Kidobná a K-jetronicos autóját? Isten őrizz!

  2011. február 26. - (X) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

A szakemberek általános véleménye a K-Jetronic befecskendezős, régi autókról – bontóban a helyük! Pedig nem olyan komplikáltak ám, a javításuk sem lehetetlen. Két jó példa – lássuk őket.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32687561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2011.02.26. 12:58:16

ahh, működik. köszi srácok.

a cikkhez: örülök, hogy van még elhivatott ember!
és érdekes, hogy ebben a témában az út előbb-utóbb Érdre vezet. :)

Hurri Kán 2011.02.26. 13:02:09

És tényleg lehet!
Jó írás és BoschTechnikus előtt le a kalappal a szakmai alázatáért és a hozzáállásáért!

akiak 2011.02.26. 13:04:32

Nna, most már tudom hogy ez melyik Bosch szervíz.. Én festettem :)

megint 2011.02.26. 13:05:34

Résolajat is hasonlóképpen mérik mint te itt

GalloG 2011.02.26. 13:10:02

A cikk jó, a téma is jó. Nekem tetszenek BoschTechnikus írásai.

Az viszont elszomorít, hogy ekkora nagy kuriózum az az autószerelő ma, itthon, akinek minden rossz autó ugyan olyan feladat, korától, márkájától függetlenül.

Nem a cikkíró érdemeit szeretném csökkenteni, de szerintem ilyennek kellene lenni az átlag szerelőnek, aki pedig ennél rosszabb (hozzáállású), annak ki kellene hullania a szakmából. De sajnos ez az itthoni világ nem így működik.

Minden esetre gratulálok, leginkább a hozzáálláshoz, elszántsághoz és persze a felkészültséghez. Én is sokat bosszankodok néha 1-1 problémán, hogy ha magam nem tudom megoldani, akkor mást se nagyon tudok, aki akár jó pénzért megcsinálná. Vagy lusták, vagy nem értenek hozzá, vagy leginkább mindkettő. Pláne, ha 5 évesnél idősebb autóról van szó...

Seca81 2011.02.26. 13:18:05

Fasza kis szerelős post!
Gratula BoschTechnikus!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.26. 13:18:41

Csak egyetérteni tudok a cikkel. manapság nagy divat rongyrázni, hogy mindenből újat veszünk - meg a mesterségesen fenntartott gazdasági pörgés miatt is ezt várja el a gazdaság - de akinek esze van, az fillérekből elvan a sok birka által levetett cuccokkal :)

Az én autómra is volt szerelő, aki azt mondta, hogy ezzel már nem foglalkozik, mert régi, pedig működik az, csak a szopatós hibákhoz megfelelő szaktudású szerelő kell, nem valami gyökér :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 13:23:11

@Rocko-:@gyvy: Lehet, hogy nem elhivatott, hanem egoista? Lesz még nap, amikor a nevem evidencia lesz diagnosztika területen. Most kell kihasználni a helyzetet, jönnek a mosógép motorral szerelt autók...
@GalloG: Rengeteg időm megy el olvasással. Átlag heti 8-10 órát nem tud mindenki önképzéssel eltölteni, a munkahelyen pedig nem megvalósítható.

Jólmegmondomén 2011.02.26. 13:25:24

Sziasztok!

Minden tiszteletem Bosch technikusunknak,elismerem a szaktudását, de:
A sima,öreg K-Jetronic-os autóknál akinek már volt dolga velük élből rávágja túlfogyasztás esetén hogy bemelegedésszabályzó cserés. Ez az első.

Azt pedig hogy egy termosztát túl korán nyit vagy nem zár le rendesen, azt általában kimutatja a műszerfalon lévő vízhőmérséklet visszajelző, de ha az nem is működik (pláne ilyen hidegben), gondolom hogy van a szervízben ipari hőmérő amivel gond nélkül tudnak mérni 120°C-ig.
Persze tisztelet, hogy egyáltalán foglalkozik még valaki K/KE-Jetronicos befecskendező rendszerek javításával, de kicsit úgy érzem hogy a mi Bosch technikusunk kicsit "eldigitalizálódótt" és ritkábban kerül kapcsolatba olyan autókkal amik nem tudják megmondani hogy mi bajuk van.

Az pedig egyáltalán nem nevezhető hibának hogy levette a K-Jet fejet, mert öreg autóknál a sok kókányolás és elcsavargatás következtében össze-vissza nyom a fej és a torlótárcsa is szeret megkopni ha elállítgatják.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.02.26. 13:29:26

mondjuk ha a termosztát rossz az nem látzik a műszeren ,hogy nem melegedik a kocsi?

lavor 2011.02.26. 13:31:33

Nekem is van egy öreg Mercim ilyen motorral. Egyszercsak kezdett nehezen indulni. Haverom már látott ilyet, elkezdtük buherálni. Eljutottunk (tévesen) a melegedésszabályzóhoz. Szétszedte, kocogtatta, összerakta, aztán rájöttünk hogy átereszt a benzin-akkumulátor (vagy minekhívják magyarul), azt kiiktattuk, és onnantól indult rendesen. Haverom másnap elutazott, onnantól a motor hidegen még csak-csak, de melegen sehogy... visszabufogott, néhány henger el-eltűnt. Tudok egy műhelyt, ahol van egy öreg szaki, gondoltam ő ért ehhez, egész életében öreg Merciket javított. Először elmentem hozzá, megkérdezni, hozhatom-e. röviden előadtam, hogy mi a melegedésszabályzót elbuheráltuk. Mondta, érti ő, hozzam csak. Odavittem. Másnap elmegyek - azt mondja, kell egy új melegedéssatöbbi... Új egy vagyon, szerencsére nem volt sehol. Akkor szerezzek egy használtat. Tudtam egy helyet, ott volt kettő, egyik még rajta az autón. Ingyér odaadták, majd vigyem vissza amelyik nem kell, és akkor fizessek. Futok az emberhez, ránéz, azt mondja, ez nem jó.De mér nem? Nem, nézzem csak, ezek nem jók. Na visszavittem, ott csodálkoztak hogy egyik sem jó... eszembe jutott még egy hely, imbuszkulcsot a zsebbe, 12-14-es a másikba, bevettem magam a végtelen nagytelepre. Találtam is két autót, érintetlen az egyik. Hamar leszereltem a melegedésszabályzót, mire jöttek kidobni, mert bezárnak ebédszünetre. viszem megint a mesterhez. Na ez talán jó lesz, aszongya. Mergvártam mig az enyémet leszerelte, azt hazavittem, megtanultam az internetről, hogyan kell megszerelni, aztán szétszedtem, kitakaritottam, a kis bütykét, amivel a nyomást lehet belőni, kikalapáltam, összeraktam. Közben a másik meg jó lett, most megy az autó, de ha szerzek egy nyomásmérőt, akkor berakom az eredetit és beszabályozom rendesen.

GalloG 2011.02.26. 13:33:15

@BOSCHtechnikus: Ezt gondoltam, már az első cikk után, iskolában sem szakismeretet, sem szorgalmat, sem érdeklődést nem kap az ember fia. Én informatikus vagyok ( :-) tudom, manapság mindenki az), de a nagy átlagtól eltérően, Hozzád hasonlóan nekem is több 10 órámat viszi el az önképzés hetente, persze munkaidőn kívül. Sajnos az átlag magyar munkaidőn kívül nem akar tanulni (ha vállalkozó, ha alkalmazott, egyre megy), merthogy azért nem fizetnek. Az, hogy idővel többet hozhat az így megszerzett tudás, nem érdekli. Mondjuk én nem csak a pénzért tanulok (ahogy látom Te sem csak azért), hanem, mert érdekel, és szeretem, ha olyasmire is tudom a választ, amire sokan mások nem (a szakmámban).

Szóval jöhetnek még ilyen cikkek, ahogy az idő engedi. Engem hobbiként érdekel az autó diagnosztika-javítás. Meg persze látok benne jövőt is munka téren, ugyanis egyre több a javítandó kocsi, és egyre kevesebb, aki ért hozzá (egyáltalán, hozzá mer nyúlni). Ráadásul egyre közelebb van az autó-diagnosztika az informatikához is, egyre több az átfedés.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 13:35:39

@Jólmegmondomén: "de kicsit úgy érzem hogy a mi Bosch technikusunk kicsit "eldigitalizálódótt"
Ez így van, de küzdök ellene. Azóta volt már más K-Jetes javításom, ami kötélvégen megjárt pár műhelyt. A mondanivalóm: gondolkodni-javítani. Ezt az összes hibámmal együtt felvállalom. Pont a minap volt egy Audi Coupe karburátor javításom, üdítő volt a sok jeladó, és elektronikai kütyük világában.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.02.26. 13:40:03

Nekem meg van a Mercedes 380 SE/SEL;500 SE/SEL egyik gyári reklámfüzete, a végén jó sok adattal (a csúcsebesség pl. Höchstgeschwindigkeit németül).

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2011.02.26. 13:42:48

Azért nem mindenhol számít elavultnak a KE-Jetronic, a helyi Bosch (táblával jelzett) szervizből azzal hajtottak el a betegeskedő Audimmal pár hete, hogy ez nekik túl modern, ilyen elektronikus szerkezeteket nem javítanak :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 13:43:18

@GalloG: Egyrészt nem esik nehezemre, mert ezt szeretem, de az erre fordított időt úgy fogom föl, hogy hasznosabb, mint marhákat bámulni valóságsóban, sorozatokban. Egyébként hiszem, hogy lehet ebből profitálni is.

GalloG 2011.02.26. 13:46:45

@BOSCHtechnikus: Szerintem mindenképp lehet. Bármi is a mai propaganda, több _valós_ tudás több emberi és anyagi elismerést hoz, ha ügyesen használjuk. Mindig van és lesz, aki értékeli így vagy úgy, csak meg kell találni/ki kell várni.

treekkeer 2011.02.26. 13:48:50

Üdv!
Szép munka, jó cikk.
Így kell ezt.
Meg szabad itt kérdezni, hol található ez a műhely?
Zoli.

Dagiszabi 2011.02.26. 13:53:08

Ez alapján egy nyomásmérővel akármelyik kicsit is érdeklődő egyén be tudja magának állítani, és ha nem szív falsot, akkor gyakorlatilag soha semmi baja nem lesz többet a K-jetes autójával. Na meg ha nem rohad bele a benzin a sok év állástól:

mbybk.blog.hu/2009/02/24/k_jetronic_kamurestauralas

A Boschtechnikusnak azért illett volna felismernie a bemelegedésszabályzóról a K-jetet, főleg, hogy az M117-en elég szembetűnő helyen van. Az összes autószerelő tankönyvben az elsők között tanítják! Biztos az már régen volt.

Dagiszabi 2011.02.26. 13:57:16

Egy kérdésem volna még:
A felújítás az mit takart?
Takarítás, átnézés és beállítás, vagy cseréltél is valamit benne?

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 13:58:42

@treekkeer: El van rejtve a cikkben: "műhelyünket"

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 14:00:47

@Dagiszabi: be lett cserélve egy felújítottra Érden. Nekik van új alkatrész beszerzési forrásuk, így a házon kívül minden új benne, garanciával.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 14:06:36

@Dagiszabi: Nekem a Maruti megszakítótól az A6 turbo Audiig minden hibára rá kell jönnöm, hisz ez a munkám. Általában, ha egy autót nem ismerek fejből (ami mindennapos dolog, hisz hány féle autó van) akkor a szakirodalom az alternatíva. Ehhez jön még a műszerezettség, ezek segítségével elég jó arányban pozitív szokott lenni a végeredmény.

Dagiszabi 2011.02.26. 14:08:34

Azért kérdeztem csak, mert ahhoz elég rossznak kell lennie, hogy valamit cserélni kelljen benne. Pl ha összerohad a belseje azon kívül nem sok minden. Az egész áll egy bimetálból, meg egy fém membránból + 2 rugó. Érdemes ennek is utána tanulmányozni, mert 99%-ban menthetőek.
Az új, meg tényleg elég húzós. 650euro. Talán azért mert nagyon kis darabszámban fogy.
A másik amit érdemes még kimérni és beállítani, az a hideg vezérlőnyomás. De ezt gondolom megcsinálták a felújítotton. Csak nem láttam hogy említetted volna.

jozsika31 2011.02.26. 14:13:45

@Dagiszabi: Szia
Vigyázz, ezzel a linkkel amit beraktál mert még ezek után már bárki rájön hogy a bemelegedésszabályozó csak egy egyszerű kacat, és még egy fél analfabéta is be tudja állítani. Mi lesz akkor a szakmai hírnévvel???:):):)
Szégyen, 15 évesen komolyabb dolgokkal játszottam.

Dagiszabi 2011.02.26. 14:20:37

@BOSCHtechnikus: Igazad van!
Felületes voltam.

-Gabi- 2011.02.26. 14:24:10

Én is küldtem nektek levelet ,kb egy hónapja,választ azóta sem kaptam.Lehet ti emailt nem,vagy csak nem kell a meló??

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 14:37:45

@-Gabi-: Elnézést! Nem értem, mert mindenkinek válaszolunk. Ha a honlapon keresztül küldted, lehet, hogy az informatikusnál esett le, mert voltak kezdeti problémák (nem rég indult a weboldalunk). Ha gondolod, ismételd meg, és mégegyszer elnézést!

230e 2011.02.26. 14:59:21

Nekem KE-Jetronic van a 230-as 124-ben.
Dadogott, lefulladt alapjáraton, ha pedig megemelték az alapjáratot, akkor megtorpant gyorsításnál.

Ott a nyomástartó volt a ludas (na meg persze az elöregedett csövek ami miatt fals levegőt szívott).

Nyomástartó új ára a kocsi ára még egyszer, így egy bontott darab van benne lekopogom 3. éve hiba nélkül.
A fogyasztás pedig 10-11 liter vegyesben.

vakegér 2011.02.26. 15:09:41

Respect a hozzaallasert, de a masodik az eleg alap hiba, amit illene vagni digitmuszer nelkul is. A 24 eves, istenitett 2E2 Pierburg karbis Golfomnal is ugy kezdodik a hibakereses... pedig en a kibic^3 kategoria vagyok.

Szkotti 2011.02.26. 15:29:22

@Jólmegmondomén: A 2. esetnél nekem is ez a kérdés ugrott be először, de én inkább a tulajtól kérdezném meg, hogy ha egy autó elkezd sokat fogyasztani, a műszerfali hőmérő meg nem mozdul ki alaphelyzetből, az nem lesz gyanús?
Ezt használat közben elég könnyen ki lehet szúrni...

Rocko- 2011.02.26. 15:40:03

@Pavel_: most már tudod hova kell vinni. ;)

peti251 2011.02.26. 15:53:30

Nekem valahogy sose volt szimpatikus ez a K Jetronic. Lehet hogy mert általam nem favorizáltz autókba szerelték? (MB kivétel) Ford, VW. Az Opel modelljeibe egyáltalán nem szereltek tudomásom szerint!

Dagiszabi 2011.02.26. 16:08:22

@peti251: Nekem meg pont favoritjaim azok amikbe rakták. MB, Porsche, Audi, stb...
Az Opel meg soha se érdekelt.

whale 2011.02.26. 16:09:05

Azért nekem elég vegyesek a tapasztalataim az érdi műhellyel (injektor.hu). Elméletben nagyon pengék, meggyőző cikkeket írnak a honlapjukra és az Autótechnikába, de én hagytam már náluk úgy 45000 Ft-ot, hogy az autóm xar maradt...(illetve rossz irányba keresgéltek) Na mindegy, tiszteletreméltó az elméleti tudásuk és az eszközpark, amit felhalmoztak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.26. 16:38:34

@GalloG: " iskolában sem szakismeretet, sem szorgalmat, sem érdeklődést nem kap az ember fia"

Alapokat kaphat, de nagyon változó, hogy milyet... Nekem 2 szakmám van, 3 iskolával (kettőben ugyanazt tanultam, szintén informatika :) ) de az iskolák adták a legkevesebbet.

Meg amit nem kapsz, hozzáállást. Tehát ha úgy áll hozzá az ember, mint a kollegáim, hogy ha szar, kidobni, mindegy, hogy 3 nap szopás, vagy 20 perc szerelés a megoldás, akkor úgysem megy semmire.

Nem baj, lett már így pár fasza laptopom, hogy a gyökere nem jött rá, hogy nem forog a venti a pormacskáktól, és túlmelegszik a gép, azért kapcsol ki... :D

kranführer 2011.02.26. 17:02:42

Na az ilyen cikkek miatt mondom hogy kell TOTALCAR!
Gratulálok!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.26. 17:37:30

@Rocko-: Én is ezt mondtam, mikor 15 ropiért vettem megy az 50 ezres gépet :D

Rocko- 2011.02.26. 17:41:34

@ColT: hát aki hülye, az így jár.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2011.02.26. 18:02:44

Nekem volt 230-as K, most 500-as KE van. De mindegy is, Mercinél keresd a lehető legtriviálisabb megoldást először! (Biztosíték, relé, kontakthiba, gyújtáskábel, ilyesmi.)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 18:03:09

Köszönöm mindenkinek, aki elolvasta a cikket, akár rossz, akár jó véleménye volt róla (azért a jót kétszer kösz).

David Bowman 2011.02.26. 18:13:30

@Rocko-: Nem az van az érdi műhely ajtajára írva: "K - jetronicot nem javítunk"?

Voloka 2011.02.26. 18:16:31

Öröm olvasni egy ilyen cikket! :-)
Gratula!

apoa 2011.02.26. 18:56:19

Na, néha a bulvár, meg politika mellett autós cikk is van a Totálcáron. Ez jó.

David Bowman 2011.02.26. 18:56:29

@Rocko-: Ettől nem lettem okosabb. Valamelyiket nem javítják, de nem emléxem melyiket.

Rocko- 2011.02.26. 19:02:42

@David Bowman: akkor ezt betesszük a bulvár rovatba.

whale 2011.02.26. 19:22:53

@David Bowman: Nocsak. Nekem mindenáron a hőjeladó környékén turkáltak, illetve falsot kerestek, mint utóbb kiderült a fals nagy részét ők tették bele:), a hőjeladóm hibátlan volt, az üzemanyagcsövemet viszont sikerült úgy visszarakni, hogy az akkutálcáról itattam a benzint:)). Végül légtömegmérő kellett bele, 12-ért bontott. Azóta pöcc-röf hibátlan...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 19:27:19

@ColT: Lenne egy laptoppal kapcsolatos kérdésem, ha ilyesmivel foglalkozol. Mehet a rendszeren keresztül?

djkoxi 2011.02.26. 20:02:26

Jó volt nagyon az írás, köszönöm! Dolgozhatnál egy kicsit többet ide is, nekünk:)

Rick4 2011.02.26. 20:42:57

Csak egy nagy gond van az injektor.hu csapatával. Egy ismerősöm 10 éves kocsiját 3-4 napig vizsgálgatták, majd tényleges hibamegállapítás, javítás,vagy bármiféle előrelépés nélkül 60 ezresért széttárták a kezüket. Most nem emlékszem, hogy trafó vagy egr csere lett a megoldás... Akinek K- jektronik van a kocsijában, az menjen oda.
Aki meg nem néz egyből egy felső vízcsövet sokat kajálásnál, az ne vállaljon autószerelést... Így van az, hogy óránként 4-5 ezerért (már a pofátlanabbja) fejvakatás, meg tanakodás, aztán vége is a napnak...

David Bowman 2011.02.26. 20:47:50

@BOSCHtechnikus: Azt hittem, saját műhelyed van.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.02.26. 21:18:24

A termosztát azért elég alap hiba... Mutatja a vízhőmérő, meg a fűtés hiánya.

A cikk jó, kérünk még ilyet.

Billz 2011.02.26. 21:18:26

David Bowman:
Ha az injektor.hu-s szervízről írsz, akkor ők javítanak mindent. K-jetet is meg KE-jetet is. Csak mostanában már nem szívesen. De ott az árlistájuk, szóval papíron minden további nélkül vállalják!

whale: Hát az érdekes, ha ők csináltak neked fals levegőt. Láttam már sok munkájukat, de nekem nem volt velük bajom, de természetesen elképzelhető, hogy ők is hibázzanak.
Illetve amit még írt valaki, vagy pont te, az az hogy drágák. De általában nincs rájuk panasz, egy-két esetet kivéve.

K és KE-jet pedig egy viszonylag egyszerű szerkezet. Nem érdeme kidobni az ilyen autókat, mert ha jól vannak beállítva akkor nagyon jól tudnak fogyasztani és jól is mennek. Engem még sosem hagyott cserben a KE-jet. Ráadásul se nem nagyon régi sem nem nagyon új cucc ez. A K-jetronik az 1970-es években jelent meg különböző autókban viszont a KE-jetronikot még az 1990-es évek végéig építették be autókban.

Billz 2011.02.26. 21:21:35

A cikk jó amúgy. Köszönet érte.

Illetve én is azt tudom mondani, hogy egy termosztát hiba az elég alap hiba!
Ez az első ilyen esetben. Én ha nincs semmi gond a kocsival, de épp a motorháznál járok, mindig ellenőrzöm a vízcsöveket.

Jah és még annyit, hogy egy ismerősöm elvitte hengerfej javítása a kocsiját és mikor vissza kapta, akkor nem volt a kocsiban termosztát. Vajon egy szerelő miért veszi ki egy Punto I.-ből javítás céljából a termosztátot? Úgy hogy nem is szólt róla az ügyfélnek. Később vettük észre.

whale 2011.02.26. 21:24:10

@Rick4: Azaz. Jó a PR, jók a cikkek, meggyőző a dumcsi, csak amikor konkrétba fordul a dolog, akkor megy a fejvakarás...Persze pénzért...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 21:26:12

@djkoxi: Örülök, hogy tetszett! Sajnos, mivel nem vagyok újságíró, ez elég lassan megy nekem. Egyrészt, mert két mutatóujjal gépelek, másrészt mert sokat törlök-javítok-törlök... Így, pl az ESP-s cikk, és ez is egy napos meló volt.
@Rézmányi Balázs: Egyszer A Dallasnak is vége lett.
@Rick4: Minden egyszerre egyből nézünk természetesen, nyolc kézzel, és három fejjel.
AKINEK MEG GONDJA VAN EGY MŰHELLYEL AZ NE AZ ÖCCSE VOLT MUNKATÁRSÁNAK AZ ISMERŐSÉVEL MAKOGJON MÁR, HANEM VEGYE FEL AZZAL A KAPCSOLATOT, EZ KEZD EGY KICSIT KELLEMETLENNÉ VÁLNI, KÖSZÖNÖM!
@David Bowman: Szeretnék, de szinte lehetetlennek tűnik összekaparni azt a 4-5 millát rá. Nem elég egy helyet kibérelni, valamivel dolgozni is kell. Állandóan a kisvállalkozások támogatását prédikálják, de mit csináljon az, aki indulna tőke nélkül?

Billz 2011.02.26. 21:29:57

BOSCHtechnikus: Egyedül szinte lehetetlen.
Én is szerettem volna saját műhelyt. De a sok szakirodalom is drága és akkor még arról nem is beszéltem, hogy a műszerek meg a havidíjas programok mennyibe fájnak.
De sok sikert hozzá, hátha egyszer az is összejön!

whale 2011.02.26. 21:33:50

@Billz: Pedig láthatod, mások is befürödtek már velük...
Nekem konkrétan a fojtószelepháznál lévő csavart sikerült a rossz irányba tekerni. Erre csak utólag jöttem rá. Amikor MÁSODSZOR voltam náluk, azt mondták, hogy most rosszabb a fals, mint először. Namost először ŐK tekertek a csavaron. Ezután elvittem az autót a gázoshoz, mivel azt mondták a gázos keverőfejnél szív falsot. A csávó egy mozdulattal betekerte a csavart, fütyülés megszűnt, majd azt mondta, hogy a légtömegmérő fedelét már megbontották, szerinte az szar, cseréljem ki. Mindez került 3000 Ft-omba...
Hazafelé a bontóban vettem egy légtömegmérőt, betettem helyben, azóta patika a gép.:))) Érden kétszer voltam, összesen valami 40-45000 Ft-ért.
Mivel a gépészetükben még megbíztam, felhívtam őket, hogy a korongos motoromon mennyiért állítanának szelepet. Már a telefonban elkezdődött a ködösítés, PR duma. Eccerűen nem voltak hajlandók konkrét árat mondani. Pedig itt semmilyen rejtélyes hibát nem kellett volna felderíteni...:)))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 21:36:23

@whale: Ha pl. behozol egy autót hibakeresésre, aminek egy 150 centis vezetékköteg sodort érpárjában van egy zárlat, tuti nem azt a két percet fogod kifizetni, amíg megforrasztom, hanem azt a két órát, amíg kibontom, és megtalálom.
Emberek itt egy műszer ára kétmillánál kezdődik, egy átlagos éves szoftverdíj pedig 5-600 ezer forint! Ezért nem vállalnak sok szervizben szívesen diagnosztikát (szakértelemmel), mert egy gyorsszerviz sokkal több pénzt hoz: fék-futómű-olajcsere...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 21:41:30

@Billz: Ezért lehet, hogy csak álom marad.

whale 2011.02.26. 21:43:01

Persze, értem én, semmi gond, de akkor legyen sikerdíjas a történet. HA megtalálod a hibát és megcsinálod, jó hogy kifizetem a teljes időt, nem csak a két percet. De azt nem tartom fairnek, hogy két-három óráig próbálkozunk, az ügyfelet elengedjük szarabb autóval, mint ahogy jött(üzemanyagcső ugye), de a nagy zsét azért kasszírozzuk.. Vagy szerinted ez így rendben van?

Billz 2011.02.26. 21:43:22

@BOSCHtechnikus: Így van sajnos. Nagyon sok helyen nem vállalnak diagnosztikát...
De sok helyen tényleg nincs is hozzáértő szakember. Ahogy én néztem a K-jet és a Ke-jetet valahogy senki nem vállalja el szívesen. Vannak akik az újabb autókat elvállalják, meg a régi karbisakat. De a köztes, még gyenge öndiagnosztikával rendelkező, Motronic, Jetronic, stb modelleket nagyon nehezen.
Van ahol meg elvállalják aztán elvéreznek vele.
És sajnos a diagnosztika tényleg egy olyan műfaj, hogy sok időt igényel, nem látható eredménnyel. De aki ért hozzá annak előbb-utóbb eredménnyel kell járnia!

Billz 2011.02.26. 21:46:41

@whale: természetesen nincs renden. Legalábbis az semmiképpen, hogy ha a kocsi rosszabb lett mint volt. Ez tényleg adhat okot a felháborodásodra. Viszont ha a kocsi nem lett volna rosszabb, abban az esetben sajnos jogos az óradíj. Azt mindenütt írják, oldalukon meg telóban is hogy az óradíj akkor is jár ha nem találják meg a hibát. Ha ez nem tetszik nem kell otthagyni a kocsit javításra.
De a műszerek kopása és az idő pénz. Ez jogos felőlük. Tőled pedig az, hogy ne adjanak vissza rosszabb autót.

Billz 2011.02.26. 21:48:47

@whale: Jah és azt elfelejtettem még, hogy legalább annyit megtudhatsz a tesztekből amit elvégeztek, hogy milyen alkatrészekkel nincs baj. Ami bár sovány vigasz, de időbe telik kimérni.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 21:51:05

@whale: Az arcomon csúszva könyörgöm, hogy ne itt... Csak általánosságban mondom, hogy nekem sem sikerül mindig minden autót elsőre megjavítani, és amelyik szerelő mást állít, az hazudik, vagy újságot árul a Nyugati aluljáróban.

whale 2011.02.26. 21:52:32

Jaaa, hát ez így viszont a világ legnagyobb boltja, bakker! Hozd el az autódat, én majd MEGPRÓBÁLOM megjavítani, de ha nem sikerül, te azért fizess. Bakker, így én is tudok autót szerelni...:)))
Nem, ezt én nem tartom sem korrektnek, sem elfogadhatónak, egy olyan műhelytől különösen, amelyik bevallottan specialistája a diagnosztikának és évtizedes tapasztalattal rendelkezik és ennek megfelelő áron dolgozik.
Mert ha az ismerős garázsszerelőmről van szó, tőle nyilván nem várok semmi extrát,de azért annyit is fizetek. Ezzel a dologgal eszem ágában sem volt hozzá menni.
Specialistát akartam. Megkaptam.:)))

Billz 2011.02.26. 21:55:03

BOSCHtechnikus: Csak érdeklődés szintjén kérdezném, hogy javítandó autóval hozzátok simán be lehet gurulni? Vagy előzetesen egyeztetni kell. Persze olyan esetben ha nem sürgős a javítás?

263 2011.02.26. 21:55:48

Kedves BOSCHtechnikus !

Hasonló hibát produkál az egyik autóm, tehát rengeteget fogyaszt 17-18 litert a gyári 12,5 helyett. Fiat Tempra 4X4, 2000 ccm, a gond az, hogy ez nem BOSCH, hanem Weber IAW befecskendező rendszer. Termosztátot cseréltem, hibátlan a melegedés, a fogyasztástól eltekintve szinte tökéletes, bár közepes gyorsításnál kicsit torpangat. Ezzel tudnál foglalkozni? Vagy valakit tudsz ajánlani, aki ismeri, és megfizethető árban megmondaná mi a baja?

Várom a válaszodat, előre is köszönöm!

whale 2011.02.26. 21:57:05

@BOSCHtechnikus: Jó-jó befejezem, csak mindig megtalál valaki egy válasszal, arra meg muszáj reagálnom.:)
Még egyszer mondom, amit leírnak, amit mondanak, amilyen eszközöket használnak, az nagyon meggyőző. A hozzáállásukkal sincs baj. Igazából nem tudom, mi a gond, de az én nem túl extra autómon elvéreztek.
Második esélyt is adtam nekik, sőt harmadikat is akartam a szelepállítással, de addigra már nyilván máshogy hatott rám a dumcsi...:))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 21:58:35

Javítottam egy Daewoot, hamar kiderítettem (oszcilloszkóppal), hogy rossz a vezérműtengely fázisérzékelője (HALL jeladó). A jelfeszültséget megkapta, de semmilyen jel nem jött ki belőle. Na oké, alkatrész rendel-beépít-autó nem indul. Mi a baj? Gyári IMMO hiba. Telefon az ügyfélnek, hozzon másik kulcsot. Persze hogy azzal pöccre indult. Na, az ember azt mondja, hogy nem fizeti ki a jeladót. Elmagyaráztam neki háromszor, hogy rossz, és okom volt kicserélni, de nem vette az adást. Na, felrángatta az arcom, felnyitottam a motorháztetőt, hogy visszacseréljem a régit.
Érdekes módon nem engedte az ügyfél, egy ből hangnemet is váltott...

Billz 2011.02.26. 22:00:59

@263:A motorkódja mi? Ez esetleg:159.A.6046?
Hol fogyaszt ilyen sokat? Városban? Milyen használat mellett. Azt ne felejtsd, hogy ha 4x4-es akkor többet fogyaszt mint egy sima első kerekes 2literes. Főleg ha nyomod a pedált rendesen.
Tippelni nem lehet. Sok minden okozhatja. Elviszed szervízbe és megmondják.
Szerintem BOSCHtechnikussal jól jársz, mert úgy tűnik lelkiismeretes. És reméljük ír majd róla cikket nekünk! :-)

whale 2011.02.26. 22:04:24

@BOSCHtechnikus: Tök jó ez a sztori is, de ezt most mire írtad???:O

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 22:05:26

@Billz: Be kell jelentkezni, az elérhetőség benne van a cikkben. Ha kérdésed van, és telefonálsz, kérj a munkafelvevőtől engem, szívesen válaszolok, ha tudok.
@263: Neked is az elérhetőséget ajánlom, ha gondolod, hívj bennünket!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 22:06:24

@whale: Azt már nem tudom, beindult a két mutatóujjam, és nem tudom leállítani...

Billz 2011.02.26. 22:07:02

@whale: Gondolom arra hogy nem egyszerű az autódiagnoszta helyzete sem. Azt várják el tőlünk, hogy minél kevesebb bontással pontosan állapítsuk meg mi az autó baja, majd csináljuk is meg. És hogy ez néha első nekifutásra nagyon nehéz, vagy lehetetlen.

whale 2011.02.26. 22:07:28

@Billz: Ööööö, hát ez az én esetemben ugye sajnos konkrétan nem volt igaz, mivel a hőpatront erőltették, a légtömegmérőt meg nem. Tehát egy JÓ alkatrészt diagnosztizáltak hibásnak, egy ROSSZAT viszont nem találtak meg...

Billz 2011.02.26. 22:09:50

BOSCHtechnikus: Köszi. Nem magam miatt kérdeztem. De ha néha nem boldogulok, akkor tudjam hová küldeni az ismerősöket. Ugyanis a "műhelyem" csak egy laptopból meg egy 2 utas oszcilloszkópból áll, meg egy multiméterből. És ez sokszor kevésnek bizonyul!

whale 2011.02.26. 22:11:32

@BOSCHtechnikus: Jut eszembe. TE mennyiért állítanál szelepet a korongos motoromon?? Négy henger Volvo B18FT (renault turbo). Állítólag a vezérműtengelyt is le kell szedni a mutatványhoz...

Rocko- 2011.02.26. 22:12:02

@whale: megnyugtatásodra közlöm: a munkaidőt mindenhol fizetni KELL. az már egy másik dolog, hogy lesz-e végeredménye. nem tudom mit dolgozol, de gondolom nem örülnél, ha 40-80 órás munka után azt mondják, hogy kösz, mégse kell, viszlát, aztán egy fillért nem látsz.

pink75 2011.02.26. 22:12:43

na, de tetszett ez
lehet, mégis kicserélem a karbis motort 2.8-asra?

whale 2011.02.26. 22:13:19

@Billz: Ebben a sztoriban egyértelműen az ügyfél volt a sügér, hiszen a Technikus megcsinálta az autóját, csak a jóember nem akarta kifizetni...

whale 2011.02.26. 22:18:37

@Rocko-: Te valamit nagyon félreértesz attól tartok. Vagy csúsztatsz. Ki beszél itt "nem kellésről"?!?!?
Arról van nagybaszó, hogy ha vízvezeték szerelőt hívsz, aki nem hogy nem javítja meg a lefolyódat, de tovább dugítja, te kifizetnéd pusztán azért mert nálad töltötte a délelőttjét?!?!? Mert én elhajtanám...

263 2011.02.26. 22:20:09

@Billz: Igen, 159 A6.046 a motorkód.Városban, finoman használva fogyaszt ennyit. A 4x4-es gyári adat szerint városban 12,5 a fogyasztás.Beszéltem több Lancia Integrale tulajdonossal, nekik ugyanezzel az összkerékhajtással a turbós motor sem fogyaszt ennyit.

263 2011.02.26. 22:23:48

@BOSCHtechnikus: Köszönöm, kereslek, a fő kérdés az volt, hogy ilyen nem Bosch rendszerrel is hajlandóak vagytok foglalkozni. Egy ár nagyságrendet tudnál mondani egy ilyen jellegű bemérésre/hibamegállapításra?

Rocko- 2011.02.26. 22:25:32

@whale: nem hiszem hogy opcionális lenne a munkavégzés kifizetése.
ki kell fizetni. aztán teszel panaszt, hogy csinálja meg jóra. vagy előtte. esetleg a fogyasztóvédelemnél feljelented.
mondom, te mit tennél ah téged nem fizetnek ki? azt mondod, hogy így jártál? kétlem.

whale 2011.02.26. 22:29:42

@Rocko-: Mámeg félrebeszélsz? :))) Ha NEM VÉGZED EL AMIRE SZERZŐDTÉL, mire fel vársz fizetséget? Vagy szerinted ez OK?!?!?
Tehát még egyszer. NEM arról van szó, hogy ELVÉGZED a munkát RENDBEN ÉS nem fizetnek ki, hanem arról, hogy konkrétan lófaszt nem csinálsz, esetleg RONTASZ valamit a helyzeten, de a pénzt azért kéred....
Érted a különbséget???

Rocko- 2011.02.26. 22:47:24

@whale: kívánom hogy magadhoz hasonlóval fuss össze.

tükörfúró 2011.02.26. 23:24:59

istenem...

kjetes auto attol még nem lesz "jó", hogy diagnosztizálni tudják, rádásul a legmodernebb elektronikus dieselekkel vetekeszik a javítási költség nemegyszer

ez a karburátortol és az elektronikus motorfelügyelettől eltérően egy fogyó eszközökkel(!) teli, ezer modon elromló és kopó, félig mechanikus, gőzgépszemléletű cucc

kb annyi ma a "létjogosultsága" mint egy elektroncsöves feketefehér tévének

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.26. 23:32:05

@whale: Küldd el légyszíves az adatokat az info@aszm.hu-ra, és válaszolunk.
@263: Erre sajnos nem tudok látatlanban válaszolni. Esetleg egy tippet adhatok, télen gyakoribbak az NTC (motor hőmérséklet jeladó) meghibásodások. Ezt magadnak is beszerezheted, mivel 2-3 ezer forintos tétel utángyártottban, nem akkora anyagi rizikó. Sokszor ennek a hamis jele okoz túlfogyasztást, ha egyébként a befecskendező rendszer rendben van. Esetleg megmérheted az ellenállását, 50 foknál 1 kiloohm körüli az érték. NE A MŰSZERFALI (egyvezetékes) jeladót, hanem ami a computeré!

tükörfúró 2011.02.26. 23:41:06

@Billz: ""Ahogy én néztem a K-jet és a Ke-jetet valahogy senki nem vállalja el szívesen. Vannak akik az újabb autókat elvállalják, meg a régi karbisakat. De a köztes, még gyenge öndiagnosztikával rendelkező, Motronic, Jetronic, stb modelleket nagyon nehezen""

Ez nem okvetlen a műhely hozzá nem értése miatt van
aki meg tud javitani egy korszerű dieselt, 22ezer féle speciális szerszám és ismeret igénnyel, 4féle rendszer tucatnyi kivitelezéssel, az egy ilyen kőkori, kisnyomásu valamin csak nevet

inkább az a történet, hogy ezek kényes, de lehajtott, roncs állapotban a belüket vonszolo kocsik

az ilyet nem drágán felujitando veteránént tekintő , de olcsó májer szükségkocsiként használó tulaj soha nem fogadja majd el, hogy a javítás ára a legeszerűbb esetben is a kocsi értékével összmérhető, hogy ezek a rendszerek sosem tudták a mai elektronikus motorvezérlések járáskulturáját és megbizhatóságát

továbbá a gyári állapotban is csak közlitően működnek egyforán és kielégítően, arra pedig nincsen lehetőség, hogy adott tartományban hozunk ki plusz teljesitményt a motorbol, itt nincsen chip, meg semmi hasonló..

ha pedig eltekergetik, hogy melegen jobban menjen, rémitően zabálni, hidegen füstölni kezd, szinte lehetetlen lesz langyosan beinditani...stb.

263 2011.02.26. 23:53:00

@BOSCHtechnikus: Köszönöm, megmérem, aztán meglátjuk.

brain drain 2011.02.27. 01:40:27

@whale: Tökéletesen egyetértek, ez Németországban mindenhol így van, ha nincs munka, vagy nincs kész, vagy nem jól csinálták meg, vagy nem csinálták meg, akkor nem kell fizetni. Sőt, van, hogy akkor se, ha megvan a munka, de mondjuk nem kellett hozzá alkatrész. Magyarországon még megy a cigánykodás, remélem nem sokáig.

@Rocko-: Nem a cikkel kapcsolatban, de elvben egyetértek a vitapartnereddel. Te viszont fordítva ülsz a lovon, vagy még mindig a rendszerváltás előtti időkben élsz, ha azt hiszed, hogy az eredmény nélküli munkáért fizetség jár :)

Rocko- 2011.02.27. 01:44:08

@brain drain: egy árnyalatnyi különbséget nem vesztek észre. a munka el lett végezve: a minőségén lehet vitatkozni, de a tényén nem.
márpedig a munakvégzés pénzbekerült. szerinted egy elvégzett munkát nem kell kifizetni? akkor most ki is cigánykodik?

DrSzoke 2011.02.27. 06:43:52

@BOSCHtechnikus:
A 2 aknas pierburg-ot? Az remek cucc.Igazi kihivas.Amugy a bemelegedesszabalyzok nagyresze allithato,nem feltetlenul cseres.
Kis rezdugo a hatuljan,mogotte 5-os inbusz.
Erdekelt a cikk mert epp penteken szivtam egy ugyanilyen mergaval,csak az kicsit fiatalabb es mar KE jetes.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 09:52:43

@DrSzoke: Ja, kéttorkú, valagnyi vákumcsővel. Azon gondolkodtam összerakás közben, hogy érdemes lett volna lefényképezni, hogy melyik cső hova megy.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 09:56:57

@brain drain: Nekem az a problémám, ha egy autónak tényleg valami apróság a hibája, de sok idő megtalálni, és az ügyfél azon lovagol, hogy egy vezeték szakadásért fizessen három órát? Volt már 14 órás diagnosztikám is, azt persze már lehetetlen kiszámlázni.

Phrascarica 2011.02.27. 10:28:39

@Rocko-: "a minőségén lehet vitatkozni, de a tényén nem."
Ez esetben a szaktudást kell megfizetni. Ha nincs szaktudás, akkor nincs fizetség sem, mert ugye ilyen alapon én is mehetnék hibát keresni, aztán legfeljebb kiszámlázok 50 órát, de sorry a hiba nincs meg, de a munkát ugye elvégeztem? Vagy mégsem?
Tehát: nincs másod osztályú munka, vagy ha van akkor a fizetés is legyen az, azaz gombok.
Nekem volt hogy egy autóm márkaszervizben volt 10 napig, mire rájöttek hogy mi a gondja, 1 órányi munkadíjat fizettem + az anyag 1800Ft.

Rocko- 2011.02.27. 10:34:28

@phrascarica: na de miért keveritek a munakvégzést a szaktudással. te mondjuk ács vagy. megcsinálod nekem a tetőt, én meg azt mondo, hogy ez szar. és mondom én ezt, mert én vagyok az ügyfél. akkor nem fizetem ki a munkát, ez így jogos, nem?

whale 2011.02.27. 11:16:34

@BOSCHtechnikus: Ezzel semmi gond. Nyilván "rejtélyes", időszakos hibákat felderíteni sok idő és drága mulatság.
DE, ha nem sikerül-tehát effektíve nem történt SEMMI-az miért kerül pénzbe?!?!? Már azon kívül, hogy a mesternek aznap is kell párizsit vennie, amit én persze megértek....:)))

Sam8888 2011.02.27. 11:59:57

Nem tudom linkelték-e már előttem, de:
www.youtube.com/watch?v=58I2Cd1kszA&feature=related

Igaz, hogy vw, de attól még az elve ugyanaz.
A K-jetnek 2 rákfenéje van: bemelegedésszabályzó, fals levegő...

brain drain 2011.02.27. 12:17:13

@Rocko-: nem egyről beszélünk, ebben neked is igazad van...
@BOSCHtechnikus: persze, nyilván ilyen eset is van, nem lehet, hogy ilyenkor valamilyen plafont kellene alkalmazni? Pl max 3 órás bérplafon? Egy kábelért nem lehet kiszámlázni 10 munkaórát, vagy igen, csak kérdem?

brain drain 2011.02.27. 12:22:40

Én általánosságban mondtam, amit, a poszt szerintem teljesen rendben van.

Rick4 2011.02.27. 12:47:29

BOSCHtechnikus:
Nem, ez nem az a történet, mikor én már nem ismerem az embert, én tudom a telefonszámát, az autója típusát, meg első kézből azt is, mi történt. Én magam adtam neki tanácsot, mikor felhívott, hogy már 3. napja kezelik a kocsit, már mindent megnéztek, de a hibáról fogalmuk sincsen. Én magam mondtam, hogy menjen oda kora reggel, aztán nézze meg, félre van-e tolva a kocsi, vagy tényleg foglalkoznak vele. Nos, tényleg foglalkoztak, de a hiba ettől megmaradt, és főképp számukra ismeretlen maradt. Mivel én elvből nem viszem ilyen helyre a kocsikat, velem nem történhet meg, hogy megvezetnek, levesznek, bárhogy is akarom fogalmazni a dolgot) ezért hadd meséljem már el azt, ami olyan emberrel történt, aki ott volt, de cserébe meg ide nem jön. Bármikor bárki előtt tudom az állításomat bizonyítani, ami (a cégre nézve sajnos) csak és kizárólag valóságot tartalmaz, tehát ha valaki esetleg rágalmazást, a konkurencia lejárató kampányát sejti a háttérben, akkor lehet menni a jogkövető magatartás irányába.

Jó dolog egyébként a hibamegállapításra tett kísérletet diagnosztikának hívni, mert úgy el lehet kérni pénzt akkor is, ha végülis nem sikerült semmit se összehozni. Diagnosztikázunk, már mindent tudunk amit a műszerek ki tudnak olvasni (bár az ügyfelet és a hibás kocsit ez nem vigasztalja) aztán karszéttárás és pénzt a zsebbe. Csinálok én is egy ilyet, igaz, edzeni kell a karjaimat, hogy az egész napi karszéttárást bírjam fizikummal.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 12:53:59

@brain drain: Tizet persze, hogy nem lehet. De tételezzük fel, hogy csinálnék egy vállalkozást, aminek a diagnosztika lenne a fő profilja. Rengeteg pénzbe kerülne a háttér (programok műszerek), viszont a termelékenysége az általános autószerelői munkákhoz képest töredéke. Nincs sok eladott olaj, fék- futóműalkatrész, van viszont éjszakába nyúló agyalás, stb. Ergo, ha oda viszed az autódat, ahol nincs háttér (tudás+műszer) barkópázni fognak, ha meg felkészültebb helyre, drágább lesz. Ja, és ne mondja senki, hogy "ezért viszem márkaszervizbe". A múltkori ESP-s cikk után jelentkezett egy kedves olvasó, akinek fékfolyadékot cseréltek két BMW-jében egy márkaszervizben, és azóta padlóra esett fékezéskor a pedál. Megcsináltam neki a cikkben szereplő (sokak által csak lehúzásként emlegetett) módon, és jó lett. Kérdezte, hogy ezt egy BMW márkaszervizben nem tudják? Mit mondhatnék erre, a hozzáadott emberi érték ugyanolyan fontos, mint a technikai háttér. Nade írtam egy jóindulatú levelet a márkakereskedés szervizvezetőjének, hogy kéne erre figyelni, annyit nem válaszolt, hogy húzd meg a cerkám!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 12:59:13

@Rick4: Tisztelettel csak azt kértem, hogy ha lehet ne itt! Csak azért, mert személyemre nézve ez kellemetlen. Természetesen én nem jövök ahhoz, hogy megmondjam ki mit írjon ide, ezért ismétlem, hogy KÉREM NE ITT!

Dagiszabi 2011.02.27. 14:19:09

@tükörfúró: Meséld már el, hogy K-jetben milyen fogyó alkatrészek vannak és mitől lesz a szerviz költsége a mai modern dízelekéhez mérhető?!
Kérdezem ezt úgy, hogy két K-jetes autóm is van, az egyikbe bele is rohasztották a benzint, meg a tankot, meg mindent,(konkrétan rozsdasár volt a tank alján és ezáltal mindenhol) mert gázzal jártak vele évekig, mégis a komplett rendszert kicserélni, rendbe rakni tankostól, összes benzincsövestől, szűrőstől, Ac-val, üzemanyag mennyiség elosztóval együtt volt kb egy százas. Azóta is hibátlan.
A másik ami szintén egy 25 évnél öregebb vas és 2005 óta 1500km-t ment, egy szűrő csere után hibátlan, pedig egy 150ezres bontószökevényről van szó, amit nem tartottak karban abszolút. Viszont a mai napig, ha teszek bele egy akksit azonnal indul.

bopat 2011.02.27. 14:38:40

Nagyon jó cikk, engem kimondottan érdekelt, hisz nekem is ilyen motorral szerelt autóm van, felújítás előtt.
Lehet hogy igénybe veszem majd a szakértelmedet.

nabazzmeg 2011.02.27. 14:41:22

Szerintem jó a poszt, főleg úgy, hogy nem az lett leírva, hogy mindenféle hókuszpókusz után micsoda trükkösen jött rá a megoldásra a mester....
Igenis jó ez az önkritikus hangnem, jó belebotlani a sok "hozzáértő" okostóni után.
Egy dolog azért megütötte a szememet:
"Az új alkatrész nagyon drága, így egyelőre marad a kísérletezés, ráolvasás."
sajnos tapasztalataim alapján ez egy nagyon elterjedt hozzállás az autótulajok körében, ezért nagyon nehéz jó állapotú, megfelelően karbantartott autót venni itthon, pláne ebben a szegmenseben.
Nagy baj, hogy pénztelen - vagy relatív az - emberek fillérekért jutnak gyakran az ilyen "levitézlett" öreg vasakhoz, és bizony nagyon sokan közülük nem tudják felköhögni a megfelelő alkatrész árát, így marad a gányolás, idővel meg a márka szapulása. Természetesn vannak kivételek.

tükörfúró 2011.02.27. 15:14:33

@Dagiszabi: Mondjuk aminek karbantartási és ellenőrzési periódusai vannak, ott feltételezem nem viccből irja a gyár, tudja hogy az alkatrészek tipikusan ennyi vagy annyi futás után elhasználódnak, utánállítások, egyéb beállitások lehetnek szükségesek, stb.

A bemelegedésszabályozó általában komplett cserés, a javítása már csak tákolás, ideig, óráig.
Az injektorok is ugyanigy hajlamosak párszázezer km alatt elájulni, (lehet rendelni ujat a boschtol) stb.

Attol, mert egy konkrét példány elfogadhatóan működik, esetleg keveset futott csak évekig ácsorgott, még nem lesznek az alapvető tények mások.
Vagy mert adott altipusbol sok a bontott, elfogadható felujitott alkatrész, és evvel relative megfizethető összegből mozgásbantartható egy öreg vas.

(hero) 2011.02.27. 15:21:12

@BOSCHtechnikus: Üdv Jók a cikkek, mutató ujj ide, vagy oda. Nem kissebb a szakmai elismerésem (magam is konyítok hozzá)Ha szakmai kiváncsiság, vagy a gyakorlás kedvéért fölajánlanám az avatáromat(K-jet)

BmS1 2011.02.27. 15:35:35

Tisztelt Urak!

Bár nem szokásom blogokba írogatni, személyes érintettségem okán most mégis megteszem.

-Annak ellenére, hogy látszólag szinte mindenki "ért" ma az autókhoz, meggyőződésem, hogy maroknyi kivételtől eltekintve nemigen értünk hozzá. A 30 évvel ezelőtti darabokhoz még csak-csak, az újabbaknál már nem lehet globálisan "érteni". Lehet vki jó motor témában, vagy automata váltóban, futóműben, más területeken viszont felületesek az ismeretek, csodák holnaptól. (Ha vki csupán egy típusra koncentrál, úgy könnyebb a helyzet, de egy Audis szakember nem biztos, hogy minden alkatrészt felismer egy Mitsubishi motorterében.) Nincs univerzális autós tudás, hiába szerelő, autós újságíró, vagy akár egyetemi tanár valaki.

Tehát tévedhetünk, legyen bármekkora a gyakorlat, bármilyen komoly a műszerezettség, bármilyen végzettség. Tévedünk is.

Ha tévedühk, hibázunk, akkor a tárgyilagos kritikát el kell ismerni.

A tárgyilagosat igen.

Ma délelőtt telefonon beszéltem "whale" levelező társunkkal, és felvetettem neki, hogy a története nem nagyon kerek.

Adott egy huszonéves, Renault motor.
Ilyenkor nagyon kevés esetben van "hiba", legtöbbször "hibák", nemritkán "hibák halmaza" van. Jelen esetben a helyzetet súlyosbítja a turbó megléte. További, a helyzetet cseppet sem könnyítő tényező: a gázüzem megléte.

Hogy nem találtunk hibát, az finoman szólva valótlan állítás. A lambda szonda tökéletesen kuka volt, ki is cseréltük.
(Érdekes módon K.Dezső úr, azaz whale nem tért ki arra a kis nüanszra, hogy az aktuális fogy.árból nem semmi 40% kedvezményt kapott, azaz a kedvezményemet teljes mértékben neki átadtam, egy gesztusként. Hiába, ilyen a szelektív emlékezet).
Feltártunk falls-levegő bejutást is (és nem okoztunk, ahogy levelezőtársunk tálalta.)
Kiderült az is, hogy a nyomásszabályzó
sérült membránján keresztül üzemanyag jut az égéstérbe, olyan mértékben dúsítva a keveréket, hogy a hiba elhárításáig a további hibák keresése értelmetlen. Ilyen nyomásszabályzó nincs raktáron, tehát folytatás következik.

Más.
Ajánlatkérés a szelephézagolásra.
Telefonhívásra részletesen elmondtam, miért nem lehet pontos árajánlatot tenni.
Ha stimmelnek a szelephézagok, akkor jelentéktelen a vállalási díj. Más a helyzet, ha cserélni kell a hézagoló lapkákat. Annak ellenére, hogy több száz ilyen lapkánk van, nem biztos, hogy rendelkezésre áll a megfelelő méret, ez esetben a vezérművet két alkalommal kell megbontani, mivel nincs kizárva, hogy csak napok múlva érkezik a megrendelés.
Ezért nem lehet konkrét ajánlatot adni.

Szvsz: ez korrekt tájékoztatás.
A pálya túloldaláról ez ködösítés, mellébeszélés.

Félreértés ne essék, hibázhatunk, erre nincs védőoltás.
EZ az eset nem az a kategória.

Sajnálom, hogy a velem történt mai beszélgetés után nem K.Dezső Úr pontosította a történetet, ez -úgy gondolom- fair lett volna.

Urak, bocs a hosszú hozzászólásért.

Üdv BmS

whale 2011.02.27. 15:55:39

@BOSCHtechnikus: Kénytelen vagyok itt, mivel a Besze úr FELHÍVOTT és számon kért, illetve mocskolódással vádolt, ami egyáltalán nem volt szándékomban. Örülök, hogy a pályán tartja a szemét, de nem tudod véletlenül, ki hívta fel a figyelmét a kommentekre?:))
Én ugyan javasoltam neki, hogy-mivel ez egy nyílt, nyilvános fórum-írja le a véleményét, de ő ettől elzárkózott.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mivel a lambda szondám is csere érettnek bizonyult, felajánlott kedvezményesen 42000 Ft-ért egy lökhajtásos BOSCH szondát, amit köszönettel elfogadtam, így, ha a szonda listaárát vesszük alapul, valóban nem fizettem többet 10-15000 Ft-nyi munkadíjnál. Ez tény. De az autóm sajnos ettől nem javult meg és a hiba forrását sem sikerült diagnosztizálni. Ez is tény.

whale 2011.02.27. 16:01:30

@BmS1: Megelőzött Besze úr!:) Hosszan akartam mesélni, de aztán inkább úgy döntöttem, nem habosítanám ezt a történetet tovább. Annak mindenesetre örülök, hogy hallgatott a javaslatomra és személyesen is megjelent itt.

joe1234 2011.02.27. 16:16:38

elég jó kis cikk még ilyet

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 17:21:19

@BmS1: Elnézést, ezt nem akartam.

A cikkek célja az, hogy belelássanak az emberek a munkába, de ha leírom, hogy túlfogyasztás miatt korrektül végigellenőriztem egy befecskendezőrendszert, a végén meg a termosztát a hiba, belekötnek, hogy miért nem ezzel kezdtem. Persze nem zavar, aki csinálja ezt a műfajt, az sosem mondja, hogy egyből mindig mindent megtalál.
@nabazzmeg: A kísérletezés egyedül az alapjárat -állítóra vonatkozik, ugyanis az 190 000 ft.

pet77 2011.02.27. 17:51:08

@BOSCHtechnikus:

Szeretem a cikkeidet, mert én is szervizes vagyok, és 10 év gyakorlat után is meg tud lepni egy-egy megátalkodott gép...(nem autó)

A második autó tulajdonosa egyébként nem panaszkodott arra, hogy nincs/gyenge a fűtés az utastérben, valamint a hőfokjelző sehogysem megy fel a korábbi normális értékig?????

pet77 2011.02.27. 18:02:29

kedvezményes Bosch szonda 42000 ft-ért?????
Ha nem vagy sültbolond, akkor max 18 000 huf ért kapsz olyan univerzális NGK-t amit tetszőleges tipushoz lehet illeszteni...
Ja, és a trengerentulrol, házhozszállitva!!
Méghogy a kényelemnek ára van???
Nem ! A tudatlanságnak, és a lustaságnak van ára!!!

Rocko- 2011.02.27. 18:09:27

@BOSCHtechnikus: negatív vélemények mindig lesznek, ne hagyd hogy kedvedet szegje ez!

Rick4 2011.02.27. 18:38:48

@pet77:
Szívesen néznék én is egy cikkszámot erről a csodaszondáról... :D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 18:45:19

@pet77: 70 fokos motorhőmérsékletnél is jó a fűtés, az meg hogy lassabban melegeszik föl, nem feltűnő egy hobbiautónál, amit nem használnak naponta. A műszerfali hőfok mutatóknak én nem hiszek, sokszor 10-15 fokos eltérés van a valóshoz képest. Ez újabb autóknál is feltűnik, amikor élőadatban nézem a vezérlő által mutatott hőfokot, és összehesonlítom a műszerfallal.
Egy ellenállásugró, vagy egy LSU szonda esetén pl nem biztos (biztos hogy nem), hogy jó az univerzális szonda.
@Rocko-: Szó sincs erről, hisz kiálltam a sarokra...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 18:53:26

@Rick4: @pet77: Még egy dolog. Amikor bejön egy autó a szervizbe, és megtalálom a hibát, mi sem az ebay-en nézünk alkatrészt, hanem a nagykereskedőktől szerezzük be. Nincs hozott alkatrész, a főnököm mondása: "a pékhez se viszed oda a lisztet". Az emberek általános elvárása (jobb esetben), hogy behozzák az autót, megállapítjuk a hibát, értesítjük az árról (döntés: igen-nem), fizetnek, és távoznak. Jól néznénk ki, ha egy autó alkatrész beszerzéséhez licitálnánk a vaterán, meg ilyesmi, ez nem életszerű. Talán egy klubban, de egy szervizben ez nem megy.

whale 2011.02.27. 18:53:49

@pet77: Nézd, megmutatta a listaárát, tényleg valami 7XXXX Ft volt. Nekem is leesett az állam kicsit, de az én autómba monnyuk a Bosch légtömegmérő is 100+ ezer HUF, úgyhogy úgy gondoltam-mivel sem akkor, sem most nincs okom kételkedni az elméleti felkészültségükben-cseréljük ki, legyen jó, egy rossz alkatrésszel kevesebb.
Titokban abban is reménykedtem, hogy ez az oka minden rossznak és egycsapásra megoldódik a gond. Sajnos nem így történt. De most legalább van egy csodaszondám, ami tényleg indítás után 5 másodperccel jelet ad...:))

whale 2011.02.27. 18:56:48

@Rick4: Kérdezd meg a Besze úrtól.:))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 18:59:26

Pénteki eset: Fiat Grande Punto légtömegmérő. Az ügyfél kapott egy 76000 ft-os árajánlatot a márkaszervizben a gyári alkatrészre. Megjegyzem, a gyári az Bosch, csak Ricambi feliratú dobozban. Nálunk megkapta a feléért, ugyanazt a Bosch légtömegmérőt, csak Bosch csomagolásban. Kellett volna még futnunk egy kört, hátha van a részingbazáron olcsóbban? Így is örült, mint majom a farkának, és elfelejtjük azt is, hogy mindenkinek azonnal kell az autó.

Dagiszabi 2011.02.27. 19:16:00

@tükörfúró:
A bemelegedésszabályzós gondolatoddal nem értek egyet. Ez egy egyszerű membrános nyomásszabályzó. Elromlani nem szokott, max nem a gyári nyomásokat adja. Be kell állítani és kész. 10évre elfelejtheted megint.

A befecskendező szeleppel annyiban igazad van, hogy illene cserélni, mert idővel romlik a szórásképe, a nyitási nyomása és a perecenkénti áteresztőképessége. Menni ugyan megy vele az autó, de nem tökéletes. Romolhat a fogyasztás és egyenetlenebbül járhat a motor tőle. Így tényleg nem is szokták kicserélni, mert "drága".

Csillagos dobozban A 000 078 56 23 cikkszámon nem egész 40euro. Azért ez elég messze van a modern dízelek alkatrész áraihoz. De még a fentebb említett légtömegmérőkhöz és lambda szondákhoz és társaikhoz képest is. A K-jetben ugyanis ezek közül egyik sincsen.

DrSzoke 2011.02.27. 20:04:23

@BOSCHtechnikus: a 2 uszohazasra gondoltam.Sokat szivtam regebben veluk.
Altalaban a legnagyobb gondja az szokott lenni hogy kikopik a fojtoszelep tengelyenek haza es falsot sziv mellette.
Volt regebben egy oreg esztergalyos "fatornyos falumban" es o perselyezte meg nekem,altalaban rendbejott.Felteve ha a 2 uszohazban egyenlo a benzinszint.

DrSzoke 2011.02.27. 20:20:52

@Rocko-:
Ha mar itt tartunk,egyre tobbszor talalkozom olyan emberekkel akik elvarjak hogy a szerelo mindig mindent azonnal tudjon.Ki kell abranditsam oket,nincs olyan ember aki 1 szemelyben villamosmernok,szgep programozo es autoszerelo,ennek tetejeben az osszes tipusrol kivalo ismerettel rendelkezik.A piac kb 20 eve feldobott egy labdat,akarunk erosebb es felszereltebb autokat? A piac akart.Kedves felhasznalok: most isszuk annak a levet amit igenyeltunk.Olvasom a rakkelto regebbi modellekrol szolo kommenteket.Ugyanmar....mirol beszelunk?
A kocsik az elmult 20 evben a duplajara hiztak,a gyarak ontjak a V6-V8-V10-V12 4-5-6 ezres soxaz loeros motorokat.A hasznalati intervallum pontosan a komplikaltsag es a gazdasagos javitas ellehetetlenitese miatt a felere csokken,
terhelve ezzel rendesen a kornyezetet.A meresi modszerek egybeesnek a gyarak altal kilobbyzottal.Baromi nagy kepmutatas az egesz.20. eve nyomom az autojavitast,latom nagyon jol honnan indultunk es hol tartunk.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.02.27. 20:39:38

@DrSzoke: Ez is két úszóházas, egyelőre csak kipucoltam, mert éveket állt az autó, de 1200 az alapjárat, úgyhogy valószínűleg fals levegőt szív (akár a fojtószelep tengelyénél). Most egy kicsit járatni akarom, hogy "térjen magához", aztán megint szétszedem.

Rick4 2011.02.27. 22:22:53

@DrSzoke:
Szerintem valamit rosszul gondolsz ebben a dologban. Ha fogorvoshoz megyek, nem kérdezem tőle, miért fáj a hasam, ha taxiba ülök, nem mondom neki, hogy tartson beszámolót a helyi buszmenetrendről, a könyvtár nyitvatartásáról, vagy épp bármiről, amihez valószínűsíthetően nem ért. Ellenben elvárom, hogy a forovos ne fúrja át a bőrömet a fogam helyett, tudja, mi az a szuvasodás, tömés, korona felrakás, stb, ezért hívják fogorvosnak. A taxis lehetőleg a legrövidebb vagy a leggyorsabb úton eljuttasson oda, ahova menni szeretnék, mindezt a tudásának, képességeinek megfelelően a szabályokat betartva, az ügyfél iránti maximális lojalitással.
Ezek az emberek felvállalták, hogy azt csinálják, amihez profin értenek, és nem próbálnak meg olyat csinálni amihez végképp nem értenek. Van sok olyan szerviz ami nem márkaszerviz, mégis kifejezetten ráálltak a Ford, Opel, BMW stb autókra, mindannyian tudjuk, miért. Se magukat nem akarják szivatni, se az ügyfeleket. Nyilván ha elviszel hozzájuk egy más típus, azt mondják, hogy nem értenek hozzá, nem vállalják, és ezzel nincsen semmi baj. Ha valahol mégis azt mondják a telefonos érdeklődére, hogy persze, jöjjön be, hozza csak, Te mire gondolnál? Nem értenek hozzá, és csak gondolják, nézelődnek egyet a Te költségedre a motortérben, vagy tisztában vannak a hozzáértésükkel, láttak már olyat, és azért mondják, hogy menj be vele? Szoktál-e a fogorvostól diplomát kérni, a taxistól páv vizsgát kérni? Ugye hogy nem, hiszen azért van ott, mert valszínű ért hozzá. Pont ott a baj, hogy az emberek elhiszik, hogy aki azt mondja, ért hozzá, az ért is hozzá.

Rocko- 2011.02.27. 22:28:51

@DrSzoke: hellyel-közzel helyes a bőgés.

Rocko- 2011.02.27. 22:30:02

@Dagiszabi: "De még a fentebb említett légtömegmérőkhöz és lambda szondákhoz és társaikhoz képest is. A K-jetben ugyanis ezek közül egyik sincsen."
viszont KE-ben már belép.
és az a szépsége hogy ECU-t lehúzva K-ként is funkcionált, nem szépen, de elketyegett. :)

Rocko- 2011.02.27. 22:33:59

@Rick4: félreértetted.
arról beszél, hogy az emebrek egy jolly jokert látnak (képzelnek) az autószerelő helyébe.
hogy a te hasonlatoddal éljek: mint ha az orvostól azt várnád, hogy értsen a fogorvosláshoz, vegye ki a vakbeledet, agyműtétet végezze el ebédidőben, és ja persze legyen csontkovács is. nos, ezzel lehet próbálkozni, de erre mondja a mondás: ami mindenre jó, az semmire se jó.
(remélem ezzel nem sértettem meg BOSCHtechnikust.)

Rick4 2011.02.27. 22:41:13

@Rocko-: Jó, önjelölt ezermestereket én is ismerek, jó messzire el is kerülöm őket. És természetesen nagyjából mindegyiknek tisztában vagyok a képességeivel, ugyanis célirányosan kérdezek. Láttam már olyan autószerelőt is, aki néha kocsit is festett. Olyan is lett... :D

Rocko- 2011.02.27. 22:44:39

@Rick4: így van. csodát ne várjunk, ezért kell specifikusan szerelőt keresni.

whale 2011.02.27. 23:22:03

@Rocko-: De csak akkor, ha az illető autószerelő jolly jokerként hirdeti magát.:)

Rocko- 2011.02.27. 23:24:15

@whale: azt kerülni kell.
szerencsére itt, ebben a cikkben senki se nevezte magát annak.

DrSzoke 2011.02.28. 06:18:08

@Rick4:
Ez is egy megkozelites. Egy valamit erdemes vegiggondolni: 30-40 eve volt autoszerelo es kesz.Aztan megjelentek a villamossagisok.Miert? Muszajbol.A 70-es evek vege fele elkezdtek terjedni a kezdetleges befecskendezok,klimak,abs-ek,elektromos ablakok,gyujtasok,stb.Aztan megjelentek az automata specialistak. Aztan az elektromosok is elkezdtek specializalodni,klimas,injektoros,stb.Ez csak folytatodni fog,ahogy az elso iranyito rendszerek elkezdenek bexarni,meg legfokeppen terjedni.Te sem gondolhatod komolyan hogy lesz autoszerelo akinek a fejeben ott lesz az osszes autogyar osszes fejlesztomernokenek a tudasa...Sztem konnyen belathato hogy ez keptelenseg. Itt az emberi tenyezo szamit,gondolok arra hogy pl beesett hozzam egy srac egy RX8 mazdaval,motorgondjai voltak.Nem szegyelltem bevallani hogy sosem nyultam hozza,nem is akarok,keressen fel egy erre szakosodott muhelyt,jobban jar.Ha ketseges elso hallatra hogy meg tudom-e oldani az ugyfel problemajat,annyit igerek hogy nekifutok,leszkennelem,aztan meglatom.Ha ugy erzem nem erdemes nekikezdenem,egyszeruen elmondom neki es egy fillert sem kerek.Sztem ez az ami sajnos a szerelok tobbsegebol hianyzik. Nekikezd,kicserel mindent,azt is amit nem kene,majd benyujtja az indokolatlanul borsos szamlat.Na ez undorito,az ugyfel penztarcajara gyakorlatozni.Ahogy boschtechnikus is irta,az onkepzes is csak bizonyos fokig mukodik.Talan szintentarthatnam a tudasom heti 40-50 ora kepzessel...talan....De akkor ki fog eltartani?Meg a gyerekeimet? Hidd el nem mukodik amit szeretnel.Arol meg nem is beszelve hogy a muhelyemre az elmult par honapban masfel-2 millanyi dollart koltottem a meglevo cuccaim melle es nem eleg.Ha mindenre fel akarok keszulni,ennek a tobbszorose kellene,akkor meg az arakkal kellene ugy elszallnom hogy akkor meg az lenne a baj.
Ezzel kor bezarult,marad a szakosodas bizonyos munkakra es az jobb is lesz mindenkinek.Szerelonek,ugyfelnek egyarant.

BmS1 2011.02.28. 07:46:27

Üdv, Urak!

A beépített lambda szonda mai ára:
76,006 Ft.

A számla természetesen rendelkezésre áll,itt van az asztalomon, megtekinthető.
A legnagyobb Bosch disztribútortól származik, vele vagyunk kapcsolatban.

Tisztelt (és láthatóan hálás:-)) Ügyfelem ezt 42,000 Ft-ért kapta, amennyiért mi kapjuk. ("Mindent az Ügyfél mosolyáért")
Akárhogy számolom, ez 34000 Ft engedmény.
Kevés helyen adják ezt oda.

A 10 jegyű Bosch cikkszámot majd K.Dezső Úr leolvassa és közzéteszi, ha akarja. Ez egy kitűnő minőségű planár-szonda.

Ennyi. Ezt a kérdést lezártnak tekintem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.28. 08:41:08

@Rick4: Látatlanbansem az orvos, sem az autószerelő nem mondja meg, mivel van gond. Én is mindig azt mondom, hozzák el a cuccot, mert egy hibát sok minden okozhat.

gascan 2011.02.28. 10:00:25

@BmS1: Én azt gondolom, hogy maximálisan korrektül jártál el, nehogy már neked kelljen mentegetôznöd. Ez viszont tanulságos volt, ismét bebizonyosodott, hogy a hangzatos internetes sztoriknak mennyi köze van a valósághoz - semmi, vagy maximum a fele igaz, a másik felét meg hozzáképzelik.
Elhiszem, hogy bántja a szakmai önérzetedet, ha valótlanságokat terjesztenek annak ellenére, hogy szakmailag és emberileg mindent megteszel az ügyfélért - de a blogokkal e tekintetben teljesen felesleges foglalkozni, mert az ide író emberek 95%-a a fotelból szakért, ha a kezükbe nyomnál egy multimétert, azt sem tudnák, hol kell bekapcsolni. Illetve amikor rákérdezel, hogy konkrétan hol is lehet kapni azt a tizenpárezer forintos szondát, ami ugyanazt tudja mint a 80 ezres, hirtelen halaszthatatlan elintéznivalójuk akad. Szóval semmiféle gyakorlati haszna nincs a velük történô kommunikációnak, nem jutsz hasznos információhoz, nem tanulsz új dolgot, csak feleslegesen felidegesíted magad a hülyeségeken meg a csesztetéseken.

nabazzmeg 2011.02.28. 10:02:34

@BOSCHtechnikus: ez a gusztustalan az alkatrésziparban, a gyár ezt a komplett alkatrész modult egyben, előszerelten megveszi kb. 100 €-ért, amiről egy db. bizbasz a kiskereskedelemben önmagában a többszörösébe kerül.
Ezért lehet nagy szívás egy ilyen nagyköbcentis prémium youngtimer.....

gascan 2011.02.28. 10:09:06

@nabazzmeg: "a gyár ezt a komplett alkatrész modult egyben, előszerelten megveszi kb. 100 €-ért"

Láthatnánk erre a hülyeségre egy konkrét forrást (fejlesztési, tesztelési, és gyártási költségkalkulációt), vagy feltesszük a jó öreg "mi kerül ezen ennyibe" lemezt?

Rick4 2011.02.28. 10:24:35

@ColT:
Igazad van, bár én nem erről beszéltem, hanem arról, hogy a fogorvostól nem várom el, hogy értsen a belgyógyhoz, a taxistól se várom el, hogy tudja a buszmenetrendet. És pontosan ezért nem is megyek fogorvoshoz ha fáj a hasam, és pontosan ezért nem a taxist hívom fel ha a buszmemetrend érdekel. Ellenben ahhoz azért nem ártana érteni ami a napi 8 órában ellátott "szakma" vagy valami olyasminek nevezett...

Dzsodzsellariusz 2011.02.28. 13:26:41

Egy kérdésem nekem is lenne a K-jettel kapcsolatban. Van egy Audi 80as 2.3-as öthengeresem. Az autó 4000 felett egyszerűen elfogy, 4800-5000 környékén már semmi nyomatékom nincs. Vittem már több helyre de eddig sikertelen a dolog. Elvileg mérték és jó volt a benzinnyomás (azért elvileg mert sosem lehet tudni, nem voltam éppen ott). Elvileg a dologgal összefügghet hogy a vízhőfokmérőm csak nyáron melegben állva kúszik 90 fölé, amúgy 60-65-re le van szegezve, ami baj. Azért írom hogy elvileg, mert volt már 1.6 td (18 évig), 2.0 benzinesem 80asom és mindegyiknél ugyan ez volt a helyzet, de semmi problémájuk nem volt. Ha valaki tud valami okosat, várom.

whale 2011.02.28. 15:04:21

@gascan: Azt azért remélem érzed, hogy itt erősen két szálon fut a cselekmény.:)
Nem a szondával, vagy annak értékesítésével volt gondom, azért hálás vagyok-akkor is az voltam-és köszönöm. Ez az érem egyik oldala. A másik a diagnosztika, amiért mentem. Fogalmazzunk úgy, hogy félsiker volt. Nyilván bennem van a hiba, túl sokat vártam és a "félsiker" kissé csalódottá tett...
De most már én sem szeretnék ezzel foglalkozni, a tanulságot levontam, a tanulópénzt megfizettem, az autóm végül jó lett és van egy szuper lambdaszondám.:))

lajafix 2011.02.28. 15:26:42

a B kezdőbetűs kifejezés minden szakma sajátja azokra az agygőzös esetekre, amikor a nyilvánvaló nem szúrja ki elsőre a szaki szemét. :)

Ez történt itt is, mert a második merci már azzal a hibával ment Boschtechnikushoz, hogy biztos a KJET vagy a hidegindító és az alapviccek leellenőrzése kimaradt elsőre, de csak sikerült rájönni, mégha nem is 'szintidőre'. S valóban egy ilyen komoly gép esetében az ember feltételezi, hogy a tulaj már kizárta a termosztátot.

De legalább szép méréseket láthattunk! Élvezet ilyen cikkeket olvasni. köszi.
(Rick4-el meg ne törődj, bár ő "tökéletes" mégis évekig nem tudta a batárjának gázfogyasztását lejjebb vinni. Vagy már sikerült Rick? )

Kifordított kacagány 2011.02.28. 18:09:32

@whale: azért ha tárgyilagosak akarunk lenni, te sem így kezdted

whale 2011.02.28. 18:20:38

@Kifordított kacagány: Mert ez két ügy. Az egyik a kedvező árú lambda szonda, a másik a "kevésbé sikeres" diagnosztika. A cikk a diagnosztikáról szólt, én arról írtam le a tapasztalataimat.

Kifordított kacagány 2011.02.28. 21:11:12

@whale: a teljes téma árával ecsetelve. na mindegy, kár túrázni rajta.

Rocko- 2011.02.28. 21:19:52

@Dzsodzsellariusz: tedd fel a kérdésedet itt, ahol lelkes amatőröktől kaphatsz választ: www.audiklub.hu/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?105
vagy elviszed ide kivizsgáltatni az autódat: injektor.hu/index.jsp?id=7&akt=7

whale 2011.02.28. 21:35:45

@Kifordított kacagány: Bocs, nem értem mire gondolsz.

gascan 2011.02.28. 21:43:02

@whale: "A másik a diagnosztika, amiért mentem. Fogalmazzunk úgy, hogy félsiker volt."

vs.

"Kiderült az is, hogy a nyomásszabályzó sérült membránján keresztül üzemanyag jut az égéstérbe, olyan mértékben dúsítva a keveréket, hogy a hiba elhárításáig a további hibák keresése értelmetlen. Ilyen nyomásszabályzó nincs raktáron, tehát folytatás következik."

Azt hiszem, elég egyértelmû, hogy itt te kevered a szart, mint ahogy tetted azt a "ködösítéses" kijelentéseddel is, ahol szintén korrekt tájékoztatást kaptál, hogy mi, miért, hogyan történik, és miért nem tudnak árat mondani. Ezek után annyi gerinc nem volt benned, hogy itt bocsánatot kérj a BMS-es srácoktól, hanem folyamatosan magyarázod a bizonyítványt es mellébeszélsz, mint valami cigány.

Ha téged még valaha beengednek a BMS mûhelyébe, tedd össze a kezed hogy milyen jó arcok, mert én egy ilyen rosszindulatú szarkeverés és gerinctelenkedés után a büdös életben nem venném fel neked többet a telefont.

whale 2011.02.28. 21:58:45

@gascan: Akkor ugass, ha pontosan tudod mi, mikor és hogyan történt, te tuskó...
KÉTSZER VOLTAM ÉRDEN, másodszor CSERÉLT nyomásszabályozóval, az autót akkor SEM sikerült diagnosztizálni, igaz akkor már "csak" 10000-et fizettem és ugyan olyan szar autóval távoztam, mint jöttem.
Egyéb kérdés?
A korongozás leírva valóban korrekt volt, bárcsak így hangzott volna el a telefonban is!
Nem szeretném már borogatni a szaros bilit, de ha kell megvédem magam és az igazamat...
NEHOGY MÁR FIZETŐ ÜGYFÉLKÉNT ÉN ÉREZZEM SZARUL MAGAM, MERT NEM AZT KAPTAM, AMIRE SZÁMÍTOTTAM, B+!!!!

nabazzmeg 2011.03.30. 13:02:40

@gascan: látszik, fingod nincs az autóiparról és autógyárban még életedben nem jártál.
Na akkor egy példa:
059130277CC V6 TDI (VW, 4karika) befecskendező szelep; gyári beszer ár kb. 50-60 €, POHU: kb. 150-160.000 HUF....
Sorolhatnék még milliót, de a kb. 8-10 szeres szorzót rakd mindegyik mellé nyugodtan, okostojás. Ugyanez természetesen igaz a csillagra és a propellerre is, ugyanazok a beszállítók adnak el nekik is MINDENT....aki nem hiszi, azt mint "szagértőt" magasról leszarom. Hülyékkel nem foglalkozom.

David Bowman 2013.02.14. 12:47:34

Uraim, 260E mercim Ke-Jetronicát szeretném JÓ PÉNZÉRT javíttatni, de nem ismerek senkit, aki tényleg értene hozzá.

David Bowman 2013.02.15. 12:58:16

@Rocko-: Ismerem őket, de nem szimpatikusak. Ráadásul kurva messze vannak.
Azt hiszem, már sinen vagyok.

Rocko- 2013.02.15. 13:02:16

@David Bowman: - nem kell hogy szimpatikusak legyenek. elég ha jól elvgézik a munkát. amúgy előbb-utóbb úgyis hozzájuk jut el az ember. az a kérdés hogy előtte mennyi pénzt költ el próbálkozásokra.
- magyaroroszágon belül nincs messze. persze biztos jobb szívni ke-jettel, mint sem egyszer elmenni, ahol megjavítják, mert túl messze van.
süti beállítások módosítása