Ez egy FIAT. Csupa nagybetűvel

Fiat 127 Sport (1980)

  2011. május 05. - ommm Címkék: vélemény fiat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Tudod, mi kell ahhoz, hogy Ferrarid legyen? Hetvenezer forint, néhány tábla lemez, némi narancssárga festék meg két rugó a kukából. És a rendőr sem büntet meg, ha elkened a száját.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr292879265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

békaapu 2011.05.05. 10:54:11

Zsolt... ez megint egy hangulatkeltő írás volt... mostantól jobb szívvel nézegetem majd az ilyen kisméretű autópótlékokat is...

Tisztellek

békaapu 2011.05.05. 10:57:13

@békaapu: ...mééétévedtem én ekkorát... te nem is az a hangulatfestő vagy, hanem a főnök... Bocsex omm, mire az írás végére értem, csak a nagy vigyor volt az én képemen is... most meg ahogy a hozzászólásom után kinyílott a belsőségablak, leeset az állam...

Mégegyszer elnézésedet kérem...
A cikk pervij klassz.

:-)))

békaapu 2011.05.05. 11:00:53

Azééé is megnéztem előröl... tehát a cikket Zsolt jegyzi, a belsőség fejlécén meg ommmm van kiírva...
A cikk iggenjó, a tévelygéseimet meg szóljatok a moderációnak, hogy radírozzák...

:-))))

Hurri Kán 2011.05.05. 11:03:08

Kéne, kéne, kéne....
De egy Golf I-II GTI, CRX, egy szögletes Escort XR3i sem háborítana fel :)

Gyarló Hintaló 2011.05.05. 11:08:32

Van egy lány Dinnyésen akinek ugyan ilyen van, csak citromsárgába.

Gyarló Hintaló 2011.05.05. 11:10:58

az is lehet, hogy az nem sport kivitel, de patent módon fel van újítva

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2011.05.05. 11:11:39

Nagyon jó írás!

Egy apró megjegyzés csak: rossz a blog linkje a cikk végén.

AciDuzzu 2011.05.05. 11:12:32

Egy rendes autó, szuper cikk!
Hej, de jó is az amikor 6000-nél kurjongatsz az extázistól, majd finoman kikerül egy nyugdíjas házaspár az emelkedőn, és mégis nyertesnek érzed magad :)

face007 2011.05.05. 11:17:42

Mégtöbb ilyen élményautó tesztet! :D

Feketelaszlo (törölt) 2011.05.05. 11:20:17

"Ha árban, piaci pozícióban szembe állítható riválisokat kell keresnünk, akkor a 70 lóerős Autobianchi A112 Abarth, a 66 lóerős Ford Fiesta 1.3 S, az 55 lóerős Mini Clubman 1275 GT, a 66 lóerős Peugeot 104 S és a 64 lóerős Renault 5 TS állítható ellenébe."

Hmmm, nem kötekedésből mondom de az legyen inkább Peugeot 104 ZS/ZS2. Valamint én még hozzávenném az Innocenti DeTomassot, az pont kategóriatársa ezeknek.

butschq 2011.05.05. 11:22:19

@békaapu: a másnaposság szétszórtsága:)
@AciDuzzu: én a simsonommal vagyok így:) pörgetem, húzatom a fokozatokat, 70-nél széles vigyor, megelőznek a nagyok, de az országút császárának érzem magam:)

Gomulka Béla 2011.05.05. 11:38:25

Én elhiszem, mert miért ne, hogy ez a Fiat ilyen meg olyan élményeket okoz, mert az és olyan, ami és amilyen. De azért megfordult a fejemben, hogyha Csikós egy vadonatúj Opel Corsával esik be a szerkesztoségbe, valamiért hasonlóan lelkesen, vajon nem tort volna-e ki hasonló kedv és dúlás avval is. Azaz: nem kéne-e ugyanezt néhe megtenni valami szurke, átlagos, semmitmondó piactoltelékkel is? Pont ugyanannyi esély van arra, hogy a cikk alapján valaki halálba forgassa az új Fiestát, mint arra, hogy valaki vegyen egy 127-est és átalakítsa pont ilyenre, pont ezért. De az élvezet és a felszabadultság megvolna. Nem?

esef 2011.05.05. 11:43:35

ez tökre úgy néz ki mint egy elszabott Zastava... :D

Endiman1980 2011.05.05. 11:47:27

50ezer lakatolásért, és 150ezer fényezésért? Minden TC ujságíró ennyire kőgazdag? :)

Kis cipősdoboz, de aranyos.

Tarkin kormányzó 2011.05.05. 11:51:39

Nagyapámnak volt felhőkék színű első változata. Jópofa kis autó volt!

Poljot? :) Nekem is van egy pár darab :)

calibra91 2011.05.05. 11:54:01

Tisztelt Csikós úr! Köszönöm, már megint annyira beleéltem magam, hogy széles pofával vigyorogtam! Én nem tudom, hogy belőled alapból ez jön, vagy órákig írsz egy ilyen cikket folyamatosan alakítgatva, de megint KIBASZOTTÚL eltaláltad! Kösz!!!

Nagyon mennék vele én is! KÉÉÉÉÉREM!!!

Dragon22 2011.05.05. 11:57:59

Nekem a trabival volt hasonló élményem. Szolidan megültetve, ninausz dob elöl, hátul ismeretlen márkájú utánygártott középső dob egy szétbontott zastaváról. A hangja nem hasonlított semmihez sem. Csak 130 volt a vége, de az élmény megfizethetelten.
Sajnáltam is mikor el kellett adnom. Egy Nexiába ültem utána. Nem csörög, nem zörög (annyira), mint a 601, de vezetési élményben olyan messze van a Trabitól, mint Makó Jeruzsálemtől. :(

calibra91 2011.05.05. 12:02:01

@Gomulka Béla:

Kedves olvasó! Kérlek vezess néha ilyen típusú autókat amik nem érnek többet 5 kilónál, szétrohadt, de olyan érzés kerít hatalmába, amit nagyon fogsz élvezni, ha neked is "benzin" folyik az ereidben, nem pedig átlag férfi vagy!(az átlag szót nem sértésnek írom, mert pl engem nem hoz tűzbe a mittomén milyen számítógépes játék, de van aki imádja)

(gti I-II, crx, xr2-xr3-gsi corsa, kadett,charade turbo, uno turbo, meg még sorolhatnám!)

nekem a kadett gsi volt meg atomjaira szétesve már, de amikor a Szentendrein mentem vele, ill. bárhol, állandóan padlóig nyomtam! fél évig volt meg, de örök élmény marad, pedig mondom nagyon szar volt már!
Üdv

zulululu 2011.05.05. 12:08:16

Ebben is latom a poroltot.

Minek rak barki az autojaba tuzolto keszuleket?

Feltek hogy kigyullad, vagy mi????

coord 2011.05.05. 12:09:00

Biztos, hogy egy kis fostalicska lehet ez a Fiat, de nagyon szívesen mennék vele egy kört.
U.i: végre megint egy jó Csikós cikk :-)

butschq 2011.05.05. 12:12:29

@zulululu: speciel pl ukrajnába nem léphetsz ki nélküle. No meg hullazsák is köll:) a cigicsempészet hazájában, szabolcsban ezt mindenki tudja:):)

coord 2011.05.05. 12:15:22

@butschq: Na jó, ez alap Szabolcsban :-)
Viszont volt már olyan, hogy kellett! Egy lángoló motorteret sikerült eloltani kb másodpercek alatt. Ha nem lett volna éppen kéznél, porrá ég a verda.

butschq 2011.05.05. 12:23:51

@coord: naja, néha jól jön:) az a passatos is gondolom bánja, hogy nem volt nála, akinek porig égett Nagykálló határában:)

Bambano 2011.05.05. 12:25:26

Le kéne jönni az anyagról, urak:))

Csikós Zsolt 2011.05.05. 12:25:58

@Endiman1980:

50 ezerért egy függönykarnist nem hegesztenek manapság. De ha ötvenezer neked sok, akkor minden TC-s újságíró ennyire kőgazdag.

Mi százezrekért lakatoltatunk.

Te mennyiért csinálsz egy komplett küszöb-, csomtérpadló-, ajtóalja-cserét? Persze tűrhetően, némi garanciával? Mert ha jó árat mondasz - lenne némi lakatolnivaló a kombi Mercimen, de most nincs rá della...

Csikós Zsolt 2011.05.05. 12:26:58

@zulululu:

Persze. Üsd be a YouTube-ba "burning Golf", meg hasonlókat, és csodálkozz.

RollDuke 2011.05.05. 12:39:08

Én egy harmadik szériás Sporttal jártam, az 1,3-as 75 HP volt. Imádtam...

Myko 2011.05.05. 12:42:08

A 90es évek közepén nekünk is a családi autó egy 3. szériás Sport volt, de az 1300as motor hengerfejes lett és csak 1050es motorét sikerült beszerezni :(

B.P.JIMI 2011.05.05. 12:52:50

@Csikós Zsolt: Szia Zsolt!Tetszett a Zugló-M0-Flórián tér útvonal.Szerinted én merre, és mennyi idő alatt érek haza a Karasnától a Maros utcába Klub után? És igen akkor is, ha 2000 lesz a benzin!

TPZ 2011.05.05. 12:58:43

Viszont ilyen cikkeknél legközelebb videózhattok nyugodtan.

E.D.Ward 2011.05.05. 13:10:50

Én a rozsda nélkül megőrzött 30E km-es zastavámat
tervezem kicsit megokositani, a weber már megvan egy fiat 128 rallyból, csak időm nincs a projektre. :(
A 127 sport üléseiért bármit megadnék, de sehol sem találtam, marad a gyári átalakitása.

E.D.Ward 2011.05.05. 13:12:22

Persze ha az emlitett ülés(pár) ott porosodik valaki sufnijában, lecsapnék rá. :)

Csikós Zsolt 2011.05.05. 13:27:20

@TPZ:
Ne is mondd. Videóztunk. Állatjót. Eltűnt, egyszerűen nem találjuk, egy hétig kerestem én is, ommm is.

Dagiszabi 2011.05.05. 13:28:32

Pont ezért a fílingért imádom a feleségem Suzuki Samurai GTi-jét. A w126 mellett igen jó kis kontraszt. ;)

nem kéne... 2011.05.05. 13:31:55

@B.P.JIMI:

azt hiszem két dolgot nem említettem klubon.
egy: folyik a víz.
(mellesleg littner doktoréból is)
kettő: nem hallottam a kupé hangját rendesen, amikor elmentél.
:)))

tahógráf 2011.05.05. 13:36:10

"akkor a 70 lóerős Autobianchi A112 Abarth, a 66 lóerős Ford Fiesta 1.3 S, az 55 lóerős Mini Clubman 1275 GT, a 66 lóerős Peugeot 104 S és a 64 lóerős Renault 5 TS állítható ellenébe."

Hmmm... Polo gt? Mk II karbis motor 78 paci, es 700 kilogramm, meg egy kicsi :) Nekem volt, es egy kis kasztni merevites utan olyan volt, mint egy gokart! G40 motorral rendesen felelmetes! :D

coord 2011.05.05. 13:38:10

@butschq: Az milyen szabolcsi passatos akinek nincs porraloltója? Mint a fehér holló :-)

Virago_1000 2011.05.05. 13:44:15

Allatul kene, allat kis dog lehet, es meg a megjelenest is jol eltalaltak.
En raknek ra nyomtavszelesitot, szelesebb nemeredeti kerekeket, sarhanyokat.

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2011.05.05. 13:49:34

Isteni jó cikk ismételten!!!
már olvastam a gépet a youngtimer,oldtimer-be is de most is hatalmas élmény volt, visszahozta a kettesgolf 1.6 TD élményét agyam elfeledett archivumából, a birkózós kormány, és a vigyorogva jaszkarizás a városban, 17 voltam, friss jogsis, életem legszebb estéi voltak! :)

Csikós for president!

coord 2011.05.05. 13:59:57

Nagy élmény egy ilyesmi régi kocsit vezetni, az biztos. Legyen szó bármilyen márkáról. Érzi az ember, hogy ő "vezet", nincs se szervó,se semmi. Az már egy másik dolog, hogy hosszú utakra, mindennapos használatra a hátam közepére sem kívánnám.

B.P.JIMI 2011.05.05. 14:01:07

@nem kéne...: Szia!Nem lehet, hogy a víz a füledbe folyt, azért nem hallottad?(Bocs'!)

Csak a yamaha 2011.05.05. 14:03:20

Tudjátok ha többet mennétek öreg(ebb) autókkal,nem lepődnétek meg.GTI mellé még polo-derby, Fiat Ritmó130TC-131 ...Tudjátok recseg/ropog/zörög az a normális,csak a modern mellett ez hiba..egyeseknek..

Breakdowner 2011.05.05. 14:26:42

Van egy klubtársunk, aki egy 88-as kocka swift gti-t hajt! (101Le 700kg körül) Ő minden nap hasonlókat él át! Ezzel szemben nincs meg az az előítélet mint a népautó swift-el szemben, hiszen sokan nem is tudják, hogy ez is swift! Nem bírja benne az ember a tötymörgést, vagy hogy 3000 alatt elváltson, érzi hogy az autó sem kívánja! Mindíg mosoly van az arcán, ha kiszáll belőle! Ezt a mai autók nem adják vissza!

fzr1000 2011.05.05. 14:59:08

Volt egy kis ideig egy 84-es Alfa Sprintem.(1,5)Minden más járművemmel normálisan közlekedtem de azzal nem sikerült.Egyszerűen nem engedte.:))

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.05.05. 15:19:30

Már félek megnyitni az ilyen posztokat, mert a következő teendőm elolvasás után a "hasznaltauto.hu" begépelése a böngészőbe...

gumifust 2011.05.05. 15:22:10

Kiraly cikk !!!
Az ilyen cikkekert szeretem a Totalcart :)))).
A kis auto most nagy tulajdonlasi vagyat ebreszetett bennem . Mindjart szet is nezek a hahun.

gumifust 2011.05.05. 15:31:05

@Gee Halen: van egy 200ert egesz jol nez ki

gumifust 2011.05.05. 15:33:35

@Csikós Zsolt: Remelem megtalaljatok a videot . De mindenesetre a kepek remekul sikerultek .

vancello · http://vancello.hu 2011.05.05. 15:44:33

Ugyanezt érzem a Ladámban is, csak az nem ritka, így nem is érdekes másoknak. Amúgy zseniális írás, teljesen beleéltem magam.

Halálos_fogkefe 2011.05.05. 15:50:07

legutóbbi belsőség talin nézegettem is Bárány autóját hogy bazze ebbe van valami. hiába van leépülve a kasztnija, hiába pici a motor és hiába vandálkodják meg a balhátsó kereket (:D) valahogy akkoris egyből visszaadja a 70es évek olasz üldözéses jeleneit. álló helyzetében is.

Jájj jájj de kéne :)
vagyis nem. valószínűleg nem. a barátaim azt hinnék megőrültem és hiába ülnének be mellém, nem értenék mi ebbe a jó. én pedig sosem szállnék ki belőle :P

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.05.05. 16:11:07

Egyszer úgyis veszek magamnak egy ehhez hasonló játékautót.
Kicsi bakancs-forma, visszafogott kinézet, és a lemezek alatt a titkos tudás.
Az sem baj, ha 30 éves darab, csak szeressem.
Mert az ember ha ilyennel jár, akkor azt csak szeretetből teszi, mert itt az értelem nem jöhet szóba.
Valami érthetetlen vonzalom fűz a tökéletlen autókhoz. És ez egy ilyen kis verda. Csak legyen pénze hozzá az embernek csinosítgatni, kényeztetni.
A mennyekben lennék, ha egyszer lenne egy ilyen kinézetű méregzsákom pl.:
www.vea.qc.ca/vea/v/fiatabarth850.jpg
vagy egy ilyen:
www.vea.qc.ca/vea/v/r8g67.jpg

C@raVWelle 2011.05.05. 16:22:40

Nagyon jó a cikk... az ilyen autós élményekről mindig eszembe jut, amikor a tesómmal vezetni tanultunk, egy bontásra ítélt Unoval egy lezárt telepen.... asszem akkor éreztem hasonló felszabadultságot...
:D

gumifust 2011.05.05. 16:29:28

Nezegteve a kepeket , kicsit hasonlit az egyes golfra , foleg oldalrol meg hatulrol.

Hurri Kán 2011.05.05. 16:31:22

@hópapa:
Tudod te, mibe kerül most egy ilyen? :)))

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.05.05. 16:32:42

a kocsi formája tetszik, de nem férnék bele (:

amire nekem fáj a fogam (a Golf 2 Limited-en kívül), az egy Renault 5 GT Turbo 2

special.blog.hu/2010/03/26/renault_5_gt_turbo

csak sajnos normális állapotú autót gyakorlatilag lehetetlen találni

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.05.05. 16:33:34

@gyvy: sajnos igen. :o(
Azt néztem, hogy amúgy már egy viszonylag szutyok kis R10-es is millió(ka)t kóstál, pedig az annyira nem volt jó konstrukció.
De még mosolyoghat rám is a szerencse egyszer, nem? :o)

Hurri Kán 2011.05.05. 16:38:11

@hópapa:
Mosolyoghatna, az kétségtelen :)

Én amin megdöbbentem, pl. BMW E30-as sorozat, 2-3 éve kb. rúd kolbászért meg pálinkáért lehetett hozni a németektől, most meg a nem totál lepukkant darabok (coupe, 2 literestől fölfelé), 3000 euro környékéről indulnak, az E21-es meg még drágább...

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.05.05. 16:46:24

@GYUSZI BACSl:
Nekem valahol nagyon eldugva, a gyermekkori relikviáim között van még egy eredeti borítékos, 6 külön lapos katalógus egy ilyen gépről:
pics.livejournal.com/august_sennor/pic/000pqctk
Gyönyörű felvételek. 0km-esben elfogadnám.

Hurri Kán 2011.05.05. 16:52:11

@hópapa:
Nem, csak időnként én is álmodozok valami játékautóról. Hogy egy kicsit jobban értsd: én 75-ös vagyok, tehát pl. ez a BMW sorozat abszolúte gyerek-fiatalkorom egyik modellje, olyan, amire azt mondjuk 10-12-14 évesen, hogy majd egyszer, ha felnövünk, meg sok pénzünk lesz, akkor veszünk egyet :)
Szóval semmi drift, csak úgy gurulgatni vele. Az se baj, ha cabrio lenne, de még a Baur-féle verzión sem sértődnék meg :)

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.05.05. 16:55:44

@gyvy: nem úgy értettem, hogy neked kell-e a drifthez, hanem általában az emberek most azért veszik-e, mert mennek vele driftelgetni?
Amúgy én erre gyűjtök most (elég rosszul), ő a plátói szerelmem tárgya:
image.superstreetonline.com/f/9271435/130_0707_01_z+1973_mazda_rx3+front_view.jpg
Már mínusz 60ezernél tart az egyenlegem, de még reménykedem. :o(

Hurri Kán 2011.05.05. 16:58:31

@hópapa:
Van aki azért, biztosan :)
Van egy barátom, ő mondjuk nem driftel vele, szóval van neki egy E30-as 318 cabriója, van már talán 40.000 kilométer is benne, néha előhozza a garázsból egy körre... De nem akarja eladni. Igaz, most úgyse tudnám megvenni :D

Hurri Kán 2011.05.05. 17:00:44

@hópapa:
Egyébként helyes kis vas ez a Mazda :)

S4mu3l 2011.05.05. 18:12:28

"kicsit hasonlít az 1-es golfra" ja, csak ezt a golf előtt 3 évvel kezdték el gyártani :))
Amúgy mindig megcsodálom ezt a kis narancssárga csodát ott a sarkon (Erzsébet Királynéra szoktam kibicózni ebédelni..) asszem tőle 10m-re szokott állni valami telepen az az elmegyógyintézetes szöcske szerű bogárhátú alapú "valami" is, meg Csík kombi zöldségese is egy sarokra :D

Gomulka Béla 2011.05.05. 18:17:28

@calibra91: Egyem a szíved, én alapból ilyen autókat vezetek, és ez így is marad, azt hiszem. Csak eltunodtem, hogy vajon mi és miért fogja vissza a TC újságíróit, illetve hogy nem a kozhangulat maga-magát építo sodra váltotta-e ki a vidámkodást. Részben vagy egészben. Meg egy kicsit fájt a szívem, mikor ezeket az egybol-tiltásig-forgatta dolgokat olvastam. Tudom hogy bírja, de akkor is. Vajon ugyanezt megteszik a hasonló korú és sokszor megénekelt béemvéikkel is?
A tapasztalat mondatja velem: Cinquecentoval és Seicentoval is lehet vidámkodni. Azok se kerulnek sokba, és a kilencszázas motor is nagyon jó. Száz alatt nemigen kéri az otodiket. A tengelytáv akkora, mint egy gorkorcsolyáé, és a hátsó felfuggesztés is fuggetlen. (Azt hiszem, a 127-é még csatolt, de tévedhetek.)

pickapu 2011.05.05. 18:50:21

@Halálos_fogkefe: Bárány autóját letámadtuk páran. Ki így, ki úgy. De mindenképp a szeretet vezérelt mindenkit. :)))

Thomaster63 2011.05.05. 19:18:06

Nagggyon jó cikk :-)))
Jelzem, szombat reggel 8-tól (inkább 9 felé) a Fiat X1/9 klub gyülekezik a Lágymányosi híd budai végénél levő ELTE épület parkolójában. 10 óra körül meg indulunk a kétnapos szezonnyitó találkozónkra :-)

Hurri Kán 2011.05.05. 19:22:46

@Gyurma73:
Kár, hogy nincs belőle kombi :DDD

Dennis01 2011.05.05. 20:38:40

@Virago_1000: Tetszik a gondolkodasmodod. A Minim most kap egy szett 7x13 alufelnit Group 5 sarvedo szettel. Valami ilyesmi lesz: www.absmotorsport.net/media/catalog/product/cache/7/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/G/r/Group%205%20arch.JPG

Kedves szerkesztok, a felsorolt autokkal(Renault 5, Fiat 127, Mini, Peugeot 104) megprobalhatnatok osszehozni egy nagy tesztet, velemenyem szerint sokunkat nagyon erdekelne egy ilyen osszehasonlitas.

AciDuzzu 2011.05.05. 20:43:20

@Gomulka Béla: "Cinquecentoval és Seicentoval is lehet vidámkodni."

Szívemből szóltál :) A fent említett kettő a korlátlan lehetőségek autója. Annyi kompatibilis alkatrész van (fék, motor, váltó) nagyobb Fiatokkal, és még annyi egyéb dolgot gyártanak hozzájuk relatív jó áron, hogy tökéletes kicsi olasz golyót lehet belőlük varázsolni.

p10h 2011.05.05. 21:04:45

Én egy 22 éves Talbot Horizonnal kezdtem, kb ezt az élményt adta nekem is.Aztán egy 0-km-es stiftbe ültem át,de sosem lett ugyanaz.

karlov 2011.05.05. 21:22:29

Épp ma láttam egy ilyen színű Lamborghinit..
Tiszta párhuzam...
Majd ha nagy leszek valamelyiket beszerzem.

butschq 2011.05.05. 21:26:21

@Gyurma73: a Lotus Omega örök kedvencem:) képzelt garázsom egyik állandó tagja:) a másik Opel egy dupla körlámpás B Manta vmi rosszabb GT/E motorral:)

gumifust 2011.05.05. 21:48:11

Azert az FIAT Uno turborol se feledkezzunk meg!!!

Rocko- 2011.05.05. 21:48:18

@Csikós Zsolt: fakk. pedig ezt akartam írni, hogy hol van.
fakk.

Magyar[HUN] 2011.05.05. 21:57:53

@Dennis01: Veszprémben a központi kolesznál áll mindig egy gyönyörű kék 104-es Peugeot. Egy fiatal srác szokott vele furikázni, hát van ízlése :)
Ja és slusszpoén: ugyanott parkol egy második generációs full gyári Fiesta XR2 is. Na annak olyan hangja van....már messziről hallom ha közeledik :)
Azt viszont meg se merem említeni, hogy egy rektornak M6-sa van. Amikor a szívó V10 beindul... :D Ja és a múltkor egy zsír új Focus RS is csapatott a városban :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.05.05. 22:01:15

Nekem volt ilyen második szériásom, a 903-as motorral.

És vezérműszíjas motorral. Akkora volt a vezérműszíj, hogy a csuklómra alig bírtam felhúzni!

Nagyon szerettem, bár elég sokat szereltem.

karlov 2011.05.05. 22:02:24

@pickapu: Sukorón? Hát az nem volt semmi ,szegény ott futkosott fel-alá de nem vette észre ,hogy hiányzik a kereke...

Rocko- 2011.05.05. 22:44:59

@pickapu: kihagyhatatlan élmény. :)

Virago_1000 2011.05.05. 22:59:30

@Dennis01: Majd egyszer vehetek egy ulesprobat? Izgatja a fantaziamat egy Mini....

Virago_1000 2011.05.05. 23:01:08

@Magyar[HUN]: "Azt viszont meg se merem említeni, hogy egy rektornak M6-sa van. "

Csak tudnank ugyan mibol?

Csikós Zsolt 2011.05.05. 23:12:30

@Gomulka Béla:

Tévedsz. Független, alsó keresztlaprugó, felső háromszög-lengőkarok. És forgatjuk a sajátot is, naná. Vendégautót kíméljük, csak akkor nem, ha a tulaj direkt noszogat. Néha túlságosan is kíméljük, beszélj a Porsche 928 S tulajával, vagy az E12-es 3.0 CSi BMW tulajával.

Magyar[HUN] 2011.05.05. 23:32:05

@Virago_1000: Ja és készpénzzel vette Németországban...biztos a fizujából...

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2011.05.05. 23:43:20

Hm most kedvet kaptam ,hogy levizsgáztassam a Zastavámat..

Jamesblond 2011.05.06. 01:44:30

@coord: Mert letekerhető a poroltó teteje és abban is benzin van. Amint kötelezővé tették a poroltót, a magyar rájött mit tegyen hogy megtérüljön a beruházás:) A gumikban cigi, a tankban cigi, az ablakmosó tartályban benya, de mivel az kicsi, a poroltót is meg kell tölteni tartalék gyanánt:) De ez csak egy példa régabbről... Ahány ember annyi féle képen csinálta/ja

Szacsi 2011.05.06. 02:38:57

@Gomulka Béla:
Miért gondolod, hogy mást nem forgatnak? Nézz csak ide: totalcar.hu/tv/2004/04/17/Totalcar_72_adas_2004_aprilis_17_-_Honda_Civic_14_Sport/ 2:57 től érdemes nézni
Konklúzió: 5:16nál: "Már megint 5000ig pörgetjük...és hát...nem, nem öröm ezt pörgetni sehol.

És ez sok másik vassal is pont ugyanígy van.

A régi pörgős B16-os B18-as, D-s VTEC motorokat pedig őrizzük meg jó emlékezetünkben és éljenek soká a régi Hondákba! :)

Gomulka Béla 2011.05.06. 07:29:55

@Csikós Zsolt: Hm. Minden valtozatnál ilyen a hátsó felfuggesztés? Van itt a hegyben egy roncs, jószándékú emberek úgy gondolták, hogy ott a helye. Lassan a táj része lett, mint a halomsírok - bár azok régebbiek. Szóval abban van ugyanolyan (kinézetu) motor, mint a Seicento 900-asa, és valamiért azt hittem, hogy csatolt hátsó karokat látok. Hogy mi másba tették még azt a motort (keresztbe, elore), nem tudom. De ha arra járok, megnézem megint.
Ami a szaggatást illeti: bár tudom, hogy nem illik, néha mégis a Top Gear-rel vetem ossze a TC-t. És abban is az Elfogadható Árú Autó musorszámával. Rendben, azokat nem kell visszavinni a kereskedonek, legalábbis remélem, de lehet érdekes és talán élvezetes is, ha egy alapvetoen kispolgári kocsi kap egy kicsit a pofájára.
(És természetesen nem áll szándékomban megmondani, hogyan kell újságot írni. Egyebek mellett azért, mert nem tudom, meg amúgy se. Csak, megint, Clarkson jutott eszembe, aki kipróbálta hogy milyen a Fiesta, amikor rosszemberek Corvette-al kergetik egy bevásárlókozpontban ...)

Zsolti9014 2011.05.06. 07:44:39

Nagyon jó írás, élveztem olvasni. És igen, kéne! Bár az első szériás tetszik igazán, de ezt sem dobnám vissza... :)
Az első autóm Fiat volt, méghozzá a 127-es utód Uno, 2-es szériás, bár az már fire motoros. De számomra az is nagyon élvezhető volt, a haverok is emlegetik. Bár 127-est még nem vezettem, úgy gondolom, egy pici maradt az Unóban is belőle. Pörgetni kellett persze, 45 ló volt, és mind ordított! :D
Szép emlék marad.

Csikós Zsolt 2011.05.06. 07:53:59

@Gomulka Béla:

Mindben ilyen futómű volt az elsőtől az utolsóig. Az Unónál tértek át tekercsrugóra hátul.

Azt hiszem, olyan 200-szoros lehet a TG és a TC között a költségvetési különbség. De ezzel túloztam. Lefelé. Ebben biztos vagyok, beleláttam már sokkal szerényebb, de mégis külföldi újságok készítésébe már.

Dennis01 2011.05.06. 14:47:55

@Virago_1000: Meg jo hogy, most mar nekem is illene megnezni a jo oreg Tatrat..
Amugy is vettem uj uleseket a dragasagomnak, ilyeneket-e:
www.minisport.com/mini-spare-parts/info_CORMS22GTBL.html

Bar az enyem az evszazad uzlete volt.. :D

Gomulka Béla 2011.05.06. 15:51:45

@Csikós Zsolt: Laprugó, elhiszem, persze, és majd megnézem. Istenigazából abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán 127-es. Ahhoz túl kevés maradt belole. Lehet hogy Uno? Építették azt a Seicento-féle 900-assal?

200-szoros? Nem hittem volna, hogy a TC-nak ennyi pénz jut!

Tudom én, tudom, hogy a kereskedo se ingyen kapja azt az autót, amit teszt céljából odaad. Bár lehet, hogy a vásárló pszichéjét az is kellemesen bizsergeti, ha a megvásárolni szánt autó egyáltalán benne van az ojságban, úgyhogy olyan rettenetesen sokat szerintem nem veszthetnek. (Hacsak ki nem derul, hogy a szóbanforgó autó botrányosan rossz. De az ritkán derul ki, megfigyeléseim szerint.)

Más koltségvetés, más ország (de mindig élen járt a sportban ...). tudom. De konnyen el tudom képzelni, hogy a Suzuki Liana (?) eladásain éppenségel lendített az, amikor a Gambon elborult vele a kanyarban.

Hurri Kán 2011.05.06. 15:54:31

@Dennis01:
Jól néznek ki :)
Bár ahogy írod, amennyit költöttél már erre a rozsdaboglyára, abból már kijött volna egy rendes autó! :DDD

vasgyuszi 2011.05.06. 19:48:08

Nokéremszépen, nekem ez a motor volt benne a Trabimban :)
Vigyorogtam én is.
Még anno építtettem át kétütemurol a 903-as 4ütemure. Full hivatalosa, vzsgáztatva, stb. A típusa hivtalosan "TRAFI" lett. A Trabant 4-es váltó maradt és egy jóféle közdarabbal problémamentesen lehetett a motort illeszteni. Nem is ment tönkre a váltó!

Aztán elkapott a gépszíj. A 903-assal puha muszerként viselkedett. Volt futés, halk volt, kultúrált. Eloször jött egy kéttorkú Weber. Határozottan jöbb lett, bár a pörgéssel eddig sem volt gondja. Kis ido múlva azonban elém ugrott egy 1050-es Abarth motor, bolondított vezérmutengellyel. Hát az valami fenomenális volt. Sokkal tovább nem forgott, mint a megtámogatott 903-as, de alul érezhetoen nyomatékosabb volt. Megjegyzem még mindig a 4es Trabi kormányváltóval. Kapott egy tenýernyi hátsó dobot egy Y elágazással és két kipufogóvéggel. Kissé úgy nézett ki, mint a talicsak, mert nem egymás mellett voltak a végek, hanem a vonóhorogtól jobbra és balra 20-20 centire. De a hangja az valami dörgedelmes volt. Alapjáraton mélyen dörmögött. Nem tudom, hogy honnan, mert még mindig csak 1050 köbcenti fújta a levegot, de mégis :)))

No persze a kasztni is megfeleloen erosítve lett:
- a motor kapott egy komplett bölcsot, azaz elol is lett a doblemezek elülso részét összekötö zártszelvény,
- az ajtókeretek háromszöglapocskákkal meg lettek erosítve
- a csomagtartó alján a hátsó falnál szintén erosítések lettek eszközölve
- az eredeti motortartó bak egy szárral volt a padlólemezre felheggesztve (egy T alakot képzeljetek el, a T tetején elol volt két fülre 3-3 csavarral felfüggesztve a motor, hátrafelé meg a T szára volt felheggesztve a padlóra. Na a T szára kapott még két szárat maga mellé.
- elöl az akkori A4-es Audiból jöttek a tárcsafékek, hátul megkapta a 4ütemu Trabi dobfékeit
- ...

Jól ment ;)

Csikós Zsolt 2011.05.06. 21:37:32

@Gomulka Béla:
Bizony, volt az Uno azzal a 900-assal, sőt, még az Ibiza is, és ami még meglepőbb: nem a legelső, hanem a facelift utáni kivitel. Majd kiesett a szemem, amikor egy régi autószalonon megláttam a motortérben...

pig_debil 2011.05.06. 21:44:40

Eccer ki kéne probáljatok egy Caterhamet is.
De azért köszi. Én is ezt érzem ha jácchatok a kicsikémmel.

pig_debil 2011.05.06. 21:53:51

Jo, akkor egy Dutton Phaeton S3-t. Nekem az van. )))

Dennis01 2011.05.06. 23:20:39

@gyvy: Igaz, koltok az oreg lanyra rendesen, de meglatszik rajta..
Rendes auto?? Hahahaha... Vennek egy fiatalabb autot, amire ugyanannyi az ado, mint a Minire, nagyjabol ugyanaz a fogyasztasuk, alkatresz arak dragabbak az ujhoz, raadasul a modern auto minden evben veszt az ertekebol, mig a Mini erteke egyre emelkedik..
Ezt elhiheted, mar ket eve figyelem a regi Mini piacot, kb 1000-1500 fontot emelkedett az aruk.. :D

Ugyhogy kosz, de inkabb maradok a kis aszfaltszaggatonal, amitol ahanyszor beulok, mosolyra ferdul a szam.. :D

Hurri Kán 2011.05.06. 23:22:24

@Dennis01:
Á, maximálisan megértelek, ha lenne egy ilyenem, vagy valami hasonló, biztos, hogy én sem adnám el. :)

Dennis01 2011.05.06. 23:23:35

@gyvy: Igaz, koltok az oreg lanyra rendesen, de meglatszik rajta..
Rendes auto?? Hahahaha... Vennek egy fiatalabb autot, amire ugyanannyi az ado, mint a Minire, nagyjabol ugyanaz a fogyasztasuk, alkatresz arak dragabbak az ujhoz, raadasul a modern auto minden evben veszt az ertekebol, mig a Mini erteke egyre emelkedik..
Ezt elhiheted, mar ket eve figyelem a regi Mini piacot, kb 1000-1500 fontot emelkedett az aruk.. :D

Ugyhogy kosz, de inkabb maradok a kis aszfaltszaggatonal, amitol ahanyszor beulok, mosolyra ferdul a szam.. :D

GGG77 2011.07.14. 14:16:19

Nekem ez a cikk vmiért csak most került a szemem elé...

Gondolkodás nélkül kéne. Nagyon.

Sanyout 2011.07.16. 20:35:39

Kedves Gyarló Hintaló!

Kérlek téged, szerezd meg a nőnek a telefonszámát, megakarom nézni azt az autót!

"Nincs annál jobb, mikor egy ilyen autóba nő fel az ember és több szász ezer kilométert ró le apjával"

(Egy nagy rajongója a, FIAT 127 1050 Sport Limited-nek, melyből az egész világon 4 darab készült/ erről ti mit tudtok?) ugyanis mi egy ilyennek voltunk a gazdája, de az idő megette és apám nem becsülte meg, eredetiség vizsgálat és egy nagy ismeretség által derült ki minden információ erről az autóról:)

Sanyout 2011.07.16. 20:38:21

@Gyarló Hintaló:
Kedves Gyarló Hintaló!

Kérlek téged, szerezd meg a nőnek a telefonszámát, megakarom nézni azt az autót!

"Nincs annál jobb, mikor egy ilyen autóba nő fel az ember és több szász ezer kilométert ró le apjával"

(Egy nagy rajongója a, FIAT 127 1050 Sport Limited-nek, melyből az egész világon 4 darab készült/ erről ti mit tudtok?) ugyanis mi egy ilyennek voltunk a gazdája, de az idő megette és apám nem becsülte meg, eredetiség vizsgálat és egy nagy ismeretség által derült ki minden információ erről az autóról:)

Kaldi 2013.03.17. 21:45:20

Szaisztok

1976 és 1982 között hasonló autóban(Sárga Fiat 127 900 ccm/45LE) voltam gyerek. Szerencsével jutottunk hozzá teljesen újonnan. Mosolyogva néztem , amikor a betonkockás M7-en 150-nél mindenkit lehagytunk, ugyanazzal a vigyorral amit a cikk írója is leírt.Sajnos utána a Lada-Wartburg-Dacia szürkeség következett.
Édesapám azóta ezt az autót emlegeti,hiába volt már 90 után sok más "nyugati" autója. Én elhatároztam ,hogy szerzek neki egyet a 70.-k szülinapjára, és felújítom.Ehhez kb egy évem áll rendelkezésre. Aki tud egy 1980 előtti , nem sík motorháztetős 900 ccm is eredeti ( nem baj ha használaton kívüli) 127-s t kérem írjon. Azonkívül vásárlási és felújítási tanácsokat is szívesen fogadok.
süti beállítások módosítása