A oszlopom már van

  2011. január 15. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes totalcar flotta ponton dezso domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve




Azt látom, hogy most már semmi nem ment meg attól, hogy egy tökéletesen rozsdamentes, szalonállapotú Ponton-karosszériám legyen. Bármennyit is könyörgök Csabinak.

Gyári új kaszni készül - a gyárban. Az enyém annyiból jobb lesz, hogy az üregek is kapnak kezelést

Ne értsenek félre, nem vagyok én semmi jónak elrontója, nem ellenzem, hogy egy igen kevéssé rozsdás járműben szállítsam a családomat Weissenkirchenbe, majd egyszer, talán 2018-ban. De egy kicsit már szívom a fogamat, mert az eredeti terv csak nyomokban tartalmazott lakatolást, amikor a rozsdamentes („no rost”, írta a távoli gyűjtő) Pontonért elindultunk Svédországba. És semmiféle kitétel nem volt benne egy teljes, molekulaszintig hatoló, elemi részecskékre szétbontást feltételező über-restaurálásra. Teljes külső-belső fényezés sem volt a pakliban. Az „ide egy kis folt, oda egy tenyérnyi beleködölés, két fél lökhárító krómozása” nem pont ugyanaz, mint a full futómű-, fék-, kaszni-, fényezés-, összes gumialkatrész-generál. Így lesz a bő két milkás projektből ordas négymilliós, korgó gyomrú, mindent letipró és felemésztő resturálás-brontoszaurusz. Lol.

Aki látott már veteránautót, persze ne álmélkodjon. Én nem is csodálkozom. Csak titokban reménykedtem a csodában, magyar szokás.

Mindegy, állom a sarat, mostanában szénbányában, csákánnyal a kezemben kezdek hajnalban, aztán egy kis Totalcar, délután IKEA-bútorokat szerelek bérben idős, rövidlátó néniknek, majd az estét biztonsági őrként zárom egy különösen veszélyes kigőzölgésekkel fenyegető vegyi üzemben. A gyerekeim egy ideje a mobil telefont hívják apának, a feleségem nem is tudom, kit nevez kedvesének. Rám mindenesetre már nem emlékszik, igaz, a Ponton-projektre a pszichológus állítása szerint még élesen. De köszönöm, némi trükkölés és pluszmunka árán, de nyerőre állok a Mercedes-Benz W120-as kódú pénzszivattyúval vívott harcban, vidáman, tekintetemet a távoli, rózsaszín, krumplikarosszériában ringatózó jövőbe vetve.

Távolról alig venni észre változásokat

De azért néha nagyon szívesen megfognám Csabi kezét, amikor a szemmel láthatóan nem túl rég kilakatolt, masszív részeket is bontogatni kezdi az autón, csak azért, hogy azok az ő fogalmai szerint is jók legyenek. Tudhattam volna előre – ő az, aki sosem enged ki gyanús kocsit a műhelyéből. Ami oda bemegy, csak szalonállapotúként távozhat, nincs köztes megoldás.

Kati mosolyog is, meg nem is

Legutóbb december 30-án, még épp az óévben jártunk ott Katival. Kábeltévét szereltek nála, most először történt, hogy nem volt ideje beszélgetni. Beterelt minket a műhelybe, megmutogatott pár foltot a kocsin, amit már nem vehettem volna észre, mert minden, ami elkészült, olyan művészien lett síkba köszörülve, alapozva, szigetelve, üregvédve, hogy eltűnt. Aztán lelépett, mi meg ott maradtunk kettesben fotózni, videózni.

Akadt javítanivaló a doblemez első élén is, de a hossztartó volt az igazi meló

Csabi például nem bírta ki, és leszedte a jobb első hossztartó aljáról a régi foltot. Kitakarította alatta, és rátette a Saját Foltját, ami persze, egészen más, mint a Skandináv Mester által feltett. Tehát hibátlan.

Talált apró javítanivalókat a tökéletes első doblemezeken is. És azok most már tényleg tökéletesek. És persze zavarta az is, hogy az akkutálcát két anyás csavar meg két lemezcsavar tartotta, utóbbi nyilván akkor lett, amikor foltozták a tűzfalat, és így egyszerűbbnek tűnt a megoldás. Kitalálták: az egész, kitakarítva, alapozva, szigetelve, natürlich belehegesztett anyákkal. Mert az úgy tart. Különben rendben is van így.

Teljes fényében

Csabi mániás precizitásával nincs földi eszközöm birokra kelni, és higgyék el, a sok eltérítő mozzanat ellenére olyan gőzerővel halad, hogy ha balta lenne a kezében, másodállásban simán elmehetne a Barents-tengerre jégtörőnek. Például a múltkor óta cakk-pakk elkészült a Ponton legszörnyűbb részével, a porrá mállott A oszloppal és környékével. Istenem, ha látnák, milyen gyönyörű most ott minden. Azaz látják is, itt vannak a képek.

Fotó az A oszlop eredeti állapotáról

Emlékeztetőül hadd tegyek be egyet arról, hogy nézett ki szeptemberben, szörnyülködjünk együtt. Rémes, mi?

Alulról nézett ki a legbrutálisabban, de most már nincs mit látni itt, csak a tökélyt

És itt van most. Minden új, és nemcsak itt kívül, ahol látjuk, hanem belül is, hiszen több réteg lemez találkozik igen ügyesen. Az összes rádiusz, átlapolás, merevítés stimmel, félmunkáról szó sem lehetett.

Innen lett a minta a másik oldalhoz

A legtrükkösebben domborodó folthoz a túlsó oldali doblemezről vette a mintát, ott látszik a filc nyoma.

Innen továbbépíthető lenne a bukókeret

No és nézzék, milyen masszív tartórendszerrel merevítette az utascella bal elejét, amíg készülgetett az oszlop-küszöb csatlakozás. Ha egy kicsit megszalad a keze, kész lett volna a beltéri Eiffel-torony.

Ez jött ki a bal oldali A oszlopból. Azaz ez volt a bal oldali A oszlop

Rozsdás autóból kitermelt hulladék lemezdarabokat mindig kellemes borzongással szemlél az ember, hát tessék, itt van az adag, ami innen kijött. Többször próbálták már javítani ezt az A oszlopot, látszik. Most minden masszív, az ajtó egy nagyobbacska mackót is elbír jelenlegi formájában.

Bent van már két hátsóöv-csavar

Az utastérben csak apró változások történtek. Például, hátul bent van két biztonságiöv-tartó csavar, anya és merevítés kombó, a két szélsőt is félig kialakította már Csabi. Tudom, nem korhű átalakítás, de míg a csak-Magyarországmenő Bianchiban elnézem, hogy gurtni fogja a gyerekeket, ezzel az autóval szeretnénk eljutni külföldre is, itt más a norma. Az alapozás után már mindenhová felkerült a szigetelés is – az a vastag, fekete trutyi, amit a lemezeken csíkokban látnak a képeken. A nagy felületeket beterítő, lilásfekete, vékony réteg a rozsdaátalakító, ne keverjék azzal.

Le kellett bontani a műszerfal műbőrét. Nem tud valaki korrekt, kutyaszarbarna, finom rücsis anyagot?

Kicsit fáj, mert plusz munkát jelent, de a Csabi-aknaszedőgép nem tudott megállni, és a felületen látható kis dudorok miatt leszedte a műszerfal műbőr burkolatát is. Persze, volt alatta rozsda, úgy lesz szép, ha nem lesz, de most vadászhatok finom rücsis közép-szarbarna műbőrt. Talán majd Csepelen, a gyártelepen levő kereskedésben találok, ahol a Bianchi tetejéhez is vettem az anyagot. Még egy ok, amiért ki kell látogatnom a Veterán szerkesztőségébe előbb-utóbb.

Tetőkárpit lebontva

És a tetőkárpit is áldozatul esett, Csabi egyrészt észrevette, hogy rosszul vannak benne a feszítők, másrészt tartott tőle, hogy lakatolás közben kigyullad, akármilyen jól is takargatja. Hogy miért gyulladna ki ezek után? Na, jöjjön egy kellemetlen hír.

Itt ez egy kellemetlen góc lesz még

A jobb oldali C oszlopnál, meg lejjebb, a doblemeznél is előkerült ugyanis egy rakás, gyanús, sőt, már átrohadt illesztés. Lesz meló vele ezen a tájon is. Ugyanott pocsék az én autóm is, mint a másik Ponton, amit szétbontottam, igaz, annál ugyanez a rész így nézett ki – csak emlékezet-frissítésül:

Porrá rohadva: a másik, szétbontott Ponton jól mutatta, hogy is rohad egy ilyen autó

Ezen a helyen kívülről nézve sem túl rózsás a helyzet. Nagyon sok ugyan az ép anyag, nagyon kevés a beteg rész, de az oxid sokfelé, alattomosan támad, elsősorban a hajlatokban, illesztésekben, tehát így még több is vele a meló. Ha ez készen van, már semmilyen nagyobb munka nem lesz a karosszérián. Remélem.

Az a tökéletesnek látszó rész nem maradhat úgy, nyilván

Sajnos Csabi bejelentette, hogy a svédek eddigi működését látva nincs bizalma a jobb oldali A oszlop aljhoz sem, ott is mindent szétbont majd. Nem, ne is tiltakozzak, az szét kell. Hát jó, nincs erőm vitázni. Ha kell, hát kell, a szükség nagy úr, vagy nem erre mondják?

Sima és domborodik, ahogy kell

No meg, szinte észrevétlenül, de elkészült a hátsó kötény is, ami girbegurba volt, most sima, gyönyörűen követi a csomagtérfedél ívét, nézzék micsoda formás popsi lett ott, kár, hogy takarja majd az üköző.

Remélem, ott fényeződik majd Dezső, ahol Ádám Datsunja is

Csabi brutálmód dönget, tarthatónak tűnik a február közepi elkészülés. Ja, és közben – ha minden igaz – lett fényező is, ott, Eger közelében, nem annyira vészes pénzért. Állat jó referenciám is van. Emlékeznek még arra a gyönyörű Nissan – bocsánat, Datsun – 240 Z-re, ami két évvel ezelőtt szerepelt a Totalcar hasábjain? Nos, Szabó-Jilek Ádám barátom azt pont ott fényeztette, ahová én viszem majd Dezsőt. Ha annyira jól sikerül, túl szép is lesz.

Tudom, vászontetős, miért nem ilyen az enyém, de a színét nézzék inkább

És köpjenek le, de változtatni szeretnék az autó színén. Mert alapjában véve óriási szürke-fan vagyok (semmiképpen nem fun, hiszen a „fan” szó az angol „fanatic” rövidítése, ugye), de ez a vízszürke, még inkább egérszürke árnyalat pont az, amitől rosszul leszek. A Bazeg színe csodás volt, Bazeg még rozsdaette gúnyájában is jelenség volt abban a barnásszürkében.

Bazeg is barnásszürke volt, az egyik kedvenc színem

A Giuliám kopottas, de kedves szürkéjét is nagyon szerettem, holott sokan épp a színe miatt szólták meg szegényt. Mondom, szeretem a szürke színt, és minél kevesebb ilyen autót látok az utcán, annál jobban.

A régi Giuliám, aminek imádtam a galambszürkéjét

Dezső viszont pont olyan színű eredetiben, mint az általam messze leggyűlöltebb szín, csak metáltalanítva – a szürkemetál. Nem, nem, nem, nem szeretném. Egy, vagy két árnyalattal sötétebb lesz, persze szigorúan nem metál, talán valami ilyen:

Ez csak egy áranyalattal sötétebb a Dezsőnél, kicsit talán zöldesebb, de nagyon tetszik

Mindenesetre bizakodva tekintünk 2011-be. Közben a vateráról lett két gyönyörű fényszóróm is hétezer forintért, megjött az ablakmosóspricni/kapcsoló lábi egység, a tankajtó-zár, 73+9 ezer forintokért pedig a legfájóbb elsőfutómű-alkatrészeket is beszereztem Torjay Laci barátom közreműködésével. Egy további irgalmatlan tétel letudva. Éljen, haladunk, még autó lesz Dezsőből, ha nem vigyázok.


Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább 

 
 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr192579275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2011.01.15. 16:27:27

@Csikós Zsolt:

Na, öröm látni hogy most már szépül a jószág!

Közben eszembe jutott egy kérdés: ha ez a törés nincs, fényezés előtt akkor is szétszedted volna ennyire Dezsőt, vagy nem?

Mert ha ennyire nem, akkor hogy derülnek ki a lemezek alatt látott horrorisztikus dolgok?

Pl.OT vizsgán, ha eredeti ugyan a kocsi, meg szép a fényezés, de a lemez alatt olyan, amilyen, akkor is átmegy?

Dr. Robin Masters 2011.01.15. 16:32:45

Sötétszürke, vagy fekete, és az sem baj, ha metál.

toncsi64 2011.01.15. 16:34:12

@Csikós Zsolt:

Feltennék egy hülye kérdést. Nem lehetne szerezni fillérekért valahonnan egy vászontetőt? A jelenlegi állapotban talán nem lenne nagy meló beleapplikálni ;)

jujdejo 2011.01.15. 16:52:15

legyen kékes-zöldes-szürke, rad bizom, viszont en lassan felgyujtom a volvot amit baratnömnek vettem, most olyan csinalt hogy lecsereltem a hatso ablaktörlö lapatot erre nem megy...ettöl ment meg 3adik feklampa, azt sikerült megcsinalni, erre kigyullad a kulcslyuk a volannal, es ugy marad, nem alszik el...ja es miota rajöttek hogy valami 2 csapagy rossz volt a generatornal meg meg valahol, azota az elsö inditasnal az alapjarat vagy 2000 es csökken a motor melegedesevel...lassan ott tartok hogy felgyujtom...(na jo ezt nem gondoltam en se komolyan)...

sean66607 2011.01.15. 16:53:58

@Csikós Zsolt:

Vaterán kerestem hozzá alkatrészeket, de csak 180D-hez volt, a Pappas autonál is kérdezgettem de az egyszerűen megfizethetetlen árakon akarja eladni a dolgait, esetleg te tudnál segíteni alkatrész ügyileg??? (190-es)

Jamesblond 2011.01.15. 17:14:18

A Nincs kettő négy nélkül c. filmben volt egy fehér RR. Na azt hogy kicsicsásították:D
Lángnyelvek, stb, meg a gumikra is fehér cikk-cakkokat festettek...
A Pontonnal is lehetne a lelkeket facsarni ha olyanra "szépítenék" :)

Csikós Zsolt 2011.01.15. 17:33:16

@gyvy:

Nem tudom, hogy mi lett volna. Ez egy óriási lutri mindig, és csak a hozzá nem értők mondják, hogy értenek hozzá :-)

Csikós Zsolt 2011.01.15. 17:38:28

@sean66607:

www.sls-hh-shop.de/index.php

www.cbs-autoteile.ws/unsereprodukte.php

www.niemoeller.de/

www.mercedesclubs.de/ (ezek az ornbauiak, levelezni kell, mert nincs minden fent a honlapon)

Minden magyar alkatrész-kereskedő, amelyiknek van kapcsolata a Febivel (mert a Febi csak nagyker)

Ha elakadsz.

ebay.de

Csikós Zsolt 2011.01.15. 17:43:01

@toncsi64:

Borzalmas meló. Van pontonos kolléga, akinek benne van a kocsijában, azt nem tudja megoldani, hogy beszerezze az ötvenéves szétmállott műanyag kis biszbaszokat a Webastóhoz. Meg a lefolyók, a segédmerevítések, a beakasztószerkezet, az esőelvezető perem, a merevítőrendszeres, spéci anyagból készült, bovdenesen feszített élő anyag, a zárszerkezet... El nem tudod képzelni, milyen komplikált, mire működik, tartós, vízálló, kezelhető, megfelelően feszül és domborodik.

dezsyke 2011.01.15. 17:46:37

Nem tudom nekem az ilyen szép autók feketében tetszenek...:D

sean66607 2011.01.15. 17:49:08

@Csikós Zsolt:
Én úgy tudom, hagy ha OT-s rendszámmal csinálod a dolgot akkor nem kötelező az öv és nem kell átalakítani semmit, maradhat a sima kis villamoskapaszkodó a B oszlop tetején:) persze ez csak akkor ha eleve nem is volt tartozék az öv de persze fő a biztonság, az OT-s rendszámnak meg rengeteg előnye van... bár pont Neked mondom:D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.15. 17:55:26

@sean66607: Manapság öv nélkül gyerekeket fuvarozni felelőtlenség.

Dr. Robin Masters 2011.01.15. 17:56:44

@Csikós Zsolt: Zsolt ez a Csillag pontosan hol készül? Itt Egerben, vagy a környéken? Mert, ha igen, akkor szívesen megnézném élőben is.

szisztergom 2011.01.15. 18:00:50

Zsolti!Eddig is tudtad,hogy mit szeretnél, az indulástól fogva követem az eseményeket meg az írásokat.Nagyon jó szórakozás olvasni ezeket de tudjuk,hogy baromi sok meló meg pénz van benne.Csináld azt amit elhatároztál mert a tied lesz nem másé.Tudjuk,hogy még sok van hátra:ehhez kívánok erőt,kitartást,szerencsét,egészséget.Az egész család szurkol neked!

- LA - 2011.01.15. 18:08:32

pénztemető....

4 millióból már vehettél volna egy normális családi autót, akár újat is, de nem, öntöd a pénzt ebbe az ormótlan régi szakadékba ami 90-nél nem megy többet akkor se ha lejtő van

elképesztő hülyék vannak

a legszomorúbb az egészben az h. te a családodtól veszed el a $-t

na te tudod

Csikós Zsolt 2011.01.15. 18:19:08

@- LA -:

Nem olvastad a sárga címkét, nem tudom, mit keresel itt.

Magyar[HUN] 2011.01.15. 18:26:59

@- LA -: Inkább ebbe menjen a pénz,mintha inna,cigizne,drogozna az apa/férj.

jürgen baromartz 2011.01.15. 18:29:59

tanulnom kellene vizsgára, de ezt muszáj volt elolvasnom. gyűlölöm magát, Csikós úr! :D

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.01.15. 18:33:39

@Csikós Zsolt: 18:08-ra jött az első "bezzeg a tdci jobban megy és kevesebbet eszik" komment. Szerintem ez óriási fejlődés!

tlacka 2011.01.15. 18:47:53

farm3.static.flickr.com/2455/3625774776_f2e3cecd66.jpg

Nekem ez tetszik. Gondolom, akkoriban nem volt kapható ilyenben. Kicsit közhely is az ezüstmetál Merci, de szerintem ez jól állna.
Először kétszínűt akaertam mondani, de nincsenek benne olyan törések, hogy az jól nézzen ki.
Los Angeles kolléga meg inkább a naplójába írogasson, ne ide.

$lim*$hady 2011.01.15. 18:58:39

Nekem van barna(viszonylag világos)bőr elég sok ha érdekel valahogy mutatok képet hogy milyen.

PítöR 2011.01.15. 19:11:48

Épül, szépül, remélem sok öröm lesz majd a benne eltöltött idő.
Facebookon olvastam ezt: Az élet nagy bazzegjei: Csikós: Ez lyukas bazzeg!

DATSUN 2011.01.15. 19:17:14

Hajá szurolok nektek! csak a Kati bírja idegekkel:-S

Dennis01 2011.01.15. 19:23:43

@- LA -: Ha nem lennenek ezek a regi "szakadekok", ma nem mereszthetned a valagadat a csili-vili uj autodban hulyegyerek...
Ha mar te ilyen sotet vagy, masoknak meg kell orizni az ilyen ertekeket.

makmarci 2011.01.15. 19:23:49

A színváltással egyetértek ! Nem tudom, hogy pontosan milyen színekben volt akkoriban, de az állólámpásban két szín tetszik nekem nagyon. Az egyik a már említett barnásszürke, a másik, a világos kék. Nekünk volt mindkettő, a kék egy dupla lökhárítós 280-as volt. Na olyat sem gyártanak mostanában. Halvány babakéknek mondanám, és tipikusan csak a régi autóknak áll jól.
Az új színt nagyon ki kell gondolni, mert könnyű mellényúlni ! A legjobb egy eredeti színminta lenne, mivel a szám nem sokat ér. Én a helyedben csak gyári színekben gondolkodnék, mert az biztosan jól áll neki, de azt sem szabad elfelejteni, hogy egy patika állapotú autó bármilyen színben jól mutat, de ha már eltelt pár év, egy picit poros, koszos, stb, akkor nem árt valami mutatósabb, mint sz egérszürke...

Hurri Kán 2011.01.15. 19:31:58

@- LA -:
Front van? Kidobott az asszony? Nem állt fel tegnap? Mi a baj, mi bánt?

a márk 2011.01.15. 19:38:19

Csaba egy félisten!
Az ótó meg legyen világos-pisztácia-szürke!

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.01.15. 19:45:51

Csak fekete ne legyen!

A galéria utolsó képe nagyon jó, és a rajta lévő szín is. Se nem túl sötét, se nem túl szürke.

makmarci 2011.01.15. 19:59:05

@vadász2: Igaz, szerintem is jó szín, de nem hinném, hogy akarna még egy zöld mercit.

2011.01.15. 19:59:50

Hajrá hajrá Ponton és Csikós!
Bárcsak én is ilyen ütemben haladnék a saját vackom építésével :)

Dennis01 2011.01.15. 20:15:58

Szerintem a piros is egy nagyon jó szín lenne.
www.mercedesponton.com/mercedesponton-1.jpg
Foleg, hogy ott a Bianchi babakéke, a zold allolampas borsozolde, ez meg tuzpirosban pompazna. Szep szinpompas garazs lenne.. :D

szalai 2011.01.15. 20:23:48

Alig várom, hogy kész legyen.
"Tudom, nem korhű átalakítás, de míg a csak-Magyarországmenő Bianchiban elnézem, hogy gurtni fogja a gyerekeket, ezzel az autóval szeretnénk eljutni külföldre is, itt más a norma."
Tehát itthon, egy bianchiban nem tudnak a gyerekek meghalni egy balesetben, de külföldön már igen?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.01.15. 20:24:33

A videó címe az, hogy a legrosszabbján túl vagyunk. sztem az lesz a legrosszabb, amikor majd tejelni kell ezekért :D

okos vagyok 2011.01.15. 20:32:10

hmm,ha Katinak van egy kis esze,lelép egy fiatalabb,vagányabb pasival,aki nem örök loser.
Amióta megvetted Dezsőt,folyamatos panaszáradat van.Sirsz,mint egy fürdős luvnya!
Szedd őssze magad,ne gányolj,most már csináld meg ezt a gépet rendesen.
Tudom,50ft-ért megbazeg...de ez nem az a szakma.Vegyél egy két órát Winklertől,majd ő megtanit pénzt keresni!!

VoWa 2011.01.15. 20:32:34

Gratulálok az idáig elért sikeres munkákhoz ez már haladás!!! A Schiebedach-ot sajnálom ,mert mikor itt álltam az én kocsimmal nem léptem meg és a mai napig bánom. Viszont az is igaz, hogy ez is emelné a költségeket,és nem kis izzadás mire bent van.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.01.15. 20:40:11

Ez már szép munka! Gratula a kitartáshoz! Nem tudom, hogy esetleg egy bordó oldal és zongorafekete tető hogy mutatna. Láttam ma egy kb. 85-ös 190-es Mercit. Gyönyörűen rendbehozva. Az krémszínű volt. A lökhárító vonalában meg sötétebb krém volt. Hülye ötlet, vagy ragaszkodsz a szürkéhez.

makmarci 2011.01.15. 20:44:31

@okos vagyok:

Ettől butábbat kell írnod, hogy a Csiki kimoderáljon...

makmarci 2011.01.15. 20:46:01

@okos vagyok:

A tehetséged meg van hozzá, ne add fel !

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.01.15. 20:49:55

Baszki az a qurva madar az agyamra ment:)) De a Ponton egyre jobb. Sok sikert tovabbra is.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.01.15. 20:51:24

@okos vagyok: szerinted ha a csikósnak nem lenne elég lóvéja belevágna ilyenekbe? nem hinném.
amúgy én is érzek egy kis ellentmondást, h túl sok lóvé megy a gépjárműparkra, de ha elad majd 1-2 példányt ha túl sok lesz fenntartani, majd kialakul az 1-2 hobbigép, és majd azokat simogatja ha 2 bottal fel tud kelni a tolószékből öregkorában ;D bocs.
még 1 vmi: sztem a Zsolti túl sokat vesz ezekbe az anyagokba a magánéletéből, így megajándékozva a kedves olvasókat azzal, h milyen háttere is van 1-1 projektnek. és a nem kedves olvasóknak pedig lehetőséget kínál arra, hogy emiatt ítélkezzenek felette. pl -LA- ai el se olvassa a sárga szöveget az elején

Dennis01 2011.01.15. 21:13:44

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Erdekes, hogy ezek az emberek irni tudnak de olvasni mar nem...

okos vagyok 2011.01.15. 21:15:03

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Biztos vagyok benne,nem volt meg a pénz!
Úgy volt vele,a sponzorok és a családja kevéske pénze elég hozzá.
Öreg autóknál-még ha nyugat/észak európai is az eladó-legrittkább esetben fedi az elmondottak a valóságot!
Itt aránylag piaci ár felett lett véve egy átlagos állapot alatti, idős autó.
Pontosan látni lehetett a buktatókat,nagyságrendekkel meg lehetett volna saccólni-hozzáértő,műszaki szakembernek,nem egy vidéki traktoriszt brigagyirnak-a várható költségeket!
Ez-szakmai hozzánemértésből,gőgből,rossz döntések sokaságából,ki tudja-nem valósúlt meg,ezért jönnek a nemvárt költségek!
iTT még sajnos nincs vége,kb még 2-3millió rá fog menni!
Viszont a ráköltött pénz feléből,kiválló álapotú,veterán minősitésű mercit lehetett volna venni!
Ezt Csikós is tudja,persze hülye lenne itt bevallani!

soseleszekelső 2011.01.15. 21:20:42

A ponton elkészültéhez sok sikert kívánok, de nem lehetne a kötelező sírást elhagyni az elejéről?
Nekem kezd kissé hiteltelenné válni:
- jaj-jaj, a ponton megeszi az életem
- vettem egy robogót
- jaj-jaj, a ponton nyomorba dönti a családot
- vettem az asszonynak egy motort
- jaj-jaj, a ponton egy pénztemető, éjjel-nappal dolgozunk, hogy ne haljunk éhen
- ???

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.01.15. 21:24:05

@soseleszekelső:
őszinte inkább, a valóság sokszor lelombozó tud lenni, ha másra vágysz akkor nem itt kell okoskodni...

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.01.15. 21:26:19

@okos vagyok:
kissé demagóg vagy barátom, legjobb esetben is kissé rosszul látod a dolgokat. Kezd lassan rád is vonatkozni a poszt elején található sárga plakett, javaslom tanulmányozd alaposan...

Gomulka Béla 2011.01.15. 21:32:40

Most még meggondolhatja magát, és átalakíttathatja chop-head-ra, Csikós úr. Ha osszerakják, már késo lesz.

(És most éppen azon merengek, vajon milyen is lenne, ha Csikós éttermi kritikus volna. Elsózott levest választana, de ott volna vele két szakács, akik addig adnának és kevernének és pirítanának és miegymás, míg ehetové válna a kotyvaszték. Vagy ha divatszakíró lenne, és három hetyke szabólegénnyel járná a boltokat, akik a Frankenstein szornyetegére szabott zakóból humanoidok számára is viselhetot adjusztálnának. Hmm.)

J_23 2011.01.15. 21:41:20

Szépen haladsz a géppel, gratulálok !
Én az 1500S zsigulimat újítottam fel 9 évvel ezelőtt gyári eredeti állapotra. A színválasztás nekem is sok időmbe tellett anno. Néhány színen töprengtem sokáig és azokon belül is a különböző árnyalatokon. Végül a 447 Casablanca White, magyarul Opel fehér színt választottam.
A zsigulinak a gyári tört fehér színe egyáltalán nem elegáns, de az Opelnek a egészen tiszta, kicsit már -már kékes árnyalatú tiszta fehér színe nekem mindig is nagyon tetszett. Nem bántam meg, hogy egy ilyen tökéletesen jól mutató egyedi színt választottam az autómnak. Viszont nem kosztakaró, ezért sokat kell takarítani, különben nagyon elhanyagoltnak tűnik, évente polírozni, de ha letakarítom akkor az a fehér akril mindig gyönyörűen fénylik és igazán káprázatosan jól mutat.
A sok szép csillogó króm alakatrészhez neked is valamilyen eleganciát és tökéletességet sugárzó szín kellene. Ha maradsz a szürkénél, akkor minél világosabbat válassz azzal fog jól mutatni a kocsid. Hasonlót mint amilyen a régi színe csak nem kimattulva, hanem erősen fényesen. Vagy tiszta csillogó fehér mint az enyém vagy fénylő sötét fekete amik még jó színek lehetnek. Gondolj arra is, hogy a szürke és a zöld színek a közlekedésben legkevésbé észrevehető színek, míg például a narancssárga a legjobban észrevehető, amivel a legkisebb az esélye, hogy beléd jönnek.

Vhornet 2011.01.15. 21:44:52

Ez a kocsi egy befektetés! Az értéke csak emelkedik! Ha az élet úgy hozza, hogy meg kell tőle válni, bár ne így legyen, de szerintem nyereséget hozna. Minél később annál többet! Nem terem ilyen vas minden bokorban! :))

gn 2011.01.15. 21:56:20

Klassz lesz. Az 5-ös képen a sötétebb árnyalatú szürkére szavaznék. Esetleg valamilyen matt színre, de az nem tudom van e gyáriban és úgy tudom jóval többe kerül mattra fényeztetni.

keepitretro 2011.01.15. 21:58:16

@Csikós Zsolt: tudsz venni echte öv anyagot bármilyen színben nemdrágán, érdemes kicserélni így csak a mehanika marad a régi!

atabi 2011.01.15. 22:06:59

:-DD most még csak a kábeltévét kötteti be,de mire végez a merciddel szerintem a helikopter leszállópályára is lesz lóvéja

sean66607 2011.01.15. 22:33:27

@keepitretro: Ebben az autóban mechanika sincs csak egy sima kis kapaszkodó van egy patental felrakva a B-oszlop tetejére!

Csikós Zsolt 2011.01.15. 23:33:32

@szalai:

Hát - valahogy statisztikailag nézve, igen. Egy veteránautóval mindenképpen elkezdesz gondolkozni a rizikó/örömfaktor arányon, és valami lélektani határnál megállsz. Aki tizenegy légzsák alatt nem ül autóba, az gyilkosnak kiált ki. Aki egy fékkel, működésképtelen lámpával, széthullott futóművel hurcolja a gyerekeit évek óta, azt mondja, ez is valami? Ezek nagyon szoftos határok, én kicsit próbálom statisztikai alapon kezelni a dolgot - ha sok ezer kilométert megyek egyszerre, esetleg kicsit fáradtabban (aki járt külföldön autóval, tudja, hogy ez elkerülhetetlen, akármennyit is pihen), az veszélyesebb, ha csak itthon pár száz kilométert, ismert, vicinális utakon, azt talán kevésbé. Valahogy így.

Csikós Zsolt 2011.01.15. 23:35:10

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:

De hiszen egyfolytában tejelek. Ami eddig kész van, az ki van fizetve. Ilyen egyszerű. Te máshogy szoktad?

Csikós Zsolt 2011.01.15. 23:39:18

@atabi:

Á dehogy. Csabi korántsem nevezhető gazdag embernek. Ez a szintű lakatolás megszállottságot kíván, viszont nem hoz pénzt. Ahhoz kintről behozott törött autókat kell futószalagon széppé gyepálni. És ahhoz is okosban kell mindent.

Csikós Zsolt 2011.01.15. 23:41:13

@soseleszekelső:

Privát mélben szívesen belemegyek a költségvetés részleteibe, de nem ilyen egyszerű. Azaz kívülről nagyon egyszerű, valószínűleg én is zseniálisan meg tudnám szervezni a pénzügyeidet, ha kimennél velük nyilvánosba. Így, egyoldalúan, név és arc nélkül viszonylag nehéz.

kkn 2011.01.16. 00:20:28

Most, amíg szét van kapva, kell belehegesztetni a atetőbe a ponyva nyílását, talán akadna olyan reménytelen donor, aminek a teteje még jó.

Mi lesz a következő Merci? Mert az állólámpa is tökéletes, és steril lett, ami túl szép, hogy használni mernéd. Most úgy néz ki, a patinás, futkározósnak vett ponton is azzá vélik. Tehát venni kell valami patinás, nem széteső, sokszor nyüstölhető projectet. Mert ERA túl fiatal ehhez.

Meg építeni egy garázst, hogy a másik trezorbavalónak is legyen hely.
Meg olyan finn kamionosszerű lények errefelé is gurulnak, ki mersz majd hajtani a kész pontonnal az utcára?

gokart87 2011.01.16. 00:48:52

Szerintem szürkére meg ilyen semmitmondó unalmas szinre kár lenne fújni... Gyári színre szavaznék, vagy talán vmi későbbi gyári merci színre. De semmiképpen ne unalomszürkére... fújj.

kkn 2011.01.16. 00:59:24

3:14-16 körül a bal hátsó oszlop-doblemezívben azok az átvilágító lyukak gyáriak, vagy a túloldalt bemutatott jobb oldali rohadáslyukak kisöccsei?

kkn 2011.01.16. 01:03:52

@Csikós Zsolt: Szóval reszkessenek a fecskék? Olyanod épp nincsen.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2011.01.16. 08:18:44

@Gyurma773: persze hogy sajnálják a harmadrészét is. Sajnos személyes és haveri tapasztalat is az hogy a kész autó:
1. ba fog oldalról beleszállni egy 'M-es difi és váltó volt pedig benne' bimmer
2. parkolóban anyu az új hunyadi santafével úgy beletolatni hogy nekinyomja a mögötte állónak, majd faarccal egyes+padló és szevasztok
3. kijönni elé egy idióta a négysávos úton aki _keresztben_meg_is_áll_ mert persze jönnek szembe
4. betolja egy kisteher alá a hátulról stifttel érkező mami aki éppen viszi haza a bevásárlást, mert délre jönnek az onokák ÉS UTÁNA ÚGY NÉZ RÁD MINTHA TE LENNÉL A HIBÁS
5. sorolhatnám még, sajnos túl sokat láttam és túl fájdalmasakat (AE86 gyárira lakatolva+4AGE, a fényezőtől hazafelé ROPP, alkalmanénti mókázásra volt eredetileg szánva, azóta sajnos kényszerből driftverda).
Úgyhogy idehaza, a sok bunkósutyerákparaszt (tisztelet a kivételnek, vannak nem bunkók is) közé nem csinálunk szalonautót. Én nem legalábbis, járok a pusztulatokkal amihez nem köt semmi lelkileg és-vagy anyagilag (120hó, frankra, hahó) és nem sajnálom ha itt-ott szerez egy harci sérülést.
* bónusz: "Jónapotkivánok. Forgalmitjogosítványt kérem meg azokra a felnikre is mutassa a műbizonylatot mert már a sarkon befordulva láttam hogy nem eredetiek" (Golf 2 + BBS RS) "Maga meg akar halni ezeken a sz_r felniken?" A mai napig nem tudom hogy nem vettem el tőle a szolgálatit és lőttem ott fejbe.

Pálfi B 2011.01.16. 09:13:51

Kedves Zsolt!
A kérdésre válaszolva:
szerintem a világosabb zöldes árnyalatú szürkével lenne a legcsinosabb Dezső.
Sok sikert!

Csikós Zsolt 2011.01.16. 10:05:50

@kkn:

Tervezett rozsdalyukak :-) Fecske lehet a másé.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.01.16. 10:24:47

Na ja, ilyen lakatost én is szeretnék :D
Februárban megy az én autóm is akatolódni - az alja - mert minden futómű-bekötési pont ki van rohadva...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.01.16. 10:27:49

@Make Valamit: Amúgy ha nem Pesten laksz, akkor nagyságrenddel kevesebb hülyével találkozol naponta. Egy kisebb városban meg nem is vllognak le, ha az öreg autóval nem közlekedsz olyan "dinamikusan".

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.01.16. 11:13:14

@Dennis01: Én szeretem a vörös színt, de ennek a kocsinak valahogy hihetetlenül nem áll jó. Még a fekete sem igazán.
Hanem az ilyen pasztelles, szürkés kevésbé karakteres színek, mivel ez az autó már önmagában karakteres forma.

AtoszMester 2011.01.16. 12:07:30

Mire elkészül szegény szerkezet, oly drága lesz a benzin, hogy nem vállalkozik az ember fia körútra :(

Lord heckman 2011.01.16. 16:51:10

A bazeg színe nagyon jól állna neki szerintem.

Suttora 2011.01.16. 17:07:52

Nekem a vászontetős színe tetszik jobban, azt hiszem :-)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.01.16. 22:12:19

@Rocko-:
Köszi a választ.
Tök jó, sejtettem hogy bazi messze lesz tőlem... :(

Bravoo 2011.01.16. 22:22:21

Nem olvastam végig a kommenteket, de:
Én a bogaram faltdachjához kerestem kabrió vásznat, amit egy a Baross utcában praktizáló kárpitosnál leltem. Gyári vásznakat, kárpitokat hoz be saját használatra (Mercit, Jaguart, egyéb öreg prémiumvasakat csinál). Szerintem sétálj el arra, hátha még dolgozik (Stex-házzzal szemközti oldalon)

Tiggr 2011.01.17. 08:02:07

Hohó, Bazeg Sopronban áll a képen a Mária-szobornál! :)

Egyébként már figyelem egy ideje a Ponton posztokat, csak gratulálni tudok! Remélem a végén azért nem lesz annyira szalonállapotú Dezső, hogy végül ne használd...

Szorítok, hogy elkészüljön mielőbb és minél több örömöd teljen benne!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.17. 09:57:34

Egy kizárólag interneten megjelenő autós magazin sokadrangú (bocsánat Csík, de nem te vagy a főnök) újságírója, aki eltart két kisgyereket, és annyi pénze van, hogy az egyik tökéletesre restaurált veterán Mercedes mellé most építteti a másikat.. És folyamatosan sír, hogy nincs pénze, és de drága minden.
Ebben az egészben több mindent nem értek..
Valaki homályosítson fel.

yenoee 2011.01.17. 13:19:56

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Először növessz agyat.
Örülök, hogy segíthettem :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.17. 16:26:56

@yenoee: Ez gyenge volt. Jobb választ akarok.
Ez, amit itt fent írtam, a válság jele? Vagy hogyisvanez?

Csikós Zsolt 2011.01.17. 19:14:33

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Aha, Ön Doktor úr, az európai kultúrától viszonylag távol eső helyi szokást űzi, a mások zsebében turkálás érdekes műfaját. Nem vall kultúrgondolkodásra, de ha így... Na jó, akkor:

A zöld Mercit egy 15 éve vett garázs eladásából, valamint egy elrohadt, de jó műszaki állapotban tartott másik régi autóm alkatrészeiből újítottam fel. 1995 és 2007 között volt egy ingatlanár-boom, ha emlékszik, doktor úr, hát ezen szörföztem.

A Ponton alapára pár százezer válság előtt megspórolt forintból, valamint elsősorban a tavaly elhunyt apósom utáni örökségből lett a feleségem révén, köszönöm, hogy kérdezi. Ami azóta jött, az a napi 14 óra következménye - úgynevezett pluszmunka, plusz a biztosítás összege a finn kamion után.

További Pontonhelyzet-javító előnyök: a lakáshitelünk forintban ketyeg 75 százalékban; nincs új autóm, sőt, közepesen régi sem járósnak, csak egy hulladék; nem vettünk okostelefont, LCD-tévét, wifit, nagykijelzős laptopot az elmúlt negyven évben, új bútort is inkább a használt hollandból.

Köszöntem, hogy a zsebemben turkálhatott, igazán kellemes érzés volt, remélem máskor is viszontlátom itt, a szöszök között.

tlacka 2011.01.17. 19:47:12

@Csikós Zsolt:
:)

Le kell tojni az ilyen embereket.
Az első mondathoz annyit hozzátennék, hogy a mások zsebében turkálás sajnos magyar divat. Vidéken főleg.
Engem az se érdekel, ha drogot árulsz, amíg Mercikről van szó.:)

Garp 2011.01.17. 21:10:58

@Csikós Zsolt: b+ az én fejem ég, h ilyet kell olvasnom (illetve ilyet kezdtem el olvasni...), pedig semmi közöm hozzá, nem én kérdeztem, nem nekem írtad. Errr... (Amúgy meg sz@rjál már az ilyenekre! Te mondtad, h ez itt a Ti házatok, ha a vendég az asztalra köp, pofán lehet vágni, ki lehet akolbólítani.)

Rocko- 2011.01.17. 21:49:45

@Csikós Zsolt: ilyenkor jön az hogy a másik is színt vall.
de hát ez az internet, itt lehet névtelenül fröcsögni. :/

Gordini 2011.01.17. 23:05:34

@Csikós Zsolt: Ehh,ez egy szarvasmarha,kár pazarolni rá az elektronokat.
Ám valóban elmebeteg,most már nyilvánvaló,sajna. Pedig írt korábban (máshol) egy-két jó hsz-t,de ez a "Egy kizárólag interneten megjelenő autós magazin sokadrangú (...) újságírója" böffenet a valós diagnózist igazolja.

apuc 2011.01.18. 06:37:21

@Csikós Zsolt: Nem is értem miért írtad le?Annyi is elég lett volna hogy magánügy-vagy semmit sem írsz rá.. :)

Csikós Zsolt 2011.01.18. 08:33:28

@apuc:

Mert akinek ilyen hatékony összeesküvés-elmélet gyártó gépe van, hogy elveszti a józan eszét, és publikusan is vállalja, nem érezve, hogy mennyire ciki, az egy ilyen válasz után legyártja azt az összeesküvés-elméletet is, hogy loptam a pénzt. Vagy a Peugeot fizet, esetleg a Mercedes. Vagy tudja a jófene.

Én meg próbálom nyitottnak megőrizni ezt a blokkot, bele van kalkulálva, hogy mindig lesz 1-5 százalék, aki nem veszi észre, hogy ilyet csak a TC-nél kap, és belerondít. Így pedig folytatódik a nyitottság. Jó mindenkinek, nekem is könnyebb.

hp2 2011.01.18. 15:35:44

Hihetetlenül élvezetes minden ilyen cikk, nagyon jó olvasni ezeket. Kivánok jó egészséget és sok sikert a pontonhoz.

50peregy4 2011.01.18. 16:53:26

@Csikós Zsolt: Na igen.
a cikkjeidből árad a veterán autók, főleg ez iránt a Ponton iránti rajongás- így ha az utcán találnál egy zsák pénzt én azt sem sajnálnám tőled- bár annak jobban örülnék ha én találnám :)- mert legalább mielőbb kész lenne ez a merci és mehetnél még messzebb egy még extrább járgányért ;o)Csak szegény Katát sajnálom, de ugye mindenkinek megvan a maga keresztje, nem?

Csikós Zsolt 2011.01.19. 21:51:21

@50peregy4:

Nekem nem úgy tűnik, hogy szenved... És ha szenvedne, pontosan egy ezredmásodperc alatt szóvá tenné, én a padlón landolnék szétloccsant fejjel. Úgy hiszem, rosszul térképezed te föl a mi itthoni viszonyainkat. Nem egy ilyen vinnyogó, elnyomott cuncimókusról van ám szó, amikor a Kati nevet olvasod... :-)

Egyszerűen csak egy értelmes partner, aggyal. Amíg az élet más területén nincs nélkülözés a hülyeségeim miatt, nem szól bele, mert tök felesleges rontani a hangulatot.

50peregy4 2011.01.23. 07:25:05

@Csikós Zsolt: A korábban általam belinkelt műbőrforrást nézted, Zsolti?

50peregy4 2011.01.23. 07:27:02

@50peregy4: Úgy látszik a Katák ilyen belevaló nők- a nejem is Katalin ;o)
Én az elektomos- kütyü vásárlásaimmal teszem próbára a tűrőképességét- de eddíg nyavajgásmentes a dolog.