Mi van a Mergákkal?

  2011. július 17. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta ponton 123 szereles 190 domsjo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Valahogy így működnek a vulkánok – évtízezredeken át dolgoznak a gigászi erők a mélyben, aztán egyszer csak gőz, füst, robaj, repül a hamu, szökell a láng, ömlik a láva, remeg a föld, és óriási dolgok történnek.

Persze túlzás lenne a fentiekhez hasonlítani azt, ami az öreg Merciket jellemzi a családban, no meg csorbítja is a vulkános párhuzamot, hogy a napi használós autók igazából csak időszakos karbantartásokat kapnak, de nem fejlődnek. A zöld Merciről írtam a múltkor, azt már tényleg csak egy pótkerék-gumi (van), egy csomagtartó-matrica (beszerezve) és egy generátor választja el a vizsgától. Sajnos a generátorja másfél hónapja, immár tökéletesen felújítva Csabi barátomnál van. Elhoztam volna én már tőle rég, be is tettem volna, de köti az ebet a karóhoz – ott akar lenni a rettenet mérőműszerével, amikor először megmoccan. Hát akkor várok.

A 190-es Rovinjban. Itt még épp nem volt benne 492 000 km

De amikor ismerősök már vagy tizedszer kérdezik meg, mi van a többi Mercivel, az Erával, a Dezsővel, meg a 190-essel, már nekem is feltűnik, hogy nem sokat írtam róluk az utóbbi időben. Nem is történt sok velük.

Kipipálom először a 190-est: most voltunk vele egy ötnapos horvátországi nyaraláson. Ezalatt fordult át a számlálója 492 ezerre (ennyi cikk után hogy fogom visszatekerni eladáskor, hogy ugyanott legyen, mint a magyar átlag…?), és egy baj történt végre vele: feltekerésnél elkezdett kattogni a bal első ablak. Ez a számos horvát autópálya-kapu miatt okozott némi kellemetlenséget, de valahogy mindig megoldottam: kézzel húztam az üveget az élénél, óvatosan tekertem, így épp nem esett szét a szerkezet. Kati azóta már vett az ürömi bontóban másik mechanikát háromezerért – ejnye, sokba kerül nekünk ez az autó. Lol. Ja, és 6,1-et evett a túra alatt, az se rossz.

Azért volt vele más is – még tavaly novemberben észrevettünk egy kattogó hangot hátulról, vibrációt a fékpedálon. Hamar beazonosítottuk a hiba forrását – az elvékonyodott féktárcsák meghullámosodtak. Torjay koma révén valami egészen vicces összegből lett két új, s úgy döntöttem, Bálint fogja kicserélni őket.

Bálint imád az elektromos ütőkulccsal dolgozni

Amúgy is imádja használni a Corában vett elektromos ütőkulcsot, az emelőt is, hát lássam hát némi hasznát is annak, hogy van purdé a háznál. Ezt a szerszámot egyébként minden autó csomagtartójában hatóságilag kötelezővé tenném – olyan, gumisok által túlhúzott, berohadt csavarokat is garantáltan kiteker, amikről az ember még T-kulccsal sem mer álmodni, hogy kiszed. Zseniális szerszám, szinte légkulcs, és fillérekbe kerül – én ötezerért vettem, sokat használom.

Jó így apa?

Bálint kocsit emelt, kerékcsavarokat tekert, én csak a kerék és a féktárcsa lerángatásában segítettem neki, nem akartam, hogy megszakadjon. Új betéteket is tettünk be, minden nyeregben szépen megreszeltük a betétek sínjét, megmutattam, mit kell megkenni Ate fékkenőccsel is. A tárcsákat már ő tette a helyükre, én a kereket, mindent meghúzott, ellenőriztem a dolgokat. Fél délelőtt alatt megvoltunk, azóta mindig mondja – az autó most őmiatta tud fékezni. Igaza is van, egyébként meg hagyni kell a gyereket érvényesülni, különben drogos penészvirág lesz. De más nincs az autóval, csak megy, megy és megy, lassan annyi ideje nálunk van, amennyi egy közepes svájci hiteles futamidő volt egy Suzuki Swiftre. És ez se ment kevesebbet, nem romlott el gyakrabban, nem evett többet, viszont alig vesztett az értékéből. Hát, látják, ezért van régi Mercije a Katinak…

Era is zörög szépen előre a kilométergyűjtésben, bár nem olyan pöpec, mint a 190-es. A 70-en túli vibráció továbbra is idegesít, apró lépésekkel, ravasz taktikai manőverekkel szorítom sarokba a problémát. Még decemberben voltam vele Karesznál. Addigra készült el Háda Szabi barátom embere a két felújított féltengellyel. Muszáj volt cserélni ezeket, mert már a tavalyi ornbaui úton elkezdett kattogni valamelyik, a múltkor pedig, amikor a Kati motorját húztam haza Feldebrőről egy kis utánfutón, már rendes afrikai tamtamdob-aláfestéssel színesítette az M3-as szürke unalmát.

Felújított féltengelyek

Sajnos ezeket a féltengelyeket nem tudja bármelyik műhely felújítani, mert a kupakok összerakásához spéci szerszám kell, ezek ugyanis belülről vannak valahogy összeperemezve. A Mercedes (vagy az akkori beszállítója) nyilván úgy gondolta: inkább zárjon biztosan, nem kell abba mindenféle sufniszerelőnek belepiszkálnia. Vittem két hátsó féktárcsát is (megint csak vicces összegért), hogy tényleg korrekt legyen minden.

Új féktárcsákat is feltettünk, ha már

Hogy az a szemét féltengely mennyire nem akar bemenni felújítás után… Persze ezt úgy illene szerelni, hogy az ember leveszi a diffit, de azt annyira, de annyira utálatos dolog visszatenni aknaperem-emelő nélkül, hogy mindig próbáljuk elspórolni. Karesz annyi cigit elszívott közben, hogy csak passzív dohányosként elszívtam vele én is egy dobozzal ott lent az aknában, de végül bement, fuj. Kapott finom, friss olajat a diffi, a remegés persze megmaradt.

Ennek ellenére már nagyon időszerű volt a csere, mert – amint Háda Szabi elmesélte a felújítós szakemberrel való beszélgetése után – mindkét végen törött volt a golyókosár. Az ember egyébként azt is mondta, hogy évekig csak hébe-hóba csinált ilyen féltengelyeket, de most hozzák őket IFA-platószám, úgy látszik elapadt valami utángyártott féltengely-forrás, vagy mostanra omlott össze az összes 123-as – nem tudom.

A rüsselsheimi Opel-úton aztán Kisapáti Jóskának volt még ötlete a remegésre. Nagyon becsültem azért, hogy nem nézett hülyének, és nem kérdezte végig az összes amatőr butaságot, a Hardykat, a gumikat, a felniket, a szöghiba-ellensúlyt, a kardánközép-csapágyat. Máshonnan futott neki – azt mondta, hogy kerékcsapágy-csere után sokszor nem illeszkedik már jól a kerékagyra a belső csapágy gyűrűje, és picit mozog rajta, ami éppen elég lehet egy ilyen vibrációhoz. És mi tényleg cseréltünk ott csapágyat, és bizony, szívtunk is vele, mert elsőre nem is sikerült meghúzni.

Szabi is azt mondta, hogy elméletben annyira komplikált a csapágy cseréje (kell hozzá egy Merci-cikkszámos, körmös, illesztőcsapos szerszám, mérőórázni is kéne a meghúzás mértékét), hogy ő mindig lengőkarostól cseréli a csapágyat. Felhívtam az ürömi bontót, de ezt az alkatrészt valamiért nagyon drágán, 15 ezerért mérték. Gyors telefon Sághi Ivi barátomnak, aki azonnal túrt nekem egy állólámpásba való, hibátlan csapágyas jobb hátsó lengőkart, este megyek érte, utána irány Balaton, tesszük be Karesznál.

Májusban Földváron

Apropó, balatoni út – Era legutóbb májusban járt ott, igaz, nem Viszen, csak Földváron, a telken, vizet kinyitni, pár cumót levinni nyár előtt. Akkor csináltam a képet is, amin 535 535-ön áll a kilométerszámláló – tessék, még egy autó, amit ezentúl nehéz lesz visszapörgetett órával eladni. És melegítette a vizet. Ez a probléma azóta megvan, amióta megvettem, termosztátot már cseréltem benne, a hűtőventilátor termokuplungja is Karesztól van. Városban nincs is semmi baj a hőmérséklettel, de pályán, 130-azva, pláne emelkedőn a tavalyi 92-95 helyett már megüti a 100-at a mutató. Nem akarom tönkretenni Era jó kis motorját, ezért elkezdtem aggódni. És cselekedni.

Tavaly 36 ezer forint lett volna a legolcsóbb hűtő az én autómba, nagy kedvezménnyel. Akkor se nagyon volt rá keret, ma sincs. De most Bandi talált a Bárdinál 33-as indulóáron hűtőt, kis keresés után én a Unix Trade-nél meg 31-ért. Sipos Zoli megvette nekem kedvezménnyel, 23-ból meglett. Péntek este (azaz ma) indulnom kell Balatonra, megtömve biciklikkel, nyúlketreccel, rollerekkel, tonna egyéb cuccal – teherautót játszom, a család már lent van. Ezért tegnap este, munka után nekiálltam kicserélni a hűtőt az utcán.

Villám-hűtőcsere Balaton előtt

Sajnos Era olajhűtős, ami a használat során ugyan jól jön, meg aztán sokkal tartósabb is így a motor, de emiatt nemcsak a vizet kellett leeresztenem a cseréhez, hanem némi olajat is. Megpróbáltam ugyan helyben szétszedni egymástól a víz- és olajhűtőket, de annyira be voltak rohadva a csavarok, hogy inkább kompletten kiráncigáltam az egészet. Végül flexszel vettem le az anyákat, vigyázva, hogy az olajhűtő rezét ne, a csavarokat viszont nagyon a tövüknél vágjam el. Nem izzadtam, á, dehogy. De sikerült, amit kellett, elvágtam, amit nem, nem, ilyen ügyes is csak ritkán szoktam lenni.

Új, régi

Ajjaj. Ez a J. Deus (általam teljesen ismeretlen márkájú, Made in EU, tehát nyilván albán gyártású) hűtő kicsit vékonyabb, mint az eredeti Behr, meg nem is réz, hanem alumínium, ennek nem örülök. Ráadásul az olajhűtő felfogatására sem volt rajta ott és annyi lyuk, amennyi kellett, és mivel este volt, nem akartam zajongani a fúróval. Egy csavarral összefogattam a kettőt, egy dróttal fent kikötöttem a zárhídhoz (nyilván elolvad majd a szigetelés, mire leérek Balcsira, de fontosabb, hogy ne rezegjen), majd Karesznál megoldjuk.

Bent van! Éjjel van...

Víz, olaj be, járattam egy csomót, nem folyik, nem szivárog, nem forralja. Majd ma este kiderül, lefelé menet. Bár most kicsit túl hideg van…

Térjünk a vulkánra, amely a tektonikus rétegek alatt bugyogva forr, azaz legyen szó Dezsőről. Aki nem követte szeizmografikus precizitással a százéves Opelekkel való ezer kilométeres utunkat Rüsselsheimbe, talán lemaradt arról a mások számára lényegtelen, ám nekem annál fontosabb epizódról, hogy végre kitaláltam, milyen színe legyen. Az eredeti, egérszürke.

A fantasztikus rüsselsheimi oldtimer-találkozón ugyanis felbukkant egy pont olyan autó, mint Dezső, évjáratra, motorra, színre, mindenre stimmelt, csak a belseje volt barna, nem szürke. Nem volt szalonállapotú, a krómjai például szerintem túlságosan is patinásan kráterlottak, de ép lemezein szépen csillogott az egér. És jól nézett ki. Tényleg. Egy pillanatig sem éreztem, hogy ne tetszene, pedig volt ott egy fekete is, amit amúgy imádok. És még így is jól nézett ki. Tehát egérszürke lesz, pont.

Dezső már reménykedik, látják az arcán?

Ezt meg is telefonáltam gyorsan Borsodnádasdra Király Tominak, a fényezőnek, aki azzal a hírrel fogadott, hogy lemehetnék megnézni az autót, mert végre elvitték tőle az utolsó munkát is, és elkezdte a melót Dezső testén. Így egy este, munka után felpattantam a teszten levő Yamaha Super Teneré nyergébe, és leviharzottam hozzá.

Vonalban van, mi?

Jó világos műhelye van, most először láttam ilyen fényben Csabi munkáját. Megint csak elégedettségnek tudok hangot adni – Csabi verejtéke olyan, mint az örök ifjúság kútjának vize - amire rácseppen, szalonállapotú lesz. Kéne simogatnia kicsit Kiszel Tündét is, hátha történne valami ott is. Persze, lassan Tomi is hozzáteszi a saját izzadságát – no nem Kiszel Tündéhez, csak Dezső szépítő kúrájához.

A csomagtérfedél lassan készen lesz. Fémig lecsiszolta, kiderült, hogy némi jégnyom is van a rétegek alatt, már rajta az epoxis alapozó, a szórókitt, jó sokat is csiszolt már. Belülről is szinte kész, ez az elem már a mienk.

Így szedi fel az epoxis alapozó Csabi passziválószerét

Sajnos nagyon szenved a Csabi által használt, lila rozsdagátlóval. Az oldószerek nem viszik, azaz csak nehezen, a csiszolópapírba beleragad, viszont muszáj leszedni, mert az epoxis alapozó (ami felhordás és száradás után szinte leszedhetetlen, kőkemény réteget alkot) azonnal megbőrösödik rajta. Szegény Tomi, nagy szívás lesz még ez. Csabi se tudja egyébként mi ez az anyag, ő úgy veszi harmadik áttétellel. De nem Fertan, annak szilvalekvár-szaga van, ismerem.

Ez az ajtó szinte kész, rá a füller, az alapozó, aztán mehet

Mindenesetre a bal hátsó ajtóról már letúrta, a kamionbarát bal hátsó sárvédőről is, a jobb első ajtóval is már lépett előre. De Dezső teste nagy, és még iszonyatos felületek terpeszkednek rajta minden irányban. Augusztus-szeptember a várható elkészülési idő.

Ez a saját maszkja, ami állapota miatt csak werkrács szerepet tölt be

Azért akadt itt is más probléma. A kocsi orrán most az eredeti maszk van fent, ami most csak beállításra való munkadarab, mert tavaly vettem egy szebbet Ornbauban. A függőleges oldalai jól állnak a karosszériával, de a teteje bal oldalon feljebb, jobb oldalon lejjebb van a géptetőhöz képest. Csabi állítja, hogy nála még jól állt, Tomi meg hozzá se nyúlt, mégse jó. Hát, ezt majd valahogy ki kell találnunk.

A gumikalapács néhány ütésével a helyére került

Szállítás közben meg is moccant ez-az a kasznin, például a jobb oldali küszöbburkolat, ami a Pontonoknál nem tartóelem (az beljebb van), hanem inkább csak egy fellépő, ami arra van, hogy pontonszerű legyen a karosszéria formája. Az ajtó súrolta a küszöböt, pedig oda még a küszöbguminak is be kell majd férnie. Tomi nekiállt gumikalapáccsal, szépen lejjebb ütötte. Most jó, meg se látszik a beavatkozás.

Fél órát nála voltam, aztán áthúztam Egerbe Csabihoz. Szerpentineztek már éjjel, 280 kilós, hórihorgas motorral, úgy, hogy itt-ott vadállatok kóboroltak az úttesten, három réteg bogár borította a sisakjuk plexijét, és sietniük kellett? Nem kellemes. Fél tizenegyre voltam Csabinál, alaposan leizzadtam. Pénzt kellett neki vinnem, mert megvette a festékeket, egyéb cuccokat a futómű rendbetételéhez.

Most egy volt osztálytársam 500-as Fiatja áll bent nála

Most épp egy Fiat 500-ason dolgozik. Erről az autóról derült ki egy hónappal ezelőtt az érettségi találkozónkon, hogy Huba volt osztálytársamé, és még évekkel ezelőtt mondtam meg neki Csabi címét, úgy került oda a kocsija. Ajándékba kapta, meg kell csináltatnia, holott annyira széttákolt, szétrohadt 500-asról van itt szó, hogy százszor jobban megérné hozni egy kicsit makulásat külföldről. De kasznija már lesz, erre ott van garanciának a már említett, isteni lakatoskéz.

Ezt a diffit most áll neki megtakarítani. Szörnyű

Megnéztem a hátsó hidat, amit Csabi elkezdett szétbontani, lesz rajta mit túrni mindenféle ragadvány anyagokból. Leszerelés után a kézifékkötelek vezetőcsigáinak állványáról sajnos kiderült, hogy az egyik törött, a másik repedt, ezekből tehát valahonnan másikat kell szereznem. A tavaly novemberben szétbontott autó hídja nem jó, mert arról lebontották ezt ezer évvel ezelőtt.

Mindkét kézifékkötél-vezető csiga háza törött, illetve repedt

Kicsiket én is akcióztam közben – vettem négy, újrakrómozott kilincset 60 euróért (az egyikbe sajna lukat csiszoltak felújítás közben), két szép felnit (kettőnek 4,5-ös helyett 5 collos a szélessége azok közül, amik fent voltak), egy igen olcsó (26 euró), de jó hengerfejet (hátha nem tudjuk rendesen megcsinálni helicoillal a félrekapatott gyertyamenetet), illetve tegnapelőtt leütöttem végre egy szép 180-as feliratot is. Lassanként minden meglesz.

Sebaj, majd csak kapom az újabb listát Csabitól…


Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2011.05.01. Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli
2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább

 
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr603070293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pityubácsi 2011.07.17. 09:14:49

csík: "megmutattam, mit kell megkenni Ate fékkenőccsel is"

csak a fékbetét hátulját.
egyébként szépen felszedi az összes port, hamut, kisebb krokodilokat és szorulni fog a féked.

911 Turbo 2011.07.17. 09:35:52

Végre valaki akit zavar az alu hűtő 1 öreg vasban !

bobeszedulacika 2011.07.17. 09:46:24

@Szerzet: @Pityubácsi: na itt van az a híres pesti mindenkit le nézek le szarok mert vidéki!!!
tudod ha a vidéki nem szarna a városi nem enne!!!
kérdezd meg a cikk szerzőjét menyit fizet majd nekik ha készen lesz!
a pesti melósról meg csak annyit, hogy szart sem ért ahhoz amit csinál!itt nálunk építették a sportuszodát és mind csak más szakmában volt képzettsége ha egyáltalán volt neki,mi dolgoztunk meg z ő fizetéséért ,csak nézet mint boci ,,,,,,,,,,úgyhogy a válaszokat nem fogadom el!mert nincs valóság alapja!

vadkertész 2011.07.17. 09:49:55

Szia Csik!

Már el is felejtettem, hogy Kati Mergájában milyen motor van..., de tényleg, mihez tartozik ez a fogyasztás?
A Bálintos tárcsacserés drogos penészvirágos beírás tetszett, Zacher Gábor is pont így mondta volna, és milyen igazatzok van!!!!
Ha már Balaton akkor mi van a két üléses csühögövel?
Zoltán

sargarigo 2011.07.17. 10:06:06

Valaki hozhatna a kertbe valami szerelni valót,már nagyon hiányom van.

dennisthemenace 2011.07.17. 10:08:34

Na végre... Csikós,mi tartott ennyi ideig?

gumifust 2011.07.17. 10:26:39

Remek vasárnap reggeli olvasmány. Köszönjük.

@vadkertész: Ha jól emlékszem a kisebbik 2.0 dízel van benne.

Hurri Kán 2011.07.17. 10:27:18

Végre...

Tudatlan vagyok, valaki árulja már el: Erában mit jelent az, hogy "olajhűtő" van? :)

forlan 2011.07.17. 10:34:55

Totalcaros(ha ilyen létezik)bélyegzővel leregisztrálni,majd attól kezdve cca.30%-os partnerkedvezménnyel vásárolni egyszerűbb lenne.De futok is már tovább kölcsönért, hitelt törleszteni,meg biztos meg is jelent már a story legújabb száma,és az a három állam által eltartott kislurkóm is segélyre szorul,mint tudod.Szar az élet,ezért elnézést a trollkodásért újságíró úr:).

Super aGyuri 2011.07.17. 10:49:01

@Dezső bá: javasolom a "Subaru Impreza" nevű feneketlen bendőt, lehetőleg automata váltóval. Kétezres szívómotorral nem tudtam 14 liter alá vinni százon.
Akkor mennyit ehet mondjuk egy WRX STi?

gumifust 2011.07.17. 10:50:45

Igen jól néz ki Era az új hűtővel !!!

mriksz 2011.07.17. 10:51:03

@forlan: A NAGY TÖBBSÉG nem azért jár ide olvasni hogy a te és a hozzád hasonlók rosszindulatú hülyeségeit olvassa.ITT EZ NEM DIVAT.Kritika persze KELL hogy legyen,de a stílus a lényeg és nem a bunkóság.
Űdv.

pet77 2011.07.17. 10:54:44

@gyvy: A motorolajat, hasonlóan a hűtővízhez egyszerüen kivezetik az olajhűtőre(ezt nem bírta csikós leszedni az eredetiről, csak flexxel:),majd vissza a motorba.
Léteznek utólagosan beépíthető kittek is(tuningjaniknak),de a merciben gyári.

Automata váltós kocsiknál szintén ugyanez a szisztéma,a meglévő hűtőkörökön kívül pluszban...
....na olyan hűtőt ne kelljen vennem soha, amiben mindhérom integrálva van..
...nem beszélve arról a fajtáról, ahol az automata váltó olajat a hűtőviztérbe elhelyezett csőkígyó hűti(pl:mitsu)...

pet77 2011.07.17. 11:01:53

"Ajjaj. Ez a J. Deus (általam teljesen ismeretlen márkájú, Made in EU, tehát nyilván albán gyártású) hűtő kicsit vékonyabb, mint az eredeti ...

Csik!
Azert albánia még nem EU tag:))
...Talan majd 4 év múlva

.szóval az a hűtő "legalább" bulgár gyártmány!!!:)

The Good Boy 2011.07.17. 11:03:35

Na, két hét múlva, a borsodi rokonlátogatósdikor pont a borsodnádasdi műhely előtt gurulok el. Ha látok mozgást (már amennyit belátni), akkor bekéredzkedek Domsjö hősét megtekinteni. Ilyen közel ritkán kerülhetek hozzá:)

Hurri Kán 2011.07.17. 11:11:27

@pet77:
Köszönöm :)
Tehát ha jól értem, van egy közös hűtő, amin át van vezetve a víz és az olaj is...

ChPh 2011.07.17. 11:18:07

@pet77: naja, a cég meg portugál:D

svájci néger 2011.07.17. 11:23:10

ezek a kommentek régen olyan voltak mint egy baráti társaság be-beszólogatásai. Tök jó volt olvasgatni. Most meg mindenkinek csípi valami a szemét, feszíti az irigység, ilyen-olyan kisebbrendöségi komplexus. Mi történt veletek?

ommm 2011.07.17. 11:34:20

@gyvy: Nem okvetlenül közös a hűtő, mint ebben az esetben sem.

Hurri Kán 2011.07.17. 11:37:15

@ommm:
Közben nekifutottam még egyszer (vasárnap van, korán van ;-)), és most már leesett, h a két hűtő ezek szerint egymáshoz van rögzítve... Az kevert meg, h a képen viszont csak egy hűtőt láttam :)

KissGecihuszár 2011.07.17. 12:00:18

Nem tudom, Csikós kolléga írt-e valaha a W124-esről, mert engem az is érdekelne. Bár, abban már tutifix vagyok, hogy a következő AUTÓM csak Merci és lehetőleg egy fullos benyás W124 lesz! Isten engem úgy segéljen! Mindezt mondom egy -mellesleg szintén nem szarosbödön full extrás Mazda 6 2.0 turbódiesel SW után, melyet '07-ben, 3 évesen, 60 ezerrel vettem és én is raktam bele 75 ezret,s melyet persze nem a minőségi problémái miatt adtam el, de azért közrejátszott a 250 ezerért (kamionról leesetten ennyi) kicserélt duplalendkerekes kupplung, vagy a szintén nem pite költségű első lengőkar, mely elvileg elmuzsikál 300ezer Km-t, csak nem a honi utakon. Szóval, jó a Japánban gyártott Japán kocsi, csak el ne romoljék, mert akkor adósrabszolga lehetsz, mire megjavíttatod, még úgy is, hogy az autószerelőd egy áldott jó lélek és alig akar ú.n. pénzt elfogadni a melójáért. Ja és itt senki ne jöjjön nekem pl. a Jap-kerrel, mert ők aztán nem az a szívbajos fajta! Tehát, ha az ember fullos AUTÓT szeretne úgy, hogy ezért nem akarja magát élete végéig eladósítani, akkor Merci(W124), avagy "Ihr Guter Stern Auf Den Straßen" Rulezzz!!!

KissGecihuszár 2011.07.17. 12:07:35

@bobeszedulacika:
Senki nem mondta, hogy annyira jó hely ez a Budapest, sőt... Egyre szarabb, egyre inkább a lehúzásról, az átb@szásról szól ez a VÍZFEJ és annak "vidéke", talán épp ezért (is) mennek sokan Borsodba,egyéb más valóban VIDÉKI helyszínre az itt lakók, mert ehhez a színjátékohoz nem akarnak -többek közt- a pénztárcájuk szélesretárásával asszisztálni. Sőt,aki megteheti, az még el is tolja innét a cangát, szintén VIDÉKRE és ott ÉL, valóban jóval kisebb rezsivel, jóval ésszerűbben, mint itt. Nem véletlenűl csökkent Bp lakosainak száma kábé félmillióval -igaz ebből 300 ezer az agglomerációba költözött, ahol jobban szív- a VÍZFEJ lélekszáma. Ezek a kőkemény TÉNYEK, kedves barátaim!!!

pet77 2011.07.17. 12:13:38

Úgylátom Csikósnak nem lett volna szabad elfelejtenie kitenni a cikk elejére a sárga kis "előszót"!!!!!!!

Rocko- 2011.07.17. 12:59:29

mi az a tojástartó Era fenekében? :)

josip 2011.07.17. 13:26:09

@Rocko-: Pont ezt akartam megkérdezni, mi az ott 7es képen?

Szerzet 2011.07.17. 13:49:49

@bobeszedulacika: Nem akarok hosszan flémelni, de a németek se azért hordják ide a veteránautóikat felújíttatni, mert ők nem értenek hozzá.

3 gb 2011.07.17. 13:57:48

Először is leszögezem, hogy minden tiszteletem. Ülök itt vasárnap a délelőtti pezsgőzgetés után és olvasom a cikket. Engem annak idején áttoltak a műszakin, mert fingom nincs hozzá. Mondjuk tudok tankolni, meg kereket és izzót cserélni, de ezekből a cikkekből nem sokat értek. Tavaly majdnem beleöntöttem a téli ablakmosót a hűtővíz tartályába, bár azt mondták ez nem is lett volna probléma. Egyébként hétről-hétre úgy érzem, hogy tanulok valami újat. Hajrá gyerekek! Szerelgetni azért nem kezdek, marad a száguldozás és a vezetés öröme!

s4tch 2011.07.17. 14:28:54

A 190-ben milyen motor van?

vadkertész 2011.07.17. 14:38:49

@gumifust: Az azért kicsi lenne, már rémlik valami, talán egy szívó 2,5-ös gázolajos.

Hurri Kán 2011.07.17. 14:41:34

@vadkertész:
Nem kicsi, az az alap-dízele a 190-nek. Sima 2 literes szívó. Emellett volt 2.5-ös szívó, és 2.5-ös turbódízellel is.

zuulululu 2011.07.17. 14:44:33

Na mivan azzal a hutovel? Mar vasarnap van, erdekel mi lett "era"-val :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.17. 14:56:13

Yesz! Végre Csikós cikk vasárnap, ismét!

attila633 2011.07.17. 15:03:02

bobeszedulacika !

Szerintem Pesten is meg vidéken is épp annyi jó meg rossz szerelő/szolgáltató van.
A különbség a vidék javára csak az árakban mutatkozik meg. Épp úgy, mint a bérekben.
Peten ugyanazért a melóért többet fizetnek, mint vidéken.

Alf (törölt) 2011.07.17. 15:28:19

helicoillal vannak tapasztalatok? én megcsináltam a ds-ben az egyik gyertyamenetet, betekertem, minden OK, tömít, de nem merem azóta kitekerni a gyertyát :S
valaki járt már úgy, hogy kijött a helicoil?

hallari 2011.07.17. 15:29:31

@svájci néger: ja, én is kedveltem a közvetlen stílusú, szakértő kommentekt, amikből azért ma is akad, csak kicsit felszaporodtak a félművelt mekkmesterek, és a neoprimitív bunkók.

pizo 2011.07.17. 16:06:29

@pet77: A Bp. X. ker. Liget utcában a réz hűtőket igen jól tisztítják. Vízteret leforrasztják, az egész belsejét kitakarítják, javítják szükség szerint, összeforrasztják, nyomáspróbázzák. A régi Wartburgjaim hűtőit és fűtőtestjeit rendszeresen ott csináltatom, utána 10 évekig nincvsen gond velük. Egy átlag méretű hűtő ilyetén tisztítása-javítása 4000-5000 Ft. körül szokott lenni, és 2-3 munkanap alatt megvan.

Zoli

Zoli

Kegyetlen 2011.07.17. 16:09:11

valami fasz 11 év után lelopta a gyári dísztárcsáimat. nem látta valaki?

poa ogapo 2011.07.17. 16:20:43

Mikor készül már el a Ponton?

MrTinkertrain 2011.07.17. 16:44:32

@3 gb: na ja, ez érdekes, hogy én sem mernék szerelgetni, mégis érdekelnek ezek a post-ok. Ráadásul még a mergákért sem vagyok oda annyira (Saabos vagyok), de kétségtelenül ért hozzá a Csikós és riszpekt, hogy ezeket megosztja, én élvezem a cikkeit még úgy is, hogy sokszor az 1/3-át nem értem:)

no_holy_shit 2011.07.17. 16:51:30

"Ajjaj. Ez a J. Deus":

miert kellett egy jo hütöt egy szarra lecserelni?

"lila rozsdagátlóval. [...] Csabi se tudja egyébként mi ez az anyag"

Korant
www.ferrokemia.hu/korant.htm

Bambano 2011.07.17. 17:16:43

Csikós Zsolt a 4.béből egy nem roncstelep autóval ment el nyaralni. így múlik el a világ dicsősége:PPPP

békaapu 2011.07.17. 17:24:19

@Rocko-: Az a tojástartó a vákuumrendszer tartálya...

:-)))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.17. 18:49:24

Csak szólok, hogy az autójavító tevékenység jósági foka független a hosszúsági, és a szélességi koordinátáktól.
Néhány embert megsütött a Nap.

263 2011.07.17. 18:55:08

Ismét feltűnt, hogy Zsolti a 190-esről csak jót tud írni(jó is), de a volt 124-eséről(Hansnak nevezte) szinte mindig rosszat.Pedig műszakilag szinte azonos a két autó, méret eltérések vannak. Nekem gyanús, hogy a 190-esük egy korrekt darab, a kombi 124-essel nagyon belenyúlt annak idején a szarba. De kijelenteni, amit már régebben kijelentett(sőt a haverjaival valami "ki hány nagyobbat a 124-estől" című kulturált játékot is kitaláltak), hogy a 124 egy szar, a 190 meg szuper jó, azért erős túlzás. Én a gyakorlatból értem a Zsolti dolgait javarészt, én is az állólámpás, a 123, 126 híve vagyok, de a 124(most is van ilyenem)is Merci azért, igaz kicsit bonyolultabb mint a régebbiek.

A hátsó kerékagycsapágy csere azért emlékeim szerint szokott sikerülni, persze nem tudom mekkora rezgés amit észlelnek. Ha nem valami minimális zizegésről megy a próbálkozás, félek megint csak időt pazarolnak a lengőkar cserével. Ne legyen igazam.

A melegedésről: ha nem látom el sem hittem volna, hogy van ilyen.Egyszer ezekkel a tünetekkel kínlódott egy cimborám.Egyszer csak elkezdett csöpögni a vízpumpája.Egy olyan utángyártott vízpumpa volt benne, aminek egy lemezből volt a lapátkereke.Az a lemez lapátkerék elkorrodálódott annyira, hogy szinte nem is volt már ami forgassa a vizet!

dennisthemenace 2011.07.17. 19:34:32

@pet77: Portugál. Nagy valószínuséggel egy neves gyártó leányvállalata.
Egyébként is faszság leszólni valamit, csak mert nem gyári. Lehet, hogy jobb.A gyártástechnológia meg az anyagok csak fejlodtek azóta, mióta ERA legurult a szalagról..

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.17. 19:39:30

@3 gb: >Tavaly majdnem beleöntöttem a téli ablakmosót a hűtővíz tartályába

Lássuk be, ez még mindig sokkal jobb, mint amikor valaki a motorolaj beöntőnyílásán önti be a fagyállót... :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.17. 19:46:26

@scheerti: Vagy a motorolaj beöntő nyíláson betölti a motorolajat, de tele...

The Good Boy 2011.07.17. 20:30:17

@scheerti: @BOSCHtechnikus: vagy a fékolajat tölti fel motorolajjal:D
olaj-olaj

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.07.17. 20:36:19

@The Good Boy: Vagy az étolajat fékolajjal.
Vagy a dízelolajat étolajjal...VPOP?

Öreg motoros 2011.07.17. 21:28:18

@BOSCHtechnikus: Van egy jó hírem, a VPOP megszűnt. És van egy rossz: most úgy hívják NAV vagy mi a sz@r.

bobeszedulacika 2011.07.17. 21:29:14

@attila633: szerintem meg lelkiismeretességben az időre való élkészülésben a kialkudott ár tartásában ,,,és még nagyon sokáig lehetne sorolni!
továbbá:én magam ott dolgoztam egy rövid ideig és lás csodát ugyanolyan órabérért mint itthon,,,úgyhogy léptem is onnan gyorsan.(az emberektől borsózott a hátam)
én tudom miről beszélek!

bobeszedulacika 2011.07.17. 21:35:29

@Szerzet: nem !a németek nem azért hordják ide mert nem tudnák meg csinálni...hanem mert a német már semmit nem akar csinálni!!!az egész álamot a vendégmunkások tartják fen!
azt hiszem ez a lényeg!!!

Csikós Zsolt 2011.07.17. 21:59:37

@263:

Csak a 124-esben ugyanazok az alkatrészek egy minimum 200 kilóval nehezebb autót visznek, sokszor dupla, tripla annyi lóerővel... Hát ezért. Nincsenek eléggé túlméretezve. Vagy eléggé méretezve. Ja, és több is bennük a funkció, és pont a plusz funkciók szoktak előszeretettel betegeskedni.

Vallásból van autód ? ;-)

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.07.17. 22:03:29

Jó régen volt 123-asom, imádtam is, és akkor fejből vágtam az adatokat, műszaki maszlagokat. 200D volt a lelkem 240-es adagolóval. Ment is, és 6-6,5 literből elvolt. Csak a kaszniját kezdte ki a rozsda de rendesen. Elváltak útjaink, de később visszasírtam néha.

Olajhűtő. Emlékeim szerint arra lehet ebből következtetni hogy ERA 3000-es 5 hengeres motorral szerelt (88LE), tudtommal gyárilag csak abban volt olajhűtő.
Tojástartó. Központi zárral felszerelt modellekben ez volt a vákuum tartály és ennek segítségével működött a központi zár. Nem központisokban nem volt ilyen.

Remélem jól emlékszem. :-)

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.07.17. 22:13:45

Amúgy én sem voltam teljesen elmebeteg. Történ egyszer hogy a "fikás" (a rendszáma miatt lett ez a neve) a beköszöntő hideg téli reggeleken nem akarózott indulni. Kb 1-1,5 hónapos szívás után december 29.-én ráuntam. Minden lehetőséget végig gondolván, és egy meleg kompresszió mérés eredményei alapján eldöntöttem hogy leveszem a hengerfejet. December 30-án délután, meló után le is kaptam, előtte vettem hengerfej tömítést, szelepszár szimeringeket. Benzines szivárgás próba kimutatta hogy bizony nem zárnak jól a szelepek. Kivétel után látszott is a nem túl szép szelep fészek.
Gyártottam tapadókorongos szelepfogót, kevertem olajos csiszoló masszát, aztán minden szelepet egyenként kézzel csiszolgattam órákon át, pörgettem két tenyerem között mint ősember amikor tüzet csiholt. Éjjel fél kettőre végeztem. 31-én délelőtt hengerfej vissza, vezérlés helyére, stb. 3-kor már ketyegett, este mehettünk vele 200km-re szilveszteri buliba.

De szép emlékek ezek.

skyrangr 2011.07.17. 22:21:06

@Csikós Zsolt: a helicoillal annyira nem jók a tapasztalataim, viszont a Würth féle TimeSert rendszerrel már csináltam jópár (köztük pont gyertya-menet) javítást, mind hibátlan lett!
csak gondoltam megosztom, hátha hasznos :)

Olyanmind1 2011.07.17. 22:29:10

@BOSCHtechnikus: igen, mert úgy jobb a kenés!:)

skyrangr 2011.07.17. 22:32:27

@Modell Mánia: én pár éve egy Honda áramfejlesztőt javítottam meg, pincekörülmények között (kissé borgőzösen, természetesen :D ).
a hengerfejet lekapva láttam, hogy a tiszta kokszosak a két árva szelep... mint kiderült a tulaj éveken keresztül abban a hitben élt, hogy kétütemű, és keverékkel hajtotta.
na mindegy, csiszoljuk be... más nem lévén, némi étolaj, és egy régi olvadóbiztosítékból kiöntött kvarcból lett a tökéletes csiszolópép (mivel borgőzös hangulat volt, így nem lehetett elautózni rendes cuccért) :)
szelepfogó gyanánt meg pillanatragasztóval felragasztottam egy-egy 6-os anyát a szeleptányérok közepére , és abba kontrával beletekertem egy jó hosszú kapupánt csavart.
fél óra pörgetés-csiszolás, meg egy kis karbipucolás után hidegen-melegen első rántásra indult a kis Honda, nameg úgy ketyegett, mint a Doxa :)

Thai Thai 2011.07.17. 22:40:34

@Csikós Zsolt:
A kocsit alá kellene tenni egy bakot amikor a gyerek szereli. Jó lenne ha ezt már most megszokná, ha már az apja laza mint a rigalánc. Valamint fékcsövön nem lógatjuk a nyerget. Talán ezt is jobb megszokni ilyen fiatalon.:))))

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.07.17. 22:41:18

@skyrangr: :-) Dettó! kiégett porcelán biztosíték pora és némi motor olaj.
Csiszoló fogó eszköznek pedig seprűnyél darab, a végére ragasztott gumi karmantyú szerű valamivel. Mint gyerekkorom tapadókorongos puskái. Úgy rátapadt a kormos szelep is hogy csak ritkán kellett újra fogni. Annyit sodortam aznap este hogy egy csillebérci úttörő tábor összes tábortüzét belobbantottam volna! :-)

Hurri Kán 2011.07.17. 22:42:24

@Modell Mánia:
Elromolva csak az van, amit egy scájcibicskával már nem lehet megjavítani :)

skyrangr 2011.07.17. 22:43:01

@Modell Mánia: azaz :)
szép is az, amikor az emberi leleményesség eltökéltséggel párosul! :)

skyrangr 2011.07.17. 22:44:21

@gyvy: lemaradt a WD40, és a Silvertape! :D

Hurri Kán 2011.07.17. 22:47:23

@skyrangr:
Nincs a zembernél mindig teljes menetfelszerelés :)

skyrangr 2011.07.17. 22:49:15

@gyvy: nekem a kocsimban van mindig mind a 3 :D
nemhiába, Macgyver-en nőttem fel (igaz, ő nem használt WD40-et, de hát fejlődünk a korral :D )

Hurri Kán 2011.07.17. 22:51:17

@skyrangr:
Továbbá bikakábel, ha más nem, a bográcsot fel lehet vele kötni :D

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.07.17. 22:53:36

Egy valami volt amit nagyon utáltam. -18 fok alatt nem volt az a gázolaj, adalék, csodaszer ami le nem dermedt volna. Mindent kipróbáltam, minden kocsonya lett ebben a hidegben és a szűrőt annak rendje és módja szerint 5-10 km alatt el is tömítette, ha egyáltalán el tudtam indulni motor melegítés után. Agyaltam egy a fűtéskörbe beépíthető gázolaj előmelegítőn, de nem kellett olyan sűrűn hogy el is készüljön a cucc.
Megoldottam PET palackból és 2-4 liter meleg vízzel. 30km-re elég volt 3-4 rövidke megállással.

Dennis01 2011.07.17. 23:04:04

@scheerti: @BOSCHtechnikus: @The Good Boy:
Hozzank jott be ugy egy Renault Clio, hogy a szervokormany tartalya szinultig fel lett toltve ablakmoso folyadekkal...

263 2011.07.17. 23:12:36

@Csikós Zsolt: Az erősebb motorral szereltek, azért sok részletben eltérnek a 190D-től, de tény, hogy nehezebbek.Tudtommal a futóművek is szélesebbek. Nem sokkal, csak amennyivel kell a nagyobb kasznihoz. Mondjuk egy 190D 2,5 Turbo Dieselt ABS,ASD,klíma,tempomat, stb. felszereltséggel nem nevezném gyenge, kevés funkciójú autónak.Nem is könnyű a méretéhez képest ha ilyen kivitel.Persze a 124 300TDT 4 Matic, a 400E-500E tényleg mintha túlzás lenne, de nem is ezekről beszélünk.
Valószínű a Te 492 ezred valós lehet, és ez akkor még sokáig jól fog működni. Áll nálam az udvarban egy '87-es 300TD, osztrák, abban 475ezer van óra szerint, olyan a működése benne mindennek, hogy szerintem sok pár éves, 1-200 ezer km-t futott autó irigyelhetné. Tartalékalkatrésznek vettem a sajátomhoz, amiket eddig ki kellett venni, az mind jó volt.Ezt csak azért mondom, hogy egy "kevés km-s"(Merci léptékkel)jó tud ám lenni, bármelyik sorozatból. Meg a sok km-s is:).

A méretezés-túlméretezés relatív, inkább az a baj a 124-nél(de a 201-nél is), hogy akkoriban kezdtek rátérni az olcsóbb beszállítókra sajnos.Még, ha Bosch is az alkatrész, van közte spanyol, francia,( és persze biztos véletlenszerűen) de a fene tudja, mindig azok mentek szét.
Nem vallásból, bár régebben én is szinte vallásosan csak a mercit ismertem el autónak, de azóta a többi is fejlődött.

Modell Mánia · http://shop.modellmania.hu 2011.07.17. 23:16:09

@gyvy: Nálam mindig volt egy villáskulcs készlet, csavarhúzók több méretben, kombi fogó, próba lámpa. Némi erős drót, pár csavar, anya, alátét, benzincső (trabantos korszak), később gázolaj cső, résolajcső.
Mindez egy műanyag szerszámos ládában. Trabantból átkerült a fikásba, aztán onnan az 1,9TD malacba, most onnan is kikerült. Mivel a műanyag láda kissé megviselt lett az évek során ezért kap egy újat, de valószínűleg bekerül majd az 1 évesbe is, márcsak babonából is.

Ja....Prokee, ha olvasnád! A 2001-ben Nadapon megsajnált főtengelyem ment még kb 30.000km-t olyan kínoknak kitéve néha mint amit ott láttál, majd még két évet üzemelt egy amatőr verseny trabiban az egész motor. :-)

benz116w 2011.07.17. 23:39:16

Huba a Fityót a 40.szülinapjára kapta, a lényeg az volt, hogy mozogjon, nem akartuk ilyen költségekbe verni... egyébként meg a világ legjobb fogorvosa és az unokatesóm:-)) Édesanyja '70-es évekbeli kocsija volt ugyanilyen, abban nőtt fel.
A Pontom szerintem is feketében a legszebb, lásd. pár korábbi James Bond film, vagy Tatort (Tetthely) epizódban.
Apám elsőgazdás 190D-jében (1984) pedig 141.000Km van és a kopóelemeken kívül egyszer kellett "már" cserélni csomagtartózárat és fűtőventillerátort. Asszony előző Citroen XTR-én viszont - lerobbanásnál, 1.230 Km-nél - volt "szoftverfrissítés". Na, ezért szeretnénk magunkénak tudni inkább gyerekkorunk Matchboxait.

kkn 2011.07.17. 23:49:00

No, az én szűk 2 éve vett 190-emre mindenki azt mondta, milyen szépen egyben van. Köztük több autós szaki. Mégis elnyelt már ez idő alatt egy millát a vételáron (390E) felül. De még nincsen kész, még mindig akad benne cserélnivaló, pl. motortartóbakok.
Mert kívül a gyári alufelniket leszámítva nem változott semmi, ugyanaz a szokásos kis sérülésekkel teli 21 éves autó.

benz116w 2011.07.18. 00:04:37

Tisztelt kkn! Én nem azt állítom, hogy ezek a járgányok tökéletesek, csak azt, hogy nem 5 évre lettek legyártva és még acélkeretes szemüveges germán technikusok álltak a gyártosoron... Ez egyben azt is jelenti, hogy azt a minőséget próbálták hozni - tisztességből és nemzeti büszkeségből - amit ma Japánban és Koreában, illetve 20 év elteltével ismét Németországban. Tehát, kb. másfél millerből olyan autód lesz, ami elvisz 21 évesen bárhová.

scsaba1 2011.07.18. 00:05:04

@bobeszedulacika:

Pali bácsi? Tiszteletem, nem is tudtam, hogy törzsolvasó...

Szerzet 2011.07.18. 00:43:12

@scsaba1: Ja, ja, pont ezt akartam írni. Álamfő is lehetne.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.18. 07:04:21

Miert baj az ha valaki hisz egy autotipusban?

amugy meg nem mellekesen:
Csikos Junior a legjobb uton halad hogy orokre lebilincseljek az autok-motorok-benzingoz-gumifust :) csak igy tovabb! :)))

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2011.07.18. 08:44:17

Csikós úr cikkei mindig bemotiválnak, hogy az autóbuziknak kell,hogy legyen otthon valami öregebb vas.Én is vettem, de most sajnos ott tartok, hogy mennie kell, pedig vérzik érte a szívem, és már egy csomót rá is költöttem. :-(
Vérzik a szívem, de nem nullázhatom le magam :-(((

Schütii 2011.07.18. 08:52:23

Barátok közt, sokadik epizód.

gepardnagy 2011.07.18. 09:36:45

@Super aGyuri: Nekem WRX-ről (260LE kézi váltó, vagy ami még benne van - japán import) van tapasztalatom (kb 17000km). Autópályázom (130) meg városban járkálok, általában szabályokat betartva, és nem gyepálva olyan 10,8 - 11,2, egyszer egyszer becsúszott 12 liter is, de az ritka. Pályán 140-nél olyan 12 lityi, 150-nél 12,8. Országúton 90 körül 9,5. De ezt persze örültködés nélkül használva. Csapatva nem mértem még, mondjuk olyankor nem is érdekel

Lower 2011.07.18. 09:39:40

Jó-jóó, szép merci, jó merci.
De hol van a drága jó Bazeg? :)

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2011.07.18. 10:20:57

Szeretem a zöldséges 190-es merciket, én is szeretnék egy olyant.

Schütii 2011.07.18. 10:24:27

@pet77: Nana, azért az Audi sem a "mi autónk"...

Daniel01 2011.07.18. 13:02:08

Szia Zsolt! Tetszik nagyon a cikk, édesapámnak is és kezd elgobndolkodni, hogy ő is vegyen egy 190est a mostani w210es helyett.. mostanában kezdenek előjönni a nyűgjei kb hetente mindig más más apróság. Volt régen egy 123asa is, amit azóta visszasír( hogy adjam neki vissza de nem fogom:), már úgyis elkezdtem felújítani teljesen, hogy mire jogsim lessz készlegyen).

2-More 2011.07.18. 13:23:47

Hűtőkérdésben, nem kell parázni az aluminium miatt, megvan a hátránya mellett az előnye is. A réz régebben olcsóbb volt, egyszerübb volt vele dolgozni, és könnyebben veszi fel a hőt mint az alu. Most viszont az alu olcsóbb, már akárhol tudják hegeszteni ha kell, mig a rézhez már csak a régi szakik szeretnek hozzányúlni, és habár a hőt rosszabbul veszi fel, mint a réz, de hatékonyabban adja le. Szóval 1:1.

Amugy, árban lehet szuszogni, hogy drága 30 körül a merga hűtőből az üzbég utángyártás, de legalább van. Régi swifthez kedvezménnyel is közel kiló a gyári hűtő, utángyártott meg nincs, lopják is gazdagon miatta a régi stifteket, de legalábbis a hűtőket, főleg a 92 előtti 1,3akból mert abban még a gyári japán vastag hűtő van. Én meg rendeltem külföldországból szállitással 35ért alu versenyhűtőt a 0,9 baros gyári sapka helyett eleve 1,3assal, és mindenki bekaphassa.

2-More 2011.07.18. 13:25:56

@gepardnagy:

Ugyanez a régi, csiklámpás GTvel ami csak 200-egykét lovas, még a régi Garett "nagyturbós", városban tojással a pedál alatt 10, hajtósan 13, gyilkolva 18. Sajnos a lovak zabbal mennek, akár szivó, akár turbós, akár japán, akár amcsi.

kkn 2011.07.18. 16:54:24

@benz116w: Nem azt írtam, csak, ha valaki azt venné le a cikkből, hogy ezek nulla forint ráfordítással, csak mennek és mennek, akkor lássa, hogy az általános, kopó dolgok cseréjével, meg az elnyűttekével rá is kell fordítani. Lényegében majd két éve legalább átlag havi 20E forintba van az autó. Mintha részletre vettem volna, hehehe... Nekem legalábbis ez sok, mert alig ruházkodok, stb, a tankoláson, kívül erre megy el minden fölösleges pénzem. Pedig nem hobbiautó, hanem mászkálós, mert csak ez az egy van. Szerintem, sok egyéb autó is elvinne bárhová, csak nem került volna ennyibe. De ez van, eladni már nem érdemes, csak önteni, önteni bele a pénzt. Mert még nem értem el arra a szintre, hogy az éppen felmerülő hibákkal foglalkozzak, ami ilyen korban természetes, hanem a fennálló, és egyben felmerülők után futok, csak nem érek oda.

Anettka Lovagja 2011.07.18. 20:47:51

@bobeszedulacika: Isten hozta a fórumon, kedves Elnok Úr!

Daniel01 2011.07.18. 21:54:22

@Dennis01: Biztos csak ki akarta mosni a belsejét:)

Bambano 2011.07.18. 22:50:51

@benz116w: nekem rohadtul nem kellene olyan autó, ami a mai japók minőségét hozza...

gepardnagy 2011.07.19. 08:31:54

@2-More: Ne érts félre, nem panaszkodásként mondtam, inkább csak infóként. Kb sejtettem, hogy milyen a fogyasztása. Ha érdekelne, akkor még mindig a yugot hajtanám, bár az is benyeli a 6,5-et pályán, és nem is megy így :).

29 Palms 2011.07.19. 09:44:17

@Bambano,

Pedig igaza van. Én meg egyenesen kötelezővé tenném a Japánban, japánok által összerakott autók minőségét minden egyes gyártó számára.

xsarabeach 2011.07.19. 09:50:01

@Csikós Zsolt: Majd csak szólj, mikor lesz eladó a 190D, de kérlek, ne tekerd vissza az óráját !

közösperonos átszállás 2011.07.19. 13:08:47

@benz116w: mondjuk ha nem ragaszkodik az ember mindenáron ahhoz, hogy 21 éves legyen az az autó, akkor másfél millából már elég sokfajta kocsit lehet venni, ami elvisz bárhová...

2-More 2011.07.19. 14:02:53

@gepardnagy:

Én se azért mondtam, csak infóképpen, mert sokan el vannak tévedve a nagy japófétisben, holott egy evo vagy egy imreza, urambocsá M3 vagy skyline, vagy akármi, ha hajtod, megissza ugyanazt amit egy corvette, mustang vagy egy ferrari, hisz hasonló menéshez, hasonló súlyhoz és hasonló teljesitményekhez miért is kellene jóval kevesebb vagy egyáltalán kevesebb üzemanyag, tökmindegy hogy szivó, turbó vagy kompresszor. Pláne hogy az összkerekeseknél olyan fog a hajtás kiló fölött mint a qrvaélet.

Kivétel talán dizelfronton ha van, csak ugye az meg akkor se fog ugyanugy menni, ha fejtetőr áll a user.