Szerkesztőségi gyorsulás: Cougar

  2011. augusztus 31. - Winkler Róbert Címkék: totalcar gyorsulás cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

cougar 027

Nem készülök semmi extrával. A Cougar motorját a Last Barons rendberakta, előtte se ment rosszul, de most lement a fogyasztás 16 literre. Persze még egyszer azért GPS-szel is rámérek, mert az új váltó miatt kicsit többet csal a műszer, de a legutóbbi Belsőség találkozó alkalmával a Budapest-Perkupa-Budapest utat majdnem megcsináltam egy tankkal. Az új váltóval persze azért is tud kevesebbet fogyasztani, mert hosszabbak a fokozatok, és az overdrive miatt sztrádán sem üvölt már a motor.

Az új váltóval viszont mintha nem tudnám megcsinálni azt, amit az előzővel: fix 1-esben kihúzatni, 5000-es fordulatnál áthúzni 2-be, hogy aztán a következő 5000-es fordulatnál már maga váltson fel 3-asba. A kickdown funkció sem működik fényesen, és általában túl hamar vált fel, már legalábbis gyorsulási verseny céljára. Utcán egész jó. Lehet persze, hogy menni fog, de egyszerűen nem volt alkalmam rendesen tesztelni, utcán pedig nem mertem, mégpedig a futómű miatt.

cougar 001

A futómű nem az igazi, de nagyon nem. Nem voltak a Cougarral szemben irreális elvárásaim, de azért szerettem volna egy gyári-közeli állapotot, ez pedig nyilvánvalóan még 1968-ban is elfogadhatatlan lett volna. Egyenesen szépen megy, Budapest és Gyöngyös között szinte milliméteres kormánymozdulat nélkül végig lehet menni, de országúton rémálom. Ahogy kanyarogni kezd az út, rettenetesen bizonytalan. A hátulja úszkál, a kormány nem áll vissza magától az egyenes állásba, és még száraz úton is rémálom a 90-es tempó.

Kétszer még visszavittem a Baronshoz, hogy állítsanak ezt-azt, végül azt mondtam, ha itt véget ér a tudományuk, lássuk, mit tud vele kezdeni Sabc. Már a Belsőség találkozón is beszéltünk róla, hogy kiviszem csak úgy, eleve bizalomgerjesztő volt, hogy nem szidta a konkurenciát, és azt mondta, nem ért a régi amerikaiakhoz, de nagyon érdekli. A helyszínen pedig azt kellett belátnom, hogy bizony futóművezéshez nagy áldás a csápos emelő. A próbaút után Sabc nagyjából végig is mutogatta, miért olyan bizonytalan az autó.

cougar 035

Lötyögnek a kormányösszekötők, a gömbfejek egy-egy Henry Ford-korabeli rémálom, a kerékcsapágyak azonnali cserére szorulnak, mert a kerekek kézzel mozgathatók, és nem a rendeltetésszerű irányba. És van néhány igen öreg, szétlapult szilent, amit nem vettem nagy örömmel, hiszen teljes újraszilentezésről volt szó. Teljes hülyeség volt ellenben hátra Panhard-rudat beépíteni, hiszen gyárilag sosem volt benne, ebben az állásban pedig fölöslegesen szambáztatja a hátulját.

És a fék. A Cougarnak vásárláskor olyan volt a féke, hogy nagyot harapott, aztán a végjátékban mégis valahogy elengedett. Nehéz elmagyarázni, legutóbb Sabc-nak is csak úgy tudtam megmutatni, hogy kipróbálta. A kerékcsapágy-cserékkel elöl már megvan, és lehet, hogy a gömbfej-felújítás is meglesz, de én legjobban a féket szeretném. A Baronsnál raktak bele egy gyári főfékhengert, mert valami Sierráról szalajtott volt rajta. Egy ideig meg is javult, aztán előjött az eredeti hiba. Ezért se hülyeség a csápos emelő: ha az ember kényelmesen sétálgat az autó alatt, két perc alatt többet tud meg róla, mintha a földön nézegetné.

cougar 021

Most kiderült, hogy az első féknyergek szorulnak, valószínűleg forralták már a fékfolyadékot, ami ráadásul fel is levegősödött. Továbbá a hátsó fékek munkahengerei eresztik az olajat, és azzal az utólagos fékerőelosztóval sem minden kóser, amivel a Cougart eredetileg vettem. Szakirodalomban annyit tudtam segíteni, hogy átküldtem egy 700 megás PDF fájlt a 68-as  Cougar és Mustang összes alkatrészével. Nagy örömömre Sabc elhatározta, hogy eredeti állapotában építi vissza a gyári fékerőelosztót, amit valaki korábban bedugózott-lehegesztett. Csak ehhez már tényleg látnia kellett egy jó állapotú 68-as Cougart élőben, de talált egyet a V8-fórumon.

Zsolt Veresegyházon lakik, igen segítőkész, ami azért is jó, mert ő egy 400 ezer forintos romot vett, abból csinált aprólékos munkával elég szépet. Először elment hozzá tanulmányútra, aztán amikor látta, mennyire komoly az autó, az én Cougaromat is elvitte hozzá. Meg kapott egy ezer oldalas összeszerelési útmutatót - kincs az olyan szerelő, aki nem hiszi, hogy ő szarta a detroiti acélt. Lapzártakor tehát Sabc-ék légtelenítenek, próbaképpen felújíttatnak néhány gömbfejet, hogy kiderüljön, érdemes-e újakat venni. Elvileg csütörtök estére kész, pénteken lábon viszem gyorsulni. A Vino tréleren érkezik.

(Az egyes futamok eredményeiről és a párosításokról Facebook-oldalunkon kap infót.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr173190881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

killpest 2011.08.31. 22:05:47

poliuretán szilenteket kell kicserelni a kocsin , teljes szett kaphato a cougarhoz is , sokat fog javitani az uttartason de onmagaban meg nem oldja meg a problemat .erdemes meg alvazmerevito csoveket beepiteni, es allithato acelgombos kitamasztorudakra lecserelni az eredeti gumis kitamasztokat .utana nem artana meg egy futomu allitas .

Rocko- 2011.08.31. 22:15:35

@gyvy: én meg KES-ről hallottam rosszat. :)

Winkler Róbert 2011.08.31. 22:17:14

@Rocko-: Azt speciel tőlem is hallhatsz.

Rocko- 2011.08.31. 22:19:45

@Winkler Róbert: +1.
meg gondolom a gyányolások egy része tőlök származhat.
hogy nem Te raktad bele, abban viszont biztos vagyok.

Hurri Kán 2011.08.31. 22:19:46

@1kutya:
Há szopjál máshol. :DDD

encore 2011.08.31. 22:20:28

@Doubledecker:
A hozzászólók biztos tudják hogy milyenek a régi nagy amerikai vasak.
Ha nem emelem fel az autót csak beülök és vezetem érezni fogom ezt meg azt.
Most megcáfolom:
Hát egy nagy büdös Ló.....
Túlszervózott kisujjal tekerhető kormány
szárazföldön hullámzik mint a hajó, és ennek ellenére jó a rugózása, szélesek az abroncsok, rossz gömbcsuklóknál is egyenletesen, nem féloldalasan kopik, nyikorog, de nyikoroghat bármi más is, nem folyatja az olajat hogy lásd, nem veri a zsírt úgy hogy lásd ezeket felemelés nélkül.
Én tapasztaltam mikor az USA-ban voltam, vezetés után felemeltem nem egy hasonszőrüt, én is azt hittem elhagyott a tapasztalatom mikor megláttam, megmozgattam felemelés után.
@tizenkettő- abszolút egyetértek veled.

Winkler Róbert 2011.08.31. 22:24:18

@Rocko-: Nem, a gányolások valami harmadik személytől származnak, aki hosszasan aszalta az autót. De én előre tekintek, és optimista vagyok, különben is imádok robogózni.

1kutya 2011.08.31. 22:30:03

@gyvy: ennyi pénzért?!:-DDD

@Winkler Róbert: az sem kutya (sic!).

hofi601 2011.08.31. 22:32:03

@Winkler Róbert: Csak be ne szője valami pók a robogódat... :)

Hurri Kán 2011.08.31. 22:32:19

@1kutya:
Ha ennyi jár... mindenkinek érdemei és képességei szerint. :D

1kutya 2011.08.31. 22:33:55

@gyvy: mármint bankos fizetésért! inkább, mint minimálbérért falat rakni:-DDD

dennisthemenace 2011.08.31. 22:36:58

@clt: "Vadász, te szopni jársz ide.."

Tschangow 2011.08.31. 22:36:59

@1kutya: annak legalább van becsülete, bár ezt a szót lassan a wikipédián kell keresni :)

Hurri Kán 2011.08.31. 22:37:33

@1kutya:
Igazából semennyiér se... :D

1kutya 2011.08.31. 22:39:16

@Tschangow: becsület? hol élsz te?

dennisthemenace 2011.08.31. 22:39:34

@ommm: Most oszintén: Te megbíznál bennuk?

Mérges 1234 2011.08.31. 22:39:41

@encore:

Jól van így mondjuk hihető.

De szerelték a féket, azért ha már akkor is szakadt volt a gömbcsukló gumija azt látni kellett volna.

Motordoktor 2011.08.31. 22:40:09

@Tie: Az uretán szilent jobban közvetíti a zajt és a remegést, valamint, mivel nem a szilent csavarodik, hanem csúszik, így hamarabb is elkopik, mint a hagyományosnak tekinthető gumi szilentek. Nyikorogni is hajlamosabb, mint a gumi. De amíg feszes és pontos, addig nem emészt (annyi) energiát deformációra...így jobb.

1kutya 2011.08.31. 22:41:00

@gyvy: áhhh... van az a pénz...

Tschangow 2011.08.31. 22:41:26

@1kutya: mifelénk még van. Nehéz terjeszteni, mert az emberek be vannak ellene oltva :)

Winkler Róbert 2011.08.31. 22:43:15

@Motordoktor: Raktak bele poliuretán szilentet, amitől úgy nyiszogott, mint a vasas cigány Zsigulija. Akkor szóltam, hogy kösz, nem pályaversenyzés a cél, jó lesz nekem a sima gumiszilent. Nem gondoltam volna, hogy ezt úgy értik, kérem bele vissza a mállott fosokat II. Ramszesz harci szekeréből.

Tschangow 2011.08.31. 22:43:33

@Motordoktor: és eltörni is eltud, a gumi meg csak szakad

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 22:48:49

@Winkler Róbert: :-DDDD
Ilyeneket a Trébics szokott mondani, amikor megmutatom neki, hogy rendeltem gyári csavart a Landy-hoz, és láthatóan egy 40 éve a polcon álló motyót küld az angol, ódon zsírpapírba csomagolva. Olyankor jön a duma, hogy "ja, ezeket még Hitvalló Edward idejében rakták félre a valláskárosultak javára...". :-D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.08.31. 22:50:24

@Motordoktor: Érdekeseket írsz, de biztos így van.
Én mondjuk a kopás szempontjából pont ellenkezőjét tapasztaltam, évek alatt se mennek szét, míg a gyári gumiszilentek egy év alatt elfáradnak a Range-ben.
De azt is elképzelhetőnek tartom, hogy egy terepjáró-futóműben annyival nagyobb mozgások vannak, mint egy személyautó futóművében, hogy egész más eredmény lesz.
Nekem az emelt futómű a gyári gumi szilenteket nem elkoptatja, hanem konkrétan szétszakítja cafatokra, egészen egyszerűen a gumiszilent nem tud annyit deformálódni, amekkorákat mozogna a futómű, és pikk-pakk elnyíródnak. A polybush meg 4-5 éve ott van, és nincs vele semmi probléma azóta se. Nem tudom, hogy csinálja, de bírják.

A nyikorgás, zaj, remegés meg nyilvánvalóan olyan dolog a terepjáróban, hogy vagy fel sem tűnik (nem túl csöndes a futómű, amikor 80-90-nel megyünk földúton), vagy semennyire nem szempont.

bandika57 2011.08.31. 23:24:23

@Tie: SAAB-hoz létezik tuti

hauptrichter 2011.08.31. 23:27:36

Gyakran olvasgatom a Totalcart, szeretem a cikkeket és így most azt mondtam, szívesen kimennék családilag megnézni a gyorsulási versenyeket. De már annyian kérdezték és annyian nem kaptak választ, hogy hol és mikor lesz, hogy kezd gyanús lenni, hogy szűk (zárt) körben tervezitek.
Ez nem baj, csak éppen ezt az elejétől kezdve mondhattátok (megírhattátok) volna szerintem. Így kicsit kezdetek "paraszt" stílusba átmenni ezzel a szándékos nagy hallgatásotokkal. Így is lehet szimpatizánsokat kiábrándítani kicsit, de gondolom nektek ez nem is számít.
Lássuk persze, mi az igazság, még nem teljesen késő...

bandika57 2011.08.31. 23:30:48

@Tie: a hidrós citroenben rendes csapágyak vannak még a szilentekben, pont a nagy szögeltérés miatt

Dennis01 2011.08.31. 23:32:40

@Tie: Fonokom a BMC-nel volt gyakornok a 60-as evek vegen, onnan is vett ilyen-olyan alkatreszt Minikhez. Imadom, mikor valami extra ritka alkatreszt keresnek nalunk, o meg tok nyugodt fejjel odaadja a vevonek a "zsiruj" alkatreszt BMC dobozbol, mikor a BMC is mar jo 40 eve, hogy megszunt.. :)
Nem tudom, eszrevettetek-e mar, hogy a regi alkatreszeknek ha megmaradt, milyen szep a doboza. Ma meg az alkatresz dobozok olyan snassz, egyszinu valamik..

Nalam a motor merevito rudjaiban (engine steady bar - remelem, jol forditottam) vannak poliuretan szilentek, eddig nagyon jol birjak a strapat. Mivel a blokk oldalahoz egy alatettel csatlakozik a szilent, mikor sima gumi szilenteket hasznaltam, par honap alatt szetcsocsalta az, ahogy a motor elore-hatra probalt hintazni plusz a ho ami a blokktol jott se tett sok jot neki..
En meg sose hallottam nyekeregni, remelem nem is fogom, van igy is eleg rezgo, kopogo es zorgo hangom igy is, koszonom szepen.. :D

encore 2011.08.31. 23:33:02

@Winkler Róbert:
Nem hiába gyártottak a japánok kitűnő időtállóbb gumitermékeket mindig is.
Műanyag szilentet meg rakjon a parasztbácsi a szaros talicska kerekének tengelyébe mert szerintem az odavaló, aki szerint nem az vágja ki az ülőlap szivacsát és rugóját a kocsijából, rakjon be egy stokit és közlekedjen úgy.
A Land Roverbe meg megveszi a gyári, de már más beszállítótól való gagyit, mivel a jó gumiszilentgyártó már megszűnt, mert drágább volt az előállítási ára.
Amúgy én nem igazán tapasztaltam "kiugró" túl jó minőséget az amerikai alkatrészektől pl Mopar, pedig azzal sokat találkoztam.(igaz a 90-es években 2000-es évek elején volt.

Hurri Kán 2011.08.31. 23:43:07

@Dennis01:
"engine steady bar" szerintem ez a motortartó bak lesz, ha jól kombinálok, de nem biztos. ;)

Jó olvasni, h vannak helyek, ahol régi autókkal is ilyen szeretettel foglalkoznak. Komolyan. :)

olcsójános 2011.08.31. 23:47:35

@Rocko-: Akkor nem is bírom. Nem tartom sokra azokat akiknek nincs BMW-je. A BMW az egy igényszint amit vagy elér valaki vagy nem. De ha nem lennének igénytelen emberek akkor az igényesek kihez mérnék magukat? Jó kérdés. Megyek, elmélkedek ezen a wc-n.

We make the world a better place 2011.08.31. 23:54:28

Én szeretnék BMW-t. Jó lenne már, ha végre megelőznének, és nem mindig csak én előznék BMW-ket. :-)

olcsójános 2011.09.01. 00:01:58

@Rocko-: Kb annyit. Nagy nullát. Ha van BMW-d akkor elértél valamit, ha nincs, csicska vagy. A szolárium és a konditerem bérlet mellett a legfontosabb, hogy legyen egy BMW-d is.

Dennis01 2011.09.01. 00:52:29

@gyvy: El se hinned, hany vevonk van, aki behozza a regi, karcos, rozsdas Minijet, a fonokom mondja neki, hogy nem igazan eri meg felujitani, mert sose kapja vissza a penzt, amit belefektetett, a vevo meg csak annyit mond, nem szamit, ez a Mini csaladtag, velunk marad orokre punktum.
Ezt a fajta szeretetet minden markanal latom ebben az orszagban, nem csak Mininel.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.01. 01:34:39

@gyvy: Tőlük van a Cougar, ők "oldották meg" az OT-t is rá... Van lehetőség újraértékelni a tevékenységüket ennek fényében ;-)

Érdekes 2011.09.01. 01:39:10

"CubΕ aki jelenleg nem kommentezhet 2011.08.31. 21:15:46
Winklert bírom"

metált bírod?

Érdekes 2011.09.01. 01:42:38

RObi is hallgatna inkább cubera, és vett volna egy e30as m3-ast ehelyett a rozmárvagypuma vagy mittoménmihelyett :D

www.carsbase.com/photo/BMW-M3_E30_mp2_pic_31484.jpg

bár..akkor nem tudna ennyit xopni :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.01. 01:44:17

@Dennis01: Az a gyanúm, ez a motortartó bak lesz pedig, a leírás alapján legalábbis :)

Nem ilyesmi kinézetű? Ez nekem az alsó motortartó bak. (a másik fele is ilyen, mifelénk kutyacsontnak is becézik, mert olyan az alakja, mint a Tom & Jerry-ből a csont, amit a bulldog nyalogat állandóan :D)

img7.imagebanana.com/img/49w4pru3/Photo0051.jpg

eszkütyü 2011.09.01. 05:52:02

Ha már úgyis meg van buherálva a hátulja, akkor legyen inkább Watt's rudas a kitámasztás, az nem szambázik.

olcsójános 2011.09.01. 07:00:04

@Érdekes: Ez a Bugatti Veyron verő E30, ez az álmom.

nabazzmeg 2011.09.01. 07:19:30

Nem értem, milyen műhely az, ahol még egy csápos emelő sincs? Azért ez az új csapat jobb választásnak tűnik, ha az előzőnél ilyen alapvető hibák, mint a kerékcsapágy-csere nem derültek ki.
Szurkolok Robinak, legyen olyan szép és jó az övé is, mint az a kékeslila, amit belinkelt. Az igen faszán néz ki, látszik, hogy alaposan dolgoztak rajta.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.09.01. 07:40:04

@Winkler Róbert: Ne búsulj Robi!
Majd a Várkonyi Gabi kollegád eladja a verdát! ;)

ommm 2011.09.01. 07:41:29

@hauptrichter: Ezért jó a TC Facebook-oldalt figyelni, látod. Onnan megtudhatsz dolgokat, pl. TV-műsor, gyorsulás, helyszín és azt is, hogy nem nyilvános, mivel munka...

Rocko- 2011.09.01. 07:42:00

@Dennis01: én látok ilyet Magyaroroszágon is.
igaz, nem reperezentatív minta.

fogash 2011.09.01. 08:04:10

Kéretik nem elfelejteni, hogy Winkler úr BÖLCSÉSZ, nem gépész képzettségű. Lehet, hogy kevesebbet ért a teknikáhó, de a többségünknél sokkal jobban le tudja írni, amit tapasztal. Más kérdés, hogy amit tapasztal, az - ezek szerint - nem mindig áll neki össze a fejében gépészetileg.

Viszont érdekes, hogy a szerkesztőségben senki nem vezette még a coguart, hogy szólt volna Winklinek: "te ez így normális?"

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.09.01. 08:27:06

@fogash: melyikőjük? Csikós, a ~60 lovas kocsijaival? Karottának minden fos ami nem japánból jött, a többi BMW-mániásnak meg semmi nem jó, aminek a futóműve nem rázza ki a beled.
u.i. :) !

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.09.01. 10:17:56

@Tie: Csak épp az nem merevhíd elöl-hátul, és a rugózatlan tömeg is kb. a tizede, mint a Range-é. :)
És gyári magassággal dolgozik. A terepjáróm futóművében meg 10 centi emelés van, és ezen felül még kb ennyi plusz rugóút is, szóval SOKKAL-SOKKAL nagyobb igénybevétel van a szilenteknél, mint gyári állapotában. Eleve kirugózás nélkül alapállapotban is feszíti a szilenteket az emelt futómű (legalábbis a lengőkarszilenteket mindenképp).

I.C.ram 2011.09.01. 10:36:02

Nekem az BMW E38-asom volt Sabc-nál. Legközelebb is hozzá viszem, ha valami gebasz van :)

Winkler: neked meg kitartást az autóhoz! Régi álmom egy ilyen Cougar (Faterom egy ilyennel járta be USA-t a 70-es évek végén), de nem hiszem, hogy a közeljövőben összejön, így úgy szurkolok a tiédhez, mintha sajátom lenne. :) Az irígyekkel meg nem kell foglalkozni, én is kapok hideget/meleget a 740i miatt.

traxx 2011.09.01. 10:51:00

Ha autóvásárlás előtt állok, mindig felmegyek az adott tipus "márkabuzi" fórumára és olvasok-olvasok-olvasok. Sok-sok szopóágas dolog elkerülhető ezáltal(és sikerült is elkerülnöm). Ez A cougar már sajna az elején elég gázos volt. Drukkolok, hogy minél hamarabb jó kocsi legyen belőle. A V8-cars már sok-sok éve létezik, az ottani emberek maimálisan segítőkészek(saját tapasztalat), rengeteg pénzt spóroltam, az ottani segítőkészségnek hála.

effendi79 2011.09.01. 10:52:46

@ommm: És mi van az olyan emberekkel, akik nem szeretik mutogatni magukat az ilyen közösségi szarokon?
Nehéz lenne ideböfögni, mikor már kábé hetvenen kérdezték nyolc különböző blogpostban?

ommm 2011.09.01. 11:01:12

@effendi79: Keress vissza, valamelyik posztban volt már említve. Mellesleg éppen ez az a plusz, amit a mi FB-olvasóink kapnak. Ott élőben láthatóak lesznek a végeredmények is.

GGG77 2011.09.01. 11:52:59

Lötyög a kereked, ki vannak szakadva a gumiharangok, és szorul a féked? És nem szóltak?

Szerintem báróéknak egy közepesen elmaradott nyugat-afrikai országban sem szabadna megélniük.

Hurri Kán 2011.09.01. 11:57:43

@KuKori:
Kétségtelen, ez a Cougar nem a "legjobb" referenciájuk...
Félreértések elkerülése végett: nem az a baj, hogy egy ilyen idős autónak vannak hibái, csak akkor ne "felújítottként", "beleülszésmész" állapotúként adják el, hanem írják rá, mittomén motor, futómű ellenőrzésre és valószínűleg javításra szorul, onnantól mindenki eldönti bevállalja -e, vagy nem.

Közben eszembe jutott, van még egy győri cég, a Vurdon kft., ők is csinálnak szép dolgokat.

h4z4rd 2011.09.01. 12:18:01

@Tie: Hógyne volna tradíciója az uretán-szilentnek. Itthon beszerezhető az alapanyag esztergálható rúdban, de mi még alakos kivitelben is csinálunk ilyet (öntünk), igaz, egyelőre csak saját használatra, nem kereskedelmi jelleggel.

Szgk-hoz (is) gyárt igen jó minőségű PU szilenteket egy lengyel cég remek áron. Ha kell a link, kikeresem.

h4z4rd 2011.09.01. 12:54:29

@encore: Lehet, hogy meglepetést okozok, de már jó ideje a guminak mondott szilentek is műanyagból vannak, javarészt EPDM-ből, pont mint a vezérműszíj, meg a "gumi"abroncs.

Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a poliuretán nem feltétlenül kemény vagy keményebb, mint a gumi.
Szemléltetésnek vegyünk két példát, mondjuk egy CD-tokot és egy gömbfej porvédő gumit. A különbség eléggé számottevő, ami a keménységet illeti, mégis, uretánból előállítható mindkét véglet. Sőt, közöttük a teljes intervallum is.
Így aztán könnyen belátható, hogy a szilent keménysége választható, csak kicsit utána kell menni a dolognak.
Jól megválasztott keménység esetén a fahrkomforton nem esik csorba, cserébe a futómű tartósan(!) precízebb lesz.

@Winkler Róbert: A nyiszogásról meg annyit, hogy jó eséllyel rosszul voltak illesztve a szilentek, mert csak olyankor csapnak zajt, ha elforognak a házban. Na és olyankor kopnak is, ugyebár.
A Cougar-saga eddigi fejezeteit olvasva ebben semmi meglepő nincs.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.01. 13:23:10

@gyvy: Náluk áll jó ideje az a kocsi, amit már régen szeretnék :) De még nincs meg a cash + biztonsági tartalék rá. (a tartalék nem a kocsihoz, hanem a mindennapi dolgaimra)

A jó hír, hogy amióta kinéztem, elég szépen ment le az ára :)

Hurri Kán 2011.09.01. 13:28:57

@KuKori:
Milyen kocsi? Nem is tudtam, hogy R4-est is restaurálnak. :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.09.01. 13:32:38

@gyvy: Ámerikai, vényócas, régi :) A többi titok :)

mtk001 2011.09.01. 14:09:03

Na a Last Barons most vesztette el a maradék tiszteletemet is ...
Lógó kerékcsapágyak, gömbfejek, kormányösszekötő, szar szilentek, szar fék. Ezeket egy lelkes amatőr is észreveszi, nemhogy a nagy profik !

Arisztogatya 2011.09.01. 14:28:27

@h4z4rd: Nyomjad a linket lecci! Kofi

Rák Attantam 2011.09.01. 14:42:33

@mtk001: Senki sem mondta, hogy ők nagy profik. Inkább lelkes amatőrök.
Nem mintha bármelyik véglet jól szokott volna elsülni autószerelés terén... :)

LBL 2011.09.01. 17:50:00

Érdekes, most hallgat a Last Barons.
Pedig kimondottan kíváncsi lennék erre a "vadászkutyára kontrafék" megoldásra, hogy miért is tettek Panhardot a laprugó mellé.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 19:19:34

Rejtely elottem hogy Winkler ur ("nagy" Winkler Ur :) miert nem ker segitseget aaamerikabol kozvetlenul. Nem ebay meg hasonlok, hanem pl az itt kommentelok kozul. Filleres dolgokrol beszel, ami persze az ebay en keresztul tetemes koltsegge dagadnak ( az ebay sellerek sem a rafizetesbol elnek ) nem lenne egyszerubb: valaki tipegjen mar be egy workshopba es koltson el szaz dollart jointokra gasketre erre arra ami kell aztan adja fel postan. Ja meg kerdezzen ra olyanra aki ilyenek szerel ujkoruk ota hogy mi baja lehet a kocsimnak - nem egyszerubb? Az otthoni szerelok elott le a kalappal ( amelyik megerdemli ) de azert csak csak ugy tunik probalgatas amit csinalnak nem hozzaerto szakmunka. ( megcsinaljak es meglatjak jo e .... Brrr )

Index Elek 2011.09.01. 19:19:57

@bandika57:

"aki egy ilyen laprugós merevhídhoz beépít egy panhardrudat, az más aljasságra is képes."

Ezért is vagyok nagyon kíváncsi, mert egy korábbi posztban Last Barons megmondta, hogy ők komoly futóműtuningot is végeznek. Mivel nekem nincs infóm, ezért kíváncsi lennék az érvek ütköztetésére.

A busziparban a Panhard-rúd tök jó dolog. Autóban már kicsit haszongépjárműves hatást kelt, de hát a Mustang is tartalmaz ilyen finomságot, tehát a nagy vizen túl csak kajálják.

Majd elolvasom a kommenteket, hátha tanulok valamit megint.

kzolee 2011.09.01. 20:01:51

Pedig a Robinak van folyékony szerelője is! Láttam a Te**o-ban! XD

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 20:10:10

@Index Elek: Ha alamesz egy 2011 es mustangnak csak egy zsuk ot latsz. Azert ez elborzaszto :(

medbali 2011.09.01. 20:10:33

Pár szót hozzáfűznék csak úgy, mint a kocsi első tulaja kis hazánkban.
3200$ körül volt az ára amikor vettem Oregonból szóval nem vártam különösebben extra jót se szépet. A tulaja lelkes "amatőr" lévén próbált a tudása szerint a lehető legtöbbet rendbe rakni rajta. Ez nyilvánvalóan nem igazán sikerült neki. Szerkezetileg elég szar állapotban volt az autó,külseje azonban nem volt vészes. Krómok szépek voltak,a fényezése se volt csúnya. Az egyedüli hibának a bőrtető alatti dolgokat hoznám fel.
Én semmit nem mókoltam az autón, úgy vitte el tőlem a Kesmustang ahogy volt.
Egyébként ez egy remek kis autó. Aki azonban ilyenbe öreg vasba vágja a fejszét az számíthat rá hogy folyamatosan van meló vele hacsak nem az alapokról építi újjá.
A panhard rod már 69-ben ott figyelt a laprugós Boss Mustangok alatt. Ez csak egy megjegyzés. Lehet az akkori mérnökökből álló csapatnak se volt lövése a futómű témájához... hm.

last barons 2011.09.01. 20:14:01

Robi kérésére az autó egy másik szerelő gondos kezei közé került, döntését megértettük és helyeseltük. Továbbiakban biztosítottuk, hogy a jövőben is rendelkezésére állunk az autó fejlődésével kapcsolatban ötlettel és tettel,hisz anyagi előrejutásunknál fontosabbnak tartjuk, hogy az egyébként remek állapotú klasszikus tulajdonosa legnagyobb megelégedésére szolgáljon.
Ezt Robi igen nagy örömmel fogadta és köszönt meg.

Úgyhogy most itt állunk egy deka celeb nélkül.:)

hauptrichter 2011.09.01. 20:53:45

@ommm: Köszi a választ, ez így már korrekt. De azért remélem, Ti is érzitek, hogy a "valamelyik posztban volt már említve" nem éppen szimpatizánsbarát (én elég sokat végigolvastam korábban, és nem találtam meg, tehát azért jól el lehetett rejtve :-)).
Megjegyzem még, hogy - talán nem vagyok egyedül - munka után örülök, ha annyi időm van, ha az egyébként általam is szeretett cikkeiteket át tudom futni itt, nemhogy még facebook...
További jó munkát és jó versenyt!

ommm 2011.09.01. 21:27:15

@hauptrichter: Nem maradsz le semmiről, csak figyeld október második felétől a TV2-músorát. :)

Hurri Kán 2011.09.01. 21:35:02

Óóóóó.... Baronsék arca mintha kissé... összébb ment volna.

dennisthemenace 2011.09.01. 22:44:06

@last barons: "Rendelkezésére állunk otlettel és tettel.."

Na elmentek ti a bús picsába.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 23:31:34

@medbali: mult heten beautoztam Sarasota es Tampa Bay kornyeket egy 2011 Mustan Convertible vel, 760miles t tettem bele, a dollar tol renteltem a kocsit, megneztem mikor leadtam mennyit mentem vele. V6-os fapados volt a jargany, hogy hogy megy arrol nem irnek ( MB CLK 55 AMG a legerosebb kocsim, felhuzva 450hp ra ) de a futomuven abszolute nem erzodik hogy egy zsuk/nysa/robur technikai szinvonalan van.

teszek fel kepet rola most.

jo kis kocsi, de megtartani nem kene, plus zero presztizs.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 23:42:29

na kicsereltem a kepet a nevem mellett :)

medbali 2011.09.01. 23:52:33

@visszakettopadlogaz: Nekem speciel tetszik a 2011-es. Tény hogy V6-tal nem venném.
Nem csodálom hogy nem ájultál el tőle.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.01. 23:55:25

@medbali: ohhh tetszik nekem is nem arrol van szo, az eleje peldaul jobban tetszik mint a dodge -e, bar a 2010es camaro eleje mindent visz....

nagyon szep jo kis kocsi, es rendes motorral ( saleen? :) jol mehet, de nem az a kocsi amitol elajul az ember, valjuk be :) meg ugy $28.000 tol lehet venni, annyiert nagyon jo.

medbali 2011.09.02. 00:02:31

Hát 28.000$-ért már inkább egy 69-es vagy 70-es Mustang Mach1-et vennék.És járnék továbbra is a Hondámmal napira :))))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:04:30

@medbali: nekem van egy 71-es chevy chevelle azert otthon a garazsba ;) itt van fent a kepeim kozott :) a belseje nincs kesz, lehet sosem lesz kesz, 4eve igy van.... iden tettem tickerst a rendszamra hatha kedvet kapok kocsikazni de meg egyszer mentem csak vele :/

ido kene ami nincs, sajnos azt nem lehet venni ..... :(

medbali 2011.09.02. 00:11:16

@visszakettopadlogaz: Na így kell ezt csinálni, nekem is van egy verdám készülőben. A változatosság kedvéért egy 69-es Cougar :)
Te kint élsz USA-ban?

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:18:29

lattam egy gyonyoru cougart san joseban a california wheels nel - fekete volt, gyari kozeli allapotu. muszakilag kifogastalan, el lehetne adni ujnak. nem tudom a tied milyen fazisban/allapotban van, de nagy orom mikor kesz van/lesz :)

sok sikert , turelmet es PENZT hozza :))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:19:52

igen, California, San Franciso tol olyan messze hogy minden nagyvarosi elonyet elvezzem de a hatranyoktol kello tavolsagban :)

medbali 2011.09.02. 00:27:13

@visszakettopadlogaz: Egy hófehér Eliminator clone lesz belőle. Jelenleg még darabokban.
Köszi a jókívánságokat, neked is hasonló jókat a kocsidhoz :)
A belseje már igazán nem olyan vészes ha minden más rendben van rajta.

medbali 2011.09.02. 00:29:37

@visszakettopadlogaz: Áááá, akkor könnyű neked. Csak egy kicsit autóznod kell ha cucc kell a kocsidhoz. De irigyellek :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:30:45

naaa feherben jol fog kinezni!!! tudok egy feheret los altos hills en, lefenykepezem ha megyek oda!!!

a belseje...hat azt hittem egyszeru lesz... na majd egyszer befejezem... vagy a fiam ! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:32:14

@medbali: itt van minden. elso hatso szelvedo egy modestoi cegtol ( raktarban van kb 30 eve ) $219 laborral!!! nem volt torott repedt csak ugye 40 ev... olyan kisse fatyolos volt, de ennyiert uj van benne :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 00:35:03

na ezt megy egyszer :)

szoval talaltam $219ert munkadijjal szelvedot hozza, elso hatsot (!) nem volt rossz ami benne volt de ennyiert kicsereltettem ujra. kapsz hozza minden apro dolgot, es ami hihetetlen: majdnem mind gyari alkatresz. persze vannak aftermarket cuccok is - azok olcsobbak, meg olyanok hogy dashboard kit 2DIN es playerhez - 2DIN es player nem is letezett amikor gyartottak a kocsit, szoval van minden.

sok szerencset!!! :)

medbali 2011.09.02. 01:20:16

219$ 2 zsír új szélvédőért munkadíjjal. Édes istenem...bárcsak nálunk is ilyen árak lennének. ÉS helyben lehetne kapni mindent. Nade az magyarószág...

Sok szerencsét Neked is!!! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.09.02. 15:48:18

@medbali: Szerintem csapkodtak a terduket hogy rasoztak valakire :))) egy toyota SUV ba csak az elso $340 munkadijjal ( sajnos tudom ) szoval jutanyos ar volt tenyleg:)

Index Elek 2011.09.02. 20:50:49

@visszakettopadlogaz:

Van valami német tuningcég ami tesz bele kompresszort és nem mellesleg futóművet. Talán Geiger?

Mondjuk én laprugóstul egy Corvette Z06-ost tudnék nagyon kedvelni, az bár rettentő egyszerű de annál nagyobb izgalom lehet a rendes szívómotor. 16-szelepes, modern motor :-)