátul nem ült senki.

Tommi 2012.04.22. 17:08:15

@(---Flúgos Buszos---): Szerinted ezt az autót érintőgázon, benzinpárával üzemeltetve fogja használni Bandi? ;-)

Polly-pudli-pötty 2012.04.22. 17:13:02

Rokonunknak meg pont ilyen szériából való volt,annak meg egy őz törte tk-ra az elejét 80ról fékezés után.
Swift 1 euroncap ötcsillag ezekhez képest. :(

Begami 2012.04.22. 17:40:35

@Gazdagréti Jack Bauer:

Nem tudom nekem csak rossz tapasztalataim vannak velük.Az én példám:Szegény öregtől kicsalták a kocsit a piaci ár kb 10%-ért(hogy hogyan az is megér egy misét) aztán eladták nekem egy hülye kamu dumával amit én benyeltem(csak 19 voltam és naiv).A vége az lett, hogy se pénz se autó és pár hétig csak napszemüvegbe és sántikálva mentem az utcára...:-)

Dennis01 2012.04.22. 17:49:34

Klassz talalat, minel elobb kijavitani a rozsdat rajta, gepi polirral vissza lehet meg hozni a fenyezest is, tuti gepezet lehet a piaci ar toredekeert..

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2012.04.22. 17:58:53

ehhe, én is kiszúrtam, de innen vidékbaszdmegről két kiskorúval sose értem volna oda érte - pedig nekem való kis céda ez :)

barumka 2012.04.22. 18:38:40

Mindig ennek örüljetek a legjobban. Hozzáértőt játszotok, közben meg fogalmatok nincsen semmiről. Gondolom csak a pozitív dolgokat mondjátok el, azt hogy a végén a 10 ezer ft os szutyok megáll 3 kilóba minimum, az titok.Na mindegy tiltsatok ki., de akkor sem értetek hozzá A sok tudatlan csodálja az írásotokat, de aki valaha vett és eladott kocsit, az lapoz azonnal.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.04.22. 18:46:48

A nyolcvanas evek koronazatlan kiralya a manta volt :))) xr3/xr2, gti, gsi egy mar meglevo auto sportos valtozatai voltak, de a manta!!!- maga a kiralysag :)

Bar 89-90elott barmilyen auto ami nem szoci volt igen meno volt, ( Magyarorszagon ) legyen az ezereves fecskefarku vagy egy opel c kadett.

Ez a kis meregzsak jol nez ki, hot hatch felling mutato az itt tulteng, mivel nem nagy auto jo lesz a hetkoznapokra is.

husolek 2012.04.22. 18:48:32

herp-derp, nem is volt olyan jó vétel, hahu-n most is van egy, 85k-ért: www.hasznaltauto.hu/auto/ford/fiesta/ford_fiesta_1.6_xr2-5702894 ráadásul még fiatalabb is mint a cikkben lévő :D

papírja mondjuk lejárt, meg gondolom szét van küldve a belseje, motorja (nonfig matrica, gyorskötözős rendszám => boyracer?) de legalább nem cigóktól kell venni.

regapó 2012.04.22. 18:53:00

Ódákat zengeni erről a harminc éves fostartályról, na neeee vazzeg, ti kész vagytok, mint a házi feladat!

ommm 2012.04.22. 19:21:19

@husolek: köszönőviszonyban sincs a Bandiéval. az TÖRVE nem volt, eredeti és komplett minden alkatrésze, ritka példány

ommm 2012.04.22. 19:22:38

@barumka: lol. Köszönjük, mester!

Dennis01 2012.04.22. 20:24:16

@husolek: A kepekrol egy szetkuldott tragacsnak latszik, amit belinkeltel, amugy se Mk1-es, mint a Bandie.

toto92 2012.04.22. 20:35:12

Annyira szép látni, ahogy megjönnek a monitorhuszárok, akik csuklóból megmondják a tutit :D Gyurcsok lefialt, csak az utódai már nem gerincműtétet végeznek élőben képernyőn keresztül, hanem pl. autót vesznek és szerelnek.

Andrew460T 2012.04.22. 20:45:53

Ennyi pénzért ez bizony ajándék volt!:)

Mellesleg ha szabad kérdezni, hogy álltok a Shitgun projekttel? Ugye még készülget és nem adtátok el vagy oda senkinek? Csak mert már elég régen hallottunk róla....

B.GY. 2012.04.22. 20:48:12

Nekem A Vectrám van,most kezdjek el mesélni hányszor találnak meg a "testvírek" hogy ennyit meg annyit adnak érte?

mzsolt8 2012.04.22. 21:19:59

@xfile: szerintem annyira azért féltem a tetves kis életemet :-)

Geree78 · http://www.geree.hu 2012.04.22. 21:27:21

Fél órával késtünk le titeket a vásárlásban, akkor még ismeretlenül, nagyon mérgesek voltunk rátok!

Megbocsátunk, mert remélhetőleg megbecsült sora lesz... :)

Vigyázzatok rá nagyon, kuriózum! ;)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.04.22. 21:38:36

@xfile: Tévedsz. Ebben Kent (OHV) motor van. Ugyan létezett ez a motor Escort MK1-2ben is, de a hosszbeépítés/keresztbe építés miatt csak a hengerfejük kompatibilis. A következő XR2 már CVH (OHC) motor volt.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.04.22. 21:42:09

@visszakettopadlogaz: "A nyolcvanas evek koronazatlan kiralya a manta volt :)))"

Főleg a jó kis 1.2-es láncossal.... ;)

ChPh 2012.04.22. 21:45:42

Anyám, mekkora király :-D
Winkli jó a naphemüveged :D

xfile 2012.04.22. 22:03:41

@Süni25: Bocs,de nem a Ford az etalon számomra,igazad van...

xfile 2012.04.22. 22:05:53

@mzsolt8: Csak simán egy telefon semmi más, vagy kérdezd meg a Bandiéktól.Érdeklődés vagy nézelődés miatt azért még nem esznek meg.

xfile 2012.04.22. 22:10:41

@regapó: A házi feladatnak is kellett idő amíg elkészült, feltéve ha nem aznap az óra előtti szünetben lett sokszorosítva.(De szép emlékek, ált.isk.)

Stump András 2012.04.22. 22:10:52

@504Laci: Neked mihez nincs alkatrészed? :-) Egy műszerfal, ami nincs így szétrepedve, nagyon jól jönne.
@Süni25: Kösz, lehet, hogy megkereslek. A karbit gatyába ráztam, bár néhány pöcök el van törve, de most nagyjából jó. Egy szép műszerfal nem ártana, meg a hűtő szar, de abból inkább újat.
@uki: Már ott tartunk, hogy csak egy karakter eltérést fogadhat el az eredetiségvizsgás elírásnak, de azt elfogadhatja. Egyébként roppant érdekes az eset, mert mindkét szám frankó, de hátulról az ötödik karakter hármas helyett nyolcas, így nem egyezik az alvázszámmal. Na most mekkora az esélye, hogy egy cseremotornak ugyanaz az utolsó négy karaktere? Azt okoskodtuk ki az eredetiségvizsgálós sráccal, hogy valószínűleg Jorge másnapos volt az üzemben (spanyol gyártású ez a Fiesta), és rossz beütőt vett le a polcról, puta madre, de kit érdekel nyugaton a motorszám. Így maradt.
Közben az autó már a nevemen, úgy tűnik, minden ok.

_____________ 2012.04.22. 22:14:33

@(---Flúgos Buszos---): Viccnek elég durva lenne...
Ezen én is meglepődtem.

(---Flúgos Buszos---) 2012.04.22. 22:23:39

@Stump András: Lassan gyúrhatsz a műszakira is,mert csak Júniusig van rajta.
Azért mondom,mert most akarják majd felemelni a vizsgadíjat.

peti251 2012.04.22. 22:26:55

hál istennek jó helyre került!

Cselokapitany 2012.04.22. 22:42:56

Ez akkor lett volna biznisz, ha megveszed a cigánytól, és ahogy írták, egy kicsit nyugatabbra elnyomjátok egy kis haszonnal. De nem. Így ráköltötök 2x annyit hogy valóban jó legyen, meg napi ötezret.
Egyszer az életben fehér húzta volna le a cigányt és nem fordítva. Most se jött össze! Gratula! Ők jártak jobban.
Sok szép és boldog órát kívánok ezzel a ..

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.04.22. 22:49:35

@Stump András: Hát az új hűtő kérdést elég hamar át fogod gondolni szerintem..... Az ára a kisebb gond. A nagyobb a beszerezhetősége.

Stump András 2012.04.22. 22:50:21

@Geree78: Olvasom a blogod, hadd gratuláljak a felhergelt XR2-esedhez. Ha nagyon elakadok valamivel, már tudom, kihez forduljak.

Rocko- 2012.04.22. 23:20:19

@Cselokapitany: és az nem biznisz, hogy megvette és élvezi?

ommm 2012.04.22. 23:36:02

@Cselokapitany: Olvass és értelmezz. A karburátort felújítani egy pár óra és egy 4k-s készlet - feltéve, ha ez mond valamit a fotelfizikusnak - a magas fogyasztás drasztikusan csökkenni fog.
A kétszer annyi - jelen esetben - még mindig nem tesz ki egy garnitúra 17-es tisztes nyári gumi árát. Kilencven_ezer forintról beszélsz jóember, más annyiért vesz egy középszerű tévét.

ommm 2012.04.22. 23:40:48

@Geree78: Hű, tényleg, ott szép és igényes munka folyik, grat!

dzolee 2012.04.23. 00:03:25

Csak én nem tudom megállítani a videót,hogy betöltse!

kombusz 2012.04.23. 00:50:11

@ommm:
Geree-röl.mindenki.tudja.fordos.körökben.hogy.ért.a.dolgokhoz...:))
de.vannak.rajta.kivül.páran.akik.elég.jo.ford.fiesta.szakik.és.ezzel.nem.Geree.érdemeit.ohajtom.csökkenteni

aki.meg.csak.fikázni.tud.idejönni.az.meg.inkább.maradjon.csendbe.
föleg.akkor.ha.megkérdezi.gunyosan.mi.ezen.az.auton.az.érték.

- Szerzet - 2012.04.23. 05:34:50

Gratulálok öregem, jó a cikk, jó fejek a cigányok és jó az autó is.

Shadowbull 2012.04.23. 07:26:55

@kombusz: "föleg.akkor.ha.megkérdezi.gunyosan.mi.ezen.az.auton.az.érték."

jo.akkor.en.mar.nem.kerdezem.meg.

Bar van egy olyan gyanum, hogy megnyilt egy ujabb fejezet a TC-garda "Merfoldes szopasok, avagy rozsdas roncsok es az oralis szex" cimu eletrajzi jellegu konyveben :)

Cselokapitany 2012.04.23. 07:45:22

@ommm: Kedves kedvenc tc-som!
Igazad van! Várom már én is a hacsiról a fejleményeket, és remélem a gyorsulásin megszorongatjátok egymást ezzel a kis Fiestával! Kellemes szerelgetést!

Cselokapitany 2012.04.23. 07:52:20

@Rocko-: De az!
Bárcsak nekem is meglennének a kezeim, és tudnék szerelni, biztosan lenne egy ilyen autóm.

Kolombusz 2012.04.23. 11:19:33

Na jóvan, akkor nem csak én vagyok ilyen hülye, hogy tetszenek ezek a kis régi, még rácsos orrú kis Fiesták.

Geree78 · http://www.geree.hu 2012.04.23. 11:20:37

@Stump András:
A Fiesta MkI guru nem én vagoyk, arra jobban ajánlom a Nyergesújfalui Soma-műveket, de a karburátor-problémáidban szívesen segítek. Weber 32-34 DFT, és még egy pont ilyen, Kent motorra való is van nekem itthon...

Ilyen állapotúnek kinéző autónál nem hiszem, hogy komoly,
orvosolhatatlan problémák lennének vele. Ha tudok segíteni,
megtalálsz... ;)

Nyiri 2012.04.23. 12:38:17

Kéne. Még TC pályanapra is patent :)

Prien-u47 2012.04.23. 13:03:34

Most, hogy posztoltátok, majd jön a telefon: tezsvírem, ugye tudod, hogy a 90e csak az első részlet volt, mikor adod a másik hármat? :))

conmorientes 2012.04.23. 14:11:18

Köszi Gyerek !!!!!!!!!!

Rám hoztátok a Déja Vu-t:)))))
Pont 11 évvel ezelőtt ilyenkor vettem meg az akkori még csak barátnőmnek első saját tanuló autóját egy pöpec fehér Mk II. XR2-t.
Imádtam, ma már tényleg sajnálom hogy később nem tartottam meg....

WSZABI 2012.04.23. 16:40:02

Gratulálok!

Én is cigánytól vettem az autóm, igaz ha öreg Mercit keresel nagy eséllyel botlassz beléjük. Én nem bántam meg, igaz az emberem kereskedő volt dunaújvárosi telephellyel. Az adásvételi inkább vádiratnak hat, mivel az eladó Sztojka, az édes anyja meg Raffael :D

kombusz 2012.04.23. 17:10:33

@Shadowbull:

nem.jo.pár.gomb.a.laptopon
többek.között.a.space.gomb
igy.marad.a.pont.a.szavak.közé.mig.nincs.uj.klaviatura
tudom.van.usb.s.billentyüzet.de.az.ölben.tartott.notinál.nem.megoldás...:DD

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.23. 18:32:36

Mindegy,hogy cigány vagy magyar árulja,csak meg rúghassam az Autobahnon.

toto92 2012.04.23. 20:08:27

@kombusz: pár STOP mehetne a végére, és akkor simán ráfoghatnád arra, hogy te csak távirati stílusban tudsz írni :)

metalex 2012.04.24. 09:51:36

@Montuain Bike RWD Kompressor: Ezt nem az autobahnon kell rúgni.Ez városi szöcske. Aki ilyet a bahnon akar rúgni, abba kellene egyet rúgni. :-)
Azért nincs harag ?
Király gép, ez még igazi FORD, csupa nagy betűvel, ami ezután jött arról ne is beszéljünk.
(ami még jó volt, a XR széria vége, XR2i 1,8 lityi, utána űr maradt a ford nál.... )
Ja, én annak idején hasonló módon szerettem bele egy Pug 104 sport-ba. Ezekkel a kis szúnyogokkal végig lehet alázni a várost - még ma is, ha valakinek van rá igénye.
De használni jó őket, mind mind legenda.

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.24. 11:12:38

@metalex: Nincs harag :) Egy Ferraris posztnál láttam valahol kommetbe ezt az Autobahnon megrúgósdit,oszt rámtört a szajkózhatnék. :)

alprazolam 2012.04.24. 14:55:27

www.hasznaltauto.hu/auto/ford/escort/ford_escort_1.6_xr3i_fix100000-5725700
Szerintem ez ugyanonnan van, még az ár is stimmel. Akkor ez sem lehet rossz!

bömbölő 2012.04.25. 00:54:56

Nagyon szép kis auto, gratulálok! Ha tudok segíteni alkatrész beszerzesben innen Angliából irjatok egy emailt. Bármikor.

metalex 2012.04.25. 08:24:04

@Montuain Bike RWD Kompressor: Na, egy Ferrarit viszont én is megrugdosnék az autópályán ! :-) Az meg a városba nem való...........

DonVincenzo 2012.04.26. 09:32:10

barumka! Te nem hülye vagy hanem buta.
Ugye érzed a különbséget?

Dezső bácsi 2012.04.26. 17:49:13

Szuper az írás, jó volt olvasni. S irigylem önt az autóért, elismerésem.

pedaz 2012.04.26. 20:33:14

Nagy gratula hozzá! Már-már elérzékenyültem a képeket végignézegetve. Imádom az ilyen kis kocsikat.

somaford 2012.04.29. 23:20:30

András!
Örülök hogy találkoztam veled az Oldtimer sokadalmon. Nyugodtan írj vagy hívj a megadott számon. Szívesen segítek gratulálok az autóhoz nagyon jó felújítási alap.

Faltdach Swift 2012.05.02. 16:02:22

Gratulálok a tütühöz!!!!!!!!!
Nekem is ilyen volt,csak fehérbe ,tetőablakkal és 56000km-rel.
Majd egy kedves márkatárs megforgatta a TV2 elött a popóját....
Sajnos TK lett és el is adtam,de van hozzá még1 pár h. lámpa ajiba,had éljen tovább Piroskába ha kell :)
Vigyázz nagyon rá,és ne "pattintsd" el!!!!!!!!!!!

Ja emberke a végén haláli!! " Kárburótoros....." Forma :D

titanmanus 2012.05.04. 14:40:44

Most mondják a srácok a rádióban, hogy végül egy stoppert is találtak benne. :)
süti beállítások módosítása