Útépítések: a fényes jövő egyelőre papíron

  2011. július 15. - ZáchDani Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Majdnem háromezer kilométer út, majdnem háromezer milliárdért. Mikor? Legkésőbb 2027-ben.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr383069001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MidlifeCrisis 2011.07.15. 08:27:18

Na ja...
"a négy programciklusra bontott tervet ötévente vizsgálják majd felül, és ha változik a gazdasági klíma vagy az igények, hozzájuk igazítják az utakat." = "ha valamelyik helyi hatalmasság épp máshol tudott csak területet venni egy ipari park, vagy bármi egyéb létesítéséhez, hozzájuk igazítjuk az utakat." - emiatt lesz adott esetben előbb kész egy M60-as, mint egy M9-es, M8-as, vagy M44-es...

"A tervek megvalósítása körülbelül 2880 milliárd forintba kerül majd, melyet részben Európai Uniós forrásból fedeznének." - mivel az EU-s kifizetési konstrukciók 50-50%-os, vagy jobb esetben 85-15%-os költségvállalással jöhetnek létre, és ezen felül sem az 50%, sem a 15% nem áll rendelkezésre, igen kérdéses, hogy 2027-ig lesz-e egyáltalán új autópálya építés...

"még idén novemberben átadják az M1-es és M6-os autópályát összekötő részt, 2012-re meglesz az 51-es út és az M5-os közti átvezető (itt megszűnik a most használt kitérő és építenek két Duna-hidat is) majd 2013-tól autózhatunk az M6-os autópálya és az 51-es út között." - egyelőre úgy néz ki, hogy az összes időpont tekintetében rezeg a léc, finoman szólva is...

"elkezdődik az M2-es bővítése" - egy túrót kezdődik... Most fog bebukni...

"Lukács András elnök szerint elhibázott elképzelésre költené a pénzt az állam. A Levegő Munkacsoport egyáltalán nem költene az úthálózat fejlesztésére, inkább a meglévő és részben rossz állapotú utak karbantartására, valamint a vasútra, illetve a közösségi közlekedésre fordítanának többet." - no comment... L.A. utazzon vasúttal. Ennyi...

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.15. 08:46:09

ezek nekem tunnek csak ures szavaknak?

MidlifeCrisis 2011.07.15. 08:46:34

És még egy kis adalék... az M0 M1-M6 közötti szakasza (ami igazából az M7-M6 közötti szakasz) átadása talán meglesz még idén. De! A meglévő pályát fel kell újítani valamilyen formában. Mivel ennek mikéntje még nem körvonalazódott, most már biztos, hogy a régi félpálya csak a mostanihoz hasonló felállásban fog tudni üzemelni, legalább fél évig. Jövő tavasszal aztán jobb esetben már lehet szőnyegezni a meglévő oldalt.
Merthogy igen, a bővítést követően az egyik oldal szürke lesz, a másik pedig fekete. Az EU ugyanis csak rekonstrukcióra ad pénzt, felújításra nem (szép ez a jogásznyelv, nem igaz?). A meglévő oldal felújításával kapcsolatosan két, egymásnak egyébként ellentmondó tanulmány (bontsuk-e a Duna-hidakat, meddig is kell lemenni a pályaszint alá a felújítással, stb.) készült, tehát mire ebből konkrét tervek, kiírás, műszaki ellenőr, vállalkozó és építés lesz, szerény becslések szerint is legalább 5 év. Viszont erre sincs meg a 15%, mint ahogyan a jelenleg folyó munkák 15%-os "hazai forrása" is igazából EIB-hitel. Szóval nagy valószínűséggel még évekig lesz az M0 egyik fele aszfalt, a másik fele beton az M1-től az 51-es útig, jobb esetben olyan 2014-től 2X3 sáv + leállósávon.
Az 51-es út M5 közötti szakasznak már 2010. novemberében készen kellett volna lennie, most módosítják harmadjára az átadás időpontját. Az M1 csomóponttól a Cora-csp. utáni szakasz építésére pedig jószerivel épphogy csak a tervek vannak készen, sem műszaki ellenőre, sem kivitelezője nincs még a Tóparkos machinációk miatt...
Ja, és a nyugati szektor, ami 2x1 sávval tervezett (!), egyelőre 2040 előtt nem tűnik megvalósíthatónak... :)
Szóval nem egy sebből vérzik a történet. És kijön rajta Abszurdisztán minden ismérve. De egyszer csak készen lesz majd. Talán megérem. :)

MidlifeCrisis 2011.07.15. 08:48:43

@visszakettopadlogaz: nem, ezek valóban azok, amelyek ráadásul kb. egy-két havonta változnak...
Ló... van itt, nem közlekedésfejlesztési koncepció!

subtotal 2011.07.15. 08:52:17

A 4-es főút egyik legleterheltebb szakasza a Nyíregyháza és Debrecen, valamint Debrecen és Hajdúszoboszló között.
Az utóbbi már 2020-ig, az előbbi viszont 2026-ig kerül 4 sávosításra. Ezeknek teljesen elmentek otthonról. Évtizedek óta problémásak ezek a szakaszok, de toljuk még 10 évvel. A Debrecen és HSzoboszló közötti szakasz fel se le újítva 11,5 tonnás tengelyterhelésre mikor 2 évvel ezelőtt a többi szakaszt csinálták, gondolom amiatt, hogy 4 sávosítják nemsokára. Akkor még 6 évig marad ez a nyomvályús életveszély?
Ezeken a szakaszokon nagyon gyakoriak a súlyos sérüléssel járó balesetek, a forgalom nagysága autópályát indokolna, de az M4 persze nem ebben az irányban megy.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.15. 08:54:22

ez a levego munkacsoport :D:D:D

amugy igy akar mukodhetne is....

news.blogs.cnn.com/2011/07/14/overheard-4-flights-not-bad-jetblue/?iref=allsearch

angolul nehez ertok kedveert: lezarnak holnap tol egy autopalyat LA ben es lehet repulni $4 ert :))))) persze van aprobetu is :))))

2011.07.15. 09:11:12

Mi a szar ez a levegő munkacsoport eddig ilyen nem volt most meg mindenhol kötözködnek.

akira76 2011.07.15. 09:27:56

@Tabulator: A munkacsoprt volt régebben is.
Anno, mikor az M0-ás épült káposztásmegyernél, kinetek csáploni, hogy "nehogy má ide építsetek". Benne is voltak a tv-ben. Marha sokan voltak, kb 5-en. A bajuk az volt, hogy csökken az inmgatlanok ára káposztásmegyeren, és dunakeszin.
Mellette meg a káposztásmegyeriek küldték el őket a p.csába ( a levegő munkacsoportot), hogy huzzanak már el. Nekeik, nekünk kellett az M0-ás, mert könnyebben lehet eljutni a körgyűrűn, mint a városon átverekdni magunkat.
A levegő munkacsoport sem tudja igazából mit is akar, de legalább gondolom állami támogatást kapnak:)

The Good Boy 2011.07.15. 09:30:37

bocs, ha az ott lakók lelkébe lépek véletlenül, de nem látom pontosan, hogy pl: a Makó-határ közötti szakasz mennyivel fontosabb, mint pl. a Csorna-Szombathely(-Nagykanizsa) vagy az Mo északi elkerülője?
Az első jelenleg állítólag közép-eu legleterheltebb tranzitútja (és ha jól látom kb. 2027-re meg is lesz, holott eredetileg - bár már az is módosított időpont volt - 2010-re, tavasszal 2015-re ígérték), a másikat az Mo északi részét azt hiszem nem kell különösen ecsetelnem, eredetileg mikorra kellett volna elkészülni, meg, hogy a jelenlegi M1-M3-MO túra 89 km-e legalább 50 körülire csökkenne... de ezek nem fontosak.
Itt olyan komoly társadalmi érdekek ütköznek, mint amikor a 87-es főút osztrák határhoz csatlakozása amiatt hiúsult meg, mert egy 89 főt számláló határ menti, amúgy gyakorlatilag erdők között lévő falu nem járult hozzá, hogy a falutól 500(!!!) méterre haladjon el az új gyorsforgalmi út nyomvonala. Persze a napi több ezer arra közlekedő társadalmi érdeke senkit nem érdekelt. Az se volt érv, hogy kétoldalú osztrák-magyar megegyezés tárgya volt, az osztrákok is abba az irányba végezték az útfejlesztéseket, amiket hála nekünk, már ők is leállítottak, mert a pusztába nem vezetnek gyorsforgalmi utat.
Mutyiország, én így szeretlek!

Rocko- 2011.07.15. 09:45:35

bár rühellem az LMCS-t, abban egyet kell hogy értsek velük: a teherforgalmat vasútra kéne terelni, amennyire csak lehetséges.

SomeSeed 2011.07.15. 09:56:46

@Rocko-: ÉS abban is igazuk van, hogy a meglévő úthálózatot kéne először rendbe tenni, ugyanis - saját saccolásom alapján - sok utat azért kerülnek az autósok el és mennek inkább városon át, esetleg kerülővel is, mert az adott út lényegében használhatatlan. Csak itt, Fejér megyében 2 perc alatt tudok mondani 5 utat, amelyet lehetőség szerint elkerül mindenki, holott az lenne a legrövidebb két település között. Csak épp a Defender is ijedten visszafordul, ha meglátja... :)

positive 2011.07.15. 10:00:58

Ha lehet tegyétek ki az úthálózati térképet nagyobb felbontásban is. Köszi.

Hurri Kán 2011.07.15. 10:05:26

@SomeSeed:
Ebben is van igazság, de sajnos az is eléggé magyar jellegzetesség, hogy valamit megveszünk, vagy megépítünk, arra még van pénz, aztán fenntartásra/karbantartásra/javításra/üzemeltetésre már nincs...

Elég csak megnézni, mi zajlott az elmúlt években pl. a közútkezelőknél... Amíg ezeket az állami cégeket (de mondhatom a BKV-t, a Volánokat) káderelfekvőnek, és kiszervezett pártkasszának használják, addig nem lesz javulás e téren...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.15. 10:10:22

hála Istennek vannak tervek 2027-re

nagy kár, hogy 2011-re még nincsenek, meg amik vannak, azok sem valósulnak meg

ez sajnos egy délibáb kergetés amiről itt olvasunk és totál baromság, hogy állami apparátus szinten heteket-hónapokat csesznek el azzal, hogy a 2027-et álmodják

erre 1 szakember fél napját kellett volna rááldozni és kb. ugyanerre az eredményre jutott volna és akkor úgyis még 1 milliószor lesz megváltoztatva

csak most a Fidesz nyilván azt hiszi, hogy 2027-ig fognak kormányozni, de ha így folytatják, még a 2014 se lesz meg

inkább azon gondolkodna a sok húgyagyú, hogy a 10-es útra miért kell minden apró-cseprő felújítási munka miatt (például útpadga gereblyézés ment két hete egy héten keresztül) reggel 7 és este 6 közötti időszakra kirendelni a javító céget, félpályás útlezárással

miért nem lehet ezt éjjel csinálni, ha már egyszer nappal úgysem lehet arra közlekedni

a Levegő Munkacsoportot meg betenném a lipótmezőre és biztosítanék nekik egy jó nagy tárgyalót meg fizetett tárgyalópartnereket, hogy a gyermeteg érveléssel felépített aberrációjukat ott kiélhessék

több százezer ember életét keserítik meg olyan természetvédelmi hivatkozásokkal, amik vagy tévesek, vagy eltúlzottak, vagy semmi jelentőségük

SomeSeed 2011.07.15. 10:14:52

@gyvy: Tiszta sor, így gondolom én is.

SomeSeed 2011.07.15. 10:16:32

@GYUSZI BACSl: Gyuszibá, ha tényleg így folytatják, esetleg a 2012, vagy 2013 sem biztos, hogy meglesz...

Q 2011.07.15. 10:18:50

2010, önkormányzati választások előtt pár nappal:
orbanviktor.hu/cikk/orban_viktor_pecsett
Nem lett belőle semmi...

multi84 2011.07.15. 10:20:11

Csak kár hogy az utak nem olyanok mint az emberek hogy belengetjük hogy majd 16 év múlva lesz valami(4 választási ciklus!! biztos nem lesz 25x átütemezve) és befogják a szájukat(=nem romlanak tovább).

16 év alatt nézzük már meg mennyi minden változott és a jövőben sem lesz ez másképp. 16 év múlva ugyan ott fogunk tartani mint most várjuk hogy az aktuálisan szükséges pályák vagy azok szélesítése karbantartása 16 év múlva készen legyen és így mindig le leszünk maradva 16 évet :DD

2011.07.15. 10:34:45

@akira76: én is épp erre gondoltam, hogy állami lóvéból generálják a problémáikat

Amanitin3 2011.07.15. 10:39:03

ebből a jó kis térképből nincs valahol egy akkora felbontású verzió, hogy a színkód feloldását el lehessen olvasni?
Nekem az északnyugati M0 45-ről 10 percre rövidítené le a munkábajárást. Kíváncsi vagyok, az unokáim fognak-e rajta autózni.

Hurri Kán 2011.07.15. 10:41:25

@Amanitin3:
Nem tudom, hány éves vagy, ha még 2057-ben dolgozol, lehet, tudsz majd rajta bejárni :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.15. 10:47:59

van valami opció hogy a galériában a nagy képet mégjobban kinagyítsam?

itt van egy 22-es monitor, erre bolhafasznyi a térkép (L-es méret), amit megnéznék nagyobban, de onnan már nem tudok nagyítani...

tom1034 2011.07.15. 10:49:45

számomra valami felfoghatatlan rejtély ami a 86-os út (nem) építését övezi!az ország legforgalmasabb nem autópálya tranzitútja és egyre csak tolják az építését a forgalom meg növekszik bónuszként az ország azon részén halad ami sűrün lakott aprófalvas vidék ami azt jelenti hogy szinte 3kilóméterenként lakott terület,lassacskán naponta van halálos baleset valamely szakaszon!

dln449 2011.07.15. 10:52:18

"van valami opció hogy a galériában a nagy képet mégjobban kinagyítsam?"
+1 szavazat! A jelmagyarázat olvashatatlan.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.15. 10:58:25

vagyis nagyítani lehetne ha nagy méretben lenne feltöltve. a jelmagyarázat olvashatatlan, nomeg a sárga vonalak is alig láthatók.

HerbSpaak 2011.07.15. 10:58:50

Nyugat-Abszurdisztán mindig bűnös vidék.
Oda nem szabad semmit sem építeni. Utat meg végképp nem. Lassan Ausztrián keresztül járunk É-D irányba,mert arra van út ...

A 86-os nem szabad, a szombathelyi elkerülőn is csak betontorzók vannak egy éve. Úgy látszik nem haverok építették,inkább akkor ne is legyen.

Co2 2011.07.15. 11:02:49

nincs ezekről valahol egy értelmes felbontású térkép?

magyar_ellenállás 2011.07.15. 11:06:27

Szerintem egy ekkora országban bőven elég az az úthálózat, ami már megvan. Lassan már a budira is el lehet jutni FIZETŐS autópályán, közben a főútvonalak kátyúiba kutyafalka fialhatna, a nullás pedig soha nem fog körbeérni.

Kis túlzással az egész ország nemzeti park vagy tájvédelmi körzet + megy a telekmutyi százcsillióval, tessenek megnézni, a pályák még kis felbontásban is olyan kanyargósak, mnt az ökör.hu-gyozás.

Továbbá a kintfelejtett 30-40-60-as táblák megérdemelnének már egy próbapert a közúti közlekedés akadályozása jogcímén.

Ha a döntéshozóknak vannak úgynevezett járandóságai (értsd: ami jár), akkor a legutolsó kis falunak is járjon már állampolgári jogon normálisan karbantartott, pormentes közút! Illetve: jusson.

Myko 2011.07.15. 11:06:28

Na bumm. A nyugati régióban meg lassan szekérúttá silányulnak az utak. A minap söröztem egy zalalövői kocsmában,aminek a terasza a 86os főútra nyílt...124 kamiont számoltam meg 40 perc alatt. De természetesen közel,s távol semmilyen autópálya nem fog Rajkától legalább Letenyéig vagy Lendváig vezetni. Nem azt mondom...épüljön pálya keleten is,de kíváncsi lennék egy olyan adatra,hogy a nyugati régió mennyit tesz a pénztárba és ahhoz képest mennyi utat kap,összehasonlítva a 4es út környékével ( és nem vagyok ellene a 4es út bővítésének,mert egyszerűen horror ami megy ott az óriási tranzit forgalom miatt,tapasztalat!!!)

magyar_ellenállás 2011.07.15. 11:11:09

@Myko: Kisvárda-Nyíregy között én reggelente 1 óra alatt 30-35 kaminyont szoktam számolni. Ezt a ki mennyit tesz be és kap érte cserébe témát nem kéne erőltetni, mert az ország már így is jócskán ketté lett szakítva, "tudjukVIki" által.

magyar_ellenállás 2011.07.15. 11:13:36

@magyar_ellenállás: "én reggelente 1 óra alatt 30-35 kaminyont szoktam számolni" Ja, ezek persze csak azok, amik Záhony felé mennek. Hogy mögöttem mennyi jön Debrecen felé, nem tudom.

Myko 2011.07.15. 11:17:56

Hát az mégsem 124,ráadásul a városközpontban :D (na jó csak vicc volt,mindkettő sok) De most ha megnézed,a nyugati régióban,ahol azért van két autógyár is,mindkettő bővül ráadásul. Szombathelyen sokasodnak a beszállítók...és azért a zalai régió sem egy utolsó hely ipar szempontjából,nincs egy normális tranzit út észak és dél között! Zalaegerszegre pl konkrétan az autópálya és a (akkor még épülő) villamosítatlan vasútvonal miatt bukta el a Mercedes gyárat a pletykák szerint. (Kisvárdát-Nyíregyházát és környékét nem ismerem)

magyar_ellenállás 2011.07.15. 11:18:32

@Myko: Itt van nem túl friss, de szépen összeszedett írás arról, hogy az első Orbán-kormány alatt hová mennyi támogatás ment.

http://www.otk.hu/cd04/1szek/Sóvágó%20Krisztina.htm

speci78 2011.07.15. 11:24:01

Igen, a 4-es és 85/86-os utak fejlesztését nem szabadna tovább elodázni... Az van, hogy az EU bővítésével párhuzamosan akkora tranzit ország lettünk, hogy csak na (a horvátok belépésével remélhetőleg az M6/60 is felértékelődik. A pénz mellett (amiből igen kevés van persze), azt is érzékelni kellene, hogy a 4, 43, 85, 85 utakon hány halálos baleset történt az elmúlt 6-7 évben... Borzalom, ha belegondolunk.

speci78 2011.07.15. 11:26:11

Ja és addig kell pályázni az EU-nál, amíg adnak/marad...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.15. 11:28:19

tegnap volt szerencsém a 4-eshez. szolnok után borzasztó, addig elmegy.

alföldön volt olyan, hogy mondom a munkatársamnak: te figyejjémán bazz, ezek itt füvet növesztenek az úton! tiszta repedezett aszfalt, aztán zöldült benne a fű. vagy 2-3 km-en keresztül ilyen volt. igaz valami 264-ed rangú 2 falu között.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.07.15. 11:29:15

HA AZ ESŐ...

Ha az eső szikla lenne,
Kiskertemben agyonverne,
Hogyha pedig medve volna,
Ereszünkből kibrummogna.
Netán lenne olaszrizling?
Ittasodna minden grizzlynk.
S ha mint aszfalt nyerne testet,
M0 körbeérné Pestet!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2009/08/ha-az-eso.html
:)

positive 2011.07.15. 11:31:08

@thunderstorm88: Köszi, egy kicsit jobb.

Böngészőben "Ctrl" és "+/-"-val tudtok nagyítani/kicsinyíteni. Ha valaki akarja így már ki tudja találni a jelmagyarázatot is.

magyar_ellenállás 2011.07.15. 11:33:16

@positive: A konkurencia oldaláról belinkeltem.

biker_kolee 2011.07.15. 11:34:45

A másik szomorú az, hogy szinte már az ország minden felén van autópálya, csak a dél-békési régióban nincsen semmise. 44-es, a katasztrófa legteteje, a 47-es pláne, és kész, meg vagyunk lőve. Kamionok tömkelege, kátyúk szintén, és akkor csodálkoznak, hogy hanyatlik az élet errefelé.

nada dan 2011.07.15. 11:42:15

2027-re már jó eséllyel alig lesz olaj.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.15. 11:50:17

a galériában hivatkozott térkép nagyban
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_16_A11H1222$BKOR__0_a11h1222kor$A15361$A1a$Amk72$BBMP_0.png

szatyi 2011.07.15. 12:05:45

@Rocko-: Próbáltál te már vasúton szállíttatni? Egy konténer Nyíregyházáról az osztrák határig 12 nap alat jut el, időközben nem tudják megmondani, hol van. A határátlépéstől a hamburgi kikötőig 2 nap, onnan Kalkutta (India) 14 nap.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.07.15. 12:10:34

@nada dan:
nem baj, legalább a szekérrel könnyű lesz haladni az autópályákon. nem fog feltartani senki.

szatyi 2011.07.15. 12:19:10

@Frady Endre: Remekmű! Nektek dr.oiddal és a Névtelen Pécsi Költővel közös verseskötetet kellene kiadnotok. A címe lehetne mondjuk Kis Közlekedési Költemények.

magyar_ellenállás 2011.07.15. 12:37:26

@szatyi: A hajó a Szuezi-csatornán megy át?

Ha a világ nem olyan lenne, amilyen:

Ukrajna-Oroszország-Kazahsztán-Kína-India

Tátááám.

:)

szatyi 2011.07.15. 12:53:47

Arrafelé nem csak pézt lopnak, hanem komplett vonatot is. Viszonyítás kérdése, hogy jó helyen vagyunk-e, ebben igazad van. Hogy a hajó meg merre megy.. A kapitány biztos tudja, nekem meg annyi elég is.

bnyuszi 2011.07.15. 12:56:30

A képeket elnézegetve: Egy magyarországi atópályáról sincs képetek, csak külföldiről?
A közlöny oldalai olvashatóbbak lennének, ha az eredetit linkelitek be!

The Good Boy 2011.07.15. 13:08:54

a képekből jól látszik, hogy az m1-m7 valamint a nyugati határ közötti "mackósajt" eléggé autópályamentesre sikeredik a következő évtizedekre is.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.15. 13:12:03

@bnyuszi: nekem van képem, a kedvencem: "Légi fotó az M6 autópálya alagútjairól"

img820.imageshack.us/img820/8977/m6alagutak.jpg

aki a képen mutat legalább egy dombot, az vendégem egy kólára ...

ez a másik meg egy korábbi délibábos terv, hasonló a cikkben említetthez, csak minden dátum 10-15 évvel korábbi, mint a jelenlegi cikkben (:

img683.imageshack.us/img683/8995/autopalyaterkepnagy.jpg

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.15. 13:14:35

@The Good Boy: nyugi, nem lesz ebből az egészből semmi, nem maradtok le semmiről

Sicc 2011.07.15. 13:24:05

Én ezt nem értem.
A kormánynak, tarlósnak LMP-nek, az LMCS-nek az a célja, hogy a lakosságot megfosszák a személyi közlekedés eszközeitől. (személyautó, motor)
Ezek után kinek építik a háromezer kilóméteres autópályát? Az egyre csökkenő számú közúti fuvarozóknak?
Ki fogja kifizetni a 3000 Km fenntartását?

Vajon miért van az, hogy a kormány egyik oldalról támadja, másik oldalról kvázi segíti a közlekedést?

Azt hiszem egyszerű a paradoxon feloldása. El akar költeni három billió forintot úgy, hogy azt lehetőleg ne lehessen olyan egyszerűen ellenőrizni.

The Good Boy 2011.07.15. 13:38:09

@GYUSZI BACSl: én nyugodt vagyok, tisztában vagyok vele, hogy ha jó úton akarok közlekedni, akkor nyugat fele kell 5-6 km-t tennem és már sima úton is haladok. Igaz azt úgy hívják, hogy az eu boldogabbik fele.
Sokat járok osztrákba, az 5 általam gyakran használt magyar-osztrák átkelő mindegyikén igaz, Hofi nagy igazsága, mely szerint sima lett az út, azaz elhagytuk hazánkat. Csukott szemmel meg lehet mondani pontosan, hogy hol ér véget/kezdődik abszurdisztán, mert a sík út annyira élesen eltér a mi "útminőségünkkel"

Azért vicces itt a nagy eu-ban, 2011-ben, hogy ahhoz, hogy a pesttől 250 km lévő kicsiny falumból a nagyfaluba menjek, akkor két(3?) variáció van:
1: 150-160 km bukdácsolás a 8.-on Veszprém/fehérvárig, hogy autópályát lássak pest felé
2: 100-110 km hasonló bukdácsolás Győr felé, vagy apró falvakon (és a hozzá tartozó földútszerű aszfaltképződményen keresztül), majd a 10-en konvolyozni a pályáig, esetleg Szombathely-Csorna között a 86-os idegbajtesztet végrehajtani és megnézni, hogy mélyültek-e még a múltkor még csak 20 cm-es nyomvályuk

fogash 2011.07.15. 13:39:37

azért azt szép látni, hogy :
- az M0 40 év múlva se lesz körben autópálya,
- a NY-Európából a balaton felé igyekvőknek továbbra is a sima országút marad,
- a M.óvár-Csorna-Szombathely (ami a Pozsony-Bécs-Graz autópálya elkerülőjeként funkcionál) sose lesz autópálya.

De van M6-osunk! Alagúttal!

magyar_ellenállás 2011.07.15. 13:44:35

@GYUSZI BACSl:

Én látok egy vakondtúrást ott a susnyásban. :)

"Vajon miért van az, hogy a kormány egyik oldalról támadja, másik oldalról kvázi segíti a közlekedést?"

És az miért van, hogy a dohányzást be akarják tiltani, közben meg két kézzel szórják a támogatást dohánytermesztésre?

khaleeji 2011.07.15. 13:48:02

Álmodik a nyomor...

kzolee 2011.07.15. 14:22:19

Szombathely és Békéscsaba elég messze sikeredett a piros vonalaktól....

Tímár Mihály 2011.07.15. 14:47:36

Inkább a vasutat kellene fejleszteni (elfogadható színvonalra felhozni), és oda terelni a kamionokat. Mire ez a terv megvalósulna, elfogy az olaj (legalábbis a mostaninak többszöröse lesz az ára) és nem is lesz szükség annyi autópályára.

Érdekes módon, a svájciak már rájöttek erre és újabb autópályák építése helyett inkább kifúrják a világ leghosszabb vasúti alagútját az Alpok alatt. A jól működő tömegközlekedésből mindenki profitál, nem csak a teherfuvarozók.

Tímár Mihály 2011.07.15. 14:57:16

Na meg nem ártana a meglévő utakat karbantartani. Csak abból nem lehet annyit lopni. :-(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.15. 15:48:49

Én még mindig azt szeretném kérdezni (évek óta...), hogy tessék nekem megmondani, hová kerül az üzemanyagokon lévő ÁFA és jövedéki adó, illetve az egyéb, változatosan elnevezett sarcok egyvelege? Mert nem látom, hogy az úthálózatban landolna felújítás, vagy új autópálya formájában.

Szeretném látni a kimutatásokat, pontos elszámolást.

És még mindig szeretném megtudni a hivatalos magyarázatot (részletekbe menően!), hogy miként kerülhet több, mint egymilliárd forintba az autópálya kilométerenkénti építési költsége. Amiben biztos vagyok, hogy a valós költségek (anyagok, munkaerő, tereprendezés, kisajátítás, stb.) nem több, mint az ötöde.

Szeretném azt is megtudni, hogy miért nincs még kész a körgyűrű északnyugati része, és miért nem olvastam erről most sem itt a cikkben, hogy legalább a közeli jövőben valami terv lenne rá legalább...

A TC igazán utána mehetne ezeknek a dolgoknak, és elénk tárhatná, hogy a nyilvánvaló lopást hogyan magyarázzák a vízfejben töttyedő politikusok, "szakemberek".

Azt is szeretném tudni, hogy idén pontosan hány gépjármű van forgalomban hivatalosan az országban és az melyik kategóriákban (motorkerékpár, autó, stb.).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.15. 15:51:32

@KuKori: Ja, és ennek ellenére, hogy mennyit sarcolnak az üzemanyagokon, a teljesítményadón és a többi szarságon, miért is fizetős a mi adóforintjainkból kilométerenként egymilliárd forintért megépített autópálya.

Tán nem futja a befizetett összegekből a kivitelezésre és karbantartásra? Na ne röhögtessenek már. Hivatalos magyarázatot (=pofánkba hazudozást) kérünk.

Hurri Kán 2011.07.15. 15:52:05

@KuKori:
Ezeket a dolgokat elég sokan szeretnék tudni...
Kicsit továbbmegyek: mi lesz a beszedett súly, illetve most már teljesítményadóval? Mire megy el a gépjárműátírásokból származó illeték?
És még sorolhatnánk...

The Good Boy 2011.07.15. 16:43:58

@KuKori: lassan odaér hozzád a fekete, lefüggönyözött ablakú autó (ha valamelyik exerű ki bír sérülés mentesen állni a tek telepről, akkor q7 lesz, soförrel). Legközelebb ezeket a gondolatokat fojtsd magadba! nem szégyeled magadat, hogy ily gondolatokra vetemedtél szegény, érted hajnalokig dolgozó, általad választott embereket illetően? fújjj
@gyvy: te még egy bocsánat beírásával elkerülheted, hogy a szalai kommandó mai kör túráján nálad legyen az egyik megálló.
Polgártársak, ejnye-bejnye:D

Hurri Kán 2011.07.15. 16:44:49

@The Good Boy:
Várjá, kopognak... jah, értem jöttek. .D

theli 2011.07.15. 17:06:44

Ha olyan tempóban építenek autópályát, mint az előző Orbán kormány idején, akkor javaslom a 3027-es dátumot....

Pasas 2011.07.15. 17:13:47

Most örülhetnénk végre hogy odafent is rájöttek, hogy a balesetmegelőzés legjobb módja a traffipax, és a sok rendőri baszlatás helyett az infrastruktúra fejlesztése, de attól félek itt ismét nem erről van szó.
A határidő pedig szánalmas.

lwcolors 2011.07.15. 18:03:12

Napi rendszerességgel járok a 86-oson Szombathelyig, 5-10 másodpercenként egy kamion a terhelése. Nem hiszem, hogy az M6-on akár ennek a tizede is lenne, de hát a politikusoknak gyorsan fel kellett jutni Pécsről a fővárosba. Sikerült elkészíteni a tervezett Szombathely-Győr gyorsforgalmi útból (teljes hossz 110 km) 5 év alatt 7 km-t(váti és szelestei elkerülő szakasz). A váti szakasz már esik szét, ráz, nemrég javították a szélét, mert eltűnt a föld alatt...
Ha ez a tempó marad, 2080-ra végeznek, bár kétlem, ugyanis az idén még egyetlen kapavágás nem készült az M86-ból Vas megyében.
A közösségi közlekedésről: amíg vonattal és busszal 3 órába telik megtenni 40 km-t (ez lenne a hazautam tömegközlekedéssel minden nap), de kocsival fél óra, addig inkább megszüntetni kellene nem fejleszteni. És a két bérlet annyi, mint a benzin (közel 40e/hó).

A vasút fejlesztéséről: amíg kamionnal két nap, vasúton meg három hét egy angliai fuvar, nincs miről beszélni. Jellemző, hogy már az autógyárak is kezdenek visszaállni az eddigi vasúti szállításról a közútira.

Olvastam egy érdekes tanulmányt, mi lenne, ha a tranzit kamionokat Ro-La rendszerben szállítanánk Mo-on:
- a sorompók nagy része napi 23 óra 40 percen keresztül zárva lenne
- mivel a tehervagonok elfoglalnák a vasúti pályát, az érintett vonalakon megszűnne a személyszállítás
- az első két dolog miatt teljesen új vasúti pályákat kellene építeni, minden útkereszteződésnél felül v aluljáróval.
- villanyfogyasztás (a mozdonyok fogyasztása): Paks 2 vagy két-három új szén vagy gázerőmű, a maga környezetszennyezésével
- tehát a költségek nagy tételei: vasúti pálya építése, felül és aluljárók, városnyi fel és lerakók, erőművek, vasúti kocsik és mozdonyok. Nagyságrendileg Európa eddigi legnagyobb beruházása lenne.
Ebből a pénzből a tanulmány szerint 10 ezer km autópálya készülhetne, ami azt jelenti, hogy az ország minden városát autópálya köthetné össze. Remélem az LMCS fogja állni a költségeit.

apoa 2011.07.15. 18:06:18

Hanem ez az M0-ás az észak-budai részen sehogy sem akar megépülni. Vajon miért?

Rocko- 2011.07.15. 18:07:43

@szatyi: épp ezért kéne fejleszteni, de izibe.
vasút az mindenképpen hasznos, mind tömegközlekedés mind teherszeállítás okán.

lwcolors 2011.07.15. 18:11:33

Az meg a legnagyobb vicc az M86-al, hogy az egyik legkevésbé érintett falu (Enese, a jelenlegi út a falu nagy részén a vasútállomás és a falu között halad, nem a faluban) körül kezdték el építeni az elkerülő utat pár éve, 3 db beton felüljáróval, mert egy 1500 fős településnek három felhajtója kell legyen a gyorsforgalmi útra!
Külföldön minden 3-5 falunak van egy felhajtó építve...
ui: Persze még nincs kész az a két km sem...

wund 2011.07.15. 19:43:06

építsük kézzel és lesz mindenkinek munkája

butschq 2011.07.15. 20:06:21

miután elolvastam reggel a cikket, felhoztam a témát a Magyar Tudományos Akadémia egyik kirendeltségében (magyarul kocsmában). a reakciók:

"-ahhh
-jaaa
-ne is mond...(legyintés)"
...

dennisthemenace 2011.07.15. 20:58:51

@lwcolors: Mint olyan, aki huszonkét évig vasutas volt, azt kell mondjam, hogy ekkora okorséget még nem hallottam...
Ki írta a tanulmányt, egy mezoor???

dennisthemenace 2011.07.15. 21:00:36

@The Good Boy: Kukori egy szabad, demokratikus jogállam teruletén el, ahol sem TEK, sem TEtveK nem parancsolgathatnak..))))))))

The Good Boy 2011.07.15. 22:25:20

@dennisthemenace: te csak azt hiszed, hogy 1: ez egy szabad ország
2: nem parancsolgathatnak

Látod, Kukori elvtárs, akarom mondani szaktárs már nem is válaszol. Szerintem azóta is kínozzák szegényt, de az igazságot soha nem fogjuk megtudni, mert 89 évre titkosították!
Most mennem kell, mert értem is jött a függönyös fekete autó...
Ja, ez csak Mancika az ápoló:) Hozta az esti tablettákat, mert már megint azt képzelem, hogy egy mini császárjelölt diktátorosat játszik. Pedig nem is, csak ne adják rám azt az elől gombolós fehér kabátot!

The Good Boy 2011.07.15. 22:34:09

@The Good Boy: persze ez csak vicc volt méltóságos, és mindenható, fentről figyelő médiahatóság! Sőt nem is voltam tudatomnál, mikor a fentieket papírra, akarom mondani lcd-re vetettem.

Kegyelem!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.15. 22:59:33

@The Good Boy: Tényleg nem otthon lakok már egy jó ideje. Viszont Magyarországon odáig jutottak már az élet ellehetetlenítésével, hogy nem is nagyon szeretnék hazamenni.

Minősíthetetlen a helyzet sajnos, és ha már autós blog, hát már vezetni is egy rettegés, nem élvezet. Mi lett az országból? Százezres büntetés a sárgán átcsúszásért? Eközben viszont az ittas vezetőknek könnyítések? Normálisak ezek?!

@dennisthemenace:

Paddyéknél nem szokás még a kiadatás sem. A szomorú példa is alátámasztja, a leányfalui gázoló.

Pasas 2011.07.15. 23:01:56

Ez olyan kb mint a 2007-es eurónk.

vpet 2011.07.15. 23:17:28

Na nehogy már le lehessen jutni autópályán Bécsből a Balatonra.. Igazuk is van, nem kell nekünk az a csúnya euró!! Vicc..

augustiener 2011.07.15. 23:18:12

De szívesen találkoznék egyszer éjszaka egy kietlen utcában, amikor áramszünet van egy ilyen Levegő csoportos emberrel!
Hm, megkérdezném tőle, hogy szoktak-e fűteni télen. És ha igen, akkor mi jogon kritizálnak másokat, mikor ők is hasonlóképpen szennyezik a környezetet?

Rocko- 2011.07.15. 23:25:10

apropó. M0-ról eltüntetik a csatornafedelet?

United Steaks 2011.07.15. 23:37:20

Az "elemcsét" először nem hívogatni kell, hanem egy nyolcszámjegyűt elutalni nekik. Utána lehet kérdezni, aztán majd megkérdik, mi legyen a válasz, és közlik, mennyiért.

Tímár Mihály 2011.07.16. 00:03:22

@lwcolors: valóban "érdekes" a tanulmány, amit emlegetsz. Mondhatni teljesen légbőlkapott. Myko írta, hogy percenként 3 kamiont számolt a 86-oson (gondolom mindkét irányba összesen). Ez azt jelenti, hogy 40 percenként mehetne egy-egy 60 kocsis vasúti szerelvény mindkét irányba. Én inkább laknék egy ilyen vasútvonal mellett, mint a 86-os út mellett. (Két évig laktam egy vasútvonal mellett 20 méterre. Jobban zavart az ugyanekkora távolságra lévő nem túl nagy forgalmú út.)

A másik tévedés az energiafelhasználás: a vasút szárazföldön a leghatékonyabb közlekedési mód. Egy dízelmozdony 5 kamion fogyasztásával elhúz egy 20 kocsis szerelvényt sík terepen. Áramot meg sok egyéb dologgal is lehetne termelni, nem csak kőolajjal ami nagyon rövid időn belül el fog fogyni.

A magyar vasút a jelenlegi állapotában erre nyilván nem alkalmas, de érdemes megnézni egy országot, ahol rendesen működik a vasút. Menj el egyszer Svájcba és után nyilatkozz a vasútról!

alte trottel 2011.07.16. 00:31:34

A Hebegő Unkacsoport arcai csak közlekedjenek bicóval. Én kiutalnám nekik a postásbicaj tender mintadarabjait ingyen, egy feltétellel.
A nyerget csak akkor szerelhetik fel, ha egy hónap átlagában egy nap alatt, egy témában fejenként kevesebb mint 5 (five, fünf, pjaty, cinque) égbekiáltó baromságot nyilatkoznak.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2011.07.16. 03:57:12

@magyar_ellenállás: „tessenek megnézni, a pályák még kis felbontásban is olyan kanyargósak, mnt az ökör.hu-gyozás”

Mutass egy példát hogy mit csinálnál másképp, és hogyan!?

dennisthemenace 2011.07.16. 10:43:03

@KuKori: Szerintem a szomszéd szigeten is meggondoljak, hogy egyáltalán valaszoljanak magyar kiadatási kérelemre, a múltkori disznóság óta...

Rocko- 2011.07.16. 10:48:26

@biker_kolee: hát úgy a keleti szekció, khmm. amikor mentme Békéscsaábról Egerbe, hát volt egykettő tankcsapda.
volt amelyiknél tartottam mélységkontrollt. :(

dennisthemenace 2011.07.16. 10:50:42

@Tímár Mihály: Hatvan kocsis aligha.
Ugyanis létezik olyan, hogy "a vonalra engedélyezett vonathossz", ami Bp-Hegyes kozott, ha jól emlekszem, 600méter, ill. a menetirányító engedélyével lehet kozlekedtetni "túlhosszú" vonatot, 800 méterig. A magyar vasút legrovidebb kocsija, az "Es" sorozat tíz méter hosszú,abból lehetne csak hatvan kocsis vonatot csinálni.
Azt hiszem, huszonot kamion lehet egy Ro-LA szerelvényen. Ami indulhat elmeletileg félóránkent is, vagon kerdese, mozdony szerintem lenne hozzá boven. A sorompós átjárók száma elennyészo és amúgy sem lennenek tobbet lezárva, ill. a forgalom fele nyilván ejjel zajlana.
A mozdonynak, kulonosen egy új motorral felújított dízelnek kisebb a fogyasztása, mint 5 kamionnak. Ami a kapacitást illeti, anno egyetlen negytengelyes vagonba 58 tonna szenet raktak: hány kamion kellett volna egy húszkocsis szénvonat kivaltására?

dennisthemenace 2011.07.16. 10:52:37

@The Good Boy: NEM a Magyar Banánkoztársaságra gondoltam..)

Hurri Kán 2011.07.16. 10:54:04

@dennisthemenace:
Azt se felejtsük el, hogy ma már a tehervontatásban is a dízelvontatás részaránya (árutonna-kilométerre számolva) elenyésző, ma már inkább csak mellékvonalakon, és kezelő-rendező feladatoknál használatos...

Rocko- 2011.07.16. 11:18:51

@KuKori: "Én még mindig azt szeretném kérdezni (évek óta...), hogy tessék nekem megmondani, hová kerül az üzemanyagokon lévő ÁFA és jövedéki adó, illetve az egyéb, változatosan elnevezett sarcok egyvelege? Mert nem látom, hogy az úthálózatban landolna felújítás, vagy új autópálya formájában."

szerintem tudod jól, de leírom: Gyurcsány Ferenc elmegy Amerikába BillGeorge Bush-hoz. Leülnek és isznak 1 finom bort. Megkérdezi Feri:
- Te! Miből iszunk?
- Látod azt a hidat?
- Igen.
- 10 000 dollárba került volna, megcsináltuk 50 000 dollárból. Nos, ebből iszunk!
George eljön Magyarországra. Isznak egy finom bort. Megkérdezi Bill:
- Miből iszunk?
- Látod az a hidat a Dunán?
- Nem.
- Na, ebből iszunk!

természetesen akutális politikusokra becserélendő.

Rocko- 2011.07.16. 11:21:29

@gyvy: áá, engem úgy sem kapn

dennisthemenace 2011.07.16. 14:55:09

@KuKori: Két brit valami csalási ugyben volt érintett. A magyarok kikérték oket a britektol, mondván, ki akarják hallgani oket. Azok jóhiszemuen kiadtak oket, ezek a ....-ok meg lesitteltek oket, hosszú idore. Csakhogy a családjuk fellármazta aa lapokat, meg a brit hatóságokat és állt a bál...

dennisthemenace 2011.07.16. 15:03:09

@gyvy: Így igaz, a ROla-terminálok pedig villamosítottak. Az egyetlen dolog, amit menetrendtervezésnél muszáj figyelembe venni, hogy a ezek a vonatok nem járhatnak be mindegyik állomás mindegyik vágányára, a futómu sajátossaga miatt. Van egy táblázat, melyik állomás melyik váltóit nem érintheti kitéro irányban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.16. 15:09:40

@hanyasvagytedisznó: Te mindenkit bekóstolsz a tenyérbemászó szar dumáddal? Ennyire futja csak? Jó szar életed lehet, ha ez a legnagyobb örömöd, gratulálok.

Hurri Kán 2011.07.16. 15:22:30

@dennisthemenace:
Feltételezem, ma már a számítógépek világában ez sem egy megoldhatatlan probléma...
Bár amíg nálunk egyik évben felújítanak egy vasútvonalat (nagyrészt EU-s pénzből), majd a következő évben bezárják, addig e téren sincsenek vérmes reményeim...

Rocko- 2011.07.16. 16:17:32

@gyvy: Néhány adat a magyarországi vasúti infrastruktúráról:
a vasúthálózat (normál nyomtávú) hossza: 7183 km, ebből villamosított 2628 km
az 36%.

Hurri Kán 2011.07.16. 16:23:13

@Rocko-:

Ez igaz, de a szállítás nagyon nagy része a villamosított vonalakon történik. Ezért írtam, h a dízel.vontatás jelentősége ebből a szempontból gyak. elhanyagolható.

Olyan ez, mint a közút, igaz, autópályáink hossza a teljes úthálózatot tekintve nem sok, de mégis, a szállítás nagy része ott zajlik, nem a másod, harmadrendű utakon.

Rocko- 2011.07.16. 16:25:17

@gyvy: hát arra vonatkozót nem találtam hogy melyikek ezek a vonalak, mennyire esnek egybe a tranzitútvonalakkal.

Hurri Kán 2011.07.16. 16:29:34

@Rocko-:
Közben látom, megtaláltad, h nagyjából egybeesnek :)

Anettka Lovagja 2011.07.16. 17:56:15

@Rocko-: Azon a 36 százalékon bonyolódik a forgalom kb 75 százaléka...
A Rola számára fontosak mind villamositottak.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.07.17. 01:02:45

"2013-tól nálunk is használatarányos útdíjfizetési rendszer lesz. Ismét látunk majd kapukat az autópályákon [...] Beszélgetésünk végén Völner Pál megjegyezte, a stratégia megvalósulásának feltétele, a sikeres társadalmi egyeztetés szintén jól halad."

Remek lesz, gondolom az a kapus rész az apróbetűsben lesz benne. Az átlagjózsi meg csak annyit ért meg majd az egészből, hogy lesz sok új út olcsóér'. Hogy autó nem lesz rajta egy darab sem 6 ft/km-ért, az már nem az ő gondja lesz.

( ) Legyen fejlesztés
(X) Inkább ne nyúljanak hozzá, mert csak elb*sszák

Mernok.Szakerto 2011.07.18. 11:50:30

A hosszú távú programot képileg a
kkk.gov.hu/servlet/download?type=doc_field_file&field=file&id=6836
linken
a részletes felbontású nagytávú tervet pedig a
kkk.gov.hu/servlet/download?type=doc_field_file&field=file&id=6839
linken lehet elérni.

közösperonos átszállás 2011.07.19. 10:18:06

@KuKori: nesze számok: www.kti.hu/uploads/2010/Tarsmerleg-egyeztetesivalt.pdf

Egymilliárd/km autópályáért meg jó ár lenne kimondottan, tíz éve is ennyi volt (az előző bezzeg-korszakban), azóta meg volt ám infláció, meg effélék is.

közösperonos átszállás 2011.07.19. 10:22:50

@The Good Boy: "meg, hogy a jelenlegi M1-M3-MO túra 89 km-e legalább 50 körülire csökkenne..."

Mondjuk nekem M1-Gödöllő az 72km-re jött ki a déli M0-áson (+M31), és ha a déli kunkort lecsapják, még lejön belőle olyan 4-5...

Inkább az a kérdés, hogy népek, senkinek nem tűnt föl a háromsávosítás Pesttől kiindulva Győrig, Kecskemétig, Siófokig meg Tiszaújvárosig? Az azért nem két fillér (sőt), ugyanannyiból, mint az első három, kijönne egy Győr-Fehérvár-Kecskemét (esetleg Félegyháza) új pálya is, további kapcsolatokat adva...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.07.19. 14:27:13

@közösperonos átszállás: Köszönöm! Ráadásul ez 2006-os összefoglaló, ha jól látom. Ami közvetlenül a közlekedésből jön be, -mint jövedéki adó az üzemyanyagokon, annak az áfája és a pályadíjak, parkolási bevételek- az olyan 600-650 milliárd egy évben (ebből 30 milliárd az autópálya bevételek), ha jól látom, ehhez képest nehéz elfogadni a "fejlesztés" ütemét. Persze még van egyéb bevétel, regadó, stb.

Így viszont azért látszanak még a sunyin becsúsztatott tételek -amik azért még hivatalosak, itt a közpénzek zsebrebaszása még nincs ugye hivatalosan bevallva-, mint a "radarrendzser fejlesztése", stb. Csak a táblázatban gyorforgalmi út építésére 445 milliárdot számoltak el, ami korántsem fedi a valós helyzetet, mert nem épült 400 kilométer autópálya 2006-ban...

közösperonos átszállás 2011.07.19. 15:01:14

@KuKori: mondjuk az ÁFA visszaforgatásának elképzelése azért vitatható, gondolom, a joghurt ÁFÁ-ját költhetjük a tejipar támogatásán kívül másra is. :-) Amúgy a kiadások szépen részletezve vannak szövegesen is, ott megtalálod, miért volt ez kiugróan annyi, amennyi. (Mindenesetre 400 km autópályát te sem gondoltál komolyan, ugye? Az M0 is erős fejlesztésben volt akkortájt pl., az meg azért természetszerűleg és sok okból drágább, mint teszemazt egy M3 Nyíregyházánál. Vagy mondjam a völgyhidat, mint szintén 06-os projektet?)

Főúr1127 (törölt) 2011.07.23. 17:13:27

Kérdezem én:
Kecskemét - Békéscsaba?
Debrecen - Békéscsaba - Szeged - Pécs?
Győr - Szombathely - Zalaegerszeg?
Budapest körgyűrű körbegyűrűzése?

Látom azért vannak itt fasza ötletek, főleg az M3-as Debrecenig tartó szakaszának végétől Siófokig húzott szakaszt látom értelmesnek. Miért raknak még egyet arra a helyre, ahol a legjobb a gyorsforgalmi ellátottság?

Tudják ezek, hogy Kiskunfélegyházáról, illetve Kecskemétről mennyi kamion áramlik Békéscsaba (és Gyula) fele (illetve vissza)? Tudják ugyanerre mekkora a forgalom például a Gyula - Békéscsaba - Orosháza - Szeged vonalon? Nem hiszem...

Koncepció az van, de ész az megint nincs...
süti beállítások módosítása