A Suzuki-bölcsőhalál története

  2011. február 12. - papptibi Címkék: totalcar flotta suzuki baleno

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Valamikor tavaly november végén vettük Hajninak a háromajtós Balenót. Az osztrák származású, alig 14 éves kocsi hozzánk kerülését már leírtam egy korábbi posztban, de az ünnepeken kívül is közbejött több minden, ami hátráltatta a forgalomba helyezését. Többek között a bölcső-affér.

Az üveg mögött felsejlik a boldog tulaj

Mint kiderült, a Balenónak nincs sok hibája, néha a váltó összecsinálja magát, de amúgy alapvetően stramm kis konstrukció. Leszámítva a bölcsőt. Bárhol nézed, bármilyen fórumon, mindig van pár madár, aki bölcsőt keres a típushoz. Még Amerikában is, ahol Esteem néven árulták. Itthon láttam olyat, hogy valaki úgy hirdeti a Balenóját: a bölcső rozsdamentes. Erre mondja az angol, hogy selling point.

Tanulság: Balenót csakis szerelőaknából megnézve vesz az ember

Merthogy a Balenók bölcsője rohad. Nem kicsit, nagyon. Amikor Karotta meglátta a fotókat a leszerelt bölcsőről, csak annyit kérdezett: ez az autó kénsavfürdőben töltötte az elmúlt pár évet?

Innen nézve még nem is olyan rémisztő

Ez sajnos az autó alá bekukucskálva nem annyira látszik, az aknából nézve már gyanúsabb. Mintha ott lukak lennének... Valójában voltak részek, amelyeken nem volt anyag. Porladt. El sem tudom képzelni, mennyire nyúltak mellé az anyagválasztásban, de az autó alja teljesen rendben van, ezt az apróságot leszámítva. És ez azt jelenti, hogy a kétmilliméteres lemez tűnt el itt-ott. Átkozott elektrokémia.

Hogy miért baj ez? Mert ez a segédváz tartja az első futóművet, továbbá a motor-váltó-diffi egységet. Igazán banális probléma, nem? Az ember beleszalad egy kátyúba, és reccs.

Felhívtam az egyik legnagyobb és legismertebb Suzuki-bontót, mondták, hogy telefonálgathatok nyugodtan, máshol sem lesz. Azért telefonálgattam. És tényleg: máshol sem volt. Az egyik bontós elmondta, hogy három Balenót hozott be épp Ausztriából, de mind a háromnak rendesen szét volt rohadva. Végül valahol messze találtam egy javítottat ötvenért, az új gyári állítólag kilencven.

Nem mondom, hogy akkorát fordult velem a világ, mint amikor Csikós megtudta, mi a helyzet a Ponton vasoxid-tartalmával, de volt pár pillanat, amikor halkan feltettem magamnak a kérdést, hogy mi a fenéért nem vettem inkább egy jó Micrát Hajninak? Így meg keríthetek egy lakatost, aki megcsinálja.

Láttál már ilyet közelről?

Még egy elkeseredett kísérlet következett. Ucsi-gyárcsi. És van! Raktáron. Ba-le-no el-ső böl-cső, biztos jól hallotta? Van, igen tessék, holnapra itt lesz. Új. Huszonöt gurigáért. HUSZONÖTÉRT! Ide vele. Másnapra meghozzák. Csak egy autószerelő kell, le is szerveztem gyorsan Budakalászon.

Izé...van egy kis baj. Úgy hívják a dolgot, hogy félrecsomagolás. A cikkszám stimmel, meg az alkatrész is, csakhogy ez egy Swifté. Sajnos, ez az egy volt az országban, hetekbe telik, mire bejön egy másik. Ekkor gyorsan lemondtam a szerelőt. Azt hiszem, ha dohányoznék, ekkor egyszerre három talpas Szimfóniát gyújtottam volna meg, biztos, ami biztos.

Azonban a TC-körüli baráti holdudvar egy emberként állt Pappné autózási tervei, és Papp úr idegösszeomlás-elkerülési manőverei mögé. Streetsta kapásból mondott egy lakatost Kerepesen, akit minden további nélkül alkalmasnak tartott arra, hogy poraiból újjáépítse az első segédkeretet. Végül mégis Csikós ajánlása lett a nyerő, egyszerűen azért, mert Sanyi földim, azaz pesterzsébeti, ami rettentően leegyszerűsíti a logisztikát.

Olyan rossz neve nem lehet Sanyinak veterános körökben, mert amikor elmondtam Streetstának, hogy hová viszem a Balenót, csak annyit mondott: „Ja, a Sanyikához? Tutira jól fogja megcsinálni.”

Amikor aztán beálltam a műhelybe megértettem, miért. A srác újította fel a Csikósék-féle veteránklub fél tagságának régi Mercijeit. A Baleno épp egy készülő Ponton-kupé elé állt be, de azt is mondhatnám: újragyártás alatt lévő. Hát, igen, elég éles volt a kontraszt.

A háttérben egy Ponton kupé

Megnéztük alulról a bölcsőt, hümmögtünk. Mondta, hogy pár nap múlva kész lesz – ez egy pénteki nap volt, úgy keddre-szerdára tuti.

Másnap csörög a telefon. Sanyi az:

- Át tudsz ugrani? Leszedtem a bölcsőt.

- Kellek én oda? Megbízom benned.

- Jobb lenne, ha látnád.

Ez nem hangzott túl jól. De a látvány minden képzeletet alulmúlt. Sanyi csak annyit mondott, hogy ő ilyen állapotú bölcsőket ötvenéves autók alól szokott leszedni. Régen javított Citroën BX-eket, azoknak is rohadt a bölcsője, de közel sem ennyire.

Kiszerelés után látszott csak a horror

Felfoghatatlan, hogy egy kettes lemez hogyan képes így szétporladni. Forgattuk a bölcsőt, és csinos kupacokba rendeződött a belőle kihulló rozsda. Ha ez megkap egy kátyút, simán eltörhetett volna, én meg milyen nyugodtan jöttem fel vele Szombathelyről. Ha ezt tudom...de nem tudtam. Ezért nyugodt voltam.

Ja, és ahol a karosszériához csatlakozik a segédkeret – váznyúlványnak túlzás nevezni azt a csökevényt – szóval, ott is rohad egy picit. Ez momentán azt jelentette, hogy lyukas. De ezt leszámítva a karosszériának nincs más baja – döbbenetes, hogy egy autó ennyire inhomogén módon induljon meg az enyészet felé.

- Most akkor mi legyen? Meg tudod csinálni?

- Igen. Nem lesz könnyű, de igen.

- És te kiengednéd a feleségedet a forgalomba egy ilyen javított bölcsővel?

- Ki hát.

Először azt hittem, hogy majd megrendelem az utángyártottat, aztán ha megjön, lecserélem a javított bölcsőt. De kiderült, hogy ez felesleges. Sanyi gyakorlatilag a nulláról újjáépítette az alkatrészt, mintha valami nemes veteránautó még nemesebb fertálya lenne. Hétfőn azt mondta, hogy már beledolgozott fél tábla kettes lemezt, de ugye a maradék eredeti részeken passziválni kellett a korróziót, lefesteni, és a csökött váznyúlványt is ki kellett javítani. Azért szerdára tényleg meglett.

Made by Sanyi

Elhárult az egyetlen akadály a magyarországi forgalomba helyezés elől. A Balenónk végre magyar állampolgárrá válhatott, némi adó és egyéb állami baksis megfizetése után. És Hajni végre birtokba vehette, rám már csak olyan apróságok vártak, mint az ablaktörlők, meg a műszerfalizzók cseréje, és a hátsó ablakmosót is meg kell javítani. Ezek tényleg nem komoly dolgok. Van egy kis rezonancia a hátsó dobban, úgy 2200-2400 táján, de ehhez nem nyúlunk egyelőre, mert Hajni szereti, hogy jelzi a felkapcsolási pontot.

Pár ezer év múlva a régészek majd találnak egy Baleno-bölcsőt, de körülötte már nem lesz semmi. És nem értik majd, mi ez

Viszont a szemem előtt pörögtek a számok, és elhatároztam, összeszámolom, mennyiben is van ez nekünk. Mert az alap, ahonnan indultunk, az volt, hogy úgy négyszázezerig veszünk autót. Az élet azonban mintha felülírta volna a terveinket.

Most egy kicsit nem szeretem. Hajni igen

Ígérem, minden tételt összeszámolok, kegyetlenül. Sokkal kegyetlenebbül, mint legtöbben, akik autót vesznek. Mert az ember általában a homokba dugja a fejét, önigazolást szeretne, hogy jól járt. Hisz szereti az újonnan vett autóját. Én azonban haragudtam rá. A legjobb pillanat arra, hogy szembesüljek a számokkal. Ám erről majd legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr352655198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.02.12. 20:12:01

@b.f.:
Minden típusnál másra :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.12. 20:13:44

Miért nem egy puntót vettél?
Soha nem értem meg, miért vesznek az emberek mindenféle szirszarokat, mikor létezik megbízható, kiforrott technika.

b.f. 2011.02.12. 20:14:25

@gyvy: de általában az ilyen cikkekben, és ilyen témájú fórumokban meg lehet tudni, hogy melyik típusnál mik a leggyakoribb gondok :)

Hurri Kán 2011.02.12. 20:15:59

@b.f.:
Így van.

@Csumpi Hálidéj:
Mindenkinek AZ a legkiforrottabb, amit ő, vagy egy jó ismerőse/barátja használt sokáig gond nélkül...

sukosan 2011.02.12. 20:21:13

Nem akarok rémhíreket kelteni, de azért én figyelném a maiakat is. Magyarországon gyártják, véletlenül tudom is hol.Előfordul,hogy rozsdára festenek. Vegyétek le homokszórót és horganyzást neki!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 20:24:01

Én csodálkoztam is, hogy nem Micra lett, mert te szoktad univerzális tanácsként hirdetni mindenkinek :)

Azonban elképesztő ez a mértékű korhadás, sajnos a japánoknak sosem volt erős pontjuk a kasztni, de ez egyenesen ijesztő...

Mennyi otthon egy 2000 évjárat körüli Micra? Most néztem meg, 5-8 kiló közt. De durva. Nálunk kb. 800-1200 Euro, angoloknál meg tán még olcsóbb. Persze jobbkormányos, tudom...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.12. 20:24:43

@gyvy:
Igazat beszélsz.
Én 8 évig gyűrtem egy puntót és mikor sajnos tényleg összegyűrtem, meg sem fordult a fejemben, hogy más típust vegyek.

Tapasztalatból beszélek, nem hallomásból, legendákból, előítéletekből mondom.

Ilyen horror sztorik nálam fel sem merülnek.

Komolyan mondom, sokszor röhögök szerencsétlen autóstársaimon, amikor olyan dolgokkal szopnak, amikkel én sose fogok.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.12. 20:25:54

@sukosan:

Na ez a horganyzás, ami a puntón gyárilag megvan.
Ha nem törött az autó, soha nem rohad el.

Maul 2011.02.12. 20:31:20

@Csumpi Hálidéj: Mindenkinel mas tapasztalatok vannak mi a megbizhato auto szamara ,en mar leirtam errol a tipusrol amit tapasztaltam szet nem tudtam hajtani pedig igyekeztem :)) azt hogy egy hasznaltauto vasarlasnal nem nezzuk meg az aljat az meg a vasarlo felelosege szerintem motorikusan rendkivul megbizhatoak a japan modelek de a kasznira oda kell figyelni foleg ilyen idos autonal alla kell fekudni nincs mese.

Hurri Kán 2011.02.12. 20:34:21

@Csumpi Hálidéj:
Igazából szerintem nincs olyan hogy nagyon megbízható meg nagyon megbízhatatlan típus. Tény, vannak problémásabb, vagy kevésbé sikerült konstrukciók, de rengeteg múlik azon hogy egy autót hogy használnak és szervizelnek.

Ha egy autó megkapja ami jár neki, akkor nagyon sokáig autó marad, ha hülye vagy 3 év alatt le lehet gyalázni bármilyen új autót is.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.12. 20:39:54

@gyvy:
"Tény, vannak problémásabb, vagy kevésbé sikerült konstrukciók,"

Na épp erről beszéltem.
Egy igen jól sikerült konstrukciót javasoltam.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 20:42:17

@gyvy: Én azt vettem észre, hogy gondos használattal és normális karbantartással nem létezik rossz autó. Nekem van/volt olyan kocsim, amire mindenki a szemöldökét ráncolta és "hú, az egy betegágy!", "konstrukciós hibák!", "többet lesz a szerelőnél, mint nálad!" mondatok köröztek a fejem körül, de nekem egyikkel sem volt semmi bajom. A Renault-okkal sem (3 db eddig), a Seat-tal sem!

Pedig én csak annyit teszek, hogy lehetőség szerint kerülöm a kátyúkat, és hetente lemosom, kitakarítom. Meg az éves szervizek. Ja, meg ha valami apróság van, nem várom meg, amíg baj lesz, ilyesmit is azonnal pótlok, mint pl. egy elhagyott műanyag patent.

Maul 2011.02.12. 20:43:33

@gyvy: Igazad van teljesen a tulajon nagyon sok mulik volt mar szerencsem egy 8 eves BMW hez amiben uj koratol fogva nem volt benne olaj csere a kocsiban volt es tobb mint szazezer merfold volt benn a tulajt nem erdekelte kihozzta a szalonbol es csak hajtota kepzelheted hogy milyen olaj folyt ki belole tobbirol ne is beszeljunk azert ossze pofoztam neki erre az volt a megjegyzese kiterdekel majd meg a bontoba ha valami baja lesz en japan fan vagyok de hid el a szivem szakadt meg a kocsi miatt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 20:44:50

Hát most kurva-e a blogmotor és benyelte tövig?

Hurri Kán 2011.02.12. 20:47:55

@KuKori:
NA igen, csak elég kevesen csinálják így. Most mit mondasz egy olyannak, aki azt mondja, hogy nem kell azt a légszűrőt kicserélni, odacsapdosod egy kőhöz oszt jó az :))) Konkrétan egy C corsa tulajról beszélünk, asszem ahhoz talán 2000 forint is van a légszűrő, szóval évenkénti cseréje romba tudja dönteni a családi kasszát....

És a Mo.-n használt kocsik kb. kétharmadát így szervizelik...

@Maul: Megértelek. Nekem se nagyon volt 10 évesnél újabb autóm (saját), mégse volt soha egyikkel sem különösebb gondom, pedig volt Toyota, Bmw, Opel, szóval többféle...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.12. 20:53:21

@KuKori:
"Én azt vettem észre, hogy gondos használattal és normális karbantartással nem létezik rossz autó."

Oké, csak az nem mindegy, hogy a rendszeres karbantartás során mennyi zsetont kell a perselybe dobálni.

Láttam olyan autót, ami rendszeresen karbantartva kiváló, megbízható autó volt, csak épp a már említett puntó árának a többszörösét kellett rákölteni évente.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 20:55:08

@gyvy: Igen, csak a sok fillérbaszó azzal nem számol, hogy most megspórol 2-3 ezret, de egy év múlva meg 80-at kell rákölteni, mert kidőlt, szétesett, leszakadt valami.

Egyébként egy légszűrőcserével épp annyi üzemanyagot lehet megspórolni, mint az ára, ha nem többet. Csak az nem kerül legalább a levegőbe.

Hurri Kán 2011.02.12. 20:57:44

@Csumpi Hálidéj:
Van ilyen ;-)

@KuKori:
Hát igen. És a légtömegmérő is a többszöröse a légszűrő árának...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 20:59:11

@Csumpi Hálidéj: Hát, aki Jaguar-t vesz, az számoljon a költségekkel :) Átlagautóknál nem igazán van komoly kiadás a normál szervizelésnél. Kéttömegű lendkerék persze szopóág, ha megnyekken, de ezen kívül értem...

Aki nem tudja ezt belekalkulálni, annak el kéne gondolkoznia egy racionálisabb autón, vagy a tömegközlekedésen. Nem ez a szégyen, hanem a panel előtt megfeküdt és porosodó ötös Bimmer. :)

soproni1 2011.02.12. 21:00:31

Volt Puntóm . A szerelőm jól élt belőle, annyira kiforrott konstrukció volt. Ugyanez volt az Audival is. Ha egyszer elindult, sosem hagyott ott.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.12. 21:01:31

@KuKori:

Hasonló kategóriájú autókra gondoltam.
Azon belül is szélsőségesen eltérő fenntartási költségek lehetnek. Amit ha kipengetsz, megbízható, fasza autó mindegyik.

nem kéne... 2011.02.12. 21:02:11

@papptibi:

nem tűnik elmeháborodottnak, azt megadom, de van nála baj sok.
rossz nyelvek szerint már annak idején is zártszelvényből volt a plüssmackója, ezt a traumát azóta sem bírta kiheverni.
:)))

nem kéne... 2011.02.12. 21:03:38

@Pintyöke:

haver, legalább kellene látnod EGY elkészült munkáját, nem többet.
meg hogy miből lett.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.02.12. 21:14:55

@Csikós Zsolt: Ez így van. Én frankón nem hittem el, hogy nem kapták meg a Bentley Mulsanne-t. Zseniális volt, ahogy kezelték, de tényleg. Azóta is röhögök, ha eszembe jut...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 21:20:28

@gyvy: 12. évébe lépett a Rönyó és a gyújtótrafók még eredetiek. Ja, de ez még Denso, nem Sagem :) Utána kurvultak meg a fransziák.

tlacka 2011.02.12. 21:21:11

@Csikós Zsolt:
Én szeretem a Top Geart, de tényleg csak ennyiről szól, nem több.

Pintyöke (törölt) 2011.02.12. 21:31:39

Uraim, én tisztelem azon emberek munkásságát, akik a szarból is tudnak lakható várat építeni!
De más egy szép sárvédő, tető, egy egyszerű szelvényű alváz, 3 darabból összerakott motorháztető, fenéklemezek foltozása, meg más egy lényeges tartóelem!
Persze, hogy ha silány a gyári megoldás, akkor nem lesz túl tartós. De arra korrekten rá lehet szerelni a futóművet és vélhetőleg tesztelt konstrukció. Tehát az elrohadásig a gyári előírásokat hozza. Amúgymeg miért kellene annak is elrohadni? Miért nem lehet felületi védelemmel ellátni?
Ezzel szemben a bárhol maszekban legyártott szerkezeti elem csak saccolható minőséget és tartósságot produkál. Nem sárvédő, amit lehet kalapálgatni, hegesztgetni, festegetni...

Oszt nekem kibaszottul mindegy, ki mit gányol az autóján és szerintem SANYIKA felelőtlenül jár el, ha ezt így elvállalja!

Azt is elhiszem, hogy jól restaurál veterán autót a srác. De három autóból is gyári alkatrészeket használ fel és csak minimális a szerkezettől eltérő beavatkozás mértéke. Olyan ez, mintha valaki lemez lengőkart foltozna.

Vagy nagyon egyszerű példa, gondolom Ladához mindenki ért:
Kitörik a bölcsőből az alsó lengőkar csavarjának a rögzítőcsavarja és kifordul a lengőkar.
A bölcső feletti hossztartót simán foltozza bárki (merugye az kicsit elgyengül az idők során), de a bölcsőt jó érzésű ember eldobja és nem kockáztatja a csavar visszahegesztését, kivéve egy roncsderbis gépen, mert annak úgyis nagy a rezsije, egy versenyt az is végigmegy.

Na teccenekérteni?
Ja, ha valakinek ez új lenne, egy autóra néha költeni kell! Nem biztos, hogy a legolcsóbb a legjobb megoldás. Lehet helyettesíteni ésszerűtlen megoldású, vagy megfizethetetlen árú gyári megoldásokat józan paraszti ésszel és lekiismeretesen előállított dolgokkal, de vannak határok és a mesteremberek agyában fékek, amik megakadályozzák a jószándékúnak látszó, de veszélyes megoldásokat.

No ennyi röviden! Oszt haggyatokmá, elvagyok nélkületek!

mtk001 2011.02.12. 21:40:05

Király Sanyi !
Ez mestermunka !!!

Hurri Kán 2011.02.12. 21:53:32

@KuKori:
A Denso az japán, ha jól tévedek?

isssti 2011.02.12. 21:54:39

Egy ilyen unalmas semmiségből ekkora történetet keríteni?!
Bámulatos!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 21:57:19

@gyvy: Jól :D Érdekes, hogy ez került bele gyárilag, de nekem szerencsés. Egy Sagem már rég befosott volna :)

Hurri Kán 2011.02.12. 22:06:17

@KuKori:
Na most megint kiderült hogy milyen okos vagyok :DDD

Mondjuk tényleg érdekes -és nem egy típusnál van ilyen- hogy egy lényeges alkatrészt más szállít be, vagy módosítanak, és ettől alapjaiban változik meg a típusról alkotott kép.

Phrascarica 2011.02.12. 22:07:48

@Pintyöke: egyetértek, ezt így elvállalni és megcsinálni erős egy kicsit, nemhogy megvaritykoltatni aztán meg publikálni :S
Ez nem egy veterán autó ami leginkább a garázsban fog állni, -ehhez lehet korrekt gyári alkatrészt kapni-, ha meg megy akkor max 80-al és csak száraz úton.
De igaza van Sanyikának, így egyszerűbb elválni is :D

Phrascarica 2011.02.12. 22:12:00

@Pintyöke: egyetértek, ezt így elvállalni és megcsinálni erős egy kicsit, nemhogy megvaritykoltatni aztán meg publikálni :S
Ez nem egy veterán autó ami leginkább a garázsban fog állni, -ehhez lehet korrekt gyári alkatrészt kapni-, ha meg megy akkor max 80-al és csak száraz úton.
De igaza van Sanyikának, így egyszerűbb elválni is :D

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.02.12. 22:12:21

@foolproof: Úgy van! GR Patrol istencsászár!
Meg az f astra. :)

Phrascarica 2011.02.12. 22:13:58

@KuKori: "Érdekes, hogy ez került bele gyárilag"
Ez miből jött le hogy gyárilag ezzel szerelték?

papptibi 2011.02.12. 22:15:25

@gyvy: Több jel is erre utal, hogy típushiba. Például az, hogy nincs a bontókban. Ha meg van, ötvenért adják.

esef 2011.02.12. 22:17:43

@KuKori:
12 éve tutira nem azzal szerelték gyárilag. Akkoriban Sagem ment az összesbe és szavatosság keretében kaptak Denso-t. A Beru meg még tovább bírja. Egyébként meg simán vannak 10 éves gyári, sokat futó Sagem trafók, csak oda kell figyelni a gyertyahézagra és a motormosás kerülésére...

Hurri Kán 2011.02.12. 22:18:00

@papptibi:
ÉS ha nem titok, így mennyibe fájt?

papptibi 2011.02.12. 22:18:03

@deepdiver: "ez az autó csak megy-megy, és cseppet sem kell izgulnod azon eljutsz e A-ból B-be valamilyen műszaki probléma nélkül."
Most már én sem izgulok:)Sőt, igazából sosem izgultam, legfeljebb utólagg futott át benne, hogy milettvolna...

papptibi 2011.02.12. 22:20:16

@esef: Igen, a Renault szereti az odacsavarozott zártszelvényeket. Mondjuk, legalább egyszerű cserélni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 22:26:11

@phrascarica: Hát elvileg még sosem volt cserélve (az első tulaj és a szervizkönyv alapján), ezért gondolom. Vagy csak nem vezették rá a könyvre és nem is szóltak a tulajnak? Akkor meg jófejség a Rönó Ireland részéről :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 22:29:15

@KuKori: Bár tudom, van belőle Valeo, Beru, Sagem és Denso is, meg gondolom még pár féle.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.02.12. 22:30:49

De 65 font a négy darab új, tehát nem egy költség. Mennyi az, 20 ezer forint?

papptibi 2011.02.12. 22:32:24

@tothm: És a veégén befújom WD-40-nel, hogy ne nyikorogjon!
@Lézer János:
"Tibikém, nem az a gond, hogy szerettek öreg romokkal szopni, hanem az, hogy a kókányolás és fillérbaszás jegyében rögtön három faszt is betömtök a szátokba. Vegyél példát rólam, én megbízható autót választottam! :)"
Végre rájöttem! Az S8 nem szíjas, hanem láncos, ugye?
@kafferbivalybalamber: "zóval minden lelki probléma nélkül faragtatnál széklábat is Michelangeloval."
Igazából Michelangelo nem annyira tiltakozott, mert nem volt más dolga. Nyilván úgy gondolta, hogy ha a nála lévő autóhoz hiányzik valami alkatrész, akkor az így támadt várakozási időt kitölti valamivel. Bűn?
@KuKori: "Mennyi otthon egy 2000 évjárat körüli Micra? Most néztem meg, 5-8 kiló közt. De durva. Nálunk kb. 800-1200 Euro, angoloknál meg tán még olcsóbb. Persze jobbkormányos, tudom..."
Ezt köszönhetjük a regadónak. A Baleno 140 volt. És azon még fogott valaki valamennyit. Hogy mennyi a vége? Na, majd azt is megírom.

gromek7 2011.02.12. 22:42:14

Végül mennyibe került a bölcső-móka?

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2011.02.12. 22:51:29

A rozsdától málló bölcsőtől - az nekem is kezd már fájni, ha ránézek - eltekintve a Baleno pöpec kis járgány. Két éve van meg, egy nyíregyi seftelőtől vettem - előélet garantált :) - de csak benzint és időnként olajat kell bele tölteni.
A gyújtáselosztó viszont nem szereti a magas páratartalmú levegőt :)

Phrascarica 2011.02.12. 23:01:09

@KuKori: nekem még fődarab cserét (diffi) sem írtak be a szervizkönyvbe, általában azt sem tudják hogyan kell kitölteni helyesen, pedig csak olvasni kellene tudni

kis csibe 2011.02.12. 23:44:14

Papptibi, es olyan mikor lesz, hogy nem arrol sirankoztok itt, hogy az ezereves szar olcso bontoerett autoitokrol fogtok irni, hanem, hogy mondjuk a felesegednek nagyon bejovos az uj 1es BMW-je amit kapott, neked meg az uj kompresszoros Camarod meg mindig tetszik, a csalad meg nagyon elvezi, amikor az RS6R avanttal mentek nyaralni, es elvezik a gyerekek, amikor apa odalep a 700 loeronek? Nem lenne ez kicsit illendobb egy autosujsagirohoz, mint az, hogy a csorobbnal csorobb, szarabnal szarabb bontoszokevenyeket veszitek sorban?

kis csibe 2011.02.12. 23:45:48

A markakat es a tipusokat termeszetesen barki szabadon behelyettesitheti a neki tetszo, hasonlo autokkal, ezek csak peldak voltak.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.13. 00:04:32

@kis csibe:

Szerintem a totalcart rengeteg olyan ember olvassa, akinek sosem lesz 1-es bmw-je, legfeljebb akkor, amikor azokon is elrohad a bölcső. Na őket érdekelheti, hogy hogy járhat egy ember használtautó vásárlásakor.

Hidd el, ebből a fajta olvasóból van több.

kis csibe 2011.02.13. 00:07:42

@Csumpi Hálidéj: Oke, igazad van. Biztos rengeteg embert erdekel, mert ez egy ritka csoro orszag. De azert neha neha neha lehetne mas is. Erre a sirankozasra, ott a nepitelet. Ha ezek akkora kurva nagy autos ujsagirok lennenek, akkor nem ilyen - szo szerint - roncsokkal jarnanak!

Magyar[HUN] 2011.02.13. 00:12:33

Vazze kis csibe már megint itt osztja az észt... Amúgy meg az új autók pont olyan szarok mint a régiek,sőt még néha szarabbak is. Az Autó-Motorban van egy új rovat: használt autó rovat a neve. Ott egy pár éves BMW-nél vagy Audinál olyan hibalistákat sorolnak fel,hogy beszarnál...

Magyar[HUN] 2011.02.13. 00:13:50

Természetesen nem minden autó szar,de csak így tudtam kifejezni magam:)

B.GY. 2011.02.13. 00:17:36

Már a múltkor is mondtam,hogy ne vegyél Balenót.Nomsokára jön a törés.Mindig azt zúzzák le amihez nem lehet kapni semmit.Ezért dobtam ki a Piazzát.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.13. 00:25:24

@kis csibe:

Néha-néha ott vannak az újautó tesztek. Na az meg engem nem érdekel.
Miért akarod elvenni az örömömet?
Mazsolázd ki ami tetszik, én is azt teszem.

De ne! Inkább ne legyenek újautó tesztek!

deepdiver 2011.02.13. 00:56:19

@Csumpi Hálidéj: Ja csak 1000 baja van, ami sokkal többe kerül, és sokkal idegesítőbb.

deepdiver 2011.02.13. 00:58:36

@alecwolf:

Cseréld ki a gumi tömítést, lehet csak ennyi a baja.

Virago_1000 2011.02.13. 01:20:59

@esef: Amikor Csikos, Winkler, Bende szivasairol irsz, akkor meg veletlen se zavarjon az a teny am, hogy 30-50 eves autot hasonlitasz egy 10 eveshez.

Era meg 500.000 folott futott mar, az se zavarjon. Azt meg nem ertem, miert szivas, Era ha 1 millaban van Csikosnak, akkor meg boven ki tud belole szallni ugy, hogy keres rajta.

@Csumpi Hálidéj: Ez a baleno miert lenne kevesbe megbizhatobb, kiforrottabb technika, mint a punto?

Virago_1000 2011.02.13. 01:25:52

@papptibi:

Hat ez eletveszelyes volt, hogy hogy eddig nem vetted eszre? Elso dolgom mindig az volt auto vetelnel, hogy alamaszok. Ezt mar csak a Szentlelek tartotta ossze, a vedoangyalokkal.
Sebaj, mar kesz az uj, talan jobb is, mint az eredeti.
Sanyikanak pedig ismet, csak gratulalni lehet.

Virago_1000 2011.02.13. 01:35:44

@Csumpi Hálidéj: "Láttam olyan autót, ami rendszeresen karbantartva kiváló, megbízható autó volt, csak épp a már említett puntó árának a többszörösét kellett rákölteni évente. "

Azt is kell nezni, hogy azert a rakoltott penzert mit ad cserebe. Ilyen ertelemben veve, hulyeseg a Puntot pl. a BMW-hez hasonlitani.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.02.13. 01:45:49

@deepdiver:
Mondj egyet!

@Virago_1000:
Ilyen problémák nincsenek, mint itt a cikkben.

Virago_1000 2011.02.13. 01:46:11

@Pintyöke: mi is elvagyunk nelkuled, meg a hulyesegeid nelkul.
Sanyika mester munkairol meg akkor nyilatkozz, ha mar lattal tole valamit!

@kis csibe: "Papptibi, es olyan mikor lesz, hogy nem arrol sirankoztok itt, hogy az ezereves szar olcso bontoerett autoitokrol fogtok irni, hanem, hogy mondjuk a felesegednek nagyon bejovos az uj 1es BMW-je amit kapott, neked meg az uj kompresszoros Camarod meg mindig tetszik, a csalad meg nagyon elvezi, amikor az RS6R avanttal mentek nyaralni, es elvezik a gyerekek, amikor apa odalep a 700 loeronek"

Tudod kis csibe, ha Papp Tibi haverja lett volna gyurcsany, vagy a libatolvaj, vagy az orsos viki, akkor mar most igy lenne. Egyelore viszont Magyarorszagon el Papp Tibi is. (Nem mintha Amerikaban ezt mindet megengedhetne maganak)
Ebredj fel az alombol kisoreg, bujj ki neha a monitor mogul.

Virago_1000 2011.02.13. 01:48:21

@Csumpi Hálidéj: "Hidd el, ebből a fajta olvasóból van több. "

pontosan, ez az oldal hetkoznapi, kozulunk valo emberek jarmuves dolgairol szol, nekunk, es ez igy van rendjen.

Virago_1000 2011.02.13. 01:50:07

@kis csibe: "De azert neha neha neha lehetne mas is."

-az internet vegtelen, mashol talalsz kedvedre valot. Nem muszaj idejonni.

kis csibe 2011.02.13. 02:10:23

@Magyar[HUN]: A te fajtadnak minden olyan auto szar, amilyened sosem lehet.
Legyel boldog ezzel a tudattal! :)

kis csibe 2011.02.13. 02:20:36

@Virago_1000: Ismerek olyant, aki egyiknek sem a haverja, hanem csak dolgozik rendesen, es ilyen verdakkal jar. Tudod, nem csak minimalberes szalagmelok leteznek am, becsuletesen is lehet normalis autod!
Na ugylatszik a totalcaros banda erre keptelen.

Grifter 2011.02.13. 02:33:23

De most akkor így mennyibe volt a bölcső? (Gondolom 25 körül vagy kicsit alatta, de érdekelne.)

deepdiver 2011.02.13. 03:48:38

@Csumpi Hálidéj:
Elektronika, váltó, kuplung, úgy általában megbízhatósági problémák.

Fishbed. 2011.02.13. 08:39:28

@papptibi:

Csak egy kérdés hol ment át műszakin, és ki volt a vizsgabiztos?

The Good Boy 2011.02.13. 10:37:48

OFF:

@KuKori: nekem anno a 2 hónapos, 5000 km-t futott citromom nettó 620.000.- Ft-os hátsó futómű és fék "felújítását" sem írták be a szervízkönyvbe. Pedig a féknyeregtartótól a féktárcsán át a csapágyakig sok mindent kicseréltek, mert "ez ilyen, ötezret bír csak" minőségű szerkezet volt a szervizfőnök szerint... Persze amikor az egyik oldalsó díszlécet harmadjára hagytam el, és egy frissen fényezett újat tettek fel a helyére, az bekerült (végül is az nem mechanikai meghibásodás volt:D) Hát ennyit a szervizkönyvek hitelességéről:))

ON:

Egyébként pedig nekem már csak azért is tanulságosak ezek a tc dolgozói autóvásárlások, mert így az egyszerű user mindig tanul valamit, amit a következő vételnél tud kamatoztatni. Most pl. azt tanultam, hogy miután otthon kiválasztottam, milyen típusú autót akarok venni, azután felhívok néhány nagyobb (vagy azzal a márkával foglalkozó) bontót, és megkérdezem, melyik ahhoz a típushoz a legkeresettebb alkatrész. És legalább lesz 1-2 olyan része az autónak, amit jobban át fogok nézni.
3 éve úgy vettem használt autót asszonypajtinak, hogy előtte igyekeztem a neten utánakeresni az összes lehetséges gyerekbetegségének, és ez alapján választottam még az évjáratot, felszereltséget is. És egyenlőre úgy néz ki nem volt rossz választás. Pedig a vétel előtti átnézés a próbakörrel sem volt több 20 percnél. Azóta csak az automata váltó olaját kellett cserélni, és az egyik első tekercsrúgó tört el 99 ezernél (na ez volt az egyetlen kivétel amiről addig nem hallottam, mert erről a hibáról is csak az anyakonszern egy másik típusánál olvastam, hogy szeretnek 100ezren belül törni. És tényleg!).
Szóval itt a tc-n elég ritkán olvasok autóvásárlásnál olyanról, hogy az újságíró úgy megy megvenni az autóit, hogy előtte kiokosítja magát valakivel, hogy az adott autón mit kell alaposabban átnézni. Arról nem is beszélve, hogy ha jól emlékszem ennél az autóvételnél még próbakör sem volt a rendszámhiány miatt (bár az is lehet, hogy csak a büszke névtelen feljelentők és a lehetséges fikázás miatt lett ez írva az eredeti posztba). Szóval, ha tényleg nem volt próbakör, akkor Tibi örülhet, hogy más nagy baj nem igazán jött össze!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.02.13. 10:50:57

@Grifter: gondolom a REKLÁM miatt olcsó volt.
Írt egy magasztaló cikket a totalcaron a lakatosról,aki ezért olcsóban csinálta meg.Minimálbéren :-)

gumikigyo 2011.02.13. 11:14:56

@Pintyöke: Ha gondolod, szervezek neked egy műhelylátogatást oszt utána osztogasd az észt. Ha vesszed a fáradságot és kihasználod az internet lehetőségeit akkor utána nézhetnél a Sanyika munkásságának.

Phrascarica 2011.02.13. 11:31:17

@gumikigyo: egy ilyen elemnél nálam sem férne bele egy ilyen taknyolás, ez nem egy ajtó sarka, ráadásul publikálni és követendő példának állítani ezt a szakszerűtlen javítást LOL!
Nem ezt szoktam meg és nem ezt vártam volna egy szakújságtól, mondjuk a P.T.-től is többet vártam volna :S
Egy szakújság nem eshet át ennyire a fillérba..ásba!

Phrascarica 2011.02.13. 11:39:49

..és még valamit, ez nem egy veteránautó, amit értő kezek vezetnek, és alig megy. ehhez lehet kapni alkatrészt, itt nincs varitykolási kényszer, ezzel járni fog egy nő, és talán gyerekek is. Ezt a munkát jóérzésű szaki nem vállalta volna el, főleg úgy hogy publikálják, úgyhogy szerintem Sanyika igencsak melléfogott ezzel az image építésben, főleg úgy hogy ezzel kb. 50.000 Ft-ot lehetett megspórolni.
Nem tudom elképzelni hogy ez így tákványolva átmegy legálisan egy alapos műszaki vizsgán. Nekem még így olvasás után is hihetetlen hogy ilyen van.

gumikigyo 2011.02.13. 11:46:23

@phrascarica: Te biztos szakember vagy és egy képről megállapítod,hogy gányolás.Tudod ez sértő.Kívánom,hogy neked mindig csak az alkatrészt cseréhez értő szakember jusson és soha ne legyen közözd egy IGAZI MESTERHEZ.Tudod kettőnk közül én ismerem Sanyikát és a munkásságát,és híd el nem ad ki sz@rt a kezéből.

Phrascarica 2011.02.13. 11:51:21

@gumikigyo: "nem ad ki sz@rt a kezéből. "
Van némi kétségem, szerintem már meg is tette :S
Szerinted ez szakszerű munka volt?

Phrascarica 2011.02.13. 11:58:27

@phrascarica: "és egy képről megállapítod,hogy gányolás." kép sem kell hozzá, ez a fillérbaszás csimborásszója, ez semmivel sem különb min amiket elrettentő példaként szoktak bemutatni ilyen oldalakon, azzal a különbséggel hogy ez nem látható helyen van. Itt semmi nem indokolta a varitykolást, csak az hogy nehogymá' a 140 ezres autóra 40 ezernél többet költsek.

gumikigyo 2011.02.13. 11:58:46

@phrascarica: Szerintem IGEN, és megmerem kockáztatni ,hogy tartósabb lesz mint az eredeti.De te kételkedhetsz,viszont neki neve van a szakmában.És neked?????

Phrascarica 2011.02.13. 12:13:19

@gumikigyo: ahhoz hogy megmondjad egy darab kakáról hogy szar, nem kell ismerni a szakácsot, és még csak megkóstolni sem kell.
Elég azt mondani hogy most láttam a kutyust az utcán ahogy kipottyant belőle.
"tartósabb lesz mint az eredeti."
Na ezt nem szeretném megtudni.

gumikigyo 2011.02.13. 12:19:06

@phrascarica: Valószínű sokat néztél tükörbe ezért vagy ilyen biztos a dolgodba.Tudod rólad egy vicc jut az eszembe melynek a lényege: Hogy vannak okos emberek akik hülyéskednek és vannak hülye emberek akik okoskodnak.Na te szerintem az útobihoz tartozol.Mi is a szakmád,szakács, varrónő,esetleg kertész.Sok sikert az életben.

gumikigyo 2011.02.13. 12:29:37

Veretes válasz,csak ennyit tudsz.Hol a szakmaiság,a profizmus,az éles látás.Ülj le fiam megbuktál.

bandika57 2011.02.13. 12:30:24

@papptibi: és kell is meglehetősen gyakran

gumikigyo 2011.02.13. 12:31:48

@phrascarica: Veretes válasz,csak ennyit tudsz.Hol a szakmaiság,a profizmus,az éles látás.Ülj le fiam megbuktál.
Ja találtam viszont rólad egy cikket.www.borsonline.hu/news.php?leszbi-not-vett-el-a-nove-operalt-ferfi-&op&hid=38765

Phrascarica 2011.02.13. 12:32:32

@gumikigyo: "Hol a szakmaiság,a profizmus,az éles látás."
majd pont Te mondod meg LOL!

Phrascarica 2011.02.13. 12:35:08

@gumikigyo: rólad szól? biztos nagyon érdekes, én nem olvasok ilyesmit, ilyesmit csak Te olvasol.

gumikigyo 2011.02.13. 12:45:11

Úgy vélem ez már nem arról szól amiről kéne,sajnos érvekből ahogy látom kifogytál én meg nem fogok pitiánerkedni (Pitiáner: olyan ügy amire nem érdemes sem időt, sem pénzt, sem energiát vesztegetni )ha netán megfeküdné a szó a pocikádat. LOL ( laughing out loud, magyarul hangosan felnevetni gondolom leírom hogy a jelentésével is tisztában legyél ne csak úgy írogass hanem tanulj is) Max csak magadon röhöghetsz,gondolom elég vidám fazon lehetsz,tudod a tükör miatt.:D :D

Phrascarica 2011.02.13. 12:51:18

@gumikigyo: látom önálló gondolkodásra képtelen vagy, de a buzis cikkek megtalálása már megy :D

gumikigyo 2011.02.13. 13:05:25

@phrascarica: Kevés vagy és még az érvelésed is olyan mint a cikk amit küldtem.Értelmes emberrel öröm a vitatkozás,de te nem tartozol közéjük.Szánalmas kis senki vagy akinek az életben a legnagyobb élvezet az ,hogy másokat próbál fikázni,persze sikertelenül.Továbbá felhívnám a figyelmedet,hogy ez a poszt nem rólad és rólam szól. Próbáld meg a következő hozzá szólásoddal a blog nívóját növelni ( én így fogok tenni ) és nem levinni azt a saját szintedre.

zsoci 2011.02.13. 13:59:50

Ilyenek a megbízható japán autók..
Nekem is van egy Mitsu-m az is rohad idióta helyeken. Aki japán autót vesz erre számíthat.

B.P.JIMI 2011.02.13. 17:46:14

@Gyurma73: Nem valószínű,hogy Sanyika a reklámért csinálta volna, ugyanis kb. 2035-ig lenne munkája, ha győzné! És nem azért, mert olcsón kókányol...

Harkov 2011.02.13. 18:14:52

Elolvastam és értelmeztem a cikket nem úgy mint a az itt megszólalók egy része...
Nem azért csináltatta meg maszekba mert ez a hobbija hanem mert vizsgára nem tudott volna beszerezni egy gyárit!Szerintem...
Lehet ez se volt olcsóbb de akkor és amikor kellett megvolt...
Néha a szükség törvényt bont és nem tűnik rossznak ez a megoldás sem...
Lehet páran kigittelték volna oszt hadd szóljon..

Virago_1000 2011.02.13. 22:54:35

@kis csibe:" Tudod, nem csak minimalberes szalagmelok leteznek am, becsuletesen is lehet normalis autod!"

- nem csak, de a munkak tobbsege (90%) olyan, hogy az altalad felsorolt autokat becsuletes uton nem tudod megvenni. A z ujsagiro legalabbis Totalcar szinten, nem engedhet meg ilyet maganak. Ha megengedhetne akkor se irjon rola, hanem irjon olyanokrol, amik az olvasokat erdeklik.

Virago_1000 2011.02.13. 23:06:03

@phrascarica: "egy ilyen elemnél nálam sem férne bele egy ilyen taknyolás, ez nem egy ajtó sarka, ráadásul publikálni és követendő példának állítani ezt a szakszerűtlen javítást LOL!"

AMIhez nem ertesz, abba jo lenne, ha nem hapognal bele. Ez a javitott elem ha normalis festest kapott konnyen lehet, hogy jobb, mint a gyari.

"Szerinted ez szakszerű munka volt? "
- neked fogalmad sincs arrol, hogy mi a szakszeru munka, te konzumidiota.

"Sanyika igencsak melléfogott ezzel az image építésben"
-Sanyikanak a legeslegutoljara van arra szuksege, hogy nalad imaget epitsen.

kowee 2011.02.14. 09:42:26

"tetszik látni a rendszámot?"

:) Én 3 hete kaptam LUV-910-et :)

pickup 2011.02.14. 11:18:27

aki a puntóval példálózik az nézzen alá,mert 10-ből 8 nak kirohad az ülést tartó lemez az alvázból,a,küszöb felől!minden autónak megvannak a maga hibái.lehet 100 ezres 1 milliós,vagy 60 millás is!szerintem ez a bölcső jobb lett mint a gyári,az elrohadt is birta pedig lehet már 5-6 éve olyan volt,akkor ezzel mi baj van? amikor a máséról van szó akkor mindenki olyan igényes,meg nem számít a lóvé,csak biztonságos legyen stb,tiszta szánalom...