A grafomán szerelő jelentkezik!

  2011. október 18. - Winkler Róbert Címkék: cougar tc flotta sabc

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Sabc továbbra is a Mercury Cougarral küzd, és amíg vár egy-egy alkatrészre, leveleket ír. Ez duplán jó: én utálok telefonálni, és ha Sabc rákezdi a lengőkarokkal meg kormányhardykkal, tíz perc után kómába esek. A másik jótétemény, hogy a csávó tud írni. Néha azért még álmodok a Cougarral, főleg, hogy a múlt héten leteszteltem Szkanderos Peti 68-as Chargerét, és megállapítottam, hogy állat, de nem nyújt nagyobb élményt, mint a Cougar.

Cougar 005

Szia Robi!

Elnézésedet kérem, hogy csak most jelentkezem, tudom, hogy a múlt hétvégére ígértem a beszámolót, de kicsit megcsúsztam a dolgaimmal. Nem szeretnék vmaxzsoltosodni, csak néha nehéz utolérnem magam. :) Viszont most aztán belevágok.
Gyönyörű őszi nap volt…. és mi visszakaptuk tőled az autót a TC gyorsulás után. Némi tanakodás után úgy döntöttünk, hogy felbakolva szedjük szét az autót, mivel ekkor alkatrészeknek még se híre, se hamva nem volt, ezért aztán a puma mozgásképtelenségre lett kárhozatva, és ha mindezt az emelőre beragadva teszi, mi minden egyéb beeső munkával szopunk, mint Michelle Wild fénykorában. Tehát felbakoltuk az autót, és elkezdtük kibontani alóla a futóművet. Viszonylag hamar szétjött, bár voltak hűbazmegek.

DS9 3170

Ekkor már nálunk volt az az adag futóműcucc, amit Palóc Pista hozott nekünk a Baronséktól, ámde hiányzott két gyári csonkállvány, egy kormányrúd és egy keresztmerevítő, amit a tieden átalakítottak, hogy konzolt csináljanak a fogasléces kormányműnek. Tehát amit tenni tudtunk, hogy szétbontogattuk a cuccokat, és kiválogattuk közülük, mi az, amit szintereztetni viszünk, és mi az, ami ívet leírva a kukában landol.

DS9 3255

Össze is jött egy közepes kupac, majd hívtam Kölyök Zolit, hogy mi kéne, reméltem, azonnal lesz, és egyben tudom az egészet szintereztetni. Nem lett. Szeptember közepét írtuk ekkor, és végül is csak keresztmerevítőt sikerült szerezni azonnal, Zoli azt mondta, hogy az az autó, amiből a hiányzó cuccokat ki tudnák szedni, épp fényezőnél van, a jövő héten hozzák vissza, akkor lesz. Nem örültem, de nem volt mit tenni, azt pedig nem firtattam, mi lett azokkal a cuccokkal, amiket a tiedből szedtek ki, ezt inkább rád bíznám. Így is kissé kellemetlenül éreztem magam minden alkalommal, amikor fel kellett mennem hozzájuk valamiért.

cougar 001

Tehát amink volt, azt elvittük egy szakihoz, aki lehomokszórta és feketére szinterezte az alkatrészeket, a horganyoztatni való csavarokat pedig összekészítettük. A hiányzó csonkállványokat és a kormányrúd alját egyébként a múlt héten kaptuk meg, így csak ezek az alkatrészek azok, amik nem szinterezve, hanem általunk festve lettek, mivel nem akartuk ezzel is húzni az időt.

Ekkor már meg voltak rendelve az alkatrészeid, reméltük, nem kell majd egy kis hiányzó pecere vagy puculyka miatt állnunk a munkával. Ez sem így lett. Ember tervez. A szinterezés elég hamar kész lett – erről ugye fotókat is küldtem -, és szép lassan elkezdtek csordogálni az alkatrészek, kisebb-nagyobb csomagokban. Persze annyi mindenünk még nem volt, hogy elkezdhessük összeépíteni a futóművet, de azért nem a tökünket vakartuk, amink volt, beépítettük.

Bekerültek az új gömbfejek és rugóállványok a felső lengőkarokba, szétszedtem a szervó vezérlőszelepét –a képeken ez az a kinövés a tolórúd végén, egy kommentelő rá is kérdezett, hogy gyári-e, eltakarítottam, a házat lefestettem, majd összeraktam a felújítókészlettel. A kormány-hardyt is szétszedtük, az abból megmaradó pár dolog szintén festve lett, a maradék pedig a felújítókészletből érkezett, megszáradt a festék, összeraktam, boldogság.

A kormányművet is elvittük felújíttatni egy kimondottan erre specializálódott céghez, és magunk is meglepődtünk, amikor azzal kaptuk vissza a 43 éves golyópályás kormánygépet, hogy az égvilágon semmi baja, csak egy szimeringet kellett kicserélni az alján, beállították, és kész. Persze én még lefestettem ezt is feketére, száradás után pedig a többi előkészített alkatrésszel együtt várta, hogy ismét  a helyére kerülhessen.

cougar 028

Megvolt már a fékerőszabályzó is, levettem a főfékhengert, mivel elvileg ezt alá kell felszerelni, provizore összeraktam, hogy lássuk, újra kell-e gyártanunk az összes fém fékcsövet. Újra kellett. De ezt majd pár sorral később. Ekkor már a helyükön voltak a fémhálós fékcsövek is, valamint már a jobb első kerékben is újra 5 tőcsavar volt, szóval mivel a projekt itt alkatrész hiányában megrekedt, ezért felkerekedtem csavart horganyoztatni.

Egy barátom ajánlott egy helyet a XV. kerületben, így hát elautóztam csak oda 70 kilométert hűséges fehér tintahalammal, hogy ott két perc úgy küldjenek el anyámba a vödör csavarommal együtt, hogy alig vártam, hogy indulhassak. Az történt ugyanis, hogy előtte természetesen egyeztettem velük telefonon, milyen állapotban kell odavinnem a csavarokat. Olajos-zsíros nem lehetett, tehát az összes csavart, anyát és alátétet egyenként mostam el kisecsettel és benzinnel, aznap már nem gyújtottam rá, olyan benzinszaga volt a kezemnek.

Kérdeztem, rozsdás lehet? Hát, kicsit lehet. Jó, ezek az én értékrendem szerint kicsit rozsdásak, tehát odavittem. Az egyik srác megnézte, majd azt mondta, hogy akkor tudják megcsinálni, ha egyenként ledrótkorongozom az összeset. Mondtam, hogy ha le akarnám, nem hoztam volna ide. Nem lehet valahogy savval lemaratni a rozsdát, vagy valami más eljárás? Hát ők azzal nem foglalkoznak.

Cougar 004

Óriási. Visszaautóztam Érdre, nyakamba vettem az internetet. Némi keresés után találtam is egy céget Érd mellett, Sóskúton, kb. 10 percnyire. Odavittem a csavarokat, megmutattam. Azt mondták, hogy persze, nem gond, meg tudják csinálni. Meg is csinálták, annyi hiba csúszott a számításukba, hogy nem sikerült mindent csavart tökéletesen lemaratniuk, ezért néhol átüt a rozsda a bevonaton. Mondták, hogy ez nekik is új volt, mert eddig használt dolgokat nem igazán horganyoztak, megcsinálják még egyszer felár nélkül, de nem akartam még egy hetet elvesztegetni ezzel, így hát elhoztam őket, ahogy voltak.

Később kiderült, az összhatással így sincs semmi baj, nagyon szépen mutat így is, de legközelebb ezzel a csavarhorganyzás dologgal alaposabbak leszünk. Ekkora már megérkeztek a hiányzó új alkatrészek a futóműhöz, illetve a Báróéktól oly’ régóta várt motyók, amiket gyorsan eltakarítottam, lealapoztam és lefestettem, hogy másnap végre elkezdhessük összerakni a futóművet.
Ez sem volt egy fáklyásmenet.

Eleve nem egy felemelő dolog a földön fetrengve futóművet összerakni, de hát mi kerestük a bajt. Az első probléma ott adódott, hogy a gyári rugó, ami visszakerült, nem rövid. Ellenben kurva hosszú. És az alsó része a felső lengőkar tetején támaszkodik, a felső meg bent a torony belsejében. Tehát úgy önmagában ha a lengőkart teszed be, a rugót nem lehet, ha a rugót, akkor a lengőkart nem. Az általunk használt, McPherson rendszerű futóművekhez tökéletes rugóösszehúzó pedig nem fért oda.
Csodálatos.

P1030327

Gyorsan fellapoztuk a Coguar-bibliát, amit Zsolttól kaptunk kölcsön, ahol meg is találtuk a rém egyszerűnek kinéző, ámde legyártásában annál bonyolultabb gyári rugóösszehúzót. Nem is sikerült persze. Kicsit kezdtünk elkámpicsorodni, de aztán győzött a harci kedv, és remek innováció segítségével átlendültünk a problémán. Egy barátunk annak idején a nagypókjához gyártott rugóösszehúzót házilag, és az bizony konstrukciójában meglehetős hasonlóságot mutat a Coguar futóművel. Szóval kölcsönkértük tőle, és némi átalakítás után ezzel már be tudtuk tenni a rugót a helyére.

Innentől könnyebben ment, szépen építgettük össze a futóművet, mindent csak jelzésértékkel, hogy tolható legyen az autó, hisz a végső simításokat, és a finomabb műveleteket mindenképpen emelőn, kényelmesen dolgozva szerettük volna csinálni. A futómű viszonylag hamar össze is állt, a két kerék még messziről, hunyorítva nézve sem állt egy irányba, de megint kezdett autó formája lenni. Hamarosan eljutottunk oda, hogy két hét után újra keréken volt az autó.

Ez mind nagyon szép, de kormányozni még nincs mivel. Időközben kiderült, hogy a gyári kormányrúd vágva, hegesztve lett, ezért aztán ki kellett vennem az egész kormányoszlopot, miszlikbe szedni, és a Báróéktól kapott cseredarabbal összerakni úgy, hogy végre megint volt belülről állítható első kerék. A kormányzással összefüggésben adódott a másik probléma.

P1030330

A kormánymű felrakásakor elég váratlanul ért minket, hogy az utólagosan gyártott –és nem túl szépen kivitelezett- kipufogócsőtől egyszerűen nem fér el a kormánymű. Akármit csinálunk vele, akkor sem. Röpke brainstorming után arra jutottunk, hogy futóművet márpedig csinálni kell alá, tehát nincs más hátra, az útban lévő darabot likvidálni, és később kipufogóssal gyártatni egy oda való csövet.

Persze, mivel az egész kipufogó egybe van hegesztve az elejétől a végéig, ezt csak flex-szel tudtuk megtenni…. Nem örültem, hogy vágni kell, de muszáj volt, különben nem tudtunk volna tovább haladni. Ezután már be tudtuk építeni a helyére a kormányművet, de még így sem klappolt minden, mivel a kipufogócsonk elképesztően közel van a kormányműhöz, de annyira, hogy még egy hővédő lemezt sem tudok oda gyártni.

Megnéztük alaposan a csonkokat, és azt vettük észre, hogy nem is egyezik egymással a két oldal. Van egy olyan sejtésem, hogy ez már nem a gyári kipufogócsonkja az autónak, ezért van ennyire közel a kormányműhöz. Ezért is mondtam neked a telefonban, hogy mindenképpen kell másik csonk, és mivel közben láttuk Zsolt autóján, mennyire szépen néz ki –és mennyre jó- a hengerenkénti leömlő, ezért jutott eszünkbe, hogy tehetnénk erre is olyat. Ez a történet egyelőre itt tart, de a jövő héten szeretnénk valamilyen irányba elmozdulni ezzel is, ha máshogy nem, elhívunk egy kipufogóst, hogy nézze meg, mi tud alkotni, és mennyibe kerülne.

Vissza a futóműhöz, az alábbiak már az elmúlt hét termései.

P1030333

Áttoltunk az autót emelőre, és felemelt állapotban meghúzgáltuk a csavarokat, legalább szemre valamennyire emberi helyre állítottuk a kerekeket, bezsíroztuk a zsírozni való gömbfejeket – van egy csomó benne, majd ha használod, időközönként el kéne látogass zsírzásra-, finomítgattunk, az összerakáskor itt-ott lepattant szinterezést kisecsettel és fekete festékkel kijavítottuk, majd nekiálltam feltenni az új szervócsöveket. Három darab eredeti állapotában bekerülhetett a helyére, a negyediknek az egyik végét alakítani kellett, mivel a szevószivattyúd már nem a gyári.

Ez elég könnyen és olcsón sikerült, találtunk egy remek hidraulikást, aki pompásan megcsinálta, számomra nem volt annyira örömteli, hogy pont aznap csípett meg egy sz******t darázs, és miközben a csőre vártam, két akkora lódarázs repkedett körülöttem, hogy nemhogy levegőt venni nem mertem, de a vérkeringésemet is megpróbáltam leállítani, hátha baj lesz. Nem vagyok allergiás, csak rohadtul utálom, ha összecsipkednek. De végül megúsztam ép bőrrel, a cső is elkészült, gyönyörűen passzolt a helyére, már csak speciális, hozzá való szervóolajat kell szereznünk a rendszerbe, hogy ne sírjon a szervó, és kész.

Ezután elkezdtünk túllendülni a fékcsövek problámáján. Azt már tudtuk, hogy mivel az új fékerőszabályzó teljesen máshova esik, mint a régi tákolt-gányolt fékcsőelosztók, a fékcsőhosszok nem fognak stimmelni, túl rövidek lesznek, ezért újra kell hajtanunk az összeset.  Tehát nekiálltunk, és kínok között kiszereltük a két előre és az egy darab hátramenő fékcsövet. Ehhez persze a kardánt is le kellett vennünk, de már megszoktuk, hogy semmi nem úgy történik, ahogy elterveztük.

A fékcsövek kiszerelése előtt még megpróbáltuk minél pontosabban meghatározni, hogy az új csövek a főfékhenger közelében milyen alakúak és mennyivel hosszabbak lesznek a régieknél, majd miután kiszedtük, lemértük őket, hozzáadtuk a várhatóan szükséges plusz hosszt, és vásároltunk 6 méter fém fékcsövet és egy fékcsőperemezőt. A nap hátralévő része a fékcsövek alakra hajlításával telt. Már itt fájtak az ujjaim, pedig a java még hátra volt.

DS9 3165

A következő nap elkezdtük beépíteni az új csöveket, de előre hajlított állapotában persze nem mentek be a helyükre, a főfékhenger felőli végüket meg még ott a helyén kellett a végleges formába önteni, tehát rengeteget csőhajlítottam a motortérben. Igyekeztem minél szebb, minél egyenesebb csöveket alkotni, lehetőleg határozott törésekkel és kanyarokkal, hogy ne egy girbegurba kotla szarnak tűnjön az egész, de sajnos a motortérben behatároltak a lehetőségek.

Mindenki szerint nagyon szép lett, szerintem nem tökéletes, de ott a helyén egyszerűen nem tudok szebbet csinálni. Azt már nem is szeretném ecsetelni, hogy a motortérben fékcsövet peremezni mennyire felemelő érzés. Összességében három napig fékcsövet gyártottunk az autódra, a végén már nagyon elegem volt belőle, de a végeredménnyel azért elégedett vagyok.

Hát, valahol itt tartunk most.

Mint említettem, csapataink harcban állnak, de a kardán és a kormány (már) a helyén van. A sperről sajnos még mindig semmi hír, de mivel nagyon kezdem unni, hétfőn fel fogom hívni az alkatrészforrásunkat, és határozott hangú telefonhívásban fogom követelni a határok megnyitását, de ha az nem is megy, legalább a kb. 2 hete megrendelt sperrdiffit. Ezen kívül szükség van még a kipufogó rendbetételére, akár kintről rendelt leömlővel, akár itthon gyártott cuccal, a kipufogóst sehogy nem lehet megkerülni.

Fel kell tölteni szervóolajjal, le kell légteleníteni a féket, be kell állítani a futóművet, meg kell néznünk az antennát és az ablakmosót, amiket kértél. Ezeken kívül gondoltunk rá, hogy egyrészt a kocsi alján lévő automataváltóolaj-hűtés csöveit is megpróbáljuk valami emberi formába önteni, mert az a girbegurba szar, ami most alatta van, nagyon szúrja a szemünket, valamint felmerült bennünk, hogy a műszerfallal is kezdünk valamit, egyrészt zörög az eleje, másrészt elég komoly kábeldzsungel van alatta. Persze ha nagyon szeretnéd már az autót, akkor ezektől eltekinthetünk, csak folyamatosan találunk rajta olyan dolgokat, amik szemet szúrnak, és szeretnénk megcsinálni.

Ennyi lenne az elmúlt nem egészen egy hónap története, dióhéjban, az események igazán az utóbbi két hétben pörögtek fel, akkor érkezett meg végre annyi alkatrész, hogy elkezdhettünk érdemben dolgozni az autón. Remélem a jövő héten is nagyobb fejleményekről számolhatok be, ezen kívül, bármikor szívesen látunk egy villámlátogatásra, ha esetleg megnéznéd, hogy áll az autó, szívesen megmutatom, és mesélek.
 
További szép estét!
Sabc

Ó, és még valamit kifelejtettem. A kormányzás összerakásakor szembesültünk vele, hogy a külső kormányösszekötő gömbfejek hiába néznek teljesen úgy ki, mint az eredetiek, a gömbfejcsapjuk túl vastag, tehát soha a büdös életben nem fognak bemenni oda, ahova kéne.

Mivel nem akartunk újabb két hetet várni két gömbfejre, a két régi gömbfejet átvittük a közeli gömbfejeshez, aki még aznap felújította őket, tökéletesen. A rossz gömbfejeket megpróbáljuk természetesen visszavetetni, ha sikerül, boldogság, ha nem, akkor vettem két Mustang gömbfejet, hisz természetesen nem fogok pénzt kérni azért, amit nem építettünk be. Az mindenesetre biztató, hogy a rengeteg rendelt alkatrész közül csak ezekkel volt probléma, minden más tökéletes.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr73309521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.10.18. 12:19:03

"minden egyéb beeső munkával szopunk, mint Michelle Wild fénykorában" :DDD

Sabc nem akar gyakrabban írni szerelős posztot a TC-re?

Más: ha jól érzékelem, itt kb. egy hónap alatt többet gyógyult az autó, mint báróéknál fél év, vagy nem tudom, mennyit állt náluk, alatt. Igaz, ahogy megjegyezték, ők nem szerelnek, hanem építenek... :D

pickapu 2011.10.18. 12:26:40

Hehe, ez tényleg a Sabc. :D

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.10.18. 12:33:52

Ahogy olvasom, az jár a fejemben, hogy kapott ez a kocsi OT rendszámot.

Se kormánymű, se futómű, se fékcsövek, se kipufogó leömlő nem gyári jellegű...

biker_kolee 2011.10.18. 12:39:40

Az nekem is megfordult a fejemben, hogy hogyan kapott ez az autó OT-t, de a már leírt események tükrében (nem térnék rá érdemben vissza) ezen nagyon mégsem lepődök meg.

Sabc meg hozza a formáját, még több ilyen szerelőt kis hazánkba!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.18. 12:42:43

Végre egy szakember a TC-ben. :-D Azonnal ajánljatok Neki valami állást. .-D

ommm 2011.10.18. 12:46:39

@bervas: Jó eséllyel akkor még az volt. Aztán történtek dolgok, majd eladták. Ez már valószínűleg sosem derül ki.

gatsy 2011.10.18. 12:51:34

@bervas: nekem is pont ez járt végig a fejemben...

1kutya 2011.10.18. 12:55:42

szerintem vegyétek fel Sabc-ot teljesmunkaidőbe, és felváltva hordjátok hozzá a lomjaitokat:-DDD

butcher__ 2011.10.18. 12:55:53

Simán lehetne több ilyen szerelős rovat. Sztem sokan szívesen olvassuk ezeket :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.10.18. 12:58:51

És még írni is tud.
Jól is, helyesen is, hosszan is. ;-)

2011.10.18. 12:59:06

"@bervas: Jó eséllyel akkor még az volt. Aztán történtek dolgok, majd eladták. Ez már valószínűleg sosem derül ki. "

@ommm: az OT-t tulajdonosváltás után is meg kell újítani, minden eladás után, gondolom ez köztudott :)

Más. Galvanizáló műhely: www.femcsiszolas-galvanizalas.hu/ nem kapok tőlük jutalékot, nincs ismeretségem, csak ott dolgoztattam. Nagyon nagyon szépen dolgoznak és olcsón. A csavarokat tisztán kérik DE ha valami minimális kosz van rajta, nem borulnak ki, van rá ember, aki megtisztítja: drótkorong, savmaratás.
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2011/10/csavarok.jpg minden csavaromat ők csinálták
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2011/09/wart4.jpg
szembenaforgalommal.freeblog.hu/files/2011/10/hatsoagy2.jpg meg a réz fékcsöveket is horganyoztattam, hogy úgy nézzenek ki, mintha. Csak ajánlani tudom őket, tényleg. Közel van Pesthez, M0-hoz.

jujdejo 2011.10.18. 13:06:26

nincs az a penz amiert ezt vegigolvasnám...

1kutya 2011.10.18. 13:08:25

@ommm: jól veszem ki Sabc írásából (így második olvasatra), hogy Baronsék arra is képesek, hogy a javítandó autóba egy másik udvaron állóból szedik ki az alkatrészeket, oszt majd lesz valahogy?

Hurri Kán 2011.10.18. 13:12:02

@1kutya:
Ismerve eddigi munkásságukat (?) ez nem olyan meglepő.

amenta 2011.10.18. 13:14:20

Na várjunk, jól értem hogy az egyszer már átépített futóművet, meg KORMÁNYMŰVET (ami nem hogy nem széria, de kpm engedély köteles átalakítás is) most megint visszaalakítják eredetire, (ímmel ámmal) mindeközben az autó meg OT rendszámmal szaladgál? Most akkor hogy is van ez?

tiger1342 2011.10.18. 13:15:19

Miért van az, hogy már nemtom' hányadik ámerikai autón látom ugyanezt a rikító randa kék színt a motoron és környékén?? Chrisler, Ford, Mercury - egyremegy, ami régi és tengerentúli, azt ezzel festik... :))
Az írás egyébként remek, még ilyet!!

amenta 2011.10.18. 13:16:57

Ja egyébként SABC for prezident! Jól dolgoznak a srácok, és királyul ír, mégtöbb ilyet! :D

1kutya 2011.10.18. 13:19:32

@gyvy: meglepőnek nem meglepő, de hogy ez már a legalja - mármint az ügyfél autóját alkatrészbázisnak használni - az biztos!

ijedjmeg 2011.10.18. 13:21:23

Elvitted egy helyre a kocsidat, ahol megcsinálják, mert az a dolguk, te meg kifizeted, mert megteheted. UND? Majd ha munkásruhában fekszel alatta, és hetekig nem csinálsz mást, csak drótkorongozol, akkor azt mondom büszke lehetsz rá!

Hurri Kán 2011.10.18. 13:22:28

@1kutya:
Ne aggódj, biztos mindjárt itt lesz tőlük valaki, és EZT is megmagyarázza. :D

ChPh 2011.10.18. 13:24:26

@ommm: mintha eladáskor újra kellene tenni az OT vizsgát, nemde?

Rocko- 2011.10.18. 13:25:28

F E N O M E N Á L I S !

landcruisör 2011.10.18. 13:26:04

"dióhéjban" ennyi a történet? kemény :D

Rocko- 2011.10.18. 13:28:33

@Tomchy: azon már túlvagyunk, korábban kellett volna kérdezned. :)

@1kutya: teljesen jól.

@gyvy: ejj, ezek a báróék nem barók. úgy látszik PR-juk több mint tehetségük.

Hurri Kán 2011.10.18. 13:29:40

@Rocko-:
Tényleg így volna? :DDD

Hurri Kán 2011.10.18. 13:36:15

@Rocko-:
Én most hátra dőlök, és várom, mikor jön tőlük az első magyarázkodó komment. :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.10.18. 13:39:46

Sabc-t nem irigylem. Nincs idegölőbb meló, mint más emberek tákolásaiból visszaállítani egy gyárihoz közeli állapotot.

A kocsit is sajnálom. A hátsó kipufogócsövek formája a képen mindent elmond az eddigi állapotról.

ommm 2011.10.18. 13:41:17

@1kutya: Lényegében most is ez történik

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2011.10.18. 13:44:09

Szép történet. Szerencsére a mostani szerelőm hasonlóan közlékeny, Allah növessze hosszúra a szakállát érte, bízzunk benne, hogy ez követendő példa lesz :-D

1kutya 2011.10.18. 13:50:27

@Rocko-: bíztató, mert akkor nem vagyok teljesen hülye, csak félig:-DDD

@gyvy: ezt én is borítékoltam volna...

1kutya 2011.10.18. 13:53:41

@ommm: persze, de gondolom ez már annak a következménye, hogy egykoron Winkli autója is volt alkatrész raktárbázis.

szép nagy piramisjáték ez, várom már, hogy mikor buknak bele...

KAMA3 2011.10.18. 13:59:35

Csavar rozsdátlanításra kiváló szer a kóla. 2-3 nap alatt felemészti a vasoxidot: Egyetlen hátrány, hogy a rozsda helye gödrös lesz. Ha nincs kóla, jó a citromlé is.

AciDuzzu 2011.10.18. 14:05:08

Asszem' tényleg érdemes volna elgondolkodni a klónozás etikai kérdésein ezt a Sabc figurát elnézve. Én például simán rendelnék belőle egyet.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.10.18. 14:09:09

ha csak fele olyan jól szerel a srác, mint ahogy ír, már jó ((:

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.18. 14:11:31

Tele van a tököm azokkal, akik az OT rendszám miatt rinyálnak. Majd a saját OT-s autótokon azt csináltok amit akartok. Kinek fáj az, ha egy OT rendszámú autó a gyári állapotánál stabilabb, jobban kanyarodik, és jobban fékez? Lehet hogy pont a ti 1.0 buzukitokat nem fogja lebontani hátulról emiatt, ha gyári marad, akkor meg igen. Hű de felmérgelődtem!
Sabc, kurvajó szerelő vagy, és jól is írsz. Ráférne egy Sabc az én bömöseimre is :)

Min.V8 2011.10.18. 14:18:30

Érdekes hogy ez az OT-s téma ennél a kocsinál mindig a felszínre kerül . Kíváncsi vagyok hogy ha lejár az 5 év , akkor hogyan lesz újra OT-s . Talán egy forgatást megérne ha addig kitart a Totalcar ?!

fogash 2011.10.18. 14:18:46

Ez a Sabc nevű ember vagy csak kitalált, vagy nem lehet megfizetni a munkáját, vagy bolondokházába való. Nincs az a műhely (illetve van, de annyit sztem a totalcarnál se fizetnek), hogy a legalapabb szerviz-rezsióradíjjal kiszámolva is 3 napig (30óra) fékcsőgörbítés menjen. Az alsó hangon is 100eFt+ÁFA + anyag...

Winkler Úr, vigyázzon erre az emberre!

Báróékat nem kommentálnám, viszont Sabc és Csikós urak ismerik egymást? :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.10.18. 14:21:01

@megszaLott:
Az OT lényege, hogy nem csinálsz azt, amit akarsz, hanem megőrzöd az eredeti állapotot.
Kanyarodjon "rosszul", fékezzen "rosszul", ahogy újkorában a műhelyből kijött.

Megfelelően beállított régi gépek meglepően pontosan és kényelmesen vezethetőek. Lásd a cikkben említett kormánygép esetét. A lógó gömbfejeket/szilenteket kellett volna észlelni és cserélni, nagyjából az első műhelyben, ahova a naiv ügyfél vitte.

micz 2011.10.18. 14:24:43

... azér ott a darazsas résznél volt egy wanekúr fílling, de azzal együtt jó volt olvasni! :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.18. 14:30:43

@bervas: Én sem arra gondoltam, hogy beletesz egy LS1 motort, meg Chevy alkatrészeket, és egy nagy ronda homasita fordulatszámmmérőt. De nehogy már a fékcsövekbe, kipufogóba, és futóműbeállításba, esetleg keményítésbe kössetek bele. Szerintem amíg az város utcáinak szépségét növeli, addig nincs mit kötekedni. Jól látszik, hogy a legtöbb nép irígységből kötekszik. Nehogymár legyen neki egy jól működő V8-as autója, ami után nem kell évente milliókat fizetnie...
Olyan ez, hogy vajon a szomszéd hitelből vette a Mercit, vajon fizet érte mindenhová rendesen, stb.

1kutya 2011.10.18. 14:50:00

@fogash: ta ma nagyon negatív vagy! ha így folytatod kilépek a kétszemélyes pártból!:-DDD

Rocko- 2011.10.18. 15:21:51

@fogash: létezik. sôt, találni olyan fotót itt a Belsôségen, ahol egy csillagállás alatt van Csik és Sabc. :)

Bende Tibor 2011.10.18. 15:24:34

@1kutya: erre már én is gondoltam

cyd 2011.10.18. 15:25:14

@megszaLott: kurvára nem irigység, csak a hazai OT minősítés tiszta menetétnek - jogos - megkérdőjelezése

hofi601 2011.10.18. 15:33:11

Robi! Szerezz rá egy P-s rendszámot. Szerintem azzal sem kötözködnének ennyit. :)
Nem értem mit kell ezen az OT-n rugózni. Fáj valakinek?
Sabc! Gratula! Szép munka, jó írás. De nem is vártunk mást. :) El kéne egyszer küldeni Benneteket Prokeeval összekötve valami új autó tesztre; bár lehet, hogy botrányba fulladna. :)

Íla 2011.10.18. 15:38:10

@fogash ahogy @Rocko- is írta, létezik ám :) valós, fogtam vele kezet is!
Láttam a munkáit, ami csakis olyan ember kezéből származhat aki szívből dolgozik, s érti a munkáját.

AzHofi 2011.10.18. 15:51:18

én szebben meg tudom csinálni

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.18. 16:05:16

@megszaLott: Addig nincs gáz a szomszéd mercijével, amíg nem szlovák rendszám van rajta...

Hurri Kán 2011.10.18. 16:06:46

@newtehen:
Miért, mi közöd hozzá, ha az van rajta?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.18. 16:15:10

@gyvy: Kifejtem, látom, nem érted:

Itt mindenki sír, hogy milyen korrupt, csaló, tolvaj, ezaz.
De amint valaki rámutat egy nyilvánvaló csalásra vagy lopásra, akkor egyből az a beszólás, hogy "mi közöd hozzá?"

Mint pld. a magyarországi szlovák rendszámosok által elcsalt adó, vagy az itt adóelkerülés miatt használt OT-s rendszám miatt. (mert mint sokan írták, az autó muzeális állapota nem indokolja az OT-s rendszámot, szóval marad a költségmegtakarítás kis okosba)

És az közöm van hozzá, hogy az így elsummantott járulékot rajtam, és a többi becsületes emberen hajtják be.

szemeteske 2011.10.18. 16:19:30

Valaki jól fog járni ezzel 3 év múlva.

Hurri Kán 2011.10.18. 16:19:54

@newtehen:
Nem elcsalt adó, törvény által biztosított lehetőség. De nem baj, eccerűbb hülyének lenni, és siránkozni, hogy éhen döglök, mint használni az agyunkat, ez kétségtelen.

Íla 2011.10.18. 16:20:38

Nyugodtság van, ez itt nem az a topic. imho.

Szerintem senkinek semmi joga itt a belsőségen, firtatni azt, h kinek miért OT, P vagy épp szlovák rdsz-a van.

Legalábbis nem sok köze van a cikkhez :)

Rocko- 2011.10.18. 16:23:33

óóó, új blogmotor, tetszetôs.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.18. 16:26:21

@gyvy: "Nem elcsalt adó, törvény által biztosított lehetőség"

Törvény van rá, hogy ott kell forgalomba helyezned a kocsid, ahol életvitelszerűen tartózkodsz. Nem csak itt, európa majdnem minden országában. De nem baj, eccerűbb hülyének lenni, és siránkozni, hogy éhen döglök, bezzeg szlovákia, bezzeg nyugat, mint használni az agyunkat, ez kétségtelen.

Majd ha megérted, és a kritikus tömeg is megérti, mi is a bajom ezzel, akkor lehet, hogy ismét lesz itt valami, amiben érdemes élni. Addig marad a szlovák rendszám okosba, meg a minimálbér-borcsi, meg a számlanélkül mennyi.
Sose fogod átlátni, most látom rajtad. Ne haragudj, nem személyeskedek, nem sértegetlek, ez csak tényközlés.

qmatch 2011.10.18. 16:35:34

Jó volt ez az üzenet-a-gépteremből.
Még sok ilyen alámerülést!
p.s.: az autó azért egy jó nagy kalap szar volt...na jó, kis kalap.

Acmee 2011.10.18. 16:46:50

@ommm: Új tulaj esetén új OT vizsga...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.18. 18:08:06

Ha akkorák lennének az adók, mint Szlovákiában, mindenki magyar rendszámmal furikázna.
Engedni kellene bizonyos módosításokat OT rendszám mellett is, és akkor még faszább lenne a veteránpark.
Ha kibaszták a zsigulidat a vizsgáról, azért nem Winkler a hibás. Csináld meg jobban, és nem kötnek bele. A vizsgabíztosok jobban értenek a zsigához, és ezáltal hamarabb észreveszik a tipusidegen alkatrészeket, mint egy Cougarban, amiből alig van az országban.

gerely89 2011.10.18. 18:20:19

nem akarok bunkó, rosszhiszemű, mindenben a rosszat látó ember lenni, de nem lehet, hogy Sabc csak tanult a lebarons esetéből, s negatív reklám helyett inkább pozitívat akar? esetleg látta, hogy hogy megy a lebarons oltása a kommentekben, s ennek vette elejét?

LBL 2011.10.18. 18:39:15

@1kutya: Azért azt persze nem árt átgondolni, hogy mi az, amiért fizetni akar a Totalcar. Sabc és az ő kis uzsonnás táskája, esetleg a komplett szerelőműhely, csápos emelővel, levegőrendszerrel, ezer szerszámmal..?
Merthogy a kettőnek nem teljesen ugyanaz az óradíja, csak ezt valahogy kevesen látják át.

Winkler Róbert 2011.10.18. 18:50:31

@gerely89: Bánom is én! A lényeg, hogy jó legyen. Egyébként, bár ez már félig feledésbe merült, úgy indult a történet, hogy a Barons tanult Vmax Zsolt esetéből, és ők majd megfelelő pr-értékkel hasznosítják, hogy amúgy is odaviszek egy kazal pénzt. Aztán nem lett igazán sikeres a pr-vonatkozás, úgyhogy most mindenki drukkoljon Sabc-nak, ne legyen szar a Cougar.

last barons 2011.10.18. 19:35:50

@1kutya: Jó estét.Tekintettel, hogy nem érezzük úgy, hogy magyarázkodnunk kellene, így nem is folytam bele az itt egyébként láthatóan nagyon népszerű sárdobálásba.

Ennek több oka is, van, de ez sem fogom kifejteni, hisz teljesen feleslegesnek találom.

Elhangzott itt már több dolog rólunk és jelzők, melyek személyünk is munkáink ismerete nélkül meglehetősen légből kapottak.
A legtöbbre csak vállat vonok, némelyen pedig egyszerűen mosolygok, de azt állítani, hogy mi csak úgy simán tolvajok vagyunk, akik más autójából alkatrészeket "lopnak" ki, nos az legalább is, hogy elég szemtelen feltételezés és alaptalan, amiért legalább is egy fehér kesztyűt kellene az arcodba dobnom.
Sajnos erre lehetőségem nincs elküldeni a fenébe pedig kézenfekvősége miatt nem járható számomra, így csak udvariasan megkérlek, hogy mérlegeld azt amit leírsz,mert magad minősíted.

Ez egyébként egy ajándék hozzászólás Robinak sok szeretettel, hadd jöjjön a komment görgeteg.
További szép estét.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.18. 19:40:28

Hát ha így halad jobban fog gyorsulni mint egy dízel Punto.

LBL 2011.10.18. 19:52:19

@last barons: Áruld már el, mi a célja annak a Panhard-rúdnak ott a laprugóknál.

Dennis01 2011.10.18. 20:03:40

Az elso kepeket meglatva huledeztem rendesen. Ahhoz kepest, amennyi munka elvegzeserol volt szo a Last Baronsnal, a futomu pocsek allapotban volt. Arrol nem beszelve, ki hajlit egy sasszeget ilyen elmebeteg modon??
Le merem fogadni, mikor a Cougar kijon Sabc muhelyebol 100x jobb lesz a vezetesi elmeny..

Ronin_ 2011.10.18. 20:06:57

Ilyen szerelő márpedig nincs!:-)

1kutya 2011.10.18. 20:15:48

@gyvy: @Rocko-: no itt vannak! így legyen lottó ötösünk:-DDD

zalkapone 2011.10.18. 20:19:56

Lényeg, hogy Érden újra felsírt a flex. :-)

1kutya 2011.10.18. 20:26:39

@last barons: no álljon meg a fáklyás gyászmenet Báró Úr!

ad1: a kutya (sic!) sem mondta, hogy ti "loptok"!
ad2: druszámnak semmi szüksége a te/ti segítségetekre a komment görgeteghez!
ad3: nektek nincs is fehér kesztyűtök:-DDD

yeti 2011.10.18. 20:28:30

Nem kell itt aggódni Sabc megold mindent.

Tizenkettő 2011.10.18. 20:40:01

Maxi respect Sabc! Robi neked meg végre lesz egy tuti autód :D

Hurri Kán 2011.10.18. 21:00:12

@last barons:
Ó, már hogy hiányoztatok. Nyilván azért kicsi és puha, hogy ne fájjon, csak ennyi idő után hiába magyarázod, senki nem hiszi el. De azért próbáld meg, nem baj, ha iszonyú fingszagú az egész, én jól szórakozom. :DDD

yenoee 2011.10.18. 21:00:20

Autó lesz még ebből, akárki meglássa.

Hurri Kán 2011.10.18. 21:01:37

@1kutya: @Rocko-:
Óbazmeg. :DDD Mit isztok? :DDD

1kutya 2011.10.18. 21:04:00

@gyvy: sört, bot, meg pálinkát. más most nem jut hirtelen az eszembe:-DDD

1kutya 2011.10.18. 21:05:15

bot=bort NO! hukk...

Rocko- 2011.10.18. 21:07:42

@zalkapone: :)))))

@gyvy: kólát. bele a jéger, na az elfogyott.

Hurri Kán 2011.10.18. 21:09:03

@1kutya:
Melyik mi? :D

@Rocko-:
Kevés kólát iszol, azért. :)

Rocko- 2011.10.18. 21:12:11

@gyvy: múltkor nekem nem ezt mondták. :)))

1kutya 2011.10.18. 21:15:24

@gyvy: a pina! a gruppenszexet már az óvodában tudtam micsoda:-DDD

Hurri Kán 2011.10.18. 21:15:53

@Rocko-:
Biztos elitták előled a jégert, és félrebeszéltek. :D

525tédé 2011.10.18. 21:21:23

A jó szerelő nem a másik fikázásával csinál magának reklámot.Ő megjavítja amit meg kell,és úgy ahogyan kell.Az,hogy adott esetben 30 óráig hajlítgat fékcsövet?Ha annyi időre van szükség hogy tisztességes munkát végezzen akkor el is fog vele tölteni annyit.
Sabc márpedig csak ilyen.Egy maximalista párosujjú kérőtző :):)
Toljad Peti,Kell.Bele.Erős

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2011.10.18. 21:30:30

Sabc a legjobb arc szerelő, akit ismerek. Azt sajnálom, hogy azt már kikötötte, hogy szociautót nem vihetek hozzá. :-D

Rocko- 2011.10.18. 21:33:47

@gerely89: nem, nem lehet. Sabc már előtte is jó szerelő volt, nem kell neki publicitás, hogy okosan és jól dolgozzon.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.10.19. 06:33:20

Fasza, végre halad... Az új Belsőség meg jól néz ki, bár még szoknom kell :)

"a gyári rugó, ami visszakerült, nem rövid. Ellenben kurva hosszú"
:D:D

fogash 2011.10.19. 09:14:19

@Winkler Róbert: Sabc-nak különösebben nem kell drukkolni, eddig nagyot alakít, a munkája önmagáért beszél. Reméljük ez így is marad, nem erős nyitány utáni komoly visszaesés követi.

@last barons: a kommentekből kicsit nehéz átlátni, ki is kinek a donorja, ezért az alkatrész"lopásról" nem nyilatkoznék. Ha viszont komoly embernek tartod magad, akkor nem azzal dicsekszel, hogy nézzük meg a korábbi munkáitokat, hanem MINDEN munkátok önmagáért beszél. Ha egymás mellé tesszük a Sabc előtti/utáni állapot képeit, akkor látszik, hogy a ti munkátok után még jócskán maradt az autóban potenciál... Az meg fura lenne, ha Winkler nálatok a gányolást rendelte volna meg, utána meg mástól a teljes helyrehozatalt. Szóval a Coguaron végzett munkátok - sajnos - önmagáért beszél. Még akkor is, ha korábban volt pár jó építésetek is. :(

zöldi 2011.10.19. 12:34:45

@bervas: Szerintem Sabc-t nem kell sajnálni. A szakmáját űzi, láthatóan élvezettel és hozzáértéssel, feltételezem, pénzt is kap érte. És minél nagyobb szarból lesz a vár, annál nagyobb az élvezet, nemde?

mtk001 2011.10.19. 13:39:32

Végre jó úton a Cougar !!!

Kifordított kacagány 2011.10.19. 23:22:57

@newtehen: alapvetően igazad van, de azért nehéz úgy szeretni a hazádat, ha az nem szeret téged. lehet vitatkozni azon, hogy a szlovák rendszám adóelkerülés vagy csupán akik tehetik élnek a lehetőséggel, a lényeg, hogy a nagy számú próbálkozó jelzés arra, hogy nem túl élhető az a megoldás ami itthon kapható. ha egy szomszédos ország iparágat épít arra, hogy oda vigyük az adóforintjainkat, akkor az nem az ő hibájuk elsősorban és nem is azé aki úgy dönt megteszi, hanem leginkább azoké, akik ebbe az irányba terelnek minket. ebbe a körbe tartozik ez az autó is és a többi hasonló, amit nagyon sokan használnának örömmel ot-s rendszám nélkül is, csak éppen erre nincs más törvény adta lehetőségük.
úgy gondolom igazán méltatlan dolog minden posztban felhánytorgatni ennek az autónak az ot-s minősítését, mikor szemmel láthatóan mindent megtesz a gazdája annak érdekében, hogy idővel megérdemelten viselhesse azt a rendszámot.

Kifordított kacagány 2011.10.19. 23:24:50

@Tommi: ilyen szerelőm nekem is van. szerintem már megbánta, hogy emiatt nem a másik szartól szabadultam meg:D