A Vel Szatyor még mindig menő

  2010. október 01. - papptibi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Épp a sajtóiroda felé ballagtunk Telós Bandival, amikor utunkba került egy arra parkoló kisebb konvoj. El is eresztettem egy poént, hogy biztos a legnagyobb magyar jár erre, és valóban. Megkérdeztem egy szekust, hogy mi történik itt, csak annyit mondott: az Elnök van itt.

Nofene, itt meg mi van?!

Ezt olyan áhítattal mondta, mintha Jézus tért volna vissza a földre. És ezt nem otromba poénnak szántam. Tényleg, itt elég nagy a nacionalizmus ahhoz, hogy az amúgy félig magyar elnökükre ennyire büszkék. Ha nem is mindenki.

Na gondoltam, legalább megtudjuk, mivel jár. Hát, elárulom: egy Vel Satisszal. 3,5 liter, V6. Elsőre nem tűnik spécinek, csak a zászlótartó feltűnő, az odamasnizott piros-fehér-kék trikolórral. Illetve, a Magyarországon divatos holttércsökkentő kis tükörrel a jobb oldali külső tükrön. Ilyet még külföldön nem láttam, lehet, hogy a rokonok küldték.

Valami nagykutyáé lehet

Megnéztem a fotók készítési idejét, úgy egy óra húsz percet kellett ott ácsorogni, volt idő alaposabban megnézni a kocsit. Mintha kicsit vastagabb lenne az A oszlop, de nem vészesen látványos. A tükrök becsukva, tehát a Renault zárva. A konvoj többi tagja Espace, és távol, a legvégén még egy Vel Satis ácsorog, de nagyon messze van.

Holttér-csökkentő tükör, mint a tanulóvezetőknél

Eleinte az épület felőli oldalon ácsorogtunk a Renault itthoni PR-esével, Kismartoni Péterrel, aki egy kollégájával jött ki cigizni. Aztán az ott sündörgő, meglehetősen gizda, fényesöltönyös emberke odajött, és annyit mondott:

- Menjenek át a túloldalra, a kordon mögé. Nem akarok senkit itt látni.

Talán az idézetből hiányzó francia udvariassági formulákból is érzékelhető, hogy alternatív megoldás fel sem merült. Mentünk. Ugyanis már előtte, amikor megindul felénk a kis ember, ellibbent egy kicsit a zakójának a bal szára, és ott egy automata kézifegyvernek látszó tárgy volt.

Ugye, milyen furán áll az a zakó, főleg bal oldalt a csípőjénél? Na ott a fegyver

Közben a biztonságiak, akiket a fényes öltönyeikről remekül fel lehetett ismerni, intézkedtek. A bejárat két oldalán lévő tűzlépcsőkről lezavartak mindenkit, sorfalat áltak a főbejárat felől érkező érdeklődők előtt. És nézelődtek. Ha alaposabban megnézi őket az ember, mindegyiknek domborodik a bal derekánál valami, és a gerincük is kissé ferdén áll. Húzza a súly. A zakók alsó részén hatalmas belső zseb, mint a bűvészekén, csak gondolom, nem nyuszikákat szoktak előhúzni.

Minden lukat átvizsgáltak, leragasztottak, lezacskózták a kukákat

A várakozás hosszú, a köztársasági elnök sokat időzik a francia standokon. Biztos örül a sok villanyautónak, elvégre még a válság kezdetén ő mondta a gyártóknak, hogy rohadtul húzzanak bele, mert nem kapnak támogatást.

Próbálok a magyar Renault-soknak elereszteni pár célzást az elnöki limó használtpiaci értékéről, végül abban megállapodunk, hogy ez a konkrét példány biztos sokat ér. Például, mintha az ablakkeret is vastagabb lenne. Aztán, ahogy elnézegetem, hirtelen leesik: ez hosszabb is. Később összenéztem a konvoj záró autójával, és valóban. A hátsó üvegek átláthatatlanul sötétek. Elöl, a műszerfal tetejére belső villogót rögzítettek, természetesen bőrrel vart burkolat alá. Elvégre, ebben az autóban utazgat az atomkulcs hordozója, meg kell adni a módját. Kismartoni Péter el is mesél egy sztorit Chirac elnökről, aki állítólag a farzsebében hordta. Úgyhogy volt egy biztonsági ember, aki állandóan ott volt mögötte, és ezt a farzsebet nézte.

Unalmamban aztán megkérdezem Pétert, hogy vajon az állami Vel Satis indítókártyájában naponta cserélik-e az elemet. Ezen elpoénkodunk egy kicsit. Meg azon is, hogy miért ilyen fényes a biztonságiak öltönye. Lehet, hogy már önmagában is golyóálló? Ahogy elnéztem a szalonon az úri divatot, Franciaországban nem sokan járnak ilyenben.

A konvoj többi autója. Feltűnően nem volt benne más francia márka

Aztán elkezdődik az elnök távozásának procedúrája, amely úgy negyven percig tartott.

A két díszegyenruhás által közrefogott üvegajtó mögött hoszteszek tűntek fel. Beszélgetnek.Pár perccel később a sor előtt álló rendőrmotorok gazdái odaballagnak, leveszik az úttörő-sityakot, felveszik a bukót. Egyelőre ennyi, néha áthúz magasan egy helikopter.

Aztán megkezdődik a szállingózás. A sofőrök lassacskán beülnek a kocsikba. Sarkozyé is, ez egy bajszos ember, úgy néz ki, mint egy hentes a pesterzsébeti piacon: kopasz, tagbaszakadt, jó nagy bajusszal. Csak hát rajta is fényes öltöny van. Az ajtót nyitva hagyja. Nem lehet vastagabb 8-10 centinél az ablakkeret.

Itt látszik, picikét vastagabb az oldalüveg

Mozgolódás. A lányok kijönnek, sorfalat állnak, a nyakukban piros, fehér és kék sál, természetesen ilyen sorrendben állnak föl. De hideg van, visszamennek. Itt még nem lesz semmi.

A lányok, piros, fehér és kék sálban fagyoskodnak

Az élen álló motoros rendőrök beindítják a Yamaháikat. Oldalt még állnak páran, ők nem csinálnak semmit. Aztán pár perc múlva újra kijönnek a lányok. És egyre több más ember is érkezik, fényes öltönyökben. Oldalt elmennek, beülnek egy odébb várakozó Peugeot 607-esbe, és elhúznak. Ők lehetnek a jégkémek, hogy ralis kifejezéssel éljek.

Beindul közben az elnöki V6-os is. A beröffenésen kívül semmi sem hallatszott belőle. Még több fényes öltönyös jön, látszik, hogy történni fog valami.

És ekkor érkeznek meg a titkosszolgálat aduászai. Ők már nem gizdák, bár én a pici biztonságiakkal sem kerülnék összetűzésbe, olyan szúrós a tekintetük. De ezeknek a szekrényeknek nem csupán szúrós a tekintetük, de fél méterrel magasabban is van ez a testrészük. Beállnak a kordonnal szemben. Semmivel sem foglalkoznak, a szúrós tekintetük ide-oda járatásán kívül. Ja, és ők már rendes pamutöltönyben vannak. Amúgy is akkorák, hogy egy golyóálló mellénytől nem lesz érdemben feszesebb a zakójuk.

Végül megérkezik az elnöki slepp első, második és sokadik hulláma, ők az Espace-ok irányában távoznak. Ezután egy másodperc szünet, jön egy kétméteres Louis de Funès, valamilyen csendőri díszegyenruhában. Eztán két másodperc, újabb hullám fényes öltöny, majd szétnyílik a sorfal, és ott magaslik maga Nicolas Sarkozy elnök.

Íme, az elnök!

A tömegben tapsolni kezdenek, vélhetően a franciák. Épp most taglalják a helyi híradók, hogy külföldön milyen rossz a visszhangja az elnök intézkedéseinek, például az illegális telepeken élő cigányok hazaküldése, és más kemény lépések miatt. De otthon népszerű bizonyos körökben.

Váratlanul balra veszi az irányt, és kezet fog a főbejáratnál várakozók közül pár emberrel. Eltűnik a tömegben, a fényes öltönyösök sorfala követi. Ekkor a Vel Satis és a hatalmas, pamutöltönyös biztonságiak megindulnak előre, pont előttünk megállva.

Hopp, a Vel Satis megindult előre!

Az emberek röppályáján látszik, hogy a biztonságiak már a másik irányba lökdösik a tömeget, és az elnök visszafordul, és az autója felé tart. Ekkorra már a hatalmas Funès-jelmezű ember táskástól beszállt a Vel Satis első ülésére. Sarkozyt bekísérik a jobb hátsó ajtó mögé, ott még megáll integetni. (Nekünk is, Merci, Monsieur le Président!)

A biztonságiak már nyugodtabbnak tűnnek, csak a feje és a keze látszik ki az ajtó mögül, oldalról pedig egy magas ember kitakarja. Szintén visszanéztem a képfájlokból, öt másodperc múlva már bent ül, ajtó rácsukva, pontos csukás ellenőrizve. Újabb öt másodperc múlva a Renault már nincs ott.

Üdvözlet a Totalcar olvasóinak! Aki nem ismerné meg, Sarkozy mögött Louis Schweitzer, a Renault volt elnöke. Aki persze még nyakig benne van a cég felügyelő bizottságában

A konvoj is megindul, oldalról váratlanul civilnek látszó motoros rendőrök vágnak be közéjük, kecmec nélkül. Tizenegy másodperc múlva már nincs a konvoj sehol. Sosem láttam ilyet, döbbenet. Egy percen belül már a kordont bontják, a tömeg szétszéled. Ennyi. Tényleg vannak még értékes Vel Satisok.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr522337491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.10.01. 18:21:57

Nekem mindigis bejött a Vel Satis. Tényleg olcsó használtan?

Leadfoot 2010.10.01. 18:23:32

Ez az egész írás olyan, mint mikor a Ronin c. filmben Robert DeNiro és Natacha McElhone tesztelik a táskás férfi kíséretének reakcióit a hotelnél.

Csak Tibbyék kevésbé szép emberek (bocs). :-)

pobeda 2010.10.01. 18:24:28

Holnap Pesten kíváncsiskodik a francia titkosszolgálat. :))

Leadfoot 2010.10.01. 18:26:03

@Bockó: Nekem is bejön, többek közt a nagyon kellemes belseje miatt.
2millió környékén már bőven lehet válogatni 2002-2003 körüliekből.

ommm 2010.10.01. 18:28:38

@Leadfoot: ...csak nem adják mellé Sárközy garázsmestereit :))

DestinyClassSpaceShip 2010.10.01. 18:36:40

"Ez az ember mintha egy fontos táskát hurcolna. Valami főcsendőr lehet?"

Csak nem hittétek, hogy csak Obamának van Atomtatyója (Nuclear Football)?

Phrascarica 2010.10.01. 18:50:53

Nekem csak az tűnt fel hogy nálunk a -volt- pénzügyminiszter is 300le-s A6-al járt, és kis országunknak nagy emberei pedig minimum A8-W12-vel, itt meg egy ki tudja milyen "öreg" autóval, ami már új korában sem volt egy szuper gép, annyira nem hogy az A8-hoz képest jó ha 1/3 áron volt, persze páncélozva lehet hogy eléri a 1/2 árat :)

ommm 2010.10.01. 18:54:01

@phrascarica: A cseheknél Superbbel járnak. Szép, követendő példa lenne, de gondolj bele, mivel mászkálnának a mieink? Hódgép Puli szerkocsival? :)
Ettől függetlenül itt lehetne pénzt fogni.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2010.10.01. 19:00:59

Nálunk Suzukival kéne járniuk a kormány tagoknak, az úgy is a mi autónk......

nortonvincent 2010.10.01. 19:02:51

Az a bizonyos taska,egy haromba hajtot golyoalo meleny. Bummmn-pak eseten ember ugrik+taska nyilik+meleny ki =elnok vedve
vagy nem

Ombre977 2010.10.01. 19:02:51

Látszat ország vagyunk!Erre csak ennyit mondanék!

12csab 2010.10.01. 19:06:58

milyen picike ember állva besétálhat a kocsijába..

Leadfoot 2010.10.01. 19:08:55

@ommm: Szerintem azért győzték meg az Audit a nemrég bejelentett fejlesztésről, hogy elmondhassák: "hazai" verdával küldik. :-)

Leadfoot 2010.10.01. 19:09:58

@ommm: Nem sajnos a nőjét sem. :-P

nortonvincent 2010.10.01. 19:14:21

orban cigany takarogggyyyyyy
"Nálunk Suzukival kéne járniuk a kormány tagoknak, az úgy is a mi autónk...... "
ja a ceg alapitto oreganyanak a noverenek a huga:-) magyarorszgrol koltozott japanba
T manager;kene egy uzem europaba
Mr Suzuki; Hol lehyen?
T manager Mo.n olcso es szorgalmas munkaero
Mr Suzuki;Nem felsz atol hogy technologiat lopnak,es felepitik sajat Suzukijukat?
T manager;Nem,meg 3 km asztfalt csikot sem voltak kepesek idore megcsinalni a Moto GP re
Mr Suzuki; Ok,legyen :-)

lacza87 (törölt) 2010.10.01. 19:17:17

"Tényleg, itt elég nagy a nacionalizmus ahhoz, hogy az amúgy félig magyar elnökükre ennyire büszkék. Ha nem is mindenki."
Sőt olyan nagy a nacionalizmus, h ezt a félig magyar dumát is visszautasítják, teljes joggal ám, mert semmi kötődése az országhoz, nem beszéli a nyelvet, valószínű az átlag franciánál a kultúránkról sem tud többet. csak mi szeretjük azt hinni, legalább poén szinten, h valami közünk van hozzá.

kirg1 2010.10.01. 19:18:52

@Leadfoot: Annyiert mar 2005-ost is talasz. ;)

Tomchy 2010.10.01. 19:30:51

@ommm: Nem, Ikarusszal! És akkor a slepp is elférne ácsorogva a sorok között, amíg a vezetőség tárgyal valamelyik kettes ülésen, míg a másik oldalon egymagában a jegyzőkönyv-vezető gépel. Takarékosabb is, mint sok kisebb jármű!!!
:O)

Praetor_vs (törölt) 2010.10.01. 19:36:40

üdv! nekem van 1 vel sanyim. tényleg fele annyiba kerül mint a hasonló paraméterű E mercik vagy 5ös bömbik. az initialé felszereltségű drágább, abból tényleg csak 2003-asat lehet 2 misiért venni. viszont a fenntartási költsége nem egyszerű :) a v6os motorokkal nagyon dinamikus és az emberek nem hagyják szó nélkül. ajánlani csak renault fanatikusoknak tudom.

Nincs még nicked 2010.10.01. 19:37:38

'holttércsökkentő kis tükörrel '
Talán ideje lenne szólni balfaszéknak, hogy tegyenek inkább normális domborútükröket a kocsikra, nem ezt az idióta, összevissza torzító szart.
Esetleg valami autós újságíró fölvethetné. Legalább hasznukat vennénk.

lacza87 (törölt) 2010.10.01. 19:39:52

@phrascarica: Viszont Sarko-nak van külön TGV-je is, meg most cseréltik le a repülőjét is egy Airbus A330-ra. Hiába kis pénz... :) (hogy világos legyen: abszolút egyetértek)

Phrascarica 2010.10.01. 19:47:12

@ommm: ha már németet akarnak azért szerintem nem lnne baj ha -szinte mindenki- eggyel lejjebről választana pl: A6-Passat, Passat-Octavia, a8-a6 stb

adidigaga 2010.10.01. 20:11:28

@ommm:
"mivel mászkálnának a mieink? Hódgép Puli szerkocsival? :)"
Ha arra a gyászos fekete verdára gondolsz, amit teszteltetek, akkor a válaszom: igen, azzal!
Természetesen abban is kijárna nekik a sofőr, úgy ők hátul utaznának...
kényelmesen fekve...
dobozban...

Phrascarica 2010.10.01. 20:13:58

@lacza87: ha nemzeti össztermék (nem egy főre jutó) arányos lennének a közlekedési eszközök akkor nálunk a miniszterelnök maximum használt Dacia Logannal járhatna, de mivel a diktatúrákban is minimum S klasse jár, ezért ami van most azt kell szeretni.

Rocko- 2010.10.01. 20:39:06

@ommm: erről van szó.
mondjuk megnézném a felpáncélozott puli pompakocsit. :D

tomcsi71 2010.10.01. 20:45:49

évtizedek óta szabály, hogy francia költségvetési szerv, csak francia autót tarthat...

ommm 2010.10.01. 20:47:17

@adidigaga: :)
Lol. és tényleg :)

esef 2010.10.01. 20:56:16

@ommm:
Nemzetünk egyik-másik jelenlegi vezető politikusát simán el tudnám képzelni egy Puliban. Természetesen a pompakocsi változatban... :)
De az sem zavarna ha a függönyös fekete szovjet gyártmányú limuzin menne értük... :)

esef 2010.10.01. 21:00:01

@adidigaga:
Nem! Nem fekve, dobozban por formában. (=instant politikus) Amit aztán az ország határain kívül lehetne csak elszórni. (Mint ahogy Izrael tette Eichmann hamvaival.)

tükörfúró 2010.10.01. 21:18:04

Automata kézifegyver? LOL! Kétlem, hogy skorpiokkal nyomulna a francia biztonsági szolgálat..

A páncélozott auto nagyon gizda, látszik a megerősítések tulnyulása a C oszlopnál hátul és a -minden bizonnyal fix- hátsó ablakok keretében is, viszont a kialakitásbol itélve nem tul magas biztonsági szint, tömegből probálkozó merénylő pisztolylövedékeit valoszinű megállithatja, karabély vagy puska ellen már az ilyen páncélzat sem véd

Viszont egy efféle felspécizett autó ára akár az uj ár öt-tizszerese is lehet, az eredeti autó átárol, kategóriájátol függően..

Ugy készül, hogy vasig szétszedik, csavarokig, patentokig.
Ujraépitik, megerősitik minden porcikáját, ehhez rengeteg egyedi darabot, custom cuccot gyártanak külön, kézzel, egyes dolgokat ujraterveznek, áthelyeznek, ha az eredeti helyén nem fér el..

Van a végeredmény vagy 3,5 tonna a sok bepakolt kevlárnak, acélnak, merevítésnek, erősebb futóműnek, plusz aksinak, stb köszönhetően..

Szoval az is csak reklám, hogy sárközi bácsi francia nagyvassal nyomul, lehetne ez a gép akármi szinte, a hazai kormányzati fabudik csak sima mezitlábas luxusautók ehhez képest

hála az égnek kedves vezetőink annyira még nem szálltak el maguktol, hogy nagyhatalom fejeseinek érezvén magukat, az adófizetők pénzét mindeféle páncélozásokra költsék

Bár rossz nyelvek tudni vélik, hogy a miniszterelnö-kúr ezeréves fócvágen kisbusza tud pár nem mindennpi kunsztot, pláne ha a jeles férfiu benne ül, node ez csak afféle alaptalan szóbeszéd bizonyára..:D

Dömperigyon 2010.10.01. 21:18:18

Ha már a "mieinknél" tartunk: idevágó, kedvenc példám volt anno '96 körül, hogy az újraegyesítés költségeit nyögő Németországban a pénzügyminiszter (Herr Waigel) szolgálati BMW-jét 538 ezer kilométerrel a háta mögött kivonatta az ottani Felügyelet, mert már annyira amortizálódott... Hál'Istennek, ez mifelénk nem fordulhat elő, mert arra mindig figyelnek az Urak, hogy az elődeik által telefingott bőrkárpiton ne kelljen ücsörögniük...

esef 2010.10.01. 21:30:57

@tükörfúró:
A miniszterelnö-kúr A8-cal járt munkába a Rózsadombról. Az utódjának, a forradalmár úrnak van családi mikrobusza, amivel Felcsút meccsre is jár.

@lacza87:
Személyesen az Elnök úr is megmondta, hogy ő francia és nem félig magyar. Mondjuk én is azt mondanám a helyében.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.01. 21:34:21

@Praetor_vs: én meg 6 éve majdnem vettem egyet, aztán mégse mertem megvenni

viszont egy ismerősöm hozzájutott egyhez (egy ki nem fizetett tartozásért cserébe) és ő nagyon szereti, ki nem szállna belőle

esef 2010.10.01. 21:34:51

@Dömperigyon:
De a mostani pénzügyminiszternek gondolom futja jobbra. Vagy néha el kell kérnie a magyar kollégától az A8 W12-t?

esef 2010.10.01. 21:36:55

@GYUSZI BACSl:
A francia autóba bele kell nyúlni (választani) és -szeretni. Én sem franciát akartam, mégis ez lett, most semmi másért nem adnám oda...
(jó, jó kisebb, de azért Renault...)

tükörfúró 2010.10.01. 21:44:12

@Dömperigyon: Nemtom, én megyó óta nem hallottam kocsicseréről.

De azt kevesen tudják, vagy gondolják át, a nagyvezérek őrizáse, s@ggének éjjelnappal fuvarozása, biztosítása kisebb város költségvetésének nagyságrendjében leledzik(!).

Sőtmitöbb egész autoflottát von maga után, biztonsági, lótifuti, ősszkerekes, telekjáró, tartalék és egyéb kocsik tömegeit.

Ehhez képest 8-10 legujabb, csucskategóriás, lang-mifene-fabudi beszerzési ára nem egy durva összeg, szinte semmiség.
Szomorú, de ez van.

Általában a kocsikat ugy használják, 3-5 évesen hetente van már valami bajuk, nem is kicsike.
A padlógáz és a satufék monoton váltakozása akár órákon át, életük jelentős hányadában jellemző ezekre a szerencsétlen, egyáltalán nem versenysportra kitalált nagyvasakra, hisz a fontos emberek nem várhatnak, a kéklámpa pedig default.
Innen nem nehéz kitalálni, mekkora ráfizetés volna 5-8 éves koruk után is üzembentartani a vezérek autóit, aminek a javitása mindig sürgős, (tegnapra is késő jeligére!) az alkatrész+munkadij pedig (kategóriájához méltó) egy kapcsoló 100ezer-től a kiolvashatatlan nagyságú összegekig terjed..

Valamiért ettől függetlenül, ez az autó dolog, talán a szittyamagyar lovasvérünk irigy savassága miatt(?) remekül tematizálja a közbeszédet, hogyugymondjam.
Pl az, hogy a parlament folymaatos renovációja, (mire végére érnek, kezdik ujra, nem figyelted még meg?) belső karbantartása, takaritása, örzésvédelme havonta mondjuk 10 csucs audi ára (nagyságrendileg) valahogy pl senkuit nem érdekel.

És akkor még nem a parlament az ország egyetlen "háza", van ott még a dunaparton jópár monstrum, meg elszórva is errearra, ha már kormányzati negyed című lázátol végül nem lett (hálaégnek)

Rot 2010.10.01. 21:47:48

Angol hercegi beszállás rockfesztiválon:
www.youtube.com/watch?v=YqkNEjVXlsE

elég türelmesek a testőrök...

Hurri Kán 2010.10.01. 22:20:40

Franciáktól max. sajtot meg Chanel No. 5-öt a zasszonynak.

sander 2010.10.01. 22:36:36

nagyon jó cikk! :)
érdekesek ezek az elnöki gépet, lehetne egy külön összeállítás ezekből!

karlov 2010.10.01. 23:13:10

Azért ha le tagadja ha nem ez a kiscsávó mégiscsak Sárközi.....
Nálunk is voltak Sárközik,muzsikusok voltak ,ha jól emlékszem.

karlov 2010.10.01. 23:17:42

@tükörfúró: Azért ha egyszer megszorítunk,racionalizálunk akkor egynéhány reprezentatív autót leszámítva az uraknak megtenné egy Asztra kombi is az is elvisz bárhová.

Mikrobi 2010.10.01. 23:28:02

Hm, több bekezdést el kellett olvasnom ahhoz, hogy kiderüljön, hol játszódik a történet. Még a francia trikolórt se voltál képes normálisan leírni (az ui. kék-fehér-piros). A végéig nem volt világos, hogy ez valami fantázia, vagy valódi történet, aminek a hátteréről semmit sem írtál le.

Balint Gyuri bacsi 2010.10.01. 23:38:34

@Rot:
"Drugs For Sale" - hatalmas :-)

mallac 2010.10.02. 00:52:31

Amikor Magyarországra látogatott,az első mondata az volt hogy ő félig magyar.Megfigyeltem egyébként egy francia céget(magán!)csak pözsót használtak a magyarországi leánynál is,egyébiránt úgy tudom hogy pl.indiában is Hindustan modelleket vesz az állam.

magyar-magyar szótár 2010.10.02. 01:40:39

Az pl egy 2002-es évjáratú Audi A4 , A6 AStb. amiben az anyósülésben ülő Biztonsági Eeemberrr simán kilát hátra a jobbtükörből (kevés belehajlással) holttértükör nélkül.

A francia autók tükrei alkalmatlanok, tessék megpróbálni. Pedig Párizsban élnek a világ legzseniálisabb parkolóművészei, viszont amit ők tudnak, ahhoz már nem kell se holttértükör, se parkolóradar, csak érezni kell az autót és kész, meg tojni bele a másik autó kozmetkájába en petit

miami vice 2010.10.02. 02:38:34

sarkozi az nem magyar hanem roma

sunblind 2010.10.02. 04:58:00

... csuda egy népség ezek a spanyolok.

Ciri 2010.10.02. 06:13:44

@phrascarica:

"Nekem csak az tűnt fel hogy nálunk a -volt- pénzügyminiszter is 300le-s A6-al járt"

A szolgálati autója legutóbb egy 3,0 Tdi volt.
Sőt, azt is tudom, hogy most mivel jár de nem mondom meg. :)

"A8-hoz képest jó ha 1/3 áron volt, persze páncélozva lehet hogy eléri a 1/2 árat :) "

A páncélos A8 új ára 100 + millió jó magyar forint. Még Gyurcsányék vettek használtan 50 milla/darab áron hármat, költségcsökkentés végett :)

Teshow 2010.10.02. 07:39:14

@tükörfúró: "a nagyvezérek őrizése, s@ggének éjjelnappal fuvarozása, biztosítása kisebb város költségvetésének nagyságrendjében leledzik(!)"
Bizony, és bár helytakarékosságból csak ezt a mondatot idéztem be, de az idézett komment minden mondatával egyetértek.
Mindig elgondolkodom, amikor egy "visítós" konvojt látok, hogy vajon most "mekkorafontoselvtárs" ülhet benne, hogy 1 vagy 2 ember fuvarozása miatt mozog mondjuk 2 "csíkos" rendőrautó/motoros járőr + 2 szemmel láthatólag kisebb elterelő autó + min.1 szemmel láthatólag nagyobb "fő" autó; azaz min.5 jármű amortizálódik + ketyeg a munkabér 8-10 embernek azért, hogy egyvalaki eljusson A-ból B-be. Akiről azt sem tudom kicsoda, mert amúgy is setétített üveg mögött ücsörög. Vajon mi lehet az a baromi fontos dolog, miért szirénázva kell rohanni, pláne - urambocsá' - balesetet okozni, ahogy sajnos erre is volt már példa?!
Ezt a protokollt lehet hogy célszerű lenne átgondolni, és akkor a kormányzati járműpark üzemeltetése sokkal kisebb költség is lehetne!
Mert az autók vételára ennek a költségnek csak egy része, igaz a közvélemény többnyire csak ezt "érti" és ezért is foglakozik ezzel a legtöbbet.

Teshow 2010.10.02. 07:59:06

A flottavásárlás és -fenntartás egyébként egy eléggé bonyolult dolog.
A cégautó általában egyszerre
- használati tárgy, többnyire nagyon intenzív elhasználódásnak kitéve;
- arculat, azaz az adott cég megjelenésének aktív része (politikusoknál pedig országimázs);
- juttatás, vagyis a munkavállalók esetén figyelembe kell venni, hogy egy-egy alkalmazotti/vezetői szinthez milyen kategóriájú és felszereltségű kocsi tartozzon (ismert angol szakkifejezéssel ez az u.n. "car policy").
Meg kell tervezni még, hogy egy-egy adott modell mennyire bírja a strapát (karbantartási ktsg) és azt is (no ezt szokták leggyakrabban elfelejteni) hogy mennyiért lehet a végén ELADNI!
A multinál, ahol anno dolgoztam, próbálkoztunk a francia autókkal. Nem is volt velük sokkal több gond eleinte, sőt kényelmesebbek, extrával jobban felszereltek voltak. Igen ám, de ahogy nőtt a futott km-szám, úgy kezdtek előjönni a bajok, 200eKm környékén egy Peugeotra/Citroenre már jóval többet kellett költeni mint egy kb ugyanolyan Golfra, eladni pedig csak jóval ár alatt lehetett a franciákat, míg a Golf/Passat még szakadtan is elfogadhatóan piacképes maradt - és ezeket a szempontokat mind be kell kalkulálni!

Ejoy 2010.10.02. 08:11:44

A Vel Satis mikor kijött eléggé megosztotta a közönséget, de idővel beérett a forma. Természetesen itthon még mindig lenézik a német autó fétisben élők, pedig ez az autó nem rosszabb semmivel sem a sokra tartott német Passat-tól például, de annál sokkal kiforrottabb technika, sokkal több luxus és hely van benne, az itthoni piaci keresletnek megfelelően fél áron.
Ebben az autóban például egy olyan benzin motor van, amit eleddig még senkinek nem sikerült űberelni (és nem akarják elhitetni a Kelet-Európai vevővel, hogy az 1,4-es turbóval szédített motor jó a Superb-be...). Ezt nem én mondom, hanem azok a díjak, amiket megkapott anno.
en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VQ_engine#VQ35DE
Ez persze itthon nem számít, mert ez csak egy "sz.r" rönó...

mükkemakk 2010.10.02. 08:25:00

Uraim a Citroen C6-os bármelyik Vel-Satisnál exkluzívabb lenne, ha már nacinalite-nél maradunk. De Gauelle-t megvédte anno a citrom.

Nagyjaink nagyon féltek a néptől, ezért kell a nagyverda, főleg azok féltek a akik karhatalmi segítséggel "rárontottak nemzetükre". Nekik a rabomobilt javasolnám, nem a pulit, ja a pereputtynak is.

esef 2010.10.02. 08:30:06

@Ejoy:
Nyugi, a németautósoknak jön a Passat és a Superb az 1.2-es turbóval. Azt mondják, hogy azok igazi aszfaltszaggatók lesznek... :D

lacza87 (törölt) 2010.10.02. 09:01:59

@tükörfúró: Igazad van nem csak a legfelsőbb szinteken megy a herdálás.
"Pl az, hogy a parlament folymaatos renovációja, (mire végére érnek, kezdik ujra, nem figyelted még meg?)"
Speciel erről én úgy tudom, h a külső burkolat keményebb süttői mészkő lesz, ami kevésbé fog mállani, mint az eredeti, tehát, ha egyszer körbeérnek talán tovább bírja, de nem kétséges h ezek sem filléres dolgok.

lacza87 (törölt) 2010.10.02. 09:38:35

@esef: Ugyanmár, egyrészt nem mindenkinek van szüksége rá (pl.: szomszédomnak van B5.5 Passatja a sokat emlegetett régi 1,6-os motorral, évi kb. 4000 km-t tesznek meg vele - [nyaralás, síelés,ha szükséges a nagyobb hely], egyébként egy Polot nyúznak.) másrészt a tömeggyártóknál szinte mindenütt harmatgyengék az alapmotorok.

Mikrobi 2010.10.02. 09:45:53

@Teshow: legtöbbször még a köztársasági elnököt és a miniszterelnököt is csak két kocsival szállítják (a védett személy autója + biztosítóautó). Ráadásul míg egy mentőautó éjjel 2-kor is végig szirénázva megy a kihalt utcán (egy tűzoltóautó pedig egyszerre két-három szirénát is bőgetve), addig a kormányőrök a kereszteződésben is képesek lassítás nélkül úgy áthajtani, hogy csak egyet-egyet vijjantanak. Ezt megtanulhatnák tőlük a mentősök és tűzoltók, de a közrendőrök is.
@esef: az 1,2 TSI 105 lóerőt tud. Éppolyan jó (vagy szar), mint az előző 1,6-os, ami 102 LE-s volt. De meg kell mondanom, hogy nagyon kevesen veszik ilyen motorral, a 2 l-es TDI az átlagos motor.

esef 2010.10.02. 10:07:36

@lacza87:
@Mikrobi:
Attól még, hogy a nagy átlag nem azzal veszi, egy röhejes, harmatgyenge 1.2-es az alap motor.

soproni1 2010.10.02. 10:13:18

Egyszer voltam Győrben egy Reno márkakereskedésben, ahol 4 Velsatis állt a műhelyben. Azt mondták, hogy 40 ezer km után valami győri fejesnél eltört a hajtókar és hála az automata váltónak, nem halt meg senki. Ezért berendelték a környék összes ilyen autóját.

lacza87 (törölt) 2010.10.02. 10:29:33

@esef: Egy 60+ éves és/vagy nyugodt embert ez nem érdekel. Röhejes igen, de a konkurencia alapmotorjai közül pont ugyanezt ezeket a menetteljesítményeket hozzák (gyors:+/-1 mp, végseb: +/- 10 km/h, ha már katalógusozunk): Laguna 1.6 16V, Mondeo 1.6, C5 1.8 16V, Insignia 1.6, Mazda6 1.8 16V, de nincs nagy különbség a 407 1.8, az Avensis 1.6 motorokhoz képest sem (2mp körül).

lacza87 (törölt) 2010.10.02. 10:31:01

@lacza87: természetesen feltételezve a régi 1.6 és az 1,2 TSI egyenértékűségét.

Ejoy 2010.10.02. 11:04:32

@lacza87: A lényeg nem a gyorsulás egy-két másodpercében, vagy a végsebességben van.
A lényegott van, hogy a költséghatékonyság miatt beadják az embereknek, hogy egy 1,2-es motor ugyanolyan tartóssággal fog mozgatni egy 1,5tonnás autót,mint egy két literes. Mi lesz abból a motorból öt tíz év múlva ami 1,4 literesen Superb-ben van, de még a Golfba sem elég? Hiába pumpálják fel minden szarral, azakkor sem lesz tartós, csak ócsó a keleti piacra.

ez a szégyen, de nem akarom azt mondani, hogy ez csak a VW konszern sajátossága,mert bizonyára mások is elkövetik, de ezek állnak az élen.

Ebben a Vel Satis-ban 3.5literes sima Nissan benzin motor van 240le-vel, és súlya annyi mint egy Superb. Biztosan eszik városban 3literrel többet mint a turbós 1,4-es a Superb-ben, de az élettartam és egyáltalán a koncepció ég és föld akettő között.

gyonyoruorszag 2010.10.02. 11:13:33

A Velsatisnak kétszer ürül az ember, előszőr amikor megveszi másodszor meg ha el tudja adni, mert igen sokat kell rá költeni na meg eladhatatlan, nem véletlenül van lent az ára, a magyar képviselők meg használják a BKV-t úgysem lehet parkolni a belvárosban :D az is bűzlik mint a parlament :D

lacza87 (törölt) 2010.10.02. 11:37:34

@Ejoy: Ok, ez másik kérdés, a kolléga a menetteljesítményeket kritizálta, arra írtam amit.
Élettartamról az a véleményem, h ezek is kifogják bírni normál karbantartással az elvárt minimumot (250 000km). Ezt a térfogat lóerő arányt tudta a bmw 2002 turbómotorja a 70-es években (ez elég durva példa), vagy 90-es évekbeli japán turbómotorok. A tervezési eszközök, gyártástechnológia, felhasznált anyagok, kenőanyagok stb. ezt lehetővé teszik, de w123-as élettartamot nem várhatunk tőle nyilván. Autószeretőként én is egy nagyobb lökettérfogatú szívó benzinmotort szeretnék.

toncsi64 2010.10.02. 11:52:52

Nem lehet, hogy az a holttétükör inkább a jobbegyben ülő testőr kellő tájékozottságát szolgálja ?
Ami pedig a hazai "nagyvezérek" autóit illeti, azért Ők nem csak azokat a vasakat használják amit látunk :( Jó példa volt erre ugye Viktorunk bébiszitterének esete akit szintén az elhíresült esetnél szintén állami terepjáróval furikáztak. Gyanítom egy ilyen "kiemelt fontosságú" személynél egy egész flotta mozog a háttérban a család megfelelő ellátásának érdekében.
Az autók tipusát illetően pedig inkább az adott modell kiválasztását tartom inkább "vérlázitónak" Az, hogy A6-A8-Passat még elviselhető, megmagyarázható. Ellenben már az, hogy ebből a legnagyobb motorizáltságra lenne szükség egy ekkora országban, ilyen "úthálózat" mellett... Nos az már inkább a rongyrázás kategória

toncsi64 2010.10.02. 11:55:18

Bocs, a helyesírásért :( Most látom nem voltam a topon...:)

dr. Pados Gyula 2010.10.02. 12:36:52

Sarko-nak van egy Peugeot 607 paladinja (érdemes utána nézni, mert pazar darab) azal jár díszszemléken, hétköznap pedig C6-ossal jár, ez a Vel Satis inkább valami Renaultos gyári lobbinak szólt.

Mikrobi 2010.10.02. 13:36:06

@Ejoy: a tartósságról annyit, hogy mivel a kisméretű turbómotor kisebb fordulatszámon ad le akkora nyomatékot, mint az 1,6-1,8-as szívómotor, ugyanakkora távon kevesebbet fordul, tehát éppen hogy tartósabb.
De jó pár éves már a TSI motor, vannak tapasztalatok és nem hallom, hogy ne bírta volna.

Mikrobi 2010.10.02. 13:43:31

na hova tűnt a hozzászólásom?!

Virago_1000 2010.10.02. 14:10:12

"A konvoj többi autója. Feltűnően nem volt benne más francia márka." - francia elnok, francia limuzin, ez igy van rendjen. Csak a "magyar" verszivok jarnak 30 millios Audikkal. Tony Blairnek is megfelelt a W126-os Mercedes, pedig az o elnoksege idejen mar kisse oregecske volt (erre a szerepre). A francia kormany szolgalataban a mai napig is szolgal nyujtott SM.
Ommm mondta a SuperB peldajat csheknel.
A "mi" elnokeinknek Suzukival kene jarni, az orszag jelenlegi allapota alapjan ez lenne realis.

Vel Satis pedig egy valodi egyeniseg a kategoriatars egykaptafa nemet autok kozt.

Ejoy 2010.10.02. 14:17:01

@Mikrobi: akkor neked tényleg az 1,4-es motor való az 1,7tonnás autókba...

Ejoy 2010.10.02. 14:18:18

@gyonyoruorszag: semmit nem tudsz arról az autóról az a baj...

Mikrobi 2010.10.02. 14:24:57

@Virago_1000: én nem reklámoznám a Suzukit, amíg olyan a szakszervezetekkel, amilyen. Egyébként Audit is gyártunk és nemsokára Mercedest is fogunk...

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.10.02. 14:25:43

nekem a taxi2 jut eszembe ahogy a japót fogadják és szállítják :D

♥ Kitty ♥ (törölt) 2010.10.02. 14:32:27

Nem tudom miert sajnaljatok a draga jo politikusainktol az A8-at! :( :D

esef 2010.10.02. 14:34:10

@Mikrobi:
A szívó benzinesnek van egy rohadt nagy előnye a kicsi turbóshoz képest. Nem kell rajta turbót cserélni. Ez az átlag magyar/balkáni autósnak a szervizszámlán előbb-utóbb elég jelentős tétel lehet. (mivel 10-ből 9 nem tudja, hogy a turbóval hogyan kell bánni...)
Lehet, hogy a kicsit turbó keveset fogyaszt alacsony fordulaton, de ha pörgeted, akkor meg pont nem... Mert ahhoz, hogy a Passat 1.2-t ne tolja le a BKV busz, ahhoz bizony pörgetni kell.

esef 2010.10.02. 14:35:36

@Virago_1000:
Az ország jelenlegi gazdasági helyzete miatt a mostani vezetők lovon, az előző garnitúra meg mezítláb, rabláncon. Csak egyesek kapjanak helyet a pompakocsi Puliban.

Sákif za morro? 2010.10.02. 15:09:07

Hm... Nekem volt ilyen 3,5-ös VelSatisom, olyan szar volt hogy 1 év alatt 2 hétvégét töltöttünk együtt. A rohadék tréleren szerette vitetni a picsáját. Bő egy év múlva az egész szériát bezúzták a picsába, adtak helyette egy zsír új 3,0-t. (Ő se volt sokkal tovább nálam.) Szóval nem értem, ez hogy a fenébe élte túl a bezúzást.

korne72 2010.10.02. 15:23:14

Bóvli francia...:(

Ejoy 2010.10.02. 15:47:55

@Ben Zinkoot: zúzták a te agyadat azt zúzták be. Kamugéza...

lwl (törölt) 2010.10.02. 17:44:33

@Ejoy: "Ebben az autóban például egy olyan benzin motor van, amit eleddig még senkinek nem sikerült űberelni"

Miert is?

Múmia 2010.10.02. 18:25:56

nem LUK, hanem LYUK...te hülye.

Ejoy 2010.10.02. 20:18:18

@lwl: Mert pl. az elmúlt tíz évben, ezt a motort választották be a legtöbbször a világ legjobb tíz motorja közé...

Ejoy 2010.10.02. 20:20:13

@lwl: Mert pl. az elmúlt tíz évben, ezt a motort választották be a legtöbbször a világ tíz legjobb motorja közé...

lacza87 (törölt) 2010.10.02. 20:40:02

@Ejoy: Egyébként ez hol alapmotor a Vel Satisban? Mert h a konkurenciától a legkisebbet sikerült kiválasztani.

mis 2010.10.02. 20:46:28

Azért, biztos, ami biztos elven Én csakcsak elárasztanám a képviselő urakat egy halom suzukival...legalább egy kicsit éreznénk, hogy figyelnek erre is.

lwl (törölt) 2010.10.02. 20:51:12

@Ejoy: Es ennek mi koze van a motor muszaki tulajdonsagaihoz? Mit nem lehet benne "uberelni"? Ne legyel mar hulye.

lwl (törölt) 2010.10.02. 20:54:53

@Ejoy: ...amugy ha ilyen modszerekkel szeretned megallapitani, ki kesziti a "legjobb" motorokat, nezd meg, ki vezeti toronymagasan a listat :)
de.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

Ejoy 2010.10.02. 20:56:26

@lacza87: A cikk témája ezzel a motorral hajtott autó, természetesen ezért volt ez a téma. Egyébként csupán kétféle benzinmotorral készült (a két dízelen kívül) a kisebb 2literes turbó népszerűsége eltörpült a 3,5l-es Nissan motorral és Japán automata váltóval szerelt modell mellett, így természetesen nem a belépő, de messze a legnépszerűbb motor ez. A konkurenciától senki nem választott autót, hanem arról folyt a beszélgetés, hogy hol a határ a motor méret csökkentésben. Ez mennyire tartós, életképes megoldás, vagy csupán a gyárak próbálják meg így ráfésülni a számukra minél olcsóbban előállítható, de nagyobb profittal eladható modelleket a vásárlókra.

Ejoy 2010.10.02. 21:03:08

@lwl: Itt meg a Nissan motor vezeti a listát:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines

Érdemes ezen vitatkozni, hogy mi köze a megítélés a motor műszaki tulajdonságaihoz? Nem hiszem. Ha VW jel lenne a Vel Satison akkor az lenne a legjobb autók egyike, így meg úgyis csak egy vacak marad:).

lwl (törölt) 2010.10.02. 21:30:07

@Ejoy: "Érdemes ezen vitatkozni, hogy mi köze a megítélés a motor műszaki tulajdonságaihoz? Nem hiszem."

Akkor meg felesleges olyan hulyeseget kijelenteni, hogy egy motort nem lehet "uberelni" - tekintve, hogy a 2010es listaban 10bol 4 nemet. Millio szempont alapjan lehet megitelni egy konstrukciot.

Ejoy 2010.10.02. 21:48:30

@lwl: A 2010-es listában már nem lehet benne a VQ Nissan motor, mert már nem volt gyártásban.
Egyébként valóban millió szempont alapján meg lehet ítélni egy konstrukciót, csak objektíven kell tenni.
Ha megnézed az általad mutatott listában a 3-4literes motorok között milyen autókat, pontosabban motorokat látsz, akkor bizonyára feltűnik, hogy mind huszon-harminc milliós (használtan is tizen) autó. Abban a kategóriában lehet is alkotni, és azokat az autókat sokunk csak az utcán, vagy képről látja, annyira elérhetetlenek. Egy ilyen Nissan motorral szerelt autót meg bárki vehet pár millió forintból. A maga kategóriájával kell összehasonlítani, pl. a Vel Satist egy Superb-el, és nem egy 997-essel, vagy egy M3-al.

Virago_1000 2010.10.02. 21:59:56

@Mikrobi: De a vezetoinknek tokeletesen megfelel, sot, sok is!

@esef: a lenyegre tapintottal!

@Ben Zinkoot: Szerintem nem mondasz igazat. Szerintem nemet auto az almod targya, persze csak almodozol. Ha ilyen szarok lennenek a renok, mar reg lehuzhattak volna a rolot, ezzel szemben elnek, sot, bekebeleztek a Nissant, Samsungot is.

Rocko- 2010.10.02. 23:18:16

@Virago_1000: bizonyos pozícióban nem engedhetsz egy szint alá, mind protokoll, mind biztonság szempontjából.
és ez független attól, hogy éppen az adott politikai vezető szimpatikus vagy sem.

@Mikrobi: Audit csak összeszerelünk. gyártani majd ha meglesz a bővítés.

Rocko- 2010.10.02. 23:22:32

@esef: "Mert ahhoz, hogy a Passat 1.2-t ne tolja le a BKV busz, ahhoz bizony pörgetni kell."
ha csak nem TSI az az 1.2.

bíp-bíp (törölt) 2010.10.03. 00:58:22

@Ejoy: A franciaországi Renault motorgyárban dolgozó haverom mondta, hogy a Vel Satisok alapból típushibások (központi számítógép), és ez csak egy a sok hibából, amiket a Vel Satis produkál. Annyi hibás Vel Satis gördül le a sorról, hogy még a Renault gyáron belül is minden szerelő Vel Satissal jár a zónában. Amellett, hogy mindennapos látvány Fro-ban a lerobbant Satisok merev vontatóval történő vontatása. Szóval a védelmedbe vett autó egy ipari fostalicska, habár a belseje tényleg szép, kívülről meg olyan mint egy Volga és egy Zil készítette ipari vasaló a Patyolatban. Ne mérjük már egy német autóhoz. A srác francia!!! haverja mondta neki egyszer, hogy elismerem, nekünk nem megy az autógyártás, ennyit a francia autókról...

bíp-bíp (törölt) 2010.10.03. 01:00:11

@Ejoy: Marhaság hitből szeretni egy használati tárgyat, az sose teszi hitelessé a véleményt(edet).

Virago_1000 2010.10.03. 01:46:32

@Rocko-: "bizonyos pozícióban nem engedhetsz egy szint alá, mind protokoll, mind biztonság szempontjából.
és ez független attól, hogy éppen az adott politikai vezető szimpatikus vagy sem"

Hahaha.

Becsuletes embernek sem rejtegetni-, sem felnivaloja nincsen.

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2010.10.03. 05:38:16

Tegnapi Viktor+Tarlós konvoj Keresztúron:
1fekete Transporter+ 1fekete Q7.

A legjobb Sárközy még mindig ő:
sarkozybluesband.5mp.eu

Ejoy 2010.10.03. 08:48:13

@bíp-bíp: Ekkora baromságot azért nem kellett volna leírnod. El lehet mondani sok mindent a Vel Satis-ra, de széria szintű központi számítógép hibáról még soha nem hallottam (annyira titkos, hogy csak a rönós haver tud róla). Ha bele gondolsz akkor te is rá jössz mekkora baromság, hiszen ha a számítógép szar csak át kell programozni. Jobban hangzik a beismert alkalmatlanság, így nem programozzuk át, balfasz Franciák vagyunk, a németek az istenek:). Jó duma:D.

lacza87 (törölt) 2010.10.03. 08:50:05

@Ejoy: "gyébként csupán kétféle benzinmotorral készült (a két dízelen kívül) a kisebb 2literes turbó népszerűsége eltörpült a 3,5l-es Nissan motorral és Japán automata váltóval szerelt modell mellett, "
és mindkettőé a dízelek mellett, és ahogy a a superbnél is toronymagasan a 2 ezres dízelek vezetnek
" A konkurenciától senki nem választott autót,"
Akkor az 1.4 TSI superbet ki hozta fel példának? Passat és Superb is kapható V6-os benzinmotorral, aki nem bízik a TSi-ben majd veszi azzal.
"vagy csupán a gyárak próbálják meg így ráfésülni a számukra minél olcsóbban előállítható, de nagyobb profittal eladható modelleket a vásárlókra."
Nem gondolom h egy kisebb lökettérfogatú turbómotor előállítása kisebb költség, mint egy azonos teljesítményű szívó társáé.

Ejoy 2010.10.03. 09:08:25

@lacza87: Lemaradtál az elejéről,ami a Superb 1,4-es tesztjén kezdődött. Most nincs kedvem leírni mi történt ott. A lényeg pedig az volt, hogy két tábor volt: akik szerint ez a járható út, és azok akik szerint a megfelelő motort nem a tuninggal kell biztosítani az autó számára, mert aránytalan. Innen jött az 1,4 vs 3 vagy 3,5. Dízelről, meg arról, hogy miből mennyi ment el, most felesleges beszélni. A lényeg azon van, hogy egyáltalán bele való-e egy ilyen kicsi motor egy akkora autóba, és azt úgy eladni, hogy mennyire jó is ez bele.
Egyébként természetesen olcsóbb kihozni egy kisebb motort mint egy nagyobbat, de eleve a teljesítményről volt szó. Az 1,4-es Superb motorja 125 lóerős.

bíp-bíp (törölt) 2010.10.03. 09:47:09

@Ejoy: Sötét vagy. Valószínűleg te vagy a Renault vezére, hogy jobban tudod mi folyik a Renaultnál mint pár ott dolgozó. Tipikus okoskodó magyarja. És a franciát nem kérdőjelezed meg, aki azt mondta: "nem tudunk autót gyártani". Gondolom éppen egy haldokló Renault 5-ösből okoskodsz :D

bíp-bíp (törölt) 2010.10.03. 09:51:34

Egyébként szarok a németekre, de el kell ismernem, nagyon jó autókat gyártanak, leszámítva a VW csoportot. Ők csak régen csináltak jó és tartós autókat, ma már csak jó autókat csinálnak, de nem tartósat. Ettől függetlenül még mindig sokkal jobbat mint pl 1 túldigitalizált szarhalom Renault, amiben olyan kuszák a kábelek a műszerfal mögött, hogy a gordiuszi csomó ahhoz képest kismiska volt.

bíp-bíp (törölt) 2010.10.03. 09:53:50

@Ejoy: De lehet, hogy tévedek, és valami haldokló Renault kereskedés eladója vagy, aki csak félti az állását, és most ingyen brand-el, ahelyett, hogy fizetne egy jó kis PR-anyagot :D

lacza87 (törölt) 2010.10.03. 09:57:09

@Ejoy: Az a gond, h nem értem a problémáidat. Van a Vel Satis és a többi hasonló méretű autó, mindegyiket lehet kapni 3+ literes V6-os benzinmotorral, amik ugyan nem voltak az év motorjai, mint a Nissan Qv-je, és még sok minden egyéb motorrall, pl a Passat és Superbet 1.4 TSI-vel is, ami ugye volt az év motorja. A down-sizing-ról, megbízhatóság kérdésében, a kételkedésen kívül egy hangnyi műszaki ellenérvet nem mondtál eddig.
Ezt a mondatomat pedig: "Nem gondolom h egy kisebb lökettérfogatú turbómotor előállítása kisebb költség, mint egy azonos teljesítményű szívó társáé." kérlek olvasd még, át, mert rájössz, hogy ez mennyire nem adekvát válasz rá: "Egyébként természetesen olcsóbb kihozni egy kisebb motort mint egy nagyobbat, de eleve a teljesítményről volt szó. Az 1,4-es Superb motorja 125 lóerős."

Rocko- 2010.10.03. 10:16:16

@Virago_1000: "Becsuletes embernek sem rejtegetni-, sem felnivaloja nincsen."
ahham. tehát szerinted egy elnököt nem kötelező védeni se testőrökkel, se páncélozott autóval. szerinted hány másodperc alatt ölnék meg?
mondom, nem azon múlik, hogy becsületes vagy sem. ez a pozíciója: elnök. ebből fakad, hogy sokaknak szúrja a szemét.

csiky944 2010.10.03. 11:41:00

@bíp-bíp: ekkora böszmeséget is rég olvastam,jah de,egyszer már leírtad,akkor is kaptál érte

csiky944 2010.10.03. 11:43:43

@bíp-bíp: ritka idióta egy barom vagy ugye tudod?

bíp-bíp (törölt) 2010.10.03. 12:42:26

@csiky944: neked uram a megszólítás kispályás

bíp-bíp (törölt) 2010.10.03. 12:47:15

@csiky944: Az, hogy itt te, meg a primkó haverod miket görcsöl nekem édes mindegy. Kb leszarom. Az, hogy megpróbálsz a te kis értelmi szinteden leköpködni, hát..., kicsit még fejlődjél, humorral sokkal többet tudsz nekem ártani, de gondolom már lejött a stílusomból... Én nem a kocsmában szocializálódtam mint egyesek, tartsd meg oda a szövegedet, ott többet érsz vele...

Kaptatok némi infót a nagyvilágból, nem tudtatok vele mit kezdeni, ennyi, ügy lezárva. Tipikus magyaros volt a reakció, de az meg kalibrálható volt, hogy 10-ből mindig van 2-3 hülye, ez színtiszta matematika. :)

bíp-bíp (törölt) 2010.10.03. 12:48:56

További szép napot, és ne nagyon idegeskedjél, nem tesz jót az egészségnek ;)

csiky944 2010.10.03. 13:18:38

@bíp-bíp: hű,komolyan,lenyűgöztél,meghajoljak esetleg?

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.03. 20:03:13

Már nem azért, de le a kalappal a franciák előtt, hogy saját ország márkájával mászkálnak. Nekünk nincs saját márkánk, de van mi autónk. Sztem a suzuki xl7-ből simán lehetne állami autó...

fogash 2010.10.18. 09:11:15

Pamutból nem csinálnak öltönyt! Pamutból zokni, trikó, póló, alsógatya készül, meg ing.

Öltönyt GYAPJÚból készítenek. Látszik hogy rajtad sose volt...

szmoker (Homo Trollicus) 2010.10.27. 20:30:28

@tükörfúró: "Automata kézifegyver? LOL! Kétlem, hogy skorpiokkal nyomulna a francia biztonsági szolgálat.."
Glock 18
Beretta 93R

:)

adt 2010.10.28. 01:39:07

Én meg csak egy dolgot üzennék a sok okostojásnak.Vel Satis vs. Passat vagy Superb?
Ez tényleg egy két hülyének egy kategória?Mert nagyon nem az!Vel Satis=felső-középkategória
Superb+Passat= középkategória

Korpás Gyula (törölt) · http://gyulak.blog.hu/ 2010.10.28. 08:38:07

Nem rossz autó.

Amúgy a mai politikusnak milyen autó jár?

en.wikipedia.org/wiki/File:Oldsmobile_eighty-eight_1958.jpg

A vagyonuk pik pak elmenne a benzin számlára + adna az országimázsnak. ;)

GGG77 2010.10.28. 16:07:41

5-6 évvel ezelőtt ültem Vel Satisban.
Elképesztően kényelmes, szuper anyagokból összerakott, egyedi hangulatú autó. Kéne.
süti beállítások módosítása