Néhai törésteszt, kicsit másképp

  2011. május 04. - ommm Címkék: törésteszt karosa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Minden bizonnyal nem friss a videó, böngészés közben akadtunk rá a leghasználtabb videómegosztón. Miután kiderült, hogy idehaza készült (talán a Rábaringen?) máris érdekes volt.
Aztán végignéztük, tényleg idehaza készült és szemmel láthatóan nem egészen úgy sikerült, ahogy kellett volna. Bár igaz, nem tudjuk, hogy a Karosa busz robusztus építését vagy a szalagkorlát és beton megállító erejének teljes hiányát volt-e hivatott demonstrálni.

Tud valaki pontosabb infót?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr922877516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hauzer 2011.05.04. 18:14:31

MI a f...?:D Hol volt ez?

salalali (törölt) 2011.05.04. 18:19:51

...jaj, ez tényleg ősrégi, de még mindig megkönnyezem, ahogy látható baj ellenére az utolsó pillanatig mindenki nyugiban van. :D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.05.04. 18:21:00

Legalább a YT linket betehetnétek... AMúgy zsír videó.

Hauzer 2011.05.04. 18:21:23

Többször megnézve..ha itt nem halt meg senki,az csak a szerencsének köszönhető..A platós teherautót is kiütötte rendesen..a fotós meg túlságosan nyugodtan fotózott rajta.

Bladika 2011.05.04. 18:22:55

@salalali: Persze hogy nyugiban vannak, hiszen itt minden ellenőrzött körülmények között folyik! Muhahahaha!

abes 2011.05.04. 18:25:18

Szalagkorlátnak meg kellett volna a buszt oldalra vezetnie.

Nem sikerült.

citroenfan 2011.05.04. 18:29:25

Hát ez tényleg egy elbaltázott produkció,de a faszi hogy örül,mondja: "már 70-nel megy!"kib@szott veszélyes lett a vége páran lezúzódhattak de ez nem derült ki....

benkoo 2011.05.04. 18:33:09

ha ez szalagkorlát teszt akkor kérem vissza az autóútakba rakott adóforintjaimat!

MaciGabi 2011.05.04. 18:38:26

Erről olvasta már egy cikket valahol. Emlékeim szerint szalagkorlát teszt, és azt akarták bemutatni hogy egy buszt is megfog. :)

B3NZiN 2011.05.04. 18:40:51

Hát ez egyszerűen zseniális. Megy feléjük a busz és ott állnak. Dehát arról volt szó, hogy megfogja :)))

mdee 2011.05.04. 18:41:00

youtube-on találtátok, de azért letöltöttétek és felraktátok indavideóra? xDDD

amúgy tényleg ősrégi

the_sam 2011.05.04. 18:46:36

az igen. made in hungary. gratulálunk!

salalali (törölt) 2011.05.04. 18:47:27

...nemcsak a jutyubon van fent, de különben is, meg kell őrizni az utókornak, hátha onnan törlik.

Gaben182 2011.05.04. 18:53:36

Ez körülbelül három éve történt, arra nem emlékszem, hogy a tesztnek mi volt a lényege, de néhányan elég súlyosan megsérültek, szomszédom hónapokat töltött kórházban mindenféle lábsérülések miatt.

Gaben182 2011.05.04. 19:00:09

No, utánakérdeztem, a szalagkorlátot akarták tesztelni. Nem sok sikerrel :)

pickapu 2011.05.04. 19:10:26

A magyar "féktelenül" :D

pkrt 2011.05.04. 19:18:18

Azért az nagyon kemény, hogy valaki elkezd tapsolni amikor a busz áttépi a szalagkorlátot... Hiába sírva vígad a magyar :)

Kürüsüly 2011.05.04. 19:25:43

videót lopni rossz .
ééééértem?

Főleg akkor rossz, ha egy atomrakétáról valamiért egy lovaskocsira töltöd át a tartalmat.

Az utolsó kattintást azért megnézném amit csinált a fotós:)

general lee 01 2011.05.04. 20:13:30

2008 októberében készült a felvétel Párágában egy szalagkorlát gyártó cég tesztjén, amire a magyar szakmát is meghívta. A busz egy kicsit gyorsabban ment a tervezettnél. Ha jól tudom ketten sérültek meg súlyosabban.

tera99 2011.05.04. 20:34:54

Igen, ez egy elhibázott magyar szalagkorlát törésteszt.
Amatőr hiba volt a tribünt így elhelyezni.
A másik szerencsétlenség az volt, hogy amint az autóbusz felfutott a szalagkorlátra az átvágta a fékrendszer vezetékeit. Így, az egyébként távirányítással biztonságosan megállítható busz elszabadult.

Reggie 2011.05.04. 20:40:22

youtuberol indavideora? jo hogy nem kapjatok ki a kezembol a notit es adtok helyette egy ibm xt-t...

gumifust 2011.05.04. 20:40:54

Ez egy szalagkorlat teszt volt :D
Tipikus Titanic meg atomeromu est . Itt valami elromoljon ????? Hulye vagy????
Ez tuti biztonsagos.

mennyi?husz! 2011.05.04. 21:06:50

nem vicces de vissza nyalt a fagyi rendesen.

hörgőszelep (törölt) 2011.05.04. 21:14:57

A kameramann állítólag Novoszibirszkig futott.

lutria 2011.05.04. 21:18:30

Érdekes hogy az ilyen eseteknél többnyire lemarad a végkifejlet,ne mondja senki hogy a filmes nem vette fel a roncsokat.

Z207 2011.05.04. 21:28:43

Az egyik volt munkatársam Apuja is ott volt. Ezt nem messze, a Magyar határtól tesztelték, egy Magyar cég volt kint Szlovákiában.
Sajnos a busz elég szépen rombolt, az Apuka több napi kórházban volt, ment a vacakolás, aztán végül is a cég hazahozta Magyarországra. Leszázalékolták, nem igazán kapott már munkát, eladósodtak, majd tavaly öngyilkos lett.
Számomra ez a videó többet jelent egy átszakadt szalagkorlátnál...

Kifordított kacagány 2011.05.04. 21:36:14

@Z207: öngyilkos lett? akkor az agya is biztos megsérült.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.05.04. 21:37:25

@tera99:
Ha átvágta a fék vezetékeit és elmegy a levegő, akkor elvileg ott vannak a rugóerő tárolós hátsó munkahengerek, és előbb-utóbb megáll a jármű.

comp 2011.05.04. 21:37:58

"leghasználtabb videomegosztón..." erre áttöltitek a saját fosotokra.

Z207 2011.05.04. 21:39:03

Nem igazán tudott már a dolgokról, szóval... Sajnálom, mert emiatt a Fia (munkatársam) abbahagyta a sulit is és csak azon fáradozik, hogy az atomjaira hullott családját megpróbálja összetartani...

kis59 2011.05.04. 21:42:56

Kacagány: nem tudom, hogy csak megjátszod-e, vagy tényleg ekkora paraszt vagy

Kifordított kacagány 2011.05.04. 21:47:47

@bervas: előbb-utóbb megállt. inkább utóbb. szerintem nagyon bíztak abban, hogy ha bármi malőr történik, akkor azok a betontuskók mindenképp megfogják. tévedtek.

@dennisthemenace: mond már. sajnos nem tudom sem megérteni sem sajnálni azokat, akik ilyen értelmetlenségeket művelnek. az ilyen csak akkor érthető, ha az illetőnek komoly szellemi problémái vannak(nem, a depresszió nem az).

vasi87 2011.05.04. 21:51:42

@Gaben182: lábsérülése a Tündinek volt :) Marika néninek a feje (és annak belseje) bánta.

Lemerto 2011.05.04. 21:52:08

Basszus ommm, azért ezen még gondolkozhattál volna kicsit...

Először is, ez a videó ezer éves. Továbbá, nem tűnik fel, hogy a helyszín tele van fotósokkal? Ehhez képest nem gyanús, hogy nem volt tele ezzel a hírrel a hazai média? Azért ilyen nem fordul elő minden nap. Aztán az se gyanús, hogy miért egy Karosával tesztelnének abban az országban ahol hegyekben állnak az Ikarusok?

Rábaring, az. Talán inkább Szlovákia.

Na tessék, ez tényleg itthon készült:
www.youtube.com/watch?v=rx5vqyoV264

Forest (törölt) 2011.05.04. 22:22:47

@bervas: Azok nem csak elvileg vannak ott, a hátsó kerekekre hatnak oldalanként 500kN erővel.
Többek között azért nem mehettek nyugatra anno pótos Zillel, mert ott a kézifék kimerül egy kardántengelyre szerelt dobfékben, a Rábáknál pedig ott volt a rúgóerőtárolós fékmunkahenger, ami azért nem volt haszontalan amikor az alpokban kellett lepányvázni egy 20T rakománnyal terhelt kamiont.
Namármost. Az Ikarusokban Rába hátsó futóművek voltak, tehát ott volt ilyesmi szerkezet, amiben nem vagyok biztos, hogy ez valóban Ikarus volt. Bár végül is majdnem mindegy, mert a környező országok vagy tőlünk vásároltak buszokba alkatrészt a KGST-n belül, vagy egyszerűen lekoppintották az Ikarust (mint Brassóban a szó szerint fapados/faszékes klónok a 80-as években.
De talán még azokban is Rába futómű volt (legalábbis nagyon hasonlított rá :)

Spinnaker 2011.05.04. 22:36:15

"2008 októberében készült a felvétel Prágában egy szalagkorlát gyártó cég tesztjén, amire a magyar szakmát is meghívta. A busz egy kicsit gyorsabban ment a tervezettnél. Ha jól tudom ketten sérültek meg súlyosabban."

"Az egyik volt munkatársam Apuja is ott volt.
Sajnos a busz elég szépen rombolt, az Apuka több napig kórházban volt, ment a vacakolás, aztán végül is a cég hazahozta Magyarországra. Leszázalékolták, nem igazán kapott már munkát, eladósodtak, majd tavaly öngyilkos lett."

Ennyi történt.
Kegyeleti okból javaslom a hozzászólásokat és a témát lezárni.
Kösz.

kis csibe 2011.05.04. 22:56:43

@bervas: utobb vegulis megallt...

Gaben182 2011.05.04. 23:27:12

@vasi87: Tényleg. Régen volt :D

VOGAben 2011.05.05. 01:14:01

A dupla szalagkorlátot egy Karosa vagy egy Ikarus 256 minden körülmények között áttöri 70-80as sebesség mellett. 11,12 tonna nem hazudik. Ez egy elbaszott teszt volt. A nézők biztosítása a szükséges, elégséges követelményeket meg sem közelítette. DE A BALFASZOKAT IS MEGILLETI A KEGYELET! Senki nem halt meg, akkor meg minek lógatta fel magát az a zseni? Hiúságból? Vicc!

Reggie 2011.05.05. 01:27:26

@IncubusLOL: valoszinuleg. a vallasosak meg butak.

equium 12345 2011.05.05. 02:05:03

Ommm, munkaidoben nezheted a youtubeot?
Azt nem tiltja a szerzodes?

Juhdzsin 2011.05.05. 04:54:40

Én csak azt nem értem, hogy az újságírókat meg a fotósokat miért a legveszélyesebb helyre állították? Szemben a kanyarral...

hypochloride 2011.05.05. 06:04:26

A cím magyarul kicsit idétlenül hangzik. A NÉHAI azt jelenti, hogy már meghalt személy (nem vonat!).
A helyes szó az lett volna, hogy hajdani, esetlet valamikori. Ez nem nyelvtannácis dolog (azt én is rühellem), hanem csak annyit kívántam jelezni, hogy ez a szó nem azt jelenti, amit a szerkesztő hisz.
Egyébként tényleg nincs korrektor a cégnél?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.05. 06:20:51

@VOGAben: "Senki nem halt meg, akkor meg minek lógatta fel magát az a zseni?"

Mint hallottad, leszázalékolták. Az azt jelenti, hogy nem kapja tovább a teljes fizetését. Ez egy családfenntartónál problémát jelenthet. Ha meg kölcsönöket is fizetgettek vissza, az még ronthat a helyzeten.

Zseni-nemzseni, neki már mindegy. A családi tragédiát próbáld innentől értelmezni.

froton 2011.05.05. 06:41:23

@Kifordított kacagány: Csak hogy ezzel nem azt bántod, akiről azt gondolod, amit (hiszen már halott), hanem azokat, akik közel álltak hozzá és a legtöbb esetben semmiről nem tehetnek...

Anettka Lovagja 2011.05.05. 06:51:49

@Kifordított kacagány: Bocs,nem tudtam,hogy egy napkeleti bolcs és egy pszichiáter otvozete vagy.
Téma lezárva.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.05.05. 07:46:22

Zsír! A halál kamionja mindenkit elgázol :D

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.05.05. 07:56:33

@Kifordított kacagány: Szerintem költözz be a ValóVillába, Alekosz menyasszonykeresős műsorába. Aztán zárjátok rátok a házat. Tök jól elmonologizálhatnátok az életről és halálról.

Schütii 2011.05.05. 08:09:44

Faszaaaa!

Ez olyan jó kis magyaros dolog volt.

mortalwombat 2011.05.05. 09:02:50

Jobb helyeken két szalagkorlát van egymáson, hogy meglegyen az a magasság, ami egy buszt/teherautót megfoghat ekkora sebességnél. Egyszerű fizika. Ennyi erővel egy jó erős küszöbtől is várhatták volna a csodát.

mortalwombat 2011.05.05. 09:04:03

Mármint kétszer kettő akart volna lenni...

Inner Circle 2011.05.05. 09:32:45

Az Airport '80-ban (Concorde) még így mondták: "Ez a háló annyit ér, mintha egy ágyúgolyót próbálnának krepp-papírba csomagolni!"

Ikarus260 2011.05.05. 09:33:12

Szerencsétlen Karosa :-(

panzer78 2011.05.05. 09:53:13

Üdv Mindenkinek! Ez a teszt Csehországban történt. Magyarországon egy cég van aki H2 és H3 típusú feltartóztatási képességű biztonsági korlátot gyárt. Egy kinti cég be akart jönni a magyar piacra, - az itteni gyártó monopol helyzetben van és az árakat kedve szerint alakítja - és kihívta az ÁAK és egyéb szervek mérnökeit, valamint a jövőbeni magyar forgalmazó embereit. Sajnos a teszt során a korlátláb nem felelt meg a követelményeknek, pedig letesztelték azokat. Én láttam a teljes videót, súlyosan 2 ember sérült meg egyiket mentőhelikopter vitte el, de volt még 5 sérült. Ez a biztonsági korlát nem került Magyarországon forgalomba. Egy olasz cég hoz még ide korlátot amelyek egyébként jók.

Dandie (törölt) 2011.05.05. 10:10:11

@bervas: Nem, nem! Ahogy azt többen is állították, azóta sem állt meg a busz. Az energetikusok azóta is azon dolgoznak, hogy miként nyerhetnék ki a perpetuum mobile mozgási energiáját.

Waldorf Rolandó 2011.05.05. 10:29:41

nem baj,ez akkor is magyar módra történt, még ha annyi közünk van is hozzá, hogy pár magyar nézte és elszenvedte

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2011.05.05. 12:01:26

Valaki Csehországot ír, valaki Szlovákiát... Ilyen fiatalok vagytok, hogy nem tudjátok, akkor még Csehszlovákia volt a neve?

Suttora 2011.05.05. 15:44:48

@Goose-T: 2008-ban? Biztos vagy te ebben? A felvétel ugyanis 2008-ban készült Prágában, ami simán csak Csehország.

2011.05.05. 17:21:17

@Forest:
"rúgóerőtárolós fékmunkahenger, ami azért nem volt haszontalan amikor az alpokban kellett lepányvázni egy 20T rakománnyal terhelt kamiont."

háát a bz hengert nem arra találták ám ki, hogy lejtőn azzal fékezz. sőt, konkrétan nem is hiszem, hogy van épelméjű sofőr aki ilyenre vetemedne. nem igazán lehet vele a levegő kiáramlását szabályozni. vagy megfogja úgy a hátsó kereket, hogy hidastól ott marad, de ami valószínűbb (ha jó nagy súllyal elég gyorsan mész), hogy minden összetörik amihez a féknek addig köze volt és vidáman gurulhatsz tovább immáron hátsó fék nélkül.
az igazából arra való, hogy ha elfogy a levegőd az álló autón, akkor legyen ami nem engedi elgurulni, illetve addig ne lehessen vele elindulni amíg nincs meg a fékezéshez szükséges levegőnyomás a rendszerben.
amúgy pedig lehet olyan szakadásos hibája ezeknek a fékrendszereknek, amikor a fékszeleppel már nem állítod meg a buszt, de még néhány felejthetetlen másodpercig gurulhat a gép mire elfogy annyi levegő, hogy a rugó akkora erőt fejtsen ki, hogy megállítsa, de inkább lelassítsa a gépet.

mrlujoak 2011.05.05. 23:08:16

Sajnálatos, ami történt, de a biztonság mindenek felett!!!

A buszon távirányított vészféknek illett volna lennie, és a veszélyzónába tilos embereket helyezni! Tök "poén", hogy jön veled szembe a busz, csak akkor van kopp - mint itt is - amikor mégsem áll meg...

Balint Gyuri bacsi 2011.05.06. 00:40:25

YouTube-rol lopni nem zsenans fiuk? Az egy dolog, h nyomatjatok az Indavideo-t de ennyire ne eroltessetek mert ami szar az szar es ratok ut vissza.
Miert nem linkelitek be siman a youtube-rol?

ommm 2011.05.06. 09:50:22

@Balint Gyuri bacsi: Egy nyilvános fájlmegosztóról beszélünk egyrészt, másrészt szinte az összesen fenn van a fent említett videó. Köszi.

sufnyi 2011.05.06. 21:50:34

Hmm azért az érdekes hogy a hozzászólók többsége az Inda tehetetlenségén van kiadva, ahelyett hogy a videóról beszélnének. Lehet hogy tényleg sz..r az Inda? Ideje volna valami rendszergazdát, vagy valami fejlesztőmérnököt cserélni arrafele. Amúgy a youtubhoz képest tényleg lassúcska egy kicsit, pedig azt nem csak Európa egyes tájain nézegetik.