Negyven év a kohóban ehhez képest Hawaii

  2011. március 13. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta era szereles

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve



Egy február közepi estén, kicsit hosszúra nyúlt bentlét után elindultam haza a szerkesztőségből. Hullafáradt voltam, maradt még otthonra is meló, vágytam valami jó hírre. Felhívtam hát Csabit, aki a Ponton-Mercimet alakítja már szeptember óta – hátha van valami fejlemény. De Csabi most az átlagosnál több ronda gócot tárt fel. Ami biztos – tudtam meg a Róbert Károly körúton a Domus áruház vonalában – egy hónapot megint csúszik a lakatolás, a várható elkészülés nem február, hanem március közepe lesz (tehát elvileg most, a poszt készülésének ideje, de azóta megint csúsztunk).

Még van rajta meló bőven

Már eléggé az alját kaparom a restaurálási bugyellárisnak, ezért a hír nem érintett valami jól. Havi átalányban fizetem Csabit, tehát ez megint egy olyan tíz százalékot dobott hozzá a végköltségekhez. De ha azt mondja, hogy pocsék, és javítani kell, akkor az úgy van. És ami nála egy hónapig tart, azzal más lakatos elszüttyögne hármat – ha ugyan hajlandó lenne megcsinálni. Tehát szavam se lehet, de ez a tényeken mit sem változtat, megint kell még valahonnan pénz, újabb túlórák jönnek.

Tehát döngölök Róbert Károlyon, Csabi lapáttal borítja a rossz híreket… és elkezd párásodni előttem a szélvédő. A 123-as Merciben, ami sose párásodik. Lenyúlok az ajtózsebbe, kapom elő a rongyot, automatikusan törölgetek, de nem értem. Terjengeni kezd a fagyállószag. Mire hazaérek, és bontjuk a vonalat, megvan a diagnózis. Era elköpte a fűtőradiátorát. Megborzongok. Mivel állólámpás Merciben cseréltem már fűtőmotort kétszer is, és ahhoz ki kellett bontanom a fűtőradiátort is, a közeli jövőre borongós fátyol telepszik, A 123-as hasonló konstrukció a 115-öshöz (Merci-kódok), tudom, hogy ott egy ilyen hiba kijavítása majd’ egynapos meló volt. A jeges kéz, lassan, de biztosan megmarkolja a szívemet.

Hátha nem. Hátha a 123-as más. Hiszen egy generációval fiatalabb modell, a fűtőmotor ebből már könnyen kijön, tudom, egy korábbi ilyen autómban már cseréltem… Igaz, a radiátort nem láttam. Csak megoldották azt is…

Felhívom Kareszt. Azt a kárörvendő barátomat, aki ilyen esetekben mindig hosszan szokott röhögni rajtam, és miközben potyognak a könnyei, még fokozza is a dolgot – „hű, öregem, az nagy szívás lesz, jajjajaj, hát nem irigyellek, híííí-hááááá-hííííí…” Ilyenkor nem szeretem annyira, mint máskor. Miközben ültem a házunk előtt a ronggyá párásodott autóban, most is vázoltam a helyzetet. Majd vártam. A túloldalról csend. Döbbent csend. Aztán megszólalt.

„Ajjaj.”

Megtudtam, hogy mindent ki kell bontani, csak a szélvédő marad a helyén. Szőnyegeket, üléseket, középkonzolt, műszerfalat, mindent, talán még a garázs falát is. Mert a Mercedesnél úgy gondolták, az autó bír majd félmillió kilométert (vagy huszonöt évet), annyit ez is, utána úgyis megy mindenestől a kukába. Nem kell ezt szerelni, egyszer beteszik a gyárban, azt csá.

Hívtam Sághi Ivit is. Ő se lett túl bőbeszédű. „Bizony Zsolti, minden kijön, azaz meg lehet oldani kevesebb bontással is, de nagy a veszély, hogy eltörsz dolgokat. Háda Szabi volt a következő telefonos áldozat. Ő se kezdett viháncolásba a vonal túlsó felén. Átjön segíteni, ha ráér, mert jobb azt ketten – mondta ő, aki álmában, a lába kisujjával meggeneráloz egy 300-as turbódízel motort. Nekem viszont sürgős volt. Villanyos Csabi barátom jött a listán – ő se tudott trükköt. Ez az a fajta kenyér, ami nem emberi fogyasztásra való cuccal van megkenve, viszont meg kell enni. Sz-szel kezdődik a feltét.

A legfélelmetesebb, hogy még a Haynes szerelőkönyvben se volt benne, hogyan kell kibontani. Pedig abban minden benne van.

Csütörtök este volt, egy héttel később mennem kellett a reptérre Erával. Egyéb ügyek miatt utána is rögtön szükségem volt rá. Húszezer kilométer alatt sose hagyott cserben, amikor szereltem, csak a kellemetlen zörejeket, a használatot kevéssé befolyásoló hibajelenségeket üldöztem benne. De most eljött a térdreimához pillanata, választhattam vallást szabadon, oly mindegy.

Másnaptól szerda reggelig volt még tesztautóm, utána semmi. Vertem a fejem a falba, hogy a szervizautót, a Pandát eladtam még tavaly szeptemberben. Katinak pedig kell a saját autója, anélkül röghöz van kötve a gyerekekkel. Tehát szerda estére készen kell lennie Erának. Amúgy is, kicsit megpiszkálom, hátha csak lecsúszott egy cső, elvégre megeshet.

De az nem én lennék.

Megvacsoráztam, borús hangulatban felhúztam a szerelőgöncöket, búcsút intettem a családnak, leereszkedtem a tárnába. Kitakarítottam egy autónyi helyet a garázsban, beálltam Erával, és nekihasaltam.

Szőnyegek: ki.

Első ülések: ki.

Hátsó ülőlap sitty

Hátsó ülőlap: ki. Erre azért volt szükség, mert a garázsban már nincs hely, ahova tenni tudnám a két első ülést, tehát hátra kellett pakolnom őket, viszont nem akartam tönkretenni a szép ülőlapot.

Váltókar, középkonzoli kapcsolók le, fedél kivesz, középkonzol kiszerel. Era belseje egyre inkább kezdett hasonlítani az atombomba utáni Nagaszakihoz.

Középkonzol röpp

Műszerfal alsó burkolat: le.

Váltó körüli betét ki, váltókar ki, rádió ki, középkonzol oldalsó burkolatok csavarjai kiszed, fedelek kiemel. Hoppá.

Áll a csigaházban a fagyálló

Itt víz van. Nem úszom meg. A fűtőmotorhoz a jobb első lábtérből lehet hozzáférni, hirtelen úgy tudok a legközelebb férkőzni a radiátorhoz, ha azt kiszedem. Egy csatlakozó, három csavar, két saru, kinn is van. A turbinaház csigájában alul áll a víz, pontosabban fagyálló, alkoholistáknak: vakulós pia óccsóé.

Látják a magyar zászlót? Piros-fehér-zöld

Béláim, gondolkodjunk. Innen nincs visszaút, ha egyszer elkezdtem, leások a probléma gyökeréig. Viszont ha elakadok, nem tudok hirtelen segítséget, Era pedig mozgásképtelen lesz, így, szétszedve. Jobb híján leengedtem a hűtővizet (jó rozsdás, pedig már mindent többször kitakarítottam, ez a fagyálló sem volt benne egy évnél régebben).

Bontakozik a káosz

Vissza az utastérbe – kapcsolók, tekerők ki, no, a szellőzőrendszer gombjait tartó keret törött, tákolt. Emiatt töröttek a kis csészék is a takarókonzolban, már értem. Ezt imádom az öreg autóban, hogy mások tákművészetét csodálhatom. És szívhatok miatta.

Közben egy gyanús vákuumcső-elosztót is lelek (a központi záré, ami sose működött) a vezetőülés alatti részen, ezt majd ki kell cserélnem – gyorsan kiragasztom fejben az erről szóló post-it-et a bal hátsó agylebenyemre.

Műszercsoport kint

Kint van minden a lábtérből, már a műszercsoportot is kirángattam, a kormány is szépen lejött, kicsusszant a kormánykapcsoló, egyre kevésbé autó, egyre inkább a Budapesti Villamos Művek. Éjjel fél kettő van, a műszerfalat tartó csavarokat is kitekertem, rángatok, mozog, de nem jön. Fáradtan nem szabad erőltetni semmit, inkább felmegyek, alszom öt órát.

-----

Másnap péntek, nem tudok az autóhoz nyúlni, a szombatot viszont nagyrészt kisajátítom. Addigra már nálam az új Nissens radiátor, tehát már csak legózás van hátra. Világosban, tiszta fejjel, párszor aláfeküdve meglátom a pályát, amelynek mentén ki tudom csusszantani a műszerfalat. Már az ölemben van, költözik az autó tetejére, ott van még hely.

Por mindenütt

Így érzi magát a bankrabló, amikor a biztonsági rendszer hat rétegét kijátszva bejut végre a központi terembe, az aranyrudakat rejtő mackóig. Itt a fűtésdoboz előttem, tényleg olyan, mint egy széf, csak műanyagból. Még péntek este közben találkoztam Háda Szabival az Aréna parkolójában – hozott három pohárkát a fűtéstekerők alá, meg egy Y-elágazást a vákuumkörbe. Valami jó is történt ebben a nyomorult sztoriban, de ehhez megint barátok kellettek.

Szabi barátom ajándéka

Kirángatom a hátsó lábtérbe meleg levegőt vivő fűtéscsatornákat, és máris szabad az egész. Két, egy-egy végénél csavarozott pánt, meg néhány csavar tartja. Tíz perc meló, dróthajtogatás, ölemben a doboz. Fuj, de poros.

Előttem a mackó

A régebbi posztjaimban már említettem, hogy Erával feltehetőleg évekig szántottak, de erre a pormennyiségre nem készültem, pedig volt már sokkal öregebb és többet futott Mercim is. Brutál. Ha már ennyire kibeleztem, felszedem a padlóra ragasztott, enyhén nedves, tanyasi hangszigetelést (úgynevezett szőnyeg) is, nini, van még alatta padló, igaz, akad rajta rozsda. Szurkálom a gyanús helyeken, masszív, tart még egy évet. Közben az ide rejtett Szent Kristóf is menekülne, a ragasztója elereszti a padlót.

Édesség, valaki?

Kiviszem a dobozt a szabad levegőre, a garázs elé. Darabokra szedem, millió és egy klamni tartja össze. Hegyekben dől ki a radiátor mellől a fagyállóval összetapasztott növényzet-törmelék, Afrikában nyilván el lehetne adni édességnek, de pazarló amerikai kapitalistát játszom, és kidobom a szemétbe. Nem kaptok enni.

Kicsit alacsonyabb

A radiátort tanulmányozom. Sehol egy sérülés, intakt. Viszont az új minden irányban hangyányit kisebb. Mindegy, majd kibélelem szivaccsal. Még jó, hogy meleg az idő, mert így nekiállhatok elmosogatni az egész autóbelet. Vödörrel, mosószerrel, viledával, ahol kell, vakarászom, súrolom is. Ezt ilyenkor kell megcsinálni, bármennyire szorít is az idő. Egy rakás apró dolgot befoltozok, megragasztok, most lehet.

Visszaragasztottam!

A fűtés kezelőszerveit függesztő keretet azonban meg kell ragasztanom, így nem mehet vissza. Valaki előttem olvasztgatással javította, nem tartott soká, én inkább epoxival próbálkozom. A Kati motorjának a tankjából, gumipókokból, dobozokból keretet rittyentek, keverem az epoxit (hű, három éve lejárt?!), állni hagyom.

------------------

Vasárnap délután, mielőtt barátokhoz mennénk, folytatom kicsit. Lefotózom a gyönyörűre visszaalakított kezelőszerv-tartó keretet. Felteszem a garázsfeljáró előtti fal tetejére. Szélcsend van. A gép keresi a fókuszt, ujjam megfeszül a gombon, éééés…

Finom fuvallat löki meg a keretet, aláhull, a törmeléket már nincs kedvem lefotózni. Azért még felszerelem a csöveket az új radiátorra (persze a mellékelt, kereszthornyú csavarokhoz nem lehet hozzáférni csavarhúzóval, ezért a régi készlet hatlapfejűivel dolgozom), és miközben bontogatom a régit, megtalálom a hiba okát.

Aha, a szétmállott tömítés egy darabja

Mintha valami izé lenne ott beszorulva... Benyúlok hegyesfogóval, húzom. Mállik. Mélyebb fogást veszek, kitépek egy analizálható darabot. Analizálok. Rájövök. Látják, ilyen nem fordul elő egy állólámpással, ott réz a hűtő, réz a kupak, az egész hóbelevanc forrasztott. A 123-as féle aluhűtőre azonban gumitömítéssel megy fel a műanyag kupak, a gumi pedig az elbliccelt hűtőfolyadék-cserék, rossz fagyállók, melegedés, kor miatt elmállik. És akkor kispriccel a víz. És akkor Csikós Zsolti a 4/b-ből szív, és nem a gyerekeivel játszik Monopolyt fent, a lakásban. Helyette egy vén Merci jéghideg kereszttartóján fekszik lábbal az égben, órákon át, fejjel a műszerfal alatt, ott, ahová normális ember csak a lábát teszi. És káromkodik.

ELMŰ-központ

Összeépítem a fűtésdobozt, majd úgy döntök, visszateszem törötten, majd helyben ragasztok, onnan már nem tud leesni. Jobb a biztonság, okultam. Egész könnyen becsusszan a helyére. El a barátokhoz. Zabálunk, borozunk, Kati hazavezet, engem fél tizenegykor pedig tárt karokkal vár Mercedesék Benze.

Büszkeségem tárgya - a rombolás

Első dolgom ragasztót keverni, vettem újat a Teszkóban. Aztán mindent mindennel összeragasztok, az első szélvédőt a hátsóval, a tetőkárpitot a jobb első kerékkel, de legfőképpen a fűtéskezelő szervek keretét, meg – hogy a leglényegesebbről meg ne feledkezzek – Szent Kristófot vissza a padlóra. Fél kettő, ideje aludni.

---------------------

Hétfő. Értekezlet. A benti munka finom külszíni fejtés ahhoz képest, ami otthon vár. Este ismét a bányarigó sípolására szenvedek, valamelyik borzalmas új adó az.

Középen egy szem izzó világít (itt épp kivéve), a csápok az optoszálak

És nézzék, milyen aranyosan oldotta meg a német a középkonzoli kapcsolók megvilágítását. Egy szem izzót vesz körül egy polipszerű keret, a polip karjai optoszálak, ezek vezetik a fényt a kapcsolókhoz.

Kristóf újra a helyén

Szent Kristóf igyekszik, ő megragadt, beírok neki az ellenőrzőbe egy ötöst. A keretnél gondolkodom, a produkciója nem meggyőző, az intő és az egyes határán billeg a léc. Beszenvedem a műszerfalat, az órákat, a kormányt, jön a középkonzol. Nem találkoznak a lyukak. Senki nincs vonalban senkivel, mintha egy Dacia Supernovát kellene szerelnem. Heroikus birkózással betömöm a kábeleket a fűtésdoboz és a középkonzol közé, erre persze elpattan. A keret. Nem az idegeim - azok még bírják. Talán a kiadós és tartós ordítás segít, hosszú káromkodáspihenésekkel fűszerezve.

Szinte autó. Ott az új kormány

Összeáll a kocsi közepe, felteszem az ebay-ről vett, majd karácsonyi ajándékomul szolgáló, még rücsis kormányt. Hajnali negyed háromra készen van, már csak az üléseket kell visszatenni, meg néhány burkolatot, de azok akár várhatnak. Akkusaru vissza, víz feltölt, főpróba. Motor röffen, nem folyik sehol. Próbálgassuk. Jönnek a bajok. Nincs bal hangszóró. Nem lehet felkapcsolni a fényszórót, bár villantani lehet. És meg se mukkan a ventilátor.

Tutenkhámen nem fekszik oly mereven, mint én az ágyban aznap éjjel. Még horkolni is elfelejtek.

-------------------------

Összetörve ébredek, mindenem sajog. Valszeg a szemembe és a számba is jutott az epoxiból, egyik sem nyílik ugyanis. Kómában telik a nap, utólag azt sem tudom, milyen tettekkel építettem aznap a népgazdaságot. Talán Nissan Juke-ot fotóztam?

Vacsora után hív a tárna hűvöse. Kapcsolási rajzzal, multiméterrel felfegyverkezve támadok. A villanyé a főszerep. Egy órát gubbasztok a padlón, a láthatatlanul kicsi kapcsolási rajz pókhálójában, német színkód-rövidítéseket mormolva, csavarhúzó-heggyel pásztázva kutatom, merre nem jön az áram. A kormánykapcsolótól visszafelé haladok, aztán a műszerfalig jutok - ez sem az a Barkas-lámpakapcsoló, két rétegben mennek rá vezetékek. Már szétreped a fejem, kialvatlanul nehéz ilyet dekódolni, de rájövök.

Lassú vakulás a kapcsolási rajz fölött a harmadik kialvatlan éjszaka közepén

Erában eddig rosszul volt bekötve a kapcsoló. Szétszedéskor meg is találtam, hol kötötték el, automatikusan javítottam. Aztán elfeledkeztem róla. Most, félkómában, a teljes rendszer végignézése után beláttam, nem volt úgy véletlenül. A szabványos helyzetben, gondolom, szétégett a kapcsoló, ezért átkötötték, ide, ami talán valami skandináv piacos pozíció – itt egyszerre kapcsolja a helyzetjelzőt a nagy lámpákkal. Kész vesztettem, marad rosszul.

A hangszóró gyorsabban megy – a kormánytengely-burkolat visszacsavarozásakor a műanyag széle elcsípte, kis toldás, öt perc alatt meg is van. Na de a fűtéskapcsoló…

Érdekes, próbalámpával van itt feszültség

Másfél órát küzdöttem vele. Kibontottam a fűtőmotort, de közben rájöttem, hogy rossz helyen vezettem a műszerfal-tartó rúd mellett a bovdeneket. Próbáltam fölül megnyitni, de nem bírtam átfűzni őket, végül megint félig ki kellett bontanom a kocsi közepét. Arra is ráébredtem, hogy a ventilátorkapcsolóm rossz – azaz a kapcsoló jó, de elszakadt benne az a bovden, ami a levegőelzáró flepnit működteti, ezért most nincs RECIRC-em (azóta vettem az ebay-ről, beszerelésre vár).

De elektromosan… Szétszedtem a stekkert, minden tüske úgy zárta, oldotta az áramkört, ahogy kell. Próbalámpáztam a lent, a motornál a csatlakozót, világított, gond hát egy szál se. Csak amikor betettem a motort, kakukk. Kiszedtem, lámpával megint minden stimmelt.

Darabokra tört háttal aznap hatvanadszorra is kimásztam az utastérből, felnyitottam a biztosítéktáblát. Bár ezeket elővigyázatosságból még szombaton megpucoltam, most újra mindet kiszedtem, megnéztem. Az érintkezőket is megtakarítottam, meg a kupakokat is. Egyenként megmértem a biztosítékokat multiméterrel – ilyenkor a szemi észrevételezés kevés. Jó volt mind.

Nagyjából egyben minden, már csak a belét kell visszahajigálni

Sok-sok pucolás, matatás, mérés után egyszer csak jó lett. Felmordult a ventilátor! Egy óra alatt összehajigáltam az autó belsejét, negyed négyre ágyban voltam. A váltó vajpuha lett, fújja a meleget, világít, danol. Csütörtök hajnalban el is értem vele a repülőgépet.

Menetkészen

3+6+5+5+4 óra szerelés. A hűtőradiátor tizenötezer, a kapcsoló majdnem egy tízes, plusz a fagyálló. Olyan huszonhét ezerből megúsztam. Kétezer forintos óradíjjal, alkatrész-profittal ez nyolcvanezer forintos szerelés lett volna, de ha a szerelő nem követi el a hibákat, amiket én (viszont valószínűleg ki se takarítja olyan alaposan a gépészetet, meg se keni a bovdeneket, a váltókulisszát, nem cserél izzókat, stb.), akkor is hatvan-hetvenezer forint.

Biztonságból vittem még magammal fagyállót

De ilyet szerelő nem vállal, csak haver. A haver nem kérhet érte annyi pénzt, amennyi megéri, tehát megszívatjuk, ha odaadjuk neki. Aki nem maga szerel, betolhatja egy kóklerhez, aki betölt két doboz hűtőtömítőt, és elkér egy húszast. De nem lesz jó.

Tudom, adjam el Erát, de ez nem opció. Aki ilyet javasolna, olvasgassa a sárga címkét a poszt elején.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr402728830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dennisthemenace 2011.03.13. 13:31:02

@Csikós Zsolt: Ugyanígy volt megoldva a kapcsolók világítása az elso szériás Ritmokban is (1978-84). A kilométeróra-egységet kellett kipattintani, mogotte volt egy hengerben az izzó, onnét mentek az optikai szálak mindegyik kapcsolóhoz.
Argenta ablakemelokapcsolói dettó.

mex900 2011.03.13. 13:36:52

Ebbe a Mercibe rendesen belenyultal Csikos. Az enyemhez 400 000 km alatt nem kellett ennyit hozzanyulni.
En is mindig akkor szivtam, amikor a gyari alkatreszt utangyartottra cserelte az ember, ugyhogy jobban jartal volna ha csak a tomitest csereled. A kozpontizar nekem is mindig szivas volt, valahol mindig eresztett, ugyhogy azzal ne is foglalkozz.

Balt 2011.03.13. 13:51:03

@ciel: Ja. Lada fűtéscsap: vagy 20 éve "folyósodott meg", kicseréltük olaszra, de talán még most is tocsog a szőnyeg alatta. :)

énjobbantudom:) 2011.03.13. 14:03:48

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Igen, mindannyian tudjuk hogy Suzukid van, és őszintén, teljes szívből gratulálunk hozzá... :)

bolcseszflotta 2011.03.13. 14:03:52

Hehe... Osztán ilyenkor teccik-e kárhoztatni a léghűtést? :)
Komolyra fordulva: Köszönöm az ilyen szerelős-posztokat, ezek támasztották fel bennem a vágyat, hogy feltámasszam a nagyapám Polskiját, ösztöndíjjal-hozzá nem értéssel, de valahogy mégis.
Sok erőt Erához, meg a többihez, de egészségre azért vigyázni, legyen mit olvasni majd a fiaimnak is!

énjobbantudom:) 2011.03.13. 14:06:05

@deak.atti:
Azt nem is kivenni nehéz, mert ha kivetted az összes csavart, a lábod elé esik :), de azután visszarakni...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.03.13. 14:20:23

Szopó meló, én tavaly játszottam végig ennek a felét, de már az is horror volt.

Sayniqua (törölt) 2011.03.13. 14:28:36

Minden tiszteletem a tiéd Zsolt!

Lucky Larry Silverstein 2011.03.13. 14:29:53

Nem rosszindulatból, de ez lenne a legendásan megbizható, igénytelen autó, ami ma is alkalmas mindennapi használatra? Nekem nem lenne időm erre.

Zsolt említi, hogy 20000et ment vele. Mennyi idő alatt? Sok embernek ez 6 hónap alatt összejön. Ez alatt az idő alatt hány munkaóra(Zsolté és másoké) ment bele? Alkatrész-kutatással együtt? Mennyi pénz az? Persze fixbérü embereknél ez ált. nem számít. Egy tizenéves benzines Mazda is olcsó, megy, szerelni nem szokták, legfeljebb a rozsda eszi meg.

kacsa! 2011.03.13. 14:39:51

Jó poszt volt így vasárnap délután!
További sok sikert!

DG 2011.03.13. 14:47:18

Erdekes cikk, jo vasarnap delutani olvasmany.

Egyedi, nem eroltetett humor, mely mernoki tudas, igenyes "konyhanyelv" - mindenki szamara ertheto. Pure Csikos-style.

Respekt a hozzaertesert es az ejszakai szerelesekert es koszonet a szorakoztato talalasert!

DG 2011.03.13. 14:50:26

@Bathory: olvasd el a sarga post-itet a cikk elejen!

Lucky Larry Silverstein 2011.03.13. 14:54:52

@DG: Értem én, azt próbáltam írni hogy vannak öreg, olcsó autók, amiket nem kell szétszedni meg összerakni. Nem állítom, hogy az öreg autó mint olyan egy fosh.

Rocko- 2011.03.13. 15:15:35

mint a torkosborz... :/

Rocko- 2011.03.13. 15:17:32

@tomnemtom: :DDDD
ápropó, múltkor felröhögtem, láttam Tibi apját, amikor elpöfögött előttem egy körablakos Barkas.

Rocko- 2011.03.13. 15:21:40

@Lowtyo: pedig mindenki tudja, hogy a bal hátsóval kell.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.03.13. 15:21:44

Riszpekt Zsoltinak a 4/b-ből, az önsorsrontás professzorának! :)

Rocko- 2011.03.13. 15:27:18

"Másnaptól szerda reggelig volt még tesztautóm, utána semmi. Vertem a fejem a falba, hogy a szervizautót, a Pandát eladtam még tavaly szeptemberben. Katinak pedig kell a saját autója, anélkül röghöz van kötve a gyerekekkel."
tyúkanyó?
sebessegoltara.blog.hu/2010/11/07/mostanaban_tyukanyoban_utazom
vagy akkor volt éppen a havazás?

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2011.03.13. 15:31:57

Majd Amikor a Csíkós-csemeték megkérdezik a Katit,hogy: ki az a büdös,piszkos, bácsi aki iszonyatosan káromkodva néha felbukkan a lakásban 1 'vénszarokkalszopokamitpénzértmegírok' felíratú pólóban, enni kér és állítólag az apukájuk...
És a Kati-mivel szerető-gondoskodó-előrelátó anyuka már most elkezd spórolni 2 új kocsira...a gyerekeknek...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2011.03.13. 15:33:32

Majd Amikor a Csíkós-csemeték megkérdezik a Katit,hogy: ki az a büdös,piszkos, bácsi aki iszonyatosan káromkodva néha felbukkan a lakásban 1 'vénszarokkalszopokamitpénzértmegírok' felíratú pólóban, enni kér és állítólag az apukájuk...
És a Kati-mivel szerető-gondoskodó-előrelátó anyuka már most elkezd spórolni 2 új kocsira...a gyerekeknek...

Rocko- 2011.03.13. 15:35:56

@ciel: ismerős a dolog. :)

prom 2011.03.13. 15:36:31

Még rám is vár egy ilyen... Citroen Zx, ja és klímás... amit a haynes szintén nem ismer...

w a s d 2011.03.13. 15:46:34

@deak.atti: Nem tudom, milyen 120- as az, de az enyémben a műszerfal meg a fűtőtest is kijött (jó, a fűtőtestet csak "kibillentettem", se a bovdeneket, se a vizet nem kötöttem le) úgy, hogy csak egy _10- es_ villáskulcs, meg egy csillagcsavarhúzó kellet hozzá.
Az ülések meg nyugodtan maradtak a helyükön.

peti251 2011.03.13. 15:59:42

Én az Ascona C-ben játszottam el ugyan ezt, hozzáteszem, ott azért mert gyárilag középről csak hideget fúj. áthekkeltem a boxot, így már meleget ad!

djkoxi 2011.03.13. 16:16:59

Éjszaka, fáradtan, egyedül nem kis meló lehetett. Valamikor régen segítgettem egy autószerelő ismerősnek, és volt egy 123-as Mercedes fűtőradiátor tisztítás. Ő mindig mondta melyik csavart, hol, de még így is sokáig tartott. Ilyen munkáknál nem szokta a gazda megérteni miért kerül olyan sokba.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.03.13. 16:17:18

Jut eszembe a Haynes-ről. Az Escorthoz nekem is megvan, de abban néhol akkora tehénségek vannak, hogy fáj. meg nem korrekt, hogy melyik típusra gondol.

A régebbi Fordunkhogy megvolt egy hasonló könyv, "Így csináld" sorozatból, na az sokkal jobb volt.

Persze gondolom a Mercihez nem ugyanaz a pofa írta a Haynes-t, szóval az lehet, hogy jobb.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.03.13. 16:18:59

@Bathory: Ha nem nyúl hozzá, akkor is menne ám...

Csikós Zsolt 2011.03.13. 16:30:46

@Rocko-:
Tyúkanyóval nem mehetek a reptérre, otthagyni a mínusz tízben, kulturáltan megjelenni, bőrönddel, aztán két nap múlva valami kiszámíthatatlan módon, hullafáradtan hazamennyi éjjel 11-kor... Nem gondolod komolyan, ennyire én se vagyok hülye. :-)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.03.13. 17:15:08

@Csikós Zsolt:
Reptér? Vigyázz a gyorsforgalmin vaze. Ott törtek össze, pedig Bálnával voltam :(

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.03.13. 17:56:52

Nyugtassatok meg Csikós elvégezte már a 4.B-t?

okos vagyok 2011.03.13. 18:05:47

Havidijban restaurálják Dezsőt?:)
Koma,téged jól átbasznak!:))Kösd fel a gatyát,ez a "vidéki"lakatos okosabb-dörzsöltebb mint a te "pesti"szakikhoz szokott eszed...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.13. 18:16:11

ez a baj a nem restaurált autókkal, hogy hiába lehet használni, ha nem tudod, mit rejt a fekete doboz

végre összerakod, minden működik, aztán a jövő héten a fűtő radiátor melletti műszer megy el kakálni

és akkor kezdheted előről

VacakBlogHu 2011.03.13. 18:17:18

Hehe :) A 4x4 Suzuki SX4 megátkozott a róla írt cikkért :) Bár ez azért túlzás volt a részéről :)

deak.atti 2011.03.13. 18:21:59

@F/:

Hali!

GLS... Rádióbox-szal, dobozos kesztyűtartóval (ki kellett szedni, hogy a legbelső 11-es anyához férjek), az üléseket meg azért szedtem ki (na jó, csak a jobbost), mert fél óra után marhára nem díjaztam már a küszöbön való billegést, inkább befeküdtem az ülés helyére háttal. Úgy se volt nagy poén, de egy fokkal jobb. Ki kellett szednem, mert mindent ki kellett pucolnom, konkrétan nem fűtött a gép. Csont hideget nyomott be 80 fokos hűtővíznél. Nem vicc, belülről kapartam a jeget menet közben, 10 kilométer megtétele után. De ez 2-3 éves történet, már nincs is meg a GLS. Bér-Skoda lett a Skoda Klub szlalomjain ...

DA

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.13. 18:28:16

@okos vagyok: látom nem csak nekem tűnt fel

ez MO-n egyenlő az anyagi javak teljes elvesztésével, de nem csak az autós szakmában, hanem más iparágakban is (legyen az burkoló, festő, kertész vagy akármi)

de már megint csúszás van ...

Tomchy 2011.03.13. 18:34:21

Ma valamiért kivettem a helyéről a kesztyűtartót. Hát nem ott van mögötte a radiátor??? Ezt a sz*rt!!! :OP

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.03.13. 18:35:01

@okos vagyok: Meg jobban is dolgozik, ahogy így elnéztük az előző postban...

Luighi 2011.03.13. 18:42:22

Kellett ilyesmit csinálni "kelet gyermekén" (Japán, Koreai) valakinek?

Akkor a "megbízható német minőség Önnek" marketingdumát kukázhatjuk is ugyebár!

Persze lehet hogy jön mindjárt a sok (hazug?) hozzászóló: nekem is neke is.

Mint a népítéletben nem egy hozzászólás: Sz*r.. (és kb ennyi!) Vezetett km 1
Nah az ilyeneket ott BIZTOSS nem valódi tulajdonos írta, hanem vmi ellendrukker k*csög! :-D
Csak nehogy nyilvánvalóan kiderüljön még a lúzereknek is hogy Európában max közepes megbízhatóságú autók készülnek...
Szerintem...

gascan 2011.03.13. 18:53:16

@Luighi: Ehhez elôbb 25 éves ázsiai autókat kéne találnod, utána lehetne a hibákon lovagolni.

Luighi 2011.03.13. 19:04:56

@gascan: Nekm csk olyanom volt/van! A hátsó ívek korrózióján kívül gond nélkül.

donphobos 2011.03.13. 19:43:11

Én Puntóban cseréltem fűtésmotort, a japán minőség Denso motor megadta magát és leégett. Eredeti 58e HUF, bontóból lett 6e ropogós magyar forintért. Utána jött a háton fekvés a küszöbön és a nőgyógyászati beavatkozás a csavarokkal. Az egyik a "sarokban" volt, nagyon nehéz volt hozzáférni.

Hilux94 2011.03.13. 19:44:30

Germán hulladék...

mtk001 2011.03.13. 20:03:33

Hú vazze !!!!!!
Nem mertem volna belekezdeni.
Még a BX-emen nem ment a fűtőventillátor - azt hasonló módon lehet kiszedni -, de óriási malacom volt, mert az újabbaknál kívül volt a ventillátor, szépen kialakított hellyel.
Új helyre, új ventillátor, persze ahhoz másik kapcsoló kellett és így lett másfél működő ventillátorom !
AZ új mindig, a régi teljesen érthetetlen módon időnként beindult !
EZ meg sem próbáltam megfejteni ...

David Bowman 2011.03.13. 20:27:15

Próbáld ki AUDI V8ason. Visszasírod majd a Mercit. Pont ilyesmikért vettem helyette egy 124est.

Hurri Kán 2011.03.13. 20:37:04

A következő 28 évre jó lesz :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.13. 20:46:07

@gyvy: igen, az az alkatrész, amit most kicserélsz

de nem a mellette lévő, amit most visszaraksz ahogy épp van

az lehet, hogy a jövő hétig lesz jó

Hurri Kán 2011.03.13. 20:48:44

@GYUSZI BACSl:
Igazad van, lehet hogy csak addig (mármint amit visszaraksz).

Nem tudom, Te mennyire jársz régebbi autóval, de most mindenki tegye a szívére a kezét, és őszintén: nekiállna -e pl. egy ilyen alkatrészt kicserélni, úgymond preventív jelleggel?

jmakri 2011.03.13. 20:54:37

Huhh, ez mekkora orbitális volt :-)
Minden elismerésem, nekem nézni is rémisztő egy-két képet, bár a te szemszögödből biztos más. No kiváncsi vagyok a fáncsira...de előbb nyomjad a monopoly-partykat...

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2011.03.13. 21:17:19

áááállat:) én is szűk helyen szívtam, lekromofágoztam a gyerekek pedálos Moszkvicsáról a gyári festék maradványait, a belsejéhez hozzáférni, na, az nagyon durva... cserébe minden lemezszél vág mint a fene... de egész olcsón megúsztam, nem is szereztem sokkal több égési sérülést, mint egy átlagos bundáskenyérsütés során:)

Lowtyo 2011.03.13. 21:18:49

bazz,zsolti
eladnáűd ezt a sok retket, vennl egy dacia logan kombit, abba befér a család nyúlketrecestőúl. megy, megáll, kanyarodk, van rá garancia...
esti szerelgetétések helyett tudnád olvasni a fiaidnak lefekvés előtt balázs bélától az igazi égszínkéket. a garázsban felszabadulthhelyen kialakíthatnál egy konditermet, oszt akkor veteránklub helyettmehetnéla harcosok klubjá ba, vagy lehetne belőled akár utcai harcos is.
boldog ember is lehetnél, gondold meg.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.03.13. 21:56:00

@Bathory: Nem értesz az autókhoz az látszik abból, amilyen böszmeségeket összehordasz. Nem akarlak megbántani, de jobb lenne, ha csak olvasnál, esetleg olyanhoz szólnál hozzá, amihez értesz is.

yenoee 2011.03.13. 21:58:07

@Lowtyo: hogy egy néptáncos vonalon mozgó ismeretségemet idézzem:
No és az jó lesz nekünk, magyaroknak?

Tomchy 2011.03.13. 22:09:44

@Lowtyo: Hű, mit ittál ma este? Én is olyat kérek... :O)

AzHofi 2011.03.13. 22:10:19

Én is simán produkálok magamnak ilyen szájbakuki sexuálgminasztikai szpartakiádokat a v40-es volvón :-)

Dennis01 2011.03.13. 22:14:48

@gyvy: Errol kedvenc angol mondasom jut eszembe: If it ain't broke, don't fix it. :)

A Haynes konyvek igenis nagyon jol vannak megirva, bar ha tudod, mit csinalsz, neha meglehet csinalni ugyanazt a melot kevesebb lepesbol is.

Most, hogy olvastam a Csikos harcat Era futesradiatoraval, terdre borulok a Mini elott.
Meglazitasz egy 1/2 anyat a futesdoboz mellett, aztan leakasztod az egesz futesdobozt radiatorostol ket fulrol. Eloszor 10 percig tartott a melo, mostmar egy perc alatt kiszedem.. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.03.13. 22:24:27

Vettél vón kábriót!
Abban nem párásodott vón az ablak.

Sákif za morro? 2011.03.13. 22:43:42

Eh, ugyan ilyen problémával szopok, csak az 2006-os Espace. Az se sokkal jobb. :-SSSSSSS

Dennis01 2011.03.13. 22:47:31

Amugy a regi auto fujoloknak annyit, hogy Era annyit ment, amennyibol 15-szor korbeautozod a Foldet. Ezekutan egy ilyen problema semmi...

mossberg operator 2011.03.13. 22:51:34

Nagy vagy! Veszed a faradsagot, hogy meg cikket is irj belole! Respect!

Hurri Kán 2011.03.13. 23:24:28

@Dennis01:
Még szerencse hogy ezt az alkatrészt nem kell évente cserélni :D

Rocko- 2011.03.13. 23:27:04

@Dennis01: nem is tudsz egy akkora autóba több csavart belerakni. :P :D

Hurri Kán 2011.03.13. 23:30:48

@Rocko-:
Dehogynem, kisautóba kis csavart :DDD

Hurri Kán 2011.03.13. 23:33:49

@Rocko-:
Nem tudom... Semmit se tudok, igazából két napja másnapos vagyok és úgy tűnik holnap után is az leszek :DDD

Rocko- 2011.03.13. 23:35:20

@gyvy: ejj, Petőfi hátba veregetne. csak holnapután ne menj a Pilvaxba kávézni.

Hurri Kán 2011.03.13. 23:38:06

@Rocko-:
Nem fogok :)

Már csak azért sem mert bezárt...

Goompah 2011.03.13. 23:56:18

Írjál a második képen lévő macskáról, nagyon hozzáértő tekintete van!

Dennis01 2011.03.14. 00:40:58

@Rocko-: Komolyra forditva a szot, a Minik eleg egyszeru autok, a problemak ott kezdodnek, hogy sokan metrikus szerszamokkal esnek nekik, eleg egy makacsabb csavar, a metrikus szerszam meg siman lenyalja az anya/csavar fejet. Ezert erdemes beruhazni egy imperial szerszamszettre, ha angol autot tart az ember.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.14. 02:10:36

@Ben Zinkoot: Egy 5 éves kocsin mégis mivel lehet elérni, hogy összefossa magát?!

Bаzs (törölt) 2011.03.14. 03:15:30

Faszák ezek a vízhűtéses autók.

bigpond 2011.03.14. 04:17:18

Istenkiraly vagy Csikos!
Akarom mondani II.Tutenkhámen
:-)

Ciri 2011.03.14. 06:22:07

@Ben Zinkoot:

"Eh, ugyan ilyen problémával szopok, csak az 2006-os Espace. Az se sokkal jobb. :-SSSSSSS"

És ha mondjuk elvinnéd egy szakemberhez?
Nem?
Nem.
Jó.

David Bowman 2011.03.14. 09:07:55

@Lowtyo: Bocs, hogy én válaszolok, de nekem 1 Dácsiára sem futja. Utálnék kölcsönt venni. Zsebben meg honnan lenne 2 milám. Inkább vettem 350 000ért 1 használt mercit, ami a nagy benzinmotor, és az aut. váltó miatt nem kell senkinek.

David Bowman 2011.03.14. 09:14:06

@Dennis01: A Hajnesz könyv 1 szar. A Barnes is. Nincs benne se hogyan működik, se hibakergetés. Csak kiszedés, berakás. Még az sincs leírva, hogy 1általán hol keressem a cuccot az autóban. Hol vannak már a jó kis cucilista szerelős könyvek? Vagy a Moszkvicsomhoz angol nyelven nyomott szerelési kézikönyv?

David Bowman 2011.03.14. 09:20:34

@gascan: Na, .. éppen ezt akartam írni.

2108face 2011.03.14. 10:20:42

Nyáron ugyanezt végigcsináltam én is Samarával. Szerencsére annál nem ilyen agyonbonyolított a műszerfal leszedés.

Clearvoyance 2011.03.14. 11:07:46

Ez szép meló volt.
Csak egyet nem értek.
Mit keres a Szent Kristóf a padlón?
Miért pont oda?
Kérlek ezeket a kérdéseket mindenképpen válaszold meg mert belehalok ha nem tudhatom az okát.
Amúgy én a motoron a felső villahídra ragasztottam ott jó helyen van? Nem találtam padlólemezt...
:)

Csikós Zsolt 2011.03.14. 11:09:20

@Luighi:
Aki olyan vonalak mentén gondolkozik, hogy a német, japán, olasz, akármilyen autó megbízható/tatlan, az szatyorban él. Ez típusra, évjáratra, motorra lebontva is óriási szórást mutat. Badarság, ez a vallási fanatizmus kategóriájába esik. A Mercedes irgalmatlanul megbízhatatlan autókat gyártott egy időben (bár volt kivétel), most a japánok közül nagyon sokkal van baj éppen.

Beszűkült gondolkodás, már elnézést.

Csikós Zsolt 2011.03.14. 11:14:03

@Clearvoyance:

Szent Kristóf az utazók védőszentje. Minden második olasz autóban látod a műszerfalon, vagy valahol lógva. A német, úgy látszik, kicsit szégyellősebb volt, elrejtette a szőnyeg alá. Eddig védte az autót, hiszen 534 ezer km-rel még megy... :-)

geri6x6 2011.03.14. 12:44:40

@Csikós Zsolt:

Jól értettem, hogy ez egy GYÁRI Szt. Kristóf?!

Clearvoyance 2011.03.14. 12:45:51

@Csikós Zsolt:
Így már értem. Nem te tetted oda eredetileg csak visszaragasztottad.
Amióta több a műanyag a kocsikban mint a fém nekem is a kulcstartón lóg.
Az az 534 az jó. Én egész életemben nem vezettem ennyit.

Tomchy 2011.03.14. 14:11:45

@Csikós Zsolt: Meg a köztisztviselőké :O)

SzTomee 2011.03.14. 17:20:08

Sok sikert a továbbiakban :) Ugyanezt kell(ene) eljátszanom a Nissan-omon, de ma nem vitt rá a lélek...Majd holnap! :D

Dr. Robin Masters 2011.03.14. 20:19:44

Pont a Csikós csillagos cikkei hozzák meg a kedvem, hogy vegyek én is egy ilyen patinás csillagot, de amikor ilyen képeket látok lebontott műszerfallal, akkor pont a Csikós cikkei veszik is el a kedvem az egésztől. :-)

mtk001 2011.03.14. 20:39:51

@2108face:
Ott nagyon szép, amikor a 10 centis testkábelét kell az egyébként a vályúban lévő fűtőmotornak bedugni a helyére és lecsaverozni.

Csikós Zsolt 2011.03.14. 21:04:37

@Dr. Robin Masters:

Ugye? Ez a célom. Hogy mindenki gondolja meg alaposan, mielőtt belevág egy ilyen öreg autóba. Mert utána sokan megkeserednek. Ezért is próbálom realisztikusan visszaadni ezeket a szereléseket.

Virago_1000 2011.03.14. 21:21:08

@Csikós Zsolt: "Aki olyan vonalak mentén gondolkozik, hogy a német, japán, olasz, akármilyen autó megbízható/tatlan, az szatyorban él. "

ez egy nagyon talalo megallapitas volt. Aki igy gondolkodik, az fanatikus, mar-mar szektas.

Virago_1000 2011.03.14. 21:23:18

@Clearvoyance: nem tesz jot a gyujtaskapcsolonak, ha fel tonna szirszar log rajta.

@Csikós Zsolt: Sajnos, van akit nem riasztottal el elegge :))

nabazzmeg 2011.03.14. 22:38:44

Csiki, nem kívántam neked ilyet, főként azután, hogy tavaly január közepén estem át ugyanezen problémán - páraképződés, fagyállószag, radiátor csere. (Punto I)
Annyi mákom volt, hogy az egyik márkablogon fényképekkel illusztrált, viszonylag használható leírást találtam a bontás mikéntjéről. Sokat segített ugyan, de az empirikus tapasztalatokat nem pótolhatta semmi....lényeg, h. kb 6-7 órám nettó elment az egészre, pedig a fiat esetében még a motortérben is van jócskán bontanivaló, nemhogy az utastérben... mindegy, ami maradt, a légzsákvisszajelző - ami addig nem világított - pedig tuti nem volt törve a gép. Persze obd csati az nincs, talán találok v.mi megoldást, hogyan üssem ki a hibát. Mélyen együttérzek, erre valóban nincs kitalálva egy szerviz sem, főleg hogy a cockpitet minden gyár előszereli vagy 30 éve, így egy ilyen csere orbitáis cummantás (barkas, wartburg lada stb. fanok kíméljenek, olyat is cseréltem :-)))

szalai 2011.03.14. 22:47:45

Hát ilyet senkinek sem lehet kívánni.

Clearvoyance 2011.03.14. 22:50:29

@Virago_1000:
Még nem mértem le a tömegét, de a kulcs keresésére fordított időnek se tesz jót ha nincs semmi rajta. :)

Egy kulcs, egy Szent Kristóf és egy kisméretű karabíner. Ezt még elbírja gond nélkül.
Én sem szeretem ha nem tudom betenni akár farzsebbe gond nélkül.

Grifter 2011.03.14. 23:00:20

A macska zseniális :D

kkn 2011.03.15. 02:42:41

Nekem van a 190-emhez egy Haynes-em. Csak az én karbim úgy szerepel benne, mint lábjegyzet. Pár mondat, egy levegőcsavar. De a lelke, a Lakoon-csoport-szerű vákuumcső-hálózatról semmi.
Az automataváltó vákuumcsöveiről semmi. Van még pár dolog, ami érdekelt volna, de nem találtam benne, csak említve, vagy sehogy.

Annál én is eljutottam a nagyobb feléig, de a segítő nem ért rá, és közben feladtam. A vizet már nem volt kedvem leereszteni, meg a fűtésdobozt kiszabadítani a bowdenekből, egyebekből. Így akkor Thurmo-t kapott és kész. Bár az csak szivárgott, nem eresztette el a vizet.

kepfeltoltes.hu/110315/ScreenShot001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Riasom 2011.03.15. 06:53:48

@Csikós Zsolt: ezért én is nagyon hálás vagyok, ez az igazi közszolgálat!

2108face 2011.03.15. 09:53:58

@mtk001: ja hát igen. Meg a fűtésboxot tartó 4 csavar is borzasztó helyeken van :D Amúgy a motor testkábelét kivezettem kívülre, nem xarakodtam vele.

Kifordított kacagány 2011.03.17. 08:48:11

@Csikós Zsolt: csak nem jól adod elő és a családod is túlságosan osztozik az elmebajodban, így nem vagy a tökéletes elrettentő példa:)

w a s d 2011.08.05. 17:05:41

@deak.atti: És tényleg 11es (ezután már arra sem mernék megesküdni, hogy a műszerfalat 10esek tartják:D).:o
A műszerfalnak a középkonzol- szerű részét kiszedve (csavarhúzóval 6 csavar ki, 1 meglazít), meg a levegőt vezető két könyök 1-1 csavarját oldva már el sikerült érni a 4 anyát. Kb. 2 óra volt, amíg magát a fém hőcserélő részt a kezemben tartottam. Vissza még nem került egyenlőre.

Ádán 2011.09.02. 08:55:55

@Csikós Zsolt: Én is egy ilyen műveletre készülök 124-esen. Váltót nem zsírozok, de vákuumot szerelek. A fűtés dobozában két munkahenger elromlott.
A radiátort hol vetted?