Bő két éve kész van, mégsincs kész

  2011. május 08. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta szerelés w115 állólámpás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

 


Vagy másfél éve nem írtam családi flottánk legféltettebb darabjáról, a zöld állólámpás Merciről. Csabi annyira szépen rendbe rakta, hogy közel menni is félek hozzá, pláne szerszámokkal. Pedig a belsejét nekem kellett összerakni, ez volt a deal.

Az üléseket, ajtókárpitokat viszonylag hamar kitakarítottuk Bálint fiammal, erről született is poszt, az utolsó, amit írtam. Kevés az időm. Bende Tibby ugyan megvádolt az év elején, hogy a fél életem a garázsban töltöm a veteránjaimmal, ezért elkezdtem írni, s kiderült, hogy havi 6-7 óráról van csak szó. Era fűtőradiátor-cseréje persze felrúgta a trendet, de az kötelező szerviz volt, nem jövőépítés.

Alakul a belső tér

Elég sokat szereltem már belső tereket ki-be állólámpás Mercikből. Fél délelőttös meló. Nem így a zöld Mercinél. Amikor egy autó ennyire szép, és meg szeretnéd tartani az eredeti, félmillió kilométert látott belső terét (bizonyám!), máshogy közelítesz hozzá. Tompára köszörülöd a csavarhúzóidat, csípőfogód élére alumínium lemezt hajlítasz, szivacsba burkolod a villáskulcsaidat. Rettegsz, mert munkadarabból csak egy van, az is használt, de a végén újszerűnek kell lennie.

Óriási kihagyásokkal vettem rá magam, hogy foglalkozzak vele. Csak akkor mentem le a garázsba, amikor teljes nyugalomban vághattam neki egy minimum kétórás, háborítatlan szerelési blokknak.

És kiderült – semmi nincs meg. Négy állólámpást bontottam eddig szét, legalább kétautónyi alkatrészem van valahol. Viszonylagos rendet tartok, a ládák járműfajták szerint csoportosítva, feliratozva, a csavarok szétválogatva. Csak garázs ez, nem szerelőműhely, nincs guruló Beta-kocsim, csak egy horpadt szerelőládám, de áttekinthető.

Összeszámoltam: másfél ajtókárpit felszereléséhez van elég eredeti csavarom. Hol a többi? És hol vannak az elefántfül-tekerők kupakjai? Az ablaktekerők alá való alátétek? A kiválogatott, jó állapotú kurblik? Elnyelte őket a beton? Az akadály elhárítása háromszor kétórányi rendrakásba, rettentő sok telefonálgatásba, szervezkedésbe, fejtörésbe került. Találtam ugyan cuccokat, de az autóhoz mérve nem voltak beépíthetők.

Napokon át csak pici biszbaszokat válogattam, párosítottam, rendszereztem. Darabonként krómpucoltam a csavarokat, alátéteket, leheletfinom alumínium díszeket egyengettem, ablakemelő lezárópárnácskákat Vanish Oxy-ztam, méhviaszos kenyőcsöztem. Furcsa gödör mélyén ül ilyenkor az ember. Bemegy a tárnába este tízkor, kijön hajnali kettőkor, és közben szinte semmit nem lépett előre. Nem véletlen, hogy csak havonta egyszer bírtam nekiveselkedni.

Például hamutartót restauráltam. Mert szinte minden állólámpásé lepattogzott festésű romhalmaz. Szokás a drágább verzióét betenni, ami krómozott, de úgy rohadtul nem eredeti, pláne nem egy olyan autóban, amelyiknél a rádió helyén is gyári fedél lesz, „200 D” felirattal.
Lecsiszolva fémig

Tehát lecsiszoltam a két legjobb vázat. Aztán vízpapíroztam őket. Rozsdamartam. Alapoztam. Vízpapíroztam megint, újra alapoztam, megint vízpapíroztam, aztán több rétegben festettem. Az egyik megfolyt.

Visszacsiszoltam fémig, jescse jeden. Két hamutartó – az annyi, mint két és fél este. És ezek csak a vázak voltak, de a betéteket is takarítani kellett.
Emberkéz nem érintette még

Meg a váltógomb. Amiből van vagy három. Kettő minősíthetetlen. Az egy szem közepeset az Era kapta meg a régi autómból, hogy benne is legyen egy kis állólámpás, tehát 17 éve ugyanazt a váltógombot markolászom. Ebbe kellett rendelnem egy újat, és barátaim, egy ilyen váltógomb nem olcsó. Viszont így most korrekt.

Üléstámla lecsavarva

Zavart, hogy a vezetőülés támlája nem egyenletesen kemény, hogy a támlarögzítő csavarok mindig kilazulnak. Leszedtem a hátát, látom, egy rugó törött. Szétszedtem ketté, ekkor derült ki, hogy a támlát rögzítő csavarok is azok, amelyik nem, annak a fészke lötyög az ülésvázban. Kareeesz!

Ez még tavaly történt, levittem az ülést, amikor az Autobianchi-önindítót szereltük. Hegesztettünk (nem gyulladt ki az afrik, juhé!) rugót és vázat, fészket applikáltunk vissza. Itthon egy tartalék ülésből kiműtöttem a csavarokat, lett négy jó, azokkal gyönyörűen összepakoltam az egészet.
Háttámla csavarfészek meghegesztve

Az egyik legnagyobb fejtörést az övek okozták. Hátra Opel automata öveket tettem, kvázi úgy néznek ki, mint a Mercedesé, a beszállító is azonos. De előre?

Pont ilyenek az eredeti Merci-övek is a 2. szériásokban

Ez az állólámpás még az 1,5. széria első feléből való, ezért még a régi (az összes közül a legkényelmesebb fajta), széles, kívül állítható első szériás ülések vannak benne, és ha jól tudom, még nem volt kapható automata övekkel. A későbbinél keskenyebb az ülés, a tekerőt a belső oldalra tették át, a B oszlop melletti helyen elfért az automata dobja. De itt az öv alsó rögzítéspontja még a küszöbön, a hátsó lábtérben van.

Fel lehet persze szerelni a későbbi verzió automata dobját, de mivel a hátsó lábtér nem túl nagy, annak a közepében gonoszság elhelyezni egy ménkű nagy dobozt. Garancia rá, hogy minden utasunk távoztában arccal előre a flaszterre essen. Tudom, láttam ezerszer. Ide fix öv kell. Találtam is valami Merci-félét, elmostam, szerintem a saját eredetije, olyan a csatja, mint a repülőké. Igen ám, de minden csatfélen kellene lennie egy műanyag fedélnek, nekem viszont csak három van meg. Egyet egyelőre levettem, így szimmetrikus.

Vesződtem egy sort az első lábtérben levő papundekli fedéllel is. Ez a nem túl sokat futott állólámpásokban is hervadt, tipikusan hiányzik róla a műbőr. Félmillió kilométer után csoda, hogy az enyémben megmaradt. Óvatosan lefejtettem, kisimítottam, hajszárítóval megmelegítettem, aztán a nagyjából kivasalt anyagot Palmatexszel visszaragasztottam, majd kipucoltam. Egész szép lett.
A lehető legjobban megmentett, műbőr takarós oldallemez. A bal oldali már kitakarítva

Minden kétórányi rámolással újabb adag csavar került elő, de oly kínkeservesen, mint amikor az ember a köztéri vécében szappant próbál facsarni a kiürült kézmosóból. Minden ajtó minimum két nap volt, nem véletlen, hogy ilyen sokáig tartott.

A saját, eredeti, 500 ezret látott gumiszőnyeg-garnitúrája

A szőnyegezés sem volt egyszerű. Magyar rendelésű autó, tehát gumiszőnyeges. Az egyik legritkább kivitel, a németek, olaszok, osztrákok, hollandok szinte nem is tudnak ilyenről. Szett-elemeket persze égen-földön nem kapni hozzá. Ebben az autóban pedig egy gumiszőnyegesek között is ritka extra volt még: plusz kókusz-szőnyegek. Nem a szegett, vékony kiskereskedelmi cucc, hanem centivastag, gyári Kokosmatte. Három megvan az eredetiek közül (újabb csoda, mint a szakadásmentes gyári ülések, meg a repedetlen műszerfal), de a vezetőé hiányzik, s ott a gumiszőnyeg is szakadt. Duct Tape-pel orvosoltam, egyelőre, hiszen nemhogy gumi-, de még szövetszőnyeget is alig lehet bal egyre beszerezni.

Eredeti Mercedes-zacskóban kaptam a csavarokat Berczik Andristól

Az utolsó két ajtónál végképp kifogytak a készleteim. Tekerő alá való alátétet a klubtársaimtól lejmoltam, a jobb hátsó zárja körüli krómozott patkó rögzítéséhez való, lencsefejű, kereszthornyos, fémmenetes, krómozott csavarokat viszont nem találtam. Egy hónapig zaklattam a klubosokat, hogy valaki adjon, végül Littner Zsolti hozott a Berczik Andrástól. Ő előtúrta a megfelelő csavarokat, levelet is írt melléjük, mindezt pedig – igazi Berczik-stílusban – gyári Mercedes-zacskóba csomagolta. Ezzel meglett az utolsó két elem.

Norbinak is tetszenek

Közben pedig Ribárszkyék – akiktől az autót vettem – megtalálták a gyári kulcs maradékát, amivel először beindították 1972-ben. Utánam küldték postával – furcsa érzés volt a kopott kis csonkot kézbe fogni.

Egy hiba megakadályozta, hogy Mercikét OT-vizsgára vigyem. Nem tudott beindulni, csak vontatásra. Pedig Karesz még 2003-ban átnézte a motort, belövette az adagolót, új porlasztócsúcsokat tett be, még a hengerfejet is felújíttatta. Azóta nem is ment a kocsi. Mégsem indult. Utánajártam.

Kiderült, hogy gyorsizzítókat szereltek be valamikor – ez a későbbi motorokhoz való rendszer, a csúzlis indításúhoz nem való. Tehát lassú gyertyák kellettek. A Beru-szett vagyonokba kerül, de találtam noname-eket a UnixTrade-nél negyed áron. Állították, nincs rá panasz. A teszveszről lett hullám-ellenállás, porcelán, tekerő, testkábel – itt minden elem ellenállása sokat számít.

Feltöltve, lassú izzítás visszatéve. Mégsem indul

Visszaépítettem soros izzításúra, mértem, ellenőriztem, rendben. Karesz is eljött, ellenőrzött. Aztán három akkut lemerítettünk, légtelenítettünk ötször, tápszivattyút cseréltünk. Hiába, nem indult. Újabb Visz-ürügy. Kiszemeltem egy hetet, Karesznak mondtam, hogy jövök két napra, bent bejelentettem, hogy valamikor a héten kiveszek szabadságot, és elkezdtem figyelni az időjárás-előrejelzést. Szerda-csütörtököt dobta ki a gép, Sipi jött, kihúzott, behúzott, én lemostam, felfújtam, megtankoltam, lezúztam. Önerőből. Daloló diffivel, asztmatikus indexszel, visszatérni nem akaró kuplungpedállal. Brrrr.

Indulásra készen Viszre

Beálltam Karesz emelőjére, aki még sose látta alulról az autót. Csak álltak alatta Máté fiával, meg Gézával, a régi haverral és azt hallottam – „baa… mmeee… azt ott… baaaa…. öregem, még ez is… háááát… baaa…” Azt hiszem, tetszett nekik. Apró szerelési hibák feltűntek azért Karesznek, például, hogy a kardán-Hardyban fordítva van három csavar („mennyit küzdhetett az embered, mire így bekínlódta oda”), meg hogy a kuplung flexicső-csatlakozásnak van egy felesleges állványa. De azért egy új negyvenéves autóalj meghatja a rozsdán kérgesedett viszi szívet is.

Hű, baaaa.....

A terv: mindent szétszedünk, megnézzük, mi a baj, megrendeljük Lellén, a Landban, másnap, amikor megjönnek a cuccok, beépítjük, beállítjuk, kész. A kuplungban minden új, csak a cső nem, lekaptuk, bedagadt belül, hát ezért nem jön vissza a pedál. A Zsiguli-feszszabályzós átépítés leváltására Karesz gyorsan túrt eredeti Merci-feszültségszabályzót. Vittem nyolc indexrelét, elkezdtük felpróbálgatni, aztán a negyedik után Karesz inkább nekiállt – az általam és Csabi által korábban agyonpucolt – biztosítéktáblának, és csiri-bú, csiri-bá, jó lett.

De miért nem indul? Karesz kivette az összes előkamrát, a szájából gomolygó füst ködén át belenézett a lukakba, s miközben én izzítottam, kiderült, hogy csak az ellenállások vörösödnek, a gyertyák végei nem. „Az istenit, hát ezért volt a szopás! Hogy rohadna meg!” – foglalta össze a helyzetet találóan.
A régi gyertyák egyike-másika izzik

Kiszedve is összeépítette, úgy sem izzott egyik sem. Előtúrt régi gyertyákat, azok (némelyike) izzott. „Figyelj csak, mutatok valamit” – mondta. „Itt van ezeken, hogy 0,9 V, látod? De a unixos gyertyák, ide a rozsdás bökőt, hogy vagy 2,3, vagy 2,9 voltosak. Azért nem működnek. Rosszat adtak. Kell ide egy rendes Beru-szett” – magyarázta.

„De Karesz, az bő huszonötezer…” – ütköztem meg. „Akkor is. Kell! Kész."

A Landban csak két nappal későbbre lett volna cső is, gyertya is. Addigra haza kellett érnem, az autót nem akartam otthagyni, kint nem állhat. És nem tudtam, mikor mentem volna vissza érte. Sakk-matt. Este lett, jót pálinkáztunk, aludni tértünk.

Másnap a földvári garázsban kezdtünk. Volt ott bontott váltó, diffi, egy félig szétszedett motor is a romhalmazban. Minden rajtuk, ami kell, kuplungcső, izzítógyertyák, sikításmentesség. Aha. A diffiről már odafelé eszembe jutott, hogy a régi drapp autó jó diffije van most a zöldben, ami most már szintén rossz, a garázsban meg a zöld pocsék eredetije hever. A váltón egy szétvágott cső fityegett, az izzítógyertyák nem voltak meg a hengerfejben. Bammm.

Földvári utcánk torkolatából felhívtam Háda Szabi barátomat, aki ugyan már nem szerel hivatalosan Mercit, mert a Lipóti pékségnél lett főember, de mindig azonnal segít. „Figyu, itthagyom a melót, elmegyek neked gyertyákért, csövet tudok adni, van három vadiúj otthon. Egy nagyon jó 200-as diffim is hever a kertben, gyertek.”

Szabi diffit ád

Röpke túra Budaörsre a W126-ossal. Szabi előkerült a gyertyákkal, azokat engedte kifizetni, a csőért semmit nem számolt, a diffire meg mondta, hogy építsük be, és ha jó, utána megbeszéljük. Ez mindig gyanús, Szabiba nehéz pénzt diktálni utólag, jártam már így. De nem volt mit tenni, elfogadtam. Egy olajos sárrögöt adott, a rétegek alatt csak sejteni lehetett a differenciálmű formáját. „Szerintem alig futott százezret, nézd a bölcsőt, amiből kivettem, új benne minden szilent, és még gyáriak. Jó lesz” – magyarázta.

Ez a sártörmelék egy kiváló differenciálmű

Két és fél órát pucoltam a diffit Karesz udvarán. Késsel, csavarhúzóval, drótkefével. Borzalmas volt. Aztán leműtöttük a zöld sajátját, levettük a hátsó fedelét – szörnyű rágásnyomok a fogakon. Viszont a sárrög-szerű, Szabi-féle darab odabent tényleg kopatlannak bizonyult. Szimeringek átmentek a zöldéből (egy vagyonért vettem őket), féktisztítós vegyi pucolás után kapott fekete festést is, egészen baba lett.

Féktisztítós zsírtalanító kúra

Pihenésképpen beszereltük az izzítógyertyákat, feltettük a kuplungcsövet, Karesz mutatott két jó módszert a légtelenítésre (lásd videó). Már későre járt, dög fáradtak voltunk.

Szárnyszegetten veselkedtünk neki a megszáradt új diffinek. Két órát kínlódtunk vele, ezalatt háromszor szakadtunk meg. Hogy a Mercedes miért úgy találta ki, hogy a négy diffirögzítő csavar kizárólag egyszerre, merőlegesen tudjon bemenni a bölcsőbe?! Vajon hogy cserélték ezt 1975-ben a márkaszervizben? Ja persze, volt tizenöt számjegyű gyári kódos, spéci emelőjük, úgy. De valahogy felment. Este tíz fele járt. Kareszék normálisan nyolc-fél kilenckor fekszenek. Már nem éltek, az egész család üvegszemmel nézett, mint nyolc Peter Falk.

Ki veszi észre a hiányzó alkatrészt?

Kiderült az is, hogy a típustisztára visszaépített feszszabályzóval a generátor gyanúsan tölt –12,9-es feszkó volt a kapcsokon, de a visszajelző lámpa halványan parázslott, sosem jó jel. Már nem akartunk vele kínlódni.

Gyorsan átöltöztem, búcsú, puszi, kézrázás. Kiálltam az autóval, az utcáról betoltuk az emelőre a szerelés alatt levő fehér állólámpást, Karesz felemelte, aláállt a 126-ossal. Ők zártak, én elhajtottam haza. Visz határában vettem észre, hogy nem tudom negyedikbe tenni a váltót. Rükvercben téptem vissza. Kareszt a zuhany alól rángattam ki, Margót szerintem az ágyból. Nem voltam túl népszerű. 126-os ki, fehér állólámpás le, ki (kaláka-tolás, vidáman, pattogósan), enyém be, megemel, Karesz azt se engedte, hogy kiszálljak.

A szintén szerelendő fehér állólámpás, amit vagy ötször ki-be toltunk két nap alatt

Az utólagos lemezdarab, amit a drága barát, mint oda nem való elemet, még előtte való nap elhajított, mégiscsak kellett valamire. Végül az eredeti konzolt görbítette vissza gyári formájúra tízperces melóval, káromkodott, mint a vízfolyás, de jó lett. Minden jó lett. Őrületes eufóriában autóztam haza, fülemen kazettás walkmannel, Carole Kingtől a Tapestry-t hallgattam, hogy stimmeljen a zene is.

Difficsere után. Mi meghaltunk addigra

Néha még megszólal valami, gyanítom, a kinyomócsapágy, de javulgat, máskülönben az autó mint az új, csodás.

Azóta Villanyos Csabi barátom magához ragadta a generátort, kiderült, hogy borzalmas orosz csapágyakkal rakták össze, visszabuherálták bele a törött állórészt, beletákoltak egy rossz egyenirányító diódasort – teljes generál tehát. Épp ma lett készen vele.

Finom autópályás krúzolás

Már felragasztottam az utolsó hiányzó küszöbgumit, pucoltam egy szép kerékkulcsot, elővettem a gyári emelőt, Simon Laci adott egy jó állapotú ablakmosótartály-fedelet (benne a szeleppel), aminek a kupakját kipucoltam. Még fel kell tennem egy 175 R14-es gumit a pótkerék felnijére, fel kell ragasztanom az internetről vett „Beim beladen…” matricát a csomagtartó élére, és mehet vizsgázni.

Nagyon várom. Rettenetesen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr352881110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.05.08. 20:07:35

@Alf:
"Észtországi forgalomban volt"
Kint vetted? Vagy itthon, és kint beregisztráltad, amíg ott voltál? Vagy hogy történt?

Alf (törölt) 2011.05.08. 20:11:45

@gyvy: Nem, itt vettem, de nem volt magyar forgalomban, hanem osztrákból volt kivonva. Ideiglenes rendszámmal (Z) kivittem, ott beregisztráltam (regadó = 10 e ft) Két és fél évig volt észt rendszáma, most megkapta a muzeális minősítést, magyar forgalmit, OT rendszámot.

Alf (törölt) 2011.05.08. 20:12:54

@gyvy: de nem trükk volt, ott éltünk :)

JUMBO1 2011.05.08. 20:14:00

@Gyurma73:
Tyűűűűűű,na ez is de tetszik. Nem olyan régen láttam a lengyeleknél 3 darabot. egyet a múzeumban kettőt az utcán.

Hurri Kán 2011.05.08. 20:17:13

@Alf:
Értem.
Nem a trükközés miatt, alapvetően az érdekelt, hogy ott hogy megy a rendszámozás, és mennyibe kerül... Németeknél tudom, ott pár éve valami 60 euro volt az átíratás, és kb. 30 perc alatt kezedben van az új rendszám és a nevedre kiállított forgalmi...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.08. 20:30:35

@Csikós Zsolt: az érdekes lehet amikor a két lábad között tekereg a kormányrúd:-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.05.08. 20:32:20

@gyvy: "Anno volt cápa 3-as Bmw-m, abban is Solex volt"
És eladtad? Soha többet nem állok szóba veled.
Nekem "anno" S 110 R Coupe-m volt, akkor parasztporsénak becézték, én imádtam. Felújítás után, mikor mentem katonának, eladtam... mit nem adnék érte, ha most ott állna a garázsomban, ha lenne garázsom.

Hurri Kán 2011.05.08. 20:34:34

@BOSCHtechnikus:
Sajnos, úgy fordult az életem, hogy el kellett... Pedig "csak" a kis 316-os volt, szerintem az összes kocsim közül, cégeseket is beleértve, azt szerettem a legjobban vezetni...:(

Alf (törölt) 2011.05.08. 20:38:04

@gyvy: Észteknél is így megy.

Hurri Kán 2011.05.08. 20:40:57

@Alf:
Értem... :)
Akkor szerintem jogos a kérdés (nem csak én teszem fel, gondolom), hogy miért tudják máshol mindenhol normálisan megoldani, nálunk meg miért nem?
(költői kérdés volt, nem kell válaszolni...)

50peregy4 2011.05.08. 20:50:48

@Bambano: Illetve a Totalcar?De ezek a kiváló cikkek minden pénzt megérnek!!!!!!!!!!!!!

herpeszes ödönke 2011.05.08. 20:59:51

@Csikós Zsolt:
Köszönöm a kioktatást.
Igazából nem ezt a stílust vártam.
Ezt kaptam.

Ja a próbarendszám január01-től december 31-ig érvényes.
Aki nem tudná ezt jelöli a kis szám a táblán! :)
Kösz , hogy oltasz minket. Inkább írnád, hogy a szükség nagy úr!
Ez itt nem a szentek oldala, mindenki követett már el kisebb nagyobb csínyeket.:)
Még egyszer köszönöm a kioktatást.
Amúgy autókereskedő vagyok. :)
Isten áldjon,és óvjon Zsolt.

Csikós Zsolt 2011.05.08. 21:06:33

@herpeszes ödönke:

De hiszen te kezdted a kioktatást :-)

Én még finom voltam. És nem úgy érvényes.

Valamit rosszul tudsz, ebbe nagyon sokan belefutottak, három aktív, érvényes próbarendszámot tudok fejből, mindegyiken 10-es a szám. Viszont pánikot keltesz, illetve Sipos Zolit rossz színben tünteted fel, egy olyan dologban, ami nem igaz. Ezt nem szabad, te is értheted.

Peace.

Alf (törölt) 2011.05.08. 21:13:08

@herpeszes ödönke:

"Amúgy autókereskedő vagyok"

Inkább ne is írtad volna...

Alf (törölt) 2011.05.08. 21:15:24

@herpeszes ödönke:

"Amúgy autókereskedő vagyok"

Még jó, hogy nem taxis, és nem a kreszről oktatsz.

:)

waffen55 2011.05.08. 21:21:24

@Csikós Zsolt: Zsoltikám nagyon szép emelőt vettél Karesznak! :P

Pálinka, hogy ízlett a csapatnak?

herpeszes ödönke 2011.05.08. 21:41:16

@50peregy4: A nevet a Fábri Sanyitól kértem kölcsön. A fotót pedig a Csiki Zsolti készítette még Angliában.

herpeszes ödönke 2011.05.08. 21:45:17

@Csikós Zsolt:
Zsolt!
Tudod írtam már, hogy szeretem az írásaidat.
Irányodba a stílusom is ezt az "aggódást és szeretetet" tükrözi.
Üdv

Csikós Zsolt 2011.05.08. 22:04:54

@Gyurma73:

Egy haveromnak hoztunk ilyet Svájcból, bár Fiatban első szériás nem volt négy ajtóval, csak Seatban. És ez első szériás, mert 1975-ös. Valószínűleg alvázszám-áthegesztéssel egy merkuros autó papírja lett az övé, vagy esetleg hivatalos kasznicserével is mehetett.

Zastavát itthon soha nem ad el 1,1 misiért. Még 70 ezerrel sem. Szerintem még eredeti Fiat sem megy el ennyiért, bár az talán. Az az autó olyan 5-7 kilót ér. Sajnos, mert különben szép és libakergetős...

@herpeszes ödönke:
Tudom, tudom. Épp ezért veszélyes, hogy azt sejteted, hogy Sipos Zoli, meg mi is simlisek vagyunk. Az a rendszám abszolút érvényes, de hidd el, Zoli nem ilyen szintig, hanem sokkal-sokkal mélyebben benne van a jogszabályokban a P-vel, neki létfontosságú ez. Egy grammot nem kockáztat.

Ne emiatt aggódj, vannak problémák másutt, azokra érdemes inkább idegrendszert pazarolni.

@waffen55:
Megittuk az expón majdnem a felét, aztán a Vályi elvitte a Simon Lacihoz a maradékot, és... elpárolgott. Nagyon meleg volt aznap éjjel állítólag, szinte látták, ahogy elgőzölgött sebesen :-)

Dennis01 2011.05.08. 22:07:58

@gyvy: Kb minden europai orszagban egyszeru, mint az egyszeregy, csak Magyarorszagon tesznek keresztbe, ha egy normalis autot akarsz legalizalni...

Hurri Kán 2011.05.08. 22:11:32

@Dennis01:
Nekem is úgy tűnik... És akkor csodálkoznak, hogy aki teheti, az szlovák-német-román stb. rendszámmal jár...

KPali 2011.05.08. 22:36:27

@herpeszes ödönke:

3 éve az E-rendszámra a rendőr is azt hitte, hogy lejárt, mert 2007-es... Az fél évig volt érvényes, de 2007.10-től!

deak.atti 2011.05.08. 22:43:18

@Csikós Zsolt:

Hali!

Tudod, hol szoktam látni egyet? A Wekerle-telep szélén. Ha mész a Határ úton lefelé az Europarktól a Soroksári út felé, és fél szemmel figyeled a balra eső utcákat (jobbra ugyebár a kiserdő van), akkor az egyik utcának az elején szokott egy sárga Multipla állni, a hozzád közelebb eső sarkon. Ritkán mozdul... menni még nem láttam.

DA

deak.atti 2011.05.08. 22:49:46

@Gyurma73:

Üdv!

Minden Barkasos átélhette ugyanezt ... Ballábfék felejtős! :o)

DA

Sam Alan Zeu 2011.05.08. 22:50:57

haha, ez a "lecsiszolom fémig" téma ismerős, nemrégiben megküzdöttem egy lakásnyi ócska rézkilinccsel meg fedőlappal, mire expert lettem abban, hogy mennyi ideig szabad az ecetes-sós löttyben hagyni majd mosogatni-szárogatni, legalább kétszer újrakezdtem, mert vörös foltok jöttek ki rajtuk. két teljes délután a mérleg, de imádom, hogy csillognak :)

Hurri Kán 2011.05.08. 22:52:33

@deak.atti:
Ülni még ültem Barkasban, a vezetése az sajnos kimaradt... Volt egy hangulata, az biztos!

orlasa 2011.05.08. 23:01:10

A B típusú ideiglenes forgalomban tartási engedélyt P betűjelű rendszámtábla kiadása esetén tizenkét hónapra adja ki a közlekedési igazgatási hatóság.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.08. 23:02:13

@deak.atti: de a multiplánál át kell lépni!!
konkrétan egy rúd megy hátra a két lábad közt.

Rocko- 2011.05.08. 23:30:53

@herpeszes ödönke: "Amúgy autókereskedő vagyok. :)"
nem, te egy kibaszott troll vagy.

Rocko- 2011.05.08. 23:32:35

@Gyurma73: átverés! se nem 6 literes a motorja, se nem dízel, már hogy lenne ez 600 D?! :))))

h4z4rd 2011.05.08. 23:35:48

@Sam Alan Zeu: Jó is az, főleg melegen. Legközelebb próbáld majd ki a hirtelen-öblítést sűrű szódabikarbóna-oldatban, akkor nem foltosodik.

@ödön: A P-rendszám meg tényleg 12 hóra szól, az már csak az ésszerűség hatóköre, hogy az emberfia év elején igyekszik kiváltani, hogy a körülbelüli lejárat idején kevésbé vegzálják a rendőrök. Mer'ugye ha év közepén váltod ki, akkor... eh, számolj csak utána.

joe1234 2011.05.08. 23:38:08

apámnak volt egy ilyen gépepe, még a szine is ilyen volt nagyon imádta, csak valami barom rommá törte. csikós nagyon szép az autód, van lehetőség megnézni, imádom őket, a szagukat ( mercinek van az a merci szaga amit imádok) kiváncsi vok a tiednek van e még ilyen.

Csikós Zsolt 2011.05.08. 23:48:24

@deak.atti:

Állapota milyen? Csodás cikk van a fejemben róla, csak kéne egy delikvens, hogy megírjam.

Csikós Zsolt 2011.05.08. 23:49:27

@Rocko-:

Rocko, ne bántsd, jó szándékkal mondta, csak nem kellett volna...

Csikós Zsolt 2011.05.08. 23:51:18

@Rocko-:

600 kiló. :-) De nagyjából reális, olyan 650 körül lehet.

@joe1234:

A döbbenet, hogy megmaradt benne a szag. Nem teljesen, kicsit módosulva, de pl. nem penészedett meg, ami mondjuk Erában nagyon aláássa az élményt.

Rocko- 2011.05.08. 23:58:56

@Csikós Zsolt: én valahogy nem éreztem a jó szándékot.

igen, a 600 kg. az reális. :)))

263 2011.05.09. 00:35:13

Nem olvastam végig a hozzászólásokat, ha már írta más, bocs az ismétlésért.

Zsolti írta:"Karesz kivette az összes előkamrát"

Lássuk be, hogy amiket kivett, hogy bekukucskáljon az izzítógyertyákhoz, azok a porlasztók voltak!

263 2011.05.09. 00:40:35

"Hogy a Mercedes miért úgy találta ki, hogy a négy diffirögzítő csavar kizárólag egyszerre, merőlegesen tudjon bemenni a bölcsőbe?! Vajon hogy cserélték ezt 1975-ben a márkaszervizben? "

1975-ben még nem cserélték, mert addigra még egy sem romlott el:))

Bizarr egy szerelés, volt hozzá szerencsém utcán alatta fekve is(126-os, de a lényeget tekintve ugyanaz a művelet).Visszagondolva nem is értem, hogy sikerültek akkor ezek.

Virago_1000 2011.05.09. 00:46:20

@deak.atti: "Az a baj, hogy visszacsinálhatod akár gyári állapotra is, akkor sem jegyzik sehol"
-szamit ez? AZ a fontos, hogy neked oromet okozzon.
Egyebkent en is ugy vagyok a Tatrammal mint Te a Waresszal, keszul mar 1 ideje es attol tartok nem vegzett igazan profi munkat a lakatos. Szoval majd lehet hogy ujra kell lakatolni mindent 1-2 ev mulva? Akkor alig, hogy osszerakom, a kocsit, szedhetem szet ujra....
(Hajtepes....)

Virago_1000 2011.05.09. 00:58:25

@Csikós Zsolt: Tomegautot nehezebb restauralni, ez mennyire igaz. Es a vegen ha el akarnad adni, sokkal kevesebbet er.
Ellenpelda a Delorean, parezret gyartottak es minden alkatresz van hozza.
De ellenpelda lehetne az osszes brit auto. Fantasztikus itt az alkatresz utanpotlas.
Aki ragerjed egy faros Skodara, ugyanugy fog szivni mondjuk 10-15 ev mulva, mint Atti a Wartburggal.

"nekem is fáj a szívem a kihalófélben levő, régebben egyáltalán nem ritka autókért."
- szivar Audi, francia veteranok, oreg Fordok, Opelek? Hogy eltuntek...

@gumifust: Ha Lancer Evo, vagy Impreza az almod, ne aggodj, mindegyiknek jokora az ertekvesztese.

Virago_1000 2011.05.09. 01:05:13

@gyvy: "Más országban nyilván nincs ekkora Merci-túlsúly, de akkor is érdekes adat..."
- szerintem ebben az is benn lehet, hogy egy Mercit kevesebb szopas fenntartani mint a tobbit, es ha van szopas, rakoltes, akkor is jobban megeri, mert az auto erteke is magasabb es jobban tartja az arat.
Mondom en, de majd hosszabb ideje MB tulajok pl. Zsolt, majd kiigazit, ha tevedek.

Virago_1000 2011.05.09. 01:15:36

@gyvy: "De pl. BMW is jóval kevesebb van eladó, pedig abban az időben az is presztízsautó volt, "
- nem volt az. A Mercedes sokat sullyedt, adott le (Rolls-Royce-val osszemerheto autokat gyartottak valamikor), a BMW pedig sokat fejlodott felfele. Az Audirol nem is beszelve, amelyik gyakorlatilag akkor kezdett luxusautot gyartani, mikor a Lexus, es a nemet trio tagja, a Lexusnak igazxabol meg mindig nem sikerult erre a szintre jutni. Az Audi tortenete szerintem a 20. sz. egyik legnagyobb sikertortenete, egy nepauto gyartobol feltort a premium, luxus gyartok szintjere.

"Porschéban ülni 40, de inkább 50 alatti vezetőt csak elvétve láttam"
- fiatalt csak vizhuteseben latsz, a levegos 911-ek ara ugy megy felfele, mintha kotelen huznak.

Virago_1000 2011.05.09. 01:17:51

@JUMBO1: "Picit hígulni látszik a mercis,jaguár,mg kép itthon.."
- Hala erte Istennek. Legyen minel valtozatosabb, sokszinubb a paletta. Itt Angliaban is higulhatna az MG, Mini egyveleg, de azert alapvetoen semmi bajom nincs veluk...
Cimbi remelem ok amugy minden :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.05.09. 02:06:15

@herpeszes ödönke: Ha sűrűn látsz a rendszámmal, egyszer integess, megmutatom a naplót. Nem baj az, ha kereskedőként nem tudsz mindent a P rendszámról -nem te vagy az egyetlen. Az nagyobb baj, ha rendőr nincs tisztában vele -ilyennel is találkoztam már.
Egyébként meg gondolj bele, épeszű ember kimegy-e az utcára egy olyan lejárt rendszámmal, amin virít az érvényesség/lejárat dátuma, ráadásul messziről kiszúrni?
Még egy dolog: ne csodálkozz, ha azt hiszik trollkodni akarsz. Ha ilyen jellegű hibára akarod felhívni valakinek a figyelmét, anélkül, hogy mások előtt lebuktassad, küldj inkább privát üzenetet:)

Csikós Zsolt 2011.05.09. 10:15:15

@263:

Nem, ahhoz szét kell szedni ezeket az előkamra-betéteket. Belül vannak a porlasztócsúcsok.

Csikós Zsolt 2011.05.09. 10:17:53

@Virago_1000:
Néha, nagy ritkán megfordul a trend, de akkor is csak egy-egy változatnak megy fel az ára. Most pl. a Puchok már brutális, mit érnek, de nemrég eladtak egy (utólagos műanyag tükrös!) Fiat 500-ast aukción Ausztráliában 20 ezer fontnak megfelelő összegért. Az bizony a hetet súrolja milkában, igaz, jobbkormányos volt, és 500 D, nem F, ami valóban értékesebb.

Csikós Zsolt 2011.05.09. 10:19:16

@Virago_1000:

Milyen Tatrád is van? 613? Régebbi?

263 2011.05.09. 10:45:30

@Csikós Zsolt: Elnevezés zavar van.Te a porlasztó házat, amiben valóban benne van a porlasztócsúcs, azt nevezed előkamrának, illetve most előkamra-betétnek. Az előkamra valójában lent van a hengerfejben mélyen, belóg az égéstérbe, kizárt, hogy a Karesz azokat kihúzgálta volna. Miért is tette volna, hiszen csak az izzítók működését akarta meglesni, és azokat a porlasztóház(az a nagy bumszli, amit 27-es kulccsal kell kitekerni, amiben benne van a porlasztócsúcs, és a tetejére csatlakozik a gázolj-nyomócső hollandija)kitekerése után a lukon bepillantva lehet látni.Az izzítógyertya oldalról belelóg az előkamrába.

Szóval kérlek, ha nem hiszel nekem, kérdezz meg mást is, elképzelhető ám, hogy Te te is tévedhetsz! Nem beléd akartam kötni, azt feltételeztem eredetileg, hogy elírtad!

karlmann 2011.05.09. 11:05:01

Kedves Csikós, ez a kocsi a képek alapján egy jól restaurált autó, tele eredeti alkatrészekkel. Elég nehéz lesz belekütni az OT-n. Tényleg nincs rajta semmi kókányolás, vagy félmegoldás! Ezért légyszi szedd le a kipufogóról azt a króm véget! Nagyon gáz, pláne egy 200D-n!

Hurri Kán 2011.05.09. 11:23:32

@Virago_1000:
Lehet, ez is benne van, de én most az anyagi megfontolásokat figyelmen kívül hagytam, csak úgy felsoroltam hirtelen pár típust, ami eszembe jutott.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.05.09. 11:25:23

@h4z4rd: Én is kereskedő vagyok és nekem júliusban szokott lejárni a P-táblám,de ugyanúgy 12 hónapra szól.
Na,nyertem?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.05.09. 11:40:03

@263: Ó, ilyenek vannak bőven. Én se bírom felidézni, hogy konkrétan hogyan vettem le a Range-ről emelő és akna nélkül a váltót-terepváltót egyben, egyedül, pedig mégis megtörtént. És az is ziher, hogy még egyszer nem állnék neki. :))

pxaba 2011.05.09. 12:13:13

@karlmann: mintha épp az eredeti állapotához kellett volna az a krómvég. Valahol írta a Csík. Elég sok veteránon van gondolom a kipuff cserék során ez nemigen került vissza, ezért tűnik olyan nem eredetinek...

GGG77 2011.05.09. 12:48:23

Szép, nagyon szép autó ez. Meg Dezső is.

De nekem akkor is gondolkodás nélkül a W126 kéne. :)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.05.09. 12:50:12

@Gyurma73:

Van !

Kicsit lepukkanva láttam pár éve, hol kispesten, hol pestlőrincen.Jártak vele, volt neki 3 bötü/3 szám rendszáma. Ciromsárga volt.

Csikós Zsolt 2011.05.09. 13:10:12

@karlmann:

Nagyon sajnálom, hogy egy nagyon nehezen felhajtható, gyári alkatrészt le akarsz velem vetetni.

Ajánlom, nézegess korabeli prospektusokat, mielőtt belémkötsz :-)

Hidd el, felesleges. Rossz ajtón kopogtatsz, ezzel régebben foglalkozom, mint itt a többség.

Még azt is elárulom neked, hogy MINDEN akkori Mercin volt ilyen, a 280E dupla végei kisebbek voltak, a második szériától pedig volt benne egy betét, ami lefelé irányította a füstöt.

Így kötözködj...

Csikós Zsolt 2011.05.09. 13:12:26

@karlmann:

Ja, még valami: ezt az egyenes csővéget a legnehezebb megszerezni (bár most már megint legyártottak egy szériát), és nem létezett Merci nélküle. Amin nincs rajta, arról hiányzik, kár, hogy ez az állapot rögzült az emberek szemében. Nekem fájóan hiányos egy állólámpás nélküle.

A Ponton svéd kivitelén is volt, gyárilag. Meg is rendeltem hozzá. Ha német kivitel lenne, nem rendeltem volna meg. És szemét sok pénz volt, de kell, ha rajta volt.

Csikós Zsolt 2011.05.09. 13:13:50

@263:

Oké-oké, porlasztócsúcs-ház, jó lesz úgy... :-)

forlan 2011.05.09. 13:18:30

"herpeszes Ödön"

vigyázz,egy celebbe sose köss bele..akár írott sajtós,vagy bármi más..valahol a felsőbbrendűség téves eszméje kiüt rajtuk,bármilyen jószándékú "közülünk való" jelző is illeti őket felületes szemlélődéseid alkalmával..az autókereskedő éned meg rejtsd el rendesen..pedig a vevői oldal sem jobb semmivel se...sőt..mondjuk ez már egy másik téma...megérne egy isten hozzádot ez is..csak túl nyers lenne..azzal meg nehezen boldogulnak a "hibátlanok"..

Virago_1000 2011.05.09. 13:47:51

@Csikós Zsolt: "Néha, nagy ritkán megfordul a trend"
- en ezt a fordulo trendet kizarolag miniautoknal latom. A Fiat 500 ara tenyleg az egekben, az Abarth verzio 25-30.000 GBP is lehet akar. Viszont a 600 az joval olcsobb, es elmenyben szinte ugyanaz.
De a Minire is igaz ez: Cooper 90-es evek elejerol tobbet er, mint a vele egykoru Mercedes, korai Cooper pedig a P-911 arat is elerheti, ha van megfelelo tortenet...

Tatram a 613. Sokkal erdekesebb auto mint a 603, de nem az atlag szemlelonek :))) A 603 szep, de nagyon oldshool, arrol nem is beszelve, hogy egy amerikai stilusu, OHV HEMI v8 nem a korszeruseg mintapeldanya. A 613-as szijas dupla DOHC alu v8-asa '73-ban viszont tarolt, es erosebb volt mint a korabeli Jag, Mercedes. (BMW akkor meg sehol sem volt)
Dolgozok a kocsin, nem szabok hataridot magamnak, csak azt, hogy a felujitasban nem lesz kompromisszum.

Shadowbull 2011.05.09. 13:58:40

@Virago_1000: "BMW akkor meg sehol sem volt"

Azert 73-ban jocskan volt mar BMW.
sb

nagy__mate 2011.05.09. 15:36:08

Ez az autó OT vizsgán jól megnehezítheti a többi állólámpás leótéztatását, persze csak ha a vizsgabiztosok tanulékonyak.

pizo 2011.05.09. 15:57:11

@Virago_1000: Hmmm, azért a Jaguarban már volt V12-es is (E-Type Serie 3 2+2). És az ütött, nekem az XJS-ben volt az a motor. Persze ezt nem azért írtam, hogy lenézem a Tatrát, ellenkezőleg.

Zoli

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.09. 17:47:23

@kipe: ezekszerint még meg lehet mert már ketten írtátok.

Csikós Zsolt 2011.05.09. 18:04:28

@forlan:

Te egy nagyon pórul járt valaki lehetsz, vagy nagyon sok ilyen bulvárizét olvasol. Várjál, kitalálom, olyan, hm, lecsúszott nepperféle? Sok a hitel, kevés a kuncsaft, van idő netezni, asszony Story-ját olvasgatni?

Csikós Zsolt 2011.05.09. 18:06:01

@Virago_1000:

Azért ha volt 500-asod és 600-asod, egy másodpercig nem kell magyarázni, miért az első lett a kultautó... :-) Ez nem olyan, hogy megrendelték, és megmarketingelték, ez így alakult, érted, sokmillió ember döntött így. Erre senkinek nem volt befolyása, max. Dante Giacosának.

Csikós Zsolt 2011.05.09. 18:06:56

@Virago_1000:

Szíjas dupla alu DOHC V8? Te jó ég. Ha kész van, szólsz, ugye?

karlmann 2011.05.09. 18:13:14

@Csikós Zsolt:

Nem kötekedésnek szántam, csupán egy privát ténymegállapítás volt. Szerintem nem néz ki jól még akkor se, ha ez egy drága gyári eredeti alkatrész. Ha kell rá, akkor kell rá ezt elfogadom, mert egy restaurált kocsinál a legfontosabb az, hogy minél eredetibb legyen, sőt ha lehet minél több eredeti 30-40 stb éves alkatrész legyen rajta. Csak ez sok esetben nagyon furcsán hat.

Úgy néz ki a kipufogóval mostanában pórul járok. Az egyik legjobb barátom frissen restaurált DS-e most kapta meg az OT-s rendszámot. Nos annak a kipufogóját is lehúztam. Azon dupla cső van, ívesen lefelé fordítva, de olyan vékonyak, mint a kisujjam. Elég viccesen néz ki az is, simán azt hittem valami kisipari megoldás, de a dobon ott a gyári Citroen embléma, még csak nem is PSA konszernes.

Csikós Zsolt 2011.05.09. 19:51:38

@karlmann:

Ne is mondd, én egyszer majdnem letörtem a turbót a Renault R5 Alpine Turbómról, egyenes a cső, a turbóban ér véget nagyjából, semmi rugalmas elem, ha tolatsz, és ott a padka, képzelheted. Szerencsére csak a csavar nyíródott el, de mesélték, hogy ez általában turbóház-törés. Nem tudom, miért nem gondolkoztak el ezeken a kipufogókon.

Ne viccelj, ez a pőre kipufogócsöves igénytelenség a drága autóknál sose volt, még az olyan, sokkal olcsóbb autóknál, mint a Fiat 850 Sport Coupé is volt krómgőzölés az eredeti kipufogóvégen. Csak már sose látni sehol. Hihetetlenül ciki lett volna a csövet úgy hagyni. Nézegess régi, eredeti képeket, és hangolódj rájuk, mert inkább az a szomorú, hogy a mai ember szemének már fura úgy, ahogy eredetileg volt.

Itt egy gyári fotó:
files.mercedes-fans.de/images/2009/09/7c805a8458385dca38c72bc387481f2e.jpg

waffen55 2011.05.09. 20:41:31

@Csikós Zsolt: Úgy érzem akkor legközelebb vihetek utánpótlást - nem 1,5 hanem mondjuk 5 litert vagy tízet attól függ mennyien leszünk belsőségen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.09. 20:49:48

Na végre, hiánypótló írás a ződségről!

Azonban egyetlen dolog zavar, a fillérbaszás az izzítógyertyáknál, hogy a 25 ezret sokallja valaki, amikor eddig beleborított már két milliót és az a 25 ezres szett kb. a következő évszázadban lesz ismét csereérett...

Csak hozzátenném, hogy több fiatal/új kisautóban is megtalálható, platina elektródás gyújtógyertyák darabja is 5-7 ezer forint, szóval ennek fényében...

De örülök, hogy valami végre történik a géppel, kezd nagyon gyönyörűre összeállni.

Csak kérdés, hogy ha a Ponton és ez is makulátlan lesz, melyikkel mi fog történni? Mert egyik sem lesz olcsó pénzben...

Hurri Kán 2011.05.09. 21:00:29

@KuKori:
Nem tisztem Csikóst megvédeni, szerintem nála kevés fanatikusabb ember van, ha régi Merciről van szó, de hidd el, lehetnek olyan helyzetek, amikor ez a 25.000 forint is számít.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.09. 21:06:08

@tlantos: Nagyjából úgy 3 millió példány van belőle csak az országban, ezért kb. kevesebbet ér, mint egy lukas kétfilléres, autótörténeti szempontból. Az meg külön be is tenne, ha egy korszerű, injektoros kocsi összedőlne 11 évesen.

Újkorában is az egyik legolcsóbb kapható autó volt. Nekem is volt, jó volt a célra, de semmilyen tulajdonsága nem emeli ki a többi autó közül, ami miatt méltó lehetne egy jövőbeli oldtimer, vagy youngtimer címre és érdemesnek találtatna megőrizni. Se nem érdekes, se nem különleges, se nem szép. Egy használati tárgy. Annak kifogástalan, de nem több.

karlmann 2011.05.09. 21:23:03

@Csikós Zsolt:

Érdekes ez a kipufogó elem, mert én először azt hittem, csak rá van téve egy krómozott vég. Eszembe sem jutott, hogy ez rá lehet gőzölve. Meg kell mondjam a 635CSI nagy kedvencem és a mobile.de-n láttam már olyat amelyiknek csillogott a kipufogó vége, de sosem gondoltam volna, hogy az gyárilag ilyen.

De a legszebb az az egészben, hogy ma délután volt a Discovery-n a Wheeler Dealers, ahol egy Lotus-t hoztak helyre. A hátsó dob és a cső vége teljes egészében ilyen bevonattal rendelkezett, ezért az egész rendszert a leömlőtől a középdobig ilyenre cserélték, hogy egységesen szép csillogó legyen...

Dennis01 2011.05.09. 21:33:51

@karlmann: Ha jol gondolom, a Lotus Elan epizodra gondolsz. Abban az epizodban kiderult a hatso dobrol, hogy rozsdamentes acel, mivel a tobbi resz korrodalt volt, es Edd novelni akarta a kocsi erteket, ezert az egesz rendszert rozsdamentes acelra cserelte.
Az en kocsimon is rozsdamentes acek rendszer van, megerzesem szerint tul fogja elni a kocsit is.. :)

orlasa 2011.05.09. 22:03:13

A rossz hír, hogy főleg a régi rozsdametres rendszerek jó része nem saválló illetve a hegesztések sem teljesen tökéletesek rossz hozaganyag illetve technológiai hiányosságok miatt ezért a kipufogógáz+kondenzvíz elegye idővel azt is megeszi.

Dennis01 2011.05.09. 23:38:04

@Csikós Zsolt: Lenne egy kerdesem hozzad, ha nem banod. Az angoltudasom majdhogynem tokeletes, de nemetul egy mukkot se tudok. Mit jelent a matricad, amire az van irva, hogy "Beim beladen"??

Virago_1000 2011.05.10. 00:05:15

@pizo: A Jag-nak nemtudom volt-e egyaltalan v8-as motorja akkor. Majd Miszter megmondja.

@Csikós Zsolt: Nem volt Fiatom, de a Tatra 613 is olasz design, Vignale :) Hogyne szolnek, ha "kesz" lesz, de mar Ommm vezetett hasonlot: totalcar.hu/tesztek/tatra613/
(sok pontatlansag van abban a cikkben egyebkent, de akkor Ommm kezdo volt meg)
Az enyem ennek a faceliftelt valtozata. Ez mar a 3. a sorban es tenyleg tokeletesse akarom tenni. Sajnos, a helyzet az, hogy az ember megvesz egy autot sok penzert, gyonyoru(nek kinezo) allapotban (alafekudtem, zseblampaval). (Jumbo1 forumtars tudja legjobban itt a kommentelok kozt), es csak par dolgot akar rendbetenni, es akkor jonnek elo a dolgok. Egyre nagyobbak. Ilyenkor mely lelegzet, es belekezdeni, es folytatni meg akkor is, ha nem latni a veget...

@Shadowbull: Hat ize volt BMW, de nem volt semmilyen luxustrio, meg azt a szintet, ahol most van, azert meg boven nem erte el. Egyetlen valodi nemet luxusmarka letezett a 70-es evekben: Mercedes.

Virago_1000 2011.05.10. 00:08:26

@Csikós Zsolt: farkozep motor, Dupla dohc, mert ugye hengersoronkent... leghuteses... difi az olajtekno kozepen...van par erdekes vagy agyament dolog.

Virago_1000 2011.05.10. 00:12:31

@Dennis01: "Az en kocsimon is rozsdamentes acek rendszer van, megerzesem szerint tul fogja elni a kocsit is.. :) "

-azt meg a szenacel rendszer is tuleli :)))
na jo, remelem nem veszed bantasnak :)
Amugy nekem tetszenek a Minik, de borzalmasan tul vannak arazva, es egy szep, megkimelt, rozsdamentes peldany nemigen akad 5k alatt.

Dennis01 2011.05.10. 00:56:18

@Virago_1000: Van benne valami, eleg sok a tularazott Mini, DE:
ha egy kicsit kutakodsz, jo korokben forogsz, talalhatsz nehany gyemantot a szemetdombon. Peldaul tavaly a fonokom £1900-ert adott el egy Mini 30-t. Gyonyoru kanarisarga fekete tetovel es fekete csikokkal, egy potty rozsdat nem talaltam rajta pedig rendesen atnyalaztam, elhiheted. A kocsi megszolalt, olyan szep volt..

Anettka Lovagja 2011.05.10. 06:29:00

@Dennis01: Viszki berakva. Csak elírta a Jim Beamet...

tlantos 2011.05.10. 07:12:18

@KuKori: miert, a kockalada az? Ha valaki valamiert azt a modellt, vagy csak konkretan azt az 1db autot szereti, akkor eldontheti, hogy megtartja, felujitja. Nem azert, mert kulonleges, vagy hogy mutogassa. hanem hogy meglegyen emekbe, esetleg idonkent hasznalja szorakozni. Hidd el, 30 ev mulva arra is csak pislognanak, hogy ez mi, emg hogy kerul ide.
Es mivel nincs vele annyi sz.pas, mint a most annyi idosekkel, nyilvan kenyelmesebb dolog lesz. (mondjuk az enyemnek a kinezete sem eppen tucat).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.05.10. 10:57:34

@tlantos: Kérdésedre válaszolva, már a kockalada sem az, az sem fog hiányozni az ég-világon senkinek, ha eltűnik, mert nem kötődnek hozzá sem könnyes emlékek, sem egyéb extra ;)

Egy ezeröcsi, dupla kereklámpával már OT és az még abból a korszakból érkezik, amikor nem volt mindenkinek természetes, hogy autója van Magyarországon. A kockalada egy alapos ráncfelvarrás csak, amivel abszolút jellegtelenné tették a kocsit, a -viszonylagos- megbízhatósága és minősége is jelentősen leromlott, azaz senki nem fogja sem keresni, sem hiányolni :)

Valószínű, hogy Ladánál maradva a Samara sem lesz soha OT, mert annyira borzasztó volt, hogy inkább mindenki el akarja felejteni.

30 év múlva ki tudja, mire fognak pislogni a sok mostani egyen euro-műanyagdoboz közül... De valószínű, hogy nem Opel Astra, Suzuki Swift és Ford Focus lesz a tutiság. Ezek mind racionális eszközök, aminek tökéletesen eleget tesznek, de semmit nem tesznek le az asztalra, amiért mutogatni kellene őket. Így múlik el a világ dicsősége.

A Suzukiddal kapcsolatban az az érzésem, hogy úgy fogsz járni, mint a srác (deák.atti?) a Wartburggal. Havonta egy-egy ember majd jól megdicséri és könnyes szemmel mesél róla, de az értéke és keresettsége a béka segge alatt lesz, akármilyen állapotra is restaurálod/konzerválod.

Mitől különleges a Te példányod? (csak mert a 'tuning' értékcsökkentő hatással bír eladásnál és youngtimer, OT szempontból is)

tlantos 2011.05.10. 11:04:41

@KuKori: no de mas velemenye kit erdekel, ha magamnak csinalom? :) Nem kell, hogy dicsergessek. (meg meg el sincs dontve, hogy mi lesz vele)
Attol egyedi, hogy kizarolag gyari extrakkal megcsinalt es alakitott, extrakkal igencsag gazdagon ellatott darab.
De az erteke meg mar most is nullakozeli (na jo, ha talalnek ra egy olyan vevot, aki ertekeli, hogy mit vesz, talan meg 400e-t is adna erte :)
Eleve 3 ajtos, ami ugyan a legszebb forma, de a legkevesbe praktikus, a legkevesebb peldanyban gyartott, es legkevesbe keresett fazon.

tlantos 2011.05.10. 11:06:13

@KuKori: Hidd el, 30 e mulva egy F astrara ugyanugy pislogni fognak (tagranyilt szemekkel, hogy ezt hogy nem ette meg a rozsda :)

deak.atti 2011.05.10. 11:47:53

@Csikós Zsolt:

Ma lassabban megyek hazafelé (nem szoktam száguldozni, csak a megszokottnál megyek majd lassabban), és megnézem Neked. Mozdulni nem nagyon látom, szerintem max. díszletnek lesz jó, fotózni.

@KuKori:

"úgy fogsz járni, mint a srác (deák.atti?) a Wartburggal. Havonta egy-egy ember majd jól megdicséri és könnyes szemmel mesél róla, de az értéke és keresettsége a béka segge alatt lesz, akármilyen állapotra is restaurálod/konzerválod."

Ezzel tisztában vagyok én is. Túl sok van belőle, és túl kommersz, hogy idézzem ezt a kifejezést. Ha keresni akarnék vele, akkor már rég kidobtam volna a MÉH-be, vagy szét-rallyztam volna (sajnos volt 3 év, mikor ez volt a sorsa, aztán megjött az eszem, hogy ezt tán mégse kéne). De. Idén novemberben lesz 20 éve, hogy először vezettem (friss jogsi-tulajként), meg előtte még 10 évig apám autója volt, én meg ültem benne hátul. 30 éve a mienk. Már eszmei értéke van számomra, a kézzelfogható értéke csak tízezrekben mérhető, és persze forintban, nem euróban.

DA

deak.atti 2011.05.10. 11:57:36

@Csikós Zsolt:

Bocsánat, ismét DDR ...

Tudod, milyen szívás egy egyenes hátsó kipufogót megszerezni a kockához? Mert olyan 1978-ig nem voiltr egységes a kipufogó: a Tourist-é a kezdetektől kezdve balra hátul kifordul, de a Limó-é nyílegyenesen kijön a bal lökhárítóbaba alatt. Ma már a legtöbbet lecserélték hajlítottra, ezért nem nagyon van igény az egyenesre. Utángyártott persze van, de annak kicsit más a leghátsó, látható dob formája, mint a gyári, tehát egy hardcore restaurátor semmi pénzért nem teszi fel. De én nem vagyok ez a kategória ... nekem marad a Zsombi-s utángyártott ...

"(bár most már megint legyártottak egy szériát)" Ó, ha ezt mi is elmondhatnánk. De hát úgy kellett nekünk: egy megszűnt ország megszűnt autómárkáját kedveltük meg ... ;-)

DA

deak.atti 2011.05.10. 11:59:08

"voiltr"= "volt", hogy ezt miként gépeltem össze ... ?

deak.atti 2011.05.10. 13:01:53

@Virago_1000:

Szia!

De a Tatra 613 az merőben más kategória, mint a Trabitól Ladáig terjedő állomány. Az a Volga mellett a másik állami autó volt (jó, nem nálunk!) a keleti szektorban. Pont ugyanaz, amit Zsolt írt, hogy az M21, a Csajka, a 603-as, mind elismert szoci veteránok. Hát persze, mikor egy hétköznapi Skoda vagy Lada árának négy-ötszörösébe kerültek, ennek megfelelően pár száz, vagy egy-két ezer darabos állomány volt forgalomban belőlük. Jó, a fenti autóknak is volt "sötét" korszakuk, gondolok itt a zöldséges-piacozós időszakra, tehát csak a szerencsés túlélők lettek ma veteránok. A többség halálba strapálva, vagy egy beszerezhetetlen létfontosságú alkatrész miatt bontóban/MÉH-telepen végezte. Ha az értékét is szem előtt tartod, sokkal jobban megéri egy 613-ast felújítani, mint egy Ladát-Skodát. Árban pedig nem annyival több, amennyivel többet ér utána. Nekem is mondták már fényezők, mikor érdeklődtem egy Wartburg-fényezés ára után (2005 környékén, mikor a járós autómat hoztam rendbe), hogy "tök mindegy, milyen embléma van a kocsin, a munka ugyanannyi vele, mint egy értékesebbel, tehát lefényezni sem olcsóbb". Van benne igazság.

DA

deak.atti 2011.05.11. 12:36:41

Üdv!

Zsolt, direkt figyeltem tegnap hazafelé a 600-as Multiplát, de az ember vagy olvas Belsőséget, és sürgősen betolta az udvarra, vagy tényleg megmozdítják néha, mert nem volt ott, ahol szokott lenni. majd figyelek, és ha megvan, szólok.

DA