500 dollárból átszeljük Amerikát

  2010. augusztus 29. - Stump András Címkék: utazás usa toyota autóvásárlás camry roadtrip

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Rendben, túloztam a címben. A teljes büdzsénk kicsit több volt öt százdollárosnál, de nagyjából ennyit szántunk az autóra. Ennyiért akartunk venni valamilyen gépet, hogy átguruljunk vele New Yorkból San Franciscóba nagyjából két hét alatt. Hogy sikerült-e, majd kiderül a végén, ugorjunk inkább a sztori legelejére, hogy minden világos legyen.

Egyszerű, nem?

Mindig olyan helyre utazom, ahol tudok egy kicsit potyázni. Vagy legyen ingyen az utazás, vagy a szállás, vagy legalább a kajáért ne kelljen fizetni. Nem kizárólag a spórolás miatt, inkább fordítva: szeretek minél többet kihozni az éppen rendelkezésre álló pénzből – meg egyszerűen könnyebben költöm a pénzt, ha már valami ingyen jött. Másrészt minden héten más és más célpontot nézek ki a googlemapsen, amikor szóba kerül a nyaralás, ezért nehezemre esne a választás valamilyen szűkítés nélkül. Így szemeltük ki idén az USÁ-t, hiszen a nővérem New Yorkban tanul, és felajánlotta, hogy lakhatunk nála pár napig. Pedig lett volna még néhány másik opció, ami talán jobban érdekelt volna, de egyszer látni kell Amerikát – gondoltam – és most itt az alkalom. Potya szállás.

Ha már Amerika, minél többet akartunk látni, érezni, tapasztalni az országból, mert lehet, hogy többször nem jutunk ki – annyi más érdekes hely van a világon, nem szabad kétszer ugyanoda menni. Legyen akkor road trip, pattant ki a bozóttüzet indító szikra, az hamisítatlan jenki műfaj, és úgy legalább az oldalablakon át elmosódó táj szintjén látunk egy lézerrel vágott vékonyságú szeletet ebből a hatalmas országból. Ekkor üzemmódot váltott az agyam, és visszarendeződtek a szinapszisok a szokásos hálózatba, amikor a homloklebeny autóközpontja irányítja a gondolkodást.

Mert Amerika autós ország, és akárhogy is szeretnénk normálisan nyaralni, nem lehet megkerülni azt a körülményt, hogy egy road triphez szükséges egy jármű. A Belsőség olvasói közül kinek ne jutna ebben a pillanatban eszébe egy zsírosan hörgő V8 egy közepesen rozsdás, lemattult kaszniban - az optimális eszköz Amerika bejárásához. Az én böngészőmben is néhány mikroszekundummal azután, hogy bevillant az ötlet, nyitva volt a cars.com, az autotrader.com és a motors.ebay.com, a megfelelő keresőparaméterekkel beállítva. Szerintem ez teljesen normális, gerincvelőből induló reakció erre az ingerre: az autóbérlés nyugdíjasoknak való, az Egyesült Államokban természetesen venni kell egy autót, majd dolgunk végeztével eladni.

Érdekesnek tűnt, bár az árának többszörösét beletankoltuk volna

Előkerült nemsokára egy 1980-as Cadillac DeVille az Ebayről, kerek ötszázért. Adományként adta le a tulajdonos, de az állapotáról csak annyit közöltek, ami minden angol nyelvű hirdetésben gyanús: „selling as is” - vidd el úgy, ahogy van, nem is fárasztom magam azzal, hogy felsoroljam a hibáit. Ettől függetlenül megért volna egy megnézést, ha nem adták volna el hamarosan. Okos választásnak semmiképpen sem neveztem volna, mert a karburátorán valószínűleg hamar átengedtük volna a vételárért megkapható mennyiségű benzint, de hajnal kettőkor, első keresésre azért egy pillanatig érdekesnek tűnt.

Kábé három héttel jártunk ekkor az indulás előtt. A feltétlenül szükséges peremfeltételeket nemsokára meghatároztuk: legyen a célpont San Francisco, hasítsunk át keresztbe Amerikán, nyugat felé. Ennél sokkal többet nem akartunk megtervezni, utáljuk a kipipálásra váró listákat, percre lebontott útvonalterveket mindhárman, barátnőm és nővérem is. Miközben elkezdtem utánajárni a bürokratikus kérdéseknek, vagyis hogyan kapunk rendszámot, tudunk-e biztosítást kötni, és hasonlók, a látszat kedvéért elhelyeztem a térben egy B és C tervet is. A B az egyébként logikusnak tűnő autóbérlés volt, csakhogy azt ezerháromszáz dollár alatt nem lehetett volna megúszni. Még nagycsaládos, halmozottan hátrányos helyzetű kelet-európai kedvezménnyel sem, mert azok a kölcsönzők, amelyeknél egyáltalán van lehetőség más városban leadni az autót, mint ahol felvettük, minimum ötszáz dollár felárat számolnak fel az egyébként még elfogadhatónak tűnő bérleti díjra. Dropoff fee, így hívják az egysoros tételt a kalkulációban. Ennél olcsóbban kellett kijönnünk, különben motel helyett autóban alvás, konzervkaja lesz a vége.

A másik érdekes alternatíva, amit előtúrtam a lowbudget utazófórumokról, az úgynevezett driveaway intézménye volt. Ez egy amerikai specialitás, aminek az a lényege, hogy amikor egy autótulajdonos elköltözik, hosszú időre nyaralni megy, vagy bármilyen okból elrepül valahová, ahol szeretné használni az autóját, felad egy hirdetést. Kölcsönadja az autóját, sofőrszolgáltatásért cserébe. Ezzel mindenki jól jár: a tulaj kényelmesen elrepül, nem kell napokig rohadnia az autóban, a csóró utazni vágyó pedig megkapja a kocsit az útra, csak a benzint kell fizetnie. Ideális lett volna, csakhogy sok az eszkimó, kevés a fóka. Hiába nyálaztam végig minden közvetítőoldalt naponta, semmi olyan ajánlatot nem sikerült kiszűrni, ami szóba jöhetett volna nekünk. Versenyben maradt a kölcsönzés és a vásárlás – persze én az utóbbiban gondolkodtam –, de mindenképpen ezerháromszáz alatt kellett maradnia az összkiadásnak, különben pénzügyi öngólt rúgunk, még ha a kalandfaktor valamennyit ki is egyenlít.

Egy szottyadt Taurus, törött vezetőajtóval

Még egy kis háttérinfót át kell adnom, aztán ígérem, megyünk autót venni. Itthonról, a monitor mögül úgy tűnt, nem különösebben nehéz ötszáz dolláros autót találni, ami hetven százalék körüli valószínűséggel elmegy három-négyezer mérföldet nagyobb hiba nélkül. Csak éppen New Yorkban nincs kínálat. Világos, ennek a kultúrvárosnak még a bűzénél is messzebbre terjed a hír, hogy autóval nem lehet közlekedni benne. Taxival, metróval jár mindenki, csak a hülyéknek van autójuk. Ilyen hülyék hirdetéseit kellett megtalálnunk, ráadásul meglehetősen szűk időkorláttal.

Nem nyújtom tovább az előjátékot – mielőtt kirepültünk, már csak néhány éjszakán át guvasztottam a szemem a monitor pixeleire, és két tucatnál több e-mailt nem írtam a közlekedési hatóságoknak, biztosítótársaságoknak, autókölcsönzőknek, autókereskedőknek. Kialkudtam a barátnőmmel és a nővéremmel, hogy egy napot szánunk az autókeresésre. Ha ennyi idő alatt tudunk venni ötszáz dollár körül egy olyan autót, aminek működik a légkondija, és ránézésre kilencven százalékos eséllyel átvisz minket Kaliforniába, akkor bevállaljuk, ha nem, akkor bérelünk egyet. Volt egy kiszemelt célgép, amely első blikkre teljesítette volna a feltételeket, egy remek Hyundai Accent, de mire kiértünk, eladták.

Normál esetben nem tudnék lelkesedni egy Accentért, de két hétre pont jó lett volna, ha nem adják el

Kirepültünk, ledöbbentünk a városon, bevettük magunkat a Harlem-széli szállásunkba, és kicsit átértékeltük a tervet. Arra ugyanis nem számítottam, hogy New Yorkon belül is órákat lehet tölteni a tömegközlekedéssel: Manhattan alsó harmadából, a negyvenedik utca környékéről például nagyobb bénázás, eltévedés nélkül is simán el lehet cseszni két órát, amíg eljut az ember az északi csücsök közelébe, a kétszázadik utcáig. Tovább kellett szűkíteni a vadászterületet. Egy nap alatt lényében csak Manhattanben volt esélyünk autót találni, különben elmetrózunk egy napot, de autónk nem lesz. Rátekeredtem a telefonra, leválogattam a nyolcszáz dollár alatti manhattani találatokat, és az egyszerűség kedvéért Andy álnéven elkezdtem hívogatni az aspiránsokat. Nem hülyék az amerikaiak, ez hamar kiderült. Bármilyen stílusos hazai gyártmányú autó két-háromezerbe kerül; amit ezer alatt árulnak, azok általában csodás Ford Taurusok, lefingott, félig üzemképes állapotban. A légkondiról ők is azt mondják, mint az optimista magyar hirdető: „needs recharge”, vagyis csak fel kell tölteni. Persze, kompresszorcsere után. Mivel érkezéskor egyből megtapasztaltam, hogy az augusztusi New York-i átlaghőmérséklet napközben harminc fok körül áll meg, közel száz százalékos párataralommal, én sem szívesen mondtam volna le a klímás autóról.

Lényegében tizensok, illetve huszonéves japán szedánok maradtak a zsákban, amiből készültünk kirántani a macskát. Megállapodtam az első kiszemelttel, egy körbeegyengetett 95-ös Mazda 626-os tulajdonosával, hogy találkozzunk a negyvenkettedik utca és a First Avenue sarkán. Elkísért minket a parkolóházba, ahol a Mazda lapult, de annyira késésben volt, hogy rábökött az autóra, kezembe nyomta a kulcsot, és elhúzott a munkahelyére, mondván, vigyük majd vissza neki, ha megnéztük. Nem kellett kimennem a parkolóházból, hogy gyorsan kihúzzam a listáról a V6-os 626-ost: olyan kerepelés hallatszott az egyik hengerfejéből, hogy háromszáz mérföldet nem adtam volna neki, nemhogy háromezret. Pár sötét fotó az emlék kedvéért, és már búcsúztunk is az ENSZ-iskola portásától, hiszen már elment a délelőtt, nekünk pedig megbízható autó kellett volna.

Ken már a telefonban hihetetlenül jó fej volt. Egy 86-os Toyota Camryt árult, annak is kellett lennie. Bármennyire is lepattant, ütött-kopott autókkal járnak az USÁ-ban, az utcaképből ez azért már kilógott a szögletes, kicsit esetlen formájával. Nem sokan hajlandóak már beülni ilyenbe, ezért árulta ötszázért, pedig a hirdetés alapján sok baja nem volt. Az egyetlen, amin megakadt a szemem, a melegedési hajlam volt. Nem túl bizalomgerjesztő, ha az ember augusztus közepén szeretné lenyomni Amerikát, de a telefonban kiderült, hogy barátunk túlságosan is őszinte volt a hirdetésben, mert csak akkor melegszik az autó, ha dugóban áll az ember bekapcsolt légkondival. Ha kikapcsolja, visszahűl. Na jó, nézzük meg. Aki ennyire nem kamuzik a telefonban, megér egy látogatást.

Nem egy autót vettem már pályafutásom során, még többször segítettem barátoknak autókeresésben, de ennyire szimpatikus tulajdonossal még nem volt dolgom. Kezdésnek megmutatta, mik a hibái a gépnek, körbejártuk, belebújtam a motortérbe, beindítottam, csekkoltam a hűtővizet, nem hengerfejes-e, aztán elmentünk kocsikázni. A légkondi hűt, a motor szépen jár, a négygangos automata simán vált, az ülések kényelmesek. Krúzoltunk hatvan mérföld körül a highwayen Manhattan nyugati oldalán, dumálgattunk Kennel, aki bevallotta, jobban szereti, ha más vezet, hátranéztem barátnőmre, és tudtuk: vagy ezt vesszük meg, vagy semmit.

Rózsaszínbe forduló hangulatunkat egyetlen apróság zavarta meg: rendszám is kellett az autóra. Ennek még otthonról utánajártam: elvileg létezik 30 napos útvonalengedély, „in-transit permit”, csak biztosítást szerezni nem könnyű hozzá. Aztán találtam erre szakosodott ügyintézőket a Craigslisten, az USA elképesztően szerteágazó apróhirdetési oldalán, akik 30 napos „dealers plate”-eket árultak. Megerősítették barátaim, akik már követtek el hasonló csibészségeket, hogy létezik ilyen papírrendszám, amit kereskedők jellemzően kétszáz dollár körüli összegért tudnak intézni.

P1020534

Dave, a rendszámügyintéző is ilyet kínált azok alapján, amit megértettem csámcsogós brooklyni akcentusából telefonon. Azt ígérte, egy órán belül elhozza nekünk a rendszámot a helyszínre. Kitűzzük az ablakba és már mehetünk is utunkra. Kennel, a Camry tulajdonosával annyira összebarátkoztunk egyórás ismeretségünk alatt, hogy nem akarta nekünk eladni az autót, amíg nincs a kezünkben a rendszám. Mivel kicsit zűrösnek tűnt Dave ajánlata, futottunk még egy kört, felhívtunk néhány biztosítási brókert, hogy kötnek-e biztosítást nekünk ideiglenes rendszámhoz, de csak elutasító válaszokat kaptunk. Nem maradt más hátra, bediktáltam az alvázszám utolsó hat számjegyét, az autó típusát és a nevemet Dave-nek, majd bízva a gondviselésben vártuk, hogy megérkezzen.

Egy órából kettő és fél lett, de közben a zongorista Kennel és családjával elbeszélgettünk az amerikai politikától kezdve a magyar egészségügyi rendszerig minden aktuális problémáról, nem mellesleg hasznos tanácsokat is kaptunk tervezett utunkra.

A Broadway sarkán beszéltük meg a találkozót Dave-vel, aki egy leselejtezett sárga taxival jelent meg, egy Ford Crown Victoriával, persze szabadjelző nélkül, viszont ideiglenes rendszámmal a hátulján. Beszálltunk hárman a taxiba: a barátnőm, Ken, aki kíváncsi volt már az üzletre, meg én. Dave hamisítatlan autókereskedőként mi mással indíthatta volna a beszélgetést, ha nem azzal, hogy milyen szenzációs üzlet során tett szert erre a taxira. „Interceptor engine, police-spec suspension, cab interior”, sorolta, én meg felröhögtem volna a Bluesmobile bemutató jelenetét megszégyenítő szövegen, ha nem lettem volna kicsit beszarva, hogy vajon kamu rendszámért fizetek-e ki kétszáznegyven dollárt.

Szeretjük a kalandot, megvettük. Úgy búcsúzott el Dave – akitől a végén megkérdeztem: ez hivatalos-e – hogy ez egy szürke zóna. Nem illegális, hogy ő eladja, nem illegális, hogy mi megvesszük, de ha megállít a rendőr, ne mutassunk meg mást, mint a fóliába hegesztett BKV-bérletnél is gagyibb kinézetű forgalmit, és jegyezzük meg a következő szöveget: árverésen vettük az autót egy kereskedőn keresztül, és amíg nem törölték az autóra terhelt hitelt, ezt az ideiglenes rendszámot kaptuk. A mai napig nem tudom, benyalták volna-e a sztorit az egyenruhások, mert a kint töltött idő alatt nem állítottak meg. Úgy voltunk vele, hogy van biztosításunk az autóra, nem sértettünk meg semmilyen törvényt és aki nem követ el szabálysértést, azt száz évben egyszer állítják meg a fakabátok Amerikában. Kennel alkudni nem volt pofám, letettük az ötszáz dollárt az asztalára, megköszöntük a segítséget, és rendszámcsere után este hétkor már büszkén feszítettünk immár saját Toyotánkban. Első japán autóm, kész voltam.

Ken az autójával. Vagyis már a miénkkel.

Másnap még megejtettünk egy gyors olajcserét a városnézés előtt, vágattunk jobb oldali tükröt, mert törött volt, vettünk hűtőfolyadékot, tartalék olajat, légszűrőt és plexijavító ragasztószalagot. Este még gyorsan kicseréltem a kiégett bal első helyzetjelzőt, a törött buráját lezártam - messze nem hermetikusan - a szalaggal, bepattant az új szűrőbetét, és körbejárva az autót büszkén konstatáltam, hogy felkészültünk.

Vagyishogy volt még egy tompa, ütemes kopogás a futóműből, harminc mérföld fölött, erősebb gyorsításnál, amit elsőre nem tudtam beazonosítani, de azok a zajok közé tartozott, amik miatt nem szoktam elkezdeni aggódni egy huszonéves autóban. Azt hiszem, ennyit tudtam a gépről, amikor másnap reggel elindultunk a Niagara felé. Nem állítom, hogy gyomrom ne lett volna egy kicsit görcsben, de reménykedtem benne, hogy nem vagyok még túl öreg hozzá, hogy kalandként tudjam kezelni, ha esetleg lerohadnánk.

Így várta a másnapi transzkontinentális túrát Gray névre hallgató Camrynk. Ki mennyit tenne arra, hogy hibátlanul átmegy San Franciscóba?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr342252533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

¿Qué tapas hay? 2010.08.29. 13:34:30

Egy hasonló túrát még én is szeretnék az életembe belefériszteni, tehát kíváncsian várom az esetleges folytatásokat.

Egy abszolút offtopic megjegyzés:

A 13. képen olvasható áldás nekem annyira aranyosan amerikainak tűnik. (Márhogy az autókereskedő az Ároni áldás első sorával kíván szerencsét az autóhoz)
Magyar fordításban: Áldjon meg téged az Úr,
és őrizzen meg téged! (4Móz6,24) (angolul "The Priestly Blessing" Num6:24 (NCV))

Dan20VT 2010.08.29. 13:45:15

Fasza túra lehetett, de egy vérbeli amcsi dögöt kellett volna választanotok, ezzel a toyotával elvan rontva az összkép.

Shinjuku 2010.08.29. 13:49:50

@Bellagio: Na, erre kivancsi vagyok... :) Ha ott laksz ahol a neved van akkor max. LA-ig mehetsz Camaroval es valoszinuleg csak a FOX-szal mert mas esszeru aron nem ad neked egy iranyba csak nagyon maxiumum Mustangot. Egy keleti part nyugati part dropoff azert durvabb mint egy Nevada-Kalifornia. Ha meg Hertz-tol berelsz akkor nem nagyon lehetsz sikeres ember... :)

Leadfoot 2010.08.29. 13:52:55

@equium 12345: Nem kell fölülni az ilyen provokátoroknak (a kettővel alattad írónak sem). Ignorálni kell őket, mert abban lelik örömöket, hogy egy jót kötekedhetnek. Nem kell nekik megadni azt az örömöt.

Leadfoot 2010.08.29. 13:54:06

@equium 12345: Nem kell fölülni az ilyen provokátoroknak (a kettővel alattad írónak sem). Ignorálni kell őket, mert abban lelik örömöket, hogy egy jót kötekedhetnek. Nem kell nekik megadni azt az örömöt.

pi314 2010.08.29. 13:55:15

A Nationaltől lehet bérelni autót egy útra is, normális összegért. Persze azt is olcsóbb New Yorkon kívül.

Biztosítás, jogsi, egyebek: minden nagyon egyszerű, ha van amerikai jogsid, ami meg csak akkor lesz, ha ott laksz (szeptember 11. óta) Régebben nagyon könnyű volt jogsit szerezni.

Shinjuku 2010.08.29. 13:59:39

@Geresics: nem kell link... Nezd meg a helyi repuloter honlapjan hogy milyen autokolcsomzok vannak (azok altalaban a leghosszabb nyitvatartasuak) es hasonlistd ossze a weboldalaikat... Ha egy iranyba mesz a dropoff 100-800 dollarig valtozhat, egyebkent naponta 40-150 dollar kozott van egy atlagos auto mindenhol. 40 a Hyundai Accent 150 a Chevy Suburban. ha csak helyben nyomulsz akkor nezd meg a helyieket is... a nyugati parton van egy csomo kicsi kolcsonzo akiknek jobbak az araik de egyebkent az mindenhol igaz hogy a nagyon (Hertz, Avis) a legdragabbak a legolcsobbak meg a kisebbek (Thrifty, Dollar, Enterprise.)

Leadfoot 2010.08.29. 13:59:49

@Dan20VT: Szerintem egy 80-as évekbeli japán autó majdnem annyira hozzátartozik az amerikai motorizáció történetéhez, mint valami sokköbcentis viszont kevéslóerős, merevtengelyes amerikai őskövület.
Főleg egy Camry, ami kint már-már fogalom - a szürke, jellegtelen, olcsó, de viszonylag kényelmes és megbízható japán autók jelképe, amik szépen betörtek az amerikai piacra, és kezdték beverni a szögeket Detroit koporsójába.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.08.29. 14:12:18

És a többi? Hé!
Hol a többi része az utazásnak?
Miért csak az elejét rakod be egyszerre?
Ne már folytatásos regény legyen.
Egyszerre jöjjön az egész!
Akár estig is olvasnám!

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.08.29. 14:24:51

@40S: "Route 66 - An American (bad) Dream.

104 perc, hivatalosan, ingyen letölthető."

Ezt nagyon köszi! Már töltöm is!

Iparos 2010.08.29. 14:30:00

1990 nyarán mi is megcsináltuk ezt, amikor kimentünk az USA-ba dolgozni.
2 kocsi 9 ember.
Rhode Island - Portland (Oregon) - Seattle. Nagyrészt a 90-es úton 1 hét alatt váltott vezetéssel, általában éjszakára megálltunk, mosdás McD-ben, ketchup szintén onnan, kaja supermarketekből. Alvás kocsiban, és hálózsákokban az út mentén kialakított pihenők füvében.
Az első autó egy 1967-es Chevrolet Caprice Classic volt 200 USD-ért vettük 7 ember utazott benne. (benzin kb. 700 dollárért kellett azaz fejenként 100 USD) 300 dollárért el tudtuk volna adni a túlparton. Csak nem voltak még nálunk a papírok, mert a vásárlás után túl gyorsan indultunk útnak, és nem érkezett meg a papír az RI címünkre. A biztosítás nem volt 100 USD. Összesen 10.000 km körül mentünk vele kb. 2,5 hónap alatt, amíg használtuk. (Csak a két part közti út tartott 1 hétig, a többi időben a dolgoztunk)
A másik kocsi egy Ciroen Kiskacsa volt ára 400 USD + biztosítás(100 USD alatt). Ez 2 emberé volt, kicsit kevesebb benzin, viszont Dél Dakotában volt egy kis szerviz 150 USD körül, és utána még voltak vele gondok. Ez még Seattle - Acron távon visszafele is teljesített. Ezt is el lehetett árában adni.
Nemzetközi jogsival igényeltünk amerikait.

Hilux94 2010.08.29. 14:54:17

Én egy 1980-1983-as Toyota pickupnál nem adtam volna alább, de mivel hárman voltatok, ezért üsse kavics, megbocsájtom... Egy ilyen túránál az is benne van a pakliban, hogy ne dögöljünk meg útközben valami halmozottan bizonytalan állagú, szétmálló, kehes ámerikai szekérben. TOYOTA FTW.

Külföldre én sem azért megyek, h ott magyarokkal kommunikáljak, vagy akár egy darabot is lássak belőlük - teljesen érthető, hogy a szerző miért nem kért segedelmet ámerikába szakadt honfitársaktól. :)

PS: A Niagara meg egy giccsel körberakott fos, simán kihagyható.

Balage85 2010.08.29. 14:57:07

@Pista bá: Hogy jönne ki. Az autóskölcsönzők gyorsan kidobják mennyibe kerül, csak van egy csomó plusz költség, mint pl a biztosítás, ha 25 éven aluli vagy akkor még plusz biztosítás... Akartunk bérelni mi is kocsit egy hétre, de kb 100 ezerbe került volna mindenféle hülyeséggel és ez egy kis kompakt volt. :)

Sam8888 2010.08.29. 14:59:50

@HAJRÁ MAGYAROK: Azért nem vettek BMW-t, vagy bármilyen más európai autót, mert azok ott drágák.

Ryrie 2010.08.29. 15:01:52

várom a folytatást!

Higany 2010.08.29. 15:02:25

Átmegy. Max vmi kis apró nyöszörgés jön elő útközben, de ezek a japánok meggyógyulnak maguktól.

Pista bá 2010.08.29. 15:08:23

@Balage85: én már sajnos 25 fölött vagyok, a biztosítás tény, hogy megmásfélszerezi az árat

megnéztem a kölcsönzőoldalakat, mielőtt írtam, és ott jöttek ki az általam említettek - pedig az alamo épp nem ment, és az soxor szokott legolcsóbb lenni

Pista bá 2010.08.29. 15:11:02

@Pista bá: (persze kérdés, hogy ha helyben veszel autót, ahhoz mennyiért szerzed be a biztosításokat)

Pista bá 2010.08.29. 15:12:51

@Stump András: köszi, ha nem a spóroláson van a hangsúly, az megmagyarázza - sok szerencsét!

route 2010.08.29. 15:29:40

Kb mennyibe kerül egy ilyen 2 hetes út?
Autókölcsönzés, szállás, minden összesen?
Kíváncsi lennék rá.

Csikós Zsolt 2010.08.29. 16:09:37

@Bär Finn:

Tudod, lehet, hogy az a baj, hogy a filmekben mindig a háziasszonyok viszik ilyen Sienna-szerűségekkel a gyerekeket az isibe, oviba, meg ezek szolgálnak díszletként az autós üldözéseknél, papákkal, mamákkal, meg nagyon szögletes sérójú average Joe-kkal a volán mögött.

Bruce Willys szakadt romokkal száguldozik, Charles Bronson is belekényszerült sokszor fura, nóném ócskavasakba - akkor már egy ilyen összeragasztgatott autó kicsit izgalmasabb.

A V8 meg megfizethetetlen, és mára, ami nincs felújítva, szét is esik. A Blues Brothers 30 éve (31?) készült, akkor ezek a hetvenes évek eleji-közepi V8-ak a leglenézettebb szarok voltak a Bogarak és a Civicek mellett. Akkor még olcsók voltak. Azóta húsz-harminc évet öregedtek, jobbak nem lettek, viszont már sikkesek.
Persze ha csak az odajutás a fontos, persze, legyen egy konzervnyitó, ja nem, hűtőszekrény... őőő, porszívó, nem stimmel,... ja, Sienna! megvan!, mint egy öreg szutyadék. De ha autós kalandról is szó van, sokkal inkább ez, mint bármi. TÉnyleg kár, hogy legalább nem egy Caprice, de egy műanyag V6 már csak pótmegoldás, akkor mindegy, legyen a négyhengeres Camry.

msadmin 2010.08.29. 16:15:29

nekem is ekkori toyotám van simán át fog menni a túlpartra. én átégett hengerfej tömitéssel , viz nélkül léghűtéssel hazajöttem a corollával dubrovnikból 50 fokban
automata váltóban legyen olaj.

Csikós Zsolt 2010.08.29. 16:15:41

@Geresics:

Sajnos nincs igazad, nem okvetlenül az ilyen hosszúkat olvassák. Mindennek van helye.

A kattintás NEKED ingyen van, szerintem kár reklamálni, ha valami nem tetszik.

Hergelned is felesleges bennünket egymás, vagy akár csak az Autódoki ellen, mert ez egy jó kollektíva, itt senki nem gondolja (a másik háta mögött sem), hogy alkalmatlan. Mert nem az. Egy 1 csapat, max. mosolygunk az ilyenen.

Neki kaverolnia kellett egy találkozót, ez volt a FELADATA, elvállalta, ügyes trükkökkel, rákészülve, energiát nem kímélve végigcsinálta, nem irigylem.
Bandi pedig leírja a saját, egyébként rendkívül izgalmas útját, amit akkor is megcsinált volna, ha nem kell írnia róla, így szinte az ölébe hullott az anyag - más kérdés, hogy szavakba önteni nem kis meló. De az Autódokit sem érdemes lehülyézni, mert nettó butaság.

csombe 2010.08.29. 16:19:07

Kedves Mindenki. Fél évig kerestem valamirevaló autót interneten, itthonról, végül béreltem Német cég által ( van Budapesten képviseletük ) egy 2009 évi Ford lakóautót , egy hónapra 2200 dollárba került önrész nélküli FULL CASCO-val, utas és sztornóbiztosítással együtt. És a legfontosabb, hogy mérföld korlátozás nélkül. Már maga a V10 motor, 6800 cm3 és 415 Lovacska megérte. Merem ajánlani mindenkinek. Fogyasztását nem árulom el, lehet szívbajosok is olvassák... Seattle-ben vettük fel az autót leautókáztunk New Mexicóba, onnan vissza Montana,onnan Seattle. Kb. 11000km.

Geresics · http://geresics.blogspot.com/ 2010.08.29. 16:27:03

@Csikós Zsolt: félreértesz.
Az Autódokit tisztelem és becsülöm a munkájáért, a szaktudását elismerem, és eszem ágában sincs megkérdőjelezni.
Viszont valaki a címoldalra így rakta ki: "Autódoktor, válaszolj már! Egy hete küldtem be a kérdésem, de semmi válasz. Meddig kell még várnom, he?"
Na neki egyesével törném el az ujjait, mert ez nem más, mint klikk- és kommentvadászás.
De ez egy másik topikba való, kérek mindenkit ne ide írja erről a véleményét, én sem fogom ezután.

Asphalt 2010.08.29. 16:38:31

Akinek van egy csöpp stílusérzéke az amerikai v8-ast vett volna.A 80-as cadillac-ben pedig nem karburátor van hanem digitális injektor.

GiaMarie 2010.08.29. 16:48:16

Csak azt nem értem,miért nem Stratus vagy neon?Az az igazi öccázdolcsis amcsi suzuki...

Csikós Zsolt 2010.08.29. 16:58:08

@Geresics:

Az a címlapos volt, aki az ajánlót kitalálta :-)

Máshogy nem mentek volna bele. Az Endert szidjad, bár a vasárnapi lapos számokba nagyon is belefér némi trükkölést. Nem annyira triviális ezt a csiki-csuki, Soko-Ban címlapot csinálni, mint azt sokan gondolják. És a címlapos felelőssége minél több kattintást kihoznia.

Shinjuku 2010.08.29. 17:03:09

@Iparos: :) ez jo.... Sajnos most mar nem tudsz amcsi jogsit igenyelni csak zold kartyaval illetve egyes vizumtipusokkal (dolgozo vizumok es hosszutavu tanulo vizumok...)

pmobilTB 2010.08.29. 17:21:53

Én Toyotás vagyok, de ilyen túrára tuti egy leselejtezett sárga Ford Crown Victoria Yellow Cab-bal mentem volna. ;)

Kámfor 2010.08.29. 17:24:29

jó sztori, tetszik az írás, remélem lesz folytatás. mondjuk 500 dollár ide-oda, akkor is inkább kerestem volna az ámerikájji utazáshoz ámérikái tekknikát, ez kb olyan fontos része az utazásnak, mint a fogkefe. :))) egy ilyen keresztbe átszelésnek pont az adja sava-borsát, hogy a hosszú kihalt tájakon keresztül előttünk egy v8 játssza a 8 hengeres szimfóniát. ez adja a tökéletes zamatát egy ilyen útnak. mindenesetre ettől még tetszik az írás. :))

Hurri Kán 2010.08.29. 17:29:10

Én nem nyugodtam volna addig amíg valami V8-at nem túrok... Amúgy a Camry ki fogja bírni. Jó utat!

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.08.29. 17:38:43

Most nem azért, de autós kalandban a Subarus srác verhetetlen, és még csak össze se törte.

Hülye vagyok, Hanzelka és Zikmund a verhetetlen. De akkor is!

Van már új rész? Hadd álmodozzak egy kicsit.

ocsisajt78 2010.08.29. 17:44:22

Nagyon jo volt! FOLYTATAST AKAROK, MOST! :)

Stump András 2010.08.29. 18:09:25

@Geresics: Köszönöm, bár nekem nem a cikkírás a primer feladatom a TC-nél. De igyekszem.
A sors fintora viszont, hogy pont én voltam az elkövetője annak a sokakat felháborító ajánlónak. Lehet, hogy ezzel most illúziót rombolok, de talán eléggé lent vagyunk már a kommentek között, hogy egy gondolatot még csámcsogjak ezen az átverős cím, ill. ajánló témán.
Lehet, hogy megértőbb leszel, ha eljutsz arra a következtetésre, mint én. Gyakorlatilag azért létezhetünk még, mert ilyeneket írunk. Lehet szomorkodni, hogy miért akkor olvassák el az írásokat, ha provokatív címet adunk, de mi újságot írunk, és azért írjuk, hogy elolvassák. És ha így olvassák el többen, akkor nincs más választás. Nem örülök annak, hogy ezzel bosszúságot okozunk néhány olvasónak, de Csík jól mondta: a kattintás ingyen van. Ha másra számítottál egy-egy cím alapján, mint amit vártál, ott a zöld nyíl a bal fölső sarokban - kb. két másodperc az életünkből. Halkan jegyzem meg, hogy ennek a posztnak a címe is átverés volt, ha szigorúan vesszük.

Stump András 2010.08.29. 18:13:29

@Iparos: Emelem kalapom, egyben irigykedem, hogy ennyi időtök volt. Nekünk a nettó tizenhárom nap volt a leginkább korlátozó tényezőnk.

Stump András 2010.08.29. 18:16:36

@Higany: Yeah. Optimizmus rulez.
@route: Erről még fogok írni, gondolom, másokat is érdekel.

Stump András 2010.08.29. 18:24:02

@pmobilTB: Sokáig hezitáltam, mert volt egy eladó 800 dollárért Queensben. Ha több időnk van, megnéztem volna, de kicsit szkeptikus voltam, mert hétszázezer kilométer volt benne. Városi forgalomban. Akármilyen masszív, alvázas gép, az még ennek is sok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.08.29. 18:35:25

@Stump András: Vehettél volna egy szürke Volvót is, kombit. Na, azzal tényleg száz évig járhattál volna még bolíviai rendszámmal is, soha nem állítottak volna meg:)

gonoszmano2 2010.08.29. 18:39:14

Mi egy 900$-ér vásárolt '78as, 100 000 mérföldet futott, big block (V8 kb. 7,5 liter)kombi Ford LTD-vel mentünk nagy körbe 4-en. Kb 10000 mérföld egy hónap alatt. Vezetés szempontjából húzós volt (váltásban vezettünk éjszaka, 2 vezető, 2 alvó hátul, csere 4 óránként) de hihetetlen kaland volt. Utána eladtuk 900$ért szóval a kocsi elvileg semmibe nem került. Út közbeni hibák: defekt, légkondi kompresszor, meg persze olaj és szűrőcsere.
Autót inkább nagyvároson kívül érdemes venni azok nem annyira drágák és leharcoltak. Mi Boston mellett vettük.
Szerintem aki teheti (nem pénz kérdése) tegye meg, tényleg életre szóló élmény az autós utazásra kitalált USA-ban autóval sokat utazni.

mbtomi 2010.08.29. 18:42:01

Hajrá András!
Az USA-t egyszer én is szeretném végignyomni csak én egy vonatos körön gondolkodom...
NY-Toronto-Vancouver-SF-LA-New-Orleans-Miami-NY :))) A köztes részt meg majd ótóval... :)))
Várjuk a folytatást!!! Sok cserkót!

Stump András 2010.08.29. 18:45:34

@Geresics: Kilométer, átszámítva. Úgy nem is olyan sok, mi?

nils_h 2010.08.29. 18:46:32

Ha lett volna elég ideje, akkor nyilván egy 71-es piros Plymouth Valiant-et keres.
De én bírom a japó gépeket is, úgyhogy rátennék 500 dollárt, hogy átviszi őket ez a szottyadt, lepra Camry :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.08.29. 18:46:38

@Stump András: Én a helyetekben apácának öltöztem volna és stoppolnék,hátha felvesz egy Bud Spencer-kamionos...

bazd meg 2010.08.29. 18:51:53

Draga magyar testverek, ugy fikazzatok az amerikai otokat mintha otthon nem tudom mivel jarkalnatok. Pl kolcsonkert, hitelbol vett szutyukikkal?? Manhattanban otot venni olyan mint ha otthon a Szabadsaghegyen keresgelnel. Amugy is egy v 8-as olyan snassz, inkabb kellett volna keresni egy 900-is 6 sebesseges marutit, az valo nektek.

Rocko- 2010.08.29. 19:06:23

@Stump András: eső után köpönyeg, meg messziről könnyű okosnak leni, de ha esetleg más kerül ilyen szituba, akkor érdemes előre lezsírozni az ótót a kint élő nővérrel. (vagy az ő, már autót alulról is látott, ismerősével.)

LyukasBogrács 2010.08.29. 19:06:47

Én motorral szeltem át Amerikát. Visszafelé már kocsival jöttem, a lerobbant, szétszedett motor a csomagtartóban jött velem haza.

nepitelet.hu/motorok/kawasaki/1._motorom._amerikaban/

nepitelet.hu/autok/ford/explorer_1990/a_komoly_igaslo/

Rocko- 2010.08.29. 19:14:58

@Csikós Zsolt: vagy Subaru 600-assal. :)))))

hugo_doctor 2010.08.29. 19:28:59

Szerintem a 86-os Camry nevetve elmegy Californiába, és kapsz érte 600 $-t is. Volt főnököm felesége ugyanilyet használ 24 éve egészségben, igaz hogy San Diegoban. Csak azt nem értem, hogy az autó a tied lett, aki nem rendelkezel green carddal és lakcímmel, honnan van rá biztostásod? (Ha az ott élő növéred nevén van az autó, akkor értem).

Kámfor 2010.08.29. 19:49:10

@Stump András: hiba volt, hogy meg sem nézted azt a queensi crown vikit. sárga leselejtezett new york-i taxival szelni amerikát nagy poén. :) kb. mintha a blues brotherst élnétek át. :))

cece75 2010.08.29. 20:21:48

Érdekelt a cikk de amint elolvastam, hogy japán autóval mész végig amerikán, a 66-os úton... Hát tudod, szerintem olyan mintha a Nemzeti összetartozás napjára, Clemenceau-t éljenező pólóban mennél!

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.08.29. 21:23:04

en U-Hault bereltem volna, napi 20$ es truck :) barhol leadhatod, plusz tudsz benne aludni nagyon kenyelmesen es tuti nem lopjak el/torik fel.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.08.29. 21:24:15

@Rocko-: megkerdezett volna par embert aki itt lakik akkor gordulekenyebben / olcsobban / szebb utvonalon megcsinalhatta volna ezt a trippet

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.08.29. 21:26:17

texas, new mexico, arizona nelkul nem amerika amerika, plusz kapott volna szallast amerre megy magyoroktol, ( tolem es par baratomtol utkozben biztosan ) a most totalcart olvasok jartak volna sokkal jobban - meg persze Ok :)

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.08.29. 21:41:23

Sárgataxiban mindegy mennyi van, mert amíg dolgozott mindennek működnie kellett rajta, üzembiztosan, minden nap, tehát kényszerűségből folyamatosan szervizelve volt. Amit hónapok, netán évek óta alig használnak, keveset fut, el van hanyagolva, na az a lutri.

Ezért egy nemrég még aktív taxiban én jobban megbíznék, mint egy úrvezető ledobott csotrogányában, külcsín ide vagy oda.

romesz 2010.08.29. 22:05:17

Teljesen felesleges volt olajat cserelni a jarganyban.
Eleg lett volna megnezni eleg olaj van e benne es hajra. De mondjuk ez legyen a legnagyobb gond :)

romesz 2010.08.29. 22:09:10

@visszakettopadlogaz: es 35 cent/merfoldet fizetnel ra, nagyon jo 5let.

romesz 2010.08.29. 22:17:47

"Vagyishogy volt még egy tompa, ütemes kopogás a futóműből, harminc mérföld fölött, erősebb gyorsításnál, amit elsőre nem tudtam beazonosítani, de azok a zajok közé tartozott, amik miatt nem szoktam elkezdeni aggódni egy huszonéves autóban. "

Esetleg a feltengely kopog, jelezve, hogy cserelni kellene?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.29. 22:30:39

ááá, üdv romesz, csodálkoztam is , hogy hogyan nem szólsz hozzá :-)
Valaki meg tudja mondani, hogy Amerikában hogy a bánatba olyan olcsó a benzin?
Amúgy jó túra lehetett, akarok én is valami ilyesmit pár éven belül...

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.29. 22:30:50

@Stump András: Tudok egy Opel Movanot, 1.4 millió van benne, 2 váltott sofőrrel.

Utoljára akkor volt benne hideg a motor, amikor a szalonból ki lett hozva.

romesz 2010.08.29. 23:07:38

@geegee: egyik fontos dolog az amcsi benzin arban az, hogy nincs halalra adoztatva.
Allamonkent valtozik a kivetett ado, de a legmagasabb sem tobb mint 63.9 cent per gallon. Ehhez jon 18.4 cent per gallon federal tax es a sales tax ami varosonkent valtozik. A diselre 24.4 cent gallononkent a federal ado.
Ez meg mindig nincs 1 dollar gallononkent ezert ilyen olcso.
Az uzemenyagbol bejovo penzt csak az uttakkal kapcsolatos dolgokra szabad elkolteni. I

Rocko- 2010.08.29. 23:09:20

@BeeTm: és mit csináljank egy kibaszott delfinnel? :D

Iparos 2010.08.29. 23:12:29

@Stump András: Fősuli utolsó évében szerveztük, munkáról és föld körüli útról szólt volna, de "csak" a Csendes Óceánig jutottunk. Az első munkahely a Rocky Point vidámpark volt (olasz maffiózók üzemeltették, már bezárt) 5 hétig, a másik az oregoni Mount Hood hegyen a Timberline Lodge lett volna (lásd a "Ragyogás" című filmet), csak a vízumunkat elrontottuk. Így mindenki hazajött, amint elfogyott a pénz. Addig a hegyekben sátoroztunk, és autókáztunk, 4 hétig. Akkor láttunk először zacskós nénit. (bevásárlókocsis, és több tucat nejlonzacskós hajléktalan néni)

Rocko- 2010.08.29. 23:12:45

@visszakettopadlogaz: nem tudom mennyire fért volna bele ez az időbeosztásba.
na meg nézd meg a kommenteket. az egyik fel szerint hülye, mert van vehető autó ócóért, a másik fele szerint hülye, mert lehet bérelni ócóért. na most döntsd el, kinek van igaza. kb mindenkinek és senkinek.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.29. 23:37:57

@romesz: na ez lett volna a legutolsó, amire gondolok.Hogy van olyan állam, kormány, amelyik nem adóztatja halálra az üzemanyagokat.Csoda, hogy ilyen létezik.Köszönöm az infót.

====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.08.30. 01:54:37

De már ez is kurva drága nekik, sokkolta őket, úgyhogy már csak dízelt meg "kis" V6-ost vesznek :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.30. 03:01:53

@romesz: ááá, nem, az egész USA-ra értettem.Mert hogy EU-ban szerintem egyetlen ilyen ország sincs...és ez a szomorú nagyon.Lehet, azt kéne, hogy szürkén behozni onnan benzint.Összeállna csomó ember, a szállítás szétoszlana és már meg is érné tankerhajót fogadni... :D

romesz 2010.08.30. 04:26:11

@geegee: az a gond, hogy szurken a hatarig tudod elvinni a szallitmanyt es ott egybol adot kell fizetni erte :)

@====== vadparaszt ======:

Ez kb csak egy-ket embert befolyasolt.
Aztan lenyugodtak a kedelyek, az emberek rajottek, hogy nem olyan veszes a dolog es tovabbra is hajtjak a nagy gepeket.
Az idegeskedes akkor volt mikor a benzin ara atlepte a $4/ gallon arat. Egybol kevesebbet autoztak akkor es mindennek felment az ara.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.08.30. 06:27:26

@Shinjuku: californiaban, oregonban, new mexicoban es nevadaban az utlevel + zoldlap ( erkezeskor kapcsoljak az utlevelhez ) eleg a jogsihoz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.08.30. 06:32:37

@romesz: ez igaz.

amugy most voltam vegasban, megyek oktober vegen is az Arpad-kupara, uj hir: megjott a bentley, 6.3 Sport LE, 620HP :) ha talalkozunk vegasban probald ki! ;) teszek most kepet fel rola ide.

amugy minden oke veled?

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.08.30. 06:38:59

@Rocko-:

igaz.

mashogy latszik innen es onnan. a velemenyek abban egyeznek hogy hulye szegeny:D persze nem hulye, a sok szajhos otthon ul, o meg jott es autozott es latott es gyozott ( remelem csak hogy gyozott, nem ismerem a story veget )

mindenki mashogy allna neki ehhez az uthoz, mint ahogy az ELET hez is.

Rocko- 2010.08.30. 07:03:17

@visszakettopadlogaz: én is ezzel kezdtem, h itthonról utólag ugatni könnyű. :)
az megé rtelemszerűen a legnagyobb szopó/cink verzé, h valaki (ismeretlen, de Belsőség olvasót) megkér, hogy nézzen meg autót. ezt akkor és ott kellett magának intéznie - ha ismerősi körrel nem sikerült.

Szűcslaci 2010.08.30. 08:42:46

Alamo-s kocsival toltam L.A.-ból Miamiba - de kicsit cikk-cakkban. A kocsi ingyen volt ( a DELTA airlines csomagjában), de a visszaszállításért kellett fizetni vagy 600 USd-t.( asszem 3 államhatár után már nem elég csak leadni egy Alamo bázison) Valami Chevy Cavalier volt, ami nagyjából az Opel Astra megfelelője lehetett - vadiúj volt, ami nem közömbös egy ekkora úton, beleértve a halálutat is. Szívesen vettem volna én is egy használt valamit, de családdal már kevésbé kalandképes az emberfia.

b.f. 2010.08.30. 09:47:41

Jól látom, hogy a 626-os Mazda tankfedelén egy Real Madrid logo van? Vagy csak optikai csalódás :)
Amúgy meg csak a Juve :)

mivannn (törölt) 2010.08.30. 10:21:16

na így kell cikketyírni
nem úgy ahogy a többi trükközös kattintóscikketíró majom a tc-nél

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.08.30. 10:41:22

Úgy jó, ahogy van. Éljenek az idömilliomosok.

ernő50 2010.08.30. 11:47:25

Mikor jön az újabb rész?

nabazzmeg 2010.08.30. 12:50:51

igen nagy divat lett mostanság ez a "nekimegyünkavakvilágnakbármilyenszarral"
című kezdeményezés, de meg kell mondjam őszintén, nekem alapvetően tetszik én is a spontaneitást kedvelem a legjobban, tetszenek ezek az "őrült" kalandok és még olvasmányosra is sikeredett, részemről szívesen veszem a folytatást!

Wednesday. 2010.08.30. 13:06:57

Kedves András!

Fain kis sztori!

Egyébként nem vagyok megrögzött amcsi-verda-fan, de lehet, hogy ilyen kalandhoz mégis csak egy nagy, büdös, öreg, V8-as klozet dukált volna! Vagy ha már japó, akkor valami tisztességben megőszült datsun. De persze ne legyünk telhetetlenek...
Aztán folytatás lesz-e?
Üdv.: Szerda.

somlobodog 2010.08.30. 16:35:57

Jó a sztori, de ez a rész kifejezetten felidegesített:
"Világos, ennek a kultúrvárosnak még a bűzénél is messzebbre terjed a hír, hogy autóval nem lehet közlekedni benne. Taxival, metróval jár mindenki, csak a hülyéknek van autójuk."

Erről csak annyit kb 10-15 new yorki (esetenként tőbb hónapos) tartózkodás
után, hogy a nyc nem = manhattan-nel. Ott elvagy autó nélkül (ha nem kell többet metrózni öltönyben , mint 20 perc), de közlekedj csak queensben, vagy brooklynban busszal...
Ha ezek után is úgy gondolod, hogy csak a hülyéknek van autójuk, akkor elnézést a kommentért...

Krisi 2010.08.30. 20:31:15

én biztos csopperrel mentem volna végig, az az igaz ámerikai álom.
a folytatást várom énis

romesz 2010.08.30. 20:47:16

@Krisi: es hol vennel choppert?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.08.30. 21:26:32

OFF, de láttam ma Bazeget tréleren. Le volt fényezve és összerakva, a szín ilyen barnás-szürke lett, ha jól láttam.

mumusrs 2010.08.31. 04:47:59

@somlobodog:

hello
jelenleg is New yorkban pontosabban NJ ben tartozkodom,manhattanban dolgozom
es azert egesz jol be van halozva metrovonallal egesz NY es mostanaban mar NJ is,ertsd:Bronx,Queens,Brooklyn...
meg ha 20 percnel tovabb is kell utaznod,minden vagonban golyofagyaszto legkondi van beszerelve!!!szoval szerintem a tomegkozlekedessel nincs semmi baj.en fenyevekkel olcsobb a kocsinal,pl egy honapos metrojegy (hasznalhatod metrora es buszra is) kb 89 dollar,ha a munkahelyed veszi meg helyetted akkor az ado levonasa utan 60 dollar!tehat naponta kcosival be Manhattanba aztan vissza va,lahova five boroughra se egy leanyalom!plusz a kocsidat ellophatjak,a parkolas k.... draga!

gokart87 2010.08.31. 12:16:53

Szerintem probléma mentes út lesz. Motor szempontjából legalábbis.

Lookie 2010.08.31. 14:58:47

Mindenképpen várom a folytatást!!!! Na végre a Csikós és Papp Tibi után egy újabb jó olvasmányos story...Foltatást,folytatást,folytatást.....folytatást....

lp58 2010.08.31. 22:39:45

Gratulalok az uthoz, de a mai vilagban ( ahol ebay, mobiltelefon, internet van)ez mar nem nagy kunszt. En 1985-ben ( a szocialista magyarorszagrol kiutazva)3 honapon keresztul csavarogtam be majdnem teljes USA-t egy 17-eves VW "terrorista" mikrobusszal aminek az alja annyira volt kirohadva, hogy egy funerlemez fedte a nyilast, hogy ki ne essek. Mellekesen ebbol ket es fel honapot az autoban aludtunk harman, ami szinten nem egyszeru mert a rendorok allandoan felebresztettek es elzavartak. Napi $ 5-bol kajaltunk harman (ezt meg ma is meg lehet oldani kb $ 5-7-bol.Ehez kepest automata legkondis autoban mobiltelefonnal utazgatni mar luxus.

lp58 2010.08.31. 22:50:56

@visszakettopadlogaz: ne felejsd, hogy a uhaul-nal a megtetett tavolsagert is fizetned kell, igy a napi 20-asbol akar 100 is lehet attol fuggoen, hogy mennyit mesz.

lp58 2010.08.31. 23:11:52

mindenkeppen megeri amerikat korbe csavarogni de sept 11 ota minden sokkal nehezebb. jogsit mar szinte lehetetlen szerezni es annelkul eleg draga a biztositas. nem akarok reklamot csinalni de a buget berautonal ha foglalasnal kivalasztod, hogy magyar vagy akkor teljes koru biztositassal es adoval olcsobban megkapod az autot mint az amerikai biztositas nelkul. 1 honapnal rovidebb turara szerintem nem erdemes autot venni, csak lehetoleg korutat kell tenni, vagyis ugyanott leadni ahol fevetted a berautot. Raadasul a mai $ 2.5-2.9/gallon benzinar mellett egy kisebb fogyasztasu beratuval egy csomo penzt meg lehet sporolni az oreg V8-asokhoz kepest, nem is beszelve az uzembiztonsagrol. mi amikor 85-ben korbecsavarogtuk amerikat a 17-eves VW-al, akkor tartalekoltunk annyi penzt, hogy a legtavolabbi pontrol is busszal vissza tudjunk menni NY-ba ha teljesen megadja magat az auto. Ma mar persze a buszjegy sem olcso es az auto szerelok munkadija is az egekbe szokkent ezert javaslom 1 honapnal rovidebb utra a berautot (bar ma mar az sem annyira olcso - regen bereltem 1 hetre $ 59-ert korlatlan merfolddel autot). erdemes autoberlesnel megnezni a kornyekbeli varosok arait is mert uganazon berautos ceg egy 20 merfoldre levo varosban lehet, hogy fele annyiert adja ugyanazt az autot (ne kerdezd miert).
en mar usa-t, ausztraliat, del afrikat, azsia es del amerika egy reszet is bejartam autoval. egyedul Japanban nem tudtam felvenni a lefoglalt berautot, mert olyan nemzetkozi jogsit kernek amit EU-ban nem lehet kivaltani csak az USA-ban (nem a 68-as hanme a 49-es ENSZ egyezmenyen alapulot kerik). igy 2 ora alatt kellett atprogramznom az egesz utunkat autosrol vonatosra (nem egyszru)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2010.09.02. 23:26:01

idiótaaaa, áááá, egy totoyával amerikában, egy ilyen utazásra? bocsi, de ez a jelző jutott eszembe legelőször.

aszteccikmondani 2010.09.03. 15:04:50

Persze, hogy a bérautó a racionális megoldás, és valszeg olcsóbb is. De akkor nem olvashatnánk egy AUTÓ-ról szóló amerikai csavargás történetét. Akit Amerika érdekel, az menjen ki, elmondani nem nagyon lehet...

Mi idén nyáron voltunk Californiában. 14 napra béreltünk autót, kb. 4000 km-t mentünk.
A Compact kategória mellett döntöttünk(Nissan Versa - itt Tiida). Ez alatt csak az Economy kategória van, pl. Hunday Getz.
Szóval ez a Nissan volt szinte a legolcsóbb, de ott ez inkább vicc, nem autó, ilyenek szinte nincsenek is az utakon, 500-ból tán 1, az is tuti bérautó.
Az autó 3 hónapos volt, 5000 mérföld volt benne. Mivel a Death Valley-n is átmentünk többek között, nem vállaltuk volna ócskavassal. Pedig de szerettem volna én is egy jókis V8-at… de min. 2-3 szor ennyibe lett volna, plusz az esetleges lerohadások költsége.
A Nissan ára, tokkal-vonóval, biztosítással, mérföldlimit nélkül volt 630 $ 14 napra (igaz, ott adtuk le, ahol felvettük)... Ja, a benzin pedig 150 Ft/l körül van… az ottani fizetések pedig – na jó, hagyjuk. Más világ az. Aztán hazajöttünk, és felébredtünk.

Northfiled (törölt) 2010.09.18. 02:32:51

Gyönyörü. De ki tudja felvenni a versenyt azzal a györi tudóssal, aki 3 évig egy 10 éves $600-ért vett Yugoval 3 évig hordta a muka után a pizzát, majd bepakolta a családot és 3 hónap alatt körbe ment velük az USA-ban. Valami 14,000 milest, majd hazamenetel elött eladta a Yugot $1,100-ért, természetesen egy magyarnak, 2 évre rá összeszaladtam a boldog második tulajjal, s a kocsi még ment.

Ma már nincsenek ilyenek.