Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát

  2012. február 12. - Balázs Viktor Címkék: opel jubileum astra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján

Ez most nem after party, hanem before party lesz, kezdte múlt csütörtökön beszédét Kovács Tamás, az Opel Hungary ügyvezetője, és ebből a felütésből is jól látszik, hogy a villámos márkánál manapság már nem az öreguras stílus a menő.

Antall József miniszterelnök beszédet mond Magyarország új csillaga előtt. A régit akkor már egy ideje lecsavarozták a Parlamentről

Húsz éve viszont mindenki komoly és formális volt, amikor Szentgotthárdon Antall József miniszterelnök beült az legelső magyar Astrába, és kicsit darabos kuplungkezeléssel útjára indította az újkori magyar személyautógyártás történetét. A krétafehér Astra aztán a Közlekedési Múzeum kupolatermébe költözött, húsz éve ott áll, és a közelgő kerek évforduló alkalmából rendezett before partyn újra reflektorfénybe került.

Mindössze 18 kilométert mutat a számláló

Az Opel pr-mastermindja, Dános András ugyanis kitalálta, hogy a Csipkerózsika-Astrát felébresztik, új folyadékokat és alapos átvizsgálást kap, aztán irány Szentgotthárd, méghozzá saját erőből. Március 12-én fog indulni, hogy pont a huszadik születésnapon, március 13-án lehessen ott az egykori autógyár csarnokában, ahol megszületett.

Újságírók tolják ki az első Astrát a Közlekedési Múzeum kupolaterméből. Beindítani csak egy alapos átvizsgálás után fogják majd

Remélem, Szentgotthárdon én is tudok majd fordulni egyet vele, és beültetni azokat – például Eszterváry Ervint, Boros Jenőt és Dános Andrist – akikkel akkor ott voltunk 1992. március 13-án, pénteken. Érdekes találkozás lesz, ötünk közül csak az Astra nem változott…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr104096853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.12. 16:23:15

Oszt' akkor ki lehet prbálni, milyen volt az Astra új korában :) Mert amúgy itt mindig szidják mindenfele.

pickapu 2012.02.12. 16:23:41

Tavaly az OT-Expon ha jól tévedek, ez az autó volt kiállítva.

Mitya Ivanov 2012.02.12. 16:23:50

kb annyira volt elérhetetlen a szüleim számára ez a kocsi, mint a mostani Astra nekem

belepofazok 2012.02.12. 16:26:46

Ja, nem volt olcsó akkor sem.

Viszont így utólag milyen tartós és jól használható autónak bizonyult.

Az lesz a kemény, ha útközben összetörik.

johnibyg 2012.02.12. 16:28:39

És ha kipróbáljátok, akkor új vagy használtteszt lesz?

King of Körút 2012.02.12. 16:30:28

Mondhat bárki bármit, ez az Astra egy kiváló verda volt. Lehet, hogy nem egy száguldó, csillogó álomautó, de tágas, masszív és igénytelen. Akinek ezek a kritériumok és az olcsó fenntarthatóság számít, annak a mai napig a legjobb olcsókocsi. A Swifthez képest pedig egy tank.

Surci 2012.02.12. 16:32:16

Nem vagyok Opel fan,sőt,de nem értem miért kell ezt. Nem az a lényeg hogy megmaradjon szalon állapotban,18 km-el az órájában?

alien576 2012.02.12. 16:33:23

az eéső képen van egy autó is az Asra mellett, az szintén múzeumi példány?

Liverpool87 2012.02.12. 16:34:23

Opel Astra fasza király kocsi ENNYI!!!!

nagyo78 2012.02.12. 16:36:57

Bal első sárvédővel mi lett?

kkn 2012.02.12. 16:36:58

Folyamatosan ott állt?

Egy ideig az első Suzuki is ott volt, és pár éve a gyárudvaron állt leponyvázva egy darabig. Azt vajon miért száműzték?

King of Körút 2012.02.12. 16:38:40

@Surci: szerintem húszévente 300 kíméletes kilométer még nem veszélyezteti nagyon a szalonállapotot. Talán az újságírók sem fognak vele kilinccsel előre állatkodni a szentgotthárdi aszfalton :)

Pepejoe 2012.02.12. 16:42:34

Én biza' elfogadnám.

papa33 2012.02.12. 16:43:22

Annyit tennék hozzá, hogy igaz a kasznin kívül sok minden régi: bimetálos műszerek, öreg: az 1.6-os 8V motor, ami ma is megállná a helyét kiegyensúlyozott működése, nekem céges 6.2 fogyi, és tessék megnézni mai társai, legyen FabiaII, GAstra II Classic, Swift-SX4, stb.: mindnél csendesebb volt, 110-ig a motor nem hallatszott be.
Nyilván az elsőkben nem volt szervokormány, klíma, ABS, de még sötétített üveg sem jutott. Legalábbis nálunk. (Mondjuk Opel szervizek tudtak számlákat produkálni, jó hogy szinte csak a szerviz, nem javítás...), egyszerű szerkezet.
Anno persze mi sem tudtuk megvenni, de ma ha van egy korróziómentes példány, akkor igazi válságautó (tessék bevenni, 20 éves is lehet). Szépen egybe volt, a lengyel már csikorgott néha, legalábbis egy-egy példánya ha tekeredett a kaszni, az 1.4 is másként (öregurasan) ment. Nyomottnak mondott 1 milla volt az ára, az akkori Suzukinak 750 körül, az Opel jobban fogyott.

És nem kellett fázni benne (Lada fűtés hehehe)...

James009 2012.02.12. 16:46:01

Ennyi állás se igen tett neki jót! műanyag gumi alkatrészek,hogy elöregedhettek...

СubE 2012.02.12. 16:48:37

Tipikus lakótelepi meg falusi suttyók mondják csak erre hogy milyen frankó gép. Azoknak készült akiknek nem volt pénze golfra és bicskával eszik a fagyit. Ez maximum egy 120-as skodához képest jó autó.

Szittyakürt 2012.02.12. 16:49:55

Ha úton Szentgotthárd felé bedöglik, akkor azt garanciában intézik?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.12. 16:51:52

@СubE: Először tapasztald meg, hogy milyen az, amikor nincs pénzed, utána pofázzál.
A "jó autó" nem csak a kanyarsebességet jelenti.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.02.12. 16:52:23

@СubE: Köszi, már vártunk. Hogy áll a swifted?

v8brenya 2012.02.12. 16:55:01

0-km-es as(z)tma mi?remélem nem kerül fel soha a hahu-ra.s ha nem hát veszek két alig használt hummer

James009 2012.02.12. 16:58:45

CubE: szerintem egy akkori 3as golf sem jobb semmivel(sőt nem csak szerintem) egy kalap,miben jobb az....???

w a s d 2012.02.12. 16:59:33

Ahogy mások is mondják, nem volt olcsó, pl. kétszer annyiba került, mint egy Szamara.

Arra nincs valakinek adata, mennyi volt akkor a nettó átlagfizetés?

Johny the mocsok 2012.02.12. 17:00:47

Ez az astra egy kalap szar, ilyennel volt a legnagyobb balesetem, ez a kocsi nem tud bevenni a bal2-jobb2-őt 110-el a mostanihoz hasonló havas időben. Fejreállt, hogy rohadjon meg. A mostani autók ezerszer jobbak.

zbzbzb 2012.02.12. 17:01:25

A fö km számláló 18-at mutat, a napi meg most fordul 20-ra? És ezt miért és hogyan?
Már újnak is így gyártották le? :)

Begami 2012.02.12. 17:02:47

@w a s d:

93-ban 17 ezer körül volt a minimálbér erre emlékszem.

REPARATUR 2012.02.12. 17:03:42

ebben még a 426-os hemi motor van

zbzbzb 2012.02.12. 17:05:47

@United Steaks: ehh, igaz
Ebböl látszik, hogy sose volt astrám, meg olyan kocsim se amin volt mechanikus napi számláló :)
Nem vagyok elég öreg :)

United Steaks 2012.02.12. 17:06:57

@zbzbzb:
Nem baj, ez majd elmúlik :)

maximum1 2012.02.12. 17:07:50

Végre Te is írtál róla, így Te lehettél a 28. a héten.
Pont annyit írtál mint a többi, egy szóval sem többet.
Csókollak!

zbzbzb 2012.02.12. 17:08:47

@United Steaks: az tuti, már most is van olyan, ami túl modern nekem :)

dayan 2012.02.12. 17:10:24

@zbzbzb: a napi 2-re fordul de nem érdekes...

Noname 2 2012.02.12. 17:11:41

@REPARATUR:
Igen! :D

Egyébként a 8 szelepes városban szerintem kellemesebb, mint a 16 szelepes egyhatos (hemi).

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.02.12. 17:12:57

Mondjuk engem az érdekelne, hogy ennek az óráját a nepper hova tekerné???

zbzbzb 2012.02.12. 17:16:47

@dayan: kapcsolj "read" üzemmódba, már túl vagyunk ezen

zsici156 2012.02.12. 17:17:07

észlény az 2 azaz kettő km és x méter.......

szekőcei 2012.02.12. 17:17:26

@zbzbzb: a napi számláló kettőre fordul éppen... :)

w a s d 2012.02.12. 17:18:13

Akkor ha az átlagot aki megkereste, 4-5 évig nem költött semmire, össze is jöhetett neki egy Astrára való.:D

zbzbzb 2012.02.12. 17:19:34

@Dr. Doktorovics THY Rokk 'n' Troller: szerintem -150e-re, és úgy árulná, hogy hamarabb készült el, mint a gyár
Persze idös, nemdohányzó, vidéki orvos hölgytulaj bácsitól :)

AtoszMester 2012.02.12. 17:22:27

Tuti vissza van tekerve.

srank 2012.02.12. 17:25:45

@zbzbzb:
te nem nem vagy elég öreg hanem segg hülye vagy , hogy nem tudsz leolvasni egy kilóméterszámlálót sem, képzelem mennyi 1 milliókilóméteres kocsit láthattál ezzel hatalmas numerikus tudásoddal amivel az isten "megáldott" ... :DDD

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.02.12. 17:26:10

Na, ezt most valóban nem értem. Ha lenne vagy 3 ilyen példány a múzeumban és az egyiket beáldoznák a szülinap tiszteletére azt mondom ok.

De így? Az egyetlen példány szüzességét elvenni? Szerintem ez hülyeség, én inkább hagynám ahol van.

dayan 2012.02.12. 17:27:36

@zbzbzb: elolvasod a cikket, elolvasod a kommenteket, válaszolsz, de ezalatt a 15p alatt nem frissítesz, így bizony előfordul, hogy olyanra válaszolsz, amire előtted más is. Szánom bánom.

zbzbzb 2012.02.12. 17:33:05

@srank: végre, már vártalak:)
Seggfej

Minibull 2012.02.12. 17:33:07

buzi opel.de ezt elfogadnám:)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.02.12. 17:34:29

biztosan jó ötlet kivinni a a forgalomba és tenni bele a kilométereket ???

papa33 2012.02.12. 17:35:51

Én 90-ben 13 ezret kerestem, ez ment kb 1-2 év alatt 18-ra, na ehhez az 1 milla. De mikor megjelent ez az Astra, az akkoriban (max + 1-2 év) új R19 került 1.6 millába... egy újságban tesztelték onnét emlékszem.

Ebben vezszíjat meg gumit , olajakat csere és GO.

De én sem értem, sosem kellett volna kihozni, minek????????
-tán kiderül-

duddancs 2012.02.12. 17:36:21

Az első darabokban ugye a 472-es Hemi motor volt gyárilag? Kár, hogy a szériagyártásba csak a kehes négyhengeres került. Trollololo...

mallac 2012.02.12. 17:36:30

Rengeteg van az utakon a mai napig.Nyilván nem versenyképes a 44kw mondjuk a 90-nel,de városi, elővárosi mászkálásra sokan használják.Én is.

Noname 2 2012.02.12. 17:40:21

@kipe: Végülis nem dísztárgynak tervezték. :)

deak.atti 2012.02.12. 17:45:42

@James009:

Szia!

Nem leszek népszerű, de ...

Egy időben selejtezték nálunk a vezetőségi autókat, 1998 körüli a történet. Golf III és Astra vegyesen, vagy 40 autóról volt szó. Az Astra az igazi mezítlábas 60 pacis 1.4 Start volt, a Golf is 1.4 alap, szintén 60 csikóval, tehát műszakilag nem volt jelentős különbség a két típus közt. Segítettem mozgatni a kocsikat, egymás után váltogattam az Astrát meg a Golfot. Szubjektív, de bizony az Astra volt a jobb autó. Jobb volt az ülése, esztétikusabb a műszerfala, könnyebb a kormánya (szervó egyikben sem volt), egyfolytában kérdezgettem magamat, hogy mit esznek a Golfon az emberek? Valamit csak-csak találtak benne, mert vásárolták derekasan (és akkor még 30% volt minimum a beugró, nem 10%, meg nulla, mint pár évvel később!), de mondom, nekem az Astra jött be jobban. Sosem volt itthonra, bár Golf sem,ezen a néhány napon át ültem bennük, de akkor sokat, és felváltva.

DA

Pisti.80 2012.02.12. 17:50:59

Sziasztok! A két nagypofájúnak üzennék! zbzbzb-nek,hogy ha egy napi számlálót nem tud leolvasni akkor kussuljon és ne fikázza sem a márkát sem a típust! CubE-nak pedig azt,hogy írd oda öcsém a hozzá szólásodhoz,hogy te mit használsz!Mert biztosan lehetne arrol is keményen véleményt alkotni!

Begami 2012.02.12. 17:52:11

@deak.atti:

Ha nem volt Golfod nem is értheted...:-)

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.02.12. 17:52:35

Ha végeztek a szentgotthárdi turnéval, szívesen megvásárlom az Astrát. Akkár hozhatják hozzánk is. Gyengém az új állapotú youngtimer korú autó, mint ez.

5 kilót bármikor leteszem érte.

:-)

dr. Mutyilufi Dr. 2012.02.12. 17:53:10

Ehh a címe alapján egy pillanatra megörültem hogy újra gyártanak majd valami szuperfapados igénytelen de keményen olcsósított Astrát. Igény szerintem vóna rá, a lényeg hogy menjen, a mostani Astra ~4 millás alapára ugyanis nem komondottan vevőbarát...

dani5555 2012.02.12. 17:53:27

Az hogy lehet, hogy az első és az utolsó képen áttetsző indexbúra van, a többin pedig sárga?
Egyébként, húsz évvel ezelőttről nem maradtak fenn színes képek?

Macskanátha 2012.02.12. 18:00:25

"Március 12-én fog indulni, hogy pont a huszadik születésnapon, március 13-án lehessen ott az egykori autógyár csarnokában, ahol megszületett."

300 km megtételéhez 2 napra van szüksége? Baz+, ezt a tempót anno a lóvasút is tudta, kár volt Karl Benznek feltalálni az automobilt. Persze ha úgy értik a dolgot, hogy 12.-én éjfél előtt indulnak el vele, és 13.-án hajnalban érkeznek majd meg Szentgotthárdra, akkor rendben van a tempó, csak az újságíró vett be "fogalmazásgátlót" a cikkírás előtt...

jenko80 2012.02.12. 18:01:29

@deak.atti:
csak annyit mondok: sebességváltó
Hatalmas a különbség a kettő között, természetesen a III Golf javára. A korrózióra való hajlamosságot nem említem, az magáért beszél ha egymás mellett látsz a két típusból 15-20 év körüli példányokat.
Amúgy az Astra jó értelemben igénytelen (főleg 8 szelepesekkel), strapabíró, szubjektíve nekem kevésbé tetszenek az ülései és a műszerfala.

zisz 2012.02.12. 18:02:38

@nagyo78: Csak fénytörés nyugi!

Rocko- 2012.02.12. 18:03:47

hát ha ennek neki megy valaki útközben, annak nem elsz jó dogla, az tuti. :)

@pickapu: sztem is.
vagy csak visszatekerték az órát? :DDD

I.C.ram 2012.02.12. 18:06:44

Szerintem az akkori viszonyokhoz képest egy kifejezetten jó, és egész normálisan kinéző autó volt. Ahogy visszaemlékszem erre a korra, még presztízsérteke is volt. Sokkal magasabb nívójú autónak számított mint a Suzuki Swift.

Biomech 2012.02.12. 18:07:23

Franc tudja, én egy hétig nyúztam egy ilyen 8v Astrát, mert a Calibrám szerelőnél volt. Alig vártam hogy visszakapjam az öreg vasamat...

Niga u mad 2012.02.12. 18:08:03

valaki mongyamá ide hogy ménem orandzse búra van a mostani autókba és mé lett átláccó, sztem az orandzse szebb.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.12. 18:08:50

Szerintem ez egy mezei asztra, csak vissza van tekerve!

:)))

Cartman (ex Cartman) 2012.02.12. 18:12:52

Nagyon jó kis autók voltak ezek. Nekem volt többféle F (szívódízeltől az 1.8-as automatáig), és aztán G is. Megbízható, strapabíró jószágok. A mostani VW-ről visszatekintve pláne...

Cartman (ex Cartman) 2012.02.12. 18:14:41

@Noname 2:
Rosszabbul élünk, mint 4 éve.

F1DO 2012.02.12. 18:14:53

A fotón Antall mögött a falon olvasható 'Magyarország új csill?ga' felirat miért nem olvasható normálisan?

Biztos azért fekete - fehér minden, hogy 'hú de öregnek' tűnjön az autó.

Pff.. Napi használatba járom hibátlanul Bp-et egy huszon x éves japánnal..

magyar_ellenállás 2012.02.12. 18:16:07

"alapos átvizsgálást kap, aztán irány Szentgotthárd, méghozzá saját erőből"

Jajaj... :/
Nehogy Domsjö 2. legyen belőle.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.12. 18:17:45

@magyar_ellenállás: Hát ha márkaszervíz csinálja, akkor könnyen! :D

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.02.12. 18:18:14

Milyen régen volt amikor még a rendőrségnek voltak ilyen Astrai :-)

Kyrie Eleison 2012.02.12. 18:18:54

@СubE: Szép kis jellem-portré magadról. Grat.
Mitől nem jó? Hogy tizenévekig lehet ütni-vágni, és még mindig megy? Tényleg mekkora fostalicska!
Ízlésről meg nem érdemes...

Cartman (ex Cartman) 2012.02.12. 18:21:18

@Begami:
Nekem volt Golfom (nem is egy), de az Astra bizony nálam is inkább bevált.

СubE 2012.02.12. 18:21:32

@Pisti.80: BMW-vel járok. Nyugodtan fikázhatod, körberöhöglek. Irigykedjél csak.

СubE 2012.02.12. 18:24:20

@aetna: Tizenévekig mi? Már abban az időben is elavult ganéj volt. Vízforraló hengerfejes moslék. A német autók daciaja.

twentyfourseven 2012.02.12. 18:25:51

Garázsban tartott, nemdohányzó tulajdonostól, szalon állapotban, keveset futott, törésmentes...

korxi 2012.02.12. 18:29:36

"alapos átvizsgálást kap, aztán irány Szentgotthárd"

Én is azt mondom: ez biztosan márkaszervízben lesz, tehát készülni kell egy csillagászati végösszegű számlára, majd annak lehetőségére hogy kb. Törökbálintnál megadja magát az autó:)

Dr. Robin Masters 2012.02.12. 18:29:57

Gondolom Szentgotthárd felé kap majd valami kíséretet is, és nem csak úgy magába megy.

3 gb 2012.02.12. 18:30:56

Orbán is menni fog vele pár métert? Ő biztos nem fogja darabosan kezelni a kuplungot!

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2012.02.12. 18:31:28

@Macskanátha:
Nem kérlek ezzel azt írta le, hogy 12.-én elindulnak vele, (nyilvánvalóan aznap meg is érkeznek)és így 13.-án szépen ott lehet a nagy heppöningen.

Nem azt írta, hogy 12.-én indulnak és 13.-án fognak odaérni.

Csak te ezt képtelen voltál értelmezni, kár :(

Minibull 2012.02.12. 18:31:29

@aetna: ű
mienk 4 évesen rohadt...

Szamiz67 2012.02.12. 18:32:26

@papa33: Ültem pár ilyenben, kettőt vezettem is, nekem a haszonjármű kifejezés jutott róla eszembe, semmi finomság, az egész autó olyan darabosan, sarkosan működött, nagyon le volt maradva a korabeli konkurenciához (Golf,japánok) képest, de nekünk még így is elképesztő drága volt. 87-ben vettem át a Skoda 120-ast 120e-ért, 89-ben eladtam 200e.-ért, s ha jól emlékszem az Astra ára 92-es induláskor se volt 1 millió alatt, döbbenetes volt ez az ár egy autóért.

nick2005 2012.02.12. 18:33:23

@Ez a név jeIenik meg a bIogokban, kommentekben: Az F Astraban narancssárga búra volt 1995 nyaráig, az azt követően gyártotakban pedig már fehér volt az indexbúra. Nekem volt egy kombim 8 évig (1.6 16V), nagyon jó kocsi volt, rengeteget szállítottam vele, bírt mindent, soha nem hagyott az úton, olcsó volt a javítása.
1992-ben persze még elérhetetlen volt. Emlékszem, hogy 998 ezer Ft volt egy új kocsi ára (hogy 1 millió alatt legyen). Ez akkor éppen 100 havi fizetésem volt. Egy mai új alap J Astrát kb. 13 havi fizetésből vehetnék meg. De inkább lennék 92-ben, akkor 20 éves voltam, ma 40 :)

Fantozzi.ie 2012.02.12. 18:35:20

FGD-094 traffipax kergette a jónépet at M5 ön -:))
az is ugyanilyen volt

alien576 2012.02.12. 18:37:45

egyébként miért F-el indult az Astra, mikor a többi Opel rendesen a-b-c-d-e kasztnival futott?
bár állítólag létezett D is belőle, de lehet, hogy csak Vauxhall...

no_holy_shit 2012.02.12. 18:38:12

@СubE:
"Azoknak készült akiknek nem volt pénze golfra és bicskával eszik a fagyit"
Golf 3 rohadt mint a szar. F astra Facelift utan (95 modellevtol) mar kevesbe rohad mint a G3.

Nyilvan G3 1,9TDI egy nagyon fasza auto :-), de rohad.
F Astra kombinak a csomagtere meg felulmulhatatlanul nagy.

F1DO 2012.02.12. 18:39:31

Sok a fikázó. Akiknek nem volt gyerekszobájuk.

Egyébként a legcsodásabb autók az ültetett, tuningkipuffogós, kékneonfényes, cicásított, GSI csepp astrák. Hemi motorral.

steve30 2012.02.12. 18:40:52

Érdekes,hogy ha Astra,akkor azonnal egymásnak esnek az emberek.Az egyiknek istenverda,a mindennél jobb,és autó,a másiknak meg fostalicska,szarkupac stb.Pedig bizony egyik sem,hanem csak egy egyszerű megbízható autó,mint mondjuk a swift is.Adott kor,kiváló terméke,a kevésbé vagyonosaknak.Ennyi.És ha most valami csoda folytán újra kezdenék gyártani,és értékesíteni,a maga puritánságával olyan 1.6 millióért,hát bizony kíváncsi lennék hogy ebből,vagy a 4 milliós öcsikéből kelne el több.Nyilván az előbbiből,bár ez nem a régi erényéből,vagy az új hibáiból fakad,hanem egyszerűen nincs az embereknek pénzük,mint ahogy régen sem volt jobb autókra,ezen a balkánira süllyedt országban.

eMJe 2012.02.12. 18:41:55

nekem semmi bajom az enyémmel, rendesen kiszolgál, a 90 paci meg manapság kevés, de lehet előzni vele
haver golfja meg szörnyű, csodálom, hogy nem esik ki belőle

Laci_76 2012.02.12. 18:43:28

Az öregem anno 94-ben vett egy ilyet kombiban újonnan. Hát szerintem elég jó autó volt. Igaz az öregé 1.6se motoros volt 100 lóerő 8 szelep. Én is használtam rendesen egy-kétszer. Nem nagyon volt vele gond. Nem evett 7,5 liternél többet sose. Kétszer kellett hengerfej tömítést cserélni. Mikor eladtuk 330E volt bent. Csak a hengerfej volt levéve ami komolyabb meló volt. Kuplung gyári volt és még nem rángatott.

Szerintem elég strapabíró volt és elég olcsó volt hozzá az alkatrész is anno. pl: vízpumpa 6000 ft, vezérműszíj 7000 ft. Ez az amit többször is beszereztem hozzá. A váltó tényleg kicsit akadós volt. De 200e-nél kicseréltük bent az olajat utána jó lett. :D

Begami 2012.02.12. 18:45:02

@Cartman (ex Cartman):

Mondjuk Astrám nem volt soha de Golf 3 is. Nem tudom valahogy Golf összeszedettebbnek tűnt(futómű váltó tekintetében mindenképp)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.02.12. 18:45:16

@kipe: Úristen, kerül bele 600 kilométer (oda-vissza). Ezzel már el se lehet adni!

Rocko- 2012.02.12. 18:46:10

téyleg, akkor ezt most forgalombahelyezik? mennyi lesz rá a regadó? :)

mallac 2012.02.12. 18:46:42

@СubE: Egyszer már igazán bemutathatnád azt a BMW-t...komolyan kíváncsi lennék mi is az, amire irigykedni illenék.Feltéve hogy nem álmodtad az egészet.

pudliho 2012.02.12. 18:46:44

szalon autó 18 kilóméterrel ?
neppertől véve max. 2 lenne :-D

Rocko- 2012.02.12. 18:47:17

@alien576: pont ezért.
"Az Astra F a Kadett utódjaként mutatkozott be a piacon 1991 júliusában."
de.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_F

Begami 2012.02.12. 18:49:30

@alien576:

Mert az elődje ( Kadett) számozását követték.

F1DO 2012.02.12. 18:50:02

Azt hiszem jópáran lefosnák a bokájukat ha ilyen autóba csak egyszer betehetnék az ülepüket..

Ennek a típusnak kultúrája van!

www.youtube.com/watch?v=hdCzA3rHwbg

no_holy_shit 2012.02.12. 18:51:26

@alien576:
"egyébként miért F-el indult az Astra, mikor a többi Opel rendesen a-b-c-d-e kasztnival futott?"

mert az Astra a kadett utodja

az F Astra elotti kadett az "E" kadett volt (csepp kadett), elotte volt a kockasabb kadett ("D"), azelott a gombolyded "C" kadett. Hogy elotte mi volt nem tudom, lehet hogy az "A" es a "B" megint mas neven futott. (bar mintha a "C" kadett elott emlekeznek meg egy kadettra)

SirSnatchington 2012.02.12. 18:52:51

Opel vállalkozás meg 150 éves :) Lám a varrógépből mi lett :)

magyar_ellenállás 2012.02.12. 18:56:15

Egyik haveromnak kombi Astrája van, a másiknak Golf, nekem régi Swift. Közel azonos futásteljesítmény mellett a Golfnak belülről szinte minden része szét van mállva, az Astra kívülről rohad, a Swift meg hozzájuk képest eleve játékautó, de megmondom őszintén, még mindig ezt választanám.
Az Astra csak a nagysága miatt teszik, de, mint mondtam, kombi változat.

epitkezes1 2012.02.12. 18:56:40

Cube: keresztapám E Astrájában 424-es HEMI motor volt. Ez az ebben levő 426-os elődje. Ez még nem szívó, hanem FÚJÓ!! viszont,akármilyen BMW-t megeszik reggelire. Tudod, ezekben még volt erő, nem úgy, mint az erőtlen bömbidben. Ehehehe.. :)

magyar_ellenállás 2012.02.12. 18:57:25

@SirSnatchington:

Suzuki is varrógéppel kezdte. Akkor ez volt a menő. :)

kkn 2012.02.12. 19:00:23

@alien576: Igen, a Wauxhall D Astra nálunk D Kadettként volt ismert, onnan indult az Astra név. Csak az változott, a kategória nem, így maradt a betű. A Golfokat is csak a név és kategória köti össze. Két generációként új autó, de ugyanabba a kategóriába. Nem a névtől lesz az, ami, Golf helyett szériánként lehetne más neve. Ahogyan a szedán verziónak volt már sok neve, Jetta, Vento, Bora, Jetta, közben meg mégis Golf szedán. Az Opel is hívhatta volna az Astrát Kadettnek, attól mi változna? Nem a neve a lényeg, így a betűsor folytatódott. Azzal csak szemléletet akarnak váltani, ahogyan Ascona helyett Vectra jött, most meg Insignia, közben csak sokszor a név volt azonos, mert az autó megújult. Nem kell ezen fennakadni.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.02.12. 19:03:27

@СubE: És csodálkoznak a márkatársaid, miért nézik őket bunkónak.

landcruisör 2012.02.12. 19:07:10

te kurva élet mennyi okos ember van itt...

ymel 2012.02.12. 19:12:54

Nekem volt 1,8 CD 126 lovas kombi. Nem volt rossz az, de nem voltam oda a 16 szelepert. Inkabb beultem utana az oregebb, de nekem sokkal jobban tetszo 8 szelepes 2 literes A Vectraba, szinten CD kivitel. Nyilvan nem volt egy nagy szam, de en orultem neki, jo volt, es az alakjat a mai napig szeretem, a fogyasztas is rendben volt, azt hiszem 8 korul evett.

Pisti.80 2012.02.12. 19:18:34

@СubE: Nem fikázom.Nekünk is van egy 520i! Nem vagyok irígy,de a kategóriákat ne keverd!

vektorka2.0di 2012.02.12. 19:19:24

Szerintem nem erről van szó, csak van néhány nagyszájú, aki ha nem BMW-ről szóló cikket olvas beszól, hogy mekkora szar a kocsi.

magyar_ellenállás 2012.02.12. 19:20:57

@kkn: Jogos!

Én anno ezt olvastam, erre emlékeztem:

"SUZUKI began its proud history manufacturing sewing looms."

yxcvbnma 2012.02.12. 19:29:51

Apám éppen 92-ben vett új autót.

Bár még csak az ált. isk. végét tapostam, de nagyjából emlékszem az akkori választási alternatívákra.

Az új Opel Astrát óriásplakátokon hirdették, 999e Ft-ért. Új szalon, gyakran mentünk oda körbenézni (én általában begyűjtöttem az összes katalógust).
Suzuki Swift 700~800e környékén, de apám fontolóra se vette, a kis csomagtartója miatt.
Ahol a Suzukit árulták, ott árulták a Ladákat is. Apám a Samarákat nézegette 270e volt az 1,3 3a, és 320e az 1,5 5a.
Még egy alternatíva volt, az Ausztriából levetett Kadett, Escort, Renault 19, gyakran kicsi sérülésekkel, horpadt sárhányó, kitört fényszórók. Ezeket 500~600e körül árulták.

Az utolsó két lehetőség között vacillált (új Samara, használt nyugati), és végül a Samara mellett döntött, az új autó a jó autó alapon.

Meg ugye az volt a legolcsóbb, legkisebb kockázatú (garancia), és addig egész életében csak új autót vett.

A fizetések nagyságát nem tudom, mert iskolás voltam még.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.02.12. 19:30:59

Mondjuk a 90-es évek elején ez tényleg űrjárgány volt a 120-as Skodakhoz, meg a kocka LADA-hoz, Samarahoz képest. Mondjuk az ára is olyan volt mintha tényleg az lett volna... Ma már kimondottan faéknek hat, de betölti a kikopott piros OC Lada szerepét becsülettel...

Grgabácsi 2012.02.12. 19:35:45

@REPARATUR: Heee? Az MoPar motor. Ebben max egy Chevy 454-es bigblock :) Mégpedig LS6 :P

2108face 2012.02.12. 19:43:43

@Canis Lupus Libertas: űrjárgány volt ám az elavult szoci autókhoz képes, de hogy a Samarához képest az egy faszság. Árban tényleg űr volt (kettő 2109 összege)

Reppa 2012.02.12. 19:44:30

Golf 3 - Astra,mindkettő népautó,mindkettő egy kalap szar,ugyanakkor mindkettő az "autót" jelenti még máig is sok családnak,kisvállalkozásnak. Golfosoknak meg nem kéne parsztozni,csak hogy észheztérjenek a cube félék is,az a bunkóbb aki többet fizetett a golfért mert ugyanazt kapták több pénzért mint az astrások. Véleményem szerint az Astra technikailag ugyan előrelépés az E kadetthez viszonyitva,de minőségileg elmarad attól.A céges E kadettben 980000km van,az Astrában pedig 500000km,ez utóbbi nagyon ramaty állapotban van,pedig ugyanúgy van használva mint a kadett,egyszerűen elkopok az astra.

F1DO 2012.02.12. 19:47:04

Voyager - hemi űrszonda volt ez akkoriban, sokaknak szelektív a memóriája...

United Steaks 2012.02.12. 19:50:15

@mallac:
Valami huszonéves kotlák hármas. De jól hangzik (szerinte)...

tibsi 2012.02.12. 19:54:38

Engem abszolút nem érdekel az a pár pöcshuszár, aki csak divatból is szidja az F Astrát. 11,5 éve van egy 1.6/75 LE-s Sedanom (újonnan véve 2.150 eFt volt, most 80e km van benne), és nagyon meg vagyok vele elégedve. A motorja akár az óramű. Fogyasztás 5.1 liter (minden számla megvan), egy csepp olajat sem kellett még utántölteni, egyetlen kötelező előtt sem látta szerelő (közben sem, csak a szokásos olajcsere és a vezérműszíjcsere alkalmából). Semmi pluszt nem kellett rá költeni. A fényezés egyedül az antenna körül kezdett 2-3 mm-t hullámosodni. Ja, és aki először látja (nem pöcshuszárok, hanem műszaki vizsgabiztosok és autófényezők) nem hiszik el, hogy ilyen idős, olyan jó állapotban van a fényezése. Ja, bocsánat, most cseréltem le a nyári gumit újra, az 44 rugó volt. A kötelezője 10 rugó alatt van évente.

tibsi 2012.02.12. 19:56:50

Szerintem az utolsó jó vétel autóban az 1989-es 1.3-as kocka Lada volt kemény 99.000 Ft-ért! Akkoriban 50.000 Ft volt egy színes TV...

v0id 2012.02.12. 19:57:00

Teljesen offtopic kérdés, remélem nem moderálnak ki, őszintén érdekelne. Mi a tököm a különbség a 4-es Golf variant és a Bora variant között? (az eleje elég feltűnő volt, még számomra is...)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.02.12. 20:00:42

@2108face: Ezt kifejthetnéd kicsit jobban! Hol volt a Samara akár egy C16NZ-hez képest is? Ezt a szintet vmikor a 90-es évek végén sikerült elérni és megszűnt a nagy előny - nincs többé javítás egy bálázódróttal...

2108face 2012.02.12. 20:01:02

@tibsi: Samara meg Favorit volt a legjobb vétel akkoriban. Azok tényleg "űrautók" voltak az elődjeikhez képest :D

Reisezugwagen 2012.02.12. 20:01:05

Sokkal olcsóbb és biztonságosabb megoldás lenne, ha a kocsit trélerrel vinnék Szentgotthárdra. A hóesés sem kizárt időjárási jelenség márciusban. Húsz évig egyhelyben állt, teljes generált kellene rajta végezni. Most még minden eredeti alkatrész benne, de ha alaposabban hozzányúlnak....? Minek kéne kilómétereket belényomni? Így, 19Km -el nagyobb az eszmei értéke.

conscience 2012.02.12. 20:01:27

GM, nem Mopar. Tehát 427 ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.12. 20:05:21

@tibsi: Nekem ilyen az Escort. Nem olyan hű de szép, törve is volt de 20 éves egyéb autóknál sokkal jobban néz ki.

2108face 2012.02.12. 20:05:58

@Canis Lupus Libertas: minek fejtsem ki? Ismerem mind a két kotlákot :D, használtam már mindkettőt. Fapados kivitelről beszélek Astra szempontjából, 8 szelepes, mono injektorosról, az került anno dupla annyiba, hát nagyon nem érte meg a különbözet.

wajzy 2012.02.12. 20:07:16

Engem azért kicsit aggaszt, hogy milyen károkat okozhatott benne 20 év állás. Elvégre ezeket a kocsikat alapvetően azért arra találták ki, hogy rendszeresen menjenek velük. Az a gyanúm, hogy hiába ment keveset (semmit), akkor is nagyon messze lesz a régi képességeitől, vagy tényleg egy hónapig kell majd restaurálni.

tibsi 2012.02.12. 20:07:17

@2108face: Igaz, a Samara tényleg óriási lépés volt az elődökhöz képest. Emlékszem, 8.000 márkáért vettem egyet a szegedi piacon kb. 92-ben. A motorja olyan halk volt, hogy az első utamon csak 1 óra múlva vettem észre, hogy 3-asban nyomom neki a 90-et... Pár évvel később 550 rugóért az első nap elvitték háztól.

tibsi 2012.02.12. 20:08:50

@2108face: Igaz, a Samara tényleg óriási lépés volt az elődökhöz képest. Emlékszem, 8.000 márkáért vettem egyet a szegedi piacon kb. 92-ben. A motorja olyan halk volt, hogy az első utamon csak 1 óra múlva vettem észre, hogy 3-asban nyomom neki a 90-et... Pár évvel később 550 rugóért az első nap elvitték háztól.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.02.12. 20:10:39

@2108face: Én is ismerem, ezért kérdeztem. Ha nincs más érv, csak az ár, akkor OK. Én többre számítottam... Bár, ha meggondolom milyen volt Astrat, meg Samarat használni nekem más jött le. A Samaranal fosabb kocsim még nem volt, pedig az volt egyedül 0 km-es, amikor beleültem... Csak kibaszásból ajánlanám bárkinek!

tede 2012.02.12. 20:18:24

Tekintve a hazai állapotokat még ebben az autóban sem bíznék meg, hogy nem visszatekert-e az órája.

Mérges 1234 2012.02.12. 20:19:08

@tibsi:

Jaja, praktikus és igénytelen.

Egy autó városon belül A-ból B-be, de semmivel nem több.

Visazont tényleg megbizható, nekem is volt, de nem tudtam kötödné hozzá érzelmileg....

tibsi 2012.02.12. 20:24:17

@Doubledecker: Én viszont csak hosszabb utakra használom, mert a városban csupán néhány km-es sugarú körben mozgunk, oda meg elég a bicikli is. Városban biztosan jobban lestrapálódott volna.

ikke i drift 2012.02.12. 20:25:30

@tibsi:
biztos vagy ebben? '90 februárjában vettük a 4ü vareszt 253-ért, '89-ben 210 lett volna. A zsiga 99-ért nagyon akciósnak tűnik.

Mérges 1234 2012.02.12. 20:28:16

Tényleg megbizható autó, de én azért szívtam vele sokat, igaz 350.000 km pakoltam bele. ÉS nekem az átalgom inkább 10 lier volt.

Ami cserélve lett, hengerfejtömítés. )ez az én hibám, magától nem ment volna tönkre.)

4 lengéscsillapító. (Érthető)

Kuplung.

Váltó kompletten.

Főtengely de a motor nem lett kivéve hozzá.... :D

Ja és a lényg, az olajat tényleg nem ette. Na ez azért tudomány volt a részéről.

tailor13 2012.02.12. 20:28:17

@deak.atti: Csak hogy beleszóljak én is :)

Volt szerencsém hosszabb távon is mindkettőhöz is, sőt 2-es Golfhoz is, ami ugye igen közel áll a hármashoz :)

Szubjektív véleményem, hogy nekem az astrában rossz helyen vannak a pedálok, rossz helyen van a forgáspontja, rossz kinyomni például a kuplungot. Egyszerűen normális esetben, magától nem ilyen úton mozogna a lábam. A műszerfal teljesen szubjektíven nekem jobban tetszik a golfban (III)

A kormány nehézségéről nem tudok nyilatkozni, mert golfból (III) csak nagyon keveset futottat (10 000 km) volt szerencsém vezetni, esélyesen nem volt zsírozva benne semmi 15 év alatt, ezért nem volt az könnyű, de kis idő után ment egykézzel, tenyérrel. Astrában nem, bár az 1.6os volt, ami ugye kicsit nehezebb elöl, meg szűk 150E volt benne, mondjuk szintén 0 karbantartással :)

Az Astra ülésről pedig annyit, hogy nagybátyámnak az F széria kiváló ülései miatt lett porckorongsérve... :)

Peace.

sanyey 2012.02.12. 20:29:37

@alien576: a Kadettek angliában mindig is Astra néven futottak, az Astra sorozat európában, meg tulajdonképp mindenhol egy újabb Kadett volt, csak váltani kellett az öregecske elnevezésen. Mivel a Kadett európában az "E" jelzéssel ért véget, értelemszerű volt, hogy az új Kadett utód az F-fel folytatódjon. Ennyi a magyarázat ;)

2108face 2012.02.12. 20:29:58

@Canis Lupus Libertas: Akkor jól kibaszok magammal 15 éve. :D Még szerencse, hogy nem így van.

egy atlag 2012.02.12. 20:31:13

a röhej az, hogy ezek az autók -év 10 ezres futásnál - a mai napig kifogástalanul teszik dolgukat. ha klíma lett volna az enyémben, a mai napig használnám. jól járt aki megvette.
a 90-es években ez az autó nagyon-nagyon jó volt. talán akkor nem is tudtuk mennyire.

tibsi 2012.02.12. 20:32:15

@ikke i drift: Szinte 100%-ig biztos vagyok benne, mert 5 évet vártunk rá (bordó színre). Debrecenbe mentünk érte, az első kihozott példány hátsó csomagtartófedele nagyon elállt, ezért megkentük a MERKUR-os arcot 500 kemény Ft-tal, hogy hozzon már egy másikat. Szóval pontosítok, 99.500 Ft volt.

egy atlag 2012.02.12. 20:35:54

porckorongsérv autóüléstől???? ekkora baromságot.

papa33 2012.02.12. 20:42:34

Akkor a 3-as Golf volt, megöregedve akadtak gondok, váltóproblémák. Az Opel volt a népautó, annyival nem volt rosszabb, amennyivel olcsóbb volt, megvenni, fenntartani, a VW indokolatlan presztízsű... itt nálunk.

Na én évekig hajtottam Samarát, minden nagyobb meghibásodás nélkül (magyar elektronika volt már benne), 7 alatti fogyival,apró fagyálló szivárgás hidegben (aki ismeri a Skoda 120... tudja, mondjuk azzal sem volt sok gondom). Ment mint állat, felső fordulattartományban még rátett egy lapáttal, 90-es, 4 sebességes 1.3 volt a drága. Mondjuk nem női, inkább csizmás autó, kuplung kemény kicsit, váltó prűd, (meg nekem kormány közel volt a pedálokhoz képest) imádtam télen ahogy a hóban kapaszkodott, az univerzális gyári gumikkal. 80-nal lehetett olyan kanyart, amit 50-nel az előző autókkal, szóval futómű , fék, kormány jó. Kb ablaktekerő zörgés volt, némi váltóhang üresben (állítólag az 5 seb 5-ben hangja volt), még a műszerfal sem repedezett. Elején sokan nem merték a kocka helyett megvenni, meg az első futómű kitámasztó öntvény törése miatt ijesztgetett a sajtó -nem kellett felakadni vele és kész, de más autón is nyoma maradna... A legegyszerűbb autó, futómű, fék, motor tekintetében, nem tudom mért lenne kitolás, korában elérhetők közt messze kimagaslott. Nálam nem volt garázs, nem rohadt. Később valóban romlott a minősége.
Mondom úgy, hogy 6-13 éves kora közt 50 ezret beletettem, fékbetét csere nem volt-kíméltem mondjuk. Meg biztos szerencse.

tibsi 2012.02.12. 20:44:38

Egy barátom idegsebész, a gerinc a fő területe. Az enyémet is megreparálta egy baleset után, pedig fifty-fifty volt a túlélési kilátás. Szóval ezt az "ülés-hülyeséget" meg sem említem neki, mert halálra röhögné magát. Legfőbb oka a kor, ugyanis a porckorong kocsonyás része veszít víztartalmából, megreped, kitüremkedik, és nyomja az idegeket.

papa33 2012.02.12. 20:50:27

Mondjuk amikor 2 milláért a Lada 2110-es és az FAstra versenyez, nyilván ég és föld, meg az ütközésbiztonság...
Nem volt bömösöm, stb, nem is lesz, mert az autó ház árban... mielőtt a vád érne, nekem, vélhetően sokad magammal ezek az autók. Szóval nem mondanám az FAstrát fosnak. Ha lenne ma (reális áron, nem mint az említett 2110), venném zokszó nélkül. Nincs extrém javítani való pénznyelőgép benne.

És nagyon sok autóban van rosszabb ülés mint F-ben, kezdve a GAstrával...

Rocso Cafe 2012.02.12. 20:59:08

Én is használtam több F Astrákat és maximálisan meg voltam velük elégedve. Az első 1.4SI volt amit a cégnél 100ezerrel vettem át, én beletettem még 110-et, majd megvettem, a mai napig megvan családon belül. Valószínűleg meg is marad mert nem adna érte annyit amennyit ér. Teljes értékű autó!!!
Egyszer hagyott ott, mert pár csepp víz kerülhetett a benzinbe ami télen belefagyott a benzincsőbe. Később az 1.6-os Classikokat hajtottam több 100e kilométereken keresztül.Ha megkapták a kötelező szervizt azokkal sem volt gond. Emlékeim szerint 8L fogyasztott.
Azért kíváncsi leszek a mai, elektronikával megokosított tolató radaros, táblafelismerős, parkoló aszisztenses stb gépcsodákról mi lesz a vélemény 20 év múlva....

BUBISBUBLEK 2012.02.12. 21:00:02

@СubE: "Tipikus lakótelepi meg falusi suttyók mondják csak erre hogy milyen frankó gép. Azoknak készült akiknek nem volt pénze golfra és bicskával eszik a fagyit. Ez maximum egy 120-as skodához képest jó autó."

neked ?? neked milyen van? közöd nincs az autókhoz ? tudod mindent a maga helyén nézzünk úgy próbáljunk már képet alkotni egy adott típusról.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.12. 21:07:08

@tibsi: Meg a kurva sok ülés a másik oka. Na most ha az ember autóban tölti az életét, akkor lehet, hogy attól lesz porckorongsérve, de nem attól, hogy F Astra, hanem hogy ül.

helloken 2012.02.12. 21:07:12

Sztem ezt a 426-os HEMI blokkot felesleges átvizsgálni! Ennyi év után is pöccröff! Természetesen benzin nélkül!

Krisi 2012.02.12. 21:11:36

a 75-ös Alfám is pont '92-es, az valjon mennyi lehetett akkoriban újonnan? a slusszpoén meg az, hogy ugyanilyen jó állapotban ma már szinte ugyanannyiba kerül mindkettő :)

A kommentek tanulsága pedig ismét csak az, hogy az F Astra tulajdonképpen egy Hemi motoros BMW :D

CsGergo 2012.02.12. 21:12:31

@papa33: Egy 110es messze áll a pénznyeléstől.Egy ideje van a családban egy, nekünk megfelel, nincs gond vele,direkt ezzel kerültük el a pénznyelő kocsikat,habár mással is el lehetett volna, de már ha veszünk valamilyen kocsit, legyen ritkább, ne tucatautó.Egyébként meg EuroNcap norma szerint összetörték a ruszkik és közel áll biztonságban a F Astrához, annyi különbséggel, hogy hozzánk a 110est nem hozták légzsákkal, nyugatra vitték ABS-sel, légzsákkal is. Az F Astrát meg én is elfogadnám,nagyon egyszerű kis autó, Lada alkatrészárban kapni hozzá mindent,300 ezerért már vannak elfogadható darabok, igaz 20 év körüliek. A 11 éves 110-esünk meg 400 ezer volt.

BUBISBUBLEK 2012.02.12. 21:21:44

@tibsi:
(nemeladó?? bár sejtem a választ..)

CubE.BMW 2012.02.12. 21:22:21

Német fos, most mit izéltek. Jé, a BMW is...

Castigliano (törölt) 2012.02.12. 21:34:55

Érdekes,Szentgotthárdon az Opel gyárban a bejárattal szemben ki van rakva egy ugyanilyen opel és arra az igazgató azt mondta,hogy az az első ott gyártott autó.Az volt a legfurcsább,hogy nem látszott rajta rohadás,pedig szabad ég alatt tartják.Akkor most melyik az első?
Ezt a sok kommentet nem volt kedvem elolvasni,úgyhogy bocs,ha már válaszoltak erre.

BUBISBUBLEK 2012.02.12. 21:39:34

@enpera:

"@СubE: És csodálkoznak a márkatársaid, miért nézik őket bunkónak."

megelőztél ;)
ennyi.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.12. 21:41:41

@helloken: Ez kábé anniyra unalmas, mint a csakk noriszos "viccek".

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.12. 21:42:55

@СubE: Nem baj, mi meg téged röhögünk körbe.

Osztas.Com · http://osztas.com 2012.02.12. 21:57:25

Nekem nagyon tetszik ez az egész, már-már megható!

alien576 2012.02.12. 21:58:07

@Rocko-, Begami, no_holy_shit: kkn, sanyey: srácok, köszi a kielégítő válaszokat, így már világos a dolog!
az USA-ban egyébként Pontiac LeMans néven futott a Kadett, persze semmi köze sincs az eredetihez, az egy hátsó kerekes pony car volt...
a Golf pedig VW Rabbit néven futott, legalábbis az első két széria tuti, itthon meg mindenki ragasztgatta a hátuljára a pléhboy nyuszit... :P

Hurri Kán 2012.02.12. 22:04:48

20 éve... Sok minden történt azóta, pedig nem volt olyan rég... Érdekes lenne egy összehasonlító teszt ezzel az "új" Astrával és egy ugyanilyen, hasonló korúval, ami használt.

tlantos 2012.02.12. 22:11:06

Minterintett, azert hozzaszolnek :)
Az autos lutraalbumban 91-ben meg csak rajz volt rola, igencsak jovoszeru alomnak tunt.
94-ben 1.2m-ba kerult a GL. Ebben magassagban allithato vezetoules es gyari radio volt. Se szervo, se szinezett uveg.
A skodahoz merten maga a megtestesult minoseg volt, teljesen mas kategoria.
Az ulese katasztrofalis, 200km utan mar hatfajas. A motor dogledelem gyenge (60LE, ehhez volt 950kg).
A mienk garazsban volt, 11 eves korara sem volt egy szem rozsda se (121e km). De apro faradasok voltak benne. Nemreg szabadult meg a csalad egy 16 eves darabtol. Az is garazsban allt, azon se volt egy morzsa rozsda se. De meginkabb jottek elo a faradasok (eltort ules, szeteso ez-az). Ebben 173e km volt.
Azt ne felejtsuk el, hogy a nalunkgyartott Swiftet 88-ban mar gyartottak. Az ara nyilvan alacsonyabb volt, hiszen nem egy kategoria meretre sen. De megbizhatosagra sem, a Swiftekre nem volt panasz. Es mint Swifttel is tapasztalt kozlekedo mondhatom, a Swift ulese joval kenyelmesebb (na jo, nem feltetlen a GA ules :) fogyasztasa kevesebb, gyorsulasa jobb, minosege szinten.
Ellenben kisebb, zajosabb, az Astranak autobb erzete van.
Viszont ezen az Astran meg olyan lokharito van, ami tenyleg kibirt egy 6km-es utokest nyom nelkul. Es vhs-en adtak hozza gyorstalpalo hasznalatit :)

tlantos 2012.02.12. 22:12:45

Ja, az olajat termeszetesen zabalta, pedig nem volt agyongyilkolva. A nemetek a motorgyartashoz akkor se ertettek, azota se fejlodtek.

Sákif za morro? 2012.02.12. 22:28:16

Egyszer mentem egy ilyennel Horvátországba. Már az M7 kivezetőn minden bajom volt. Gyűlöltem. Kényelmetlen volt, ronda, kelletlen (1.8-as benzines volt) és kétszer annyit zabált mint az akkor 20 éves francia dízelem. Sajnos akkor épp vezérlés csere előtt állt, nem mertem nekiindulni ekkora útnak vele. Nekünk meg menni kellett, így kerültem Astrába. Azóta mi történt? Az Astrát elbontották, mert szétrohadt. A francia szarom köszöni jól van, vígan rójuk az utakat minden nap kettesben. Ma sem cserélném el egy úja Astrára.

Lomha 8V 2012.02.12. 22:36:21

Opel-bu*iként most rettentő irigy vagyok. Nagyon kevés ember mondhatja el magáról 2012-ben, hogy fordult egyet egy "új" F Astrával. A legfiatalabb F Astra amiben ültem, 10 éves volt. Biztos nagyon érdekes lesz a próbaút. :)

Ejoy 2012.02.12. 22:39:12

Állítom, hogy egy vagyont fognak rákölteni, kb. szinte mindent kilöknek belőle ami eredeti. Úgy talán elmegy Szentgotthárdig. Nagy lebőgés lenne, ha nem jutna el a saját lábán...

valerossi46 2012.02.12. 22:39:51

@DrifterV6: amikor általános iskolás voltam jártam vagy 4-5-ször a Közlekedési múzeumban a kilencvenes évek közepe-vége felé. emlékszem az Astra és a Swift egymás mellett álltak, nem tudom miért de 7 éves fejjel ez a két autó annyira megfogott, hogy hosszú percekig időztem mellettük.

B.GY. 2012.02.12. 22:41:16

Kinek a pap kinek a paplan:)Nekem tökéletesen megfelelne egy 2001-2002-es F Astra kombi 1.6-os 8 szelepes motorral klímával.Régóta ilyet keresek,de nem találok.

Ejoy 2012.02.12. 22:44:38

@DrifterV6: ez jó kis sztori! Köszi!

fzr1000 2012.02.12. 23:22:38

@tibsi: Csak szólok hogy 86-ban a 2107-es volt 180e Ft amiből 90-et az igénylésnél kellett kicsengetni,a másik felét meg akkor ha megjött a kiutalás. (5 éves előjegyzéssel)
Ha közben volt áremelés akkor persze azt is.
90-ben jött az értesítés hogy ha gondoljuk akkor mehetünk Győrbe és választhatunk mert van fehér meg világoskék,az ára pedig 300valahányezer Ft.
Nem vettük át mert már nem kellett.

fzr1000 2012.02.12. 23:25:40

NFS-es cube-t meg hagyni kell játszani,majd ha nagy lesz és lesz jogsija akkor ő is megkomolyodik.

nkaresz 2012.02.12. 23:38:16

Úgy illene, hogy ismét ott legyek...
Annak idején a trélerre én vezettem fel és csomagoltam kollégáimmal ezt az autót Szentgotthárdon. A szívem egy része még mindig ott van.
Benzingőzben felnőtt emberként meghatározó pillanata volt életemnek, amikor ott lehettem a magyar személyautó-gyártás újraindulásánál.

Balázs Viktor 2012.02.13. 00:07:55

@nkaresz: Kérlek írd meg az elérhetőségedet, keresünk olyan embereket, akik ott voltak. Köszönöm.

Naezatutti?! 2012.02.13. 00:18:30

Szerintem is inkább szállítani kellen ezt az autót a múzeumból... Az Astra-sok pedig bandába verődve kísérhetnék. ;-)
Bárki bármit is mondjon, ez az autó már igazi szimbólum lett. Több okból is: az egyik, amit letett már az asztalra (fele ennyi 3-as Golf nincs már olyan állapotú az utakon mint F Astra), továbbá hihetetlen darabszámban értékesítették, kelendő volt. Törtélnemi jelentősége a magyar autóiparban pedig nem megkérdőjelezhető... A műszaki tartalmáról és az esztétikájáról annyit, hogy mondjon nekem valaki csak egy korabeli kategória társat, amit sikeresen tudott a gyártója majd 10 éven át piacon tartani úgy ,hogy kelendő volt.
Az én vasam egy '92.11. havi, állítólag egyik legnagyobb megyénkben 3. ként forgalomba állított darab. Jelenleg 168 ezer van benne, a hátsó ív (egyik), és a kuplung volt eddig komolyabb tétel csere terén, motor bontatlan. Nem tökéletes vagy hibátlan, de nagyon megbízható (ha figyelnek rá), hamarosan érik egy karosszériás beavatkozás (hátsó ív másik oldalon és küszöb). Ezt leszámítva senki nem hiszi el ha beleül vagy kívülről megnézi, hogy 20 éves lesz néhány hónap múlva, a hangja gyönyörű, motorja szépen jár, garázst szinte sose látott. Mai napig napi használatban teszi a dolgát.
Teljesen úgy néz ki (még a dísztárcsák is), mint a múzeumi darab (természetesen azért a kor látszik rajta). Jobb lenne egy közös vonulás és kíséret, mindenki aki szeretne, tudna csatlakozni a menethez...

Dennis01 2012.02.13. 01:00:34

Itt Angliaban muzeumok gyakran kuldik ki a kiallitott jarmuveket markatalalkozokra, veteran rallykra, stb.. Termeszetesen labon, ugy buli. Beaulieu grofja minden masodik hetvegen kihozza a tobb szazezer font erteku Rolls Royce-at kirandulgatni a muzeum korul, hihetetlen latvany, szembejott velunk, mikor a muzeumba tartottunk, kesobb jottem ra, kit lattam, mikor lattam a kocsit es a grofot a muzeumban egy plakaton..

Nem rossz otlet ez a Szentgotthard-tura, de azert bennem lenne egy kis felsz elindulni ezzel az autoval. Egy folyadekcsere meg nem jelent semmit, hisz nem tudni, mikor volt utoljara beinditva a jarmu. A 20 ev alatt eleg nagy a valoszinusege annak, hogy egy ket tomites, gumi alkatresz kelloen elporladt ahhoz, hogy nagyobb kart okozzon a meg nem szokott hasznalat soran. Remelem, a szervizzel egyutt kap egy uj vezermuszijat is, biztos ami biztos..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.02.13. 06:42:08

@Ben Zinkoot: Egy dízel, meg egy bezines fogyasztása tényleg összehasonlítható adat :D

dennisthemenace 2012.02.13. 07:18:55

@Dennis01: Ja, te a grófot nézted?? Én a szobalányokat..:-)))))

dennisthemenace 2012.02.13. 07:21:45

@Ben Zinkoot: Nekem Vectrám volt, angol gyártású, ferdehátú. Tizenhat évesen vettem, soha, semmi gondom nem volt vele..
Ugyanaz a motor volt benne, 7.5 korul evett.

AmBesten 2012.02.13. 07:49:28

Ez egy botrányos hír. Az első magyar Opel Astra ugyanis múzeumi tárgy, és ha a Közlekedési Múzeum képes lenne múzeumként viselkedni, akkor nem engedélyezné, hogy össze-vissza furikázzon vele boldog-boldogtalan.

A szentkoronát sem lehet fogdosni, Széchenyi szalonkabátját felpróbálni, Kossuth pipáját meggyújtani.

Ez gyalázat.

Csak a yamaha 2012.02.13. 07:53:24

Nem fikázás!Rohadtak mint a boldogság+a váltó pontatlan és gatya volt!Volt golfIII.10évig(1.6-101le)sokkal jobb volt...Igen ha a keletiekhez hasonlítjuk az aszma jobb volt...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.02.13. 07:57:25

Megölhetetlen rozsdaboglyák! Minimális szervizköltség, olcsó alkatrész, tágas belső! Mi kell még a fiatalnak? Vidéki fiatalok körében nagy divat lett ilyet venni! Vagy csak az öregek vetik le régi ruhájukat?

vikk007 2012.02.13. 08:26:33

@magyar_ellenállás:

Jól gondoltam az első után is, mert ennek a magyar megfelelője : "szövőszék", ami nem varrógép, azért nagyobb, és bonyolultabb is

Slavedriver 2012.02.13. 09:05:05

@СubE: nekem is BMW-m van, kurva jo auto, viszont nem tehetem meg, hogy 2havonta 60-70 ezreket koltsek szervizre, mert ezt igenyli 14 evesen, ugyhogy pont most elado, veszek egy japan sportautot inkabb......Te nyilvan g3ci gazdag vagy, a segged is huszezressel torlod, nyilvan azert van idod itt a kommentekkel b@szakodni.....wanker

BrianHUNboy 2012.02.13. 09:18:33

szerintem fantasztikus dolog ez! és remek érzés töltött el mikor a képekre néztem. A mai napig a használhatóság mintapéldája. A béjemvéd meg: :) hát nem tudom. a mai 6 hengeres bömös az ami talán felveszi a a régi 4 hengeres astrával aversenyt :D már bocs de haveromnak 2 ilyen "sportkocsija" is van. 320i és egy 523i. Elég vicces érzés volt vezetni. Astra 2.0 GSI - után beleültem. Mert állította fröcsögö nyállal és eres fejjel, hogy a béjemvé az igazi sport autó. Vezettem. kényelmes, felszerelt, hátul hajt, de KIBASZOTTUL LOMHA:D ÖREG:D .... áhhh :D hagyjuk is :D

Slavedriver 2012.02.13. 09:37:18

@BrianHUNboy: a BMW nem sportkocsi, inkabb sportlimuzin, maramelyik. Jo autonak tartom, csak elegem van mar abbol, hogy minden honapban elojon valami hiba, sztem 14 evesen nem kene. Es ez egy kulfoldi, gyari allapotu auto. Mindegy is. Viszont sztem nem kene GSi Astrahoz hasonlitani, teljesen mas karakter. Nekem 1.8 16V I-es Cliom volt elotte, az is teljesen mas. Az egy hot-hatch. Es lasd kivel allsz szemben, most Toyotat fogok venni, szoval nem vagyok BMW-fuggo, mielott barki ram fogna.

Viszont ez az Astra kene, meg akarmelyik jo allapotu is, napi jarkalosnak. Sokat vezettem a cimboramet. Mondjuk ezt a konkret peldanyt inkabb beraknam a garazsba....

redriot77 2012.02.13. 09:39:24

@СubE: a III-as Golf tényleg jobban sikerült autó volt az Astránál. Viszont az A-Vectrával és a B-Corsával nem volt semmi gond, azok nagyon rendben voltak. Az Astra egyszerűen túl szűk volt a Golfhoz képest, de talán még az Escorthoz mérten is. A Golfban még hátul is elfért valahogy egy 180 magas ember, az ötajtós Astrában max. levágott fejjel.

drover(fanyul társa) 2012.02.13. 09:41:23

@BrianHUNboy:
Ne viccelj már. A két típus között van pár lóerő és nyomaték különbség. Vagy valami széthajtott, olajzabálóra koptatott szart vezettél, vagy kamuzol. Én a 6. BMW-nél tartok, (ezt a cube gyereket üvegnek tekintem,valszeg BMW-t kívülről látott egyszer.)Igaz 150 lóerősnél kisebb soha nem volt. De mivel sok más márkát is vezettem, azért egy (nevében)2000-es Opellel nem állnék ki egy 520-as 6 hengeressel versenyre.Nem vagyok egy versenyzős típus, szolidan autózok, de volt hogy felajánlottam a csajának janizó szívósan nyomakodó neongolfos gyereknek, hogy menjünk ki az M3-ra, kap 500 méter előnyt (nekem 528i-m van most), és Gödöllőig nézzük meg ki a nyerő. És hivatalos gyorsulást 200-nál kezdjük.
Nem vállalta.Lehet álmodni erőt meg gyorsulást, de csak addig amíg reális.

drover(fanyul társa) 2012.02.13. 09:43:09

@Slavedriver:
Így van. az egyik alma, a másik sárgabarack. Mindkettő gyümölcs, de közel sem ugyan az.

RemekElek 2012.02.13. 10:26:30

Nem tudom ki hogy van vele de normális áron simán el lehetne adni egy ilyen Astrát ha van benne légkondi meg ABS. Pl. kombiba simán jó kis családi autó lenne ma is sokaknak. Kár, hogy nem gyártják. Az új modellek mellet nyugodtan gyárthatnák mert lenne rá igény...

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2012.02.13. 11:05:33

Az első tíz ilyen Astra egyikén tanulatam a motordiagnosztikát a suliban. Ha jól emlékszem, a 9-es számú autó volt, ami itthon készült. Akkor kb. olyan 50km körül lehetett benne. Azt is a fékpadon szedte össze, meg a műhelybe ki-be járkálástól. Biztos vagyok benne, hogy a mai napig ott teljesít szolgálatot és aktív eszköze az oktatásnak. :)

feri38 2012.02.13. 11:23:25

Ha volna új F Astra, venné egyet, eltenném lezsírozva, s akkor venném elő, ha a mostani ilyen már nem bírná. Hihetetlenül megbízható autók, az enyém 16 éves, de a motorháztető alá csak a vásárláskor nyúlt be szerelő a vezérlés cserénél, meg olajcsere alkalmával az azóta eltelt 4 év alatt. Az egyetlen negatívum, hogy figyelni kell a kritikus helyekre, Cif, dörzsi szivacs, mert festékhibáknál hamar elkezd barnulni. A korrózió ellenálló képességét nem értem hogy lehetett ilyen gyengén megoldani Németországban a 90-es években, a kétütemű Wartburg ilyen tekintetben jobb volt.

huleaks2 2012.02.13. 11:50:08

Jó autó ez. Annak idején a szüleim suzukit vettek mert az Astra már túl drága volt. Persze annak is örültünk nagyon. A lada után nem hallottuk amikor járt a motor.

evil. 2012.02.13. 11:53:58

Lehet szidni ezeket az astrakat, mert vannak jobb autók náluk, de azt,h ne lennének megbízhatóak, és olcsón fenntarthatóak, azt nem lehet elvitatni tőlük. A családunkban volt 4 ilyen Astra, kettő 0 Km-rel került hozzánk, és mindet szerettük, a tesóm a mai napig az egyikkel jár, és boldog vele :)

LAPoska 2012.02.13. 12:10:15

Hat ja... Ilyen nyighaj sopel-t(sopel totul takony)beinditani csak alapos attvizsgalas utan lehet, meg ha az ember minden nap hasznalja, akkor is... Volt az "asszonyomnak" egy tigra, mondtam ne vegye, alig tudot tole szabadulni 2ev utan...

dez01 2012.02.13. 12:19:42

Céges 1.6 os fehér Astrával jártam kb. 1 évet, az erősebbik motorral, recaro sportülésekkel (a főnöké volt korábban). Ment mint állat - simán gyorsult még 160 felett is:)

Meg volt 1 piros kombi is a gyengébbik 1.6 motorral. Na az viszont elnyűhetetlen volt.

Mindkettőt szerettem.

mallac 2012.02.13. 12:21:59

Indul a próbaüzem a kecskeméti mercigyárban.Vajon kerül e B modell a múziumba? Lehet mire visszatér az Astra, foglalt lesz a helye.

dez01 2012.02.13. 12:28:17

@BrianHUNboy:

Én eccer vezettem kb. 40 kmt egy Lambo Gallardo Coupet....

Azóta tudom, hogy az autók 99%-a lomha.....

tibsi 2012.02.13. 13:19:01

@BUBISBUBLEK: Jó a sejtés, eszemben sincs eladni. Még 1 milláért sem, mert abszolút nem biztos, hogy ennyiért egy idegen előéletű másik használtat meg mernék venni. A mostaninak minden kilométerét én vezettem (a váltója is teljesen jó, nem tudom, miért szidják sokan), nem hajtottam túl (bár párszor 160-ig megküldtem), és tökéletes állapotban van. A színe magmavörös, brillant fényezéssel. Mindig garázsban volt, a Nap szinte csak mozgás közben érte. Ja, és a beltér szaga még mindig újszerű, ezt onnan tudom, hogy a feleségem a kezdetektől fogva nem szereti, pedig szerintem sokkal jobb, mint egy gyomorforgató vanília vagy dohányillat.

Biztosan van jobb, kényelmesebb, biztonságosabb (ez az egy dolog idegesít csak, mivel nincs légzsák) autó a piacon, de hogy olcsóbban fenntartható, azt nem nagyon hiszem. Mivel nem vagyok gazdag, remélem, még sok évig szolgál megbízhatóan.

ZasTempra 2012.02.13. 14:46:52

@nagyo78: Akkor nem csak nekem tűnt fel az a horpadás ott :)

tibsi 2012.02.13. 15:48:59

@ZasTempra: Lehet, hogy a kép szkennelt, és csak a képen van éppen ott egy kis törés. A 90-es évek elején még nem volt nálunk elterjedve a digitális fényképezőgép, inkább csak 95-96 tájékán jelentek meg az első 300k-s felbontásúak.

BrianHUNboy 2012.02.13. 16:25:24

@drover(fanyul társa): már ne is haragudj ... :D de 520i hiába 6hengeres.... egy gsi 8 másodperc alatt futja papiron a 100at és valljuk be tudja is. míg egy sokkal ujabb 520i is 10 fölött! de vegyük ugy hogy mert BMW ezért ezek az autok többet tudnak mint amit a papirja ir mert hát BMW! ... a válasz pedig? nem. 200nál indulna gyorsulási verseny?:D 520i meg a 200km/h óra? az nem gyorsulási verseny hanem az öledbe pakolja mind a 6BMW hengeredet. de iylenkor látszik igazán az amit a bmwröl szoktak emlegetni! pontosan reprezentálod az ideologiát! Neked csak BMW -d volt. ezért ragaszkodsz anynira hozzá. és elismerem az 528i irgalmatlan teljesítménynel bír de itt azért nem erröl volt szó! még egy utolsó gondolat talán hiszen annyira vágod a BMW -d adatait csak ugy kérdezés szintjén egy 2000es évjáratu vagy 2003as 520i 6 hengerrel illetve egy 320i - 4hengerrel hány lóerös? hiszen annyira sok bmwd volt már.

320i 4hegneres: 150 ló
520i 150 és 170es volt a korosztály után 4 évvel is még!
és 190 Nm ennek a fos astrának meg 196 :( igazad van én tévedtem! BMW még nehezebb is ERGO gyorsabb mert hát sok protein bomba van a hátsókerékbe!elnézést kérek az 520i megver mindent mert a bmw-ket nem a földön gyárták, hanem a joisten fingjából gyurják össze.

bocs a töltelékért és mellékes infoért midenkitöl. személyes üzi volt!

Plumper_ 2012.02.13. 16:40:50

@RemekElek: pontosan. ehelyett gyártanak kívül nagy - belül szűk autókat, lőrésablakokkal, nevetséges extrákat aranyáron kínálva, okos megoldásokat mellőzve.

Plumper_ 2012.02.13. 16:50:20

@Slavedriver: jajj.. csak azért, hogy béemvém legyen, de hozzá egy benzinkút kell és havonta 50ezer Ft a szervizre, az túlzás. jótanács: vigyázz, mert a Hondákat is lopják nagyon.

@BrianHUNboy: Bp-en a piros lámpánál vagy a dugóban jó a 6henger, turbó, 200 ló? esetleg az 50-es táblánál.

dennisthemenace 2012.02.13. 17:33:30

@RemekElek: Nem lehet, mert a parasztoknak minden évben kell valami új hulyeség, elmebeteg dizájn, máskulonben elpártolnak a márkától.
Én speciel most is beulnék egy utolsó szérias torok, vagy argentin R12-be. De rajtam kívul ki?

Balazs5 2012.02.13. 17:46:18

@ikke i drift: Biztos, hogy nem 99000 volt az ára, mi 87-ben vettük a Skodánkat 170-ért

Vágási Matyi 2012.02.13. 18:47:39

@BrianHUNboy: Az Astra Golf-osztályú, úgyhogy inkább a B Vectrához hasonlítsd az E36 3-ast, a B Omegát pedig az E39 5-öshöz. Tengelytáv alapján az Omega vs. 3 lenne a fair, de talán az Omegában több hely van hátul.

RemekElek 2012.02.13. 20:07:53

@Plumper_: Hát igen a mai autók nagyon szépek nagyon bonyolultak de valahogy egyre jobban hasonlítanak egy elfuserált "videojátékra"...

RemekElek 2012.02.13. 20:08:59

@dennisthemenace: Hát mondjuk én se utasítanám őket vissza.

dennisthemenace 2012.02.13. 20:11:51

@RemekElek: Akkor már ketten vagyunk.:-)

Mercifan 2012.02.13. 20:33:14

@СubE: Kedves Nagyarcú Barátom!

2 F Astrám is volt:

'92-es C14NZ motorkódú 1,4-es 8 szelepes, ötajtós, full fapad. 296.000 km-rel vásároltam 2001-ben. 3 év alatt !FUTÁRKÉNT! nem kis igénybevétel mellett beletekertem 180.000km-t. Olajat, szűrőket, fékbetétet, vezérműszíjat, és egy-két szilentet, meg 2 lengéscsillapítót cseréltem. Következő tulaja a mai napig a kopó alkatrészek cseréjén kívül a korhadt két hátsó sárvédőívet, meg a tanknyílást javíttatta, és vígan használja. Jelenleg 730.000 km van az órában(!), kicsit már eszegeti az olajat, 10.000 km-enként kb 2,5-3 litert, ebből kifolyólag kissé füstölög és nehezebben indul hidegen. Nyáron generál, ha a lakatos rámondja az áment a kaszni aljának állapotfelmérése után. Ez egy szar autó.

'93-as C18XE motorkódú svájci származású 1.8-as, 16 szelepes, klímát, bőrt kivéve minden mással gyárilag felszerelt Caravan, még az EcoTec előtti, 125 lovas moci. 2004-ben vásároltam 288.000km-rel. 2 év alatt 107.000 km-t raktam bele (bár főként országúton/pályán használva). Olaj, szűrők, vezérműszíj (+hozzátartozó görgő és vízpumpa, mert biza azt is cserélni kell), kétoldali korhadt sárvédőív, 4 lengéscsillapító. (Egy vadkárból erdő 40 ezres javítás volt plusz költség.) Miután 2006-ban eladtam, rá másfél évre összefutottam az aktuális tulajjal. Semmi baja nem volt, azt leszámítva, hogy megtekergették az óráját, mert akkor mutatott 340.000 km-t. Ez egy szar autó.

Egyik sem volt se nálam, se az utánam következő tulajoknál hengerfejes. Hogy a fenébe lehet ez? Hallottál egyszer valamit, és fikázol, ismeretlenül. Szomorú.

(Később volt egy 92-es, 3.0 24 szelepes A Omegám is, 447.000 km-rel vettem. Az sem volt hengerfejes. Szarok ezek az Opelek. Egy tojást sem képesek megfőzni. Hihetetlen! De nem tanulok a hibáimból, most is Opelem van, 2006-os "C" Corsa. Lehet, hogy megvárom, hogy hengerfejes legyen.)

Mercifan 2012.02.13. 21:00:21

@alien576: Lehet, hogy már kaptál választ, de azért, mert előtte volt az "E" Kadett. Annak volt ugyanis az egyenes ági utódja. Műszerfalat, üléseket simán, kárpitokat minimális faragással át lehetett rakni a Kadettbe. De motor, váltó, futómű szintén stimmelt.

United Steaks 2012.02.13. 21:52:06

@AmBesten:
"A szentkoronát sem lehet fogdosni, Széchenyi szalonkabátját felpróbálni, Kossuth pipáját meggyújtani."
Ja, meg az első itthon gyártott ultrapempörszt is gyalázat teleszarni.
Azért jó lenne helyükön kezelni a dolgokat...

BUBISBUBLEK 2012.02.13. 22:12:34

@tibsi:

ennek fényében hát naná én sem adnám el . van egy ismerősöm egy C16NZ-nek örülne. (tudja hogy nálam mit kapott és látja hogy miket javítok ezért akar ilyet mert hát ha megkapja a szokásos szervizt akkor egy örökké valóság)
egyébként utólag belehet légzsákozni az astrát ;)
semmi akadálya! ha kell tudok segíteni !

2108face 2012.02.14. 07:04:51

Golf3 tényleg fejlettebb valamivel, mint az Astra. Nem mondom, hogy sokkal, de amennyivel többe került anno, megérte. Jobb kidolgozás, minőségibb beltér, digit kilométeróra, jobb ülések, kárpitok, a váltójuk összehasonlíthatatlan.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.14. 08:01:32

@dennisthemenace: En ( ha lehet ) az idogepet 1978 ra allitanam be es leszurkolnak 13.500 DM et egy uj Mantaert! :)

Schütii 2012.02.14. 19:27:04

"Magyar személyautó gyártás újraindult" Már akkor is (20 éve) csúszott kicsit az a blikkes kuplung...

dennisthemenace 2012.02.14. 19:54:38

@visszakettopadlogaz: Nem tudom, nekem mindig a kommersz kocsik jottek be.. Most van fenn egy R 12 Newryban, 1000fonton áll, húsz perc múlva lejár..

ROY9791 (törölt) 2012.02.15. 14:36:16

@СubE:
Az ilyen hozzászólásaiddal, csak a BMW-sek táborát égeted!

Én most "fogyasztom" a 2. BMW-met. Természetesen egy f-astra nem mérhető hozzájuk, de nagyon jó kocsik voltak a maguk osztályában. Nekem az első autóm a Bömik előtt egy F-Caravan volt, vezetési élmény természetesen NULLA, de megbízhatóan tette a dolgát, elfért benne minden, jó emlékeket őrzök róla.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.15. 17:08:00

A merkurnal egy opel kadett E 87-ben 470.000ft, egy golf II 440.000ft volt, akkori atlagkereset kb 3-5e ft volt. Golfbol csak feher, opelbol volt sotetkek, bordo, feher. Az astra valamivel egy millio alatt volt, a szuzuki 750-800 volt de MADE IN JAPAN voltak az elsok nem esztergomiak.

közösperonos átszállás 2012.02.16. 18:00:34

@Krisi: "a 75-ös Alfám is pont '92-es, az valjon mennyi lehetett akkoriban újonnan?"

Kérdezd meg, centrodocumentazione@alfaromeo.com .

DrifterV6 2012.02.18. 21:25:50

Sziasztok.

Egy történetet szeretnék elmesélni, ami egy nagyon hasonló autóról szól, de messze nem ez lett a sztori vége...

A 2000-es évek végén a Magyar Suzuki volt a munkaadóm, első komolynak látszó munkahelyem volt ez az egyetem után. Egyik nap amikor a gyárudvaron sétáltam, az egyik eldugott sarokban (bennfennteseknek Lagermax terület) láttam egy leponyvázott autót. Kérdeztem is a kolegáktól a csoportban, hogy mi lehet az, mondták, hogy valószínű valami Lagermax által porrá tört autó, azokat szokták így dugdosni; ponyva, eldugott gyárrészleg, stb.. De nem hagyott nyugodni mi lehetett az és egyik nap ismét arra járva felhúztam a ponyvát.

Meglepődtem kicsit, ez volt az a fehét Swift, aminek az első szélvédőjét betöltő színes matricája arról tájékoztatott, hogy ő az első esztergomi gyártású Suzuki. "Az első Magyarországon gyártott Suzuki. Készült 1992 október 5-én"

Természetesen egyből beindult bennem az autóbuzéria felsőfoka: Miért itt, miért ez az autó miért nem tud róla senki, miért én, miért, miért, miért , hogy? És egyáltalán: WTF?

Persze nem kérdés, azonnal magaménak szerettem volna tudni, terveztem hogy elrakom a garázsomban, és szép napos időben néha majd kerülök vele egyet, meg hát kiállításokon sem lenne egy ilyen autó egy utolsó esemény, főleg így már 2012 körül, emlékem szerint kemény 27 km volt az órájában. Már elképzeltem, hogy vagy trélert hozok érte, vagy Esztergomban azonnal megcsinálom az olajcserét és ez mekkora hatalmas projekt lesz, kiállítások, a tudat, hogy enyém az első.. Amiért ezt a sok sok ábrándozást megtehettem az az volt, hogy a cégnél a válság első szele miatt csökkenteni kellett a céges autó állományt, persze ez a szegény pára nem volt sehol sem nyilvántartásban, de a fillérb*szó ferdeszeműeknek nyilván jól jön majd az én ajánlatom ezért a 17 éves autóért.

Elkezdtem hát kérdezősködni, kolegák, főnökök, csoportvezetők, fél és 3/4 übermensek a cégnél...

Kiderült, hogy ez az autó a városi legenda szerint is az első kocsik egyike, az egyik kolegám, - ki benne volt az első 50 Magyar Suzuki alkalmazottban 1992-ben, még mindig a cég alkalmazottja, alias BT - szerint ez nem pont az első volt, mert egy pár protó autót még 1992 szeptemberében is összeraktak, szerinte egy piros 5 ajtós protó volt az első, amivel ő is le volt fényképezve.

Mindegy, ez az autó kell nekem, kiderült, hogy kb 10-12 évet állt a Közlekedési Múzeumban, azután eltávolították (=kirakták) onnan, 2-3 évet a közeli Alcufer telephelyen sínylődött, ott majdnem bezúzták már a helyhiány miatt, mire végül valahogyan visszakerült a gyár területére.

Itt állhatott már legalább 1 éve, mikor észrevettem, a kerekei már bele voltak kicsit fáradva a murvába, némi por, kosz volt a ponyva alatti karosszérián, de maga a kocsi elképesztően nyál- étvágy- és bizalomgerjesztő állapotban volt!

A fehér fényezés gyönyörű volt, semmi mattulás, a felnik, a gumik a belső tér, kárpitok, és az alja.... Elképesztő, mintha csak 5 napja jött volna le a gyártősorról és kapott volna egy esőt előttem... A kipufogó dob, a kipufogó csövek... újszerű állapotban!!
Igazából soha életemben nem gondoltam, hogy lelkesedek majd egy "papír" Swift-tért, de ez a kocsi nagyon nagyon megfogott, nagyon meg szerettem volna szerezni.

A városi legenda szerint ezek az autók, kb az első 50 db még karburátoros 1.3-as motorral készült és az első időkben az első pár ezer db még teljesen japán alkatrészekből épült össze, itthon csak összerakták őket, nem volt body shop, semmi, csak egy szerelősor meg egy rakat KD-s alkatrész.

Elkezdtem hát kérdezni, nem eladó e, én megvenném. Senki, SENKI nem tudta miről beszélek, eljutottam a "mindenható" nagyfőnökig (ő volt a Szőr, aki ilyen dolgokról saját hatáskörben dönthetett), aki szintén nem tudta, hogy hol van ez az autó.

-Megvenném!

Mondja, Rendben, jó ötletem van, következő héten beszéljünk. Kértem, hogy találjon ki rá egy árat.

A következő héten az volt a válasz, hogy ezzel az autóval terveik vannak!

Nem lehet eladni, ez ki lesz állítva egy esztergomi kiállításon, teremben, múzeumban, stb stb..

Persze... Ismertem én ezeket a kifogásokat, majd egyszer valaki másé lesz ott a tűz közelében. Történt ez 2009 februárban, innentől kezdve szerencsétlen autó még 7 hónapot állt leponyvázva a szabad ég alatt, és a sors fintora, hogy éppen akkor tolták be egy zárt raktárterembe, amikor éppen protó alkatrészt mentünk mérni a srácokkal. Le is fényképeztem akkor is...

Hogy most hol van szegény nem tudom, felhívom majd az egyik régi havert, hogy nézze már meg, ott van e még az autó a raktárban.

Annak viszont örülök, hogy legalább megmenekült a szabad ég alatti szétporladástól!

Van 3 fényképem az autóról, szerintem megérne egy Belsőség posztot az első Astra után!

Meg addigra meglesz az infó, hogy most hol van a kocsi.

RWD for ever!
süti beállítások módosítása