Mi lesz itt? Megint verseny?

  2010. október 18. - ommm Címkék: mercedes bmw audi opel dtm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Remélem a motorsport-rajongók olvasták a Nap Hírét, és remélem, hogy a nyomottabb fejű (értsd. 30+) korosztály pulzusa legalább egy picit felgyorsult, mondjuk, mint nekem.

dtmbmw

Mert bizony, mi történt? Visszatér a BMW a DTM-be hoppá! Oké, rendben, mielőtt elfogultsággal vádolnának, leszögezem: ennek nem csak azért örülök, mert kedvelem a márkát, hanem főleg azért, mert a nyolcvanas évek végén-kilencvenes évek elején, amikor lassan, de biztosan kezdtek besurrani az Astra műhold adói a köztudatba, én mintegy négy évre tetszhalott állapotba dermedtem.

A szüleim nem tudták, mi van a gyerekkel, késő estig ébren van, véreres szemekkel megy iskolába, az átlaga leromlott, ráadásul a megöröklött, színes Beijing sarkába (amit természetesen csak is az ágyhoz készített legyező-bottal, esetleg a 190 koronás, gumilövedékes légpisztoly jól célzott lövésével illett átkapcsolni) már beleégett a Sky Sports, majd később az Eurosport logója.

Egyszerű: minden motorsporttal egy kicsit is kapcsolatos versenyt megnéztem. Sőt, csencseltem egy egyfejes Orion képmagnót (szép archaikusan), és a 120 perces TDK (fehérdobozos) szalagokra mindent felvettem, ami igazán érdekelt.

Már pedig bőven volt mit. A régi rendszer meglehetősen szűkmarkúan bánt a felvidéki motorsport-rajongókkal, itt már nem jött be az ORF, autókat csak hébe-hóba láttunk a képernyőn, jellemzően akkor, ha a Hungaroringen Forma-1 volt. Minden más csak összevágott maszlag. Három dologgal voltak tele a kazetták: Forma-1, rali, DTM.

Jellemfejlődésem szempontjából meghatározó évek voltak és ez így maradt mind a mai napig, mindig nyerni akarok, akár egy kis vállaskodás árán is, hiszen fiatalkorom bálványaitól ezt láttam, így csinálták a nagyok. Az emberek, az egész világ pedig imádta őket. És a DTM akkoriban tündökölt igazán, nem volt jellemző rá, hogy az ex-Forma-1-es pilóták elfekvője (bár feltűntek), netán a Forma-1 és WTCC UTÁN a leglátogatottabb pálya-bajnokság lett volna, nem.

A DTM volt az abszolút csúcs, a Forma-1 mellett a korona másik ékköve, a non plus ultra karosszériás bajnokság. És ezt akkoriban senki sem vonta kétségbe, pedig az ITC (olasz) és a BTCC (brit) is igen-igen komolyak voltak. Eszméletlen gyors, legendás pályák, bivalyerős, egymástól teljesen eltérő hengerszámú, teljesítményű és súlyú gépek, a maihoz képest szinte kezdetleges futóműveken, megvehető, igazi utcai autókból fejlesztett motorokkal. És a nevek? Cecotto, Stuck, Soper, Ludwig, Winkelhock, Biela, Röhrl, Ravaglia, Strycek, Engstler, Pirro, Larini?

Csupa legenda, neveik talán a fiatalabbaknak is mondanak valamit, ráadásul egyszerre a pályán. Imádtam, szerettem, a nagyi pedig nem értette, miért nem maradok sosem hétvégére a nyáron. Verseny volt. Valójában inkább csupa nagybetűvel illett volna leírni inkább. Arcok, karakterek, márkák, konstrukciók és koncepciók gigászi, kegyetlen csatája, ahol senki nem adott ajándékba egyetlen centimétert sem a másiknak. Mindezt úgy, hogy megőrizték úriember mivoltukat, nem volt köpködés, árulkodás, folyamatos óvás (hogy az utóbbi évek Audi-Mercedes vitájára visszautaljunk).

Egyetlen-egyszer történt meg, hogy dühömben majdnem lerúgtam a színjátszó Beijinget az íróasztalról: amikor 90-ben óriási kedvencem, a venezuelai Johnny Cecotto (aki nem mellesleg igen sikeres motorversenyző, sőt, világbajnok is volt) az előző évi ITC-címet megnyerve a DTM-re koncentrálva (mindkét sorozatban indult) 18 pontos előnnyel indult a szezon utolsó futamán, Hockenheimben. Elég lett volna egy dobogós hely és megnyeri a V8-as Audi és Hans-Joachim Stuck előtt. AZZAL a BMW-vel, amiért akkor eladtam volna a húgomat is. Aztán az első kanyarban egy meghívott, vendégjegyes barom lelőtte a pályáról. Michael Schumachernek hívták ezt az embert. Azt hiszem, ott örökre elveszített egy rajongót.

Cecotto visszaesett az utolsó helyre, onnan már nem tudott az élre felkapaszkodni, a második futamban pedig a három Audi (Stuck, Jelinski, Röhrl) szépen összejátszva nem engedték maguk közé és csak negyedik lett. A cím elúszott.

Mindegy is talán, Johnny aztán évekig nyomta még, bajnok is lett, és mind a mai napig nagy kedvencem. Ami a lényeg, hogy úgy tűnik, a 2012-ben életbe lépő új szabályoknak köszönhetően visszatér az Opel is és akkor újra összeverődik ifjúságom legendás négyese.

És mivel mindegyik gyári csapatnak kitűnő versenyzői akadnak szerteszét, így kis szerencsével tán megint ott lesz a DTM, ahol 20 éve volt: minden motorsport-rajongó szívében.

(Ez pedig már tényleg csak a hardcore-rajongóknak. A 31. másodpercnél kezdődő kanyarvételtől és a hangtól felállt a szőr a karomon, bocs.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr322381435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2010.10.18. 19:26:36

@vasember: Hmmm... a kék autó szerintem egy Carina...

mennyi?husz! 2010.10.18. 19:27:34

Marha jo volt ez a 9 perces video.
Ilyenkor mindig elojon a mult es az E30 meg ha nem is M3 volt, kene egy megint!

Vannak szerencsesek akik megtehetik, h valora valtsak almukat es meg uberelik is mert ez az ami odabasz:

e30.de/194k.jpg

Globetrotter2014 2010.10.18. 19:28:25

Annak idején tesztett,. hoyg nem csak Deutschland überalles, de még az Alfa is tudott címet szerezni. Viszont szégyen, hogy a amárkák az igazi kihívások helyeet szegmentált, egy egy márkára kiírt nemzeti bajnokságokban virítanak. Érdemes lenne becsalogatni még egy-két nem námet márkát, az S60 túraautó már kész, és ha kijön az új kis Jag, vagy valami japánt. De a Dévúk és Seatok által elpáholt BMW nem sok rajoingót fog szerezni, mind a BMWnek, mind a túrabajnokságnak...

Alhazred 2010.10.18. 19:29:36

aztán jöhetne még az alfa is, és szétszopatná a társaságot, mint asszem 93-ban tette. meg jöhetne az opel is, valami gyönyörű, de semmirevaló calibra-utóddal.

lehet pont akkortájt komáztam össze a német nyelvvel, amikor dtm-et néztem a dsf-en... astra műhold rulez:)

ommm 2010.10.18. 19:30:50

@vasember: Ja, igen megvan. Később. Oké, király, kösz.

nem kéne... 2010.10.18. 19:31:43

@vasember:

azért ott az opeles csávó nem igazán volt elegáns.
a legvégén meg milyen ideges volt, aztán ha nincs ott az e36, amine megtámaszkodott volna, hát hogy felteszi az ívkülső palánkra a vectrát, az tuti.

BMW /// 2010.10.18. 19:32:41

@ZF2:

te miről beszélsz?

mennyi?husz! 2010.10.18. 19:33:48

@ZF2: Az "elpáholt" nem kicsit tulazas!

Nezd mar meg az utobbi 5 evet...

ommm 2010.10.18. 19:36:23

@nem kéne...: Hmmm...szerintem ha nem akadnak úgy össze, akkor nem kerül a rázóra és befér, kivezeti a BMW-t, de hát, így lett. Neki a bajnoki cím úszott el ezzel, a BMW-nek a konstruktőri.
És ez benne a szép valahol, hogy ennek ellenére oda merték tenni magukat. Döbbenet, nem negyvennel fordultak sehol :)

vasember 2010.10.18. 19:38:58

A másik nagy kedvenc:

BTCC 1998 - Donington - Nigel Mansell makes the show

www.youtube.com/watch?v=zXkWUCBoe4k&feature=related

Hihetetlenül izgalmas,nem úgy mint egy mai autóverseny.Leülök nézni egy WTCC,F1,DTM.-et és nincs ez a színvonalas test-test elleni küzdelem sajnos.

BMW /// 2010.10.18. 19:40:12

@ZF2: Az hogy a Seatnak jó volt ez az éve az nem jelent semmit. Jó a kocsi jól mentek de 2009 előtt BMW uralkodott.

Alhazred 2010.10.18. 19:41:10

@vasember: de gyönyörű, ahogy a faszikám gépészkedik a váltóval.

izidro Nozal (törölt) 2010.10.18. 19:45:18

Kb. ilyen hangokat várok, a mai TV-s technikával:
www.youtube.com/user/thecheckshop

L-L-L 2010.10.18. 19:46:41

Basszátok meg ettől a videótól összeszorult a szívem mikor látva mennyi meg mennyi ember előtt törték magukat hülyére:) NAGY tisztelet ezeknek a sofőröknek és azt kívánom hogy bárcsak én is ott lehettem volna azokban az időkben azokon a versenyeken:) JAH és hogy akkor megengedhettem volna magamnak egy golf II 16v GTI-t vagy esetleg egyet az 502 MB 190 evo2 közül :P

ChPh 2010.10.18. 19:48:30

Ah, az a hang :D

Baxus, vhogy ez a 350 ló és 980kg elkerülte eddig a figyelmemet :D

Por és homu a fejemre :(

!Maddest! 2010.10.18. 19:49:21

www.youtube.com/user/DTMEnthusiast
Ha még nem linkelte senki itt található nagyon sok hangulatos videó a DTM-ről.

ChPh 2010.10.18. 19:49:51

ommm: nem akarsz egyszer BMW talira jönni? :D

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.18. 19:51:28

érdekes, mennyire ízlések és pofonok, ez az a verseny, ami engem soha nem tudott 10 percnél tovább lekötni, nemhogy valakinek drukkolni

ChPh 2010.10.18. 19:52:29

@BMW ///: naja, turbós vs szívó...

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.18. 19:53:38

Nem hiányzik az AR 75 Evo, és a 155 V6TI?
Bár nem német, de letett valamit az asztalra.

Ha visszatér a BMW, legalább nem 2 márka fog versenyezni, hanem 3.

Az, hogy az AR nem tud/nem akar visszajönni, az az elbaxott marketing felelőssége.

29 Palms 2010.10.18. 19:58:43

@L-L-L:

"...esetleg egyet az 502 MB 190 evo2 közül"

...és akkor már ezüst színben, azokból csak kettő készült. Ezekhez képest a maradék 500 blauschwarz-ból szinte minden sarkon van egy. :)

mennyi?husz! 2010.10.18. 19:59:52

@TSiga: Meg mivel jonne? Buta orr tolos autoval?

Bambano 2010.10.18. 20:01:17

opel? megint faragnak egy kolibrit? mert anélkül nehéz lesz...

nem kéne... 2010.10.18. 20:01:49

@B0ka:

azért a pista húga ennél kicsit jobban megnőtt.
:)))

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.10.18. 20:02:58

Csak akkor lesz szíves a TC tudósítani is, mert a magyar TV-ktől azt hiába várjuk...

Bár tök mindegy, mert ha F1 van, akkor is tuti dolgozok, és nem tudom megnézni :(

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.18. 20:05:50

@mennyi?husz!: Ha úgy gondolod, hogy elsőkerekes, akkor nézd meg, hogy a 155-ből nincs, csak első, meg összkerekes. A DTM-ben mégis hátsókerekessel indultak. Calibra dettó.

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.18. 20:07:11

@Bambano: Calibra "helyett"van az Astra Coupe. De az teljesen nem ugyan az.

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.18. 20:09:45

Úgy mellékesen:
en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Tourenwagen_Meisterschaft

Ki tartja a rekordot? :-D

Persze inkább annak kéne örülnünk, hogy színesedik a mezőny,és végre több márka lesz a sorozatban.

ommm 2010.10.18. 20:11:06

@TSiga: A V6TI összkerekes volt.

1piréz 2010.10.18. 20:12:34

Én anno, kint voltam az egyetlen Hungaroring-i futamon, de már nem is emlékszem mikor volt pontosan. KB 88-89 -ben? Végig németül szolt a speeker, a második futam rajtjánál egy 190-es motorháza elrepült (úgy 200km/h-nál) és majdnem bevágódott a box-utcába. A betétfutamok a magyar túra-autó bajnokság futamai voltak. Ötgangos zsigulik, trabik, miegymás, a DTM gépekhez képest mintha áltak volna. Ejj beszépvót :)

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.18. 20:14:08

@ommm: BOCS! Igazad, van. De akkor is rossz, hogy a WTCC kivonulás óta semmi sport szakág felé nem nyitottak. A vitorlásverseny nem tekinthető annak.

Benoke2 2010.10.18. 20:15:57

A 4 márka se igazán izgalmas, Elférne még pár (Persze a 4 is több mint a 2). A WTCC is pont ezért kezd unalmas lenni ha kivonulnak a márkák. Illetve az is jó lenne ha nem kevernék a benyásokat a dizelekkel... Illetve Larini Az Alfa 155 -el volt bajnok, csak ez a mátka kimaradt a felsorolásból ahogy a többi is... :(

Bambano 2010.10.18. 20:23:31

@TSiga: nem tudom, hogy az astra az túrakocsi kategória-e, szerintem nem, és nem tudok olyanról, hogy lehetne belőle hátsókerekest csinálni...

az insignia meg egy ilyen helyre túl nehéz.

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.18. 20:25:43

@Benoke2: Illetve lehetne keverni, de külön baajnokságban, mint LeMans-ban. Vagy CSAK szívó motorokkal. Kellően felfújva még egy traktor is megy.

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.18. 20:29:58

@Bambano: Volt a DTM (Deutsche Tourwagen Meisterschaft)utóda a DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) amiben szerepelt Astra DTM. Astra 200-2003-ig, míg Vectra 2004-2005. Bár tényleg nem túraautó alkat.

sde 2010.10.18. 20:35:11

Nagyon köszönöm a múltidézést!

L-L-L 2010.10.18. 20:45:21

29palms Erről még nem is hallottam de mmost hogy mondod ha még az isten egyszer megver annyi pénzel és erővel akkor még lehet hogy egyet beújítok:D elférne a milk white simsonom mellett xD

Ihatebullshit 2010.10.18. 20:47:51

Ezek az autók már csak a nevében hordozzák az akkori DTM-et, minek ilyen átépítés, a gyári kaszni+egy pár spoiler. Ez a rengeteg műanyag lifegő-tiszta cigánytuning már csak a tyúklétra hiányzik a hátsó szélvédőről.

MP 2010.10.18. 20:52:09

Szerintem a lénye ott van hogy azok még utcai gyökerű cuccok voltak. S tényleg. Nem a teljesen elrugaszkodott csodák versenye. S ez igencsak lényeges.

Specialized78 2010.10.18. 20:56:41

Nem kellene elfelejteni,hogy a Seat most a Diesel motorral veri a BMW benzinesét.Jövőre ott is visszavágás lesz.Látom,sok idétlen szereti szidni a BMW-t.De nekünk BMW rajoknak ez csak jó.Mindenhol minket vesznek elő,ebből is látszik,hogy a viszonyítási alap az megvan.BMW POWER

megint 2010.10.18. 21:05:00

Helyes, talán még egy honda elférne, jó verseny lesz, aprítják majd egymást főleg amennyire a bmw meg az audi imádja mostanában egymást, ezek még jó versenyek voltak, ma már ilyen esetekért kiintenék fekete zászlóval a fél társaságot(pl wtcc), mert az eszetlen "legyél előzékeny" elméletükkel tönkreteszik a versenyeket, szerencsére van még a motorsportban aki odateszi magát(pl rossi), de az új generáció ilyenkor sírva szalad a főnökhöz meg a sajtóhoz.

Specialized78 2010.10.18. 21:10:54

megint!
Azért vannak rendesen vérre menő csaták pl az F-1 ben is.Kobayashi szépen bemutatta,hogy vannak még belevaló pilóták és lehet küzdeni.A WRC ben is is megjelenik a BMW a MINI-vel,belép a SAAB is,jó versenyek lesznek ismét.Hajrá!

BMW /// 2010.10.18. 21:12:59

@Specialized78:

A Saab szerintem még messze van ettől:)

Specialized78 2010.10.18. 21:14:08

2 évnyire,ha jól tudum...A Mini adja az alapot hozzá.

Cooper911 2010.10.18. 21:21:19

@No quarter: A videóban látszik is a Hungaroring amikor a célegyenes elötti kanyarra fordulnak rá. (meg mintha az egyik ütközés is a célegyenesben lenne)

Rettenetesen jó volt ez a video.
A 190 DTM Merci nagyon tetszett akkoriban, a fekete ezüst Huga Boss festéssel. Gyönyörü volt.

Bálint636 2010.10.18. 21:27:03

Akkor az új autóval Jon Sibal fog versenyezni? Én E36-rajongó vagyok, és már évekkel ezelőtt az ő widebody turbo-ja nyűgözött le.
Ő versenyző is?

megint 2010.10.18. 21:29:08

Specialized78, a rallyból nekem mindig hiányzott az ami pl ezekben a versenyekben megvolt, a test-test elleni küzdelem, persze azért szívesen nézek régi rally felvételeket még a "hőskorból", mikor a nézőktől cm-e mentek el az 500 lóerő körüli gépek(quattro, 205..), felszedték az "aszfaltot". Jó lenne ha szép lassan ez lenne az első számú(az f1 után) autóverseny ismét európában még több márkával, csak attól félek, hogy börni papa, meg az fia ezt nem hagyná.

1kutya 2010.10.18. 21:31:04

eszembe jutott egyébként időközben a kedvenc pilóta: Jörg van Ommen.

csinált az öreg 1-2 gebaszt azalatt a 4-5 év alatt, míg ott volt:)

- LA - 2010.10.18. 21:33:08

Én elmondom nekem mi nem tetszik ebben a bajnokságban. Az, hogy kurvára mindenki szarik a szabályokra. A videoban is rengeteg olyan jelenet volt, hogy kilökték egymást. Hol itt a verseny?
Ez így nem verseny, hanem szabálytalankodás. Azt én is meg tudom csinálni, hogy kanyarban meglököm hátulról, és nekicsapom a falnak... Szép versenyszellem, mondhatom...

Az egész egy kalap szar, annyiban lehet(ett) érdekes, hogy azért hétköznapibb volt, tehát olyan autók mentek, amik jó eséllyel az utcán is szembe jöhettek.

Én pl. minden neves autógyártónak előírnám, hogy induljon egy ilyen bajnokságban.

Pl.:
Mercedes C klasse
BMW 3
Audi A4
Honda Accord
Toyota Avensis
Ford Focus (mondeo túl nagy lenne pályára)
Mazda 6
Alfa 159
Seat Altea
VW Jetta (passat ugyancsak nagy lenne)
Skoda Octavia (superb lol)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.18. 21:39:44

@B0ka: Nekem is volt ilyenem:)

Még maradt 1-2 video róla:

www.youtube.com/watch?v=ynP07syo99E

www.youtube.com/watch?v=4nj6sXh4pEQ

:)

Amúgy egy ilyen igazi E30 M3-ért, mint ami a 2. képen van, elég sok mindent megtennék az életben....

Vajon hol lehetnek ezek a gyönyörű sportautók? Miután kijöttek az újabb típusok, beolvasztották őket?

=Daniken= 2010.10.18. 21:45:05

2 dolog jutott eszembe:

1.Michael Schumacher mindig is egy féreg volt.Nemhiába nem szerettem soha.
2.Pista: remélem a húgod még megvan:-D

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.10.18. 21:45:38

@Aaron Ross:
Azért ahhoz, hogy valakit meg tudj lökni a kanyarban, előtte utol kell érni, ha meg utolérted, akkor gyorsabb vagy, tehát feltart. :)

Sayeed 2010.10.18. 21:49:26

A képmagnónak MINIMUM 2 feje volt a képhez és minimum egy a hanghoz. Innentől hiteltelen az egész

BMW /// 2010.10.18. 21:50:19

@Aaron Ross:

Fiat
Renault
Citroen
Peugeot
Jaguar
Subaru
stb.

Nagy forgalom lenne..

Incho77 2010.10.18. 21:52:28

Fincsi lesz ez, mar elore varom.
Egyebkent elgondolkodtato az a 350PS/980kg arany ... foleg pl a mostani m3-hoz kepest.
Ja, es indavideo meglepo modon hasznalhato kulfoldrol is....csoda tortent :)

Incho77 2010.10.18. 21:54:37

@akos696: "Vajon hol lehetnek ezek a gyönyörű sportautók? Miután kijöttek az újabb típusok, beolvasztották őket? "
BMWnel pl a BMW Welt/BMW Museum -ban egy ket regi darab megtalalhato. Ott el lehet elvezni :)

=Daniken= 2010.10.18. 21:55:46

@vasember: baszki, kész vagyok.

ez annyira, de annyira kurvajó, hogy nincsenek rá szavak.beszartam az izgalomtól, visítva drukkoltam és félőrülten hahotáztam és kurjongattam mint egy félőrült.kérem kapcsojja ki.

Lófaszt Formula 1, kérem, lófaszt.
Sehol nincsen. Sehol.
ez az über királyság. annyira kösz ezt a videót, valami leírhatatlan.

konti10 (törölt) 2010.10.18. 21:58:10

Mintha régen, közel utcai kocsikkal mentek volna, nem batmobilokkal. Nékem a széria közeli járművek versenye tetszik. Anno Kesjár Csabi egy széria ETZ-vel hagyott le mindenkit, nem kicsit, egy MZ amatőr versenyen. Én nagyon élveztem azt is.

Trabence 2010.10.18. 22:03:30

Nem tudom hivatalosan is ott lett-e bejelentve, de Mario Theissen Hockenheimben jelentette be a dolgot... ott voltam :)

Trabence 2010.10.18. 22:10:35

Ja és még tegnap volt, tehát a cím nem teljesen helyes mert nem a nap hanem a tegnap híre :)))

Rocko- 2010.10.18. 22:13:40

@B0ka: jó hogy nem már egy fehér Audi R8 előtt fényképezed a helikopteredet. :P

w a s d 2010.10.18. 22:27:05

Ez az egész DTM (amit ma lehet látni) valahogy annyira nem tetszik...
Az autóknak kb. nulla köze van bármihez, amin az adott gyártó jele rajt van és utcára mehet. Ilyennek meg ott a forma1.

Legyen már valami nagyszabású versenysorozat, ahol nem csővázas, teljesen "átalakított" (mert ha még a gyári kaszniból indulnak is ki, se a futómű, se a motor nem marad a gyári helyén) rettenetek versenyeznek...

=Daniken= 2010.10.18. 22:32:19

@BMW ///: meg ne felejtsük már el, hogy a BMW-ben ott van a plusz súly a hátsókerék miatt, hány éve már...

nem kéne... 2010.10.18. 22:40:45

@=Daniken=:
khm.
belemásznál az én bizniszembe?
nemá.
:))))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.18. 22:53:47

Valóban fasza volt. De azért ne legyenek illúzióid Pista, volt ott a höskorban is böven vita, fikázás, óvás.
Igen tág korlátok között voltak a szabályok, így amikor elkezdték szükíteni, ment a vita, meg a "rendben, akkor mi kiszállunk".

lwl (törölt) 2010.10.18. 23:11:35

@=Daniken=: "meg ne felejtsük már el, hogy a BMW-ben ott van a plusz súly a hátsókerék miatt, hány éve már..."

Lofaszt.
www.bmw.com/com/de/insights/technology/technology_guide/articles/5050_weight_distribution.html

Boleslav_ 2010.10.18. 23:17:45

@No quarter:
1988-ban. És kinn voltam... 8 évesen. Ma is kellemes élmény. Cecotto nyerte mindkét futamot Mercedessel. Már akkor menő volt K Ludwig, akkor Sierraval ment, de mindkét futamon kiesett. A BMW akkor nem ment valami jól.
Volt még valami formulabajnokság is azon a hétvégén és persze az elmaradhatatlan VASÉRT Kupa... De jó is volt!

a márk 2010.10.18. 23:39:31

na igen azért az Alfát kihagyni...
Grand Tourismo 4ben az AMG volt a kedvencem, sajnos a BMW nem volt benne a játékban (GT3 más szint). az AR 155 meg kezelhetetlen érzetet keltett, de szerettem.

kkn 2010.10.18. 23:45:34

Az a régi DTM még még olyan volt, mint most a túraautó-bajnokságok, utcai autókon alapuló autók voltak, nem ilyen vascső-kevlár autóimitátorok. Mert az tetszik, ha az autó majdnem olyan, mint amivel az utcán is mennek.
Sokat néztem én korábban a Forma 1-et is, szurkoltam, de azok a gépek sohasem tetszettek, mert inkább űrhajók, nem autók, semmi közük azokhoz, amiket az utcán látok a kerékszámon kívül.
Vagy ezért nem köt le a LeMans sem, nem autók, csak fura szivarok. Nekem az az autó, amiket gyerekkoromban az utcán láttam, és megszerettem: igazi vasak, amiket én is vezethetek, és a hasonszőrű túraautó, vagy raliversenyeket még át tudom képzeletben élni. Ahol még a kasztni megvan, és benne csak a cső, nem csak cső van, és azon egy bakelitketrec.

=Daniken= 2010.10.19. 00:42:13

@lwl: akkor elmondanám, hogy hülye vagy, mert nem tudsz olvasni.

A WTCC-ben amikor a hátsókerekesek rendszeresen szarrá verték az első kerekeseket, bevezették a plusz súlyt a hátsókerekes autóknál, hogy csökkentsék a rendkívül jó rajt, kanyar és gyorsulási képességeket és kiegyenlítsék a különbségeket...hogy végre nyerhessenek az első kerekesek is.

Sőt, aki megnyerte az első futamot, az utána még plusz 20-30kg-ot cipelt a következő versenyen, mint hendikepet...

gondoltam leírom az újabb lófaxozás előtt:-)

=Daniken= 2010.10.19. 00:45:11

@nem kéne...: mi a tökömre gondolsz?:-)))))

=Daniken= 2010.10.19. 00:46:35

@=Daniken=: Jaaa.a másodikat (2.) úgy értettem, hogy remélem nem adta végül el.

Te ne értsé' már férre engemet:-D

zilinszky 2010.10.19. 00:58:09

A cikk elején a képen valami nem jó. Csak nekem tünt fel vagy másnak is.
Az auto a korlát elött van, a hatsó szárny egyik fele a korlát mögött.

lwl (törölt) 2010.10.19. 00:59:29

@=Daniken=: Tudok olvasni, te nem tudsz irni. Ha a handicap-sulyra gondolsz - amit amugy nem csak a hatsokerekesek hordanak -, probald meg ertelmesen megfogalmazni, amit mondani szeretnel.

uglykid 2010.10.19. 06:22:27

ommm!
Van nekem egy "oldtimer" '90-es UNIDEN beltérim 120-as polarmount-os antennával, Gardiner fejjel!
Ez még ma is veszi ezeket a régi ScreenSportos,Eu.Sportos futamokat, már unom őket...
Nem érdekel??? :))
Hja, az idő megszépít mindent...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.19. 07:56:05

Sztem a DTM sorozatos BMW kasztnival eladott M-es bömcik kelendőek lehetnének egy versenyév után.

csongiaparaszt 2010.10.19. 08:19:39

Cecotto nagy kedvencem volt anno. Szamomra azert volt vonzo az akkori DTM, mert nem voltak meg annyira tavol az utcai gepektol, mint mostansag. Es az akkori allapotok visszatertere nem sok eselyt latok. Kasznis F1-ek versenye pedig nem izgat.

Magyar[HUN] 2010.10.19. 09:13:56

Eszméletlen jó a videó! Nem tudjátok véletlenül a számoknak a címét,ami a videó alatt megy?

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.10.19. 09:23:05

Ha már lenne Giulia, akkor az Alfa is visszatérhetne! Ha pedig megveszi a VW, akkor valószínűbb, hogy sajna "csak" az F1-ben indul...

Nekem a DTM jobban tetszene! Ott ténylegesen lenne előzés ;)

Persze ha a WTCC-be visszatérne, az is megfelelő lenne, mert most már teljesen csupasz a mezőny.
Ha még egyáltalán elindítják: jövőre se SEAT, se BMW. Akkor meg marad Daewoo/Chevrolet márkakupának? :P

Grigorij 2010.10.19. 09:26:44

Vajon miért maradt ki a teljes valóság?
Nem lehet, hogy a DTM csúcsa az az időszak volt, amikor csak három márka, az Opel Calibra, a MB 190 és az Alfa 155 volt a sorozatban? Amikor a kamu műanyag alatt a F1-et megszégyenítő technika lapult?
Amikor a sorrendet az időjárás erősen befolyásolta az eltérő hajtásláncok miatt?

Nem lehet, hogy az akkor szédítő sikerek miatt csapott le rá Börni és tette tönkre évekre a sorozatot?

Vagy csak a németekről szabd írni? Az Alfákról, Lariniről stb. nem?
Akkor bocsánat...

gromek7 2010.10.19. 09:47:43

Az alfa nélkül kicsi a hírértéke. A bmw versenyzik az audi és a merga ellen... Húha....

T-signer 2010.10.19. 10:06:39

mhmmm. Jó lenne kis retró a sportba. Azok a jó kis British Rallycross futamok RS200-akkal meg Metro 6R4-ekkel a sky-on. Én arra hegyezném , ha lenne újra! :)

Örni76 2010.10.19. 11:00:59

Jaja, számomra fő unalomfaktora az volt, hogy kevés autómárkát vonultatott fel. Akit annyira nem érdekelnek a német autók, az gyorsan megunta. Bezzeg az angol túrakocsi összefoglalók az Eurosporton :) Vauxhall, BMW, Honda, Nissan, Alfa, Volvo, Audi. A régi szép idők :)

ommm 2010.10.19. 11:11:19

@Grigorij: Most neked, tulajdonképpen, mi is a bajod? Olvastad a posztot? Láttad Larini nevét? Teljesen másról van itt szó ez esetben, ez nem egy DTM-évkönyv. Mivel én írtam, így csak azokról az évekről beszélek, amik NEKEM tetszettek, szubjektív, érted? Olvass, értelmezz, köszönöm.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.19. 13:07:04

@fogash: milyen zenéje van, ez nem kellett

h4z4rd 2010.10.19. 13:08:02

Azt gondolom, az olvasók tekintélyes tömege ünnepelné pajzsra emelve azt a cikkírót, aki legalább egyszer venné a bátorságot arra, hogy az aktuális videót nem erre a használhatatlanul hitvány indavideóra tölti fel.

Mit gondoltok erről, kartácsok?

=Daniken= 2010.10.19. 14:11:40

@nem kéne...: egészséges gondolkodás, remek!:-))))

=Daniken= 2010.10.19. 14:16:45

@lwl: ha netán valamit nem értesz, nem szégyen kérdezni..abból tanul minden gyerek.

ki írt a súlyelosztásról?
nyilván egyszerűbb lófaszozni, mint végiggondolni, vagy kérdezni, hogy ezt most így hogy, persze...hogyne.:-)

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.19. 16:40:27

@fogash: Szinte sejtettem, hogy Amore-tag vagy és 155-tel nyomod :DD

Ronin_ 2010.10.19. 20:10:33

AZ EMLEGETETT SUMAKKER féle eset végkifejlete az első pár másodpercben:
www.youtube.com/watch?v=yEHnLiH1aMY&NR=1

Noname 2 2010.10.20. 16:22:48

Valaki itt írta, hogy Opelből nem lehetne építeni hátsókerekest, meg az Insignia túl nagy pályára, illetve hasonló sületlenségek..
Az igazság az, hogy a mai DTM autóknak még annyi közük sincs az utcai autókhoz, mint a régieknek. Marketing szempontok miatt hasonlítanak valamelyik utcai autóra és kész, valójában közelebb állnak egy LMP1/LMP2-es autóhoz. Aki nem látott még szétszedve DTM-autót, annak mondom, hogy csővázas karbonkarosszériás autókról beszélünk, amibe a motor olyan mélyen van beépítve, hogy a legmagasabb pontja is kb. a kerék közepéig ér, a sofőr meg nagyjából az autó közepéig hátra van tolva.
Tehát visszatérve az elejére. Tök mindegy miből építik/mire hasonlít, ráadásul az igazán gyors pályautók elég nagy lapostetűk szoktak lenni.:)