Minőségi japán roncs

  2011. december 14. - Motordoktor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

 

Nem szerettem soha igazán a japán autókat, de mindig tudtam, hogy a 90-es években olyan autókat csináltak, amelyekhez nem kellett 3-400 ezer kilométerig komolyabban hozzányúlni. Vezérműláncosok, D.I D. kétsoros lánccal, egyszerű, de megbízható elemekből épített befecskendező rendszer és anyagminőség minden szerkezeti elemnél. Korrózióval voltak problémák a kasztninál, ez jelentette legtöbbjük vesztét, hibátlan motorral kerültek ki a bontókba.

DSCF8833

Barátomnak van egy Xedos6-osa, nagy rajongója az autónak és úgy határozott, hogy vesz mellé egy másikat, alkatrész donornak. Vett is egyet, motorhibásnak hirdetett, Ausztriából behozott gépet, olajnyomás lámpa nem alszik ki, csattog, kopog a motor. Ennek megfelelően az ára is alacsony volt. Hozzám került, mert kértem, hogy hadd nézzem meg, mert szerintem nem komoly a baj, ez nem csapágyhang, hanem a hidrotőkék szólnak, hátha tudok valamit csinálni vele.

DSCF8832

Bedobtam a régi trükköt, beleöntöttem bő fél liter fékfolyadékot a motorba, tudván, hogy a feketeiszap, amit az öreg, nem időben cserélt olaj alkot nagyrészt gyantás lerakódás, amit a fékfolyadék nagyon jól old. Még a kilencvenes években egy öreg szakitól tanultam ezt, aki a kopogó hidrotőkéket így tisztította. Azóta sokszor alkalmaztam én is, a siker garantált. Nosza, bele a fékfolyadék, beindít, alapjáraton járt a motor, körülbelül 20 másodperc múlva kialudt az olajnyomás lámpa, ekkor már meg mertem emelni a fordulatot.

Nem kellett 5 perc sem, a vízhőfok mérő kimozdult, a tőkék kopogása elmúlt, csendesen, szinte újszerűen járt a motor. Üzemmelegre melegítettem, beálltam a műhelybe és lecseréltem az olajat. Láttam már pár elhasznált olajat, de ez nekem is erős volt, hogy az olaj darabokban hullott ki belőle egy kis fekete pakura kíséretében. Szerintem az elmúlt 40-50 ezer kilométerben nem cseréltek benne olajat.

DSCF8827

Kapott 4 liter résszintetikus olajat, egy új olajszűrőt, beindít és a motor olyan hangon járt, mint egy új szalonautónak. Semmi kopogás, semmi szelephang, csodálatos igazi precíz japán motorhang. Persze bújkált a kisördög bennem és azért becsavartam egy olajnyomás mérőt a gomba helyére, ez majd megmondja, ha a csapágyaknak már annyi, biztos alig lesz olajnyomás. Alapjáraton, meleg olajnál 1.3 bar, gyakorlatilag gyári érték, a fordulat legkisebb emelésére azonnal emelkedik és 5 bar környékén leszabályoz. Tökéletes.

Megjárattam a váltót, leszakadt a megtapadt kuplungtárcsa a nyeles tengelyről, innen már a fokozatokat is vette reccsenés nélkül, pár előre-hátra után pedig már vajpuhán kapcsolt a váltó. Kicsit megmozgattam a fékeket, letisztultak a vakrozsdától a tárcsák, a fék is jól fog, egyáltalán nem húz félre, a hangja is megszűnt. Műszerek működnek, összes visszajelző világít, a tipikus Mazda kulcslyuk megvilágítás üzemel. Központizár csendes és tökéletes, összes elektromos ablak működik és egyenletesen, hangtalanul siklik.

DSCF8820

Az egész autó nem egy bontószökevény benyomását kelti, noha az alján azért van rozsda bőven, ráadásul a teherviselő elemeken, a futómű alkatrészein. Az olajteknő például levelekben mállik, ennek az osztrák utak jégmentesítésére használt agresszív anyag az oka.

DSCF8817

Visszaálltam a meleg műhelybe, kipróbáltam a klímát. Klímakompresszor behúz, van nyomás a rendszerben és hűt. Hinnék? Nem csoda ez egy 1992-es autónál, de ez az autó már bontásra volt ítélve, azt is el tudom képzelni, hogy a kereskedő ingyen kapta valahol Ausztriában és mi sem sokkal többet fizettünk érte.

A minőség megmutatkozik még a poklot megjárt autókban is. Ezek a 90-es évek Hondái, Mazdái, Mitsubishijei pedig még ma is bizonyítanak. Soha nem gondoltam volna hogy egyszer ezt fogom mondani a japán műanyag autókra, de bizony ezekben még volt anyag. Ha nem is az utastérben, de a motorjukban, váltójukban mindenképpen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr743463715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Motordoktor 2011.12.14. 21:13:25

@dragvas: Csavarlazító helyett legalább ilyen régen használom.
A múltkor spray palackba akartam töltetni, de elhajtottak vele.

m20b25 2011.12.14. 21:13:28

@ommm:
Jaja abban az F szériában is volt, ami neked is volt egykoron. Ennél érdekesebb motor már csak az mx-3-ban lévő 1,8 v6 volt. Az jó pörgős kis dög lehet.
Mondjuk abból is egy normálisat találni itthon...németektől kéne hozni egyet, ott van választék még.
Egyszerűen nincs is kedve az embernek ilyeneken gondolkodni, mert arra is még 100 ropi lesz a papír. Persze regadó nélkül. Elmebaj.

1kutya 2011.12.14. 21:14:45

@Motordoktor: a katica mellett egy godzilla tényleg elég disszonáns:)

greency 2011.12.14. 21:16:54

Csak egy apróság lenne amit hozzáfűznék:
A FÉKOLAJ(fékfolyadék) tönkreteszi az olajrendszer(ásványolaj és származékai) gumi(NBR) és viton (FKM és FPM) tömítéseit.

m20b25 2011.12.14. 21:17:08

@Motordoktor:
Jó is lenne ha káros lenne a gumi alkatrészekre. Mondjuk megzabálná a karmantyúkat 2 hét alatt a főfékben és a munkahengereknél. Szép is lenne.

Littlerock 2011.12.14. 21:17:28

A fékfolyadékban lévő glikol a motorolajból felszedi a kormot, ugyanakkor a 200C körül bomlik, és a szénhidrogén láncokkal kapcsolódik... Az eredmény egy nagyon viszkózus folyadék.

Egy olajcsere biztos elég, nem kell egy átmosatás ? ( arutin meg az évek ugye azt mutatják, hogy nem, csak kicsit szkeptikus vagyok)

Dot 5-fékfolyadékkal nem próbálnám, csak a 3-4-5.1 a polietlén-glikol alapú.

ommm 2011.12.14. 21:18:16

@Motordoktor: Mire jó a kézi vízporlasztó?...:)

bundilori 2011.12.14. 21:18:30

Kedves Motordoki,

Reggelente 1-2 masodpercet szolnak a hidrotokek, aztan megy minden siman. Olajcsere elott esetleg lehetne egy kis fekfolyadekot tenni az autoba? 240.000km-ben van 1.6 16v benzines opel.

Littlerock 2011.12.14. 21:19:22

@greency: nem fékolaj, nincs benne olaj, és se a német, se az angol nyelv nem ismeri ezt a szót... az fékfolyadék!!!

Valószínűleg ekkora kárt nem tesz a tömítésekben, mert nincs rá ideje.

greency 2011.12.14. 21:20:25

m20b25
A fékrendszer karmantyúk NEM GUMIBÓL VANNAK!!!

yxcvbnma 2011.12.14. 21:20:25

fotelfizikusok:))

Nagyon találó, és sok egyéb fotelszakértő megtalálható errefelé:)

ommm 2011.12.14. 21:22:03

@bundilori: Telente ugyanezt csinálta a Mazdám anno. 1-2 másodperc még nem a világ, szerintem teljesen rendben van. Hideg és sűrű még az olaj akkor.

Tomchy 2011.12.14. 21:24:01

@robian: Biza', még a gyári WIFI router van benne. Naná.

United Steaks 2011.12.14. 21:26:00

Kisebb kintlévőségek behajtására is tökéletes lehet a fékolaj, de csak elemenként célszerű alkalmazni, a fokozatosság elve miatt...

Motordoktor 2011.12.14. 21:30:00

@bundilori: Most ne kezdje mindenki vélt vagy valós hiba miatt fékfolyadékkal öntözni az autót, mert baj lesz.
Indítás után, amíg fel nem épül az olajnyomás a tőkékben majdnem mindegyik szól, még az új autóknál is.

Shadowbull 2011.12.14. 21:32:53

@Motordoktor: Annyit azert hozafuznek, hogy motort ezzel a kenessel nem illik terhelni, meg a fekfolyadekot lehetoleg ne tapizza meg igya meg az egyszeri dógozó, mert nem egeszseges :)

Erdekes eljaras amugy, meg nem hallottam sose.

sb

FCs 2011.12.14. 21:33:48

@Motordoktor: nem olyan régen német BMW fórumon keresgéltem és találtam egy topikot ahol a motor belső tisztításáról volt szó. Egyrészt felmerültek a szokásos dobozos termékek, ebből egyenesen jött, hogy felesleges azokért fizetni, mert 99 százalékban petróleumból állnak, tehát az is jó. Ami engem meglepett az egy hivatásos BMW szerelő kommentje volt, aki állítása szerint minden olajcserénél leengedi az olajat, feltölti a motort gázolajjal, azzal járatja alapjáraton 15 percet, utána az ki, új szűrő, olaj és kész. Felsorolta az összes, jelenleg is használt autója futásteljesítményét és mind 500k felett volt, vagyis tönkre valószínűleg nem teszi az autót, de ilyen drasztikus tisztításoknál mindig van egy olyan érzésem, hogy ha új korától kap pl motoröblítőt egy autó, akkor nem lesznek komoly lerakódások, ha viszont egy valóban elhanyagolt autó kap gázolaj - vagy a fentiek szerint fékolaj - beöntést, akkor a leoldott nagy mennyiségű mocsok károsíthatja a motort.

DrSzoke 2011.12.14. 21:35:03

@Motordoktor: Egy masik dolog amit nemreg tanultam: ha a hengerfejes autonal az olaj bemegy a vizbe es nem sikerul kitakaritani,marek mosoport neki.Uzemmelegen jaratni 10-20 percet,majd leenged es slaggal atoblit.Hibatlanul kiszedi.
Azt zarojelben azert megjegyeznem,ez a motor szijas,csak a mazda nem hasznalt felso szijburkolatot,egybe van epitve a szelepfedellel.Epp tegnapelott csinaltam vezmuszijcseret egy ilyen motoron.Sot,a 90-es evek japanjainak donto tobbsege szijas.A nissan csinalta a 4 hengereseit lancosra,SR18-20 meg az 1500-1600 cc dupla tengelyes motorokat.Totoja szinte kivetel nelkul szijas,subaru is,a mazdanal hirtelen nem is tudom van-e lancos motor.Suzuki,hondas,mind szijas.Azzal egyutt tenyleg jo motorokat/valtokat csinaltak a 90-es evekben.Sajnos ahogy idoben megyunk elore,ok is elkurvulnak mint az europai gyartok.Nem lesz tobbe 1 millio km-t futott 3L motoros hiace.

S4mu3l 2011.12.14. 21:37:01

Jó trükknek tűnik, de én azért a fékfolyadékos tisztogatás után a biztonság kedvéért átjáratnám a motort pár km-en keresztül valami mol, vagy gm olajjal; utána jöhet a bele való.

Motordoktor 2011.12.14. 21:37:19

@Shadowbull: Ha van benne 3 liter olaj és belenyomok fél liter fékfolyadékot, hát biztos nem tesz jót, ha terheli, de nem okoz instant halált. Biztosan tudom. ;-)

Motordoktor 2011.12.14. 21:38:45

@S4mu3l: Az első leengedésnél a kis remanencia miatt a koncentrátum nagyon kicsi lesz. Véleményem szerint nem számít semmit.

1kutya 2011.12.14. 21:39:16

@Shadowbull: és ez igen fontos, mert kishazánkban a fagyálló is igen elterjedt haláloknak számít!

United Steaks 2011.12.14. 21:42:08

A fékfolyadékkal kevert fáradtolaj használata okoz- e fogyasztásnövekedést a sima használt sütőolajhoz képest?

Macséta 2011.12.14. 21:42:27

@Motordoktor:
Azért az ne legyen már szempont hogy nem okoz instant halált :)

Zolus84 2011.12.14. 21:43:20

Doki, nekem egy vanosos, m52b28 BMW motorom van, szelepfedéltömítés cseréjekor olajsárosnak találták a hengerfejet. Tőkék nem szólnak, olajnyomással nem tapasztaltam gondot. Érdemes kipróbálnom, vagy 1-2 gyakoribb olajcsere megoldja?

Motordoktor 2011.12.14. 21:45:32

@FCs: Én nem járatnék egy motort tisztán gázolajjal, akárki is írja.
Ami pedig a tisztítást illeti, a korszerű olajok a megfelelően üzemeltetett és karbantartott motorok esetében meggátolják a feketeiszap képződést annyira, amennyire erre szükség van. Nincs értelme mosogatni, feltöltögetni, átöblítgetni. Keveset kell menni rövid távot és időben kell olajat cserélni.

Elméletileg a nagyon dzsuvás motorba lerakódott kosz valóban okozhat problémát, ha valami feloldja és egy detergens adalék lebegtetve beviszi mindenhová. Ez szokott lenni a régi motorokkal, amik még majdnem adalékolatlan olajokkal üzemeltek évtizedeket és utána kapnak korszerű, detergens, dizspergens adalékolású olajat. De ez annyira szélsőség, hogy nem igazán történik ilyen. Elméleti esély azonban adott.

Shadowbull 2011.12.14. 21:46:18

@Motordoktor: naja, de ha annak a 3 liter "olajnak" a fele mar benzin, akkor ki tudja mi lesz :)

sb

Motordoktor 2011.12.14. 21:49:17

@Zolus84: Én nem aggódnék a lerakódás miatt amíg egyéb gond nincs. Ok nélkül ne fékfolyadékozzunk, az meg nem ok, hogy valaki koszosnak találta a szelepfedelet. Időben kell olajat cserélni és nem kell nyalogatni a szelepfedelet belülről.

Motordoktor 2011.12.14. 21:50:59

@Shadowbull: Jaja, menni azért nem kell, elég ha alapjáraton járatjuk, hogy körbeforogjon az olaj, kicsit megmelegedjen és csere.

ommm 2011.12.14. 21:52:49

@DrSzoke: 1.8-as Mazda motor láncos. Rendkívül tartós darab. A mai napig ismerheted az MX5-ben.

Sam8888 2011.12.14. 21:55:39

@Motordoktor: Lehet kapni sűrítettlevegős palackot. Lecsavarod a tetejét, bele a cucc, visszacsavarod és alul egy szelepen keresztül mehet bele a levegő. Asszem' a Würth forgalmaz ilyet.

Bambano 2011.12.14. 21:57:38

@Motordoktor: nekem volt már ilyen, nem évtizedes motorral. kapott egy mobil1-es olajat, pár kilométer után elment az alapjárati olajnyomás. pucolták, azóta jó.

Rocko- 2011.12.14. 21:59:46

most képzelem ahogy tömegek rohannak el fékfolyadékért, hogy motort moshassanak. :D

Rocko- 2011.12.14. 22:02:11

@1kutya: vagy ezért vagy azért.

kultúrpesszimista 2011.12.14. 22:14:03

Szép történet és az autó is nagyon szerethető. A Mazda egyik gyöngyszeme, azóta sincs közelében egyetlen szedánjuk sem. Hajrá, sok szerencsét és balesetmentes százezer kilométereket!

humanoid40 2011.12.14. 22:59:30

190d Mercit 240000 km. óta hajtok.Max. 8000 km. és olajcsere.Nemrég egypár sör és haver társaságában szelepfedéltömítést cseréltem rajta.Elámultak a tiszta motorbelsőn....Gyári, bontatlan motor....Mármint ennyire.Most 440000 van benne.Töltöttem már fékolajat a motorba de a tankon keresztül.Fáradtolajjal egyetemben...Persze megfelelő szűrés után.

DrSzoke 2011.12.14. 23:00:41

@ommm: A tartossagaval semmi baj.De telleg nem lancos.Most csinaltam egy 2002-es mazdan szijcseret,de megneztem az autodata-ban az MX5-t is,es mind az 1.6 mind az 1.8-as motor dupla tengelyes 2 vezermukerekkel es szijjal.Egy vezeto,egy feszitogorgo es hosszbordas szij altal hajtott vizpumpa.Ha beleturok a kukaba meg a szijszamot is meg tudom mondani,annyira friss melo volt,hetfoi.

Pasas 2011.12.14. 23:02:17

A Xedosok gyönyörűek, mind a 6-os (ráncfelvarrás után még a belseje is), mind a 9-es. Még a mai napig megbámulom őket. Pedig németpárti vagyok.

DrSzoke 2011.12.14. 23:04:48

@ommm: Meg annyit hogy valamiert az autodatam 2004-ig hozza az MX5-t.Ha a kesobbi motor mas,akkor bocs.

GamesBond 2011.12.14. 23:05:55

@soproni1: A Flex egy Ösi-Népi kertvárosi hangszer!
Itt egy szomszéd egész évben láncfűrészen játszik... a poén az benne, hogy gázzal fűt... lila fingom sincs mit farag minden nap...

Tomi1973Wien 2011.12.14. 23:49:13

Hi Dok,

2,9CRDI - kia carnival, automata, 2004-es (2003 gyartas)

a motorban 336eKm, szepen szol, jol megy, nem eszi az olajat.

FOLYAMATOS hutofolyadek vesztesegem van, atlag hasznalat mellett 600-800km / 0,5L, de eroltetet menetben tob is eltunik...

a motorba nem kerul, neztuk a sapka alatt, semmi jele, a kocsival alltam tiszta lepedo/papirra ejszakara, semmi jele, a csovek menten nincsen szivargasra utalo nyom...

tomitesek rendben vannak, tavaly a teli szervizen folyadekcserekor at is lett mosva a rendszer...

MI LEHET A BIBI?

tipp1: annyira hajszalnyi kis res vmelyik csonel/tomitesnel, ahol csak nyomas es termeles alatt szokik egy kis goz

tipp2: gát-hajszalrepedes, es egybol eldolgozza a bekerulo vizet

lehetoseg szerint nem bontanam meg a motort, most kapott vezermuszij & co cseret, siman benne van a kovetkezo 90eKm...

olaj+szurok 10eKm csereperiodus, 10w-30 helyett 5w-40-et hasznalok

koszi,

tomi

SwedishRunner 2011.12.14. 23:49:55

Motordoktortól "hallok" erről a módszerről másodszorra, még mindíg aggódom picit tőle de lehet, hogy megérne egy próbát...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.12.15. 00:14:52

Méghogy tízezrenként olajcsere,muhaha! :)

Elég lesz az negyvenezrenként is,megbírja a látottak alapján! :)

Egyébként az olaszok is ilyenek,olajcseréről csak hallottak valahol róla valamit,amit az egyik távoli ismerősük rokonának nagyapja tán csinált.

lr 2011.12.15. 00:24:12

Szigorúbb-e az anyag a kerozin-alapú termékeknél annyival, hogy amit leold, azt rendesen szét is aprítja, hogy nehogy az apróbb furatokba jutva dugulást okozzon?

(Esetemben egy Renault C1E motorról van szó, ami nem egy űrtechnika, de pl. a himbatengelyen azért akadnak ilyen 2mm körüli furatocskák. Szelepházfedél alól már elég szép mennyiségű retket kipucoltam (valószínűleg vki vmikor megkésett 1-2 olajcserével-és az is vmi ásványi szutyok volt) - a karter levételét lehetőség szerint szeretném megúszni. Az órában 100néhányezer van (6 éves korában került hozzánk bp-ről,tgk-nak vizsgáztatva...szerinted? :S), de a működés hangereje alapján ráférne a takarítás.
Vagy először méressek olajnyomást? (Sajnos a kenőkör legvégén lévő szelepemelőt megforgatva érezhető kopás van a tőke alján, és hidegen néha csapágyhang-gyanús dolgokat is hallok, ha az alapjáratot picivel a gyári érték alá veszem. Óra szerinti 76e körül majdnem átugrott az akkor lecserélt vezérműlánc...)

Dömsödi fanclub 2011.12.15. 00:30:56

A fékfolyadékos akciót a katalizátor garantáltan nem köszönte meg (nem véletlenül *régi* a módszer), bár ennek a roncsnak tényleg mindegy, pláne, ha alkatrésznek van.

kAndrás 2011.12.15. 00:33:14

miért férnek a zemberek levenni a kartert kicserélni a tömitést,egy idő után ugyis szokott könnyezni, kimosni és visszatenni.nem ördögtől való ez mégha bontogani kell is

Lacusru 2011.12.15. 00:55:16

Két méter vagyok meg egy mázsa... kényelmesen elvagyok a 626-osban! Az autó tökéletes, pár apróság néha előjön, na de hát 10 éves.
A szervizben azt mondták, ha nem zavar a vas, akkor le ne cseréljem, mert jobban nem tudnak adni, csak max. szebbet :-) már akinek. Nekem ő szebb, mint az újak.

Szóval egy biztos: kizárólag japán gép, abból is 2000 előtt gyártott. Ha véletlen rám szakad egy lottó ötös, akkor elcserélem egy új Lexusra (de a Mazda marad a légkondis garázsban)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.12.15. 04:41:43

@Bambano: az eszement bunkó angolt kb. 1 percig bírtam nézni...

mmjr 2011.12.15. 07:08:59

@ommm: Az 1.8-as motor, az MX-5-ben 2005-től láncos, előtte szíjas, így teljes az információ.

Shadowbull 2011.12.15. 07:12:08

@Tomi1973Wien: hengerfejtomites, vagy valami repedes a hengerfejben. Idovel szarabb lesz.

sb

DrSzoke 2011.12.15. 07:22:57

@mmjr: EZEXERINT CSAK NEM VAGYOK 0LYAN UGYES FIU HOGY SZIJAT CSERELTEM LANCOS MOTORON...-:)))

bxbreak85 2011.12.15. 08:17:19

Én is tudok egy fékfolyadékos trükköt...Ha a motor egyenetlenül jár és már minden ellenörizve lett akkor ez még segíthet..A módszert én már sokszor alkalmaztam öreg keleti autókon..(Az újabbakon sem lehetetlen,csak macerásabb egy kicsit..A lényeg a motort 2000-3000-es fordulaton tartva lassan be kell önteni 2-3 dl fékfolyadékot a szívótorokba..A KATALIZÀTOROS autóknál csak a katalizátort kikötve alkalmazható!!! A jó kis agresszív fékfolyadék teljesen lepucolja a szelepeket,szelepülést stb-t a koksztól..Ezt a módszert olyan öreg szakitól hallottam aki már az 50-es években autót szerelt..Sok régi keleti vas úszta így meg az idö elötti szelepcsiszolást ami az akkori autókon napi rutin volt..Aki kipróbálja az ott tegye ahol senki és semmi nincs a környéken..(a szovjet füstbomba elbújhat ehhez a füsthöz képest.. :)) A módszer csak BENZINES AUTÒKON ALKALMAZHATÓ!!!

Littlerock 2011.12.15. 08:20:20

@Tomi1973Wien: Indikátorfolyadékos vizsgálat javasolt. Pár ezer forintért megnézik van-e a hűtőfolyadékban széndioxid. Ha van, akkor az égésgázok, és a hűtőfolyadék találkoznak valahol...

plephyl 2011.12.15. 08:20:21

@Lacusru: légkondis garázs? na te sem vagy grínpíszes... :)

patkányméreg 2011.12.15. 08:34:10

Tisztelt Motordoki! Ezt a trükköt alkalmazhatom tdci motornál is? (Bocs, ha már valaki feltette a kérdést.)

patkányméreg 2011.12.15. 08:43:11

Közben megtaláltam a választ! Tehát lehet.

h4z4rd 2011.12.15. 08:56:36

Tényleg leírtad a kezeddel, hogy "résszintetikus"?
Meg vagyok döbbenve, Dottore.
Fordított szórenddel még értelme is volna.
Műpina.

Trainer2000 2011.12.15. 08:59:47

Sziasztok.

Jó pár évet dolgoztam egy hazai (Pozsony) mazda szervizben ,jelenleg is a mazdának dolgozom.Szerény véleményem szerint akkor kezdodtek a problémák amikor a Ford eroltetni kezdte a saját technológiáját a mazdánál.Lásd a kulonbséget (kvalitatív) a 626GE és a 626GF kozott.A 121 Ford Fiestákról nem is beszélve..Anyám..Hál istennek a mazda jelenleg tér vissza a régi onmagához..Fo-Mo-Co alkatrész remélem már nem lesz rajta sehol..A gázolaj beontése két olajcsere kozott nálunk is mukodott,egészen addig míg egy E2200 a nagy karternyomás miatt onellátó lett és a fordulatszám F1 motor fordulatot meghazudtoló magasságokba szokott.Láttátok volna a kolléga képét-oreg dízel 6000-7000 fordulat o meg áll a kocsi mellett a slusszkulccsal a kezében meglepodve..Még jó,hogy akadt valaki aki sebességbe rakta és lefékezte a megvadult gépet..De utána a kocsi gond nélkul átment az emisszios vizsgán..

tlantos 2011.12.15. 09:01:00

Scracok, a cimben hasznalt betutipusban nincs Ő? (meg gondolom Ű sem :)
Akkor nem elhetne masik fontot hasznalni? :)

Trainer2000 2011.12.15. 09:11:33

@tlantos: Elnézést kérek.Sajnos szlovák a billentyuzet amit használok és nincsenek rajta az említett magánhangzók..
De valahogy megoldom.

jobbos 2011.12.15. 09:14:58

@Tomchy: szintén Lancer, '93-as a régi kasztnival, de az 1.6-os motorral. Nálam még épek az ívek, és csak az egyik küszöb rozsdál, de az is csak felületi.
Tudom közhely, de akkoriban tényleg jó autókat gyártottak.
Persze biztosan a mostaniak is jók, sajna nincs tapasztalatom.

tomnemtom 2011.12.15. 09:30:24

na akkor elkérem Sabctól a Kugárbol kipuNpált fékfoly a dékot, mer Angie-n világít az olajnyomás és a tschek-Angien láNpa.
azt nemtom, a főféltengely-szimering mit fog szólni hozzá, mer már most sem hajlandó tömíteni, szakszervezeti és olajnyomásra sem.

Szkotti 2011.12.15. 09:30:26

@Dömsödi fanclub: Haló! Doki az olajhoz öntötte a fékfolyadékot, és nem a benzihez. A katalizátorral meg jó esetben nincs kapcsolata a kenőrendszernek.
A Mergában, amelyikbe meg betöltötték a fáradt- és sütőolajjal egyetemben, abban meg nincs katalizátor...
Vagy te most melyik "fékfolyadékos akció"ra gondoltál?

Fotelfizikus...jó, és találó elnevezés.

Stockton12 2011.12.15. 09:30:28

Tisztelt Motordoki!
Nekem a problémám hasonló, 1,3CFI-s 94-es gyártású Ford Escortom van. Valószínüleg még mindig sok az olajsár a rendszerben, pedig volt már olajcsere előtt motortisztító folyadékkal töltve.
A kérdésem amúgy inkább arra vonatkozna, hogy a szelepfedél alatti olajsár lerakódást mivel lehet legjobban tisztítani hengerfej levétel nélkül? Sajnos ott kőkeményen fekete minden és nyilván ez nem egészséges.

Válaszát előre is köszönöm!

whale 2011.12.15. 09:41:28

@Motordoktor: Az nem úgy van, hogy a hidrotőke tartja az olajat, és akkor kezd el kopogni, ha már nem tartja, csak ha felépül az olajnyomás?
Ha jól tévedek, cserénél pl. fel is kell tölteni őket olajjal, beépítés előtt...

velocista (törölt) 2011.12.15. 10:00:41

Motordoki for Prez'dent!

Nekem volt Mazda6 2.3-asom, szerintem az Ford motor lehetett (vagy ). Az előző tulajnál is besült (első tulaj), majd 170.000 valós km környékén a harmadik tulajnál kijött a hajtókar a blokk oldalán:((( Egyébként jól ment az autót, kevesebbet evett mint a 2.0 focusom, gyakorlatilag csak városban, dugóban nem...

ZON 2011.12.15. 10:07:20

@Trainer2000: Kuplungtárcsa megköszönte-e a mesteri lefojtást?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.12.15. 10:22:36

Szia Doki!

Azért azt tegyük hozzá, hogy illik levenni a kartert utána, és kipucolni, és az olajszivattyú előszűrőjét. A leoldott szilárd szennyeződés nem távozik maradéktalanul, ezért okozhat nagy gondot. Konkrét példa G Astrát tisztították, és beállt a motorja, mert eltömődött a búvárcső.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.15. 10:59:52

@Csizirájder: Olcsó, mi? Szerezz nekem egy Carina bal hátsó külső lámpát. De komcsi, tényleg kell... :-D

kAndrás 2011.12.15. 11:05:55

most jöttem friss műszakiról, 4 gyári lengéscsillapito 20 év 350ezer után 68-78%, első féktárcsa,külső kormámygömb 350nél cserélve,ekkor még tudtak valamit a jappók

Hurri Kán 2011.12.15. 11:51:33

Hát, igen, ezek a régebbi, 2-3 liter közötti szívó benzinesek, ha normálisan használták őket, meg normálisan cserélték olajat+szűrőket, nagyon sokat elfutottak...

tlantos 2011.12.15. 12:15:48

@Trainer2000: En meg angolt, azon a tobbi sincs :)
Csak nagyon hulyen nez ki igy a cim (masnal is amugy?)

békaapu 2011.12.15. 13:09:16

Motordoki, köszönöm hogy megosztottad a "TUDÁS" egy részét...

Lacusru 2011.12.15. 13:36:29

@plephyl: Aki autóval jár, az eleve nem lehet az...
Egyébként meg nem olyan rossz az, hogy télen meleg autóba ülsz bele, nyáron meg hidegbe!
Egyébként az a vicc, hogy a házban nincs légkondi :-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.12.15. 13:46:49

Krómtisztítónak is kiváló a leeresztett öreg fékfolyadék. Az öreg 120-asom lassan már elporlad de a lökösei még mindig csillognak.

repeti 2011.12.15. 13:49:46

@BOSCHtechnikus: Valóban nem árt felhívni a figyelmet hogy donorautóról beszélünk, vagyis nem közlekedésre szánják, hanem alkatrészforrásnak.

deepwing 2011.12.15. 15:18:24

Doki!

Egy polo 1.4apq-val szenvedek egy éve. Ki lett cserélve mind a nyolc tőke, de reggelente úgy csattog mintha dízel lenne10-20 másodpercig. Üzemmelegen jobb, de van szelephangja akkor is.
Az olajrendszere valószinüleg tele van trutyival..
Olajat akarok cserélni, de előtte önthetek bele 3-4deci fékfolyadékot?? Vagy jobb lenne egy motoröblítő?

Epercsibe 2011.12.15. 15:40:12

Nekem is volt Xedos6-om (2.0V6), 10 évesen 230eKm-el adtam el. Akkor még úgy járt, mint egy óramű. Alapjáraton nem lehetett hallani, hogy jár e vagy nem, amikor vettem, többször előfordult, hogy ráindítottam véletlenül. Azóta több V6-os autóm volt, de a Xedosnál mindegyik sokkal nyersebben, kiegyensúlyozatlanabbul jár.

A V6-os különben is egy nagyon jó blokk volt, a könnyű autóhoz a 144LE tökéletesen elég volt az élvezetes autózáshoz. A Xedos formája pedig ma is igen arányos.

Sajnos a fenntartása nem volt olcsó, 3.5 év alatt 1.2mFt-ban volt az autó (8-10 éve), benzinköltség és amortizáción kívül, így a "volt benne anyag" és "semmit se kell cserélni" szólamokkal nem értek egyet, de ettől függetlenül szerettem nagyon.

mmjr 2011.12.15. 16:15:39

@DrSzoke: Omm megint butaságot írt, de ehhez már hozzá kell szoknunk.

KAMA3 2011.12.15. 16:33:04

Na ez elég új, én idáig a leszedett hengerfejen ecsettel, meg fogkefével masszíroztam a fékfolyadékot. Tényleg ez szedte le a legjobban az olajsarat, meg a ráégett kokszot. Viszont a forgattyúsházat nem pucoltam ki, lehet most esedékes olajcserénél megpörgetek benne fél liter fékfolyadékot.

Datsun Sunny Coupe 2011.12.15. 18:24:13

Sejtettem hogy ez lesz,mikor olvasni kezdtem a kommenteket! MOTORDOKI! Ne lepődj meg ha a jövő héten jönnek a levelek,hogy beleöntöttem 5 liter fékfolyadékot a motorba. Biztos ami biztos öntöttem a hűtőbe is belőle 3 litert. Moost annyira kopog minden,hogy nagyon! Túltisztítottam! Ennyire jó még sosem volt De tegnap megállt mint a szög! Most mit csináljak? Fékfolyadékkot öntsek még bele? Lehet,hogy az a baj? mert 1000 kilóméterenként 2 litert eszik belőle? Hol a baj? Talán az indexrelé miatt? Vagy cseréljek utastérvilágitást? És ha a törött tükröt kicserélem,akkor jobb lesz.pfff kár volt leírnod! Tele lesz a HAHU. motorhibás autókkal! Csepkadettem motorhibásan eladó! Kopogott kicsit a hidó töke, de most kopognisem akar! Eladó! Olcsón!

Dr. Trebitsch 2011.12.15. 18:42:17

Bogár vs. japán témához:

Munkába 94-es Corollát, örömautózni 71-es Bogarat hajtok. Akkor most bele-e tenyereltem-e a tutiba?

:)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.12.15. 21:39:24

Doki, egyem a zúzádat, ez fantasztikus!

Ki is próbáljuk a Saab-omon (közel 300 000 km), ha eljön az ideje (szeptemberben kapott gyári olajat!

Kérés:

Még nem néztem át az összes kommentet, ha már leírtad, bocs. Tehát hogy kell ezt pontosan csinálni? Meleg motorba kell önteni? Meddig kell benne lennie? Végig alapjárat vagy pörgetni kell picit? Előtte kell leengedni valamennyi olajat, vagy simán utána kell tölteni a fékfolyadékot (ha túl sok, mi van?)?

Ezt légyszi írdd meg!

Köszi!

29 Palms 2011.12.15. 21:44:13

@igazitrebitsch:

Mindenképp. Ha véletlenül 50 000 km-en át elfelejtenél olajat cserélni a Corollában, akkor meg tudod javítani a Bogár féklöttyével. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.15. 22:34:08

Azért megdöbbentő, amikor itt olvasok egy-két embert, hogy miket tölt az üzemanyaghoz... Mert ugye most a Motordoki a motorolajhoz löttyintett fékfolyadékot és ezzel pucolta ki a motort, de amikor írja a kedves kommentelő, hogy ő az ÜZEMANYAGHOZ SZOKOTT önteni (a fáradt olajon kívül...) fékfolyadékot, akkor felmerül bennem a kérdés, hogy a kedves delikvens normális-e? Aztán meg csodálkozunk azon, hogy miféle használt autók vannak a piacon...

mx3 2011.12.16. 00:03:12

@ommm:1. 8 -as Mazda motor nem láncos. még a Mazda Mx5 Nb ben meg az 1.6-os na- ban sem. Még az mx3 1.8 V6 sem volt láncos soha. Bocs hogy mertem vitatkozzni a TE nagy tudásoddal.

mx3 2011.12.16. 00:06:45

@DrSzoke: Persze barátom ez igy igaz . De vmás ha a tot orákulum mondja ám

ommm 2011.12.16. 00:30:32

@mx3: Elnézést szakikám, régen szíjas volt, igazad van. Manapság láncos, tíz éve, lényegében ugyanaz a motor (F).
en.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine

mx3 2011.12.16. 00:50:40

@ommm: Igazad van szakikám én kérek töled elnézést valoban igy van, mondjuk a 10 év kicsit tulzo, mert 2005-6-tol van igy. A wikipedia nem mindig tuti. Van mx5-öm de régebbi. Tévedtem, bocsesz. Boldog karácsonyt.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.16. 14:00:01

@KuKori: En is elhasznaltam mar robogoban hasznalt 4-utemu motorolajat. Biztos nem tul egeszseges, de ugyanugy ment azutan is.

@Motordoktor: Hozzon neked a Jezuska egy VW 412-t. Csak hogy legyen olyan kocsid, amibe a csalad akkor is befer, ha a gyerekek felnonek, csomagostul.

Csizirájder 2011.12.16. 14:00:16

@newtehen:

Küldd el nekem az elérhetőségedet a cafe_racer@citromail-re!

Üdv, Csizi

Csizirájder 2011.12.16. 14:06:09

@newtehen:

Jah, amúgy relatíve olcsó. Vezérléscsere huszonezer, kupplung készlet szintén (anyagárban értendő), futómű alkatrészek sem vészesek. Egy 323F BA Mazdához 60 papír körül van a vezérlés, a kupplungszett is 50 felett van, stb. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.12.16. 17:01:54

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Oké, de az legalább olaj (még ha ellene is vagyok az ilyen kutyulásoknak)! A fékfolyadéknak meg semmi köze hozzá.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.16. 17:47:47

@KuKori: en is ellene vagyok, de koltseghatekony akartam lenni :)))

könyékigolajos 2011.12.20. 13:26:20

Nem közöszködés képpen, de komolyan fékolajat a motoroba???
A tömítéseket szépen kinyírja, lehet, hogy pillanatnyilag jó lesz, de később mi lesz? Arra nem is gondolsz, hogy ilyen ötleteket más is megcsinál és tönkreteszi vele a kocsiját?
Az ilyen koszok eltüntetésére sokkal jobb cucc a Mathy adalék. Az is oldja a koszt és nem teszi tönkre a motort...

monguzka1 2012.03.14. 18:36:32

hali.van egy mazda6-os 2.0dc kombim 2003 évjárat 258ezer km-rel 200ezer km-ig szervizbe hordtam .10ezer km-enként csinálom az olaj cserét kb az első 4ezerkm meg eszik 2liter ha nem töltök utána nem bírja ki a következő cseréig előszór 5w-40,most 10w-40 használok.(volt ELF,Mobil,Castrol..stb)a motortérben nincs olaj folyás az autó nem füstöl.bevittem az Eisensdati Mazda szervizbe ott azt mondták ez normális szerintem nem.Mia véleményetek?köszi

Bulldog69 2012.04.05. 18:43:38

Tisztelt Motordoki!
Egy '99es Suzuki Baleno 1.8-as 16V (J18A) motorjával küzdök, legutóbbi olajcsere után nem sokkal elkezdett a vezérmű felől hangosan kerepelni, csattogni. Hazahúzattuk. A szervizben úgy találták, hogy az autó rendben van, csak az olajszűrő záródott el, kb. 200km-rel a csere után (Nor**to). Hidrotőkét említették és a vezérműlánc nyúlását, de nem ítélték kritikusnak. Szűrőcsere, kapott némi adalékot, ezután csak indításkor kerepelt kicsit, az megszűnt pár mp alatt, halk csattogás maradt. Most pár héttel később elkezdett visszahangosodni, már elég zavaró....Mit javasosz?