Totalcar az OT Expón: a Központi Tárgy

  2011. április 12. - Csikós Zsolt Címkék: expo totalcar flotta oldtimer daihatsu ot expo yakimo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Hogy jön egy ilyen lila gumó egy autós portál cikkébe? Valahogy úgy, hogy a most hétvégén zajló Oldtimer Expón a Totalcar-stand a régi japán autókról szól majd, ezzel a témával ugyanis Magyarországon valahogy nem sokan foglalkoznak, érthetetlen, de még maguk a cégek sem. És a saját standunkon, a japán autók és díszletek közt yakimo-árust fogunk játszani, már ha az égiek megsegítenek. De erről később.

Kicsit mintha koszos lenne

Az ötlet onnan jött, hogy amikor februárban leültünk megtervezni az idei expós részvételünket, valami frappáns, de még általunk is kivitelezhető ötletet kerestünk. Én éppen akkor a háromhavonta rám törő, parányi japán kisfurgon-nézegető hullámomban voltam, és alig hittem a szememnek, mert a megbeszélés előtt fél órával találtam egy platós(!) Daihatsu Hi-Jetet. Nálunk, ugye, az a kevés, ami van ebből a típusból, szinte mind furgon. A brainstormingon pedig a kényszer valahogy összekapcsolta a fejemben a hirdetést és az Expót – milyen jó kis yakimo-árus felépítményt lehetne felhúzni erre, gondoltam egyszercsak. Horpadt is, a típus is stimmel, nem is kerülne sokba a felépítmény, mert csak fa. Jól nézne ki, talán poén is lenne. Ha van humorérzékük.

Akkor még csak az egy szem teherautó ötlete kezdett körvonalazódni, és volt mellette pár másik, hasonlóan tétova gondolat is, gondoltuk, hagyjuk még érlelődni a dolgot pár napig. Aztán otthon elővettem a régi japán mecsijeimet, előtúrtam a gyerekek Legóját, és rögtönöztem belőlük egy Totalcar-standot. Lefotóztam, elküldtem a mítingen részt vett többieknek. És elfogadták.

Ez volt az eredeti terv. Van benne sok érdekes japán autó, de egyik se lesz

Szponzorokból pénzfacsarás, fentről, a magas vezetőségtől engedélykérés következett, csigatempóban, csikorogva beindult a gépezet. Ennek az első lépése volt a lezuttyant Daihatsu megvétele Gyöngyösön, aztán a Tibby vett egy egészen imo-sütőnek látszó kerti grillt is a vaterán.

Omm mindjárt hányik tülle

Zirig Árpi sógora, az ezermester Gajdó Feri vállalta el, hogy az én régi Tomica-modellem alapján elkészít egy szép yakimo-bódét, aztán a megrendelés kiegészült egy nagy, piros torival is (Japánban, a buddhista templomok bejáratánál levő, nagy, piros kapu, ami egyébként madarat ábrázol. Innen a neve is, tori – tudják, mint a yakitoriban, fentebb) – az egyébként a stand bejáratánál lesz.

Az autók

Ekkortájt dőlt el, hogy japán lesz a tematika. Úgy volt, hogy a stand szenzációja egy Mazda Cosmo 110S lesz, amiből alig 1500 példány készült, ma pedig már alig van. Tudtuk is, melyik autó, egy francia kereskedőé, amit a Mazda Europe rendszeresen kibérel mindenféle bemutatókra. Most még hozzáférhetőbbnek ígérkezett az autó, mert az európai Mazda-központ épp a mi szervezkedésünk alatt vette meg a franciától. Aztán jött a földrengés, meg a cunami. A Mazdánál leállítottak mindenféle promó-tevékenységet, az autót azóta sem fizették ki, adásvételije viszont már van az új tulaj nevére, ezért jogi interregnumban lakik éppen, nemhogy elvinni, de moccantani, sőt, valószínűleg ránézni sem lehet.

Sebaj, van egy másik Cosmo 110S Európában, az egy grazi Mazda-kereskedőé. Minden évben mozog vele az egyik osztrák veterántúrán, sokan ismerik az autót. Először a Mazda Austria kereste meg. "Az autó nem megy sehova, nem vesz részt semmilyen bemutatón, nem ül bele más, nem elérhető senkinek" – közölte az osztrák ember tömören. Tiszta beszéd. Majd ezt mondta az osztrák veteránszövetség elnökének és a legnagyobb osztrák veteránautós magazin főszerkesztőjének is – utóbbi kettőt már a Noszvai András, az Oldtimer Expo szervezője vette rá a lobbitevékenységre. Betonfal. Osztrák betonfal.

De addigra a mi minden sarkon segíteni lesben álló Sipos urunk is elővette Oldtimer Markt-gyűjteményét. Megtalált egy német autót. Kinyomozta a címet – valami rettenet Wankel-gyűjtőé a kocsi, akit tényleg egész Európában ismernek. Az ember mérhetetlenül segítőkésznek mutatkozott, nem kellett sokat könyörögni, hozza persze, szívesen. Aztán elakadtunk az anyagiaknál. A Mazda sose volt olyan vastag, hogy ezt ki tudta volna fizetni. Egymillió a szállítás olyan teherautóban, amilyet a csávó kiköt, egymillió a biztosítás… és persze egy harmadik milliócskát meg ő kér a bérletért. Tehát a Cosmo elúszott, nem sokkal a cél előtt.

Szerettünk volna nagy, japán limuzint, erről blogposzt is született. Mitsubishi Debonairt, Toyota Century-t, Nissan Presidentet. Van ilyen Európában, ha nem is sok, csak lesz valamelyikből egy nyomorult darab. Az erről szóló posztra semmilyen értelmezhető komment nem jött, csak a hirdetésekben is szereplő Crownra mutogatott egy-két kommentelő, ami Nyíregyházán van. Azt az autót a kilencvenes évek elejétől éveken át láttam egyre jobban lepusztulni, akkor még bilikék volt. Utoljára az egyik budapesti indiai étterem valakijéé volt, aztán eltűnt. Azóta egészen szépen rendbe tették, jobban áll neki ez a fekete, a belsejét is áthúzták, a tulaj nagyon szimpatikus volt, neki a megtiszteltetés. Nyíregyházáról kell elhozni.

A Toyota azonban belső körből akart autót, nekünk meg nem maradt annyi a szponzori pénzből, hogy ilyen messziről trélerezzünk. Meg jogsink se lett volna, hát még időnk. De végül mégiscsak privát autó áll majd a standunkon. Mert az egyik Toyota-díler által felkínált Cressida gyönyörű ugyan, sőt, egyenesen lélegzetelállító, de nem japánautó-ikon, akárhogy is nézzük. A Carina és a Crown közé beékelődött, már középméretű Corona-széria továbbélő altípusának, a Mark II-nek cifra utolsó hajtása. Akkor inkább jöjjön az első szériás Celica, az ikon a javából.

Irány a japán követség. Tibby, én, Vitya

Nissanból a japán nagykövet régi Presidentjét szerettük volna elkérni, arra mi, budapestiek szerintem többen is emlékszünk, mert nyolc-tíz évvel ezelőtt sokszor lehetett látni a Rómer Flóris utca környékén. Nem volt egyszerű, de bejutottunk a japán nagykövetségre. Kértünk segítséget a dekorációkhoz – sajnos erre nincsenek felkészülve -, illetve megpendítettük a President témáját is. Senki nem tudott róla, úgy látszik, az az autó már rég hazautazott, vagy évekkel ezelőtt eladták valami Nissan-gyűjtőnek Európában.

Majdnem minden kocsi ilyen küzdelmes volt, amit eleinte biztosra hittünk, arról is kiderült, hogy nincs, mégsem adják oda, nem tudunk trélert szervezni. Kértünk segítséget a Trabant-Wartburg klubtól is, a legnépesebb ilyen társaságként hátha ismernek megfelelő autókat. De főleg nyolcvanas évekbeli kocsik kerültek elő, és azok sem ikonok. Idén viszont öregebb autók kellettek volna. Tavaly, amikor youngtimerekre építettük a standot, a magyar autóállomány egyik legnépesebb halastavából merítettünk és válogattunk, csak úgy özönlöttek az ajánlatok. Igaz, akkor meg olyan későn kezdtük a szervezést, hogy Pista vért hányt, mire összevakart mindent. Most jobban álltunk idővel, de krómlökhárítós, szépen, eredetiben megmaradt, hetvenes évekbeli japán autó ebben az országban szinte nincs is, ha van, nem adják oda.

Még a legegyszerűbb a két Honda volt – odamentünk az M&M márkaszervizbe, elkértük őket. Az ügyvezető beszélt a tulajjal, aki pár nappal később rábólintott, a Honda-importőr pedig vállalta, hogy adja a trélert, tréleressel. Nem mondjuk meg, mi az a két autó, maradjunk annyiban, hogy – ha minden igaz - Európában a Honda volt az első hivatalos japán importmárka, az S600-ast például már 1965-ben, tehát negyvenhat évvel ezelőtt forgalmazni kezdték. Még, hogy a japán márkáknak nincs múltjuk…

Mindegy, ha klappolnak a dolgok, meglesz a hat autó, ennyit terveztünk, mert nem szeretnénk azt a zsúfoltságot, ami tavaly volt a standunkon. Egyéb részletekbe azonban beletörni látszott a bicskánk.

A batáta

Amikor eldöntöttük, hogy yakimo-autónk lesz, elkezdtem utánajárni ennek a batáta-témának. Batátát szinte mindenhol lehet kapni Magyarországon, a Sparban, az Auchanban, a Culinaris-hálózatban, a Józsefvárosi piacon, olykor még a Tescóban is. Mindenhol a sárga, vagy rózsaszínnek mondott héjút. Nem a lilát. A sárga tökízű, finom, de az olyan a gesztenyeízű lila helyett, mintha fehérrépával akarnánk pótolni a sárgát. Nem mén.

Telefon a Culinarisba, ahol megnyugtattak, van lila is, csak azt rendelni kell, mert annyira nem keresik, kábé egy hét, mire megjön. Mivel a batáta nem áll el hetekig, ezért kicsit vártam a rendeléssel. Március idusa után rendeltem egy kilót, próbából, mert bár egyszerű az elkészítése, mindenképpen ki akartam próbálni, stimmel-e az íz. Az érkezés elvi napján átslattyogtam a Culinarisba – és néztek rám üveges szemmel, először a rózsaszínnel próbálkoztak, de hah!, kiképzett szakértővel akadtak össze. Mondtam – lilát rendeltem. Kavarás, fejvakarás, hát akkor hétfőre rendelnek lilát, de mindjárt visszahívnak.

Nem hívtak. Visszahívtam hát én őket. Hát igen, baj van, mert utánajártak, és lila most sehol nincs, az idénytermék. IDÉNYTERMÉK?!?!?! Mikor mi egy kiállítást szerveztünk a batátára? A LILÁRA???? Ilyen nincs. Azt mondták lesz, kész a yakimo-autónk, lila batáta kell, nekünk yakimót KELL adnunk az éhező magyaroknak. Punktum.

Innentől jött a horror. Több culinarisos trip (udvariasan mosolyogtak mindig, már szinte összehaverkodtunk, bár amikor felbukkantam az ajtóban, biztosan összesúgtak – "fedezékbe, itt a batátás kopasz őrült!) után a Bambuszliget étterem főszakácsa is beszállt a segítők közé. Megpróbálja, nem ígér semmit, mert tényleg idénycucc, de talán. Aztán Kiss XXL Zoli, a Sziget és az OT Expo cateringese, jó barátunk is nekihasalt. Csak röhögött, amikor vázoltam neki a rózsaszín kontra lila héjas sztorit. Még a Culinaris is belobogtatott egy újabb bécsi forrást, kissé bizonytalanul.

München, piac, két magyar józan, a távolban sok leendő német részeg

De akkor már volt bizonyíték a kezemben, hogy létezik, amit keresek, méghozzá Európában kapható. A múlt hét szerdai BMW-előadássorozat ugyanis Münchenben volt. Hajnali indulás, kóma, ezer előadás, kómában haza. De azért délután még maradt három óránk a bajor fővárosban. Bementünk a központ mellé, a piacra egy sörre, vacsira. Leültünk, rendeltünk, kihozták a sört… Ritkán szoktam megmelegedni hagyni az echt Bayerische Hellest, de most ez történt. Hiszen ez egy istenverte piac, ismertem fel.

Ezzel házalok egy hete

Hű digigépemben akkor már napok óta hurcoltam a rózsaszín és a lila batáták képét, hogy bárkinek meg tudjam mutatni. Ezzel a képpel elkezdtem házalni a zöldségeseknél. A harmadik már látott olyat, a negyedik télen néha árul is, az ötödik útba igazított – van a piac végében egy thai-ok által üzemeltetett ázsiai bolt, van ott mindenféle furcsaság.

A bolt, én meg remegek az izgalomtól

Verejtékezve loholtam át a téren, zárás előtt jártunk. Mutatom a gépem, a csaj bólogat – "yes, yes, ví hev" - bólogat – '"it izzs verri szvitt, verrri szvitt, inszájdo, itt íz páápor, dzsápányíz báj it jűdzsürri" – tehát nagyon édes, belül lila, és a japánok viszik. Ez kell. És tényleg, a rózsaszín batáták közül előtúrt három lilát. Loholás át a fél kerületen, pénzkivét a spárkásszéból, megvesz, eufória, nirvána. Három batátám van.

Három darab, de már az enyém!

Ezzel a három batátával jártam végig a Józsefvárosi piacot. Végül az Orczy tér felől az első bejáraton bemenve, a folyosó végén, a legbalszélső árusnál – ahol magyar az eladó csaj, Erzsi – kaptam egy villanásnyi igazi mosolyt. "Lila, mi? Finom. Én is csinálok néha. De ilyenkor nincs" – sújtott le a hozzáértő megfellebbezhetetlen infójával. Látván elkámpicsorodott ábrázatomat megkérdezte – "sürgős lenne, mi?".

Sürgős, hát persze, hogy sürgős. A fél életünket a batátára építettük, hogyne lenne az. Felhívta a kínai főnökét. Az nem ígért semmit, visszaszól. Vártunk. Közben vettem szuper batátazselés édességet, az káprázatos, próbálják ki, ha arra járnak, ilyen nagy, átlátszó, műanyag tárolóban lehet kapni. Visszaszólt a főnök. Valószínűleg tud szerezni, lesz 15 kiló, Hollandián át Vietnamból érkezik, telefonáljak kedden. Juhééééééé! Hiába, van, ahol még működnek a dolgok.

Közben XXL Zoli is, úgy néz ki, tudott szerezni másik 15 kilót Indiából, most hétvégén pedig rettenetesen nagy ínyenc barátom, Tóth Zoli is talált az Auchanban egy három és fél kilónyi adagot, azt megvette nekem, az már itthon van. Valamennyi yakimo tehát már lesz. Lehet, hogy még elég is. Szurkoljanak.

A takarítás

Feri és a felépítmény

Az autó egyébként elkészült. Feri egészen elképesztő bódét szabott rá, páccal öregítette, a barnás szín iszonyat jól illik a kocsi ecsetes-kopottas-epokittelt hangulatához. Árpi hozta el Verőcéről, Vácott mosatta.

Mossatok már le, a sampon csípi a szemem!

Szegény srácok, szerintem titokban kicsit belehaltak ebbe, hiszen a kis Daihatsu egész életében azt hitte, hogy az élet faforgácsból és fémszilánkból áll, meg természetesen a latyakból. Nem csodálkoznék, ha közel húsz év alatt most lett volna először kitakarítva. Egészen autóformája lett a végére.

Még néhány felirat, a kéményt kivezetjük a tetőn, lesz rajta lampion, kettő, meg persze a megafon, de jószerével kész

De hiába vállalható (szinte), bent fog állni, ezért nem süthetünk rajta, csak díszlet lesz. A yakimo kint készül majd szabadtéren, a Hi-Jet csak arra lesz, hogy abból áruljuk. Lehet, hogy akad majd más japán finomság is nálunk, még meglátjuk. Meg persze az ehetetlen cuccok: pólók, bögrék, DVD-k, matricák. Ami kell, tudják, TC-s vásárfia.

A lampion

A másik óriási hiány – a festetlen, matricázható, feliratozható, klasszikus formájú papírlampion. A Józsefvárosin át a Sárkány Centeren keresztül, a teljes internet közbevetésével, a Terebess érintésével az Aura Otthon Centrumig mindent végigjártunk. Normál, egyenes oldalú, alul-fölül kúpos, fehér lampion nincs. Piros sincs. Csak festett van (Terebess), vagy európai formájú (Ikea). Végül San Diegóból rendeltünk huszonöt darabot, zokogtunk, amikor ki kellett fizetni. Volt rajta egy adag FedEx, no meg vám is bő nyállal.

Lehet, hogy ilyen is lesz. Nyúlós rizstészta édes vörösbab-töltettel. Elmondhatatlanul finom, a feleségem bármilyen hazai édességnél jobban szereti

De lassan összeáll minden, bár még korántsem látjuk át, hogyan. Molekuláról molekulára haladunk. Ha sikerül, baromi jó lesz. Én már sejtem, és szédülök, ha rágondolok, annyira állat.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr902818888

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 焼き芋 2011.04.12. 15:59:13

Csikós Zsolt biztosan volt Japánban, mert szuper cikket írt a batátaárus autókról. A satsuma-imo (薩摩芋) magyar neve igazából édesburgonya, – bár gyökér, nem krumpli – és mi is inkább lekrumplizuk anno kint. Az íze és az illata is a sült gesz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evil. 2011.04.12. 06:57:23

Jó lesz ez a hétvége :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.04.12. 07:30:12

Az édesgyökeres cucc kéne. Nagyon.
Valahol biztos lehet szerezni :D

A standot meg sajnos idén sem látom, mert úgysem lesz keret BPestig autózni :(

PulsarGTI-R 2011.04.12. 07:45:03

Szuper lett a kisautó!

AtoszMester 2011.04.12. 07:55:13

Én, mint naív vidéki kérdezem, ha jól gogléztam, akkor itt lesz?

MÁV Nosztalgia Kft.
H-1062 Budapest
Nyugati pályaudvar 10. vágánya mellett

???

Asszem nincs eltúlozva a navigálás, de biztosan én vagyok a hülye. :)

Brevis 2011.04.12. 07:55:32

A 8. képen a kis piros mögött ott figyel valami Ghibili vagy Quattroporte féleség.:)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.04.12. 08:05:54

A Daihatsu amúgy ja, tényleg szép lett. Ezért mossák a nepperek is a roncsaikat :D 10 évet fiatalodik :D

Gomulka Béla 2011.04.12. 08:08:24

Fene a fajtátokat, reklámíz ide, bakik oda, a végén mindig felteszitek a lécet! A Magyar Sajtó További Hányada meg sorakozzon fel a kanyarban, és nézze meg, hogyan is kell gyorsan motorozni.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2011.04.12. 08:21:52

@Brevis: Fene! :) Éppen ezt akartam mondani, hogy ott figyel egy Mase! :)

AciDuzzu 2011.04.12. 08:44:12

@Brevis: valamelyik Biturbonak tűnik. Mesés forma.

A standotok meg csúcs lesz!!!

Papp Sanyi 2011.04.12. 09:20:36

Nem Gyöngyösön vettétek a furgont?

gnme 2011.04.12. 09:25:33

sajnos nem bírom az egzotikumokat, mindtől fosok .. háá't komolyan :-(

asszony mindig vesz nagyellátókban dinnyeszerű színes képzőművészeti alkotásokat, de .. nekem nincs benne köszönet :-)

Csak azt tudom mondani, amit Józsi a modoros szervízes. :-)))

modoros.blog.hu/2010/09/10/olvasoi_rovat_jozsi_a_modoros_szervizes

humániákus 2011.04.12. 09:27:48

Te Zsolt!
Ez a yakimo-mánia mennyire újkeletű Japánban? Én ugyanis kétszer 3 hónapos kiküldetésem során sem találkoztam vele, igaz, hogy az a múlt évezredben volt :) (NEC: '80-ban Tokyo, faterod volt a Budavox-os "mentorunk"; '85-ben Kashiwa)

ZYLO 2011.04.12. 09:29:59

Egyszer egy Japánról szóló előadáson ettem szárított algát. Préselve árulják, A4-es lapokban. Na, olyat ne egyen senki sem.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2011.04.12. 09:35:24

Ez a batáta nem ugyanaz mint a kumara ?
:-)

JmOS 2011.04.12. 09:55:36

Kedves Zsolt!

Kár lett volna parlagon hagyni azt a kulturális tapasztalatot amelyet kint szereztél!

Nagy élvezettel olvasok minden idevágó cikket!

Autopeti 2011.04.12. 09:55:46

Hát ez kész, batáta-hajsza:)
Múltkor a Nyugatinál elsuhant mellettem amúgy egy MK2-es világoskék Celica, diplomata rendszámmal. Azt ismeri valaki?

Gecsatt 2011.04.12. 10:16:06

@Autopeti:

A XIII. kerületben a Katona József utcában szokott parkolni a Pannónia u. - Hegedűs Gy. u. közötti szakaszon. Nagy kedvenc, néha meg szoktam nézni én is.

Morvai Cézár 2011.04.12. 10:49:47

Bocsánat, a gyökérgumó származási helyét pontosítanám. Ismereteim szerint Kolumbusz Kristóf nem járt az amerikai kontinensen, "csupán" a trópusi szigeteit fedezte fel. Tehát a szigetekről került Európába az anyag, onnan pedig tovább, merre látott.
Attól persze a kontinens trópusi részein biztosan burjánzik ez a növény - egészségére! -, mégis a szigetek volt a forrása, ha szigorúan Kolumbusznál maradunk, mint lelkes importőrnél.

De hol érdekli ez a japánokat? Sehol. :-)

Csikós Zsolt 2011.04.12. 11:40:29

@AtoszMester:

Nemnem, a Tatai úton, a XIII. kerületben.

Csikós Zsolt 2011.04.12. 11:43:52

@Papp Sanyi:

Dehogynem, a fenébe is. Éjjel írtam, bocs.

Jav!

Mal 2011.04.12. 11:46:00

Hm,a batáta-problémáról írhattatok volna egy postot korábban, egy barátom Rotterdamból importál élelmiszer alapanyagokat, direkt a magyar ázsiai éttermeknek...
Amúgy most már csak azért is meg fogom kóstolni... :D

kapujanincs (törölt) 2011.04.12. 12:25:59

a Debreceni Intersparban szokott lenni. amerikai diákok veszik, én velük ettem először. finom.

Hurri Kán 2011.04.12. 12:41:54

Hát ti betegek vagytok :DDD

Leadfoot 2011.04.12. 14:10:58

Az mit kap ajándékba, aki jövő karácsonykor az ehető Ponton + Csikós párost hupilila batátából faragja ki?

SeSam · http://sesam.hu 2011.04.12. 14:14:08

A torii kapu szerintem még magyar átírásban is két i, de ettől eltekintve hihetetlen a megszállottság, amivel az imot vadásztátok. :]

msi3 2011.04.12. 14:28:26

ez már elmebetegség:D
Ezt a lila cuccot meg majd megkostolom én is.

Hurri Kán 2011.04.12. 14:32:26

Gésák is lesznek? Már hogy meglegyen a teljesen autentikus japán hangulat :)))

Morvai Cézár 2011.04.12. 14:45:22

@Kifordított kacagány: (többiektől bocsánat, offtopic lesz )

Fogadjunk, hogy kopipésztelted a nevem! :-)

KAMA3 2011.04.12. 15:05:50

Láttam a hi-jetet, a fabódéval hazafelé jó egy hete, de mire fejben összeraktam, hogy ez AZ A Hi-jet, addigra már félúton voltam. Másnap már nem állt a parkolóban.

Jó cucc lett ::))

Morvai Cézár 2011.04.12. 15:08:24

@Kifordított kacagány:
O.K, ha te mondod... :-)
Tippeljek, vagy mondod magadtól a nicked?

RoFä 2011.04.12. 15:35:26

Csík
nem vagytok ti teljesen normálisak, hála az égnek.

Ha süttök mellé sima sárgát, én azt is veszek... de légyszi jó szenes legyen a héja...és nagyon koszos körmű ráncos kínai bácsi árulja, mert úgy szoktam meg :))))

Kifordított kacagány 2011.04.12. 15:43:58

@Morvai Cézár: hát ha ráböksz oda a kacagányra és megnézed a lakhelyemet szerintem nem kell tippelni.

Gomulka Béla 2011.04.12. 15:54:36

@gyvy: Gézák lesznek. Az is jó?

Hurri Kán 2011.04.12. 15:56:39

@Gomulka Béla:
Hát, hacsak át nem programoznak addig, akkor nem :D

Morvai Cézár 2011.04.12. 15:58:37

@Kifordított kacagány:
Magyarország. Remek!
Akkor mégis csak tippelgetek egy kicsit... :-)

Kifordított kacagány 2011.04.12. 16:08:34

@Morvai Cézár: nálam olyant is ír, hogy dombóvár

Janossz 2011.04.12. 16:14:33

Igazán figyelemre méltók az erőfeszítések, amiket tettél, csak a web2 idején másképp kellene állni az egészhez!
Poszt helyett egy felhívás: Emberek, lila batátára, meg 30+-os japán gépekre lenne szükségem!
Pár nap alatt összehordanák(-nánk), ami kell, hidd el! Mert több szem többet lát.
Biztos késő már, de van egy csoda Toyota a környéken, legalább olyan öreg, mint Te, szalonállapotban (hiszen ott díszeleg évek óta), olyan tulajnál, aki megtiszteltetésnek venné szerintem, ha elvinnétek....Nos a típusát nem tudnám megmondani, de csodás.

Morvai Cézár 2011.04.12. 16:27:52

@Kifordított kacagány:
Mondjuk a második tippem te lettél volna - csak az életkor és az Ikrek ami támpont volt.
Az első ez volt: MagyarTarkaNagyBarom :-)

yomsisi 2011.04.12. 16:57:10

Még hogy nem volt értelmezhető komment a témában?
Én ajánlottam a Japán nagykövet kocsiját, ugyanis a követség rezidenciája mellett laktam Bogár utcában. Nnnna. Megsértődtem, de azért kimegyek a hétvégén. :-)

KicsiSáti · http://kskozlony.blog.hu 2011.04.12. 17:19:08

Azt hiszem, a kecskeméti és a kiskőrösi Toyota márkakereskedés (M+F Kft.) tulajdonosának van egy első szériás Toyota Celicája, szerintem tőle el lehetne kérni/bérelni.
Öreg Toyota-gyűjtemény meg legközelebb Hartkirchenben, Bajorországban van, ott van 2000Gt is (piros, INSTANT GET).
Ronda dolog az önpromó, de képek a gyűjteményről itt: kskozlony.blog.hu/2010/07/30/toyotatreffen

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2011.04.12. 17:36:47

@humániákus: A jaki-imo az téli étel, de ma már mirelitben (冷凍焼き芋) is kapható :)

Figyejjémmá 2011.04.12. 18:03:54

BATataMAN the Beigns.
Főszerepben Csikós Zsolt. :)
De ez valami nagyon jó ötlet!
Szerintem senki nem normális a TC-nál, de ez így jó! :)

humániákus 2011.04.12. 18:06:00

@安徳拉希: kösz, de ez mennyiben válasz az én kérdésemre, amit Csikóshoz intéztem?

w a s d 2011.04.12. 18:08:07

Ezek után mondja bárki, hogy német- mániások a totalcarnál... :D
Majd ha bajor kolbászt árulnak, akkor esetleg... :D

gumifust 2011.04.12. 18:12:16

Na eddig nem tudtam mire jo ez a sweet potato , na mostmar tudom:) Eddig is nezgettem de mostmar talan veszek is , foleg ha csinaltok :)

Luighi 2011.04.12. 18:33:32

Arról se feledkezzünk meg, hogy rengetegen a japánok közül most nagyon nehéz helyzetbe kerültek. Aki teheti segítse őket pénz adománnyal. Ők is segítettek a vörösiszap károsultakon!

1749 - a legegyszerűbb módszer
Az Invitel, a Magyar Telekom, a Telenor, a UPC és a Vodafone hálózatából hívható a 1749-es segélyvonal, melyen keresztül a japán földrengés károsultjait lehet támogatni. Hívásonként, vagy a JAPAN szó elküldésével SMS-enként 200 forintnyi támogatást lehet eljuttatni a károsultak megsegítésére az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül.
Bankszámlák
1) MVSZ
A japán bajbajutottaknak gyűjt az MVSZ: az adományok fogadására a Magyarok Világszövetsége elkülönített számlát nyitott, amely minden pénznemben fogad átutalásokat.
Belföldi átutalás esetén a bankszámla: 10300002-20102159-70213285
Külföldi átutalás esetén: Magyarok Világszövetsége, 1052 Budapest, Semmelweis u. 1-3. Bankszámla: IBAN HU 83 10300002-20102159-70213285; MKB Rt. – Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.; 1056 Budapest, Váci u. 38.; SWIFT Kód: MKKBHUHB
Az MVSZ vállalja, hogy a teljes beérkezett összeget hiánytalanul eljuttatjuk a rászoruló japán közösségekhez.

2) A reformátusok
Az MRSZ, a Magyar Református Szeretetszolgálat tovább folytatja adománygyűjtését a bajbajutottak megsegítésére. Belföldi számlaszámuk: 10702019-85008898-51100005. Kérjük, a megjegyzés rovatban tüntessék fel "Japán földrengés"!

A Magyar Posta bélyeggel segít
Karitatív bélyeggel támogatja a Magyar Posta a Japánt sújtó természeti katasztrófa károsultjait.
A "Segítsünk! - Magyarország az árvízkárosultakért" feliratú jótékonysági bélyeg 100 forintos felárából származó bevételt a Magyar Posta június 30-ig elkülöníti, és a befolyt összeget a Vöröskereszt révén juttatják el a rászorulókhoz.

Japán Car's, Totalcar, Yakiimo RULEZ! :-)

Magyar[HUN] 2011.04.12. 18:57:54

@Luighi: Nem akarok ünneprontó lenni,de szerintem elég pénzt utaltak csak az autógyárak nekik,meg ők nem olyan szegény ország,mint Magyarország. Ennek ellenére szép ötlet a gyűjtés.

Aztán szombatra is maradjon kaja :)

andorka 2011.04.12. 19:10:50

Ha egy Subaru Sambar-ból árulnátok, mennék. Olyat még Európában nem láttam.
Japánban viszont igen:inlinethumb19.webshots.com/39698/2599475990103240328S600x600Q85.jpg

Bende Tibor 2011.04.12. 19:19:43

@yomsisi: Voltunk ott, nincs meg az autó.

Bende Tibor 2011.04.12. 19:21:13

@Luighi: Ilyen is lesz ám, készülünk.

PítöR 2011.04.12. 20:27:07

Ahogy Gibbons mondaná: "Mi őrülteket szentként tisztelni!"

Egyébként meg a nyári flúgos futamra a Hi-Jettel mennetek kéne. Felépítményestül, batátástul...

Robis 2011.04.12. 20:28:08

Szombaton megyünk ám a fiammal. Vigyázzatok, mindenbe bele akar ülni és a teherautó a gyengéje (3 éves).

gascan 2011.04.12. 20:31:26

@Luighi: ...aztán majd egyszer vagy eljut hozzájuk a pénz (egy része), vagy nem. Adakozz inkább közvetlenül, ott a PayPal link a Vöröskereszt oldalán:
www.jrc.or.jp/english/relief/l4/Vcms4_00002070.html
Kétszer ad, aki gyorsan ad.

Gomulka Béla 2011.04.12. 20:51:18

@andorka: Japánban majd IFÁt állítanak ki, és felfogadnak egy Magyarországon nevelkedett kikiáltót, hogy azt ordítsa: DÍÍÍNYYYÉÉÉT!

Csikós Zsolt 2011.04.12. 22:13:23

@yomsisi:

Azt hiába ajánlottad. Nem írtuk, de azt láttuk magunk is, majdnem minden magyarországi magyar ismerte a szerkesztőségben, és akkor már tervben volt, hogy ha nem lesz olvasóktól, onnan próbáljuk megszerezni. Csak először egyszerűbbet szerettünk volna - pl. olvasóktól :-)

Rocko- 2011.04.12. 22:52:49

jujj, tegyetek félre, érdekel! :)

@Csikós Zsolt: hogyé' a yakimo, aranyoskám?
lehet forintban is fizetni, vagy csak jenben? :)

swarowsky 2011.04.12. 22:56:45

Bréking!
Dunakeszi Auchanban 18:27-kor láttam egy kb. fél ládányi lila "krumpli" batátát...

swarowsky 2011.04.12. 22:57:44

...igaz, olyan kis alacsony láda volt.

Virago_1000 2011.04.12. 22:58:23

@Csikós Zsolt: Huh, nem semmi ez az erofeszites, amit tesztek, es mindenkeppen nagyra ertekelendo. Szemelyes velemenyem szerint kevesebb embert fognak erdekelni a japan autok, mint tavaly a youngtimerek.
De maradjon meg ez az en szemelyes velemenyemnek.

"a régi japán autókról szól majd, ezzel a témával ugyanis Magyarországon valahogy nem sokan foglalkoznak, érthetetlen, de még maguk a cégek sem."
- semmi erthetetlen nincs benne, ugyanis egypar kiveteltol eltekintve arctalan, jellegtelen, egyeniseg nelkuli az osszes. Most is, a 80-as, 90-es evekben is az volt. Talan a 60-as, 70-es evekben tobb erdekesebb autojuk volt, de kinek nem?
A japan motorokrol ugyan sokkal kevesbe, de ugyanezt el lehet mondani (japan motortulaj vagyok).
A japanok nem ertenek ahhoz, hogy hogyan adjanak hozza feelinget a muszakilag tokeletes gepeikhez, ellenben az amerikaiak...
Marpedig amikor valaki veteranozni kezd, ez az egyik legfontosabb dolog. Megtalani azt a celjarmuvet, amelyik a te egyenisegedhez legkozelebb all.
Egy Lexus LS400 sohasem lesz keresett veteran, ellenben egy W126-os Mercedeshez. Pedig a formajuk erosen hasonlit, a nemetek baberjaira tortek a japanok....

Dennis01 2011.04.12. 23:09:28

@Krisi: Raadasul a Citroennek is volt kismeretu lakokocsija, ugyanezzel a nevvel. :)

Gyarló Hintaló 2011.04.12. 23:54:57

Most már én is batátát akarok enni!!
Ezt olvasva, mekkora batáta hiányra lehet majd számolni az országban???
Jut még nekem is?

wannee/mayaa/du/ yaru (törölt) 2011.04.13. 02:55:44

@humániákus: Annyiban, hogyha nem télen jártál Japánban, akkor nem találkozhattál vele :)

"Ez a yakimo-mánia mennyire újkeletű Japánban?"

Ha minden igaz, akkor az Edo-korszakban (18. század vége) kezdődött el ez az egész, de csak a Sóva-korszak (1926) elején kezdték el kövön sütni (azelőtt fazékban párolták), az 1950-es években meg megjelentek kis kézikocsis mozgóárusok.

uglykid 2011.04.13. 09:08:05

Szent ŐRÜLTEK Vagytok!!!!!!!!
Csak nehogy rátokrohadjon az a k..va sok sok "krrrumpli"! :))

Gomulka Béla 2011.04.13. 10:56:01

@Rocko-:

illetve:

- Hogy a krumpli?
- Hát hogy a 'tsába ne?!

upsidedown 2011.04.13. 11:26:02

@Virago_1000: ez attól függ, hogy hol élsz. Lehet, hogy te Magyarországról tudsz olyan véleményt kiállítani a világ ízléséről ami szerinted tökigaz de a világ egy kicsit nagyobb és színesebb mint ahogy te onnan elképzeled.

cassidy 2011.04.13. 11:34:04

"Nyúlós rizstészta édes vörösbab-töltettel."

vazz ilyet hol lehet venni? finomnak hangzik :D

a batatas josagot meg en is kiprobalom az ot expon ha lesz :P

w a s d 2011.04.13. 13:46:24

@Virago_1000: "Megtalani azt a celjarmuvet, amelyik a te egyenisegedhez legkozelebb all."

Akinél ez pont a "lelketlen", de (amennyire a kora engedi) tökéletesen működő japán autó?

w a s d 2011.04.13. 13:52:19

@F/: A japán oldtimerek ritkaságáról errefelé meg az a véleményem, hogy alapot találni is sokkal nehezebb valószínűleg, mint pl. öreg Mercit. Még youngtimereknél is valószínűnek tartom, hogy így van. Főleg ha a szolidan- ízlésesen kicsit át is alakított autókat nézem. Golf 1-2, e30 szinte minden bokorban, japán meg igen keveseknél. Ők is többnyire megszállottak, akik esetleg még pályáznak is a kocsival.

Virago_1000 2011.04.13. 14:08:44

@upsidedown: "ez attól függ, hogy hol élsz. Lehet, hogy te Magyarországról tudsz olyan véleményt kiállítani a világ ízléséről ami szerinted tökigaz de a világ egy kicsit nagyobb és színesebb mint ahogy te onnan elképzeled.
"

- igaz. Angliaban elek, es jarok veteranos rendezvenyekre, Europa szerte. Otthon is jartam, es voltam parszor Hollandiaban, Nemetorszagban. Valamint lapozgatom a veteranos sajtot, olvasom az internetet. Japan autot mutatoban sem lattam.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.04.14. 04:46:14

Már csak azt kéne megtudni, mi az a yakimo...Majd csináljatok az expón jó sok képet, azoknak, akik nem tudnak eljutni.Köszi

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.04.14. 04:47:46

A romahome meg odab@sz rendesen.Ekkora gyufásdobozban éjszakázni nem lehet semmi... :-))

Scream 2011.04.15. 19:38:53

:'(

Kár, hogy a beígért lila yakimo nem volt ma... De a sárga is nagyon fini volt.
Legközelebb lilát kérünk! :D

Elkészítéséről pár szót írsz majd Zsolt!? Vagy hasonló képpen kell mint az parázsban alufóliában sült krumplit?

Scream 2011.04.15. 21:35:49

@Csikós Zsolt: Itt is érdemes máskor megpróbálni: jackfruit.hu/gyumolcsok_oldal.htm (legalján vannak)

Én Jackfruit-ra voltam rákattanva, hogy szerezzek vhonnan, ők megoldották. Ugyan így a sárkány gyümölcsöt.

coord 2011.04.19. 08:49:59

Ahogy az első képet meg a címet megláttam, rögtön tudtam, hogy ez csakis Csikós lehet ;-)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.04.19. 18:06:44

Azt a fehér, rizstésztás-babos desszertet hogy hívják? Csak hogy tudjam, mi volt ennyire finom.

Scream 2011.09.20. 22:37:11

Ma láttam édes krumplit a Pesterzsébeti intersparba. Hamarosan megkeresem a vietnámi zöldségest, hogy mikor lesz lila batáta.