Ami már Vatanennek is sok

  2011. január 07. - ommm Címkék: dakar daf vatanen de rooy

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Amióta Dél-Amerikában rendezik a Dakart, azóta már csak megszokásból nézem az esti összefoglalót. Nem titkoltan már gyerekkorom óta a kamionok versenye érdekelt leginkább, hiszen Csehszlovákiában a Tatra volt az isten, az öreg Loprais pedig földi helytartója. Sajnos azonban a kamionok mindig utoljára indulnak, éjjel érnek célba, így sokszor csak pár vágókép jut ki nekik az esti műsorból, ami nagy kár.

Egy ilyen pár másodperces snittel kapcsolatban a minap Szalay Balázs mesélt arról, milyen döbbenetes teljesítményre képesek ezek az óriási dögök, hiszen minden további nélkül képesek személyautós tempót menni, amit Csagin Kamaza mögött eltöltött hosszú percekkel tud bizonyítani.

Hja, kérem, tonnák ide-oda, azért az erő ott van ám. És ha nem is érnek el olyan időket, mint az autósok, azért iszonyú tempót tudnak. De nem volt ez mindig így. Voltak idők, amikor az autós sem volt ellenfél. Mondjuk 1988-ban.

A 88-as Dakar természetesen még Afrikában zajlott. Az autósok között egyértelműen a középmotoros Peugeot 405 T16-os szörnyek voltak az esélyesek, főleg ha olyan nevek terelték őket, mint Ari Vatanen és Juha Kankkunen. Ekkor még azonban senki nem sejtette, mitől szakad le a mezőny tagjainak arca.

A de Rooy-fivérek mind a mai napig a verseny fenegyerekei, az örökké a szabályok határán mozgó, maguk körül vihart kavaró Dalton-fivérek. Jan de Rooy, a csapatfőnök arcánál már csak a gép volt drabálisabb, amivel rajthoz álltak.

Két évvel korábban, 1986-ban indultak először hasonló koncepció alapján épített kamionjukkal, majd 1987-ben a Turbo Twin II-vel összetettben a hatodik helyen végeztek, az új fejlesztések azonban mindenen túltettek.

Kamionoshoz méltóan nem bonyolította túl a dolgot: fogott egy 11,6 literes motort, reszelgetett rajta egy kicsit, majd három, pottyantós vécé méretű turbóval fejelte meg a művet. Majd megszorozta kettővel és az egészet beműtötte egy csővázba, amire egy DAF-kabint pakolt. Így született meg minden idők legfélelmetesebb gépe, ami a Dakar-rali történelmében valaha is rajthoz állt: a DAF Turbo Twin X1 (piros farréssszel). A könnyűdrogok országában ilyen könnyen jönnek az ötletek. Az X2 az 1987-es versenygép továbbfejlesztése volt, picit kevesebb lóerővel és motoronként egy turbóval (kék farrésszel).

Bár szinte minden forrás eltérő, a legelfogadottabb adatok szerint a két motor együttesen 1800-2000 lóerőt és bőven 5000 newtonméter fölötti nyomatékot adott le a négy hajtott kerékre. Ez pedig f-e-l-f-o-g-h-a-t-a-t-l-a-n-u-l sok, még egy mintegy 11 tonnás teherautóhoz mérten is. Ezzel a két géppel esélyt sem adtak kategóriatársaiknak. És ami a legdurvább: az autósoknak sem. Szinte felfoghatatlan teljesítményük azonban embert kívánt, nem kisgatyát, hiszen végsebességük meghaladta a 200 km/órát és valószínűleg kevesen vannak azok, akik akár öt percig is bírnák ezt a tempót a sivatagban egy kamion kabinjában ülve. A durvánál is durvább.

Olyannira, hogy egy-két megnyert szakasz után a gyengébbik X2, melyet Theo van de Rijdt vezetett, ÖSSZETETTBEN a harmadik helyen állt Vatanen és Kankkunen mögött. De Rooy a kezdeti nehézségeken túllendülve hamar átvette a kategória első helyét és mindenkit lealázó időket autózott. Ha az iménti videóban netán lemaradtak volna a rali legkeményebb pár másodpercéről, akkor tessék, nézzék csak meg újra.

Igen, az ott Ari Vatanen a 405 T16-ban, az az ember, akinél kevesen ismerték jobban ezt az autót (vajon melyik olvasó linkeli be először a Climb Dance c. filmet ezúttal?). Mellette pedig de Rooy-ék hárman, a 23 200 köbcentis, duplamotors, hatturbós DAFban. Később Vatanen autóját ellopták és mire meglett, már kiesett a versenyből, de ekkor még az első helyen állt. Egy francia lapnak adott interjúja szerint élete legfélelmetesebb élménye volt szembesülni a mellette feltűnő kamionnal, majd a ténnyel, hogy AZ gyorsabb nála (az első videón is látszik, hogy pár perccel később már előtte halad), szerinte törvényszerű volt a katasztrófa.

Mert a de Rooy-fivérek autói bizonyos szinten a Dakar B-csoportos gépei voltak: iszonyúan erősek, gyorsak, de kegyetlenek. Hiába a rutin és a profizmus, a temérdek tesztkilométer, pár gyorsaságival később van de Rijdt 120 mérföld/órás sebességnél rosszul ért földet, tán tucatszor átfordult és az X2-esből nem maradt más, csak egy gigantikus, elgörbült csőkupac. Cees van Loevezijn navigátor kirepült a kabinból és azonnal életét vesztette, két csapattársa csodával határos módon megúszta a bukást.

Jan de Rooy teljesen összetört és beismerte: ez még nekik is sok. A Szörny kikövetelte első áldozatát, feladták a versenyt. A DAF Turbo Twin X1 és X2 pedig minden idők legdurvább kamionjai maradt örökre. A de Rooy fivérek csak 14 év múlva tértek vissza a Dakarhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr172565564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.01.07. 19:47:00

Pedig a mostani pilótákban is meglenne még a tűz. Csak egyesek kiherélték az egész versenyt úgy, ahogy van.

andorka 2011.01.07. 19:55:39

Még gyerekkoromban olvastam erről a duplamotoros DAF-ról, és akkor is elképedtem a puszta adatoktól. Most látom videón és elszörnyülködök. Meg attól is, hogy a középen ülő az üléssel együtt szakadt ki a kabinból...

Flat-6 2011.01.07. 20:00:35

Ilyen videókat nézve hajlamos vagyok azt mondani, hogy a 80-as évtized volt az autósport legjobb időszaka.

Kacorka 2011.01.07. 20:03:24

Mennyire visszajön a 80-as évek a Depeche-sel, meg ezekkel a képekkel. Állat.

Ommm bácsi egyre jobb cikkeket rak össze nekünk mostanában, nem mintha régen nem lettek volna jók, de mintha egyre jobban kiérleltebbek, kidolgozotabbak lennének.

Köszi!

=Daniken= 2011.01.07. 20:03:36

Jéééézus, de durva.

Malachi 2011.01.07. 20:08:02

@wob: 2:06-tól mint valami irgalmatlan tűzhányó. nagyon-nagyon komoly.

zoli0724 2011.01.07. 20:19:02

van tereprally verseny ami afrikába megy, a bamakó rally, a profi része úgy olvastam, nagyon gyorsan fejlődik
a kamiontól beszartam, őrültek, néha sajnálom,hogy fiatal vagyok (92-es), mert lemaradtam az ilyen igazi versenyekről, nekem már csak az ilyen kiherélt autósportok maradtak

Szamarkohoges 2011.01.07. 20:25:56

Annak idején volt egy kis összefoglaló füzet a 88-as Dakarról, abban írták, hogy a De Rooy fivérek kamionjából a bukás során akkora erők szabadultak fel, hogy kiszakadt az versenyülés rögzítése a fülkéből, és azzal együtt repült ki, és halt meg a navigátor.
Ettől a tragédiától eltekintve csodálatos gépek voltak ezek a kamionok, és ez mai szemmel nézve sincs másként.

Acmee 2011.01.07. 20:28:21

Baszki, a puszta adatoktól is végigfutott a hátamon a hideg.

A videó....

beszarás.

Egyik haverom mondotta: "A nyomaték jelzésére általában kormot használnak." Itt pedig van belőle bőven...

bagoj ur 2011.01.07. 20:42:47

Jézusom. Beszarás jó ez az írás.

pink75 2011.01.07. 20:43:34

volt pont erről a dakarról egy kis, A/5 méretű magyar képes-kis szöveges kiadványom, még egy-két évvel ezelőtt is előkerült, talán megvan valahol. Ezzel a peugeot-val meg a dafokkal elég sokat álmodtam akkoriban

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.01.07. 20:43:35

Csak hozzáteszem, hasonló vasakat épít egy magyar srác is:

www.kamionepites.hu/

(természetesen Land Roveres arc ő is!) :)

www.kamionepites.hu/p/epitesi-referencia.html

sanyisanyi 2011.01.07. 20:44:57

Miért erre a sz*r indavideóra kell rakni a videket??

moderator index (törölt) 2011.01.07. 20:46:29

Én nemrég teszteltem egy kis haskagyantát( jóminőségű kézhőre lágyul) meg ki is vertem vagy 10 perce de most újra felállt.

Magyar[HUN] 2011.01.07. 21:03:31

Hihetetlen. Más egyszerűen nem jut eszembe.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.07. 21:08:35

Azt nem tudom, mennyi a hivatalos lóerő végsebesség és nyomaték, mert más, amit Pista ír, más amit a holland wikipedia és más, amit a caranddriver.com.

Pista, van valami hivatalos forrás?

Magyar[HUN] 2011.01.07. 21:11:52

@KuKori: Szerintem ők se tudták pontosan a teljesítményt vagy van teljesítmény-mérés ilyen nagy kamionokra?

FeroxX 2011.01.07. 21:14:02

nagyon nagyon durva, jó cikk \m/

Xebulon 2011.01.07. 21:29:34

Ilyen dömperekkel engedélyezni lehet az előzést az autópályákon!

equium 12345 2011.01.07. 21:30:27

Szep volt Ommm, ezen beszartam.

Rocko- 2011.01.07. 21:33:04

szép, rövid és tragikus karrier.
ennek ellenére és emiatt tetszik.

Rocko- 2011.01.07. 21:34:45

@JMC: hát ezzel nem lett volna félórás előzs, az tuti. :)

Zsolt.hatkilenc (törölt) 2011.01.07. 21:45:24

Még iskolás koromból emlékszem ezekre a szörnyekre, emlékszem valami fejtegetésre, hogy a navigátor is túlélhette volna, ha a biztonsági öve nem az üléshez hanem a padlóhoz lett volna rögzítve. Eddig azt hittem, hogy Jan De Rooy "csak" a pilóta volt, a csapat meg gyári DAF. Jó cikk.

Misi 2011.01.07. 22:01:09

Gyönyörüek ezek a nagy diesel vasak. Most már a dakar is túl sterilnek tűnik...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.07. 22:13:09

Kőkemény a dolog.
Én bírom az ilyesmit, de ebbe nem biztos, hogy be mernék ülni.
Nem akarom elhinni, hogy ezek nyélgázon nyomják az ismeretlen homokban.

_____________ 2011.01.07. 22:13:31

Ez nagyon-nagyon érdekes volt, köszönöm.
Iszonyatos gépsárkányok...

Jankove 2011.01.07. 22:23:52

@Leadfoot: "Pedig a mostani pilótákban is meglenne még a tűz. Csak egyesek kiherélték az egész versenyt úgy, ahogy van."

Talán furcsa ezt mondani, de elanyagiasodtak a technikai sportok is, annak ellenére, hogy ehhez mindig sok lóvé kellett. Letűnőfélben a versenyszellem, és letűnőfélben az igazi tehetségek. Helyette jöttek a pénzes sztárpilóták, akik nem járták ki a ranglétrát, csak ejtőernyővel estek estek be a volán mögé, és megindult az egész a lejtőn. Amikor egy Palik László indulhat abban a mezőnyben, amiben Carlos Saintz, amikor egy agyonsztárolt Ken Block nevű showman rallizgat (esik-kel) ugyanzon a pályán amin egykor a nagyok, amikor WRC már csak 2 autómárka, csatározásáról szól, miről beszélünk?

Az igazi rally, ember és gép kűzdelme, fanatikus pilótákkal, és team-mel, akiknek egész életük az autósport, nemcsak egy múló hobbi. Lanciákat, Ford Cosworthokat, toyota celicákat, audi quattrokat, BMW M3-akat, és a többi erőgépet a pályára, nem ilyen agyon kompjuterizált steril kasznikat.

MAti 2011.01.07. 22:26:15

Ez sem egy Euro IV motor... :))

ocsisajt78 2011.01.07. 22:29:45

Koszonom szepen Ommm! :)

Hurri Kán 2011.01.07. 22:30:06

@B45524D N3K1:
Igen. Bár már láttam, de még mindig besz&@{s...

Egyszer beleülnék egy ilyen kamionba. De csak betonon... Hiába, papírhuszár vagyok :)

Neszójjábe__ 2011.01.07. 22:39:26

Ha jól tudom, volt egy másik kétmotoros konstrukció is. Annál a két motor mellé két kabin is járt, a kamion két végén. Szinte mindenből kettő volt. Ha valami bedöglött a gép egyik felén, átültek a másik kabinba és zúztak tovább.

f0CuS 2011.01.07. 22:58:36

Nem sok félelem érzet lehet abban az emberben, aki 2000 LE-vel a feneke alatt 200-al mer menni a sivatagban.

betm3n 2011.01.07. 23:02:21

köszi ommm, az ilyen posztok miatt járok ide.

Hurri Kán 2011.01.08. 00:04:45

Az esti Eurosport összefoglalóban 800-1000 Le körüli teljesítményről beszéltek a Kamazoknál és a Tatráknál...

Ja, az autósok (mezőny eleje) 100 km/óra feletti átlagot ment ma...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2011.01.08. 00:14:41

Ezek allatok:DD Ezert imadom a dakart, sokkal jobb, mint az F1.

ommm 2011.01.08. 00:17:11

@McK: Kevés dolog van, amibe ne tudnám beleélni magam, egy ilyen sivatagi Vatanen-üldözés ilyen. Kár, hogy nincs belsőkamerás felvétel, kíváncsi lennék, mennyit kellett dolgozni a kormánnyal.

ommm 2011.01.08. 00:26:49

Örülök, hogy tetszett. Köszi srácok!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.08. 00:31:36

Nézem ezeket a videókat és valamiért nem tör rám a "hú, ekkora gecinagy vasban mi bajom eshet" érzés.

CSÖRR-CSI££ 2011.01.08. 00:42:12

Hát, nem mondom, hogy minden jobb volt régen, de nekem sokmindenről (erről is) úgy rémlik, hogy egész más fílingje volt, mint annak, ami ma megy.
És nem csak azért, mert akkor még a "Béke, Barátság -Kupa" szocialista autóival celebrált állami techno-miséin is elélveztünk, ma meg már minden világszenzáció napi szinten érkezik és csak három napig tart, mert már itt is van az újabb, a jobb, a trendibb és így tovább, hanem azért, mert az sokkal keményebb volt, sokkal sprődebb és férfiasabb.
A mai agyonautomatizált és egyszersmind agyonregulázott világban olyasmi elképzelhetetlen, mint amiket anno műveltek.
Persze, kellett a szabályozás, mert a technika fejlődésével a korlátozások nélkul az autósport ma már nettó halálgyár lenne, de nekem akkor is jobb a csülkös pacal, mint a norbiápdét, ha beledöglök is...!

ui: szerintem a Norbiétól is McDoeglas, csak közben még az élvezetet is (a pénzeddel együtt) kiénekelték a szádból ;D

CSÖRR-CSI££ 2011.01.08. 00:53:20

@Csumpi Hálidéj:
Nem, bizony!
Sőt, bennem a magas felépítmény, a rövid tengelytáv és az első túlnyúlás miatti bólogatós ugrándozás mindig is azt az érzést keltette, hogy a következő nagyobb huplinál biztosan tigrisbukfenc lesz a vége.
Aztán, amikor mégsem, akkor aszontam: "Húvazzeg, ezt hogy úszták meg ekkora tempónál egy ilyen bódéval?!"
...de volt úgy, hogy nem úszták meg, ugye?
Tudom, csőrössel fura lenne, de nagyobb sebességnél is stabilabb lenne
(szerintem jobban is nézne ki :)

ekutya 2011.01.08. 01:09:28

@ommm:

Régebbről emlékszem belsőkamerás kamionos Dakar felvételekre. Egyébként nem hiszem, hogy egyedül lennél ezzel a kamionos dologgal. Szerintem a népszerűségét ez a magyar-olasz koprodukció bizonyítja leginkább:

www.youtube.com/watch?v=KzgbeatdGpI

Még versenyeztek is a géppel az egyik részben. :P

@Rekspa:

Ha már quattro, és ha már hang:

www.youtube.com/watch?v=vhBqdiGCipE

ROC 2010. Szép hangja van kipörgetve. :P

dragonlensz 2011.01.08. 01:10:33

Mmmm... Ezek a képsorok belém égtek 11-12 évesen. ommm, köszi az emlék-aktualizálást. Kegyetlenek ezek a járművek, még szakértő kézben is könnyen gyilkos eszözzé váltak.

f0CuS: nem hinném, hogy a családi fénykép a napellenzőre volt tűzve... :)

És ha már szóba került a jó öreg Kama-három, fogyasszátok egészséggel ezt a kellemes kis videót: www.youtube.com/watch?v=WmGIDyvuRDU&NR=1

Itt van minden, belső kamera, nyomaték-korom, 2:35 - 2:49 között a Dűne Homokférge és egy kecsesen szálló díjugrató telivér is eszembe jutott.

Bаzs (törölt) 2011.01.08. 01:13:23

Szerintem akkor is nagyobb trükk léghűtéssel nyerni a sivatagban.

feket663 2011.01.08. 01:28:05

Bennem az a kép maradt meg erről a csodáról, ami anno az Autó-Motorban volt, asszem pont a BNV-s kiállításról: a kamion az első két kerekére állva fékez.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.08. 03:57:00

@Magyar[HUN]: Hát csak van valami, amin pl. a gyári teljesítményt mérik. De az egyik oldalon 600 ló/motor, a másikon 1200 ló/motor, az nem gyenge hibaszázalék lenne :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.08. 03:57:54

@Magyar[HUN]: Hát csak van valami, amin pl. a gyári teljesítményt mérik. De az egyik oldalon 600 ló/motor, a másikon 1200 ló/motor, az nem gyenge hibaszázalék lenne :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.08. 03:58:34

@Magyar[HUN]: Hát csak van valami, amin pl. a gyári teljesítményt mérik. De az egyik oldalon 600 ló/motor, a másikon 1200 ló/motor, az nem gyenge hibaszázalék lenne :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.08. 04:00:13

@Magyar[HUN]: Hát csak van valami, amin pl. a gyári teljesítményt mérik. De az egyik oldalon 600 ló/motor, a másikon 1200 ló/motor, az nem gyenge hibaszázalék lenne :DDD

ZasTempra 2011.01.08. 04:15:44

De jó is a Never let me down again-t hallgatni miközben ezeket a képeket nézem :) Teljesen illik hozzá

bb18 2011.01.08. 04:55:31

Én élveztem közvetlen közelről Chaguin megérkezését és elhaladását.
Nem tudnám megmondani hallótávolságon belül hányszór váltott ahogy gyorsult felénk, de eszmáletlen nagy, és egyben nagyon ilyesztő élmény volt. Később szintén testközelből láttam versenyen több ilyen szörnyet és mondhatom az évek múltával is megborzongok az élménytől.

Kifordított kacagány 2011.01.08. 07:08:24

@Tie: tudtam, hogy a réndzsnek valahogy köze van ehhez:)

tomgordon 2011.01.08. 07:57:13

Hadd hívjam fel a figyelmeteket egy másik tereprali eseményre:Africa Eco Race!Itt indultak magyarok is egy Scaniaval.A harmadik szakaszon 10 percel verték a mezőnyt(többek közt Schlessert is)www.nemzetisport.hu/egyeb_auto_motor/africa-race-ujabb-szakaszt-nyert-a-magyar-kamion-es-tovabbra-is-vezet-2011821
Majd jött egy 22 méteres repülés és egy kiszakadt elsőhíd:(
A szevízkamion(DAF) és egy udvarban "talált" szintén DAF első híd segítségével végül eljutottak -versenyen kívül- Dakarba,hogy kitűzhessék a magyar zászlót!Ha belegondoltok abba,hogy a sivatag közepén milyen "egyszerű" lehet összehozni egy DAF hidat egy Scaniával akkor kiderül,hogy a tűz még megvan,csak nem közvetíti az eurosport :)

newnt55 2011.01.08. 08:39:39

Ejj régi szép idők, régi Dakarok.
Remélem lesz még igazi Párizs-Dakar, sok sok nagynevű versenyzővel, Maszuoka, Shinozuka gyári Mitsubishikkel, Jutta Kleinschmidt, Schlesser, Tsagin valamint sok magyar. Jó lenne látni újra ahogy paliklaci tolja neki a Nissant.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.08. 09:03:17

@ColT: biztos, hogy egy jó szuzuki nem gyorsabb ennél?

evil. 2011.01.08. 09:47:30

Köszi, jól indult vele a reggel :D

Alfonz83 2011.01.08. 10:16:17

@Jankove: Üdv!
Sajnos ilyen világban élünk, ahol a pénzen kívül nincs más érték és érték mérő.Nem az a probléma, hogy kik autóznak egy mezőnyben Karlosz Sanyiékkal,hanem az, hogy nem az igazi tehetségeknek van egy rakás pénze a versenyzésre. Mert a tehetség ma csak másodlagos szempont az autó és motorsportban egyaránt.Akit egy kicsit is érdekel ez a világ példák nélkül is tudja mire gondolok.Rallye-ban pedig a B csoportos autók voltak az igaziak, még a magyar mezőnyben is.Éjszaka a szuhai gyorsra áthallatszott a Mátraalmáson menő autó, és a hangjából felismertük a versenyző párost.Szép idők voltak.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.01.08. 10:50:38

@Alfonz83: ..meg fiatalabb voltál 20 évvel, és szebb volt az egész világ

egy mai WRC is hozza ugyanazt a libabőrt

Krizsabá 2011.01.08. 10:51:32

Akik szerint a mai kamionok kakik, ezt nézzék meg:
www.youtube.com/watch?v=Dx_MfwCVjBI
Driftbuziknak különösen ajánlott!
Mindemellett a TATRA-nak drukkolok.

badaboom... 2011.01.08. 11:35:40

király a cikk, ahogy a DAFok is!
és még ma is ütnek:
www.youtube.com/watch?v=o_BhX4kDsFI&feature=related
2:46-tól beindul a lóerőgyár és megint dől a füst :DD

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2011.01.08. 11:42:34

Van azért ma is kraft, pl.

Renault Trucks Racing, műszaki jellemzők:

*Középen elhelyezett Renault Trucks DXi13 Racing dízelmotor.
*Maximális teljesítmény: 1110 lóerő 2200 ford./perc fordulatszámon.
*Hengerűrtartalom: 13 liter.
*Nyomaték: 5100 Nm 1400–1600 ford./perc fordulatszámon
*Maximális fordulatszám: 2600 ford./perc
*Kézi sebességváltó: 16 fokozatú.
*Sebesség: 160 km/h (versenyen megengedett sebesség).
truckracing.renault-trucks.com/hu/motorjaink/

Hurri Kán 2011.01.08. 12:42:59

@kamionmentés:
Mondjuk a 160-at már kb. 20 éve is tudták a versenykamionok, bár azok még sokkal közelebb voltak a közúti traktorokhoz.

Arról lehet valamit tudni, hogy a mostani versenykamionokban használt motornak van valami köze a közúton használatoshoz, vagy teljesen mások a műszaki alapok?

Hurri Kán 2011.01.08. 12:45:44

@Krizsabá:
Ezek betegek... Állna a f...om a külső ívnél :)
3:39-nél szép a fotós :D

VipeR-T 2011.01.08. 13:04:37

@kamionmentes:
Ha már szóba került, csak megemlíteném a magyar vonatkozását is a kamionversenyzés ezen szakágának: www.oxxoracing.hu ahol van szerencsém dolgozni.

@gyvy: A jelenlegi versenyautónk is meglepően utcai, széria motor, váltó, alváz, futómű, fülke. A miénk alapja egy MAN 480-as motor, persze sok változtatással, de az alap teljes mértékben utcai.

(hero) 2011.01.08. 13:24:27

Azta kutya meg a macska, meg a kisegér, meg egyéb háziállatok.. Bevallom férfiasan ez több volt mint elég(ez a legjobb a világon!) Tegnap volt szerencsém gyorsan menni egy Styer-el(most ezt átértékeltem) Jól esett. Kicsit olyan volt, mint önfeledten hancúrozni egy thai kupiban..jó-jó de figyelni kell azér' hogy csak nekem legyen ádámcsutkám...

GGG77 2011.01.08. 13:46:20

Beteg, de csodálatos!!! :)

Rocko- 2011.01.08. 14:27:28

@gyvy: hát nekem is felállna rá. csak nem tom h a fotósra vagy a külső íves akcióra. :DDD

Hurri Kán 2011.01.08. 14:29:48

@Rocko-:

Rájöttem, hogyan biztonságos: a fotóssal a belső íven :DDD

biker_kolee 2011.01.08. 14:31:14

Ehhez nincs mit hozzászólni. Ez maga a végzet, a pokol, a kénköves szörnyűség. Beleborzongok már magukba a számokba is. És ahogy elhúz a T16-os mellett, Jézusatyaúristen. Sírok. Ez van.

Rocko- 2011.01.08. 14:33:46

@gyvy: ívre vágnád, mi? :D

@biker_kolee: szóval kéne, mi? :D

Kombájnos 2011.01.08. 14:35:52

Ommm: de Rooy-ék nem testvérek.
Apa és fia, Jan de Rooy az apa, aki a Turbotwinekkel csapatott, manapság pedig inkább csak Gerard fia versenyez, sajnos kevés jelentős sikerrel.
A balesetnél életét vesztett navigátor emlékeim szerint azért tudott kiesni a boruló fülkéből, mert a biztonsági öveit nem a fülke padlójához rögzítették, hanem az üléshez. Anno úgy olvastam, vagy hallottam, hogy emiatt a tervezési hiba miatt vonult vissza a gyár és de Rooy a baleset után.

Rocko- 2011.01.08. 14:37:54

@gyvy: utána desszertként.

Hurri Kán 2011.01.08. 14:39:13

@Rocko-:
Persze, hogy még a kamionban is hallgassam a visítást? :)

Kombájnos 2011.01.08. 14:39:37

Hatalmas, mikor az egyik linkelt videóban (Turbotwin I. a 4x4-es Panda ellen) de Rooy papa szövetnadrágban, kiskabátban, "elegáns" utcai cipőben kezd kereket cserélni a homokban... Respect.

Rocko- 2011.01.08. 14:43:42

@gyvy: vagy legalább fütyüljön.

vonszabo 2011.01.08. 16:41:28

Egyik kedvenc videom! :-)

A másik meg ez:www.youtube.com/watch?v=o1TVjzjpCgY

A nem tudjátok hogy a "filmben" szereplö magyar kocsiról van-e még más video?

zoli0724 2011.01.08. 16:48:59

hihetetlen, már vagy 80szor megnéztem a videót és még mindig nem hiszem el vatanen még erőlködik egy kicsit, de annyi esélye van mint malacnak a disznóvágáson gyönyörű, nagyon jó cikk még több ilyet

McK (törölt) 2011.01.08. 17:30:36

Valami megdöbbentően elvetemült,átszellemült emberek ezek.
Igazi fanatikusok.
Egy ekkora döggel 200-al menni..borítékolható volt a tragédia.
Sajnos láttunk már olyat,hogy kiszakad az ülés,de aki tudja,mit kibír egy ilyen,annak medöbbentő látvány.
Valami hihetetlen.
Az meg egy külön téma,hogy az akkor top autót lenyomta,mint postáskisasszony az érkeztető bélyegzőt...

David Bowman 2011.01.08. 18:43:43

Ez már igen !! Így kell élni !

És meghalni is.

David Bowman 2011.01.08. 19:03:20

Várom már a tankmotoros KAMAZt.

David Bowman 2011.01.08. 19:12:46

@CSÖRR-CSI££: Ennyi pénzért dögöljenek is!

McK (törölt) 2011.01.08. 21:58:55

www.youtube.com/watch?v=1mxvDiJABLg&feature=related

Most találtam egy másik fórumon.
Érdemes végignézni.
Minden szava egy darab arany.

Aki ezután sem érti,mi motivál valakit,az sosem fogja..

ommm 2011.01.08. 23:51:09

@McK: Tegyük hozzá azt is, hogy Cigi nem tud olyat mondani, amiből ne lenne szállóige.
"Megrakták színesfémmel az erdőt..."

for-avar 2011.01.09. 03:31:46

Anno 89ben ezekről a DAFokról olvastam(valaki akkoriban HD XR750 blokkos ralimotorral indult...
azt is hogy külön motor külön váltó,volt hogy véletlen egyik erre másik arra ment elásta magát...kiforratlan volt...maradt de félelmetes mint a Porsche 917/30!
89ben ezek a gépek miatt nem volt a Dakkaron kamion futam:(
Liaz,Tatra,Kamaz kelet csillagai!

Alfonz83 2011.01.10. 08:35:18

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:Igazad van Barátom, de inkább 30 évvel.Lehet, hogy rosszul tudom, de a WRC-k már tavaly sem mentek a bajnoki címért, sőt a FIA át is alakította a kategóriát, az idén 1600-as motorok lesznek.Csak remélem, hogy marad a libabőr, addig is ezeket a mérgezett egér S 2000-ket kell hallgatni.Különben kösz, hogy nem vén szaroztál le! Üdv. Alfonz.

kamikáze 2011.01.11. 10:42:09

Amúgy láttam 2 évvel ezelőtt egy dakar kamiont Sümegen. Úgy fordult be a derékszögű, keskeny kereszteződésben mint mi az XR2 fiestával ha akartunk volna se ment volna. Döbbenetes látvány volt.

2-More 2011.01.11. 14:13:50

Van egy anno még az ATV-ről rippelt film, az Autóversenyzők, abban mutatnak egy kis hazait ZILekkel, bár csak röviden, az se tréfál, illetve, ha valaki egy óra instant törés-zúzásra vágyik, akkor Jeremy Clarkson's Motorsport Mayhem a kulcsszó, abban van minden a rallytól a DTMen a jenkik saras kergetődzéséig minden.

Amugy, anno volt valami autós sorozat, kb A5 méretű lapokkal, fűzhető formában, amiben voltak mindenféle elvetemült gépek, pl a Sbarro 6 kerekű terepjárója, na nekem még ebből a sorozatból rémlik ez a DAF szörnyeteg. Beteg dolog volt ez is, ahogy a B-csoport, azért az se volt vicc mikor Toivonen befért volna negyediknek az F1 mezőnybe a Delta S4el.

2-More 2011.01.11. 14:21:10

Ami meg még hasonlóan beteg volt, az Tajima régi Pikes Peak autója, az is két motor, mindkettő 1,6os vitara blokkon dupla tengelyes GTI hengerfej, plusz két turbó, és az is megvolt 800-pár lóerő, csak az alatt nem volt komputervezérelt diffi, meg a többi kurvaanyja, mint most az Escudo alatt. És nem ment sokkal szarabb időt azzal se, ezelőtt 15 évvel. Van róla fenn videó a 'tubon, amikor ronngyá átalakitott korabeli corradok, 200sxek, toyoták ellen apritja az öreg, hát nem kevésbé durva mint a Vatanenes szösszenet.

Grifter 2013.01.12. 11:44:28

Ezt azóta is újraolvasom évente.
:*