Készülök a versenyre: 0-100=19 mp

  2011. augusztus 28. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar gyorsulás 2011 tramp

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

 

Csikorognak az agyamban a fogaskerekek, hogy a szerkesztőségi gyorsulásra hogyan készítsem fel az autóimat. Az ősöreg, visszavett CO-jú kismotoros cápa BMW nem egy gyorsulóbajnok, főleg, a péntek este kipróbált 520i-hez képest.

Harapjon a cápa!

Teljesen el voltam keseredve, azt se tudtam, hová kapjak, egészen tegnapig. Akkor ugyanis eszembe jutott a tuti megoldás, Hosszú és Prokee, rájuk lesz szükségem. Prokee GPS Tunere segítségével ma reggel megmértem az autó gyorsulását, eléggé szomorú 19 másodperces értéket kaptam, ami a 12.4-es gyáritól igen messze van.

Rövid és lomha

Prokee emelt kicsit a szégyentelenül alacsony alapjáraton, csakis a verseny szellemében, így és és föld lett az eredmény, 18 mp, erről sajna nincs fénykép. Állított az előgyújtáson is, így 17 lett, de a másik mérést nem csináltam meg, annyira szörnyen csörgött.

Péter is dolgozott rendesen

Visszavettünk a gyújtásból, és végül a csodálatos, nagyszerű, pompás és egyben reményteljes 14-es majd 13-as értéket produkálta, ami ugye már csak hat tizeddel van a gyári érték felett, ami sofőrhiba. Van még két ötletem: az egyik a kisebb hátsó kerék: most 195/70-es van rajta, és akár egy 195/ vagy 185/bármilyenes jó lenne, a lényeg a kisebb körméret, és az ötlyukú felni. A másikat nem mondom meg, legyen meglepetés a helyszínen.

Ez már egész jó idő

 

A lélektani hadviselés fontos része a harcnak.

Bíró úr kérem, az úgy történt...

Hogy felhívott a Bende. Kipróbálta a Hosszú E28-át, és megy. Nem úgy mopedautósan, mint az 518i, hanem rendesen. Azonnal csinálni kell valamit!!!

OK, úgyis reszelést terveztem én is. A Tramp elmúlt két évét ugyanis jórészt azzal töltöttem, hogy vákumos osztófejet keresgéltem hozzá. Nem egyszerű dolog, a sok 903-as motor közül ugyanis csak a Pandában lévőkön volt ilyen. Pedig fontos dolog: a hagyományos gyújtáselosztókban a röpsúlyos előgyújtás-szabályzó felelős az előgyújtás fordulatszám-függő finomhangolásáért, a vákumos szabályzó pedig ugyanezt teszi a pillanatnyi terhelés függvényében. A modernebb autókban ennek felel meg a légmennyiségmérő és a MAP-szenzor - persze erős egyszerűsítéssel.

Belátható, hogy a padlógázos gyorsításnál erre nagy szükség lehet, így a Szerkesztőségi Event kiváló motiváció volt, hogy ezt a problémát végre megoldjam.

Ducellier osztófej, vákumdobbal

Néhány napja lecseréltem már a frissen beszerzett osztófejet - pontosabban a tavaly beszerzett rozsdásból és a múlt héten megkaparintott sérültből összerakott darabot. A vákumdobra csatlakozó cső másik végét azonban nem volt hová dugni, hiszen ezen a motoron sosem volt ilyen kiállás.

Tramp hangolás

Meg szívócső sem, a karburátor egy kis közdarabbal rögtön a hengerfejre csatlakozik. A megoldás tehát a közdarab megfúrása volt, aztán egy ex-has gyújtásbeállítás csörgéshatárról kicsit vissza, és próba.

A Tramp már 20 alatt

19 másodpercet mértünk, ami gyászos, pláne, hogy most mozdítottuk ki Tibbyt ugyanerről az értékről. Mekkora hülye vagyok, plusz egy ellenfél...

Szerencsére van még tartalék bőven. Jövő hétre egy billenésgátlót kell legyártanom egy szilent-szemes belső kormányösszekötőből, mert durva kuplung és nagy gázrugás esetén akkorát bólint a motor, hogy a vízpumpa tárcsája beleér az első összekötőlemezbe. Ha ez meglesz, máris határozottabban merek indulni, nem bukom el az első két másodpercet.

Lesz belőle 17, a W123-ak ellen már jó vagyok :)

- prokee -

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr763185956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Motordoktor 2011.08.28. 21:30:11

Ezek a GPS-es, androidos, windows mobile-s gyorsulásmérők nagyon kegyetlenek. Megane RS-sel nem tudtunk 8.4 mp-nél jobb időt csinálni, a nagyon-tuti-frankó-faluban a legjobb Honda CTR meg 9.1-es idővel zárt.
A GPS 100 km/h az sajnos pontosan 100 km/h, nem 95....

Mérges 1234 2011.08.28. 21:37:51

@Motordoktor:

Szerintem emg szart sem ér a GPS-es gyrsulásmérő, mp-ként aad egy koordinátát, jó esetben kettőt, interpolál, oszt szoroz, oszt kibasz neked egy valóban pontos sebességadatot, amivel tényleg nincs baj, csak a valósidejűséggel. Aztán erre 0,1 másodpereket ráhúzni...

Muhaha....

Persze óra szerint megfútni a százat is nagy muhaha....

GodHeart001 2011.08.28. 21:38:21

Az a jó abban az M10-es blokkban, hogy tényleg nem gáz neki ha pörög.. anno F1-es blokk volt, szóval lehet tuningolni, bár 1 nap kedvéért nem hiszem, hogy túl sok mindent kéne/kell tenni. A kerekek tényleg jobb ötlet, továbbá egy szelep állítás sem lenne utolsó, M10-es blokknál még nem állítja saját maga, szóval ezt nézd még meg. A friss olajcsere is segíthet a dolgon, amúgy is meghálálja, így legalább van egy indok arra is. Kilehet a Vpower racing-et is próbálni, de ez elsülhet a másik irányba is, szóval 1 nappal előtte érdemes "előkipróbálni", hogy hoygan reagál rá a motor gyújtásrendszere. Havernak egyik motorja megtáltosodott tőle,egy másik m10-nek meg tökre nem ott volt a gyújtás optimumja.. Nagy hirtelen ami olcsó nem jut eszembe amivel segíthetnék.. amúgy gratula részemről is az autóhoz.. nagyon szép. :)

üdv: egy bmw fan

hallari 2011.08.28. 21:40:06

@enpera: én az 1.6 D Opel Kadettel (~50 LE) simán állva hagyom az összes BMW-t a lámpánál. Nem is kell a gázpedált érinteni, elég rágondolni, és már ott is hagytam. Hol van ehhez Cube... :)

Gomulka Béla 2011.08.28. 21:43:04

@yenoee: Nem tudom, de mindegy: nem autónak kell, hanem kiindulási alapnak.* De tudod mit, ne kicsinyeskedjunk: legyen a Veyron a kiindulási alap. Vasárnap van, elvégre.

* Teljesen mindegy, hogy hogyan gyorsul a Veyron, vagy a kétliteres készáz-lóeros izé. Ahány év illetve ahányszor száz kobcenti mínusz, annyi tizedmásodperc, a szóbanforgó jármu ténylegesen produkált gyorsulási értékébol lefaragva.

Szerkeszto urak, nem lehetne megoldani hogy a versenyrol készult kisfilm ne az Indavideón jojjon le? Szerintem sokan vagyunk, akik szeretnénk megnézni.

Bende Tibor 2011.08.28. 21:52:45

@GodHeart001: Igen, köszi, a szelepállításra én is gondoltam, úgy egy éve volt állítva és van hangja már, és ÖMV premium benzinnel járok. Meg nem ártana rendesen belőni a gyújtást.

Egy nap miatt tényleg nem kellenek komoly változtatások, de amit olcsón lehet, azt meg kell próbálni.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.08.28. 21:59:09

@hallari: Az én kocsim negatív idő alatt odaér bárhova, csak 88 mph-ra kell gyorsulni vele. Ha nem találtad volna ki, egy DeLorean-em van.

Mérges 1234 2011.08.28. 22:00:11

@Bende Tibor:

Benzinnyomást is megemelhetnéd, néhány tízeddel.

Bár nem tudom itt mennyi a rendszernyomás.

Ha simán lehúzod a benzin rail-en lévő nyomáscsökkentőről a vákumvezetéket, az is többletet fog adni.

Aztán, hogy ez gyorsulásban ér e valamit, a franc sem tudja.....

JawasZoli 2011.08.28. 22:00:47

@CubE akit kitiltottak innen, mert irigyek rá: lehajtottal vele egy szakadekrol? ilyen gyorsulast aztan csak igy lehet elerni. gondolom annyi ido alatt vissza is lassultal 0km/h-ra. 0-100-0 km/h 4.6 sec,kiraly

Mérges 1234 2011.08.28. 22:05:07

@Bende Tibor:

Esetleg kibaszhatod a légszűtőt is, egyszer 15 mp-ig nem lesz baja......

Az első kerekeket fújd fel 2.5 Bar-ra.

De továbbra is a kis kerék a tuti.

Phrascarica 2011.08.28. 22:07:20

A pótkereket és a 20 kilós szerszámost hagyjátok otthon :)

We make the world a better place 2011.08.28. 22:09:13

Tisztelt Szerkesztőség!
1 liter üzemanyaggal ki jut messzebbre verseny mikor lesz? (Ha már a 20 liter spórolást említettétek.)

Bende Tibor 2011.08.28. 22:10:33

@We make the world a better place: Én támogatom, mint a szerkesztőségi Gerdard Plattner cím örökös birtokosa.

Motordoktor 2011.08.28. 22:11:22

@Doubledecker: Nem tudom egészen pontosan hogy működik ez az androidos gyorsulás meg negyedmérföld mérő, csak azt tudom, hogy a mérési sorozatban kicsi a szórás. Ez jó jel, de a pontosságáról még nem sokat mond.
A negyedmérföldes, fotocellás kapuval mért idő majd árulkodó lesz.

Pityubácsi 2011.08.28. 22:13:42

ne búsulj!
motordoki bogara úgyis széthullik, winkler meg soha nem hozza el a kúgárt a városszéli sittelepről.
az esély megvan :-))

Motordoktor 2011.08.28. 22:14:57

@Doubledecker: Gondolod az E28-as 15 mp alatt végigér negyedmérföldön? Szerintem az 528i sem.

Bende Tibor 2011.08.28. 22:22:38

Pont erről beszélgettünk Porkeeval, hogy a 400 méterre kellene gyúrni, nem a 0-100 ra. Mert ugye pont lehet, hogy elfogy egy sebesség, és nem éri meg a kisebb gumit feltenni. Ki kellene mérni valahol 400 métert, és megnézni az átlépősebességet, hogy kb itt van. De szerintem az enyémen 100-120 között van valahol.

GodHeart001 2011.08.28. 22:24:48

@Bende Tibor: OMV semmivel sem jobb.. én is azt használtam nagyon sokáig, és mondhatni a mai napig is, mivel nincs a környezetemben jobb.. Amúgy a vpower racing tök más, hidd el.. próbáld ki előtte, aztán max arra az egy napra, de akár -1 másodpercet is hozhat.. a szelepállításra meg nagyon figyelj oda, hogy melegen ill hidegen mekkora a rés. Ha jól tudom hidegen 0.2 amúgy meg 0.25. Ugye itt most pörögni is fog a motor, szóval egy himbatörés(??) nem lenne éppen célrevezető, mert ugye ha nem elég nagy a rés, akkor puff annyi neki..

amúgy megjegyzés képpen.. volt fenn egy cikk, nem biztos,hogy ti csináltátok, de a diesel üzemanyag minőségét mértétek benne, és kijött hogy az osztrák nem jobb a magyarnál.. naja.. de az kimaradt a cikkből, hogy ausztriában az 50l az 50l, nem annyi mint itthon.. vannak olyan történeket, hogy itthon többet lehet tankolni az autóba, mint amekkora a tank.. és ha nem barátommal esik meg, én is továbbra is csak rémtörténetnek mondanám. De sajnos az van. Ahol lakok.. ott van egy belső infom, hogy az AVIA kútnak az egyik kútjánál most éppen jól mér a számláló.. azóta oda megyek.. valamiért érdekes mód 1-1.5 literrel kevesebbet eszik az autó.. pedig szvsz ugyanannyit eszik... csak annyit tankolok bele amennyit ténylegesen mutat az óra.

victor vacendak 2011.08.28. 22:26:51

@CubE akit kitiltottak innen, mert irigyek rá: ja, az más. Az én trabantom 95-ről 100-ra gyorsul 5 másodperc alatt, akkor majd erre föl én is kioktatom a cikk szerzőjét, jó?

Patás 2011.08.28. 22:29:05

@CubE akit kitiltottak innen, mert irigyek rá:
Te egy állat vagy XD XD XD
@nem kéne...:
Egész jó ;)
@Motordoktor:
Ezen lehidaltam, nagyon megy!!!

Motordoktor 2011.08.28. 22:32:04

@Bende Tibor: évek óta nézegetem a negyedmérföld időket és rendszeresen járok a DasDragDay-re is Bitburgba. Az én kaliberű bogaram olyan 14.5-15.5 között tud általában 140-es átlépő körül. Vannak erősebb autók, amelyek kb. ekkora időt mennek, de az átlépőjük 160 körül van, ahogy majd Pista Volvója is így lesz. Ezek általában nagy tömegű gépek, és/vagy automaták, lassan indulnak el, de aztán összeszedik magukat. A 420-as is 14.9 körül tud, de 170 km/h körüli átlépővel.
Ha 1 km-t mennénk, akkor Pista Volvója csúnyán elhagyna.

Mérges 1234 2011.08.28. 22:34:12

@Motordoktor:

Tapasztalatom szerint a GPS sebességmérő pontossága igen jó, csak az értékek frissítési ideje, hagy aga útán kivetni valót.

Na meg ot van hozzá, a oprendszer válaszideje is (bár ebben az Android igen jó).

Valószínű jó az, lehet csak tized alatti a szórás, itt meg bőven jó az.

w a s d 2011.08.28. 22:35:43

@Motordoktor: Nincs az ilyen androidos biz- baszokba accelerométer beépítve?

Motordoktor 2011.08.28. 22:51:16

@w a s d: De van, mert pl. az indulást azzal detektálja, nem a gps jellel. Egy cm-t megmozdítod és megindul....

Én azt gondolom, hogy elég pontos.

Motordoktor 2011.08.28. 23:01:27

@Doubledecker: Itt mindig megy a nagyotmondás, ezért nem írtam be, hogy amikor stopperrel mértük a bogarat órája szerint akkor 6 körül százon volt, de az androidos programmal meg 8.5-8.8, ami az itteni nagyotmondóknak nagyon gyenge. Aztán ugyanezzel a programmal a Megane RS is "csak" 9.1 volt, úgyhogy azért ez a 8.8 nem annyira rossz.
A "hivatalos" negyedmérfölde idő azonban mindent elmond. Persze azt is lehet diszkutálni, hogy ki hogy rajtol, meg ki hogy tapad, de az azért már közel van a nagy igazsághoz.

Rocko- 2011.08.28. 23:04:23

@KawaBazsy: ahogyan a posztban is olvashattad: "Prokee GPS Tunere segítségével ma reggel megmértem az autó gyorsulását"

w a s d 2011.08.28. 23:05:10

@Motordoktor: Csak mert akkor amit @Doubledecker: írt ("GPS-es gyrsulásmérő, mp-ként aad egy koordinátát, jó esetben kettőt"), annak van értelme? Mert nekem úgy tűnik, mintha amit ír, az alapján a GPS- koordinátákból kellene számolnia a gyorsulást a berendezésnek, nem pedig a gyorsulás mérésére való részével, aminek nincs semmi értelme, mert ha egyszer benne van akkor miért ne használnák?
Vagy csak én értettem félre Doubledeckert.

Bambano 2011.08.28. 23:12:25

@Gomulka Béla: a handicap ötlet jó, de más alapot javaslok: mindenki leírja egy ilyen posztban a szopórollert, amivel készült a versenyre. a tc informatikusai megszámolják, hogy melyik leírást hányan olvasták és ennek alapján büntetőmásodperceket osztanak a menet végén.

vagy az fog győzni, akinek mocskos erős autója van, vagy az, amelyiknek mocskos erős "tolla" :)

Bambano 2011.08.28. 23:18:41

@GodHeart001: a labanc benzinben (már amelyik tényleg labanc, schwechati) kevesebb a kén, mint a keleti eredetűben.

A vpower kicsit jobb, mint a maxxmotion 95, leánykori nevén carrera95. A vpowerracing meg lehet, hogy sokkal jobb lesz neki, lehet, hogy sokkal rosszabb. Akinek összevissza benzin volt az autójában, az a vpowert csak óvatosan, mert lehet, hogy éppen olyankor old ki valami koszolódást a rendszerből és fullad le, amikor nem kéne...

szerintem minden autóban van tágulási tartály, amit elvileg tele lehet tankolni. ez egy skodánál akár +15% is lehet.

Motordoktor 2011.08.28. 23:26:47

@w a s d: Valahogy kombináltan csinálja ez a kis szerkezet.Használja a gyorsulásmérőt is, meg a gps-t is....és természetesen időt is mér.
És ha többször mérsz, akkor nagyon hasonló eredményt kapsz, tehát csak kicsit szór, a startolásnál a sofőr sokkal többet... ;-)

ommm 2011.08.28. 23:31:53

@Motordoktor: Na ott, amikor váltasz, ott már jól vagyok, addig ellépsz szépen. Kábé ennyi előnyöd lesz, csak hogy tudd :)

Motordoktor 2011.08.28. 23:33:30

@ommm: Tudom, hogy szoros lesz. ;-) És azóta a váltóm is egy kicsit hosszabb és a kasztnim is kicsit nehezebb.

ommm 2011.08.28. 23:35:00

@Bende Tibor: Még az sem mond el mindent. Nyakamat rá, hogy az nálam több lesz, mint a Dokinál, mégis ő ad nekem annyit a rajtnál, hogy nem fogom utolérni, hiába lesz az autó gyorsabb. Minden a kezére játszik, a súlyelosztás, a táv...

ommm 2011.08.28. 23:38:26

@Motordoktor: ...aztán neked a 178 méteren leszakad a lendkereked, nekem eldurran egy 14 éves csövem, Csikós meg a Bianchival elpöfög mellettünk, mekkorát fogok röhögni :)

Bende Tibor 2011.08.28. 23:45:17

De nem tudjátok még a tuti ötletemet, és ez csak pénteken, ott a helyszínen fog kiderülni. IMÁDNI FOGJÁTOK!!

Dennis01 2011.08.28. 23:45:37

@Motordoktor: Valamelyikotok meg tudna adni a progi nevet? Kedvet kaptam, hogy megmerjem a Minim gyorsulasat, de nem talalom a programot sehol...

Varjatok csak, mig a Karesz Racing Team beindul, ERA-bol olyan gep lesz, hogy a dragstereket Santa Podon allva hagyja.. :)

Bambano 2011.08.28. 23:52:40

@Dennis01: Batman ott fog toporogni a ház előtt, hogy akarja erat:P

autokatalog 2011.08.28. 23:58:19

@Bambano:

"13 másodperc már csak lol:PPPP"

Nem biztos ha a helyen(1986-ban) kezeled a dolgokat.

Az akkori konkurencia erosebb belepomodelljei is hasonlo teljesitmennyel birtak.
A 200-as mercedes 109 vagy a 740 es Volvo ketliteres,111 loeros motorjaval es nemileg nagyobb onsulyaval tan meg lassabb es rugalmatlanabb is volt a BMW-nel.
Es akkor nem is szolok az 505-os Pug 96, vagy a meg halvanyabb 1.8-AS Omega 83, no es a 100-as szivar Audi kokemeny, 75 loerejerol.
Ebben a ligaban valszeg kategoriaelsokent focizott az 518i - legelabbis ami a menetteljesitmenyeket illeti.

Tj66a 2011.08.29. 04:07:37

@Motordoktor: nem hiszem, hogy az automata volvo ennyit hozna, nekem hasonló teljesítményű, csak manuális, nagynyomású turbós c70-esem van, azok hoznak gyárilag ekörül. Az tippem legalább két másodperccel több.

Nyilván - mivel turbós - fel lehet húzni ezeket akár 300 lóerőre (20-30% töblet) is viszonylag olcsón, de az már nem a gyári állapot, és nem hiszem, hogy jót tenne az automata váltónak, a hajtásnak, meg az ennyi idős motornak se nagyon használna.

Motordoktor 2011.08.29. 07:22:35

@Tj66a: Az sem biztos, hogy a bogár tud jelenleg 14 tetejét. Sok dolog függvénye és két hónapja (kis túlzással) nem is mentem vele.

Motordoktor 2011.08.29. 07:24:09

@Dennis01: Androidra a Car Performance nevő program szerintem nagyon jó. Én az ingyenes változatát használom, android marketről letölthető. Mindent mér, ami kell.

Rocko- 2011.08.29. 07:40:55

egyébként már a versenyt megszervezni se egyszerű, 28 kocsi, 16 emeberre. huh, már ebben elfáradtok. :)

Schütii 2011.08.29. 08:11:03

@prokee: Tekintsd úgy hogy ötletet adtam egy ici-pici tuninghoz, ami talán hoz 1-2 tizedet. :)

ommm 2011.08.29. 08:12:03

@Tj66a: Gyárilag 15 elejét tud négyszáz méteren. Ez is HP turbós, ötös automata, jó kondiban van.
Ezzel a T16-os turbóval, 315-ös gyári injektorokkal, plusz váltóolajhűtővel (a módosított vezérlőn kívül ez az egyetlen plusz alkatrész) simán variálható 290-300 lóerőig, természetesen jó kiindulási alapokkal. A sperres kéziváltóval nyilván nem elérhetetlen a 14,5.
Határ a csillagos ég, gyenge pont a hajtókar, azokat illik lecserélni 350 fölött.
Most nem nyúltunk hozzá, mert minek?

c 2011.08.29. 08:19:38

Súlycsökkentés!
Ki kell pakolni a kocsit, és megtáltosodik. :)

c 2011.08.29. 08:21:29

Meg szerezz be egy sperr difit.
Az is hoz ~0,5 mp-t.
Ha combos motor lenne benne, akkor még többet.

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 08:32:25

@c:
Ez jó ötlet. Asszem leakasztom az ajtóként funkcionáló két láncot, az mínusz 1.5 kiló :)

c 2011.08.29. 08:38:43

@Motordoktor:
Fotocellás mérést vessétek össze a GPS-es méréssel.
Egyből látni fogjuk, hogy mennyire pontos.
Engem speciel érdekelne az eredmény...

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 08:47:32

@c: Konkrétan meg is tesszük, minket is érdekel. Ott lesz a telefon a mérések közben, össze tudjuk hasonlítani.

Mérges 1234 2011.08.29. 08:50:54

@prokee:

Te a Trabinak nem kellene jobban tépnie, nem hiszem, hogy ezzel a motorral is több 700 kg-nál, vagy tévedek?

Hány lóerős a motorja???

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 08:57:05

@Doubledecker:
Kéne, de mint fent írtam, egyelőre nagyon bólogat, így elég szarul indulok, ha azt akarom, hogy ne flexelje az ékszíjtárcsa a kereszttartót. Plusz a gyújtás egyelőre szemre-fülre van hangolva, ma este fogom csak beállítani rendesen.
Azért azt gondolom, ha 15-re leviszem, az már kisebb csoda. Már csak azért is, mert a 0-100 nekem pont szar intervallum, mert a hármas épp 100 alatt fogy el, így ez plusz egy váltás...

Mérges 1234 2011.08.29. 09:02:09

@prokee:

Jut eszembe, volt olyan Fiatom, ahol a generátor ékszíjtárcsája, a olajnyomásmérő szondához menő csövet darálta el (hülye szerelő miatt persze), így végiglocsoltam az Árpádídat olajjal.

Illetve a szívem is megállt, mivel azt hittem vége a motornak a beeső olajnyomásmérő miatt....

ommm 2011.08.29. 09:15:40

@c: Nem biztos, hogy éppen egy E28 esetében jó, ha hátul semmi súly nincs állórajtkor...

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 09:16:20

@Doubledecker:
Ennek meg egészen konkrétan flex-hangja van, gondolhatod, micsoda boldogság ilyet hallani magad előtt...

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 09:17:57

@ommm:
Ezért javasoltam Tibornak a 151 kg-os hátsó szárnyat, ami légáram nélkül is megfelelő leszorítóerőt biztosít ;)

KawaBazsy 2011.08.29. 09:30:34

@Rocko-: Jah, de nekem PDA van, arra szerettem volna hasonló programot. Közben ugye kiderült a forrás, fel is telepítettem, de sajna nem megy Samsung Omnián..

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 09:42:47

@KawaBazsy:
Hol akadt el a dolog? Nekem WM6 van, letöltöttem az ehhez illő verziót (demót egyébként), és kiválóan megy.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.08.29. 09:45:37

van egy elado, keveset futott v6 3.0i blokkom minden cuccaval azoknak, akik komolyan veszik a versenyt!

Gomulka Béla 2011.08.29. 09:59:06

@ejszarny: De csak akkor, ha megoldható, hogy a tárcsa ne marjon bele a Trabant keresztgerendájába. Akkor viszont hamar-hamar!

KawaBazsy 2011.08.29. 09:59:40

@prokee: Nekem WM6.1 van a PDA-n, a laptopon keresztül a program feltelepítette a (gondolom) jó verziót, de indítás után dob egy hibaüzenetet, s nem megy. Újratelepítettem, a beállításoknál minimumra állítottam a részletezettséget, akkor sem. Nem szereti az Omniát..

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.08.29. 10:06:42

70 rongy elleneben azonnal elviheto.
:D

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 10:18:39

@ejszarny:
Tramp csomagtartójába befér?
Jó kis 903-ast nem venném ki egy ilyenért cserébe :)

mtk001 2011.08.29. 10:21:52

A kisebb kerékkel jobban kellene gyorsuljon ...

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.08.29. 10:25:29

@prokee: be hat.
bar eros a gyanum h az elso probakor utan kikurnad a 903ast a gecibe :D

Szkotti 2011.08.29. 10:25:39

@prokee: Hajdanán Kőváry Barnának a relé-Trabiban a rugóköteg volt kitámasztva a tűzfalhoz.

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 10:27:15

@ejszarny:
Azt hiszem, ha vinnélek egy kört a Tramppal, V6-tal, egyetértenél velem, hogy a Fiat marad.
Így is gyilkos a szél 130-nál, Omm egyszer már meghalt benne hátul, de már elmúlt.

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 10:28:42

@Szkotti:
Nem arra gondolsz, hogy a motor-váltó volt kitámasztva a rugókötegre? Régen sokan csinálták ezt, kiváltandó a hátsó bakot, amire még ránézni is nehéz, kiszerelni meg pláne.

mtk001 2011.08.29. 10:30:31

@Bende Tibor:
Cemeteszsák a csomagtartóba ? :-)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.08.29. 10:35:28

@prokee: ha talalnek olyan szerelot, aki kepes megcsinalni, ez a v6 blokk menne egy kispok hatuljaba. sztem tokeletes jaccoauto lenne :]

a blokk testvere van az automban, masfel tonnat is turhetoen mozgat.

c 2011.08.29. 10:45:42

@ommm:
Max 20cm-el többet fog kaparni ezzel a motorral. Talán még jótékony hatása is lesz, nem fullad be annyira. De utána...
Nekem E30-am van erősebb motorral. Annak sincs nehéz fara.
Kipakolva vittem a vasam a lakatoshoz. Érezhetően virgoncabb volt (meg sokkal hangosabb).

A gyorsulási verseny alfája a súlycsökkentés. (Súly/LE arány).
Egy 518i-nél nem hiszem, hogy az indulásnál fellépő tapadásvesztés okozza a legnagyobb gondot. Főleg ha bólogat! Lesz ott elég súly hogy megtapadjon.

Szkotti 2011.08.29. 10:46:12

@prokee: Nem kizárt, hogy az is megvolt csinálva rajta, de az tuti, hogy a tűzfalon is meg volt támasztva, egy olyan jó tenyérnyi lemezdarab talppal. Más konkrétra nem emlékszem, régen láttam már azt a képet.

c 2011.08.29. 10:46:58

@ejszarny:
Ez milyen motor? BMW-ben nincs V6...:)

Kiskaresz 2011.08.29. 10:53:36

@Motordoktor: nézd meg az Adyno-t is, érdemes.

c 2011.08.29. 11:10:14

@kutyaszarpor:
Fogalmatlan vagy. Leülhetsz!

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 11:22:56

@ejszarny:
Jahogy ráadásul az olasz motort, ami ellen amúgy is ágáltam, cseréljem le egy franciára ? Nanneeeee :)

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2011.08.29. 11:31:34

@prokee: a gond ott van, h te eleve beletorodsz a veresegbe.

a francia motor a gyozteseke. :P

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 11:37:29

@ejszarny:
Ó, a francba, akkor eddig a hold sötétebbik oldalán álltam? Na, megyek, nézek egy Samba Cabriót.

Meg is van:
www.hasznaltauto.hu/auto/talbot/samba/talbot_samba_cabrio_1.4-4566057

Ezzel esélyesebb leszek ? :)

Gomulka Béla 2011.08.29. 12:02:43

@c: Pont ellenkezoleg. Ezt a gyorsulási versenyt életszagúnak találták ki a szerkeszto urak. Tehát súlycsokkentés helyett az autókban kotelezoen benne kéne lennie a napi rendszerességgel hurcolt holminak. Ami, teszem azt Csikós esetében, néhány sebességváltót és a Mercedes Benz Múzeum lengokarok-tárlójának teljes állományát jelenti. Frissen megsokasodott szerkeszto urak gyerekulést hurcoljanak, gazdálkodók motoros kapát, Winkler meg azt, ami éppen lefoglalja.

Gomulka Béla 2011.08.29. 12:07:00

@kutyaszarpor: Az én kocsim se mai, és egy kicsit bizony viseltes is. Ez már a végveszély. Kezdj el templomba járni, amíg nem késo!

luck66 2011.08.29. 12:09:18

@prokee: lepd meg őket! UNO 1.3 turbo i.e motort bele,had lessenek!

c 2011.08.29. 12:28:26

@Gomulka Béla:
Én is 24 éves kocsival járok, de nem érzem magam kamikázénak.
Vehetnék puccosabbat, de minek?

Bambano 2011.08.29. 12:31:10

@autokatalog: nekem a bmw a sportos autó. az én szemléletemben a 3-as kasztni meg a 16-os motor, az 5-ös kasztni meg a 18-as motor összeférhetetlenek. Ha azt akarom, hogy a Keleti pályaudvartól az Erzsébet hídig gyorsuljon 50-re a verda, akkor nem bmw-t veszek, hanen fóccvágen 1.6-ot. Bmw-t kizárólag akkor vennék, ha azt szeretném, hogy feltépje az aszfaltot.

Na ezért lol a 13-as gyorsulás. Igazából nem is a 13-as gyorsulás a lol, hanem a kis köbcentis motor, aminek egyenes következménye a 13-as gyorsulás. Arra a saját autóm is több, mint 5 másodpercet verne.

De ez szigorúan az én szubjektív magánvéleményem.

Gomulka Béla 2011.08.29. 12:46:49

@c: 24, az szép! Az enyém csak, mennyi is, 14, viszont T. T. visszahegesztette rá a kipufogót, és az jó.
Viszont a szerkeszto urak szerintem nem képzelik magukat kamikázénak, óvatosan autóznak, és csak gumiszobai korulmények kozott rendeznek versenyeket, mint ezt itt. Életvidám emberek, az jon le az írásaikból,némelyek egyenesen az élet császárának titulálják magukat.
(Mondjuk, és ez érdekes, a kamikázé lehet hogy nem életunt, csak indoktrinált. Ajánlom, ha hozzá lehet férni, a Four Lions c. filmalkotást, tavaly jott ki.)

auto-motor 2011.08.29. 13:15:05

Pénteken, hol és mikor lesz a verseny?
Nagyon érdekelne!

luck66 2011.08.29. 13:45:02

@prokee: leírnád,hogy honnan,mert én csak vm7-est találtam,ahol vm6-ot ír,ott is a 7-es linkje jön elő

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.08.29. 13:58:10

@luck66:
Úgy emlékszem, én innen töltöttem:
www.windowsceportal.hu/index.php?tartalom=szoftverek&id=177

Demóverzió, ha jól rémlik, 30 napos. Ha tetszik, utána tessék rendesen megvenni, fasza kis magyar cég, 20 euro körül megvan legálba.

Dennis01 2011.08.29. 16:18:53

@Gomulka Béla: @c: Nem kell az ilyen majmokkal torodni, azt se tudjak, mit beszelnek. Az igazsag az, hogy a regi es uj autok bekesen megfernenek egymas mellett az utakon, ha az uj autosok nagy reszet nem reszegitene meg tulsagosan a biztonsag es a massziv gyurodozonak tudata es nem vezetnek autoikat nem is gondolva arra, hogy ok se sebezhetetlenek..

Egy ugyfelunk elaludt 20 eves Minije volanjanal, es 50km/h-nal beleszallt egy parkolo Mercedes Splinterbe. A furgont a biztosito javithatatlannak minositette, a Mini pedig egy orr panel es egy sarvedo csereje utan hibatlan allapotban szaladgal az utakon a mai napig. Az ugyfel a baleset utan sertetlenul kiszallt a Minibol, hala a bekapcsolt biztonsagi ovnek.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.01. 14:18:44

Én egy szilárd üzemanyagos katonai teherszállító repülő gyorsító rakettát ajánlok. Darwin díjat is lehet vele nyerni! :) Ne próbálj meg fékezni! Még 500nál sem!
süti beállítások módosítása