Ordítottam, hát persze

  2010. december 12. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Vannak már erősebb, gyorsabb, hangosabb, meg mindenféle egyéb Ladák. De ezek a homológ versenygépek a legromantikusabb lapjai a nagy Zsiguli-könyvnek. Pláne, ha olyanok ülnek a volánjaik mögött, mint Balatonyi Árpád és Németh Gyula.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr142510218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toncsi64 2010.12.12. 08:03:45

Mindkét gép gyönyörű. Nagy élmény volt így kora reggel a látvány és az olvasnivaló is. Köszönöm...

mükkemakk 2010.12.12. 08:27:07

Olyan magyarosan farolgatnak ezek a zsigák, látványosak. Jó a cikk, köszi.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.12. 08:42:10

Jó a czikk, Csikós úr! De a mai kölkök közül se hülye ám mind:

Pont egy hete volt Mikulás-Rallye, ott a tőlünk nem messze álló 9-10 éves srácnak jobban tetszett Szabó a Ladával, mint a sok EVO.

pet77 2010.12.12. 08:55:37

Köszi Csiki!
Jó felé tapogatózol!!!!

Mikor mész el cikket irni Erről:

www.youtube.com/watch?v=sY--2UTzom4

Bruno Ianello a betiltott "B" osztályos szörnyeteggel (delta S4) ma is versenyez...nem is akárhogyan...jujjjjjjjjj

pet77 2010.12.12. 09:02:06

...És nincs is messze:
Csak svájcbig kellene elmenni egy ilyen nosztalgia rallyra:Vannak ott még jó kis kadett gt-k, peugeot T 16-ok, metro 6R4-ek...sorolhatnám...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 09:44:38

a vöfötösö más kategória, még nekem is szívemcsücske
főleg ez a példány. legalább akkora kultusza van, mint Öcsiék EPX-ének :)

mtk001 2010.12.12. 09:44:43

Visszahozta a cikk a versenyre járós időszakomat, amikor lelkesen segítettünk egy pár apróságot a 'szervízpontra' vinni és üvölteni minden elhaladó autónak ...

Solct 2010.12.12. 09:45:33

Indafos videók nektek mennek?

jojoka 2010.12.12. 09:45:53

Nekem nem jönnek a videók. Csík , javítsátok már légyszi.

mikrobi79 2010.12.12. 09:50:48

"Vilnius egy város Litvániában"...ööö...talán a fővárosa?

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2010.12.12. 09:52:26

Jó kis cikk, a képek "érdekesek", de remélem direkt ilyenek

A cikkről ez a videó jutott eszembe:
video.racing.hu/autoversenyzok

és ez:D
www.youtube.com/watch?v=MZYlZwZLWBQ

Lusta_Dick 2010.12.12. 09:55:33

jelenleg ő a legerősebb 1.6 zsiguli a lemért 173.4le-vel (havassy ms teljesítménymérő padján)

video.racing.hu/galambos_rakosi_szekszard_kupa_2010_film

Csikós Zsolt 2010.12.12. 09:57:47

@jojoka:

Az egész indafotót javítani kéne, basszus...

Mondhatnám, hogy "it's not my job", de mondjuk tényleg. Évek óta dolgoznak rajta egy csomóan, aztán mégis ilyen szar.

butcher__ 2010.12.12. 09:58:13

Nem müxikenek a videók

halaloszto 2010.12.12. 09:59:05

az a velemenyem, hogy az indavideo szar, es nezzetek ezt:

www.youtube.com/watch?v=2BK1ZmLWSDU

vajk

Csikós Zsolt 2010.12.12. 10:00:14

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

@IV. (Parkoló) Béla:

Galériába katt, ott van mind, ha tényszerűségre vágytok.

Garp 2010.12.12. 10:06:05

OFF @Csikós Zsolt: 'Reggelt! Tudnál szólni ommm-nak, hogy az eredményhirdetés lemaradt a fődíjtól? Tegnap pont akkor rogyott össze itt minden, és sokan várunk még rá. Én láttam a radar-ban, hogy ki a nyertes, de mostanra eltűnt ommm azon hozzászólása és még mindenki vár. Hallod, szép térplasztikák születtek rólad, és Dezsőről! :) ON
Na megyek cikket olvasni. :)

huniorgti 2010.12.12. 10:06:52

a cikkhez csatolnam a kovetkezo vidit
azt hiszem mindent elmond az igazi ralli hangulatarol: www.youtube.com/watch?v=HcddVKbgG2o

xta00c 2010.12.12. 10:09:45

@Lusta_Dick: Nagyon szép, de most a homologizáció volt a kulcs szó! Két napot késtél.

Wizardus86 2010.12.12. 10:10:16

a képek a galériában nem ilyen túlvezéreltek szerencsére

viszont a videók nálam sem indulnak el

Papp Sanyi 2010.12.12. 10:11:53

Nagyon jó cikk. Ha még a videókat is láthatnám.. Nem értem, hogy miért nem tudják összehozni ezt az indavideot normálisra. Vagy lehetetlen küldetés?

Kárpi 2010.12.12. 10:12:01

Bár a videókat nem lehet megnyitni, belül én is ordítottam, olyan jó a cikk!
Az ember szinte a kocsiban érzi magát...
Sajnos én eddig csak a pályák széléig jutottam el, mint néző, de remélem egyszer alkalmam lesz megtapasztalni az élményt belülről is!

Te se hagyd abba soha Csikós Zsolti, kellenek az írásaid!!

Lusta_Dick 2010.12.12. 10:12:24

@xta00c: Én nem késtem sehonnan mert ez RTE-s versenyautó... Amúgy valóban különbözik a VFTS-től mert 1200-es karosszériába van egy láncos 1.6 motor és injektoros...

Sharkowski 2010.12.12. 10:14:57

Há mé' nem mén a videó??

Jamci 2010.12.12. 10:20:10

Hagyjuk már ezt a szar indavideót!!!
Nem megy, képtelenség ezen bármit is nézni, miért nem lehet a Youtube-ot használni?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.12.12. 10:22:24

Azért az elég gáz-XXI.-század-,hogy irjátok a jobbnál jobb cikkeket,meg csináljátok hozzá a videókat,aztán az olvasó,meg nem tudja megnézni.Nem tudjátok lecserélni ezt a semmitérö bandát? Vagy a szerzödés nem engedi,hogy más szolgáltató adja ezt a szolgáltatást?? Szégyen--mondjátok meg nekik!!(pláne az,ha már évek óta túráznak rajta)

Stump András 2010.12.12. 10:27:18

@Garp: Az utolsó posztban belsoseg.blog.hu/2010/12/12/karacsonyi_hiena_az_utolso_perverz_hiena már ott az eredményhirdetés is. Mondjuk nem csodálom, hogy nem találod, ha fenn voltál végig...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.12. 10:34:09

Na, a cikk örömére megyek is, játszom egyet a Colin McRae Rally 4-gyel. :)

Garp 2010.12.12. 10:36:36

@Stump András: ooo, köszönöm! :) 2x le kellett még frissíteni ctrl+f5-el, mire meglett :D (HK417-el egyet értek maximálisan.) Köszi még1x!

Szekszárdon az Arany János utcában állt pár éve egy kocka, ránézésre mindenki VFTS-nek monsta. Gőzöm sincs, mi volt a technika alatta, de mindennapos autónak használta a tulaj. Gyönyörű volt az autó, ha ránéztél a füledben volt a hörgés, és láttad keresztbe menni, pedig csak állt a panel aljában. Röhej, hogy 34 évesen itt nosztalgiázok, mint egy nagypapi :).

deak.atti 2010.12.12. 10:41:38

Üdv!

Jó cikk. A 90-es években hál' Istennek elég sok jó Lada-pilóta volt idehaza (Varga "C" Zoli, Matics Misi, Sóvári Peti, Balázs Öcsi, no persze még Árpi báttya is ide soroltatik, meg még sokan mások), de sajnos sokan más típusra váltottak menet közben. Ennek pl. az oka a milliós árak Lada-szinten. Beszélgettem sok emberrel autósport-témában, és gyakorlatilag egy EVO VI-os Mitsuval ugyanannyiból jött ki egy évad, ha nem tört össze, mint egy VFTS-sel. Oké, hogy a jót meg kell fizetni, és ha végig akarsz érni a versenyen, akkor meg is kell venni a jót, de ez is magyarázza, hogy miért csak a tényleg megszállottak maradtak meg a Ladánál. Persze ezért, a fentiek tükrében maximális köszönet jár a mi részünkről (mint nézők). Mert a VFTS tényleg maga a látvány és izgalom. Kevesen vannak (bár vannak!) akik a 4WD-vel szépen tudnak menni. Íven elsuttyannak, időt figyelve, mi meg ásítozunk a pálya szélén. Mondok valamit: sokszor nem hittünk a szemünknek, mikor pl. egy Mecsek rallye-n, ahol átsorolják a mezőnyt az első nap után, egy Balázs Öcsi megjelent másnap 15-iknek a 21074-gyel. Mögötte meg elég sok Lancer, meg Impreza jött ... Szóval, maximális respect ezeknek a fiúknak, akik a mai napig életben tartják az orosz (és egyéb keleti) technikákat, holott mehetnének ugyanannyiból japánnal vagy más nyugati autóval is.

Amúgy az egyik Jutyúb videón olvastam egy nagyon szellemes VFTS fordítást: "Vehicle For Total Satisfaction" ... :o)

DA

Cooper911 2010.12.12. 10:44:44

Ezt az indavideót el lehetne már felejteni...

Csizirájder 2010.12.12. 10:49:29

Messze a legizgalmasabb cikk volt a Ladás sorozatból. Szinte éreztem a benzingőz és az égett gumi illatát. Ez kell a népnek! :)

evil. 2010.12.12. 10:49:44

@Garp: Végül Ommm kihirdette az eredményt :)

zolihgt 2010.12.12. 11:00:19

Ez nagyon tetszett !!
A videókért kár , hogy nem mennek de majd visszanézek hátha. Asszem ezzel az IndaVideóval fel kéne bontani a kapcsolatot mert csak megkeseríti a lelkes olvasók és nem különben a cikkírók életét. A YouTube úgyis most oldotta fel az időkorlátot .
Egyébként nagyon erős vágyat keltettek a heti cikkeitek , hogy a jelenlegi ezerkecske mellé beszerezzek egy csapatós 1300ast..... A mostanit féltem.
Remélem Pista sok tapasztalatot szerzett amit hasznosítani tud a Scuderia Patkány istálló munkájában.

butschq 2010.12.12. 11:01:12

a VFTS még most is fogalom a fiatalabb korosztályban is. nincs olyan ralliszerető ismerősöm, aki ne zengene ódákat a VFTS-ekről, köztük én is. Egyszerűen birtoklási vágy fog el ha látok egyet.
a kedvencem :)
www.youtube.com/watch?v=pTDwY3IPIlY

Csikós Zsolt 2010.12.12. 11:19:13

Sziasztok!

Elvileg mennek a videók, azaz a harmadikat most tölti még újra a webszerkesztő, de mindjárt megy az is.

Bocs.

Nézzétek.

Co2 2010.12.12. 11:29:37

@Csikós Zsolt: jó a cikk végre mennek a videók is, de én pl tényszerű képekre vágynék a cikk közben is nem csak a galériában, ne akarjatok hdr-t csinálni ilyen formában mert kifolyik a szemem olvasás közben :)

jalopy 2010.12.12. 11:35:11

Örülök Csikós kolléga,hogy megragadott a Zsiguli fíling. A régebbi írásaidból inkább az ellenszenvet éreztem ezen autók felé.
Most már ennek nyoma sincs,sőt!
Na itt leesett a hó, már csak egy baj van, nem tudom hogy a 2107-est hozzam ki,vagy a Volgát kéne már megjáratni a 2 hónapos állás után?

jalopy 2010.12.12. 11:37:27

@Csikós Zsolt:

Jók a videók, de azt nem akarom elhinni,hogy a VFTS-beli üvöltésed nincs meg.Kár érte...:-)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.12.12. 11:44:22

@Csikós Zsolt: Ok,most mennek--éééés??
De most tényleg-muszály nektek,nekünk ezzel a szarral kinlódni?
Az esetek 90%-ában egy 3 perces videó minimum 8-10 percet vesz igénybe,mert lassú mint állat és ha nem várom ki ,mig betölt,akkor élvezhetetlen mert minden "másodpercben" megáll tölteni--azért ez ma már elég gáz!(minden fikázás elött: a netem gyors és a gépem bivaj)

denieboy 2010.12.12. 11:46:31

Élvezettel olvastam az egész heti Lada dömpinget! Respect!

Ezen besírtam (kormány, váltó kezelés! lol):
www.youtube.com/watch?v=IVxMIA5Crfc&feature=related

Kik ezek, nyomják még, nagyon nagy csávók!? Full respect! :)

McK (törölt) 2010.12.12. 11:47:31

@Lusta_Dick: Az autó RALLY SPRINTES versenyautó.
Havassy Peti bácsi nagy név a szakmában,igazi régi legenda.
DE ma már nem az ő motorjai nyerik a versenyeket.
Somogyi,Bodnár,Bajor,és Kálmán motorok viszik el a kupákat.
Az is igaz,hogy Peti bácsi kinőtte a zsiguli motorokat,más motorokat épít,de ő maga is vállon veregette Somogyi Lalit a mért érték láttán!

Lusta_Dick 2010.12.12. 11:50:25

Én ezt tudom, én vesztem már össze vele BME-n néhány éve... Amúgy tényleg Lajos motorja nagyon jól sikerült, de karbival messze nem tudnak ilyet az autók mint ez...

Papp Sanyi 2010.12.12. 11:52:38

Azt még elárulná vki, hogy hogyan kell kinagyítani a videókat?

McK (törölt) 2010.12.12. 11:57:25

Engem nagy élménnyel töltött el a cikk,igaz,személyesen érintett vagyok.
Árpi igazi zseni,az autó egy igazi vadló,és valljuk be,egy vadló megszelídítése mindíg embert próbáló ,férfias feladat volt.

20 éve zsigulizok.
És ma is ,minden pillanata olyan élmény,amit csak ért,aki átélte valaha is...
Igazi kemény drog.
Örökre a rabja maradsz...
Pedíg mentem egy két sporteszközzel életemben..:D

XGyurmaX 2010.12.12. 12:01:22

Sajnos a mai 30-40eseknek csak ez a nosztalgia,egy belekényszerített diktatúrában a szarnak is kellet örülni.Egyszerűen nem voltak lehetőségek,a Taxis volt a király ,meg a benzinkutas.
Ma már ott a helyük ahol a fejlett országokban ahogy a Ladának is.
Én is csaka nosztalgia miatt látom szépnek a korszakot meg a Ladákat.De végiggondolva mindig is utáltam,hogy az volt a kapható autók csúcsa itthon.

XGyurmaX 2010.12.12. 12:04:10

Fogyasztása egy 3000 köbcentisé ,teljesítmánye meg egy 1000 köbcentisé:-))
Aki akkoriban(1988) csak egy újabb Opelbe be tudott ülni,netán egy új 124esbe(nem Fiatba)azért rájött hogy hol is tartunk.

a márk 2010.12.12. 12:04:33

Imádtam minden karaktert!
Inda sux...

xta00c 2010.12.12. 12:06:05

@McK: Szerintem ha neveket sorolunk mindenképpen kell, hogy szerepeljen benne Kasza és Baranyai neve is.

XGyurmaX 2010.12.12. 12:06:25

Nosztalgia miatt mégis sokszor visszavágyok az akkor kor biztonságára ,és a kiszámíthatóságára.Jött nekünk a szabadság és nem tudtunk vele mit kezdeni.A teljes összeomlás felé vezető utat választotta a 2/3 .

xta00c 2010.12.12. 12:10:56

@XGyurmaX: Gondold végig miről akarsz még fröcsögni, írd le egyszerre aztán húz el a fenébe!!

luigi Vercotti 2010.12.12. 12:11:22

Ohh! Köszönjük!! Nagy űr tátongott eddig ennek a cikknek a helyén.

butschq 2010.12.12. 12:15:35

@xta00c: hagy írjon csak. a szegénységi bizonyítványát gyarapítja úgyis:D

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.12.12. 12:15:35

"További szörnyűségek a 124-esben: dobfékek hátul,..."

khm. Tárcsafék.

A képek csak az én gépemen túlexponáltak?

McK (törölt) 2010.12.12. 12:16:46

@xta00c: Mindenképpen,így van,elnézést kérek.
Mondjuk Baranyaiért nem..

a márk 2010.12.12. 12:22:56

ez az inda valami hihetetlen gané. hiába írom be bármilyen keresőbe a videó címét, mintha nem is létezne. ez egyszerűen szánalmas 2010ben...

xta00c 2010.12.12. 12:24:36

@McK: Lehet őt nem szeretni, de elismerni a szakmai tudását azt el kell.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 12:25:02

A homológ VFTS az egyetlen Lada-alapú valami, amitől mindenem feláll és elfog a birtoklási vágy.. Mert kézzel van minden része a lehető legnagyobb teljesítményre alakítva.. Köze nincs az utcaihoz, célszerszám. És mekkorát szólnak.
Amiket sprintekre raknak össze, és kívülről hasonlít, attól már nem biztos, hogy hasraesek, bár csinosak azok is.

XGyurmaX 2010.12.12. 12:26:24

@xta00c: Gondolom fiatal korodban egy kocka Lada meg 50 ezer Ft fizetés volt az álmod?
hát most elérted:-))

butschq 2010.12.12. 12:29:38

a kedvenc idézetem a VFTS-ekről Notheisz Attilától:
"Itt nincs mérnök, és nem ír a pilótához programot, nem állít be semmit,és nincs szervokormány sem - a kanyarban két kézzel kell fogni, nehogy kitépje a pilóta kezéből..."

XGyurmaX 2010.12.12. 12:30:07

Nem tudom ma ki venne olyan autót amit az olaszok tervenek és az oroszok raknak össze.Nem véletlenül döglődik a gyár vagy 20 éve,ha Putyin nem tolná bele az olajmilliárdokat már rég felszántoták volna a gyárat.

a márk 2010.12.12. 12:32:54

és az isten tossza meg, hogy nincs meg ahogy a Csík kaján vigyorral beül a kockába, majd bebrunyált ovisként száll ki belőle...

butschq 2010.12.12. 12:32:57

és a kedvenc magyar pilótám, amint kompaktá alakít egy ladát:)
www.youtube.com/watch?v=FWZSc2NBq6c&feature=related

a márk 2010.12.12. 12:34:05

@XGyurmaX: takarodj innen!
neked nem kell a ruszki szarokat nézned, nekeünk nem kell a te szarodat néznünk...

Polly-pudli-pötty 2010.12.12. 12:41:51

@McK: "Pedíg mentem egy két sporteszközzel életemben"
Sierra Cosworth megvolt?
Arról a gépről szuperlatívuszokban beszélnek.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2010.12.12. 12:43:14

Jó volt nézni a videókat, jó cikk lett ez is.

Amúgy a Szamara EVA az sosem készült B csoportosnak. Azt a B-nél is durvább S csoportba szánták. (Szamara S-proto néven is fut)
Azért nem lett belőle semmi, mert az elképzelésekkel ellentétben nem hozták létre az S csoportot (amire több autógyár is már kész autókkal rukkolt elő a Lada mellett) hanem még a B-t is szögre akasztották a sok halálos baleset miatt.
users.atw.hu/ladarevolution/index_elemei/kepek_elemei/pictures2/lada_samara_s_proto.jpg

w a s d 2010.12.12. 12:45:09

@XGyurmaX:
"Nem tudom ma ki venne olyan autót amit az olaszok tervenek és az oroszok raknak össze."

Miért, olyat, amit a franciák terveztek, és a románok raknak össze, elég sokan megvesznek ma is.:D

Amúgy ezek a hozzászólások olyanok, mint az Ender- féle Saxo d- s bejegyzéseknél a "nem értem, mi a jó abban, miért öröm a tulajnak, hogy keveset fogyaszt egy autó" jellegű kommentek.:D

(Amúgy a gyári kocka, mint hétköznapi használatú autó ellen a fogyasztás a legerősebb érvem, hogy miért nem zöldlámpás egy ilyen megoldás a közlekedésre nálam.)

w a s d 2010.12.12. 12:47:22

A cikk meg... Nem tudom, volt- e ilyen jó cikk idén a totalcaron! Mondjuk a téma is a legjobbak közt van eleve.

butschq 2010.12.12. 12:51:58

@F/: 07-es lada 5-ös váltóval 8-9 liter körül zabál, ha lendületesen mész akkor is. egy 320-as bömös is bever annyit. -és akkor 100-110 lakott területen belül és kívül egyaránt- szal nem vészes, igaz a bömcsi hamarabb eléri azt a 110-et :D

butschq 2010.12.12. 12:52:55

@butschq: persze láttam már olyan romhalmaz ladát, ami beverte a 15 litert, és jóformán 50-el alig bírt menni. ez állapotfüggő

szenon 2010.12.12. 12:55:49

A barátom edzőautójában ültem, vezettem anno! Hatalmas élmény volt, ma is csak kellemes emlékeim vannak ezekről az autókról. Mindenkinek ki kellene egyszer próbálni egy ilyet, mert örök élményt szerez magának! Rengeteg munka volt benne, de megérte. Nagyon örülök a mai napig, hogy az első autóm Lada lehetett. Ja, és nagyon jó a cikk! KÖSZI! GRATULA!

w a s d 2010.12.12. 13:00:28

@butschq: Kizárólag (na jó, 90%) városban inkább lenne az 10, télen akár 15...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 13:00:34

Ha már Mecsek és VFTS.. Ki ne felejtsük Ranga Lacit.

McK (törölt) 2010.12.12. 13:01:48

@xta00c: Azt mindenképpen. Csak nálam a tisztelet kiérdemléséhez szükséges egy gerinc,amib belőle hiányzik.
De hagyjuk ezt.
A cikk nagy élmény volt nekem,jó látni,hogy mást is örömmel tölt el.

Ratnet 2010.12.12. 13:04:08

Na, szerintem ez a cikk a Lada-hét méltó koronája.:-)
Balatonyi Árpi jól tolja, Ladás körökben legenda. Alap.

@McK: Én 18 éve hajtom a Zsigákat, és kábé ugyanazt tudnám ennek kapcsán elmondani, amit fentebb leírtál.:-)

Ja, és mint a mondás tartja: 'Kilinccsel előre!'

butschq 2010.12.12. 13:05:33

@F/: jó, én egy alföldi faluban lakom, városban egyértelműen borul a dolog. ott egyértelműen nem éri meg
@McK: :)

McK (törölt) 2010.12.12. 13:05:38

@Polly-pudli-pötty: Egy hátsó kerekessel mentem,ami elméletileg csak a lépcsőshátú,4 ajtósban volt.
Turbós motorral,hátul hajtósan.
Úgy lehet terelni azt a nagy lavórt,hogy az valami hihetetlen..
Sajnos nem sokkal később a gép elhalálozott..

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.12. 13:07:22

Jó volt ez a hét, köszönöm! Azt lehet tudni, hogy a Balatonyi autójában milyen szervo van? Fiat? Érdekes, hogy rajta maradt a "tolókerék" név a sportváltókon. Igaz, hogy egyenes fogazású fogaskerék van benne, de a fokozatokat egy körmös kapcsoló létesíti a szinkronagy helyén. Ettől lehet kuplung nélkül olyan gyorsan kapcsolni. Mármint egy Balatonyi fajta embernek. Sok köszönet neki, vannak olyan belsőkamerás felvételek, amitől a hideg kiráz! Apropó Hideg...hú, lehetne sorolni!

butschq 2010.12.12. 13:10:20

241
35R
kuriózum :)

Ratnet 2010.12.12. 13:14:19

@BOSCHtechnikus: Na azér'! Mert az előző roppant uncsi volt. Se hang, se csapatás.:-)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.12. 13:23:25

@Ratnet: Bocs! Mellékopiztam.
@Csikós Zsolt: Ha csináltok egy 130 RS tesztet is, berakom a Totalcar-t a kedvencek közé!

toroB 2010.12.12. 13:24:12

én csakazt sajnálom, hogy ennyire túlszaturáltak a képek. semmitse látni!

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:37:16

@jalopy:

Ó, az csak állólámpás-sznobizmus... Azt őrzöm :-DDD

XGyurmaX 2010.12.12. 13:38:26

persze minden elismerésem azoknak akik lelkesedésből egy ilyen alapból ütőképes autót voltak képesek csinálni.Bár ez itt már erőssen pénzfüggő.Tehát szó nincs arról hogy a Ladával versenyezni a szegények sportja.
Amit viszont álmomban felébredvbe is megismerek az az összetéveszthetetlen hang...Na abban óriási a zsiguli...

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:38:44

@toroB:

Legalább belekattintasz a galériába... :-)

yenoee 2010.12.12. 13:39:06

Méltó befejezése ez a ladás hétnek!

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:40:47

@Ratnet:

A tuning-Zsigákban nem volt csapatás? Hát a Vajtu a sárgával?...

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:41:44

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Na jó, de a Rangával senki nem ért fel, soha...

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:42:48

@BOSCHtechnikus:

Ha szerzel egy 130RS-t tesztre... :-)

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:44:01

@yenoee:

Még nincs vége. Három anyag vár jövő és jövő utáni hétre, majd lesz poszt, amikor befejezzük. Az a maradék három még igen jó lesz.

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:46:23

@Polly-pudli-pötty:

Meg. De nem a Flügel, csak a 4x4, és csak jobb egyen ültem. Az Escort Cosworth viszont abból a műfajból még egy kicsit jobb volt, tudod, igazából az is egy Sierra Cossie padlóilag, mechanikailag, csak rátették az Escort elemeit, és könnyebb kicsivel. Az volt életem első hivatalos autóbemutatója külföldön. :-) Mármint az E CW

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:48:17

@a márk:

És ezen a videón még csak melegíti a Zsigát a Balatonyi, velem már jóval durvábban ment. Hát, újságíró vagyok, nem operatőr. És nem videó volt nálam, hanem egy kölcsön kompakt, aminek nem érzem, mennyit kell nyomni melyik gombon, hogy elinduljon. Ott meg már nem néztem, nem volt rá időm :-)

AciDuzzu 2010.12.12. 13:49:14

@McK: Jól toljátok! Csak így tovább!

Én csak azt kívánom, hogy még jó sokáig legyen alkatrész és szakértelem a Ladákhoz, öröm őket nézni a gyorsokon meg a szervízparkban is!

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:50:14

@Süni25:

Ó, basszus, hát persze, hogy tárcsa. Látod, ez az, amit beszélgetéskor álmomból felkeltve is tudok, de amikor cikkírás közben előreszaladnak a gondolataim, már a hülyeséget írom le, aztán amikor elolvasom, észre sem veszem. Így lesz cikkírásból cikiírás...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.12. 13:52:38

@XGyurmaX: Van, akinek a pénzről szól, de sok esetben ezeket az embereket olyan baráti szeretet veszi körül, ami jelentősen megkurtítja a számlát. Lásd a cikkben, hogy építették a Balatonyi autóját. Valamikor régen túraversenyeken szereltem, ha odajött valaki pl Mezőtúron egy éjszakai autó patkolás közben, hogy "nincs egy Zsiga féltengelyetek?", adtunk, ha volt. Ugyanígy kisegítettek minket is, ha szükség volt rá. Nézd meg mi zajlik most a túrában, mintha egy első osztályú versenyen lennél, részben már milliomosok hobbija. Persze néhányan őrzik még a régi mentalitást, de kezd kikopni.
@Csikós Zsolt: Van valami Vajvoda nevezetű ember északon...

wolfman 2010.12.12. 13:57:49

Pisti. Könyörgöm. Egy pudvás állványt nem lehetne vinni az ilyen tesztekhez...? Nem hiszem el, hogy ne férne be. Gyakorlatilag megeszi a sebességérzetet - még a külső felvételeken is az, hogy rángatjátok a kamerát. Pedig némelyik videó olyan élvezetes lenne....

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:58:15

@jalopy:

Elvileg muszáj indát használnunk, cégen belül van. A másik, ami miatt vonakodunk YouTube-ot bevetni, hogy onnan le szoktak venni filmeket, az indán meg megmaradnak, tehát a régebbi cikkeinkből kiesnek a videók. Épp elég bosszantó, hogy a szerkesztőrendszer-változásnál elveszett egy csomó cikkből a kép, amiben megmaradt, azokban is a formátumváltás miatt mind csonkolt lett...

Csikós Zsolt 2010.12.12. 13:59:28

@wolfman:

Gyere el TC-ügyvezetőnek, intézd el :-)

Embert, időt, pénzt... A videó a cikkekben másodrendű, bevágjuk a kis Panát, de a fotózás, próba, odaérés viszi el az idő javát.

Csikós Zsolt 2010.12.12. 14:01:17

@wolfman:

Ja, és mivel a kis Pana elég pocsékul követi a témát fókusszal, hihetetlen lassú a zoomja, ezért egy fixen letett állvánnyal nem sokat kapnál el, itt az a trükk, hogy teljes testből mozogsz utána. Nem rázódott volna be semmi, nyilván (vagy csak előre-hátra), de nem is látszana. A régi, még a TV-s forgatásokhoz használt szoft-profi videónk elhalálozott.

wolfman 2010.12.12. 14:04:15

@Csikós Zsolt:

Köszönöm, jó csináljátok Ti nélkülem is. Nem kötözködés volt (valójában), csak észrevétel.

Én nem voltam kint soha esőben-sárban ilyen autókat élőben, közelről megbámulni, de attól még megbűvölten tudok rácsodálkozni egy-egy ilyenre, meg arra, hogy hogyan mozognak ezek az autók. De sajnos most volt olyan video, amit nem tudtam végignézni, mert nem volt értelme.

Egyébként van, amikor egy videoklip sokkal többet elmond, mint fél oldal írás (nyilván), így - bár lehet, másodlagosnak szánjátok - mégis egyenértékű lesz az írással... :o)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.12.12. 14:07:31

@McK: 3 ajtósban 86-ig. Utána lett a 4 ajtós, de abból később lett 4x4 is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.12. 14:11:21

Egyet tudok érteni a cikkel. A "nem feltéten szar, ami régebbi, csak tudni kell használni" elvet már én is sokszor tapasztaltam. És különben is, rali Lada rulez :)

BlazeHun 2010.12.12. 14:17:36

KURV4 INDAVIDEOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!

B4ZMEG NEM LEHET NORMÁLISAN LEPROGRAMOZNI AZT A SZ4RT???????????????? B4ZMEG HOGY A HENGERŐT NEM LEHT NOR?ÁLISAN ÁLLÍTANI MEG ÁLLANDÓAN MINDEN KIS SZAR ABLAKOK JÖNNEK BE HA AZ EGÉRREL RÁMÉSZ A KÉPRE! SZ4RJON SÜNT AKI KITALÁLTA AZ INDAVIDEÓT MEG AKI MEGCSINÁLTA A MOTORJÁT AZ IS!

Ratnet 2010.12.12. 14:19:06

@Csikós Zsolt: Nem a cikkre írtam Zsoltiii! Há' mé'nem figyelsz, fáradt vagy?!:-)
Hanem BOSHtechnikus által belinkelt 'Balatonyi-Mitsubishi' vidire...

deak.atti 2010.12.12. 14:19:32

@denieboy:

Szia!

Hát, ez egy pár éves videó már. Szabó Laci és Kaluzsa Tamás a Sumava Rallye-n. Itt már idegből mennek, mert a félidőben az osztrák versenyzők közül valaki megóvta őket, hogy szabálytalan gumival mennek. Lemérték a rendezők, és a Bécsben vett szöges gumikban 0.2 (két tized !!!) milliméterrel hosszabb szögek voltak. 6.5 volt az előírás, 6.7 volt a gumiban levő szög. Biztos szemre megmondta a stájer, hogy ez hosszabb, mi? Inkább tudhatta valahonnan, hogy az adott típus nem frankó, amit vettek Szabóék, és a kellő időben óvott egyet gyorsan. Úgyhogy ki akarták őket egyből zárni, aztán a verseny végéig mehettek, mert fellebbeztek, majd végül mégis kizárták őket. Az óvó páros egy Mazda 323 GTR-rel ment, és igen sok hellyel volt mögöttük ... Itt már rendesen leszállt a srácoknak a lila köd, ezért lökdösik az autókat. Meg tudtam őket érteni akkor is, meg még most is. Ez egy szopatás volt, semmi egyéb. Ő is azok közé tartozik, aki Mitsu-ra váltott (EVO VIII-al ment egy vagy két évadot), és most nem megy semmivel, ha jól tudom. Pedig nagyon ász volt Trabival és SzétesTéEs-sel is ... :o((((

DA

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.12. 14:21:23

@Csikós Zsolt: Valahol Etes környékén leledzik, de ezt a nógrádi kollégádnak tudnia kell. Náluk ezt általános iskola első osztályban tanítják.

a márk 2010.12.12. 14:47:29

@Csikós Zsolt: Hisz emberek vagyunk, tévedhetünk.

Nekem egy komoly Zsiga volt életemben amivel vittek. Duplakör 1,6 1,7re fúrva, dupla dellorto, 4az1be leömlő, 300 feletti tengely, mindez a győnyörű aluöntvény láncos! szelepfedél alatt. Az autón kifogástalan fényezés és teljesen kiürítve a bele. Ott volt az, hogy 4000ig azt hittem ennyi, áá ugyan ezt a széria is tudja. utána leskalpolt és kirázta az agyam a lukon. remegve szálltam ki, pedig ültem már más erősebb nyugatiban, csak itt egyel közvetlenebb volt az élményfaktor.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 14:54:32

@Csikós Zsolt: csak azért írtam, hogy ne maradjon ki. Nálam ő az ász.
Az maradt meg legjobban, hogy 120-ig bármit megcsinál az autóval, de ha afölött kell menni, akkor már ő is elgondolkodik.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.12. 15:01:21

@deak.atti: Pontosan így van a szöges gumi, csak az votl a vicc, hogy MIDNEN versenyző ott vette a szöges gumit...

Szabó ott volt VFTS-el a Mikulás Rally-n egy hete...

deak.atti 2010.12.12. 15:13:16

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Üdv!

... de azt is mondta, hogy " ... a versenyek 160-as tempó felett dőlnek el, amikor csak úgy repkedünk az út egyik oldaláról a másikra!". Mondjuk, amit idén Notti csinált, a Historic EB előfutóként egy Ranga matricás Integrale-val indulni, az mindenképpen tiszteletre méltó. Ő egy ikon volt, bár én Ferjáncz-drukker voltam, amíg ment, és Ranga nagy ellenfele volt az Öregnek, de Ranga sem a sorsát nem érdemelte meg (a tragikus halálára gondolok), sem azt, hogy bármilyen szinten is elfelejtsük. Szerintem.

DA

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 15:30:14

@deak.atti: és igaza volt..
Ha Pécs és VFTS, nekem mindig ő fog beugrani.

ommm 2010.12.12. 15:45:33

@deak.atti: Sokat beszéltünk Rangáról Árpáddal ott, a parkolóban, máig nem értjük, miért nem Ranga-rali a futam neve...

McK (törölt) 2010.12.12. 15:48:45

@deak.atti: Szabó Laci aktív versenyző,az egyik legbrutálisabb VFTS tulajdonosa.
Jelenleg is cersenyez,egy hete ment a Mikuláson,és idén több sprintversenyen is indult.
Néhány hét-nap múlva indulnak a Sumava Rallyra ,ahol hóban fognak menni a VFTS-el.
A többiben igen alapos a felkészültséged,gratulálok.
Ui.:adalék még a lökdöséshez,hogy Laci beszél németül,és az előző gyorson szólt a Fritznek,hogy legyen szíves félreállni,ha utoléri..gúnyos röhögés után becsukták az ajtót,és elmentek.
Aztán sikerült rögzíteni eme vidiót a következő gyorson..:D

McK (törölt) 2010.12.12. 15:50:50

@Süni25: Elnézést,nem tudtam..
En egy 87-88 körülivel mentem,kékmetál volt,mint a Subaru,és a könnyem folyt,mikor megláttam kinyúlva...

McK (törölt) 2010.12.12. 15:53:22

@scheerti: Az eleje nem egészen így van,de maradjunk annyiban,hogy nem ezen múlt.
A gumi valóban nem volt jó oda,a szabály az szabály,csak mi nem tudtunk róla.
Ez azonban nem mentesít a betartása alól..
S1600-at komplettben verte egy Ladával,ezt nem hagyhatták..

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 15:55:21

@ommm: a videóba is befért volna.. ha én nem hozom fel most Rangát, lófasse lesz róla itt :)

McK (törölt) 2010.12.12. 15:56:24

@BOSCHtechnikus: Árpinak ha van,akkor elektromos,Ignis származék szervója van,de mivel ez nem homológ,sztem egyáltalán nincs szervója.

McK (törölt) 2010.12.12. 15:58:13

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Még szerencse,hogy itt vagy Te nekünk,Te überzseni Suzukis..

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 16:02:32

@McK: köszi a megemlékezést. Versenyzsiguliban pont otthon vagyok, ez nem attól függ, hogy az utcait szidom-e.. Cica.

Hurri Kán 2010.12.12. 16:18:56

Most néztem végig a fotókat, még egy ilyen látszólag "egyszerű" versenyautón is mennyi műszaki érdekesség/csemege/átalakítás van, nem is gondoltam volna...

Valaki tud esetleg linket ahol össze van foglalva a különböző osztályok (H-csoport, N-csoport) stb. műszaki szabályzata?

Köszönöm.

Szkotti 2010.12.12. 16:24:30

@Csikós Zsolt: (130RS)
Sanyi bá építeni biztos, hogy épített néhányat, de szerintem nincs saját RS-e, mert amikor mostanában versenyzett, akkor LR-rel tette. Viszont Pécsett van egy elég friss (kb. 2éves) építésű, a tavalyi Skodatalálkozó videójában szerepel is, ahogy ommm körbenyálazta.

McK (törölt) 2010.12.12. 16:24:50

@gyvy: MNASZ honlapján láthatod.
Zsiguli már csak a H csoportra homológ minden verziójában,de sprint versenyeken más a szabályrendszer,mint ahogy RTE versenyen is más szabályok vannak.
Ezért van az a paradoxon,hogy a legdurvább építések a kevésbé kötött szabályzat miatt RTE-ben,meg sprintben mennek.
Ott nem kevés 1,9-es,vagy épp szekvenciális váltós van,hogy a befecskendezősökről ne is beszéljünk..

Hurri Kán 2010.12.12. 16:26:55

@McK: Köszönöm, átböngészem.

McK (törölt) 2010.12.12. 16:30:34

Absz. nem idevágó kérdésem..egy Cabrió zsiguli érdekelné a tisztelt zsigulibuzi közösséget?
Mert vagyon egy..elfekvőben..szűkebb hazámban.

McK (törölt) 2010.12.12. 16:33:50

Mert ugye ezzel a Cabrió dologgal én is úgy voltam,mint a paraszt bácsi az állatkertben a Zsiráf előtt állva..ilyen állat pedíg nincs.

butschq 2010.12.12. 16:34:49

@McK: már egy nyáladzó-jelölt van a dologra:P

deak.atti 2010.12.12. 16:42:35

@McK:

Üdv!

Én még a Trabi-korszak óta figyelem. Nagyon látványosan és gyorsan közlekedett a Trabicsekkel. Aztán megépült a Lada, akkor megint csak "szem nem maradt szárazon", ahogyan eljött vele előttünk. A Mitsu-korszakát már nem figyeltem, az már annyira nem érdekelt. De örülök, hogy aktív,és Ladázik, ezt komolyan mondom.

DA

deak.atti 2010.12.12. 16:45:55

@ommm:

Üdv!

Hát, talán azért, mert 40 éve Mecsek Rallye a neve, és ez tradíció. Mondjuk, amúgy lábjegyzetben egy "in memoriam Ranga László" beleférne a nevébe minden évben, vagy legalább a kerek évfordulókon, ez tény.

DA

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 16:47:05

@McK: inkább patkány :)
csak félve merem elárulni, hogy csápoltam én már kendnek szakadó esőben.. úgy el teccett kenni a vasnak, hogy ihaj. tehát AZ oké, AZ szint.
de amikor ilyen telepi suttyók, vagy falubikái állnak neki tákolni, attól kész vagyok.

2010.12.12. 16:50:57

@McK: Ez asszem nem kérdés... ;)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.12.12. 16:51:53

@McK: Akkor azt már átfényezték. Eredetileg 3 féle színben volt kapható, fehér, bordó, és szürke.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.12. 16:52:24

@McK: Volt róla kép a galériában. A Bútoréban is volt, csak nem tudom, hogy milyen?

deak.atti 2010.12.12. 16:59:36

@McK:

Üdv!

"S1600-at komplettben verte egy Ladával,ezt nem hagyhatták.."

Na jó, hát aki kiment Ausztriába versenyezni,az mind eredménnyel tért haza. Egy barátom szervizelt a trabantos Szentiványi Szabinak. Kint a Semperiten is, mikor Szabi Kőváry Barnussal együtt indult a 2 Trabival. Ő mondta, hogy az osztrákok egyenesben ami kifér, annyit nyomnak, majd a kanyarokban elöblögetnek. A magyar meg ugye nyomja a kanyarban is ... Keszler Mátyás ment párszor Semperit-en A-s Wartburggal, és A5-ben dobogókon tudott végezni a zweitakterrel. Ennyit arról, hogy Laci verte a Super 1600-asokat a VFTS-sel, az lett volna a csoda, ha nem veri ezeket.

DA

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 17:04:28

@BOSCHtechnikus: jól mondja, Ignisét szokták rakni. Bútoré nem homológ, ahogy elnézegettem.. Simán lehet benne.
Néhány túrás gépben is van szervó, mivel ott ahhoz a technikai szabályzathoz kell alkalmazkodni, nem az eredeti vilniusi laphoz. Ott belefér.

Csikós Zsolt 2010.12.12. 17:05:27

@McK:

Hű, ez kéne. Úgyis lesz róla szó, de csak elméletben...

McK (törölt) 2010.12.12. 17:22:40

@deak.atti: No-no..
A S1600-ban nagyon komoly top pilóták ültek.
Nem osztrákok..

McK (törölt) 2010.12.12. 17:24:37

@Csikós Zsolt: Semmi akadálya.
Küldök előzetesen képeket,ha érdemesnek találjátok,kiteszitek.
Valamelyőtök küldjön egy mailt,arra válaszolva becsatolom a képeket.
Baranya-Tolna határán megtekinthető élőben is.

McK (törölt) 2010.12.12. 17:26:28

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:

Nagy köszönet érte.
Én már senkinek nem csápolnék esőben..:D

McK (törölt) 2010.12.12. 17:34:53

@BOSCHtechnikus: Ha gondolod,előkeresem a linket.
Elektromos szervó,de mondom,nem homológ.
Kapható áttétellel,és anélkül is.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.12. 17:41:02

@McK: Kösz, nem fontos, csak több mint tíz éve nem Ladázok, és kíváncsi voltam.

McK (törölt) 2010.12.12. 17:49:06

Jahh..
Akkor tudok segíteni.
A zsiguli kormányoszlopot kell kiszerelni.
A gyártó az Ignis szervómotorját építi össze a kormányszár házával.
Csak egy plusz-minusz kell neki..
Előre programozott egyfajta erősségű rásegítéssel(nincs sebességjel,ugye)
Gyári áttétellel egy nagyon kis kormány kell,és nagy tempónál nagyon szokni kell,mert ugye kevésbé van visszajelzés.
Az áttételes ilyen szempontból jobb,de én már megszoktam,hogy sokat kell tekerni..

Én szeretem.
Esőben,hóban,ki lehet kapcsolni.

hirtelendi 2010.12.12. 17:49:38

Nem tudom volt-e már,de a VFTS NEM Vilnius Fabrik Tuning Sport, ez egy közkeletű tévedés. Küldtem mélt róla.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 17:59:16

@McK: én igen, mert fanatikus vagyok :)
azontúl, h idióta szuzukis, meg ilyenek

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.12. 18:01:53

@McK: Értem. Engem zavart régen a negatív kerékdőlésnél a nehéz kormány, van egy kollégám, aki esküszik a Lemförder talpasokra. Állítólag tenyeres a kormánya, bár két különböző tenyér között óriási lehet a különbség.

McK (törölt) 2010.12.12. 18:19:57

Engem is,bár én nem megyek nagy negatívval.
Az utánfutást sem szabad túl elszaladni hagyni,mert attól is rettenet nehéz lesz.
A Lemförder nálunk is alap.

Ez a szervó jó dolog nagyon..

Magyar[HUN] 2010.12.12. 18:56:28

@hirtelendi: Vüpuszkaja Fabrika Transzportnih Szredsztv
Amúgy én is a Vilnius Fabrik Tuning Sport-ra gondoltam, ha a szövegben a VFTS-t láttam.

Magyar[HUN] 2010.12.12. 19:26:59

@Csikós Zsolt: Az a baj, hogy csak elméletben. Az szovjetek rengeteg ötletet visszadobtak pártutasításra,pedig szerintem egyes esetekben kereslet is lett volna rá. Most, hogy olvasom a Leváltott modellek:Kelet-európai autóregény című könyvet még jobban meglepődök azon,milyen újítás-ellenesek voltak a szovjetek.

hirtelendi 2010.12.12. 19:27:29

@Magyar[HUN]: Közelít, de nem az. :) Hogy a vüpuszkij mi lenne oproszul, nem tudom, de V az épp a vilniusz szó orosz megfelelőjének a rövidítése, a többi stimmel: ВЕЛЬНЮССКАЯ ФАБРИКА ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ (Velnyusszkaja Fabrika Transzportnyih Szredsztv)

donphobos 2010.12.12. 19:30:31

A Ladás cikkek érdekesek, nekem teljesen kimaradtak az életemből. Mint gyerek néztem őket, a családi Moszkvics és Wartburg mellett sokkal modernebbnek tűntek. Egy cimbora apukája rendelkezett egy kockával, számomra az már luxus volt. Műbőr ülés, a váltó a padlóból jött ki (nem kormányról), volt benne kardánalagút amit csodáltam de nem értettem hogy mi a lényeg benne.

Aztán felnőttem (ide kell egy kérdőjel mondjuk), a hátsókerekes autók elkezdtek érdekelni, de saját autóm még sosem volt. Mire meg oda jutottam volna hogy lehessen addigra kicsit elmúltak ezek az autók. De jó látni hogy nem teljesen és lelkes rajongók fenntartják őket.

Kár lenne veszni hagyni, egy generáció nőtt fel úgy hogy a Lada volt a csoda, a menő kocsi, számomra ez a forma beleégett az agyba. Gondolom itt a blogon sokan vannak így vele.

Üdv!

hirtelendi 2010.12.12. 19:31:33

@Magyar[HUN]: Ennek hihetelenül egyszerű oka volt, az erőforráshiány. A fejlesztések mindig komoly erőforrásokat emésztenek föl, mielőtt elkezdenének megtérülni, és mindig kockázatos, hogy valami megtérül-e. A kapitalista logikának ez tökéletesen megfelel, az üzleti kockázat része a rendszernek azzal együtt, hogy az innováción sokszoros a profit, ha bejön. Ezért mindig van kockáztatni vágyó tőke. A cucilizmusban alig volt tőke, és kockáztatni a gulagot kockáztatta, aki zöld utat adott valaminek. Az egész kontraszelektált romhalmaz volt, az csoda, hogy ennyi ideig működött valahogy.

Magyar[HUN] 2010.12.12. 19:56:19

@hirtelendi: Hopp,mindig tanul az ember valami újat.
Másik téma: Bezzeg a második világháborúban volt erőforrásuk a hadi fegyverekre...

Hurri Kán 2010.12.12. 20:01:00

@Magyar[HUN]:
Nem csak az oroszoknál volt ez, pl. az egykori keletnémeteknél is volt a Trabantnak-Wartburgnak jó néhány prototípusa ill. kísérleti modellje ami soha nem került gyártásba. Pl. egy mai napig is világrekorder, vagy legalábbis hozzá közeli CW-értékű autó, amit szélcsatorna nélkül, csak úgy szemre építettek...

Magyar[HUN] 2010.12.12. 20:07:35

@gyvy: A németek mindig is a precizitásukról voltak híresek:D

hirtelendi 2010.12.12. 20:12:41

@Magyar[HUN]: Ez is egy közkeletű tévedés... :) A Vörös Hadsereg pusztán az amerikai és angol segélyeknek köszönhetően tudta megállítani 41-ben Moszkvánál és 42-ben a Volgánál a németeket, a segélyútvonalak biztosítása volt a célja Irán háromhatalmi megszállásának, az oroszok csak bizonyos fegyverekből tudták magukat ellátni, és csak azért, mert másokat megkaptak a szövetségeseiktől. ha mindent maguknak kellett volna gyártani semmiből nem lett volna elég, és összeomlanak.

Hurri Kán 2010.12.12. 20:16:20

@hirtelendi:
Valahogy így. És nem azért mintha az oroszok meg az amerikaiak olyan fene nagy barátok lettek volna, inkább az ellenségem ellensége a barátom elv mentén ment a dolog.

Magyar[HUN] 2010.12.12. 20:18:34

@hirtelendi: De jó törikönyveim voltak ezek szerint...

hirtelendi 2010.12.12. 20:28:29

@Magyar[HUN]: Nyugi nekem is olyanok voltak, csak nekem a tanárom elmondtam mit higgyek el belőle és mit ne :)

@gyvy: Churchill konkrétan azt mondta a Szovjetunió megtámadásának másnapján az őt a Szovjetunióval kapcsolatban pálfordulással vádolóknak: Ha Hitler holnap megtámadja a poklot, kedvezően fogok nyilatkozni az Ördögről.

Csikós Zsolt 2010.12.12. 20:38:34

@Szkotti:

Ha lehetne tesztelni, a Pista sztem elkérte volna.

Csikós Zsolt 2010.12.12. 20:41:03

@McK:

Figyi, és miből lett az a kabrió? Nem véletlenül egy teljes átalakítás, ilyen egyáltalán nemzsiguli-kinézettel? Mert olyanról tudunk. Egy fehér autó.

apoa 2010.12.12. 20:49:18

Orfű-Árpádtető 18 perces limitidő? A gugli szerint 15,5 km 18 perc.

maps.google.hu/maps?hl=hu&tab=wl

w a s d 2010.12.12. 20:56:00

@apoa: Kérdés, Orfű melyik részéről?

Szendwich 2010.12.12. 21:05:35

A dupla Dell'Orto, Weber karbikkal és tütékkel a motoroknak olyan iszonyatosan szép szívó hangot lehet csinálni... Az ember csak tolja az autónak és élvezi ahogy a különböző fordulatszám tartományokba más és más a szívó hang. Alapjáraton csak kellemesen hörög, egy ideg még "röfögős" hangja van, majd terhelésen elkezd ordítani. Húúú de jó is :D

McK (törölt) 2010.12.12. 21:11:11

@Csikós Zsolt: Kissé hülye lehetek,mert nem találok egy mailcímet,ahová közvetlenül Csikós úrnak tudnék küldeni képet.
Nem,nem fehér.
És kendnek a nyála fog csorogni tőle.
Mindössze egy mailt kérnék,arra válaszolva küldök képelőzetest.

McK (törölt) 2010.12.12. 21:13:18

@McK: Nekem legalábbis csorgott.
Rém szép darab..
Rajta a kutyaitatós tál dísztányérok,meg minden..:D

Magyar[HUN] 2010.12.12. 21:13:25

@McK: Rákattolsz a nevére, aztán ott van egy gomb, hogy üzenetküldés.

nikó 78 2010.12.12. 21:16:38

Hát igen!Hörög,fütyül süvítt.Jáj de jó!!!!Nekem is fűződik komoly élményem egy ilyenhez.Full technika,csak utcai köntösben, gyakorlatilag csak a cső hiányzott belőle.A legkomolyabb autó volt amivel vittek hozzáértő kezek és lábak,jó tíz évvel ezelőtt.Bár akkor 2 milla,meg egy pici szürreálisnak tűnt egy ilyen autóba.De tény és való az élmény fenomenális.Vicces,hogy egy héttel korábban, ugyanazzal a sofőrrel, a 635 CSI, a fasorban sem volt,bár kurva nagyot tolt,meg 3.-ban gyújtogattuk le róla a 16-os kerekeket.

McK (törölt) 2010.12.12. 21:18:28

@Magyar[HUN]:
Ez rendben,eddíg eljutottunk,de oda még mindíg nem tudok KÉPET CSATOLNI.
Elnézést a tudatlanságomért..

Csikós Zsolt 2010.12.12. 21:24:07

@McK:

Rákkatintasz a kék, aláhúzott névre a cikk címe mellett, és jön egy mail. Akkor tudom a tiédet, válaszolok, és akkor tudod az enyémet :-)

Csik

Magyar[HUN] 2010.12.12. 21:26:53

@McK: Ja a képet csatolni szeretnéd? Akkor én se tudom a választ,szerintem kérdezzük meg a közönséget, ők hátha tudják:D

Rocko- 2010.12.12. 21:59:10

engem nem fogott meg most így. :/
biztos bele kéne ülni egybe.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 22:16:26

@Rocko-: úgyvan, beszarnál rajta, konkrétan. nem is csak a zsigulitól szokatlan erejétől, hanem az egésznek a hihetetlen direktségétől.
az utcai autó kormánymozdulatra előbb gondolkozik, ezek nem.. keménygumi szilentek, kemény motortartóbakok, üvöltenek a weberek, sír a váltó, a difi, tépnek a gumik, fenomenális. és csinálja ezt 30-tól 160-ig..

Ratnet 2010.12.12. 22:28:06

@hirtelendi: Valami forrást légyszíves, mert nagy ökörségnek hangzik ez az elmélet. Nem csak egy nyugat-barát töritanár kissé túlzó álmai?:-)

McK (törölt) 2010.12.12. 22:32:03

@Csikós Zsolt: Lehet,hogy küldtem valamit?
Sztem megpróbáltam..

betm3n 2010.12.12. 22:34:16

van itthon eredeti orosz (szovjet) VFTS?
tehát nem egy (akár eredeti alkatrészekből) később épített, vagy egy másolat, hanem egy olyan, amit ott raktak össze? amiben nem havassy motor van, meg nem bilstein gátlója van?

McK (törölt) 2010.12.12. 22:35:39

@Rocko-: Sztem megfogna..
Hidd el,nagyon sok embert vittem már,még nem volt ember,akit ne hatott volna meg.
Nem az ereje,nem a nyers,csiszolatlan,direkt brutalitása.
Tetszene,hidd el..

Hurri Kán 2010.12.12. 22:39:27

@hirtelendi:
Ha már a történelem felé kanyarodtunk egy kicsit, egy videó, hogy is kezdődött a 2. világháború:

www.youtube.com/watch?v=LP7camnyge8

:)

betm3n 2010.12.12. 22:40:34

@McK: gondolom vitrinben :)

Rocko- 2010.12.12. 22:41:17

@McK: jelentkeznék majd akkor egy körre, uram! :)

deak.atti 2010.12.12. 22:41:54

@gyvy:

Üdv!

csak amiben jártas vagyok, abban nyilatkoznék: 1969-ben Eisenach-ban konstruáltak egy 3-ajtós ferdehátú protót a 353-as alapjaira. 355 volt a típusjele. 10 darab készült, majd a SED (a keletnémet állampárt) leállította a fejlesztést. Rá 3 évre, 1972-ben kijött az első VW Passat, kísértetiesen hasonló farrésszel, mint a 355-ösé. Nem hinném, hogy 1969-ben a keletnémetek lopták volna a VW-től az ötletet ... Már a 60-as évek végétől kísérleteztek különféle sor4-es négyütemű motorokkal, de mindenféle fejlesztést letiltottak párt-, illetve minisztériumi vonalon. Láthattam működni 1997-ben a gyári múzeumban azt a 992 köbcentis 4T motort, amit a 353-asba terveztek 1982-ben, és a 3-hengeres 2T blokk adta az alapját, plusz egy szelepes hengerfej. A legolcsóbb megoldás lehetett volna, hogy 4T legyen a 353-as, de hát nem lehetett ... Az indoklás az volt,hogy még így sem tudnak eleget gyártani,a dolgozók sorban állnak a termékért, mindenféle fejlesztés szükségtelen. Csak éppen Nyugaton nem volt piacképes a gépezet (se a Trabi, se a Wartburg, de a Lada meg a Skoda is csak az alacsony árával és robosztusságával hódított, amúgy más előnye nemigen volt a többi konkurrenssel szemben, vegyünk csak egy Kadett-et vagy Golfot velük szemben), a KGST-féle csere-kereskedelem meg nem tette lehetővé, hogy a gyárak tőkéhez jussanak, és fejlesszék akárcsak a gépparkjukat. A Trabi gyár kísérletezett Wankel-motorral a 70-es években, és csak valami vicces (legalábbis vállalati szinten az) 100 ezer dolláron múlt, hogy a blokkok gyártásához szükséges speciális többtengelyű marógépet nem tudták megvásárolni. Így hát gyártották tovább a kéthengeres kétüteműt ...

DA

McK (törölt) 2010.12.12. 22:43:53

@betm3n: Annyira nem,nem rég még versenyzett

McK (törölt) 2010.12.12. 22:45:18

@Rocko-: Semmi akadálya,csupán egy nyilt nap kell az euroringen.

Rocko- 2010.12.12. 22:47:33

@McK: okéj. szólj ha jöttök. :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.12. 22:49:17

@betm3n: Budai Bélának van egy.. Övé az egyetlen vilniusi darab. Néhány éve tetőt kellett volna rajta cserélni, de nem engedte. Ezt ki köll kalapálni, helyre kell állítani, mert ennek ez a szépsége :)
Viszont magyar motorral mentek vele, az eredeti orosz megmaradt tartaléknak. A magyar erősebb volt :)

Hurri Kán 2010.12.12. 22:49:51

@deak.atti:

Én ezekről az Autópiac, vagy az Autó2 c. újság valamelyik jó pár évvel ezelőtti számában olvastam, a mostani Retromobilban pedig a Skoda gyári múzeumáról van egy cikk pár fotóval.

Feltételezem a többi ex-szoci gyártónak is lehettek ilyen prototípusai, de azokról semminemű infóm nincs.

Pl. a DACIA 1310-nek is volt egy "pick-up" változata, amikor kb. 15 éve voltam Nagyváradon még sokat lehetett látni belőle, csak hozzánk pl. nem importálták.

McK (törölt) 2010.12.12. 23:05:33

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
Ahoz képest,hogy néha micsoda tulok vagy,igen jól vágod ezt,elismerésem.

@Csikós Zsolt: Elvileg elment az ízelítő..

ommm 2010.12.12. 23:29:53

@McK: Motor nélkül. Bezséltem a tulajjal tavaly, úgy volt, hogy megyek riportra, aztán nem úgy lett (nem rajta múlt)

Rajninho 2010.12.12. 23:47:39

Fene a jó dogotokat ,hogy ilyen brutál gépekbe ültök :)
Nagyon durvák ezek a Larikok :)
Ő most lehet hülye kérdés ,de Skodáról miért nem csináltatok soha ilyen hetes cikket szerintem van olyan nagy múltja mint a Ladáknak sőt ugye bár 130RS meg LR-ek és egyebek nagy eredményekkel és múlttal rendelkeznek :) Szívesen olvasnám azt is :)

yenoee 2010.12.12. 23:49:45

@gyvy: A fenét nem, volt egy csomó, szinte az össze haza is talált igen hamar. Szinte :)
www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/dacia/dacia_1304-4294959

blaiser 2010.12.12. 23:50:03

Atyaeg, de gyonyoruen szolnak ezek az Autok! Egeszen atnedvesettek a konnycsatornaim.

Minden tiszteletem az Urake, le a kalappal es sok-sok versenykilometert kivanok gepnek es embernek egyarant!

Hurri Kán 2010.12.12. 23:57:35

@yenoee:
:DDD

Hol volt ebből csomó? Én itthon nem láttam igaz én városi csótány vagyok :)

kkn 2010.12.13. 00:50:45

Biztos jó a cikk, de egy másik videós cikket is ott hagytam abba, ahol nem tudtam az oldalból kinagyítani a videót. Eddig még ment, de most nem. Az indavideón megy, de a totalcarról nem. Úgy látszik, mások sem ok nélkül panaszkodtak rá eddig.
Ez meg annyira felhúz, hogy dühömben az egészet cikket hagyom a fenébe.

vancello · http://vancello.hu 2010.12.13. 01:27:34

@Rajninho: Szociautó-nimbuszügyileg szerintem a nyomába sem ér egy Škoda egy Ladának.

Rajninho 2010.12.13. 02:15:30

@vancello:
Erről szerintem ne nyissunk vitát :D .
Én mind kettőt szeretem és ennyi elég is :).
Másik meg nem folyok bele Lada Skoda harcba inkább és lehet MO-on a Lada a felkapottabb, de eredményekbe azért Skoda ott van Monte Carlo rally-t sem a Lada nyert :$

yenoee 2010.12.13. 08:15:54

@gyvy: '90 körül jöttek, és igen hamar megtalálták a hazafelé vezető utat. Ami nem, az neg pár év alatt szétrohadt.

Szkotti 2010.12.13. 08:21:07

@Csikós Zsolt: Lehet, de ahhoz hasonlóan komolyan megépített kocsi nemigen van több. Utcai replika van jónéhány, de ilyen szintű nem nagyon. Esetleg pár db porlad itt-ott még azok közül, amik anno versenyautóként szolgáltak...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.12.13. 08:38:25

@Rocko-: Ott kellett volna állnod a pálya mellett, kb. a 90-es évek közepén, mondjuk Mátraverebély vagy Cered környékén. Eldobtad volna a hajad. Mint Csikós.

vancello · http://vancello.hu 2010.12.13. 08:39:38

@Rajninho: Ne érts félre, én is szeretem a Škodákat. De te magad is tudhatod, hogy viszonyulnak hozzájuk a Ladához képest. Soha nem lesz olyan nimbusza.

Rocko- 2010.12.13. 08:40:44

@malenykij polgar: hát jah. sajnálom, hogy a 80-as évek, 90-es évek kimaradt így nekem. de hát tanulni is kellett. :P

hirtelendi 2010.12.13. 09:26:50

@Ratnet: Valami forrást? A II. világháborúval foglakozó összes kiadvány a második világháború óta nyugaton, és 1990 óta idehaza. A Vörös Hadsereg teljes szárazföldi teherautó és dzsip állománya a nyugati szövetségesektől jött, ahogy a vadászgépek nagy része is, Légelhárító lövegek, harckocsiba szerelt lövegek is nagy számban érkeztek, légibombák, hajók tengeralattjárók is jöttek az amerikaiktól, és nagyszámú jól képzett földi kiszolgáló személyzetet és légi-irányítókat is adtak át, valamint a pilótakiképzést is angolok és amerikaiak irányították. Komplett gyárakat szállítottak át a Szovjetunióba, hogy járművekkel lássák el a Vörös Hadsereget. csak a Lend-Lease szabály alapján 11,3 milliárd dollár segélyt kapott a SZU az USÁ-tól, és Nagy-Brittania a saját segélyei egy jó részét is átengedte a SZU-nak 1942-ben.

Cymantrene 2010.12.13. 09:33:37

Kis kitérő: mindig is kiváncsi voltam, hogy ha sikerül megcsinálni az elsőkerekes Skodát ugyanabban a kasztniban, milyen autó lett volna. Nekem a facelift utániak mindig is tetszettek, de a Ladákhoz képest olyan "puhák" maradtak.

hirtelendi 2010.12.13. 09:34:08

@vancello: Ezeknek a megjegyzéseknek az égvilágon semmi értelme, ez nem presztízskérdés, már nem az, hanem a a múlt felidézése, arra emlékezés ami jó volt belőle. Kit érdekel, hogy 30-40 éve a nyomába ért vagy se. ma már tökéletesen egy szinten vannak, ha engem kérdezel. És nekem kell egy 1980-as narancs 120L az összes Ladám mellé, csak találnék már egyet.

Cymantrene 2010.12.13. 09:35:13

A Totalcar elején volt egy cikk egy 1700-re megcsinált utcai kocka-Ladáról. Azzal mi lett? A cikk végén ígérték a folytatást, de én nem láttam.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.13. 09:38:05

@McK: van a szerelem, és van a direkt pukkasztás. általában direkt pukkasztok, ezért mondom, hogy egy szavamat se kell elhinni alapjáraton. :)

Nyiri 2010.12.13. 09:41:24

De gyönyörű hangja van a VFTSnek!

Cymantrene 2010.12.13. 09:45:57

@hirtelendi: Én olyan 10-15 % hadianyagról olvastam. Ez persze pont az a szükséges plusz volt, mennyiségben és minőségben is, ami átbillentette az egyensúlyt, de azt is mutatja, hogy meg volt az alap, amit "tunigolni" lehetett. Szerencsére a japánokra még önerőből rá tudtak ijesztni '37-ben Halhin Golnál (hm, elméletet akkor éppen a németektől tanultak...)

gigabursch 2010.12.13. 09:59:32

T. Totalcar!

Köszönöm ezt a hetet, nagyon tanulságos volt.

Megmondom őszintén nem bánnék egy ilyet Dáciából, Skodából, Wartburgból, Trabiból sem.
Klubok vannak hozzá, évforduló mindig lesz.

Rajta

dekás dezső 2010.12.13. 10:00:10

Balatonyi nagyon lazán adja elő, ehhez nincs is mit hozzátenni, ezt így kell csinálni. EZ az autózás, nem az amikor sokszáz lóerős négy keréken guruló kompjútert vezérel az ember.

McK (törölt) 2010.12.13. 11:03:21

@Csikós Zsolt: Érdeklődnék,hogy átmentek-e a képek,mert nem jött visszajelzés..

barumka 2010.12.13. 11:08:40

@McK:
Megy a vetítés nagyon. A sumava rally pontos időpontja...
Rally Šumava
(7. – 9. 4. 2011)
. Szerintem a janner rallyra gondolsz, az az év elején lesz. A sumava régebben volt havas verseny. Szerintem a kiemelteken kívül vannak még jó ladás pilóták, de nagyon kevesen. Nem értem, miért kell 4.5 millát belerakni egy kocsiba, hogy versenyezni lehessen vele. Tudom, a lada érzés, de leszarnám ezt az érzést, ha ennyi pénzért beülhetnék egy m3 ba simán. Vagy már már egy evo 6 ba is. Na mindegy, nem vagyunk egyformák. Valakinek buli az állandó szerelés, a váltó keresése, a difi keresése, és megvétele több kilóért, valakinek pedig az a buli, ha csak beleül egy kocsiba, a szervízbe csak az üvegeket mossák le, esznek isznak pihennek, és közben nagyobb kategóriás kocsikat is ver a mezőnybe.
A Szabó Laci is csak azóta érdekes, mióta ladával indul. Előtte a trabival senki nem emlegette ennyit.

Ratnet 2010.12.13. 11:10:22

@hirtelendi: Forrás továbbra sincs. A neten semmi, az igazság meg az, hogy a nyugat a náciktól jobban félt éppen, mint a komcsiktól (ez az állandó frusztrált rettegés afféle nyugati sajátosság) ezért (és persze ne feledjük: a biznisz miatt) 'támogatták' anyaggal a szövetségeseket és a szovjeteket. Az oroszok ezt udvariasan elfogadták, de nem azzal a sok amcsi kacattal nyerték a háborút, amit a németek kacagva, tucatszám lőttek ki alóluk.:-)

A Skoda-Lada vitához csak annyit: a Skodát a farmotoros építése, a futóműve, és viszonylagos 'esetlensége' kevésbé tette jó tuning-alappá. A Lada már önmagában is kiforrottabb, élvezetesebben vezethető autó volt.

barumka 2010.12.13. 11:21:02

@Rajninho:Hogy könnyebb legyen eldönteni a vitát, utána kellene nézni a két típus eredményei után a nemzetközi rally porondon. Ennyit erről. Lehet itt isteníteni a ladát, amely szerintem azért van, mert elől a moci, hátul a hajtás, ellentétben a skodával, ahol mindkettő hátul van egy ideig. Majd az első kerékre váltás után, kiesett az emberek kegyeiből. Már akinek. De sajna magyarországon a lada maradt az isten. Pedig már a hazájában sem mennek vele sokan, pontosan alig alig. De nélunk még mindig ez a legjobb csajozós kocsi a falukban....

McK (törölt) 2010.12.13. 11:34:17

@barumka: Látod,én is sokmindent nem értek.
PL azt sem,hogy valakinek miért okoz örömet az,hogy mások örömét leszólja,hogy belköpjön a puncsostálba házibulin,hogy a menyasszonynak a lagzin ecsetelje,hogy a vőlegény ódákat zengett az előző csajával való hempergéséről.
Mégis vannak ilyen emberek ugye?

A sok-sok szépről pedíg annyit,hogy egy EVO VI jelenleg semmire sem jó,mert nem nyerhetsz vele semmit,egy defekt viszont annyiba kerül,mint egy zsiguli bódé..
Ezt is tedd a mérlegedre.

barumka 2010.12.13. 11:43:15

Látom nagyon toppon vagy az árakkal. Megsúgom, tévedsz, de ne nyissunk ebből vitát. Nem köptem én bele senki puncsos táljába, csak ez az egyoldalúság bosszant, meg a valótlanságot állítók.
Evo 6 semmire nem jó?? azért ezt nem jelenteném ki ennyire magabiztosan. Lehet azért labdába rúgni az első osztályban is, és a túrában is. Mellesleg nem egy kategória a két autó, pedig majdnem ugyanannyiba kerül. Lada bódé?? A legfiatalabb is 15 év körül van, és hulla rozsda az egész. Vagyonokat kell rákölteni, hogy egy-egy kpm vizsgán átmenjen.... De ne vitázzunk, mert meddő az egész. Szerettem én is a ladákatr, a Balatonyi Árpit is nagyon, akkor, mikor még a Cigánnyal, a Raussal, meg Maticcsal vívtak ezelőtt 20 évvel kb. De nem most, mikor akkor mennek látványosan, ha rámennek egy olajfoltra nyáron.

whyyy 2010.12.13. 11:56:53

Nemtudom volt-e a fotokrol szo, de aki ezeket fenyelte, az mondjon le! ezek a szetsz.rt nezhetetelen hujesegek ... remelem nem ez az irany az indexen :(

Rajninho 2010.12.13. 12:00:35

@vancello:
Tudom ,hogy szereted :) Láttam oldaladon. 130RS es képek jól sikerültek le is mentetem :)
Most lehet kivágnak innen :D De DUEN-en is van egy meg emlékezős videó a Magyar Ladákról nézzétek :) www.duen.hu/hirblog/duen/video_-_ladak_magyarorszagon_2010-ben

Rajninho 2010.12.13. 12:02:02

@Cymantrene:
Ha kimész a csehekhez :) A múzeumban van prototípus belőle 120-asra hasonlító kasztni és orrmotor és elsőkerék hajtás .
Én is még csak képekről láttam . De a skodaklub.com oldalon galériákba megtalálod róla a képeket :)

Rajninho 2010.12.13. 12:06:46

@hirtelendi:
Így van valami ilyesmire gondoltam én is . Ezért is írtam ,hogy Lada Skoda harcba nem folyok bele felesleges már annyira kevés van mind kettőből meg úgy a KGST autókból össze véve inkább tartsunk össze :) Attól ,hogy Skodám van a rally-n első vagyok aki csápol a Ladáknak meg őrjöng ha valamelyik egy jó keresztet jön :)Kis korom óta imádom a Ladákat mellesleg abban nőttem fel faternak 11 évig volt 1200-ese a 105-ös Skoda után . Amúgy valamelyik nap láttam egy narancs 120-ast hahun 80-85 közti lehetett és ugye bár szinte ingyen mert sajnos a skodák ára még lefele megy mindig kivéve a 100-as és 110-es szériát meg a korosztályát bár már egy 78-79 es 105 ami gyári állapotú már az is megérett az jó árért ,de pl én a 87-es 120-asomat hiába gyári állapotú nem tudnám eladni 80-100 nál többért vagy még annyiért sem igaz én is 50-ért vettem :D

Rajninho 2010.12.13. 12:09:19

@gigabursch:
Hát igen pl a Skodának ott volt a 100. nem is oly rég :)

Rajninho 2010.12.13. 12:15:13

@Ratnet:
Hát igen ,de azt nézed most MO-on nem is tom hány Skodát tudnék felsorolni ami brutálisra lett tuningolva és ugyanúgy elmegy keresztbe kanyarba még kicsikét gyorsabb is ha minden igaz . Jah és pl szlalom versenyeken egyre több Farosos skodás indul mert ott pl egyre inkább úgy tűnik ,hogy elég nehéz őket megverni . Adott lenne egy pálya szakasz meg pl egy rally Lada legyen mondjuk A-s , de lehet VFTS is meg mondjuk egy 130LR vagy RS én össze mérném őket :) Két jó pilóta akik érzik is rendesen és akkor had szóljon lehet elverné a Lada a Skodát lehet nem ,de lenne egy jó napunk :D
Amúgy azt mellékesen megjegyezném ,hogy még a Ladákba ugye 1.6-os motorok vannak faragva meg már attól feljebb a Skodákba 1.3-asok és azokat is 130 lóerő környékére felhúzták :) Most itt MO-on is 1.4 -es Skoda motorral gyorsulási versenyen alázgatják az erősebb autókat :) Lényeg szeresem a Ladákat én is :P

Rajninho 2010.12.13. 12:19:52

@barumka:
Ehe hát igen valami ilyesmi ,de azért valljuk be tényleg élvezhető a Lada :)
Bár tegnap éreztem a Skoda hatalmas előnyét a Ladához képest jöttem be az udvarra és nagy hó kicsit oldalra csúszot amikor már azt hittem elakadtam akkor hirtelen kijött a hóból és nem kis hó mennyiségről beszélek :) Mellesleg tegnap ugyanúgy keresztbe autóztam és nem kellet hozzá Lada :) Csak hó :D De még a LAdások tudnak játszani aszfalton is Skodával csak hóba max vizes úton :( Persze 120-as motorral :D
www.youtube.com/watch?v=ZMDEKbGmlg0 1977 Monte Carlo kettős Skoda győzelem :)

sassy65 2010.12.13. 13:26:40

@Rocko-: Vagy álltál volna a Berkesz-Nyírkarász gyorson amikor Ferjáncz még R12 Gordínivel nyomta.+Ladák+NDK gyári Trabik,Wartburgok, 1-2 NSU(Cserkuti Öcsi:-)pl. )

sassy65 2010.12.13. 14:02:18

Ja és a Skoda 130 RS és Balatoni M.fahrer!!

Csikós Zsolt 2010.12.13. 14:26:03

@whyyy:

Te se bírsz belekattintani a galériákba...

whyyy 2010.12.13. 14:28:26

@Csikós Zsolt: dede, ott megnezegettem.
De a cikk melle mieeerttt? :(
Ez kene a galeriaba, aztan oda se kattintok :P

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.12.13. 15:13:52

@Csikós Zsolt: én sem szoktam belekattintani a galériákba, csak ha nagyon érdekel egy autó.

egyébként miért lette kilyenek a képek?

ommm 2010.12.13. 15:41:33

@Rajninho: Elég pozsonyig menni. Ott van két rendszámos.

hirtelendi 2010.12.13. 16:03:42

@Ratnet: ne legyél már ennyire szűkagyú, mi az forrás továbbra sincs, a gugli a te barátos is, nézd meg mondjuk Wikipédia Lend-Lease címszavát, vagy ajánlom figyelmedbe egy Churchill nevű segédkávéfőző II. Vh-s visszaemlékezéseit, vagy A.J.P. Taylor összes műveit, vagy a negyedikes történelemkönyvet. Nyilván nem azzal a sok kacattal nyerték meg a háborút, nem hát, a hadseregük egy helyben állt volna a sok amcsi kacat nélkül, a légierejük egy nulla lett volna. Nem tudom, hogy melyik hadseregben voltak olyan teherautók, amiket nem lőtt ki az ellenfél, ha eltalálta, kacat vagy nem. És nem tudom, hogy melyik hadseregben voltak olyan teherautók vagy dzsipek, amiket nem lőttek ki tucatszám, de neked biztos vannak rá forrásaid.

hirtelendi 2010.12.13. 16:06:52

@whyyy: Pedig tudhatnád, ha picit beleolvastál volna. Meg ha egyszer is érdekelt volna, már rég rájöttél volna, hogy a fotókra rá lehet kattintani, és akkor megnyílik egy galéria sokkal több, az indafotó által nem tönkretett, és nagyobb méretű fotókkal. De tudom, vaktában hőzöngeni sokkal könnyebb, hiszen a cikk vagy a fotók amúgy sem érdekelnek, ha erre sem vetted a fáradságot.

hirtelendi 2010.12.13. 16:08:18

@Rajninho: Ez a youtubon van, és már linkelte szerintem a készítője. Amit te linkeltél az már csak embedding. De persze ebből sosem elég...:)

hirtelendi 2010.12.13. 16:12:07

@Rajninho: Tudom, a Skodák ára tényleg a béka feneke alatt, de mondjuk a tiédhez hasonló korú kockaladáké is. Igazából a Ladákból csak nagyon patent állapotú és/vagy 70-es évekbeli daraboknak van ára, és még ott is elég faramuci a helyzet, egy kombi vagy 1500-ös már haszonnal is felújítható, de egy 1200-es, még ha 70-es évek eleji akkor se tud nyereséges lenni, 5-600 a max. amiért el lehet adni vagy annyi se.

hirtelendi 2010.12.13. 16:22:04

@Rajninho: Felteszem, hiába volt ott a 100. év a Skodának, ha nem rágta a szerkesztők fülét senki udvariasan nyaggató emailekkel, és ajánlgatta a segítségét egy Skodás cikksorozathoz, gereblyézte össze az autókat és embereket a fényképezésekre, segített anyagot gyűjteni a cikkekhez. A Totalcar nem egy időmilliomosokból álló több ezer fős szerkesztőség, hanem egy frankó, de kicsi csapat, amelyik vevő a jó ötletre, de nem árt ha az szervezőkészséggel és hajlandósággal is párosul. Mi a klubunkkal ugyan csak egy cikket akartunk, de amikor előjöttek a grandiózus tervükkel a cikksorozatról, mi is azonnal vevők voltunk rá, nekik meló volt látástól mikulásig (hogy tudd, a cikksorozat október eleje óta készül, és még most is van anyag, ami WIP), nekünk meg egy jó pár nap élvezkedés volt, mert ugyan az időnket lekötötte, de minden percét élveztük.

Akár fogadni is mernék, hogy ha Skodával, Wartburggal, vagy akármivel megkeresik őket, ésszerű időtávon belül hasonló konstrukcióban megcsinálják. Egy Trabant-Wartburg, vagy egy Skoda cikksorozat biztosan szólna hasonlót, mint a Zsiguli.

hirtelendi 2010.12.13. 16:24:28

@gio: Hogy belekattints a galériákba :))

Mondjuk én mindig végigkattogtatom, nagyobbak a képek, és több is van belőlük.

Ratnet 2010.12.13. 16:54:16

@hirtelendi: Béna amcsi tankokat lőttek ki vígan a nácik tizesével, de sebaj.:-)

Mivel ez Lada hét, ezért inkább meghagylak a sajátos háborús-hitedben főleg, hogy ne OFFolódjon szénné a VAZ-vezérfonál.

Más: Skoda-, Wartburg-, vagy Trabant-héten (netán Dacia-hét? brrr!) ha lesz, szerintem nem lesz ekkora óváció. Bármennyire is szerettük ezeket a masinákat is.:-)

hirtelendi 2010.12.13. 17:14:05

@Ratnet: És? Mesélj már hol írtam arról, hogy "béna" amcsi tankokat kaptak az oroszok? Érdekes, miután már konkrét forrásokat jelöltem meg, elkezdesz olyasmivel vitatkozni, amit én nem állítottam. A Lend-Lease történelmi tény, azért mert nálunk a komcsik alatt nem taníttoák, még úgy volt.

Ratnet 2010.12.13. 17:32:09

@hirtelendi:

OFF

Legalább olvasnád el azokat a forrásokat amiket bőszen ajánlgatsz.:-)
Ott is le van írva fehéren-feketén, hogy egyrészt banki/üzleti szempontok miatt szórták a világba a kacatjaikat az amcsik, valamint kiolvasható az oroszoknak adott 'támogatás'(khm: inkább kölcsön) mennyisége és, hogy az hány százaléka az össz ....... ésatöbbi, ésatöbbi. Más is szólt már fentebb emiatt, talán nem véletlenül.
Ha tovább keresgélsz, informálódsz, találsz olyan írásokat is, hogy hogyan röhögték ki az amerikai harckocsikat, mind a német, mind az orosz oldalon. Vicc.
Magyarul: az amcsik üzleti érdekből (és a náciktól való félelem miatt) középszerű hadicuccot és járgányt árultak hitelbe' mindenkinek, amit például az oroszok ilyen-olyan okból kifolyólag, b...tak visszafizetni.:-)

ON

A továbbiakban tényleg nem érdekel ez a téma. Térjünk vissza a Zsigulátorokhoz. Meg Skodákhoz.

hirtelendi 2010.12.13. 17:45:11

@Ratnet: Jaja, banki, üzleti szempontok, nem azért mert így őket tehermentesített az európai harc alól. Az angoloktól legalább támaszpontokat kaptak cserébe, az oroszoktól még azt sem, Sztálin kerek-perec megtagadta pl. a legyeleknek nyújtandó nyugati segytséget orosz támaszpontokról. És több mint egyötöde ment közvetlenül az oroszkonak, mit számítanak az arányok mégis? Az angolok azért kapták kb a 3/5-ét mert ők főleg hadihajókat kaptak, mert nekik az kellett, az oroszoknak meg főleg járművek és vadászgépek, mert nekik meg az kellet. Az amerikai segytség nélkül az orosz hadsereg mozgásképtelen lett volna, vagy máshogyan, ha meg kell osztaniuk az erőforrásaikat mondjuk a tankok és teherautók gyártása között gyorsan elverték volna őket. Azért elég érdekes egyébként, milyen gyorsan elolvastad a a vaskos forrásokat amiket javasoltam, hogy máris ilyen komplett képed van a Lend-Lease-ről, persze az még nem esett le, hogy ez csak az egyik része volt a segélyeknek. Érdekes, hogy aközépszerű teherautóikat és a középszerű dzsipjeiket, amivel pl. a Vörös Hadsereget is mobilizálták az egész világ lemásolta, köztük az oroszok is.

És már megint mit jössz a harckocsikkal? Neked fixa ideád, hogy olyasmivel vitatkozz, amit senki sem állított, vagy vitatott? Különösen hogy már másodszor nem érdekel a téma. Kíváncsi vagyok még hányszor nem fog érdekelni?

Ratnet 2010.12.13. 18:05:28

@hirtelendi: Ez hogyan kapcsolódik a Ladákhoz?

hirtelendi 2010.12.13. 18:12:58

@Ratnet: Úgy ahogy a tárgyban általad megejtett hozzászólások.

Ratnet 2010.12.13. 18:29:21

@hirtelendi: Én -mint jó Ladáshoz illik-, utálom az amcsi 'hájpolást'.:-)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2010.12.13. 18:31:15

@Ratnet: pontosan, a Shermanek a puszta mennyiségükkel győztek a zsebóra precíz, de pont ezért túlbonyolított Tigrisek fölött..

A németek páncélját max kifényesítette a lövegük, hacsak nem közvetlen közelről, hátulról a légszűrőknél lőttek rájuk.. :)

dr.oid 2010.12.13. 19:54:48

Ifjúkoromban sokat huhogtam a hegyen,
októberben már csípett a dér,
fohászkodtam: -Csak akció legyen!
Ladás a kanyarba keresztbe befér...
Na bazmeg, az ember mit tegyen,
fékcsikorgás, elfogyott a tér,
a süsnyésben már nincs út-egyen,
fatörzsek közé hajtani nem ér...

Orvost, orvost ordít a tömeg,
kezek integetnek sötét éjszakában,
na te is jól rábasztál öreg,
innen már nem mész el csak zsákban.

Furcsán fest a verda fának préselődve,
a hátsó híd a váltóig csúszott,
a motor, a hűtő, a kasztni szétkenődve,
ilyen zakót nincs ki még megúszott,
hacsak nem egy terminator-ürge...

Emberek mozognak, roncsba belenyúlnak,
sofőrt navigátort, az útra kihúznak,
nem fest jól a helyzet, egyik fickó hörög,
a nép orvosra lel ki nem sokat tötymörög,
vizsgálja a csávót, maradt-e ép szerve,
ha már a kanyarban ekkora volt mersze,
a sisak lekerül, eltorzult arc látszik,
sárguló lombok közt a halál citerázik.
-Dokikám mi van már, megmurdel a csávó?
-Hát nemigen csak a Sabelt rángatta szét bátyó.
Mintegy varázsütésre lábra áll a hősünk,
génjeiben szittya lóterelő ősünk.
Nyers szovjet technika kemény kéz uralja,
beleborzong mindaz aki egyszer hallja,
ez nem egy sínautó csúszkál-jár a segge,
gonosz-alattomos tetves ruszki beste,
de így az izgalom soha nem ér véget,
kenyérből-cirkuszból mindig kell a népnek...

Cymantrene 2010.12.13. 21:08:42

@Rajninho: Azt tudom. De az ebből a szempontból nem érdekes. Prototípusa van mindenkinek.
De mi lett volna, ha utcára kerül? Néha elnézegetem a faros Skodákat, és megpróbálom elképzelni, hogy elöl van a motor/hajtás: akkor is olyan bénácska lenne?

waffen55 2010.12.13. 21:11:12

@ommm: Sajnos most nem olvastam el minden kommentet időhiányában. DE! Én támogatom, hogy készíts a az autózás magyar nagyjairól sorozatot !!!! Igen, ne csak a sportról a technikáról is! Szerintem nem én vagyok az egyetlen aki szívesen művelődne/szórakozna ilyen cikkeken...
Akik még élnek közülük dobják fel anekdotákkal sztorikkal, lehetnek régi képek stb. Tudom, hogy nem apróság amit kérek, de mondjuk uborkaszezonban sokkal nagyobb értéke lenne mint, az ún. klikk vadász cikkeknek és vannak remek kollégák is kiknek biztos meg van a maguk asztala itt is.

:)

Szkotti 2010.12.13. 21:29:13

@dr.oid: Engedje meg, hogy asssztakurva.
;o)

Rajninho 2010.12.13. 22:07:43

@ommm: Van ott két rendszámos orr motoros 120-as Skoda :O Na ezt szerintem megfogom tenni ,hogy elgurigázok odáig :)

Rajninho 2010.12.13. 22:08:44

@hirtelendi: Nekem nincs kocka ladám :(:) Nekem kocka Skodám van :P 120L :)

Rajninho 2010.12.13. 22:10:08

@hirtelendi: Értem értem hát ez akkor így már más :) Remélem egyszer azért csak lesz a többi KGST gépről is :)

Rajninho 2010.12.13. 22:11:13

@hirtelendi: Lényeg ,hogy jó nézni akár 100x-is :)

Rajninho 2010.12.13. 22:14:36

@Cymantrene:
Hmm kitudja nekem ez így tetszik meg van a szépsége a körlámpás elől hátul vasalólámpás farosnak is , meg van a szépsége a 100-a soknak is 110R-ről nem is beszélvén :) meg meg van a szépsége a trapéz lámpás skodáknak is . Nekem pl 87-es trapéz lámpás skodám van 120L tegnap este mentem bezárni a kaput azt még járt a gépes meg lámpa is világolt nagyon vad hátulról nézve :) Pl most levetem a sárfogó gumikat már az is számít kicsit (egyik el volt szakadva:D) látszik így a terpesztés a hátsó keréknél és jól nézz ki arról nem is beszélek ,hogy egy Rapid milyen vagány gép :)

ommm 2010.12.14. 23:27:28

@Rajninho: Járfalu (Jarovce), a helyi Tatra klub garázsában áll a közlek. múzeum pár poros, régi autója, köztük két orrmotoros Skoda is. Az egyik ötajtós, a másik négy. Full Favorit-hajtáslánc van alattuk.

Rajninho 2010.12.14. 23:35:00

@ommm:
Ez komoly :) Eddig csak arról tudtam, hogy a Cseh múzeumban vannak gépek legalábbis Skodások oda mentek :)

coord 2010.12.18. 21:57:32

@Csikós Zsolt:
Zsolti, köszi a remek ladás cikkeket, alig bírtam feldolgozni őket. Csodálatos hét volt :-)

kultúrpesszimista 2010.12.28. 19:43:29

Halihó!

Lada Lotusról hallottatok-e már? Íme:
www.youtube.com/watch?v=NtsM3eFA7iE&playnext=1&list=PLACCFFD422A624CC7&index=34

Összeereszteném egy VFTS-sel!!! :)

Óriási meccs lehetne!
süti beállítások módosítása