TC Drag: Justice for Suzuki!

  2011. szeptember 09. - papptibi Címkék: suzuki drag gyorsulás tököl baleno

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

DS9 3973 adatlappal

A rohadt életbe. Rosszkor jött ez a betegség. Még a habpatronokra alapozott nitrót sem tudtam beszerelni a Balenóba, örültem, hogy egyáltalán ott tudtam lenni.

Pedig kiszámoltam mindent, felkutattam a szakirodalmat. Elvégre a kéjgáz sokoldalú vegyület. Nagy segítségemre voltak például a kezdő bódulatkeresők tutorial-oldalai a weben, olyan tanácsokkal, mint sose használd állva, mert pofára esel. Továbbá nem tanácsos közvetlenül a szifonból szívni, mert lerobban a fejed. Amúgy egy patronban hat gramm nitró van, hetven baros nyomáson. Fejben már megvolt az összes megoldás, bár az adagolással még voltak gondjaim.
 

Egyébként a nitró önmagában nem sokat ér, elvégre a dinitrogén-oxid csupán extra oxigént szolgáltat az égéshez, komoly teljesítménynöveléshez több benzin is kell. A rendes nitrórendszerek ezt a benzint is beadagolják a motorba, továbbá ott a hirtelen táguló gáz annyira lehűti a levegőt, hogy javul a motor töltése is. Elsőre persze jó ötletnek tűnt egy szódásszifonba benzint nitróval felbuborékosítani, de inkább elvetettem. Csak abban bízhattam volna, hogy a Baleno túldúsít padlógázon.

Látják a kis kereket? Na várj csak Bandi, jövőre megfoglak!

De ott egye meg a fene! Nitró nélkül megyek. Gyógyszer be, fekvés, fekvés...háromig. Csak összeszedtem magamat valahogy, kocsiba be, irány Tököl. A felkészítés kimerült egy mosásban, bár további jelentős könnyítést hajthattam volna végre egy porszívózással. Mindegy, a 15 kilós gyerekülést meg pár lomot kihajítottam belőle. Volt vagy négy óra, mire kiértem, javában mentek a futamok.

Csikós már az első teljesen elbizonytalanított. Assur mindenkinek elkeni a száját a Volvóval! Ajajj. Talán mégis otthon kellett volna maradni. Erre jön a második biztató infó: Dani is a Swifttel.

Most mi lesz?

Bandi rögtön lecsap rám. Próbálom kimozogni a helyzetet, a 02-es bömös már a teljesítmény-tömeg összehasonlításban is veszélyesnek tűnt, ráadásul a rafkós Bandi kisebb kerekeket rakott hátra. Tapasztalatszerzés céljából inkább Assurt választottam, hogy lássam, hogy is működik a dolog. Semmit sem tudtam, mire kell figyelni, hogyan rajtoljak, mik a jó váltási pontok. Csak nyomtam.

Hogy bivaly, azt azért nem mondanám. De relatíve bivaly...

A Suzuki kettesben lazán megfutja a százat, pörög is, mint az állat, meg hosszú a fokozat. Utána hármasban is meglepően jól megy, és nagy előny, hogy csak két váltás van 400-on. A motor ereje fönt nagyon megjön, szinte érezni, hogyan kap egyre nagyobb dózist az egyhatos. Pedig nem feltűnően erős: 99 ló (egyes források szerint 98), ellenben a nyomatéka meglepően kevés: 127 Nm. egy 1,6-osból azért illenék kijönnie 140-150 Nm-nek. Igaz, 910 kilóhoz minek?

Mindegy, béna rajttal, pattogó első kerékkel is megette a kis Baleno a Volvót. Aztakurva, ez tényleg megy! Igaz, nem egy egetrengető idő, 18,9. De hát az ember tudja, hol a helye. Aztán megkérdeztem Winklit, hogy milyen időket megy a Cougar –  tizenhét-valamennyiket. Hová izmozzak én?

Maradt Bandi a bömössel, akit meglepően könnyen elvertem, ám kiderül, nem vette a váltó a hármast, újra nekifutottunk. Na, itt már kaptam két tizedet. A rajtom se volt jó, még nem éreztem az egész dolgot.

Ahogy az adatokat néztem, Bandit egy jó rajttal megfoghattam volna. De nincs volna

Aztán vívtam még kicsit Dani Swiftjével. Egy érthetetlenül elcseszett menetet megnyertem egy századdal, őszintén én sem tudom, hogyan, de a Baleno nagyon belehúzott a végén. Utána még mentünk párat, és az egyik menetben sikerült elérnem a legjobb időmet, ami csak 41 ezreddel rosszabb Bandi legjobbjánál.

Ja, a legjobb menet Karottával volt, aki azt hitte, az Avensisszel vagyok. Aztán a rajtnál esett le neki, hogy nem. Persze nem a Corollával, hanem a Priusszal hívott ki. Amúgy utólag kiderült, hogy gyakorlatilag a rajtnál bukta el azt a fél másodpercet, amivel kikapott.

Hogy elégedett vagyok-e?
Nézzük, akik legjobb ideje jobb az enyémnél :
- Sipos Mazdája
- Karotta Corollája
- Göbi Bogara
- Pista Volvója
- Prokee VW-motoros Trabija
Legyünk realisták: velük egyszerűen nem vagyok egy ligában.

Így kell megtudnom, hogy kopaszodom?!

Előttem volt még Bandi 1,8-as BMW-je, őt meg lehetett volna fogni, ha jól összerakom a dolgokat, meleg a gumim és jól rajtolok. De csak így, mert a BMW nettó idői egészen jók voltak, tényleg sok mindennek kellett volna összejönnie. Majd jövőre, nitróval. Vagy mással.

Legnagyobb meglepetésemre a Cougar és Sipos Mercije is mögém került (ha a legjobb időket nézzük), ami azért nem egy rossz eredmény, ugye? Mégis ki kellett volna állni ellenük.

Legjobb időm (ezzel lettem hetedik):

tibilegjobb

Elért eredményeim:

tibifutamok


Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr113211442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2011.09.09. 13:53:31

a nitró helyett vírus ezek szerint nem jó választás...

R!ch!3 2011.09.09. 13:56:04

Azért azt a homemade nitro szet-et megnéztem volna... :)

Virago_1000 2011.09.09. 14:02:53

"Legnagyobb meglepetésemre a Cougar és Sipos Mercije is mögém került "

-nincs ebben semmi meglepo. 1.6-ossal eleg virgonc egy ilyen kis gep, mint a Baleno.

Gomulka Béla 2011.09.09. 14:13:44

Viszont még mindig nem tiszteli a fordmondeót. Monnyonle!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.09. 14:23:45

Ferdén van a Balenon a környezetvédelmi matrica, a Cruze-on (teszt cikkben) meg az első rendszámon a vizsga matricával együtt.

2011.09.09. 14:50:47

Vettél volna Baleno 1.8 GT -t, akkor nem az lenne a kérdés hogy Bandit elvered-e a BMW-vel, hanem hogy mennyivel. :)

papptibi 2011.09.09. 15:04:32

@tibidanny: Assur a hírszerkesztőnk

Polly-pudli-pötty 2011.09.09. 15:04:59

Pedig én bíztam benned Tibi,hogy legalább CO2 poroltóval megfújkálod futam előtt a szívócső környékét. :)

GGG77 2011.09.09. 15:06:34

Oké, az FB szavazást megint nyertem. :)

papptibi 2011.09.09. 15:07:13

@R!ch!3: még nem tettem le róla, mindent megvettem hozzá...

redriot77 2011.09.09. 15:26:40

Nagyon szép az a 02-es, amolyan igazi "practical classic" benyomást kelt. :)

hallari 2011.09.09. 15:28:31

@R!ch!3: @papptibi: home made nitro engine:
www.youtube.com/watch?v=MmwQJ7pUkF4
injekcióstűvel adagolva :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.09.09. 15:34:23

@papptibi: "Mégis ki kellett volna állni ellenük."

Ez olyan, mint amikor tinédzser koromban a nálam bénábbak fektették meg a jó nőket,
mégis be kellet volna próbálkoznom basszus...

balota 2011.09.09. 15:58:43

Tibi, miert hagytad otthol az Avensist?

megint 2011.09.09. 16:18:45

Azt hittem a Cougar azért gyorsabb lesz

Index Elek 2011.09.09. 18:54:45

A Cougar ennyire rossz állapotban van, hogy kábé egy fűnyírógép szintjét hozza? Vagy most troll köcsög vagyok?

mtk001 2011.09.09. 19:20:00

Höhö !
A Cougarnak még egy tockos !

A Lst Baromok és VMin Zsolti leépítette ...

fzr1000 2011.09.09. 20:38:45

Nem igazán látom hogy hogy a Cougarnak tuningmentes gyári blokkal mitől kéne olyan nagyot dobnia.
Néhányan itt összetévesztik a cruisert a dragsterrel.
Szerintem ha Robinak gumiégetésre és nem nyugis cirkálásra kellett volna a gép akkor kezelésbe lett volna véve(nem gondolnám hogy ennek anyagi akadálya lenne) és innen mindenkit hazaküldhetett volna egy igen komoly idővel.(de tudomásom szerint nem erre lett véve hanem arra amire én is használnám ha megengedhetném magamnak)

Tomihuszár 2011.09.09. 21:48:13

Az Integra hol volt? Azt megnéztem volna a Hachi ellen...
Gyula ott dolgozik még?!

Alf (törölt) 2011.09.09. 22:23:18

a cougarban szerintem nem gyorsulásra vannak tervezve a fokozatok.

Nekem hasonló korú európai kocsim van: nagyon nagyon rövid egyes, rövid kettes, kicsit hosszabb 3-as, max 100ig, és a 4-es már jó 60-tól 160-ig :)

Motordoktor 2011.09.09. 22:29:07

@Tomihuszár: Slick nélkül esélytelen lett volna. A Hachinak alig van lóerő hátránya, de van kemény futóműve (nem billen rajtnál) és van jó gumija és tapadása és kisebb a tömege. Szerintem a váltója is rövidebb.ű
Mindenesetre érdekes lett volna.

Motordoktor 2011.09.09. 22:31:47

@Index Elek: A Cougar egyáltalán nem ment rosszul. Ennyit ront rajta a hosszú fokozatos automata váltó a nagy tömeggel párosulva. Onnan is lehetett látni, hogy minden indulásnál füstbe borultak a kerekek, amikor a nehéz kasztnit megindította a nagy motor. Nagy slippel indult, sokáig húzatta a hosszú egyest...ennyit tudott. A negyedmérföld nem neki van kitalálva, egyébként nem megy rosszul. Egy gurulórajtos 60-100 érdekes lenne a nagy nyomatékgyárral...

Alf (törölt) 2011.09.09. 23:08:44

@Motordoktor: aggkor tévedtem, automata.
Az enyémben olyan egyes van, hogy egy tankot is elhúzok vele, de 10-nél nem megy többel 1 ben

Schütii 2011.09.10. 08:09:33

A 02 volt gyárilag ilyen bilikék (vasedény-kék) színben? Mert ez botrányos, hogy úgy néz ki mint öreganyám vájtlinga.

Schütii 2011.09.10. 08:11:49

Sehol egy szétszakad Hardy, összetört difi, megégett kuplung, széthullott féltegelycsukló?! Langweilig...

Schütii 2011.09.10. 08:23:02

Na akkor megtudtuk, hogy a Kúgár se gyorsulni, se kanyarodni nem tud. DE..! Istenien rotyog benne a víéjt. :)

Schütii 2011.09.10. 08:27:48

@BOSCHtechnikus: Ó, azok a JÓ tinédzser nők... :D

Alf (törölt) 2011.09.10. 10:54:52

@Schütii: a ród sziksztiszikszen egyik funkció sem kell.

Rocko- 2011.09.10. 11:01:55

@Schütii: leszakadt motortartóbak?
Trampban volt.

Kámasuka 2011.09.10. 17:13:54

Pls. help op-ok! Irtam vagy 3-4 napja 1 népítéletet, de még sehol semmi. Azóta meg sem mozdult a számláló, pedig biztos más is írt. Vagy má' lesz*rjátok? Köszi...:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.10. 17:27:15

a cougarban hosszuak lehetnek a fokozatok, az lehet itt a "baj". utcai kruzolasban nem verne meg senki! :D persze ez nem ilyen verseny volt :) v8 forever :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.10. 17:33:32

@Alf: az egyenesfutasi tenyezo ott az egyeduli ami szamit :) meg jo legyen az AC

@Schütii: nekem volt egy 2002 -es meg angliaban, rozsdamentes de nem tul jo allapotban, valamelyik elozo tulaja tett bele egy mile miglia kormanyt, az egy vekony fa karimaju dolog volt, iszonyu szarul nezett ki es akkora volt mint egy malomkerek, szinte James Kapitanyt ( Onedin - Line ha az idosebbeknek beugrik ) idezo mozdulatokkal kormanyoztam, ha eszembe jut az a kocsi minidg tengeribeteg leszek :) amugy jo kis kocsi volt, hetvegen menni egy kort vele, autoversenyekre kijarni stb. tokeletes volt. Az enyem eredeti piros volt, 1973-as.

Index Elek 2011.09.10. 19:11:06

@Motordoktor:

A nagy tömeg nem előny, ezt értem. De ha rendben lenne a hajtáslánc és a futómű akkor a nagy erő a nagy tömeget is megindítaná azért. Valami nagyon nincs rendben azzal a géppel még.

A hangja biztos jó élőben, mikrofon legyen a talpán ami egy belsőégésű motor teljes hangtartományát fel tudja venni.

Schütii 2011.09.10. 19:34:28

@Alf: nem "ród", hanem "rút" (route 66) :)

megint 2011.09.10. 22:16:24

Szerintem is illene megvernie egy öreg 1.6-os suzukit, bár nem vagyok képben a jenki autókkal kapcsolatban, lehet, hogy ezek ilyenek.

kzolee 2011.09.11. 08:21:27

A 02-est szó nélkül elfogadnám. Szép darab!

Zolus84 2011.09.11. 20:32:26

Volt egyszer egy játszós trabantunk, kilyukasztottuk a szívócsövet, és belekötöttünk egy vékony csövet, amelynek a másik végén a műszerfal alatti polcon található habszifon volt. :) Őrületes csörgésen kívül nem nagyon reagált a nitrora a motor, de percekig szakadtunk a röhögéstől, hogy milyen hangja lett tőle.
süti beállítások módosítása