Buktuk a B125-kampányt

  2011. március 04. - Winkler Róbert Címkék: final kezdeményezés finálé b125

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

DSC 4976

A lényeg, hogy egy kevés embert érintő, keveset érdeklő részletkérdés ügyében mozdult meg az ország, gyűjtött a kürtőskalácssütő, a fogászat és a horgászbolt, az olvasók meg a parlamenti képviselőiket szpemmelték - őrületes buli volt. Nekünk nagyon jól esett olvasóink aktivitása, reméljük, önök is élvezték a partit. Köszönjük, hogy velünk tartottak, mindenkit szeretettel várunk a következőre!

Mai beszámolónk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr252710235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pumajoe 2011.03.04. 22:13:51

Hala a magassagos Istennek !
Igy van ez rendjen. Egyre tobb barom van, aki autot sem tud vezetni, mar csak az hianyzott, hogy ezek motorra is jogosultsagot kapjanak. Jobb ez igy mindenkinek !

Fideszterror 2011.03.04. 22:14:39

Miért nem kértétek meg Lázár Janit, hogy kapmányoljon nektek szerintem beloptátok magatokat a szívébe az S8-as cikkel :) (naon tetszett) tuti rámozdult volna, sőt Hmvh teljes lakosságát felvezette volna és akkor meg van az aláírások fele.
Rogán Toncsi esetleg beadhatna egy egyéni képviselői törvényjavaslatot a kérdésben. Nincs esetleg valami spanotok hátha a hátára veszi valaki a bulit?

mp1526 2011.03.04. 22:19:20

@nagyiWRX: tedd le a jogsit, jobban jársz! ha havi 40e-t spórolsz, akkor nincs 2 hónap a megtérülése. az elég jó kis befektetés. és cserébe egy életen át nyugodtan mehetsz... amúgy a legnagyobb gáz nem a közúti ellenőrzés, hanem ha balesetben leszel részes! ott nem lesz kit lefizetni, ugyan úgy rádhúznak minden faszságot, mintha tiszta részeg lettél volna...

prooF 2011.03.04. 22:28:04

@mp1526: Azért, ha tök szabályosan közlekedik és elüti egy szabálytalan (pl) autós, akkor csak nem ő lesz a hibás...

Egyébként én nem értek egyet a TC hozzáállásával, igaz, én csak barátnőmet vettem rá hogy írja alá, nem kampányoltam az ismerősöknél, de ha már elmentem, akkor elvárnám, hogy ne csak legyintsetek, hogy majd legközelebb!

BaradlayR 2011.03.04. 22:31:06

35000-et elfogadhatnák B80-nak!
részeredmény :)

mp1526 2011.03.04. 22:36:39

@prooF: természetesen abban a balesetben nem ő lesz a hibás, de attól függetlenül úgy megbass*ák, h füle-farka kettéáll! :) jobb a békesség...

szokolzs 2011.03.04. 22:45:49

Én is alávéstem, bár igaz, 1. nem értek teljesen egyet, de rám nem vonatkozik, a köz érdekének nem állok ellent :) 2. mert idegesít, hogy kismillió autós motoros téma lenni, amit az országgyűlés elé kellene vinni... üzemanyagárak, REGISZTRÁCIÓS ADÓ eltörlése?! Vagy csak nekem fáj kiperkálni egy 10 éves autóra fél misit? pár éve rebesgetik, hogy el lesz törölve, de igen elcsendesültek a hírek erről... Valakinek valami infó?

szokolzs 2011.03.04. 22:47:58

Sőt, inkább előre megírom a választ a kérdésemre... Vegyek itthoni autót :) (de akkor mutasson nekem valaki egy full extrás F Astrát itthon...4el.ablak,légkondi,fűthető ülés,fedélzeti komp... külföldön meg majdnem szórják az ember után..)

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.03.04. 22:57:51

Én örülök a sikertelenségnek, nem rosszindulatból, hanem mert én erre szavaztam.
A 35e igen mellett nem tudjuk, hány nem volt a dolog ellen, mert azok, akik nemet mondtak, nem kerültek regisztrálásra. (nem a totalcaros szavazásra gondolok!)
De szerintem mindenki, aki nem szavazott, az NEMmel szavazott, tehát a NEMek aránya jelentős.
Amúgy a felvetett kérdés véleményem szerint továbbra is egy ksi réteget érint csak, nevezetesen a motorozó autósokat, sztem ez a réteg szerezzen a-s jogsit, enm nehéz. Nekem bcde van, és sose jutott előtte eszembe, hogy buszt vezessek b-s jogsival, hanem elmentem és sokért megcsináltam.
Hát egy A-s jogsit is nyugodtan lehet szerezni, mint mondtam,nem olyan nehéz. VILÁGOS?

cso zsi 2011.03.04. 23:02:30

@pumajoe: Gondolod, aki az autóban fél, az felült volna a motorra?
Aki meg 50-esnek álcázott nagyobbal hajt, az meg ügyes.

cso zsi 2011.03.04. 23:05:33

@Kirándulás: "De szerintem mindenki, aki nem szavazott, az NEMmel szavazott, tehát a NEMek aránya jelentős."
Már itt olvashattad hozzászólásban, hogy nem volt eléggé hirdetve. Olyan helyen sem ezek szerint, ahol egyébként sok aláírás összegyűlt (MOL-kút)

Itt tényleg a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás működik.

motorsport77 2011.03.04. 23:09:39

Nagyon csodálkozom hogy nem jött össze. Meg lehet próbálni még egyszer tavasszal, mikor már mindenki motorozna??

cso zsi 2011.03.04. 23:11:11

@mp1526: Bizonyos korosztály nem motorozik nagy géppel. Nem volt rá szükségük. Gyerekkorban megvolt a mopedezés, majd autó-kamion-busz, stb.
A teher és buszsofőrök is kitesznek 50ezres létszámot. Hidd el, valamit láttak már a közlekedésből, és némelyik vezetett már vadászrepülőt is.
De 125-öst azt nem.
Mert...

nikopol · http://nikopol.blog.hu 2011.03.04. 23:16:10

senki ne mondja már nekem, hogy nem fúrod föl a simsont 80-asra :D

Minimálisan Szükséges Változtatás 2011.03.04. 23:20:02

@Kirándulás:

Nem a nehézsége a gázos, bakker, hanem az, hogy ki a fene kúrna ki 100ropit egy olyan motor vezethetőségéért, aminek a rentábilis utazósebessége nem haladja meg a 80km/órát.

Ez ellen meg az nem érv, hogy korlátlanra max. 20-szal több, mert minek rakjak le olyan kategóriára papírt, amire az életben eszemben nem lenne felülni.

Egyszerűen egy olyan tanfolyamért, ami során a 2körrel teszel meg többet a rutinvizsgán, mint az smkp-nál (tudom, ma már M a neve), de 2,5-szer annyiba kerül, az ár-érték függvénye olyan szinten aránytalan, amit épeszű ember minimum elvből nem vállal be.

Már az smkp-nál is szimplán nevetséges - még inkább tragikomikus - mennyire felesleges és értelmetlenül túlcifrázott, ráadásul életszerűtlen vizsgafeladatok vonatkoznak, holott egy átlagos ember, aki kerékpározni tud, kb. 15km alatt betanulja egy sebességváltós segédmotor kezelését, irányítását (a szofisztikált vezetéstechnikai része úgyis éles helyzetekben válik tapasztalati úton rutinná, amit mesterségesen nem lehet szimulálni).

De végül is engem nem különösebben zavar, 2l/100km alatt fogyaszt a kis robogóm (max. 50km/h-ig), de ha az eredeti gyári 70ccm konfigurációt felteszem, akkor a javuló hatásfoknak köszönhetően ezt a fogyasztást 60km/h mellett fogja tudni (persze egy 4ütemű 125-ös 70-ig is tudja ezt).
Két héten belül 400ft a benzin, aztán nyárra lesz 500 fölött is, jön a tavasz, nekem biztosan nem fog gondot okozni a nagybevásárlás, az ügyintézés, munkába járás, de akinek csak 8-10l-t fogyasztó kocsija van, nos, hát az az ígyjárás egyik speciális fajátja.:-)

zajcev 2011.03.04. 23:20:56

elnézést kérek, nem vettem komolyan, nem mentem el, nem hittem abban hogy számítok, újra meg kellene próbálni, de fontos, hogy mindenkit időben tudjunk értesíteni!

porshe 2011.03.04. 23:24:45

még több párbeszédet a törvényhozás és a azt eltartó nép között!
hajrá

dead end2 2011.03.04. 23:27:37

"Szerencsére azonban szerkesztőségünk nem szorul olyasmikre, hogy népszerűen demagóg kérdésekkel hergelje a népet..."

:DDDDDDD
ezen jót röhögtem, csak lemaradt a smile a végéről

soroljam a tonnányi regadós, dízel-benzin vitás, hiteles-suzukis, sárga-plakettes, audis-politikusos stb... cikkeiteket?

a demagógiából éltek! :))

ave 2011.03.04. 23:30:53

>De szerintem mindenki, aki nem szavazott, az NEMmel szavazott, tehát a NEMek aránya jelentős.

Ez mekkora hulyeseg mar?
Az egesz arrol szol, hogy plusz jogot ad valamihez valakinek, ha az akarja.
Akit nem erdekel, azt semmiben nem befolyasolja, nem erinti karosan.

Ha 100 000 alairas lett volna, az azt jelenti, hogy potencialisan 100 000 ember venne szivesen egy 125-ost motort, ha nem kellene hozza jogsi. De hat termeszetesen nem vennenek ennyin, sot.

Szoval nincs semmi meglepo az eredmenyben.

halló figyel valaki? 2011.03.04. 23:43:56

A köszönet és az elnézést-kérés inyen van, mégsem élnek vele sokan.
Az, hogy valaki akar egy célt, de belátja hogy nem tudta elérni, és nem keres kifogásokat, nem kezdi el másképpen, más szemszögből értékelni azt, amit elért, az megint egy remek adottság. Ehhez gratulálok Nektek, megpróbáltátok, könnyűnek találtatott (nem Ti) a terv, és megbékéltek ezzel.
A csíra (ez már nem mag, még kevésbé koczka...) el van vetve.

abc 2011.03.05. 00:11:01

Winkler Robert mongyon le!

Ez a minimum ilyen választási vereség után! :)

=Daniken= 2011.03.05. 00:26:26

Csalódott vagyok.

mindenben birka nép.hőbörögni, azt igen, százezrével...

Én elmentem és aláírtam az Üllői úti Honda szalonban. több mint 3 hete.én voltam a sokadik, akivel ott beszéltem, nagyon jó fej volt, elmondta, hogy ők ezt maximálisan támogatják, de szorgalmazzák a gyakorlati oktatást hozzá, legyen kötelező. Egyetértettem. Jó érzés volt utána vigyorogva kezet fogni, megköszönni a lehetőséget.

Vigasztaljon hogy ez a seggfej bagázs fent úgyis leszarta volna? nem tudom hogy ez öröm-e az ürömben.Inkább olyan jól, igazi magyarul elbaxott rögvalóság...

EG0 2011.03.05. 00:27:17

Nos, én gyűjtöttem egy ívnyi aláírást, nem volt kevés idő mindenkinek elmagyarázni.
Postán elment már rég.
Részemről mindent megtettem, amúgy is van nagymotoros jogsim, nagymotorom is, szóval ez van, így jártak a többiek.
Ez is olyan tipikus magyar kezdeményezés. Ha jó, akkor nem lesz belőle semmi, ha 300 Ft-ba kerül, akkor az egész ország tiltakozik.

=Daniken= 2011.03.05. 00:31:13

@Kirándulás:

"De szerintem mindenki, aki nem szavazott, az NEMmel szavazott, tehát a NEMek aránya jelentős."

Sőt, a nemzetközi megítélés tekintetében is szarul áll az ügy, mert Amerikából egy ember sem jött el szavazni, tehát ellenzik...:-DDDD

Persze.És aki nem velünk, az ellenünk...

Már gyűlik a Három millijó a Kossuth téren..na ez pontosan ilyen demagóg...

Blindmouse 2011.03.05. 00:51:12

Esetleg legyen MINDEN autóra külön tipusvizsga nem? Mert ugye nem ugyanaz egy 1.0 gagyukiswift, és egy pontosan ennyi barral megfújt Impreza 300 lóval :)

nem tudom mitől veszélyesebb ha átülök egy 125 ccm-es robogóra a 200+ lovas kocsiból.. annál mint amikor a jogokat követelő vérbiciklis vagy átteker a piroson keresztben, vagy bekacsázik a pirosnál várakozók elé, és feltartja az egész várost...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.03.05. 02:21:12

blindmouse te fasz, mássz vissza a kárgá nying.hu bugyraiba

Xenu lives! 2011.03.05. 02:39:01

Hála istennek hogy ez a közveszélyes faszság hamvába holt!
Pont elég közveszélyes vezetni nem tudó őrült van az utakon, nem kéne még a számukat szaporítani is. A motorosok kétkeréken járó szabálytalanság-halmaz, a minél nagyobb szabályozásuk lehet csak a cél, nem pedig újabb ámokfutásokra biztatni őket!

Xenu lives! 2011.03.05. 02:40:11

@Blindmouse: ebben speciel igazat adok, bringásokat se kéne az utakra engedni minimum KRESZ vizsga nélkül!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.03.05. 02:54:57

Szép eredmény, attól függetlenül, hogy én nem támogatom - nem hülyeség, csak még túl sok a hülye ehhez a magyar utakon.

Viszont meg lehetne lépni ezt más dolgokkal is. Pl. a benzin adóztatott adója?

Amúgy azt nem értem, ha tudjátok, hogy 50 ezer aláírás elég, akkor miért visztek be 34 ezret?

Ciri 2011.03.05. 05:27:23

@Winkler Róbert:

Köszönjük, hogy megpróbáltátok!

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2011.03.05. 07:23:17

picsába.

tegyék kötelezővé a tompított fényszóró használatát, minden körülmények között! -ez jelzi, hogy a jármű üzemben van! rengeteg baleset elkerülhető lenne!

Frick László Emlékzenekar 2011.03.05. 07:37:51

Talán ebből megértik a 125-ösök alacsony eladási számai miatt tomboló importőrök, hogy nem szegény motorboltosok tehetnek arról, hogy nem eladható ez a kategória, ami Ázsiában és Észak-Afrikában uralkodó.

Tanúlságos azoknak is, akik azt hiszik, hogy a magyarok önálló gondolkodásra képtelen, a Monthy Python -féle Brályen Életében ábrázolt massza, akiket faszbúkizálván akármekkora baromságba be lehet ugrajtani, ha megfelelően bagatellizálják ("motorka" az, amire B-s jogsival csak úgy fel lehet ültetni egy embert, ha 50-es moorkához is ma már rutinvizsga kéne?)

Engem megnyugtat az, hogy a "mozgalom" a motorboltos lobbi dugájába ilyen szépen dőlt bele.
Tessék szépen levizsgázni smkp-ra, gyakorolni a 80-ra 5 mp alatt felugró kismotorokkal, amik legyalázzák a lámpánál az autókat, tessék rádöbbenni arra, hogy a BelsőÜllői út is alkalmatlan motorkázásra a külső sávban (pl az Örökimádás temploma előtti szakasz, ot motorkázzon a mozgalom, peersze az édes mammucikákkal az ulés hátsőfelén és esős idő után, amikor áll a kátyukban a víz!!)

Frick László Emlékzenekar 2011.03.05. 07:43:19

@Blindmouse: A motorkák többsége kétkerekű, az Impreza meg 4 kerekű (ráadásul mind hajtott)

Két eset lehetséges azon túl,, hogy a motorkerékpárértékesítő lobbinak mi is tetszett volna.

-A Mozgalom elindítői felelősségteljes, jó járműkezelési érzékkel rendelkező emberek, akiket bármilyen járműre is papír (hajtási) nélkül rá lehet szabadítani, mert előbb tapasztalnak, gyakorolnak s utána bátorkodnak. VISZONT magukból indulnak ki és annyira naívak, hogy azt hiszik, ha BÁRKIT is rászabadítanak B-s jogsival a "motorkára" akkor majd az is előbb küöltelken gyakorol, kóstolgatja, milyen a kétkerék a 4 helyett sőT!!! előbb elkér egy 50-es kis-kis-motolykát és azzal gyakorol.

-Vagy szemét & jellegzetesen indexes gecizmus volt ez is és akkor mehet a levesbe a többivel, amit már lassan kezdünk megszokni (Török Vidor "nyeréséet" a hír kategóriában.. hehehehe)

Frick László Emlékzenekar 2011.03.05. 07:44:30

Ja, az én arcom égett az általam sokra (a legtöbbre!) becsült Winkler művészúr helyett is... Amíg ez a "mozgalom" puruttyált... De most már legalább újra feltétlenül szerethetem őt! Lavva!

ecodrive 2011.03.05. 08:21:33

Gyerekek, akkor a felkorbácsolt forradalmi hevületet át kellene irányítani más célokra, mielőtt kihűl.

Miért is baj az, hogy motorkerékpárra érvényes vizsgát kell tenni ahhoz, hogy motorkerékpárral részt vegyen az ember a forgalomban? Talán rossz a vizsgarendszer? Akkor azt kell megtámadni. Talán korruptak és pénzéhesek az oktatók és a vizsgáztatók? Akkor az ellen kellene tenni. Talán indokolatlanul sok pénzt kérnek az egészért? (igen) Akkor azt kell megtámadni. Talán felbaszta a nép idegeit, hogy versenymotorok és fékezhetetlen motoros banditák lepték el az utakat, és ezért népharag gerjedt a motorosok ellen? Akkor tán ezt kellene kezelni. Talán a büdös, zajos, rossz (vakító) világítású motorok diszkreditálták ezt a nagyszerű közlekedési módot? Akkor talán ezzel kellene valamit csinálni. Talán irgalmatlanul, eszetlenül és értelmetlenül drágák a tiszta, csendes és erős kismotorok (400 alatt), sőt nem is nagyon van kereskedelmük?

Biztos, hogy csak a B125 hozhatja meg a motorral KÖZLEKEDNI vágyók számára a kánaánt? Szerintem nem. Talán a targetet kéne jól megválasztani, és nem elveszíteni az öszehozott lendületet.

donphobos 2011.03.05. 08:42:44

Sziasztok!

Én már elmondtam korábban amit gondoltam, kár újra leírni. A1 ott van, elérhető áron és idő alatt. Akinek ez nem megy, az ne is akarjon motorozni, mert nem tudja megengedni magának.

Van egy olyan kifejezés hogy "a piac beárazza". Most ez történt. Ennyien érdeklődtek, lehet ez a rossz előkészítés vagy csak az általánosan alacsony életszínvonal (vagy sok más tényező) eredménye.

Lehet újra próbálkozni, de ha a metodika nem változik akkor marginálisan tér csak el az eredmény a mostanitól.

Én ha ácsingóznék a 125-re akkor simán letenném az A1-et, az ingyen levesre kár várni, az már elmúlt.

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 09:13:08

Ez ott lett naggggyon elkurva, hogy a 800+ alairohely b.aszott bekuldeni IDOBEN az alairasokat, mert bal.fa.sz modott feb. 25 elott 2 perccel sem lett nekik szolva nyilvanosan is alig latszott a hataridot.

Tuti biztos, hogy legalabb 20k alairas ott hevereszik meg.

Es tudom, h nincs tavasz, de 2 honap alatt egyetlen sza.ros 125-os robogot nm tudtatok tesztelni kedvcsinalonak. Fákkk.

donphobos 2011.03.05. 10:01:53

Egy dolgot elfelejtettem.

- Bende járt borbélynál, ez dícséretes!
- Bende szakállt trimmelt, ez dícséretes!
- Bende inget vett fel, ez dícséretes!

Következő népi kezdeményezésre:

- inget ki kell vasalni
- inget nadrágba betűrni, mint úriemberek szokták
- inget be kell gombolni szépen

Egyébként nem reménytelen ez, a harmadik népi kezdeményezésre már konkrétan öltönyt vizualizálok Bendére. Hiába, vizuális vagyok nagyon :-)

Üdv!

dobzse.laci 2011.03.05. 10:14:41

@okoskodó: Ilyen drága volt az E ?
Nekem 2200Ft volt az ABC '88-89-ben.

ommm 2011.03.05. 10:35:50

@Zajgyár: Készen vannak a jövőbeli terveink, de majd elgondolkodunk rajta, bár úgy gondolom, hogy a közlekedési kultúra a fejekben dől el, nem a Totalcaron.

kafferbivalybalamber 2011.03.05. 10:44:15

@ommm: A közlekedési kultúra is pont olyan, mint a kultúra úgy általában.
Kultúrember nem köp a padlóra, a többinek meg tilos. Kampányolhatsz te amivel akarsz, a sok büdös bunkóból akkor se lesz kultúrember. A tiltásnak kell érvényt szerezni, ami meg a rendőrség dolga lenne.
Azok persze meg egy frászt akarnak ezzel foglalkozni, inkább kibekkelik valahogy azt a pár évet a nyugdíjig, ahová negyvenegynéhány évesen elvonulnak.

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 12:11:09

@'saztán?: de, olvastam.

Egy - amugy eltolt videozas - kapcsan a cikk egyharmadaban lett megemlitve, hogy a 110 ccm-es cucc mennyivel jobb, mint az 50-es nemszabalyos es 50-es szabalyos robi. (Kosz, tudtam.)

Ez nem a 110-es robogo tesztje volt.

Miert nincs ilyenkor egy halom cikk mondjuk a hasznalt piacon dögivel levo 125-os Burgmanrol, Piaggio Typhoonrol, Yamaha Majestyrol stb.??

donphobos 2011.03.05. 12:31:07

@fegyvervideoponthu:

Valahogy úgy gondolták hogy elég lesz a webes kampány, a banner amikor a "kismotort" tartja a feje felett a sziluett család (mint a Critical Mass) és a hatalmas nagy lelkesedés hogy most aztán megcsináljuk.

Közben meg kevesen írták alá és persze lehet hogy sok ív nem érkezett be időben.

Az hogy miért nem volt több teszt nekem is rejtély. Ha már autós-motoros portál és akkora ismerettségi körrel rendelkeznek akkor lehetett volna komoly használt és új tesztelési arzenállal is készülni. Tudom hogy kibicnek semmi sem drága, de egy autós-motoros portálról beszélünk és nem valami amatőr rajongói klubbról egy garázsban.

Mindegy, én nem hiszek a B125-ben, a jelenlegi szabályozás rendőrségi ellenőrzésében és betartatásában hiszek. És A1 valamint A korlátlan. Ezek vannak és okkal vannak ezek.

Enrico Palazzo 2011.03.05. 12:44:06

Támogató vagyok, mégsem sikerült aláírnom!

Miért? Határidő hiánya és szervezés!

Elvittem egy barátomat is, hogy együtt írjuk alá a kérdőívet, a Hungária/Köbányai környékén lévő MOL kúton. Fogalmuk nem volt, hogy hol van a kérdőív, keresték, de nem találták meg. Ez volt Február 24 körül.

Egyedül elmentem Március elsején aláírni, szintén kútra, ahol megint keresték 10 percig az ívet, de nem találták meg.

Kiderült, hogy lejárt a határidő. Naponta 10x tuti nézem a Totalcart és a B125-öt is követtem, de nem tudtam a határidőről!

EKKORA BETŰKKEL KELLETT VOLNA A FŐOLDALON SZEREPELNIE A BANNEREN MINDEN NAP.

Zz_ 2011.03.05. 12:51:03

Elsőnek valami olyasmit kellene népi kezdeményezni ami nagyobb valószínűséggel nyer, ami tényleg bántja az emberek igazságérzetét. Aztán már rutinosan alá fogják írni az emberek.

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 13:02:14

@donphobos: mindegy, hogy tamogatod vagy sem, itt a BUKAS okairol ertekezunk.

Rossz szervezes, rossz kommunikacio inkabb volt sztem bunos benne, mint az esetleges erdektelenseg es tamogatas hianya.

---

A1+kieso munkaido+ irrealis regado = "annyira nem tudnak megbuntetni" = "125/50"-essel tele hasznaltauto. Rendszamos meg gyakorlatilag nincs.

Vajon miert?

Sztem ez jobban mutatja a "nep igenyet", mint az alairasgyujtes.

Tigrisszív 2011.03.05. 13:37:48

@fegyvervideoponthu: Igen. A "nép", aki 125-ösben gondolkodna esetleg, már csak ilyen. A jogsit még letenné talán, vannak hét végi tanfolyamok is, a gyakorlati órákat meg lehet ütemezni munkaidőn kívülre is (én is így csináltam meg az A-t, munka mellett, a legdurvább céges melódömping-időszak kellős közepén), viszont a motorok ára, igen. Szóval ez megérne egy misét. Aki mellényből kicsenget mondjuk 800 000-et egy új 125-ösért, az nem fog ilyet tenni, mert lesz lóvéja A-ra és nagyobb motorra, amivel kedve esetén elmehet túrázni/csapatni, szóval örömmotorozni. Az első motorom nekem is arra kellett - gondoltam én -, hogy közlekedjek vele A-ból B-be, de már az első napon azon kaptam magam, hogy nem a szokásos legrövidebb úton megyek haza melóból és élvezem. Pedig az egy Simson S51 volt, franc tudja hány évvel ezelőtt.

Szóval aki megteheti, hogy új 125-ös gépet vegyen, rendesen papírozva és forgalomba helyezve, rendszámmal, az nem ilyet fog venni. Azok, akik "rá lennének szorulva" a 125-ösre, mint lehetséges és olcsó közlekedési eszköz, ők meg amiatt, hogy minél olcsóbb legyen, rendszám nélkül fognak venni egy használtat és 50-esként használják majd, kockáztatva a lebukást.

Szóval a "Vajon miért?" kérdésedre a válasz: Mert aki megengedhet magának egy tiszta papíros-rendszámos új 125-öst, az nem azt fog venni, aki meg nem engedhet meg magának, az a hivatalos fenntartást sem akarja/tudja megfizetni és használtat fog venni okosban.

Az egyetlen értelmes megoldás a regisztrációs adó eltörlése lenne, meg az, hogy az smkp kategória is rendszámköteles legyen.

Igen ám, de gondolja bárki is, hogy ha eltörölnék a regadót, akkor számottevően olcsóbbak lennének a motorok? Frászt, a kereskedő megtartaná mint extraprofit és menne a sírás tovább, hogy jajj, nem megy a bót...

donphobos 2011.03.05. 13:57:37

@Tigrisszív:

Igazságod vagyon, csak helyeselni tudok. A puszta lelkesedés nem elég. Kell egy célcsoport akire lehet alapozni, mert különben nem lesz tényleges "súlya" az aláírásoknak.

A kismotorok adóztatása is megér egy misét, ha a közlekedést akarnák fejleszteni kétkerekű irányban, akkor lehetne ezzel is kezdeni valamit. Ne legyen irreálisan magas regisztrációs adó rajtuk.

De ez sajnos a mentalitást nem fogja megváltoztatni. Aki nem tudja ténylegesen (!) fenntartani a 125-öst az hiába is írja alá. Mert nem képezni valós személyt a mozgalom mögött, tehát csak dagasztja a vitorlát majd kilép mögüle amikor élesedne a dolog.

A közlekedés mindenképpen pénzbe kerül, nem szabad azt hinni hogy a motorral csak spórolni lehet. Adó, fenntartás (karbantartás), biztosítás és védőfelszerelés (!) kell hozzá.

A magyar használtpiac egyik sajátossága hogy sokan sáskaként lelaknak mindent, aztán eladják. Örökké nem lehet karbantartás nélkül járművet üzemeltetni, be kellene épüljön a köztudatba hogy erre is szükség van. A benzin önmaga nem adjak ki egy jármű fenntartási költségeit. Szerintem sokan csak eddig jutottak, hogy 3 litert fogyaszt. Ez így butaság.

Rocko- 2011.03.05. 14:09:49

@ommm: - a határidőt tényleg jobban kellett volna propagálni, többször rákrédeztem, nem kaptam választ
- szerintem nem végleges az, hogy most nem sikerült. gondolom meg lehet próbálni újra. aki most alíárta, az alá fogja írni akkor is, így meg már csak a mardék 15 ezret kell összekaparni.

kafferbivalybalamber 2011.03.05. 14:24:41

@fegyvervideoponthu: Gondolod, hogy pont az a 10-20 ezer forint, és a 3-4 órányi időtöbblet, ami az A1 és a B125 között lenne, pont az eredményezné, hogy a népek majd nem sumákolják el a 80-100 ezer forintnyi regadót?
Hát én csodálkoznék.

kafferbivalybalamber 2011.03.05. 14:42:06

Egyébként még mindig ott virít a közlekedési fórumoknál a banner, hogy "Támogasd a Totalcar B125 kezdeményezését!"
Trehány banda.

'saztán? 2011.03.05. 16:10:54

@Tigrisszív: 800000 forint egy 125-ösért??? én minap láttam suzukinál ilyen nagykerekű, drótküllős 125-ös robogószerű valamit 450-be. tehát újat, garanciával. szerintem simán jó lehe városba egy olyan. vagy úgy gondolod a nép csak vespára ülne?

Lowtyo 2011.03.05. 17:11:12

egyik hajnalban egy mol kúton írtam alá az ívet.
miközben kortyolgattam a kávém és átfutottam a lapot, megakadt a szemem egy régi főiskolás barátom nevén.
előttem nemsokkal írhatta alá. jó volt legalább az aláírás gyűjtő lapon találkozni vele.
következő akciónak "legyen 1000 forint 1 liter benzin"?
na?
he?
mol biztos megint beszállna.

1000rörö 2011.03.05. 18:02:35

Lehet ha meg lett volna fűszerezve egy olyan melléklettel ami a mi királyunknak is tetszene Pl: minden 125-ös motoros köteles kivilágítva a hátára írni: ÉJJJJEN VIKTORKA már törvénybe iktatták volna.

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 18:39:17

@kafferbivalybalamber: "Gondolod, hogy pont az a 10-20 ezer forint, és a 3-4 órányi időtöbblet, ami az A1 és a B125 között lenne,"

Ez a te agyadon kivul hol szuletett meg?

Meg az osztrak fizetesekhez mert osztrak B125-atkepzes is boven sokkal olcsobb a magyar A1-nel.

kafferbivalybalamber 2011.03.05. 18:49:08

@fegyvervideoponthu: Na ja. Osztrákiában olcsóbb. Az A1 olyan 70 ezer nálunk, és 10 óra képzést tartalmaz. A B125 lenne kb. 6 órás képzés... Szorozd össze.
És akkor a jogsicsere költsége még sehol nincs, mert ugye a kártyajogsiba nem lehet pecsételni. Azt cserélni lehet.

Egyébként nekem megvan a nagy A, nem érint a dolog, valamint az eredeti kezdeményezést aláírtam. Ami kb. arról szólt volna, ami az íven is van (jó homályosan), hogy X évnél régebbi B automatikusan B125, minden további faxni nélkül.
Aztán amikor itt elkezdték ezt a semmitmondó, szócsépkő cikkáradatot, amivel szétszpemmelték az egészet, úgyhogy még az is megutálta aki addig szerette, jöttek a kommentek.
Namost a TC kommentelői azok sötétek, és rettentően féltik a többieket, mer jajj mi lesz ha mindenki olyan hülye mint ők, és majd gyakorlatlanul belemegy a forgalomba. Úgyhogy a TC szépen enkezűleg kiherélte a kezdeményezést, én meg visszamentem a MOL kútra és kihúztam magamat.

'saztán? 2011.03.05. 18:53:19

@fegyvervideoponthu: iskolától függően 200-300 ojró sógoréknál a "b125". egy példa:

www.fahrschuleslansek.at/fuehrerscheinausbildung/125-ccm-code-111.html

nekik olcsó, nekünk nem.

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 18:54:28

"Na ja. Osztrákiában olcsóbb. Az A1 olyan 70 ezer nálunk, és 10 óra képzést tartalmaz. A B125 lenne kb. 6 órás képzés..."

Meg 1x: Ez hol szuletett meg a te agyadon kivul?

Es nem a gyak. kepzes (illetve annak hianya) a az A1-gyel a gond, hanem az ertelmetlen kresz vizsga es oktatas irrealisan sokert es feleslegesen.

---------

Egyebkent kimegyek magyarB-vel .at-be, es megcsinalom a B-feljogositast, azt jogilag lehet-e gyokerisztanban ervenyesiteni vajon?

kafferbivalybalamber 2011.03.05. 18:56:09

@fegyvervideoponthu: Ha jól nézem, épp a te agyadban született meg az, hogy osztrákiában olcsóbb.
:)
Egyébként a TC kommentjeiben kell olvasgatni, főként a belsősök beírásait.

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 18:59:30

@kafferbivalybalamber: NEM, en rakerestem, valamelyik korabbi blogposzt kommentjebe be is linkeltem az osztrak megoldast B125-re.

Kb. 200 euro, helyi autoklub tagoknak ennek toredeke. Magyaran olyan, mintha az en fizumhoz kepest 15 ezer lenne.

'saztán? 2011.03.05. 19:00:12

@fegyvervideoponthu: "Egyebkent kimegyek magyarB-vel .at-be, es megcsinalom a B-feljogositast, azt jogilag lehet-e gyokerisztanban ervenyesiteni vajon?"

az osztrák b125, náluk, az olaszoknál és luxemnburgban érvényes. ezt olvastam egy osztrák autósiskola honlapján.

'saztán? 2011.03.05. 19:02:20

@fegyvervideoponthu: hát, itthon egy jogsi csere 6000...

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 19:04:21

@fegyvervideoponthu:

www.schottenring.at/pdf/preis_fuehrerschein_a125.pdf

Itt van 99 euroert is osztrak B125 kepzes, de a jogsibejegyzes csak Ausztriaban, Olaszorszagban es Luxemburgban ervenyes sajnos.

Ipari-antidepresszió 2011.03.05. 19:05:24

Nem lehetne népi kezdeményezést indítani inkább azért, hogy rutin ellenőrzéskor és szervizek alkalmával a km óra állást rögzítsék központilag, kötelezően? Ez az össznépi km óra visszatekerés eladáskor már kezd sok lenni.

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 19:06:37

Kar, 99 euro es 6 ora gyakorlati kepzes = ez maximalisan kellemes es realis lenne.

kafferbivalybalamber 2011.03.05. 19:07:21

@fegyvervideoponthu: Ne a saját fizudhoz arányítsd az osztrák árakat, értelmetlen.
Arányt viszont érdemes nézni. Hogyan aránylik az osztrák A1 ára az osztrák B125-éhez? (Megnézném sajátúlag, ha tudnék németül, de sajnos nem tudok.)

fegyvervideoponthu 2011.03.05. 19:16:27

@kafferbivalybalamber: 599 euro a B-jogsi.

(ez olyan sokkal nem is tobb, mint bananisztanban)

"B125" meg ugyanott 99 euro.

kafferbivalybalamber 2011.03.05. 19:23:02

@fegyvervideoponthu: A1 meg nincs is egyáltalán, vagy hogy?

'saztán? 2011.03.05. 19:58:09

@kafferbivalybalamber: osztrákoknál nincs "a1". van "a" olyan 700 eu-ért meg 5 éves "b" mellé megszerezhető 125-ös 11 kw-ig 2-300 eu-ért. egy "b" 900 eu, egy "b+a" meg 1500 eu.

Tigrisszív 2011.03.05. 20:15:14

@'saztán?: Nem tudom, hogy hol és mit néztél, de én legolcsóbban kereskedőtöl Innovát láttam, az is bemutató darab, 530 000-ért, Malagutik 6 kilótól, onnan pedig határ a csillagos ég. Burgman 125 898 000, Honda PCX 125 700 000, de pl. a 125-ös vara 1,3 misi. Szóval nagyon azért átlagban nem lőttem mellé... :)

'saztán? 2011.03.05. 23:02:35

@Tigrisszív: szuzuki pont hu, motor, árlista, fl 125 k7: 448000 ft (és ez listaár és nem csak listában szerepel, hanem üzletben is lehet ennyiért kapni). ügyesen kihagytad a felsorolásodból, hogy neked legyen igazad... meg persze, aki időt meg pénzt akar spórolni, majd egyháromért vesz 125-öst... még darabig szezonja van a károgásnak, de lassan jön a jó idő, úgyhogy inkább szedd össze a robogódat és azzal foglalkozz, ha ez a téma nem érdekel. "bikers brotherhood, bullshit!" hát ja, mo-on ez nem csak filmben van. na peace

Ecotrans 2011.03.05. 23:53:39

Na akkor most már tényleg kénytelen vagyok megvenni a motoros jogsimat.
Egyébként ennél sokkal nagyobb horderejű kérdéseket is megfontolás nélkül lesöpörnek, úgyhogy még ha el is juttok az 50000-ig, akkor sem biztos hogy lett volna valami.

Aztán meg az is igazi magyar virtus hogy valamire csak addig van igény amíg tenni nem kell érte valamit.
Jelen esetben egy csomó embernek megmutattam a cikkeiteket én is, és legalább 15-20 olyat tudok aki tudta hogy mi ez, de lusta volt elvánszorogni aláírni, de még akár kinyomtatni is.
Ez van.

ecodrive 2011.03.06. 07:53:31

@'saztán?: Kedves 'saztán, ezzel az árral nem nagyon bizonyítasz semmit. Évek óta keresek magamnak kismotort, 400 ccm-ig. Használtat azért nem kerestem, mert míg az autók pár hónappal a vásárlás után rendesen veszítenek az árukból, a motoroké (legalábbis amíg figyeltem) érthetetlen okból (talán mert nincs valódi kereskedelmük) használtan is ugyanolyan irreálisan drágák, mint újonnan.

Megerősítem, hogy a négyszázezres árkategóriában soha nem találtam motort a számomra ellenőrizhetetlen minőségű kínaiakon kívül, a nagy márkák (honda, yamaha, suzuki, aprilia) pedig mind hatszázezer körül kezdték az árlistájukat a legvékonykább ajánlatukkal. Az, hogy a Suzuki momentán árul egy senki által nem nagyon ismert 125-ös Babettát, inkább csak különlegesség. Ebből a kategóriából az a jármű, amit mindenki ismer, az Innova nem ebben az árnagyságrendben játszik. Aztán ha motorforma 125-öst 250-est keresel, akkor még szerényebb műszaki tartalommal is pillanatok alatt vagy millió felett.

Úri huncitság nálunk a motorozás, ezer oka van annak, hogy miért nem terjedhet el nálunk valós közlekedési alternatívaként.

Egyébként már azt a kifejezést nem értem, hogy robogó. A 125-ös, 250-es MZ azok robogók voltak talán? A Czetka, a 350-e Jawa? Miért nem lehet kapni reális áron olyan kismotorkerékpárt 400 ccm-ig, aminek tankja van, amiben elfér egy adag benzin (nem kell száz kilométerenként tankolni szaladni), meg lehet fogni comb közé, és közlekedni lehet vele? Miért robogókezdeményezésként híresült el a B125? Egyáltalán mi az, hogy robogó?

És miért van, hogy Magyarországon, ahol viszonylag kicsi a motoros közlekedés aránya, a fejekben és a boltokban 600 ccm felett kezdődik az élet?

cso zsi 2011.03.06. 11:25:24

@ecodrive: Mert fordítva ülünk a lovon.
Talán épp ezt segítette volna elő a B125-ös kezdeményezés.
Segédmotorra, robogóra bárki ülhet, kamaszkorban, és B jogsival egyaránt.
Aki "élménymotorozni" akar, az úgyis költ a szenvedélyére, mint az az autós, aki 3000 ccm fölötti kétülésest vesz.
Úgy meg nem lesz kereslet egy járműtípus iránt, hogy erős korlátai vannak a használatának. De az átcímkézett ötvenesekből kiindulva, mégiscsak van igény a dologra. Miért van átcímkézés? Akár a rendszám, és egyéb költségek, akár a vizsga elkerülése.

ecodrive 2011.03.06. 12:53:10

@cso zsi: Ezért írtam feljebb, hogy a megszerzett forradalmi hevületet talán át kellene irányítani a megfelelő célokra.

Ma nem a tudáson múlik, hogy valakinek van-e jogosítványa, hanem azon, hogy áldoz-e rá temérdek pénzt. Az adminisztráció az elektronikus ügyintézéssel olcsóbbá válik, a kreszt mindenki tanulja meg otthon, legyenek pályák, ahol legális a haver motorjával egyedül tanulni. Legyen vizsga, de az egész jogosítványszerzésért ne kérhessenek el ilyen agyatlanul sok pénzt. Különösen ne azoktól, akik maguktól is képesek és hajlandók tanulni. Vizsgáztassanak szigorúan és igazságosan, mérjék fel a tudást, és kérjenek érte annyi pénzt, amennyit a vizsgáztató munkája megér. És ne többet.

Talán ezért kellene küzdeni.

Egyébként úgy látom, minden, a motorkereskedők, a hangadó motorosok, a jogszabályok, a biztosítási szokások (nincs téli leállás) mind a motorra ülés ellen szólnak. Mármint a normális, gazdaságos közlekedésre szóló motorra. Például a jó, tiszta, hazdaságos 125-ösökre és 250-esekre. Nincs piacuk, viszont van egekbe szállt, elviselhetetlen áruk.

Tigrisszív 2011.03.06. 19:08:36

@'saztán?: Vegyél vissza picit az arcodból és ha nem akarsz beszélgetni, akkor azt mondd, de ne menj át bunkóba. Csupán lusta voltam, úgyhogy a márkakereskedők weboldalainak böngészése helyett hasznaltauto-n lelistáztam az új és bemutató 125-ös motorokat, EZÉRT maradt ki a listából, ellentétben azzal, ahogy te "jóindulatúan" feltételezed. Onnan vannak az adatok. Hogy az uborkaszezon vége felé egy darab kereskedő kínál egyféle típust ennyiért, nem azt jelenti, hogy ez az általános, vagy tendenciának lehetne mondani, mert nem az.

A motorom össze van már szedve. Az utolsó angol mondatodat értem ugyan, de nem értem. Szerintem te sem.

'saztán? 2011.03.06. 19:23:36

@Tigrisszív: nem olvastalak el, mert tudom milyen negatív ember vagy. csak onnan tudom, hogy írtál, hogy jött értesítés. hidd azt, hogy neked van igazad most is. mint mindig...

Tigrisszív 2011.03.06. 19:28:35

@'saztán?: Én elolvastalak, mert ha valaki ír nekem, az a minimum, hogy elolvasom, főleg, ha válaszolni is akarok rá. Realista vagyok, nem pedig negatív, csak mert nem mondok másnak valamit, mint ami. Fogalmad sincs, milyen ember vagyok. Ettől függetlenül ameddig én normális hangnemben szólok hozzád, te se tegyél másként, mert az téged minősít.

8Kr8 2011.03.06. 23:26:10

Mennyire lenne nehéz dolog ezt az egészet Újra szavaztatni??? Én arra szavazok, hogy még most minél előbb szavazzunk újra! Reklámnak jó volt, de még kevés...

Kolombusz 2011.03.07. 00:50:08

Jó kezdeményezés volt, kár érte, de végül is tényleg sikerült egész jól beültetni a köztudatba, és ez a lényeg. Valahol én azért a helyetekben kudarcnak ítélném meg, hogy a havi olvasóközönségetek 10%-ának megfelelő aláírást sikerült csak összeszedni.
Bár végülis ahogy a webauditot nézem, nőtt egész szépen a látogatottságotok, ha más nem, ilyen szempontból megérte.
Mindenesetre gratulálok az eredményekhez, elsőre azért nem rossz!

deak.atti 2011.03.07. 09:39:29

Sziasztok!

Én Csepelen a Biturbo-nál írtam alá az ívet, az esett útba hazafelé menet. Én személy szerint támogatom/támogattam ezt a dolgot. Csak hogy tisztán lássanak a korábban huhogók és a most kéjes örömmel károgók: megint egy olyan dologtól illetve lehetőségtől foszt meg minket az állami rendszer, ami az EU országaiban elfogadott és törvényes. Voltam 2008-ban Olaszországban egy céges úton. Az olasz Posta egyik telephelyén volt egy bemutató. Mindenfelé 125-ös Piaggio Liberty-k álltak körülöttünk. Volt tolmácsunk, de az olaszok többsége beszélt angolul, így megkérdeztem, hogy ők miért a 125-öst használják? Merthogy nálunk Magyarországon az 50 köbcentis Piaggio Free-k vannak használatban. Meg Aprilia Scarabeo-k, abból is a 125-ösök voltak ott, nekünk meg 50-esek vannak. Erre az egyik derék olasz elmondta, hogy nincs értelme 50-est használniuk, mert náluk B-s jogsival mehetnek 125-ös motorokkal. Namost, ha van vaddisznó nép a közlekedésben, akkor az az olasz ... Kíváncsi lennék a baleseti statisztikájukra, hogy ott mennyi az autós-motoros balesetek aránya. Szerintem hasonló 75-25 % körül lehet, mint itthon. Pedig ha valahol k...va sok robogó, meg motorkerékpár van, akkor az Olaszország. Valamit biztosan rosszul tudnak, amit itt Magyarisztánban jól tudnak a döntéshozók. Szegény olaszok, mi lesz velük ... ?

Félreértés elkerülése végett: VAN A-s jogsim, Nem potyázni akartam azzal, hogy aláírtam. Csak éppen a saját bőrömön éreztem mind anyagilag, mind egyéb téren a különbséget a motorral közlekedés meg az autóval közlekedés közt. Ráadásul pont egy 8 kW-os 125-öst használok első motoromnak (kezdésnek ideális!), bár a cseréje időszerű, szeretnék már a 3. évben "felsőbb osztályba lépni". Én úgy gondolom, hogy egy átlagos gépkocsivezető néhány nap (pl. átmotorozott csendes, forgalommentes hétvégi nap) alatt képes annyi rutint megszerezni egy ilyen kis szerkezettel, pláne ha az automata váltós robogó is, hogy biztonsággal (!) el tudjon vele közlekedni.

Na mindegy, ha újrakezdi a TC, én ismét aláírom. A többieket meg üdvözlöm a 400-as benzinár és a dugóban ácsorgás elviselése alkalmával ...

DA

deak.atti 2011.03.07. 10:17:05

@ecodrive:

... amúgy meg én is pont azon tűnődtem, hogy 250 köbcentitől abszolút nem annyival olcsóbbak a motorok, hogy egy nagyobbat ne érjen meg megvenni. Példa: Yamaha YBR 250, 1.490 millió. Honda VTR 250: 1.280 millió. Suzuki GSF 650, akciósan 1.490 millió ... akkor miért is venne az ember fia (a biztosításon kívül) 250-est 650-es helyett? De a 125-ösök is 700-800 ezer forintok, meg még feljebb. Még a legolcsóbb a CBF 125 (8 kW), a maga 600 ezres árával. De a 10 kW-os CBR 125 már 800 ezer.

Régebben a sokat szidott (néhol jogosan, néhol nem) "átkos" rendszerben azért volt könnyebb motorozni, mert voltak az olcsóbb keleti (MZ, Jawa) járgányok. Nem is lehetett kapni mást, ez igaz. Az is, hogy olyanok voltak, amilyenek, bár azért új korukban sok évig gondtalanul lehetett velük közlekedni. Ma vagy veszel Keeway-t, ami megint csak az "olyan-amilyen" kategória (én speciel nem vennék, havernak van, nagyon nem szidja,m de mégse kellene), avagy veszel egy idősebb keleti vagy japán használt motort, ami vagy pénznyelő, vagy nem (többségében igen ...), vagy egy nagy levegővel egy kereskedésből kihozol egy vadiújat, ami egy családi kasszán anyagilag érzékeny rést tud ütni, tehát minimum kétszer meg kell gondolni. Ennyi a lehetőség. Ezért "úri passzió" a motorozás, és ebben egyet kell, hogy értsek Veled. Felfogásbeli különbség kéne, főleg a kereskedők részéről. Több eladott darabon kisebb árréssel is bejön a bevétel, csak jobban forog a szerviz. De hát a magyar ember csak a mának él, az a biztos, ami a zsebben van ...

DA

Lord heckman 2011.03.07. 11:01:29

OFF:

"hogy népszerűen demagóg kérdésekkel hergelje a népet"

Hááát, pedig éppen mostanában én ezt látom...

ON:

Nem lenne rossz dolog B vel 125 öst vezetni, de valahol megértem a nyakkendősöket, ha ellenzik.

calibra91 2011.03.07. 13:25:33

@Tigrisszív: Kedves Tigrisszív! Hát, akkor én voltam olyan "hüje"!!!!
Ugyanis vettem egy zsír új 125 Honda cbf-et, rendszámozva, papírozva!
2 litert iszik 100-on, 110 km/h a vége, de vígan elmegy 80-100-ig! Mégegyszer jelezném, 2 LITER !

Imádok motorozni, 14 éve folyamatosan motorozok, hol ezzel- hol azzal, de már 2 éve ezzel (cbf 125)
Tudom, hogy nem nagymotor, de aki csak munkábajárásra, és néha egy kis túrára használja, annak tökéletesen megfelel, mégegyszer 2 LITER!

Azokra is gondolhatsz, akiknek a motorozás, amellett, hogy szerelem, még prakticitás is, pláne a benzinárakat tekintve (ugye, tudod már: 2 LITER/100 km)

A B125 kezdeményezésre:
Sajnálom, mert jó ötlet volt! De ez Magyarország...
Én ezért csináltam meg a nagy "A"-t, így legalább senki nem baszogat, és tökmindegy, hogy 50-es csipszar, vagy 1.3-as Hayabusha

IGEN VOLT RÁ 76700 FORINTOM, MERT NEKEM FONTOS VOLT!

Ennyi!

Üdv

calibra91 2011.03.07. 13:43:29

@ecodrive: Tisztelt Ecodrive!

Bocs, a zavarásért, de használtauto.hu: Honda cbf 125, 550 000 ft regadóval együtt!

Szerintem ez jó ajánlat!

2009 márciusában vettem, a harmadik szezonom lesz idén, van benne 12 e km, és eddig hibátlan!

Üdv

deak.atti 2011.03.07. 14:53:19

@calibra91:

Szia!

Van egy barátomnak ilyenje (CBF 125). Én nem hittem el a 2 litert, mikor mondta. De szavahihető a srác, így inkább elhiszem. Én a GN 125-tel nem jövök ki 3 liter alatt, de az porlasztós, nem injektoros. Meg a 120 kilós habtestem alatt szerintem nekem a CBF is inkább 2.5-et fogyasztana 100-on. De azért nem rossz ... pont negyedannyit fogyaszt, mint bármelyik autónk ...

DA

ecodrive 2011.03.07. 15:43:16

@calibra91: Köszönöm szépen, de nekem sajnos a válság elfújta a bimbózó motorvásárlási projektemet. Bő egy évtizedig le sem lehetett robbantani a kétkerékről, régi bejáratott A-s jogsim van, de már jó ideje csak autózok és gyalogolok. Az árakkal kapcsolatban azért van némi tapasztalatom, mert három éven keresztül célozgattam, nézegettem, hogy mit kéne vennem. Nekem a 250-es kategória jött be (például amit úgy tűnik, abbahagyott a Honda), a rendes motorforma motorok, vagy legfeljebb a hokedli-robogók, mint a Sportcity250. Néztem volna én 400 - 650 felé is, de elborzasztónak találtam az árakat.

Ez az 550 tényleg jó ár a magyar viszonyok között, de mégiscsak egy kétéves használt jármű, és ahhoz képest alig kevesebb, mint az újkori listaára. Nem értem, a motorok miért nem veszítik úgy az árukat, mint az autók. (nem alkudni akarok, mert a motorvevés nálam most lekerült a napirendről... pedig nagyon szeretek motorozni).

panza 2011.03.07. 19:22:23

Ez az! A használt motor az használt motor. Az új meg megfizethetetlen! A motorpiaci erkölcsöket meg ismerjük hazánkban.Letagadott előtörténet, hamisított futásteljesítmény, egyebekről nem szólva. Akinek nem inge, kérem ne vegye magára. Én is szeretnék új motort, de ilyen körülmények között nehéz ügy.

Tigrisszív 2011.03.07. 19:32:48

@calibra91: Nem mondtam, hogy bárki is hülye, aki 125-öst vesz újonnan, rendszámmal. Ismerem a gépet, amit vettél, jó választás, sok örömöt és széles utat kivánok hozzá. :)

calibra91 2011.03.08. 07:46:12

@ecodrive:
Helló Ecodrive!
Nem eladni akartam:-)))

Csak ajánlottam az oldalt, illetve a típust. Ha jól láttam, akkor a vadiúj kerül 553-ba!

Az enyémet még egy jó darabig nem adom el. Építkeztünk, szóval pénzem sincs, plussz ennél jobbat úgyse találnék...

Remélem lesz majd kereted egy mocira, mert a BKV és a gyaloglás nem a legjobb.
Én minden évben 4 hónapig nyomom így, alig várom a jobb időt. 6 éve nem volt olyan, hogy március első hetében ne motorozzak...

Üdv

Kuku 2011.03.08. 09:16:51

Minden tiszteletem! A munkáért is, meg a proaktív újságírásért is! Megérdemelnétek hogy végül így is sikerüljön. Szerintem sikerülni is fog.
Kükü
Critical Mass

yxyxyx 2011.03.15. 00:22:59

A legnagyobb baj az volt, hogy sokan nem tudtak az egészről! A benzinkúton sem mondták csak amikor rákérdezte, amúgy hátul volt az egyik asztalon egy pici táblán, de a fizető vendég általában nem néz bent szét! Több helyen kellett volna hirdetni. Békés megyében a térségünkben akivel beszéltem senki sem tudott róla.
Majd legközelebb összejön!

Revolvo 2011.03.24. 01:07:28

fluor tomit azért már több mint 3 millióan nézték a tyúbon a 35ezer aláíráshoz képest...
ez a szánalom

Nackó 2011.04.25. 22:29:43

@op tomi: Helyes! Van aki értékeli a munkát.
Én is köszönöm a kezdeményezést! Bizonyára előbb, utóbb sikerülni fog.
Az "elbuktuk" kifejezést remélem mielőbb használaton kívülre helyezük. Az ilyen véleményhalmaz, ami a 125-ös témára generálódott kemény olvasmány. Láthatjuk, hogy mi minden jó piszkálódásra, politizálásra. Tapasztaltam külföldön több elutasítást, amikor robogót szerettünk volna bérelni.
Na igen, nem mindenben vagyunk más európai népekkel azonos szinten. Nem is mindenki akarja, ez kicst meglepett. Én örömmel vettem volna, ha a "B" jogsim többet érhetett volna. Vannak itthoni hangok, hogy a korlátolt magyaroknak nem jár! A 125-ös témától a fegyverviselésig hosszú a lista. Elnézést, se a "hülye", se a fegyverviselés nem szándékos provokáció a részemről. Mondjuk a két véglet, úgy mint a legegyszerűbb és legnehezebb. Gondolom a parlamentben ülők is előbb, utóbb több olyan témában, mint a 125-ös kezdeményezés, kedvező módon fognak állást folalni. Addig is üdv mindenkinek!
Magánvélemény: több domb-és hegyvidékünk van. A napi tevékenységem egyszerűbb és olcsóbbá tételéhez az 50-esek kicsik.
Testsúly (nem háj): 120 kg. Felszerelésem: 40 kg. Összesen 160 kg terheléssel kell durva hegyi utakon mozognom. Nem tuningolok, a trv.-t betartom.

cso zsi 2011.07.14. 19:18:33

"Oktatnák a robogósokat".
tv2.hu/tenyek/video/oktatnak-a-robogosokat

Ezek annak is ellene beszélnek, ami jelenleg működik.
Sikerült találni olyan idióta riportalanyt, akinek nem robogót, meg autót, de gyereket sem adnék a kezébe.

image00 2011.09.09. 13:33:05

Ha 35 000 embernek ez fontos ügy,akkor igen is ne hagyjuk hogy semmibe vegyenek minket!
Ha szükséges indítsuk el újra a szavazatok gyüjtését!