Hiace ajándékba – ki akar játszani?

  2012. április 21. - Csikós Zsolt Címkék: ajándék toyota közszolgálat hiace

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Ezek a Hiace-ek most már tipikusan tizenkét-tizenhét évesek, mondhatni, kivénhedt csatalovak. Nem kímélte őket a sors, még kevésbé a hírük, miszerint elpusztíthatatlanok: a tulajdonosok sok százezer, sőt, mára talán millió kilométeren át próbálták a földkéreggel egyenlővé tenni őket. Még a híresen alulfinanszírozott, mentőszolgálatos ölést is kibírták, ha a kemény rugózás miatt szenvedtek is bennük a nyílt töréses balesetezettek.

Buszkivitel

Ha a közvélemény szintjére süllyedünk, és úgy gondolkozunk, mint valami a frusztrált amőbák, Várkonyi Gábort neppernek mondanánk. Pedig konkrétan nem az – mint autós újságírót, ergo: kocsikhoz értő embert, megtalálták az ismerősök. Elkezdték kikérni a véleményét a kiszemelt kocsikról, mire inkább elvállalta nekik, hogy a paramétereiknek pontosan megfelelő, jó kocsit talál. Aztán rajta ragadt a dolog, egyik szakmából kicsit ki, másikba kicsit be. Ma is inkább tanácsadó, mint kereskedő, de néha-néha megvesz egy autót, amiről úgy gondolja, kellhet valakinek a körből, és nem szabad otthagyni.

Koszos, de műszakilag jó

Ilyen volt ez az 1998-as Hiace is. Egy külföldi cégnél dolgozó, sokgyermekes amerikai apuka használta, ezért a kivitele is különleges: klímaberendezés van benne, s hátul is vezérelhető a fűtés – bár ez talán minden buszkivitelben benne volt. 270 ezer valódi kilométer van benne, a belsejében minden kárpit eredeti, alapos takarítással akár csinossá is varázsolható. Nem lakták ugyan széjjel, de akinek sok a gyereke, az tudja: karbantartásra, állagmegóvásra ilyen életforma mellett nem marad sok energia. Olajcseréket, fékbetéteket kapott a kocsi, azon kívül inkább csak sót, latyakot, horzsolásokat, kakaófoltokat. Rosszul néz ki, mert rozsdás, de benne van még jó félmillió kilométer boldog használat ígérete.

270 nehéz ezer kilométer

Gábor úgy gondolta – tavaly keresett eleget, megengedheti magának, hogy valami igazán jót tegyen. Kitalálta, hogy az autót olyan szervezetnek ajánlja fel, amelyiknek igazán szüksége van rá. Hajléktalanszállítóknak, a Vöröskeresztnek, egy beteggondozó cégnek. Körülnézett a megsegítendő felek piacán, kiderült: a Magyar Baptista Szeretetszolgálatnál alig pár hete dobta be a törölközőt egy 23 éves Transit. Eddig vagy húsz fogyatékos és rászoruló gyermeknek az volt az egyetlen lehetősége, hogy kimozduljon, most nincs helyette más. Akárcsak sokunké, a baptisták zsebe is üres mostanában.

Kicsit piszkos, de egy takarítás után vállalható lesz

Vezettem az autót, kíváncsi voltam, milyen is egy 14 éve folyamatos családi nyúzás alatt álló Hiace. Vagy tíz évvel ezelőtt elég sokat használtam egy pontosan ilyen, szívódízel-motoros kocsit – az akkori főnökömé, a Veterán főszerkesztőjéé, Ocskay Zolié volt, én általában motort szállítottam vele. A dízel tűrhető erőbedobással mozgatja a bódét, de a váltó nagyon rövid áttételezésű – összeröhögünk Gáborral: na, ezen is arra való az egyes, hogy a háromszoros terheléssel megpakolt autó játszi könnyedséggel el tudjon indulni felfelé a Kiscelli utcában.

Kéne még egy hatodik is. Meg egy hetedik

Máskülönben a kettese nagyjából az egyes, a hármasa a kettes, a négyese inkább olyan kettő és feles, az ötödik fokozat meg egy modern, hosszúra áttételezett furgon harmadikjával ér fel. A végeredmény: a szerény teljesítmény ellenére városban tűrhetően mozog a kocsi, de országúton 110 körül van a maximum, amit az ember nem érez vele gyilkolásnak.

A diffi lóg, koppan, zajos, az cserére szorul, máskülönben igazán jó kis autó. Finom a kormány, jó a fék, cuppannak a fokozatok, a futómű is egyben van. A vezetőülés a kosztól eltekintve teljesen okés, működik a klíma, akárcsak az összes többi kezelőszerv is. Persze kenni kéne a tolóajtót, foglalkozni az övek visszacsévélőivel, de mechanikailag korrekt a gép. Csak ránézni nem szabad.

Gyerekszállításra tökéletes

Nem titok, Gábor 700 ezer forintért vette, de ezzel nemhogy lehetőségeinek végére ért, hanem erősen túl is feszítette azokat. Arra gondolt – és itt jöttünk mi a képbe, a Totalcar – nem próbálunk-e közös erővel a Belsőség hasábjain vállalkozókat keresni a projekthez, akik segítenének az átadáshoz felkészíteni az autót.

A szerelő a többi munka mellé grátisz bevállalta a kis lakatolásokat, a fényezés kijavítását – egy hozzájáruló tehát már van. Azaz Gáborral együtt kettő. A lehető legolcsóbb differenciálművet még keresik a piacon, de várhatóan mindenhogyan az lesz a leghúzósabb tétel, viszont a többiről már van részletes lista, íme:

- hátsó fékbetét 11 870 Ft
- hátsó fékdob szabályozás 5000 Ft
- motorolaj 7 liter 10 230 Ft
- váltóolaj 3 liter 9900 Ft
- diffiolaj 2 liter 13 434 Ft
- olajszűrő 3070 Ft
- légszűrő 3560 Ft
- vezérlésszett 37 250 Ft
- fentiek munkadíja (lakatolás, fényezés benne) 35 000 Ft
- difficsere 15 000 Ft

Összesen: 144 314 Ft

Tiszta kosz

Takarítócég felajánlása, pénzadomány, alkatrész (egy jó diffi talán?), olajszponzor – bárkinek, bármilyen segítsége jól jön. Remélem, látják, a projekt költségvetése igen szerény, és Gábor már hozzátette a legnagyobb falatot, az autót. Többet nem bír. Aki segítene, kommenteljen, de még jobb, ha privátban is dob egy levelet a poszt elején található, kék „Csikós Zsolt” feliratra.

Az átadáson pedig ott leszünk, és aki segített, velünk tarthat. Mert jót tenni jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr774459288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dpdp 2012.04.21. 08:12:58

Ment egy privát üzenet, 5.000,- Ft készpénzzel beszállok.

medvetoka 2012.04.21. 08:14:19

ment üzenet, a munkadíjjal (35.000) beszállnék

Capt.Power 2012.04.21. 08:25:26

Vállalom:
motorolaj 7 liter 10 230 Ft

Vvitya 2012.04.21. 08:30:26

Ment az üzenet, 10.000 Ft-tal beszállnék

orlasa 2012.04.21. 08:33:25

Én is beszállok. Pü ment.

Csikós Zsolt 2012.04.21. 08:34:46

Köszönöm Gábor nevében mindenkinek, a privát levélben jelentkezőknek is.

Gábor holnap vagy holnapután lesz gép mellett, ma már próbáltam elérni. Sajnos amikor megtudta, mikor jelenik meg a cikk, már nem tudott módosítani a programján, hogy figyelni tudja a posztot. De továbbítok neki mindent.

biker_kolee 2012.04.21. 08:34:50

Ha küldök olaj és levszűrőt, az úgy ér? :)

Zoli77 2012.04.21. 08:37:17

0-270 ezerig nyuztam egyet, es SEMMI, ismetlem SEMMI baja nem volt, pedig 18 voltam mikor alamkerult es igen surun erte a gazpedal a padlot. Vege 145, igy szerencsere tuleltem a legvadabb idoszakom benne. Azutan Toyotaba vissza, uj kihoz, de meg maig a varosomban cirkal. Ha otthon laknek visszavasarolnam, csak a szep napok emlekere, barmilyen allapotban, annyira szerettem. Kuldok mailt, es segitek en is...

Panzer 2012.04.21. 08:56:24

Nagyon jo otlet!

5000 Ft-tal be tudok szallni en is.
A cimem panzer99@freemail.hu

Irjatok meg, kerlek, az adatokat (szamlaszam, egyebek)

Koszonom!

wampire 2012.04.21. 09:09:26

Ha kész az autó, elviszem teljes kozmetikára, ha ez felajánlás :)
wampire@freestart.hu

kranführer 2012.04.21. 09:14:39

Néhány ezer forinttal tudom támogatni a nemes célt. Kérek számlaszámot.
Üdv
kran

arpi11 2012.04.21. 09:17:17

Hátsó fék javítását vállalnánk.
Privátot küldtem.

Bigeasy 2012.04.21. 09:18:43

Gondolom egy GPS navigáció is jó lenne bele:)
Hova juttassam el?

Köszi

bigeasy kukac freemail.hu

maadie 2012.04.21. 09:41:49

Na hát rámentem a hátsó fékdobra énis de azt más elvitte :D
hasonló összeggel azért beszállok természetesen
(PÜ ment)

köszi
maadie

megrettent 2012.04.21. 09:49:45

Az autószerelés sajnos távol áll tőlem, de beszállnék a projectbe némi kp-vel. Privát ment...

Mental Militia 2012.04.21. 09:53:54

Le a kalappal, Urak! Ez igen.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.04.21. 09:54:53

Ez szép kezdeményezés, remélem lesz olcsón diffi :)
Motordoktor nem száll be? :)

ecch 2012.04.21. 10:04:50

Ilyenkor sajnálom, hogy iszonyúan rövid a "kezem" :-(( Pedig ezen típusokat, és járműkategóriát nagyraértékelem. Én neki a "testvérét" nyúzom. Egy Nissan Vanette Cargo 2.3 szívó D-t. 99-es évjárat. Szinte minden jelző illik rá, ami a Toyotára. A fokozatok kiosztása is, a mindent túlélő motor. Pedig cégautóként kapott hideget meleget, főleg az elején nagyon széthajtották 130-cal. Ehhez képest most sem füstöl, nem nagyon eszi az olajat, és 8,4-9 literes átlaggal elvan, ha nagyjából meg van rakva. 255e km. Imádom. Én sajnos perpill csak szurkolással tudok segíteni. Szeretnék majd látni képet a kicsinosítótt Hiaceről! Álmom, hogy Nissant is egyszer legalább csak valamennyire felgenerálozzam. Ajtók, kardánkereszt szintén halódóban.

huleaks2 2012.04.21. 10:11:16

Zsolt! Ment a privát üzenet.
Örülök amikor ennyi segítőkész embert látok.

awsedrftg 2012.04.21. 10:19:51

Privátba ment a felajánlás!

d4w84 2012.04.21. 10:31:54

én esetleg a fizikai szerelési munkában tudnék segíteni!

imrez 2012.04.21. 10:36:01

Reggel 8kor olvasva az írást nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar mozgósítható az olvasótábor. Remélem hamar elkészül az autó és az új helyén majd nagyon megbecsülik.

Cobra. 2012.04.21. 10:44:42

Azért elég félrevezető a cím, azt hittem valóban meg lehet nyerni az autót, egy ismerősnek szüksége lett volna rá.

srank 2012.04.21. 10:57:07

nálunk van egy 2005-ös 700 ezer van benne és még megvan a buszos cégnek, ugyanott a transitokat 3-4 évenkét lecserélik ...

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.21. 11:31:59

Volt főnököm egy összkerekes Hiace buszt hajtott,volt,hogy 12-13 emberrel erdészetbe.Hatvan liter benzin,láncfűrészek,szerszámok,emberek,miegymás.Olyan 130-akat akkor is ment.Az oldala már fémtisztára szálra húzva a gallyaktól.Nem tudom hány kilométer lehet benne,de régóta megvan neki és napi 500 km -t biztosan rak bele.Elakadni nem láttam sosem,viszont zötykölődni annál inkább. Tényleg elpusztíthatatlan gép. Másik ismerősnek is van,de az szimpla első kerekes.Na az aztán elég tehetetlen jószág.Inkább való városba a sima aszfaltra,mint egy kicsit dombos vidékre és nem mindenhol aszfaltra.

protézisesh 2012.04.21. 11:38:02

Egy szamlaszamot irjatok a posztba, en is utalnek ra egy Széchenyit...

intubátor 2012.04.21. 11:45:14

@Cobra.: hat remelem kihevered a csalodast, hogy nem oda megy a vas...

(csak hogy ne erezd feltetlen kötekedesnek: cim elolvas, majd cikk elolvas, szem beparasodik, ajanlat megtesz, gyerekekkel-projekttel egyutterez. privat remenyt elfelejt, szova nem tesz)

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.04.21. 11:53:24

Ja, ja, kellene egy számlaszám, meg paypal-on lehetne egy donation-nak számlát nyitni, kb. 5 perc, utána lehetne bankkártyával meg paypal-lal is adakozni kényelmesen a fotelből.

A donation kódját beszúrni az oldalba kb. 3 másodperc, a paypal konyhakészen adja. (bár gondolom egy internetes újságnál amúgy sem lehet gond.)

landcruisör 2012.04.21. 11:55:09

a nemes cél érdekében én is szívesen áldozok pár ezret :)

ommm 2012.04.21. 11:58:01

Nagyok vagytok srácok, köszönjük!

Mj3 2012.04.21. 12:03:42

Ez szép kezdeményezés! Jó helyre kerül!

JeeDay · http://etelkep.blog.hu 2012.04.21. 12:04:50

Rakjunk ki egy számlaszámot, tényleg sokan kérték már előttem is. Amint meg van, utalok én is 5000 konvertibilis magyar forintot.

kandras78 2012.04.21. 12:25:01

Én felajánlok egy komplett autóklíma átvizsgálást, fertőtlenítést és gáztöltést!

Texaco 2012.04.21. 12:25:45

Sziasztok! Én egy kenőanyagokat forgalmazó cég vagyok és szeretném támogatni az összes olajjal az autó talpra állítását! Tehát a motorba, diffibe, és a váltóba is!

Sistvan 2012.04.21. 12:38:21

@Csikós Zsolt: Kedves Gábor!

Mint autójavító cég privát levélben felajánlottam segítségünket - díjmentesen.

Üdvözlettel:

István

hostessteam 2012.04.21. 12:51:33

Kedves Totalcar, Kedves Zsolt!

A Hiace külső és belső rendberakásában szívesen segítünk autókozmetikánkban, természetesen díjmentesen.

További infó privátban,

Köszönettel:

Norbert

windex 2012.04.21. 13:01:01

hát nekem nem a cikk olvastán párásodott be a szemem, hanem az ajánlatokén! ugyan mással nem tudok "beszállni", de baromi jó napot szereztetek, remélem, nem csak nekem! csupa ember, az a helyénvanaszívetököslegény fajtából, öröm ezt látni

windex 2012.04.21. 13:02:55

bocs, az örömben kimaradt, hogy mással nem, csak őszinte elismeréssel tudok hozzászólni az ügyhöz

Algopirin 2012.04.21. 13:06:33

Hm. Sajna a sanyarú helyzetem miatt hozzájárulni nem tudok, de örömmel látom, hogy sokan tudnak.
Remek kezdeményezés, elég gyorsan eredményre is vezetett ahogy látom.
Hajrá! :)

Energon 2012.04.21. 13:33:39

Nagyon szép kezdeményezés :)
Nyilván nem célja a Tc-nak, hogy közhasznú szervezetté avandzsáljon, de ha félévente tudna valami ilyet szervezni, akkor is egy tucat nehéz helyzetben lévő alapítványt, szervezetet ki tudna húzni a trutyiból.

Állandó akciózás elvenné a lendületet, de ha fél vagy egy évente lenne egy hasonló "esemény", az azt gondolom sok támogatót találna, úgy mint ez is.
Minimális reklámért cserébe szponzorok is bevonhatók. Az autón minden szponzor kapna egy kis reklámot, cserébe mondjuk 20ezer feletti adományért. Továbbá az adott cikkben is megjelennének mint támogatók.
További marketing ötletekért keressetek meg ;)

GRX 2012.04.21. 14:07:11

Tegyetek ki egy számlaszámot, párezerrel beszállok én is.

IhopeUdie 2012.04.21. 14:15:05

Egész jó kis közösség ez a TC :) ...

Számlaszámot! Nem sokkal, de lehetőségekhez mérten valamivel én is támogatnám!

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.21. 14:17:07

Rajta fiúk tegyetek ki egy számlaszámot,hadd tudjanak utalni egy pár ezret az adakozni vágyók.Csak arra az egyre figyeljetek nagyon oda,hogy az én számla számomat írjátok ki.

:) Remélem ezért még nem jár tiltás. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.04.21. 14:17:53

Mondjuk az eredeti gyári busznak hosszabb a difije.

Kezo 2012.04.21. 14:23:02

Sziasztok!
Gumi terén hogy áll az autó ? Lehet abban tudok segíteni ha pontos méretet is kapok. Gondolom az is fontos lenne, hogy jó gumik legyenek az autó alatt.

Grifter 2012.04.21. 14:31:21

Ahogy látom ez már kb. ösze is jött, a túlfinanszírozás meg nem menő - tehát respect ;)

klondike 2012.04.21. 14:35:56

Reformátusként én is adakoznék.
Néhány évre való wunderbaum árát bedobnám a közösbe..
(Bár szerintem a mi szeretetszolgálatunknál sincs tele a puttony.)

octy 2012.04.21. 14:52:27

"de az viszont elszomorít, hogy eddig leglalább 5 ember "vette a fáradtságot" a kommenteléshez számlaszmáot "követelve", de a lendület itt kifújt."

Nem értem, pontosan mire utalsz, de nem mindenki írja ide, hogy adakozni szándékozik, csak Csikós Zsoltnak ír egy magán üzenetet és kész. Szóval több adakozó is lehet, akiről itt nem olvasni.

acta est fabula 2012.04.21. 15:06:22

Nem lehetne FRISSÍTENI a bejegyzésben, hogy mi van már meg? Hogy tudni lehessen mi kell még! Én nem akarom végig olvasni az összes kommentet...

Én is szívesen segítenék, ha tudnám mire van még szükség!

@Stavros: Menj el nézd meg mit csinálnak és utána okoskodj és tegyél fel kérdéseket. Csak 1 napot tölts el velük...

Surci 2012.04.21. 16:00:36

@Montuain Bike RWD Kompressor:
Elsőkerekes Hiace? Esetleg Ő fejlesztette ki?

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.21. 16:12:59

@Surci: Nem,csak elrontottam.Nem is figyeltem.Köszi! :)

Texaco 2012.04.21. 16:23:22

Elnézést a megszólításért:
Gyerekek, engem nagyon elszomorít a sok olyan bejegyzés, ami már nem is az autó helyreállításáról szól, hanem csak kötözködés és egyéb rosszindulatú megjegyzésről! Én biztos vagyok benne, hogy ez jó célt fog szolgálni és szeretnék ott lenni az átadáson, mert ott sok jó emberrel fogok találkozni és büszkék lehetünk magunkra, hogy segítettünk!!!

Jóska Pista 2012.04.21. 16:48:14

Ateista vagyok, így ami hiányzik a 145-ig azt felajánlom.

levőlétező 2012.04.21. 18:45:30

Én is azt hittem, hogy meg lehet nyerni, jó lett volna (és ennyi ingyenreklám jár:) a Kuttya zenekarnak.
De a Baptistáknak valszeg nagyobb rá a szükségük, úgyhogy írjatok számlaszámot, pár ezres lesz rá... (:

Typeir 2012.04.21. 18:48:23

Én egy katolikus pappal vagyok nagyon jóban,aki pénzt soha nem kért az egyház nevében.Csak saját magának!Hogy az oreg 9 személyes Transporterbe(ami az ové) tankolni tudjon mikor a gyerekeket viszi szalonnát sutni,kirándulni,gyalogtúrázni.A kaját-piát mindíg o állja,hozzáteszem.Szép dolog a felajánlás,meg kell tenni,itt egy kis kozosségrol van konkrétan szó,abból gazdálkodnak amit a magunkfajta emberek adnak.Nem milliárdokból!

KékÁrnyék 2012.04.21. 19:25:00

hol a halálban kell privát üzenetet küldeni? sose használom ezt a vacakot. Számlaszámot írjatok lsz.

KékÁrnyék 2012.04.21. 19:34:14

rájöttem a privátra... a számlaszám kérés maradt...

Sgt Hedgehog 2012.04.21. 19:57:26

Nem tudom, mi köze a vallásnak ehhez az ügyhöz, de a magam részéről már átutaltam egy államalapítót.

(---Flúgos Buszos---) 2012.04.21. 19:59:32

Én kitakarítottam volna szívesen háziasan,csak messze áll tőlem Budapest.

RESPECT.

papa33 2012.04.21. 21:23:37

Jól emlékszem, ez indul úgy hogy kb egytized másodperc alatt max felet fordul a motor főtengelye és jár a motor?

Mennyivel akartok menni vele?
Baj, ha 250 ezer + km után fel kell a dobot szabályozni?

Gyerekek, melyik német gép megy el ennyit ennyi "meghibásodással"?, több autóssal, mentőssel beszéltem, mindegy benzin vagy dízel...
Valaki emlékszik a Nysára? (dobfékek, excenter perselyes csodálatos első futómű, stb.)...

Surci 2012.04.21. 21:49:35

@papa33:
Gyerekek, melyik német gép megy el ennyit ennyi "meghibásodással"?
Szinte mindegyik,még talán a Transporterek is.
Azért a 270ekm nem számít soknak ebben a kategóriában.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2012.04.21. 21:58:05

Kuplung pedálra küldök egy gumit.
Tényleg agyonvághatatlan, a mi cégesünkbe 260ekm-nél cseréltünk első fékbetétet. Sajnos 320-nál a kolléga fejtetőre dobta egy jeges kanyarba.
A váltóáttétel leírása tökéletes, szinte mindig kettesben indultunk el. Viszont a fogyasztása az nem volt bajnok. 100-nál 10liter, 110-nél 11, 130-nál 13 stb.. Ment PÜ.

eszkütyü 2012.04.21. 21:58:58

Végigolvasva a mai Index-címlapot (polgárháborút tervező nácik, meg az orkok a kocsmában agyonvernek valakit, és egyedül a csapos lány kel a védelmére), világvége-hangulatom lett. De ezeket a kommenteket olvasva talán még nincs veszve minden, vannak az országban jólelkű emberek. Gyakorlatilag nyolctól délig megoldódott az ügy. RESPECT!

Pasas 2012.04.21. 22:05:56

C rendszámos? Én intézek ismerőst a NAV-nál. :)

drzsoo1 2012.04.21. 22:32:55

95-ös francia autónkon hasonló km futással egy rozsdafolt nincs, ez meg itt körbe van rohadva.
Én annyira lokálpatrióta vagyok, hogy ha tehetem a magyarokat támogatom, a baptisták óriásplakátja nagyon nem volt szimpatikus, sőt az sem volt az, ahogy a városunk összes iskolájára megpróbálták rátenni a kezüket. Hasonló célokra adakozok, de nekik-sorry-nem!

Meralinett 2012.04.21. 23:01:09

Sziasztok! Ez szuper, én sajnos mindenem ráköltöttem magamra és az én szerencsétlen verdámra teljes váltó csere mert eltöt, és plusz egy M5 ös közepéről pestre vontatás, szal gáz. De két kezi munkával nagyon szívesen segítek, nemsokára fogok elkezdeni autószerelést tanulni, mivel autótechnika szakirányon toltam az egyetemen. Szóval szívesen tanulnék és segítenék, ha már pénzzel nem megy. Sok sikert nektek!!!

waffen55 2012.04.22. 00:51:42

Ment a privi! Legyen ez a legmenőbb Gyerekfurgon Magyarországban - vegyetek rá üléshuzatot én meg kifizetem!

Telyes 2012.04.22. 09:31:14

Helló! Nekem van 3db 2002-es tetősín,talán 2-szer volt az előző autón,azt szívesen átadnám.(2007 D4D,283ekm 1db jobb1 tompított,1db kormányrúd porvédő) Mindörökké Hiace.

Csikós Zsolt 2012.04.22. 10:19:57

@drzsoo1: @Surci:

Nem is az a nagy szó. Hanem, hogy a többiben 500 ezer és 1 millió van. Szövegértelmezés...

thisisnotsound 2012.04.22. 11:27:44

Egyik alföldi TSZ-nek volt egy ilyen csapatszállítója, a legenda szerint amikor elérte az 1 000 000 km-t bármiféle meghibásodás nélkül, Japánból jöttek mérnökök, hogy saját szemükkel lássák, haza is vitték magukkal, a TSZ meg kapott a gyártól egy zsír újat ingyen.

kvvilag 2012.04.22. 11:53:17

Sziasztok!

Én is segítenék nagyon jó ötlet megmenteni egy ilyen igás "csatalovat"úgy,hogy közben segítesz is vele...ez igen.

Én kávéban "utazom"esetleg ha megindítja a fantáziátokat akkor szóljatok hogyan és segítek...

Gábor

Atyu 2012.04.22. 12:57:44

Az autókhoz csak annyira értek - no jó, kis túlzás - hogy üzemanyag is kell neki. Privátban irtam - egy cimre szivesen beállitanék egy tele kannával.

hajdú 2012.04.22. 13:02:26

Ez nagyszerű kezdeményezés, légyszi írjátok meg hova lehet küldeni, pár ezerrel én is szívesen beszállnék! Úgy igazán jó adni, ha az ember pontosan tudja hogy jó helyre kerül...

kermi 2012.04.22. 15:16:39

Egy ilyenen már én is gondolkoztam. A világból is kimegy, ha megkapja rendesen a szervizeit. A mentő toyoták, amik most már kék lámpa nélkül pihennek az udvaron, még ma is sokkal jobb állapotban vannak, mint a 8-10 évvel fiatalabb fordok...

kermi 2012.04.22. 15:17:48

@thisisnotsound: Nem alföldi tsz volt az, hanem a mentőszolgálat.

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.22. 20:43:55

Amúgy jókat röhögök az: "adjatok egy számlaszámot,utalok pár ezrest" stílusú kommenteken. :)

xfile 2012.04.22. 22:32:25

@kermi: Ha jól tudom, akkor nagyon nagy százalékuk a 2,0-ás benzines motorral szerelt verzió volt, pár darab diesel és összkerekes verzió volt.

kermi 2012.04.23. 01:33:37

@xfile: Az az első sorozat volt. Nagy részük 2.0 benzines, és volt néhány 2.0(?)dízel. Az összkerekesek is dízelek voltak. Az újabb típus, mint amilyen itt a képen is szerepel, eleinte 2,5 és 2,7 benzines verzióban érkezett, de aztán már csak 2,5 dízeleket vettek. Mindegyik bírta a strapát. Nem véletlen, hogy ha nézel egy híradót a közel-keletről, a legtöbb mentő ott is toyota. Áll. az első sorozat leállított darabjait valamelyik afrikai országba vették meg taxinak. Pedig aztán azok közül kevés volt 600.000 km alatt, de gyakori volt a 7-800.000-es is. A fordok a nyomukba sem érnek. Rohadnak, az illesztéseikről ne is beszéljünk, elkopnak a zárak, eszik az olajat, minden napra jut valami el..aródás.

xfile 2012.04.23. 09:46:08

Igen,én valójában az első sorozatra gondoltam,de abban is a jól ismert 2,4 diesel ketyegett(a benzineseken kívül).Aztán jött ez a sorozat,amiben csak a dieseleket tudom,hogy szintén a 2,4-es szívó és feltöltős változata dolgozott hátsó vagy összkerékhajtással.Illetve a széria vége felé a D4D.A mentős autókra gondoltam én is, egy volt mentős beszélt a futásteljesítményekről,és arról is hogy utána még nem bontásra vitték el az autókat...Ez volt a Toyota akkor...

protézisesh 2012.04.23. 11:20:29

Az elmúlt 48-50 órában kb húszan kértünk bankszlaszámot, amire lehetne adományt utalni. Elhiszem én, hogy titok, meg satöbbi, de nincs erre megoldás? Nincs a TC-nek egy bankszámlája, amire "hiace" közleménnyel mehetne, oszt a végén a TC egyben elutalná az érintettnek?

PITTA 2012.04.23. 11:34:18

@protézisesh: Adóügyileg ingoványos a dolog. Ha lenne egy alapítvány oda lehetne utalni, de egy magánszemély, vagy cég számlájára csak úgy nem lehet... sajnos

PITTA 2012.04.23. 11:37:22

@protézisesh: Bár pl. a Napirajz.hu-n is lehet paypalon támogatni Grafitembert. Valahogy csak meg lehetne oldani...

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.23. 11:38:39

@protézisesh: Ez azért van,mert mindenki tudja,hogy az adakozás az erény meg minden és jófejség meg hazafiság,meg tudom is én,pozitív tulajdonság.Viszont a TC is nagyon jól tudja,hogy a szavak 90-99%-a mögött nincs valódi hajlam az adakozásra,vagy ha van hajlam,akkor nem biztos hogy van keret.

erpéem 2012.04.23. 13:39:20

Szép nagy lett a támogató csapat!
Van élet a földön!! :)

kiszelymate 2012.04.23. 13:40:25

Teljes külső, belső kozmetikát felajánlunk, természetesen díjmentesen.

AutoSpa.hu csapata

Littlerock 2012.04.23. 20:28:14

@Csikós Zsolt: Tudnátok egy összefoglalót csinálni, hogy mivel lehet beszállni még a dologba?

Magánszemélyként beszállnék...

Littlerock 2012.04.23. 20:32:14

@PITTA: Lehet az én ismereteim hiányosak, de ha a közleményben szerepel, hogy ajándék, onnantól adó és illetékmentes a dolog. Ha tévedtem akkor bocs.

Még valami, ha jól tudom, akkor meg lehet határozni az ajándékozás feltételeit.

X60 2012.04.23. 22:13:34

Műholdas nyomkövetőt (nem navigációt) ajánlunk fel az autóhoz. Reméljük, jó helyre kerül az autó, és szeretnénk segíteni abban, hogy a jó helyen is maradjon.

MOSt 2012.04.24. 06:52:17

Sziasztok! Egy kollegánk hívta fel a figyelmünket és a fiúkkal vállajuk, hogy lemossuk, kitakarítjuk rendbetesszük az autót. Szólj ha kellünk!

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.24. 09:12:16

@huleaks2: Írtam lejjebb....Amúgy azon,hogy mennyien írják,hogy "hö..adjatok egy számot,aztán utalok egy pár ezrest..." meg ilyeneket,de ha lenne szám,akkor meg lehetne nézni,hogy a 90-99%-uk az ilyeneknek nem utalna,csak azért írják,mert azzal magukat tudják fényezni ha azt írják,hogy ők aztán adnak. :) Ki lehet ezért amúgy tiltani meg minden,csak leírtam a véleményem. :)

huleaks2 2012.04.25. 08:07:59

@Montuain Bike RWD Kompressor: Bárki aki számlaszámot kér privátban, meg is kapja. Én is megkaptam és már át is utaltam azt az összeget amit gondoltam. Ezt bárki megteheti. Biztosan vannak olyanok is akik aztán meggondolják magukat.

Jóska Pista 2012.04.25. 11:41:12

@huleaks2:
én például nem kaptam számlaszámot. igaz nem priviben írtam-
"Aki segítene, kommenteljen, de még jobb, ha privátban is dob egy levelet"-, de ez nem is volt feltétel.

Gondolom összegyűlt a pénz. A diffire is. Mert olyan levelet sem kaptam, hogy a "felsoroltakra megvan a pénz, de a diffibe beszállnál?"

Mindegy, kap a cégem majdnem naponta támogatást kérő levelet, hívást, szóval sajnos van kit támogatni.