A helyben járó csapatós patkány

  2010. október 17. - ommm Címkék: lengyel patkány polák omm polski

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Meglehetősen régen volt hír a lengyel patkányról (hányadik név már?), ennek oka több, mint egyszerű: nem történt vele semmi. Erről persze több tényező is tehet, ráadásul ezek kombinációja olyan együttállást eredményezett, melyet már jegyeznek a csillagászok is. Márpedig én olyan vagyok, hogy ha bárhol csikorog a gépezet, akkor inkább kivárom, amíg kidolgozza magából a homokszemet. Hívhatjuk ezt türelemnek.

Egy gyönyörű, ezerhatszázas, száz lóerős 125p Monte Carlo

Ám erről tudjuk, hogy véges. Szerencsére éppen akkor indultak be a dolgok, mikor a bepöccenés kezdeti fázisába kerültem, így most újra itt vagyok, hogy elmondjam, milyen az, amikor a játszós verda helyben áll, mégis mérföldes léptekkel halad előre.

Az eredeti tervhez azért, kisebb-nagyobb kilengésekkel ugyan, de tartom magam. Először legyen meg az autó, majd egy állapotfelmérés után a sürgős javításokat végezzük el (ezek szinte csak és kizárólag az előző tulajdonosok nemtörődömségének következményei), mindeközben szépen gyűljön össze minden, ami az átépítéshez szükséges. Ez azért jó, mert így kevesebb az esély arra, hogy lyukra futunk, és valami nehezebben beszerezhető alkatrész miatt csak állunk, mint ama nemes szerv a lagziban.

Az első fázis vége

Ez utóbbi, gyűjtögetős, fázis kellős közepén állunk jelenleg Petivel. Ezt a beszerzési részt igyekszem teljes egészében a vállaimra venni, így neki addig marad ideje Tibby BMW-jére és a többi, keresetet biztosító munkára, én pedig jó mélyen beáshatom magam a mit-hogyan-merre kérdéskörbe. Az utóbbi két hónapban szabadidőből nem volt sok, szerencsére az éjszakák egyre hosszabbak, így szinte minden éjjel sikerült legalább három-négy órát a neten turkálásssal eltöltenem. Ennek jótékony hatása, hogy most már egyre határozottabb kontúrokat ölt a horizonton, füstölgő kerekekkel lapjával forduló Nagypolszki látványa.

Az első - és legtöbb gondolkodást kívánó - pont maga a motor volt. Eltökélt szándékom volt, hogy egy kétliteres, nyolcszelepes turbómotort építünk be az autóba. Pár hónappal ezelőtt ez nem is tűnt lehetetlennek, hiszen a szlovák és magyar hirdetési portálokon - ha hegyekben nem is - de azért állt egy-két elfogadhatónak látszó donor. Ám ekkor az autóra fordított keretet teljes egészében elvitte a helyreállítás (és az ötös Abarth-váltó), mire pedig megint összejött némi pénzmag, addigra mintha a föld nyelte volna el a könyvjelzőkbe rakott hirdetéseket. Kezdtem aggódni...

Egy házi kétezres turbó

Inkább becsületből, vagy csak saját lelkiismeretem megnyugtatása végett, azért elmentem megnézni egy kései, alacsonymaszkos Thema turbót, de miután bemelegedést követőn is csorgott a víz a kipufogójából, a kiegyenlítője pedig zavarosabb volt, mint nyugdíjreform, így otthagytam, nein danke. Nincs kedvem belefutni egy minimum félmilliós motorfelújításba. Ennyiből mennie kell az autónak.

Legyen akkor kétezres szívó, elvégre, az sem olyan rossz. Tuti dupla, 45-ös Weberekkel, egy kis okossággal bőven erős ahhoz, hogy tisztességesen mozgassa az alig 900 kilós bódét, nézzük csak.

Csodás a korabeli Akropolis. Raliban azért mutattak egy s mást a lengyel versenyzők

Aki volt már hasonló helyzetben, az tudja, hogy idehaza két, valamirevaló alkatrész-beszerzési fórum működik. Egy egész héten keresztül túrtam, számoltam, néztem, jegyzeteltem és utánaolvastam mindennek, ami kicsit is érdekes volt. Hamar kiderült, mennyire járatlan ösvényt taposunk a Polskival, hiszen idahaza mindenki inkább Ladát épít, ami teljességgel érthető is, de elég fafejű vagyok ebben: nekem akkor is Nagypolákom lesz.

Szerencsére rengeteg bevett eljárás-módszer ugyanaz a két autó esetében, ha pedig nem, akkor van annyira hasonló a két konstrukció, hogy legalább ilyen-olyan támpontot adjanak a ladás tapasztalatok. Ezt csak így margóra jegyzem meg, vissza a motorhoz.

Nem voltak illúzióim, tudtam, hogy egy profin felújított, kétezres Fiat motor minimum 200-250 ezer forint. Ezek jellemzően 130TC-k, vagy az Argenta duplaveztengelyes kétezresei, általában Ladához alakított karterrel (a bölcső miatt kell bele egy lépcső), de sosem lehet tudni, aki nem érdeklődik, annak nem lesz. Ez az egyik véglet. A skála másik végén a nyolcvanas-kilencvenes években gyártott Lanciák-Fiatok frissen bontott motorjai. Míg előbbiek általában szépen felújítva, csomagolva keresték új tulajdonosukat, addig utóbbiak szinte mindegyikét a garázs előtt porba ledobva, felismerhetetlen mocsokréteg alatt, minősíthetetlen fényképekkel hirdették. Mondjanak finnyásnak, de nálam ez nem alapozza meg a bizalmat a mégoly keveset futott motor iránt sem, hiába olcsó.

Az Akropolis ezernyolcas, százöt lóerős volt. Ma már ritka kincs mindkettő

Választanom kellett. Volna. Egy felújított motor nagyon kecsegtető, sőt, akár meg is lehetne vásárolni, de akkor el kell felejtenem a félmilliós csapatós autót, az biztos. Lehetne venni egy ilyen frissen bontottat is, de abba nem lát bele az ember, és a megbontás után kiderülhet, hogy az is kerülhet ennyibe. Ráadásul a keresztmotoros típusokba szerelt kétezresek már Ladába beszerelve is erős konfliktusba kerülnek a fűtésboxszal, elég komoly beavatkozást vonva maguk után a tűzfal környékén (ha jól jegyeztem meg, a gyújtáselosztó esik rossz helyre). A hosszmotoros autók motorjaival nincs ennyi gond, de ezekből összesen kettő volt olyan, melyek megérték a pénzüket (az eladó 130TC szívfájdítóan szép). Ésszel, Pista, ésszel, egy hibás döntés a későbbiekben nagyon sokba kerülhet.

Eleinte csak inkább informatív céllal néztem meg az ezerhatos, duplaveztengelyes (TC) motorokat. Találtam kettőt, az egyik 105TC-ről egyetlen kép van, autóba beszerelve mutatja, a hirdetés szövege szerint felújított, harmincezerért. Ez nekem annyira abszurdnak tűnt, hogy tovább nem is foglalkoztam vele. A másik már érdekesebb volt, főleg azért, mert darabokban volt és a hirdetés szövege sem esett túlzásokba.

Sziasztok! Eladóvá vált egy Fiat-Lancia motor. A blokk működött a támcsapágyak lettek cserélve benne és mivel Lanciában volt az olajteknő és az olajszivattyú is. Belül ki lett tisztítva és új tömítésekkel szimeringekkel összeszerelve. Kuplungszerkezet és lendkerék föl van szabályoztatva. A hengerfejbe kell 8 db szelepszárszimering és egy szelepbecsiszolás. Ami még van és jár a motorhoz: természetesen az összes kiegészítője, Fiat (Magneti) generátor, 2db Fiat karburátor (talán nem lesz 10 literes fogyasztás :-) Fiat termosztát és légszűrőház, összes tömítés. Ez a motor így nem zsákbamacska.
Azért választottam én is ezt a tipust Ladába, mert ennyiért 100 lóerős Lada motort nem lehet megépíteni.A képek a jelenlegi állapotot mutatják.Az ár irányár. A motor Pest megyében Hatvan mellett található. Köszönöm az érdeklődést."
Ár: 30.000.-

Csak a jó érzés kedvéért kigyűjtöttem még pár linket és ezzel együtt körbeküldtem  pár embernek. Egymástól függetlenül jutott mindenki arra, amire én: ezt a szétszedett motort kéne megnézni, azon legalább látszik, mi a helyzet, na és az ára sem rossz. Örültem, hogy eképpen mintegy alátámaszják döntésemet, én már ekkorra felhívtam Lacit, a tulajdonost.

Lepucolva várja az újjászületést a duplaveztengelyes Lampredi-motor

- Ha holnap el tudod vinni, akkor huszonötért a tied, tudod, a saját Ladámba akartam berakni, el is kezdtem csinálni magamnak, de tudod, alig van munka, pénz is kevesebb, el kell adnom. Szelepszár-szimeringek kellenek, van még vele munka, de jó állapotban van, adok hozzá egy rakás alkatrészt, új tömítéseket, mindent. Gyere, nézd meg nyugodtan, nekem már csak a helyet foglalja, és áll benne a pénzem. Hatvan mellett, Turán lakom.

Egész normális arcnak tűnt a telefonban, nem ködölt, nem magasztalt. Tura nincs messze, ennyit megér. Este, munka után felvettem Petit és hét négyzetméter rongyot, majd a remek Pathfinderrel legurultunk a kis faluba. Áldottam a döntést, hogy ezzel az autóval mentünk, mert a navi olyan utcákba vitt minket, amilyeneknek már semmi keresnivalójuk nem lenne 2010-ben Magyarországon.

Mire odaértünk, teljesen besötétedett. Az álmos kis vasútállomás mozdulatlanná dermedt már ekkorra, csupán a közeli könyvtárból szűrődött ki némi fény és kellemes sörszag. Laci természetesen egy kocka Ladával jött elénk, mutatta az utat. A kicsi garázsban pedáns rend, minden kulcs nagyságrendi sorrendben a falon, az asztalokon is tisztaság, egy jó kis házi sufni, szimpatikus.

A hozzávalók. Szívócsonk, leömlő, karbik, két hengerfej, minden

A motor darabokban, csupán a Ladához átalakított karter került a helyére eddig, de mindene hiánytalanul megvan. A hengerfej szépen lerakva, a szelepek, szeleprugók sorban letéve, összejelölve, oldalanként párban. Bár a hónolás már nem az igazi, de látszik, hogy túl sokat nem futhatott a motor, vállasodás sehol nincs, akad hozzá két, szimplakarbis szívócsonk, plusz egy hengerfej szelepekkel, még egy vezérműtengely, két karburátor, és egyáltalán: mindene megvan, komplett. Megnézzük Laci döbbenetes, roncsderbis Golfját. Ép eleme nincs, helyenként vastag láncok tartják egyben a szétszakadt karosszériát, de Laci elmondása szerint van még benne legalább egy szezonnyi futam. Barátjával kettesben építették, 1,8-as, kilencven lóerős motor van benne.

Mindent maguk építettek, elégedettek az autóval

Házigazdánk sokáig teherautózott, az ehhez társuló szöveg megvan, nevetünk is nagyokat, közben persze összenézünk Petivel: mi legyen? Végül megegyezünk abban, hogy elhozzuk. Igaz ugyan, hogy az egyik veztengely bütyke már kicsit baltás, de ez nem akkora tragédia, amivel Havassynál ne bírnának, hónolás ráfér, a hengerfejet síkolni kell, a szelepeket becsiszolni. A generátort felújítjuk, vízpumpa kell új, csapágysor, gyűrűsor úgyszintén, a dugattyúk szépek, épek, a szelepszár-szimeringek nem kerülnek sokba. Van hozzá két, duplatorkú, 38-as karbi és szívócsonkok, valamit még talán ki is árulunk belőle.

Több mint harminc évig használták. Ezerhármastól két egész egytized literesig, sokféle furattal és lökettel, de az alap ugyanaz. Ügyes, jó konstrukció

Ráadásul ez a 84 milliméteres furatú 105 lóerős Lampredi-blokk. A váltó minden valószínűség szerint gond nélkül passzol, a konstrukció megbízható, nemhiába gyártotta több mint harminc évig a Fiat. Pörgős, önmagához képest erős, kell rá egy pár negyvenes Weber, ennyi kezdetnek elég is lesz, üzembiztosnak kell lennie, ez a legfontosabb. Előzetes kalkuláció szerint mintegy 60 ezer forintból felújítjuk, köszönhetően a jó ismerősöknek. És tudjuk, mi van benne, nem zsákbamacska. Ez fontos.

Kezet fogunk Laciékkal, átadom a 25 ezer forintot. Még segítenek bepakolni a Pathfinderbe és elindulunk Érdre, a műhelybe. Útközben persze építünk, tervezünk, egy lépéssel megint közelebb jutottunk a célhoz, valami lassan mozdul, és ez nagyon jó. Bár kicsit aggódtam, honnan kerítek duplakarbis szívósort - hiszen jellemzően Lada-csonkokat kapni mindenütt - de szerencsém van: még aznap este ráakadok egyre a bazárban. Azonnal küldöm is az sms-t a címmel, ezt nem szabad elszalasztani, 15-ért meg pláne nem. Ha két hétig a füvet rágom is, de ezt most meg kell vennem. Kicsit be kell csiszolni ugyan, de jó lesz.

Sosem gondoltam volna, hogy egy Pathfindenrek is szerepe lesz a Polski-építésben

Közben persze történnek a dolgok, hosszú idő után, úgy látszik, legalább felém nézett a szerencse, így történhetett meg, hogy a Győr-környéki ladásoknál baráti áron blokkoltam egy garnitúra hibátlan, állítható keménységű Konit (kösz Dzseka!). Ezekért előreláthatóan pár héten belül lemegyek, remélve, hogy megfelelnek a Polskihoz.

A friss, ropogós szívósor és a két talp. Tizenötezerért jó vétel volt a cucc

Jelenleg itt tartunk, illetve kicsit odébb, hiszen Kopasz barátom már eltette az új STi-kagylókat és a zöldszilent-rudat is, ügyes esztergályosunk, gépműhelyünk, olajos kezünk pedig van. Egyik kedves, jó barátom pedig szó szerint fejbedobott egy remek fordulatszámmérővel (mivel a kicsi,amiről korábban írtam, mint kiderült, kétütemű motorokhoz van), lesörözzük, nem felejtem!

Szerencsére könnyű észrevenni a piros mezőt. A többi nem érdekes. Maga a ház nagyon oldschool, jól néz ki

Nagyon úgy néz ki, hogy ha végre-valahára kész lesz az új műhely, anélkül borítjuk szét a lengyelt, hogy érdemben használtam volna. Sebaj, a motorja-váltója jó, csak ér még valamit. Megoldásra már egyedül a hátsó futómű vár. Jelenleg (a már előre számolt költségekkel - karbik, motormunka) mintegy 250 ezer forintnál járunk (erre jön még a karosszériázás, megerősítés, csövezés és az apróságok). A maradék kerettől függően: A: berakjuk a tervezett E30 hátsó futóművet, B: kap egy Lada- vagy FSO-hidat sperrel vagy C: átkovácsoltatjuk a laprugókat és lehegesztjük a francba a diffit.

Közben - ha a Jóisten is úgy akarja - megszületik a gyermek (aki mindennél fontosabb), és ő majd talán egyszer, ha nagyobb lesz, beül az apja mellé a horpadt, öreg patkányba és téli estéken kimegy vele csapatni egyet a hegyre. Keresztben, mert az jó. Lendületbe jönnek a dolgok, ezt már szeretem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr142376021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halálos_fogkefe 2010.10.17. 09:12:18

örülök hogy végülis nem turbós lesz.
de azért valld be, csak úgy vagy a pénzügyi kereten belül hogy jópárszor megfogtad az isten lábát. persze azt is megértem hogy a hévvel a fejedben nehéz ésszerűnek és racionálisnak maradni :)

Tomchy 2010.10.17. 09:15:30

Előbb Baowah-hoz, aztán Karottához, most meg hozzátok megy a gólya? Volt valami áramszünet arrafelé pár hónapja??? ;)

Pók meg rendben lesz, hajrá!

Autopeti 2010.10.17. 09:20:19

@mükkemakk: Veteránnak azt kell megvenni, ami első tulajos, eredeti állapotban van.
A többi mehet bontóba vagy tuningra. Szerintem

yeti 2010.10.17. 09:21:09

Alakul ez,alakul.

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2010.10.17. 09:29:25

Keresztmotoros TC-k beépítésénél sincs útba a tűzfal, szerencsére három helyre is leszúrható a gyújtáselosztó, legfeljebb veztengelyházat kell cserélni.

Dudva Joe 2010.10.17. 09:38:05

Naon jhó a post, jártam hasonló cipőben ( azóta eladódott a vas ), csak én nem bírtam a költségeknek határt szabni, ezért egy űr nano lada lett belőle, és annyi pénzbe került mint Libéria egész évi költségvetése.
Sok ilyen postot még.....

Mellesleg megjegyzem, szerintem az a szívócsonk nem öntvény cucc....szerencsédre...

Devil2 2010.10.17. 09:44:02

Addig csesztettük Ommm-ot a félmillás kerettel, hogy juszt sem fogja azt átlépni, pedig egy turbós szörny lett volna igazán sakál.

lally 2010.10.17. 09:50:39

Olaszt csak turbó nélkül! :)
És továbbra is szlovák rendszámmal lesz? Talán még műszaki is kerül rá okosba? Már csak a dupla élvezet miatt...

Sabc 2010.10.17. 10:00:51

Van rajta műszaki.

huniorgti 2010.10.17. 10:04:26

mar nagyon regota vartam ezt a tudositast, koszi

ChPh 2010.10.17. 10:05:55

Jeee, gratu, gratu és gratu :)

A gyerekhez, az autóhoz és a szerencsés vásárlásokhoz :)

A gyerek mindig öröm, kicsit vet csak vissza, de pénztárcafüggő egy idő után mert fél évesen már egész jól elvan :D

Jó volt olvasni még sok ilyet :)

ChPh 2010.10.17. 10:07:25

@lally: te sem olvastad az elejét :D

dennisthemenace 2010.10.17. 10:34:50

Vegre, egy olvashato cikk a sok szemet utan... Csikos is felkelhetne mar. Androczy meg irhatna egy "Izgalmas" kerdesrol megint;
Miert van a Szaratov hutok ajtajan ciriil betukkel a nev, vagy ilyesmi...
Gratula, Omm, jo az irany.

dennisthemenace 2010.10.17. 10:37:34

@dennisthemenace: Bocs, beneztem, nem Androczy, hanem Rezmanyi irta azt a hulyeseget.. Mea culpa.

-Gabi- 2010.10.17. 10:44:27

Isteni!!!
Kitartás!!!!:)

GiXXXer 2010.10.17. 10:48:54

ommm:

2 észrevétel:

- lapjával a motor fordul gyorsan, arra szoktuk mondani, hiszen az autó mindig lapjával van. Motoron sem mondjuk, hogy padlógáz...

- "A friss, ropogós szívósor és a két talp. Tizenötezerért jó vétel volt az öntvény-cucc." - ez hol öntvény??? Nem csövekből meg mart lemezből hegesztette valami szaki Bivalybasznád - Suttyópusztán? A hegesztési varratok erről tanűskodnak.

Egyébként korrekt lesz a cucc, tegnap Pécsett egy ilyet sem láttam a Historicon, pedig még kockalada is volt. Mondjuk a Leitold-féle 131 Abarth is odaver, az a gazdag nyugati unokatesója a poláknak.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.10.17. 10:52:28

Ha már polskit szerelünk, íme az én múltkori kalandom:

kreport.blog.hu/2010/09/10/azt_hiszem_megkezdtem_az_elhulyulest

Jómagam inkább a másik irányba indultam, azaz eredeti állapotba akarom hozni az autót. Van még feladat, belül ki kéne cserélni pár dolgot, a fékeket is át kéne nézni (folyton beragad vmelyik, vettem javító készletet, csak neki kéne már fogni, egyszer régebben már csináltam, hát lélekben rá kell készülnöm) és egy olajcsere is esedékes, de én ráérek. Nem hajt a tatár! 8-)

Rocko- 2010.10.17. 11:00:19

hmm, alapvetően turbo párti vagyok, de ide nem illene. jó lesz ez így Pistám, jó lesz. :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.10.17. 11:06:26

Lesz ezzel még meló, remélem az eredményről is olvashatunk még :)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.17. 11:08:33

három gyerek meg nem fékezi, hanem megállítja az autós projekteket (:

három lány meg lassan vissza is fordítja ((:

ommm 2010.10.17. 11:24:29

@GaspiW123: Ideje lenne össze jönnünk, és valami közös megoldást találni erre :))

@Halálos_fogkefe: Megfogtam? Inkább még meg is rúgott :) Nincs ebben semmi trükk, valójában a sok munka, amit Petivel belefeccölünk, azon fogunk sokat.

ommm 2010.10.17. 11:27:18

@GiXXXer: Persze, az az, csak kicsit más járt a fejemben, mikor képaláztam :)

hakapeszimaki1986 2010.10.17. 11:28:55

Mi nemsoká fater 90-es 2.0 DOHC Sierráját borítjuk szét.1050kg,120LE,hátul kapar :)
500ból simán kijönne egy speer-difis,ültetett játszós-autó.
Nem is tudom,anno miért maradt ki a Sierra a jelöltek közül.
Nekem túl sok rossz emlékem van a polskiról mindíg a legrosszabb időben halt meg a töltés.Bottal sem nyúlnék már hozzá.
Mindegy,ízlésről kár vitatkozni :)

Tomchy 2010.10.17. 11:29:49

Ja, és lesz-e szikrakő a hátsó gumiba ágyazva???

gnme 2010.10.17. 11:45:24

Fiatozunk fiatozunk? :-)

Hol hónoltatsz? Edzés lesz utá'nna vagy csak tükrösítés?

ocsisajt78 2010.10.17. 12:09:56

Hajra-hajra^^

Bar szerintem is kar a turboert! :(

Pierr Kardán 2010.10.17. 12:39:10

Jajjajajj...

Kispolszki kisszívás, nagypolszki nagyszívás :-((

Amúgy mindkét verzióból volt Monte Carlo és Akropolis kivitel? Mert az első képen egy fészlift előtti nagypolszki van, a prospektuson pedig a fészlift utáni modell van...

yeti 2010.10.17. 12:43:23

@gnme: Hónolás után edzés?

gnme 2010.10.17. 13:04:47

@yeti: jah, lézerrel, indukciósan

gnme 2010.10.17. 13:09:52

@gnme: már az ötlet ..az indukciós alapján jön
győrben nincs ilyen audiban?

yeti 2010.10.17. 13:24:15

@gnme: Nem vagyok szakértője a témának,de acélból készült hengerperselyről még nem hallottam.Amikről tudok az alu,vagy öntöttvas,azok pedig nem edzhetőek.Ha esetleg valaki tud ilyesmiről az megoszthatná az okulásomra.

mükkemakk 2010.10.17. 13:39:15

@Autopeti: Igazad van, de a nagypolák ritka madár, emlékszel a Warszavákra, valaha volt néhány, most már egy db. van városunkban, üde színfolt.

De az 1200-es Zsiga is ritkaság...

gnme 2010.10.17. 13:41:15

@yeti: www.pfa.org.hu/pfauserfiles/File/1_Lezerhonolas.pdf?PHPSESSID=50faca9a92d78732f5dc553d12ea96ec

erre gondolok,.. valaki győrbe nem dolgozik olyan helyen ahol ezt alkalmazzák? .. benyomhatna valami fajin pps-t

a márk 2010.10.17. 13:44:17

Hiszen Ommm bátyó mindíg azt szokta mondani, hogy a szívó motorokat szereti. pont az ő csapatósa lenne turbó? fura lenne, ez így tuti ahogy van.

a márk 2010.10.17. 13:46:10

Hiszen Ommm bátyó mindíg azt szokta mondani, hogy a szívó motorokat szereti. pont az ő csapatósa lenne turbó? fura lenne, ez így tuti ahogy van.

Garp 2010.10.17. 13:47:13

ommm: nagyon jó ez a nagypók, ötlet, turbo nélkül még jobban tetszik.
Mikorra várható az utód? Fiú/lány? Ajánlanám, hogy szemránc krémet szerezz majd be. Bár lehet a karikák csak dobnak a fotogénségeden :P )).

gnme 2010.10.17. 13:48:17

áj nagyanyámra megtaláltam ..nah' ..hol az a cseresznye? ..be kell dobnom valamit, eccen MUSZÁJ

Lézer honolás:
- 2μm mélységben fémgőzök és gázok képződése közben olvasztja meg a persely anyagát,
- A keletkezett fémgőzök és gázok nagynyomási energiájúak,
- Ennek következtében 16…18%nitrogén jut az olvadék felszínébe,
- A nitrogén lökésszerűen megkeményíti az olvadék felületét, és azon kerámia keménységű makro szerkezet jön létre.

yeti 2010.10.17. 13:49:20

@gnme: Így már értem,de itt lényegében nem edzés történik.Szerintem ez eléggé ritka technika,és drága is.Ne feledjük a motor 25.000 volt:)

yeti 2010.10.17. 13:51:32

@gnme: Na így a nitrogénnel már látom mi benne a jó.

yeti 2010.10.17. 13:53:18

@gnme: Vagy úgy!A nitrogénnel már van értelme,hogy felületet is szilárdít.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.10.17. 13:58:56

Ha mán nem turbós, akkor leköpném magamat, ha még vényóc se lenne. ;)

Ihatebullshit 2010.10.17. 14:10:12

100 lóerő kevés lesz a keresztben autózáshoz, maradni kellett volna a 2.0-s mocinál lehetőleg turbóval.

lwl (törölt) 2010.10.17. 14:20:08

@gnme: Ilyesmire gondolsz?
www.mediafire.com/?4kqix8rgy9kr63q
(Igaz, az UV-lezert nem reszletezi.)

Ebben pedig van egy rovid osszefoglalo a honolasi eljarasokrol:
www.mediafire.com/?476f2uvsq7vwbwu

B.P.JIMI 2010.10.17. 14:39:26

@dennisthemenace: Olvastad,hogy mi lett a Rézmányi "hülyeségének" a folytatása? Még olvasható most is:"Felhívtuk a Császárt". Ez is hülyeség? Vagy az autózásból csak az a vas érdekel,ami a segged alatt van?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.17. 15:00:47

A turbó jó barát. Annál meglepőbb lenne, ha a Nagypók a bohócszelepen keresztül leszuszogna pár helyi nagy arcú menő legényt :)

www.youtube.com/watch?v=92QAtigFpW4

McK (törölt) 2010.10.17. 15:01:55

@GiXXXer:
"- lapjával a motor fordul gyorsan, arra szoktuk mondani, hiszen az autó mindig lapjával van."

Ez fájt...

Lapjával fordulásnak a rallyban hívják azt,amikor gyakorlatilag driftelsz..
Hívhatod kilincsel előre verziónak is,Pista erről beszél.

Azt viszont nagyon bánom,hogy nem Turbós a motor ami bekerül.

Csikós Zsolt 2010.10.17. 15:21:15

@dennisthemenace:

Tegnap volt a Yamaha-szerelős posztom. Két hete meg a Ponton... Te hajcsár.

ommm 2010.10.17. 15:38:09

@Ihatebullshit: Hajaj, mindjárt jönnek a Ladások, aztán mesélnek. :)

@McK: Én is, de tudod, a keret. Megfogadtam, hogy fél millából csapatunk, tartósan, megbizhatóan.
Aztán ki tudja, mit hoz a jövő. Ha már kész lesz, bele lehet pakolni bármit.

dennisthemenace 2010.10.17. 15:58:34

@Csikós Zsolt: KÉT HETE??? KÉT HETE??
14 napja?? 336 órája?? 20160 perce??
1209600 másodperce??
Mozgás, mindenki vár..
Lustaság.

dennisthemenace 2010.10.17. 16:00:57

@B.P.JIMI: Az. Amúgy nem csak az érdekel, ami a seggem alatt van. De egy vacak kilincsen szarakodni hetekig...

lacza87 (törölt) 2010.10.17. 16:04:59

@ommm: "Ha már kész lesz, bele lehet pakolni bármit." azaz valójában sosem lesz kész :) Ilyen ez a műfaj. Hajrá!

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.17. 16:18:03

75 lóerővel csapatni a hegyen keresztbe? gondolom felfelé (((:

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.10.17. 16:26:48

Való igaz, az 1.6 szívó nemegyenlő 2.0 turbo, de ha felkerülnek a duplakarbik, nem hiszem, hogy panaszkodni fogsz az erejére. A hangjára meg főleg nem! :)
Szűkebb, szlalom jellegű pályákon szvsz bőven elég lesz aszfaltra is ez a motor, esőben meg pláne.

Különben is fő a fokozatosság, ha kinőtted, mehet bele a turbó. Egyébként sem a 300le-s autóval kell megtanulni keresztbe menni (azzal a hülye is tud), hanem a 100-150le-sel, az az igazi küzdelem!

Ja és mivel nem ralliautó lesz, nem kell agyonerősíteni, lehet könnyíteni orrba-szájba :) De ezt a hozzáértők biztos elmondják majd, ha ott tartatok.

Sok sikert és legfőképpen kitartást kívánok a projekthez!

Addig is egy rövid vezetéstechnikai oktatófilm:
www.youtube.com/watch?v=zslhrIIieoI

:)

No quarter 2010.10.17. 16:26:54

Pityukám! Én az NSU-val már az evo 40-es fejlesztésnél vagyok, de nem fogok leállni. Lesz melód Neked is bőven. Viszont a gyereket melléd beültetni a legnagyobb öröm. Pláne, ha őt is elkapja majd a fíling. Hajrá! p.s. Elkészül az expóra a szuháj?

Rajninho 2010.10.17. 16:28:38

@ommm:
Na ez a beszéd szép szivó motor :) Had szóljon :) A Dellortókkal csodálatos hangja lesz és menni is fog keresztbe kasba :) Ha már csak azt nézzük ,hogy Ladáknál lehegesztik difit és gyári motorral is elmegy lapjával akkor 100 lovacska bőven elegendő hogy szét forgassa magát :) És még rejlik erő abba a motorba nem hiába 2.0 :P

Ez a mondatod : " Először legyen meg az autó, majd egy állapotfelmérés után a sürgős javításokat végezzük el (ezek szinte csak és kizárólag az előző tulajdonosok nemtörődömségének következményei), mindeközben szépen gyűljön össze minden, ami az átépítéshez szükséges." Én is most ebben a helyzetben vagyok csak pénzhiány miatt kicsit lassabban megy és egy 120L-es Skodával csinálom :)

ommm 2010.10.17. 16:30:05

@No quarter: Az nagyon szép lenne, nagyon szép :) A hátsó futómű trükkös lesz.

Flankerr 2010.10.17. 16:48:04

@ommm: A cikk szokás szerint kiváló, egy-két apróságot javítanék:
Turán több mint 8000-n laknak, 9 éve város, ezért a kis falu elnevezés enyhe túlzás..:)
Jól sejtem hogy az állomással szembeni sarki becsületsülyesztő lesz a könyvtár?..:)
A motort gondolom a Nyárfa utcában vetted. Na AZ tényleg rettenet ótvar gödrös földút (és a betongerendás/macskaköves keresztutcák se sokkal jobbak), de szerencsére nem ez a jellemző.
Na de mindez csak szőrözés, jó lesz a nagypolák, csak legyen időd a megvalósításra...:)

pickapu 2010.10.17. 17:12:19

Abban irigyellek, hogy te legalább meg merted tenni ezt a lépést, hogy egyáltalán megvetted. Már régóta gondolkodom játszósautón, de tartok tőle, hogy Szilvi kiebrudalna vele a házból :)

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.10.17. 17:52:01

Egyre jobban szeretem az új autókat.

Devil2 2010.10.17. 18:50:57

@Sabc: Kiegészíteném: műszaki MÉG van...

yeti 2010.10.17. 18:54:18

@pickapu: Majd a következő találkozón rádumáljuk:-)

Devil2 2010.10.17. 19:13:58

@yeti: Alu hengertömbök furatait szokták Nicasil-ozni, az nem lehet sufniban csinálni, drága is, meg sok értelme nincs a "játszósautó" kategórában.

pickapu 2010.10.17. 19:22:48

@Freddy a Krüger: Ez egy jó érv :). Csak az a baj, hogy az udvaron már így is három autó meg egy utánfutó áll, ha még egyet hazavinnék, az már a virágoskert rovására menne. :)

@yeti: Nem fog menni. Esetleg akkor, ha rábeszéljük, milyen jól is állna neki egy hátulkaparós keleti csoda. :D

bpe 2010.10.17. 19:28:16

..hááát, ha hozzám jött volna le motort venni 2 csávó bp-ről egy 17 millás pathfinderrel, tuti rossz névem veszem, h 30 rongyból el kell engedjek 5öt. :PP

ommm 2010.10.17. 19:53:40

eszkütyü: De mi lesz a sperrel?

@bpe: Első mondatom az volt, hogy a látszat csal :)

esef 2010.10.17. 20:52:53

@ommm:
Lehet, hogy már kifejtetted, de miért Nagypolák lett? Miért nem valami "hazai"?

@Sabc:
Azért gondolom, hogy derék tót barátainknál sem olyan egyszerű egy ilyen átalakítást lepapírozni...

Rocko- 2010.10.17. 20:56:39

@esef: jobb helyeken ez úgy működik, hogy a helyi józsi megérti, és szakértelemmel megvizsgálja. ha működik, megbízhatóan, akkor nyom rá egy pöcsét.
a magyar józsi helyből kézzel-lábbal tiltakozik, majd jól feljelent.
ez a különbség.

esef 2010.10.17. 21:08:06

@Rocko-:
Le is törném neki, ha a pöcsét rányomná. ;)

nem kéne... 2010.10.17. 21:09:33

@Rocko-:

igennagy gyakorlatod van benne szerintem.

Paulybird 2010.10.17. 22:30:20

jó hogy nem lesz turbós

Rocko- 2010.10.17. 22:49:31

@esef: fogdapöcsét. :)

@nem kéne...: helyes a meglátás!

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.10.17. 22:58:52

@nem kéne...: Ez nem az a kategória... :) Viszont lóerőben nem tud sokkal többet, mint amit a Polák fog. Csak ezért hoztam példaként.

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.10.17. 23:01:04

@esef: Nem ismerem a szlovák gyakorlatot, de úgy tudom, hogy pár éve Magyarországon sem volt különösebb akadálya.

nem kéne... 2010.10.18. 00:30:31

@Lakótelepi Ladás hülyegyerek:

furcsa, mert gyakorlatilag nulla sebességgel is keresztben megy már.

Sleeper car 2010.10.18. 07:55:29

Szia Ommm! Futómű szilent ügyben mielőtt még elkezdenétek esztergálni, nézz körül a www.strong-flex.eu oldalon. Lengyel gyártó, én az F Astrámba rendeltem tőlük, olcsó, jó minőség, nekem nagyon bejött. Bocs ha már ismerted őket.
Üdv, jó autóépítést!

ommm 2010.10.18. 12:41:44

@esef: Mert ez áll a legközelebb az orrmotor-hátsókerékhez és nem Zsiguli, sem BMW. Abból van már sok jó, Polákból csak egyet láttam :)

Papírozni nem egyszerű, de nem lehetetlen.
Legrosszabb esetben ott a tréler...

esef 2010.10.18. 13:01:00

@ommm:
Én speciel a "hazai" alatt a farmotor-hátsókereket értettem. :)
(Bár azokból biztosan több van még a Zsiguli+BMW együttes mennyiségnél is...)

nem kéne... 2010.10.18. 13:22:27

@Sleeper car:

szilent az fog kelleni, mert a lengéscsillapítót át kell alakítani, egyedi szilentek kellenek bele.
ez is egy lehetőség, amiből minél több van, annál jobb.

ommm 2010.10.18. 14:03:55

@nem kéne...: Remek az oldal, már írtam is nekik, mennyi lenne egy komplett, első-hátsó szett.

Dennis01 2010.10.18. 14:21:01

@ommm: Papirozd le Angliaban, itt ahol VTEC motoros Minik meg ez ( www.youtube.com/watch?v=YtxfbxGz1u4 ) kozutra alkalmasnak van nyilvanitva, a Polakod siman atmegy. :D

repecs 2010.10.18. 15:09:03

Jó akkor ne legyen turbo de legyen valami 6 hengeres 3000 körül.

Sopánka76 2010.10.18. 15:19:59

Hmm finom lesz!
Lehet, hogy jobban jársz a szívóval.
Lóerőben talán nincs annyi, de azt mondják, kezelhetőbb. Csak a legújabb turbósok vannak turbólyuk nélkül, ha jól tudom.

A gyerekhez meg külön gratula!
Nem tudom, azt kívánjam-e, hogy ne akassza meg a gyerek az autóépítést, vagy inkább hogy a gyerekkel foglalkozásban ne akadályozzon az autó... :)

McK (törölt) 2010.10.18. 16:01:00

@Sopánka76: Pont az a baj a szívóval,hogy a teljesítmény emelés súlyos összegekbe kerül.
Kell tengely,kell jó hegerfej,jó szelepek,jó gyújtás,NAGYON JÓ KARBI,mert egy kopott szar csak megelleti a motort állandóan,és ez mind.mind nagyon sok pénz.
Ráadásul ugye minél jobban hegyezed,annál jobban rövidül az élettartam..:(
Szerintem nem lesz hosszú életű így.
Nem beszélve a legnagyobb gondról,hogy ez a motor nagyon nem fog élni a párosított váltóval az attételsor miatt.
Élvezhető lesz,de csak töredékében ,mint a Turbós lett volna.
Én kivártam volna a turbós motort..

Bacsek 2010.10.18. 16:08:54

Én is elkezdtem építeni a magam nagypolskiját... de tul sok volt a szivás vele.

Ha kell egy közel fullos nagypolski, szolj:)

Olcsón adom.
valamint van egy rakat alkatrészem ha érdekel.

bacsek.saturnet.hu

TSiga · http://alfaamore.hu 2010.10.18. 20:20:08

Javaslom a régi Fiat/Lancia motorokhoz Guy Croft: Modifying and tuning Fiat/Lancia Twin cam engines c. könyvét. Sok agy-elborulós ötlet van benne. Egy mezei 2.0 8V motorral kezdenek. Végére 230 LE van benne, 2.1-es 2 nagy Weberrel és száraz karteres olajkörrel. Jó kis olvasnivaló.

a márk 2010.10.18. 21:51:01

persze erre az egyhatra még lehet turbót tenni olyat is láttunk már...

Thai Thai 2010.10.19. 21:22:15

@ommm: Szia! Bem olvastam végig minden hozzá szólást. Lehet, hogy már valaki leírta. Nem jártok a Polski Fiat átépítéssel járatlan utakon csak fiatalok vagytok, a 80-as évek közepén tele volt a város 2000 Fiat motoros Polski Fiat-al. Ha szükségetek van 1-2 névre akik mindent tudnak erről írj egy mail címet és megírom. Szerintem szívesen segítenek.

Almax 2010.10.20. 23:08:33

Nem tudom miért sír mindenki a motor miatt. ~ 80-100.000 Ft - bol teszteli az autót, ha megbízható rak bele egy amg motort. :)

fiat125s 2010.10.23. 10:21:07

Sziasztok. Azért írok mert segíteni szeretnék nektek. Nekem és másoknak is van ilyen átépített autója.A polski.hu n találtok karburátorosat,injektorosat is.Gondotok lesz a szívósorral ha a lenti gyújtás elosztót akarjátok használni.Fel lehet tenni a fekvő karbit kis trükkel(fiat-ék állót használtak),de az igazi a felső kipufogó tengelyes elosztó lenne a dupla karburátorokhoz akkor minden szépen elfér ha kell segítség szóljatok, mit hogy is kéne csinálni mert ahogy látom magatoknak gyártjátok a problémákat.Sok sikert kívánok.

ommm 2010.10.23. 11:44:55

@fiat125s: Helló! Látod, ez benne a szép, a kitalálás, hogyan kéne megoldani az adott problémát. Tudok az eltolt szivósorról, meglátjuk majd, mit, hogyan ad ki. Alapvetően elektronikus gyújtást tervezünk hozzá, de ha nagyon beleáll a földbe, akkor jelentkezem egy ilyen spéci gyújtáselosztóért.
A honlapot ismerem, először azt találtam meg, de kicsit riasztott, hogy az utolsó bejegyzés 2007-es volt. Most viszont látom, hogy felélénkült a fórum.
Ne eledd: patkányt építünk, nem restaurálunk :)
Köszi és üdv!