Ha így lankad a Lotus, lankadjon!

  2011. szeptember 16. - Stump András Címkék: lotus evora exige elise frankfurt 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

 

Mindig érdemes benézni a Lotushoz, nemcsak azért, mert az angolok a smalltalk mesterei, hanem mindig hoznak valami érdekeset, és nem verik fel előre a port, ahogy a többi gyártó teszi. Tavaly, a Párizsi Autószalonon például öt új autóval dobtak jókora sziklát a pocsolyába, amelyek körül ugyan nagy a hallgatás - mintha nem minden haladna terv szerint - viszont idén is hoztak néhány gépet, amik előtt térdre kellett ereszkednem. Nem csak a fotók kedvéért.

A legnagyobb hangsúlyt természetesen a sárga Evora GTE kapta, hiszen ő minden idők legerősebb utcai Lotusa, 444 lóerővel. Nekem ugyan vegyes benyomásaim voltak az Evoráról, de el tudom képzelni, hogy ez a felhergelt változat már nem annyira piképólós, golftáskás hangulatú, mint az Evora S. Limitált sorozatról beszélt Dany Bahar a sajtótájékoztatón, de a darabszámot nem árulta el, csak azt, hogy először kizárólag Kínába akarták szállítani, de annyi megrendelést kaptak a Népköztársaságból, hogy már meg merik kockáztatni máshol is a forgalmazását. Jól is teszik.

Csikós kedvence és személyes gyenge pontom, az Elise is kapott néhány újdonságot, például egy automata váltót, ami nem igazán illik a feelinghez, meg egy 220 lóerős, feltöltött 1,8-as motort, ami viszont igen. El nem tudom képzelni, mire képes az új Elise S, azok után, amit nyamvadt 136 lóerővel művel. Nem tudtunk ellenállni a csábításnak, üléspróbát vettünk benne Danival és azóta megint nyugtalanul alszom. Rettenetesen kéne, még ha képtelenség is kiszállni belőle úgy, hogy ne röhögjenek ki a járókelők.

Az igazi meglepetés viszont az Exige R-GT raliautó volt, amelyet egy európai aszfaltos ralisorozaton indítanak majd. A rali GT három európai versenyből áll, a Monte Carlo, Tour de Corse és San Remo ralikból, és állítólag a Porsche is készül már rá. Akárhogy is nézzük, a Lotus visszatérése a ralisportba olyan esemény, aminek csak örülni lehet. Igaz, ebben a szakágban nem gyűjtöttek annyi trófeát, mint pályaversenyeken, de aki emlékszik a Lotus által megépített Talbot raliautó produkciójára, értékeli a kicsit erőltetett párhuzamot. Mellesleg ezzel versenyzett Jean Todt is, aki akkoriban még navigátorként diktálta csücsörítve a jobb ketteseket.

Természetesen a mérnöki tanácsadó részleg is kihozta új fejlesztéseit, amiken mindig elcsodálkozunk, hogy miért nem veszi meg ezeket senki. Most például egy soros hibriddé alakított Evorát mutattak felfűrészelve, amelyben egy háromhengeres saját fejlesztésű benzines működik hatótávnövelőként. Meg egy londoni taxit, amelybe sikerült belepasszírozni hidrogéntartályt, üzemanyagcellát és villanyhajtást úgy, hogy az utas- és csomagtér érintetlen maradt. Makettként láttunk még egy kéthengeres range extendert is, amely alig volt nagyobb az AVL által kifejlesztett, Audi A1 e-tronban alkalmazott Wankel-motoros egységnél. Néha elgondolkodom, miért nem bízza mindenki a Lotusra a fejlesztést?

Akik aggódtak a Lotusért, és terjesztették a pletykát, hogy vetítés volt csak a tavalyi beharangozó, csak részben volt igazuk. Dolgoznak Hethelben, nem is eredmény nélkül, csak az új modellekre kell még kicsit várni. Azért ezekkel is elleszünk még egy darabig.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr703226691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.09.16. 11:14:50

Imádom a Lotust. Egy Elise nagyon kéne.

Mj3 2011.09.16. 11:51:20

Nekem is egyik kedvencem!

Hurri Kán 2011.09.16. 12:09:19

Lotus is szebb napokat látott egykor... Igazán talpra állhatnának, megint hoznának egy kis színt a sok egyenautó világába...

1kutya 2011.09.16. 12:24:58

@organikusviselet: mármint azt akartad ugye mondani, hogy "a tesla roadster úgy néz ki, mint egy lotus elise"!

Cobra. 2011.09.16. 12:26:37

@organikusviselet: Mivel a Tesla karosszériáját a Lotus gyártja, így nem csoda :)

Gab X 2011.09.16. 12:29:05

igaz, nekem csak egy Lotus alapom van...Speedster...de hajra a Lotusnak

Ez az új Nick 2011.09.16. 12:32:31

organikusan nem kellett volna ezt mondani. ejj-ejj... :)

srank 2011.09.16. 12:46:53

@Ez a Nick:
igaza van, mr2-es toyota ...
mútkó nem azt írták hogy 1.8 toyota motor volt abba a kis lótuszba ?

Rocko- 2011.09.16. 13:59:38

taxiban az a pókfonál gombolyag enyhén vicces. :D

nem úgy mint a Talbot rallyautó.

z.fuse 2011.09.16. 14:38:40

az Exige R raliautó piszok kegyetlen jól néz ki...az kéne,de nagyon.

misinator 2011.09.16. 21:42:42

@z.fuse: Csatlakozom az előttem szólóhoz:

LENYŰGÖZŐ!

A két raligép nagyon hiteles.

De a többi is korrekt!