Megjött a hengerenkénti leömlő

  2011. október 28. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta winkler cougar tc flotta sabc

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Szervusz Winkli!
Megjött a sperr is, a jövő héten fogom elhozni.
A jövő hét végére, esetleg az az után következő hét elejére szerintem újból annyi kalandot átélünk majd, hogy megint írok neked egy posztot. :)
Sabc
a grafomán autószerelő

1 003

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr763336242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cobra. 2011.10.28. 15:27:21

Polírozott rozsdamentes acélból azért jobb lenne :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.10.28. 15:34:54

@Cobra.: Nekem meg pont így tetszik: nem kell a csillogás a motortérbe. Ez a leömlő szerintem büntet :-D

Caslav 2011.10.28. 15:57:10

Ez Amerikából jött? Csoda, hogy nincs lekrómozva az egész.

kamikáze 2011.10.28. 16:02:38

Szerintetek mikor röppenek rá a decibel mérővel? Laza hangja lessz. Király a cucc nagyon bejön.

Aeolian 2011.10.28. 16:07:10

Biztosan nagyon praktikus de a gyárinál csak egy fokkal rondább.

hofi601 2011.10.28. 16:18:14

@kamikáze: Ennyiből nem lehet tudni, hogy milyen hangja lesz, nem mindegy, hogy milyen dobok kerülnek még rá.

benkoo 2011.10.28. 17:39:48

na megvan a mai Viagrám.

Rák Attantam 2011.10.28. 17:52:05

A decibelmérőtől nem kell félni, ha normális (jól tompító) dobot teszel utána. A diszkrét, kulturált V8 bugyborékolás is szívmelengető. Meg az emberek normálisabb fele legalább nem néz bunkónak miatta. A többi "ember" meg így is, úgy is utál majd érte.

De ha nagy ritkán mégis fel szeretne ordítani az a macska, tegyetek a leömlők mögé egy-egy elektromosan nyitható-zárható cutout-ot. ;¤)

skyrangr 2011.10.28. 19:03:31

ezen már csak egy kis kipufogó bandázs dobna...
mmmmmmmmmmmm :)
bár nem érné meg a melót, amit rá kellene fordítani.

Winkler Róbert 2011.10.28. 20:23:20

Bandázs, cut-out: az volt a cél, hogy ne tudjak aludni?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.10.28. 20:39:32

Nem hülyeség ám a bandázsszalag, kellemes lesz tőle a motortér hőháztartása, a motor is jobban hűl, mivel valamivel hűvösebb körülötte a levegő.
Ha meg kipuffogó, és rendelgetsz, akkor a Flowmaster nagyon baba tud lenni. Hangra is, teljesítményre is. Mondjuk egy 30 series... :)

Rák Attantam 2011.10.28. 20:40:39

Pedig a cut-out fontos tali-kellék! :)
Kulturáltan lehet vele fület gyönyörködtetni és mellékesen alkalmi-polgárpukkasztani. Sokkal barátságosabb módja ez a huligánkodásnak, mint az állandóra kiherélt, folyton hörgő-búgó, emberekkel öklöt rázató dobok.

...és olvashattad Bone-t: ha esztétikusan van megcsinálva (bármi az autón), simán átmegy az OT-vizsgán is. Nem érdekes, hogy 68-ban nem feltétlenül volt megtalálható a rádiótávirányítású, léptetőmotoros mozgatású kipuffogógáz-melléeresztő pillangószelep a Cougar opciós listáján. :)
Mi a 3"-eset vettük: www.racelandus.com/c-34-cut-out-blow-by.aspx

Miki-oooo 2011.10.28. 21:13:06

Egyik másik hengerenkénti leömlő igazi mester munka. Azt is legszívesebben kiraknám a falra és órákig nézegetném, ami az én vasamban van. Igaz, nem egy Flowtech, hanem csak egy gyári xar, de akkor is ;)
kepfeltoltes.hu/111028/DSC03894_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/111028/l1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hangosabb nem lesz ettől, de egy kicsit más lesz a kipuff hang.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.10.28. 22:10:42

@Miki-oooo: Jézusom, miben van ez gyárilag? Gyönyörűen bonyolult kinézetű.

parasztvakitas 2011.10.28. 22:29:18

tessek keramiaztatni, most kell hajtani olcso a benzin!

Rocko- 2011.10.28. 22:48:04

@Rák Attantam: megnéztem párat, mindegyiknek irtóra nem tetszik az elrendezése.

Rocko- 2011.10.28. 22:50:41

@Miki-oooo: kalááááács. :)

@KuKori: 5 hengeres Audi.

=Daniken= 2011.10.28. 23:01:48

@Miki-oooo: Audi?:-) az 5 henger miatt gondolom...

Miki-oooo 2011.10.28. 23:21:40

@KuKori: Valószínűleg, hacsak nem vagy fogékony erre a márkára, simán elmennél az autóm mellett, és valószínűleg el is mész egy ugyan ilyen típus mellett nap, mint nap :) Merthogy azért van még pár az országban. Nem az utcakép Pamela Andersonja, na :D Pedig tele van az autó ehhez hasonló csemegékkel. Az enyém még kotor is ;)
Az Audi az 5h 20v szívó motorokhoz készítette kizárólag ezt egy olyan korban, amikor még megtehette ezt egy gyártó ehhh Ilyen motor meg csak a B3-ba és a gömbölyű qp-ba került. És, mivel valakinek egy idő után ez feltűnt a pénzszámláló osztályon audiéknál, így csak a gyártás első 2-3 évében (87-től) volt így, utána már nem ezzel szerelték, hanem az occsón' legyárthatóval.

Glover 2011.10.29. 07:45:22

@Miki-oooo: Mi ez? Laukon csoport ipari kivitelben? :) :)
Szép! Ha én kipufogógáz lennék, lehet, eltévednék...

Glover 2011.10.29. 07:47:27

És ezeket volt szerencsém élőben is látni!!! Az egész autó készül korrekt autó formát ölteni... Hála SABC keze munkájának. Ami kijött belőle??? Hát csak lestem! Ha valamit megcsinál, az biztosan tuti lesz.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.10.29. 08:27:58

@Tie: Igen, csak sajnos a bandázsszalag megrövidíti az általa beburkolt alkatrészek élettartamát. Nem engedi hűlni a cuccot, így hamarabb kiégnek belőle az ötvözők, és szó szerint szétmálik.

Schütii 2011.10.29. 08:42:50

Hegyes veztengely az lesz e? Hadd rotyogjon az alapjárat (is).

Gluteus Maximus 2011.10.29. 08:45:06

@Miki-oooo: Szép, de azért kíváncsi lennék milyen áramlástechnikai számítás eredményezte ezt a formát. Biztos a Q kritérium. Qva jól néz ki. :-)

KAWAszaki 2011.10.29. 08:54:43

@Miki-oooo: nem próbáltad meg bandázsolni? :)

skyrangr 2011.10.29. 09:15:06

@Gluteus Maximus: gyanítom hogy nem a csőhajlító-brigád hétfői álmossága okozta a leömlő kacskaringós formáját...
ellenben vannak ilyen-olyan furcsaságok a gázáramlásnál.
azonos fojtás, a visszaáramlás minimalizálása, stb.
meg gondolom a sor5-mellett nem volt annyi hely, mint a Cougar-nál így kis helyre kellett sűríteni a tartalmat.
szóval valahogy így adta ki a forma :)
mindenesetre egy rémálom lehet lehajtani az íveket, és utána sem egyszerűbb a hegesztése :D

skyrangr 2011.10.29. 09:17:45

@Miki-oooo: valóban. egy ipari remek.
krómot rá, és fel a falra! :)

@Winkler Róbert: a cut out-tól a szomszéd nem tud aludni, a bandázsolást meg bízd rá valami kínai bérmunkásra, két marék rizsért! józsefvárosi körül találsz 1-2-t :D
amúgy áldatlan munka, de az eredmény valóban szép!

skyrangr 2011.10.29. 09:19:54

@Süni25: szerintem nem jobban, mint egyes autók gyári kipufogó hőszigetelése. gondolok itt pl a lemezzel beborított, gyapottal kitömött motortéri hőpajzsokra. párszázezer km-t azok is elmennek. és gondolom a Cougar nem egyhamar fogja elérni ezt a futást.

Frw 2011.10.29. 10:12:22

ÉN még nincs feltéve, biztos elvinném egy aranykezű kipufogóshoz és készíttetnék pár másolatot. Mindenkinek jó lenne. Másnak is lenne, meg talán a haszonból visszajönne némi pénz az árából. :)

Schütii 2011.10.29. 10:26:25

@Frw: Kipufogós nem áll neki szarakodni ilyenekkel. Ha mégis, akkor a másolat drágább lesz mint az "eredeti". Meg amúgy sincs ebben (a konkrét darabban) nagy tudományosság. Csak úgy néz ki mintha lenne. Elvben a jellemző csőhosszat kellene eltalálni, és arra kell figyelni, hogy minden hengeré egyforma hosszú legyen. Talán ez hoz egy-két tizedet negyed mérföldön. Talán...

nem kéne... 2011.10.29. 10:46:10

@Frw:

szuper ötlet.
kinek is adnád el egyébként?

Frw 2011.10.29. 13:44:36

@nem kéne...:
Ebay...pl. de van még pár tippem.

tükörfúró 2011.10.29. 14:23:33

@Frw: Na akkor tegyük helyre ezt a lemlő kérdést:

Először is: ezekkel az a baj, hogy semmi értelme ugy alapbol.
Az a motor ahol ez valóban és komolyan javitja a kiöblitést, nem utcai komforttal rendelkezik, ugyanakkor sok cső, sok hegesztés, több hibalehetőség, merevebb, hosszabb, nagyobb erőkar, hamarabb kifuj, eltörik, elrohad, stb.

Különben kínaiban most is árulnak az ebay-en ilyen csőpolipokat, mivel olyan minőségben és mennyiségben készül, hogy az átlagnak is megfizethető legyen, utolsó utáni szemét, akad akinek egy hét után repedt el, másnál kibirt egy nyarat is..

Ma már az igazán nagy teljesítményű, feltöltős motorokon is idejétmult ez az egyenlő csőhosszas nagypolipos "iskola", van hengerenkénti leömlő, de ott inkább a rövid utakra és brutális keresztmetszetekre helyezik a hagsulyt, nem ezekre a nagy tekergőző csőkötegekre.

Btw ha tényleg valami bika motorra raknak fel egy ilyet, és hajtják is a vasat, jön rengeteg olyan baj, amit mezei utcai vasleomlős kisautós el sem bír képzelni. Pl ennek akkora, és olyan helyekre eljutó sugárző hőleadása lesz, ami eredetileg sosem volt. navajon mi fog a környéken az összes gumi-műanyag stb alkatrésszel és érzékeny berendezéssel történni?

Ebből még winklernek is lehetnek gondjai, bár nem egy kihegyezett motorra teszik fel, és nem a teljesitmény hajhászása végett, hanem csak mert igy ahol kell éppen több lesz a hely, állatul néz majd ki, és talán jobb lesz a hangja is.

Bandázzsal az a helyzet, az sem önmagában egy csodaszer, ha a hőt a cső fala nem adja le, akkor az ott marad bent, és megy vissza a motor felé, meg tovább a rendszerben.

Jelentősen megnő a gázhőmérséklet, amitől esetleg elég a kipufftömítés, tönkremegy a hf tőmítés, károsodnak a szelepek, vagy csak simán a középdob vagy végdob nem bírja, és széjjelreped..
Esetleg először is leolvadnak a felfogató gumigyűrűk és lezuhan az egész rendszer a francba, stb.

Versenyautókon ennek egy részére van megoldás (brutál drágán) másik része egyszerűen benne van a pakliban, utcai autóban elfogadhatatléan bárminek a párezres élettartam vagy pár hónap mulva történö katasztrofális meghibásodá.

Versenyautónál ez teljesen normális, lényeg a cél és az eredmény, a költség és az élettartam, az egészen másként értelmezendő.

nem kéne... 2011.10.29. 14:27:40

@Frw:

nagyszerű.
aztán mennyiért is árulnád?
csak azért érdeklődök, mert napi árfolyamon ezt a motyót megveszed készen huszonhétezer forintért.
párban a kettőt.
annyiért, hogy még keress is vele, ki csinálja meg?
erre is adhatnál tippet, mert érdekelne.

midnight se 2011.10.29. 20:59:17

@Winkler Róbert: Ez keramiabevonatolt leomlo? Vagy csak feketere van festve?

@Miki-oooo: hat szebb mint az ontveny, "bonyolultabb" is gyartani, ezert nem is terjedt el.
De ezek a kepek, amiket beszurtal... mint valami osszegabalyodott szerelmespar... na ezeket meg bebandazsolni is muveszet, nem hogy igy alakitani a csovet!!

nem kéne... 2011.10.30. 01:01:02

@midnight se:

nem kerámiás, annak némileg tompa fém színe van.
de viszonylag egyszerű megguglizni a motyónak a doboza alapján, én is onnan tudom az árat.
;)

medbali 2011.10.30. 02:57:43

Robi,'mé nem írtad itt le hogy akarsz venni leömlőt.
1 éve porosodik egy ugyan ilyen Flowtech cuccom amit én is a Cougarba szántam annó. Van zsír új eladó Dart Iron Eagle tuning hengerfejem is ford small block-hoz. Legközelebbi gyorsulós bulin jól jönne :)
Plusz van egy 1" Grab-A-Trak sway bar-om is előre a gyári gyenge fos helyett. Sabc örülne neki :)
Bocs srácok, tudom ez nem hirdető oldal, de itt legalább látja Winkli.

medbali 2011.10.30. 06:35:16

@nem kéne...: Hát az egy dolog hogy kint az Usa-ban ennyi, de hosszú ám az út kis hazánkig. Hacsak nem konténerrel jön, akkor több mint duplája, közel triplát mondanék mire hazaér. Nagy csomag ergo drága postaköltség, nagy csomag ergo itthon nem megy át vámon az tuti, vám+áfa a szállítási költséggel megnövelt árra. Nos nekem ez a leömlő konkrétan 68e HUF-ba fájt haza hivatalosan megrendelve.
Most már persze van saját vonalam és saját magam intézem a cuccaim sokkal-sokkal olcsóbban, de akkor épp nem volt, elég drága is lett, főleg úgy hogy nem fogom felhasználni. Illetve de, most olvasom hogy valaki kirakná dísznek a garázsba, nos ez is fali dísz lesz :)))))

midnight se 2011.10.30. 11:13:28

@medbali: 68 ezer csak? Akkor ezeket sorozatban gyartjak es fel van szerszamozva rendesen. Most gyartattam leomloket 100x egyszerubb mert 2-1-be, v8-as autohoz (tehat 4 db) es kozel 3X annyiba kerult, mint a tied, igaz, savallo, de onmagaban ez nem csinal nagy kulonbseget arban.

medbali 2011.10.30. 15:51:46

@midnight se: Hát usa-ban nem most kezdődött a tuning őrület.
Gondolhatod hogy erre már mekkora iparág fejlődött ki azóta.

skyrangr 2011.10.31. 10:17:46

@midnight se: meg amit te gyártattál, az valószínű egyedi darab, kézzel gyártva.
ezek a Flowtech cuccok kis-szériában készülnek, a hajtott csőíveket a hajlítógép, a talplemezt a vízvágó fossa, azt a végén egy jig-be beszórva körbevarrja a vörösnyakú texasi (vagy a mehikói bérmunkás), és már mehet is a csomagolásra.
jelentősen olcsóbb folyamat, mint egy egyedi munkadarabot megtervezni, lehajtogatni az íveket, kivágni a talpat, összepontozni-összepróbálni, bepaszírozni a motortérbe, majd végleg összevarrni

midnight se 2011.10.31. 13:56:54

@skyrangr: Az enyem valoban egyedi, de minta alapjan keszult. Beprobalni eppen ezert nem kellett. Tervezni nem kellett, csak a kezi, fabrikacios munka dragitotta meg, ahogy mondod.
A csovek gepi hajlitasat pedig megneznem kulon, mert a kipugocso vekonyfalu cso, es gepi hajlitaskor behorpad, hacsaknem x lepesben hajlitjak, es a lepesek kozt kilagyitjak. Termeszetesen fel is toltik. Akkor meg mar a darabido novekszik meg annyira, hogy nem is lesz olyan olcso. Csak gondolj bele, milyen bonyolult terbeli alakzatok ezek.

skyrangr 2011.10.31. 14:21:04

@midnight se: nem olyan rég dolgoztam egy Husqvarna projekten, és ott láttam pont, hogy hogy készítik a kipufogócsöveket.
gépen hajlítják, és ami olyan bonyolult, azt szappanos (illetve ahhoz hasonló cucc) vízzel töltik fel, fagyasztják, majd utána hajlítják. így esélye sincs a megroppanásra, begyűrődésre.
aztán a végén egy operátor berakta a hegesztő-keretbe, majd egy robot pikk-pakk végigvarrta.
igaz ez kisebb méretű volt, valami fűnyíró-traktorra készült. de bonyolultsága ennek is volt, persze nem a fentebb linkelt Audi-mértékben :)