Mozgásba lendül a Ponton ügye!

  2010. augusztus 21. - Csikós Zsolt Címkék: csikos dezso domsjo svedorszag ponton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Jó rég írtam utoljára Dezsőről, a Svédországból általam ideráncigált, 48 éves Ponton Mercedesről, volt is okom rá. Mármint arra, hogy ne írjak.

Amikor ott, Härnosändben, a március eleji dermesztő svéd éjszakában megtolta Dezsőt a finn kamion, akik ott voltak, mind arra voltak akkor kíváncsiak, hogy sikerül-e kihívni a rendőrt, lesz-e jegyzőkönyv a finn kamionos hibájáról, satöbbi. Ezeket a dolgokat én, ott a sokkban csak nagyon nehezen és lassan fogtam fel. Tudtam, hogy akár lesz jegyzőkönyv, akár nem, akár lép a biztosító, akár nem, ez a mozzanat nagyjából romba is döntötte minden Dezsővel kapcsolatos idei elképzelésemet.

Szalonállapotú Dezső eladó. Nem

Még a kamion érkezése nélkül is épp elég stresszes lett volna pár hét alatt krómoztatni, beszerezni ezt-azt, políroztatni, alvázvédőt takarítani, majd lóhalálban veteránvizsgáztatni, honosítani úgy is, ahogy volt. De a baleset pillanatában tudtam, hogy ennek is lőttek, sokkal meredekebb játék következik.

Erről az arcról olvassanak le bármit, ha tudnak

Mostanában úgy hírlik, hogy józanabbul (legalábbis Euro-konformabb módon) ítélkezik a magyar oldtimer-minősítő bizottság, mint korábban, tehát a műszakilag korrekt, átalakítatlan, szépen megöregedett, de még esztétikus autók megkaphatják a veteránvizsgát, nem csak csittifitti, újszagúra restaurált, kiölt lelkű, patinamentes kirakati bábuk, mint amilyen – félek tőle - az én állólámpásom is. Ilyen vizsgára, ugye, szükség van, hogy honosítani tudjam Dezsőt. Lehetne egyenesen regisztrálni is, de az iszonyú drága, ráadásul akkor fel kellene csavaroznom utólagos sárga indexeket, meg a jó ég tudja, még hány buktatón kéne áterőltetnem az autót, hogy rendszámot kapjon. És attól kezdve ráadásul tákoltnak nézne ki.

De az a rommá tört hátsó elem a finom beleködöléses, átpolírozásos szalonképessé tétel lehetőségét azonnal szertefoszlatta. Tudtam: innen már jön a teljes átfényezés, máshogy kilóg majd a javított elem. Ahhoz meg szét kell szedni az autót, ha szét kell szedni, a megöregedett alkatrészekből biztosan tönkremegy, elszakad, eltörik jó pár, az ápolt, megmaradt, kellemes patinájú, némileg átfésülendő autó helyett tehát keletkezett egy közepesen nagy restaurálási projektem. Még jó, hogy a motor, fék, futómű fel lett újítva kint. Bár amióta tudom, hogy nem a bele való vezérműláncot tették a kocsiba, azóta szkeptikus vagyok azzal a svéd felújítással. Majd meglátjuk.

Nem voltam rest a hazahozatal után sem, ne higgyék. Nem sokkal később megbíztam egy külföldi ügyek kezelésében jártas kárrendező céget, az Autotal Kft-t a felméréssel. Szó sem lehetett csalásról, de nem is akartam ilyet, ha valamitől hányok, az a biztosítási összekacsintásokból élő piti és nem annyira piti gengeszterek hada. Hiszen miattuk kerül például nekem olyan sokba a biztosítás. Hogy hányan élnek ilyenből, az tényleg vérlázító – én csak néha látok bele egy-egy szeletébe ennek az iparágnak, de olyankor mindig elszédülök.

Szóval a törött elemeket cserére, a horpadtakat csak javításra vettük fel, a régi hibákat nem csaptuk hozzá a listához, minden korrektül ment. A jegyzőkönyv két nap alatt elkészült, legalább ez meglett.

Következő probléma: kiderült, hogy a biztosító, amit a kamionos felírt a baleseti bejelentőre, nem létezik. Nincs olyan. Sebaj, az Autotal megbízta az Allianzot, hogy nyomozzák ki, mi lehet a háttérben, és kiderült, hogy a kamionos nem rosszindulatból, maximum tudatlanságból valami nagy, összefogó speditőrszervezetet írt be a rubrikába, aminek nyilván a cége is tagja. Hamar meglett a kinti biztosító, kiderült, hogy annak itthon az Allianz a levelező partnere – de addig kaptam egy újabb infarktust

További pörgős ügymenet következett. Az Allianztól üzentek, hogy adjuk be minél előbb a kárigényt, mert ezek a nemzetközi ügyek simán elhúzódnak pár hónapig. Nem baj, hogy nem tudunk alkatrészárakat, szerelési díjakat, azokat csatolhatjuk később.

Nnnna, akkor kellenének azok a bizonyos alkatrészárak. Honnan? Még jó, hogy a Mercedes a régi autóihoz is tart mindent, vagy legalábbis majdnem mindent – kérjünk egyenesen az anyacégtől, az elég hiteles, nem? Következett tehát a Mercedes-Benz Magyarország, onnan meg a Pappas Autóhoz (mert az oldtimeres ügyeket az a cég viszi) vezettek a szálak. Délutánra meglett a lista: egy darab bal hátsó sárvédő, egy bal hátsó lámpa, egy bal hátsó fél ütköző, no meg az elnyíródott gumikéder, ami a karosszéria és a sárvédő közé való. A Pontonnak ugyanis nem csak az első, de a hátsó sárvédői, sőt, a küszöbjei is csavarozottak. Utóbbi itt nem tartóelem, a W120-as Merci alatt ugyanis egy olyan masszív keret van, amit simán alváznak mondanék, ha nem lenne összehegesztve az egész fixen a bódéval.

Németországban, a Classic Centerben azonban közel sem működnek ilyen gyorsan a dolgok. Másfél hét eltelt, mire visszajött a levél: fél ütköző van (egy vagyonba kerül, de erre készültem, tudom, hogy uángyártottból csak egy angol cég árulta vietnami készítésű van, aminek a méretpontatlanságától hangosak a pontonos fórumok), kéder van, sárvédő van (az sem éppen olcsó), lámpa nincs. Sehol. Mindenesetre büszke voltam a gyors magyar ügyintézésre, kár, hogy a németek, finnek nem látták, milyen pöpecül zajlott idehaza minden. Köszönöm a profi munkát a magyar partnereknek, akik segítettek.

Sebaj, a Gugli jó barát, került egy német cég a netről, ahol lehet kapni lámpát, annak az ára onnan jött. Olcsóbban mérték ugyan a lámpát, mint amennyiért a Mercedes tette volna, de azért ott sem volt két fillér, nagyon nem. Elment a finneknek a paksaméta, az Allianznál meg azt mondták – türelem, innentől hosszú malmozás lesz.

Dezső tehát hónapokig kedvesen porosodott a garázsban, mindig szomorúan nézett rám a bociszemeivel, amikor kinyitottam az ajtót, rendere azt hitte, eljött az ő ideje. De nem. Néha felpumpáltam a gumijait, párszor beindítottam, kehesen járt, mindegy, majd a motorra is sort kerítünk. Olykor csak üldögéltem benne, elképzeltem az elképzelhetetlent – milyen lesz vele kimenni, mondjuk Weissenkirchenbe. Teltek a hetek. Semmi hír, július elejéig türelem, ezt szajkóztam magamnak.

Közben volt egy német bontózás, meg persze az ornbaui börze, iszonyatosan sok cuccot bevásároltam Dezsőhöz, lett új fél ütköző, csomagtérzár, szellőzőrendszer-bovdenek, ilyenek. Hátsó lámpa még korábban került. Először vettem öt darabot óccsóér’, de mindegyikből hiányzott a macskaszem, aka fényvisszaverő prizma. Aztán Molnár Attila olvasónk átugrott hozzám a garázsba egyik délelőtt egy burával, amit a nagyapja cuccai között talált. Repedezett plexibetétek voltak benne, az egyiket ráadásul valami leszedhetetlen barna festékkel kezelte az öregúr (gondolom követelték rajta vizsgán a borostyánsárga indexet), de – volt benne egy JÓ PRIZMA! Hát akkor majd összeépítem.

Nózik és fenekek

Aztán végül leütöttem egy rossz néven feltett, rövid lejáratú, de közel tökéletes, komplett darabot (alappal együtt) egy héttel később az ebay-en. Talán nem is volt rá licit, annyira elbénázta az eladó a dolgot, nem is emlékszem már, de az biztos, hogy nem találták meg a Ponton-rajongók. Nem baj, így legalább van tartalék a következő kamionos esethez.

Mindenesetre szétszedni nem mertem Dezsőt - mi van, ha visszakérik pótszemlére? Mi van, ha kétségbe vonják az eredeti állapotát, és be kell mutatnom? Meg egyébként is - rá egy fillérünk nem volt pluszban idén nyáron.

Végül július közepén felhívtam az Autotalt, mit tudnak az ügyről, nem bírtam tovább. Csabit, a csodalakatost addigra beizzítottam, fejben már csinálta a helyet Dezsőnek az egri műhelyben, várta az autót. Én meg közben lélekben elkezdtem lemondani a biztosítási pénzről, gondoltam, ha ilyen soká' tart, a finn kamionos nyilván megbeszélte kint, hogy én táncoltam bele a kamionba racsingos stílusban a csúszós härnosändi éjszakában, hiszen ezt vallotta kint is. Még azután is, hogy a Ponton törött darabjait körülbelül harminc centivel a záróvonal után, az ő sávjában szedtük össze. Na mindegy.

Felesleges volt borúlátni, jött az örömhír: a finnek elismerték a felelősséget, de még nagyobb örömhír, hogy napokon belül utalják az összeget. Hurrá! Még mielőtt elmentem volna szabadságra, megjött a pénz a számlánkra, úgy látszik, van isten. Nem annyi, amennyit igényelt az Autotal, pedig elméletben nem vontak amortizációt, ügyviteli költséget, semmit, ezt még ki kell nyomoznom, az Allianznál azt mondták, írjak hivatalos levelet. De azért közel annyi, hogy szűkösen, fényezéssel, alkatrészekkel, lakatolással együtt kijöjjön belőle Dezső új sminkje, remélem, hogy nem kell kétszázezernél többet hozzátennem. De legyünk reálisak: igazából így is, úgy is kellett volna ködölni, polírozni a fényezést, az extra kiadásokat nem úsztam volna meg törésmentes autóval sem, legfeljebb valamivel olcsóbb lett volna.

Rendbe tettem a vezetékelést, de Csabi nélkül nem akartam indítani

Közben másik, Villanyos Csabi barátom átjött a zöld állólámpás izzításával segíteni. Én még korábban kinyomoztam, mi a hibája, miért nincs izzítás, és a műszerfali csúzlinál rendbe is tettem a vezetékelést. Aztán megvettem a benne levő, rövid, párhuzamosan kapcsolt, gyors izzítógyertyák helyett a soros rendszerhez való lassúkat. Egy kicsavar-becsavar csere az egész csere, sokan dilettáns módon átalakítják a régi rendszert gyorsizzítósra. Pedig nem valami jó ötlet, mert a gyorsízzításhoz relét is be kellene szerelni a kapcsoló után, meg előkamrát is kéne cserélni, máskülönben tönkremegy a csúzli, rossz esetben még maga a motor is.

Vissza kellett építeni a teljes izzítórendszert lassú, sorosra

Tehát indítás vonalon visszaállt minden eredetibe a zöld 200 D-ben, de azért Csabival akartam beröffenteni az autót, nem akartam tönkretenni az új alkatrészeket, mégiscsak ő a szakember. De a zöld így sem indult. Egyáltalán, semmi nem történt, nem is köpött a kipufogón, pedig légtelenítettük a gázolaj-rendszert, az izzítás kicsit meg is olvaszota a garázs padlóját, úgy szuperált. Tehát a zöld Merci egy centivel a cél előtt ismét elakadt, mert amíg nem indul be, nem tudom kiszedni a garázsból. Ha nem szedem ki, nem tudom megfordítani. Ha nem tudom megfordítani, a jobb oldali ajtókhoz nem férek hozzá, tehát nem tudom befejezni a kárpitjait. Megint félretettem.

Ennél már előrébb tartok a zöld Merci belével, vannak ülések, szőnyegek, bal oldali ajtókárpitok. Csak fotó nincs

A zöld Mercivel való matatásnak azonban akadt még egy velejárója, mert kiderült: a Ponton sem igen akar beindulni. Nagy nehezen elkapta végül a motor, köhögött, de csúnyán járt, nem lehetett visszatolni a szívatót. Hát persze, a gyertyákat is rég ki akartam már cserélni benne, meg is vettem őket. Régi Championok ki, új NGK-k be – azaz a harmadik hengernél nem ment ez olyan simán. A svéd szerelő ugyanis ferdén kapatta bele anno, egyszerűen nem lehetett jól becsavarni. Ekkora menetmetszőm pedig nincs itthon, ezért csak rosszul tudtuk visszakapatni a gyertyát. Óvatosan meghúztam, az új alátéttel azért tömített, Egerig jó lesz. Íme, még egy dolog, amit Karesszal rendbe kell majd tennünk. Basszus. Kicsit még a gyújtáson is állítottunk Csabival, mert nagyon nem akarta elkapni az új gyertyákkal sem a motor.

Egy kis gyújtásállítás sosem árt

Nos, amikor két és fél héttel ezelőtt, szombaton a másik (vagy egyik, már meghülyülök) Csabihoz indultunk volna Egerbe Dezsővel és Lacus barátommal, alig bírtunk kihajtani a Czobor utcából, olyan gyenge volt a motor. Az M3-asról visszafordultam, a ház elé hajtottam, vissza kellett tekernem a gyújtást. Jó lett, irány az M3.

Hű de örülök, hogy bőrszíjas órát vettem, máshogy tönkretettem volna a Lacus fotóját

Nagyjából eseménytelen út következett Egerbe, Lacus fotózott a hatvanéves Exával, dumáltunk, élveztük a kilométernyammogást. Hogy mennyire jó kocsi a Ponton… Amikor a csodás állapotú, de bizonytalan úttartású Opel Kapitänről írtam a cikket, kicsit motoszkált bennem a bűntudat, hogy felnagyítom a Mercedes jóságát, gyaníthatóan azért, mert régen ültem benne. És nem is annyival jobb, mint a nyolcvan fölött már libegő-lobogó nagy Opel. De nem. A Ponton tényleg olyan stabil, mint egy mai autó, szuperül rugózik, egyáltalán nem kell fűrészelni a kormányával semmilyen sebességnél, mert megy egyenesen, kanyarban pedig marad az íven. Micsoda őrületesen más autó lehetett ötven évvel ezelőtt egy Mercedes, mint a többi kocsi, ami alatt mind hátul merev tengely, laprugó volt, aminek a lengéscsillapítói még csak ímmel-ámmal végezték a dolgukat, aminél a kormányzásnál szinte bele is tervezték az állandó korrigálást a rendszerbe… Nagyon jó gép a Ponton, bár tény, hogy zárkózott, kicsit szigorú belseje nyomába nem ér egy Kapitän hallszerű tágasságának, csodás hangulatú díszítéseinek. Valamit valamiért.

Itt derült ki, hogy az olaj viszkozitása a pisiéhez közelít

Mielőtt letértünk volna a pályáról, azért még megnéztem az olajat, mert amikor kinyomtam a kuplungot, 0,8 barra esett vissza a nyomás a műszeren. Mint a meleg pisa, úgy csöpögött a pálca végéről. Pedig friss az olaj, Karesz három teljes adaggal átmosta a motort, ez tehát már a negyedik porció. És jó, ha háromszáz kilométer van benne. Benzinszag is terjengett – aha, az állásban nyilván megkeményedett, majd átszakadt az AC-pumpa membránja. Még egy cserélendő tétel. Zsír.

Azóta a fél- alól a teljes tető alá költözött Dezső

Csabi már várt. Dezsőt beterelte a féltető alá az udvaron, mert a műhely két állásán még Littner Zsolti barátom Fecske kupéja, illetve egy restaurálás alatt álló fekvőlámpás foglalta a helyet. Előbbi szeptember elsején megy OT-re, oda áll majd be akkor Dezső, utóbbihoz még hiányoznak alkatrészek, a friss fényezés is polírozásra vár, az az állás tehát foglalt lesz még egy darabig.

Higgyék el, Csabi onnan is látja, mekkora a baj

Csabi szokásához híven nem bizonyult túlságosan informatívnak, csak hümmögött. Mutogattam, mennyire ép a kocsi, alul, felül, falcoknál, mindenütt. Aztán megkérdezte, mi az a sziloplaszt az A öszlop aljánál. „Csak a szétment gumikédert javították így, de abból is hoztam teljes új szettet, ne aggódj” – nyomtam a választ. „Aha, lesznek azért még ott cifra dolgok” – fűzte hozzá sokatmondóan. Már szorul is a gyomrom.

Vázoltam Csabinak a helyzetet. Vele meg az a baj, hogy abszulút maximalista, egyszerűen nem hajlandó semmit elnagyolni. Ami nála elkészül, annak tökéletesnek kell lennie. Én viszont most kivételesen nem szeretnék egy tökéletes autót, mert egy olyat – a zöld állólámpást – már készített nekem, és arról el sem tudom képzelni, hogyan merem majd kivinni az utcára. Dezsőt éppen azért vettem, hogy ne kapjak agyvérzést, ha valaki meghúzza a fényezését, megrepeszti a lámpáját, ilyenek. Hogy merjem, akarjam használni, zabszem nélkül.

A zöld Merci alja, Csabi által kidolgozott formában. Hogy viszem én ezt ki a koszba majd?

„Csabi, nem kell kivételes munka, nem baj, ha ez-az patinás, kifejezetten szeretném, ha nem lenne tökéletes, maradjon meg ez a kellemesen használtas, öreges hangulata” – magyaráztam. „Amúgy is, nincs már több garázsom, amit el tudnék adni, mint a zöld Mercinél, elég merevek tehát a határok, ha itt kifutunk a pénzből, leáll a projekt” – riogattam, meg kicsit persze magamat is.

Újabb hümmögés – „hát, majd meglátjuk…” Neeeee…

A terv: Csabi szétszedi az autót, kilakatolja a farát, meg amit talál. Dezső kap egy nem túl drága fényezést, de sajnos marad a világosszürke árnyalat. Gondoltam rá, hogy egy vagy két árnyalattal sötétebb (természetesen Ponton-színskálás) szürkére fényeztetem, de ahhoz kívül-belül locsolni kéne, ami munka szempontjából háromszor nagyobb szívás.

Mialatt fényeződik, elkészülnek az itt-ott kicsit horpadt díszlécek, a fényszórókat is elviszem foncsoroztatni. Utána bemegy a Németországban vett szélvédő, az új kédergumik, kipucolom az üléseket, Csabi letakarítja az alját, hogy ne legyen minden alvázvédős, lefesti a hűtőcsöveket, a hűtőt is selyemfeketére, ahogy a prospektusban áll. Valahonnan még egy sebességmérő spirált is kell szereznem addig.

Egyedül vagyok... Nem baj kicsim, jobb itt neked, mint otthon, hidd el

Amikor épp lent lesz az autóról a sárvédő, lebontom a karburátort (nagyon gyanús, hogy nem százas), az AC-pumpát is, olajat, szűrőt cserélek. Amiről kiderül, hogy rossz, azt beszerzem, majd egy másik alkalommal ketten a Karesszel odamegyünk, aztán összerakjuk a motort, megcsináljuk a gyertyafuratot, kijavítjuk az AC-t.

Amint meglesz, mehet OT-vizsgára. Hogy mikor? Talán jövő februárban, márciusban… Mindenesetre jó lenne 2011-ben már használni is Dezsőt arra, amire való, biztosan ő is annak örülne a legjobban. A Csabin nem múlik majd, ebben száz százalékig biztos vagyok, nála jobb kezekben nem lehet autó. De egy jó és gyors fényező nem ártana valahol Eger környékén, aki egy tartós, nem rohadós, nem repedős, de azért nem is szuperfényű mázt dob az autóra. Mondjuk, két hónap alatt, mert éves határidővel dolgozó, minden más tekintetben kiváló szakemberem van arrafelé…

Ja, és mondtam, hogy egészen jó vonattal utazni? Ilyen új szerelvénnyel jöttünk hazafelé egészen Celldömölkig (vagy meddig, Füzesabony is volt az), az kiváló húsz kilométer volt nagyjából, aztán ott át kellett még szálltunk a szockó régi mávosra - az meg tiszta veteránautózás...

Szenzációsan jók ezek az új MÁV-vonatok. Celldömölkig mehettünk az újjal, onnan jött a hónaljszagú régi

A sztori eddig:

1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész, 38.rész, 39.rész, 40.rész, 41.rész, 42.rész, 43.rész, 44.rész, 45.rész, 46.rész, 47.rész, 48.rész, 49.rész, 50.rész, 51.rész, 52.rész, 53.rész, 54.rész, 55.rész, 56.rész, 57.rész, 58.rész, 59.rész, 60.rész, 61.rész, 62.rész, 63.rész, 64.rész, 65.rész, 66.rész


(X) akiknek köszönhetjük:

 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1002229364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Opelfan 2010.08.21. 22:07:59

Én csak azt nem értem, hogy miért a Ponton lesz az az autó amibe nyugodtan be mersz ülni és nem akarsz belőle tökéleteset. Ha a városban is vezetgeted majd néha és lesz vele egy koccanás sokkal nagyobb szívás lesz hozzá bármit szerezni mint egy állólámpáshoz vagy a w123-hoz.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 22:31:13

@Opelfan:

Szerinted egy W123 ugyanaz, mint egy Ponton?

McDonald's és indiai étterem? Az is egyforma? :-)

Dennis01 2010.08.21. 22:34:43

@gyvy: Fateromtol orokoltem egy regi orosz femepitos keszletet, imadtam... Az egyetlen bajom az volt, mikor megepitettem a darut, egy apro alkatresz hianya akadalyozott a teljes siker elereseben.. :)

Hurri Kán 2010.08.21. 22:42:29

@Dennis01: hát azt az egy szem alkatrészt nem lehetett volna pótolni? Helyettesíteni? Hol a tűz? Hol a találékonyság ? ;-)

Dennis01 2010.08.21. 22:43:12

@Csikós Zsolt: Mar csak egy Fecske hianyzik a Dezso es a zold allolampas kozotti urbol, hogy teljes legyen a Mercedes flottad.. :)

Csikós Zsolt 2010.08.21. 22:48:53

@Dennis01:

Azt nem szeretem annyira... Talán a nagyot.

Dennis01 2010.08.21. 23:11:51

@gyvy: Hat igen, az alkotas elmaradt.. :)

@Csikós Zsolt: Jol emlekszem, hogy streetsta-nak nagy fecskeje van? Azt megveszed, ugyis jo autonak tunik.. :)
170-es Mercit meg tudsz szerezni, megveszed a Kati neniet, amit regebben mutattal be egy posztban.. :)

esef 2010.08.21. 23:12:25

@Csikós Zsolt:
Értem. Már készültem lekapcsolni a villanyt és becsukni magam mögött az ajtót, hogy a Ponton évi 40 ezreket fog furikázni...

a márk 2010.08.21. 23:34:14

Zsolti bátyja! Tuningos körökben mostanában amúgy is divat a Rat sztájl, Dezső pedig 100%-ban autentikus darab egy ilyen dizájnhoz.

Csikós Zsolt 2010.08.21. 23:38:15

@Dennis01:
W108-asa van, Fecske sosem volt V8-assal :-) Kati néni pedig egy gusztustalan pénzsóvár öregasszony, ha ez nem jött volna át. És totálisan el van tájolva, mellesleg szállva is.

@a márk:
Még jó alap. Még...

Dennis01 2010.08.21. 23:52:44

@Csikós Zsolt: Bocsi, annyira nem vagyok tisztaban a Mercedes kulonbozo tipusait illetoen sajnos.. :)
Kati nenit viccnek szantam am , emlekszek az irasodra, az ilyen oregasszonyoktol engem is kiraz a hideg. A vege ugyis az lesz, hogy az unokai apropenzert elherdaljak az osszes ertektargyat a kocsival egyetemben..

KadettGSiforever!!! 2010.08.22. 00:17:20

Van már fényező?
Aki jól dolgozik, olcsón és tökéletesen?
Tudok...Ha kell.
Kicsit keletebbre - de mindenképpen ajánlom, én Pestről hazajárok hozzá, ha bajom van.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.22. 00:21:33

@gyvy: Volt énnekem keletnémet Märklin-utánzatom -az klassz volt,de sajnos kevés, nem volt elég kerekem, ,meg mindenfélém hozzá. Aztán kaptam egy ilyen Szovjet típusút, mint amit említesz. A gyerekeket nem lehet elég korán szoktatni a Vörös Hadsereghez. Pontosan olyan zsírpapírba volt csomagolva a sok kis fém lemez, mint a katonai pótalkatrészek. Máig emlékszem arra az orrfacsaró, csakis Szovjet fém tárgyak csomagolására használt gépzsír szagra. Nem is tudom, miből gyárthatták, bálnazsír, fókazsír, de penetráns volt, az biztos. Ja és sorjás volt minden darabja. Nem szerettem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.08.22. 00:29:19

@Dennis01: Neehem adom! Imádom azt a dögöt. Ráadásul, ha kell, más Mercedesek segítségére is siet. Végre betettem a hűtőt, megkapta a vákuumos előgyújtás-szabályzót. Botrány, ahogy ez a vén dög megy. Hiába no, derz nó riplészment for diszplészment, nekem is be kell látnom.
Kíváncsi vagyok, ez a kis finomhangolás mennyire javít a fogyasztásomon. Ja, hétfőn veszek egy stroboszpókot, a régi behányt, oszt helyre stroboszpókolom a gyújtást is, hátha az sincs teljesen frankóra téve.

Csikós Zsolt 2010.08.22. 00:53:54

@KadettGSiforever!!!:

Térjünk rá vissza, már volt két tipp, de nekem kellene referencia: ez azt autót ilyen minőségben, ennyi idő alatt, ennyi pénzért fényezte le. Bár ez sem garancia semmire, Pisti, amikor megismertem, precíz volt, gyors, olcsó, mára a "gyors" szőrén-szálán eltűnt a képletből.

Köszi!

generator 2010.08.22. 01:52:56

@Csikós Zsolt: "precíz volt, gyors, olcsó"
Nálad optimistább ember egyszerűen nincs. :D

Dennis01 2010.08.22. 02:20:50

@streetsta: Akkor ezek szerint tenyleg jo vasart csinaltal, mikor megvetted.
Irhatnal a ven dog kalandjairol posztokat, mint Zsolt, biztos sokakat erdekelne..

@streetsta: @Csikós Zsolt: Egyebkent nem tudna valamelyikotok ajanlani valami oldalt, ahol tobb infot talalhatnek a kulonbozo Mercedes modellekrol? Igazan erdekelne a dolog..

KadettGSiforever!!! 2010.08.22. 09:10:36

@Csikós Zsolt:

Seat Leon totálba fújva 5 nap - 200.000.
Suzuki Swift hátsó ajtó+ C oszlop 35.000.
Tudom, ezek nem "olcsók" - de az öreg hasonló lehet, mint a te Kareszod - atomvillanás cigi, fogak közt préselt szavak. :)
Mindent megcsinál az öreg - és gyári minőségben.Nem ajánlanám, ha nem lennék háklis ezekre a dolgokra.És ő nem felelne meg nekik. :D
A Seat Pesten van,ha fent leszek, meg tudom mutatni, az öreghez viszont be kell jelentkezni, mert a munkája miatt mindig be van táblázva.
Ja, és Rakamazon van.Tokaj+3 km.

KadettGSiforever!!! 2010.08.22. 09:18:50

@Csikós Zsolt: És már 13 éve járok hozzá - semmi nem változik.
Imádja a munkáját.

Ronin_ 2010.08.22. 09:27:37

Élvezet olvasni a cikket is, meg az utána következő szópárbajokat is!:-D

Csikós Zsolt 2010.08.22. 09:50:34

@KadettGSiforever!!!:

Az Celldömölk mellett van? Viccet félretéve: 123 km, ííí.

Csabinak ilyen béna utánfutója van, egy falunyit, talán kettőt még elrángatja, de ennyit. Arra külön tréler kell, Egerbe levinni, onnan tovább. Ez kicsit messzinek tűnik. És nem tudok rájárni ellenőrizni, pénzt vinni, ahhoz már Eger is kezd messze lenni, hogy havonta menjek.

w126sd 2010.08.22. 10:19:32

Csá Csík!!!!!!
Mi van a POókkal????????
Steyr-Puch eltemet:-)

KadettGSiforever!!! 2010.08.22. 10:37:31

@Csikós Zsolt: Nos - ide pénz nem kell, csak a végén.És azt megmondja az öreg, mennyi lesz majd.99%-os pontossággal - az elején.
Ember, egy tréler bérlése 5000 per nap... :)
Adjak pesti címet...?Én, a vidéki? :D
Viccvóóót. :)

De ha a referencia érdekel majd, Pesten vagyok 28-tól!

Garp 2010.08.22. 12:35:38

@Winkler Róbert: :DDD
@swt: jó helyen hajt, de szarul! :) Újjáépítésre vár. Korral csak nemesbbé a vas. Vagy ilyesmi. Nem adnám, ő az enyém, az emlékekkel együtt, még ha csak egy 120-as is.
@Dennis01: hát na?! Megszabadulnál a Minitől? Ezt először hallom.

collins323i 2010.08.22. 12:36:10

@swt: nem magyarázok én semmit neked. más postok után már kiderült, hogy nincs kivel beszélni.

Egonka (törölt) 2010.08.22. 13:02:50

Nem értem, hogy miért a Ponton kap kompromisszumos renoválást? Miért ez lesz a hellyel-közzel napi használatú autó, amelyiknél belefér egy-két hiányosság, holott szerintem ez az autó az egész Csikós-flotta legértékesebb, legpöpecebb veteránja lehetne... Miért e döntés? Pusztán anyagi?

CSÖRR-CSI££ 2010.08.22. 14:57:41

A ződ állólámpától lementem hídba!!! Hát, ezzel én se nagyon mernék kimenni az utcára a szutyokba! Ha pedig elkezd esni az eső...! Tényleg gyönyörű -beszarás, így kell valamit megcsinálni, ha kiállításra... izé, hát, megértem Csikóst, hogy nagy dilemmában van: itt egy régi Merci, ami tökéletesen fel van újítva, most már lehetne élvezni vele az utazást, de...

Szerintem, ha nagyon elúszott a családi költségvetés, akkor állólámpást el kell adni és a Dezsőt üzembiztossá tenni a családi túrákhoz, viszont, ha még ki lehet gazdálkodni, akkor azért mégiscsak meg kéne tartani és néha elmenni vele erre-arra, mert ebben az állapotában bárhol Európában megcsodálják, meg a többi élményfaktor...!
A ződ állólámpást kár lenne eladni.
Úgyse tart semmi örökké, így ez az állólámpa sem! Teljesen mindegy, hogy más keze alatt megy tönkre, vagy egy múzeumban eszi meg a moly száz év múlva, akkor is elmúlik ez a makulátlansága, ami mindenhogyan fájni fog, viszont, ha soha nem vitte el a családot gyönyörű európai túrákra, akkor viszont szinte semmit nem adott vissza a ráfordításból.
Valahogy úgy kéne -szerintem- felfogni, mint egy Michelin-csillagos étteremben elkészített, a csúcsgasztronómia esztétikai igényeinek is tökéletesen megfelelő ételsort, amit ugyan lefényképezhetünk, hogy "oh, milyen szép" (volt), de aztán mégis csak bedörgöljük az arcunkba az ízek miatt, és... végső soron sz@r lesz belőle, pedig sokba is került, de ez egy ilyen dolog, ilyen a világ, amiben élünk.

swt (törölt) 2010.08.22. 15:42:26

@Dennis01: "sajnalnam eladni a Minit is, foleg, hogy kifogtam egy ilyen jo peldanyt"

En eddig azt hittem, hogy a gombokbol fenntarthato, uzembiztos oreg auto teljesen altalanos dolog. Most meg kiderul, hogy ki kell fogni?

swt (törölt) 2010.08.22. 15:43:39

@collins323i: Sajnalattal veszem tudomasul, hogy nem fogsz oktatni, mester. Kar, pdig ugy keszultem ra.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.22. 15:44:07

@Dennis01:
Húh, basszus! Akkor méginkább ott van a "zabszem-effektus"!
Ezexerint télleg csak szobornak lesz jó? ...lemenni időnként a garázsba és megcirógatni, beleülni és elképzelni, hogy milyen király lenne vele krúzolni a családdal Dolomitokban, egy veronai étterem teraszáról figyelni, ahogyan nyugodtan, méltóságteljesen várja, amíg a család feltölti magát "üzemanyaggal".
És, persze jólesően nyugtázni, amint a az olaszok, meg mindenféle más népek megcsodálják a tökéletes állapotú öreg járgányt.
So pity!

dennisthemenace 2010.08.22. 17:01:34

@Dennis01: Csehszlovak volt, de mindegy; azt sem tudod, merre van..DDD

Csikós Zsolt 2010.08.22. 17:23:10

@w126sd:

Ott a csabinál a motorházfedele, hogy kiszedje belőle az 1958 február utáni lyukakat. Azok nem kellenek az enyémre. Hát... nagyon lassan halad. Borzalmasan.

Csikós Zsolt 2010.08.22. 17:24:54

@Egonka:

Nem. Nem múzeumot akarok. A zöld már múzeum, a Bianchi nem bír külföldre menni, mert eltipornak a kamionok. Ha olvastad a dezsős kalandot, ott többször is elmagyaráztam, miért.

Magnum440 2010.08.22. 18:27:21

Én teljesen megértem Zsolt álláspontját, ami a kissé avittos állapot megőrzését illeti. A 25 éves Asconámmal én is így vagyok, legyen a motorja, fékje stb. rendben, meg persze ígyekszem róla évente eltűntetni a csipát, rügyeket, fekélyeket kisebb-nagyobb sikerrel, de a "fényezése" marad, így nem kapok agyf@szt mikor meglátom a tecsó parkoló használata után a meglepiket, csak legyintek. Most is felfedeztem a minap egy új karcot, erre csak annyit mondtam: nahát szevasz mi még nem találkoztunk, mióta vagy itt? Arról nem is beszélve, hogy a hátsó lökösön megjelent valami lenyomat ami gyanúsan olyan mintha a szomszéd kissrác első kereke által lett oda. de ilyesmivel nem kell foglalkoznom. Amúgy persze szivat a gép rendesen de így is szeretem. Más példával élve: mikor kifesti az ember a szobát, a szekrény mögött mindig penészes és rohad a fal, mikor visszateszed a szekrénysort, már előre tudod, hogy nem kell sok idő és megint rohadni fog...

_John_Doe_ 2010.08.22. 21:13:38

"A Ponton tényleg olyan stabil, mint egy mai autó, szuperül rugózik, egyáltalán nem kell fűrészelni a kormányával semmilyen sebességnél, mert megy egyenesen, kanyarban pedig marad az íven. Micsoda őrületesen más autó lehetett ötven évvel ezelőtt egy Mercedes"

Ezeket gyakorlatilag minden mai autó teljesíti. Ha ilyen igényeid vannak, vegyél egy VW Golfot.
Nincs azzal semmi baj, ha biztonságos, kényelmes, jó autót akarsz. De akkor miért ezzel a (már bocs) szarral akarsz közlekedni?
Nem értem ezt a veteránautós áhítatot, ha szinte minden bajával szerelőhöz szaladgálsz. Azt hittem az igazi veteránosok otthon a ház végében a garázsban szabad idejükben élnek a szenvedélyüknek, aztán ha végeznek vele (sose) könnyes szemmel törölgetik, néha napján egy-egy veterántalálkozó kedvéért utcára viszik.

Rocko- 2010.08.22. 22:13:23

"Tehát a zöld Merci egy centivel a cél előtt ismét elakadt, mert amíg nem indul be, nem tudom kiszedni a garázsból. Ha nem szedem ki, nem tudom megfordítani. Ha nem tudom megfordítani, a jobb oldali ajtókhoz nem férek hozzá, tehát nem tudom befejezni a kárpitjait. Megint félretettem."

Zsolt! arra nem gondoltál, hogy egy szép, szélcsendes, páramentes napon kitolni/kihúzni az előzetesen feltakarított utcára (rendőri biztosítással. ;) ), ott megforgatni, aztán úgy visszatolni? :)

africans 2010.08.22. 22:22:39

@Rocko-: Na de mi van, ha arra repül egy légy...-)

Csikós Zsolt 2010.08.22. 22:23:05

@_John_Doe_ ÚJ NICK!:

Te azért eléggé merev fiókokba teszed a társadalom tagjait.

Nem szóltak még, hogy ez kóros?

Van orvosom, szám privátban megy, ha kell.

Csik

Csikós Zsolt 2010.08.22. 22:30:08

@Rocko-:

Mélygarázs. Így már vágod?

Rocko- 2010.08.22. 22:31:37

@Csikós Zsolt: nálatok? kihúzni se lehet? :(

Garp 2010.08.22. 22:46:44

@Csikós Zsolt: mélytorok. Csörlős terepes cimbi? Vagy túl sok a hibalehetőség? Csak 5let.

@dennisthemenace: :D.

@_John_Doe_ ÚJ NICK!: Azért megnézném azt a veteránost, aki fényező és kásztlis műhelyt is fenntart a lugasban. Csikóstól olvastál már cikket/posztot? Csak úgy 80%-a szerelős témájú. Write only?

MR KESZI 2010.08.22. 22:48:51

Tengermély tisztelet Csikós Úr!

Ha nem is mindennap de azért gyakran olvaslak és bírlak is titeket de nem szokásom kommentelni. Most muszály:
"ha valamitől hányok, az a biztosítási összekacsintásokból élő piti és nem annyira piti gengeszterek hada. Hiszen miattuk kerül például nekem olyan sokba a biztosítás. Hogy hányan élnek ilyenből, az tényleg vérlázító – én csak néha látok bele egy-egy szeletébe ennek az iparágnak, de olyankor mindig elszédülök."
Háát, uraságod vagy nagyon álszent vagy borzasztó naiv (én természetesen a másodikra tippelek) és rosszul választ barátokat.
Múltkorában hatalmasat derültünk a régi csapattal amikor a totalcar hasábjain viszontláttuk fiatalságunk legnagyobb csalóját akit a barátodként írtál le. Az egyik cimbi kommentált is.
Valami benzintemető bálnát vittetek Németbe vizsgáztatni és veletek ment egy HÁ Laci nevű illető is.Róla beszélek. Az embered arról volt híres, hogy kizárólag biztosítási csalásból meg mások lehúzásából (utóbbit akkor még sajnos nem tudtuk) él.Mellette tucatjával tett lóvá olyanokat akik le akarták biztosítózni a kocsijukat. Vagy a külföldi betétlap húzós, valutában átvett árával pattant meg vagy a meghatival felvett kártérítési összeggel tünt el, vagy egyszerűen csak évekig húzta az ügyintézést amitöl elfáradt a tulaj és a jól megdézsmált töredékösszeggel is beérte. Magyarul mindenkit átbaszott az ügyletben nem csak a biztosítót.XD! A fél világ üldözte évekig, azért növesztett ekkora szakállat.
Régen,több mint tizenöt éve egy vadonatúj, akkori árakon is tizenmilliós, jobb lakás árát érő SL-es kabrió merdzsót is lenyúlt az öccsével. Ez nem biztosítós csak egyszerűen patkány kategória. Történt, hogy a testvérét felvette kertésznek egy ma is ismert jól menő úri divattal foglalkozó cég tulaja.
A kiscsávó lassan benyalta magát a családba elvitte néha mosatni a kocsit majd szépen lemásolta a kulcsot amit jópénzért eladtak egy tolvajnak.
Itt jönne, hogy városi legenda, satöbbi, de esküszöm nem mert a tolvaj gyerekkori spannom aki azóta vastagon leülte a dolgaiért ami járt és régesrég jóútratért családapa.
A legszebb, hogy a kulcsot ellopó kis pondró ma egy olyan ruháscégnél főnökösködik ahová később pont a merci szerencsétlen lehúzott tulaja protezsálta be.Erre varjatok gombot srácok! Bocsesz ha megzavartam a hangulatot , moderáljatok ki nyugodtan nem akartam feszkót én csak Csikós urat féltem!XD

_John_Doe_ 2010.08.22. 23:25:39

@Csikós Zsolt:
Ha te a zért a hozzászólásért orvoshoz küldesz, nem az én agyammal van a baj.

Ja, látom, neked már van orvosod.

Csikós Zsolt 2010.08.22. 23:34:03

@_John_Doe_ ÚJ NICK!:

A nővéremé a cím :-)

De ez a durva skatulyázós dolog elég súlyos, lásd be. El nem tudod képzelni, hány ezerféleképpen veteránoznak az emberek. Én ebben mozgok közel húsz éve, csodákat látnál. És rémisztő dolgokat. Én egy abszolút átlag unalom vagyok.

_John_Doe_ 2010.08.22. 23:41:33

@Garp: "Csak úgy 80%-a szerelős témájú. Write only? "

:))
Szerintem a fele se, de mindegy.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.23. 08:47:57

Szerintem az ombudsmanushoz kell fordulni, mert az mindent el tud intézni. Azt is meg tudja magyarázni, hogy hogyan kell a rövidnadrágot kitérdelni, mint ahogyan azt is, hogy a redbulleerréjszt be kell tiltani, mert a zaj miatt némelyeknek sérül a nyugalomhoz való joga.
Ugyanígy azt is, hogy Csikós Zsolt veteránautózzon, de legfőképpen azt, hogy megossza velünk az élményeit, mert ezáltal némelyeknek megzavarja a lelki békéjét.

CSÖRR-CSI££ 2010.08.23. 09:12:27

...ja, és természetesen:
CSIKÓS MONNYON LE!
VILÁG PROLETÁRJAI EGYBESÜLJETEK!
SZORGOS NÉPÜNK GYŐZNI FOG!
A KOCA EL VAN VETVE!
AKI MÁSNAK KELVE KENÉZ, ANNAK HOLNAP EGY TÚZOK!
És különben is! Mennyen mindenki a francba a dógára! Mennyen a televízió, a rádió, a filmgyár, a televízió, a mosógép, a porszivó... mer a lóunak is rég enni köllene má adni, mer beborúl azis a zagyába...!

2010.08.23. 10:37:51

...Zsolt, nem értem, mit aggódsz azon az esküvői szállításon. Nekünk a 2011 tavasz-nyár tökéletesen megfelel :) Ha máshogy nem, a zöld állólámpás is jöhet, bár Dezsőt izgultuk végig, az lenne a nagy truváj.

Örülök, hogy Dezső jó kezekben van :)

Csövi,
B és M

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.08.23. 11:35:32

Zsolt, ha neked az volt a szándékod, hogy mindennapokon használható oldtimert találj, amire csak pár tízezer, esetleg két-három százezer forintot kell rálehellni, akkor szerintem nem a kínálat aljáról és nem látatlanban ütünk le autót.
A balesettöl eltekintve ugyebár, mert azt senki sem tudhatta elöre.
Szóvál látok némi ellentmondást.
Tudom, felkínálta a tulaj az autót, mert nem vitték el az ebayen.
Én arra jutok lassan a sztori elörehaladtával, hogy türelmesen kellett volna nézelödni a német piacon és ott megcsípni egyet, de olyat, ami minden szempontból megfelel. Ettöl függetlenül sok sikert.

Csikós Zsolt 2010.08.23. 14:20:59

@malenykij polgar:

A tétovaság oda vezet, hogy nem veszel végül semmit :-)

Garp 2010.08.23. 14:27:09

@Csikós Zsolt: na erről tudnék mit mesélni...:S

Dennis01 2010.08.23. 16:06:39

@Garp: Ebben te szakerto vagy, nemde? :D

swt (törölt) 2010.08.23. 18:44:29

@Csikós Zsolt: Meg mindig jobb, mintha azzal, amit vettel, eleted vegeig szopsz.

En sem ertem egyebkent, hogy nalatok miert mindenki a kinalati paletta legaljabol valogat, es szop vele, mint a torkosborz. Komolyan nem esett le, hogy ha a paletta kozepebol valogattok, sokkal olcsobban jottok ki?

Nem kivanom neked, hogy a pupos javitasa soran husveti tojasok keruljenek elo a karosszeria alol, de van ra egy fogadasom, hogy igy lesz.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.08.23. 18:52:45

@swt: a TC-nél ennek van tradíciója (:

a németeknél öreg szabály, hogy nem lehet jobb kocsid, mint a főnöködnek

tehát a TC-nél a Bende kocsijának a színvonala a max, ami a földi halandók számára elérhető

ezzel el is mondtunk mindent (:

Csikós Zsolt 2010.08.23. 20:13:38

@swt:

De. Csak túl sokat jártunk bolhapiacra :-)

@GYUSZI BACSl:

Jaj ne, én azt hittem, már fölötte vagyok...

mtk001 2010.08.23. 20:14:20

@GYUSZI BACSl:
Höhö ! Ez igaz !!!

Azért nagyon szurkolok, hogy Dezsőből használati tárgy legyen és ne szobor, mint a zöld állólámpásból.

mtk001 2010.08.23. 20:15:21

@GYUSZI BACSl:
Höhö, ez igaz !

Azért nagyon szurkolok Dezsőnek, hogy használati tárgy legyen és ne szobor, mint a zöld állólámpás.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.23. 20:37:04

biztos hogy celldömölk? eger-budapest utat nem hiszem hogy a dunántúl közepe felé kerülve tettétek meg...

swt (törölt) 2010.08.23. 20:44:57

@GYUSZI BACSl: "a németeknél öreg szabály, hogy nem lehet jobb kocsid, mint a főnöködnek"

Nem nagyon talalkoztam ezzel, volt olyan fonokom, aki 10 eves Kawaval jart, meg olyan is, aki Corsaval.

Viszont az ugyfelhez sosem megyunk felso kategorias autoval, ez teny - mert azt fogja hinni, rajta akarjuk megkeresni az arat. Tovabba ugyfelet tuloltozni sem erdemes.

Rocko- 2010.08.23. 20:50:05

@GYUSZI BACSl: nem lehet jobb kocsija? ja, végülis a zöld szobor véletlenül se veri semmilyen szinten Bende bármelyik autóját.

swt (törölt) 2010.08.23. 20:56:11

@Csikós Zsolt: En is jartam egy idoben, csak aztan egy ido utan feltunt, hogy az a sok szar, amit hazahurcolasztam "ennyiert nem lehetett otthagyni" alapon, azota is a pincenek ugyanabban a sarkaban rohadt, ahova letettem anno.

Csikós Zsolt 2010.08.23. 21:03:40

@swt:

Én el szoktam adogatni belőlük néha. Már előre tudom egy csomószor, hogy csak a konzumidióta gyomorkorgása miatt veszem meg, aki bennem lakik. Olyan huszadik cucconként veszek valamit. Mondjuk a Dezső nem ilyen volt, azt már figyeltem egy ideje a szemem sarkából, mint közel elérhetetlen dolgot. Vegyük úgy, hogy itt jött az a szikra, hogy levetettem magam a mélybe :-)

swt (törölt) 2010.08.23. 21:22:40

@Csikós Zsolt: Ezen a beteges gyujtogeto eletmodon csak a sokkterapia segit: rendelsz az FKFtol egy kontenert, es belebaszkodod mindet.

Rocko- 2010.08.23. 21:26:08

@swt: na de mi a szarért zavar ez téged? nem te pénzed, nem a te orrod alá csinálja, sőt szerintem nem is köteleznek hogy olvassad. akkor meg miért fáj az ő öröme?

swt (törölt) 2010.08.23. 21:37:36

@Rocko-: Nekem az egvilagon semmi nem faj, mindenki a maga szopoalarcanak kovacsa.

Csikós Zsolt 2010.08.23. 21:41:43

@swt:

Jó ötlet... Szopóálarc vasból, hm...

Krisi 2010.08.23. 21:52:16

@Csikós Zsolt: bocs az off miatt, de az 1-es és 8-as képen milyen karóra látható?

a zöld állólámpás amúgy még mindig kegyetlenül kurvajól néz ki, várjuk már a történetét egy kiadós vasárnapi 46oldalas posztban, de ha csak nyomtatva jelenik meg azt se fogjuk megbánni :)

Csikós Zsolt 2010.08.23. 21:58:32

@Krisi:

Egy Omega egygombos stopper, barna, olyan hetvenes évek eleji, tehát nem passzol teljesen a Dezsőhöz. De majdnem :-)

swt (törölt) 2010.08.23. 22:23:24

@Csikós Zsolt: Latod, a sok lom helyett lohettel volna a bolhapiacon egy hozza passzolo domborszamlapos Constellation-t:
www.chronometer-chronographen.de/assets/images/Omega-Constellation-420.jpg

Krisi 2010.08.23. 22:39:28

@Csikós Zsolt: jólvan, látom megvan a kattanás minden örökkévalóságnak gyártott dolog iránt :)
amúgy szép darab, énis olyan betegségben szenvedek hogy betegesen vonzódok a jópár éves bőrszíjas órákhoz. nekem egyelőre egy nálam kb kétszer annyi idős Doxa van, de félek hogy lesz még több is. kezeltetni kéne.

@swt: ez is szép darab. a modorod néha hagy kivetnivalót maga után de az ízlésed azért megvan valljuk be :D

Csikós Zsolt 2010.08.23. 22:42:57

@swt:

Ja, Dani barátomnak van egy ilyenje - nem is igaz, az egy ugyanekkori Seamaster - klassz. Nagyjából egy műfaj. Az domborszámlapos, az enyém meg olyan, mint a kistányér, középen lapos, az indikációk környékén meg ferde. Nagyon szeretem, csak az a rossz benne, hogy nincs dátumablaka. Létezett olyan is, de az nem 40, hanem inkább 60-70 ezer HUF.

Csikós Zsolt 2010.08.23. 22:49:43

@Krisi:

Vigyázz, soha nem tudod abbahagyni, ha elindulsz a lejtőn. Nekem is volt egy időben húsz órám. Rohadt nagy fegyelemmel vágtam vissza asszem nyolcra. És folyamatosan viszket a vehetnékem. De nem.

A kedvencem mind közül egyébként ez:
www.atimetoget.com/2009/03/seiko-bullhead_5794.html

70-ért vettem, de mire rendesen resettelt a stopper, meglett a gyári fémszíj, be lett állítva, már 125-re rúgott. De imádom, régen egy hatalmas óra volt, most szinte picike, viszont irtó trükkös a háza, az üvege, ráadásul ez volt a világ első automata, két körös, dupla dátumos oszlopkronográfja. Annyi alkatrész van benne, hogy sűrűn beterít egy kisebb asztalt. Az órásom zokogott, amikor szerelte. Nekem fekete Bullhead-em van, kék kis körökkel, mint a második képen, de a japánok az én verziómat úgy hívják: "kuro uma", azaz fekete ló. Tudom, Seiko, meg ciki, de ez tényleg egy gyöngyszem 1974-ből.

Rocko- 2010.08.23. 23:28:22

@Csikós Zsolt: vajh van óra-Belsőség, a maga Edéjével? :)

Csikós Zsolt 2010.08.23. 23:46:03

@swt:

Ismerem én ezt, de ez egy nagy felületű, viszonylag lapos óra, a Bullhead magas, de ránézetre elég kicsi átmérőjű. Másfajta jelenség teljesen.

@Rocko-:
Érdekes lenne. De ha tudnám, hogy van, nem mernék belekattintani. Most épp Honda SS50-esket nézek.

Krisi 2010.08.23. 23:55:41

@Csikós Zsolt: pont ezért nem akarok többet venni. olyan ez, mint a tetoválás: egynél nem lehet abbahagyni, ezért nem kell elkezdeni se. de aztán mégis azon kapom magamat hogy beírom a Glashütte szót a Vatera keresőjébe...

swt (törölt) 2010.08.24. 08:35:08

@Csikós Zsolt: Sotet szamlapon ket vilagos szogletes krono-mezo egymassal szemben a 3asnal es a 9esnel, a 6os feletti datummezovel, ez szamomra a Monaco. Ezt az elrendezest a Heuer talalta ki 1969-ben, ezer kozul fel lehet ismerni. Minden mas, ami erre hajaz, szamomra csak utanerzes, bocs.

swt (törölt) 2010.08.24. 08:44:59

@Krisi: Egyaltalan nem kell melyen belebonyolodnod es a gatyadat rakoltened, vegyel egy olcso, klasszikus formaju svajci orat, amirol 10 ev mulva sem erzed, hogy kiment volna a divatbol. Ilyen peldaul a Wenger Commando.

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350050967866
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160236081441
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120605967549

Hasznaltan meg ennel olcsobban is hozzajutsz.

Csikós Zsolt 2010.08.24. 09:52:23

@swt:

Van egy mindennapos Certina DS-3-am, teknőchátas, és nem a fekete számlapos, forgatható lünettás. Annál nem kell több. És ha nem divatos, annál jobb, engem nem érdekel a divat, épp egy kicsit túl felfújtnak érzem azt, hogy mindenáron divatosnak kell lenni mindennek, még a veteránautónak is... Különben épp erről a military-lookról jövök le épp. Ráadásul mutatós kvarcórát nem veszek, kvarcot csak LCD-sben, csak tengerpartra. Esetleg egy retró Seikót a 80-as évek legeslegelejéről, de az a maximum.

Csikós Zsolt 2010.08.24. 10:28:43

@swt:

Ennél azért én sokkal jobban belebuzultam az órákba már korábban :-)

zöldi 2010.08.24. 11:46:34

@Csikós Zsolt: Aztán hol? Hónapok óta nm láttam itthon eladót :D

Ejoy 2010.08.24. 13:57:56

Ez a Csabi gyerek gyönyörű munkát végzett a zöld Mercivel. Miért nem viszi oda a kocsiját a már sokszor átba...tt kollégád?

Egy férfinak három ékszere van mondta nekem egyszer egy ember: Egy szép toll, a karika gyűrűje, és egy minőségi óra.

Órából mutatósat, csak felhúzós mechanikusat!

Krisi 2010.08.24. 14:20:36

@swt: akkor már inkább veszek egy régi, márkás automata órát, az a nagy álmom.

Csikós Zsolt 2010.08.24. 15:53:53

@zöldi:

Volt kettő is, egyiket most hozzák fel vidékről, három vevő van rá :-(((((((((

Csikós Zsolt 2010.08.24. 15:54:52

@Ejoy:

Melyik átb...tt kollégám?

Ejoy 2010.08.24. 15:58:42

@Csikós Zsolt: Az a szőke kamionos csávó az amcsi verdájával. Tudod...

Garp 2010.08.24. 21:59:56

Veterán autók, órák, most látom tollak. Egy kis sex, meg cicivillantós fotók, és kész a Playboy autófelújítóknak szóló vadhajtása. Pléhboy.

Csikós Zsolt 2010.08.24. 22:26:49

@swt:

Ede, sose gondoltam volna, hogy ennyire elmélyült, halk őrült vagy. Szép ez, a normális emberek nem vitték még sose előre a világot. Azaz rendszerben, lapátolva igen, de csak úgy.

zöldi 2010.08.24. 23:53:38

@swt: Na, akkor most karikagyűrűzzünk, az nekem is van :D

swt (törölt) 2010.08.25. 00:03:06

@zöldi: Koptatja a borkormanyt, es karcolja a femet a valtogombon, ugyhogy en semmilyen gyurut nem hordok :)
Kesek, esetleg?

zöldi 2010.08.25. 07:18:02

@swt: Nagy tisztelőjük vagyok, de fingom nincs róluk. Motorok? :D

Krisi 2010.08.26. 12:13:48

na a toll az a tárgy, amit mindig sikerül valahol elhagynom, tisztázatlan körülmények közt. abból pont jó a teszkós ötven darab kétszáz forintért kategória, legalábbis nekem.
viszont a linkelt Porsche toll az odabasz. arra még talán vigyáznék :)

Opelfan 2010.09.15. 14:11:07

@Csikós Zsolt:
Valamit nagyon félreértettél, őszintén nem is értem ezt mire írtad...

Annyit mondtam, hogy sokkal több szívás lesz egy ilyen kocsit "nem féltősként" kezelni mint mondjuk a w123-at. Ezt meg azért mondom mert látom a különbséget a kettő közt, egyikhez tudsz bontóból szerezni alkatrészt a másikhoz meg külföldről kell rendelgetni már ha egyáltalán kapsz hozzá, vagy Te ezt nem így látod? Mert mintha az írásod egy része pont erről szólna, az alkatrészek keresgéléséről. Ha a városi forgalomban is akarsz vele menni, (mivel nem féltős), fel kell készülnöd arra, hogy valami barom beletolat meghúzza stb, aztán vagyonokért kapsz hozzá új alkatrészt ha kapsz egyáltalán.

Csikós Zsolt 2010.09.15. 15:11:02

@Opelfan:

Naja, pont ez a kihívás benne. Hogy valami mást csináljak, még ha nem is racionális.