Szerettem a Corsát, de most még rehabilitálom is

  2011. február 14. - Winkler Róbert Címkék: corsa bilbao

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Az egyetlen dolog, amit nem fényképeztem le, szerencsétlen Corsa volt. Meccstúrán jártunk Spanyolországban, ami egy madridi érkezést jelentett, onnan azonnali autóbérlést követően egy bilbaói utat bő 400 kilométerrel, aztán Bilbaóból Pamplonán át vissza Madridba, összesen végül jó ezer kilométeres terjedelemben.


Nagyobb térképre váltás

Minek is fényképeztem volna szerencsétlen kis helóta Corsát? Nincs benne semmi érdekes. Magam jártam az európai bemutatóján, tetszett is, persze tükörsima német utakon, 90 lovas motorokkal nem nehéz kisautót megkedvelni. Azóta sokat beszélgettünk arról, hogy az általunk látott-vezetett tesztautók mennyire mérvadóak azokhoz képest, amiket végül a magyarság megvásárol, és hogy egy Opel szépen öregszik-e, vagy hamar lepukkan. Csikós azt mondta, az Opel méltóságteljesen öregszik: újonnan ugyan nem vakít el fényességével, de aztán egyre jobban kezdi tartani magát. Na jó, konkrétan úgy hangzott, hogy „újkorában szarul néz ki, de azt szépen tartja".

corsadrezda 070

Öt ajtó, ahhoz ragaszkodtam, hiszen hármasban utaztunk, ne kelljen már minden ki-beszállásnál hajtogatni, különben is, 7 euró volt az árkülönbözet. Egyliteres, 64 lovas alapmotor, elég szánalmas dinamikával. A Barajas reptéren átvett Corsa számlálója 32 ezer kilométert mutatott, a kuplungját már rendesen ki is nyírták, de egyébként legalább annyira egyben volt, mint az autós újságíró-legendák gyakori szereplője, a Preparált Tesztautó.

20110205150

Az ülése fantasztikus. Egy 600 kilométeres nap után semmi baja benne az embernek. Elsőre kemény, aztán később is kemény, de olyan jó kemény. A teljesítménye meg tökéletesen elég Spanyolországhoz, ahol 120 km/h az autópálya-maximum. Ezt természetesen nem tartottuk be, mert így is bezárt az orrunk előtt egy lefoglalt szálloda, és a 140-es utazóra törekedtünk. Ezt síkon képes is tartani, három emberrel és a fapados légitársaságok által engedélyezett 10-10 kilónyi csomagjukkal. Szolidan előzgettünk, és az éjszakában is tudtuk, mikor megyünk emelkedőn, mert olyankor minket előzgettek.

20110205174

A fék nem nagy szám, de elfogadható, a váltó hasonlóképpen, a rugózás viszont így, hogy nem jól kinéző, hanem olcsó felni és gumi volt a feladat, szóval a rugózás kifejezetten jó. Az első pár kilométer azzal is telt, hogy egyfolytában mondogattam a srácoknak, mennyire szeretem, ha egy autó rugózik. 

Köszönöm, hogy elmondhattam, és elnézést kérek, hogy nem fotóztam le ezt a különleges, madridi rendszámú fapados Corsát.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr922660814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baseldon 2011.02.14. 18:46:58

De, most mar vannak. Marmint hozzaszolas.

red87 2011.02.14. 18:50:47

így már a többes szám is helyes :D

btw, szokatlan cikk, de jópofa, tecccett:)

f0CuS 2011.02.14. 18:51:07

Ja, hogy ez egy cikk (:

effendi79 2011.02.14. 19:00:34

Nade milyen volt a meccs? :-)

papa33 2011.02.14. 19:04:17

Húsz éve egy ültő helyben jártuk meg Jugót, mindenhol tartottuk a 120-at, kb 58 lóerő, a kuplung nem volt szétgyepálva, kb 60 ezer lehetett benne, az úton semmi de semmi baja nem volt, nem szálltunk ki különösebben megtörten 650km, egy nap alatt, új korában sem volt sz@r és használtan sem sokat romlott, 140 ezer km-rel ment el.
Neve S 120 Skoda. (Azért az a Corsa sem lehetett annyira-annyira sz@r.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.14. 19:08:54

Jé, ugye hogy van élet 100 paci alatt, meg alufelni nélkül is?
Meg kopogós műnyagokkal is?
Hehe :)

VLADISZLAV 2011.02.14. 19:16:09

Ez semmi. Régen a "lengyelpiacos" korban ez úgy nézett ki, hogy 4! lengyel beült egy kispolszkiba Varsóban, telepakolták valami olcsó cuccal a kocsit és irány Magyarország. Itt a lengyelpiacon eladták a szajrét, a pénzből továbbmentek Törökországba és ott is bevásároltak, majd irány vissza Mo. Itt cucc elad és a lóvét hazavitték Lengyelországba. Ismétlem 4en egy kispolszkiban.

Winkler Róbert 2011.02.14. 19:24:51

@effendi79: Bilbao-Gijón 4:1, az istencsászár volt, aztán a Madrid-Real Sociedad talán 3:1, vagy valami ilyesmi, de a Bernabeuba többet biztos nem megyek, mert nulla a hangulat.

Bambano 2011.02.14. 19:24:55

Ha az ember ésszel akar közlekedős kisautót venni, a legjobb választás.

augustiener 2011.02.14. 19:25:41

Élet 100 paci alatt? Én 150 Le alatt nem engednék forgalomba autót.

Tavaly a vulkán miatt egy Edinburgh-Dover utat kellett csinálnom a legolcsóbb bérautóval, ami egy 1.4-es meriva volt. Hát még ilyen egy szart! Az autópályán tötymörgött egy fasz 60 mérfölddel, hetven a megengedett, gondoltam gázt adok és megelőzöm. Nyomtam egy padlót és nem történt semmi. Mintha tehénszarba léptem volna. Vagy fél perc után felgyorsult hatvanötre és a lendülettől megtáltosodva már egy perc sem kellett, hogy a hetvenet elérje.

Ezután a rémes élmény után elgondolkodtam, hogy mekkora barom lehet valaki, aki pénzt fizet azért, hogy ilyen szarja legyen. És elégedettek. Nem értem.

Winkler Róbert 2011.02.14. 19:29:07

@augustiener: Hát padlógázra nyilván ez se csinált semmit: hármas+padló, és szétforgatva azért megyeget. Melegen nem is árt a motornak az ilyesmi.

Bambano 2011.02.14. 19:31:47

@augustiener: A 100 pacis kifogásnak semmi műszaki alapja sincs. A helyes kifogás a kg/lóerő arány (szerintem fordítva jobb, mint ahogy újságban írni szokták) vagyis az, hogy egy lóerő hány kilót mozgat.

Én egyszer szándék nélkül megkergettem egy corsát. 1.2-es, 80 lóerős, jöttem ki vele Pestről az m3-on Gödöllőre. Valamelyik parton sikerült belekarcolni a kiló ötvenbe, azóta kicsit több tisztelettel nézek rá. Normális sebességekig lehet vele normálisan is közlekedni.

A nagyobb baj, hogy semmi respektje, corsában még azt az elsőbbséget se kapod meg, ami a táblák szerint járna, nemhogy valaki udvariaskodna veled... Amikor a vectrában ülök, ami nagyobb, világít a két xenon, sokkal udvariasabbak velem. Ez a baj.

A lóerőről még annyit: pont tegnap: tötymörög a sor országúton, kiállok előzni a vectrával, háromban kövér gázzal. természetesen elém jöttek, mert mi a bánatnak használná a tükrét a passzátos... Ez aznap csak az egyik eset volt a háromból...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.14. 19:38:13

@augustiener: Miért, 200LE autóval nem lehet ötvenel menni az autópályán? De lehet.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.02.14. 19:40:28

Ötször megjártam 1.2es fabiával Görögországot. Kétszer 4 100kiló feletti férfiemberrel 54 lovas fapados eco fabiával, háromszor 2 felnőtt + gyerekkel 64 lovas kombi, szintén 1.2es fabiával. Kizárólag a hegyi szerpentineken felfelé volt gondom az autókkal de akkor is az elmebeteg Török sofőrök miatt. A 140-150es utazót mindkettő tudta amikor kellett. A kicsi meglepően jól húzott, óra szerint autópályán Athén felé 20 percig 170 volt a sebességünk (4×100kg utas+ csomagjaik)!
Kicsit persze jobb a nagyobb/erősebb autó de az 1.6os alteám 9-10 literes fogyasztása és a fabia átlagban 6 literes fogyasztása közötti különbség egy ilyen hosszú úton azért elgondolkodtató! Szerintem sem kell feltétlenül nagy batár nagy motorral a hosszú utakra.

paveway 2011.02.14. 19:40:29

@augustiener: tudnál nekem sorolni átlagos/elérhető árú, elfogadható minőségű autókat, amik alap motorral olyan jól mennek, hogy nem panaszkodnál rájuk? Én még ilyen kocsit nem láttam, de hátha te tudod a megoldást.

In Motion 2011.02.14. 19:43:22

En vezettem ilyenbol CDTI-t. A vezetesi elmenyt tekintve eletem legrosszabb autoja volt. A belseje meg szerintem igenytelen. Es mindez 3 millio ujonnan... Az A-bol B-be elvitelt tokeletesen teljesitette mindig, megse vennek ilyet.

Wadindián 2011.02.14. 19:44:13

@Winkler Róbert:
"az autós újságíró-legendák gyakori szereplője, a Preparált Tesztautó."
Pedig ez létező dolog, a most futó Fiesta egyik alkatrészéből 200db-ot saját kezűleg alakítottam át 2008 nyarán.

Bambano 2011.02.14. 19:46:22

@paveway: astra g 1.6 benzines

@anyahajókabinajtóhajtogató: 10 literes fogyasztás 1.6-os alteától könnyesreröhögős, egy rendes opel ennél sokkal kevesebbet eszik. A fóccvágen motorok egyik általam nem kedvelt tulajdonsága a fogyasztás volt mindig is.

Gondolom amikor a 170-et toltad ki a fóbiából, akkor nem 6 liter volt az átlag...

paveway 2011.02.14. 19:47:31

@anyahajókabinajtóhajtogató: hát most érted: ha nincs pénzem egy OPC Merivára, csak a legolcsóbbra, legalább nem ócsárolom. Eszembe jut az 1.4es Civic, aminek a szakszervíz szerint kétszer kell megrúgni a gázpedálját, hogy haladjon. vagy a literes régi Swift, amivel még egy anyahajót sem egyszerű megelőzni. A prémium márkákat kivéve szerintem bármelyik átlaggyártó gyenge alapmotorokat ad. Köztük az Opel is, persze. Átlagautó, átlagmotor, nincs élmény.

paveway 2011.02.14. 19:50:16

@Bambano: Az 1.6-os nem alap Astra motor.

the_sam 2011.02.14. 19:51:03

Én egy 1.5-ös Almérát használok 90 paci körül, 4000-et pörgetve megy az :D

ommm 2011.02.14. 19:52:13

@Wadindián: Tudtam! Papp Tibi elmélet igazolódott, de már sokadszor :)

2011.02.14. 19:53:18

@VLADISZLAV: Az azért űberbrutál! :D

@augustiener: Nem a lóerő a lényeg, hanem a súly/lóerő arány. Egy 1-tonna körüli autóba teljesen elég a 100 lóerő.

Bambano 2011.02.14. 19:56:01

/set mode offtopic
mikor beülök a szekérbe, gyakran eszembe jut, mikor Winkler az egyik, elsők közé tartozó tc-ben, bekarikázott egy vectrát. Nem sokon múlt, hogy az az autó hozzám kerüljön. Így most csak egy majdnem teljesen olyannal járok, nem azzal:)

2011.02.14. 19:59:48

Amúgy az 1.3 92 lóerős Swift-tel 6-7-szer voltam 1000km-es oda (majd 1000km vissza) távokon. Nem okozott neki gondot, autópályán az utazóm mindig 160 felett volt. :)

augustiener 2011.02.14. 19:59:59

Utána visszaváltottam mindig ilyen helyzetben, a benzinkútról vissza az autópályára minden fokozatban addig pörgettem, amíg engedte, hogy gyorsuljon valamennyire. Hogy ez jót tett-e neki, azt nem tudom, mindenesetre hetven km volt az autóban mikor beültem.

De ez az autó visszaváltva sem gyorsult nagyon, csak valamennyire. Mi értelme van egy ilyennek? Ha nincs pénzem egy rendes új autóra, akkor veszek használtan, amikor egy kicsit olcsóbb, mint egy új meriva például, hogy az erősebb motorral járó fogyasztásemelkedés is kalkulálva legyen. Egy autó ilyen gyenge motorral nem való semmire. Esetleg templomba járni meg a teszkóba. De akkor érdemes utánaszámolni, lehet, hogy a taxi olcsóbban jön ki, mint vételár, javítás, biztosítás, adó, benzin, parkolódíj meg minden ami egy autóval jár.

Ottopappa 2011.02.14. 20:00:54

%0 lóerős kocsival tökéletesen utazgattam. Vezetéstechnika... Aki béna fasz, az 300 lóval is béna fasz.

Winkler Róbert 2011.02.14. 20:05:32

@Wadindián: Nyilván létező, csak bizonyítani nem tudjuk. Épp ezért lepődtem meg, hogy egy alap-alap Corsa ennyire elviselhető autó. Valójában egy rémálomra számítottam...

Don Blasius 2011.02.14. 20:07:05

@augustiener:
Egy nagy barom jelen. :) Eddig 130 ezret raktam bele az 1,4-es Merivába 4 év alatt, jól bírja (1,6-os nem sokkal erősebb, cserébe drágább kötelezőstül mindenestül, és szeretik enni az olajat), lekopogom. Tavaly franciaországi túrán vettünk vele részt, 4 személy + teli csomagtér. 6-7 literes fogyasztás 130-140-es utazó. Arrafelé gyakoriak a mérések, nem is nagyon előztek le engem. :P
Nekem nincs gondom a menetdinamikájával. Amire autó kell, arra ez is bőven elég.

augustiener 2011.02.14. 20:10:08

Persze én értem, hogy a súly/Le aránynak van értelme. Azt felejtettem hozzátenni, hogy egy corsa nagyságú autónak szerintem nincs értelme. Ha pedig már használható méretű egy autó, mint egy focus pl, akkor oda kell már az erő. Jó, ne legyen 150, legyen 130 Le egy focusnál, de annál ne gyengébb.

Bambano 2011.02.14. 20:14:35

@augustiener: 10 kg/le aránnyal már elfogadhatóan lehet közlekedni. 7 kg/le aránnyal meg egy kis technikai tudással már fel lehet szaggatni az aszfaltot.

Persze ehhez az is kell, hogy a motornak normális karaktere legyen, amit én pl. egy fsi-ben nem találtam meg.

augustiener 2011.02.14. 20:14:40

@Bambano: sikerült belkarcolni a százötvenbe az emelkedőn és ezért tisztelettel nézel rá? Normál helyzetben lazán kellene gyorsulni egy autónak százötvenről az emelkedőn.

@Don Blasius: pont ezt nem értettem. Hogy lehet valaki elégedett egy 1.4-es merivával? Biztos nem vezettél még olyat, ami ment.

galex82 2011.02.14. 20:15:42

Bizony, ha az embernek epp fontosabb dolga is akad, mint szubjektiv elvarasainak megfelelo autot venni-vezetni, akkor rajovunk hogy van elet 100Le alatt is :)
Mar h amagambol indulok ki:
tavaly 4x mentem haza Angliabol megpakolt G Astra 1.6 8v 85 lovas geperejujaromuvemmel, ebbol egyszer 4 szemelyjel, a tobbinel ketten.A becsi elkerulo es kornyeke necces dombnak felfele energiait mozgas helyett zabalasra hasznalja, de amugy 140es tempoval ok volt.
Kenyelemmel viszont volt gondom, de elso ut utan Bertone Coupe Combtamaszos ulese megoldotta:)

Polly-pudli-pötty 2011.02.14. 20:16:47

B corsám van, 1.2 a leggyengébb 45lovas viszont nagyon jó kondiban van.830kg.
Nagynéném 2006-os 1.2HTP Polojával,ami 64le (1100kg),gyorsultunk egymás mellől kettesből.
A corsa hajszállal de jobb volt.A polo-nak az útfekvése sem tetszik,sokkal jobban billeg,mint a B corsám.
Nekem simán elég ez az autó,főleg,hogy nyáron 4.6-ot fogyaszt országúton.
Egy w124 200d-t szerintem ennél gyengébb. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.14. 20:17:17

@augustiener: És ha én általában melóba járásra hasznélom az autót, meg havi 1-2 alkalommal megyek egyhuzamban 400km-t (hazamenés, de akkor tetőig pakolva), akkor mi a f*nak legyen kurvaerős autóm?
Autópálya a környéken nincs, közúton meg 90 a megengedett, nem beszélve arról, hogy milyen szar az útfelület.

plasticar2001 2011.02.14. 20:17:42

@augustiener: milyen igazad van. Én pedig 150 IQ alatt nem engednék embert kommentelni.
Ez itt magyarország, van akinek nem telik ily nagy teljesítményre.Most fröcsöghetsz rám.
Üdv!

f0CuS 2011.02.14. 20:18:23

@augustiener: Ez nagyban függ attól, ki mire használja. Arra, hogy autópályán robogjál 150-el, elég egy 1.6 is 115 LE-vel. Városban dugóban állni is tökéletes ennyivel :) Ha sokat utazol ( talán még megpakolva is) országúton, ahol kell az előzéshez a kraft akkor azt mondom, igen kell! Én általában egyedül használom, vagy ketten utazunk vele, azt is nagy részt városban. Erre még ez a motor is tökéletesen elég tud lenni :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.14. 20:19:08

@augustiener: Amúgy én sem pl. elégedet vagyok a 20 éves autómmal, viszont örülök annak, hogy egyáltalán van autóm, és nem busszal kell járnom mindenhova.

augustiener 2011.02.14. 20:22:29

@plasticar2001: használtan vehetsz kétmillióért normális autót normális állapotban. Fele annyiba kerül, mint egy meriva. De te, aki valószínűleg kurva okos vagy, megveszed a szart újként, és vesztesz rajta egy halom pénzt az értékvesztésnek köszönhetően.

plasticar2001 2011.02.14. 20:24:49

@augustiener: nekem csak rollerre telik.
ja, tényleg nagyon okos vagyok:)

Flankerr 2011.02.14. 20:25:38

"vagy a literes régi Swift, amivel még egy anyahajót sem egyszerű megelőzni."
Ez hatalmas hülyeség. 120 km/h-ig teljesen jól megy: váltani kell, mert nyomaték az nem sok van. Ennyi. 60.000 km-t nyúztam, nem a levegőbe beszélek. Halálra hajtava karcolta a 6 litert, simán 4,5 körül.

vimesdoboz (törölt) 2011.02.14. 20:29:05

Nem értem miről vitáztok itt, amikor nekem 27 évesen, 1 éves Cl 500-m van, amiért én dolgoztam meg (It-cég) és igenis kell az a 400 lóerő, mert adódnak olyan helyzetek amikor oda kell lépni, ha jön szembe a Kama3.
Corsát nem is értem ki vesz, amikor abban a kis gyöszben, az első téli árokba csúszáskor az A oszlopig jön a lökhárító.

w a s d 2011.02.14. 20:31:08

@augustiener: Ez a Corsa akkora (OK, kívülről), mint egy Golf3, ha nem mindennapi sokszáz km megtétele a cél, vagy állandó jellegű sok csomaggal mászkálás, nehogy már ne legyen az átlagembernek elég méret alapján...
Persze ha telik rá, felőlem használhat valami (amerikai kategorizálás szerint) nagy pickupot vagy SUV- t is, akinek az tetszik, mert a plusz kényelem, amit a nagyobb tér ad, az kell neki, de én nem vennék egy nagyobb, de kevésbé tervezhető költségű használtat egy kicsi új helyett, ha a kicsi újra való pénzt tudom kocsivételre fordítani.

f0CuS 2011.02.14. 20:31:38

@vimesdoboz: Az aki nem veszi elő ilyenkor a mesekönyvet.

paveway 2011.02.14. 20:33:09

@Flankerr: Nem is a fogyasztásáról beszéltem. Én sokkot kaptam, mikor először vezettem és főúton, harmadikban vissza kellett állnom a sávomba, mert nem húzott 3 személlyel. Elhiszem, hogy eléri a 120Km/h-t, de szerintem teljesen rugalmatlan. Persze nem mindegy, mihez hasonlítom, csak nekem fura volt. És nem sportkocsikon nőttem fel! Te mihez hasonlítod?

galex82 2011.02.14. 20:35:16

@vimesdoboz:
kedves andersen, toresteszt? utkozeselnyelo zonak? ezekrol valamit? nem? nem hallottal? gondltam. akko rte meg ottartasz hogy gallytororacsos L200-as a legbiztonsagosabb

Wadindián 2011.02.14. 20:36:17

@Winkler Róbert:
@ommm:
gondolom hatalmas átalakításokat senki nem csinál, mert az már túl feltűnő is volna (én az index kattogásáért felelős hangszórót cseréltem nagyobbra, hangosabbra, de nem láttam értelmét)

DATSUN 2011.02.14. 20:37:35

Ha valaki vesz egy új autót,az megválaszthatja a motort hozzá! Ha nem tud dönteni akkor a használtautó piaconon biztos talál különböző motorral szerelt példányokat az áhitott típusból,meg ugye ott vannak a nyílt napok.... Mindenki eldönti maga,hogy mit szeretne,aztán hogy az beválik vagy sem arrra kár panaszkodni! Vérszegény,többet vártam stb! Vetté vóna nagyobbat!DE ugyanez áll használtautónál is! Lehet dícsérni az ezres merivát,ha beváltotta a hozzá fűzött reményeket!és letekert 150ezer hibamentes kilómétert! És kár szidni a 20éves BMW-t,hogy eszi az olajat,meg nem megy(neagyjisten) mert az már megette a kenyere javát...Presze itt irhatnák bármilyen sokat futott autó,ez csak egy példa volt!

2011.02.14. 20:38:17

Ajka-Nürnberg-Ajka egy Merivával: meglepően tágas autó, de kicsi az 1,4 motor. Nem ültem szét magam benne, kényelmes volt. A motort nagyon kellett forgatni, hogy menjen, 120-nál már majdnem 4 ezret forgott, így elég hangos volt, az egyetlen negatívum. Viszont még szunyáltam is benne egyet hazafelé jövet - nem én vezettem :) Szóval a Meriva nem is olyan rossz, és nem is olyan kicsi, mint gondoltam volna.

Flankerr 2011.02.14. 20:38:55

@paveway: Én is csak megemlítettem...:)
Lada 2104 1300-s motor (a végére már nagyon elgyengülve), Lada 110 8V 75 LE (ez azért nyomatékosabb és jobban gyorsul ha nem szar az elektromossága), előző Corsa 1.0 és 1.2. Egyik se az a veszett fenevad..:) Tény, megérzi a vele utazók súlyát, hisz az egész csak 780 kg. De szerintem simán alkalmas normális közlekedésre, forgalmi tempó tartására. Ezt akartam kihangsúlyozni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.14. 20:41:26

@paveway: @vimesdoboz: Előzni soha nem volt kötelező, az meg, hogy oda kell lépni a Kamaz miatt, csak azt bizonytja, hogy nem mérted fel jól a helyzetet :D

vimesdoboz (törölt) 2011.02.14. 20:41:27

9 évvel ezelőtt egy 2107essel Bp-sevilla távot lenyomtuk 2 nap alatt váltva bundásutakon. 10 literrel átlagba juliusba 5 személlyel plusz csomagok. Nem értem mire a sírás hogy kicsi a corsa motorja...

w a s d 2011.02.14. 20:44:09

@vimesdoboz:

2107: 1020 kg, 75 LE

Corsa D 1,0: 1100 kg, 60 LE.

w a s d 2011.02.14. 20:48:11

@vimesdoboz: A Corsába ha 2 ember beül, már ugyanott van a kg/LE arány.

paveway 2011.02.14. 20:48:49

@Flankerr: 1.3-as Suzy nem volt? Nem kéne drágább autó Pestre. De nekem a literes nagyon határeset. És amit te is írtál, a plussz kilókat érzi meg. Nem bántani akarom, de nekem igazolta az alapmotor tételemet.

vimesdoboz (törölt) 2011.02.14. 20:49:01

@F/: azért nem értem mire a sírás...

DATSUN 2011.02.14. 20:52:27

@F/: Plusz védelmedben az elavult konstrukciójú motor,meg a kardán súlya amit pörgetsz magad alatt...stb!! Én 1300as körlámpással(21011)Komló osnabrück meg vissza nagyon sokszor(1450Km)8.5ös fogyasztással 3személy plusz a motyó... ÉLETÉRZÉS ez is nem??:-))

paveway 2011.02.14. 20:53:27

@ColT: Persze, h nem kötelező. De nekem jó érzés, ha a kocsi képes rá, ha kell. Pályán gyakran kerülök olyan helyzetbe, hogy külső sáv 90, belső sáv 140. Én egy gyenge autóval nem érzem biztonságosnak az átsorolást, te pedig biztos szeretsz 90nel zötyögni.

DATSUN 2011.02.14. 20:55:54

A lényeg a lényeg! Tudd hogy mire veszed,mire akarod használni...Ha nem tudod,akkor lehet sírni,de azzal a saját butaságodat árulod el(ezres suzival nem tudok 150ről gyorsulni,vagy 500as sl merci sokat eszik a dugóban bp.-i használat mellet...)

Flankerr 2011.02.14. 20:57:27

@paveway: Csak utasként nagyon rövid ideig..:)
Nem is akartam tételt cáfolni, csak az anyahajót (ami 60 éve helyesen hordozó..:) ..:)

w a s d 2011.02.14. 20:57:54

@vimesdoboz: Van egy nem mai darab Lada, ami újkorában sem volt a leggyorsabb, de teljesen elfogadható. A másik egy új, 2,8 milliós autó. A menetteljesítményeket eléggé meghatározó kg/LE arány a régi Ladánál 550 kg terhelés mellett akkora, mint a Corsánál 2 ember esetén. Na most ha a Corsába akarna 5 ember beülni...
Persze nem azt mondom, hogy nem lehet vele kibírni, mert az én autóm még lassabb, mint az alap Corsa, de pl. egy alap kifutó Swifthez képest mondhatjuk talán, hogy már- már kényelmetlenül lassú az 1 literes Opel.

qx92 2011.02.14. 21:02:33

@vimesdoboz: en 12 eves vagyok es van egy repulogep anyahajom :)
valaszra ne meltass Elek apo ,ja es origami bizniszben utazzom

Tomi1973Wien 2011.02.14. 21:02:47

jok a kisautok, mi is beszerzunk 1et varosi + elovarosi kozlekedesre, a moped marad varosinak, a nagyobb (125ccm vagy piaggio mp3) meg szinten elovarosira lesz. csaladinak ott a carnival, 2004-es, mar 300eKm van benne, a 2,9CRDI+automata kombo elnyuhetetlen, éves atlag 10L / 100Km... megy hegynek fel-le, mint a meszes, megbizhato, van ereje, megha nem is porsche - de nem is arra lett véve...

sztem mindenki megtalalhatja a neki megfelelo autot, oszt legfeljebb mar csak gyujtogetnie kell :-D

DATSUN 2011.02.14. 21:06:42

Gyerekek lássuk be,ma magyarországon egy család számára normálisan fenntartható autó (és használható) a feleségek miatt az valahol 1.0 és2.0között húzódik és elsőkerekes! Lássuk be hogy itt a lóerő a fogyasztás az alkatrészellátottságtól és a szerviz igény,díj akon túl millió szempont létezik. Nincs egyforma nő,nincs egyforma autó!Mindenkinek más az igénye,ezt tarsuk tiszteletben és döntsünk REÁLISAN!!! Reélisan ez a lényeg!

MP 2011.02.14. 21:12:30

Azt azért bele lehetett volna írni hogy azt a gyárat a spanyoloknál ahol a Corsa készül egy magyar ember szerelte fel s indította be. Nevezetesen az a Pavlics Ferenc aki mellesleg a holdautót is létrehozta. Ha jól láttam a szobor őt ábrázolja.

Garp 2011.02.14. 21:13:59

@Winkler Róbert: jó a poszt, ösztökéld csak a többieket is ilyen quickie-k írására! Szép dolog a drága autó, de ez meg a realitás. Nem akartok egy 90lovas tádé Octit "tesztelni"? 190k van benne, nyáron 2 hétre kölcsön tudom adni, ha adtok alám valamit, ami családdal addig az úton tart. Mindegy mit (Feleség, baba, kutya + én), csak ellássak vele a forgalom fölött. :) Mondjuk lakóautó? :D

@augustiener: a 150paci finom, igen. Viszont finoman szólva nem realitás, és nem csak Magyarországon. Volt is róla cikk nemrég a TC-n: mi a lótúrónak ekkora erő egy autóba, amikor a sebességhatárok nem változnak, többnyire 130max EU szerte. És nem az autók, a vezetőik miatt. persze, én is jobban élvezem a 2.2-es dízel Honda Accordot, mint a saját 90td Skodánkat, de kb 2 hét után ugyanúgy jártam mindkettővel (ja, így nem tiszta, volt nálam egy hónapig egy Accord). Amikor kihasználtam az erőtöbbletet olyankor egy hajszállal többet is kockáztattam, (értsd: előzés), valós nyeresége nem volt.
Nyáron ismét áll előttünk egy 2x2500km-es táv az octáviával. Eddig 160-170-es folyamatos utazót tudtunk tartani, idén ez a tetőbox miatt le fog menni 130-140-re. Lehet, h én öregszem, de némely, korlátozás mentes német autópályán kívül hol lehetne még kihasználni a 140-170paci adta többletet? ja és max pár órát fogok így is veszteni.
Szóval lehet, h én öregszem (34), de én pont az ellenkezőjét vallom: nem értem,mi szükség van _mindennapos használatra_ 100ló feletti autókra?
(A munka autóm egy 1.8TD Transit Connect, 78 lovas. Na AZ agyhalál a nyomatékszegénység és a nagy test miatt. Pedig az is elpörög 4200-ig és 140-150ig 7.5 literből.)
Hozzá teszem: ha lottó ötös, stb. akkor én egy 170lovas Superb kombit terelgetnék. De sajnos ez nekem, a 100ló feletti autó a legtöbb embernek nem a valóság, egyszerűen anyagi okokból.
Örülök, h neked többre futotta (nem, nem cinkelek, tényleg), de a többieket ettől még nem feltétlenül kell lenézni. És lebarmolni.

Bambano 2011.02.14. 21:28:17

@augustiener: lejtőn:)

@ColT: mert közúton jobb előzni erős autóval.

@Garp: én sem tudom kihasználni, hogy 250-et megy az autó. Azt tudom kihasználni, hogyha előzni kell, akkor nem várok másfél órát 80-nal döcögő kamionok mögött, hanem az első olyan lehetőségnél lelépem az előttem menőt, ami egy 1.0-ás hiába taposod parasztnak (Skoda fóbia htp:) ) életveszélyes lenne, én meg lazán beférek.

És utána visszanyomom 90-nél a tempomatot és röhögök a markomba, hogy annyit eszik az autóm, mint sok "családi" alulmotorizált ócskavas.

Garp 2011.02.14. 21:29:50

@Winkler Róbert: "Valójában egy rémálomra számítottam... " - amennyiben? Kényelmetlen, lassabb, stb?

Az ilyen autókban az érdektelen belső miatt több figyelmet szentel az ember az utasoknak, a környezetnek, stb. Az octaviat utáltam egy évig, mert jószerivel nem tudtam felidézni a műszerfalát, ha nem ültem benne. De ezek pont ilyen céllal készültek: a láthatatlan autó. Használod, mint egy vasalót, ha kell ott van, megy, megáll, kanyarodik, cipel, ennyi. Lelkesedni a racionalizmusuk miatt és az ár/érték arány miatt lehet max. Ez utóbbi meg igencsak más mindenkinél.

2011.02.14. 21:34:40

Érdekes mód pár éve még a 26 lóval is el lehetett közlekedni a trabikkal.

ostvan 2011.02.14. 21:38:05

@augustiener: Azt hiszem, szólni kellene Orbánéknak, hogy még lehetne növelni a benzín adótartalmát. Meg egyeseknek soron kívül bevezetni a teljesítményarányos autópályadíjat!
Ha neked ennyire fontos az élvezet, akkor sokkal többet kellene fizetned az úton töltött minden méterért amiatt, mert az útépítés kurva drága volt. Akik el akarnak jutni A-ból B-be, azoknak pont elég a 60 LE is.
Egy élmény kb 17 évvel ezelőttről (már készen volt a 3-as autópálya első szakasza). Szóval leesett kb 5 centi hó, takarítás még nem kezdődött el. A Mercik, BMW-k, stb kb 40-es tempót mertek menni (akkor még több volt a hátsókerekes és kevesebb a téligumis verda). Az volt az élvezet, hogy a Kispolákkal szlalomozva kellett közöttük menni Gyöngyösig.
Ahhoz nem kell ész, hogy egyenesben toljad.

Garp 2011.02.14. 21:38:41

@Bambano: erre a 90 lovas tádé Octavia is képes, el kell szomorítsalak. 3., 4.-ben nagyon szépet tud lépni, utasokkal, stb. Persze nem 2liter pdtdi, meg tdci szinten, meg megkergetve tud nyomulni. Amúgy az említett manőverrel mennyit nyersz egy átlagos utazásnál? 2-10 percet?
Az, h mennyit eszik nem kunszt. A bekerülési költség mennyivel több? (na ebbe is belekérdeztem, mert a legtöbb alap kocsi 10 éves frank hiteles kocsi :)) ).

Bambano 2011.02.14. 21:41:08

@ostvan: lássuk csak, hol is hajt a kispolák...

Amikor leszólod mások autóválasztását, eszedbe jut, hogy néha szükség lehet rá? Ha pl. hozzád menne a vidéki háziorvosod az inzulinoddal, akkor milyen autóval tegye? És még sorolhatnám sokáig...

Garp 2011.02.14. 21:41:55

@Bambano: bocsi, a lényeg azon volt (mivel ha tehetném, én is egy hasonlót választanék), hogy a többség nem engedheti meg magának az erősebb autó megvételét. Amelyik annyiba kerül, h beleférjen a költségvetésbe az már idősebb és nem feltétlenül olyan takarékos. De ez már nagyon messzire megy. Gondolom a legtöbben az erősebb autót választanák, ha ugyanannyiért lehetne kapni, mint a "sok "családi" alul motorizált ócskavas"-t. Csak a szenzitívebb, empatikusabb gondolkozásra akartam felhívni a figyelmet.

acsa77 2011.02.14. 21:42:49

@galex82: az Opel hagyományos 1.6-osa kifejezetten jól hangolt az autópályákra. A régi 1.4-esek közül meg a VW 16v 75/80LE is jól sikerült, bár nem pörgethető. Aztán említésre méltó a Carina E-en lévő szegény keverékes 1.6-os. Padlógázon a Fiat Punto 1.2 8v/16V a legtakarékosabb :) És még vannak sokan mások, különböző célokra.

De az tény, hogy a vezetési stílus, az előrelátás, útvonaltervezés, műszaki odafigyelés a leglényegesebbek.

Winkler Róbert 2011.02.14. 21:43:00

@Garp: Mondjuk lassúnak tényleg lassú volt, de azt hittem, kényelmetlenebb és fárasztóbb lesz a rövid tengelytáv, meg a zajosság miatt.

Garp 2011.02.14. 21:43:37

@Bambano: hehe a mi háziorvosunk egy Trabi kombival jár dolgozni, privátban meg egy Mazda 6-al jár :D

Winkler Róbert 2011.02.14. 21:44:57

@MP: Hát erről sajnos még nem hallottam, a szobor meg valami bonyolult nevű baszk politikust ábrázol. Nonszensz is lenne Bilbaóban, ha bárki külföldinek szobrot állítanának. (ott a nem baszk számít külföldinek)

Dkadett1.3 2011.02.14. 21:48:20

nálam elég jó a súly-lóerő arány, szóval én itt csöndben maradok :D
860kg/75 lóerő nincs motorvezérlő

(1.4 60lovas F astrát ne sokan vegyetek, én megbántam másik autónak azt venni :S )

MP 2011.02.14. 21:48:43

@Winkler Róbert: Pavlics Ferencről pedig sok cikk született. A GM-nél dolgozott és ő volt a gyár építésének referense. autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-holdauto-tervezoje-pavlics-ferenc-82-eves

Bambano 2011.02.14. 21:49:46

@Garp: ahha, tehát nem éri el egy kétliteres tdcdi szintjét sem? Én nem erről a szintről beszélek...

Pl. a 47-es úton egy Berettyóújfalu - Debrecen kb. 45 perc, ha beszorulsz 2-3 teherautó mögé, akkor több, mint egy óra.

MP 2011.02.14. 21:50:22

De ez csak egy link. A szobor pedig hasonlít. De akkor tévedtem.

subtotal 2011.02.14. 21:53:49

2009-ben tavasszal béreltünk egy Punto Classic-ot Milánóban, 2-nknek megfelelt arra a kb 400km karikázásra, de az ottani sztrádákon míg felverekedte magát 120-ig, hát majdnem mindig a kihajtónál jártunk.
És 8 litert evett vegyesben!

Maradjunk annyiban, hogy pár napra rövid távra okés, de sajátnak újonnan 3mFt-ot nem adnék ezekért.

vimesdoboz (törölt) 2011.02.14. 21:55:52

@MP: Azért azt se felejtsük el, hogy Jézus is magyar volt.

Bambano 2011.02.14. 21:56:00

@Garp: a vectrám 19 hónaposan (még volt rá 5 hónap gari) került kb. annyiba, mint mostanában egy normálisan felszerelt, új, de kisebb autó. És egy nagyobb motoros autót nehezebb kinyírni, mint egy fűnyírót.

Garp 2011.02.14. 21:56:55

@Winkler Róbert: neeem tudom, gondolod, tömegmodellt elcsesznének így, hogy túl zajos, meg kényelmetlen? Az ma már meglátszana az eladásokon, nem? Ha megnézed pl 3 hengeres Fabia tulajok közül arányaiban nem sok panaszkodik az autójára. és nem az "ennyi pénzért ennyi jár" elv miatt, hiszen jócskán megfizetik az árát a hitelek miatt. Csak puritán, de vállalható lásd @anyahajókabinajtóhajtogató -t. Persze nem feltétlenül egy nagyobb modellből átülve. Anno amikor 3 év után megint beültem az L120-ba, hát nagyon elcsodálkoztam, hogy tudtam ezzel naponta járni. Mentem vele 2 napot és simán "visszaszoktam".
Ti, autós újságírók kicsit "el vagytok kapatva", nem? :) Jó amit csináltok, nem mondom, de a rög valóságtól sokszor elrugaszkodtok. Tibi, omm, és persze Zsolt reszelős posztjai azért olyan baromi sikeresek (többek közt), mert a legtöbb ember pont úgy szopik a kocsijával, nem?

effendi79 2011.02.14. 22:01:14

@Winkler Róbert:
A Bernabeuba én sem vágyom, a Camp Nouba annál inkább. :-)

Phrascarica 2011.02.14. 22:05:33

Két éve egy Fiat Ducató ponyvással mentünk le Quarteiraba (Portugália) 4100km 2 nap alatt meg volt szeptemberben 40 fokban légkondi nélkül. 20 litert fogyasztott, 4.5 tonna volt 3.5t helyett és 120lóerő! Olykor leejtőn belekarcolt a 160-ba is :) Király volt 300 km-enként tankolni!
Milyen király ehhez képest egy Corsa :), de még egy Meriva 1.4 is maga a megtestesült császárság!

Garp 2011.02.14. 22:07:56

@Bambano: "ahha, tehát nem éri el egy kétliteres tdcdi szintjét sem? Én nem erről a szintről beszélek..." - öö lehet én vagyok fáradt, de nem értem, mire írod.

Nem akarok én itt vérre menő vitát, amit írsz akár a skodával, akár a tranyóval megléphető. Hidd el, erre felé sokkal több tökörésző vezető van, szar utakkal, mint otthon. A lényeg szerintem a sofőrön van, mit mer bevállalni, mennyire ismeri a kocsit. Előzőleg 68 lovas Felicia kombink volt az 1.3-as láncos mocival, hát azzal is lehetett dinamikusan közlekedni, előzgetni, stb. Nem volt akkor takarékos, de ment. Én azt vallom, ha bemelegedett, minden (egészséges) motort meg lehet hajtani és eddig egyiket sem nyírtam ki. Szóval: a kocsik kis motorral is bírnák szerintem, az ember ismét a szűk keresztmetszet, nem a gyengébb motor. (Értsd: a feleségem fele annyit előz, mint én, tök mindegy, épp mit vezet. Nem érzi szükségét, h siessen. Ezzel kellőképpen őrületbe is szokott kergetni. Viszont lehet, h nem is kap gyomorfekélyt, mint én fogok.)

Nagyobb motor: ezzel egyet értek, le nem cserélném egy 1.4/1.5-ös dízelre a jelenlegit. Vectra? Nyamm, a cimbi most árul egy kombit, 2literes dízellel. Anyám, mekkora hodály!

papa33 2011.02.14. 22:22:31

Az a Corsa majdnem pici, igen, határeset. Én nyugis vagyok, de az 1.0-ás nem kéne. De 1.2 vállalható.
A lényeg viszont, hogy ez reális ár volt akkor (2003), viszont a jóval drágább nagyobb, netán 2* annyiba kerülő dízel sem ad semmi többletet (motoros ablak? minek, stb).

Szóval nem túl nagy autó a fapad felett eggyel, ez reális a hazai átlagnak, pl nem a 6V, hanem a 12VHTP Fabia, ez már elmegy. Az igaz, kicsi motor kitaposva nem takarékos.

repeti 2011.02.14. 22:33:11

Az elmúlt tizen-egynéhány hónapban egyszer Friedrichshafenbe, egyszer Garmisch-Partenkirchenbe vezettem oda-vissza. Egyszer meg nyomtam egy Hamburg-Weeze utat. Ja, azelőtt meg jobb egyben Ludwigsfelde-be is utaztam. A kérdésem: Hol is vannak a tükörsima német autópályák?
Viszont gyakran volt olyan érzésem mintha Brno felé száguldanék. :)

Spiritmonger 2011.02.14. 22:49:44

ki az a ?????, aki 3-4 millió forintért új kisautót vesz
a használtautoponthun 2 millió forint alatt olyan 5-6 éves közép- és felsőközép kategóriás kocsik vannak, amik 200 lóerősek, tele vannak extrával, hely is van bennük, kényelmesek, és már a méretükből fakadóan is biztonságosabbak bármelyik kisautónál
az aktív biztosnág is számít, nem csak a légzsák meg a ncap csillag
ahogy itt többen írták, ha jön szembe a kamaz, vagy csak előre van menekülési útvonal, 200 lóerővel meg lehet úszni az ügyet
ráadásul ezt az árat még itthon is megengedheti magának mindenki, aki tényleg autót akar venni napi használatra

Hurri Kán 2011.02.14. 22:52:08

@Bambano:
Nem biztos hogy annyit. Lehet, hogy kevesebbet...

Don Blasius 2011.02.14. 22:54:31

@repeti:
Azokon a délnémet sztrádákon én is jártam tavaly nyáron. Sötétedés után szakadó esőben maga volt a pokol. Nyomvájúk, hézagok, a felfestés nem látszott. De legálisan söpörtek mellettem 200-zal. :)

@augustiener:
Pár dolgot vezettem már, ami erősebb az autómnál és olyanokat is, ami meg nem. Ennyi kilométer után azért tudom mondani, hogy nem bántam meg, hogy ezt vettem és nem mást.

@cork77:
Jól van, ne buktassál már le! ;):)

megint 2011.02.14. 23:30:09

Kategória egy legrondább autója, szörnyű beltérrel.

jürgen baromartz 2011.02.15. 00:22:08

most már videós bizonyítékom is van róla, hogy Winkler Róbert már egyszer, majd' harminc éve befutott mint rocksztár - igaz, más frizurával és bajusz nélkül, idióta álnévvel.

www.youtube.com/watch?v=0Pm3G4Ig0GQ

figyeljétek csak, mit mond tiszta, érthető magyarsággal 0:38-nál: "egy kis figyelmet kérek, come on!" (a "come on" valószínűleg álca, ezzel akarja leplezni, hogy ki is ő valójában.)

_atya_ 2011.02.15. 01:00:40

Cégesből 1.3-as CDTI Corsát hajtok (asszem 75LE) és gyűlölöm.
A sajátom egy lassan 20 éves Daihatsu Applause, 970 kg és 105LE (amiből jó, ha megmaradt mostanra 80...) és örülök, ha átülök bele.
Hiába kényelmetlenebb, nincs benne klíma, nyikorog, de lehet vele dinamikusan haladni.

raktár kandúrja 2011.02.15. 01:16:39

Érdekes, hogy itt mindenki csak a lóerőkről beszél/ír, hogy egy autó minél erősebb legyen (legalább 100ló). Pedig a nyomaték fontosabb, mivel a maximális lóerőt csak olyan magas fordulaton adják le a motorok, amilyen tartományban nincs folyamatosan pörgetve a motor, míg a maximális nyomatékot átlag benzinesek 3-4000 fordulaton adnak és itt azért gyakrabban van használva, mint folyamatosan 6000 környékén. A dízeleknél még inkább más a helyzet. Nekem 1.5 dCi-m van 65ló, de 160nm. nem kell folyton visszaváltogatni, a klímát ez is megérzi, ahogyan más motorok is, de nem vészes. ilyen nyomatékot 1.8as benzines illetve a kisköbcentis tsi-k tudnak. na jó azok azért többet is, de azt is olyan fordulaton, hogy ne kelljen a plafonig pörgetni a motort, hogy haladni is tudjon az ember. úgyhogy mielőtt a nagy lóerőkről kezdünk beszélni érdemes egy kicsit gondolkodni.
Előzni meg ésszel kell!

deepdiver 2011.02.15. 01:40:06

Suzuki Baleno 880kg, kb 95 Le nem művészet előzni vele, megy mint a bolhás kutya, és cserébe 6L-es fogyasztás.
A súly LE arány a legfontosabb, meg a váltó átételezés.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.02.15. 03:28:42

Milyen ügyesen eljutottatok a Corsától a kg/lóerő arányig, hihetetlen.

"Az ülése fantasztikus. Egy 600 kilométeres nap után semmi baja benne az embernek."
A hátul ülőnek is ez a véleménye? Vagy ezt már nem fogjuk megtudni már soha, mert a trip után nem veszi fel a telefont, ha meglátja a számodat? :D :D :D

A sok lóerőt meg úgy kell felfogni, mint az ABS-t, az ESP-t, a légzsákot, a biztonsági övet, vagy a téli gumit. Egy extra, aminek megvan az ára, abból még soha nem volt gond, ha ott volt a kocsiban, ha meg nincs, akkor qrvára tud hiányozni. 6 hengerrel is lehet 50-el menni a városban, aki meg 80-al megy, az kispolákkal is annyival menne. Az autónak nincs öntudata, általában azt csinálja, amit a sofőr akar.

Napoleon83 2011.02.15. 03:57:45

Na akkor most le lehet kopni, de en 1 eve vettem uj 320d bimmert (177le) de mar banom, hogy nem kerestem inkabb egy 6 hegeres 1 eves hasznaltat ugyanazert a penzert. Nagyon is szamit a loero, ne mondja nekem senki, hogy ha valaszthana a trabant, vagy egy bmw/merci/audi(szimpatia szerint) kozott, akkor azt mondana, nekem nem kell a premium auto. En ha beulok apam c-max-ebe, akkor minden hulyeseg szemet szur amit jobban szeretek a bimmerben, pedig 18 eves koromban nagyon kiralynak ereztem apam 1.6 renault scenicjet. Minden relativ. Nyilvan barmilyen kis gyosz jobb mint a bkv, de azert mindenkinek van egy almai autoja...

Napoleon83 2011.02.15. 03:58:23

Na akkor most le lehet kopni, de en 1 eve vettem uj 320d bimmert (177le) de mar banom, hogy nem kerestem inkabb egy 6 hegeres 1 eves hasznaltat ugyanazert a penzert. Nagyon is szamit a loero, ne mondja nekem senki, hogy ha valaszthana a trabant, vagy egy bmw/merci/audi(szimpatia szerint) kozott, akkor azt mondana, nekem nem kell a premium auto. En ha beulok apam c-max-ebe, akkor minden hulyeseg szemet szur amit jobban szeretek a bimmerben, pedig 18 eves koromban nagyon kiralynak ereztem apam 1.6 renault scenicjet. Minden relativ. Nyilvan barmilyen kis gyosz jobb mint a bkv, de azert mindenkinek van egy almai autoja...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.15. 04:42:20

@paveway: Nem azt mondtam, hogy szeretek 90-nel zötyögni, írtam, hogy annak is örülök, hogy autó van a seggem alatt... Másrészt, amit írtam, hogy még pálya se nagyon van a közelben (Pécs-Kaposvár-Siófok viszonylatokban gondolkodj), ráadásul ha lenne sem szeretem használni, mert nem szeretek pluszban fizetni azért, ami az én adómból épült.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.02.15. 06:07:08

@Ottopappa: és milyen igazad van!
A sok lúzer beáll mögém 5 méterre, és gázpedállal akar előzni. Semmi lendület.
Aztán húzódik vissza, mert látja hogy mégse fog beférni. Ehh.

yerico1 2011.02.15. 09:37:53

Gondolom, viszonyíthatok a régi B 1.0-ás 54 lovas Corsámhoz. Gyengébb, de sokkal könnyebb (940 kg). Városban tökéletesen elég a motorja, országúton 80-ig megfelelő, felette elmegy. Autópályán 120 az utazó, felette nem nagyon kell erőltetni, gyárilag óra szerint 150 a vége. A 120 emelkedőkön 110-re csökkent. Fogyasztás szempontjából persze ideális, országúton nagyjából mindig 5 litert kajált 100 körüli utazóra, városban 6 nyáron, 7 télen.
De hogy ezzel autópályára menjek, csak egyszer tettem meg. Utána mindig országúton mentem, mert sebességben megegyezett a kettő, csak az országút jóval olcsóbb. Az újabb kocsi az 1,4 literes 75 lovas motorral sokkal de sokkal fickósabb. Az már alkalmas arra, hogy autópályán tartós 140-et menjen. A B 1.0-ás Corsa nem.

relampago 2011.02.15. 09:54:21

@Bambanő:

Legközelebb próbáld ki a 47-es helyett B.újfalu után elmenni Földes-H.szovát felé.15 km-rel több, időben ugyanannyi, nem kell araszolni a románok között.

Nekem 1000 kg-ra van 75 ló és pálya+városon kívül 5,9l/100km.Előre kell gondolkozni, nem ugrik nagyot, de halad.('93 Astra 1.6).

tomnemtom 2011.02.15. 10:02:30

egyszer egy 44 lóerős, 720kg súlyú autóval mentem Érdről Tárnokra, de mocskos honvágyam lett a Soós pékségnél, visszafordultam, nem tudom, mennyit fogyasztott. viszont emelkedőn be lehetett rakni negyedikbe, csak fékeznem kellett, mert a piacoslada épp az orrom elé hagyta el az utánfutóját.
ja, nem emelkedőn, lejtőn.

no_holy_shit 2011.02.15. 10:06:19

@GSX-R:
" Egy 1-tonna körüli autóba teljesen elég a 100 lóerő."

igen, mert azt mar majdnem golf 1/2 gti-nek hivjak...

no_holy_shit 2011.02.15. 10:19:08

@subtotal:
"béreltünk egy Punto Classic-ot Milánóban, 2-nknek Maradjunk annyiban, hogy pár napra rövid távra okés, de sajátnak újonnan 3mFt-ot nem adnék ezekért. "

hat nem is kell egy punto Classic 1,8MFt-nel kezdodik!

3MFt-ert 1,3 multijet Fiat Lineat kapsz klimaval. szerintem annyi penzert korrekt (ha muszaki megoldasaiban (sem) egy bmw)

subtotal 2011.02.15. 10:32:00

@no_holy_shit: jólvan, akkor ezek szerint más sem adna érte 3mFt-ot. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2011.02.15. 11:30:15

@Bambano: Nekem volt A3-am 1.6, ami meglepően jól ment és országúton 6,5-7L-t evett 120-140-es utazónál. Városban persze 9-10L, de az más tészta. Asszony 1.6-os BMW-je is így fogyaszt. Városon kívül 6-7L között, de kinyomva a szemét sem megy 8 fölé. Városban, télen 10L, Nyáron 8,5-9.

Én viszont nem hiszek a városban 6L-t fogyasztó benzines autóban, akár mennyire kicsi ccm. Egy 1.2 is megeszik 8L-t, főleg rövid távra használva, főleg BP-n. Ismerős 1.1-es C3-asa 9L városban a bnője alatt.

augustiener 2011.02.15. 11:31:15

A sok proli hogy felháborodott tegnap! Ezért nem lehet haladni Magyarországon sehol. Városban kell egy perc, amíg a lámpától felgyorsultok ötvenre, országúton képtelenek vagytok egy teherautót megelőzni, de rendes követési távolságot se tartotok, hogy legalább az ember be tudjon férni közétek ha gyorsabb. Az autópályán pedig nem ritka amikor a százöttel haladó fabiát előzi a száztízzel haladó suzi. Ennél már csak egy emelkedő rosszabb. Vissza kell váltani, hogy felmenjen az autó, de közben megállás nélkül padlót kell nyomni, hogy ne veszítsen a lendületből az autó. Ekkor van az, hogy a szélső sávban megy a paraszt nyolcvannal, mellette a másik a szarjával nyolcvanöttel. De ha van kapaszkodósáv, oda nem mennek le, mert az ugye a teherautóknak van ott.

Az erős motor nem csak arra való, hogy kétszázzal haladjon az ember. Arra való, hogy az ember dinamikusan autózzon.

Valamint tévhit, hogy sok pénz kell hozzá. Egy suzi hárommillióért plusz kamat plusz értékvesztés sokkal drágább, mint egy egy jó állapotban lévő autó rendes motorral másfél millióért plusz egy nagy szervíz plusz több fogyasztás.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.02.15. 11:33:14

@akos696:
>Én viszont nem hiszek a városban 6L-t fogyasztó benzines autóban

Én meg semmilyen neten bemondott fogyasztásnak nem hiszek, csak annak, amit én hazudok. ;)
A legjobbak a "Swift 160-as utazó, 7 L" jellegü kijelentések, amik eleve két hazugságot tartalmaznak. :)))

no_holy_shit 2011.02.15. 12:16:39

@akos696:
"Én viszont nem hiszek a városban 6L-t fogyasztó benzines autóban"

nekem is sokan allitjak, de en is szkeptikusan fogadom...

1,2 corsa C nalam 7.8 budai oldalon, szerintem tavasszal/összel pesti oldalon ovatosan elmegy 6,5-6,7 kornyeken

1.3 multijet fiat pandam Bp-n:
- ha en hasznalom akkor 5.6-5.7 (tankolas alapjan)
- fater multkor eljart egy tankot budapesten: 4.9 (tankolas alapjan)
- mutter jar vele most 4 honapja. fedelzeti 4,6L -t mutat...

de azt is megtapasztaltam, hogy a melobajaros szakaszomon, ha nem odafigyelve teligumival (175/70 R13) 5,2-5.3. ovatosan nyari gumival (155/80 R13) 3.95. Ami +30% !!!!

(mondjuk a fekbetet is alig kopig azota :-o )

no_holy_shit 2011.02.15. 12:21:20

@malenykij polgar:
" legjobbak a "Swift 160-as utazó, 7 L" jellegü kijelentések"

keresztapam regi 1.3 8v swiftjet hasznaltam egyszer. 5,95-re jott ki a fogyasztas varoson kivul (nyáron), de nem ovatoskodtam vele. foleg 90-110-s tempo orszaguton. palyan 140-nel mar lomha, de szerintem a 160-t viszi.

1,2 corsaval mult heten 200km-t 160-nal mentem, tehat lehet 160-nal utazni. De azert 160-nas "utazo" mas :-) mondjuk, amikor a benzines 3000-s porog 160-nal :-)

no_holy_shit 2011.02.15. 12:36:24

@Spiritmonger:

"ki az a ?????, aki 3-4 millió forintért új kisautót vesz
a használtautoponthun 2 millió forint alatt olyan 5-6 éves közép- és felsőközép kategóriás kocsik vannak, amik 200 lóerősek, tele vannak extrával,"

- az extrak fele nem mukodik, ami mukodik, az magyar modszerrel lett megjavitja
- össze volt csukva es legolcsobb utangyartott alkatreszekkel lett javitva. Valeo lampara nem futja, csak TYC-re. Hutobol is DEUS kerul bele...

papentok 60%-a torott, mert az occso lakatossal csinaltatta, aki azert occo mert gyorsan melozik...

legzsakkontrollampa a legzsakvezerlore van kotve vagy az olajnyomasvisszajelzovel parhuzamosan?

ui.: haveromnak van egy ilyen autoja (6 evesen vette 200+le 2,2MFt). vettem neki ebay-n gyari fenyszorot a DEPO helyett azota lat is ha sotet van. raktam a homlokfalra 10 csavart, hogy ne lifegjen össze-vissza (mert a lakatos kifelejtette sietsegeben). Azota kapott gyari bontott homlokfalat es kapott egy kis huzast padon, hogy ne alljon csálén az eleje.

csak igy mar nem 2,2MFt es volt nemi szivas is vele. Ja meg alarakott az elozo tulaj egy masik valtot... es igy mar nem megy a tempomat

Bambano 2011.02.15. 13:06:33

@akos696: nekem volt olyan autóm, amiben ugyanaz a motor volt, mint a te a3-adban. fóccvágen bora. Azt, hogy te 7 literrel eljárkálsz 140-es átlaggal, azt nem hiszem el. A városi 10 literen is elgondolkodnék, annak tekintetében, hogy ugyanilyen autós kollégának 14 fölött zabált városban, mondjuk ő volt nálunk a helyi sumakker.

A jól menésről meg azt a régi sztorit tudom emlegetni, amit a Cserkutiról szóló riportban nyilatkozta: amikor megkapta és lábra állította a bmw-jét, rájött, hogy a sebességről és a gyorsulásról alkotott fogalmai tévesek voltak.

GiXXXer 2011.02.15. 13:12:45

Ha a terheléses gyorsuláshoz nem a teljesítmény-tömeg arányt, hanem inkább a nyomatékot vennétek alapul, közelebb járnátok a valósághoz. Én nagyon kevés olyan típust ismerek, amelyik képes úgy gyorsítani, hogy folyamatosan a maximális teljesítményen pörög a motor (CVT nem ér, mert az is nyomatékmaximum környékén szokott mozogni)
Pályán meg végképp: sok mai autó legmagasabb sebességi fokozatban el sem tudja érni a teljesítménymaximumhoz tartozó fordulatszámot! Az enyémben elég rövid az 5-ik, 180-190 a vége, mégis 205-nél érné el a max teljesítményét. Egy 1,3-as régi Swift meg 230-nál...

Bambano 2011.02.15. 13:15:19

@relampago: nem én szoktam araszolni a 47-esen, hanem azok, akik az 1.0-ás fűnyírókat dicsőítik itt....:)))

@Brigi \"B. A.\" főnöke: ja, mikor jön szembe a man felirat, nagyon gáz:))

336 2011.02.15. 13:20:40

Hamvas ifjú koromban én is letoltam egy spanyol túrát. 8600 Km, 5 pasi a kocsiban, egy 500 literes doboz a tetején, ami egy 1981-es évjáratú Polo I. L (azaz 900 ccm). Ma nem vállalnám, de akkor kényelmesnek tűnt. Igaz, én végig a bal egyben. A hátul ülők asszem nem osztanák a véleményem.

Bambano 2011.02.15. 13:20:50

@GiXXXer: mivel az adott fordulaton leadott teljesítmény az adott fordulaton kifejtett nyomaték szorozva pár konstanssal, ezért ilyenkor teljesen mindegy, nyomatékot vagy teljesítményt emlegetünk.

Maximális teljesítményen nem pöröghet a motor, mert ahhoz az esetek (motorok) jelentős részében egy fordulatszám tartozik. nemigen mutatsz ma olyan motort, aminek abszolút vízszintes a lóerő-fordulatszám görbéje és ezt széles határok között is tudja.

Bambano 2011.02.15. 13:22:59

@336: fiatal korában az ember nem a motorok lökettérfogatára figyel, hanem egyes utasokéra:P

Garp 2011.02.15. 13:29:47

@augustiener: orulok, h levetted a beszelgetes lenyeget. Mint itt arrol szo esett, kis/gyengebb autoval is lehet dinamikusan menni, a soforon mulik minden, nem azon, milyen autoval halad. Jellemedet viszont elegge pontosan korul irja, h leprolizod a tiedtol eltero velemennyel birokat.

@Napoleon83: ahogy mondod/irod: minden relativ. Ha megengedhetnem magamnak, en is erosebb kocsival jarok. De nem hiszem, h a magam 90 lovaval barkit is feltartanek. Csak ismetelni tudom: nem a kocsi szamit, hanem a sofor.

GiXXXer 2011.02.15. 13:32:07

@Bambano: nem teljesen mindegy, mert ritkán gyorsítunk úgy, hogy közben nem változik a fordulatszám... :)
Abszolút vízszintes teljesítménygörbéje meg semminek sincs, sehol sem. Ideális esetben lenne 45°-os!
Maximális teljesítményen meg miért ne pöröghetne, simán megyek 4-ikben 170-el huzamosabb ideig, ott épp 6000-et forog, ott is adja le a legtöbb teljesítményét.

Bambano 2011.02.15. 13:54:25

@GiXXXer: jogos, nyomatékot kellett volna írni.

Wadindián 2011.02.15. 14:17:26

@Bambano:
Audi TT RS
249.8 kW @ 5400-6500 rpm
450.0 Nm @ 1600-5300 rpm
blog.autoworld.com.my/wp-content/uploads/2009/06/ttrs090034.jpg
Audi RS4 2,7 Biturbo
280.4 kW @ 6100-7000rpm;
440.0 Nm @ 2500-6000 rpm
Ezek elég egyenes nyomatékgörbék és a végén a teljesítmény is egy darabig egyenes.
Biztos van több példa is........

GiXXXer 2011.02.15. 14:44:14

@Wadindián: gyönyörűen látható, hogy nincs átfedés a fordulatszám-tartományok között, tehát a maximális teljesítmény elérésekor a fizika törvényei szerint a fordulatszámmal arányosan csökkenni kezd a forgatónyomaték. Vagy az elektronika korlátoz, vagy a turbó elérte a határt (végülis azt is elektronika szabályozza), és az addigi tüzijáték kezd elcsillapodni, érdemes elváltani... Gyorsul még, de már kezd kifulladni, a váltással újra több nyomaték érkezik, ami gyorsít.

akos696 · www.focusauto.hu 2011.02.15. 15:18:04

@Bambano: Természetesen azt hiszel el, amit akarsz. Már régen volt az A3-m, de arra nagyon emlékszem, hogy kint dinamikusan használva nagyon jól fogyasztott. Ugyanígy fogyaszt a 316i is. BMW-vel kb 5x jártuk meg a tengerpartot, 4 személy, full csomag, 150-es utazó, plusz a helyi bohóckodások, mind az 5x 7,4L-re jött ki a fogyi. Jött velünk egy 1.4vvti coroll, decire ugyanennyit fogyasztott azonos tempónál. :) Ja és végsebességre megkajáltuk a kis 316I-vel, de nem kicsit. :)Akinek 10l-t eszik városon kívül, az egyszerűen nem tud vezetni, vagy valami gáz van az autóval. Városban meg a 10L átlagos használattal jött ki (vidéki nagyváros). És egyáltalán nem ment olan rosszúl az az autó emlékeim szerint. Én szeretem a sima 8 szelepes motorokat, sokkal autózhatóbb a karakterisztikája a 16 szelepesnél.

Cimbim 1.8T Passatja közel 400e km-rel eszik 12-13L a városban, közepesen használva. Múltkor ültem egy Passat taxiban 1.6 benzin volt és feltűnt, hogy a csóka forgatja, mint az állat és az átlag fogyasztásmérő 8.5-ön állt, a faszikám meg azt monda, mindig így nyomja neki.....

Érdekes dolgok ezek. :)

Wadindián 2011.02.15. 15:46:44

@GiXXXer:
Elsősorban a vízszintes teljesítménygörbére hoztam példát.

A menetellenállásokat nem érdekli, hogy a motor mekkora nyomatékot tud, csak a keréken leadott teljesítmény(=nyomaték*fordulatszám*2*PI) számít.
Az ellenállások legyőzéséhez teljesítményre van szükség, a fennmaradó teljesítmény és ehhez tartozó nyomaték tudja gyorsítani az autót.
Ezért nyomatékcsúcson nem érdemes elváltani, teljesítménycsúcson, vagy egy nagyon kicsivel felette. Váltás után így egy kicsit magasabb fordulatra azaz nagyobb teljesítményű pontra kerül a motor.
Nyomatékcsúcson elváltáskor gondolj a váltó áttételeire.

GiXXXer 2011.02.15. 15:55:37

@Wadindián: azért ezeknek se vízszintes a teljesítménygörbéje, csak van egy szakasz, ami az.

Wadindián 2011.02.15. 15:58:59

@GiXXXer:
Ez igaz, de a nincs vízszintes és az egy szakaszon vízszintes elég nagy különbség.:-)

Napoleon83 2011.02.15. 16:18:23

@Garp: Azzal maximalisan egyet ertek, hogy az auto helyett a sofor jobban szamit. Utalom az olyan soforoket akik nem tudjak felmerni az autopalyan a mogottuk akar szabalyosan nagyobb sebesseggel a belso savban kozeledot, es kivagnak ele a kulsobol felesleges fekezesre kenyszeritve a gyorsabban haladot. Vagy csak egyszeruen a belso savban haladnak a megengedettnel kisebb sebesseggel, es semmi sem kepes oket rabirni arra, hogy eleget tegyenek a jobbra tartasi kotelezettseguknek. Mondjuk ezek altalaban nem "tulmotorizalt" autot vezetnek...

GiXXXer 2011.02.15. 16:36:29

@Napoleon83:
minap BMW 750i a 44-esen este 8-kor 40-el... :)

Napoleon83 2011.02.15. 16:38:00

@GiXXXer: Azert ez a ritkabbik eset :-)

fizukicsi 2011.02.15. 17:38:11

Az öcsikém kb 8-9 éve, egy péntek délután,elkunyerálta a Kóbit (trabi). 2800 km-el több volt benne vasárnap estére. Hogy hol a retekbe jártak vele a cimboráival, máig homály fedi.

augustiener 2011.02.15. 17:49:42

@Garp: hogyan lehet kis gyenge autóval dinamikusan menni? El vagy tévedve. Az nem dinamikus haladás, hogy visszaváltasz és akkor gyorsul egy kicsit. Az lófasz. Ha van benne egy normális motor, akkor elindul visszaváltás nélkül is. Vagy ha már visszavált az ember, akkor elindul, mint a kurvaisten.

Ezt a sofőr számít nem az autó hülyeséget pedig hagyjuk. Még megmagyarázod, hogy egy ezres suzival úgy lehet menni, mint egy 320-as bömbivel, összehugyozom magam. De ha már a sofőrt hasonlítgatjuk, akkor többségében épp ezek a szarmintát tartalmazó kapszulákat vezető emberek a legnagyobb balfaszok.

csintapala (törölt) 2011.02.15. 18:04:16

@akos696: "Természetesen azt hiszel el, amit akarsz. Már régen volt az A3-m, de arra nagyon emlékszem, hogy kint dinamikusan használva nagyon jól fogyasztott. "

Nekünk ugyanez van vw-ben (1.6 8v, nem FSI), országúton nyáron sebességhatárokat nagyjából betartva 6 liter. Pálya 7, város 8. Télen téligumival mondjuk +fél liter mindenhol.

Garp 2011.02.15. 19:42:34

@augustiener: de, lehet :). Ajánlom, egyszer próbáld ki. és akkor nem beszélsz baromságokat. Az ezres suzuki és a bömbi összehasonlítás megáll, ha a maximálisan megengedett sebességen belüli vezetésről beszélünk. Ha állandóan teszteled a 0-100-at, és kinyomod a szemét, persze nem.
Vedd már észre, itt a normális közlekedésről van szó, nem vaddisznó vezetésről! (Van egy tippem, h az életben nem használtál "gyengébb" autót folyamatosan.)

no_holy_shit 2011.02.15. 21:31:02

@Garp:

"Mint itt arrol szo esett, kis/gyengebb autoval is lehet dinamikusan menni, a soforon mulik minden, nem azon, milyen autoval halad."

hat kollegaim vittek at egy SLS-t a beszallitohoz. mivel vmivel vissza kellett menni a masik egy C63-mal ment. felmentem a palyara s c63 eltunt a tükörben. (pedig osztalyvezetom C63-a volt, amibol ki volt iktatva a teljesitmeny/nyomatek leszabalyzas, tehat 485-490le korul lehetett).

torokt 2011.02.15. 21:34:46

Azért nagyon nem baj,ha az autó erős is.Pl ugyanazt a tempót sokkal könnyebben tartja,alapból jobb a fék és a futómű is,nem kell szarrá pörgetni,hogy megmozduljon stb.De itthonra tényleg elég egy 100 lovas benzines,vagy 80-90 lovas dízel.Régen,amikor nem volt sem katalizátor,sem euro 4,sem hasonló dolgok,nem voltak teletömve extrákkal az autók,kevesebb volt a tömegük,majdcsaknem sportos volt egy 1,6-os gép.De ma már majdnem kevés.

no_holy_shit 2011.02.15. 21:38:09

@Garp:
lehet ezres suzival is kozlekedni, de egy bombivel kenyelmesebb.

en egy LPG-s 1,2 16V C Corsavala megyek evi 40-50ekm-t altalaban 4 szemellyel. Hat meg kell gondolni, hogy mikor mesz ki a belso savba. palyan egy normalis utazonal - 130-140 km/h - forog 5.-ben 4500-t. Ott hova valtasz?

tegnap mentem egy kollegam automatas C180 k-javal (s204 M271) es bar ez a belepömodell megis lenyegesen kenyelmesebben uszott a forgalomban mint a corsa :-P (es akkor meg nem egy om642-rol vagy M156-rol beszeltunk... de akar csak nezzunk egy om651-t, a 204lerejevel, 540Nm-revel es 5,5-s fogyasztasaval)

Blackblood 2011.02.16. 13:44:23

@akos696:
>Én viszont nem hiszek a városban 6L-t fogyasztó benzines autóban

Pedig létezik ilyen - városban én is egy ilyen kocsit használok, előnye, hogy könnyű parkolót találni vele (3,6m hossz), gond nélkül felállok akármilyen szegélyre, bírja a kátyúkat (ballonos gumi), és ott merem hagyni bármilyen sittes környéken:)):
1986-os Daihatsu Charade 1.0, 50 LE, 680kg.
Nyáron elmegy 6 liter körül. Mondjuk a Hungárián belülre gyakorlatilag soha nem megyek, nem szoktam dugókban állni - viszont sokszor megyek rövid távokat.

Garp 2011.02.16. 14:09:34

@no_holy_shit: konyorgom nem azt mondom, a gyengebb jobb :))
Az alap felvetesem az volt, h _normalis_ kozlekedeshez nem ertem, miert van szukseg 100pacinal erosebb autora (tekintsunk ost el a nyomatektol)

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.02.16. 16:17:25

@Bambano: Az altea viszont nem romlik el olyan sűrűn mint egy opel, a váltója jó és nagyon el lehet férni benne - szemben egy drágább astrával ami igen szűk és drágább. Ja és igaz, a régi 1.6-os 102 lovas nem egy fogyasztás bajnok de legalább tartós, nem eszik semennyi olajat szöges ellentétben az opel motorokkal.

A fabiáról meg annyit, hogy amikor 170-el mentem kb 30 km-t akkor sem ment a 100km-es átlagom 7 liter főlé!

Amúgy kösz az érdeklődést.

don't 2011.02.16. 19:09:01

M.o.-on biztos van 10 000 db fapados Corsa akinek van tudja milyen,akinek nincs,valoszinu nem is erdekli...

Bambano 2011.02.17. 00:36:25

@anyahajókabinajtóhajtogató: az opel astrám az pl. olyan sűrűn romlik, hogy most először 12 éves korában elromlott a hátsó ablaktörlő motorja. A faterom astrája akkor volt rossz, mikor lement a szántásra és a motortér aljáról ottmaradt ezmegaz.

A vectrámnak egyszer volt komoly baja, még az előző tulaj megkergette kicsit, de azt megjavították gariban, 5 éve, azóta nem volt nyűgje.

Ehhez képest a borámmal folyton szervizbe kellett járni, pedig azt jobban kíméltem, mint a sajátokat, mert céges autó volt.

A hét literes átlagot mérőkről, többről is vizualizáltam, ahogy állnak az autópályán a pihenőkben és azt keresik, hova a bánatba önthetnék ki a benzint a tankból, mert túl sokat termel az autó...

Bambano 2011.02.17. 00:40:29

@Wadindián: ez piszkosul úgy néz ki, mintha mindenféle elektronikus meg egyéb cuccal korlátozták volna a nyomatékot, egyrészt hogy kezelhetőbb maradjon az autó, másrészt, hogy ne szaggasson szét mindent a motor.

Mintha lett is volna itt cikk arról, hogy időnként kivasalják a görbét, de mérget nem vennék rá.

Wadindián 2011.02.17. 11:03:53

@Bambano:
Egészen biztos, hogy korlátozva van. A turbó töltőnyomásának folyamatos szabályozásával szépen kézben lehet tartani a nyomatékot.
A 600le-re felhúzott TT RS motorja (nem tudom melyik tuningcég) biztosan nem tud ilyen egyenletes nyomatékot végig.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.02.18. 23:59:14

@Bambano: Régi astra és veki valóban jobb mint a maiak. Azt, hogy a tiednek ennyi baja volt csak persze elhiszem...
Most ne nézz ide: az 1.2es 54 lovas fabia eco-m 2 éves volt kb 25ezer km-el amikor egyszer az M3-on fogyasztott 110-120 közötti tempóval nyáron 4.5 azaz négy és fél litert! Hajszál pontosan, rátankolással - az első kattanásig - mértem le. Nem hét, négy és fél litert! A kombi 64 lovas 1.2-es fabiam pedig 3 gyerekkel, két felnőttel, plafonig csomaggal egy görög út alkalmával a két hetes átlagot nézve ami alatt 3500km-t tettünk meg zömmel 90-110es tempóval 6.6litert fogyasztott a fogyasztásmérője szerint amit párszor már ellenőríztem magamnak és hajszál pontosan mér! Hat liter és 6 deci... Bizony bizony.

- 10 éve a chevrolet malibum 27 litert evett városi forgalomban (csak, hogy örülj)!

Részvétem a borához.
süti beállítások módosítása