Teszteljük a Cougart

  2011. február 27. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Kezdem elveszteni a fonalat. Azt, hogy mikor mi történt a Cougarral, már csak homályosan érzékelem. Amikor kimegyek a Baronshoz Diósdra, mindig elmondják, bár ott se tudja mindenki fejben tartani, tehát Kölyök, Géza, Hunya vagy a többiek beszámolójában mindig felbukkan valami új elem. Én meg mindig fotózok, és egyszer már diktafonnal is próbáltam összesíteni a fejlesztéseket, de nagy a káosz.

Nagy vonalakban tehát a helyzet a következő:
– A hátsó futómű laprugóit szétszedték, bezsírozták, újraszilentezték.
– A motorteret lecsiszolták és átfestették selyemfényű feketével.
– A motorháztetőt hasonlóképp.
– A régi főfékhengert, ami valószínűleg valami Sierra-féleségből származott, kicserélték gyári Mustangra.
– Kölyök nagyon cserélte volna a régi ablakmosótartályt, mert besárgult már, de én pont ezért szeretem, szerintem illik az új, fényes gépházba. 
– Rezső kétszer is szétszedte az ülést, másodszorra épített bele gerinctámaszt és egy kicsit bekagylósította.
– A klíma eltávolításával új ékszíjkonzol kellett, új a hűtőventilátor, és bár ez már tényleg inkább csak optika, bekerültek az új, Cougar feliratos szelepfedelek és légszűrőház. 
– Porlasztó beállítva, valami kóbor vákuumcső a helyére került. 
– Bent van az új gyújtótrafó.


– Bekerültek a rendes amerikai, öntöttvas dudák, hogy meglegyen az amerikai két szólam. 
– Ricsi lakatolt bele egy szép új akkutálcát, mert a régit már elég hézagosra marta a sav .
– Az alumíniumhűtőt befestették feketére, hogy ne lógjon ki. (ezt én kértem) 
– Lekrómozták a gázrudazatot és egy csomó csavart.
– Megérkezett és bekerült végre az autóhoz illő, krómházas Autometer fordulatszámmérő. Természetesen működik is.
– Ha már kiszedték a teljes műszerfalat, hogy új krómozást kapjon, átmadzagolták az elektromos dolgokat.
– Géza már az elmebaj határát súroló precizitással belőtte a maszkon a lámpafedeleket úgy, hogy nyílegyenesen megy a vonal. Ilyet még tökéletesre glancolt amerikai autókról szóló könyvben se láttam, egyet sem. Nem is hiszem el.
– Ugyancsak Géza addig baszakodott a géptető zárjával, hogy tíz centi magasságból leengedve halk kattanással záródik.
– A futóműben kicserélt, kiegyengetett és helyre rakott dolgokat már régóta nem tudom követni.

Még nincs meg, de állítólag a hétvégén kerül vissza a műszerfal újrakrómozva. Géza és Kölyök köteleztek rá, hogy menjek egy kört az autóval, figyelgessem, mi tetszik, mi nem, mit kéne máshogy megcsinálni, és mi az, ami jól van úgy, ahogy van.

– A fék végre fog. Kicsit összevissza a fogáspont, fura az adagolhatóság, de végre lehet menet közben állóra fékezni a kerekeket. Eddig az volt, hogy radikálisan harapott egy ideig, aztán semmi, gurult tovább. Most már tudok álló helyben gumit füstölni, mert a fék megtartja az autót. Mellékesen került a motorházba egy kézi fékerőelosztó is, amivel – épp gumifüstölési céllal – lejjebb lehet venni a hátsó fékerőt. 
– A kormányzás közvetlenebb lett, a kormányszög viszont sokat romlott, egy szűkebb kereszteződésben tolatgatni kell. De az új csonkállványok már készen állnak.
– Az orra gyönyörűen áll, így kéne ennek kinézni, csak erősebb fékezésre már lekoppan az eleje. Az úthibákat se szereti. Úgyhogy az első rugók most mennek edződni.
– Hiába a friss madzagolás, nincs bal első index.
– A motoros rádióantennában még mindig ott lappang az a kis zárlat, ami miatt kikapcsolt állapotban is kihúzva marad.
– A távfény lábkapcsolója végre tökéletesen működik, mondjuk új is. Az index kormánykapcsolója is alakul, bár még egy-két apróságot abban is cserélni kell.
 – Mivel a generátor töltése a műszerfalon át jutna az akkumulátorhoz, a műszerfal pedig ki volt véve, a fogyasztókat érdemben nem teszteltem, és az Amerikából megrendelt két szép gyári, vasból készült dudát se szólaltathattam meg. 
– A motor kicsit mintha szebben menne, de azért több tesztelés kéne, hiszen plusz 2 fokban a gumi is könnyebben forog el az aszfalton.
– Én nem éreztem, mert leginkább az első két fokozatban kínoztam, de a Baronsék azt mondják, 3-asban csúszogat a váltó, ami még bontatlan, eredeti.

Meg is rendeltem Amerikából egy overdrive-os váltót, mert a felújítás és a teljesen új között nincs akkora különbség, overdrive-val végre országúton is autózhatok hangorkán nélkül, és az OD valójában korhű: Amerikában a 30-as évek óta léteznek utólagos szettek. Lesz még egy olajcsere, amire a Báróék 15W-50 meg hasonló furcsaságokat mondtak, de kivételesen nem fogadtam szót. A norvég Áfortól rendeltem ötliternyi 10W-40-es félszintetikust (hiszen ötliteres a motor, kell szmájli, hogy ne trollkodd szét a posztot?) és két liter automataváltó-olajat az északi-tengeri jobbikból, mert a kormányszervo néha eldugul a szmötyi miatt, így azt is cseréljük.

Az olajat csak vasárnap tudom kivinni Diósdra, de a jelek szerint a tesztelés azért nélkülem is nagy erőkkel folyik. Tegnap például Kölyöktől, a Last Barons PR-esétől kaptam a következő levelet:

…Avagy, Bear Grylls megküzdött a vadságáról híres, hegyekben élő macskaféle remek példányával.

Báró úr felhívott délután, hogy legyek oly kedves, és vonuljak haza a Cougarral, lássuk, mit csinál az úton.

Gondoltam, mi bajom lehet, autózom egy jó kocsival, megnézem, hogy kanyarodik, fékez, és társai.

Be is pattantam a műhelynél, és közben nem nagyon sajnálkozó pillantást vetettem a hétköznapokat jelentő Renault Mégane felé, mely egyszerre családi autó és a szürke massza egyik buborékszerű tagja.

Már előre élveztem a rám váró 7 kilométert hazáig, de még nem értem el 600 méterre, a kocsi leállt.

Sem gyújtás, lámpa – semmi.

Állat volt, a délutáni forgalomban nézegettem a kábeleket, a tömeg meg kígyózó sorban került ki.

Egyszer csak egy kis Hondából átkiabál egy csaj, hogy segíthet-e…

Na, itt már röhögtem, persze, hisz hideg van, vigyél haza.:)

Mondtam, nem, köszi, csak az akksi szar – nyilván nem hagyom, hogy cikibe legyen egy amerikai legenda –, bár ekkor még egyáltalán nem voltam biztos benne, mi a baja.

Mire ő:

– Ja, az amerikai autók játékosak, de megéri!!! – integetett, majd elment.

Hosszan néztem utána – a kis bennfentes.

Szerszám semmi, rájöttem, hiába próbálom kézrátétellel becsühölni, lehet, kevés lesz.

Jött Báró úr ezerrel, ötletek voltak, az akksi főkábelét és annak perifériáit ellenőriztük – a biztosítékok után, közben egy-két sablon poén a Forddal járók kontójára…

Egyszer csak bekapcsolt a lámpa.

– Mit csináltál? – kérdeztem.

– Semmit – röhögött Báró.

Rendben, gyorsan vissza, a pozitív sarut kicseréltük – kicsit kétséges volt a belepréselt kábel állapota –, ismét integetés, felkészülés a 7 kilométerre.

Majd egy km után lerobbanás – utolsó lendülettel út szélén megállás egy Suzuki mögött, akinek tulaja nyilván várt valakire.

Mottető fel, rutin rendelkezésre, semmi probléma itt, azonnal vágtázunk tovább.

Nyomom itt, csavarom ott, pöckölgetem amott.

Semmi.

Közben a bácsi persze odajött, és egy kissé ködös történetbe kezdett, mely összefüggött a fiatalságával, 3 haverjával és egy 800 forintos, favázas Tátrával, ami most már biztos sokat érne.

Én bólogatok, közben beülök a kocsiba, rágyújtok, ekkor veszem észre, hogy egy fiatal csinos lány a járdán úgy megy el mellettem, hogy folyamatosan felém bámul…

Hm.

Ennyire nem lehetek szép hirtelen.

Bazz! A Cougar az ultimatív puncimágnes!

Mese nincs, ennyi!

Na, de hideg van, kiszállok, megint alányúlok az akksitálcának, azonnal feléled a fényszóró… Na, tudod, kivel szórakozz! Persze a nagy izgalmak közepette elfelejtettem, hogy tankolni is kellene, de szerencsére El Gato finoman észhez térített – néhány erős rántással, majd lefulladó motorral. Éppen begurultam vele a kútra, ahol csak futtában válaszoltam a sablonkérdésre:

– Sokat eszik?

– Csak 5 literes! Mitől fogyasztana sokat?

De a választ nem vártam meg. Kivágtam a szekvenciális irányjelzőt, és hazamentem.

A szép ívű S kanyarban remekül befeküdt a kocsi, feltéve a koronát a több mint 1 órás útra, ami alatt 7 egész kilométert tettem meg.

Remélem, vasárnap én is megtehetek vele legalább ugyanennyi kilométert. Egyszer minden összeáll. Vagy nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr142689428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.02.27. 09:46:36

Grat a puncimagneshez! Kesz lesz az egyszer!

robian 2011.02.27. 10:22:13

egy mp3at nagy dolog lenne feltenni a hangjáról?

sufnyi 2011.02.27. 10:35:03

Robi Robi, türelmes az idegrendszered hogy ilyen jól bírod a strapát. Na meg a pénztárcád is hogy amcsiból tudod bele rendelni a cuccokat. Majd egyszer ha időd lesz rá, számszerűsíthetnéd a vállalkozás könyvelését. Vagy inkább bele se mersz gondolni?

Leadfoot 2011.02.27. 10:38:26

Gumifüstölés? Robi, azért többet néztem ki belőled...

ommm 2011.02.27. 10:39:06

@sufnyi: Megdöbbennél, mennyiért lehet rendelni cuccokat odaátról. Egyáltalán nem vészes, csak tudni kell, honnan.

donphobos 2011.02.27. 10:42:01

Ez ilyen igazi prütykörészős autó, lehet vele szerelgetni és morfondírozni hogy milyen lesz ha majd kész lesz. De szerintem ezek soha nincsenek kész, egy újabb szint felé halad mindig a produkció. Kicsit mint a high end hi-fi, amikor már-már vallás mint hallás és zene.

Aki nem érti az olvasgassa még :-)

kzolika 2011.02.27. 10:47:14

Lényeg, hogy az OT-s rendszám rajta van. Szégyen!

elcor 2011.02.27. 10:49:21

@ommm: Megoszthatnád, fellengzés helyett...

sufnyi 2011.02.27. 10:50:37

Hmm akkor a tengerentúlon tényleg király lehet az élet és még a benya is csak 180 náluk. Tudnak élni. És idöbelileg mennyi a posta?

ommm 2011.02.27. 10:51:25

@elcor: Nincs fellengzés, csak látom, ha Winkler pakkot kap, akkor mindig rácsodálkozunk, hogy "csak ennyi?". Majd ő összeszámolja.

@kzolika: Jelezném, hogy az autót OT-s rendszámmal vette.

sufnyi 2011.02.27. 10:51:57

Ja igen megoszthatnád...vagy ennyire titok a megszerzett tudás? :::)))

Rocko- 2011.02.27. 10:56:03

- csak nekem van Vmax Zsolti utánérzésem?
- csak engem zavar a csillaggarázsban tartott amerikai autók sora?

zulululu 2011.02.27. 11:01:12

@sufnyi: Amerikaban minden olcso. Autok, alkatresz, benzin. Tenyleg, dobbenet. Meg nekunk is. Ha pedig az ottani fizuhoz hasonlitod, akkor rajossz, hogy mirol szol az amerikai alom. Csak mi szopunk itt a gany EUban :(

Wizardus86 2011.02.27. 11:02:22

@robian: sztem akár még videó is lehet belőle

már látom magam előtt a címlapfotót: Winkli könyököl, vigyorog míg a Macsek hátulja füstfelhőbe burkolózik :D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 11:05:08

Csak halkan teszem fel a kérdést:
lehet hogy autó lesz belőle?

evil. 2011.02.27. 11:05:32

Irigyellek a türelmedért :)

ommm 2011.02.27. 11:06:04

@Rocko-: Csak. Ami odakinn áll, annak az nem árt, hidd el.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 11:06:12

Egyszer a gumifüstölés kultúrális intézményéről írhatnátok valamit...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.27. 11:06:38

@kzolika: Ne, most megint miért kell elkezdeni? Minden ilyen posztnál van legalább egy ember, aki elkezdi az OT rendszámot fikázni. Mi a fasznak? 5 évre megkapta a minősítést, addig azt csinál vele a gazdája, amit akar.

Egyébként az itthoni minősítőknek simán mindegy, hogy mi van a motorháztető alatt egy amerikai verdában, mert ami nem Pannónia, ahhoz úgyse tudnak hozzászólni...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 11:07:14

Egyszer a gumifüstölés kultúrális intézményéről írhatnátok valamit.

Rocko- 2011.02.27. 11:08:05

@ommm: persze, ez csak hó és nem az a sós lötty, ami az utakon van, az tiszta sor.
meg lehet, hogy akié az szintén utcán tartja, tehát ilyen szempontból tényleg nem érv.
de akkor csak az én szememet szúrja, oké.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.02.27. 11:15:56

hiába, no, válság van. egy ilyen netalja autósújság egyik cikkírócskája ötliteres amerikait újít fel, a másiknak sorban készülnek a mercik, karotta már a sokadik versenyautót építi, stb..

kzolika 2011.02.27. 11:19:05

@Rocko-: Ha engem kérdezel, csak téged zavar az amerikai autók sorsa. Engem sokkal jobban zavar, hogy a XIII. Kárpát utcában van egy csóka, aki az OT-s kupé Mercedesét tartja az utcán és még napi használatban is van. Azaz az autó a Gogol utcában áll, csak azok azok a házak helyrajzi számilag Kárpát u. címmel futnak.

lally 2011.02.27. 11:20:20

Na ja, a gumifüstölés a lényeg. Ahhoz minimum kell 5000 köbcenti....

De minek kell automata váltóhoz fordszámmérő?

indapass90210 2011.02.27. 11:21:32

Határozott véleményem, hogy ezt a kocsit át kellene fényezni narancssárga-metálra.

davez 2011.02.27. 11:25:01

így tovább! :) majd kérünk videót is!!

last barons 2011.02.27. 11:25:34

@Rocko-: Nem értem, hogy jön fel egyáltalán a párhuzam.

Miután kocsikat gyűjtünk, nem fedett hangárokat, így sajnos utóbbiból kevesebb áll rendelkezésünkre, mint előbbiből.
Ezért lehet, hogy néhány kocsi a szabad ég alatt tölt pár napot.
Az enyém is.
aztán vannak a többiek, amik már 10 évet álltak máshol, mielőtt ideálltak.
De nem azért, mert az olyan jó dolog.
Majd ha mi leszünk a világ urai, azonnal változtatunk ezen az áldatlan állapoton.

BOSCHtechnikus:a gumimelegítésnek a versenysportban funkciója van.
A meleg gumi jobban tapad ugye.
Az utcán kizárólag erőfitogtatás-dehát esendők vagyunk...

MR. elmebeteg: azért elég állat, hogy ennyi ami lejön neked az egészből.
Nem irigyellek.

kzolika 2011.02.27. 11:25:39

@scheerti: Csak azért, mert tényleg eredetire megcsinált, a minősítő bizottság szemében azonban véres rongynak számító autókat (pl. 353W) meg seperc alatt kiszórnak a vizsgán. Történelmi és kulturális fejlődése miatt kicsit több köze van Mo.-hoz egy (kelet-)eu-i autónak, mint egy akármilyen USA-ból származó autónak.
Persze, én európai polgár szeretnék lenni és nekem Amerika nem álom. Iszok kólát, csak nem vette el az eszemet.

Rocko- 2011.02.27. 11:37:56

@kzolika: nem kifejezetten amerikai autóra értettem, hanem egy régi vas ne álljon már a hóban. csupán erre céloztam.

mtk001 2011.02.27. 11:38:38

Azt hiszem mire elkészül, addigra Winkli meg is unja és keres egy másik autóideált, amit szerelőhöz tolhat. :-)

Rocko- 2011.02.27. 11:39:24

@last barons: én is kívánom, hogy legyen minnél több terület nektek arra, hogy megfelelő módon tudjátok tárolni a rátok bízott autókat. mondom ezt minden felhang nélkül.

semminemciki 2011.02.27. 11:41:51

de szar már, hogy itt is megy az irigykedés...!
Pedig mennyivel érdekesebb dolgokról van itt szó. Például, hogy hol a fenében tudjátok megcsináltatni az üléseket???

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.27. 11:46:06

@kzolika: Nem azért szórják ki a Wartburgot, hogy egy amerikai autó átmehessen, elhiheted.

A magyar OT-minősítés úgy faszság, ahogy van. Amit ismernek, annak csillognia kell, amit meg nem, az vagy megkapja, vagy nem.

PaOntan 2011.02.27. 11:46:51

ommm, Te vagy Winkler szovivoje ? :-)

kzolika 2011.02.27. 11:51:11

@scheerti: A fenét nem. Csak amíg a félmillióból pöpecül megcsinált Wartburg tulaja nem akar még 50 ezret csúsztatni a bizottságnak, mert az a projekt 10%-a, addig egy USA-ból 3 millióért behozott autó értéke mellett ez a plusz 50 eltörpül.

Mondjuk ez a magyar minősítés szerintem is egy vicc.

Mondjuk arra kíváncsi leszek, amikor majd az első hazai Swiftek elérik a minősítési korhatárt és valaki megjelenik az első Swifttel a bizottság előtt. Vagy az első hazai FAstrák egyike ott áll majd.

expert-mérnök 2011.02.27. 12:00:46

1) az "átmadzagolták" kifejezés elég mellbevágó volt...(2x is)

2)"Gumifüstölés" pffffff...ez szintén elég beszédes...szinte ledöbbentett!

A cikkíró saját magad minősíti ezzel!

Pityubácsi 2011.02.27. 12:03:14

trollkodok:
- klímát miért kellett kibaszni?
- a hűtő lefestve nem annyira fog jól teljesíteni a nyári melegben
- fordulatszámmérő meg homasitás gagyiszar ebben a környezetben

egyébként meg csak irigykedem :-))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.27. 12:04:57

@kzolika: Nem akarok veled vitatkozni, mert kicsit unom már a témát, de elhiheted, hogy a félmillióért pöpecül felújított Wartburgon vannak "baszni rá", meg "jó az úgy" és persze "azt senki se nézi" hibák, amiket egy ebben felnőtt, ilyen autókat az utolsó csavarig fejből ismerő vizsgabiztos tízből kilencszer kiszúr, addig egy amerikai autónál nem fogja tudni, hogy ez most egy Mustang vagy Cougar alkatrésze, vagy használták mindkettőben, esetleg egyikben sem...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.02.27. 12:40:59

Még mindig elcsodálkozom hogy lehet egy _ekkora_ autó alatt _akkora_ fék :) Nem akarsz belerakni valami nagyobb tárcsa+nyereg szettet, Winkler?

szamok ember 2011.02.27. 13:18:09

"Géza addig baszakodott a géptető zárjával, hogy tíz centi magasságból leengedve halk kattanással záródik. "

Ezek szerint Winkler utálja, hogy normálisan záródik a motorháztető. Vagy csak nem tud magyarul.

AzHofi 2011.02.27. 13:18:09

Én csak gratulálok. A fikkantáshoz vannak nálam hozzáértőbbek is. Én egy seicentót kezdtem villanyosítani, már megvan minden, motor, elektronika, akkuk, töltő, már csak csinálni kéne. :-) Ráadásul ezt sem exhibicionizmusból csinálom, hanem mert utálom beindítani 3 km-ért az 1.8-as családi kombit.

szamok ember 2011.02.27. 13:23:54

"Most már tudok álló helyben gumit füstölni, mert a fék megtartja az autót. Mellékesen került a motorházba egy kézi fékerőelosztó is, amivel – épp gumifüstölési céllal – lejjebb lehet venni a hátsó fékerőt. "

De szép hobbi, nem véletlenül csinálják a francia külvárosok unatkozó fiataljai is.

abes 2011.02.27. 13:28:46

Puncimágnes beépített szopóálarccal.

:-DDDD

Tigrisszív 2011.02.27. 13:32:15

Hogy is hívják ezt? Álszent faszság? B125 vs benzintemető Cougar (szintén hasonló kaliberű, permetezőszagú Vmax), gumifüstölés. Alacsony a kerítés...

AzHofi 2011.02.27. 13:36:49

@Tigrisszív: hej, ha abból a kertből csak ilyenek szabadulnának... de téged is kiengedtek baszki. :-)

Tigrisszív 2011.02.27. 13:38:55

@PaOntan: Igen, mer' Winkler nem ereszkedik le a parasztokhoz (akik mi lennénk, ugye...).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.27. 13:40:33

Huhh, szép mennyiségű meló... ...szép mennyiségű lóvéban is, gondolom :)

Tigrisszív 2011.02.27. 13:41:58

@AzHofi: Engem kiengedtek, Winkler meg te kimásztatok. Nem ugyanaz. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.27. 13:42:49

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: A Csikós Mergái hányadrészébe' vannak egy új Suzukinak? Mondjuk a kezdőrészletének? :D

Az én Fordomba 9 év alatt ment bele egy j Buzuki teljes ára. A két rommá töréssel, javítással együtt.

VargaLacee1982 2011.02.27. 13:46:14

Kedven amcsi autóm! ott van a szeren! sok sikert a folytatáshoz

last barons 2011.02.27. 14:06:44

@szamok ember: Te valami hiperokos figura lehetsz, így az építő jellegű hozzászólásaidból ítélve.

expert-mérnök 2011.02.27. 14:07:47

@szamok ember: Erről van szó!!!

Én is csak "gratulálni" tudok a gumifüstöléshez!

A cikk írójának sikerült alulmúlnia önmagát!

Persze egyesek szerint lehet...ez csak trollkodás...!

expert-mérnök 2011.02.27. 14:10:30

@szamok ember: "Most már tudok álló helyben gumit füstölni, mert a fék megtartja az autót. Mellékesen került a motorházba egy kézi fékerőelosztó is, amivel – épp gumifüstölési céllal – lejjebb lehet venni a hátsó fékerőt. "

aztaaaa.....

:(((

Van még lejjebb is???

baseldon 2011.02.27. 14:28:45

@ommm: ertelmezesileg, a zamerikai olcsoalkatreszforrasokat keretik megosztani.akkor nem lesz fellengzos.

ommm 2011.02.27. 14:31:21

@baseldon: Gondolom, a Last Baronsnál nem örülnének neki, ahogy egyik műhelynél sem. Az apróságok java része a Fomoco-shopból jött. A többi maradjon Kölyökék titka. Szerintem segítenek, ha szükséged van valamire.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.27. 14:34:43

Tök jó, hogy ha Winkli ír egy -akármilyen- blogbejegyzést, rögtön mindenki fikázik, bunkóskodik, trollkodik.

Most vagy ennyien irigykednek egy jó kis amcsi vényócra (amiről mindig is álmodoztak, csak nem jön össze/gyávák belevágni), vagy a Winklit rühellik ennyire.

De akkor miért szólnak hozzá?

GERI87 2011.02.27. 14:43:57

"Most már tudok álló helyben gumit füstölni, mert a fék megtartja az autót. Mellékesen került a motorházba egy kézi fékerőelosztó is, amivel – épp gumifüstölési céllal – lejjebb lehet venni a hátsó fékerőt. "

Lejjebb?
Én eddig úgy gondoltam hogy teljesen meg lehet szüntetni a fékhatást...

Ha izomautóm lenne én is füstölném a gumit néha-néha...:)
Pedig alapból rühellem az ilyesmit..

Merida001 2011.02.27. 14:54:37

Jó a cikk gratula, de azért egy kis videó beleférhetett volna szerintem!:)

szamok ember 2011.02.27. 14:59:31

@last barons:

Miért jó égetni a gumit?

Te hogy éreznéd magad, ha egy festett hajú az erőlködésedet, hogy a halom vasát szép autóvá varázsold, viccesen a baszakodás szakkifejezéssel illetné? Én odaraknám a kezét a
motorháztető alá, persze szintén viccesen.

baseldon 2011.02.27. 15:05:36

@ommm: koszonjuk, igy mar jobb.
nekem nincs ami autom, csak a rend kedveert szoltam bele.

last barons 2011.02.27. 15:32:11

@szamok ember: Az ilyesmi nem oszt, nem szoroz.
főleg, hogy nagy szeretettel foglalkozik a kocsival.
Az számít, a többi nem.Egy kis gumifüst sem, hisz egy ilyen kocsinál ez majdnem hogy természetes.Nem azért, mert meg tudja csinálni- hanem AHOGY megteszi.

Ciri 2011.02.27. 17:39:57

@ommm:
Baszod, mi a faszomért nem ba@átok ki innen a szuzukin szocializálódott, megkeseredett majmokat?
Miért? Kurvára nem értem.

Ciri 2011.02.27. 17:43:42

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

"egy ilyen netalja autósújság"
Akkor mi az Apád faszáért baszod itt a rezet már ezer éve??
Hihetetlen. Baszod jobb, ha tényleg orvoshoz fordulsz.

911 Turbo 2011.02.27. 17:44:02

Passzol az alu hűtőhöz a fordulatszám mérő ! A krómokat is cserélni kéne műanyagra !

Ciri 2011.02.27. 17:46:00

@KuKori:
"De akkor miért szólnak hozzá?"

Mert irigy, mint a picsa.

last barons 2011.02.27. 17:49:10

@911 Turbo: Mint az a szövegből kiderül-már ha végigolvastad- a képen látható fehér számlapos műszer helyett kapott egy krómházas Autometer műszert, mely passzol a beltérhez.

911 Turbo 2011.02.27. 17:58:28

@last barons:
Létezett olyan műszerezettség amiben volt fordulatszám mérő , főleg a nagy motorosokhoz . Minek bele másfajta ?

Virago_1000 2011.02.27. 17:59:33

@KuKori: Imadom a v8-at, de nem szeretem az amerikai autokat. Miert is lennenk irigyek? Erre? Ugyan mar. Ennek az autonak max. "feelingje" van, de minden parametereben vertek annak idejen az europaiak. Szerintem a v8 sem amerikai talalmany.
Ha Winkler az NSX-jet csinaltatna, na arra, arra annyira irigy lennek, hogy a pszichiatrian kezelnenek.

@GERI87: Ez a Mercury izomauto? Na ne vicceljunk kerem. A nemet, angol GT-k akkor nem izomautok? Hogy a japan sporkocsikrol ne is beszeljek. Ez a Mercury (es a 60as evek amerikai autoi) a mernoki szakma szegyenfoltjai.

Virago_1000 2011.02.27. 18:02:13

@Ciri: "Baszod, mi a faszomért nem ba@átok ki innen a szuzukin szocializálódott, megkeseredett majmokat?"

- a diktatura mar veget ert, ebreszto!
Velemenyszabadsag van (?), liberalis demokracia az orszag allamformaja, 2011-et irunk!

Virago_1000 2011.02.27. 18:08:44

@Ciri: "Mert irigy, mint a picsa. "
- elvileg lehetseges, hogy irigy, de korantsem biztos. Egy kanyarodni keptelen dobfekes, laprugos, traktorhangu furdokadra nem mindenkinek mozdul am a cerkaja, ha mar egyszer annyi sok szeretheto auto van. Sokfelek vagyunk.

Bocsanat, Winkler, sok sikert kivanok a proijekthez. Csak ne a koruton fusdtold a gumit. Amugy is marha szopas es orakig tart levakarni a raegett gumidarabokat a lengokarrol azert a par perc mosolyert nem eri meg - persze szigoruan csak szerintem.

expert-mérnök 2011.02.27. 18:09:10

@last barons: "...Az számít, a többi nem.Egy kis gumifüst sem, hisz egy ilyen kocsinál ez majdnem hogy természetes...."

Van aki szintjén ez lehet, hogy természetes...

Virago_1000 2011.02.27. 18:11:20

@Ciri: "Mert irigy, mint a picsa. "
- elvileg lehetseges, hogy irigy, de korantsem biztos. Egy kanyarodni keptelen dobfekes, laprugos, traktorhangu furdokadra nem mindenkinek mozdul am a cerkaja, ha mar egyszer annyi sok szeretheto auto van. Sokfelek vagyunk.

Bocsanat, Winkler, sok sikert kivanok a proijekthez. Csak ne a koruton fusdtold a gumit. Amugy is marha szopas es orakig tart levakarni a raegett gumidarabokat a lengokarrol azert a par perc mosolyert nem eri meg - persze szigoruan csak szerintem.

DocBulywood 2011.02.27. 18:14:01

Bocs, h megkérdezem, de mi az az overdrive fokozat? Az mit kapcsol? Vagy akkor milyen áttétel van? Ez olyan, mint régen a negyedik mellé beraktak egy ötödik fokozatot, hogy kevesebbet forogjon a motor? (Mondjuk nem "üvölt", meg lehet spórolni üzemanyagot.)

Örülnék, ha egyszer az automata váltókról írnátok egy cikket. Például a "P" fokozat az hanyas fokozat? Az egyes? Vagy ilyenkor mi történik a váltóban?
És hogyan működik???

Ha volt már ilyen szájbarágós cikk, nyomj egy linket kérlek.

911 Turbo 2011.02.27. 18:18:48

@Virago_1000: Hát a japán "sporkocsikról " tényleg jobb nem beszélni . Nem voltak , most sincsenek , és nem is lesznek ! Rizskályhák !! Tényleg sporkocsik , minden hiányzik belőlük !

last barons 2011.02.27. 18:23:32

@expert-mérnök: Ne lovagolj ezen tovább, mint az szükséges.
Mindenki megértette, hogy Te nem füstölnél gumit, maradjunk ennyiben.:)

Virago_1000:Éppen Te mondtad ki, hogy kinek ez, kinek az.
...És éppen ezért tartom kicsinyes dolognak lenézni egy Cougart, mert én sem merészelem lenézni a púpos Wartburgos/02BMw-s/Ladás/Suzikis arcokat.

Tégy tehát Te is így, és ne nevezz egy szép régi autót, mint a Merc traktorhangú fürdőkádnak.
Főleg, hogy gőzöd sincs, miről is bubogsz.

wilhelm 2011.02.27. 20:09:50

Hmmm màr alig vàrom hogy elkészüljön a verda és a Winkler pàr év utàn megunja és akkor majd jò àron megszerzem:) csak le ne maradjak az àrusìtàsròl...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 20:31:10

@last barons: Csak viccből írtam, de tényleg nem tudom, hogy mi értelme van az utcai gumifüstölésnek, talán a "CSAK" a megfelelő válasz. Egyébiránt respektálom a munkátokat!

Schütii 2011.02.27. 20:41:45

A hűtőre nincs valami burkolat ami levegőt a ventilátorra tereli? Attól még (sokkal) hevigyutibb lenne a hűtés.

expert-mérnök 2011.02.27. 20:42:11

azért ez is egy figyelemre méltó hozzászólás volt:

Tigrisszív 2011.02.27. 13:32:15
"Hogy is hívják ezt? Álszent faszság? B125 vs benzintemető Cougar (szintén hasonló kaliberű, permetezőszagú Vmax), gumifüstölés. Alacsony a kerítés..."

Kíváncsi lennék az érintett(ek) válaszára!!!

Astra király 2011.02.27. 20:42:11

HA VÉGRE KÉSZ LESZ EGY VIDEÓS TESZTET KÉRNE AZ AUTÓS TÁRSADALOM!!!

KÖSZI

Schütii 2011.02.27. 20:44:23

@BOSCHtechnikus: Szimpla erődemonstráció, kisfarkúaknak kompenzáció is egyben.

Virago_1000 2011.02.27. 20:46:46

@last barons: jo, igazad van. Elfelejtettem hozzatenni, hogy csak nekem az, az en izlesemnek nem megfelelo.

"Főleg, hogy gőzöd sincs, miről is bubogsz."
- nem szereltem amerikai autot meg eletemben, elismerem. De nem is kell, mert eleg csak ranezni a kepekre (pl amelyiken a laprugo-futomu lathato) hogy lassam, hogy milyen szerkezetek, es megallapitsam, hogy muszakilag le voltak mindig is maradva. Ez mar a kepekrol is atjon, de en pl nem vagyok lusta, veterantalalkozokon alafekudni a gepeknek (ha a tulaj beleegyezik), ugyhogy sommas velemenyem nem legbolkapott.
A (gyari kivitelben) Zsiguli szinvonalu belso meg mar nem is oszt, nem is szoroz.

Az minden tiszteletem az elmebetegeke, de kezeljuk helyen a dolgokat.

Virago_1000 2011.02.27. 20:52:54

@911 Turbo: "Nem voltak , most sincsenek , és nem is lesznek ! Rizskályhák !"

Sosem keso tanulni, kezdhetjuk: Toyota Supra, Mitsubishi 3000 GT, Nissan Skyline, Honda S2000, Honda NSX, Subaru...
Azt ne is emlitsem, hogy ki vett reszt a Forma-1-ben es ki nem.
Majd tortenelem erettsegire keszulj fel, mert megbuktatnak.

Mondom ezt ugy, hogy egyik nagy kedvencem a leghuteses P. De ugy onmagaban az egesz is, keves gyarto van, dicsosegesebb historiaval. PErsze minden egy otlet ellopasaval kezdodott....

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 20:56:01

@Virago_1000: Én sem vagyok oda az amcsi autókért annyira, (viszont a 90-es évek előtti BMW-kért megdöglök az e30-34 ig bezárólag) de végülis ha nem rabolták rá a pénzt, akkor hagy csinálják nem? Mondjuk 18 éves koromban álmodoztam egy Corvette motoros IZS-ről.

Virago_1000 2011.02.27. 20:56:53

@Schütii: vagy annak demostracioja, hogy nem jo a tapadasod, nincs penzed normalis gumira? (a kivulallo lehet hogy nem sejti, hogy egyik lab a feken)

Virago_1000 2011.02.27. 21:01:23

@BOSCHtechnikus: A corvette c3 kene, azert, mert hasonlit a formaja a Lamborghini Miurahoz.
Az altalad kedvelt BMW-kert en is odavagyok. Ott Munchenben tudtak/tudjak hogy kell v8-at csinalni. Gaydonban, Maranelloban, Stuttgartban sem hulyek, Koprivniceben sem.

last barons 2011.02.27. 21:23:03

@BOSCHtechnikus: Köszönjük szépen.

Virago_1000:A kép sokkal árnyaltabb, mint két laprugó.
De nem hinném, hogy elhangzott volna, hogy ezek a világ legjobb autói technikailag.
Mégis azt mondanám, hogy szerethetőek, és olyan dolgokat adtak az átlagpolgárnak, amit más országban csak sokkal több pénzért érhettek el a vásárlók.Egy méregdrága Miurát nem kell összehasonlítani egy a töredékébe kerülő, tömeggyártású autóval azt hiszem.

A gumi befüstölése pedig ideális esetben egy lámpától elinduláskor is bekövetkezhet./ideális eset- elég erős hozzá a motor/

Amúgy meg:ezek legendák, tetszik, vagy sem.

Kismacska nyárson 2011.02.27. 21:26:18

Nem értem mi a gond a gumifüstöléssel.
Brazília nyomornegyedeiben pl. a nepperek szintén ennek a hobbinak hódolnak.
Elrabolják az ellenségeiket, rájuk húznak 3-4 autógumit, lelocsolják benzinnel és meggyújtják.

Ehhez képest Winkler kispályás úgyis ... :P

Kenguru 2011.02.27. 21:31:32

Jobb lene az a 15W50 olaj. Ezeket a motoroket még vastag ásványi olajakohoz tervezték, inkább olamennyiséggel kennek mint nyomással.

Nem az igazi bele a túl vékony/modern olaj.

A ventillátor-hűtő részre meg tényleg kéne az a légterelő, mert így kb 50%-át bukod a heavy duty fan blade teljesítményének.

Amúgy meg jó látni hogy valaki igényesen dolgozik, végre.

brob 2011.02.27. 21:36:27

Kár azon vitatkozni, hogy a japó vagy Usa vas a jobb-e, mindkettőnél találsz jót, is meg ipari hulladékot is. Azt meg, hogy ki tud/nemtud v8-at gyártani ne feszegessük...

Kismacska nyárson 2011.02.27. 21:40:03

Az amcsi kocsik szarok de van amelyiknek szép a hangja és dögös a formája.
Ha a motorjuk korszerű lenne és a futóművük is jó lenne, nem ment volna csődbe az egész amcsi autóipar :P

Schütii 2011.02.27. 22:07:52

@Virago_1000: Sejti a kívülálló is...,
mikor látja a féklámpát. Jó gumit persze tényleg baromság elfüstölni.

Schütii 2011.02.27. 22:13:53

@Kismacska nyárson: Tegyük hozzá, hogy ha fejlesztettek volna akkor nem lennének szarok a jenki vasak. Mert a 60-as években még elment ez a technika, ami a Cougar alatt van, de pl a mai Mustangok is merev hátsó hidasak, nem beszélve a SUV-okról.

911 Turbo 2011.02.27. 22:23:14

@Virago_1000: Sportkocsit Európában gyártanak , amikről Te beszélsz azok sporkocsik , rizskályhák , japán fosok !

tomoo 2011.02.27. 22:25:08

Szép munka!
Várjuk a videós tesztet ha kész.

Rocko- 2011.02.27. 22:36:01

@Schütii: véletlenül se gondold azt, hogy valaki élvezi.
de nem ám!
csakis pöcshosszabbítás lehet.

GERI87 2011.02.27. 22:41:50

@Virago_1000:

"Ez a Mercury (es a 60as evek amerikai autoi) a mernoki szakma szegyenfoltjai."

Nem tudom hogy a Mercury ebben a kategóriában mennyire jó vagy nem jó, nem értek hozzá...de azért azt se mondanám hogy szarok.

60-as évek...hmmm...mivel is gurult a nép akkor nálunk?

Ez meg légkondival, tágas kasztnival, szervóval, autómataváltóval, kényelmes futóművel picit többet nyújt mint az akkori keleti csodák nem?

Azt is nézd hogy mások voltak (meg ma is) az igények amerikába meg európába...

A nyílegyenes, jó minőségű és széles 80-al csettegő stílus teremtette kocsi nyílván nem fog beválni az alpokban meg a kanyargós olasz szerpentínen vagy bárhol európában...ahol 10 km van település.

GERI87 2011.02.27. 22:50:29

Mi magyarok nyílván hatalmas tapasztalattal rendelkezünk a motorizált gépek terén és mindenkinek áll legalább 3 motor és egy hobbi sportkocsi a garázsban hogy ellentmondást nem tűrve mindíg az legyen a vége a dolognak hogy "csak a japán":)

Schütii 2011.02.27. 22:51:27

@Rocko-: Aki ezt élvezi az perverz állat és erről nem vitázom. Persze nem a gumit kell sajnálni, sokkal inkább a túlmelegedő motort, a szétgyötört erőátvitelt meg a(z)(le)égő hátsó féket. Ilyet autószerető ember nem tesz az autójával. Pont.

Rocko- 2011.02.27. 22:57:12

@Schütii: mindenkit mást szeret. mi ezzel a gond?
nem értek egyet vele én se, de attól még elhiszem azt, hogy valaki ezt élvezi. valaki meg azt, hogy a 3 tonnás terepjárójával kimegy természetjárni. valaki meg azt, hogy az autója 6 másodperc alatt van 100-on. különbözőek vagyunk, de ebből kiindulva nem lesz senki pöcse kisebb.

Kismacska nyárson 2011.02.27. 23:50:55

Pontosan, senki ne pofázzon már bele ha én boszorkányt- vagy politikust akarok égetni.
Az én magánügyem. Szagoljátok :P

csuvel 2011.02.28. 00:13:32

Ommm, Te vagy a csicskája a Winklernek, vagy Winkler már olyan "nagy ember", hogy nem derogál neki leereszkedni a pórnéphez egy pár válaszadásra?

Azért ez elég gáz szerintem!

Virago_1000 2011.02.28. 00:24:42

@911 Turbo: "Sportkocsit Európában gyártanak , amikről Te beszélsz azok sporkocsik , rizskályhák , japán fosok"

- Latszik, mennyire hulye vagy, reagalni sem erdemes.

@last barons: Nem hasonlitottam a Miurat a Corvette-hez. Kozuk sincs, keresztben levo v12-es kozep es v8as orrkozepmotor - total mas koncepcio. A forma hasonlit, ami nyilvan nem veletlen, de barmelyik hasonlo formaju sportauto tetszik.
Hadd valljam be, rengeteget jartam USA car talalkozokra, nezelodni, nyalat csorgatni, de aztan lediplomaztam, ismereteimet gyarapitottam, gyarapitom most is, es ahogy telik az ido, egyre kevesbe szeretem az amerikai autokat.
Amihez a jenkik ertenek: dogos forma, jo hang, feeing. LEgjobban a feeling. Hatalmas feelingjuk van ezeknek a kocsiknak. Pont azert ertek egyet: szerethetok. Viszont en mar inkabb technikai oldalrol kozelitem meg a dolgot, ahogy idosodok. Ebben pedig alulmaradnak, a japanokkal(ahol ertekelheto veteranauto nincs feeling meg sosem lesz) vagy eu-val szemben. A 90-es evek elejetol mar feelingjuk sincs a yenki autoknak, ezert is csodolnek be/csod kozeleben egyensulyoznak. AMi megmaradt: korszerutlen futomuvek, alvazas platos terepjarok, es a koreai autokat alulmulo muanyagszornyek.
Viszont egy c3-as Corvette, kromutkozos, na az igazan kene.

"A gumi befüstölése pedig ideális esetben egy lámpától elinduláskor is bekövetkezhet"
- pont hogy nem ez az idealis, mert azt jelenti, hogy nincs eleg tapadas. Bocs ha kicsit kioktato a stilusom, nem szandekosan, vagy offenziven.

Virago_1000 2011.02.28. 00:31:06

@Rocko-: ha nem pocshosszabbitas, hanem elvezet a gumifustoles, akkor miert nem maganyosan, otthon, vagy ejjel valami eldugott helyen fustoltetik, miert a nagy tomeg elott?
Egyebkent nem itelem el azt aki csinalja, de hulyesegnek tartom.
Schutiinek igaza van, ez vitathatatlan:
"Persze nem a gumit kell sajnálni, sokkal inkább a túlmelegedő motort, a szétgyötört erőátvitelt meg a(z)(le)égő hátsó féket. Ilyet autószerető ember nem tesz az autójával. Pont. "

@GERI87: "60-as évek...hmmm...mivel is gurult a nép akkor nálunk?"

- Es mivel gurult nemetorszagban, Angliaban, Franciaorszagban, Olaszorszagban? Azzal hasonlitsad inkabb ossze, mert az eletszerubb. Amugy nem lennek meggyozodve, hogy ezek a vasak kevesebbszer doglottek volna le europai korulmenyek kozt, mint akar a farhutos Skodak.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.02.28. 00:39:06

Winkler Wonza a wTrollokat:))
Nem értem miért kell nyafizni a gumiégetésért, amíg nem a ti kib@aszott egyszobás panellakásotok ablaka előtt csinálják. Amikor Winkler kijön a kész Cougarral a Last Baronstól, akkor a kapuban ballábfék nagygáz, és a vigyorából le lehet majd olvasni, hogy megérte rákölteni a családi autótok árának dupláját egy amerikai "mérnöki szégyenfoltra".
Nem hiszem, hogy amikor ezt leírta, akkor arra gondolt, hogy minden óvoda előtt majd gumit éget gyorsulás előtt.
Szerintem a sorhat az sorhat, de ha egy napsütéses nyári délutánon választanom kellene a BMW, vagy Cougar kulcsok között, a Cougart vinném krúzolni.
Aggódjatok inkább a gázszámla miatt, sok gyökér!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.28. 02:09:47

@Virago_1000:

Nem ehhez a hozzászóláshoz kapcsolódik szorosan, csak pár japán autó birtoklása után elment a kedvem tőlük. Műszakilag teljesen jók, sosem ott volt a baj. A legtöbbnek még a formája is oké.

Ami engem irritált: gyenge fékek, és a formailag zavaros, helyenként igénytelen minőségű anyagokból összedobált beltér. Az ülések csak opcionálisan rosszak bennük.

De a tutiságot már ezerszer leírtuk:

Olasz formaterv kívül-belül, francia kényelemmel és fékekkel, amerikai hanggal és feelinggel, német futóművel és hajtásláccal - mindezt Japánban extrázva és összerakva :)

Rocko- 2011.02.28. 06:58:17

@Virago_1000: azért mert dugni se egyedül dugsz hanem mással. jó dolgokat közösen csinálni jó.

Powerslave 2011.02.28. 07:54:49

Mi a jó isten az a Mopar fecni a Fordra pakolva? :D

911 Turbo 2011.02.28. 08:02:01

@Virago_1000: Ha nem érdemes reagálni akkor miért teszed ? Egyébként anyád hülye mert gumi nélkül is elment a kuncsaftokkal szobára .

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.28. 09:47:11

Két dolog:
-Szerintem páran elég jól megélnek Winkler hozzá nem értéséből.
-Ez a kocsi sosem lesz kész. Egy never-ending story, never-ending számlákkal, miközben boldog boldogtalan "próbálgatja", azaz jár vele. Én sem szívesen adnám vissza, ha egy balek odaadná, sőt még amellett, hogy állja a költségeit még fizet is érte, hogy nálam van.
Nekem is egy elég ritka járművem van, és én is csináltatom.
De ez úgy megy, hogy megnézi mi a pálya a géppel, összeszedi ami kell, időpontra viszem, és max 2 nap múlva hozom.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.28. 09:50:38

@GERI87: Ezt a Mercury-t minimum a Tatra-val kellene összehasonlítani, nem egy Warburggal.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.28. 09:58:22

@DocBulywood: Az overdrive azt csinálja, hogy a hidraulikus kuplungot fixre köti - mintegy utolsó sebességként- , így annak a vesztesége nem jelentkezik az autópályás krúzoláskor.

hirtelendi 2011.02.28. 10:52:07

@scheerti: Pár dolog ehhez az egyébként parttal vitához.
1. A minősített autó gazdája nem csinál azt az autójával öt évig, amit akar, vállalta az állagmegőrzést, és nem alakíthatja át, és csak a muzeális célnak megfelelően használhatja, ebben tehát nincs igazad.
2. Amiben igazad van, hogy a félmillás varnyún jó eséllyel vannak olyan hibák, amiket említesz, és ki is szúrják, de én a minősítéseken szinte több amerikai autót látok, mint keletit, úgyhogy elvileg érthetnének hozzájuk, van is hogy értenek, de kétségtelenül sokkal elnézőbbek a nyugai típusokkal szemben, mint a keletiekkel. Egy Lada, Varnyú, Polski már szinte csak FIVA 1-2 állapotban megy át, egy amerikai meg szinte akárhogy. Sokat számít az is ki viszi a vizsgára, ismerős, visszatérő ügyfélnek elnézőbbek. De nem hinném, hogy lenne korrupció, valahogy nem olyanok azok, akiket ismerek onnan.
3. És ez csak a jéghegy csúcsa a minősítési problémákban, úgyhogy abban is igazad van, hogy ez vicc, de nincs jobb, és senki nem is meri megkaparni, mert esetleg ugrik az egész rendszer, a kedvezményekkel együtt.
4. Konkrétan a Cougar rendszámát már le kellett volna adni, hiszen a minősítés követelményeinek már nem felel meg az autó, de amit tudunk róla, egy objektív minősítésen eleve nem szabadott volna átmennie, szóval igazából mindegy, viszont akkor hogy kerülne be az országban? Amennyire tudom Winkler nem kérte OT-s rendszámmal, egyszerűen csak így tudták behozni, neki is meglepi volt, amikor azzal vette át.

fonaktamas 2011.02.28. 11:24:27

Akik azt kérdezik mennyibe fáj ez, meg az, és mi lesz a vége, stb. - mif@sznak turkáltok mások zsebében? nem hiszem, hogy sok közötök van hozzá.

Ez a Cougar szép, az álom része. OT-s és kit zavar, és miért? És ha ezután is az lesz? Húzzatok innen a brébe!

Kerékfüstölés, is-is. megvan a helye és miértje. Simán elképzelem a boldog tulajt (persze, pélóextenderrel - ezt azért nem hagyhattam ki ;) ahogy bemelegíti a gumit, mielőtt elrajtolna a negyed mérföldön. Szeretném látni, és majd hörgök a gyönyörtől!

Várom a folytatást, mindent bele!

GERI87 2011.02.28. 12:15:28

@Virago_1000:

Az akkori szinten szerintem hozták az elvárhatót technikát, persze az amerikai igényekre szabva...hogy azóta mi (nem) változott az egy dolog.

És igen filingje van a dolognak de ez itt most fontosabb is mint a technika mert nem bevásárló kocsinak vette gondolom....

A technikai buzéria meg jó dolog, de nem minden...nyílván egy mai turbó diesel családi kombi is magasabb szinten áll, de ennyi is amit tud: sorozat gyártott guruló doboz amit nem hiszem hogy 30 év múlva majd nyálcsorgatva újítgatnak fel...

önkéntes rendőr 2011.02.28. 12:48:32

Végigolvatsam a kommenteket, és gyerekek, úgy látom, pont leírtátok a véleményemet így összesítve, úgyhogy most meg se szólalok.
Jó a cikk amúgy...

James_Bond 2011.02.28. 13:42:37

Az a fordulatszámmérő abszolút autentikus a Cougarban...mondjátok, más Homasitás gagyiszutyok is van benne? Boááááááá.

James_Bond 2011.02.28. 13:44:19

Ja, Winkler, van otthon egy zölden világítós, dévú racerhez való kvarcórám...azt még esetleg beszabhatnátok a műszerfalba...na?

Virago_1000 2011.02.28. 13:57:36

@Rocko-: "azért mert dugni se egyedül dugsz hanem mással. jó dolgokat közösen csinálni jó. "

-igy is ki lehet magyarazni.

@KuKori: "és a formailag zavaros, helyenként igénytelen minőségű anyagokból összedobált beltér"

-engem is ez zavar a japan autokban. Egyenisege egyiknek sincs, mindegyik, mint ha utat akarna keresni, idomulni akar. Ez eppen ugy igaz a Nissan Micrara, mint pl egy komoly gepre, pl impreza.

Bundasian 2011.02.28. 14:05:23

A B125-ös mozgalmi bohóckodás, meg az 5literes V8, meg a 18 autó fejenként a szerkesztőségben tényleg furcsa egy kicsit...
javaslom, ha ennyire fontos a város levegője, tartson egy, max 2 autót minden totálkáros, és nem lesz min kattogni a trolloknak.

Hurri Kán 2011.02.28. 18:18:23

Lassan autó lesz belőle :)

last barons 2011.02.28. 18:40:05

@newtehen: Először is:Robi nem az egyetlen ember, aki hozzánk hozza a kocsiját, bármilyen hihetetlen.

Másodszor:Ez az idióta, sosem lesz kész szöveget pont 15 éve hallgatom.Nem alapul tényekre, csak ostoba böfögés.
Mert a tények mást mondanak.A Last Barons csak a tavalyi évben több, mint 10 autót csinált ilyen- olyan mértékben.
Harmadszor: Ha azt hiszed, hogy arra verem, hogy a Cougarnak hogy tudom kitaposni a belét, mert amúgy csak egy görbevázas rollerem van és egy fél pár cipőm hozzá, akkor tévedsz.
Természetesen a tulajdonossal ez előre közölve lett, és hogy miért?
megfogalmazom egyszerűen, hátha majd kapisgálod:Mert szükséges, hisz ha nem teszed próbára, honnan tudod, hogy milyen a végeredmény?

Jah, persze, elolvasom a könyvbe.

Végezetül pedig figyelmeztetnélek, hogy a sok marhaságra a továbbiakban nem vagyok kíváncsi, majd ha felnőttél a feladathoz, hogy egy értelmes posztot írj, lehet, még dumálunk, addig azonban biztosan nem.

James_Bond: már jeleztem, hogy a fehér számlapos fordulatszámmérő már nincs a kocsiban.

Mert kibasztuk.:)

Kifordított kacagány 2011.02.28. 19:29:37

@Rocko-: a te autód mikor válik szoborrá?;)

egyébként meg hihetetlen, hogy nincs 10 olyan hozzászólás, ami ne a fikázással foglalkozna. és még megsértődik csodálkozva az isten barma, hogy a winkler nem veszi emberszámba és nem siet válaszolni a hülyeségeire.

Rocko- 2011.02.28. 19:33:20

@Virago_1000: ha szeritned kimagyarázás, akkor nem tök mindegy?
élvezetes dolgokat együtt csinálni jó. ez olyan, mint az ökör iszik magában mondás.
de ez már jócskán szociológia.

Virago_1000 2011.02.28. 22:48:37

@Rocko-: egyutt, mert az ember tarsas leny.

szakmernok 2011.03.01. 11:31:19

Winkler amcsi autós cikkei elé is ki kellene rakni egy figyelmeztetést mint Csikós veterános cikkei elé.

Nem értem ezt a sok irigy embert. Le sem tagadhatnátok, hogy magyarok vagytok.
Azért örülök, hogy vannak egy páran nem irigyek is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 21:54:05

Mult heten fenykepeztem le egy cougart san joseban a california wheels nel, felete, tokeletes allapotut. Az egeszben a borzaszto az volt hogy leszedtek rola a gyari gyonyoru kerekeket es felraktak ra 5spoke 22'inch donky rimseket :/ persze a fotumuvet babralni kell hozza....haaat.... Ha valakinek igy tetszik es kifizeti oke

Jo lesz ez a kocsi, bar en a chevy chevelle re eskuszom:))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.03.03. 21:56:36

Amugy milyen dolog beszolni masnak hogy hova viszi a kocsijat meg mennyit kolt ra? Az hogy milyen lesz/lett arrol oke a velemeny de a tobbirol .... Hmmm pofatlansag.
süti beállítások módosítása