Range extender házilag?

  2010. október 23. - Gulyás G Címkék: range extender

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

Amíg a marketingesek azon vitatkoznak, hogy a Chevy Volt / Opel Ampera hibridautó (mert van benne benzin- és villanymotor is), vagy kiterjesztett hatótávú elektromos autó (azaz range extender, mert a súlypont a villamos hajtáson van), addig az autós újságíró csak vakarja a fejét, hogyan is magyarázza el az egészet egyszerűen.

Gyakran kerül elő a hasonlat, hogy vegyünk egy villanyautót, és dobjunk egy aggregátort a csomagtartóba, azt kész.

A technikai haladásban messze előttünk járó Egyesült Államokban már meg is jelent az aggregátor a csomagtartón. Ugyan a termelt elektromos energia egyelőre nem vesz részt a hajtásban, pusztán a klimatizálást szolgálja, így is hatalmas lépés az emberiségnek. Innen pedig tényleg már csak egy ugrás a targoncamotoros Buick. Szomorú lenne, ha ebben a kiélezett versenyben lemaradna az az ország, ahol minden harmadik fűnyírót ma is mosógép- vagy centrifugamotor hajt. Vagy Ön már tudja, hol épül az első kiterjesztett hatótávú Puli? Vagy látott már a csomagtartóba rejtett aggregátorral közlekedő, villanymotoros Suzukit? Árulja el nekünk, szívesen bemutatnánk!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr782385772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.10.23. 15:23:54

Looool, ez nagyon kemény! Pedig hát az USA nem is a gányolás hazája :D

bardocz 2010.10.23. 15:28:08

Nem-e?
Hát a 40colos felnivel megáldott gengszter niggák kocsija mi, ha nem gányolás?

Csabby 2010.10.23. 15:40:25

Az ilyennek kapa való a kezébe, nem kormánykerék...ha meg spórolni akar a klíma miatt, akkor egy barom.

Rocko- 2010.10.23. 16:14:02

@ColT: de, az. @KuKori: jól mondja.
meg úgy nézz meg egy bármilyen "építős" műsort. erővel építenek, aztán ha nagyon nem megy, akkor gondolkoznak.

szamok ember 2010.10.23. 16:21:06

ColT :
A duct tape (szövettel erősített széles szigetelőszalag) olyan, mint a Csillagok háborújában az Erő: van világos oldala, van sötét oldala, és összetartja a világot.

Ez egy amerikai közmondás. Méghogy nem gányolnak...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.23. 16:27:31

@szamok ember:
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the duct tape.

Otherwise leave it.

:D

LoneWolf 2010.10.23. 16:31:15

Egy 12/230 Voltos 1200VA-es inverterrel elegánsabban (és csendesebben)is meg lehetett volna táplálni azt az ablakklímát.

Kíváncsi lennék, hogy az NTSB mit szólna ehez az installációhoz?
Itthon a műszakin azonnal hozzáírnák a
benzines aggregátor hengerűrtartalmát/teljesítményét a forgalmiban szereplőhöz, osz't feljelentenek biztosítási csalásért...

bacondesign 2010.10.23. 16:38:40

Viszont viccet félretéve milyen logikus válasz van arra, hogy a Volthoz/dízelmozdonyhoz hasonló meghajtású autók (belső égésű motor optimális, egyenletes terhelés alatt működhet, nem kell hagyományos hajtáslánc) nincsenek a piacon? Összeesküvés elméleteket leszámítva. Lehet, hogy csak költői a kérdés...

MP 2010.10.23. 16:43:24

Nálunk??? Ahol az elhasznált sütőolajjal hajtott autó is illegális???

nehogymárne 2010.10.23. 16:53:52

@bacondesign: úgy egy éve mutattak valahol (tán pont a tc-n?) egy olasz gyártót aki ékegyszerűségű kisdízeleket készít (fejleszt) pontosan azért, hogy kicsi, olcsó, mindennapi használatra alkalmas dízel-elektromos kocsik készüljenek belőle. ő esküszik rá, hogy mire az elektronika-akku-villanyhajtás fejlesztése és szérianagysága elér odáig, hogy népautókban is lehet gondolkozni, addigra ő olyan pozícióban lesz, hogy gennyesre keresheti vele magát. vagy így lesz, vagy nem, mindenesetre vannak már az ügyön páran.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.23. 17:13:07

erre kéne egy céget alapítani (: sok régebbi kocsiba már úgysem lehet utólagosan a gyári klímát beszerelni, a Diavia meg nem gyárt

itt a megoldás

ezeröcsi 2010.10.23. 17:18:22

Nem Suzuki, de még csak nem is Puli:

Debrecenben a 3F troli (nem tom pontosan, emlyik megállónál, mert pesti vagyok, csk láttam, és nagyon tetszett) egyszercsak leereszti az áramszedőit, beindít egy diesel motort és villanymotoros hajtással, de vezeték nélkül, a diesel által termelt árammal megy tovább. Megkrédzetem a sofőr bácsit, állítólag viszi az 50-et, de inkább 30-40 a jellemző, takarékossági okokból. Ami kicsit érdekes, hogy nem D, hanem TR kategóriás jogsival lehet vezetni, a TR-nek meg még csak a C-sem előfeltétele, csak a 2 éves B. De a D nem érvényes rá.

ezeröcsi 2010.10.23. 17:21:26

@ezeröcsi: Elnézést, apróság, de akkor is:

3F jelű villamos Szegeden van, ezzel kavartam, a szóban forgó trolijárat a 3E jelzést viseli, Debrecenben.

ezeröcsi 2010.10.23. 17:27:15

@ezeröcsi: www.youtube.com/watch?v=Di_Z4DBamZM - itt egy videó róla. A kasztni lengyel (Solaris), de a gépszet magyar (Ganz).

arthur877 2010.10.23. 17:30:18

Ez az installáció a takarékosság jegyében született! Az inverter beszerzése pénzbe került volna, a régi klíma meg éppen ott volt, az aggregátort meg ha hazamegy a farmra, és kell, akkor csak leakasztja, és a használati helyére teszi vissza...

Sys 2010.10.23. 18:26:40

@ezeröcsi:
Pl a régi 83 as vonalán is jár Pesten ilyen. Mivel nincs még rendesen kiépítve a rendszer a Vámház krt - Kálvin tér között ott is így megy.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.23. 18:28:10

Még jobban rontja az alapban is rossz légellenállást. 5 személyes platós autón egyszerűen elfér az akkupakk(szabvány keretben), hatótávolságkiterjesztő áramfejlesztő(lecsavarozva), és némi csomag is. Akár le is lehet fedni a platót, és nyílást kialakítani az áramfejlesztő légszűrőjéhez, kipufogójához.

1kutya 2010.10.23. 18:40:07

@ezeröcsi: igen, gyakorlatilag a 2-es, meg a 3-as útvonalat "áthidalják". így nem kell külön felsővezeték hálózatot kiépíteni, hanem ezzel az öszvér megoldással új troliútvonalakat tudnak csinálni.

ezeröcsi 2010.10.23. 18:48:32

@Sys: A pesti Solarisok akksiról mennek, a debreceniekben meg diesel aggregátor van. Debrecenben is van hagyományos, diesel aggregát nélküli változat is.

w a s d 2010.10.23. 19:08:46

@arthur877: Ennél már csak az lenne praktikusabb, ha a Robi kapálógép motorja hajtaná az áramfejlesztőt, és lehetne vele a farmon szivattyúzni, meg a zőccséges kiskertet (ami saját fogyasztásra terem) gondozni.:D

Gulyás G 2010.10.23. 19:20:11

@bacondesign: "milyen logikus válasz van arra, hogy a Volthoz/dízelmozdonyhoz hasonló meghajtású autók (belső égésű motor optimális, egyenletes terhelés alatt működhet, nem kell hagyományos hajtáslánc) nincsenek a piacon?"

A mezei soros hibridben (nagy motor+nagy generator+nagy villanymotor) a többszöri energiaatalakitas vesztesege felemeszti a kedvezö munkapont altal elerhetö fogyasztas elönyet.

A range extendereknel a motor sokkal kisebb (jellemzö a 2 henger es 20-40LE) es a lenyeg az akksikon es a villamos hajtason van. Eddig nem nagyon volt ra igeny es hozza akksi. Most van mind a kettö, dolgozik is minden autogyar rajta ezerrel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.23. 20:13:48

Nem a motort kell fejleszteni, hanem az akkumulátort.

LucziI 2010.10.23. 21:41:11

Ez egy "lakókocsi", benne lakik a tulaj és olcsóért van állóhelyi klímája... szerintem.
Gondolom fűtesni is lehet vele és kevesebbet fogyaszt mint a 4.2-es V8-as Buick blokk, vagy milyen van benne elől.

Sákif za morro? 2010.10.23. 21:49:27

@LoneWolf: "Egy 12/230 Voltos 1200VA-es inverterrel elegánsabban (és csendesebben)is meg lehetett volna táplálni azt az ablakklímát."

És azt az invertert mi a fenével hajtanád meg? Nyilván nem üresjáratban, hanem terheléssel. A sokkal nagyobb indító áramról már ne is beszéljünk. Egy személyautó generátorát néhány óra alatt gallyravágná. (Jóhogynem mindjárt napelemes klíma, nem?)

szg307 2010.10.23. 22:13:37

Luczil-é a helyes megfejtés: lakókocsi.
Nálunk is lehet látni olyat, hogy egy-egy útépítés mellett a puszta közepén egy éjjeliőr vigyáz az autójából az ott hagyott munkagépekre. Van aki külön akksiról, van aki így oldja meg az áramellátást.

konti10 (törölt) 2010.10.23. 22:46:05

Ez a fószer komoly szinten nem szereti a meleget.

Xebulon 2010.10.23. 23:23:18

Ennek adózási okai is lehetnek, akár nálunk is. Tegyük fel, hogy a tiszta elektromos autó majdan behajthat egy csomó helyre, olcsóbb az adója stb... A jó ember megveszi, azt rátesz egy aggregátort. Az autó amúgy elektromos, tölteni szabad aggregátorból is, akkor mi a baj?
A Balatonon is motorcsónakoznak a sznobok. Veszek egy elektromos motorcsónakot, mert diesel/benzin hajtásúra nincs engedély. A fedélzetre kitesznek egy aggregátort és már vitorlázni sem kell...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.24. 01:26:32

@Xebulon: "A fedélzetre kitesznek egy aggregátort és már vitorlázni sem kell..."

Range extender. He.

szabidoki 2010.10.24. 13:19:23

A Top Gear-es arcok építettek egyszer egy ilyen range extender jellegű cuccost, nagy sikerük volt vele Londonban :)
www.youtube.com/watch?v=eBVaOz7zfcc

LucziI 2010.10.24. 19:26:51

@konti10: ja, ja:D
Aludj, lakj, élj, tartózkodj már te is pár órát egy a napon felhevül kocsiban, mikor nincs pénz valódi lakókocsira. Ez olcsóbb, ott nem 350Ft egy liter benzin. Így olcsóbb sokkal.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.24. 21:40:44

Ez sztem inkább egyszerű tahóság amit azzal a géppel tettek! Tényleg Redneckek!

LoneWolf 2010.10.25. 09:54:17

@Ben Zinkoot: Nyilván felesleges említenem, hogy az ablakklíma kompresszora nem folyamatos üzemben megy. Egy 1200VA-es inverter által a 12V-os oldalról felvett maximális 100Amper körüli áramot a generátor és az akkumulátor közösen meg tudja "finanszírozni", ehhez nyilván megfelelő vezetékkeresztmetszet szükséges.
Az említett Buick generátora (bár nem üresjáraton) legalább 60Amperrel terhelhető, az ezen felüli igényt az akkumulátor fedezi. Továbbra is hansúlyoznám: szakaszos üzemről van szó.

A generátor korai elhalálozásáról: túlterhelés esetén az armatúra hatásnak nevezett jelenség korlátozni fogja a kivehető árammennyiséget, megóvva ezzel a generátor épségét. De Neked nyilván ezt sem kell ecsetelnem.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.25. 12:49:13

@LucziI: "ott nem 350Ft egy liter benzin"

És ez nagy baj minden földlakónak.

Trabence 2010.10.26. 13:20:56

LoneWOLF: "Egy 12/230 Voltos 1200VA-es inverterrel elegánsabban (és csendesebben)is meg lehetett volna táplálni azt az ablakklímát."

kizárt hogy ennyit képes leadni egy inverter... Egy ilyen Klíma szerintem 1-2 KWattot eszik... A legnagyobb inverter emit láttam 355Wos volt...

Trabence 2010.10.26. 13:29:58

@LoneWolf: "LoneWolf 2010.10.25. 09:54:17
@Ben Zinkoot: Nyilván felesleges említenem, hogy az ablakklíma kompresszora nem folyamatos üzemben megy. Egy 1200VA-es inverter által a 12V-os oldalról felvett maximális 100Amper körüli áramot a generátor és az akkumulátor közösen meg tudja "finanszírozni", ehhez nyilván megfelelő vezetékkeresztmetszet szükséges.
Az említett Buick generátora (bár nem üresjáraton) legalább 60Amperrel terhelhető, az ezen felüli igényt az akkumulátor fedezi. Továbbra is hansúlyoznám: szakaszos üzemről van szó.

A generátor korai elhalálozásáról: túlterhelés esetén az armatúra hatásnak nevezett jelenség korlátozni fogja a kivehető árammennyiséget, megóvva ezzel a generátor épségét. De Neked nyilván ezt sem kell ecsetelnem. "

A fellengzős stilusod már csak azért is ciki mert még csak igazad sincs :))))

Még ha a generátora 85A-es is , akkor is azért abból valamicskét megesznek a kocsi üzemszerű használatához szükséges fogyasztók :) Ami viszont tuti hogy ekkora terhelést ha a kocsi összes vezetékés nagyobb keresztmetszetűre cseréled, akkor is a többi cucc megsínyli és hetente lehet valamit cserélni...

LoneWolf 2010.10.26. 16:52:39

Üdv Trabence,
3000VA-ig léteznek (sőt affeleti teljesítményű) 12/230V-os inverterek,
mi is használunk ilyeneket mérőkocsikban. Ezek természetesen nem szivargyújtós kiveitelűek.
(boltban 2000VA-es biztosan található)

Van a polcomon egy 1,1kW-osnak nevezett LG ablakklíma, anno amikor használtam 780W villamos teljesítményt vett fel üzem közben.

A komolyabb inverterek a névleges teljesítményüket meghaladó igénybevétel esetén rövid ideig visszaveszik a kimenő feszültségüket, kávzi lágyindítóként funkcionálnak.

A fellengzős stílust véleményem szerint nem én kezdtem.

De azért érdekelne, hogy szerinted miért nincs igazam?

LoneWolf 2010.10.26. 17:07:32

Ja.. és a kocsit szükségtelen újravezetékezni, összesen két új, megfelelő keresztmetszetű vezetékre van szükség az akkumulátortól az inverterig.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.27. 16:10:48

48V-os inverter kellene. Vagy DC motoros klíma inverter nélkül, jobb összhatásfokkal.

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.27. 16:13:08

48V-ra alakított klíma DC motorral a legjobb hatásfokú megoldás. Vagy 12 akku sorosan, névleges 144V.

LoneWolf 2010.10.27. 16:42:36

A 48V-os inverter már tényleg nem igényelne annyira izmos vezetékeket, (negyed annyi áramigény azonos teljesítmény mellett), de akkor kellene
egy köztes DC-DC konverter, vagy valamilyen egyéb megoldás a 48V-os inverter elé.

A csomagtartóban biztosan szépen elférne 12 akku, bár súlyban már túlszárnyalná az
aggregátort (gondolom).