Minden idők legjobb nyitóképe

  2011. január 11. - ommm Címkék: rali b csoport zene nélkül

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Egyenes, fákkal szegélyezett városi útszakasz. A kamera a végéig lát, nézők mindenütt, messziről pedig egyre erősödő zúgás, valami jön.

Aztán minden előjel nélkül berobban A hang. A hang, melyet csak lódarazsakkal halálra maratott elefántcsorda képes kiadni kínjában, kihangosítva a Wembleyben. Kankkunen és Piironen, az egyik Juha üvölti a bal hármat, a másik pedig egyszerre áll a féken és a gázon.

Máshogy ugyanis nem megy, és ha ezerszer megnézik az első pár másodpercet, mint én, akkor ezerszer érzik ugyanazt a borzongást, ami a halált éppen csak elkerülő pilóta és navigátor látványa ébreszt. Bizony, nem csak a képbe beugró néző fogja döbbenten a fejét, én sem hittem el a gáz alatt folyamatosan ide-oda kúszó gyilkos gépet. Ezt ők sem tudják, hogy adta ki.

Ó, igen, a B-csoport -fétis folytatódik a Belsőségen és a jól ismert típusok mellett feltűnnek a ritkán látottak is: BMW M1, Citroen 4TC, Ferrari 308 GTB, 959, Celica... Valószínűleg nem gyorsabbak a mai csúcs-raligépeknél a stopperrel szemben, ellenben biztos vagyok benne, hogy sokkal erősebbek, egyszerűbbek, nyersek és ezért összehasonlíthatatlanul kezelhetetlenebbek bármelyik WRC-nél. És   - eretnekség vagy sem - nem hiszem, hogy bármelyik, mai gépekhez szokott pilóta képes lenne velük így autózni, mint azok, akik alatt megszülettek, kiteljesedtek majd kihaltak. Ezt csak ők tudták, tán tucatnyian, hihetetlen egyensúlyérzékkel táncolva a penge élén egy kőbunkóval hadonászva. Iszonyat, milyen tudás lehet ezekben a fejekben-karokban-lábakban, csak a felét, csak a felét kérem...

Kikockáztam 1:15-nél is, Pista barátom hívta fel a figyelmet a tényre, hogy nem lassú tempónál, száraz aszfaltra négy gumicsíkot rajzolni azért még ma is menő lenne. Tegyék el a linket, én is ezt teszem, havonta egyszer megnézem, el ne felejtsem, mi volt a too much power még Juha Kankkunennek is.

Nézzék, 2:26-nál milyen elszánt dühvel akarja maga alatt atomjaira bontani az utat... Nem hiszem, hogy gyorsaságin akár csak egy pillanatra is egyenesben állt a kormány, nem létezik.

És nincs alatta zene, ez a legjobb.

(Közkívánatra másik videómegosztó.Thx to streetfire.net -omm-)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr502576079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fomics 2011.01.11. 19:08:14

Hányszor tudnám megnézni?
Egyszer.Mint a székely.
A hatszot tiz a huszonharmadikon székely.:)

vasember 2011.01.11. 19:09:52

Nem akarom elhinni BMW M1 tolat a pályán.

eddynyul 2011.01.11. 19:13:26

Az az Audi...
Meg a 205... Gyááááá
Vajon 10-20 év múlva is keseregve fogunk visszanézni az elmúlt 10 évre? Lesz-e még Forma-1? Miskolc rali...
Ez most a papírok között nagyon kellett :)

CSÖRR-CSI££ 2011.01.11. 19:16:01

És, tényleg NINCS ALATTA ZENE!!!

Ha lenne, nem hogy nem nézném végig, de a képernyőhöz vágnám a sörösüveget!

A hatásvadász, hozzánemértő (marketing és piáriskolát járt) qrvanyját, aki kitalálta azt a hülye divatot, hogy brutál (vagy éppen tuci-tuci) zenét kell alárakni és akkor mennyivel királyabb lesz...!

Fomics 2011.01.11. 19:19:15

Sanszunk sincs a kommentre.
Amit a negyedik bekezdésben leírtál, tökéletes megfogalmazása a dolgoknak.

CSÖRR-CSI££ 2011.01.11. 19:24:50

...és 4.00-nál ahogy beesik az Audi a kanyarba kilinccsel előre!!! (mint ahogy én szoktam a Colin McRae 2-ben :))))))))))))))))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.11. 19:25:25

Hohó, bécsoport, kell is az. Tulajdonképpen majdnem mindegyik videót azokból az ismert kockákból csinálják, amikből már öt éve is válogattak(ezek maradtak fenn), de így is megunhatatlan.

piroe 2011.01.11. 19:25:26

Pont van egy hatásvadász gruppe B videó amit régóta keresek, annyit tudok róla, hogy a queen- we are the champions megy alatta...nem tudja valaki hol lelhetem?

bulvárcsávó az rtlklub sztárja 2011.01.11. 19:29:24

De gyönyörű korszak volt! Most meg egy unalomba hajló sinautós steril akármi lett a rally /aszfalton mindenképpen, jobb gumik, aktív hajtás stb miatt/. Az orb-ről meg ne is beszéljünk, ahol egy assenbráner lehet a bajnok..pffff

prunoki 2011.01.11. 19:32:54

youtube link valaki? Please?

Jamesblond 2011.01.11. 19:34:04

Youtube verziót tudna valaki? Megköszönném.

Jamesblond 2011.01.11. 19:35:23

@prunoki: Ja bocs :) Látom megelőztél.

Верховина 2011.01.11. 19:43:12

Hű.

Asszem erre mondják, hogy "érzi az autót". Ilyen gyorsan, ilyen közel a nézőkhöz...:O Meg ahogy este a vakukkal villognak a képükbe, és így is milliméter pontosan befűzik a gépet... Besz*rás, bocsánat.

WesT 2011.01.11. 19:45:07

Kíváncsi leszek a mai illetve 1-2 évben elénk tett versenytechnikára mikor fogunk ilyen őszinte mosollyal rejszolni. Megsúgom. SOHA...

10pont!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.11. 19:50:55

2:44 körül az mi az? Az egy ferrari?

A BMW az nagyon cikis... 8-)))

MAti 2011.01.11. 19:53:44

Hogy nem ütnek el senkit?

Halálos_fogkefe 2011.01.11. 19:58:24

...és persze az FB RX7

ez biz k.rva jó volt most így estére (is). nem lehet megunni

zsapi86 2011.01.11. 20:02:22

Eeee 'máán valami!
A Delta S4 hangjától bepipilek.

Igen az Ferrari 308! És ki vezeti...?
Én csak sejtem, de nem hiszem hogy sokan tudnák errefelé!

MP 2011.01.11. 20:04:09

Két dolog jut eszembe. Az egyik amikor valamelyik nyilatkozta hogy onnan tudja merre az út hogy ott nyílik szét a tömeg. A másik hogy mikor a Walter Röhrl filmet csinálták nem tudta álló helyzetben megmutatni mit csinál a lábával. Egyszerűen összeakadtak. De amikor beszerelték az akkor még igencsak nem kicsi kamerát megmutatta. Nem semmi.

josip 2011.01.11. 20:06:12

Ezekből a videókból bordélyházat lehetne nyitni.
20 perc bécsoportért előbb adnék ki huszezret mint egy nőért...

Wizardus86 2011.01.11. 20:07:43

épp azért rak alá zenét mert nem tanult ilyesmit
szerencsére az ilyesmi kezd kimenni a divatból

johevi 2011.01.11. 20:11:07

2:18-nál, mint a Vörös tenger.....

Leonardo300ST 2011.01.11. 20:13:49

Na de azért a legszebben az Audi szól a soröttelmindegyik közül. :)

Верховина 2011.01.11. 20:14:32

A videó készítőjének Youtube-channelén lehet még csemegézni. Ez speciel zenés, ohne motorhang, de nagyon jól össze van vágva, meg van szerkesztve. És amilyen videókból összevágta... Szerintem gyönyörű: (és durvább képpel kezdődik...)

www.youtube.com/user/amjayes#p/u/5/dFRhxsLfj-I

Én személy szerint azért megnéznék egy mai B-csoportos gépet. 207-esből 205-höz hasonlót, Imprezából 600 lovasat, Quattro S1-szerű spoilerszettel... Delta utódot az új Deltából... Persze ilyen sosem lesz...:(

Jamesblond 2011.01.11. 20:15:39

@ommm: Jaj bocs nem láttam löszönöm szépen:)

RoFä 2011.01.11. 20:16:21

PUG 205 az kene. Rohadt beteg hangja van, es szemlatomast a gazadas gondolatara is keresztbe all.

RoFä 2011.01.11. 20:17:57

Ps... itt hatvanyozottan all, hogy az a jo navigator, akinek az itiner van a fejeben es nem a feje az itinerben.

biker_kolee 2011.01.11. 20:22:18

R5 Turbo, Audi és a 959. A legszebb hangjuk ezeknek van.

Ennek az amjayes gyereknek rengeteg marha jó videója van.

@CSÖRR-CSI££: Van olyan videó, ami alatt jó a zene. Ami itt is volt régebben, szintén ettől az ürgétől.

www.youtube.com/watch?v=hqSGhWfkxxk

Ezt akárhányszor megnézem, elmorzsolok egy könnycseppet.

Caldera75 2011.01.11. 20:24:28

Micsoda hangjuk van leszabályozáskor, ahogy dadognak. A nézők pedig vagy nagyon bátrak, vagy simán idióták, hogy ilyen közelre állnak a pályához.

zalkapone 2011.01.11. 20:25:05

Ez de szép is. Az az Audi olyan szép íveket rajzol, hogy ilyenkor már majdnem megértem Rocko barátomat. :-)

stofilol 2011.01.11. 20:26:12

nemtudom , bevezetőhöz annyit szolnék hozzá , hogy nem hinném h lassabbak mint a maiak, sőt...

kezelhetetlenségről annyit, gyakrolatilag a gumi teknológián kívül semmi új-semmi érdemi fejlődés nincs a ralliban -ugy egyáltalán, biztonsági elektronika és hatásfok-környezetvédelem fejlődött, de ezeken kivül ma sem tudunk újat mutatni, talán még a fékek. Maximum az erő miatt volt hezelhetetlenebb, de mivel itt erőből kell menni amugyis ... nem lennék ebben sem biztos.

jolláttam volt egy rx7 is ? biztos hogy wankel bőgés volt!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.11. 20:27:00

Azért az Audi hangja messze a legütősebb és a négy kerékkel egyszerre rajzolás sem szar a szerpentinen :)

tomy001 2011.01.11. 20:33:32

mielőtt rákattintok a videó indítására, ami kinn van kép a Quattroról, az itt díszeleg poszterként a szobám falán :D

sehr schön

Szkotti 2011.01.11. 20:33:40

Amin mindahányszor feláll a szőr a hátamon amikor látom:
A 1:15-nél kezdődő aszfaltos rajzoláson, a híres gázadásos orrfelcsapáson a finn ugratókon, meg van még egy képsor, az ebben a videóban nincs benne, a '85-ös RAC ralin van egy hajtűből kijövet taknyos aszfalton olyat gyorsul az S1, hogy nem érti az ember...
Jó videó, lehetne Gr.B-week a TC-n?

Bodry 2011.01.11. 20:33:49

Eszméletlen azért h.milyen durván tudták azért ezek az emberek ezeket az 1000 lóerő körüli szörnyeket a "földön" tartani....Néha elgondolkodik az ember h.Röhl tényleg ember vagy vmi gép??Tisztelet feléjük főleg ha azt a tényt és figyelembe vesszük h.itt már ekkora sebességnél amivel haladtak kialakult a csőlátás.A mai pilótáknak esélyük sem lenne az ilyen gépekben.....

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2011.01.11. 20:35:41

Ki volt az az elvetemült aki befogott egy Ferrarit rallyra?
Tom Selleck?

Az Audi meg jól láttam két kerékre állt a bukkanós részen?

Pasas 2011.01.11. 20:36:42

Az Audinak tényleg állat hangja van.

Hang Ember 2011.01.11. 20:38:53

Eszembe jutott megboldogult kölyökkorom, amikor minden évben megrendezték a Mogürt Salgó Rallye-t. (később Mol-Salgó Rallye) A kisterenyei körgyorson mindig kint voltunk a faterral meg a tesómmal. (na ja, hiszen ott volt a falu határában, vagy huszonöt percnyi sétára a házunktól) Aztán volt hogy a kazári szakaszt is meglátogattuk. Hmm, a visító Lancia Delták, volt hogy Ferjáncz is és Ranga Laci is Deltával repesztett. Aztán VFTS-ek, a legendás zöld Lada VFTS-sel Varga "Cigány" Zoli. Imádtuk őt, látványosan vezetett. Mekkora ovációval köszöntöttük az első Trabit...

Na igen, ez alá a videó alá vétek és barbarizmus lett volna zenét keverni. Minek? Muzsikának ott van a visító turbó, meg a durrogó kipufogók kavalkádja, megfűszerezve a közönség ovációjával. Kell ennél jobb?

Szkotti 2011.01.11. 20:39:46

@stofilol: Azt' raliautót láttál-e mostanában? Csak például
- a 3db aktív difis hajtás
- 4 "utas" gátló, rebound-control
- "hajtásprogram"
- adatloggolás
mond-e valamit? Mer a B csoportos autókban ezek nemigen voltak még...
Való igaz, hogy a gumik is rengeteget fejlődtek, de az autóelektronika sem állt meg az L-Jetronicnál...

Pasas 2011.01.11. 20:41:43

Kedvenc videóm: autómegérintés, kicsit másképp.

www.youtube.com/watch?v=DGJwqwSb-vY&feature=related

Beszarás!

127_sud 2011.01.11. 20:42:38

@zsapi86: Szerintem Jean-Claude Andruet. Ő volt a legeredményesebb a 308 GTB-vel

RoFä 2011.01.11. 20:43:49

Bazzeg ennyire nagy az M1 fordulokore? Ah mar nem is kell akkor.

Szkotti 2011.01.11. 20:45:42

@Bodry: Azért nem voltak azok 1000 lovasak... inkább "csak" 5-600.
Markku Alén mondta egy interjúban, hogy a Toivonen tragédia után betiltott Gr.B Lancia S4 helyett beülni a 250 lovas Gr.A Delta HF-be olyan volt, mintha állnának a pályán, elkeserítően lassú.

zoli0724 2011.01.11. 20:46:12

ma miért nincs ilyen, aki fiatal az nézegethet 2-3 órányi videót arról amikor még rendes autósport volt.
ma miért nem ilyenek mennek, a sofőrök nem rosszabbak, a nézőknek ez kell, akkor miért lesz 1,6-os motor a rally autókban, ha lehetne valami 600lovas szörny
nagyon szép ommm grat csinálj nagyon sok cikket, mert már a dakar-daf-oson is beszartam, ez meg legalább olyan jó sok ilyet

attisu01 2011.01.11. 20:47:21

Még hogy nincs alatta zene!Csak az szól végig!

Sayniqua (törölt) 2011.01.11. 20:50:17

Gyerekek!
Én megkönnyeztem ezt az összevágást. Hugyos koromban egyszer volt lehetőségem testközelből megélni egy ilyen versenyt és látni ezeket a technikai csodákat. B csoport örökké rulez!!!!
Az a Manta anno 720 Le volt....(C20LET) motorral...

DemoJoe 2011.01.11. 20:51:25

Ó hogy nyalom egyenesbe a vhs technikát.!!!!! Dejólesett!!

Sayniqua (törölt) 2011.01.11. 20:53:02

BeeTm:

Igen 2 kerékre állt. Beszarás...

CSÖRR-CSI££ 2011.01.11. 20:57:26

@biker_kolee:

"Van olyan videó, ami alatt jó a zene. Ami itt is volt régebben, szintén ettől az ürgétől."

Amit belinkeltél, abban valóban, de az egy másik műfaj: a képi hatásokat művészien összekomponálták a zenével. Az egész gyönyörű összhangban van és együtt adja a hatást. Szuper, ilyen is kell.

Én magát a technikát, az erőt és a verseny valódi élményét, brutalitását minél inkább visszaadni szándékozó nyers (vágatlan) videók utólagos, öncélú alázenéltetésének vagyok őszinte gyűlölője.

29 Palms 2011.01.11. 21:01:55

@127_sud,

Én Björn Valdegaardra tippelnék a fehér szín miatt, Andruet-nek piros-kék autója volt.

29 Palms 2011.01.11. 21:03:45

És ilyet basszus sose kérdeznek mikor mohóhiénázás van. :)

Jamesblond 2011.01.11. 21:07:15

Úgy tudom az S1-es AUDI (THE SOUND) az elején 550 ló volt, aztán már 800 főlé is elengedték...
A WRC-ben ott a jó gumi, a fantasztikus diffiművek, meg az időlefaragó felelős váltó is. De pl 100 km/h fölött, vagy beton úton a "B" csoportos 6-7-800 lóerő NEM HAZUDIK! Szerintem a szoftvert szépen fel lehet dugni ha hasonló súlynál 500 paripa többlet van. Az hogy az autók gyorsulnak inkább csak marketing. A F1-es pályákat is állandóan átrajzolják, ne derüljön ki hogy a 700 lovas gép nem megy olyat mint egy 1200 lovas. Nem sokára meg a F1 is 1600-as 4 hengeres motorokkal fog menni... De a raliból nagyon hiányoznak ezek a "dögök". Mióta megszűntek, a nézők is, meg a nevezők is egyre kevesebben vannak. A szabályok miatt amiket töketlen pénzorientált emberek hoznak. Pl jó pénzért időbüntit adunk futam után a Subarunak, mert nem megfelelő lámpája van... Ki emlékszik rá?

Érdekes 2011.01.11. 21:15:08

Én levettem a hangot róla, és zenével néztem.
Problem?

Jam25 2011.01.11. 21:16:53

csak azt tudnam, h minek kell a youtube-rol lelopni es utana atteni a sotalicska indavideora.... ahelyett, h youtube linket raknal be!

Jam25 2011.01.11. 21:18:23

sotalicska = fostalicska :)))

zsapi86 2011.01.11. 21:22:11

Nos, a Ferrari murvás versenyen látható, tehát ez a portugál rali lehet '83 elején = a sofőr Toivonen. De nem vagyok benne biztos.

badaboom... 2011.01.11. 21:25:30

Верховина 2011.01.11. 20:14:32
ez ottvan! a zene drámai, a képek felejthetetlenek.
bár hiányzik a sound:
www.youtube.com/watch?v=7AQmgeMoM0A
Bcsoport rulez...

zsapi86 2011.01.11. 21:30:42

Javítom magam, közben megtaláltam.
Ferrari - Waldegard - Acropolis. De Toivonen is ment vele csak nem VB-n.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.11. 21:38:18

Mikor belenéztem a videóba (üssetek meg, nem végig, nem volt annyi időm-türelmem), az első képsorokat többször visszatekertem. Az, ahogy a faszi a fejét fogja, mindennél többet elmond.

badaboom... 2011.01.11. 21:41:40

különösen ajánlott még:
www.youtube.com/watch?v=FV9lFCGtwMU

1:59-nél jön meg igazán az öreg kedve, és az S1 hangja...beleborzongok

biker_kolee 2011.01.11. 21:42:10

@CSÖRR-CSI££: "Én magát a technikát, az erőt és a verseny valódi élményét, brutalitását minél inkább visszaadni szándékozó nyers (vágatlan) videók utólagos, öncélú alázenéltetésének vagyok őszinte gyűlölője."

Ebben teljes mértékben egyetértünk. :)

2011.01.11. 21:54:23

Kegyetlen jó videó. Ez a cikk számomra többet ért 100 autótesztnél. Köszi!

Amúgy egyértelműen az Audi-nak van a legjobb hangja. Zene füleimnek. Bár mindegyik iszonyatosan jó.

Vjaro 2011.01.11. 21:55:42

Nem tudom milyen zenét kerestek, hisz végig ott van. Egy ralirajongónak nincs szebben csengő szimfónia, mint a durrogó, puffogó, subarusan sutyurutyuzó tiszta, brutális erő. És szinte biztos, hogy a mai fiúk, kivétel tán Loeb, nem tudnának megbírkózni hasonló erőkkel. Az utolsó nagy generációból sokan sajnos már fenntről nézi a mostani futamokat (McRae, Burns, Toivonen...) A negyedik bekezdés tényleg rendesen elmond mindent arról az érzésről, amit a rali klasszikus időszaka jelentett. Életem nagy szerencséjének tartom, hogy még láthattam élőben menni McRaet, elrajtolni a Dakaron a Szaharában deRooyt az ezer lóerő feletti duplamotoros DAF kamionnal, ami gyorsulásban leverte a Peugeot206T16-ot, amit abban az évben épp Kankunnen és Shekar Mehta vezetett.Falamon pedig nem az Audi képe lóg, hanem egy kép, amin Walter Röhrllel állunk egy csoportban, ahol épp azt mutatja, hogy kellett két ujjal fogni az Audi kormányát, hogy érezze a visszajelzéseket az útról. Már nem járok ralira, mert ahogy a B csoport és a VFTS elmúlt a Subaruval, már igazándiból nincs miért. B csoport RULEZ!

Andrees01 2011.01.11. 21:57:18

Csak egyszer, egy kört vinne vki egy ilyen Quattro-val....

"Iszonyat, milyen tudás lehet ezekben a fejekben-karokban-lábakban, csak a felét, csak a felét kérem..."

...Na meg egy ilyen Audit hozzá. :)

zolihgt 2011.01.11. 22:01:59

Volt egy Bravo HGT-m. 5 hengeres. Tudom nagyon messze van az Auditól. De amikor vissza kettő padlógáz...... ÁÁááááá !!!!!! Télen is letekert ablakkal közlekedtem.

www.youtube.com/watch?v=Z3j5D9SOXVo

Jay350i 2011.01.11. 22:02:25

R.I.P. Henri Toivonen! Ő volt a legnagyobb még mindig! :(

hópapa · http://siorultek.blog.hu 2011.01.11. 22:05:18

Az én kedvencem így muzsikál:
www.youtube.com/watch?v=or8hDNZm26Y
Olyan hangja van, mint egy szüntelenül fát vágni akaró láncfűrésznek.
Imádom. :o)

Akso 2011.01.11. 22:08:01

Ha csak pár másodpercre van (most) időd, akkor 8p40sec-től istenkirály hangorkán, szinte sorban a különböző állati hangok (és az M1-es Bmw).

lone 2011.01.11. 22:09:45

4:00-nál a LEGDURVÁBB!!!

TomT 2011.01.11. 22:17:55

Én mindíg vegyes érzelmekkel nézem ezeket a Gr.B-s videókat. Lenyűgöző technikai tudás a vasban és a lágyrészekben. Fiatal koromban azt mondtam: kár, hogy olyan hamar vége lett. Ma, ahogy a fiammal nézzük és mesélek róla, óhatatlanul felmerül a kérdés: hova lettek ezek? Miért? Aztán jön a kis súly meg a papírvékony műanyag burkolat; az esély egy esésnél... nyilván meg kellett állítani a dolgot. Talán hamarabb meg kellett volna, maradhatott volna még pár ember, aki ma mesélhetne azokról az autókról.

Azért megdöbbentő eljátszani a gondolattal, hogy F1-es gyorsulásokkal, kanyarsebességekkel erdőben, sziklák és szakadékok, házak és emberek sorfala közt. Vs. kavicságy, bukótér, gumifal...

2011.01.11. 22:21:09

@zolihgt: Ez a kipuff hogy szólna a stiften? xD
Am szép hangja van...

amc 2011.01.11. 22:23:09

"És - eretnekség vagy sem - nem hiszem, hogy bármelyik, mai gépekhez szokott pilóta képes lenne velük így autózni, mint azok, akik alatt megszülettek, kiteljesedtek majd kihaltak."

S. Loeb vagy M. Hirvonen megoldaná,--képes lenne vele így autózni-- hidd el..

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.01.11. 22:32:13

nekem a Kővári György mesélte, hogy amikor még ő volt a Ferjáncz Attila csapatfőnöke (maga is ősrégi magyar bajnok rallys), ő próbálta ki az akkoriban kapott 450 LE-s Audi Quattro-t

az első kövér gáz után le is lépett a jobb pedálról mert úgy meglepődött, hogy milyen gyorsan kiment alóla az autó

jó hogy akkoriban valami Renault Alpine-ja volt a Ferjáncnak, az Audi meg 3 másodperc alatt volt százon a rövid áttétellel

B.GY. 2011.01.11. 22:33:25

Én Pécelre jártam gyerekkoromban a krosszpályára.Ott csorgattuk a nyálunkat.Peter Derber,Vili Rösel,Darázs és a többiek.Volt egy Tatra motoros jószág,beszartunk a hangjától.

ujjelszo 2011.01.11. 22:36:57

Az ommm által belinkelt video megvan a YouTube-on is, lassabb gépen is nezhetöen (az inda és a másik is csak h GHz-es gépen élvezhetö): www.youtube.com/watch?v=ozntieZs8Bg

Ja igen, négy csík sebességen megvolt, Phaeton W12 (helyböl 4motion), kiiktatott ASR/ESP-vel... közben légrugózás, hífi, zajvédö ablakok... James, a "külvilág" szó akkor mit is jelent tkp.?

Rocko- 2011.01.11. 22:38:43

@badaboom...: 2:09-2:15.
ezt a hangot adja ki a telefonom ha SMS-t kapok. :)

nehogymárne 2011.01.11. 22:38:49

én vagyok az egyetlen, aki végig azon filózott, hogy itt a legőrültebbek nem a kocsiban ülnek, hanem mellette álnak egy fél méterre, mikor az kilinccsel előre fullgázon kigyorsít...? ezek a nézők mind darwin díjasok.

az m1 y forduló könnyekig meghatott.

tmsk 2011.01.11. 22:41:15

@nehogymárne:
10:22-23nál is majdnem elgombázta az egyik donort...

fuel 2011.01.11. 22:56:00

A nyers ERŐ!!! Ezek az igazi autók, ahol a mechanika, és nem az elektronika, a szoftver meg a laptop irányít. Itt nem hiszem, hogy ha hiba volt előkapták a laptopot, hogy megmondja mi a hiba. Kíváncsi lennék egy kis keverékre ezekből az autókból és egy mai autóból. Vegyíteni a mai futóművekkel gumikkal. Esetleg a hajtást is kicserélni egy mai korszerűbb hajtásra. Kíváncsi lennék milyenek lennének úgy.

pvojnisek 2011.01.11. 22:58:50

Srácok! Őrület a video!

MG Metro 6R4???
Colin mester is hajtott néha B-s autót:
goo.gl/FbZTM
goo.gl/ZFAPG
Néhány pillanatra itt is feltűnik a 6R4, ami ha nem tiltják be a csoportot, a legdurvább autók egyike lett volna a mezőnyben.

Rocko- 2011.01.11. 23:02:36

ha a fene fenét eszik is, akkoris muszáj lesz betennem a seggem egy S1-esbe.

luigi Vercotti 2011.01.11. 23:04:22

Nincsenek szavak...
Ezeket nem laptopokkal állták körbe a szerelők a szervizponton, hanem szorobanokkal.
A mai versenyzők elismerése mellett nyugodtan kijelenthetjük, hogy egytől egyig macskajancsik ezekhez a félistenekhez képest. Kösz ommm! you make my day.

44M_Tas 2011.01.11. 23:08:03

Stabil videó, kösz Ommm!

Hihetetlen mennyire elpuhult a világ Hiányoznak az ilyen brutál gépek mint az audi, a lancia stratos vagy a nemrég bemutatott ikermotoros bölények a dakaron.

Még ilyen posztokat a népnek!!

Devil2 2011.01.11. 23:12:12

Hát az M1 az nem rally autó..

Perkele 2011.01.11. 23:17:40

5:37-nél megállítottam, ahogy a fényszórók fénye épp csak elmosódó csíkot hagy, s közben a kerék látszik...
16 éves fiam itt olvadozott. épp ma néztük meg sokadjára Röhrl bácsi virtuóz játékát, amikor Rhoda Scott-nál gyorsabban jártak lábai a pedálokon

szenon 2011.01.11. 23:18:26

Úgy tudom, hogy ezek a " régi" versenygépek súrolták az 1000 lóerőt! Az Audiról olvastam ezt! Brutális!!!!

csucsbicep 2011.01.11. 23:38:52

@szenon: Nem. Audi kivonulása előtt kb 600 körül tudott. 1000 lóerős verziót nem készült el soha. Stig Audija az 1985-ös 1000 tó rally pár szakaszán 800LE-t teljesített, de azt már véleménye szerint nem tudta vezetni....

szenon 2011.01.11. 23:47:34

@csucsbicep: Lehet igazad van, de az is brutál! Nem tudom, hol olvastam, de így emlékeztem rá. De így is csak csodálni lehet őket!!

lrrtm1 2011.01.11. 23:48:42

fogyjon ki annak aki az indavideora tölt

csucsbicep 2011.01.11. 23:55:29

@szenon: Az tuti, meg a vezetőket is, hogy ennyi bolond néző közt, így mentek.

ssuti 2011.01.12. 00:14:09

@piroe: a hatásvadász videó itt van a gépemen. youtube-on nem találtam meg, nem tudom már honnan töltöttem le, feltoltam rapidra
rapidshare.com/files/442068846/Grouppe_B.wmv

Adrian Mole 2011.01.12. 00:17:12

"Nem hiszem, hogy gyorsaságin akár csak egy pillanatra is egyenesben állt a kormány, nem létezik."

Pedig de! Többször állt egyenesben a kormány, mint nem. Viszont, hogy mikor nem, na, az a művészet!

M1 meg odab@sz.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2011.01.12. 00:37:26

Nekem ez volt az első B csoportos videóm, bár inkább filmnek nevezném: video.racing.hu/a_rallye_szuperautoi

Érdemes rászánni az időt, a minőség jobb mint az első pár másodpercben, ott az szerintem inkább korabeli effekt.

AciDuzzu 2011.01.12. 03:13:40

Azért a mai srácoknak is helyén van a töke, de kétségtelenül nagyon hiányoznak az ennyire karakteres vasak. Ha belegondolok, hogy a legeredményesebb rali pilóta neve egy C4 WRC-vel forr majd össze, brrrr...

Grifter 2011.01.12. 05:14:17

@nehogymárne: Nem. Teljesen jogos. Vagyis a pilóták is jobban kellett, hogy féljenek a hülyék miatt, mint az összes többi tényező miatt együtt véve.

Grifter 2011.01.12. 05:22:22

...és bár tudom, hogy itt szentségtörés ilyet mondani, meg ezzel valahol magamat is leoltom, de ijesztő, hogy némelyeknek ettől jobban izgalomba jönnek, mint bármilyen pornótól :D

Petro01 2011.01.12. 06:40:01

Szerintem a leggyönyörűbb a Delta S4 hangja, attól mindig könny csordul a szemembe. A kompresszor visítása a turbó fütyülése mellett, valamint a pörgős 1.8-as blokk, még így is erekcióm lesz. Ha a hangját akarom hallani, általában Raketen Bruno videóit szoktam nézni a hegyi felfutókon, egyszerűen mesés!

DP@i 2011.01.12. 06:57:16

Ommm, a főnököm napját elszúrtad. Használhatatlan lettem mára. Itt sírok a képernyő előtt és órákig tervezem még nézni ezt a videót. Intravénás formában is kellene.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.01.12. 08:02:12

Ezek semmivel sem tűnnek lassabbnak, mint a maiak...

trx · http://www.conspiracy.hu/ 2011.01.12. 08:05:35

állat videjó nagyon.
eredeti helyén egymás után valami 10x néztem meg hirtelen felindulásból.

egyébként mé' nem lehet onnan bebökni?
mé' kell ez a gagyi indavideo?
www.youtube.com/user/amjayes
mindenki szépen iratkozzon fel. :)

egyébként meg nesztek:
www.youtube.com/watch?v=R5NEnwp13g4
ugyan nem B-csoport, de nagyon vad, h miket törnek halomra... :D

Gomulka Béla 2011.01.12. 08:09:59

Se Trabant, se Lada?

(Az aranyos, amikor a BMW ipszilonban fordul, majd elsiet.)

JL 2011.01.12. 08:20:15

Az élet-halál közti szűk mezsgyén tolták ezekkel a lóerőgyárakkal - néha bizony, az utóbbi játszott (pl: Toivonen/Cresto), de brutál volt az F1-et is megjárt Marc Surer bukása is egy RS200-zal: www.youtube.com/verify_age?next_url=http%3A//www.youtube.com/watch%3Fv%3DsArsnoetNRI

Tán 5-6 éve, mikor bemutatták a Subaru aktuális WRC-s bestiáját, eme híres-hírhedt B-csoport valamelyik nagyágyúja (asszem, Blomqvist) kipróbálta, s valami olyasmit nyilatkozott, hogy "nagyon szép, nagyon jó, de végig olyan volt, mintha be lenne húzva a kézifék" - magyarán lelassúszarozta a Subaru WRC-t:-D...tőle nem volt nagyképűség ilyet hallani...!

eszkütyü 2011.01.12. 08:38:31

Igy videón a Celicának van a legjobb hangja. Persze élőben más lehetett. Osztrákoknál egyszer láttam egy Quattrot ahogy kigyorsít a szervizparkból: még a s.ggemen is felállt a szőr a hangjától. Szerintem az erdei állatok fele kipusztult, mire a tag felváltott 5-ig.

PaOntan 2011.01.12. 08:43:11

nem kekeckedes vegett, csak mert annyira eroltetitek ezt a szar indavideot, ha a jutubon vagy mas megoszton talalsz egy videot akkor "mindig minden korulmenyek kozott ;-)" kikered a megoszto engedelyet ?
koszi.

Hurri Kán 2011.01.12. 09:06:11

Sajnálom hogy nem láttam ezeket élőben...

Tomi89 2011.01.12. 09:18:22

Amikor még volt élet az autókban

Szkotti 2011.01.12. 09:19:39

@Rocko-: Építs ki kapcsolatokat az Audi Tradition felé, nekik van pár "érdekes" vas a raktárukban, hordják őket mindenfelé, nem lehetetlen belecsüccsenni... (nekem a '87 Pikes S1 simogatása volt orgazmikus ;o)))

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2011.01.12. 09:19:54

Egyértelmű, hogy a mai autók gyorsabbak. Teljesítményük kb. a fele a B csoportos autóknak, de ezen kívül minden szempontból jobbak, sokkal nagyobb a kanyarsebességük és ez rengeteget számít, valamint kigyorsításnál is hatékonyabban tudják átvinni az erőt az útra, persze hangban és látványra ezért unalmasabbak. Akik vezették mind azt mondják persze hogy különlegesen jó élmény WRC-t vezetni, de pl. egy VFTS-t nehezebb.

A WRC és a B csoport házasságából születnének érdekes dolgok.

Amit most fogok írni az végképp az én meglátásom lehet nem igaz, de ha megnézzük a legprofibb szöcskéket, amik 500 lóerő felett vannak, és a mai napig versenyeznek, nos szerintem az állnak a legközelebb az akkori B-s technikához....

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2011.01.12. 09:21:10

@PaOntan: Gondolom, mert az IndaVideo a saját termékük?

Rocko- 2011.01.12. 09:42:00

@Szkotti: ahhoz már nem volt pofám hozzátenni, hogy feltehetôen idén megtörténik. ;) kapcsolat megvan. ha nem is közvetlenül a Tradition felé, de megfelelô helyen. ;)

Bazs69 2011.01.12. 09:48:29

Beszaráááás!!!

Az elejét olyan 60x tekertem vissza, és még mindig nem hiszem el, hogy ilyen létezik...

kapiksz 2011.01.12. 09:55:07

@Urv: Teljesen egyetértek, fantasztikus gépek voltak, és hogy néztek ki !!.. ki emlékszik a még régebbi Lancia Stratos-ra, ?? .. A WRC-k jobbak manapság, de a sok biztonsági előírás és szabály miatt a mi nézők vesztettünk a legtöbbet: A LÁTVÁNYOSSÁGOT !! és erre utal a cikk és a videó is.

Hurri Kán 2011.01.12. 09:57:54

@kapiksz:
Jelen!

Szerintem a valaha volt egyik legszebb rallye-autó. Az én listámon ott van még a Renault Alpine (a régi) és a Ford Rs200.

kapiksz 2011.01.12. 10:02:31

@gyvy: Ja !! igen azok még csodamasinák is voltak a maguk idejében. A Quattro és a Delta Integrale is bődületes gépek voltak, de nem olyan szépek.

Hurri Kán 2011.01.12. 10:06:57

@kapiksz:
Hát igen... Igaz hogy a B-csoportnak azért lett ugye vége, mert már az emberi képességek fölé nőtt nagyon durván a technika, de ha belegondolok, hogy a hetvenes években is milyen látványos versenyek voltak, a mai szinthez képest töredék pénzzel és technikával...

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2011.01.12. 10:11:22

@kapiksz: Nekem a Lancia a kedvencem, sőt utcára is az van (Igaz a Dedrámnak már nem sok köze van a b-s autókhoz. Egyébként az 1.8-as kombinknak a hangjában fellelhető egy kicsi abból a csodából amiket ezeken a videókon hallunk).

Szerintem a legszebb versenyautó a 037-es Lancia volt.

A mai rallyet leginkább a fejlett versenygumik teszik tönkre.

lolkapitany 2011.01.12. 10:17:04

Az gondolom ebben a társaságban elmegy, hogy könnybelábad a szemem minden egyes alkalommal, ahányszor megnézem.

kapiksz 2011.01.12. 10:21:52

@Urv: Igen ez tény, a 037-es sokszor feltűnik itt a videón, és a fazonja ma is megállná a helyét, bár az első nagy lámpai miatt egy kicsit "bamba" a tekintete, de hátulról fantasztikusan néz ki

Alfonz83 2011.01.12. 10:41:47

Megnéztem VAZZE!
Aki soha nem járt Rallye versenyen,csak videoról TV -ben látott ilyet nagyon sajnálhatja, mert ez is olyan, mint zokniban lábat mosni. Én szerencsére sokszor és sok pályán jártam kint, így aztán az igazi hang mellett biz'Isten még a CASTROL, a fékek, meg a gumi illatát is éreztem közben, a hangulatról már nem is beszélve. Még a talpam is libabőrös lett.Köszi!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.12. 10:50:26

Dehogy voltak ezek 800 lóerősek.. Az Audik se. 5-600 körül voltak.

Ferjáncz nyilatkozta valahol, hogy az övén 1.3 köré letekerték a turbónyomást a gyári 1.7-ről, hogy tartós legyen. Az is lett, az évad elején úgy szólt, mint a végén.

Röhrl 1.9-el ment, és ha kukás lett a motor, kapott újat.

ommm 2011.01.12. 11:02:23

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Helyesbítek.
Blomqvist Quattrója, amiben ülte is, 2 baros töltőnyomással dolgozott és úgy tudott 550 lóerőt. A hosszú Qauttro 340-380 körül volt. Ennél többet nemigen szedtek ki belőlük, mert hihetetlen mértékben csökkent az élettartam.

belsoseg.blog.hu/2008/04/08/alival_kesztyuzni

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2011.01.12. 11:27:13

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Úgy tudom voltam 1000 lovas Audik is, de azok már vezethetetlenek voltak, talá a pikes peakre építették őket, igaz azóta is megfordultak már arra hasonló erősségű autók. Rallye versenyen értelemszerűen azért gyengébbek voltak.

Egyébként érdemes megnézni egy RallyCross autót, ott is látni csodákat. (Bár a rallyehoz semmi se hasonlíható élményben)

Hansie69 2011.01.12. 12:59:34

Too Fast To Race: Group B Rally Documentary

B-s videók 90%-a ebből van összevágva,
itt szépen elmagyaráznak mindent.
Feldarabolva youtube-n is fennvan:

www.youtube.com/results?search_query=Too+Fast+To+Race+Group+B+Rally+Documentary&aq=f

antib68 2011.01.12. 13:01:03

Állat ez a videó köszi ommm! Sok ilyen posztot. Gruppe B forever!

Másik kedvencem ami ugyan zenés, de szvsz ez adja vissza legjobban mi a rally. Tökön-paszulyon át, sebességgel, menni akarással, a versenynek akkor van vége ha leintenek stílussal, szép tájakkal etcetc... Ez is kinyírták "gazdasági" dolgokra hivatkozva ugye... Pedig a legjobb színfoltja volt anno egy évadnak:
www.youtube.com/watch?v=ail1aNZAwk4

Endlessride 2011.01.12. 13:42:22

" For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car"

Az milyen, hogy laza talajon 2.3 másodperc százig?

Endlessride 2011.01.12. 13:45:48

groupb.stormloader.com/index.html

Itt található a teljes szöveg amiből idéztem, érdemes elolvasni.

intruderjani 2011.01.12. 13:50:52

Hogy mikor szoktok már le erről az indavideós rettenet-szarról. Még jó, hogy ott volt a másik videós link, amit meg lehetett nézni RENDESEN!!!!!!

xenuka 2011.01.12. 13:57:59

Gyönyörű autók, szenzációs sofőrök és kurva jó hangok! A nézők szerencsések voltak, hogy ezt élőben láthatták hallhatták!

xenuka 2011.01.12. 14:08:18

Enlessride ez a két mondatod nagyon kemény:

Henri Toivonen egy Audi S4-et hajtott körbe Estoril-ban, a Portugál F1 Nagy díj pályán , olyan gyorsan, hogy a 6. helyre minősítette volna magát az 1986-os Portugál F1 Nagy díjon!

Nigel Mansell kipróbált egy Peugeot 205 T16-ot és azt mondta, hogy ez legyorsulná az ő F1-es autóját!

VAZZE!!!

xenuka 2011.01.12. 14:14:15

A 100-as tempót 2,5-3 másodperc alatt elérő, és egészen 280-ig gyorsuló kocsik képességét leginkább az bizonyította, amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Forma-1-es Nagydíjon.

Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el.

Hurri Kán 2011.01.12. 14:16:13

@xenuka:
Erről tudsz valami video-linket mondani?

Rendkívül lusta vagyok ma keresni :)

Balu az Alfás 2011.01.12. 16:49:57

Ez a cikk megint nagyon jólesett. Köszönöm.

Érc 2011.01.12. 20:05:33

Omm! Köszönöm ezt a videót, de még a múltkori Dakarosért is jár a nagy pirospont!
(pláne hogy még nem is emlékezhetnék rá...)

Krisi 2011.01.13. 00:50:30

Manta 400-ast dugnám

Pаri (törölt) 2011.01.13. 06:15:12

A harmadik perc után már kissé unalmas. Nagyon.

zoli0724 2011.01.13. 17:55:35

a pari a parasztból jön? miért írsz ide ilyet? itt olyanok vannak akik ezeket a kocsikat mindennél jobban imádják, miért kell szidni az Ő videójukat

Németautós 2011.01.13. 23:00:58

Iszonyat brutális hangja van az Audinak, tényleg beszarás, az az üvöltés semmihez sem hasonlítható, rendkívül érdekes, hogy mennyire más az öthengeres hangja, mint mondjuk egy négy vagy hathengeresé. Az S1 a király, még ha nem is nyert túl sok versenyt, akkor is.

Yaesu 2011.01.15. 18:34:23

Srácok, hol van a 959? Mert 911 van benne dögivel, de más Porschét nem láttam.