Alfás lettem, a fenébe is

Megvolt: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 16v SW

  2011. április 25. - Stump András Címkék: vélemény alfa romeo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Szemellenzős BMW-sek is ezt nézegetik este a paplan alatt, amikor senki sem látja. De milyen járni Monica Belluccival?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr702853667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ledo76 2011.04.25. 21:02:00

Egyébként a Fiat sok baklövést követett el a márkánál. Ez hiába gyönyörű nehéz és a motorválaszték, legalábbis a benzines, nagyon szar volt, most meg nagyon szegényes. Ráadásul ha tényleg a 3-as BMW szintjén akar vitézkedni nem spórolhatták volna meg a GTA verziót illetve szélesebb variálhatóságot kellett volna már az elején felmutatni. De bár sokaknak nem tetszik a Giulietta talán elindult valami:
www.youtube.com/watch?v=iL4-i8yJZiI
Egy 1.4-es kompaktól ez több mint jó...

szalai 2011.04.25. 21:06:15

Hol készültek a képek?

ledo76 2011.04.25. 21:08:09

@BOSCHtechnikus: A 159-es értékvesztése nem nagyobb mint a 3-as BMW-knek. Amennyivel drágább egy hasonló korú/állapotú, felszereltségű, motorizációjú Bömös, annyival drágább volt újkorában is. A sok hibával sem értek egyet, a rossz súlyelosztással igen, de az is inkább csak az öthengeres (2.4) dízelnél és a V6-os (3.2) benzinesnél igazán feltünő és zavaró.

Pálesz 2011.04.25. 21:17:04

@vmaast: ezen vitatkozhatnék, de minek...

ommm 2011.04.25. 21:19:37

McK: Kerregéshez. Tudod, van a fülnek kellemetlen fajta (általában négyhengeres, überturbós) és a többi. Négyhengeres dízelt tisztességesen zajszigetelve eddig csak az új ötösben és a C5-ösben hallottam.
Kulturálátlan, kellemetlen, erre utalt a kolléga és meg kell, hogy védjem (bár nincs rá szüksége).

subtotal 2011.04.25. 21:19:38

Ez a folyamatos benzinfetisizmus már nagyon fárasztó.
Nekem jelenleg van mindkettő, van előnye és hátránya mindkettőnek.
De ez a zsigeri ellenérzés nevetséges egy szakmabelitől. Az, hogy 80%-a a vevőknek még az Alfa-nál is a dízel mellett dönt, mindent elmond. Biztos hülye mind, mint a BMW vevőinél.

Az autó szép, jó is, tetszik is, de ez a fogyasztás egyszerűen túl sok. A 9 éves, kábé azonos teljesítményű 2,5 literes, 6 hengeres, hátsókerekes, 150 kiloval nehezebb kombim literekkel eszik kevesebbet.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.04.25. 21:21:26

@ledo76: Itt nem az a lényeg hogy jobban megy vagy sem. Az sem hogy emelkedőn sem rosszabb hogy csak egy 100-al könnyebb. Hanem az, hogy az Alfánál nem ezt várom. Valahogy ifjú koromból más maradt meg bennem róla, (Alfasud és társai, ami akkoriban nagyon jö volt) és most várom hogy végre megjelenjen egy tényleg ütős autó belőle. Pl. ha a 4C nem az 1750-es turbót kapja meg, ahogy azt híresztelik, akkor eladom az összes autómat hogy meg tudjam venni.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.04.25. 21:22:52

@ledo76: Vezettem 3.2 Q4-et is, de mintha a 2.4 JTD M jobban menne. Nekem tényleg nagyon tetszik, de az első generációs 159 JTD M-el sok nyűg volt. Bár nekem várhatóan nem lesz dilemma, hogy megvegyem-e, ha ennyi pénzem lenne, nyitnék egy műhelyt.
Szóval: rossz AGR működtetés miatt rengeteg korom a szívócsőben (félcentis réteg). A hengerenkénti 1/2 szívószelep lekapcsoló csappantyúk meghibásodása miatt várható 50 000 kilométerig egy 400 000 forintos szívócső csere. A Hella gázpedál helyzetérzékelő eleve beteg. A komfortelektronikában véletlenszerűen nem működnek dolgok. Mégis jól érzi magát az ember ebben az autóban. Van egy varázsa, az biztos...főleg, ha a jó tengelyt hajtaná, ehhez az nagyon passzolna!

btprg 2011.04.25. 21:32:02

@subtotal:

Az a baj amit már említett is itt valaki: hogy új dízelből már csak turbósat lehet kapni, amiknek az élettartama jelentősen kevesebb a simához képest, a megjavíttatásuk meg iszonyatosan drága ha elromlik. Olyanoknak talán megéri, akik kétévente vehetnek újat, de azokat szerintem a fogyasztásból adódó költségkülönbség se vágná földhöz.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.25. 21:38:37

nekem az Alfa a 90-est jelenti: special.blog.hu/2010/04/28/alfa_romeo_90_2_5_v6_quadrifoglio_oro

meg a 6-ost: special.blog.hu/2010/06/25/alfa_romeo_alfa_6_2_5_v6_serie_1

a maiak - bár kétségtelen, hogy a 159 azért a jobbak közül való - de ehhez a kettőhöz képest csak erőtlen próbálkozások (:

subtotal 2011.04.25. 21:56:43

@btprg: 4 év és 60e km alatt nekem ez a költség 160eFt. És nem hiszem, hogy ésszel használva kevesebbet futna egy TD, mint egy szívó.
A fogyasztási különbség pedig nálam 3 liter átlagosan (városban 4 liter, kívül pedig kábé 2,5 liter). Kis matekkal az 3*600*300=540000Ft ez alatt a 60ekm alatt.
Pedig ez egy "importált leharcolt rom" sokak megítélése szerint, nem új vas.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:02:36

@GYUSZI BACSl:

Én meg úgy vagyok vele, hogy az ÖSSZES Alfa szép. Vannak tökéletesen sikerült típusok, ezek már műalkotások, amelyek az emberi kreativitás és esztétikum lenyűgöző példái, és vannak egyszerű, formailag nem kiemelkedő, de harmonikusan szép Alfák (pl. az Alfasud, Arna, utóbbi a Nissan Cherry volt gyakorlatilag). Kifejezetten ronda Alfa nincs és vélhetően nem is lesz. Még a MiTo és a Giulietta sem rondák, legfeljebb az Alfa hagyomány kakukktojásai, nem épp pozitív értelemben. Szerintem abszolút tévút ez a vonal, ami az Alfa identitásválságát tükrözi, de a konkurenciához képest egyedi, vagány autókról van azért szó, bátran vállalhatók azoknak, akik különbözni akarnak a jellegtelen koreai-japán-francia-német masszától. Én magam soha nem vennék MiTo vagy Giuliettát, de 159-est, Brerát, GT-t, vagy akár még egy 147-est is bármikor. Nem beszélve a régebbi Alfa Romeokról...

vmaast 2011.04.25. 22:10:04

Május 28. Komárom, Monostori Erőd.
Ott lesznek újak, régiek, szépek, szebbek, még szebb lányok, programok, sültkolbász, érdemes eljönni.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:15:47

@vmaast:

Nemrég volt Esztergomban, nem? Vagy az más Alfa összejövetel volt?

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:16:52

@Shadowbull:

"Egy M-Paketos 3ast siman melle lehetne allitani, szebb is, es valszeg jobb is mint ez."

Ez valami lapos provokáció akar lenni, ugye? Vagy rossz vicc? Ha nem, akkor tipikusan a savanyú a szőlő esete. A németek jellemzően műszakilag tökéletes és egyben tökéletesen lelketlen autókat gyártottak mindig is (egy-két legendás kivételtől eltekintve: Audi Quattro, VW Corrado, Porschék). Ez van. Az olaszok, angolok, franciák autóiból (főleg a '90-es évek első felétől visszafelé) olyan spiritusz árad, amely jótékony ködbe képes borítani az esetleges műszaki hiányosságok miatt bosszankodó agy bal (racionális) féltekét is. És ez az, amire aligha képes a legtöbb BMW, pláne egy 3-as. A BMW hasonlítható egy retusált playmatehez. Színtelen-szagtalan, jó vele megjelenni egy vacsorán. Impozáns, na, "papíron" minden rendben van, túlságosan is. De valahogy nem otthonos, ha értesz. Az Alfa meg egy femme fatal, egy igazi vipera, egy HÚS-VÉR NŐ, aki megigéz és bár akadhatnak hisztijei, de csak annál jobban elvarázsol. Mondjuk a Malena ugrik be, ha láttad a filmet. (De szerintem nem, Te inkább a Terminátort nézheted.)

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:25:11

Minden idők legszebb német autóit a BITTER cég gyártotta különben a '70-es, '80-as években. Bátran állíthatom, hogy AKÁRMELYIK korabeli Ferrari, Maserati, Lamborghini, DeTomaso stb. mellé lehetne állítani.

Az CD, SC modelleket ajánlom elsősorban minden idült autóbuzinak figyelmébe:

www.bittercars.com/bitter/bitter.nsf/pages/sc

nawakusi 2011.04.25. 22:27:06

ez meg milyen teszt?? ..az autó szép, elhiszem, hogy vezetni is jó. De könyörgöm, miért kell ilyen ömlengésnek lennie (az 1. oldal semmi másról nem szól) ? Ez már ciki.
Annak a bizonyos szűkfameres, szőke bombázónak biztos jól esnek a bókok, de ha ennyit nyáladzanál a fülébe, akkor egy finom, de nem őszinte mosollyal úgy otthagyna, hogy sosem látnád, mert már neki lenne kellemetlen...legközelebb kevesebb az több, mert így - nincs jobb szó - ciki vagy cikkszerző. NO OFFENSE, csak legközelebb erre oda kéne figyelni.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:30:41

@BOSCHtechnikus:

Ó, pedig dehogynem! A kortársakhoz képest nézd. Egy Escorthoz, Asconához, Corollához stb. A 33-as (a ráncfelvarrott) örök szépség az egyszerű, de nagyszerű vonalaival:

static.cargurus.com/images/site/2008/05/17/16/06/1991_alfa_romeo_33-pic-40019.jpeg

Ma is instant get lenne!

siriuswhite 2011.04.25. 22:41:46

@kultúrpesszimista

azért az a fránya Bitter SC eléggé hasonlít (oldalnézetből pláne)
A Ferrari 400-ra
és a Lancia Gamma coupe-ra :D

images.autosupermarket.it/Ferrari-400-Toscana-FI_car_dealer_196_9556849_b_9556849_1.jpg

1.bp.blogspot.com/_-rd0p7S4Sxc/TTzI1yy2hzI/AAAAAAAAACg/2TUEoyiBX6k/s1600/lancia_gamma2.jpg

B.GY. 2011.04.25. 22:42:55

Nekem Alfából csak a Brera tetszik,meg az SZ.Na meg a 70-es évekbeliek.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:44:56

@siriuswhite:

Tény, de az autók német ember keze munkáját dicsérik és ez nálam nagy szó. A legtöbb szép német autót általában olasz stúdióban terveztek, épp ezért értékelődik fel a szememben az, ha a tartalomhoz a forma is párosul! A Bitter egy minden szempontból unikális gyártó (volt?).

Agent Cooper 2011.04.25. 22:47:04

A kommentekből kiderül azért, hogy arra még várni kell, amíg az Alfa a gyúrótermeket és a szakmunkásképzőket is meghódítja.

Phatrow (törölt) 2011.04.25. 22:47:17

Nézegetni, nézegetjük, de néhány kör után simán visszavágyunk a saját BMW-nkbe. :)

Shadowbull 2011.04.25. 22:47:40

@kultúrpesszimista:

Nekem ez a velemenyem, es kabe leszarom, hogy te mit gondolsz rola.

A lelek meg egy nagy baromsag. Ezek gepek, fem meg muanyag, aztan ennyi.

A lelek az a dolog, amit a szar autokba probalnak belemagyarazni az elfogult gazdaik.

"Igaz hogy szar, de ennek legalabb lelke van"

Van a fenet. Targyak, eszkozok, megveszed, hasznalod, ha nem kell eldobod aztan kesz.

Normalis ember egyebkent sem kotodik erzelmileg targyakhoz.

sb

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:48:58

@siriuswhite:

Az SC Sedan pl. már-már Aston Martinos eleganciát sugároz, mégis valahogy egyedi az összkép:

www.bittercars.com/bitter/bitter.nsf/pages/sc

Állítom, 100-ból 100-an nem tippelnék azt, hogy német autóról van szó (feltéve, ha korábban nem ismerték a Bitter manufaktúrát).

kultúrpesszimista 2011.04.25. 22:51:48

@Shadowbull:

"Normalis ember egyebkent sem kotodik erzelmileg targyakhoz."

Hehe, soha nem is állítottam, hogy normális ember vagyok! 'sten ments! Pláne akkor, ha a normális ember prototípusát mondjuk Te képviselnéd. Gyűlölöm a kommersz, konform, konvencionális, egybites, "nagggyon korrekt" embereket. És szürke autóikat. Baj? Szerintem nem.

Shadowbull 2011.04.25. 22:58:41

Hogy belekossek a cikkbe is:

"Sokáig gondolkodtam utána, miért melegedhettek fel ennyire a fékek, vajon a kipörgésgátló izzasztotta meg ennyire"

Hogy micsoda? Ha mar valami villanyseged, ami a feket gyurja, akkor mar elektronikus diffizar.

"nem zárja el a csapot a stop-start rendszer izzó turbónál"

Nyilvan csak a cikkiro ilyen okos, a gyari mernokok egytol egyig hulyek, ok erre nem gondoltak.

"Mert az Alfa tud valamit, amit mások nem: az érzelmekre hat."

Elarulok valamit: minden premiumkategorias auto az erzelmekre hat. Kivetel nelkul.

sb

Shadowbull 2011.04.25. 23:04:45

@kultúrpesszimista: "Hehe, soha nem is állítottam, hogy normális ember vagyok!"

Egy pillanatig nem felteteleztem rolad ilyet.

Szerintem egy narcisztikus, ontelt, kozben szanalmasan korlatolt, latens homokos seggfej vagy.

sb

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:10:08

@Shadowbull:

"Elarulok valamit: minden premiumkategorias auto az erzelmekre hat. Kivetel nelkul."

Az lehet, hogy a gyártóknak ez a szándéka, de az Északi-sarktól a Déli-sarkig az Audi, BMW, Mercedes nem a kifinomult ízlés szimbólumai. Szép és kiváló autók, státuszszimbólumok is, de triviális és némileg batár választások, nem a szépség időtlen szobrai (talán csak a tényleg szegény régiókban). Vannak kivételek, nem tagadom. Az Audi A5 pl. már-már olaszosan szép, időtlen jelenség. Vagy a már említett Mercedes CLS is. De a legtöbbje nem ilyen. És ezért van igaza a cikkírónak: az Alfák mindig is a szívre hatottak és a 159 esetében, a mai korszellemet alapul véve ez önmagában is óriási erény. Ezt csakis az Alfák tudják MA. Régebben tudta a Lancia, a Volvo is, ma már nem mondanám ezt. Talán a Saabot említhetném, de az ő történetük sajnos több sebből vérzik... Az MG egy katasztrófa lett, a Rover meg meghalt. Más prémiummárka meg nincs.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:11:52

@Shadowbull:

Én, korlátolt, igaz? :-) Mondodte. Hehe. Egy igazi degenerált fasz vagy, Mérnök Úr. Szép estét mindazon és által.

Rocko- 2011.04.25. 23:14:58

@subtotal: "Az, hogy 80%-a a vevőknek még az Alfa-nál is a dízel mellett dönt, mindent elmond."
... a pénztárcáról.

McK (törölt) 2011.04.25. 23:17:47

@Rocko-: azért aki újonnan vesz egy autót 15 millióért,annak a pénztárcájával túl sok gond nem lehet..

Rocko- 2011.04.25. 23:19:29

@kultúrpesszimista: "és egyben tökéletesen lelketlen autókat gyártottak mindig is"
ahogy az olaszok is. meg a finnek. meg a japánok. egyik autóban sincs lélek. ez mind gép.
lélek az emberben van. aztán minden emberben más autó más érzést kelt.
"És ez az, amire aligha képes a legtöbb BMW, pláne egy 3-as."
úgy érted neked. attól másnak még válthat ki érzést.

de nem is értem, hogy minek írom le ezt, elvégre érzésekről, ízlésről vitázni baromság.

McK (törölt) 2011.04.25. 23:20:18

Az pedíg különösen tetszik a cikkírótól,hogy a túlmelegedő fékkel félreáll megnézni,hogy csakugyan füstöl-e?
:D
Ezért nálam megbukna..:D
Még jó,hogy le nem locsolta ásványvizzel,hogy jobban hüljön...:D

siriuswhite 2011.04.25. 23:20:37

kultúrpesszimista a Lancia mért nem? vagy mért csak tudta?
Nem kötözködés csak kérdés!

Shadowbull 2011.04.25. 23:21:08

@kultúrpesszimista: "Az lehet, hogy a gyártóknak ez a szándéka,"

Fingod sincs a premiumkategoriarol.

A komplett premiumkategoria az erzelmekrol, az emberi vagyakrol, az irracionalis dontesekrol, a szubjektiv benyomasokrol szol.

Az Alfa semmi egyedit nem tud ebben a mufajban felmutatni, amit masok ne tudnanak.

Sot, az Alfa egy csomo mindent nem tud, amit masok viszont igen, eppen ezert nem is igazi premiummarka.

sb

Rocko- 2011.04.25. 23:23:10

@Shadowbull: "A lelek meg egy nagy baromsag. Ezek gepek, fem meg muanyag, aztan ennyi."
nem ennyi, hanem ezek érzelemeket váltanak ki. vagy nem. :) de az elejével egyetértek.

"Normalis ember egyebkent sem kotodik erzelmileg targyakhoz."
őőő alapvetően nem. gyakorlatban pedig a tárgyhoz kapcsolódó érzelmekhez, emlékekhez kötődik az ember.
szóval közvetett kapcsolat van a kettő közt, ami valóban szétválasztható, ellenben nem mindig egyszerű dolog.
bár eennek inkább több köze van a szociológiához, mint az autógyártáshoz. :)

McK (törölt) 2011.04.25. 23:23:27

Volt nekem már mindenféle szemetem,de sosem értettem ezt a benzin buzériát.
Illetve dehogynem.
Pont ezt mondtam én is.
Amíg nem volt egy korrekt dieselem..
Fele annyit eszik,és kétszer úgy megy.
Köszi.
Ehez tényleg szar a pénztárcám.
Minden évben elmegyek csak a különbségből egy jó nyaralásra a családdal.

De kinek mi..szabad ország.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:24:03

@siriuswhite:

A Lancia évek, évtizedek óta vegetál. Sajnos. A szívem csücske a cég, de egykori fénye régen megkopott. Már a Thesist sem lehet kapni, ha jól tudom, pedig az volt szerintem az utolsó igazi prémiumautó. Miről beszélünk most? Y? Delta? Az Y egyértelmű bukás, az új Delta meg egy innen-onnan összelopott őszintétlen, bár tényleg minőségi marketingtermék. Nem gondolnám emiatt prémiumnak. Köze sincs az egykori Deltához. Talán majd most, a Fiat-Chrysler házasság lendít a márka sikerén, én őszintén kívánom...

Shadowbull 2011.04.25. 23:25:02

@kultúrpesszimista: Abszolut korlatolt vagy. Annyira, hogy eszre sem veszed.

A sajat magad epitett virtualis vilagocskadrol hiszed azt, hogy a valosag, es boszen gyozkodsz mindenkit, hogy a sajat virtualis szabalyaid es ertekrended mindenkire vonatkozik.

Amikor meg kirohognek, agressziv leszel.

Kezeltetned kene magad.

"Egy igazi degenerált fasz vagy"

Az lehet. De en legalabb a lanyokat szeretem.

sb

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:29:29

@Rocko-:

"ahogy az olaszok is. meg a finnek. meg a japánok. egyik autóban sincs lélek. ez mind gép."

Aha. Nyilván kötözködsz és/vagy értetlen vagy, de nem fogom elmagyarázni azt, ami evidens. És szerintem Te is érted, csak nyíltan nem akarod érteni. Mindenesetre ha számodra mondjuk egy Opel vagy Toyota külsejét, belsejét ugyanolyan (tehát lélek nélküli!) intenciókkal, koncepciókkal tervezték, mint egy Alfa vagy egy Saab belsejét, akkor szívből gratulálok! Sőt. Egy Rolls belsejét sem lélekkel alkották nyilván, hiszen a lélek az emberben van... Bravo. Ezt hívom kekeckedésnek.

Rocko- 2011.04.25. 23:29:39

@McK: *fillérbaszás?
látod, 30+ milliós kategóriában is van dízel, nem egy.

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:30:45

@Shadowbull:

Anyád picsáját buzizzad már. Unalmas vagy.

Rocko- 2011.04.25. 23:32:51

@kultúrpesszimista: szerinted kekeckedés, szerintem meg felfedted a butaságodat.

belemagyaárzol olyan dolgokat, amik nincsenek benne.

képzeld el, egy astra belsejét koncepcióval tervezték: egyszerű legyen. annál az volt a cél, egy alfánál más.de ha nem érted, akkor pont az az egybites vagy, amiről korábban beszéltél.

szóval ne misztifikáljál túl dolgokat. felesleges.

siriuswhite 2011.04.25. 23:33:11

Az Y szerintem nem bukás, 10ből 12 nőnek kb kapásból bejön, pont mint az előd. Így a sikere szerintem garantált. (bár a motorkínálat szegényes)
Deltát nem nevezném lopkodottnak... belső nem tetszik túl Bravo. De külsőleg szerintem igenis egyedi!
Chrysler házasság meg tuti nyerő több szempontból is!

95 óta csak Lanciám van, nem az első, és nem is az utolsó! így én is őszintén kívánom a sikert!

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:35:07

@Rocko-:

"belemagyaárzol olyan dolgokat, amik nincsenek benne."

Ja. Én is, a cikkíró is, meg az a sok-sok millió ember, aki hasonló okok miatt vásárol Alfát. Tényleg nincs miről beszélnünk, kekec és értetlen vagy. Szia.

McK (törölt) 2011.04.25. 23:36:36

@Rocko-: Van-van.
De nem azért,mert spórolós a tulaj.
Hanem mert racionálisabb választás a nyomatéka,és a hozzá tartozó fogyaztása alapján.
A kettő ötvözete miatt.
Külön-külön megvan sok helyen..
De egyben..

Rocko- 2011.04.25. 23:38:38

@kultúrpesszimista: mindenki hülye, csak te vagy sárga villamos? tök jó. :)

kultúrpesszimista 2011.04.25. 23:38:43

@siriuswhite:

A Lancia is nagyjából 95-ig gyártott igazán egyedi, szerethető autókat. (Bárcsak mondhatnám, hogy nincs így!) A Thesis tényleg egy csoda; ahogyan egykor Karotta, úgy lelkendeztem én is, amikor kijött. És azóta is az egyik kedvencem. Ha családi autó kéne, simán vennék egyet. De a többi típus... Eh... Őszintétlen autók. És ez igaz a MiTo-ra is például. De a 159 nem ilyen, pont az, ami.

Rocko- 2011.04.25. 23:44:05

@McK: "De nem azért,mert spórolós a tulaj."
hááááát őőőő, nem tom.
van aki mindenáron fillérbaszni akar, dízelt vesz, de azt is okosban tankolja, de ha lehetne, akkor ne ő fizessen a gázolajért, hanem neki fizessenek.
ez az amit nem igazán nézek jó szemmel. sőt, inkább zsigerből gyűlölök.
a másik, amit Te is írtál, hogy attól, hogy lenne miből, az nem jelenti azt, hogy kötelező is elverni. vehetne V8-as benzinest, de helyette vesz 4 hengeres dízelt, aztán ak ülönbségből elviszi a családot nyaralni.
halovánnyi a különbség, de van. utóbbit nem tudom egyértelműen _elítélni_.
szóval azért nem annyira fekete-fehér ez a dolog.

"Külön-külön megvan sok helyen..
De egyben.."
háááát, tudod van az a mondás, hogy ami mindenre jó, az valójában semmire se jó.
szóval szerintem azért lehetnek ennek is hátulütői. :)

siriuswhite 2011.04.25. 23:57:53

Nem értünk egyet teljes mértékben. Szerintem a Lybra és az Ypsilon is egyedi és őszinte autó!
Sőt a Deltában is látok fantáziát, bár itt tényleg igazat adok!

subtotal 2011.04.26. 00:01:00

@Rocko-: ezek szerint a pénzesek, akik tudnak egy prémiumvasat venni, csórók?

Vagy másképp ítélik meg a pénz értékét mint az, akinek nincs? Mert ők nem álmodoznak, hanem reálisan döntenek.

Tényleg igazad van: ha üres a pénztárca, nem számít mi mennyi.

kultúrpesszimista 2011.04.26. 00:01:09

@siriuswhite:

A Lybrát kifelejtettem. Szeretem én is. De tudtommal már nem kapható, ahogyan a Thesis sem. (Ha mégis, akkor bocs. A Lybra egyértelműen prémium.)

A Lanciával a legnagyobb baj egyértelműen a szegényes modellkínálat (és a még gyérebb motorkínálat), ezen fog segíteni - ha minden igaz - a Chrysler-Fiat kooperáció. Tényleg drukkolok nekik. A Lancia legendás cég, minden jót megérdemelnének. Sajnálnám, ha a Saab sorsára jutna...

karma.koma 2011.04.26. 00:01:32

Használtautó oldalakat böngészve, ez az autó 3-4 évesen kb. 3 millió. Szerintetek ez mennyire reális?

kultúrpesszimista 2011.04.26. 00:08:18

@karma.koma:

Ha engem kérdezel, szerintem tökmindegy, mi mit gondolunk. Kibic dolog ez, részemről mindenképp okoskodás lenne véleményezni. Az számít alapvetően, hogy 1) Neked mennyi pénzed van autóvételre és 2) Neked megér-e ennyit. Ha mindkettőre pozitív a válasz, akkor hajrá! :-) Mondom én.

siriuswhite 2011.04.26. 00:12:03

Rajta van a listán nekem is! :D
remélem azt a tervezett kis szériát legyártják... kb 25 db autó
vagy minimum valami hasonló modell, másnap a 2004-es Fulvia

Shadowbull 2011.04.26. 00:35:33

@subtotal: "Mert ők nem álmodoznak, hanem reálisan döntenek."

Senki sem dont valoban realisan.

sb

hanyasvagytedisznó 2011.04.26. 01:43:04

@Shadowbull:
"Fingod sincs a premiumkategoriarol.

A komplett premiumkategoria az erzelmekrol, az emberi vagyakrol, az irracionalis dontesekrol, a szubjektiv benyomasokrol szol.

Az Alfa semmi egyedit nem tud ebben a mufajban felmutatni, amit masok ne tudnanak.

Sot, az Alfa egy csomo mindent nem tud, amit masok viszont igen, eppen ezert nem is igazi premiummarka."

hülye vagy.

=Daniken= 2011.04.26. 02:25:05

@karma.koma: sok érte.

Amúgy ha jól emlékszem(????) Új Péter vett anno egy új 159 sw-t pár éve??? és tengernyit szopott vele (nem állítás, csak költői hasonlat), méghozzá annyira, hogy jól elsózta a francba, pedig imádta, szerelmes volt belé...DE...még cikk is született itt róla.

Az Alfa már rég nem prémium kategória sajnos, pedig én nem bánnám, de nem az.

jmakri 2011.04.26. 08:30:48

3x kellett nekifutni a cikknek, hogy eljussak a végére. Nem az író hibája, Ő megpróbálta. Egy új autó teszt ismét letudva. Emléxem, 3 rétegű speckó piros és szar hangú dízel, hátulról megdugva...
Birodalmi autó, birodalmi fizuhoz. Jó ez így, még dízellel is, pár év múlva úgyis kuka, a fenntartás meg a birodalomban nem tétel. Ha meg véletlen beszarik, 2 órán belül jön az ósszisztaánsz, segged alá pótautó és ha kész, mehetsz érte. Vagy van ahol már házhoz is viszik.
Olyan fizuval itthon sokan mások is másként gondolkoznának...
Néha úgy érzem, a birodalom gazdag részeiben az oltimerezés se szól másról, mint a különcködésről. Tisztelet az ottani kivételeknek is persze. Fene se tudja.

gigabursch 2011.04.26. 09:49:21

Kedves Újságírók!

Mikor tetszenek már végre felfogni azt a szerény apróságot, hogy 10000 autósból talán egyet érdekel az, hogy mekkorát lehet gyorsulni egy kocsival álló helyzetből???

A fennmaradó nem csekély mennyiségű autós embertömeget az alábbi dolgok érdeklik:
- fogyasszon keveset
- legyen olcsók a járulékos költségei
- úgy 70-140 km/h között tényleg jól húzzon, hogy országúti autózási kritériumoknak megfeleljen
- legyen emberközeli
- szerethető
- jól rakodható,
- jól utazható
- gyerekbarát, stb.

Egyszerűen ez a fajta hozzáállás a minősített gyengeelméjűség közé tartozik, amit művelnek.
Inkább a szervízdíjakról, meg az ehhez kapcsolódó összehasonlításokról tetszenének irogatni!!! (ha már a fenti dolgok nem mennek)

Amúgy meg ha már biológiában nem jártas, mondok egy meglepő dolgot.
Van egy rovarfaj-csoport a pillangóféléken belül, jelesül a szenderek, akik szoktak úgy röpülni (lehet keresni jó kis természetfilmeket), hogy a két-két szárny szorosan egymásra illeszkedik (mer ugye négy van nekik), s ilyenkor a röpképének a kontúrja pontosan úgy néz ki, mint a híres Alfa-pajzs és a két lápatesteket magába foglaló szárnyszerűséget imitáló orrdíszítés.
(Mindez persze túlmutat a hivatalos marketingdumán, de ez sok más autógyárnál is igaz, lásd pl. a "vesék" kérdéskörét)

gigabursch 2011.04.26. 09:52:19

@kultúrpesszimista:
Nana!
A Dedrát 89-99 között gyártották, és a mai napig egy nagyon jól sikerült, szerethető darab, és bár roppant sok a közös elem, de egy Delta II HPe-ből te sem szaladnál ki érzelmi feltöltődés nélkül

kultúrpesszimista 2011.04.26. 10:21:09

@gigabursch:

Tudom és a Dedra nagy kedvencem nekem is. Azért írtam, hogy nagyjából '95-ig... - talán némileg igazságtalanul. A Delta II-t meg különösen szeretem. Egy időben erősen gondolkodtam éppen egy HPE-n, majdnem meg is vettem (de jött egy visszautasíthatatlan ajánlat, szerelem első látásra, így lett belőle egy skandináv kupé, nem kevésbé különleges darab). Az új Delta számomra mindenképp csalódás önmagában, az elődöktől függetlenül is.

gigabursch 2011.04.26. 10:31:45

@kultúrpesszimista:
Naugyehogyugye

Amúgy az Ypsilon-Lybra-Thema vonal nagyon is szerethető autók mindannyian. Funkcióban is tökéletesek, és autóként is.
(Rémtörténetek meg minden terméknél vannak, abból következtetést csak egyet lehet levonni: Nem volt szakszerűen szervizelve a kocsi.)

Megmondom őszintén én a FIAT konszern helyében a közös alapon lévő AR 166 - Thema viszonylatában arra a padlólemezre csináltam volna kombit, meg jó felárral kabriót, valamint egyterűt is.
Az egyterű kihozta volna piacilag a többi költségét is (szerintem), s nagyon hiányoltam, hogy nem tettek ilyet.
Csak mindig és mindig jön ez a prémium meg presztízs hiszti, ami sosem igaz.

kultúrpesszimista 2011.04.26. 10:42:15

@gigabursch:

Egyetértek és tényleg csak remélni tudom, hogy magára talál a Lancia. Én azért inkább a régebbieket preferálom (Delta HF Integrale, HPE Beta, Gamma coupe, na meg a Monte Carlo ugye stb.) Elképesztő érzés már csak kívülről szemügyre venni ezeket, nem hogy beleülni!

vmaast 2011.04.26. 12:12:15

@Shadowbull: Nagyon trollos hangulatodban vagy, sb. Nem volt elég locsoló ? ;-)

Shadowbull 2011.04.26. 12:17:02

@vmaast: hja, mult het hetfon szedtek ki a vesekovemet, most meg a szokasosnal is kevesebb turelmem van a hulyekhez :)

sb

Pálesz 2011.04.26. 12:18:00

@kultúrpesszimista: erről a BITTER-ről az Inspector Gadget jut eszembe ( en.wikipedia.org/wiki/Inspector_Gadget ), amit kifejezetten útáltam mindig, ebből kifolyólag a neuronjaim miatt ezt az autót sem bírom, már a látványa is rossz érzéseket kelt. Ettől még számodra lehet szép, nyilván nálad más szinapszisokat aktivál a cucc.

hanyasvagytedisznó 2011.04.26. 13:01:10

@Shadowbull: és fájt?nekem is ki kellene szedetni az epekövemet,de parázok.mt éreztél?

Shadowbull 2011.04.26. 13:11:44

@hanyasvagytedisznó: Altattak, ugyhogy nem ereztem semmit.

sb

önkéntes rendőr 2011.04.26. 13:34:55

Hm.....
Ha a kocsikat a külső alapján vennék, mindenki Alfát venne.
De nem az alapján veszik...

gumifust 2011.04.26. 15:48:28

Egy alfat akkor is mas vezetni, jo vezetni es gyonyoruek. Erre az a reakcio hogy durcasan ellenkeznek hogy de szetesnek es csak elol hajtanak meg nem takarekosak stb... Minden autonak megvan a maga elonye es hatranya . Nekem kene, meg a regiek is foleg a fiat hazassag elottiek .

Globetrotter2014 2011.04.26. 16:00:32

Ez a járgány nagy kedvenc, a kisebbik verda ellen döntős volt. Kevés jobb autót találtam a prémim szegmentsben 2006ban. Amelyik meg jobb volt valamivel az annyival drágább volt, hogy az előnye cdak szmei értékben volt kifejezhető. Apró de vgzetes hibája volt, hogy kisebbik dízel nem volt disitnctiveben, illetve a praktikum szenvedett csorbát a lépcsőshátúnál. Nem volt olyan amiben sereghajtó lett volna és összességében az átlaga a legmagasabb lett. Kár hogy a digóük leépítették a modellt. A 159 jól mutatja hogy mekkorát fejlődött a szemgens 5 év alatt, míg a németek vagy a volvo éventa akár többször is fejlesztett, az alfa mellett elszaladt a világ...

siriuswhite 2011.04.26. 17:46:33

Nekem valahogy nem fontos egy autónál, hogy kanyarfényszóró, meg infra kamera, lézeres távolságtartás, táblafelismerés, automata beparkolás stb. sőt hihetetlenül nem érdekel. Azért van meg a jogosítványom, mert elvileg tudom a KRESZ-t tehát ismerem a táblákat is, nem mellesleg szerintem gyorsabban beparkolok mint az autó magától...
Aki még hasonlóan vagy pont így gondolkodik, az le fogja szarni jó magasról, hogy az Alfában ezek nincsenek benne jaj Istenem.
Óvodában kinőttem a pöcsméregetésből, meg kinek az apukája erősebb dologból. A fentebb soroltak csak erre jók, nem másra!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.26. 18:33:36

Tiszteltetem a cikkírót. Ha egy szemmelenzös BMW-s a paplan alatt dízel elölkaparós Alfát nézegetne titokban, akkor mást is csekkolni kellene a paplan alatt, mert komoly gondok lennének a nemi identitásával.

gumifust 2011.04.26. 18:51:18

@malenykij polgar: Kivulrol nem latszik egy auton , hogy elol kapar es hogy dizel avagy benzines.

btprg 2011.04.26. 19:21:19

@Shadowbull:

"(...)

Targyak, eszkozok, megveszed, hasznalod, ha nem kell eldobod aztan kesz.

Normalis ember egyebkent sem kotodik erzelmileg targyakhoz."

Ha ez így van, akkor én nem is szeretnék "normális" ember lenni :) Mert ez annyira undorítóan racionális, gépies gondolkodás, hogy szerintem egyáltalán nem követendő. Akik így gondolkodnak, azok adják le a nagypapa szalonállapotú Zsiguliját a MÉH telepen, meg törlik a seggüket a barátnőjüktől kapott levéllel ha kifogyott otthon a WC papír. Megfigyeléseim szerint általában a dolgok nem megbecsülésével, a semmire nem vigyázással is párosul az ilyen nézőpont.

Szabó bakter 2011.04.26. 22:07:42

gyönyörű ez az autó. a 156 nem tetszik, ez nagyon.

Shadowbull 2011.04.26. 22:15:32

@btprg: Pont hogy nem.
A normalis ember mas emberekhez kotodik, es nem targyakhoz.

Pl. a nagypapahoz, vagy a baratnohoz.

sb

baseldon 2011.04.26. 23:10:10

Minden nap az alfa szalon mellett megyek haza es minden nap megnezem "ezt" a kombit, annyira szep. Ok is szeretik, azert rakjak ki az ajto ele :)

egy masik szemellenzos bmw-s :)

megint 2011.04.26. 23:58:21

Shadowbull, az ember kötődik tárgyakhoz is(pl autó), lehet, hogy ez nem normális de attól még így van. Persze ezt az alfások szeretik túlmisztifikálni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.27. 08:47:42

@gumifust: Akkor vezesd kívülröl. Én benne ülök az autókban.

Sausage 2011.04.27. 11:20:19

@Shadowbull:

Akkor ezek szerint te mindent pusztan racionalis dontesek alapjan veszel, illetve tursz meg a kornyezetedben?
Erdekelne, hogyan szamoltad ki, kek, feher, vagy esetleg zold legyen a furdoszobatok alapszine, hogy kell-e nehany kep a falra, vagy virag a polcra. A kepletet, kerlek. :)

Shadowbull 2011.04.27. 12:20:01

@Sausage: nem mondtam ilyet.

Az en donteseim is ugyanugy reszben irracionalisak, mint mindenkie, es igyekszem nem torni magam, hogy racionalis indokokat krealjak korejuk utolag.

sb

gumifust 2011.04.27. 14:11:30

@malenykij polgar: Latom elbeszelunk egymas mellett de nem baj :)
En alapvetoen benzin parti vagyok ,igy aztan az autok 90%-ban utalom a dizel motort(kamionba meg traktorba valo) markatol fuggetlenul.

cowardrabbit 2011.04.27. 20:51:27

@gigabursch: "hogy 10000 autósból talán egyet érdekel az, hogy mekkorát lehet gyorsulni egy kocsival álló helyzetből"

De 10000 bpesti autósból 9999-et nagyjából csak ez érdekel. És én vagyok az az egy, aki a 160 le-s autómból csak pislogok a piros lámpától piros lámpáig gyorsulgató majmok tömegére - ezres szuzitól kiarijón át e30-as béjemvéig bezárólagossan.

ÉN a 159 sw-ra akkor figyeltem fel, amikor a januári zimában volt egy napsütéses reggel és a halomnyi retkes tucatautó között parkolt ragyogó fekete fényben, sárga francia rendszámmal. Épp akkor huppant be a bőrbe az elégedettek arckifejezését viselő jónő. Szóval a flash megvolt. Írigylem erősen a gall faszit, akié a kocsi meg a csaj...
A magyarnál esztétikusabb (francia, brit, német) rendszámtáblával sokkal jobban mutat ez a gép is.
Rendszámtábla dizájnban románia és ukrajna mögött kullogunk.

btprg 2011.04.27. 21:13:09

@cowardrabbit:

"Rendszámtábla dizájnban románia és ukrajna mögött kullogunk. "

Főleg amióta az az undorító kék európaiuniós szar van rajta a saját zászlónk helyett.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.04.16. 20:51:48

kedvenc autóm, de csóró vagyok hozzá :D

Burgermeister 2016.03.29. 20:01:52

Még mindig az egyik legszebb kombi, megkivantam, bujom a hirdetéseket, főleg a németeket....3ik autónak beveszekbammeg egy ilyentetgépet.

Burgermeister 2016.03.29. 20:20:26

Ma láttam a helit és az alfa negyon hiányzott onnan és közben irtál az orról, hogy nehogy lekoccan...erre az arpad hidnál jön egy alaf159 hiányzó első lökössel...nebazzzz

adidigaga 2018.04.10. 11:53:04

@kultúrpesszimista: pláne ezzel a felnivel...Amúgy érdekes, mert szigorúan véve nem rá való, konkrétan az ET nem stimmel...Valahogy az embernek (még a rendőrnek sem) mégsem erről jut az eszébe, hogy "engedély nélküli átalakítás" hanem amikor a gány F astra meg VW Golf 3 egyedi szeretne lenni és ez az autók jellegéből adódóan csak ordenáré hivalkodó felnikkel oldható meg :-P